(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 18 آذر 1392 - شماره 20660

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هدیه به خوانندگان
آغاز گفت‌وگوی رئیس جمهور افغانستان با مقامات ایران در تهران
در پرتو وحی
اخبار ادبی و هنری
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: جک استراو دی‌ماه به ایران می‌آید
مخالفان سوری مدعی شدند
آماده مذاکره مشروط با ایران قبل از ژنو 2 هستیم
 وزارت خزانه‌داری اعلام کرد
16 کشور از جمله ایران آماج تحریم‌های آمریکا
نبی حبیبی:مواضع آمریکا تعدیل نشود
بازگشت به نقطه اول مذاکرات اجتناب‌ناپذیر است
بازگشت پیکر مطهر 38 شهید دفاع مقدس به میهن اسلامی
بازی جدید پیرامون برنامه هسته‌ای
اعراب خواستار حضور در مذاکرات ایران و 1+5 شدند
وزیردفاع: دیپلماسی با توسل به زور نتیجه نمی‌دهد
سخنگوی کاترین اشتون: تصمیم نهایی درباره تحریم‌ها علیه ایران بعد از مذاکرات خواهد بود
کمالوندی:بازرسان آژانس پس‌از بازدید از اراک به وین بازگشتند
قاضی افتخاری:دادگاه اختلاس از بیمه ایران علنی است
همزمان با سالروز شهادت حضرت رقیه (س)
همایش سه ساله‌های حسینی در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد
رئیس سازمان بهزیستی خبر داد
تحویل 80 هزار واحد مسکونی به معلولان تا پایان امسال
کوتاه از ایران
فرماندار مهران: اتوبوس‌های ایرانی می‌توانند زائران را تا کربلا ببرند
آیت‌الله ارسنجانی از علمای فارس به رحمت ایزدی پیوست
رئیس سازمان زندان‌ها: امکان ملاقات تصویری زندانیان با منزل فراهم شد
وزیر نفت خبر داد
افزایش ظرفیت شیرین‌سازی گاز کشور تا پایان امسال
آغاز ساخت 6 در نقره‌کاری حرم امامین عسکریین
کسب مدال طلای المپیاد نجوم توسط دانش‌آموز بردسکنی
احداث بندر جامع خدماتی تجاری در پارس شمالی
توقیف 16 لاشه گوسفند مشکوک به مسمومیت در نیشابور
   


استاد شهید آیت‌الله مطهری: برای یک ملت هیچ موهبتی بالاتر از شخصیت نیست. اگر همه مواهب و ابزارهای زندگی را از ملتی بگیرند و شخصیتش محفوظ باشد غمی نیست.

 


رئیس جمهور کشورمان تأکید کرد: ما نگران تنش‌های حاصل از حضور نیروهای خارجی در منطقه بوده و امنیت افغانستان باید به دست مردم این کشور سپرده شود.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری،‌در دیدار روحانی و کرزای که وزرای خارجه و سایر مقامات دو کشور حضور داشتند، آخرین وضعیت افغانستان و تحولات سیاسی- امنیتی آن مورد بررسی قرار گرفت.
حسن روحانی در این دیدار با اشاره به مخالفت صریح ایران با هر نوع حضور خارجی در منطقه به ویژه در کشور مسلمان افغانستان گفت: جمهوری اسلامی ایران با حضور هر کشور خارجی در منطقه، خاورمیانه و خلیج فارس مخالف است.
وی افزود: ما نگران تنش‌های حاصل از حضور نیروهای خارجی در منطقه بوده و معتقدیم تمام نیروهای خارجی باید از منطقه خارج شده و امنیت افغانستان به دست مردم این کشور سپرده شود.
رئیس جمهور با تأکید بر حسن همجواری و برادری میان دو کشور و اشتراکات بلند مدت فرهنگی، دینی و زبانی میان ایران و افغانستان گفت: دولت تدبیر و امید بر توسعه روابط میان همسایگان خود به ویژه کشور برادر و مسلمان افغانستان تأکید دارد و معتقد است رفاه و امنیت مردم افغانستان سبب توسعه همکاری‌ها در منطقه خواهد شد.
همچنین، حامد کرزای رئیس جمهور افغانستان نیز در این دیدار با تبریک توافقنامه ژنو، به بیان ابعاد تحولات اخیر کشورش پرداخت و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره با کشور برادر خود افغانستان، با صداقت کامل رفتار کرده و مواضع خود را به وضوح بیان کرده است و همواره دولت و ملت افغانستان به دولت و مردم ایران به دیده تکریم و احترام نگریسته‌اند.
رئیس جمهور افغانستان با اشاره به مسائل زیست‌محیطی و تعاملات مرزی به ویژه مسئله آب گفت: کشور افغانستان به تمامی قراردادها و توافقات خود با ایران پایبند است.
وی در خصوص آغاز مذاکرات پیمان جامع دوستی همکاری‌ها، شامل حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی افزود: ما مذاکرات خود برای امضای پیمان جامع دوستی همکاری‌ها میان دو کشور را به زودی آغاز خواهیم کرد و مطمئنیم مردم افغانستان از این پیمان استقبال شایانی خواهند کرد.
در پایان این دیدار بیانیه مشترکی از سوی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری افغانستان منتشر شد که در آن وزرای خارجه دو کشور مسئولیت تنظیم پیمان جامع دوستی همکاری‌ها را عهده‌دار شدند. این پیمان در برگیرنده منافع جامع بلند مدت ایران و افغانستان برای تأمین صلح و امنیت منطقه است.

 


اسراف‌کنندگان
برادران شیطانند!
قرآن کریم :
... و اسراف نکن!
زیرا، تبذیرکنندگان، برادران شیاطینند؛ و شیطان در برابر پروردگارش، بسیار ناسپاس بود.
سوره اسراء
آیات 26 و 27

 


