(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 27 آبان 1392 - شماره 20642

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هدیه به خوانندگان
در آستانه مذاکرات ژنو 3 به اجرا درآمد
بازی مضحک غرب و صهیونیست‌ها برای باج‌گیری از ایران
در پرتو وحی
عضو کمیسیون عمران مجلس خبر داد
پرداخت 63 هزار میلیارد تومان خسارت تأخیر پروژه‌های عمرانی
بنیاد شهید پیگیر تصویب تحصیل رایگان فرزندان جانبازان
شرکت توسعه منابع آب و نیرو: ترک‌های سد کارون 4 نگران‌کننده نیست
ممنوعیت بلند مرتبه‌سازی در اطراف حرم رضوی
85 درصد دریاچه ارومیه خشک شده است
اوکراین در ساخت راه‌آهن شیراز- اهواز مشارکت می‌کند
کسب جایزه ویژه فدراسیون مخترعان آسیا توسط فارغ‌التحصیل دانشگاه آزاد گرمسار
استاندار سیستان و بلوچستان: پروژه انتقال خط لوله گاز به پاکستان تعطیل نشده است
شرکت گردشگران 15 کشور در مراسم عزاداری محرم یزد
آغاز نصب 16 هزار خشت طلا در حرم‌های مطهر کاظمین
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: ساماندهی بیمه‌ها و اصلاح تعرفه از برنامه‌های جدی دولت است
مدیرکل توسعه و تجهیز گمرک کشور: بازارچه پرویزخان در شرایط بسیار بدی قرار دارد
اخبار ادبی و هنری
50 هزار نمایشگاه کتاب در 50 هزار مدرسه در سراسر کشور افتتاح شد
روانچی: حمایت رهبری پشتوانه تیم مذاکره‌کننده ایرانی است
مراسم تشییع ترانه‌سرای انقلاب مظلومانه برگزار شد
سردار نقدی خبر داد
اجتماع 50 هزار نفری فرماندهان بسیج در محضر رهبر انقلاب
ارسال محموله 40 تنی امدادی به فیلیپین
هفتمین گردهمایی زنان عاشورایی در میدان امام حسین(ع) برگزار شد
نهاوندیان رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت شد
   


حضرت امام خمینی (ره): ما طرفدار مظلوم هستیم، هر کسی در هر قطبی مظلوم باشد، ما طرفدار آنها هستیم.

 


سرویس سیاسی -
در آستانه دور جدید مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه موسوم به 1+5، طی سناریویی هماهنگ با غرب، رژيم صهیونیستی مجموعه‌ای از فعالیت‌های سیاسی و تحرکات رسانه‌ای را برای تاثیرگذاری بر این مذاکرات و ایجاد فضا برای باج‌گیری غرب از ایران آغاز کرده است.
جنجال و فضاسازی‌های کاذب برای تکمیل پروژه باج‌خواهی غرب از جمهوری اسلامی در حالی با بازی صهیونیست‌ها در قالب یک عملیات روانی از چندی پیش دنبال شده که هم‌اکنون و در آستانه مذاکرات ژنو3، این تقلاها و تحرکات بالا گرفته است.
در همین راستا، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژيم صهیونیستی در جدیدترین مصاحبه خود با شبکه سی‌ان‌ان برنامه هسته‌ای ایران را تهدیدی مستقیم علیه بقای اسرائیل دانسته و گفته است که وی باید با این تهدید مقابله کند.
نتانیاهو در مصاحبه با این شبکه خبری آمریکایی در ادامه گفت: من نخست‌وزیر اسرائیل هستم و باید مراقب بقای آن باشم.
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شد: ایران توانایی هسته‌ای خود را حفظ کرده است. توانایی که به این کشور امکان تولید سلاح هسته‌ای را می‌دهد بنابراین برنامه هسته‌ای ایران تهدیدی برای آینده اسرائیل محسوب می‌شود.
وی در مورد اختلاف‌نظر تل‌آویو با آمریکا در مورد توافق با ایران گفت: دوستان، و حتی بهترین دوستان هم می‌توانند دیدگاه‌های مختلفی داشته باشند. ما در مورد مسائل زیادی با هم موافق هستیم، اما خوب در برخی موارد نیز ما اختلاف‌نظر داریم.
در همین حال فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه دیروز وارد سرزمین‌های اشغالی شد.
پایگاه صهیونیستی دبکا نوشت؛ هدف از سفر اولاند به تل‌آویو بررسی تشکیل جبهه واحد فرانسوی اسرائيلی و عربی علیه برنامه هسته‌ای ایران است.
دبکا در این مورد تصریح کرد: مذاکرات آنها (اولاند و نتانیاهو) احتمالاً پاسخ فرانسه، اسرائيل و عربستان به اقدامات کنونی دولت آمریکا در خاورمیانه را مشخص می‌کند. این پاسخ تاثیری اساسی بر دور بعدی مذاکرات هسته‌ای ایران و 6 قدرت جهانی که روز 20 نوامبر در ژنو برگزار می‌شود، خواهد داشت.
این پایگاه نزدیک به مراکز امنیتی رژيم صهیونیستی در ادامه مدعی شده است که اگر اولاند تشکیل جبهه واحد با اسرائیل و عربستان برای مقابله با سیاست‌های اخیر «باراک اوباما» را بپذیرد، مرحله بعدی تصمیم‌گیری در مورد توسل احتمالی به اقدام نظامی علیه برنامه هسته‌ای ایران خواهد بود.
دبکا با اشاره به اینکه واشنگتن با بیان اینکه مردم آمریکا دیگر جنگ نمی‌خواهند، عملاً اقدام نظامی علیه ایران را کنار گذاشته، نوشته است اولاند و نتانیاهو برای پر کردن این خلأ باید در مورد اقدام نظامی احتمالی و همچنین نحوه اجرای آن تصمیم‌گیری کنند.
از سوی دیگر؛ روزنامه صهیونیستی هاآرتص از همراهی 40 تاجر برجسته فرانسوی با اولاند در سفر به سرزمین‌های اشغالی خبر داد و در این مورد نوشت؛ از آن جایی که این روزها اولاند با مشکلات اقتصادی زیادی دست به گریبان است آنچه برای او اهمیت زیادی دارد قراردادها هستند و نه تعارف‌ها. لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه، کشوری که با کاهش شدید صادرات و افزایش بی‌سابقه بیکاری مواجه است در اوت سال 2012 یک دیپلماسی جدید اقتصادی اعلام کرد. وی گفت: دیپلمات‌ها باید توجه خود را بر روی مسئله تجارت متمرکز کنند. فرانسه به دنبال امضای توافق در بخش‌های حمل و نقل، دفاعی، فن‌آوری و غیره با عربستان سعودی و اسرائیل است که هر دو از دشمنان ایران محسوب می‌شوند.
روزنامه انگلیسی ساندی تایمز نیز در تکمیل این پروژه عملیات روانی به نقل از منابع ناشناس دیپلماتیک مدعی شد: عربستان سعودی موافقت کرده است که در صورت نیاز به اقدام نظامی، آسمان خود را در اختیار جنگنده‌های اسرائيلی قرار دهد و ضمناً این جنگنده‌ها را با پهپادها، بالگردهای امداد و هواپیماهای سوخت‌رسان حمایت کند.
به ادعای این گزارش، موساد در حال همکاری با مقامات عربستانی است تا در صورت توافق هسته‌ای میان ایران و 1+5 مقدمات اقدام نظامی، فراهم باشد.
ساندی تایمز به نقل از یکی از منابع خود نوشته است: به محض اینکه توافقنامه ژنو امضا شد، گزینه نظامی به میز بازمی‌گردد. سعودی‌ها خشمگین هستند و می‌خواهند به اسرائیل کمک‌هایی را که می‌خواهد ارائه دهند.
رئیس رژیم صهیونیستی نیز به صحنه آمد و در مصاحبه با هفته‌نامه «دوژرنال دودیمانش» مدعی شد: اعتقاد راسخ داریم که اگر ایران بمب هسته‌ای تولید کند، تمام کشورهای خاورمیانه به دنبال این کار خواهند رفت».
شیمون پرز با قدردانی از آنچه موضع محکم فرانسه در مذاکرات هسته‌ای خواند، افزود هیچ وقفه‌ای در سخت‌گیری جامعه جهانی بر ایران نباید واقع شود.
همچنین به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری «هیل»، اسرائیل این هفته با توسل به نمایندگان طرفدار اسرائیل در کنگره و در جریان چندین جلسه استماع، به تلاش خود علیه توافق هسته‌ای با ایران ادامه می‌دهد.
«هیل» که پایگاهی وابسته به کنگره آمریکاست، به نقل از منابع خود نوشته است «ران درمر» سفیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن این هفته با دو گروه موسوم به «انجمن اسرائیل» جمهوری‌خواهان و «کارگروه اسرائیل» دموکرات‌ها دیدار می‌کند. این تلاش از هفته گذشته از سوی «کمیته امور عمومی آمریکا و اسرائیل» موسوم به «آیپک» (اصلی‌ترین گروه لابی‌گر اسرائیل در آمریکا) و بعد از سفر «نفتالی بنت» وزیر دارایی رژیم اسرائیل به آمریکا آغاز شده است. هدف از این تلاش‌ها فشار به نمایندگان کنگره برای تصویب دور تازه‌ای از تحریم‌ها علیه ایران است.
همچنین روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت جان‌کری وزیر خارجه آمریکا پایان هفته جاری به سرزمین‌های اشغالی سفر خواهد کرد تا درباره گفت‌وگوهای بین‌المللی برنامه هسته‌ای ایران گزارشی به مقامات اسرائیلی ارائه کند.
مقامات اسرائیلی و آمریکایی اعلام کرده‌اند که تاریخ دقیق این سفر هنوز نهایی نشده است اما انتظار می‌رود وی روز جمعه وارد اسرائیل شده و با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، آویگدور لیبرمن، وزیر خارجه، و نیز تزیپی لیونی، وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی به تبادل اطلاعات بپردازد.
دیدار کری از اسرائیل همزمان با برگزاری دور دیگری از مذاکرات بین ایران و گروه 1+5 در ژنو است.
مقامات اسرائیلی اعلام کرده‌اند کری در اسرائيل آماده خواهد بود تا در صورت نیل به توافق به ژنو پرواز کرده و در آنجا توافق‌نامه‌ای را با ایران به امضا برساند.
بنابراین مجموع این تحرکات و تلاش‌های صهیونیست‌ها و مانور رسانه‌های غربی و صهیونیستی به وضوح نشان می‌‌دهد بازی پر سر و صدای رژیم صهیونیستی و حریف غربی در آستانه مذاکرات در پیش روی به خاطر باج‌گیری از کشورمان است که آنچه عجیب و غیرمنتظره می‌باشد خطی است که خواسته یا ناخواسته گرفتار این بازی شده است.

