(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 10 آذر 1392 - شماره 20653

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هدیه به خوانندگان
در بازدید از مناطق زلزله زده برازجان
رئیس جمهور: خرابی‌های زلزله ظرف 3 هفته بازسازی می‌شود
پای درس علی(ع)
کوتاه از ایران
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: تعداد نمایندگان مجلس به 310 نفر افزایش می‌یابد
عضو کمیسیون انرژی مجلس: طرح حمایت از صنعت برق به مجلس ارائه شد
برای نخستین بار توسط پژوهشگران زنجانی صورت گرفت
تولید پودر انعقادی بهبود سریع زخم در کشور
تولید 335 تن پیله خشک کرم ابریشم در کشور
افزایش 220 هزار مترمربع به فضای حرم امام علی(ع)
رونمایی از نخستین شبیه‌ساز سه‌بعدی سلاح ژ-3 در اصفهان
پیشکسوت ورزش ایران درگذشت
اعزام 29 هزار مددجو به اماکن زیارتی
اخبار ادبی و هنری
وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد
معافیت 9 کشور از تحریم نفتی ایران تمدید شد
روحانی در مصاحبه فایننشال تایمز: غنی‌سازی را هر میزان بخواهیم انجام می‌دهیم
نخست وزیر انگلیس: به فشار‌ها علیه ایران ادامه می‌دهیم
دوشنبه آخرین مهلت ثبت‌نام آزمون دکتری
الحاق ناو لاوان و یک فروند بالگرد به نیروی دریایی ارتش
ادعاهای تازه رئیس‌ رژیم صهیونیستی علیه ایران
معاون مشاور امنیت ملی اوباما: حق غنی‌سازی داخلی ایران را نمی‌پذیریم
   


مرحوم علامه محمدتقی جعفری(ره): اگر نوع انسانی به فداکاری و گذشت و استقامت در برابر مشکلات جهان‌شناسی و خودسازی تن نمی‌داد، به هیچ پیشرفتی نایل نمی‌شد.

 


رئیس‌جمهوری گفت: بازسازی مناطق زلزله‌زده در دشتستان استان بوشهر باید در مدت سه هفته انجام شود.
به گزارش خبرگزاری‌ها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی دیروز در بازدید از مناطق زلزله زده دشتستان در جمع مردم روستای امیرآباد این شهرستان با ابلاغ سلام رهبر معظم انقلاب به حادثه دیدگان افزود: ما امروز آمده‌ایم تا بگوییم نسبت به مشکلی که پیش آمده همه مردم ایران، دولت و مسئولان با شما همدلی می‌کنند.
روحانی افزود: هیچ گزارش ناامنی در مناطق زلزله‌زده نداشتیم و مجروحان نیز طی روزهای آینده مرخص می‌شوند.
وی با تاکید بر این که همه مردم در کنار شما هستند، بیان کرد: گرچه خسارت زلزله سنگین نبوده ولی از این که چند نفر از هموطنان عزیزمان در این زمین لرزه جان خود را از دست داده‌اند، همه مردم متاثر شدند.
وی گفت: کار بازسازی منطقه زلزله‌زده از همین امروز آغاز می‌شود و استاندار نیز باید به مشکلات مردم رسیدگی کرده و خدمات لازم را به زلزله‌زدگان بدهد.
روحانی بیان کرد: دولت برای همه مناطق آسیب‌دیده برنامه‌ریزی می‌کند و در زمان کوتاهی با دستوری که به رئیس بنیاد مسکن کشور دادیم، همه خانه‌ها و مناطق مسکونی که آسیب دیده به طور کامل بازسازی شده و همه مشکلات مناطق زلزله‌زده و دشتستان برطرف می‌شود.
رئیس‌جمهوری گفت: دولت برای کمک به زلزله‌زدگان دشتستان کمک‌های بلاعوض، وام با سود چهار درصد بلند مدت 15 ساله پرداخت می‌کند و به خانواده‌های جان باختگان این حادثه نیز کمک می‌شود. وی بیان کرد: بودجه لازم برای بازسازی تاسیسات و محل‌های عمومی در نظر گرفته شده و تخصیص می‌یابد.
روحانی در بدو ورود به استان بوشهر با حضور در بیمارستان شهدای خلیج‌فارس بوشهر از 22 مجروح این حادثه عیادت کرد و در جریان وضعیت مصدومان قرار گرفت.
وی از کودک 5 ساله‌ای به نام علیرضا که در جریان زلزله مصدوم شده بود دلجویی کرد.
رئیس‌جمهوری را در این سفر محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس‌جمهوری، رحمانی فضلی وزیر کشور، آخوندی وزیر راه و شهرسازی، نهاوندیان رئیس نهاد ریاست‌جمهوری،ترکان مشاور ارشد رئيس‌جمهوری و آیت‌الله حسینی بوشهری نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری همراهی کردند.
رئیس‌جمهوری در این سفر از طرح‌های توسعه میدان گازی پارس‌جنوبی به عسلویه دیدن کرده و در نشست شورای اداری استان شرکت می‌کند.
خسارت 73 میلیارد تومانی زلزله
معاون وزیر کشور گفت: 73 میلیارد تومان بر اثر زلزله دشتستان خسارت وارد آمده است.
حسن قدمی در حاشیه بازدید از منطقه زلزله‌زده دشتستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: بر اساس برآوردهای اولیه کارشناسان در مجموع بیش از 730 میلیارد ریال به شهرستان دشتستان خسارت مالی وارد آمده است که این خسارات به زیرساخت‌ها کشاورزی و مسکن وارد آمده است.
توزیع چادر در میان زلزله‌زدگان
تاکنون هزار و 200 تخته چادر میان زلزله زدگان دشتستان توزیع شده است.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر کشور در برازجان افزود: 32 محل اسکان اضطراری به صورت کمپ نیز ایجاد شده است.
محمود مظفر گفت: به کسانی که خانه‌هایشان آسیب دیده، چادر داده می‌شود.
وی با اشاره به حضور 500 امدادگر در مناطق زلزله‌زده افزود: پنج هزار تخته پتو، 10 تن برنج و یک هزار تخته موکت هم تاکنون میان زلزله‌زدگان توزیع شده است.
معاون امور عمرانی استاندار بوشهر هم گفت: 80 درصد آواربرداری‌ها در منطقه زلزله زده برازجان مرکز شهرستان دشتستان پایان یافته است. شاپور رستمی افزود: همه معابر اصلی شهرستان دشتستان آواربرداری شده است و فقط بخش‌هایی در بافت‌ها و مناطقی که دارای قدمت بسیار هستند و به صورت غیر اصولی ساخت و ساز شده، باقی مانده است.
وی گفت: اهالی منطقه زلزله‌زده دشتستان در منازل خود ساکن شده‌اند و برای عده‌ای که خانه‌هایشان آسیب دیده در 15 نقطه شهری کمپ برپا و در هر کمپ 20 چادر امدادی نصب شده است.
رستمی با بیان این که اسکان موقت در نقاط شهری آسیب دیده از زلزله پایان یافته است، افزود: کمپ‌های مورد نظر توسط جمعیت هلال‌احمر برپا و امکانات اولیه مورد نیاز برای حادثه‌دیدگان زلزله مهیاست، بر اثر زلزله 5 و 7 دهم ریشتری عصر پنج‌شنبه در شهرستان دشتستان هفت نفر کشته و 60 نفر مصدوم و 130 نفر هم به صورت سرپایی درمان شدند. 300 خانه نیز بین 10 تا 60 درصد آسیب دیده است.
بازدید رئیس‌جمهوری از پارس جنوبی
رئیس‌جمهوری که به استان بوشهر سفر کرده است پس از حضور در عسلویه به عنوان پایتخت انرژی کشور از تاسیسات در دست اجرای پروژه فاز 12 پارس‌جنوبی به صورت هوایی دیدن کرد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی که در پی بازدید از مناطق زلزله زده شهرستان دشتستان بعداز ظهر شنبه وارد عسلویه شده است، از روند اجرای فازهای 15، 16، 17 و 18 پارس جنوبی نیز دیدن کرده و از نزدیک در جریان روند اجرای این طرح‌ها قرار گرفت در این بازدید که به صورت هوایی انجام شد وزیر نفت و مسئولان توسعه این فازها گزارشی از وضعیت فازها ارائه دادند و روحانی نیز بر لزوم تسریع در تکمیل فازها تاکید کرد.
طرح توسعه فاز 12 پارس‌جنوبی به منظور برداشت روزانه سه میلیارد فوت مکعب گاز از مخزن پارس جنوبی طراحی شده و در دست اجراست.
تولید روزانه 81 میلیون متر مکعب گاز طبیعی برای تزریق به خط IGAT6 (خط لوله ششم گاز کشور)، تولید روزانه 120 هزار بشکه میعانات گازی سنگین و 750 تن گوگرد دانه‌بندی شده از اهداف اجرای فاز 12 پارس‌جنوبی است.
طرح توسعه این فاز به روش بیع متقابل به شرکت پتروپارس واگذار شده است و عملیات اجرایی بخش‌های اصلی پالایشگاه خشکی در بهمن ماه 1388 آغاز شد.
طرح‌های توسعه میدان گازی مشترک پارس‌جنوبی در شهرستان‌های عسلویه و کنگان استان بوشهر نیز در دست اجراست.
شرکت در نشست شورای اداری استان بوشهر از دیگر برنامه‌های سفر یکروزه رئیس‌جمهوری و هیئت همراه به استان بوشهر است.