آخرین وضعیت درمان احمد عزیزی
احمد عزیزی شاعر انقلاب این روزها به واسطه عدم تمدید دفترچه بیمه درمانی‌اش مورد توجه قرار گرفت که خوشبختانه با اقدام مدیران کرمانشاه قرار شد مشکل این شاعر انقلاب به صورت ویژه حل شود.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه نیز در خصوص حمایت دارویی از احمد عزیزی برای ارائه هر نوع کمک دارویی قول مساعد داد. زینب عزیزی نیز در این باره به فارس گفت: سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی و مدیران این سازمان دستورات لازم برای تمدید دفترچه بیمه احمد را صادر کردند.
همچنین وی در برابر برخی رفتارها عکس‌العمل نشان می‌دهد.
شایان ذکر است «روزنامه کیهان» چندی قبل نسبت به عدم تمدید بیمه دفترچه درمانی‌ آقای عزیزی در همین ستون خبری منتشر کرده بود.
دفتر نمایش بچه‌های مسجد
آغاز به کار کرد
دفتر نمایش بچه‌های مسجد فعالیت مجدد خود را آغاز کرد.
به گزارش خبرنگار کیهان، کوروش زارعی، مدیر دفتر نمایش بچه‌های مسجد حوزه هنری در نشست خبری آغاز به کار مجدد این دفتر عنوان کرد: هدف دفتر بچه‌های مسجد کشف هنرمندان جوانی است که تفکر مسجدی دارند. تصمیم داریم استعدادها را کشف کنیم و این بار دیگر رهایشان نکنیم و آنها را در مسیر رشد قرار دهیم تا به جرگه و پیکره حرفه‌ای تئاتر کشور بپیوندند.
این کارگردان و بازیگر تئاتر درباره هدف از فعال‌سازی دفتر نمایش بچه‌های مسجد گفت: این دفتر، هنرمندان جوان ما را هم در تهران و هم در شهرستان‌ها که تفکر و دیدگاه مسجدی دارند و علاقه‌مند به تئاتر حرفه‌ای هستند، شناسایی می‌کند، آموزش می‌دهد و استعدادهایشان را پرورش می‌دهد. به زبانی دیگر حمایت فنی از گروه‌های تئاتر مساجد هدف اصلی این دفتر است. البته ما نمی‌خواهیم تنها به آموزش این استعدادها بپردازیم بلکه خواهان حمایت و هدایت این گروه‌ها در راستای مولفه‌های مد نظر حوزه هنری هستیم.
نمایش «معمای مطربان پریشان» نخستین خروجی دفتر نمایش بچه‌های مسجد به کارگردانی کوروش زارعی است که از 22 آذر تا 12 دی هر روز ساعت 18:30 در تالار اندیشه حوزه هنری به روی صحنه خواهد رفت.
به گفته حمیدرضا افسری مسئول گروه نمایشی سایه؛ داستان نمایش «معمای مطربان پریشان» در شام می‌‌گذرد، یزید جشن بسیار بزرگی ترتیب داده و سه تا از بهترین مطرب‌های شام را دعوت کرده که این جشن را برپا کنند و در شور و هیجان جشن سر به نیزه امام حسین(ع) سوره کهف می‌خواند و مجلس به هم می‌ریزد و...
دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) کلید خورد
دبیر جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) 19 آذر سالروز میلاد با سعادت هفتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام موسی کاظم(علیه‌السلام)، را روز اعلام سراسری فراخوان دوازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(علیه‌السلام) در داخل و خارج از کشور عنوان کرد.
سیدجواد جعفری، در نشست هم‌اندیشی و تبادل نظر اطلاع‌رسانی دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)، زمان اعلام فراخوان دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) را در 19 آذر جاری همزمان با سالروز ولادت امام کاظم(ع) عنوان کرد و گفت: فراخوان دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) بر روی سایت‌های اطلاع‌رسانی تمام برنامه‌های موضوعی استان‌های کشور، سازمان‌های همکار و نهادهای عضو شورای بین‌الملل جشنواره و سایت شمس توس «shamstoo.ir» قرار خواهد گرفت و همزمان رسانه‌های کشور در یک حرکت مشترک این فراخوان را منتشر خواهند کرد.
وی با بیان اینکه می‌توان از ظرفیت همه دستگاه‌ها در جهت اطلاع‌رسانی فراخوان دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) استفاده نمود، افزود: اگر فراخوان در روز 19 آذر به صورت تاثیرگذار در همه رسانه‌های گروهی استفاده شود، اطلاع‌رسانی جامع‌تری از جشنواره برای مخاطبان انجام خواهد شد.
جعفری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نقش تاثیرگذار رسانه‌ها در برگزاری جشنواره امام رضا(ع)، تصریح کرد: یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) نسبت به سال‌های گذشته با موفقیت‌های چشمگیری روبرو شد که ما آن را مرهون کار جمعی و شورای مشورتی رسانه‌ای می‌دانیم که با استفاده از دیدگاه‌های صاحب‌نظران و فعالان بخش اطلاع‌رسانی خروجی مناسبی را شاهد بودیم.

 


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از سفر جک استراو، نماینده پارلمان انگلستان به ایران در نیمه دی‌ماه خبر داد.
عباسعلی منصوری آرانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در آران و بیدگل با اشاره به نظر سایر نمایندگان مجلس در مورد دعوت از جک استراو گفت: تمامی نمایندگان عضو گروه دوستی یک کشور هستند و روسای گروه‌ها نیز از همتایان خود دعوت به عمل می‌آورند و کشور انگلیس نیز از این قاعده مستثنا نیست بنابراین نمایندگان اخلاق حرفه‌ای را زیر پا قرار نداده و اقدامی غیرحرفه‌ای انجام نمی‌دهند.
وی افزود: در هفته گذشته از طریق سفرای کشورهای سوئیس، یونان و بلژیک از اعضای پارلمانی آن‌ها برای حضور در ایران دعوت به عمل آمد و کشور انگلیس به دلیل نداشتن سفیر و کاردار، به طور مستقیم از همتای انگلیسی برای ملاقات دعوت شد.
منصوری آرانی گفت: سفرهای پارلمانی در روان‌سازی روابط بین کشورها تاثیر به سزایی داشته و بسیاری از نقاط ابهام که در دولت‌ها قابل حل نبوده می‌تواند در نشست‌های پارلمانی برطرف شود.
وی افزود: این سفر پارلمانی نیز در توسعه روابط تاثیرگذار بوده و می‌توان از این اهرم فشار و ظرفیت بالای پارلمانی در زوایای مختلف استفاده کرد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: جک استراو در ماه‌های گذشته مواضع مطلوبی نسبت به ایران اسلامی داشته که این امر نیز در دعوت وی به کشور تاثیرگذار بوده است.
وی تصریح کرد: چارچوب سفر جک استراو در آینده بسته می‌شود.

 


مشاور تبلیغاتی و سیاسی رئیس ائتلاف ملی سوریه مدعی شد که این ائتلاف حاضر است تا قبل از برگزاری کنفرانس ژنو 2 با ایران مذاکره مشروط برگزار کند.
فایز ساره در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی؛ ائتلاف ملی سوریه آماده است تا قبل از برگزاری کنفرانس ژنو 2 با ایران وارد مذاکره مستقیم شود البته به شرطی که ایران از حمایت از نظام اسد دست بردارد.
به گزارش ایسنا به نقل از الیوم السابع، وی در ادامه وجود هرگونه ارتباط میان نزدیکی روابط ایران و آمریکا و دیدارهای دوجانبه وزیران خارجه برخی کشورهای منطقه با وزیر خارجه ایران را به عنوان چارچوبی برای حل سیاسی بحران سوریه بعید ندانست و گفت که مذاکره مسئولان ائتلاف ملی سوریه با ایران قبل از برگزاری کنفرانس ژنو 2 برای یافتن یک راه حل، مستلزم اقداماتی از سوی ایران است.
ساره مدعی شد: تا به این لحظه ما به ایران به عنوان کشوری که به وسیله ابزارهای اصلی‌اش یعنی حزب‌الله لبنان، سوریه را تحت اشغال خود درآورده نگاه می‌کنیم. مذاکره با ایران بدون توقف این‌گونه حمایت‌ها خیانتی به انقلاب سوریه به شمار می‌رود.
پیش از این ساره اعلام کرده بود که ائتلاف ملی سوریه که از مخالفان اصلی به شمار می‌رود خواهان حضور ایران در ژنو 2 و یافتن راه حلی برای بحران سوریه نیست.
وی در مورد حضور هزاران سلفی - تکفیری از کشورهای مختلف در سوریه و حمایت‌های آشکار قطر، عربستان و ترکیه از این ائتلاف به اصطلاح ملی توضیحی نداد.

