(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 19 آذر 1392 - شماره 20661

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هدیه به خوانندگان
هشدار نمایندگان مجلس
یاوه‌های اوباما نباید بی‌پاسخ بماند
پای درس علی(ع)
اخبار ادبی و هنری
تسلیت مجلس خبرگان رهبری در پی درگذشت آیت‌الله ارسنجانی
پیام تسلیت مقامات کشوری در پی درگذشت مادر شهید بروجردی
وزیر دفاع: خطای موشک‌های بالستیک را به صفر می‌رسانیم
آیت‌الله جنتی: التزام به ولایت فقیه نشانه فرزندان قرآن است
رئيس جديد هيئت پزشكي حج خبر داد
اعزام تيم ۶۰ نفره متخصصان به عتبات در اربعين
وندی شرمن: ایران نباید رآکتور آب سنگین داشته باشد!
آموزش مجازي زائران عمره‌گزار اول دي برگزار مي شود
رایزنی معاون وزیر خارجه در حاشیه اجلاس وزرای خارجه سازمان همکاری‌های اسلامی
کوتاه از ایران
معاون سازمان حج و زیارت خبر داد
معافیت زائران انفرادی عتبات عالیات از پرداخت عوارض
نصب سکوی فاز 18 پارس‌جنوبی تا 2 هفته دیگر
درگذشت آیت‌الله مصطفوی عالم برجسته کاشان
فرماندار مهران: 5 زائر ایرانی دربند عراق به زودی آزاد می‌شوند
نماینده مجلس: اشتغال عمده‌ترین مشکل فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است
وزیر کشور: عقب‌ماندگی‌های کردستان دردولت یازدهم جبران می‌شود
   


مرحوم آیت‌الله حق‌شناس(ره): عمر شما در اثر خدمت به مردم زیاد می‌شود.

 


سرویس سیاسی -
تعدادی از نمایندگان مجلس با انتقاد از اظهارات توهین‌آمیز رئیس‌جمهور آمریکا خواستار پاسخگویی مقامات ارشد دولتی و دستگاه دیپلماسی کشور به این اظهارات شدند.
ابتدای هفته جاری مرکز سابان وابسته به اندیشکده بروکینگز مهمان رئیس‌جمهور آمریکا بود. باراک اوباما در این نشست طی اظهاراتی گفت توافقنامه موقت حق غنی‌سازی به ایران نمی‌دهد و این توافقنامه برای اولین بار جلوی پیشرفت برنامه‌ هسته‌ای ایران را گرفته است.
وی در ادامه گزینه مطلوب خود را برچیدن تک‌تک پیچ و مهره‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی خواند و در اظهاراتی توهین‌آمیز گفت در قبال تعهدات ایران ما تنها اندکی شیر آب را برایشان باز کردیم و هفت میلیارد از صد میلیارد دلار پول خودشان را آزاد کردیم.
این اظهارات توهین‌آمیز و متکبرانه رئیس‌جمهور آمریکا در مرکز سابان با واکنش برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مواجه شد.
علاءالدین بروجردی با یاوه‌ خواندن اظهارات باراک اوباما گفت: اظهارات رئیس‌جمهور در مورد آینده مذاکرات هسته‌ای ایران نشان داد که آمریکا از «ابر قدرتی» خود فاصله زیادی گرفته و امروز به عنوان یک کشور دنباله‌روی رژیم صهیونیستی عمل می‌کند.
نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:‌ اوباما باید بداند که در نظام جمهوری اسلامی ایران نه دولت، نه مجلس، نه قوه قضائیه و نه ملت به اندازه سر سوزنی از حقوق هسته‌ای خود کوتاه نخواهند آمد.
وی تاکید کرد: ما حقوق هسته‌ای را مدیون شهدای دانشمند هسته‌ای می‌دانیم لذا این حقوق را از آمریکا نگرفته‌ایم که آن‌ها بخواهند از ما پس بگیرند.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به باشگاه خبرنگاران گفت: دانش هسته‌ای در فکر و مغز متخصصین و دانشمندان ایران است و نه تنها آمریکا بلکه هیچ کشور دیگری نمی‌تواند آن را از ملت ایران سلب کند.
همچنین منصور حقیقت‌پور نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی و نايب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خانه ملت، در واکنش به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور آمریکا گفت: رئیس‌جمهور آمریکا باید بداند که ما به تاریخ آمریکا اطمینان نداریم.
وی درباره اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا درباره حق غنی‌سازی ایران هم اظهار داشت: ما غنی‌سازی را از آمریکایی‌ها نمی‌خواهیم که حال آنها بخواهند اظهارنظر کنند.
نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خانه ملت اضافه کرد: حق غنی‌سازی ایران از سوی ان‌پی‌تی به رسمیت شناخته شده است و آمریکایی‌ها نمی‌توانند این حق را از ما بگیرند.
حقیقت‌پور خطاب به دستگاه دیپلماسی هم تاکید کرد که نباید با دو ملاقات دلشان خوش شود زیرا جنس آمریکایی‌ها همین است.