 


کارهای خیرتان
برایتان ذخیره آخرت می‌شود
قرآن مجید:
و نماز را برپا دارید
و زکات را بدهید
و (بدانید که) هر کار خیری را برای خودتان از پیش می‌فرستید، آن را نزد خدا (در جهان آخرت) خواهید یافت.
و خداوند به اعمال شما بینا است.
سوره بقره - آیه 110

 


عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از پرداخت 63 هزار میلیارد تومان خسارت تأخیر پروژه‌های عمرانی در کشور به مدت 10 سال خبر داد.
«مهرداد لاهوتی» در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در لنگرود افزود: از مجموع اعتباری که در بودجه سالانه کشور لحاظ می‌شود 40 درصد برای خسارت تأخیری پروژه‌های عمرانی است.
وی اظهار داشت: همچنین تا افق 1404 باید 26 هزار کیلومتر ریل راه‌آهن در کشور ساخته شود یعنی سالی هزار کیلومتر ریل.
نماینده مردم لنگرود در مجلس گفت: تا پایان قانون برنامه چهارم توسعه باید 50 درصد آزاد راه‌ها و بزرگراه‌های کشور ساخته می‌شد و همینطور سن ناوگان هوایی بایستی به زیر 15 سال می‌رسید.
وی در ادامه با بیان اینکه با اعتبارات دولتی نمی‌توان توسعه عمرانی قابل قبولی در کشور ایجاد کرد، افزود: بخش خصوصی به عنوان یک عامل مهم اقتصادی باید وارد صحنه شود.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به صندوق توسعه ملی اشاره کرد و اظهار داشت: منابع این صندوق خاص بخش خصوصی است، منابع صندوق ذخیره ارزی را فقط دولت استفاده می‌کند.
وی همچنین بر لزوم حضور بخش خصوصی در کنار بخش دولتی با هدف ساماندهی و زود به نتیجه رساندن پروژه‌های عمرانی تأکید کرد و افزود: تاکنون افزون بر 700 میلیارد تومان برای راه‌آهن گیلان هزینه شده است و به 400 میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز است.

 


