(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 21 آذر  1392 - شماره 20663

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هدیه به خوانندگان
هشدار مراجع تقلید به دستگاه دیپلماسی کشور
تیم مذاکره‌کننده ایران از مواضع اصولی خود کوتاه نیاید
چشم به راه سپیده
کوتاه از ایران
آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی: دشمنان، ادبیات خود را در رابطه با ایران تغییر دهند
پیکر آیت‌الله مصطفوی کاشانی تشییع شد
آیت‌الله مقتدایی خبر داد
افزایش 7 عضو جدید به جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
افزایش 40 میلیارد تومانی سرانه مدارس شبانه‌روزی
اسدالله عسکراولادی: بلوکه شدن دارایی ایران در چین صحت ندارد
تقدیر دبیر شورای مرکزی ورزش صنعت آب و برق وزارت نیرو از عملکرد ورزشی آبفا شیراز
رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار کشور: آجیل شب یلدا گران نمی‌شود
اخبار ادبی و هنری
آمریکا اعتراف کرد برنامه هسته‌ای ایران بهانه است
شرط‌های غیرهسته‌ای آمریکا برای لغو تحریم‌های هسته‌ای
رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران: تجلیل از «علی آهی» تجلیل از یک سبک ویژه مداحی است
   


حضرت امام خمینی(ره): امروز جهان تشنه فرهنگ اسلام ناب‌محمدی(ص) است.

 


سه تن از مراجع عظام تقلید با تشریح اهداف دشمن در قبال اسلام و انقلاب، بر لزوم هوشیاری و مقاومت دستگاه دیپلماسی کشور در این خصوص تاکیدکردند.
آیت‌الله نوری‌همدانی در درس خارج فقه خود با تاکید بر این‌که براساس آیات قرآن کریم، کفار، منافقان و صهیونیست‌ها همواره دشمن مسلمانان هستند و باید از آنان دوری کرد، ابراز داشت: این مثلث امروز نیز در مقابل جبهه حق قرار دارند و باید در برابر آنها هوشیار بود.
ایشان با بیان این‌که همواره باید در برابر دشمنان قوی و مقتدر باشیم، گفت:‌نرمش نشان دادن در برابر دشمنان قسم‌خورده به هیچ‌وجه درست نیست.
آیت‌الله نوری‌همدانی افزود: در حال حاضر ما در مواجهه با این مثلث شوم هستیم؛ از سویی دیگر متأسفانه فرقه تکفیری نیز آلت دست صهیونیست‌ها است.
این مرجع تقلید با اشاره به اظهارات بندر بن‌سلطان رئيس سرویس اطلاعاتی و امنیتی عربستان درباره علت دشمنی با ایران و دوستی با صهیونیست‌ها، یادآور شد: او می‌گوید ما با ایران دشمن هستیم، اسرائيل هم با ایران دشمن است و ما با دشمن دشمن خود دوست هستیم.
ایشان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بازدید خود از برخی تاسیسات هسته‌ای کشور، دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در این عرصه را حاصل تلاش خالصانه دانشمندان جوان کشور دانست و گفت: به فضل خدا و با تلاش شبانه‌روزی جوانان کشور، امروز این فناوری در جمهوری اسلامی ایران بومی شده است و کسی نمی‌تواند ما را از آن محروم کند.
آیت‌الله نوری‌همدانی انرژی هسته‌ای را یکی از جلوه‌های اقتدار جمهوری اسلامی ایران دانست و موفقیت‌های بدست آمده در این عرصه را مرهون مقاومت ملت و مسئولان دانست.
وی تاکید کرد: به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای می‌گوییم با قدرت به مسیر خود ادامه دهید و از مواضع اصولی کوتاه نیایید؛ اگر طرف مقابل کوتاه آمد و حرف ما را پذیرفت که چه بهتر، اما اگر نپذیرفتند بدانید ملت، علما و حوزه‌های علمیه در مسیر استقامت حامی شما هستند.
آیت‌الله مکارم شیرازی نیز در درس خارج فقه خود در واکنش به ادبیات دولتمردان آمریکا درباره ایران، گفت: تعبیرات غربی‌ها به ویژه آمریکایی‌ها درباره جمهوری اسلامی ایران بسیار زشت، تند، زننده و تنفرآمیز شده است.
ایشان افزود: اینها اگر می‌خواهند با ایرانی‌ها کنار بیایند باید ادبیات خود را عوض کنند، البته همه می‌دانند که آنها برای خوشایند اسرائيل این‌گونه سخن می‌گویند و رئيس جمهورشان با صراحت تاکید می‌کند که تمام تلاش ما تامین امنیت اسرائيل است.
آیت‌الله مکارم شیرازی یادآور شد: عجیب است دولتی که خود را قوی‌ترین دولت دنیا می‌داند در مقابل رژیم ضعیف اسرائیل این‌گونه ذلیل باشد.
ایشان با بیان این که بی‌اعتمادی ما به آمریکا دارد تبدیل به تنفر می‌شود، یادآور شد: نمی‌دانیم آنها با چه عقلی این کارها را می‌کنند؛ ما باید حواس‌مان جمع باشد؛ در عین حال که برنامه‌ها ادامه داشته باشد دولت و ملت همه حواس‌شان در مقابل چنین دشمنانی جمع باشد.
به گزارش رسا این مرجع تقلید بیان کرد: یکی از وزرا گفته بود مملکت ما 50 درصد زیر خط فلاکت آمده است؛ این تعابیر را به کار نبرید، مردم را مایوس نکنید، واقعیت هم این طور نیست.
آیت‌الله مکارم شیرازی افزود: از برخی نیز نقل کرده بودند که اگر آمریکا حمله کند در ده دقیقه چنین و چنان می‌شود؛ رئيس جمهور باید وزرای خود را آموزش بیشتری بدهد تا بدانند چه ادبیاتی را در این شرایط بکار ببرند تا هم در مقابل دشمن از مقام عزت و قدرت و هم در مقابل دوست از موضع امیدواری صحبت کنند.
همچنین آیت‌الله جوادی‌آملی در جلسه تفسیر قرآن خود خاطرنشان کرد: کافران سوای از مستکبران هستند، زیرا بعضی کافران هیچ کاری با مسلمانان ندارند و به عهدنامه‌های خود هم پایبندند، ولی اهل استکبار هیچ تفاهمی را محترم نمی‌شمارند و اگر امروز عهدی می‌بندند، فردا آن را انکار می‌کنند.

