(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 26 آبان 1392 - شماره 20641

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هدیه به خوانندگان
گزارش خبری کیهان
تشدید تحریم‌هاپاسخ دشمن به حسن‌نیت ایران
پای درس علی(ع)
صادرات کالا از مرزهای پرویزخان، خسروی مهران و جلفا از سر گرفته شد
وزیر کشور اعلام کرد
رفع خلأهای مرزی سراوان ظرف 6 ماه آینده
جانباز شیمیایی مشهدی به همرزمان شهیدش پیوست
صدور سند مالکیت برای 116‌میلیون هکتار از اراضی ملی کشور
 مراسم دفن نمادین شهدای کربلا در اردبیل برگزار شد
برگزاری آیین عزاداری شهادت امام سجاد(ع) در مشهد و قم
طی 11 روز ماه محرم صورت گرفت
اهدای 9600 راس گاو و گوسفند به حسینیه اعظم زنجان
نماینده مردم گناباد در مجلس خبر داد
طرح دو فوریتی بیمه روستایی و عشایری در دستور کار مجلس
درخت آلوچه در میاندرود شکوفه داد
ژل تسکین‌دهنده و ضد التهاب گارنی غیرمجاز است
اخبار ادبی و هنری
در آستانه دور جدید مذاکرات 5+1 تشکیل می‌شود
زنجیره انسانی نخبگان دانشگاه شریف در اطراف سایت هسته‌ای فردو
ظریف:حق غنی‌سازی ایران باید در متن توافق با 1+5 لحاظ شود
2 مقام مسیحی لبنان:غرب هم اذعان دارد ایران قدرتمندترین کشور منطقه است
یک مقام آمریکایی مدعی شد
ایران و 5+1 به توافق موقت نزدیک شده‌اند
دانشجوی تبریز نشان طلای اختراعات آلمان را کسب کرد
سفیر ایران در کابل:اشتراکات فراوان، بستر مناسبی برای گسترش روابط ایران و افغانستان است
 رستم قاسمی مشاور جهانگیری شد
بروجردی: ادعای امارات برای جزایر سه گانه فاقد ریشه تاریخی و ارزش حقوقی است
جنگ روانی صهیونیست ها : به توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵ پایبند نخواهیم بود
   


مرحوم آیت‌الله حق‌شناس: تنها یاور شما در مواجهه با حضرت ملک‌الموت (سلام‌الله‌علیه) عمل صالح شماست.

 


مجموعه اخبار و مواضع غرب در برابر ایران نشان می‌دهد، آنان سیاست افزایش فشار را در پاسخ به حسن‌نیت ایران در پیش گرفته‌اند.
رویکرد ایران در موضوع هسته‌ای و مذاکرات مربوط به این پرونده چنان بوده است که حتی غربی‌ها را نیز مجبور به اذعان درباره حسن‌نیت و جدیت ایران کرده و این قضیه حتی در آخرین گزارش دبیر کل آژانس بین‌المللی انرژي اتمی نیز منعکس شد و یوکیو آمانو تاکید کرد ایران طی سه ماه گذشته هرگونه توسعه فعالیت‌های هسته‌ای خود را متوقف کرده است. با این حال به نظر می‌رسد غرب در برابر این رویکرد مثبت ایران، راه مخاصمه و برخورد را در پیش گرفته است.
در همین راستا چهار سناتور کنگره آمریکا طی نامه‌ای به رئيس جمهور این کشور خواستار حفظ و تشدید فشارها بر ایران پیش از مذاکرات هسته‌ای ژنو شدند.
کلی آیوت، مارکو روبیو، جان کارنین ومارک کرک 4 سناتور دموکراتی هستند که با ارسال نامه‌ای به باراک اوباما از کاهش تحریم‌ها علیه ایران عمیقاً ابراز نگرانی کردند.
در نامه این سناتورها آمده است، آمریکا در حالی می‌خواهد فشار تحریم‌ها به ایران را کاهش دهد که این کشور در عوض حتی یک سانتریفیوژ را تعطیل نکرده و هیچ مقداری از اورانیوم غنی شده را از خاک خود خارج نمی‌کند.
همچنین خبرگزاری رویترز گزارش داد لایحه جدید تحریم‌ها علیه ایران هفته آینده به سنا می‌رود.
این لایحه در حالی قرار است به سنا فرستاده شود که رئیس جمهور آمریکا پنجشنبه هفته گذشته از کنگره درخواست کرده بود که تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران را به حالت تعلیق درآورد و اجازه دهد که رویکرد دیپلماتیک در قبال برنامه هسته‌ای ایران پیش رود.
چندین نفر از جمهوری‌خواهان آمریکا که از اقدام کمیته بانکداری سنا در به تعویق انداختن بسته تحریم‌های جدید علیه ایران به تقاضای کاخ سفید، ناامید شده بودند، اعلام کردند که در حال بررسی این موضوع هستند و در تلاش هستند محدودیت‌های بیشتری را علیه ایران به‌عنوان متمم لایحه مجوز دفاعی تحمیل کنند که این لایحه احتمالاً اوایل هفته آینده به سنا فرستاده خواهد شد.
همچنین گزارش‌ها از داخل وزارت خزانه‌داری آمریکا نشان می‌دهد این وزارتخانه با برپایی اتاقی به نام اتاق جنگ علیه برنامه هسته‌ای ایران به شدت به دنبال اجرای تحریم‌ها و اطمینان حاصل کردن از تحریم شدن تمام شرکت‌های خصوصی و عمومی مرتبط با ایران هستند.
نشریه فارین پالیسی در گزارشی به نحوه چگونگی رفتار وزارت خزانه‌داری دولت اوباما در اعمال تحریم‌ها پرداخته و با استفاده از کتابی که جدیداً توسط یکی از کارمندان این وزارتخانه نوشته شده، ابعاد جدیدی از حملات اقتصادی آمریکا به ایران را فاش کرده است.
در این گزارش آمده است: «در ماه ژوئن گذشته وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌های شدید و سخت‌تری را در برابر برنامه هسته‌ای ایران و شرکت‌های پیشرو در زمینه اقتصاد این کشور به اجرا گذاشت. تحریم‌های وزارت خزانه‌داری شامل شرکت‌های اصلی، شرکت‌های فرعی و شرکت‌های زیرشاخه شرکت‌های فرعی می‌شود. زنجیره‌ای از اقدامات انجام شده، هفته گذشته به صورت یک فایل پاور پوینت توسط وزارت خزانه‌داری منتشر شد که نشان می‌داد کدام شرکت‌ها و با چه نامهایی مورد تحریم قرار گرفته‌اند و از این جا عمق اقدامات آمریکا علیه اقتصاد ایران (البته آن دسته از اقدامات که محرمانه نبودند) به نمایش گذاشته شد. وزارت خزانه‌داری ایالات متحده ده‌ها شرکت دولتی مانند بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را رصد کرده و همه را تحریم کرده اما در همانجا این اقدامات متوقف نشده است. تحلیلگران خزانه‌داری سالها وقت و تلاش صرف شناسایی دقیق شرکت‌های ایرانی که در خط مقدم مقابله با تحریم‌ها قرار داشته‌اند، کرده‌اند و هر کدام را به طور جداگانه وارد لیست تحریم‌ها کرده‌اند که شامل شرکت‌های وابسته به ایران، ایرانیان خارج از کشور و شرکت‌های بیمه‌ای نیز بوده است. این اقدامات باعث شده ایران میلیاردها دلار از درآمدهای نقدی خود را از دست بدهد.»
در همین حال، دیوید کامرون نخست‌وزیر انگلیس با بیان اینکه کشورهای غربی شدیدترین تحریم‌های تاریخ را علیه ایران اعمال کرده‌اند، گفت انگلیس و متحدانش سیاست فشار و مذاکره را به صورت موازی پیش برده‌اند.
کامرون که با پایگاه عرب زبان «الاتحاد» مصاحبه می‌کرد، با بیان اینکه لندن نمی‌خواهد ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند، گفت کشورهای غربی «سیاستی دوگانه مبتنی بر فشار از طریق اعمال سخت‌ترین تحریم‌‌های بین‌المللی و مذاکره در صورت آمادگی ایران برای تعامل جدی را پیش گرفته‌اند.»
نخست‌وزیر انگلیس تأکید کرد علی‌رغم بهبود چشم‌انداز مذاکرات، رژيم تحریم‌ها تغییر نخواهد کرد و تحریم‌های اصلی پابرجا خواهد ماند.
همچنین «سامانتاپاور» نماینده آمریکا در سازمان ملل در مصاحبه با شبکه «سی‌بی‌اس» آمریکا در ارتباط با گفت‌وگوهای هسته‌ای میان ایران و 1+5 تصریح کرد: هنوز بی‌اعتمادی‌های زیادی به طور قطع وجود دارد که ما بعد از چندین نسل بدگمانی با خود به این مذاکرات آوردیم که این مسئله بر دو طرف موضوع تاثیر یکسانی دارد.
وی ادامه داد: با کاهش تحریم‌های موقت، محدود و برگشت‌پذیر که ما متعهد به آن شدیم تا برنامه هسته‌ای ایران را متوقف کنیم، آنها مقداری از اورانیوم با درصد غنای بالای خود را کاهش دهند و ما نظام نظارت بیشتر بر برنامه هسته‌ای ایران را به وجود آوریم.
پاور تاکید کرد: فکر کردن به اینکه ما می‌توانیم یک شبه از صفر به 60 برسیم و با یک توافق جامع به کنگره بیاییم و اینکه هر یک از ما بتوانیم اعتماد کنیم، واقع بینانه نیست.