 


در جنگ‌ها، پیامبر (ص) از همه به دشمن نزدیکتر بود
امیرالمومنین علی (ع):
هر گاه آتش جنگ شعله می‌کشید، ما به رسول خدا(ص) پناه می‌بردیم.
زیرا در آن لحظه، کسی از ما مثل پیامبر (ص) به دشمن نزدیک نبود.
نهج‌البلاغه
غرائب‌الکلام - 9

 


تشییع جانباز شهید
زرین‌شهر- خبرنگار کیهان: پیکر مطهر جانباز شهید سیاوش حبیبی بردستان مردم شهیدپرور فولادشهر تشییع شد. این جانباز 70 درصد که سال 61 در عملیات رمضان بر اثر اصابت ترکش به سر مجروح شد پس از سالها تحمل درد و رنج در 47 سالگی به جمع همرزمان شهیدش پیوست. پیکر این شهید جانباز، در فولادشهر در گلستان شهدای این شهر آرام گرفت.
معرفی استاندار جدید کرمانشاه
کرمانشاه- خبرنگار کیهان: با حضور معاون سیاسی امنیتی وزیر کشور، استاندار جدید کرمانشاه معرفی شد. در این جلسه ابراهیم رضایی‌بابادی چهاردهمین استاندار کرمانشاه در نخستین روز کاری خود از همه گروه‌ها و طیف‌های سیاسی و جناحی برای توسعه و تعالی استان دعوت به همکاری کرد.
احداث مسکن مهر در شهرهای کوچک
شیراز- فارس: رئيس بنیاد مسکن کشور گفت: 340 هزار واحد مسکن مهر توسط این نهاد در شهرهای زیر 25 هزار نفر در سطح کشور در حال احداث است.
علیرضا تابش در بازدید از پروژه 610 واحدی مسکن مهر شهر زرقان شهرستان شیراز اظهار داشت: پرداخت وام ساخت مسکن خود مالک در شهرهای کوچک مردم را از تقاضای مسکن انبوه، متراکم و به صورت مجتمع‌های مسکونی بی‌نیاز کرده است.
پروژه 610 واحدی زرقان در زمینی به مساحت 77 هزار و 20 متر مربع از بهمن ماه 1390 آغاز شده است.
آزمایش پل بزرگ کارون 4
شهرکرد- خبرنگار کیهان: پل بزرگ کارون 4 به‌عنوان بزرگترین پل زیر قوسی کشور با استفاده از 20 دستگاه تریلر 40 تنی مورد آزمایش فنی و بارگذاری قرار گرفت و موفق به دریافت تاییدیه شد. این پل سه هزار و 875 تن بر روی دریاچه کارون 4 و به‌عنوان مسیر جایگزین شهرکرد- ایذه در چهارمحال و بختیاری احداث شده است. تمام مراحل طراحی و ساخت این پل توسط متخصصان ایرانی انجام شده است.
افتتاح پاسگاه دریابانی
کیش- خبرنگار کیهان: ساختمان پاسگاه دریابانی جزیره هندورابی با حضور فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد.
با افتتاح ساختمان پاسگاه دریابانی جزیره هندورابی، امنیت و آرامش این بخش از منطقه حساس خلیج‌فارس بیش از پیش تقویت می‌شود و زمینه توسعه بیش از پیش هندورابی را فراهم می‌سازد.
نیروهای دریابانی نیروی انتظامی در سه سال اخیر به منظور تقویت امنیت مرزهای آبی کشور در محل موقت در جزیره هندورابی استقرار یافته بودند.جزیره هندورابی در کنار جزایر کیش، فارور و فارورگان در محدوده جغرافیایی منطقه آزاد کیش قرار دارد و دارای 100 نفر جمعیت بومی است که به شغل صیادی مشغولند.
فعالیت دوباره پروازهای اهواز
اهواز- ایرنا: مسئول روابط عمومی اداره کل فرودگاه‌های استان خوزستان گفت: با بهبود وضع جوی، کاهش غلظت مه و افزایش دید افقی، از ظهر شنبه نشست و برخاست هواپیماهای مسافری از فرودگاه بین‌المللی اهواز از سر گرفته شد.مجید ملایانی گفت: پرواز شرکت‌های هواپیمایی که از صبح روز شنبه به علت مه آلودگی با تاخیر چند ساعته رو به‌رو شده بود، اکنون به شکل عادی انجام می‌شود.
روزانه 40 پرواز داخلی و خارجی در فرودگاه بین‌المللی اهواز انجام می‌شود.در 10 روز اخیر این چهارمین بار است که پرواز هواپیماهای مسافری در فرودگاه اهواز به علت مه‌آلودگی دچار اختلال می‌شود.
میزان حداقل دید افقی در موقع فرود هواپیما 800 متر و زمان برخاستن 400 متر باید باشد.در برخی اوقات صبح در اهواز به علت غلظت مه، دید افقی کمتر از 100 متر گزارش شده بود.