مدیر کل دفتر شاهد و ایثارگری آموزش و پرورش از تصویب کلیات لایحه جامع خدمت‌رسانی به جامعه ایثارگران تحصیل فرزندان جانبازان 25 تا 49 درصدی خبر داد و گفت: در این لایحه کلمه «رایگان» تحصیل فرزندان قید نشده که بنیاد شهید در حال پیگیری اصلاح و ابلاغ آن است.
مریم خلیلوند در گفت‌وگو با مهر افزود: البته کلیات تصویب شده لایحه به دستگاه‌ها ابلاغ نشده است و باید در مورد نحوه اجرایی شدن آن بنیاد شهید توضیح دهد.
وی ادامه داد: در این لایحه مشخص نشده است تنها تسهیلات یا کمک هزینه‌ای به دانش‌آموزان داده می‌شود یا آنکه مانند دانش‌آموزان طرح شاهد هزینه تحصیلشان به طور کامل از سوی بنیاد شهید پرداخت خواهد شد.
خلیلوند با تاکید بر اینکه هر آنچه بنیاد شهید به ما ابلاغ کند، ما اجرا می‌کنیم، تصریح کرد: برای سال تحصیلی جدید فرزندان جانبازان بالای 25 درصد و فرهنگیان اعلام کردیم که 40 درصد از هزینه شهریه را پرداخت نکنند.
وی درباره نحوه نظارت بر دریافت هزینه ها از فرزندان جانباز توضیح داد: میزان تخلف در مدارس شاهد بسیار کم است چرا که نظارت بر ثبت‌نام مدارس شاهد از دو فیلتر می‌گذرد و ابتدا لیست‌های ثبت نامی که توسط مدیر مدرسه امضا می‌شود و سپس به منطقه فرستاده شده و این لیست‌ها در منطقه و استان بررسی می‌شوند و سپس باید به تایید آموزش و پرورش و بعد بنیاد شهید برسد.
خلیلوند درباره هوشمندسازی مدارس شاهد که قرار بود در گروه نخستین مدارس هوشمند باشد، گفت: تمامی مدارس شاهد باید قبل از مدارس عادی هوشمند شوند و تا پایان برنامه این اتفاق به صورت صددرصدی می‌افتد. هدف ما نصب تابلوی هوشمند در کلاس نیست و تولید محتوا هم در دستور کار داریم. در حال حاضر نیز تمامی مدارس منطقه 17 در بحث محتوا به طور کامل هوشمند شده‌اند.
وی درباره تحصیل سایر دانش‌آموزان در مدارس شاهد نیز افزود: این مدارس با فرمان امام خمینی(ره) تاسیس شد ابتدا تنها مختص فرزندان شهدا، مفقودالاثرها و جانبازان بالای 70 درصد بود، اما سال‌ها بعد به دلیل مسائل تربیتی، اجتماعی و آموزشی تشخیص داده شد که سایر دانش‌آموزان در صورت داشتن شرایط می‌توانند در کنار فرزندان شاهد به تحصیل خود ادامه دهند.
مدیرکل دفتر شاهد و ایثارگری آموزش و پرورش ادامه داد: دانش‌آموزان غیرشاهد باید شرایط ویژه برای ثبت‌نام داشته باشند که از جمله این شرایط می‌توان دارا بودن شرایط عمومی و اولویت‌هایی از جمله حافظ قرآن کریم، کسب رتبه اول تا سوم در مسابقات قرآن، فرزند کارمند رسمی بنیاد شهید یا آموزش و پرورش، فرزند یا نوه خیر مدرسه‌ساز یا بالا بودن امتیاز علمی، اشاره کرد.

 


شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران اعلام کرد: ترک‌های سد کارون 4 امری طبیعی است و تهدید به شمار نمی‌رود.
به گزارش ایرنا از اهواز، این شرکت عصر شنبه در بیانیه‌ای با اشاره به نگرانی‌هایی که در مورد سد کارون4 در برخی رسانه‌ها منعکس شده است، تاکید کرد: خطر شکستگی به هیچ وجه سد کارون 4 را تهدید نمی‌کند.
روابط عمومی این شرکت افزود: انتشار خبر احتمال شکستگی سد کارون 4 که در پایین دست آن میلیون‌ها نفر از هموطنانمان در استان خوزستان زندگی می‌کنند از سوی برخی رسانه‌ها موجب بروز نگرانی‌هایی شده است لذا انتظار می‌رود اصحاب رسانه این‌گونه اخبار را با دقت بیشتری منعکس کنند.در ادامه این بیانیه آمده است: اصولا وجود ترک در سازه‌‌های بتنی بزرگ و حجیم همانند سدها امری معمول و طبیعی است به‌گونه‌ای که استانداردهای علمی و فنی کمیسیون جهانی سدهای بزرگ وجود ترک را امری پذیرفته شده و معمولی می‌داند و مطابق گزارش‌های بین‌المللی تاکنون 400 سد در دنیا ترک خورده و ترمیم شده است.شرکت توسعه منابع آب نیروی ایران با بیان اینکه برای ترمیم ترک‌ها اقدام کرده و خواهد کرد، افزود: این ترک‌ها سد و سازه‌های آن را تهدید نخواهد کرد و جای نگرانی برای هموطنان نیست.سد کارون 4 به عنوان بزرگترین سد بتنی دو قوسی و نیروگاه آبی کشور، دارای چهار واحد نیروگاهی هر یک به ظرفیت 250 مگاوات حجم مخزن دو میلیارد متر مکعب آب است.

 


عضو شورای اسلامی شهر مشهد از ممنوعیت اجرای طرح‌های بلند مرتبه‌سازی در اطراف حرم رضوی خبر داد.
عبدالکریم جوادی دیروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: شورای شهر مشهد در راستای اجرای طرح معماری اسلامی ایرانی که هم‌اکنون در کمیسیون فنی و عمرانی در دست بررسی است از اجرای طرح‌های بلند مرتبه‌سازی در اطراف حرم مطهر جلوگیری خواهد
کرد.
وی افزود: شورا در نظر دارد در صورت امکان از افرادی که قبلا مجوز ساخت و ساز و بلند مرتبه‌سازی در اطراف حرم مطهر را دریافت کرده‌اند بخواهد تا از اجرا و ادامه بلند مرتبه‌سازی خودداری کنند.
عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در نظر داریم با جلوگیری از صدور مجوز بلند مرتبه‌سازی در اطراف حرم مطهر امام هشتم از آسیب‌هایی که از این طریق به حرم مطهر وارد می‌شود، جلوگیری کنیم.
وی افزود: تلاش خواهیم کرد تا مجوزهای صادره در اطراف حرم امام رضا(ع) از جمله ساخت هتل و مکان‌های اقامتی یا هرگونه سازه دیگر را به سمت دیگر شهر منتقل کنیم.

 


مدیرکل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان‌غربی گفت: اکنون از کل مساحت دریاچه ارومیه 85 درصد خشک شده و 15 درصد آن باقی مانده است.
به گزارش ایرنا، حسن عباس‌نژاد دیروز در کارگاه آموزشی مدیریت زیست بومی حوضه آبخیز دریاچه ارومیه افزود: از بخش جنوبی دریاچه تنها 6 درصد باقی مانده و این بحران حامل تبعات زیادی برای مردم جوامع محلی است.وی ادامه داد: بحران دریاچه ارومیه اکنون بسیار مهم است؛ ولی در آینده که تبعات آن دامنگیر مردم تهران، زنجان، قزوین و سایر استان‌ها شود، بر اهمیت آن بیش از گذشته افزوده خواهد شد.
وی گفت: با بحرانی که دریاچه ارومیه با آن مواجه شده باید منتظر افزایش سرطان و بیماری‌های تنفسی در افرادی که تحت تاثیر پیامدهای حاصل از خشک شدن دریاچه هستند، باشیم.عباس‌نژاد افزود: دریاچه ارومیه که دومین دریاچه شور جهان بود، اکنون به نخستین و بزرگترین دریاچه شور جهان تبدیل شده است.وی گفت؛ فعالیت‌های کشاورزی در آذربایجان غربی با توجه به خساراتی که به محیط‌‌زیست وارد می‌کند، مقرون به صرفه نیست و مسئولان اگر مایل به برون رفت از این مشکل بزرگ زیست‌محیطی هستند نباید انتظار توسعه کمی و کیفی را در بخش کشاورزی استان داشته باشند.