 


غرور مانع پذیرش نصیحت
است
بین شما و پذیرفتن نصیحت، پرده‌ای از غرور و خودخواهی وجود دارد!
نهج‌البلاغه
حکمت 282

 


صادرات کالا از مرزهای پرویزخان، خسروی، مهران وجلفا از سر گرفته شد.
سرپرست فرمانداری قصر شیرین گفت: صادرات کالا در مرزهای رسمی پرویزخان و خسروی این شهرستان که به مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی، به مدت سه روز تعطیل بود، از شنبه از سر گرفته شد.
«یاور محمدی» روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از صبح امروز همه فعالیت‌های اقتصادی و بازرگانی و همچنین صادرات کالا در این مرزها به کشور عراق و اقلیم کردستان با حضور تجار و پیله‌وران ایرانی و عراقی آغاز شده است.
وی گفت: این مرزها در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (22 و 23 آبان ماه) با تصمیم مقامات کشورمان با توجه به ایام تاسوعا و عاشورای حسینی و بهره‌گیری از آیین‌های معنوی عزاداری تعطیل شده بود و روز جمعه نیز طبق روال گذشته تعطیل بود.
محمدی اظهار کرد: این تعطیلی شامل رفت‌وآمد مسافر از مرز پرویزخان و ترانزیت و تردد تانکرهای سوخت نمی‌شد و در روزهایی که صادرات تعطیل بود، این امور در مرز پرویزخان انجام می‌شد.
وی افزود: روزانه بیش از 800 دستگاه کامیون حامل کالاهای صادراتی از مرز بین‌المللی پرویزخان و بیش از 300 دستگاه کامیون نیز از مرز رسمی خسروی روانه کشور عراق می‌شود.
همچنین مدیر کل گمرکات ایلام گفت: صادرات کالا در پایانه بازرگانی مرز بین‌المللی مهران به کشور عراق صبح شنبه از سر گرفته شد.
«خلیل حیدری» در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: صادرات کالا در مرز بین‌المللی مهران به کشور عراق در سه روز گذشته به مناسبت برگزاری آیین‌های ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) متوقف شده بود.
وی ادامه داد: صادرات در پایانه بازرگانی مرز مهران با پایان تعطیلات ویژه محرم و روزهای سوگواری امام حسین(ع) مانند روال گذشته از روز شنبه از سر گرفته شد و گمرک استان ایلام از آمادگی کامل برای ترخیص کالاهای صادراتی به کشور عراق برخوردار است.
استان ایلام 430 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد که طولانی‌ترین سرحد با کشور همسایه است.
700 تا 800 دستگاه کامیون محموله صادراتی روزانه از مرز بین‌المللی مهران به کشور عراق صادر می‌شود.
گزارش خبرگزاری مهر نیز حاکی است سفیر ایران در باکو از بازگشایی مرز جلفا از بامداد روز گذشته خبر داد.
محسن پاک‌آئین افزود: با باز شدن مرز جلفا و بیله‌سوار، عبور و مرور شهروندان و خودروهای سبک و سنگین از سر گرفته شد.
وی گفت: بخش ایرانی مرز جلفا به تعداد ماموران خود افزوده و ساعات تردد را افزایش داده تا از ترافیک جلوگیری کند.به گزارش مهر، روز 17 آبان، مرزهای جلفا و بیله‌سوار در پاسخ به اقدام غیرمتعارف مرزبانی جمهوری آذربایجان در بستن مرز پلدشت- شاه‌تختی و بی‌نتیجه بودن دو روز پیگیری برای باز کردن این مرز، بسته شدند.
مرز بیله‌سوار نیز عصر روز جمعه باز شده بود.