 


عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: طرح افزایش 20 نفری نمایندگان در صحن مجلس مطرح است و تعداد نمایندگان مجلس به 310 نفر افزایش می‌یابد.
عزت‌الله یوسفیان ملا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل با اشاره به افزایش تعداد نمایندگان مجلس اظهار داشت: در اصل 64 قانون اساسی افزایش تعداد نمایندگان مجلس با درنظر گرفتن عوامل جمعیت، سیاسی، جغرافیایی و نظایر آنها پس از هر 10 سال تصریح شده است.
وی افزود: در این اصل آمده که 20 نماینده می‌تواند پس از سپری شدن این مدت به جمع مجلسی‌ها افزوده شود.
یوسفیان ملا تصریح کرد: با این وجود بر اساس قانون باید هر 10 سال یک بار حدود 20 نفر به تعداد نمایندگان مجلس افزوده شود که با احتساب این تعداد، اعضای خانه ملت که هم‌اکنون 290 نماینده است به 310 نفر افزایش می‌یابد.
نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس با تاکید اینکه هم‌اکنون طرح اضافه شدن نمایندگان در صحن مجلس مطرح است، عنوان کرد: با وجود تعداد استان‌های کشور بر تعداد نمایندگان همه استان‌های کشور اضافه نمی‌شود و تنها چند استان در این بین جای می‌گیرند.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا مازندران از استان‌هایی است که بر تعداد نمایندگان شهرهای آن افزوده می‌شود، عنوان کرد: اگر افزایش نماینده در استانی داشته باشیم تنها یک نماینده بر آن اضافه می‌شود، در مورد نام استان‌هایی که این افزایش در آنها صورت می‌گیرد نتایج قطعی حاصل نشد اما چنانچه اگر مازندران در این جمع جای گرفته و به تصویب نمایندگان برسد افزایش تعداد نمایندگان را به شهرستان آمل اختصاص می‌دهیم.

 


مشهد- خبرنگار کیهان:
نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: طرح حمایت از صنعت برق از سوی این کمیسیون به مجلس ارائه شده و طی چند روز آینده در صحن علنی مجلس مطرح خواهدشد.
علی مروی در جلسه اعضای کمیسیون انرژی مجلس و مدیران شرکت برق منطقه‌ای خراسان گفت: رفع چالش صنعت برق کشور در این طرح دیده شده است.
در این جلسه معاون وزیر نیرو نیز گفت: در ماده 133 قانون برنامه پنجم، حمایت از منابع تجدیدپذیر و تولیدکنندگان خصوصی و همچنین خرید تضمینی برق از آنها به عنوان اصول مهم مورد تاکید قرار گرفته است.
انجم شعاع، با اشاره به اینکه عرضه اوراق مشارکت ریالی و ارزی با تضمین دولت، می‌تواند کمک زیادی به صنعت برق کشور کند، اذعان داشت، باید در بودجه 93 یک ردیف مستقل برای تامین برق روستاها به عنوان قطب تولید و مولد برق در نظر گرفته شود.
وی تصریح کرد: همچنین پیش‌بینی یک ردیف بودجه دیگر برای تقویت خطوط انتقال می‌تواند در زمینه افزایش صادرات موثر واقع شود.
به گزارش ایرنا شعاع توسعه استفاده از انرژی‌های تجدید‌پذیر را یکی از ضرورت‌های امروز کشور دانست و گفت: بر اساس ماده 133 قانون برنامه توسعه کشور، 9 دستورالعمل در زمینه استفاده از انرژی‌های تجدید‌پذیر لحاظ شده و به تصویب شورای اقتصاد و وزیر نیرو رسیده است.
وی افزود: یکی از دستاوردهای بسیار مهم راهبرد اساسی وزارت نیرو مبنی بر حمایت از منابع تجدیدپذیر در کشور، خرید تضمینی برق از بخش خصوصی بود که در این راستا امسال نرخ چهار هزار و 400 ریال برای خرید تضمینی برق از تولیدکنندگان بخش خصوصی به تصویب رسید.

 


فوق تخصص جراحی پلاستیک بیمارستان ولی عصر(عج) زنجان از تولید پودر انعقادی خون برای بهبود سریع زخم‌ها توسط پژوهشگران زنجانی خبر داد.
شاهرخ عطاریان در گفت‌وگو با ایرنا افزود: ترمیم بسیاری از زخم‌های به وجود آمده در مدت زمان بیش از 3 هفته به طول می‌انجامد و در نهایت به تراش پوستی از بدن بیمار اقدام می‌شود.
وی یادآوری کرد: با استفاده از پودر انعقادی، خونریزی بر روی زخم متوقف شده و فرآیند انعقاد خون شکل می‌گیرد که با این کار روند بهبود زخم سرعت بیشتری می‌یابد.
این فوق تخصص جراحی پلاستیک بیمارستان ولی‌ عصر(عج) استان زنجان گفت: پودر انعقادی در تحکیم ثبات انعقاد در پلاسمای غنی از پلاکت فرآوری شده برای بستر رویش سلول‌های فیبروبلاست و اپیدرمان از منشأ Stem cell منجر به ایجاد نسل جدیدی از جایگزین‌های پوست «پوست مصنوعی» برای ترمیم زخم‌های سوختگی و کمبود بافت پوست در بیماران سرطانی شد که اولین نوع منحصر به فرد این پوست از نسل چهارم Skin alter ation است.
وی اظهار کرد: علاوه بر آن این نوع پودر برای استفاده در داروهای گرانقیمت و خاص نیز کاربرد ویژه‌ای دارد.

 


رئیس مرکز توسعه نوغان‌داری ایران از تولید 335 پیله خشک کرم ابریشم طی سال جاری خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، فرزام پوررمضان ظهر دیروز در نشست خبری کرم ابریشم که با حضور معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در ساختمان شهید طرحچی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در همین راستا 26 هزار و 113 جعبه نوغان و 170 هزار نهال اصلاح شده بین نوغان‌داران توزیع شده است.وی سطح زیر کشت توتستان‌ها در کشور را 11 هزار و 771 هکتار اعلام کرد و گفت: 15 هزار و 187 خانوار طی این مدت به امر نوغان‌داری اشتغال داشته‌اند.
این مسئول ادامه داد: در دو سال اخیر نوغان‌داری به مسیر اصلی آن برگردانده شده است و در تولید و توزیع 25 درصد افزایش نشان می‌دهد.رئیس مرکز توسعه نوغان‌داری ایران موضوع قیمت تمام شده، کشت‌های جایگزین درخت توت، درآمد بخش‌های غیرنوغان‌داری و افزایش سن نوغان‌داران را از علل کاهش تولید در سال‌های گذشته دانست.
پوررمضان، استان خراسان رضوی را از نظر نوغان‌داری مهم توصیف کرد و یادآور شد: 15 تا 20 درصد نوغان‌داری کشور توسط این استان انجام و 60 درصد نخ ابریشم کشور در آن تولید می‌شود؛ ایران یکی از اعضای اصلی 14 کشور عضو کمیسیون بین‌المللی نوغان‌داری است.