 


Email: SEPIDEH@kayhannews.ir
تو را غایب نامیده‌اند، چون «ظاهر» نیستی، نه اینکه «حاضر» نباشی.
«غیبت» به معنای «حاضر نبودن»، تهمت ناروایی است که به تو زده‌اند و آنان که بر این پندارند، فرق میان «ظهور» و «حضور» را نمی‌دانند، آمدنت که در انتظار آنیم به معنای «ظهور» است، نه «حضور» و دلشدگانت که هر صبح و شام تو را می‌خوانند، ظهورت را از خدا می‌طلبند نه حضورت را. وقتی ظاهر می‌شوی، همه انگشت حیرت به دندان می‌گزند با تعجب می‌گویند که تو را پیش از این هم دیده‌اند. و راست می‌گویند، چرا که تو در میان مائی، زیرا امام مائی، جمعه که از راه می‌رسد، صاحبدلان «دل» از دست می‌دهند و قرار ازکف می‌نهند و قافله دل‌های بی‌قرار روی به قبله می‌کنند و آمدنت را به انتظار می‌نشینند...
و اینک ای قبله هر قافله و ای «شبروان را مشعله»، در آستانه آدینه‌ای دیگر با دلدادگان دیگری از خیل منتظرانت سرود انتظار را زمزمه می‌کنیم.
آوازهای زخمی
هر روز من بدون تو دیروز خسته‌ای‌ست
پرپر زدن میان زوایای بسته‌ای‌ست
هر روز من که تهمت تکرار می‌کشد
مثل دلم اسیر تپش‌های خسته‌ای‌ست
این مویه- این غزل - که جنون می‌چکد از آن
آوازهای زخمی ساز شکسته‌ای‌ست
خورشیدی و شعاع تو تا لامکان‌ رهاست
این دل، غروب خسته‌ در خون نشسته‌ای‌ست
می‌آیی و به نام تو آغاز می‌شود
تاریخ سبز عشق، چه روز خجسته‌ای‌ست!
حسن یعقوبی

در حسرت نگاه
خواهی که لبم پر آه باشد، باشد
چشمم به در و به راه باشد، باشد
خواهی اگر ای عزیز زهرا، این دل
در حسرت یک نگاه باشد، باشد
شجاع

قاصد خوش‌خبر
روزی از روزهای خوب خدا
یک جهان بود، ساده و پرنور
یک جهان بود، پاک، از زشتی
عالمی بود، عاری از زر و زور

یکی از روزهای این دنیا
سهم آدم‌کشان دوران شد
لانه خاطرات ما گم شد
کاخی از ظالمان، نمایان شد

گرگ دوران، به زوزه سرد
کرد ویران، تمام دنیا را
با تمام قوای هیچ خود
کرد پر خون، تن اسیران را

با خیالی به خامی یک خواب
سنگر خود، سپید کرده به سنگ
غافل از آن دل سیاه و کبود
یک تباهی، نهان‌گر نیرنگ

روزها، سخت و سرد می‌رفتند
خانه‌های کبوتران گم بود
خانه‌هاشان، به خاک یکسان بود
بودن دیو، داغ مردم بود

دیو، هر شب به خانه‌ای می‌رفت
مشتی از عشق را چو مو می‌کرد
با گروهی ز قاتلان زمین
بمب نفرت ز قلب، رو می‌کرد

خامش و ساکت و ملا‌ل‌انگیز
حال دیگر، زمین ما سرد است
ولی این مشت‌های پر نفرت
پر ز فریاد و کینه و درد است

با تمام وجود خود گوییم
مرگ بر قاتلان آدم‌کش
مرگ بر فتنه‌های زمین و زمان
غاصبانی به این جهان، دل‌خوش

زد شبیخون به مرغ پاک عشق
آری آن پست‌روترین حیوان
کرد پرپر تمام گل‌ها را
کرد خونین، سپیدی انسان

حال، پاکی ز بین ما رفته
خوبی و عشق هم خیالی خرد
نفرت و جنگ، دوستی را کشت
گرد و خاکی چو مرگ، با خود برد

با وجود صدای توپ و تفنگ
ما به امید یک نفر هستیم
ما به امید مهدی موعود
قاصدی پاک و خوش‌خبر هستیم