 


بسیاری از تحریم‌های اعمال شده توسط آمریکا علیه کشورهای جهان با هدف تضعیف اقتصاد این کشورها و در نتیجه افزایش فقر و کاهش سطح رفاه عمومی صورت گرفته است.
به گزارش فارس به نقل از سایت کاخ سفید، کشورهای حاضر در فهرست تحریم وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام شد.
بنابر اعلام وزارت خزانه‌داری آمریکا، تاکنون بسیاری از کشورهای جهان در قالب 23 قانون تحریمی از طرف ایالات متحده تحت تحریم قرار گرفته‌اند.
در حال حاضر تجارت بین‌الملل به ابزاری برای اعمال محدودیت و قدرت در دستان نظام سلطه قرار گرفته است.
تحریم افراد شاخص در بسیاری از کشورهای جهان، تحریم‌های تجاری، تحریم بانک مرکزی کشورها و بسیاری دیگر از روش‌های اعمال تحریم توسط آمریکا در طی دهه گذشته از طرف دولت این کشور علیه مردم جهان مورد استفاده قرار گرفته است.
بسیاری از تحریم‌های اعمال شده توسط آمریکا علیه کشورهای جهان با هدف تضعیف اقتصاد این کشورها و در نتیجه افزایش فقر و کاهش سطح رفاه عمومی صورت گرفته است.
در حال حاضر نزدیک به 16 کشور در جهان از طرف آمریکا مورد تحریم قرار گرفته‌اند. با نگاه به سابقه بسیاری از این کشورها می‌توان به این نکته پی برد که بسیاری از آنها از جمله کشورهایی هستند که با سیاست‌های ایالات متحده در مناطق مختلف جهان مخالفت کرده بودند.
بنا به فهرست منتشر شده از طرف وزارت خزانه‌داری آمریکا کشورهای بلاروس، میانمار، کوبا، جمهوری دموکراتیک کنگو، ایران، صربستان، مقدونیه، کشورهای حوزه بالکان غربی، ساحل عاج، عراق، لبنان، لیبی، کره‌شمالی، سومالی، سودان، سوریه، یمن، زیمبابوه، لیبریا تحت 23 قانون از طرف کاخ سفید مورد تحریم قرار گرفته‌اند.

 


دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به سخنان اوباما مبنی بر ماندن تحریم‌‌ها علیه ایران تاکید کرد چنانچه آمریکا به توافق‌نامه پایبند نباشد بازگشت ایران به نقطه اول فعالیت‌های هسته‌ای اجتناب‌ناپذیر است.
محمد نبی حبیبی، با اشاره به سخنان اخیر اوباما که گفته سخت‌ترین تحریم‌ها علیه ایران باقی می‌ماند، گفت: آنچه که آمریکایی‌ها و غربی‌ها از اول رسیدن به توافق‌نامه تاکنون بیان کرده‌اند با مفاد توافق مغایر است. معلوم نیست ما به چه عهد و پیمان آنها باید اعتماد کنیم. طبیعی است اگر کار به همین منوال پیش رود بازگشت به نقطه اول اجتناب‌ناپذیر است.
همچنین حجت‌الاسلام امینی مدرس حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه غربی‌ها باید نسبت به توافق‌نامه ژنو پایبند باشند اظهار داشت: امیدواریم که طرف‌های مذاکره نسبت به تعهدات خود پایبند باشند، در غیر این صورت ایران به نقطه اول فعالیت‌های هسته‌ای خود بازمی‌گردد.

 


پیکرهای مطهر 38 شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس از طریق مرز شلمچه وارد ایران شد.
فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در این آیین گفت: پیکرهای این شهدا در مناطق عملیاتی فاو، جزیره مجنون و نهر کتیبان عراق پیدا شده است.
سرتیپ پاسدار «سیدمحمد باقرزاده» اظهار داشت: پیکرهای پاک این شهدا پس از انتقال به تهران و مشخص شدن هویت آنان تشییع می‌شود.
به گزارش ایرنا، وی به استقرار کمیته جست‌وجوی مفقودین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در جزایر مجنون عراق اشاره کرد و افزود: این کمیته برای نخستین بار در این منطقه مستقر شده‌ است تا عملیات تفحص شهدا سرعت بیشتری پیدا کند.
فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، نسبت تفحص شهدای ایران به اجساد عراقی را یک به 10 عنوان کرد و گفت: این کمیته با تفحص یک شهید ایرانی، 10 جسد عراقی تحویل می‌دهد.
وی از رفع ممنوعیت کار تفحص و جست‌‌وجوی مفقودین در برخی از مناطق کشور عراق خبر داد و افزود: بعد از مذاکرات ماه‌های اخیر با مقامات عراقی در خصوص رفع ممنوعیت تفحص مفقودین در قسمتی از جزیره مجنون و ام‌الرصاص از این پس فعالیت جست‌وجوی مفقودین روند رو به رشدی خواهد داشت.
وی در حاشیه آیین شصت‌وششمین مرحله تبادل شهدا در مرز شلمچه گفت: کمیته جست‌وجوی مفقودین نیروهای مسلح اخیرا 25 شهید در جزیره مجنون پیدا کرده است.
وی اظهار داشت: معاون اول رئیس‌جمهوری و دبیر شورای امنیت ملی این موضوع را در دیدار با نوری المالکی مطرح و بر لزوم انجام آن تاکید کردند.
سردار سرتیپ باقرزاده به قول مساعد نوری المالکی در تقویت کار تفحص و رفع ممنوعیت در برخی از مناطق کشور عراق اشاره کرد و گفت: وزارتخانه‌‌های عراق مساعدت خوبی در تفحص شهدا با ایران داشتند.
فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی افزود: اکنون 50 شهید آماده تشییع وجود دارد که به‌زودی آیین باشکوهی برای تشیع پیکر آنان برگزار می‌شود.
در این مراسم اجساد 12 کشته عراقی مربوط به جنگ تحمیلی از طریق مرز شلمچه تحویل مقامات عراقی شد.
مقامات دو کشور عراق و ایران، صلیب سرخ جهانی، مسئولان شهرستان خرمشهر و جمع کثیری از خانواده‌های شهدا و رزمندگان و شهروندان در این مراسم حضور داشتند.