 


اوکراین در ساخت راه‌آهن شیراز- اهواز، انتقال آب از خلیج‌فارس به شهرهای جنوبی فارس و ساخت مترو شیراز سرمایه‌گذاری می‌کند.
مدیرکل راه و شهرسازی فارس در این باره به واحد مرکزی خبر گفت: بر اساس3 تفاهم‌نامه که بین اوکراین و استان فارس به امضا رسید اوکراین در زمینه ساخت راه‌آهن شیراز- اهواز با اعتبار 500‌میلیون یورو، انتقال آب از خلیج‌فارس به شهرستان‌های جنوب فارس با اعتبار 350‌میلیون یورو و ساخت خطوط متروی شیراز با اعتبار 400 میلیون یورو سرمایه‌گذاری می‌کند.هوشنگ عشایری افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه مقرر شد شرکت بود سرویس اوکراین در مدت یک ماه ضمن مطالعه طرح توجیهی فنی و اقتصادی طرح راه‌آهن شیراز- اهواز درباره تامین دانش فنی، ماشین‌آلات و سرمایه‌گذاری، اعلام نظر کند.ایوان چوبوتی یوک رئیس شرکت سرمایه‌گذار اوکراینی گفت: علاقه داریم با تاسیس شرکت مشترک در ایران علاوه بر سرمایه‌گذاری در طرح‌های فعلی در زمینه اجرای پروژه‌ها نیز مشارکت داشته باشیم.

 


سمنان - خبرنگار کیهان:
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار گفت: داوود سعادت‌خواه فارغ‌التحصیل رشته برق الکترونیک این دانشگاه دیروز موفق به کسب جایزه ویژه فدراسیون مخترعان و مبتکران قاره آسیا شد.
مهدی منصوری دیروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: سعادتخواه با ثبت اختراع سامانه پیامک‌دهی و ارتباط صوتی با مشتریان بانک در دستگاه نوبت‌دهی موفق به کسب مقامهای جایزه ویژه فدراسیون مخترعان و مبتکران قاره آسیا شد.
وی تصریح کرد: دریافت دیپلم افتخار، کسب مقام دوم مسابقات جانی اختراعات و ابتکارات زاگرب کرواسی و دریافت مدال نقره و دیپلم افتخار و همچنین کسب مقام نایب قهرمانی مسابقات جهانی اختراعات و ابتکارات ورشو لهستان و دریافت مدال نقره و دیپلم افتخار از دیگر مقام‌های کسب شده توسط وی است.

 


استاندار سیستان و بلوچستان گفت: پروژه انتقال خط لوله گاز به پاکستان تعطیل نشده و کار آن با جدیت ادامه دارد.
به گزارش ایسنا، حاتم نارویی افزود: حدود 300‌میلیارد تومان اعتبار برای لوله‌کشی گاز استان در نظر گرفته شده است.
وی بیان کرد: در حال حاضر استان با مشکل کمبود گاز مواجه نیست و روند ورود گاز به استان از طریق خط ریلی ادامه دارد.
ناروئی گفت: ذخیره‌سازی گاز برای فصل سرمای استان انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: دولت برای توسعه سیستان و بلوچستان اعتبارات ویژه‌ای در نظر گرفته است.
وی اظهار کرد: طرح توسعه بندر چابهار در دستور کار قرار گرفته و شرایط سرمایه‌گذاری تجار خارجی در استان فراهم شده است.
وی گفت: اجرای طرح‌های اشتغالزایی در بخش‌های مختلف همچون کشاورزی و صنعت نیز در استان به اجرا گذاشته خواهد شد.

 


یزد- خبرنگار کیهان:
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد گفت: گردشگران 15 کشور جهان در مراسم آیین محرم یزد، حسینیه ایران حضور یافتند.
سیدحسین حسینی تصریح کرد: گردشگران خارجی از 15 کشور جهان برای شرکت در آیین عزاداری حضرت امام حسین(ع) شامل سینه‌زنی، تعزیه‌خوانی و نخل‌برداری در شهرستان‌های یزد، مهریز و تفت برای پنجمین سال متوالی شرکت کردند.
وی افزود: این گردشگران که عمدتاً از کشورهای اروپایی به یزد سفر کرده‌اند به مستندسازی این مراسم نیز پرداختند.
به گفته وی قبل از حضور در این تور گردشگری مذهبی، این گردشگران در جلسات توجیهی از سوی روحانیون مسلط به زبان انگلیسی حضور یافتند و ضمن آشنا شدن با فلسفه قیام عاشورا، پاسخ سؤالات خود را از روحانیون همراه دریافت کردند.
حسینی بیان کرد: حضور توریست‌ها در آیین عاشورایی این استان شامل مراسم پخت آش‌نذری، سینه‌زنی و تعزیه‌خوانی در حسینیه شاهزاده فاضل، حسینیه حاجی‌یوسف، حسینیه ثارالله، حسینیه کربلایی‌ها، تغزیه‌خوانی شهرستان مهریز، نخل‌برداری در حسینیه شاه‌ولی تفت بوده است.
مسئول دبیرخانه بین‌المللی یزد، حسینیه ایران، گفت: گردشگران حاضر در این تور مذهبی که برخی از آنها برای دومین بار در این مراسم حضور داشتند، همگی خواستار اطلاع‌رسانی از این آیین عاشورایی در جهان شدند.
پخت 10 تن آش ‌نذری در یزد
مردم عزادار یزد در روز 13 محرم با پخت 10 تن آش‌گندم از عزاداران حسینی پذیرایی کردند.
به گزارش واحد مرکزی خبر، در پخت این آش بیش از 3 تن حبوبات، 2 تن گوشت و 2 تن گندم به کار رفته است. این مراسم که با مداحی و سوگواری برای امام حسین (ع) برگزار می‌شود نیم قرن سابقه دارد و مراسم پخت آش نذری از صبح روز 13 محرم آغاز شده و تا 24 ساعت ادامه دارد.

 


نصب 16 هزار خشت طلا در حرم‌های مطهر کاظمین آغاز شد.
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی گفت: این تعداد خشت طلا در ایوان حرم‌های مطهر حضرت امام موسی بن جعفر(ع) و حضرت امام جواد(ع) در کاظمین نصب می‌شود.به گزارش واحد مرکزی خبر جعفر دهنوی افزود: 8 هزار خشت نیز در ایوان باب‌القبله نصب می‌شود و در هر یک از 2 ایوان باب القریش و باب‌المراد نیز 4 هزار خشت به کار می‌رود.وی هزینه ساخت هر خشت طلا را حدود 3 میلیون ریال بیان کرد که با جمع‌آوری کمک‌ها و مشارکت مردم استان خراسان رضوی تأمین شد.مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ساخت این خشت‌های طلا از چند ماه پیش در استان آغاز شده بود.دهنوی افزود: 50 درصد تأمین هزینه این خشت‌ها سهمیه مشهد و 50 درصد دیگر آن سهمیه دیگر شهرستان‌های استان است. وی تصریح کرد: مساحت صحن امام رضا(ع) در ایوان باب‌المراد حرم مطهر حضرت امام موسی‌بن جعفر(ع) 14 هزار متر مربع است و با هزینه 600 میلیارد ریالی ساخته می‌شود که قسمتی از هزینه توسط مردم خراسان رضوی تهیه خواهد شد.

