(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 27 آبان 1392 - شماره 20642

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
روایت اعضای کمیسیون آموزش از جلسه با وزیر اطلاعات
علوی : نتیجه برخی استعلام‌ها در خصوص انتصابات وزارت علوم منفی بوده است
2 ایراد شورای نگهبان به لایحه اصلاحیه قانون بودجه 92
گزارش رئیس دیوان محاسبات از بودجه پیشنهادی سال ۹۳
بذرپاش : دولت راستگویان نسبت به بزرگترین دروغ تاریخ واکنش شفاف داشته باشد
وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان از مجلس رأی اعتماد گرفت
درمکتب امام
تأکید تهران بر پیگیری حقوق مسلم خود در مذاکرات با ۱+۵
امین‌زاده: بخشی از گزارش 100 روزه به اقدامات حقوقی دولت اختصاص دارد
حبیبی:جهانی شدن لبیک یاحسین پاسخ به جریان اسلام آمریکایی است
حضور نماینده ایران در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید گرجستان
خارج از دستور
سرلشکر جعفری: چشم‌های زیادی به مقاومت ایران دوخته شده است
آخرین وضعیت پرونده‌های کهریزک و بیمه ایران
بقایی: در حال تخلیه ساختمان لادن هستیم
   


کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در نشست مشترکی با وزیر اطلاعات، انتصابات اخیر وزیر علوم را بررسی و در این نشست حجت‌الاسلام‌ علوی اعلام کرد در برخی از موارد استعلام از وزارت اطلاعات در خصوص انتصاب‌های وزارت علوم جواب منفی بوده است.
در همین رابطه، عبدالوحید فیاض سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به حضور وزیر اطلاعات در کمیسیون متبوعش اظهار داشت: در خصوص انتصابات برخی از افراد توسط وزیر علوم طبق گفته وزیر اطلاعات، وزیر علوم از وزارت اطلاعات استعلام گرفته بود اما علی‌رغم اینکه جواب بعضی از آن‌ها منفی بود ولی باز هم برخی افراد را منصوب کرده‌اند که این رفتار مغایر با قانون است و باید بررسی شود.
نماینده مردم آمل در مجلس در گفت وگو با ایسنا افزود: همچنین در کمیسیون در خصوص دانشجویان به اصطلاح ستاره‌دار بحث شد که آمار آنها 126 نفر اعلام شده، بحث بر سر این بود که از وزیر اطلاعات خواستیم با اطلاعاتی که از وزیر علوم می‌گیرند این مسئله را بررسی کنند و شرایط را ببینند و قرار شد گزارشی به ما ارائه دهند.
همچنین حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به جلسه روز یکشنبه کمیسیون آموزش و تحقیقات خانه ملت با حجت‌الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات گفت: دستور کار این جلسه درباره استعلام انتصاب‌های وزارت علوم بود.
وی در گفت وگو با فارس اضافه کرد: وزیر اطلاعات در این جلسه گفت، در برخی از موارد در انتصاب‌های وزارت علوم استعلام نشده است و در برخی موارد نیز استعلام شده است که جواب وزارت اطلاعات منفی بوده است.
قاسم جعفری عضو دیگر کمیسیون آموزش مجلس نیز در تشریح جلسه عصر یکشنبه کمیسیون متبوعش گفت: این جلسه کمیسیون با حضور«حجت‌الاسلام سید محمود علوی» وزیر اطلاعات برگزار شد که در این جلسه مواردی از جمله بحث انتصابات در وزارت علوم، بحث دانشجویان موسوم به دانشجویان ستاره‌دار و برخی موارد که باید در دانشگاه‌ها پیگیری شود تا آن آرامش موردنظر محیط علمی دچار خدشه نشود مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
نماینده مردم بجنورد در مجلس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران به بحث استعلامات وزارت علوم اشاره کرد و گفت: وزیر اطلاعات اظهار داشتند به وزرا گوشزد شده که قبل از انتصابات استعلامات را انجام دهند که در این باره وزارت علوم چهار نوع عملکرد داشته، در خصوص برخی انتصابات استعلام کرده، در خصوص برخی انتصابات استعلام نکرده، یا در پی انجام استعلامات به جواب آن عمل کرده و یا به استعلامات عمل نکرده که قرار شده در جلسه روز سه‌شنبه که با حضور فرجی‌دانا، وزیر علوم برگزار خواهد شد توضیحات تکمیلی از وی خواسته شود.