وی از دستگاه دیپلماسی کشورمان خواست نسبت به توطئه‌های آمریکا هوشیار بوده و در همین زمینه به فارس گفت وظیفه دستگاه دیپلماسی این است که پاسخ اظهارات اوباما را بدهد.
مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور آمریکا گفت: این اظهارات بسیار جای تأمل برای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان دارد.
وی اضافه کرد:‌ اوباما طی این اظهارات بدون هیچ واهمه‌ای و با کمال گستاخی و بی‌ادبی جملاتی را درباره ملت ایران به کار برد که نه تنها در شأن ایرانیان نبود بلکه انگار نه انگار که ایران با 1+5 در حال مذاکره است.
بذرپاش با تاکید بر اینکه سکوت برابر توهین‌های اوباما نمی‌تواند منافع ایران را تامین کند، خاطرنشان کرد: نباید کسی تردید کند که دستاوردهای ایران و اقتدار کشورمان طرف خارجی را به پای میز مذاکره کشاند و اگر ایران در چنین وضعیتی است نباید اجازه دهیم کسی اینچنین گستاخانه درباره ما سخن بگوید.
وی با بیان اینکه عملکرد و اقدامات هر فردی در تاریخ می‌ماند، تصریح کرد: تاریخ درباره عملکردها قضاوت می‌کند و با توجه به این موضوع که دیگر هیچ سکوتی جایز نیست.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: رئیس‌جمهور آمریکا نه تنها ملت ایران را تهدید می‌کند بلکه بی‌محابا تهدیدهای خود را تکرار می‌کند که حداقل پاسخ به این اظهارات می‌تواند پاسخ رئیس‌جمهور کشورمان به اظهارات بی‌ادبانه رئیس‌جمهور مودب! آمریکا باشد.
همچنین حجت‌الاسلام وحید احمدی نماینده مردم کنگاور در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خانه ملت در این مورد گفت: حق غنی‌سازی یا استفاده از چرخش دانش هسته‌ای حقی نیست که اوباما بخواهد به رسمیت بشناسد یا کسی منتظر اظهارنظر وی باشد.
وی با تاکید بر اینکه اظهارات این‌چنینی (اشاره به اظهارات اوباما) باید توسط مقامات رسمی پاسخ داده شود، اظهار داشت: نباید فقط به توافقنامه اکتفا کنیم و در رویدادهای این‌چنینی باید مقامات سطوح بالای کشور یعنی رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه واکنش نشان دهند.
سوال مجلس از ظریف
از سوی دیگر؛ برخی از نمایندگان مجلس از اظهارات اخیر ظریف در دانشگاه تهران نیز انتقاد کردند.
سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در خصوص اظهارات وی پیرامون توان نظامی جمهوری اسلامی ایران و ضعف آن در مقابل آمریکا گفت: نمایندگان مجلس نسبت به اظهارات غیرتخصصی آقای ظریف درباره توان نظامی کشور به ایشان تذکر دادند.
وی درباره احتمال احضار ظریف به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: باید در این‌باره سوالی از سوی نمایندگان طرح شود تا آقای ظریف به کمیسیون امنیت ملی بیاید، اما فکر می‌کنم این سوال به‌زودی از سوی نمایندگان مجلس مطرح و از سوی هیئت رئیسه اعلام وصول شود.
عباسعلی منصوری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز در این خصوص گفت: آقای ظریف در حوزه بین‌الملل جزو شاخص‌ترین افراد و دارای توانمندی‌های بالا در گفت‌وگوهای دیپلماتیک هستند.
وی افزود: جمله‌ای که ایشان بیان کردند من به عنوان یک متخصص نظامی می‌گویم که سخن صحیحی نیست چرا که ما اگر به وسعت ایران نگاهی بیاندازیم متوجه گستردگی آن می‌شویم.
این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: در تمام خاک ایران پایگاه‌های نظامی با تجهیزات نظامی فوق‌العاده پیشرفته و توانمند مستقر است.
منصوری گفت: علی‌القاعده حتی اگر دشمن در یک منطقه بتواند پیروز شود ما ده‌ها و صدها پایگاه دیگر در اختیار داریم که می‌توانیم با آن مقابله کنیم.
همچنین آیت‌الله حسین ممدوحی عضو جامعه مدرسین و محققین حوزه علمیه قم اظهار داشت: آمریکا توان حمله به جمهوری اسلامی را ندارد و اظهار این‌گونه صحبت‌ها را کسی باور نمی‌کند.
وی با بیان اینکه دولت آمریکا تا به امروز اقدامات سخیفی را علیه جمهوری اسلامی ایران انجام داده است گفت: اگر اقدامات و ظلم‌های آمریکایی‌ها که علیه جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است، علیه خودشان صورت می‌گرفت، کمر آمریکا می‌شکست اما دنیا شاهد است که جمهوری اسلامی همچنان با صلابت به کار خود ادامه می‌دهد.