 


وزیر کشور گفت: خلأهای مرزی سراوان به‌زودی رفع شده و مرزهای سیستان و بلوچستان با جدیت و دقت بیشتری کنترل می‌شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، عبدالرضا رحمانی فضلی دیروز در نشست خبری با خبرنگاران در زاهدان اظهار داشت: در زمینه موضوع حادثه تروریستی سراوان با کشور پاکستان دیپلماسی قوی داشته‌ایم و تذکرات لازم داده شده است.
وزیر کشور عنوان کرد: حفاظت جدی و دقیق از مرزهای سیستان و بلوچستان نیز بیش از پیش مد نظر قرار گرفته شده و آن بخش از مرز که انسداد نشده است نیز مقرر شد ظرف شش ماه آینده به ویژه در منطقه سراوان کنترل شود.
وی با بیان اینکه خلأهای مرزی در سراوان به زودی رفع خواهد شد ادامه داد: حفاظت جدی و دقیق از مرزهای این استان مد نظر قرار گرفته است.
رحمانی فضلی در زمینه آخرین پیگیری‌ها برای دستگیری عوامل ترور دادستان زابل نیز متذکر شد: در شورای تامین مباحث دادستانی زابل در حال پیگیری است.
این مسئول در پایان اذعان داشت: سرنخ‌های بسیار خوبی در این زمینه به دست آمده است و زمانی که به نتایج برسند اعلام خواهد شد.
وزیر کشور در جمع خبرنگاران اولویت وزارت کشور در سیستان و بلوچستان را اجرای طرح‌های صرفا اقتصادی برای ایجاد اشتغال و تامین امنیت عنوان کرد و گفت که در نظر داریم در وزارت کشور، سیستان و بلوچستان را که یک منطقه استراتژیک و راهبردی است در اولویت توسعه قرار دهیم.
این مسئول ادامه داد: پروژه‌ای را در دست مطالعه و بررسی داریم که در زمان‌بندی کوتاه اجرایی خواهد شد.
رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: سیستان و بلوچستان را به عنوان یک منطقه مهم برای سرمایه‌گذاری و توسعه پایدار انتخاب کرده‌ایم و امروز اولویت همکاران این است که تمام منابع، امکانات، ظرفیت‌ها و ضعف‌های این منطقه طی دو ماه در اختیار ما قرار دهند تا بتوانیم برنامه‌ریزی‌های لازم را با تشکیل کارگروه در وزارت کشور انجام دهیم.
وزیر کشور ابراز داشت: محور توسعه در طرح اقتصادی که برای سیستان و بلوچستان در نظر داریم صرفا اقتصادی بوده و امنیت زیربنای آن است. وی جذب سرمایه، تولید و ایجاد اشتغال در این استان را مورد تاکید قرار داد.

 


مسعود نقیبی جانباز 70 درصد پس از تحمل 27 سال درد و رنج ناشی از مجروحیت شیمیایی سرانجام در شب شهادت امام سجاد(ع) به جمع یاران شهیدش پیوست.
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، پیکر این شهید والامقام ساعت 9 صبح امروز از محل مهدیه مشهد واقع در خیابان امام رضا(ع) تشییع و پس از طواف در بارگاه رضوی برای خاکسپاری به زادگاهش شهرستان سبزوار انتقال خواهد یافت.
شهید مسعود نقیبی در سال 1365 در منطقه مهران دچار ضایعه شیمیایی شد.
از این شهید والامقام سه فرزند به یادگار مانده است.

 


مدیر کل دفتر ممیزی سازمان جنگلها‌، مراتع و آبخیزداری کشور از صدور سند مالکیت 116‌میلیون هکتار از اراضی ملی کشور خبر داد.
«محمد صادق خیری» دیروز شنبه در کارگاه آموزشی منطقه‌ای کاداستر ثبت اسناد و منابع طبیعی در کرج افزود: با ساماندهی عرصه‌های ملی و دولتی در قالب طرح کاداستر (نقشه‌برداری که ارزش حقوقی داشته باشد و بتوان بر اساس مرزهای آن سند مالکیت صادر کرد) از بسیاری سودجویی‌ها در این بخش جلوگیری خواهد شد.وی به اهمیت اجرای طرح کاداستر در کشور اشاره کرد و گفت: این طرح از هرگونه تجاوز و تعدی به سرمایه‌های ملی جلوگیری می‌کند.مدیر کل دفتر ممیزی اراضی سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه ثبت اراضی ملی تاکنون به شیوه سنتی بوده است یادآور شد، طرح کاداستر شیوه نوین در ثبت اراضی است که از این پس به صورت گسترده در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 


اردبیل- خبرنگار کیهان:
در دوازدهمین روز از ماه محرم مردم حسینی و ولایتمدار اردبیل در قالب دسته‌های عزاداری مراسم دفن نمادین شهدای کربلا را به طرز باشکوهی برگزار کردند.
مردم اردبیل بر اساس یک سنت دیرینه در سومین روز از شهادت سالار و سرور شهیدان حضرت حسین‌بن علی(ع) و یاران باوفایش در قالب دسته‌های عزاداری، در حالی که به صورت نمادین تابوت‌هایی را به یاد شهدای کربلا بر دوش خود حمل می‌کردند در سطح شهر به راه افتادند و در مسیر محلات شش‌گانه به عزاداری پرداختند.
علی‌رغم نامساعد بودن هوا و بارش باران مردم حسینی اردبیل به یاد دفن شهدای کربلا به خیابان‌ها ریختند و برای مظلومیت حسین و یاران باوفایش اشک ماتم ریختند و بر سر و سینه زدند.
همزمان با حرکت دسته‌های عزاداری در سطح شهر گروه‌های هنری مردمی در قالب مراسم شبیه‌خوانی احوالات اسرای کربلا و مجلس ابن‌زیاد را در زیر بارش باران و هوای سرد در حضور گسترده مردم حسینی اجرا کردند.

 


آیین عزاداری شب شهادت چهارمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت زین‌العابدین امام سجاد در حرم منور حضرت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) برگزار شد.
در این مراسم مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در رثای مصائب حضرت علی‌بن‌الحسین(ع) در کربلا مرثیه‌سرایی کردند.
به گزارش ایرنا، همچنین هزاران نفر از زائران و مجاوران در رواق امام خمینی(ره) حرم منور رضوی با نوحه‌خوانی و سینه‌زنی در غم شهادت چهارمین امام شیعیان جهان به عزاداری پرداختند.
در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین «علی سرلک» گفت: مهمترین ویژگی حضرت امام سجاد(ع) زهد، بندگی و عبادت است که موجب شد لقب «زین‌العابدین» به آن حضرت داده شود.
وی افزود: همچنین تمرکز آن امام همام هنگام نماز بسیار مشهور است به طوری که ایشان در وقت نماز به هیچ‌وجه متوجه چیز دیگری جز خداوند متعال نبودند.
همچنین به گزارش فارس، در سالروز شهادت امام سجاد(ع) دسته عزاداری عاشقان ثارالله متشکل از نیروهای مسلح استان قم شامل نیروهای سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و ارتش مستقر در استان پس از عزاداری در حرم مطهر فاطمه معصومه(س) به سمت دفتر رهبر معظم انقلاب حرکت کرده و در طول مسیر نیز به عزاداری و نوحه‌خوانی پرداختند.
تجمع در دفتر رهبر معظم انقلاب و استماع مداحی و سخنرانی که توسط حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی صورت گرفت پایان‌بخش برنامه عزاداری این هيئت بود.
حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی استاد حوزه علمیه قم در سخنانی در جمع عزاداران حسینی با اشاره به خطبه امام سجاد(ع) در شام عنوان کرد: ایشان 6 ویژگی علم، حلم، سخاوت، شجاعت، فصاحت و محبت اهل بیت(ع) را در قالب این خطبه برای مردم تبیین کردند.