 


شورای نگهبان به لایحه اصلاح قانون بودجه سال 1392 کل کشورکه در ۱۲ آبان در صحن مجلس مصوب شده بود، ۲ ایراد گرفت و آنرا به مجلس عودت داد.
شورای نگهبان اعلام کرد که لایحه اصلاح قانون بودجه سال 1392 کل کشور مصوب جلسه 12 آبان 1392 مجلس شورای اسلامی در جلسات این شورا مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به نظر اعضای این شورا، عبارت قسمت اخیر تبصره 2 موضوع الحاق تبصره 4 به جزء 2-3 ابهام دارد.
همچنین بر اساس اعلام شورای نگهبان تبصره 10 این اصلاحیه، مغایر اصول 52 و 53 قانون اساسی شناخته شد.
به نظر اعضای شورای نگهبان در تبصره 2 موضوع الحاق تبصره 4 به جزء 2-3 واژه «فاینانس» بدون معادل فارسی آن ذکر گردیده که باید اصلاح گردد.

 


عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اعلام کرد رئیس و دادستان دیوان محاسبات برای ارائه گزارش درباره عملکرد و بودجه پیشنهادی سال ۹۳ دیوان، در کمیسیون حاضر شدند.
سیدسعید زمانیان عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه روز گذشته کمیسیون متبوعش، اظهار داشت: در این جلسه بررسی طرح تشکیل سازمان مدیریت، برنامه‌ریزی و بهره‌وری ادامه یافت و اعضای کمیسیون بندهای مربوط به نحوه گزینش و جذب نیروی انسانی مورد رسیدگی قرار گرفت.
وی ادامه داد: در این جلسه رئیس و دادستان دیوان محاسبات برای ارائه گزارش عملکرد و بودجه پیشنهادی سال ۹۳ دیوان، در کمیسیون حاضر شدند و رئیس دیوان در مورد وضعیت کلی دیوان، نحوه عملکرد، برنامه‌ها و تصمیمات آینده دیوان و مسائل اجرایی آن گزارشی را ارائه داد.
این عضو کمیسیون برنامه و بودجه افزود: دادستان دیوان محاسبات نیز درباره نحوه رسیدگی و چگونگی روند بررسی پرونده‌های دیوان توضیحاتی ارائه داد و پس از این گزارشات درباره بودجه عمرانی و جاری دیوان محاسبات مطالبی بیان و مقرر شد که دیوان محاسبات پیشنهادات خود برای اعتبارات جاری و عمرانی سال ۹۳ دیوان را به کمیسیون برنامه و بودجه ارائه دهد تا مورد بررسی قرار گیرد.
زمانیان در گفت‌وگو با تسنیم خاطرنشان کرد: رئیس دیوان محاسبات در این نشست نکاتی در مورد تفریغ بودجه مطرح و اعلام کرد که دیوان محاسبات قصد دارد گزارشات تفریغ بودجه را زودتر از موعد مقرر به مجلس ارائه دهد.

 


نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه دولت روحانی موضع خود را راجع به یکی از بزرگترین دروغ‌های تاریخ یعنی متقلب ‌بودن نظام در انتخابات مشخص کند، تاکید کرد: مردم در روز عاشورای 88 با فتنه‌گران و توهین کنندگان به ساحت امام حسین(ع) مقابله کردند.
مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سالروز هتک حرمت عاشورای حسینی، گفت: متأسفانه در سال 88 در شهر تهران عده‌ای فتنه‌گر به خاندان عظیم‌الشأن پیامبر(ص) توهین کردند؛ فتنه‌گران در آن روز نه تنها از عزاداران حسینی خجالت نکشیدند و به مراسم عزای آنها احترام نگذاشتند بلکه نشان دادند که همانند تکفیری‌ها که به حرم حضرت زینب(س) جسارت می‌کنند آنها نیز به مجلس عزای حسینی جسارت خواهند کرد.
عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان افزود: مردم در روز عاشورای 88 با فتنه‌گران و توهین کنندگان به ساحت امام حسین(ع) مقابله کردند زیرا دیدند که آن روز عده‌ای موضع‌خود را عیان کرده و بحثشان بحث انتخابات نیست.
بذرپاش در گفت‌وگو با فارس تاکید کرد: اکنون روی صحبتم با دولت است که رئیس جمهور آن را دولت راستگویان نامیده است، به نظر می‌رسد دولت راستگویان باید نسبت به یکی از بزرگترین دروغ‌های تاریخ یعنی اتهام تقلب به نظام واکنش جدی و شفاف نشان دهد یا اگر موضع‌گیری نمی‌کند نسبت به حضور این افراد در دولت حساسیت داشته و اجازه وقوع چنین اقدامی را ندهد.