 


برترین روشنی چشم تو
برقراری عدالت باشد
امیر‌المومنین علی(ع) خطاب به مالک اشتر فرماندار مصر:
همانا مهربانی تو نسبت به سربازان، دل‌هایشان را به تو می‌کشاند، و همانا برترین روشنی چشم زمامداران، برقراری عدل در شهرها و آشکار شدن محبت مردم نسبت به رهبر است، که محبت دل‌های رعیت جز با پاکی قلب‌ها پدید نمی‌آید، و خیرخواهی آنان زمانی است که با رغبت و شوق پیرامون رهبر را گرفته، و حکومت بار سنگینی را بر دوش رعیت نگذاشته باشد و طولانی شدن مدت زمامداری بر ملت ناگوار نباشد.
نهج‌البلاغه
نامه 53

 


مدیر عامل خبرگزاری مهر
بستری شد
رضا مقدسی مدیرعامل خبرگزاری مهر به خاطر ابتلا به عارضه اثنی عشر در بیمارستان بستری شده است.
به گزارش خبرنگار کیهان، مقدسی به‌تازگی تحت عمل جراحی قرار گرفته و این عمل با موفقیت انجام شده است. وی هم اکنون برای تکمیل درمان خود بستری است.گفتنی است رضا مقدسی علاوه بر مدیریت خبرگزاری مهر، مدیرمسئولی روزنامه تهران تایمز را هم برعهده دارد. وی بیش از 20 سال است که در عرصه مطبوعات و رسانه‌ها مشغول فعالیت است.
برای این همکار فرهنگی آرزوی بهبودی و سلامتی از خداوند متعال را خواستاریم.
عصر شعر عاشورایی با حضور شاعران پیشکسوت و جوان برگزار می‌شود
عصر شعر عاشورایی با حضور شاعران مطرح و هنرمندان متعهد برگزار می‌شود.
در این عصر شعر، ضمن شعرخوانی شاعران پیشکسوت و استادان برجسته شعر و ادب از جمله استادان علی معلم دامغانی، مشفق کاشانی، محمد علی مجاهدی (پروانه)، سید علی موسوی گرمارودی و سیفی اردبیلی، شاعران جوان نیز از جمله حمید رضا برقعی، حامد عسگری، کاظم بهمنی و علیرضا بدیع در وصف واقعه کربلا شعرخوانی می‌کنند. همچنین در این عصر شعر از پنج عکس رهبر معظم انقلاب مرتبط با ایام سوگواری عاشورا رونمایی خواهد شد.
عصر شعر عاشورایی فردا- 20 آذر- از ساعت 17 در تالار ایوان شمس برگزار می‌شود.
یک ناشر:
نویسندگان آثار غیراخلاقی
شاکی ممیزی هستند
مدیر انتشارات رسول آفتاب گفت: در حوزه نشر و کتاب هم افرادی خارج از آنچه که قانون معین کرده شاید قلم‌فرسایی کنند، اما این عده در نظام جمهوری اسلامی به عنوان نویسنده تعریف نمی‌شوند.
رحیم مخدومی مدیر انتشارات «رسول آفتاب» در گفت‌وگو با فارس درباره ممیزی اظهار داشت: قضیه برعکس شده و نگاه به مسائل سیاسی است. مخالفان کارهای ارزشی که معمولا یا می‌خواهند ضداخلاقی بنویسند یا ضد منافع ملت مطلب بنویسند، این‌ها می‌گویند ما میان منگنه هستیم.
وی ادامه داد: بعد هم اظهار می‌شود که نویسنده ممنوع‌القلم داریم که افراد بسیاری تقاضا کرده‌اند برای صحت این ادعا حداقل فهرستی ارائه دهید تا معلوم شود چه نویسندگانی ممنوع‌القلم هستند، اما تا این ساعت افرادی که چنین ادعایی کرده بودند حاضر نشدند فهرستی ارائه کنند.
به گفته وی، خارج از این حیطه اگر کسی به عنوان منتقد فعالیتی دارد ممنوع‌القلم نبوده و نیست، منتقدین دولت‌ها، منتقدین نظام این‌ها هیچ گاه ممنوع‌القلم نبوده‌اند، همیشه فعالیت داشته‌اند.
نمایش و نقد فیلم «استرداد»
در انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان
فیلم سینمایی «استرداد» به کارگردانی علی غفاری عصر روز سه‌شنبه 19 آذر ماه با حضور عوامل این فیلم در مجتمع فرهنگی سیدالشهدا (ع) اکران و سپس نقد و بررسی می‌شود.
فیلم سینمایی «استرداد» ساعت 17 امروز سه‌شنبه اکران می‌شود و سپس با حضور منتقد میهمان، مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.
این برنامه با همکاری موسسه فرهنگی شاهد در مجتمع سید الشهدا(ع) واقع در میدان هفتم تیر، ابتدای خیابان مفتح جنوبی برگزار می‌شود.
ذوق زدگی کاسب کارها
از حذف نشانه‌های ایرانی-اسلامی!
یک سایت زرد سینمایی از طراحی پوستر خنثی و عدم استفاده از نشانه های ملی و دینی در پوستر جشنواره سینما حقیقت ابراز خوشحالی کرد.
این سایت که توسط عناصر کاسب کار و فرصت طلب عرصه نقد سینما اداره می شود، پس از رونمایی از پوستر خنثی و بی‌هویت هفتمین جشنواره سینما حقیقت در توضیحی درباره این پوستر نوشت: «پوستر این دوره از جشنواره سینما حقیقت منتشر شد. و بر خلاف رسم دهه‌های گذشته، خبری از شانه‌های (نشانه های) همیشگی ایرانی - اسلامی نیست.»
گفتنی است، سایت مذکور ، طی ماه های اخیر به سایتی اقتصادی-سیاسی با رویکرد انتشار مطالب و اخبار زرد و مبتذل تبدیل شده است. نکته قابل توجه این که مدیران این سایت قبلا تبلیغاتچی جریان مدعی اصلاحات بودند و در دولت دهم به حامی احمدی نژاد و مشایی تغییر شکل پیدا کردند و در دولت جدید از حسن روحانی حمایت می کنند!
اعضای هیأت انتخاب و خرید کتاب معاونت امور فرهنگی منصوب شدند
سید عباس صالحی طی احکام جداگانه اعضای هیأت انتخاب و خرید کتاب معاونت امور فرهنگی را منصوب کرد.
به گزارش روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، طی این احکام ؛ کامران فانی، محمد علی مهدوی‌راد، علی‌اصغر محمد خانی، علی اوجبی، محمد کاظم شمس، احمد کمالی‌نژاد، مصطفی امیدی، حجت‌الاسلام و المسلمین حمیدرضا ارباب سلیمانی، به مدت دو سال به عنوان عضو «هیأت انتخاب و خرید کتاب» منصوب شدند.متن احکام صادر شده از سوی معاون امور فرهنگی به شرح زیر است؛
نظر به سوابق ارزشمند و شایسته فرهنگی و تعهد جنابعالی و براساس آئین‌نامه نحوه تشویق چاپ و حمایت از انتشار کتب مناسب، بدین‌وسیله برای مدت دوسال به عضویت «هیأت انتخاب و خرید کتاب» منصوب می‌شوید.
حمایت هوشمندانه از کتابهایی که برای تقویت و ترویج فرهنگ ایران اسلامی منتشر می‌شوند و موجبات ارتقای سطح فرهنگ جامعه را، براساس تعاریف مندرج در مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی فراهم می‌آورند، مورد انتظار است.
امید است در سایه توجهات حضرت ولی‌عصر (عج) در پیشبرد اهداف متعالی نظام جمهوری اسلامی ایران موفق و موید باشید.

 


مجلس خبرگان رهبری در پی درگذشت آیت‌الله سیدمحمد حسین حسینی ارسنجانی پیام تسلیتی صادر کرد.
در بخشی از این پیام آمده است: آن فقیه وارسته عمر پربرکت خویش را در راه نشر معارف اسلام و خدمت به مردم نجیب و شریف استان فارس خصوصا اهالی متدین شهرستان فسا سپری کرد و منشأ خدمات ارزشمندی برای مردم آن منطقه بود. آن عالم بزرگوار مخلصانه از ابتدای نهضت اسلامی از حضرت امام خمینی پشتیبانی کرده و همواره در تایید عملی از نظام اسلامی و رهبری معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تلاش و جدیت داشت.