تا بیاید ز بارگاه خدا
خوبی و عشق را کند آزاد
برکند ریشه بدی‌ها را
خانه دوستی کند آباد
کوثر مسعودیان

 


واگذاری بخشی از اختیارات سازمان غذا و دارو
زنجان- ایرنا: عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی گفت: واگذاری بخشی از اختیارات سازمان غذا و دارو به این سازمان به ارتقای خدمات مناسب در جامعه منجر می‌شود.
حسین بابایی افزود: نظارت داروخانه‌ها، فعالیت‌های مربوط به پخش و توزیع داروها، صدور مجوز و تأسیس داروخانه‌ها، تایید مسئول فنی، رتبه‌بندی، نظارت بر عرضه و تولید تجهیزات پزشکی و کالاهای آرایشی را سازمان نظام پزشکی عهده‌دار شده است.
وی اظهار داشت: طی مدت زمان دو سال، فعالیت‌‌های مربوطه به سازمان نظام پزشکی واگذار می‌شود و در صورت موفقیت‌آمیز بودن آن طرح مزبور تداوم خواهد یافت.
رونمایی از پهپاد فراس
دزفول- ایرنا: یک فروند پهپاد تحت عنوان پهپاد فراس «فرمانروای آسمان» در دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول رونمایی شد.
دبیر و مدیر هوش مصنوعی این پروژه در آیین رونمایی از پهپاد فوق گفت: ساخت و عملیاتی کردن این پهپاد که در ابعاد 137 در 125 سانتی‌متر و وزن تقریبی 3 و 700 کیلوگرم است و 18 کیلومتر برد دارد و دو سال به طول انجامید.
مجتبی والی‌پور افزود: این پهپاد قابلیت عکسبرداری و فیلمبرداری به صورت زنده، مخابره اطلاعات بر روی زمین، قابلیت کنترل از راه دور، تصمیم‌گیری خودکار، طراحی چند منظوره، آمادگی برای ماموریت‌های مختلف و حمل بار اضافه بر وزن خود را دارد.
وی ادامه اد: این پرنده از سامانه چتر، ارابه فرود، ارسال تصویر، پردازش تصویر، دوربین هوایی و دید در شب و خلبان خودکار برای مدیریت پرواز بهره می‌برد.
والی‌پور افزود: شناسایی و امکان استفاده از این پهپاد در مناطق با شرایط جوی مختلف، کنترل ترافیک شهری، عکسبرداری و نقشه‌برداری دو بعدی و سه بعدی، شناسایی مناطق حریق در جنگل‌ها و اطلاع‌رسانی موقعیت آن به ایستگاه زمینی وجود دارد.
تعمیر هواپیما
شیراز- ایرنا: مدیر عامل هواپیمایی آسمان گفت: برای نخستین بار هواپیمایATR به وسیله متخصصان شیرازی در آشیانه فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز تعمیر و آماده پرواز شد.
عباس رحمتیان افزود: با تعمیر این هواپیما شاهد جلوگیری از خروج ارز بسیاری برای تعمیر این‌گونه هواپیماها خواهیم بود.
وی گفت: با توجه به توانمندی‌های کارشناسان و متخصصان فنی شرکت هواپیمایی آسمان و نیز شرایط سخت تحریم‌ها این شرکت آمادگی تعمیر و نگهداری بسیاری از هواپیماها در کشور به ویژه تعمیر ملخ و گیربکس آنها را دارد.
رحمتیان گفت:‌ هواپیمای ATR ساخت کشور فرانسه از امن‌ترین هواپیماها به شمار می‌رود که در شرایط سخت و صعب‌العبور قادر به پرواز است که تعمیر و نگهداری آن توسط 20 متخصص شرکت هواپیمایی آسمان منطقه جنوب کشور، انجام شده است.
کاهش سن خاویاردهی
رشت- واحد مرکزی خبر: محققان شیلات گیلان موفق شدند سن خاویاردهی فیل ماهی را 10 سال کاهش دهند. سن خاویاردهی فیل‌ماهی در دریای خزر بین 18 تا 21 سال است که محققان انستیتو تحقیقات بین‌المللی ماهیان خاویاری گیلان بعد از 15 سال توانستند با استفاده از پروتئین سویا و تزریق داروی استروژن و همچنین کنترل دمای آب استخرها، سن خاویاردهی این‌گونه را تا 10 سال کاهش دهند و برای اولین بار در ایران از یک فیل‌ماهی 7 ساله خاویار استحصال کنند.
هر کیلو خاویار ایران در بازارهای جهانی 7 میلیون تومان مبادله می‌شود.

 