 


نمایندگان مجلس با 199 رأی موافق، 44 رأی مخالف و 24رأی ممتنع از مجموع 267 رأی مأخوذه به محمود گودرزی گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهور برای تصدی وزارت ورزش و جوانان رأی اعتماد دادند.
بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی
ورزش و جوانان
در جلسه علنی روز گذشته خانه ملت، نمایندگان مجلس بررسی برنامه و صلاحیت محمود گودرزی برای تصدی وزارت ورزش و جوانان و اخذ رأی اعتماد را در دستور کار خود قرار دادند و رئیس جمهور پشت تریبون رفت و سخنان خود را آغاز کرد.
حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور در دفاع از وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان با اشاره به اینکه باید دست در دست هم بدهیم و آن اولویت‌هایی که مورد نظر مجلس و دولت است به آنها بپردازیم، گفت: ما امروز به مرز سه ماه از فعالیت دولت رسیده‌ایم. امیدوارم امروز دولت بعد از سه ماه تکمیل شود و ما بتوانیم به وظیفه خود عمل کنیم. خواست مردم حل مشکلات معیشتی ، مسائل اجتماعی ، مسئله تورم ، مسئله اشتغال، مسائل سیاست خارجی و فرهنگی و اجتماعی است و شما خود بهتر می‌دانید که برای حل این مسائل جز همکاری نزدیک دولت و مجلس راه دیگری وجود ندارد.
رئیس جمهور : تلاش ما آماده‌سازی بودجه در ماه آینده است
رئیس جمهور در ادامه اظهار داشت: دولت مصمم به همکاری و تعامل با مجلس است و من تردید ندارم که اراده مجلس هم همکاری است. چرا که هر دو دغدغه ها و هدف‌های مشترکی دارند و در راهکارها نیز معمولا راهکارهای مشترکی را مد نظر قرار می‌دهند. در ماه آینده تلاش ما این است که بودجه را آماده کنیم ،آنجا هم همکاری و تعامل دولت و مجلس است تا بتوانیم بودجه ای که در خور این ملت باشد، دولت تهیه و مجلس آن را تایید کند.
وی در خصوص وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان افزود: جناب آقای دکتر محمود گودرزی هم از لحاظ تخصصی، دانش و فعالیت‌های دانشگاهی دارای تالیفات متعدد و مقالات فراوانی است و سال‌ها در دانشگاه تهران اشتغال داشته است. لااقل در دو زمینه ورزشی مقام مربیگری را دارد و کاملا به این محیط تخصصی آشناست و متخصصین فراوانی زیر دست این استاد تربیت شده‌اند. بنابراین می‌تواند افراد متخصص و صاحب‌نظری را در این زمینه به کار گیرد.
رئیس جمهور با بیان اینکه ما مسابقات آسیایی و جام جهانی را پیش رو داریم، خطاب به نمایندگان مجلس گفت: هر چه زودتر این وزارتخانه دارای مسئول دائمی شود، بهتر می‌تواند برای مسابقات آینده برنامه‌ریزی کند. ضمن اینکه دکتر گودرزی هم سابقه حضور در نهادهای انقلابی و هم سابقه حضور در جبهه را دارد و امیدوارم فضای انقلابی با حضور وی در این وزارتخانه بوجود آید.
رئیس جمهور در پایان اظهار داشت: شما نمایندگان محترم با رای به دکتر گودرزی، هم به ورزش کمک کرده‌اید و هم به جوانان امید و نشاط بیشتری داده‌اید. انشاءالله امروز شاهد این باشیم که دولت تکمیل شود تا بتواند به وظایف سنگینی که قانون و مطالبات مردم بر دوش آن گذاشته است عمل کند.
پس از سخنرانی رئیس جمهور در صحن علنی در دفاع از محمود گودرزی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، نوبت به مخالفان و موافقان رسید تا به ترتیب هر کدام به مدت ۱۵ دقیقه به بیان دیدگاه‌های خود بپردازند.
علی ایرانپور نماینده مردم مبارکه به عنوان اولین مخالف گودرزی با اشاره به اهمیت وزارت ورزش و جوانان و سوابق تحصیلی وزیر پیشنهادی اظهار داشت: آقای گودرزی باید توضیح دهد که در برنامه‌های خود چقدر به حوزه جوانان که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز بوده است توجه کرده و دیدگاه وی در حوزه ورزش و در خصوص تیم‌های شهرستانی و ورزش‌هایی که مهد آنها در شهرستان است چیست؟
وی از گودرزی خواست تا مواضع خود را در خصوص فتنه سال 88 به صورت صریح و شفاف به نمایندگان مجلس اعلام کنند.
در ادامه جلسه علنی روز یکشنبه مجلس، فتح الله حسینی نماینده مردم قصر شیرین در موافقت با گودرزی گفت: گودرزی دارای تجربه و تخصص است و مدرک دکترا در زمینه ورزش دارد، تجربیات ارزشمند وی در عرصه ورزش سابقه مدیریت خوبی از وی در عرصه مدیریت ورزشی باقی گذاشته است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: وزیر پیشنهادی ورزش و امور جوانان وابستگی به هیچ گروه و جناحی ندارد و تلاش دارد برای جوانان کار کند.
همچنین محمد قسیم عثمانی که از قسمتی از وقت فتح الله حسینی استفاده کرد در موافقت با وزیر پیشنهادی گفت: گودرزی به رانت و باند خاصی برای ترقی وابسته نبوده و توان فردی، تخصص و اصالت خانوادگی‌اش موجب ترقی ایشان شده است.
کریمی قدوسی: شما نمی توانید مقابل پدرخوانده‌های رئیس جمهور ایستادگی کنید
در ادامه بررسی صلاحیت و برنامه‌های محمود گودرزی چهارمین وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد به عنوان آخرین مخالف اظهار داشت: همانطور که یک نماینده وکیل همه ملت است، وزیر نیز باید پاسخگوی کل کابینه باشد.