 


در پی درگذشت مادر مکرمه سردار شهید محمد بروجردی مقامات کشوری و لشکری طی پیام‌های جداگانه‌ای مراتب تسلیت خود را اعلام کردند.
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی درگذشت مادر شهید محمد بروجردی را تسلیت گفت.
در بخشی از این پیام آمده است، به یقین مهمترین نقش در تربیت شخصیت‌های والامقام و برجسته برعهده این مادران صبور و فداکار بوده که در دامان پرمهر خویش اینگونه فرزندان و دلاورمردانی را تقدیم انقلاب و نظام کرده‌اند.
همچنین سرلشکر عزیز جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران طی پیامی درگذشت مادر شهید بروجردی را تسلیت گفت. در بخشی از این پیام آمده است، درود الهی بر روح آن بانوی صالحه که عمر مبارک خویش را به زهد و عشق و ارادت به اهل بیت(ع) سپری و در دامان پرمهر خویش فرزندی مجاهد همچون سردار شهید محمد بروجردی را برای دفاع از اسلام عزیز و انقلاب اسلامی تربیت و در این راه تقدیم نمود.
سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین درگذشت مادر سردار شهید محمد بروجردی را تسلیت گفت.
همچنین محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی، عزت‌الله ضرغامی رئیس صدا و سیما و محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور سابق درگذشت مادر شهید محمد بروجردی را در پیام‌های جداگانه‌ای تسلیت گفتند.

 


وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تاکید کرد: خطای اصابت موشک‌های بردبلند و بالستیک ما به قدری کم شده که می‌توانیم نقطه‌زنی کنیم.
سردار حسین دهقان در گفت‌وگویی تلویزیونی ضمن گرامیداشت یاد شهدای 16 آذر به شهادت حسان اللقیس اشاره کرد و گفت‌: او رزمنده مجاهد خاموشی بود که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز حرکت جهادی به طور خستگی‌ناپذیر و شبانه‌روزی در جهت ارتقای توان علمی، فنی و تسلیحاتی حزب‌الله تلاش کرد و مزدش یعنی شهادت را از دست خبیث‌ترین انسان‌ها که همان صهیونیست‌ها هستند، دریافت کرد.
وی افزود: آنچه در این 100 روز اتفاق افتاده گام نخستی از برنامه‌های چهار ساله وزرا در هر وزارتخانه است و ما در وزارت دفاع چهار حوزه را مورد توجه قرار دادیم.
وزیر دفاع گفت: لذا ما یک اولویت‌بندی در آنها انجام دادیم و 17 پروژه را در اولویت قرار دادیم که منجر به محصولات پایه‌ای می‌شد و ما را در عرصه دفاع از منافع ملی در جایگاه بهتری قرار می‌داد. در همین راستا در این 100 روز 15 مورد از آنها به نتیجه رسید.
وی در ادامه اظهار داشت: در حوزه دریا ما بایستی هم بر روی زیرسطحی، هم سطحی و هم موشک‌ها کار کنیم و برد، دسترسی به دشمن، دقت در نشانه‌روی و قدرت تخریب آنها را بالا ببریم.
دهقان تاکید کرد: ما امروز قادریم به طور تمام از صفر تا 100 یک زیردریایی را طراحی و تولید کنیم که زیرسطحی فاتح نیز از این جمله است.
وی افزود: ما بحث رونمایی از زیرسطحی فاتح را به این دلیل به تاخیر انداختیم تا این رونمایی در زمان الحاق به نیروها صورت بگیرد.
وزیر دفاع در ادامه سخنانش تصریح کرد: ما توانستیم موشک‌های دریایی که قبلاً در شناورها استفاده می‌شد را هوا پایه کنیم که موشک‌های قادر و بصیر از آن جمله است.
وی تاکید کرد: دقت اصابت موشک‌های برد بلند و بالستیک ما به قدری کم شده که می‌توانیم با آنها نقطه‌زنی کنیم. خطای موشک‌های زمین به زمین در مرحله‌ای به 200 متر رسید و الان به 2 متر رسیده‌ایم که به خطای صفر هم خواهیم رسید.
دهقان با اشاره به موضوع هدایت لیزری موشک‌ها اظهار داشت: امروز هدایت موشک تاو را لیزری و بردش را دو برابر کرده‌ایم، همچنین قابلیت شلیک از روی هلی‌کوپتر را نیز به آن اضافه کردیم، در حال حاضر گلوله‌های توپ ما هم هدایت‌پذیر است.
وی در ادامه این گفت‌وگو با اشاره به پهپاد فطرس گفت: این پهپاد یک پهپاد بی‌نظیر در جهان است و دو یا سه نمونه بیشتر در کلاس این پهپاد در دنیا وجود ندارد.
دهقان تأکید کرد: پهپادها در مجموع، دو سه ضعف دارند که یکی از آنها سرعت پروازی است، پهپادها اغلب موتورهای پیستونی دارند لذا باید به سمت موتور جت برویم که این امر در بعضی از پهپادهای‌مان صورت گرفته و در آینده نیز باید بر روی فطرس نصب شود. وی ادامه داد: پهپاد فطرس تا 2 هزار کیلومتر برد دارد، لذا می‌توان برد پهپادها را افزایش داد، همچنین باید در جهت کاهش احتمال کشف شدن پهپادها تلاش کنیم.
وزیر دفاع تهدیدات لفظی مقامات آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران را یاوه‌گویی توصیف کرد و گفت: پاسخ این یاوه را نباید داد این حرف‌ها پشتوانه اجرایی ندارد و اگر مقامات آمریکایی از کمترین عقل سیاسی و فهم از مسائل جهانی برخوردار باشند هیچگاه از لفظ تهدید نظامی علیه ملت ایران استفاده نخواهند کرد.