یکی از مراجع، تقلید قم خطاب به رئیس‌جمهور آمریکا گفت: اگر می‌خواهید با ایرانیان کنار بیائید، ادبیات خودتان را عوض کنید.
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی امروز در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با بیان اینکه برخی افراد در همه حال به دنبال خدا هستند، گفت: این افراد در مشکلات، مصیبت‌ها و در همه حال به یاد خدا هستند و خدا را فرا می‌خوانند.
وی خاطر نشان کرد: در مقابل این افراد کسانی هستند که در هنگام طوفان‌های مشکلات با تمام اخلاص خدا را می‌خوانند ولی اخلاص آن‌ها حقیقی نیست و زمانی که به ساحل نجات می‌رسند دوباره شرک، بت‌پرستی و رها کردن خداوند را ادامه می‌دهند.
این مرجع تقلید عنوان کرد: مومنان و مخلصان عاشقان حقیقی خدا هستند و در همه حال خدا را فرا می‌خوانند و خدا را به خاطر خدا می‌خواهند.
وی با اشاره به گفته‌های اخیر رئیس‌جمهور آمریکا گفت: اگر می‌خواهید با ایرانی‌ها کنار بیایید باید ادبیات خود را عوض کنید، سخنان اخیر آمریکا برای خوشایندی اسرائیل است.
آیت‌الله مکارم شیرازی خاطر نشان کرد: رئیس‌جمهور آمریکا با صراحت می‌گوید تمام تلاش ما این است که امنیت اسرائیل را تامین کنیم و این از عجایب عصر ماست که دولتی که خودش را قوی‌ترین دولت دنیا می‌داند، ذلیل و ناتوان در برابر دولتی کوچک باشد.
وی عنوان کرد: ادبیات این جمله که تمام تلاش ماست که امنیت اسرائیل را تامین کنیم، چه قدر زشت است؛ باید ادبیات خود را تغییر دهند، اگر این کار را انجام ندهند بی‌اعتمادی در بین ما و آن‌ها به تنفر تبدیل می‌شود و ایرانیان از این تغییرات زشت منتفر می‌شوند و بی‌اعتمادی فراتر می‌رود.
آیت‌الله‌ مکارم شیرازی با اشاره به اختلافات اخیر دولت و مجلس گفت: اخیرا مشاهده می‌شود اختلافاتی بین دولت و مجلس و امثال این‌ها پیدا می‌شود در حالیکه در این شرایط نباید بین قوا اختلاف باشد، هر 2 طرف باید رعایت کنند، مجلسی‌ها باید تحمل بیشتری داشته باشند و دولتی‌ها باید مراقب تعبیراتشان باشند.
استاد برجسته حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: یکی از وزرا گفته بود که کشور ما زیر خط فلاکت 50 درصد است، این تعبیر به چه معناست؟ یکی از بدترین سال‌ها را در پیش داریم بنابراین نباید اینگونه تعبیرات را به کار ببرید، واقعیت این طور نیست.
وی عنوان کرد: برخی دیگر نقل کرده بودند که اگر آمریکا حمله کند در 10 دقیقه چنین و چنان می‌شود، رئیس‌جمهور باید وزرای خود را آموزش بیشتری بدهد تا بدانند چه ادبیاتی در این شرایط به کار ببرند.

 


کاشان - خبرنگار کیهان:
پیکر آیت‌الله «سیدمحمدباقر مصطفوی» از علمای برجسته کاشان صبح دیروز با حضور نمایندگان مراجع تقلید بر دوش هزاران نفر از مردم این خطه تشییع شد.
در آیین تشییع این عالم برجسته نمایندگان آیات عظام «وحید خراسانی»، «صافی گلپایگانی»، «سیستانی»، «میلانی» و «خویی»، همچنین «زرگرپور» استاندار اصفهان و آیت‌الله «نمازی» امام‌جمعه کاشان حضور داشتند.
نماز «میت» بر پیکر مرحوم آیت‌الله مصطفوی توسط حجت‌الاسلام «سیدعلی محمدمصطفوی» فرزند آن مرحوم اقامه شد و سپس در آرامستان «دشت افروز» کاشان آرام گرفت.
آیت‌الله مصطفوی(ره) که از بیست‌ویکم فروردین ماه سال جاری برای درمان در بیمارستان میلاد کاشان بستری بود، بعد از یک عمر فقاهت و خدمت به مردم و شیعه در سن 82 سالگی دعوت حق را لبیک گفت.
وی در سال 1310 هجری شمسی در محله سرپله کاشان متولد شد، پدر ایشان آیت‌الله سیداحمد مصطفوی از علمای بزرگ‌شهر و داماد سیدمصطفی کاشانی، والد آیت‌الله سیدابوالقاسم کاشانی بود.
فقیه جلیل‌القدر از علمای برجسته شمال استان اصفهان به شمار می‌رفت و در حوزه‌های علمیه قم و نجف نیز به تحصیل پرداخته بود و از محضر علمای برجسته‌ای چون شیخ عبدالله مدنی، خویی، میرزا باقر زنجانی، سیدجمال گلپایگانی، شیخ کاظم شیرازی، حکیم، سیدعبدالهادی شیرازی، سیدعلی حایری و شیخ محمود نجفی، شیخ عبدالجواد کرباسی، سلطانی بروجردی و سیدرضا صدر بهره جسته بود.
از وی دست نوشته‌هایی در زمینه تفسیر طهارت ثلاث و کتاب صلوه برجای مانده است.

 


نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از اضافه شدن 7 عضو جدید به تعداد اعضای این تشکل مهم دینی و حوزوی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر از قم، آیت‌الله مرتضی مقتدایی اظهار داشت: آیات و حجج‌اسلام والمسلمین احمد بهشتی، محسن فقیهی، محسن اراکی، سیداحمد حسینی خراسانی و سید علیرضا حائری، محمد عندلیب همدانی و جواد مروی، اعضای جدید جامعه مدرسین هستند که همگی در جلسه هفته گذشته جامعه حضور یافتند.
وی در خصوص ساز و کار انتخاب اعضای جدید گفت: جامعه مدرسین مصوبه‌ای دارد مبنی بر این که هر از گاهی تعدادی از افراد برای عضویت در جامعه مدرسین جذب شوند،‌ و این مسئله به خاطر آن است که برخی از بزرگواران با توجه به سن بالا و کسالت‌هایی که دارند، کمتر می‌توانند در جلسات جامعه مدرسین حضور داشته باشند، ضمن آن که در طول زمان برخی از اعضا نیز فوت می‌کنند که برای جایگزینی این افراد، چنین مصوبه‌ای وجود دارد.
نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد:‌در همین رابطه کمیسیون جذب اعضا که مرکب از تعدادی از اعضای جامعه مدرسین است، تعدادی را با توجه به سوابقی که دارند، شناسایی و پس از کسب نظرات و دیدگاه‌‌های آنان، جذب می‌کند.