 


معاون اجرایی ستاد عتبات عالیات کشور با اشاره به توسعه صحن امام علی گفت: 220 هزار مترمربع به مجموعه صحن حرم امام علی اضافه می‌شود و در حال‌حاضر بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی
دارد.
جمشید گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، افزود: بعد از یک سال شروع کار بخش زیارتی در مرحله سفت‌کاری و اسکلت بوده و بیش از 50 درصد کار انجام شده است و در بخش غیرزیارتی شامل کتابخانه‌ها و مکان‌های جانبی به صورت ابتدایی شروع شده و فونداسیون کار ریخته و طراحی انجام شده و این کار را به جلو می‌بریم.
گودرزی گفت: دو پروژه مهم در کربلای معلا توافق شده که توسعه صحن امام حسین(ع) به عنوان توسعه حرم 60 هزار متر است که توسعه تل زینبیه تا خیمه‌گاه امام حسین(ع) در دست طراحی است.
وی افزود: در کربلا پروژه مهم بیمارستان امام سجاد(ع) که در خود کربلا برای زوار طراحی شده که 100 تخت و اتاق عمل دارد و در مرحله تجهیز است و بعد از تجهیز در ماه‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
وی یادآور شد: مبالغی که توسط مردم اهداء می‌شود بنا به خواسته خود مردم در پروژه‌ای که گفتند هزینه می‌شود.

 


اصفهان - خبرنگار کیهان:
فرمانده نیروی زمینی ارتش از نخستین شبیه‌ساز سه‌بعدی سلاح ژ3 در مرکز آموزش توپخانه ارتش منطقه اصفهان رونمایی کرد.
«امیر سرتیپ پوردستان» در آیین رونمایی از این شبیه‌ساز گفت: این شبیه‌ساز به منظور بالا بردن دقت تیراندازی و امکان تصحیح خطای دید و افزایش توان رزمی عملیاتی نیروهای ارتش طراحی و ساخته شده است و قابلیت استفاده از جنگ‌‌افزارهای سبک از جمله کلت و آر‌پی‌جی 7 را نیز دارد.
وی شناسایی توانمندی‌های تیرانداز و ارتقای آن، قابلیت نشانه‌گیری در شب، قابل استفاده بودن برای آموزش جنگ‌های شهری و عملیات حفاظتی را از جمله مزایای این شبیه‌ساز برشمرد و افزود: این شبیه‌ساز در مدت یکسال به دست نیروهای متخصص ایرانی ساخته شده است.
امیر سرتیپ پوردستان تصریح کرد: در این سامانه، نیروها با پوشیدن جلیقه‌های مخصوص، شلیک نیروهای دشمن مجازی را حس کرده و می‌توانند محل شلیک خود را به طور دقیق بررسی کنند.
این شبیه‌ساز در شرایط هوای طوفانی و بارانی سرباز را به طور دقیق حس و به سوی وی شلیک می‌کند.

 


سمنان - خبرنگار کیهان:
«داوود نصیری ‌سمنانی» پیشکسوت فوتبال و ورزش ایران دار فانی را وداع گفت.
مرحوم نصیری از آخرین بازماندگان اولین تیم ملی فوتبال ایران بود که در اولین بازی رسمی ایران در مقابل افغانستان روز چهارشنبه 11 دی 1319 به میدان رفته بود.
مرحوم داوود نصیری در سن 98 سالگی درگذشت.
وی در سال 1388 لوح افتخار فیفا و جایزه ویژه AFC را به پاس زحماتش برای فوتبال ایران و آسیا و همچنین داوری دریافت کرد.
وی پایه‌گذار ورزش در ایران بود و به گواه تاریخ بسیاری از ورزش‌ها را به ایران آورد و سر و سامان داد. نصیری در چهار رشته فوتبال، وزنه‌برداری، واترپلو و بسکتبال گواهی‌های بین‌المللی مربیگری درجه A داشت و در این چهار رشته داور بین‌المللی بود.
نصیری در سال‌های 1951 و 1958 مربی تیم ملی شیرجه ایران بود و با این تیم دو بار نایب قهرمان آسیا شد و در سال 1319 شمسی در ورزشگاه شهید شیرودی پایه‌گذار ساخت استخرهای این ورزشگاه بود و در همان سال تیم‌های شنا، شیرجه و واترپلو ایران را تاسیس کرد.
وی در سال 1327 از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای اولین بار داور بین‌المللی شناخته شد و اولین داور ایرانی بود که برای قضاوت یک دیدار به خارج از کشور رفت و بازی سودان و اوگاندا در آفریقا را قضاوت کرد.
نصیری هشت جلد کتاب درباره فوتبال نوشته است و چندین کتاب به زبان‌های فرانسه و انگلیسی درباره فوتبال برای استفاده علاقه‌مندان به فوتبال ترجمه کرد. وی به زبان‌های فرانسه، انگلیسی، آلمانی و عربی و روسی مسلط بود.

 


معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) از اعزام 29 هزار و 575 نفر از مددجویان طی 6 ماهه نخست امسال به اماکن زیارتی خبر داد.
«اکبر میرشکار» با بیان اینکه مددجویان یاد شده در اجرای طرح حج فقرا به این سفر زیارتی اعزام شدند، افزود: سال گذشته نیز 15 هزار مددجو به اماکن زیارتی با مساعدت خیران اعزام شدند.
وی اضافه کرد: استان‌های خراسان رضوی، آذربایجان غربی، فارس، تهران و اصفهان بیشترین اعزام و استان‌های هرمزگان، گیلان، البرز، همدان، خوزستان، کردستان و سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی کمترین اعزام را در شش ماهه نخست امسال داشته‌اند.
میرشکار مخاطبان اعزامی به این اردوها را شامل سالمندان، دختران بازمانده از تحصیل و ازدواج، ایتام و مادران سرپرست خانوار به همراه فرزندان روستایی و شهری که تاکنون توفیق زیارت اماکن زیارتی به ویژه زیارت امام رضا(ع) را نداشته‌اند، عنوان کرد.
وی افزود: در این اردوها مخاطبان از برنامه‌های فرهنگی متناسب با سفر زیارتی در راستای ارتقای سطح دینی و معلومات و معرفت بهره‌مند می‌شوند.
میرشکار یادآور شد: برنامه صحیح‌خوانی نماز، آداب زیارت، بیان احکام و پاسخگویی به سوالات شرعی، پرداختن به امور سلامت جسمی و سلامت روان، کارگاه‌های مهارت‌افزایی، روابط بین فردی و اجتماعی و رفع مشکلات مددکاری خاص در حین اردو، برنامه‌های ورزشی متناسب با مخاطبان و بازدید از اماکن تاریخی و سیاحتی از جمله برنامه‌های آموزشی این سفرهای زیارتی است.
میرشکار، کمک‌های اعتباری خیران برای طرح حج فقرا را بیش از 14 میلیارد ریال عنوان کرد.