 


وزیران خارجه سه کشور عربی در یک بازی جدید خواستار سهم شورای همکاری خلیج‌فارس و اتحادیه عرب در مذاکرات بین ایران و گروه 1+5 شدند.
در همین رابطه وزیر امور خارجه قطر مدعی شد که از آنجا که کشورهای عربی خلیج‌فارس از ثبات منطقه‌ای نفع می‌برند، آنها نیز باید در مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 دخیل باشند!
خالد العطیه در حاشیه یک کنفرانس امنیتی منطقه‌ای در بحرین که توسط اتاق فکر موسسه بین‌المللی مطالعات استراتژیک برگزار شد، گفت: من می‌دانم ما روابط خوبی داریم و شریک استراتژیک متحدانمان در آمریکا، انگلیس، فرانسه و سایرین هستیم. بنابراین به نظر من (طرف مذاکره با ایران) نباید 5 کشور به علاوه آلمان باشد، بلکه باید 5 کشور به علاوه شورای همکاری خلیج‌فارس باشد.
العطیه گفت: در نهایت هرگونه توافقی حاصل شود، شورای همکاری خلیج‌فارس باید بخشی از آن توافق درباره منطقه باشد. ما تلاش داریم بگوییم که باید گروه 2+5 داشته باشیم.
رویترز گزارش داد که برخی دیگر مقامات فعلی و پیشین کشورهای عربی از جمله ترکی الفیصل، رئیس پیشین سازمان اطلاعاتی عربستان و نزار بن عبید مدنی، وزیر مشاور در امور خارجه عربستان سعودی نیز در دیدگاه العطیه مبنی بر اینکه شورای همکاری خلیج‌فارس باید دخالت بیشتری در مذاکرات هسته‌ای با ایران داشته باشد سهیم بودند.
همزمان با سهم‌خواهی کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس در مذاکرات ایران و گروه 1+5، وزیر خارجه مصر نیز خواستار شریک کردن اتحادیه عرب در مذاکرات با ایران شد.
نبیل الفهمی در سخنانش در اجلاس گفت‌وگوی منامه بر ضرورت آنچه آن را مشارکت اتحادیه عرب در مذاکرات غرب با ایران درباره برنامه هسته‌ای این کشور خواند، تاکید کرد!
ابوبکر الغربی وزیر خارجه یمن هم گفت که این کشور و کشورهای حوزه خلیج‌فارس باید در مذاکرات هسته‌ای ایران حضور داشته باشند.

 


وزیر دفاع کشورمان در واکنش به اظهارات تهدید‌آمیز وزیر دفاع آمریکا تاکید کرد: دیپلماسی بر پایه زور، جنگ‌افروزی و پایمال کردن حقوق ملت‌ها به نتیجه نمی‌رسد.
سردار حسین دهقان در واکنش به اظهارات تهدید‌آمیز وزیر دفاع آمریکا که گفته بود دیپلماسی با ایران، باید با نیروی نظامی حمایت شود، گفت: دیپلماسی بر پایه عقلانیت و منطق به نتیجه می‌رسد نه بر پایه توسل به زور، جنگ‌افروزی و پایمال کردن حقوق ملت‌ها.
دهقان افزود: ادبیات تهدید‌آمیز و لفاظی‌های جنگ‌طلبانه و به دور از عقلانیت و منطق، فاقد ارزش و نزد افکار عمومی جهانی مذموم، غیرقابل پذیرش و موجب افزایش تنفر ملتها نسبت به بکارگیرنده آنها و توسعه فضای بی‌اعتمادی به سردمداران سیاسی آمریکا و اثبات‌کننده تأثیرپذیری آنها از لابی صهیونیستی است.
وزیر دفاع خاطر نشان کرد: اعتراف صریح وزیر دفاع آمریکا مبنی بر اینکه ما تسلیحات بیشتری به کشورهای خلیج‌فارس می‌فروشیم، پرده از اهداف پروژه ایران هراسی آنان برداشته و نشان می‌دهد آنان به فکر امنیت منطقه نیستند بلکه به دنبال تأمین منافع و نجات اقتصاد بحران‌زده خود هستند.
دهقان تأکید کرد: ما به کشورهای دوست و برادر خود در خلیج‌فارس توصیه می‌کنیم که با هوشیاری در دام جنگ‌روانی نظامیان آمریکا نیفتند.
همچنین سردار سیدمسعود جزایری معاون ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه اقتدار دفاعی ما باید روز به روز افزایش یابد تا دشمن به نقطه ناامیدی کامل برسد، گفت: ملت ایران سخنان رئیس‌جمهور و وزیر دفاع آمریکا مبنی بر روی میز بودن گزینه نظامی را بذله‌گویی تلقی می‌کنند، هم‌اکنون بسیاری از منافع خودخواه آمریکا و صهیونیست‌ها در تور نظامی ایران قرار دارند و تهران در برخورد با متجاوز از قبل تصمیم‌گیری کرده است.
وی افزود: دنیا شاهد است که آمریکا بزرگترین جنایتکار جنگی و آتش‌افروز بیشترین جنگ‌ها و خون‌ریزی‌هاست و بی‌جهت نیست که بخصوص دولت آمریکا در میان مسلمانان و کشورهای منطقه روز به روز منفورتر می‌شود.
سردار جزایری تصریح کرد: در عین حال آمریکا بداند مشکلات این کشور با جنگ‌افروزی برطرف نمی‌شود و آمریکا قادر نخواهد بود نظم یکطرفه موردنظر خود را در جهان حاکم کند و دوران نظامی تک‌قطبی بسر آمده است.
این مقام مسئول نظامی در پایان تاکید کرد: دیپلماسی ایران تحت تاثیر تهدیدات آمریکا قرار نمی‌گیرد.

 


سخنگوی کاترین اشتون گفت: تصمیم نهایی درباره تحریم‌ها علیه ایران بعد از تکمیل گفت‌وگوها اتخاذ می‌شود.
مایکل مان در گفت‌وگو با الشرق الاوسط بیان کرد که انجام اقدامات فوری در این زمینه ممکن نیست چرا که تحریم‌هایی در زمینه‌های مختلف وجود دارد. از این رو یک اقدام در چارچوب عملی است و اقدام دیگر در چارچوب فعالیت‌هایی است که نمی‌شود یک شبه درباره آن تصمیم گرفت. مان ادامه داد: روند تحرکات آتی (اتحادیه) اروپا در تعامل با این پرونده و نتایج مذاکراتی که در ژنو انجام شد، در راستای گزارشی است که اشتون در شانزدهم ماه جاری میلادی (25 آذر) در بروکسل به وزیران خارجه اتحادیه اروپا ارائه خواهد کرد.
وی درباره احتمال تصمیم‌گیری درباره این مسئله از سوی وزیران خارجه اتحادیه اروپا گفت: فکر نمی‌کنم که تصمیمات نهایی در این باره صادر شود بلکه تنها این مسئله از جنبه‌‌‌های مختلف مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا روند عادی فعالیت‌های آتی مشخص شود اما تصمیم‌گیری نهایی انجام نخواهد شد. تنها بعد از تکمیل گفت‌وگوها و مقدمات لازم، تصمیم نهایی اتخاذ خواهد شد.