 


دبیر شورای نگهبان التزام به ولایت فقیه را نشانه فرزندان قرآن دانست.
آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در بیست و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم و اذان کارکنان نیروی هوا فضای سپاه که در حسینیه حضرت سیدالشهداء این نیرو برگزار شد، با بیان اینکه شما به عنوان فرزندان قرآن باید در همه صحنه‌ها حضور داشته باشید گفت: ما قبل از انقلاب و حتی امروز عده‌ای را داریم که دلشان خوش است که قرآن بخوانند، شب جمعه دعای کمیل و روز جمعه دعای ندبه بخوانند و نافله مغرب و عشاء را به جا آورند اما به خیر و شر مردم کاری ندارند. برایشان مهم نیست در مملکت چه می‌گذرد. وضعیت دوست و دشمن در چه حالیست. کاری به این کارها ندارند. فقط می‌خواهند قرآن بخوانند.
به گزارش تسنیم، وی با بیان اینکه هرگاه مشکلی برای مردم پیش آمد باید بچه‌های قرآنی در صحنه حضور داشته باشند و مشکل را حل کنند اظهار داشت: انتخابات می‌شود ما باید احساس وظیفه کنیم نگوییم کاری نداریم و فقط می‌خواهیم قرآن بخوانیم چرا باید برویم سر صندوق؟ اگر نرویم و در انتخابات شرکت نکنیم سرنوشت مملکت چه می‌شود؟! چه کسانی می‌خواهند سر کار بیایند و می‌خواهند چگونه خدمت کنند؟ اصلاً می‌خواهند خدمت کنند یا خیانت؟ از این رو ما باید در صحنه‌ها حضور داشته باشیم.
آیت‌الله جنتی با اشاره به اینکه کشور اسلامی مدیر می‌خواهد گفت: کشور که بدون مدیر نمی‌شود باید ببینیم مدیر باید چه شرایطی داشته باشد و دیگران درباره مدیر چه مسئولیتی دارند؟ افرادی فقط می‌خواهند قرآن بخوانند و ولایت را قبول ندارند آنها فرزندان قرآن نیستند و قرآن نیز آنها را قبول ندارد.

 


رئيس جديد هيئت پزشكي حج جمهوري اسلامي ايران اظهار داشت: يك تيم ۶۰ نفره متخصصان رشته‌هاي مختلف پزشكي براي عزيمت به عراق و ارائه خدمات به زائران اربعين آماده شده است.
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني حج، دكتر سيد علي مرعشي، رئيس جديد هيئت پزشكي حج جمهوري اسلامي ايران در جریان ديدار با نماينده ولي‌فقيه و سرپرست حجاج ايراني گفت: يك تيم ۶۰ نفره متخصصان رشته‌هاي مختلف پزشكي براي عزيمت به عراق و ارائه خدمات به زائران اربعين آماده شده است.
رئيس هيئت پزشكي حج تاكيد كرد: با مساعدت‌ها و راهنمايي‌هاي بعثه مقام معظم‌رهبري و در تعامل كامل با سازمان حج و زيارت، نسبت به ارائه خدمات پزشكي با كيفيت حداكثري و هزينه‌ها و نيروي انساني حداقلي اقدام خواهيم كرد.
دكتر سيد علي مرعشي فوق تخصص جراحي عروق است و در سوابق كاري وي رياست بيمارستان‌هاي امام حسين (ع) و بوعلي تهران، رياست دانشكده پزشكي شهيد بهشتي و رياست بيمارستان حج در مدينه منوره به چشم مي‌خورد.

 


نماینده آمریکا در گروه 1+5 در مصاحبه با العربیه گفت: آمریکا دلیلی نمی‌بیند ایران رآکتور آب ‌سنگین داشته باشد!
وندی شرمن در گفت‌وگو با شبکه العربیه که در مقر وزارت امور خارجه آمریکا در واشنگتن انجام شد، بیان کرد که این توافق شامل محدود کردن غنی‌سازی تا 5 درصد، تبدیل اورانیوم غنی شده 20 درصدی به درصد پایین و بازرسی از تاسیسات هسته‌ای از جمله اراک، فردو و نطنز است.
وی در ادامه با اطمینان‌بخشی به افکار عمومی کشورهای عربی در قبال آنچه گروه 1+5 با ایران انجام می‌دهد، گفت: ما به اعتماد تکیه نمی‌کنیم بلکه به تحقیق و نظارت تکیه داریم.
شرمن افزود که ایران می‌داند چگونه چرخه سوخت را راه‌اندازی کند. این کشور صدها دانشمند اتمی دارد و می‌داند که چگونه به غنی‌سازی اورانیوم بپردازد. از این رو ما نمی‌توانیم آنها را از این شناخت محروم کنیم. اگر هم همه سایت‌ها و تاسیسات ایرانی‌ها تخریب و از بین برده شوند، ایرانی‌ها باز هم می‌توانند آنها را بازسازی کنند.
وی با بیان این که 1+5 با بررسی مساله نیاز ایران به غنی‌سازی موافقت کرده است، مدعی شد که آنچه در متن توافق به آن اشاره شده این است که «برنامه غنی‌سازی مورد توافق بسیار محدود است». هم‌چنین آمریکا دلیلی نمی‌بیند که ایران رآکتور آب سنگین در اختیار داشته باشد. تنها عامل برای داشتن این گونه رآکتورها، عامل نظامی و غیرمسالمت‌آمیز است.
وی در پاسخ به این سوال که اگر جهان بمب هسته‌ای را با اعمال نفوذ ایران در خاورمیانه معاوضه کند چه؟ بیان کرد: فکر نمی‌کنم که چنین چیزی مطرح باشد. معتقدم قبل از هرگونه تعامل با ایران در هر زمینه دیگری، راه بسیار طولانی است.
رئیس هیات مذاکره‌کننده آمریکایی ادامه داد: می‌دانم که دوستانم در کشورهای حوزه خلیج‌فارس نگران آن هستند که مذاکرات با ایران به بروز ناامنی در منطقه منجر خواهد شد و ما در کنار ایران خواهیم بود و کشورهای این حوزه از نتایج آن رنج خواهند برد اما می‌خواهم بسیار صریح باشم تنها مذاکراتی که گروه 1+5 انجام می‌دهد درخصوص برنامه هسته‌ای ایران است.
وی که بخش اصلی گفت‌وگویش به تعهد آمریکا به متحدانش در منطقه اختصاص داشت، گفت که امنیت خلیج فارس برای آمریکا بسیار مهم است و از نزدیک تنگه هرمز را زیر نظر دارد.
مذاکره‌کننده ارشد آمریکا افزود: ما در آنجا تنگه هرمز «قدرت آماده‌ای» در اختیار داریم چرا که می‌دانیم اگر این تنگه بسته شود مشکلات تجاری بزرگی برای همه کشورهای حوزه خلیج‌فارس و جهان به وجود خواهد آمد.
وی در ادامه همسایگان ایران را به بیان آنچه که درخصوص این توافق فراگیر به آن فکر می‌کنند، دعوت کرد و گفت: «ما در این مذاکرات پیشرفت می‌کنیم و به زودی نیز آغاز خواهد شد.»
نتانیاهو: ایران نباید سانتریفیوژ
داشته باشد
در همین حال بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز بعد از دیدار با «مارک روت» نخست‌وزیر هلند در بیت‌المقدس، در پاسخ به سوالی در مورد موضع وی در قبال غنی‌سازی در ایران، گفت: من امروز اسقاط تمام سانتریفیوژها را خواستار شدم. تمام سانتریفیوژها، یعنی اینکه هیچ غنی‌سازی‌ای وجود نداشته باشد، چرا که همانطور که می‌دانید، تنها با سانتریفیوژ است که می‌توان غنی‌سازی کرد. بنابراین، ما معتقدیم این باید بخشی از توافق جامع باشد.
نتانیاهو افزود: این یعنی؛ هیچ سانتریفیوژ و غنی‌سازی، هیچ برنامه تسلیحات هسته‌ای، هیچ مسیر غنی‌سازی پلوتونیوم و البته هیچ موشک بالستیکی که تنها برای حمل کلاهک هسته‌ای از آن استفاده می‌شود، وجود نداشته باشد. علاوه بر همه این‌ها، ایران که همچنان نابودی ما را خواستار می‌شود، از ترور و وابسته‌های خود در خاورمیانه و فراتر از آن حمایت مالی می‌کند، سیاست‌های خود را تغییر دهد.
وی ادامه داد: فکر می‌کنم این‌ها اجزای یک توافق کلی هستند که باید انجام شوند، و همانطور که در ابتدا گفتم، عدم غنی‌سازی را هم شامل می‌شود.