کریمی قدوسی در ادامه مخالفت خود با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: سوال اساسی اینجاست، آقای گودرزی فردی نیست که بتواند در جایی که به صلاح ملت باشد اعمال قانون کند، همانطور که در رای اعتمادهای قبلی شاهد بودیم، برخی وزرا بعد از رای آوردن و این که حساسیت مجلس نسبت به فتنه 88 را دیدند در انتصابات خود از کسانی استفاده کردند که در فتنه فعال بودند.
عضو کمیسیون امنیت ملی خاطر نشان کرد: در یک وزارتخانه تمام مدیران از فعالان فتنه انتخاب شدند و این نشانگر این است که گودرزی نمی تواند در چنین کابینه ای مستقل عمل کند.
کریمی قدوسی گفت: آقای گودرزی شما توان ایستادگی در مقابل برخی سران فتنه که خود را پدرخوانده و یا قیم رئیس جمهور می‌دانند ندارید. شما وارد کابینه‌ای می‌شوید که توان ایستادگی مقابل این افراد را ندارد.
در ادامه جلسه روز یکشنبه مجلس مهدی موسوی نژاد نماینده مردم دشتستان در موافقت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان با اشاره به اینکه برنامه ارائه شده از سوی آقای گودرزی، اظهارکرد: رای به وی علاوه بر پایان بلاتکلیفی این وزارتخانه پاسخ قاطع به کسانی است که تئوری تبدیل این وزارتخانه به سازمان تربیت بدنی و سازمان امور جوانان سابق را در سر می‌پرورانند خواهد بود.
همچنین حسین گروسی نماینده شهریار، قدس و ملارد نیز در دفاع از وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: در برنامه آقای گودرزی دیدگاه امام درباره ورزش، رهنمودهای رهبری، نظرات رئیس جمهور و قوانین موجود در اسناد بالادستی دیده شده است.
گودرزی: کوچکترین عدول از خط ولایت را انحراف می‌دانم
در ادامه جلسه علنی روز گذشته مجلس، محمود گودرزی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در دفاع از برنامه‌ها، طرح‌ها و عملکرد خود با اشاره به سوابق علمی و اجرایی‌اش اظهار داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی با عضویت در سپاه پاسداران به عنوان سربازی از سربازان انقلاب وارد عرصه خدمت شدم. همزمان با حضور در جبهه‌ها عملیات‌های مختلف را تجربه کردم و هنوز نیز خود را در حوزه‌های علمی و فرهنگی سربازی کوچک برای ایران عزیز و اسلام عزیزتر از جان می‌دانم. همواره در خط امام و رهبری بوده و ولایت فقیه را رکن رکین انقلاب و نظام می‌دانم و کوچکترین عدول از این خط را انحراف می‌دانم.
وی در تشریح برنامه‌های خود در حوزه وزارت ورزش و جوانان گفت: هویت‌یابی جوانان براساس هویت ایران اسلامی از نخستین اهداف من برای وزارت ورزش و جوانان است؛ نشر و فرهنگ معارف قرآنی و دینی جوانان و ترویج فرهنگ نماز، بهره‌مندی از ظرفیت‌های مراجع تقلید و حوزوی، افزایش مباحث گفت‌وگو به منظور رفع شبهات در عرصه ملی و دینی در ذیل این هدف قرار می‌گیرد.
پس از دفاع وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، رأی‌گیری در مورد برنامه‌های محمود گودرزی چهارمین وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی آغاز شد. در آغاز فرآیند اخذ رأی و همزمان با توزیع کارت‌های رأی، رئیس مجلس از دولتمداران حاضر در صحن علنی تشکر کرد و دولتی‌ها هم صحن مجلس را ترک کردند.
در ادامه رای گیری نمایندگان آغاز و پس از آن علی لاریجانی رئیس مجلس، نتایج رأی‌گیری برای صلاحیت وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان را اعلام کرد. براین اساس محمود گودرزی چهارمین وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان از مجموع ۲۶۷ رأی مأخوذه نمایندگان، با ۱۹۹ رأی موافق، ۴۴ رأی مخالف و ۲۴ رأی ممتنع توانست تصدی وزارت ورزش و جوانان را در دست بگیرد.
انتقاد به توهین روزنامه ابتکار به مجلس
در جلسه علنی روز یکشنبه پارلمان، آقامحمدی نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی طی تذکری خطاب به هیئت رئیسه مجلس گفت: روزنامه ابتکار روز پنجشنبه ۱۶ آبان‌ماه به قلم یک نفر به مجلس اهانت کرده ولی از سوی هیئت رئیسه هیچ اقدامی صورت نگرفته است. بنابراین جای سوال است که چه کسی باید از شأن مجلس دفاع کند؟
این نماینده مجلس قصد داشت که این مقاله را از تریبون مجلس قرائت کند که حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد نایب‌رئیس اول مجلس که ریاست صحن علنی را برعهده داشت مانع از این کار شد و خطاب به وی گفت: خواندن این متن به مصلحت نیست اما تذکرتان وارد است و لطفا آن متن را در اختیار هیئت رئیسه بگذارید.
تصویب کلیات اصلاحیه قانون
انتخابات مجلس
نمایندگان مجلس در ادامه جلسه علنی روز یکشنبه، طرح یک‌فوریتی اصلاح ماده ۴ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی را با ۱۲۴ رای موافق، ۵۷ رای مخالف و ۲۱ رای ممتنع از مجموع ۲۴۲ رای ماخوذه تصویب کردند.
در صورت تصویب تبصره‌های مذکور، چنانچه یکی از حوزه‌های انتخابیه مجلس فاقد نماینده شود و تا برگزاری انتخابات مجلس بعدی بیش از یک سال زمان باقی باشد، وزارت کشور باید برای این حوزه انتخابی، انتخابات میان‌دوره‌ای برگزار کند.
حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌‌فرد نایب رئیس اول مجلس زنگ پایان جلسه علنی را به صدا درآورد و اعلام کرد که جلسه بعدی ۲۸ آبان ساعت ۸ صبح به منظور بررسی دستور کار مجلس تشکیل خواهد شد.