 


سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: دو تن از بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیروز پس از بازدید و بازرسی از تاسیسات اراک کشور‌را ترک کردند.
بهروز کمالوندی با اشاره به حضور بازرسان آژانس در ایران برای بازدید از تاسیسات تولید آب سنگین اراک گفت: دو تن از بازرسان به نام آپارو، مسئول حوزه ایران در پادمان آژانس و ماکسیموآ، بازرس دیگر آژانس که اهل لیتوانی است برای بازدید از تاسیسات تولید آب سنگین در اراک روز شنبه وارد تهران شدند و پس از گفت‌وگو با کارشناسان سازمان انرژی اتمی دیروز از تاسیسات اراک بازدید کردند.
وی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: بازرسان دیشب پس از اتمام بازرسی راهی وین شدند.
وی در رابطه با مذاکرات ایران و آژانس که قرار است روز چهارشنبه در وین برگزار شود و درباره زمان بازرسی از معدن گچین بندرعباس گفت: هنوز در این باره وارد جزییات نشده‌ایم اما در مذاکرات وین به احتمال قوی در این باره صحبت خواهد شد و سازوکار و زمان بازدید از معدن گچین تعیین می‌شود.
سخنگوی سازمان انرژی اتمی در پاسخ به این پرسش که برخی مقامات آمریکایی از جمله وندی شرمن، نماینده آمریکا در مذاکرات با ایران و معاون وزیر خارجه در اظهار نظری اعلام کرده است «برچیدن بخش‌های زیادی از تاسیسات هسته‌ای ایران از شرایط رسیدن به یک توافق نهایی خواهد بود» و در این رابطه به راکتور آب سنگین اراک اشاره کرده است، گفت: مسئولان ایران بارها و بارها در این باره مواضع‌شان را تکرار کرده‌اند که حقوق هسته‌ای ایران قابل معامله نیست و هیچ کس در ایران در هر مقطعی چنین اجازه‌ای ندارد و این حقوق شامل تمامی فرایند چرخه سوخت هسته‌ای از جمله غنی‌سازی می‌شود.
وی تاکید کرد: ما نمی‌پذیریم درباره چنین مسائلی وارد مذاکرات شویم و حتی توافق ژنو که بخشی از آن برای دوره زمانی شش ماهه است منوط به تفاهم بر سر یک راه حل جامع و بلندمدت است. بنابراین تا وقتی از اهداف و چشم‌انداز این راه حل در بلندمدت اطمینان حاصل نکنیم هر اقدامی در کوتاه مدت قابل بازگشت است.
کمالوندی تاکید کرد: ایران حقوق هسته‌ای‌اش را ولو به طور موقت و کوتاه واگذار نمی‌کند و این از خطوط قرمز ما است. شاید خانم شرمن و دیگر مقامات آمریکایی تحت فشار صهیونیست‌ها و شرایط داخلی‌شان مطالبی را عنوان کنند اما آنچه در میز مذاکرات شنیده می‌شود خلاف این مباحث است.

 


سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران تاکید کرد: دادگاه اختلاس از بیمه و استانداری به صورت علنی برگزار می‌شود.
قاضی محسن افتخاری در گفت‌وگو با مهر گفت: بر اساس تصمیم هیئت قضایی دور جدید رسیدگی به پرونده اختلاس از بیمه ایران و استانداری تهران به صورت علنی برگزار می‌شود. وی افزود: جلسات دادگاه از 18 آذر مانند روال قبل و به ریاست قاضی محمدی کشکولی برگزار می‌شود.
رسیدگی به پرونده اختلاس از شرکت بیمه ایران و استانداری تهران از یکم خرداد سال 91 در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران آغاز شد.
گفتنی است که با برگزاری 13 جلسه دادگاه طی 42 روز قاضی مدیر خراسانی و چهار قاضی مستشار پایان رسیدگی به این پرونده را اعلام کرده و از 12 تیرماه برای صدور حکم وارد شور شده و حکم مجازات متهمان را صادر کردند. بر اساس حکم دادگاه که در دیوان عالی کشور تایید شده است دو نفر از متهمان اصلی پرونده به حبس ابد محکوم شدند. حکم 22 نفر از متهمان نیز نقض شد که 18 آذر در شعبه 79 دادگاه کیفری محاکمه خواهند شد.

 


مصلای امام خمینی(ره) دیروز مملو از نوگلانی بود که چهره‌های معصومشان همراه با نوای «یا رقیه» حزن و اندوه را روانه دل‌‌ها می‌کرد.
به گزارش فارس سه ساله‌های حسینی در سالروز شهادت حضرت رقیه(س)، دختر سه ساله ابا عبدالله الحسین علیه السلام،در مصلای امام خمینی تهران در حالی با قطرات اشک ذکر «یا رقیه» را بر زبان جاری می‌ساختند که شیفتگان حسینی با حجاب سبزشان جلوه تماشایی به این محفل نورانی بخشیده بودند.
دختران سبزپوش با پرچم سیاهشان که عبارت «کلنا فداک یا زینب» بر آن حک شده بود، در قالب دسته‌های منظم در صحن شبستان با برپایی روضه سه ساله امام حسین(ع) ایستادند و بر سر سینه خود می‌زدند.
دراین همایش که به همت سازمان بسیج مداحان و با همکاری هیئت رزمندگان اسلام و با حضور سردار علی فضلی جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور، سردار علی‌اکبر مداحی مسئول سازمان بسیج مداحان کشور و مسئولان بسیج خواهران برگزار شد، حجت‌الاسلام محمدحسن راستگو -مربی کودکان و نوجوانان- با استفاده از زبان کودکان به دسته‌بندی مفاهیم خوب و بد دینی پرداخت به گونه‌ای که هنگامی که از خوبی‌های دین تحت عناوین با ایمان، دختر خوب، رفتار خوب، حرف‌های خوب، کمک بابا، ‌کمک مامان، یار خدا، دوست امام و دوست خدا نام می‌برد، فریاد «یا حسین» کودکان پاسخی برای تأیید این خوبی‌‌ها بود.
وی سپس به بیان داستانی درباره وجود خرابه شام در کنار کاخ یزید ملعون پرداخت و راز وجود خرابه را همراه با بازی در نقش‌های گوناگون بازگو کرد و به مادران سه نکته تربیتی در خصوص فرزندانشان متذکر شد و از آن‌ها درخواست کرد که شیرینی عبادت را با فراهم کردن فضا به فرزندان خود بچشانند.  در ادامه مراسم حسین هوشیار و علی مهدوی‌نژاد از مداحان اهل بیت(ع) به ذکر مصیبت در رثای حضرت رقیه(س) پرداختندو مراسم تعزیه‌خوانی شهادت حضرت رقیه(س)، همخوانی، تواشیح و نیز مراسم نمادین تشییع پیکر حضرت رقیه(س) با حضور پرشور مادران و نوگلان حسینی برگزار شد.