 


معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: یکی از برنامه‌های جدی دولت پیگیری ساماندهی وضعیت بیمه‌ها و اصلاح تعرفه‌هاست.
رضا ملک‌زاده دیروز در مراسم معارفه رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: بیمه‌ها چالش اصلی در بخش درمان بوده و مشکلات موجود در تعرفه‌ها باید هرچه زودتر رفع شود.وی با اشاره به قانون تمام وقتی و اجرایی نشدن آن به دلیل وجود برخی مشکلات در کشور گفت: باید برای اجرای این قانون شرایط لازم ایجاد و منابع بخش بیمه و سلامت تامین شود.وی با اشاره به تاکیدات رهبری در خصوص پیشرفت‌های علمی اظهار کرد: ضروری است برای بهبود بهداشت و درمان در کشور بودجه پژوهشی و آموزش پزشکی این وزارتخانه افزایش یابد. ملک‌زاده اظهار کرد: 80 درصد علل مرگ و میر در کشور بیماری‌های غیرواگیردار است که 50 درصد آن مربوط به بیماری‌های قلبی و عروقی است که می‌توان با هزینه اندک از بروز این بیماری‌ها پیشگیری کرد.

 


مدیرکل توسعه و تجهیز گمرک کشور، توجه و تقویت زیرساختی بازارچه پرویزخان را امری ضروری برشمرد و گفت: متاسفانه این بازارچه هم‌اکنون از لحاظ امکانات عمرانی و توسعه زیرساختی در شرایط بسیار بد و نامطلوبی به سر می‌برد.
به گزارش خبرنگار مهر، محمود عمارتکار ظهر شنبه در جلسه‌ای که به منظور بررسی مشکلات بازارچه مرزی پرویزخان در قصرشیرین تشکیل شد، اظهار داشت: مشکلات این بازارچه قدیمی از نزدیک مشاهده شد و تصمیم مقتضی برای برون‌رفت آن از این مشکلات اتخاذ می‌شود.وی افزود: در بازدیدی که به عمل آمد متاسفانه هیچ نظمی در بازارچه مشاهده نشد و شاهد نابسامانی‌های زیادی بودیم که هر چه سریعتر باید رفع شوند.عمارتکار با بیان این که بازارچه پرویزخان یکی از بازارچه‌های با قدمت در کشور است خواستار سیاست‌گذاری با برنامه برای آینده آن شد و گفت: اجرای برنامه‌های شتاب‌زده چیزی را عوض نمی‌کند.

 


تقدیر نمایندگان مجلس و انجمن اسلامی دانشجویان مستقل از مستند «حرمت‌شکنان»
۲۱۲ نفر از نمایندگان مجلس و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل از صدا و سیما به دلیل پخش مستند، حرمت‌شکنی در عاشورای ۸۸ قدردانی کردند.
در متن بیانیه نمایندگان مجلس آمده است:سپاسگزاری ویژه خود را مخصوصا به سبب پخش برنامه آگاهی بخش و عبرت‌آموز حرمت‌شکنان در بخش‌های مختلف خبری در روز شنبه 25 آبان 92 اعلام می‌کنیم. این مطالب یک بار دیگر به ملت ایران، توطئه شوم و تلخ فتنه 88 و بی‌حرمتی نسبت به عاشورای حسینی و مقدسات اسلامی را یادآوری و عزم ملت نستوه ایران را برای دفاع از حریم اسلام و عاشورا و انقلاب نشان داد.
در این بیانیه همچنین از صداوسیما به خاطر پوشش مناسب عزاداری‌های روزهای تاسوعا و عاشورا تقدیر شده است.
اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل نیز با انتشار بیانیه‌ای از صداوسیما به خاطر پخش مستند آگاهی‌بخش «حرمت‌شکنان» درباره فتنه سال 88 تشکر کرد.
اعتراض جمعی از هنرجویان به تعطيلي
یک جشنواره ضدصهیونیستی توسط دولت
جمعی از هنرجویان مركز آموزش تخصصی هنر اسلامی حوزه‌ هنری با انتشار نامه سرگشاده‌ای خطاب به رئیس جمهور از تعطیلی جشنواره ضدصهیونیستی- ضدآمریکایی «افق نو» انتقاد کردند.
به گزارش خبرنگار کیهان، در نامه این هنرجویان به حجت‌الاسلام حسن روحانی نوشته شده است: با نگاهی اجمالی به سینما، این وهم مخیل مصور مصوت متحرک تکنولوژیک و تاثیر زاید‌‌‌الوصف آن بر توده‌های سراسر عالم که در بستر فستیوال‌‌ها جهت‌دهی می‌شود، می‌توان نتیجه گرفت که بی‌گمان سینما و دستگاه‌های ستاره‌سازی وابسته بدان، مهم‌ترین ابزار در شکل‌دهی به مسیر تحولات جهانی هستند و تاثیر و تاثر متقابل میان سینما با اجتماع، فرهنگ، سیاست و حتی تحرکات نظامی در عالم به‌ حدی است که امروزه دیگر برای احدی در این مسئله جای تردیدی باقی نمی‌گذارد، مگر معدود شبه‌روشنفکران داخلی که تعجبی نیست اگر به‌ دلیل تاخیر فاز تاریخی آنها با تحولات بین‌المللی، هنوز چنین امر مهمی را نفهمیده باشند و در آینده نیز در برابر فهمیدن آن مقاومت ورزند. خوشبختانه امروز در اقصی نقاط عالم، به‌رغم تمام سرمایه‌گذاری‌های بی‌حدوحصر شیطانی، هنوز گوش‌های فراوانی پذیرای کلام حق و حقیقتند. هنوز بسیارند جان‌های آزاده‌ای که افق فراروی آنها، آستانه‌ معرفت و بلاغت حق است و نکته این‌جاست که علی‌رغم سیطره‌ هژمونیک شیطان بر قامت رسانه‌ها، این انسان‌های آزاده از تبیین مواضع خود ابایی نداشته و همواره با تحمل تهدید‌ها و ناملایمات و بعضا تلفات متعدد، بر رسالت خود در ابلاغ کلام حق پای می‌فشارند، و «جشنواره‌ افق نو» محفلی بود برای گردهم‌آیی این دست متفکران دلسوز.
در بخش دیگری از نامه این هنرجویان آمده است: چرا جشنواره‌ای که برای اولین بار بعد از سی‌و‌اندی سال در حرکتی هوشمندانه و مستقل قصد دارد دگراندیشان و حق‌طلبان عالم را گرد آورده و نوعی هم‌صدایی میان آنها ایجاد نماید تا در میان این هیاهوی رسانه‌ای بتوانند صدای خود را به گوش جهانیان برسانند، تعطیل می‌شود؟مگر نه این است که ایران تنها و مهم‌ترین خاستگاه کلام توحید و تعالیم بلند انبیا در دنیای امروز به حساب می‌آید و اگر این گونه است و کلام مطرح شده در دوره‌های گذشته‌ «جشنواره‌ افق نو» هم با آن سنخیت دارد، آیا نباید پرسید این تعطیلی به چه معناست؟ با نگاهی اجمالی به سینمای آمریکا متوجه خواهیم شد که در سال جاری میلادی لااقل چهار فیلم با موضوع اصلی و تم مبارزه مستقیم با ایران ساخته شده و یا در حال ساخت است. به نظر شما آمریکا هم در راستای تعامل دیپلماتیک خود با ما چنین جهت‌گیری رسانه‌ای را داشته و یا دارد؟ در افق ترسیم شده توسط سینمای آمریکا و ویترین اسکاری آن -که ما هم عجیب به حضور در آن افتخار می‌کنیم!- در سال‌های آینده آیا ممکن است ایرانی‌ها، لباس‌های تحجر و تروریسم و جنایت‌پیشگی را با ردای دوستی، رفق و وفق و مدارا عوض کنند؟
هنرجویان حوزه هنری در پایان نامه سرگشاده خود خطاب به رئیس جمهور نوشته اند:در نهایت، خواهشمنديم همکاران محترم حضرت‌عالی در دولت تدبیر و امید اعم از متوليان دستگاه ديپلماسي سياسي و سكان‌داران دستگاه ديپلماسي فرهنگي –كه توقع مي‌رفت با وجود سازمان عريض و طويل فرهنگ و ارتباطات اسلامی، جلودار و يا دست‌كم، مقوّم اين حركت بديع باشند- ضمن ارائه‌ توضيح مستدل در باب تعطيلي «جشنواره‌ي افق نو» به افكار عمومي، فرصت كرده و یکی از آثار سال‌های اخیر سینمای آمریکا را که با موضوع ایران ساخته شده، به دقت ببینند تا حداقل، به مدد همان الگوهاي متواتر در ديپلماسي فرهنگي و رسانه‌اي به ارث رسيده از آن‌سوي دنيا، بار ديگر حقانيت این آیه‌ي شریفه را در ذهن مرور بفرمایند که: «إِنَّ الشَّيْطَانَ لَكُمْ عَدُوٌّ فَاتَّخِذُوهُ عَدُوًّا.»
در مراسم تجدید میثاق اهالی نشر با امام راحل عنوان شد
پيروزي انقلاب ‌اسلامی به رهبري امام باعث شكوفايي كتاب شد
سيد عباس صالحي در مراسم تجديد ميثاق دست‌اندرکاران امور فرهنگی و نشر، با آرمان‌هاي امام خميني(ره) با اشاره به اهمیت انقلاب اسلامی در شکوفایی انتشار کتاب در ایران گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) یک دوره خلاقیت در کشور به راه افتاد که کتاب یکی از زیرساخت‌های این تحولات بوده است.
به گزارش خبرگزاری کتاب، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین گفت: تحولات کمی و کیفی در 35 سال اخیر غیرقابل گذشت است. این تحولات فقط کمی نیستند که با ارایه آمار و ارقام محدود شوند، بلکه مهم‌تر از آن تحولاتی کیفی هستند و در هر حوزه‌ای از علوم ما توانسته‌ایم به عمق و گسترش نسبی برسیم، اگر چه هنوز با اوج فاصله زیادی داریم.
معاون امور فرهنگی گفت: در دینی که کتاب تا این حد از جایگاه بالایی برخوردار است و قلم مورد ستایش قرار گرفته‌است، این آمارهای کیفی کافی نیستند و ما راه زیادی را برای پیمودن داریم. این راه، با نفس امام راحل همراه شده‌است و امیدواریم که ادامه پیدا کند.