 


رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان با اشاره به اهدای 9 هزار و 675 رأس گوسفند و گاو به حسینیه اعظم زنجان گفت:‌ نذورات حسینیه اعظم از اول تا یازدهم ماه محرم به 28 میلیارد ریال رسیده است.
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان محمدجواد غم‌پرور افزود: حسینیه اعظم زنجان به دلیل تعداد بالای احشام نذری و قربانی‌هایی که دارد به‌عنوان دومین قربانگاه جهان بعد از «منا» نام گرفته است.
وی تعداد گوسفندان زنده اهدا شده توسط مردم به حسینیه اعظم را 4 هزار و 959 راس اعلام کرد و افزود: یک هزار و 781 راس گاو و گوسفند هم در مسیر دسته عزاداری این مسجد ذبح شده است.
رئيس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان جمع گوسفندان نذری اهدا شده در محرم سال جاری تاکنون را 9 هزار و 675 راس اعلام کرد و گفت: در این مدت وجوه نقدی 2 هزار و 935 راس گوسفند به حسینیه پرداخت شده است.
وی افزود: همه ساله گوشت‌های قربانی‌های حسینیه اعظم پس از ذبح در برخی نقاط شهر زنجان در قالب بسته بندی توزیع می‌شود.
همه ساله برخی نقاط شهر انتخاب و حواله‌های گوشت در آن مناطق توزیع می‌شود.
همچنین در ظهر عاشورای حسینی پس از اقامه باشکوه نماز ظهر عاشورا، 23 هزار پرس غذای نذری در بین عزاداران حسینیه اعظم زنجان توزیع شد.
غذاهای نذری توزیع شده در بین عزاداران توسط حسینیه اعظم زنجان در آشپزخانه‌های سه دانشگاه زنجان، علوم پزشکی، آزاد و خود حسینیه اعظم آماده می‌شود.
مسجد حسینیه اعظم یکی از اماکن مذهبی استان زنجان است که سالانه صدها هزار نفر گردشگر مذهبی دارد.
همه ساله صدها هزار نفر در روز هشتم محرم در قالب دسته عزاداری حسینیه اعظم گرد هم می‌آیند تا مراسم این روز را برگزار کنند.
مراسم عزاداری هشتم محرم زنجانی‌ها از بزرگ‌ترین مراسم مذهبی کشور و جهان است که از آن به عنوان کنگره عظیم شیعیان جهان یاد می‌شود.
در روز هشتم محرم هزاران نفر از جای جای ایران اسلامی و بسیاری از کشورهای جهان در شهر زنجان گرد هم می‌آیند تا یکی از بزرگترین اجتماعات عزاداری‌های حسینی را برگزار کنند.
مراسم هشتم محرم زنجانی‌ها همه ساله توسط ده‌ها شبکه تلویزیونی برای عاشقان اباعبدالله در داخل و خارج کشور پخش می‌شود.

 


نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح ملی دو فوریتی بیمه روستایی و عشایری در دستور کار مجلس قرار دارد.
به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، محمد رجایی ظهر دیروز در جمع خبرنگاران در دانشگاه پیام نور در خصوص طرح ملی و دو فوریتی بیمه روستایی و عشایری افزود: در این طرح پیشنهاد شده کسانی که بیمه عشایر و روستایی دارند و در سن بازنشستگی هستند اگر 9 سال حق بیمه پرداخت کرده‌اند، بازنشسته شوند. وی گفت: کسانی که کمتر از 9 سال پرداخت کرده‌اند با پرداخت مابه‌التفاوت به صورت یکجا، بازنشسته شده و حقوق بازنشستگی این افراد متناسب با سال‌هایی که بیمه پرداخت کرده‌اند، تعیین شود.رجایی تصریح کرد: این طرح در دستور کار مجلس است و در صورتی که سه‌شنبه بحث مهمتری نباشد این طرح در مجلس مطرح خواهد شد.

 


در حالی که بیش از چهار ماه تا فصل بهار باقی مانده است درخت آلوچه در میاندرود شکوفه داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از میاندرود، همزمان با بیست و پنجمین روز از دومین ماه فصل پاییز درخت آلوچه این شهر شکوفه داد.
این اتفاق در باغ‌های روستای برگه بخش ساحلی گهرباران شهرستان میاندرود رخ داد و شکوفه دادن یکی از درختان آلوچه این باغ، منظره زیبایی را خلق کرده است.براساس گفته‌های کیوان معافی باغدار میاندرودی این درخت پس از بارندگی بامداد 23 آبان و آفتاب پس از آن شکوفه داد.
درخت آلوچه از خانواده درختان سیاه ریشه است که در اسفند شکوفه می‌دهد و به همراه درخت هلو زودرس جزو نخستین درختانی است که فصل بهار را مژده می‌دهند.
به گزارش فارس، بخش گهرباران در شهرستان میاندرود؛ یکی از مناطق وسیع و حاصلخیز مازندران و کشور در تولید محصولات مهم و استراتژیک کشاورزی باغی و دامی است.

 



معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز داروی موضعی با عنوان ژل تسکین‌دهنده و ضد التهاب گارنی را غیرمجاز اعلام کرد.
بهزاد شریف مخمل‌زاده افزود: ژل تسکین‌دهنده و ضد التهاب با نشان تجاری گارنی تولید شده در شرکت بسته‌بندی ایمان، غیرمجاز و غیرقابل مصرف است.وی با بیان این که این فرآورده دارویی فاقد مجوز است از شهروندان خواست از این فرآورده استفاده نکنند.معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز همچنین فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی کرم‌پودر صورت با نشان‌های تجاری بورژوآ و بروکتراند گمبل را غیرمجاز و غیرقابل مصرف اعلام کرد و گفت: به علت مشخص نبودن مواد و ترکیبات شیمیایی آن، این مواد آرایشی غیرمجاز و غیرقابل استفاده هستند.