 


80 هزار واحد مسکونی معلولان تا پایان امسال تحویل مددجویان بهزیستی می‌شود.
به گزارش واحد مرکزی خبر رئیس سازمان بهزیستی کشور در گردهمایی معلولان خراسان جنوبی گفت: هم‌اکنون 200 هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت مددجویان سازمان بهزیستی در حال ساخت است که 40 درصد آنان معادل 80 هزار واحد تا پایان امسال واگذار می‌شود. فریدون هاشمی با بیان این که از ابتدای امسال تاکنون 16 هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت مددجویان سازمان بهزیستی تحویل داده شده است افزود: در کارنامه 100 روزه دولت تدبیر و امید، 4 هزار و 400 واحد مسکونی تحویل مددجویان بهزیستی شده است.
وی ابراز امیدواری کرد سال آینده طرح عظیم نهضت مسکن معلولان و مددجویان سازمان بهزیستی به پایان برسد. رئیس سازمان بهزیستی کشور از ایجاد اشتغال برای 13 هزار نفر از معلولان و مددجویان بهزیستی از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: این افراد در بخش‌های دولتی و غیردولتی مشغول به کار شده‌اند.

 


تشکیل فراکسیون حمایت از بازنشستگان
اهر- فارس: نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی از تشکیل فراکسیون حمایت از حقوق بازنشستگان و سالمندان در مجلس خبر داد.
عباس فلاحی‌باباجان در همایش معلولان شهرستان اهر اظهار کرد: برای حمایت از حقوق بازنشستگان و سالمندان با عضویت بیش از 70 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی این فراکسیون فعالیت خود را آغاز کرده است.رئیس فراکسیون حمایت از حقوق بازنشستگان و سالمندان گفت: با توجه به اینکه ترکیب جمعیتی ایران در حال حاضر به سمت پیری پیش می‌رود و برای این موضوع برنامه‌ریزی جدی نشده است بنابراین راه‌اندازی این فراکسیون از نیازهای اساسی بوده و است.
وی افزود: اولین جلسه این فراکسیون با حضور هیئت رئیسه مجلس برگزار شده است.
اعلام اسامی برنج‌های غیرمجاز
مشهد-فارس: مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، اسامی برنج‌های غیرمجاز و فاقد استانداردهای لازم بهداشتی را اعلام کرد.
براساس این گزارش، برنج بابانور کشور هند به دلیل میزان سرب، ستایش و صدری‌هاشمی آستانه اشرفیه و زیتون پاکستان به دلیل میزان کادمیوم، برنج طارم محلی معطر فریدونکنار به دلیل میزان آرسنیک، برنج اویلا و سیاه‌ دم‌هاشمی‌ دودی رشت به دلیل میزان آفلاتوکسین B1 فاقد استانداردهای لازم بهداشتی اعلام شد.
کشف غارخفاشی
ایلام-فارس: مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان ایلام گفت: دومین غار خفاش استان در آبدانان کشف شد.
غلامحسین کاظمی افزود: این غار توسط شماری از محیط‌بانان منطقه در شهرستان آبدانان در حین گشت‌زنی کشف شده است.وی اضافه کرد: عمق این غار 160 متر بوده و دارای 8متر عرض و در بخش‌هایی بین 3 تا 12 متر ارتفاع دارد.کاظمی تصریح کرد: این غار دارای خفاشی از نوع دم‌موشی و بال بلند است که در این غار در حجم انبوهی تجمع کرده‌اند.وی گفت: نخستین غار کشف شده استان مربوط به شهرستان دهلران بوده که جزو یکی از آثار بکر و تاریخی و طبیعی استان ایلام محسوب می‌شود.
تشییع شهدای گمنام
بندرعباس- ایرنا: پیکر مطهر دو شهید دوران دفاع مقدس که شنبه وارد بندرعباس شده بود دیروز پس از تشییع باشکوه در محوطه دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس آرمیدند.پیکر این شهدا که 20 و 22 سال سن داشتند، سال 67 در عملیات تک دشمن در منطقه فاو به شهادت رسیدند، شهریور امسال توسط واحد تجسس پیدا شد. این شهیدان بر روی دستان مردم بندرعباس تشییع و پس از اقامه نماز بر پیکر آنان در محوطه دانشگاه آزاد بندرعباس به خاک سپرده شدند.
لایروبی کارون و بهمنشیر
اهواز-ایرنا: معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان گفت: با دو دستگاه لایروب در شهرهای اهواز، خرمشهر و آبادان، پنج میلیون و 390 هزار مترمکعب از رودخانه‌های کارون و بهمنشیر عملیات رسوب‌برداری انجام شد.«فتح‌الله دهکردی» افزود: عملیات لایروبی دو رودخانه در مجموع به طول 25 کیلومتر اجرا شد.
وی همچنین از پروژه لایروبی رودخانه کارون در محدوده اهواز حد فاصل پل سوم تا پارک شقایق به حجم 2 میلیون و 200 هزار مترمکعب با قرارداد 200 میلیارد ریال به مدت 24 ماه و نیز لایروبی کارون در محدوده شهر خرمشهر به عنوان پروژه‌های در دست اجرا نام برد.
دهکردی افزود: پروژه لایروبی رودخانه کارون در محدوده شهر خرمشهر حد فاصل پل شناور در منطقه حفار تا تقاطع اروند و کارون با حجمی معادل 850 هزارمترمکعب و با قرارداد 107 میلیارد ریال و به مدت 16 ماه در دست اجراست.

 