 


وقتی معاونت‌های وزارت ارشاد خبرهای هم را تکذیب می‌کنند!
معاونت‌های هنری و سینمایی وزارت ارشاد به جای توضیح درباره دفن اعضای یک گروه موسیقی غیرقانونی در قطعه هنرمندان، اخبار همدیگر را تکذیب و رفتار رسانه‌ها را در پیگیری این موضوع آزاردهنده!! خواندند.
معاون هنری وزیر ارشاد در پاسخ به این سوال خبرگزاری فارس که «آیا همه غیرمجاز می‌توانند در قطعه هنرمندان به خاک سپرده شوند؟» می‌گوید هر کس که خانه موسیقی و معاونت سینمایی به من معرفی کند، می‌تواند مجوز دفن در قطعه هنرمندان را پیدا کند.
علی مرادخانی درباره دفن اعضای این گروه موسیقی در قطعه هنرمندان هم گفته: «این دو بچه‌های آقای فرازمند هستند، من در جریان واقعه نبودم. در این رابطه آقای سریر با من تماس گرفت و گفت که آن‌ها در زمینه موسیقی فعالیت داشته‌اند و حتی در یک فیلم (گربه‌های ایرانی که فیلمی ضعیف و علیه جامعه ایران است) هم ایفای نقش کرده‌اند و هنرمندند.آقای ایوبی و معاونت سینمایی هم زحمت کشیده، کمک کرده که آن‌ها به ایران برگردند.خانه سینمایی‌‌ها هم در این زمینه به خاطر آقای فرازمند خیلی زحمت کشیدند. تو هم اگر می‌توانی کمک کن که این دو در قطعه هنرمندان دفن بشوند تا لااقل گفته بشود که این دو شهروندان ما بوده‌اند. من هم گفتم حرفی ندارم ولی اینجا یک قاعده‌ای دارد و شما باید یک نامه‌ای بنویسید و تائید کنید من هم این کار را می‌کنم. ایشان هم گفت باشد من پیگیری می‌کنم. چند وقت بعد آقای نوربخش یک نامه‌ای برای من از خانه موسیقی فرستاد در مورد اینها. من در دفترم نبودم.»
در ادامه سازمان سینمایی هم پس از چند روز تأخیر اختصاص هزینه را با انتشار بیانیه‌ای تکذیب کرده و اعلام نمود: «سازمان سینمایی ابراز تاسف از رفتار آزاردهنده برخی رسانه‌‌ها!!، خبر کمک صد میلیونی این سازمان برای انتقال پیکر دو جوان ایرانی فعال در عرصه موسیقی به تهران را قویاً تکذیب می‌کند.»
آمار فروش فيلم «گذشته»
جعلی از آب درآمد!
اخيرا خبري از سوي يكي از روزنامه‌‌ها درباره جعل اعداد و ارقام فروش فيلم «گذشته» ساخته‌ اصغر فرهادي منتشر شد كه گرچه معضلي ا‌ست قديمي در سينماي ايران، اما تا به حال بررسي درستي درباره آن انجام نشده است و همچنان در حال وقوع است.
به گزارش رجانيوز، در همين زمينه روز پنجشنبه خبري در رسانه‌‌ها منتشر شد مبني بر اينكه رقم واقعي فروش فيلم «گذشته» در سينماهاي ايران حدود 500 ميليون تومان بوده است و دفتر پخش به دروغ فروش آن را بيش از يك ميليارد عنوان كرده است. روزنامه وطن‌امروز در همين زمينه نوشته است كه: «آمارهای دقیق نشان می‌دهد که فروش فیلم «گذشته» اصغر فرهادی حدود 500 ‌میلیون تومان بوده و ارقام میلیاردی ارائه شده توسط دفاتر پخش صحیح نیست. طبق آمار و محاسبه سینماهای نمایش دهنده «گذشته» و با احتساب بلیت شش هزار تومانی، فروش این فیلم از رقم قید شده فراتر نرفته است. ... ضمن اینکه با آماده شدن نسخه دوبله، پخش‌کننده با توجه به قدرت فراوانی که در حوزه پخش دارد برای این فيلم دوباره سرگروه گرفت و آمارسازی‌‌ها درباره فروش میلیاردی «گذشته» همچنان ادامه داشت تا اینکه به دلیل هجمه‌های سایر دفاتر پخش، اکران بلندمدت و خارج از قاعده و قانون، فیلم کوتاه شد اما آمارسازی همچنان ادامه داشت و پس از مدت کوتاهی با اینکه همچنان فیلم توسط پخش‌کننده فرانسوی در سینماهای اروپایی نمایش داده نشده است DVD فیلم با دوبله و زیرنویس فارسی وارد بازار شد. با توجه به اطلاعات موجود و آماری که از میزان استقبال مخاطبان موجود است فیلم «گذشته» با اقبال مخاطبان مواجه نشده است و آمارهای ارائه شده درباره فروش میلیاردی فیلم درست نيست.»
در اين گزارش همچنين درباره استقبال از نسخه نمايش خانگي «گذشته» نيز آمده است كه: «علاوه‌ بر عدم استقبال مخاطبان در سینماها، تعداد نسخه‌های فروش رفته از این فیلم در حوزه شبکه نمایش خانگی نیز از ميزان فروش فیلم‌های متوسط به پایین تجاوز نکرده است و حال این سوال پیش می‌آید فیلمی که در شبکه نمایش خانگی شکست خورده است چطور در حین اکران، تماشاگرانش بیش از 300 هزار نفر بوده‌اند؟!»
اعتراض نویسندگان به حضور
رژیم صهیونیستی در نمایشگاه کتاب مکزیک
نویسندگان عرب و آمریکای لاتین درپی حضور رژیم صهیونیستی به عنوان میهمان ویژه نمایشگاه «گوادالاخار» مکزیک به این امر به شدت اعتراض کردند.
به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری الجزیره، نویسندگان و اهالی فرهنگ در جهان عرب با برپایی یک کمپین اینترنتی نسبت به حضور رژیم صهیونیستی به عنوان میهمان ویژه در نمایشگاه بین‌المللی «گوادالاخار» اعتراض کردند.
بنابر این گزارش این دوره از این نمایشگاه بین‌المللی کتاب که پس از نمایشگاه کتاب فرانکفورت بزرگترین نمایشگاه کتاب جهان است از دیروز در مکزیک برپا ‌شد و «شیمون پرز» رئیس جمهور رژیم صهیونیستی آن را افتتاح کرد.
در این کمپین ضداسرائیلی آمده است: ارزش‌های عدالت و آزادی ارزش‌هایی انسانی است که پایه‌های اساسی خلاقیت است و این ارزش‌‌ها هرگز در این رژیم شهرک نشینان استعمارگر تحقق نیافته و نخواهد یافت.
در کنار این کمپین عربی، تعدادی از نویسندگان آمریکای لاتین در بیانیه‌ای خطاب به برگزار کنندگان این نمایشگاه، با اشاره به اعمال وحشیانه اسرائیل در حق مردم فلسطین، خواستار معرفی واقعی اسرائیل در این نمایشگاه کتاب شدند و نوشتند: از برگزارکنندگان نمایشگاه می‌خواهیم حداقل در سال آینده فلسطین را میهمان ویژه جشنواره کنند.
در همین حال گروه‌های یهودی مکزیک در برابر این مخالفت‌‌ها واکنش نشان داده و مدعی شده‌اند اسرائیل، کشوری دارای تاریخی عمیق است که در نمایشگاه این امر بر همگان معلوم می‌شود!
نفوذ یک عنصر مشکوک
به بدنه سازمان سینمایی
برخی منابع خبری، از نفوذ یک فرد مشکوک به بدنه سازمان سینمایی خبر می‌دهند.
به گزارش خبرنگار کیهان، بعد از انتصاب کابینه نوروزی یکی از فعالان فتنه 88 به عنوان مشاور حقوقی رئیس سازمان سینمایی، گفته می‌شود «س-آرمنده» یکی از تهیه کنندگان ضدایرانی مقیم خارج از کشور، قصد انجام تعاملاتی با سازمان سینمایی دارد.
متأسفانه اتخاذ برخی شعارهای برآمده از پزهای شبه روشنفکری، زمینه اجرای سیاستهایی را فراهم آورده است که نمونه آن، اعتماد بی‌حساب و کتاب به افرادی مشکوک و یا امتحان پس داده است.