 


بی‌اطلاعی وزیر ارشاد
از وضعیت ناشر لغو مجوز شده!
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره یک ناشر لغو امتیاز شده گفت: این ناشر اکنون فعال است.
به گزارش خبرنگار کیهان، در ادامه تلاش‌‌ها برای احیای نشر چشمه که به خاطر انتشار کتاب‌های موهن «لغو امتیاز» شده بود، علی جنتی وزیر ارشاد روز گذشته در حاشیه مراسم تقدیر از خادمان نشر در جمع خبرنگاران حاضر، در اظهار نظری تعجب‌برانگیز گفت که این ناشر هم اکنون فعال است!
مسئول ارشد مدیریت فرهنگی دولت در حالی این گونه سخن گفته که به تصریح معاون فرهنگی اسبق وزارت ارشاد، نشر چشمه «لغو امتیاز» و «تعطیل کامل» شده است. بهمن دری، در تیر سال 91 در گفت وگو با رسانه‌‌ها تخلف «نشر چشمه» را «ارائه اثری موهن درباره امام حسین(ع)»، «ارائه کتابی که مروج هم‌جنس‌گرایی بوده» و «ارائه اثر دیگری که سرشار از مراودات جنسی و ارتباط جنسی میان دختران و پسران بوده» عنوان کرده است.
در این صورت، وزیر محترم ارشاد از وضعیت این ناشر بی‌اطلاع است. چون در غیر این صورت، فعالیت ناشر لغو مجوز شده، یک تخلف محسوب می‌شود.
چندی پیش، یکی از خبرگزاری‌های داخلی از فشار افراطیون مدعیان اصلاح‌طلبی به وزارت ارشاد برای احیای نشر چشمه خبر داده بود.
کیهان درباره تخلفات محرز و روشن نشر چشمه در تاریخ 30 مهر 91 مطلب مفصل و مستندی منتشر کرد.
این روزنامه همچنین در تاریخ 26 شهریور 91 درباره محتوای نمایشنامه موهن و سراسر هتاکی «روز حسین» نوشته محمد رحمانیان نیز مطلبی نوشت.
ناصر تقوایی اعتراف کرد
قبل از انقلاب فیلمم سانسور شد
بعد از انقلاب حتی یک فریم هم سانسور نشد
ناصر تقوایی که پیش از این ادعا می‌کرد نمی‌گذارند فیلم بسازد، اخیرا گفته که قبل از انقلاب فیلمش سانسور شده بود اما بعد از انقلاب حتی یک فریم از فیلم‌هایش سانسور نشده است.
این کارگردان که در سینما تک خانه هنرمندان سخن می‌گفت، درباره‌ فعالیت کم این روزهای خود در سینما اظهار کرد: من در هیچ کاری، حرفه‌ای نمی‌شوم. کار، متنوع‌تر از آن چیزی است که ما فکر می‌کنیم؛ اگر نشود فیلم بسازم، می‌نویسم، عکاسی می‌کنم، نقاشی می‌کنم یا کلاس می‌گذارم.
تقوایی افزود: «32 صفحه از کتاب «تابستان همان سال» قبل از انقلاب سانسور شد. در جمهوری اسلامی هیچ کدام از فیلم‌های من حتی یک فریم هم سانسور نشده است اما در آن زمان فیلم «آرامش...» پنج سال توقیف بود. فیلم «کاغذ بی‌خط» را هم 18 سال بعد از نوشتن ساختم و واژه فمنیستی از آن زمان وارد فیلم‌های ما شد.»
تقوایی در سال 88 در گفت‌وگو با رادیو زمانه رادیوی وابسته به منافقین و دستگاه جاسوسی هلند، ادعا کرده بود جمهوری اسلامی سینما را تعطیل کرده است.
مستندی که خشم
رسانه‌های صهیونیستی را برانگیخت
فیلم مستند شهید طهرانی مقدم با عنوان «مردی با آرزوهای دوربرد» خشم رسانه‌های صهیونیستی و آمریکایی را برانگیخت.
تهیه‌کننده برنامه تلویزیونی «ثریا» در این خصوص به فارس گفت: این مستند ویژه دومین سالگرد شهید طهرانی‌مقدم، پدر موشکی کشور تهیه شده بود و با استقبال خوب بینندگان رو به رو شد و در پی درخواست‌های مکرر مخاطبان برای تکرار مستند، با مساعدت مدیران شبکه یک، این مستند روز جمعه 24 آبان ساعت 18 از این شبکه به روی آنتن رفت.
نمایش شبیه‌سازی سناریوی حمله موشکی به اسرائیل در قسمتی از مستند منجر به خشم رسانه‌های صهیونیستی و آمریکایی شد و در این خصوص محسن مقصودی توضیح داد: در این مستند تنها به شبیه‌سازی کوچک یکی از سناریوهای پاسخ موشکی ایران پرداختیم که موجب هراس دشمن شده است. قطعا ابعاد پاسخ موشکی ایران و سایر نیروهای نظامی سپاه و ارتش به تهدیدات، بسیار خیره‌کننده‌تر و غیرقابل تصور برای دشمن خواهد بود و خشم آن‌‌ها که ناشی از عدم توانایی در جلوگیری از آن است که این خشم امری طبیعی است.
گفتنی است دستیابی به موشک‌های با برد 2000 کیلومتر و با دقت‌های نقطه‌ای، نتیجه تلاش‌های علمی و فناورانه شهید طهرانی‌مقدم بوده است که توان صنایع موشکی را به حدی رسانده است که نشان دادن بخشی از آن منجر به کابوس دشمن شده است.
الیور استون: آمریکا فضایی
نژادپرستانه دارد
«الیور استون»، مستندساز جنجال‌برانگیز آمریکا در انتقاد از موضع جمهوری‌خواهان سنای آمریکا علیه سیاه‌پوستان گفت: چگونه «اوباما» در سال 2012 به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب می‌شود و از سویی دیگر مجلس سنا تا این حد تحت تسلط جمهوری‌خواهان سفیدپوست است.
به گزارش فارس، استون مستندساز جنجال‌برانگیز آمریکا و یکی از منتقدین سیاست‌های خارجی دولت این کشور، این ‌بار در انتقاد از مخالفت‌های اخیر سنای آمریکا با لایحه بودجه دولت «باراک اوباما» گفت: فضا، فضایی نژادپرستانه است.
وی افزود: این حقیقتا وحشتناک است، بی‌عدالتی‌‌ها به حدی است که آن‌‌ها دارند روز به روز ما را از دموکراسی دورتر می‌کنند.
وی در ادامه گفت: جمهوری‌خواهان سفیدپوست به شدت به دنبال محقق کردن نظریه بایکوت کردن آرای سیاه‌‌ها و اسپانیولی‌‌ها هستند، به نظر من آن‌‌ها به شدت از اینکه کشور از نظر نژادی تا این حد متنوع شده، بیمناکند.
شرکت آمریکایی سایت کلاه پهلوی را تحریم کرد
شرکت ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی، دسترسی به سایت سریال «کلاه پهلوی» را برای مدیران سایت سریال کلاه پهلوی متوقف و از تمدید مجدد این دامنه خودداری کرد.
به گزارش فارس، سایت این سریال تلویزیونی از روز چهارشنبه بیست و دوم آبان از دسترس خارج شد. طی پیگیری‌های صورت گرفته مشخص شد این اقدام جنبه تحریمی داشته و تحریم سایت سریال کلاه پهلوی kolahpahlavi.tv از طرف شرکت directi صورت گرفته و دسترسی به سایت این سریال از روز چهارشنبه 22 آبان 92 غیر ممکن شده است. مالکیت شرکت ثبت‌کننده دامنه‌های بین‌المللی Directi در حال انتقال به یک شرکت آمریکایی است و لذا با توجه به تحریم‌های موجود از سوی کشور آمریکا علیه ایران، این احتمال داده می‌شود که محدودیت‌هایی جهت دسترسی کاربران ایرانی به این دامنه و از سوی Directi اعمال شده است.