 


به مردم امید بدهید!
امید در خودتان ایجاد کنید!
- نویسنده‌های ما
- گویندگان ما
همه‌شان دنبال این باشند که به این ملت امید بدهند. مأیوس نکنند ملت را،
بگویند: توانا هستیم
نگویند: ناتوان هستیم.
بگویند: خودمان می‌توانیم و واقع هم همین طور است.
آئین انقلاب اسلامی- ص240

 


عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان در ملاقات با سفیر چین در تهران، بر اراده جمهوری اسلامی ایران در پیگیری حقوق مسلم خود در مذاکرات آینده با اعضای گروه 1+5 تاکید کرد.
حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل سیاسی بین‌المللی وزارت امور خارجه و عضو تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان روز یکشنبه با سفیر چین در تهران دیدار کرد.
وی در این دیدار بر اراده جمهوری اسلامی ایران در پیگیری حقوق مسلم خود در مذاکرات آینده با اعضای گروه 1+5 تاکید کرد.
به گزارش فارس، در این ملاقات دو طرف ضمن بررسی آخرین تحولات سیاسی مربوط به روند مذاکرات آینده ژنو 3 بر همکاری نزدیک و موثر جمهوری اسلامی ایران و چین در مذاکرات آینده تاکید کردند.