 


یکی از برنامه‌های هفته کتاب چاپ 12 هزار نوع کتاب است. این نمایشگاه‌ها از25 آبان افتتاح و تا 2 آذر ادامه دارد که متناسب با مقطع تحصیلی و نیاز دانش‌آموزان طبق پروسه پایه محور تدوین شده است.
محمدابراهیم محمدی مدیرکل اداره فرهنگی هنری آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا درباره برنامه اهدای کتاب در هفته کتاب، گفت: یکی از برنامه‌ها در هفته کتاب تقدیر از خیرین کتاب دانش‌آموزی است. در این برنامه از دانش‌آموزانی که به مدرسه کتاب اهدا می‌کنند، تقدیر می‌شود .
وی افزود: همچنین از افرادی که کتابخانه خود را به مدرسه اهدا کردند به عنوان خیرین تقدیر به عمل می‌آید. با ایجاد ایستگاه‌هایی در مدارس جشن اهدای کتاب برگزار می‌شود.
محمدی با بیان اینکه سال گذشته سرانه کتاب از 4 به 6 کتاب ارتقا پیدا کرد، ادامه داد: یکی از روش‌های سرانه ارتقای کتاب، در سال گذشته اهدای کتاب بود.
وی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های هفته کتاب، برگزاری 50 هزار نمایشگاه در 50 هزار مدرسه کشور با 12 هزار نوع کتاب است. این نمایشگاه‌ها متناسب با مقطع تحصیلی و نیاز دانش‌آموزان طبق پروسه پایه محور تدوین شده است .
وی خاطرنشان کرد: راه ارتقای سرانه کتاب و سرانه مطالعه، راه اهدای کتاب است. کتاب‌ها برای اهدا به شهرستان ‌ها ارسال شده و از طریق مدارس در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد.

 


عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده کشورمان گفت: فرمایشات رهبری مبنای کار ماست و حمایت ایشان پشتوانه تیم مذاکره‌کننده ایرانی است.
مجید تخت‌روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه کشورمان و عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای به حمایت‌های مقام معظم رهبری از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای اشاره کرد و گفت: فرمایشات ایشان مبنای کار ماست و آقای ظریف گزارشات نشست‌ها را به صورت شفاهی و کتبی خدمت ایشان عرض می‌کند.
وی افزود: در ژنو 2 مواضع حداکثری بیان شد که با شرایط مذاکره همخوانی نداشت. چندین بار جلساتی که قرار بود بین ما و 1+5 برگزار شود به تعویق افتاد و دلیل آن مباحث داخلی آنها بود. آنها تلاش می‌کنند که عنوان کنند موضع واحدی داریم و یکدست هستیم، ولی در عمل چنین نبود.
روانچی ادامه داد: ایجاد سد و مانع کردن مشکل‌زا است. طبیعی است که هر کشوری می‌تواند نظرات خود را بیان کند، ما نیز انتظار نداریم کشورهایی که در نشست حضور دارند مصالح خود را کنار بگذارند. ما همواره گفته‌ایم هر مذاکره یک فرآیند بده بستان است و باید بین بده بستان یک توازن برقرار باشد.
متاسفانه این توازن وجود نداشت و در اصلاحیه‌هایی که مطرح شد نیز این توازن نبود، در نهایت به این مرحله رسیدیم که باید بیشتر در این زمینه فکر کنیم و قرار گذاشتیم که 20 نوامبر دور هم جمع شویم و امیدواریم این دفعه آن مطالب مطرح نشود و بتوانیم به پیش برویم.
وی در گفت‌وگو با فارس با بیان این که در مذاکرات ژنو 3 پیش‌نویس ژنو 2 را مبنا قرار می‌دهیم گفت: از دید آنها آخرین متن مبنای مذاکرات است، البته آقای ظریف در آخرین جلسه با 1+5 عنوان کرد که به هیچ‌وجه نمی‌توانیم خود را به این متن مقید کنیم. زمانی که وارد مذاکرات شویم نظرات خود را بیان می‌کنیم اینکه این نظرات چقدر منطبق با متن خواهد بود نمی‌توانم درباره آن صحبت کنم، زیرا در حال رایزنی هستیم. ما خطوط قرمزی داریم که باید رعایت شود.
روانچی افزود: بحث پلمب کردن مطرح نیست، هنوز در مورد گام آخر وارد جزئیات نشده‌ایم، ولی مطمئنا بحث پلمب کردن نخواهد بود. ما عنوان می‌کنیم که حاضریم برای یک دوره محدود یکسری اقدامات شفاف‌ساز انجام دهیم. در دوره قبل دوره خاصی مطرح نبود، ولی الان دوره زمانی مطرح است. ما به صورت مکتوب و همچنین در جلسات به صراحت و شفاهی اعلام کرده‌ایم و در ژنو 2 نیز مطرح شد که پس از پایان این دوره محدود ما هیچ محدودیتی برای خود در چارچوب NPT قائل نیستیم. برای آن دوره محدود حاضریم اقداماتی را انجام دهیم تا پرونده به روال طبیعی خود بازگردد.
روانچی در این گفت‌وگوی تفصیلی گفت: در مذاکرات اگر یک کلمه بالا و پایین شود، طرف مقابل مچ شما را می‌گیرد و در مذاکره شما را تضعیف می‌کند. کسی که پشت میز مذاکره می‌نشیند علاوه بر اینکه باید به فن مذاکره آشنا و به بحث مسلط باشد حمایت‌های مردمی نیز بر قدرت آن می‌افزاید. نفس اینکه هفتاد میلیون نفر در پشت شما هستند خود دست برتر در مذاکرات است. وقتی که مقام معظم رهبری عنوان کردند که تیم مذاکره‌کننده بچه‌های نظام هستند، زمانی که ما مذاکره می‌کنیم می‌دانیم که 70 میلیون نفر پشت سر ما هستند و این در بیان ما و قدرت در مذاکره تاثیر می‌گذارد. آنچه مقام معظم رهبری فرمودند باعث افتخار است که ما با دست برتر و قدرتمند در مذاکرات وارد می‌شویم.