 


بیش از 150 نفر از نخبگان و دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف، در آستانه مذاکرات هسته‌ای کشور با گروه 5+1، در اقدامی خودجوش در اطراف سایت هسته‌ای فردو، زنجیره انسانی ایجاد می‌کنند.
در آستانه مذاکرات هسته‌ای کشور با گروه 5+1، بیش از 150 نفر از نخبگان و دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در اقدامی خودجوش با ایجاد زنجیره انسانی در اطراف سایت هسته‌ای فردو و با شعار «فردو قلب ماست» آمادگی خود را برای حفظ و توسعه دستاوردهای هسته‌ای کشور و تأکید بر ادامه مسیر شهدای هسته‌ای به جهانیان اعلام می‌کنند. براساس این گزارش، تعداد این دانشجویان برای تشکیل زنجیره انسانی در حال افزایش است و سایر دانشجویان و نخبگان کشور نیز می‌توانند در این حلقه حضور داشته باشند.
شایان ذکر است، این زنجیره انسانی عصر روز سه‌شنبه 28 آبان ماه و یک روز قبل از آغاز دور بعدی مذاکرات هسته‌ای ایران و 5+1 باحضور دانشجویان و نخبگان تشکیل می‌شود.
دانشجویان دانشگاه شریف در نامه‌ای از صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و تمام دانشجویان، اساتید و مسئولان کشور نیز دعوت کردند تا در این زنجیره انسانی حضور داشته باشند.
در این نامه آمده است: انقلاب اسلامی مردم ایران ندای «هیهات مناالذله» بود که پس از قرن‌ها بار دیگر در جهان طنین‌انداز و نویدبخش احیای دوباره جبهه حق علیه باطل شد. به برکت خون شهدا و با هدایت‌های مدبرانه امام و رهبری، امروز جمهوری اسلامی پرچم‌دار مقابله با تمام سلطه‌جویی‌ها و زیاده‌طلبی‌های ظالمان و مستکبران عالم و نیز نقطه امید همه مظلومان و مستضعفان قرار گرفته است.
ما دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف بر این باوریم که تنها راه پیشرفت کشور و نیز اعتلای جایگاه آن در نظام بین‌الملل، تکیه بر ظرفیت‌های درونی با به کارگیری استعدادهای داخلی کشور است.
در این نامه آمده است: تجربه 35 ساله انقلاب اسلامی گواهی بر این مدعاست که هرگاه بر توان درونی کشور اعتماد کردیم، به نتیجه رسیده‌ایم و دستاوردهای امروز کشور در عرصه هسته‌ای نیز نمونه‌ای از این مهم است، این دستاوردها حاصل نشده است مگر با مجاهدت‌های ملت ایران به خصوص شهدای علمی که با فداکاری‌های خود زمینه رسیدن به این جایگاه بی‌بدیل در زمینه علم و فناوری را فراهم کردند.
دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در این نامه ضمن دعوت از صالحی که زمانی ریاست دانشگاه صنعتی شریف را نیز برعهده داشته است از تمام دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های کشور و نیز مسئولان دعوت کردند تا در این حرکت نمادین همراه با دانشجویان دانشگاه شریف حضور به هم رسانند.

 


وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد در نگارش متن توافق‌نامه نهایی با گروه 1+5 حق غنی‌سازی را مورد لحاظ قرار خواهیم داد.
محمدجواد ظریف، با تاکید بر حق غنی‌سازی ایران تصریح کرد: آن چه که برای ما مهم است این است که همه طرف‌ها به ایران که این حق خود را در زمینه غنی‌سازی اعمال می‌کند احترام بگذارند و از تضییع حق ایران خودداری کنند.
وی خاطرنشان کرد: این مسیری است که مشغول بحث آن هستیم. امیدواریم که در طول مذاکرات و در نگارش متن توافق نهایی بتوانیم این موضوع را به صورت جدی مورد توافق قرار دهیم.
رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان به ایسنا گفت: چارچوب کاری برای تیم مذاکراتی ایران کاملا مشخص است و هر اقدامی که در این باره انجام دهیم با نظر مقام معظم رهبری انجام می‌شود.
وی درباره ساز و کار دستیابی به توافق بین ایران و 1+5 درباره موضوع غنی‌سازی تاکید کرد: هنوز در مرحله مذاکرات هستیم و نمی‌توانیم وارد جزییات مذاکرات شویم.
ظریف افزود: موضوع غنی‌سازی در ایران خط قرمز ماست و ما خط قرمزهای‌مان در مذاکرات را حتما در نظر داریم و رعایت خواهیم کرد.
وی در مصاحبه با باشگاه خبرنگاران نیز با اشاره به عدم توافق نهایی میان گروه 1+5 در دور اخیر مذاکرات هسته‌ای کشورمان در ژنو، افزود: در مذاکره با کشورها تقسیم کار از یک سو و دیدگاه‌های متفاوت از سوی دیگر وجود دارد که در این دور از مذاکرات نوع رفتار برخی از بازیگران که صراحتا با هرگونه توافق و تفاهم مخالفت می‌کردند، بسیار متفاوت بود و جالب آن که ناگزیر بودند تا از همین اندازه فرصت برای دستیابی به یک موضع واحد استفاده کنند.
وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به ادعاهای مکرر نتانیاهو علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران، اظهار داشت: برنامه هسته‌ای ایران برنامه‌ای صلح‌آمیز بوده و رژیم صهیونیستی در موقعیتی نیست که بخواهد در مورد آن قضاوت کند همچنین باید کار زیادی برای خلع سلاح هسته‌ای این رژیم منحوس انجام شود تا خاورمیانه به عنوان منطقه عاری از سلاح هسته‌ای که پیشنهاد همیشگی ایران بوده تحقق پیدا کند.