 


رئیس فراکسیون حمایت از حقوق کودکان مجلس شورای اسلامی از اختصاص 40‌میلیارد تومان برای افزایش سرانه‌های مدارس شبانه‌روزی از سوی آموزش و پرورش خبر داد.
قاسم جعفری در بجنورد افزود: این اعتبار برای تامین هزینه‌های مدارس شبانه‌روزی از سوی وزیر اختصاص یافته است.
به گزارش فارس عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری کرد با اختصاص این اعتبار بخش عمده‌ای از مشکلات اعتباری سرانه‌های مدارس شبانه‌روزی مرتفع شود.
فعالیت 400 مدرسه تک دانش‌آموزی
همچنین به گزارش فارس از گچساران، معاون آموزشی نهضت سوادآموزی در نشست هم‌اندیشی با مدیران آموزش و پرورش گچساران، باشت، بهمئی و مدیران مجتمع‌های آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در حال حاضر افزون بر 9 میلیون و 700 هزار نفر بی‌سواد مطلق در کشور وجود دارد که 3 میلیون و 400 هزار نفر از این افراد زیر 50 سال هستند.
وی ادامه داد: با توجه به آمار و ارقام در حال حاضر افزون بر 11 میلیون نفر بالای شش سال بدون احتساب دانش‌آموزان، کم‌سواد در کشور وجود دارد که حداقل سواد این افراد پنجم ابتدایی است.
محمد مهدی‌زاده افزود: با توجه به آمار، امسال 284 هزار نفر از دانش‌آموزان مقطع ابتدایی که سال گذشته مشغول تدریس بوده‌اند به مدرسه نرفته‌اند.
وی با بیان اینکه نظام تعلیم و تربیت ما امسال افزون بر 140 هزار نفر ریزش داشته است، عنوان کرد: در حال حاضر در کشور ما افزون بر 400 مدرسه تک دانش‌آموزی وجود دارد که این نشان از اهمیت علم‌آموزی در کشور دارد.

 


رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین گفت: شایعه بلوکه شدن دارایی ایران در چین صحت ندارد.
به گزارش خبرگزاری مهر از ساری، اسدالله عسکراولادی دیروز در همایش میز کشور چین در مازندران افزود: شایعه بلوکه شدن دارایی ایران در چین توسط نوبخت معاون راهبردی رئیس‌جمهوری اعلام شد و صحت ندارد.
وی افزود: پولمان درچین بلوکه و توقیف نیست بلکه متوقف است و این توقف نیز بر اساس قرارداد دولت دهم است که قرار شد 65 درصد دارایی‌هایمان صرف خرید کالا از چین شود.وی اظهار داشت: در سفر اخیر و رایزنیهای اخیر توافق کردیم که این پول صرف فاینانس نیز شود.رئیس اتاق ایران و چین با بیان اینکه آمادگی هر نوع ارائه خدمات به تولیدکنندگان را داریم، توصیه کرد تا سرمایه‌گذاران از واسطه‌ها کالا نخرند.وی با اشاره به استعفای نهاوندیان از اتاق ایران و روی کارآمدن شافعی بیان داشت: مشاوران نهاودیان دارای نقص بودند.عسکر اولادی بیان داشت: همچنین تشکل‌ها بهترین مشاور هستند که باید به آنها بها داده شود و اتاق بازرگانی بازوی مشورتی برای توسعه و پیشرفت خواهد بود.رئیس اتاق ایران و چین با بیان تشکیل 20 اتاق مشترک ایران با سایر کشورها، خواستار تقویت این اتاقهای مشترک شد.
وی همچنین در پاسخ به صحبتهای رئیس خانه صنعت و معدن مازندران که گفته بود،‌حتی کفن و سنگ قبر را از چین وارد می‌کنیم، اظهار داشت:از چین پارچه کفنی وارد می‌کنیم و یک ایالت چین دارای 80 درصد مسلمان است.وی همچنین بیان داشت: ما به چین پودرسنگ می‌فروشیم و سنگ تحویل می‌گیریم.
رئیس اتاق ایران و چین میزان مبادلات تجاری ایران و چین را در سالجاری 37 میلیارد دلار بیان کرد و گفت: از این میزان 20 میلیارد دلار صادرات و 17 میلیارد تومان واردات است که میزان صادرات بر واردات فزونی دارد.
وی گفت: مناسبات‌ با چین نیازمند برنامه‌ریزی است و اکنون در این زمینه برنامه‌ای وجود ندارد.