 


مراسم تشییع پیکر زنده‌یاد محمدعلی ابرآویز دیروز در تالار وحدت مظلومانه برگزار شد و طی آن محمد گلریز از این ترانه‌سرای سرودهای انقلابی به عنوان فردی یاد کرد که اشعارش همه را به یاد دوران پیروزی انقلاب اسلامی می‌اندازد و تأکید کرد: او مظلوم بود و گمنام از دنیا رفت.
صبح روز یکشنبه 26 آبان‌ماه پیکر زنده‌یاد محمدعلی ابرآویز شاعر و آهنگساز روزهای انقلاب از مقابل تالار وحدت برای خاکسپاری به سمت قطعه هنرمندان بهشت‌ زهرا (س) تشییع شد. محمد گلریز خواننده انقلابی و دبیر جشنواره موسیقی مقاومت در این مراسم گفت: افتخار این را داشتم که از بدو انقلاب با زنده‌یاد ابرآویز آشنا بودم. او بدون تبلیغات کار خود را در حوزه اشعار آیینی و مذهبی انجام می‌داد.
وی افزود: شاخص‌ترین کار وی آهنگی بود که برای ورود امام خمینی (ره) به ایران درست کرد و آهنگ «بوی گل سوسن و یاسمن آمد» را در اذهان مردم نهادینه کرد. با اشعار زنده‌یاد ابرآویز یاد دوران انقلاب می‌افتیم.
گلریز در پایان زنده‌یاد ابرآویز را یکی از عاشقان اهل بیت نامید و گفت: او مظلوم بود و گمنام از دنیا رفت.
در ادامه علیرضا قزوه شاعر و مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری ضمن یادآوری اینکه زنده‌یاد ابرآویز در روز عاشورا دار فانی را وداع گفت، یکی از آخرین سروده‌های خود در مورد عاشورا را خواند و به زنده‌یاد ابرآویز تقدیم کرد.
در این مراسم که اجرای آن را بابک رضایی مدیر سابق انجمن موسیقی ایران بر عهده داشت، هادی آرزم عضو هیات مدیره انجمن موسیقی گفت: خاطره آشنایی من با زنده‌‌یاد ابرآویز به سال 56 بازمی‌گردد که او سروده‌های انقلاب را کار می‌کرد.
وی با اشاره به همکاری خودش با زنده‌یاد ابرآویز و مجتبی میرزاده در استودیو پاپ در ساختن آهنگ‌‌ها و سرودهای انقلابی اشاره کرد و گفت: آن دوران آن‌‌ها با گروه کر ارکستر سمفونیک سرودهایی را ساختند که تا سال‌‌ها زمزمه مردم ایران بود.
کمال شفیعی (شاعر) سخنران بعدی این مراسم بود که شعری عاشورایی خواند.
علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز گفت: جریان سیال انقلاب اسلامی را آهنگ‌‌ها و ترانه‌های زنده‌یاد ابرآویز در اذهان تثبیت و ماندگار کرد. او با زحمت‌های زیاد توانست شرایطی را برای فرهنگ عمومی کشور ایجاد کند که شاهد شکوه انقلاب اسلامی بودیم.
وی افزود: او با کلام و آهنگ توانست تصویری درست از انقلاب ارائه دهد. ما قصد داشتیم از مجموعه فعالیت‌های او مستندی بسازیم که متاسفانه اجل به وی مهلت نداد.
معاون هنری وزیر ارشاد در پایان سخنانش یادآور شد:‌ زنده‌یاد ابرآویز زحمت زیادی برای فرهنگ و هنر کشور کشید و بر روی باورهایی که به آن اعتقاد داشت کار می‌کرد و ما نیز برای اینکه بتوانیم میراث انقلاب اسلامی را به نسل آینده برسانیم باید به عملکرد امثال زنده‌یاد ابرآویز احترام بگذاریم و آن را حفظ کنیم.
براساس گزارش مهر، محسن مومنی‌شریف رئیس حوزه هنری، جمال شورجه کارگردان سینما، عباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت، حمید شاه‌آبادی معاون هنری سابق وزیر ارشاد، قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد، اصغر امیرنیا مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت ارشاد، پیروز ارجمند مدیرکل موسیقی حوزه هنری، اتابک نادری رئیس تئاتر شهر و علی ترابی رئیس انجمن موسیقی از جمله اشخاصی بودند که در مراسم تشییع پیکر زنده‌یاد ابرآویز شرکت کرده بودند.