 


غضنفر رکن‌آبادی سفیر ایران در لبنان با سلیمان فرنجیه رئیس حزب مسیحی المرده لبنان و یوسف فنیانوس مشاور وی در محل سفارت دیدار و درباره تحولات لبنان و منطقه گفت‌وگو کرد.
در این ملاقات سلیمان فرنجیه با اشاره به پیروزی‌های محور مقاومت و شکست‌های متوالی دشمنان در جبهه‌های مختلف از جمله در سوریه اظهار کرد: محور مقاومت در گذشته و در سخت‌ترین شرایط پیروز میدان بود، اکنون که شرایط منطقه‌ای و بین‌المللی به نفع محور مقاومت تغییر کرده، قطعا در این مرحله نیز پیروز میدان خواهد بود.
رئیس حزب المرده با اشاره به برداشت‌های غلط آمریکا و کشورهای غربی از واقعیت‌های میدانی تحولات سوریه و منطقه اظهار داشت: مشکل بزرگ این کشورها آن است که اطلاعات درستی از حقایق و واقعیت‌های میدانی نداشته و بر اساس گزارش‌های غلط دریافتی، تصمیم‌گیری می‌کنند.
سلیمان فرنجیه موقعیت ایران را به عنوان قدرت بزرگ منطقه‌ای ستود و گفت: اکنون آمریکا و غرب نیز به این حقیقت پی برده و اعتراف کرده‌اند که جمهوری اسلامی ایران قدرتمندترین کشور منطقه است و چاره‌ای جز تعامل با آن ندارند.
غضنفر رکن‌آبادی سفیر کشورمان در لبنان نیز با تشریح آخرین تحولات مذاکرات هسته‌ای کشورمان و تلاش‌های آمریکا و کشورهای اروپایی جهت بهبود روابط خود با ایران افزود: ثمره بیش از سه دهه مقاومت و ایستادگی، اکنون به نتیجه رسیده و آمریکا و کشورهای غربی دریافته‌اند که چاره‌ای جز تعامل مثبت با جمهوری اسلامی ایران ندارند.

 


در حالی که مذاکرات ایران و گروه 5+1 قرار است چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته جاری در ژنو از سر گرفته شود، یک مقام آمریکایی مدعی شد واشنگتن و سایر کشورها به یک توافق موقتی با ایران که برنامه هسته‌ای تهران را به عقب می‌راند نزدیک شده‌اند.
این مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود روز جمعه در جمع خبرنگاران گفت که توافق پیشنهادی با ایران که همه جنبه‌های برنامه هسته‌ای ایران را پوشش می‌دهد در دور بعدی مذاکرات هسته‌ای در ژنو کامل می‌شود، گرچه مسائل دشواری باقی مانده است.
به گزارش ایسنا به نقل از سی‌ان‌ان این مقام آمریکایی گفت: ما قصد داریم در روزهای آینده به شدت کار کنیم. نمی‌دانم به توافق خواهیم رسید یا خیر. احتمال می‌دهم که بتوانیم این کار را انجام دهیم ولی هنوز مسائل دشواری برای مذاکره وجود دارد.
این مقام آمریکایی گفت که گروه 5+1 در زمینه خطوط فعلی توافق پیشنهادی «اتحاد کامل» دارند.
وی نسبت به اعمال تحریم‌های بیشتر علیه برنامه هسته‌ای ایران که کنگره پیشنهاد آن را داده است هشدار داد و گفت: تحریم‌ها بیشتر اکنون حسن نیت ما نه تنها برای ایران بلکه برای شراکایمان در 5+1 را تهدید می‌کند.
وی گفت: طبق طرح پیشنهادی لغو تحریم‌ها «در شش ماه مربوط به توافق موقتی پخش می‌شود تا پیروی از آن تضمین شود».
وی بیان کرد که کاترین اشتون، رئیس سیاست خارجه اتحادیه اروپا بیستم نوامبر (29 آبان) پیش از برگزاری دور جدید مذاکرات ایران و 5+1 در ژنو با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفت‌وگو خواهد داشت.
از سوی دیگر؛ «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه نیز تأکید کرد که ایران و گروه 5+1 در زمینه توافق هسته‌ای اختلاف اساسی ندارند.
لاوروف تصریح کرد آنچه که در حال حاضر مورد نیاز است این است که تفاهم بین خود را روی کاغذ بیاوریم و سند کنیم.

 


«سید عباس عراقچی» عضو تیم مذاکره کننده هسته ای با بیان اینکه مذاکرات سختی را پیش رو داریم، گفت: توافقی بدون تامین حقوق مردم ایران، حاصل نخواهد شد.
معاون حقوقی و امور بین الملل وزیر امور خارجه درباره گفت و گوی تلفنی روز پنجشنبه خود با «هلگا اشمید» معاون کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اظهار داشت: در گفت و گوی تلفنی با خانم اشمید درباره هماهنگی مسایل اجرایی و همچنین دیدار آقای ظریف و خانم اشتون پیش از آغاز مذاکرات صحبت شد.
عراقچی درباره اینکه آیا دیدار دکتر ظریف و خانم اشتون یک روز قبل از مذاکرات انجام خواهد شد، افزود: زمان این دیدار هنوز مشخص نیست اما طبق روال معمول مذاکرات، آنها قبل از شروع مذاکرات، دیداری خواهند داشت که این دیدار در قالب صبحانه یا شام کاری انجام می شود.
عضو تیم مذاکره کننده هسته ای درباره سطح دور جدید مذاکرات ایران و 1+5 که از روز چهارشنبه 29 آبان ماه جاری آغاز می‌شود، گفت: مذاکرات هفته جاری در سطح معاونان وزیران خارجه است و حضور وزیران خارجه مثل مذاکرات ژنو 2 به نتیجه مذاکرات بستگی دارد.
وی تصریح کرد: اگر به شرایطی برسیم که نیاز به حضور وزیران خارجه باشد، آنها به مذاکرات ملحق می شوند.
عراقچی درباره سفر روز سه شنبه هفته جاری دکتر ظریف به ایتالیا نیز گفت: این سفر به دعوت وزیر امور خارجه ایتالیا صورت می گیرد و آقای ظریف از آنجا برای شرکت در مذاکرات ایران و 1+5 عازم ژنو خواهد شد.

 


تبریزـ خبرنگار کیهان:
طلای مسابقات جهانی 2013 اختراعات آلمان به یک دانشجوی برتر دانشگاه علوم پزشکی تبریز رسید.
مدال طلا و نقره و نیز دیپلم افتخار مسابقات جهانی اختراعات آلمان IENA 2013 به «بهنام امینی»، دارنده عناوین برترین مخترع آسیا و جهان و دانشجوی مدیریت علوم پزشکی تبریز اهدا شد.
به گزارش علوم پزشکی تبریز، وی موفق به ارائه لباس‌های ویژه‌ای شده است می‌تواند به انسان، هنگام قرار گرفتن در موقعیت‌های نامناسب حالت‌های بدن و بویژه افراد دارای مشکلات ستون فقرات و نخاع، هشدار دهد.
امینی در بین 500 مخترع از 40 کشور جهان به عنوان شایسته‌ترین فرد برای دریافت مدال‌های نقره و طلای این مسابقات که بیش از 90 سال است برگزار می‌شود، انتخاب شد.
وی در سال 2008 از سوی فدراسیون بین‌المللی اختراعات IFIA آلمان برترین مخترع دنیا شناخته شد و در سال 2012 نیز از سوی سازمان اختراعات آسیا موسوم به AICA در کره‌جنوبی، نشان برترین مخترع آسیا را دریافت کرد و در مسابقات بین‌المللی اختراعات کویت در سال میلادی گذشته مدال نقره گرفت.