 


شیراز- خبرنگار کیهان:
دبیر شورای مرکزی ورزش و مسئول هماهنگی امور ورزش صنعت آب و برق وزارت نیرو با اهدای لوحی از عملکرد ورزشی آبفا شیراز در شش ماهه سال جاری تقدیر کرد.
مالک حسین‌زاده، دبیر شورای مرکزی ورزش و مسئول هماهنگی امور ورزش صنعت آب و برق وزارت نیرو با اهدای لوح تقدیری به الله‌بخش نظرپور رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل آبفا شیراز عملکرد ورزشی آبفا شیراز را در شش ماهه سال جاری قابل تقدیر دانست.

 


رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار کشور از تعیین قیمت آجیل شب یلدا خبر داد و گفت: افزایش نرخ به هیچ وجه نخواهیم داشت.
علیرضا ارزانی ممقانی در مشهد در رابطه با وضعیت قیمت آجیل و خشکبار با توجه به نزدیک شدن به شب یلدا اظهار داشت: افزایش قیمت آجیل و خشکبار را در روزهای آینده و شب یلدا و حتی بعد از آن نیز نخواهیم داشت.
به گزارش فارس وی افزود: قیمت آجیل و خشکبار تعیین شده و دلیلی بر افزایش آن به سبب مناسبت‌های مختلف وجود ندارد.
وی گفت: از 2 ماه پیش بازرسان ویژه، کار نظارت بر قیمت و کیفیت آجیل را آغاز کرده‌اند.
ارزانی افزود: بازرسان راهنما با واحد متخلف، وی را به آموزش در کارگاه‌های نمونه فرآوری خشکبار در سطح استان معرفی می‌کنند و اگر چنانچه فرد متخلف باز هم به کار خود ادامه داد به تعزیرات معرفی و جریمه می‌شود.

 


انتشار کتاب‌های رهبر انقلاب اسلامی در فرانسه
چهار عنوان کتاب جدید از بیانات و دیدگاه‌های رهبر معظم انقلاب در پاریس به زبان فرانسه چاپ و منتشر شد.
این چهار کتاب با همکاری رایزنی فرهنگی ایران و انتشارات البراق برای نخستین‌بار به زبان فرانسه ترجمه و در این کشور به چاپ رسیده‌اند.
«زن: آموزش، کار و مبارزه (جهاد)»، «زن: حقوق و آزادی‌ها، و حجاب»، «نقش زن در خانواده» و «امام مهدی(عج)» اسامی این چهار کتاب است.
بایکوت فیلم «تنهای تنهای تنها»
توسط رسانه‌های مدعی اصلاحات
رسانه‌های وابسته به جریان سیاسی شبه اصلاح‌طلب، فیلم «تنهای تنهای تنها» را بایکوت کرده‌اند.
به گزارش خبرنگار کیهان، در حالی که فیلم «تنهای تنهای تنها» مضمونی فراجناحی و ملی دارد و در آن با نگاهی انسانی و عاطفی به پرونده هسته‌ای کشورمان پرداخته شده است اما روزنامه‌ها و سایت‌های زنجیره‌ای و حتی برخی رسانه‌های هوادار دولت، این فیلم را نادیده گرفته‌اند.
این فیلم که با استقبال قابل توجهی در جشنواره فیلم فجر همراه شد و در جشنواره فیلم کودک و نوجوان نیز در صدر جدول علاقه مردم قرار داشت، در روزنامه شرق تنها با یک یادداشت بسیار کوتاه مواجه شده است. سرویس فرهنگی خبرگزاری خبر... هم که معمولا حوادث حاشیه‌ای و بی‌اهمیت درباره خوانندگان و بازیگران هالیوودی را برجسته می‌کند، برای فیلم «تنهای تنهای تنها» فقط یک مطلب کوتاه را اختصاص داده است. روزنامه‌های «اعتماد» و «آرمان» هم تقریبا هیچ یادداشت، نقد و مصاحبه‌ای را درباره این فیلم منتشر نکرده‌اند.
تحول محتوایی در فیلمنامه‌های تلویزیونی کلید می‌خورد؟
اعضای شورای تخصصی بررسی فیلمنامه‌های سیما منصوب شدند.
به گزارش خبرنگار کیهان، انتصاب پرویز شیخ طادی، دکتر محسن پرویز، محمد میرکیانی، مسعود نقاش‌زاده، دکتر تاجبخش فنائیان، ناصر هاشم‌زاده، مهدی ارگانی، امین عظیمی، مهدی آذرپندار و انسیه شاه حسینی به عنوان اعضای این شورا می‌تواند شروعی برای تحول و اعتلای فیلمنامه‌های برنامه‌‌ها و سریال‌های تلویزیونی باشد. چنان که بسیاری از این برنامه‌ها دچار خنثی‌زدگی بوده و با توجه به شرایط حساس کنونی لازم است که مضامین استراتژیک و ملی بیشتری دستمایه ساخت آثار قرار بگیرد.