 


معاون حقوقی رئیس جمهور تأکید کرد: بخشی از گزارش 100روزه رئیس جمهور به اقدامات حقوقی صورت گرفته توسط دولت اختصاص دارد.
الهام امین‌زاده در گفتگو با مهر در پاسخ به این سؤال که اقدامات معاونت حقوقی رئیس جمهور در ارتباط با سند جامع حقوق شهروندی به کجا رسیده و تا چه زمانی به پایان خواهد رسید، گفت: سندی در ارتباط با حقوق شهروندی از سوی معاونت حقوقی رئیس جمهور تدوین شد که پس از مطرح شدن در هیأت دولت، آقای دکتر روحانی دستور دادند نظرات دستگاه‌ها، وزارتخانه‌ها، حقوقدانان و جامعه دانشگاهی در این خصوص گرفته شود.
وی افزود: با پایان یافتن دریافت نظرات دستگاه‌ها در هفته جاری، انشا‌ءالله اول هفته آینده سند جامع حقوق شهروندی به رئیس جمهور تقدیم خواهد شد.
امین‌زاده در پاسخ به این سؤال که از چه زمانی سند جامع حقوق شهروندی در دسترس عموم قرار خواهد داشت و مطابق آن عمل خواهد شد، عنوان کرد: این موضوع به نظر و دستور رئیس جمهور محترم در ارتباط با زمان و چگونگی اجرای سند بستگی دارد.
معاون حقوقی رئیس جمهور در پاسخ به این سؤال که قرار بود این معاونت پیگیر نقش آمریکا و انگلیس در کودتای 28 مرداد باشد، آیا اقدامی در این خصوص صورت گرفته است، یاخیر؟ خاطرنشان کرد: هنوز اقدامی در این خصوص انجام نشده و چیزی به معاونت حقوقی رئیس جمهور در این باره نرسیده است.
امین‌زاده در پاسخ به این سؤال که آیا در گزارش رئیس جمهور از عملکرد 100 روز ابتدایی دولت یازدهم درباره موضوعات حقوقی که پیگیری شده است، سخنی به میان خواهد آمد یا خیر؟ تأکید کرد که اقداماتی در این حوزه از سوی دولت انجام شده و در حال انجام است.
وی اضافه کرد: فکر می‌کنم در گزارش عملکرد 100 روزه ابتدایی دولت که توسط رئیس جمهور به مردم ارائه خواهد شد ایشان اقدامات صورت گرفته در حوزه حقوقی را نیز تشریح کند.

 


دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی تأکید کرد: تظاهرات روز عاشورا در 5 قاره جهان در تکریم شعائر قیام اباعبدالله‌الحسین(ع) عرصه قدرت‌نمایی مسلمانان واقعی جهان است.
محمدنبی حبیبی دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی در پایان نشست دبیران این حزب اظهار داشت: اسلام ناب‌محمدی(ص) که امام خمینی(ره) منادی آن در جهان امروز بود و اکنون خلف شایسته او حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای همان راه را با صلابت و اقتدار طی می‌کنند در برابر اسلام آمریکایی قرار دارد.
حبیبی افزود: تظاهرات روز عاشورا در 5 قاره جهان به ويژه در عراق، لبنان و ایران و بسیاری از نقاط دیگر در تکریم و تعظیم شعائر قیام اباعبدالله‌الحسین(ع) عرصه قدرت‌نمایی مسلمانان واقعی جهان است.
دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی ابراز داشت: پیام امام حسین(ع)، ایستادگی و مقاومت در برابر زورگویان و ستمکاران است. امروز رژيم‌صهیونیستی و جریان تکفیری در جهان اسلام همان راه یزید، عمرسعد و شمر را می‌روند.
وی ادامه داد: رئیس جمهور در گزارش 100 روزه خود لازم است به نقد مشفقانه منتقدین پاسخ دهد. ما معتقدیم خزانه کشور خالی نیست. همین هفته گذشته در موضع‌گیری هفتگی اعلام کردم. منابع حاصل از قانون هدفمندی یارانه‌ها نشان می‌دهد دولت نه تنها با کسری مواجه نیست بلکه مازاد هم دارد. متأسفانه پاسخی دریافت نکردم.
دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به تعلل دولت در گرفتن مالیات بر ارزش افزوده، خاطرنشان کرد: فقط یک قلم از مالیات ارزش افزوده که بالغ بر 79 هزار میلیارد ریال می باشد در پالایشگاه‌های کشور اکنون رسوب کرده و دولت در حالی که می‌گوید خزانه خالی است، نمی‌رود این مالیات را که صاحبان پالایشگاهها که از بابت فروش فرآورده های نفتی از مردم گرفته‌اند، وصول کند.