 


سفیر جمهوری اسلامی ایران در دیدار با رئیس مجلس سنای افغانستان گفت: اشتراکات، دینی، فرهنگی، تاریخی 2کشور بستر مناسبی برای گسترش تعاملات ایران و افغانستان در حوزه های مختلف است.
، «محمدرضا بهرامی»، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل با «فضل‎هادی مسلم‎یار»، رئیس مجلس سنای افغانستان در مقر مجلس سنای این کشور دیدار و در مورد چگونگی تحکیم مناسبات، گفت‌وگو کردند. بهرامی خاطر نشان کرد که صفحه جدیدی در مناسبات بین‎المللی از سوی دولت جدید جمهوری اسلامی ایران گشوده شده و اشتراکات تاریخی، فرهنگی و دینی 2 کشور بستر مناسبی برای گسترش تعاملات 2 جانبه در حوزه‎های مختلف است.
وی اظهار امیدواری کرد که به عنوان سفیر جمهوری اسلامی در کابل بتواند، روابط میان افغانستان و ایران را در زمینه‎های مختلف به ویژه در زمینه پارلمانی توسعه بخشد. فضل هادی مسلم یار، رئیس مجلس سنای افغانستان نیز در این دیدار ضمن اظهار خرسندی از حضور مجدد بهرامی به عنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در کابل، اظهار داشت که ملت‎های 2کشور، بربنیاد مشترکات دینی، زبانی و همسایگی در دوره‎های مختلف تاریخی با هم روابط و همکاری‎های چشم‎گیری داشته‎اند.

 


اسحاق جهانگیری در حکمی رستم قاسمی را به عنوان مشاور معاون اول رئیس جمهور منصوب کرد.
به گزارش  پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، اسحاق جهانگیری در حکمی رستم قاسمی را به عنوان مشاور معاون اول رئیس جمهور در امور مربوط به توسعه روابط ایران و عراق منصوب کرد.
در این حکم آمده است : نظر به مراتب تعهد، شایستگی و توانمندیهای شما به موجب این حکم جنابعالی را به سمت «مشاور معاون اول رئیس جمهور» بر می گزینم.با عنایت به اولویت دولت در توسعه روابط اقتصادی دو کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق لازم است با بهره گیری از مجموعه توانمندیهای دو کشور، در جهت رفع موانع و گسترش روابط اقتصادی دو کشور و اعتلای این روابط با همکاری بخش های دولتی و خصوصی اقدام نموده و با رعایت اصول قانونمداری، اعتدال گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید، منشا تحولات و خدمات بیشتری باشید.

 


رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به ادعای امارات متحده عربی در خصوص جزایر سه گانه گفت: این ادعاها فاقد هرگونه ارزش حقوقی و ریشه تاریخی بوده و فضاسازی بیهوده سیاسی است.
« علاالدین بروجردی» در گفت و گویی در خصوص اظهارات اخیر وزیر خارجه دولت امارات متحده عربی در مورد جزایر سه گانه ایرانی تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی گفت: جزایر سه‌گانه به لحاظ مستندات و تاریخی متعلق به ایران است و اظهارات وزیر امور خارجه امارات در خصوص این جزایر مبنای تاریخی و اثباتی ندارد.
نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی افزود: زمانی که ایران این جزایر را در اختیار داشت از اساس جایی به اسم امارات متحده عربی در جغرافیای سیاسی منطقه وجود نداشت.
بروجردی تصریح کرد: جزایر سه گانه ایرانی متعلق به جمهوری اسلامی ایران بوده و خواهد بود و تعلق تاریخی این جزایر به ایران واقعیتی انکارناپذیر است.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: توصیه دوستانه ما به امارات متحده عربی این است که این سیاست بدون نتیجه را پیگیری نکند و اگر هرگونه ابهام و سوتفاهمی در این زمینه دارد می تواند در مذاکره با مسئولان جمهوری اسلامی ایران مطرح کند.
وزیر امور خارجه امارات متحده عربی اخیرا در کنفرانس خبری مشترک با همتای آلمانی خود بار دیگر ادعاها درباره جزایر سه گانه ایرانی را تکرار کرد.
شیخ «عبدالله بن زاید آل نهیان» در کنفرانس خبری مشترک با «گیدو وستروله» همتای آلمانی خود، این ادعاها را تکرار کرده و گفته بود که « ما یک موضوع حل نشده با ایران داریم ـ ایران هنوز بعد از 42 سال سه جزیره ما را اشغال کرده است.»
جمهوری اسلامی ایران جزایر سه گانه را جزولاینفک خاک خود دانسته و بارها آمادگی خود را برای رفع سوء تفاهمات با امارات متحده عربی اعلام کرده است.

 


«گلعاد اردان» به رادیو رژیم صهیونیستی گفت حتی در صورتی که ایران و ۱+۵ در موضوع هسته‌ای به توافق برسند، اسرائیل همه گزینه‌ها از جمله گزینه نظامی را برای خود محفوظ می‌دارد.
به گزارش پایگاه صهیونیستی «دبکا»، «گلعاد اردان» روز شنبه با بیان اینکه اسرائیل حق ایران برای غنی‌سازی اورانیوم را به رسمیت نمی‌شناسد، گفت اگر به ایران اجازه داده شود که به آستانه تولید سلاح اتمی برسد، اسرائیل تمام گزینه‌ها از جمله گزینه اقدام نظامی را مورد بررسی قرار می‌دهد.
ایران و گروه 1+5 هفته گذشته دور تازه‌ای از مذاکرات هسته‌ای را در شهر ژنو سوئیس برگزار کردند. این مذاکرات نهایتا به دلیل مواضع سخت‌گیرانه فرانسه، بدون توافق پایان یافت. این مذاکرات چهارشنبه هفته جاری بار دیگر در ژنو پیگیری می‌شود.
«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی هم دو هفته قبل تأکید کرده بود در صورت معامله بد 1+5 با ایران، اسرائیل این توافق را به رسمیت نشناخته و به آن متعهد نخواهد بود.
«گلعاد اردان» وزیر امنیت داخلی صهیونیست‌ها هم که دیروز با رادیو اسرائیل گفت‌وگو می‌کرد، به کشورهای عضو 1+5 هشدار داد که اگر تحریم‌های ایران را کاهش دهند، موافقتنامه‌ موقت با ایران ممکن است به وضعیتی دائمی تبدیل شود.
وی همچنین تأکید کرده است که «بنیامین نتانیاهو» از جزئیات طرح پیشنهادی به ایران اطلاع دارد. نتانیاهو هم هفته قبل با اعلام اینکه از جزئیات توافق با ایران مطلع است، آن را «معامله‌ای بسیار بسیار بد» توصیف کرده بود.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10