به زعم کارشناسان، یکی از دلایل فقر محتوایی اغلب سریال‌های سیما، جدایی فیلمنامه‌نویس‌ها از مراکز تولید اندیشه است. شورای تخصصی بررسی فیلمنامه‌های سیما می‌تواند با رفع این خلأ و ایجاد پیوند میان مراکز آکادمیک، حوزه‌های علمیه و اندیشکده‌های متعهد، با فیلمنامه‌نویس‌ها موجب تحول در برنامه‌های نمایشی سیما شوند.
یک بازیگر: عده خاصی از خانه سینما منفعت می‌برند
بازیگر سینما و تلویزیون معتقد است که منافع حاصل از بازگشایی خانه سینما با توجه به تغییر نکردن وضعیت سینما عاید عده‌ای بخصوص می‌شود.
علی رام نورایی، بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران گفت: فعلا که در سینما تغییر محسوسی مشاهده نمی‌شود ولی امیدوارم که تغییراتی اساسی اتفاق بیفتد و تمام امیدهای ما به ناامیدی بدل نشود.
وی بیان کرد: در سال‌های اخیر که وضعیت استقبال از سینما بسیار تأسف‌بار شده است بعید می‌دانم که تغییری اساسی اتفاق بیفتد که توانایی بیرون آوردن سینما از این رکود را داشته باشد.
نورایی همچنین گفت: بازگشایی خانه سینما تأثیری در ارتقای آن نگذاشته و در مقایسه با زمان پیش از بازگشایی تفاوتی پیدا نکرده است چرا که اگر تغییری هم اتفاق افتاده باشد بیشتر متوجه قشر خاصی از هنرمندان شده است و فقط عده‌ای معدود از تأثیرات آن بهره‌مند می‌شوند و فکر می‌کنم که این بهره‌گیری باید نصیب حامیان واقعی سینما بشود.
استقبال مردم فرانسه
از یک انیمیشن ایرانی
انیمیشن «نبرد خلیج ‌فارس» به کارگردانی فرهاد عظیما با استقبال مردم فرانسه مواجه شد.
فرهاد عظیما کارگردان انیمیشن «نبرد خلیج ‌فارس» در گفت‌وگو با فارس، به بازتاب‌های انیمیشن «نبرد خلیج‌ فارس» اشاره کرد و گفت: این انیمیشن در اکران مردمی جشنواره عمار و در برخی دانشگاه‌‌ها دیده شده و حتی در خارج از کشور نیز در جاهایی نمایش داده شد.
وی افزود: به ما گفتند کسانی که در فرانسه انیمیشن را دیده بودند تعجب کردند که چنین انیمیشن باکیفیتی در ایران تولید می‌شود.
عظیما با بیان اینکه بازتاب انیمیشن در فرانسه با توجه به اینکه کشوری پیشرفته در تولید انیمیشن است، مهم بود، ادامه داد: این بازتاب برای ما نتیجه‌اش آن بود که می‌شود با انیمیشن خوب در خانه غربی‌‌ها نفوذ کرد و حرف خود را زد.
وی با بیان اینکه انیمیشن «نبرد خلیج فارس» بازتاب‌های زیادی داشته، تاکید کرد: عده‌ای از بچه‌های ایرانی که من نمی‌شناسمشان به صورت خودجوش انیمیشن را زیرنویس انگلیسی زدند و این انیمیشن را در یوتیوب قرار دادند که الان با نام انگلیسی قابل جستجو است که این کار تا جایی که می‌دانم حدود 40 هزار بازدید و یک هزار و 800 دیدگاه داشته که به نوعی یک گفتمان بر سر این انیمیشن بین موافقان و مخالفان شکل گرفته است.
2 کتاب شاعر انقلاب
رونمایی می‌شود
هم‌زمان با مراسم بزرگداشت سید حسن حسینی از دو کتاب این شاعر فقید رونمایی می‌شود.
این دو کتاب مجموعه شعر«بال‌های بایگانی» و مجموعه نثر «سکانس کلمات» هستند که به تازگی منتشر شده‌اند.
مراسم بزرگداشت و رونمایی از کتاب‌های تازه منتشر شده‌ سیدحسن حسینی ساعت 16 امروز پنج‌شنبه 21 آذر در انجمن شاعران برگزار می‌شود.