 


آموزش مجازي زائران عمره‌گزار در مباحث احكام و مناسك، آداب عمره و زيارت، تاريخ، سيره و اماكن، امنيت سفر، بهداشت و سلامت و اسرار و معارف عمره برگزار مي شود.
حجت‌الاسلام حميد احمدي، مدير آموزش معاونت فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري در گفت وگو با پايگاه اطلاع‌رساني حج گفت: با توجه به در پيش بودن ايام عمره مفرده دوره‌هاي آموزشي زائران عمره‌گزار به صورت حضوري و مجازي برگزار مي‌شود.
وي گفت: آموزش مجازي زائران عمره‌گزار از اول دي ماه به صورت هفتگي در مباحث احكام و مناسك، آداب عمره و زيارت، تاريخ، سيره و اماكن، امنيت سفر، بهداشت و سلامت و اسرار و معارف عمره برگزار مي‌شود.
وي افزود: زائران مي‌بايست قبل از شروع كلاس‌هاي مجازي با مراجعه به سامانه آموزش مجازي زائران به نشاني اينترنتيhttp://zaer.hajj.ir اقدام به ثبت‌نام كرده و نرم‌افزار مربوط به كلاس آنلاين كه در صفحه اصلي سامانه موجود است را نصب كنند.
مدير آموزش معاونت فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري يادآور شد: آموزش حضوري زائران عمره‌گزار با توجه به بخشنامه اعلام شده به مناطق هم اكنون در حال برگزاري است كه در آن زائران با مباحث احكام و مناسك، آداب عمره و زيارت، تاريخ، سيره و اماكن و اسرار و معارف عمره آشنا مي‌شوند.
وي با بيان اينكه آموزش‌هاي حضوري سه جلسه در ايران، سه جلسه در مدينه و يك جلسه در مكه براي زائران برگزار مي‌شود، يادگيري و آموزش را لازمه كسب معرفت دانست و گفت: حضور در اين جلسات آموزشي براي زائران الزامي است.

 


معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه کشورمان در حاشیه چهلمین نشست وزرای خارجه سازمان همکاری‌های اسلامی با رئیس جمهور گینه کوناکری و وزیر خارجه لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.
حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه کشورمان که به منظور شرکت در چهلمین اجلاس وزرای خارجه سازمان همکاری‌های اسلامی به گینه کوناکری سفر کرده با رئیس جمهوری گینه دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این دیدار رئیس جمهور گینه نیز ضمن تبریک پیروزی حسن روحانی، توافق ایران با گروه 5+1 را در ژنو برای ملت ایران با اهمیت دانست و آمادگی کشورش را برای همکاری دوجانبه در همه زمینه‌ها اعلام کرد.
به گزارش فارس، امیر عبداللهیان همچنین در حاشیه این نشست با عدنان منصور وزیر خارجه لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار در خصوص مسائل سوریه و منطقه و مسائل جهان اسلام و مباحث دوجانبه تبادل‌نظر و رایزنی شد.

 


مشارکت سرمایه‌گذار خارجی
شهرکرد- ایرنا: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید از تکمیل طرح فولاد یک میلیون تنی چهارمحال و بختیاری گفت:‌ این طرح به دلیل اینکه نیاز به اعتبار زیادی دارد،‌ با مشارکت شرکت سرمایه‌گذاری چینی تکمیل می‌شود. مهدی کرباسیان افزود: اعتبارات ال‌سی این طرح گشایش شده است و مشکلی برای تکمیل این پروژه وجود ندارد.
بازسازی عتبات عالیات
اردبیل- فارس: جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور گفت: ایران یک هزار میلیارد ریال برای بازسازی عتبات عالیات هزینه کرده است.مسعود شوشتری در مراسم معارفه رئیس جدید ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اردبیل افزود: روند بازسازی و بهسازی عتبات عالیات با کمک‌های مردمی همچنان ادامه دارد.این مسئول ادامه داد: طرح توسعه حرم حضرت علی(ع) به‌عنوان یکی از مهم‌ترین طرح‌های این ستاد است که در حال اجرا است.
بودجه مطابق با واقعیت‌های اقتصادی
زنجان- فارس: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: تدوین بودجه منطبق با واقعیت‌های اقتصادی کشور از محاسن آن محسوب می‌شود.محمد اسماعیلی با اشاره به ارائه کلیات بودجه توسط دولت به مجلس اظهار داشت: این عمل دولت یک اقدام مثبت تلقی می‌شود.
وی با تقدیر از اقدام دولت در ارائه بودجه در موعد مقرر به مجلس اضافه کرد: این اقدام تکلیف ارگان‌ها را هم در مورد بودجه مشخص می‌کند.نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رویه شدن عدم ارائه بودجه در موعد مقرر توسط دولت قبلی تصریح کرد: گویا دولت در این مورد به روال عادی بازگشته است.
تولید 110 بازی رایانه‌ای
رشت- باشگاه خبرنگاران: مدیر عامل بنیاد بازی‌های رایانه‌ای کشور گفت: 110 بازی رایانه‌ای ملی تولید داخل برای استفاده کاربران ایرانی به بازار عرضه شده است. بهروز مینایی افزود: این تعداد بازی از مجموعه 200 بازی رایانه‌ای است که این بنیاد تهیه و تولید آن را در برنامه خود دارد. به گفته وی، برخی از بازی‌های تولیدی این بنیاد به بازارهای جهانی راه پیدا کرده است.
احداث راه‌آهن
زاهدان- ایرنا: مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: قرارداد ساخت راه‌آهن چابهار- مشهد بین وزارت راه و شهرسازی و قرارگاه خاتم الانبیاء امضا شد.ابوالفضل برباقرنیان افزود: از فواید این پروژه علاوه بر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم تغییر چهره سیستان و بلوچستان از یک استان کمتر برخوردار به استانی برخوردار و اتصال ریلی کریدور شمال- جنوب برای رونق ترانزیت کالا است.وی با اشاره به پروژه‌های اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: بعضی پروژه‌ها به موقع و مطابق برنامه زمان‌بندی و حتی جلوتر از آن به سرعت در حال انجام است اما برخی دیگر حرکت کندی دارند که تلاش برای جبران و تسریع آنها مضاعف شده است.