 


جان کری با صدور بیانیه‌ای از تمدید معافیت 6 ماهه برخی کشورها از تحریم نفتی ایران خبر داد.
«جان کری» وزیر خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای از تمدید معافیت چند کشور از جمله چین و هند از تحریم خرید نفت از ایران خبر داد.
کری در این بیانیه تاکید کرده است که این چند کشور به دلیل کاهش مداوم خرید نفت خود از ایران، توانسته‌اند شرایط برخورداری از این معافیت را کسب کنند.
وزیر خارجه آمریکا با بیان اینکه واشنگتن مصمم به «اعمال پرقدرت تحریم‌های موجود است»، گفت کشورهای چین، هند، کره‌جنوبی، ترکیه و تایوان به دلیل کاهش مستمر خرید نفت از ایران، می‌توانند از معافیت از تحریم نفتی ایران بهره ببرند. علاوه بر این، مالزی، آفریقای جنوبی، سنگاپور و سریلانکا هم که فعلا خرید نفتی از ایران ندارند، می‌توانند از این معافیت استفاده کنند.
بنابر قوانین تحریم‌های یکجانبه وضع شده علیه ایران، وزارت خارجه آمریکا باید به صورت مستمر پایبندی خریداران عمده نفت از ایران به کاهش گام به گام خرید نفت از ایران را اعلام کند. این چهارمین مرتبه بود که وزارت خارجه آمریکا این 9 کشور را از تحریم نفتی ایران، معاف اعلام کرد.
کری در بیانیه خود با اشاره به توافق هسته‌ای میان ایران و گروه موسوم به 1+5، گفته است براساس این قرارداد، آمریکا متعهد شده است طی 6 ماه آینده از تلاش برای کاهش بیش از پیش میزان فروش نفت ایران دست بردارد.
به گزارش فارس ایران و گروه 1+5 هفته گذشته بعد از مدت‌ها مذاکرات فشرده، به توافقی اولیه تحت قالب یک «طرح اقدام مشترک» دست یافتند. براین اساس، ایران متعهد شده است در 6 ماه آینده برنامه هسته‌ای خود را بیش از این گسترش ندهد و طرف غربی هم تحریم جدیدی علیه ایران وضع نکند. ضمنا مقرر شده است میزان فروش نفت ایران در سطح کنونی باقی بماند و تهران به 2/4 میلیارد دلار از درآمدهای نفتی خود دسترسی داشته باشد. لغو تحریم پتروشیمی، فلزات گرانبها و صنعت خودرو (با ارزش تقریبی 5/1 میلیارد دلار) از دیگر مفاد این توافقنامه است.
کری تاکید کرده آمریکا طی 6 ماه آینده با قوت تحریم‌های کنونی را ادامه می‌دهد و همزمان تلاش می‌کند به راهکاری جامع دست یابد که اطمینان لازم از صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران را به وجود آورد.

 


رئیس‌جمهور کشورمان در مصاحبه با روزنامه فایننشال تایمز تاکید کرد: به هر میزانی که به سوخت هسته‌ای نیاز داشته باشیم، غنی‌سازی انجام خواهیم داد.
حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در مصاحبه با روزنامه فایننشال تایمز با تاکید بر صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران گفت: تهران به هر میزانی که به سوخت هسته‌ای نیاز داشته باشد،‌ غنی‌سازی را انجام خواهیم داد.
وی درخصوص وضعیت اقتصادی ایران افزود: با وجود آنکه، هم رکود و هم تورم را در کشور شاهدیم، اما در عین حال نسبت به آینده اقتصاد کشور امیدوار هستیم.
دلیل امیدواری ما این است که ما طی 3 ماه گذشته توانسته‌ایم تا حدی رشد سریع تورم را مهار کنیم. فکر می‌کنم تورم (نقطه به نقطه) از 43 به 36 درصد رسیده است. این نشانه خوبی است. ما با کاهش نقدینگی و همزمان بهبود فضای تجاری، این مسیر را ادامه خواهیم داد.
در مورد رکود هم، رشد اقتصادی ایران در سال 1391 منفی 8/5 درصد بوده است. ما تلاش خواهیم کرد تا این میزان را تا پایان اسفند به صفر برسانیم. تیم اقتصادی برای سال آینده، رشد مثبت را پیش‌بینی کرده است. علاوه بر این، توافقنامه ژنو فضای مثبتی را در زمینه اقتصادی فراهم کرده، که این فضا با آغاز اجرای توافقنامه ارتقا نیز خواهد یافت.
رئیس‌جمهور در پاسخ به سوالی در مورد توافق موقت هسته‌ای و اینکه ایران چه اقدامی می‌تواند انجام دهد تا به واشنگتن و کنگره اطمینان دهد که قصد ساخت تسلیحات هسته‌ای را ندارد ابراز داشت: همانطور که بارها اعلام شده، فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران، صرفا برای مقاصد صلح‌آمیز خواهد بود. دلیل این امر آن است که تمام فعالیت‌های هسته‌ای ما تحت نظارت کامل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار دارد. همانطور که می‌دانید، تمام سایت‌های هسته‌ای ما به طور مداوم تحت نظارت دوربین‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است. و به طور کلی هم، تسلیحات کشتار جمعی هیچ جایگاهی در دکترین ما ندارند. اینکه غنی‌سازی را تا چه حد گسترش می‌دهیم، یا آنطور که شما بیان کردید، ابعاد آن چقدر خواهد بود، به نیاز ما به سوخت هسته‌ای بستگی خواهد داشت.
وی افزود: به طور حتم تعطیلی تاسیسات هسته‌ای داخل ایران خط قرمز برای دولت است.
روحانی درخصوص احتمال سرگیری روابط دوجانبه با آمریکا گفت: در مورد آمریکا، ما در این مرحله باید تنش‌ها را کاهش دهیم و به صورت گام به گام اعتمادسازی کنیم. مسائلی که در طول 35 سال به وجود آمده، در یک مدت کوتاه قابل حل نیست. بهترین آزمون برای اینکه ببینیم آیا می‌توانیم اعتمادسازی کنیم یا نه، همین مسئله هسته‌ای است.
وی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا شما آماده‌اید که در آینده رئیس‌جمهور آمریکا را به تهران دعوت کنید اظهار داشت: در مکالمه تلفنی‌ای که داشتیم، من وی را فردی با ادبیاتی مودب و هوشمندانه دیدم، همانطور که پیش از این گفتم، مسائل ایران و آمریکا بسیار پیچیده است و نمی‌توان آن را در یک دوره زمانی کوتاه حل کرد. با وجود این پیچیدگی‌ها، در 100 روز گذشته گشایش‌هایی رخ داده که بعدها می‌تواند افزایش یابد.
روحانی در مورد وضعیت سوریه و آینده سیاسی دولت بشار اسد نیز خاطرنشان کرد: درموضوع سوریه، نگرانی اصلی از حضور گروه‌های تروریستی درخاک این کشور است. همه باید از این موضوع نگران باشند، اساسا من ادامه خونریزی و جنگ داخلی در سوریه را به ضرر ثبات منطقه می‌دانم. به همین دلیل، من در حال حاضر در حال رایزنی با کشورهای منطقه‌ای و غربی در مورد آینده سوریه هستم. ما همه تلاش خود را برای پایان دادن به جنگ داخلی سوریه و خروج تمام تروریست‌ها از این کشور انجام می‌دهیم.این امر به مذاکرات میان د ولت سوریه و مخالفان بستگی دارد که بتوانند راه را برای برگزاری انتخابات آزاد هموار کنند. هرآنچه مردم سوریه در انتخابات تعیین کردند، همه ما باید به آن گردن نهیم.