فرماندار مهران از اعزام زائران با اتوبوس‌های ایرانی از راه پایانه مرزی مهران به عتبات عالیات عراق برای نخستین بار خبر داد.
«حجت‌الله نصیری‌پور» دیروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با موافقت مقام‌ها و مسئولان استان واسط عراق این طرح اکنون به صورت محدود اجرا می‌شود.
وی اظهار کرد: بر پایه توافق میان مقام‌های استان‌های ایلام و واسط اتوبوس‌های زوار ایرانی می‌توانند برای زیارت تا کربلا تردد کنند و در مرز مهران اتوبوس‌ها جابه‌جا نشوند.
فرماندار مهران تاکید کرد: البته این طرح اکنون به صورت گسترده و کامل اجرا نمی‌شود و در این مرحله روزانه پنج دستگاه اتوبوس حامل زائران ایرانی عتبات عالیات از راه مرز بین‌المللی مهران در درون خاک عراق رفت‌وآمد می‌کنند.
وی با بیان اینکه عراقی‌ها برای عزیمت تعداد بیشتری از اتوبوس‌های ایرانی به کربلا و نجف اعلام آمادگی کرده‌‌اند ادامه داد: به منظور رفع مشکلات زائران ایرانی و همچنین رفاه و آسایش آنان تردد اتوبوس‌های ایرانی در مسیر‌های ارتباطی عراق با تشریفات خاص قانونی و حفاظتی انجام می‌شود.
نصیری‌پور یادآور شد: اعزام زمینی زائران به عتبات عالیات در گذشته تا مرز عراق با اتوبوس‌های ایرانی انجام می‌شد و پس از آن اتوبوس‌های عراقی جایگزین آن می‌شدند که این موضوع معطلی زائران و نارضایتی آنان را به دنبال داشت.
فرماندار مهران اضافه کرد: زائران عراقی نیز بدون نیاز به جابه‌جایی اتوبوس وارد ایران می‌شوند.
روزانه 6 هزار زائر و مسافر ایرانی و عراقی از راه این مرز بین‌المللی که پرترددترین منطقه مرزی کشور به شمار می‌رود رفت‌وآمد می‌کنند.
آزادی تردد انفرادی در مرز مهران
فرماندار مهران گفت: با تدابیر اندیشیده شده، تردد انفرادی در مرز مهران آزاد شد.
نصیری‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: با تلاش‌های صورت گرفته و برنامه‌ریزی‌های منسجم و دقیق تردد انفرادی به مناسبت اربعین حسینی در مرز مهران آغاز شد.
فرماندار مهران ادامه داد: مردم کشورمان و علاقه‌مندان سفر به عتبات عالیات می‌توانند با داشتن گذرنامه و ویزا از مرز مهران به کشور عراق به صورت تردد انفرادی اقدام کنند.
وی ادامه داد: این روند از یک‌شنبه 17 آذر تا ششم دیماه امسال در مرز مهران محقق و اجرایی خواهد شد و مردم می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.
این مسئول اضافه کرد: پیش از این تردد از مرز مهران تنها به صورت کاروانی میسر بود.
وی تأکید کرد: افرادی که روادید ندارند به هیچ وجه اجازه ورود به داخل خاک عراق را نخواهند داشت و اکنون در مرز با دریافت 40 دلار برای زائران ویزا صادر می‌شود.
فرماندار مهران ادامه داد: تمهیدهای لازم برای اسکان و انتقال زائران و ارائه خدمات به آنها اندیشیده شده و تمام زائرسراهای خصوصی و ادارات، اتوبوس‌های اداری و خصوصی و نیز ایستگاه‌های صلواتی برای پذیرایی از زائران آمادگی کامل دارند.
وی پیش‌بینی کرد که در ایام اربعین حسینی امسال بیش از 200 هزار نفر مرز مهران را برای تردد خود انتخاب کنند.

 


آیت‌الله سیدمحمد حسین حسینی ارسنجانی از علمای استان فارس شنبه شب در سن 91 سالگی در شهر فسا از توابع این استان دعوت حق را لبیک گفت.
به گزارش خبرنگار ایرنا، این عالم، نماینده سابق امام‌‌خمینی در شهرستان فسا و امام‌جمعه سابق این شهر و نماینده سابق مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری بود.
آیت‌الله سیدمحمد حسین ارسنجانی از شاگردان آیات عظام بروجردی، سیدمحمد تقی خوانساری، حجت، محقق داماد و سیدمحمدرضا گلپایگانی بود.
این روحانی جلیل‌القدر از مبارزین قبل از انقلاب و یاران و همراهان امام‌خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب بود و در دوران دفاع مقدس نیز حضوری فعال در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل داشت.
امامت جمعه فسا با حکم حضرت امام‌خمینی(ره) تا سال 81، مسئولیت حوزه علمیه فسا، تدریس در حوزه و دانشگاه، عضویت در مجلس خبرگان از جمله مسئولیت‌های مرحوم آیت‌الله ارسنجانی بوده است.
آیت‌الله سیدمحمد حسین ارسنجانی از نوادگان شهید ثالث، قاضی نورالله شوشتری، سال 1301 هجری شمسی در شهر ارسنجان دیده به جهان گشود.
آیت‌الله ارسنجانی در دوران حضور درحوزه علمیه قم، دروس سطح تا عالی را برای طالبان فقه و اصول، تدریس کرد و شاگردان بسیاری در محفل علمی ایشان تا قله‌های بلند فقاهت پیش رفتند و اکنون در زمره چهره‌های نامدار و استادان برجسته دروس خارج فقه و اصول در حوزه‌های علمیه قم و شیراز قلمداد می‌شوند.
روابط عمومی فرمانداری فسا روز یکشنبه به مناسبت درگذشت این عالم ربانی، سه روز عزای عمومی در این شهرستان اعلام کرد.
مراسم تشییع پیکر آیت‌الله ارسنجانی اواخر هفته جاری در فسا برگزار می‌شود.
قرار است پیکر این عالم در صحن مرقد امام‌زاده حسن(ع) شهر فسا به خاک سپرده شود.
آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی در پیامی ارتحال این عالم ربانی را به علما و طلاب استان فارس و اهالی متدین شهر فسا بویژه بیت شریف ایشان و آقازادگان و بستگان محترم آن مرحوم تسلیت گفت.

 


رئیس سازمان زندان‌ها از فراهم شدن امکان ملاقات تصویری زندانیان با خانواده‌های خود در منزل خبر داد.
غلامحسین اسماعیلی در جمع خبرنگاران در خصوص ایجاد امکان ملاقات تصویری زندانیان با اعضای خانواده در منزل به وسیله «وب‌کم» گفت: ما تاکنون در زندان‌ها از سه نوع امکان ملاقات زندانیان با خانواده‌های خود شامل حضوری، خصوصی و کابینی برخوردار بودیم اما در حال حاضر ملاقات تصویری از راه دور نیز به این ملاقات‌ها اضافه شده است.
وی تاکید کرد: ملاقات تصویری باعث می‌شود تا افرادی که محل اقامت‌شان با زندان فاصله زیاد دارد از این خدمت استفاده کنند.
اسماعیلی افزود: ملاقات تصویری در گیلان و خراسان راه‌اندازی شده است و در تهران نیز در شرف راه‌اندازی است.رئیس سازمان زندان‌ها گفت: در حوزه مواد مخدر اغلب کشفیات به صورت بلع و در بدو ورود می‌باشد که این شیوه ورود مواد شایع‌ترین شیوه به شمار می‌رود به طوری که اخیرا فردی را دستگیر کردیم که 3 کیلوگرم انواع مواد مخدر را بلعیده بود.
وی اظهارات فرمانده نیروی انتظامی را که گفته بود 80 درصد زندانیان ما معتاد هستند تعبیر درستی ندانست و گفت: برخلاف این تعبیر 80 درصد افرادی که می‌خواهند وارد زندان شوند معتاد هستند و من به جرات می‌گویم که سازمان زندان‌ها موفق‌ترین سازمان‌ها در زمینه ترک اعتیاد است.