 


معاون سازمان حج،‌عمره و عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: سازمان حج و زیارت و شرکت شمسا اجازه دریافت وجه از زائران انفرادی عتبات عالیات ندارند.
به گزارش ایرنا، «ناصر خدرنژاد» روز دوشنبه در نشست ساماندهی مرز مهران در فرمانداری این شهرستان افزود: برای آسان‌سازی اعزام زائران انفرادی عتبات عالیات اخذ وجه از سوی سازمان حج و زیارت و شرکت شمسا در مرز مهران تا پس از ایام اربعین حسینی حذف و تمام زائران از پرداخت عوارض معاف شدند.
وی اظهار کرد: با دستور شورای امنیت و در روزهای خاص تردد انفرادی زائران از پایانه مرزی مهران مجاز شده و امید است در سال‌های آینده خدمات بیشتری به زوار عتبات عالیات ارائه شود.
معاون حج، عمره و عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه احداث پایانه مرزی عراق در رو‌به‌روی پایانه مرزی مهران را پیگیری خواهیم کرد، گفت: چون زائران هنگام ورود به خاک جمهوری اسلامی ایران باید مسیر طولانی تا پایان مسافری مهران را بپیمایند با مسئولان عراقی برای شتاب در ایجاد پایانه مذاکره خواهد شد.
خدرنژاد با قدردانی از مسئولان استان ایلام برای فراهم آوردن امکانات رفاهی زائران افزود: در مرز مهران تمهیدات مناسبی شامل مکان‌های اسکان و تغذیه زوار تا زمان ورود به خاک ایران و عراق اندیشیده شده است.
شرکت 18 میلیون زائر در مراسم اربعین حسینی
معاون بعثه مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت کشور گفت: بیش از 18 میلیون زائر اربعین از 66 کشور در کنگره عظیم اربعین حضور می‌یابند.
به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا رشیدی در نشست ساماندهی زوار اربعین حسینی در ایلام اظهار داشت: هر ساله بیش از 18 میلیون زائر اربعین حسینی از 66 کشور جهان در کنگره عظیم اربعین حضور می‌یابند که امسال مشتاقین زیارت اربعین امام حسین(ع) بیشتر از سال‌های گذشته خواهد بود.
این مسئول بیان داشت: با هماهنگی‌هایی که با سفارت عراق انجام گرفته تاکنون بیش از 400 هزار ویزا برای زوار ایرانی در ایام اربعین حسینی صادر شده است.
وی خاطرنشان کرد: این ویزاها 5 نفره است که برای تردد زوار ایرانی به عتبات عالیات صادر شده و این عزیزان می‌توانند در ایام اربعین حسینی در عتبات عالیات و کربلای معلی حضور یابند.
وی درباره ساماندهی زوار تصریح کرد: سهم ایران برای خدمات‌دهی به زوار 80 اتوبوس در روز بوده که سهم قابل قبولی است ولی قابل کفایت نیست که باید در این زمینه نیز اقدامات بیشتری صورت گیرد.

 


سکوی فاز 18 میدان گازی پارس‌جنوبی تا دو هفته دیگر در محل این فاز در خلیج‌فارس نصب می‌شود.
به گزارش واحد مرکزی خبر، مدیرعامل شرکت ملی حفاری گفت: این سکو هفته گذشته بارگیری و به همت متخصصان کشورمان در دو هفته آینده در محل خود در خلیج فارس نصب خواهد شد.
گلپایگانی افزود: عملیات راه‌اندازی سکوی فاز هیجده 150 روز زمان می‌برد، وی گفت: این سازه دریایی با وزن 2 هزار و 320 تن شامل یک پل، یک سه پایه، عرشه و پایه مشعل است. بر اساس این گزارش پیشرفت کل فاز 18 بیش از 80 درصد است. هدف از طرح توسعه نهایی فازهای 17 و 18 تولید روزانه 50 میلیون مترمکعب گاز طبیعی، 80 هزار بشکه میعانات گازی، 400 تن گوگرد و تولید سالانه بیش از یک میلیون تن گاز مایع و یک میلیون تن اتان است.