 


ابراهیم رحیم‌پور، معاون وزیر خارجه کشورمان که برای شرکت در مراسم تحلیف رییس‌جمهور جدید گرجستان به تفلیس سفر کرده است با نخست‌وزیر آن کشور دیدار و و درباره راه‌های توسعه روابط بین دو کشور گفت‌وگو کرد.
رحیم‌پور با اشاره به روابط سنتی دیرینه ایرانیان و گرجی‌ها آمادگی دولت ایران برای توسعه روابط با تفلیس به وی‍زه در ابعاد اقتصادی و فرهنگی را اعلام و ابراز امیدواری کرد که با استقرار دولت جدید تسهیلات بیش‌تری برای ایرانیان مقیم گرجستان و نیز مبادله توریسم فراهم شود.
وی افزود: توسعه روابط ایران و گرجستان به استقرار ثبات و امنیت در منطقه نیز کمک خواهد کرد.
به گزارش ایسنا، قریباشویلی، نخست‌وزیر جدید گرجستان نیز با تشکر از اعزام نماینده کشورمان به مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری گرجستان گفت: گرجی‌ها روابط مستحکم تاریخی با ایران دارند و ما علاقمند به توسعه هرچه بیش‌تر این روابط هستیم.
وی افزود: این روابط علاوه بر حوزه‌های سیاسی و اقتصادی باید در زمینه‌های فرهنگی و علمی نیز توسعه یابد.
نخست‌وزیر جدید گرجستان هم‌چنین با اعلام خرسندی از پیشرفت‌های اخیر در مذاکرات هسته‌ ای ایران و گروه 1+5 ابراز امیدواری کرد که این مذاکرات به نتیجه برسد.
قریباشویلی برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و تشکیل دولت جدید در ایران را تبریک گفت و افزود: ما همواره به انتخابات مردم ایران احترام می‌گذاریم و آماده توسعه روابط در همه ابعاد با دولت جدید هستیم.

 


جلسه مشورتی مجلس با معاون رئیس‌جمهور در خصوص قانون هدفمندی
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از برگزاری جلسه مشورتی کمیسیون متبوعش با محمدباقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور برای بررسی نحوه اجرای هدفمندی یارانه‌ها خبر داد.
غلامرضا تاجگردون با اشاره به اینکه در جلسه روز شنبه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، نمایندگان بنا داشتند اطلاعاتی را از دولت بگیرند که فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را چگونه می‌خواهند ادامه دهند، گفت: در همین راستا گزارش‌های دولت را در این رابطه برنامه‌ریزی کردیم تا برای نحوه پیش‌بینی هدفمندی یارانه‌ها در بودجه 93 هماهنگی‌هایی انجام شود.
وی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: دولت معتقد است که در وضع موجود اگر بخواهد دهک‌های بالا را حذف کند تنها تا 10 درصد از دهک‌ها را می‌تواند ظرف شش ماه شناسایی و یارانه آنها را حذف کند البته این صرفا پیشنهاد مطرح شده در این جلسه بوده و هنوز تصمیم نهایی در این رابطه گرفته نشده است.
تقدیر ۲۱۲ نماینده مجلس از رسانه‌ملی به دلیل پخش مستند فتنه ۸۸
۲۱۲ نفر از نمایندگان مجلس از صدا و سیما به دلیل پخش مستند حرمت‌شکنی در عاشورای ۸۸ و پوشش مناسب عزاداری‌ها قدردانی کردند.
در بخشی از بیانیه 212 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از ملت بزرگ ایران به دلیل حضور گسترده در عزاداری سیدالشهدا و از صدا و سیما به دلیل پوشش مناسب مراسم عزاداری سالار شهیدان و همچنین پخش مستند فتنه 88 قدردانی و تاکید کردند که ما نمایندگان ملت سپاسگزاری ویژه خود را مخصوصا به سبب پخش برنامه آگاهی‌بخش و عبرت‌آموز حرمت‌شکنان در بخش‌های مختلف خبری در روز شنبه 25 آبان 92 اعلام می‌کنیم.

 