 


رئیس سازمان بسیج مستضعفین از دیدار 50 هزار نفری فرماندهان بسیج سراسر کشور با رهبر معظم انقلاب در آغاز هفته بسیج خبر داد.
سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در نشست خبری که روز گذشته به منظور تشریح برنامه‌های هفته بسیج برگزار شد با اشاره به حضور بسیجیان در دفاع مقدس گفت: باید بدانیم فعالیت‌هایی که امروز بسیج وارد آن شده، آثار و نتایجش در صورت استاندارد، کمتر از آثار و نتایج دفاع مقدس نخواهد بود.
وی افزود: سازماندهی حلقه‌های تربیتی صالحین و امر به معروف و نهی از منکر از جمله اقدامات بسیج است که این روزها در رسانه‌ها شاهد موفقیت آن و نتایج اثربخشش در حوزه اصلاحات اجتماعی هستیم.
نقدی اظهار داشت: هفته بسیج امسال با اجتماع 50 هزار نفری فرماندهان بسیج سراسر کشور در محضر امام خامنه‌ای عزیز آغاز می‌شود. این یک اجتماع منحصر به فرد است که برای اولین بار صورت می‌گیرد.
وی خاطرنشان کرد: 50 هزار نفر از فرماندهان بسیج سراسر کشور با عنوان پرچمداران تمدن اسلامی با مقام معظم رهبری تجدید بیعت عاشورایی خواهند کرد.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: هفته بسیج امسال از پنجشنبه 30 آبان‌ماه آغاز می‌شود که در این روز ملاقات با علما و مراجع تقلید صورت خواهد گرفت. همچنین روز جمعه برنامه میقات صالحین و سخنرانی فرماندهان بسیج در سراسر کشور انجام خواهد شد.
وی افزود: در سومین روز از هفته بسیج شاهد افتتاح همزمان 1000 سالن ورزشی خواهیم بود که یک برنامه عمرانی بسیار بزرگ است. در روز یکشنبه نیز همایش تجلیل از پیشتازان اقتصاد مقاومتی در دانشگاه امام حسین و برپایی بیمارستان‌های صحرایی و همچنین اجرای دومین همایش سالانه کتاب مقاومت صورت می‌گیرد.
نقدی ادامه داد: سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت و همایش پیشتازان رجعت به حجاب برتر در روز چهارشنبه برگزار می‌شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: ما در هفته بسیج 5 بیمارستان صحرایی برپا خواهیم کرد و همچنین به 20 بیمارستان ثابت در مناطق محروم که از دکترهای تخصصی محرومند تیم‌های تخصصی پزشکی می‌فرستیم. از طرف دیگر 540 تیم بهداشتی نیز به مناطق محروم سراسر کشور اعزام می‌شوند.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: همچنین جشنواره دوسالانه کتاب مقاومت به عنوان شهید آوینی با راهیابی 1485 عنوان کتاب داخلی و بین‌المللی برگزار خواهد شد و کتب برتر به مردم معرفی می‌شود.
وی اعلام کرد که در روز سوم آذرماه 412 پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی در مناطق محروم افتتاح خواهد شد.
نقدی در پاسخ به سوالی مبنی بر ارتباط بسیج با کشورهای محور مقاومت و در خارج از مرزهای ایران افزود: اگر امروز مقاومتی در لبنان، فلسطین و موفقیت‌های چشمگیری در سوریه را شاهدیم اینها الهام گرفته از حرکت بسیج هستند. تفکر بسیجی این روزها حتی در داخل خود آمریکا نیز نفوذ کرده و وجود دارد و می‌بینیم جنبش 99 درصدی مردم آمریکا به صحنه آمده است.
به گزارش فارس، وی در ادامه سخنانش در خصوص مذاکرات ایران و غرب به خصوص آمریکا گفت: بحث مبارزه ما با استکبار تا از بین رفتن استکبار ادامه دارد. مبارزه ما با آمریکا یک مسئله اعتمادی و اینکه با مذاکرات دیپلماتیک حل و فصل شود، نیست.

 


مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال‌احمر از اعزام یک تیم ارزیاب و ارسال محموله 40 تنی امدادی به مناطق طوفان‌زده فیلیپین خبر داد.
وحید رحمتی با اشاره به اعزام یک تیم 4 نفره امدادی به عنوان ارزیاب در مناطق طوفان‌زده فیلیپین گفت: برای اعزام این تیم اعلام آمادگی شده و به محض صدور ویزا به فیلیپین اعزام خواهند شد و بر مبنای گزارش این تیم ارزیاب، اقدامات بعدی برای کمک به طوفان‌زدگان انجام می‌شود.
مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه یک محموله امدادی نیز به کشور فیلیپین ارسال خواهد شد، افزود: این محموله امدادی شامل پتو، چادر، مواد‌غذایی و ست بهداشتی است.
وی خاطرنشان کرد: برای ارسال این محموله بزرگ نیز مکاتبات لازم انجام شده و بعد از حضور تیمهای ارزیاب در کشور فیلیپین و ارائه گزارش محموله امدادی نیز متعاقبا ارسال خواهد شد.

 


معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه 2 از تجمع بزرگ بانوان عزادار سیدالشهدا در روزهای غربت حضرت زینب(س) و اهل بیت امام حسین(ع) خبر داد.
به گزارش خبرگزاری موج، صابونچی با بیان اینکه قیام خونین و تاریخ‌ساز عاشورا درس‌ها و آموزه‌های بسیاری برای همیشه به جای گذاشته است، اظهار داشت: بانوان منطقه2 که در بین آنها بانوان ورزشکار نیز حضور داشتند، به مناسبت روزهای فراق و اندوه و مصیبت‌های حضرت زینب(س) در تجمعی حسینی و عاشورایی همگام با سایر بانوان شهر، در میدان امام حسین(ع)، به عزاداری پرداختند.
وی تصریح کرد: این تجمع با هدف زنده نگاه داشتن قیام تاریخ‌ساز عاشورا و همچنین صبوری و استقامت‌های خاندان امام حسین(ع) در مقابل اهانت‌ها و حرمت‌شکنی‌های دشمنان اسلام صورت گرفت.
صابونچی با بیان اینکه بیش از 10هزار نفر از بانوان شاغل و شهروند تهرانی در این مراسم حضور داشتند، عنوان کرد: فرهنگ عاشورا در طول تاریخ همواره برای جامعه اسلامی و مومنین الهام‌بخش تحرکات جدید و نویی برای دستیابی به ارزش‌های والای انسانی بوده و حرارتی در دل‌های مومنین ایجاد کرده که هرگز به سردی نمی‌گراید.

 


رئیس دفتر رئيس جمهور به‌عنوان رئیس شورای اطلاع رسانی دولت منصوب شد.
طبق مصوبه دولت محمد نهاوندیان به‌عنوان رئیس شورای اطلاع رسانی دولت منصوب شد. پیش از این غلامحسین الهام این مسئولیت را در دولت دهم بر عهده داشته است. از دولت دهم براساس مصوبه هیئت وزیران مسئولیت شورای اطلاع‌رسانی دولت بر عهده رئيس دفتر رئيس جمهور قرار گرفته که این رویه در دولت یازدهم نیز تداوم دارد.
همچنین به گزارش فارس، محمد نهاوندیان در جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی با تاکید بر ضرورت تدوین آیین‌نامه کاری میان دبیرخانه دولت و روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی که در آن محورهای عمل و اصول انجام کار مشخص شده باشد، گفت: شفافیت و پاسخگویی یکی از اصول دولت تدبیر و امید در پیمانی است که با خود و مردم بسته و در این راستا وزرا موظفند هر سه ماه یکبار گزارش عملکرد و دستاوردهای خود را به مردم و رئیس جمهور ارائه کنند که پایش و پیگیری این کار بر عهده روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی است.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10