 


نخست‌وزیر انگلیس در اظهاراتی که در جمع نمایندگان رژیم‌صهیونیستی و یهودیان انگلیس بیان کرده، به اسرائیل اطمینان داده است که لندن در کنار این رژیم می‌ماند و به فشار‌ها علیه ایران ادامه خواهد داد.
«دیوید کامرون» نخست‌وزیر انگلیس سه روز قبل در مراسم عید «حانوکا» یهودیان که در دفتر نخست‌وزیری این کشور در لندن برگزار شد، دشمنان اسرائیل را دشمن انگلیس خواند و گفت لندن هم به توافق با تهران بدبین و نسبت به آن نگران است!
پیش از این هم اخباری از اظهارات وی در این مراسم و در حمایت از اسرائیل منتشر شده بود. وی در این نشست تاکید کرده است که انگلیس در کنار اسرائیل می‌ماند و به فشار‌ها علیه ایران ادامه می‌دهد.
به گزارش فارس، در بخشی از نسخه کامل‌تر اظهارات کامرون که دیروز منتشر شد، وی تاکید کرده است که انگلیس در «بدبینی و نگرانی» نسبت به توافق با ایران، با اسرائیل هم‌عقیده است.
وی با بیان اینکه انگلیس در مذاکره با ایران، نگاهی واقع‌بینانه دارد، در دفاع از توافق موقت با ایران گفت: آیا بهتر بود که به مذاکرات متعدد به امید دستیابی به توافقی بزرگ و بلندمدت ادامه می‌دادیم، اما می‌دانستیم که ممکن است یک روز صبح بیدار شویم و ببینیم ایران به سلاح هسته‌ای مجهز شده است؟
کامرون افزود: یا این بهتر است که اکنون به توافق موقتی رسیده‌ایم که آن‌‌ها را واقعا برای چند ماه به عقب می‌راند، و همزمان تلاش می‌کنیم تا به توافقی دائمی برسیم که این اطمینان را به وجود آورد که ایران هیچ‌گاه به توان نظامی هسته‌ای دست پیدا نکند.
نخست‌وزیر انگلیس در ادامه خطاب به حاضران گفت: من واقعا کنار شما و «مردم» اسرائیل هستم... دشمن اسرائیل، دشمن من است. تهدید علیه اسرائیل، تهدیدی علیه همه ماست.
وی افزود: می‌توانم به شما قول دهم: بریتانیا کنار اسرائیل می‌ماند، بریتانیا از اسرائیل حمایت می‌کند، بریتانیا به فشار علیه ایران ادامه می‌دهد. ما نمی‌خواهیم یک قدرت هسته‌ای در نزدیکی شما باشد و تهدیدی هسته‌ای متوجه «کشور» شما شود.
کامرون ادامه داد: من می‌فهمم چرا شما تا این حد نگران هستید. ما در این نگرانی با شما شریکیم و با شما اعلام همبستگی می‌کنیم.
گفتنی است؛ «سایمون گس» سرپرست تیم انگلیس در مذاکرات هسته‌ای هم هفته قبل بعد از پایان مذاکرات، به فلسطین اشغالی رفت و به سران اسرائیل گزارش کار داد.

 


مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به آخرین مهلت ثبت‌نام آزمون نیمه‌متمرکز دکتری سال 93 تا روز دوشنبه (11 آذر ماه) از برگزاری این آزمون در روز جمعه 16 اسفند 92 خبر داد.
دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه ثبت‌نام از داوطلبان آزمون نیمه‌متمرکز دکتری سال 93 از بعدازظهر سه‌شنبه (5‌آذر ماه) از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesj. org آغاز شده است، گفت: ثبت‌نام از داوطلبان این آزمون در روز دوشنبه 11 آذر ماه به پایان می‌رسد.
وی افزود: آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال 93 برای پذیرش دانشجو در هشت گروه آموزشی و 267 کد رشته امتحانی منحصراً در یک نوبت در روز جمعه 16 اسفند ماه 92 در حوزه‌های امتحانی برگزار می‌شود.
توکلی درباره نحوه ثبت‌نام در این آزمون تصریح کرد: هر یک از داوطلبان علاقمند به شرکت در آزمون باید با مطالعه دقیق اطلاعیه مربوط و رعایت ضوابط و همچنین مطالعه اصلاحیه دفترچه راهنمای ثبت‌نام و کد رشته‌های امتحانی جدید تا روز دوشنبه 11 آذر ماه به سایت سازمان سنجش مراجعه و نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.
مشاور عالی سازمان سنجش، خاطرنشان کرد: تا ساعت هشت صبح دیروز 52 هزار و 187 داوطلب نسبت به تکمیل تقاضانامه الکترونیکی ثبت‌نام اقدام کرده‌اند.

 



ناو لاوان و یک فروند بالگرد (SH3D) پس از تعمیرات اساسی دیروز با حضور جانشین فرمانده کل ارتش و امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش، در بندرعباس به نیروی دریایی ملحق شدند.
به گزارش ایرنا، فرمانده فنی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این مراسم گفت: از قابلیت‌های ناو نیرو بر جمهوری اسلامی ایران «لاوان» بمباران ساحلی، حمل تانک و نفربر است.
دریادار دوم عباس زمینی افزود: این شناور سه‌هزار تنی سال 64 به ناوگان نیروی دریایی ارتش ملحق شد و فرایند تعمیرات و بهینه‌سازی سامانه‌ها و تجهیزات شناور پس از 33 ماه تلاش خستگی‌ناپذیر و صرف یک میلیون و 254 هزار نفر ساعت کار مفید در مجموعه کارخانه‌های راهبری نداجا در بندرعباس انجام شده است.
وی ادامه داد: در روند تعمیرات این شناور، 12 هزار قطعه حساس و مهم بومی‌سازی، شش هزار و 400 قطعه معیوب تعویض، 195 سامانه تعمیر اساسی و بیش از 89 سامانه بهینه‌سازی شده است.
وی درباره بالگرد (SH3D) ملقب به سلطان گفت: ماموریت اصلی این بالگرد انجام عملیات زیردریایی است و قابلیت حمل موشک و اژدر را داراست.
زمینی اضافه کرد: این بالگرد سال 50 به ناوگان بالگردی نداجا پیوست و پس از سه مرحله تعمیرات اساسی در سال 76 زمین‌گیر شد، سال 90 تعمیر اساسی شد و پس از 20 ماه دوره تعمیر و هفت ماه آزمایش‌های زمینی و پروازی امروز دوباره به چرخه فعالیت بازگشت.
فرمانده فنی نیروی دریایی ارتش گفت: در روند تعمیر این بالگرد می‌توان به تعمیر و بازسازی کامل بدنه، موتورهای بالگرد، ارتقا و بهینه‌سازی نظام‌های رادیویی و تسلیحاتی، بومی‌سازی شبکه‌های اصلی نظام‌های الکترونیکی اشاره کرد.