فرمانده کل سپاه با بیان اینکه چشم‌های زیادی به مقاومت ایران دوخته شده است، گفت: دشمنان توطئه‌های بسیاری علیه ایران برنامه‌ریزی می‌کنند تا در مسیر انقلاب انحراف ایجاد کنند.
سرلشکر محمد علی جعفری در مراسم بزرگداشت 26 آبان «شکست حصر سوسنگرد» که ظهر دیروز برگزار شد، اظهار کرد: در جهان چشم‌های زیادی به مقاومت ملت ایران دوخته شده است لذا باید قدر شهدای خود را بدانیم چرا که عزت امروز ایران مدیون خون شهدا و پایداری آنها است.
وی بیان کرد: دشمنان توطئه‌های بسیاری علیه ایران برنامه ریزی می‌کنند و از طریق ورود به مسائل سیاسی و امنیتی قصد دخالت در کشور را دارند تا در مسیر انقلاب انحراف ایجاد کنند و چون موفق به این امر نمی‌شوند دست به تحریم دارایی‌های ایران در بانک‌های جهانی و همچنین تحریم فروش نفت می‌زنند.
فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: آنها خیال می‌کنند می‌توانند با این کار ملت ایران را به تسلیم وا دارند اما نتیجه این تحریم‌ها حضور گسترده مردم در راهپیمایی‌ها و صندوق‌های رأی و همچنین حمایت از نظام اسلامی و اهداف والای آن است.
وی ادامه داد: پایداری و مقاومت ملت ایران برگرفته از پیام عاشورا است و این ملت با دقت و هوشیاری هرچه تمام در صحنه عمل، حرکت عاشورایی و زیر بار ظلم نرفتن را به دنیا نشان می‌دهد.
به گزارش فارس، جعفری عنوان کرد: امروز بخش قابل توجهی از سوریه در اشغال رژیم صهیونیستی است در حالی که در دوران دفاع مقدس همین موضوع برای ایران اتفاق افتاده بود و بخشی از مناطق خوزستان در تصرف عراق بود، لذا در آن دوران برای همه سؤال بود سرنوشت جنگ چه خواهد شد اما غیرت اسلامی ایرانی و شیعی جوانان سبب شد که عملیات بسیاری در جبهه‌ها علیه ارتش بعثی انجام شود و آنها را از خاک وطن بیرون کنند.

 


سرپرست دادگاههای کیفری استان تهران تأکید کرد: پرونده کهریزک در دیوان عالی کشور است و پرونده بیمه ایران نیز در آستانه تعیین وقت است.
«محسن افتخاری» با اشاره به آخرین وضعیت پرونده‌های «کهریزک» و «بیمه ایران» گفت: پرونده کهریزک در دیوان عالی کشور است و پرونده بیمه ایران نیز در شرف تعیین وقت است که تا اواخر هفته آینده وقت دادگاه این پرونده مشخص خواهد شد.
گفتنی است؛ پرونده «اختلاس از بیمه ایران» پس از صدور آرای متهمان در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران با اعتراض متهمان به دیوان عالی کشور ارجاع شد که دیوان نیز 29 مرداد ماه جاری از طریق دفتر سخنگوی قوه قضائیه، احکام قطعی گروهی از متهمان این پرونده را منتشر کرد.
همچنین به گزارش باشگاه خبرنگاران، در خصوص پرونده کهریزک قضات متهم در حادثه بازداشتگاه کهریزک طی 11 جلسه از سوی شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی سیامک مدیر خراسانی محاکمه شدند و پس از گذشت حدود یک ماه از زمان آخرین جلسه محاکمه، دادگاه رأی خود را درباره متهمان این پرونده صادر کرد. سه متهم پرونده کهریزک با اتهام بازداشت غیرقانونی، به 5 سال انفصال از خدمات دولتی و انفصال دائم از خدمات قضایی محکوم شده‌اند، اما به دلیل اعتراض متهمان، پرونده برای رسیدگی در مرحله تجدید نظر به دیوان عالی کشور ارسال شد.

 


معاون پشتیبانی دانشگاه ایرانیان تاکید کرد: علی‌رغم نامه‌هایی که به رئیس‌جمهور مبنی بر جلوگیری از تخلیه ساختمان لادن نوشته‌ایم هنوز هیچ پاسخی به نامه‌هایمان داده نشده است.
حمید بقایی با اشاره به درخواست وزارت دادگستری مبنی بر تخلیه ساختمان لادن گفت: هم‌اکنون در حال تخلیه ساختمان لادن هستیم.
وی افزود: علی‌رغم اینکه نامه‌هایی را به حجت‌الاسلام روحانی برای جلوگیری از تخلیه ساختمان لادن توسط وزارت دادگستری نوشتیم، پاسخی را دریافت نکردیم و نامه‌‌های ما بدون جواب ماند.
معاون اجرایی احمدی‌نژاد در دولت دهم بدون اشاره به محل جدید استقرار محمود احمدی‌نژاد و محل جدید دفتر دانشگاه ایرانیان گفت: 3 مکان مد نظر ماست که در نهایت مشخص خواهیم کرد که دفتر دانشگاه را در کجا مستقر کنیم.
بقایی به تسنیم گفت: ساختمان لادن بر اساس مصوبه دولت به صدا و سیما واگذار شده بود ولی به محض روی کار آمدن دولت جدید انگار لغو این مصوبه از مشکلات اساسی مردم بوده که دولت به طور جد به دنبال تخلیه این
ساختمان بود.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10