 


وزیر نفت از افزایش ظرفیت شیرین‌سازی گاز کشور تا پایان امسال خبر داد.
بیژن نامدار زنگنه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در عسلویه اظهار داشت: منطقه ویژه پارس جنوبی از جایگاه مهمی در صنعت نفت برخوردار است و بخش عظیمی از گاز کشور در این منطقه تولید و پالایش می‌شود.
وی افزود: شتاب بخشیدن به توسعه فازهای در دست اجرا از اولویت‌های صنعت نفت در سال جاری است و تاکنون اقدامات تاثیرگذاری در این مجموعه انجام گرفته است.
زنگنه از عزم دولت برای بهره‌برداری از فازها و جبران عقب‌ماندگی در این منطقه خبر داد و اضافه کرد: راه‌اندازی 2 ترین از فازهای 15 و 16 در دستور کار قرار دارد.
وزیر نفت افزود: بدون تردید در صورتی که 2 ترین از فازهای در دست اجرای 15 و 16 به تولید برسند شاهد افزایش ظرفیت شیرین‌سازی گاز کشور خواهیم بود. و به فضل خدا این مهم نیز محقق می‌شود.
زنگنه گفت: با راه‌اندازی 2 واحد پالایشگاهی فازهای 15 و 16 پارس جنوبی بخش عمده‌ای از کمبود گاز کشور در زمستان برطرف می‌شود.

 


ساخت 6 در نقره‌کاری حرم امامین عسکریین در خوزستان آغاز شد.
به گزارش واحد مرکزی خبر رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان با بیان این که ساخت این درها بسیار تخصصی است، گفت: این درها با همکاری هنرمندان خوزستانی و اصفهانی در اهواز ساخته می‌شوند. حجت‌الاسلام سیدمحمود موسوی با اشاره به این که ارتفاع این درها 2 متر و عرض آن یک متر است، افزود: جنس این درها از چوب ساج و نقره است و در مدت 8 ماه آماده می‌شوند.
وی گفت: هزینه ساخت این درها حدود 15 میلیارد ریال است که هزینه ساخت پنج در را مردم شهرستان اهواز، اندیمشک و آبادان در خوزستان تقبل کرده‌اند.
موسوی افزود: هزینه ساخت یک در دیگر را مردم استان مازندران تقبل کرده‌اند که پول آن را به حساب ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان واریز می‌کنند و آن در نیز در اهواز ساخته می شود.
وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون 100 نفر نیروی متخصص برای ساخت و بازسازی عتبات عالیات به کشور عراق اعزام کرده‌ایم و بخش عمده‌ای از کار سنگ‌فرش بین‌الحرمین بر عهده بناهای خوزستانی است.
موسوی به پروژه ساخت ایوان طلا حرم امامین عسکریین(ع) که از سال 90 توسط خوزستان شروع شده است اشاره کرد و گفت: در حال حاضر این پروژه با 70 درصد پیشرفت فیزیکی روبه‌رو است و تاکنون بیش از 8 میلیارد تومان پول و طلا برای ساخت این پروژه به حساب عتبات عالیات واریز شده است.
وی افزود: کل هزینه در نظر گرفته شده برای پروژه ایوان طلا 12 میلیارد تومان است که امیدواریم تا پایان امسال به اتمام برسد.
وی از ارسال بیش از 3 هزار تن سیمان برای ساخت حرم امامین عسگریین(ع) و بیش از هزار تن میلگرد برای ساخت صحن حرم حضرت زهرا(س) و همچنین تامین آب تصفیه حرم امامین عسکریین(ع) از شهرستان دزفول خبر داد و گفت: خوزستان آمادگی سنگ فرش کردن حرم حضرت ابوالفضل(ع) و نیز ساخت و توسعه صحن حرم حضرت زینب(س) را دارد.

 


بردسکن - خبرنگار کیهان:
محمدرضا حسن‌پور دانش‌آموز بردسکنی در نهمین دوره المپیاد نجوم و اختر فیزیک کشور موفق به کسب مدال طلا شد.
المپیاد نجوم و اختر فیزیک طی سه مرحله در سطح کشور برگزار شده است، در مرحله نخست هزار نفر در مرحله دوم 500 نفر و در مرحله سوم به عنوان آخرین مرحله46 نفر شرکت داشتند که در این میان محمدرضا حسن‌پور از بردسکن موفق به دریافت مدال طلا شد. حسن‌پور هم‌اکنون دانش‌آموز دبیرستان نمونه دولتی آیت‌الله خامنه‌ای کاشمر است.

 


بندری جامع با قابلیت‌های خدماتی تجاری در پارس شمالی ایجاد می‌شود.
به گزارش واحد مرکزی خبر، مدیر طرح‌های مهندسی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در این باره گفت: قرارداد 30 میلیارد ریالی ایجاد این بندر بین وزارت نفت و قرارگاه خاتم‌الانبیا منعقد شده و مدت زمان آن 15 ماه است.
محی‌الدین جعفری با بیان اینکه 2 ماه از زمان انعقاد قرارداد ایجاد بندر در پارس شمالی گذشته است، افزود: در این مدت محل ایجاد بندر جانمایی شده و طراحی مهندسی آن در ساحل این منطقه در حال انجام است.
وی اضافه کرد: در طراحی بندر جامع پارس شمالی علاوه بر قابلیت‌های خدماتی، تجاری و پتروشیمی، اسکله صادرات ال‌ان‌جی نیز پیش‌بینی شده است.
میدان گازی پارس شمالی در 120 کیلومتری جنوب شرق بوشهر به عنوان یکی از بزرگترین میدان‌های مستقل گازی کشور سال 46 کشف شد.
بخش نخست توسعه میدان پارس شمالی شامل چهار مرحله هر یک برای تولید روزانه 900 میلیون فوت مکعب گاز از مخزن و تولید 5 میلیون تن ال‌ان‌جی در سال است.

 


نیشابور- خبرنگار کیهان:
مدیر روابط عمومی جهاد کشاورزی نیشابور گفت: لاشه 16 گوسفند مشکوک به مسمومیت و آلودگی در نیشابور ضبط و توقیف شد.
رضا شیرمحمدی افزود: در پی دریافت گزارشی مبنی بر ذبح اجباری 16 لاشه گوسفند، کارشناسان اداره نظارت بر فرآورده‌های خام دامی شبکه دامپزشکی به محل اعزام و تعداد 16 لاشه گوسفند ذبح شده را که توسط یکی از دلالان از محل خارج و قصد داشت به صورت غیربهداشتی به فروش برساند ضبط و به کشتارگاه منتقل کردند. پس از بررسی‌های لازم، مشخص شده دام‌ها در حین عبور از مناطق حاشیه شهر مخلوطی از مواد شامل گندم و جو بذری آغشته به سموم ضدعفونی، ضدقارچ و کود شیمیایی که در آن محل تخلیه شده بود استفاده نموده و بلافاصله به علت مسمومیت احتمالی توسط دامدار ذبح شده‌اند.
وی ادامه داد: نمونه‌هایی از کبد، محتویات شکمبه و خوراک مشکوک به آزمایشگاه اداره‌کل دامپزشکی ارسال تا قابلیت مصرف گوشت‌ها مشخص شود.
شیرمحمدی خاطرنشان کرد: دامداران و به خصوص گوسفند‌داران باید در حین عبور دام‌ها از حاشیه شهر مراقبت لازم را انجام دهند تا دام‌ها دچار اینگونه مشکلات نشوند.
این مقام مسئول به شهروندان توصیه کرد گوشت مصرفی را از فروشگاه‌های مجاز و مورد تایید شبکه دامپزشکی شهرستان تهیه کنند.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10