 


رئیس رژیم صهیونیستی با تکرار ادعاهای خود علیه جمهوری اسلامی، مدعی شد این رژیم هم راه‌حل دیپلماتیک را ترجیح می‌دهد!
به گزارش «جروزالم‌پست»، شیمون پرز در دیدار هفته جاری خود از مکزیک به اعضای سنای این کشور گفت: صلح در دستان ایرانی‌هاست.
وی سپس در ادعایی از ایرانی‌ها خواست دست از تروریسم بردارند و برنامه هسته‌ای و توسعه موشک‌های دوربرد خود را متوقف کنند.
وی با اشاره به اینکه اسرائیل نیز مانند سایر جامعه بین‌المللی راه‌حل دیپلماتیک را ترجیح می‌دهد، مدعی شد: جامعه بین‌المللی ایران هسته‌ای را تحمل نخواهد کرد.
رئیس رژیم صهیونیستی افزود: هیچکس ایران را تهدید نمی‌کند. اگر ایران تهدید دیگران را متوقف کند، خود را از باری که بر دوش خود نهاده، می‌رهاند.
شیمون پرز ابراز امیدواری کرد، توافقنامه موقت اخیر ایران و 1+5، مردم ایران را از تهدید دور کند و آن را به کشوری مشارکت‌کننده در صلح تبدیل کند!
همچنین مقامات اسرائیلی از باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا به خاطر دادن حق غنی‌سازی به ایران انتقاد کرده‌اند.
مقاماتی از اسرائیل که خواسته‌اند نامشان فاش نشود به تلویزیون اسرائیل گفته‌اند که سیاست اوباما باعث شده کل ساختارهای تحریم‌ها که با دشواری طی سالهای گذشته ساخته شده‌اند فرو بریزد.
مقامات بلندپایه اسرائیلی در گفت‌وگو با کانال 2 اسرائیل از اوباما به خاطر گفتن اینکه هر کاری را برای اجتناب از وضعیتی که در آن تنها راه موجود توسل به اقدام نظامی خواهد بود انتقاد کردند.
به گفته آنها گفت‌وگوهای ژنو در زمان اوباما به انعقاد یک توافق موقت شکست خورده منجر شده که طی آن به ایران حق غنی‌سازی اورانیوم اعطا شده و سالها فشار بین‌المللی تحریم‌ها اکنون در حال اضمحلال است.
مقامات اسرائیلی همچنین ابراز نگرانی کرده‌اند که مقامات و تجار از سرتاسر دنیا، از جمله از کشورهای ترکیه، روسیه و هند اکنون در حال روی آوردن به سمت ایران هستند تا معاملات بزرگ نفتی، بانکی و تمامی انواع مبادلات تجاری با ایران را از سر بگیرند. آنها گفته‌اند که اسرائیل انتظار داشته است که فشار تحریم‌ها از بین برود، اما تصور نمی‌کرده‌اند که این اتفاق اینقدر زود رخ بدهد.

 


معاون مشاور امنیت ملی اوباما به سی‌ان‌ان گفت: حق داشتن برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران را به رسمیت می‌شناسیم اما حق داشتن توانایی داخلی غنی‌سازی را نمی‌پذیریم!
کریستین امانپور مجری این شبکه تلویزیونی گفت:‌ در حالی که جوهر توافقنامه موقت در حال خشک شدن بود و نتانیاهو در حال اعزام مشاور امنیت ملی خود به کاخ سفید بود تا مشورت‌های فوری کند، واکنش بنجامین رودز معاون مشاور امنیت ملی باراک اوباما را دریافت کردم.
کریستین امانپور از بنجامین رودز پرسید:‌ آیا شما بر این باورید که نخست وزیر (نتانیاهو) ساده‌لوحی می‌کند که می‌گوید تحریم‌ها باعث خواهند شد که ایران به طور کامل برنامه هسته‌ای خود را تسلیم کند؟
بنجامین رودز گفت: در مورد نخست‌وزیر نتانیاهو معتقدم که اسرائیل حق دارد که درباره ایران و نیات آن مشکوک باشد. ما در مورد اینکه آیا آنها (ایرانی‌ها) گام نخست را برمی‌دارند، اختلافات تاکتیکی با اسرائیلی‌ها داشتیم استدلال ما این بود که در ابتدا باید گام نخست برداشته شود و برنامه متوقف شود تا آنها در مسیر شش ماه آینده پیشرفت نکنند. در مورد پرسش شما باید گفت ما معتقد نیستیم که بتوان با تحریم‌ها ایران را به نقطه‌ای رساند که تسلیم شود و همه چیز را در ازای هیچ چیز تسلیم کند. ما معتقدیم که باید تحرکات دیپلماتیک باشد. به همین علت ما تمایل داشته‌ایم که تخفیف محدود تحریم‌ها را ارائه کنیم.
ما در نهایت باید به توافق بین پنج بعلاوه یک و ایران دست یابیم. ما معتقدیم که تحریم‌ها بخشی از فشاری بودند که آنها را به پای میز مذاکره آورد. بدون تحریم‌ها ما در این نقطه نمی‌بودیم اما در نهایت باید از تحریم‌ها برای راه‌حل دیپلماتیک استفاده کرد.
مجری سی‌ان‌ان در ادامه گفت: موضوع روز به غنی‌سازی مربوط می‌شود.
معاون مشاور امنیت ملی آمریکا گفت: اول اینکه ما حق داشتن برنامه صلح آمیز هسته‌ای را به رسمیت می‌شناسیم اما حق داشتن توانایی داخلی غنی‌سازی را نمی‌پذیریم. توافقنامه گام نخست روشن می‌کند که در طی شش ماه آینده ایران باید به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد بپردازد. پس اصل قضیه این است که طبق توافقنامه، آنها به صورت ذاتی چنین حقی ندارند بلکه می‌توان درباره آن مذاکره کرد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، مجری سی‌ان‌ان پرسید: پس در توافقنامه نهایی شما انتظار دارید که طبق شرایط مورد توافق دو طرف غنی‌سازی باشد؟
این مقام آمریکایی گفت: بله اگر و تنها اگر ایران بتواند به همه نگرانی‌های ما پاسخ دهد و به ما اطمینان بدهد که برنامه این کشور صلح‌آمیز است و محدودیت‌های مهم را بپذیرد که مطابق با آزمون‌های آمریکا و جامعه بین‌المللی باشد! اگر و تنها اگر این امر رخ دهد می‌توان پذیرش این توانایی را مد نظر قرار داد. با این وجود اگر ایران به همه نگرانی‌های ما پاسخ ندهد و به وضعیت کنونی در عمل نکردن به الزامات بین‌المللی خود بسر ببرد چنین حقی وجود ندارد که ما آن را قبول کنیم. این یک مذاکره است اگر ما نتوانیم به این نقطه برسیم آنها همچنان با تحریم‌ها و قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد روبرو خواهند شد. مجری گفت: روشن است که آنها همچنان به غنی‌سازی ادامه می‌دهند همانطور که در ده سال گذشته و با وجود تحریم‌ها این کار را کردند.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10