 


آیت‌الله مصطفوی عالم برجسته کاشانی دیروز دار فانی را وداع گفت.
آیت‌الله سیدمحمدباقر مصطفوی به علت کهولت سن و ناراحتی قلبی در سن 82 سالگی به دیار باقی شتافت.
این فقیه بزرگوار سال 1310 در محله سرپله کاشان متولد و از 13سالگی وارد حوزه علمیه کاشان شد و به کسب علوم دینی پرداخت.
به گزارش واحد مرکزی خبر آیت‌الله مصطفوی پس از پایان دروس سطح در شهر مقدس قم، برای ادامه تحصیل عازم حوزه علمیه نجف شد و از محضر حضرات آیات، خویی، میرزا باقر زنجانی، سیدجمال گلپایگانی، شیخ کاظم شیرازی، حکیم و سید عبدالهادی شیرازی بهره گرفت.
وی در کنار مراجع عظام همچون آیت‌الله سیدعلی سیستانی، ناصر مکارم شیرازی، وحید خراسانی و جعفر سبحانی روزگار پله‌های فقاهت و بینش را گذراند.
این عالم بزرگوار علاوه بر تولیت مدرسه علمیه آیت‌الله مصطفوی، مشارکت در ساخت مسجد و حسینیه، پاسخگوی مسائل و مشکلات دینی و مذهبی مردم منطقه کاشان بود.
تشییع پیکر آیت‌الله یالقوزآغاجی در تبریز
تبریز- خبرنگار کیهان:
مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر آیت‌الله حاج میرزا محمدباقر یالقوز آغاجی در تبریز برگزار شد. این مراسم با شرکت عموم مردم مومن و متدین تبریز از مقابل منزل شخصی آن مرحوم در تبریز به طرف وادی رحمت برگزار شد.آیت‌الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بر پیکر وی نماز اقامه کرد. آیت‌الله یالقوز آغاجی در سال 1310 هجری شمسی در بستان‌آباد به دنیا آمد. وی در نجف اشرف به درجه اجتهاد رسید و مدت 60 سال تفسیر قرآن انجام می‌داد.وی نزد آیت‌الله خویی، آیت‌الله شهیدی، آیت‌الله کوه‌کمری، آیت‌الله بروجردی و آیت‌الله طباطبایی کسب علم کرد.آیت‌الله یالقوز آغاجی روز یکشنبه بر اثر عارضه کلیوی و مغزی درگذشت.

 


فرماندار مهران گفت: 5 زائر ایرانی در بند عراق به زودی آزاد می‌‌شوند.
حجت‌الله نصیری‌پور دیروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: 5 نفر از زوار ایرانی که در ایام ماه محرم امسال وارد کشور عراق شدند و توسط پلیس عراق دستگیر و زندانی شدند به زودی آزاد می‌شوند.
وی گفت: این افراد در ایام محرم امسال به دلیل نقص مدارک هویتی توسط پلیس عراق دستگیر و روانه زندان شده‌اند.
وی ادامه داد: به محض اطلاع از این موضوع مراتب از طریق رایزنی‌های به عمل آمده از سوی طرف ایرانی پیگیری شد.
این مسئول اضافه کرد: با تاکید استاندار ایالم به مسئولان عراقی در سفر اخیرشان به ایران این مهم در دستور کار طرف عراقی قرار گرفته است.
نصیری‌پور تصریح کرد: بنا بر آنچه که طرف عراقی وعده داده قرار است طی اربعین امسال این پنج ایرانی از زندان آزاد شوند.
فرماندار مهران گفت: هیات‌های مذهبی استان ایلام در ایام باقیمانده تا اربعین حسینی، روزانه از 12 هزار زائر حسینی پذیرایی می‌کنند.
نصیری‌پور در نشست شورای اداری مهران اظهار کرد: تردد انفرادی زائران در مرز مهران در ایام اربعین حسینی با توجه به موافقت مقام‌های عراقی افزایش قابل توجه خواهد
یافت.
فرماندار مهران اضافه کرد: مساجد و حسینیه‌هایی که در مسیر جاده مهران به پایانه قرار دارند، با هماهنگی اداره تبلیغات اسلامی و اداره اوقاف در تمام روزهای دهه آخر صفر آماده اسکان دادن به زائران و مسافران خواهند بود.

 


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: چهار میلیون نفر دانش‌آموخته مراکز علمی کشور بیکارند.
قاسم احمدی سیاست‌های نادرست و غیرکارشناسانه مسئولان و دست‌اندرکاران دوره‌های گذشته مبنی بر توسعه کمی فضاهای آموزشی و کم‌توجهی به مقوله کیفی‌سازی را از عوامل بسیار مهم بیکاری دانش‌آموختگان نام برد.به گزارش ایرنا وی تعداد دانشجویان مشغول به تحصیل در مراکز علمی و دانشگاهی کشور را چهار میلیون و 500 هزار نفر ذکر کرد و گفت: در صورت نداشتن برنامه‌ریزی هدفمند و منسجم در بخش اشتغال زایی به طور قطع در سه تا چهار سال آینده این شمار دانشجویان نیز به تعداد دانش‌آموختگان بیکار اضافه خواهند شد.
دبیر مجمع نمایندگان مازندران در مجلس مدرک‌گرایی را بزرگترین آفت امروز جامعه دانست و تاکید کرد: باید به جای توسعه فضاهای آموزشی نسبت به کیفی‌سازی و به روز‌رسانی رشته‌های منطبق با نیاز جامعه در مراکز علمی و دانشگاهی تلاش کرد.

 


سنندج - خبرنگار کیهان:
وزیر کشور گفت: با توجه به مرزی بودن کردستان دولت با افزایش مبادلات مرزی می‌تواند توسعه و پیشرفت اقتصادی این استان را رونق بیشتری دهد.
عبدالرضا رحمانی فضلی در مراسم معارفه عبدالمحمد زاهدی استاندار جدید کردستان گفت: با ورود مردم به عرصه سرمایه‌گذاری عقب‌ماندگی‌های کردستان جبران می‌شود و دولت تدبیر و امید زمینه لازم برای ورود بیشتر مردم به این عرصه را فراهم می‌کند.
وزیر کشور افزود: فعال کردن بازارچه‌های مرزی و تحقق برنامه‌های شورای توسعه شرق و غرب کشور از برنامه‌های دولت یازدهم برای توسعه بیشتر کردستان است.
رحمانی فضلی به استاندار جدید کردستان تاکید کرد که از افراد بومی برای مدیریت استان استفاده کند.
وی افزود: من یک مشاور خوبی برای استاندار کردستان خواهم بود و شورای توسعه استان شامل نخبگان و سرمایه‌داران کرد و غیر کرد هستند و بنده نیز به عنوان عضوی از این شورا خواهم بود و هر 3 ماه یک بار در وزارت کشور و 6 ماه یک بار در کردستان جلسه تشکیل خواهم داد تا کردستان توسعه
یابد.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10