 


سرویس سیاسی -
دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 در ژنو که منتهی به امضای توافقنامه موقت شش‌ماهه شد، اگر چه با استقبال مواجه شد اما در حالی که برخی رسانه‌ها و جریانات داخلی با راه انداختن هیاهو، توافق ژنو را فتح‌الفتوح و پیروزی قرن خواندند، عده‌ای نیز با توجه به سوابق و پیشینه غرب، با این توافقنامه محتاطانه برخورد کرده و خوشبینی در این زمینه را آسیب‌زا دانستند.
اظهارات و مواضع بعدی آمریکایی‌ها درباره توافق ژنو نشان داد، دیدگاه این عده به رغم برخی برچسب‌ها مبنی بر افراط و بدبینی و... مبتنی بر واقع‌بینی بوده است.
در حالی که توافقنامه ژنو صرفاً در حوزه هسته‌ای بوده و حتی در همین حوزه نیز نقدهایی جدی بر محتوای آن وجود دارد اما آمریکایی‌ها در موضع گیری‌های متعدد خود نشان دادند آنان حتی به قول و تعهدات خود نیز پایبند نبوده و موضوع هسته‌ای برای آنان بهانه‌ای بیش نیست و دشمنی و خصومت آنان با ملت ایران و جمهوری اسلامی فراتر از چرخش چند سانتریفیوژ است.
رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز تاکنون بار‌ها این قضیه را گوشزد کرده و نسبت به آن هشدار داده‌اند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در جمع دانش‌آموزان و دانشجویان در 12 آبان سال جاری در این خصوص فرمودند:
« یك مسئله اين است كه دشمنى آمريكا با ملّت ايران و با جمهورى اسلامى اصلاً حول محور هسته‌اى نيست؛ اين خطا است اگر خيال كنيم كه دعواى آمريكا با ما سرِ قضیه هسته‌اى است؛ نه، قضیه هسته‌اى بهانه است؛ قبل از اينكه مسئله هسته‌اى مطرح باشد، همین دشمنى‌ها، همین مخالفت‌ها از اوّل انقلاب بود؛ اگر يك روزى هم مسئله هسته‌اى حل شد - فرض كنيد جمهورى اسلامى عقب‌نشينى كرد؛ همان‌كه آن‌ها می‌خواهند - خيال نكنيد مسئله تمام خواهد شد؛ نه، ده بهانه‌ ديگر را به‌تدريج پيش می‌كشند: چرا شما موشك داريد؟ چرا هواپيماى بدون سرنشين داريد؟ چرا با رژيم صهيونيستى بديد؟ چرا رژيم صهيونيستى را به رسمیت نمى‌شناسيد؟ چرا از مقاومت در منطقه‌ به قول خودشان خاورمیانه حمايت می‌كنيد؟ و چرا؟ و چرا؟ و چرا؟ مسئله اين نيست كه اين‌ها سرِ قضیه هسته‌اى با جمهورى اسلامى اختلاف پيدا كرده باشند؛ نه، تحريم آمريكا از اوّل انقلاب شروع شد، روزبه‌روز هم بيشتر شده است... مسئله مسئله هسته‌اى نيست؛ بايد همه به اين توجّه داشته باشند. اين نيست كه ما خيال كنيم دشمنى آمريكا با جمهورى اسلامى ايران به‌خاطر مسئله هسته‌اى است؛ نه، مسئله مسئله ديگرى است؛[مسئله اين است كه‌] ملّت ايران به خواسته‌هاى آمريكا نه گفت، ملّت ايران گفت آمريكا عليه ما هيچ غلطى نمی‌تواند بكند. اينها با موجوديّت جمهورى اسلامى مخالفند، با نفوذ و اقتدار جمهورى اسلامى مخالفند. همین اواخر يكى از سياستمداران و از عناصر فكرى آمريكا گفت - و گفته‌ او پخش شد، اين مسئله پنهانى هم نيست - كه ايران چه اتمى باشد، چه اتمى نباشد، خطرناك است. اين شخص صريحاً گفت نفوذ و اقتدار ايران - به قول خودشان هژمونى ايران - در منطقه خطرناك است؛ ايرانى كه امروز از اعتبار برخوردار است، از احترام برخوردار است، از اقتدار برخوردار است. آنها با اين دشمنند، با اين مخالفند. آن روزى اين‌ها راضى می‌شوند كه ايران يك ملّت ضعيف، كنارمانده، منزوى، بى‌اعتبار و بى‌احترام باشد.»
آخرین مورد از نشانه‌های بی‌اعتمادی به واشنگتن و باج‌خواهی آمریکایی‌ها را می‌توان در سخنان وزیر امور خارجه این کشور در مجلس نمایندگان یافت. جان کری که برای ادای توضیح درباره توافق ژنو به این جلسه استماع رفته بود، بار دیگر ایران را تهدید به حمله نظامی کرده و رسماً اظهار داشت مشکل آمریکا با ایران تنها هسته‌ای نیست و ایران اگر می‌خواهد تحریم‌ها لغو شود باید دست از حمایت از سوریه و حزب‌الله نیز بردارد!
ما بدبین هستیم
وزیر امور خارجه آ‌مریکا خطاب به اعضای کمیته امور خارجه‌ مجلس نمایندگان آمریکا گفت: باور کنید همه ما بدبین هستیم. ولی اکنون بهترین شانس ممکن را برای مذاکره درباره‌ یک توافق جامع با ایران به دست آورده‌ایم.
به گزارش روزنامه‌ یو اس ‌ای تودی،‌ کری گفت: ما از شما می‌خواهیم به مذاکرا‌تمان و کارشناسانمان زمان و فضای کافی برای این که کارشان را انجام می‌دهند بدهید. این یعنی در حالی که ما مذاکره می‌کنیم تحریم‌های جدید را به تعویق بیندازید. منظور من هرگز نیست، فقط اکنون نه!
مجلس نمایندگان آمریکا در ماه ژوئیه تحریم‌های شدید‌تری را اعمال کرد و سنای آمریکا در حال بررسی لایحه تحریم‌های جدیدی است که پس از به پایان رسیدن مدت زمان توافق موقتی اجرایی خواهد شد.
سناتور لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی و یکی از طرفداران طرح اعمال تحریم‌‌ها علیه ایران در گفت و گو با سی‌ان‌ان گفت: من امیدوارم این هفته بتوانیم سومین دور تحریم‌های دو حزبی را ارائه کنیم. تحریم‌های ما بستگی به نتیجه‌ای دارد که بر اساس آن لغو تحریم تنها زمانی اتفاق می‌افتد که آن‌ها برنامه‌ غنی‌سازی‌شان را متوقف کنند. رآکتورشان را برچینند و اورانیوم غنی‌شده را تحویل دهند.
اد رویس، رئیس جمهوری‌خواه کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا گفت که نگرانی‌های جدی درباره‌ این دارد که «توافق موقتی با ایران» استانداردهای لازم برای محافظت از آمریکا و متحدانمان را رعایت نمی‌کند.
رویس با تکرار اتهامات غرب مبنی بر نظامی بودن برنامه‌ هسته‌ای ایران مدعی شد: این توافق برنامه‌ هسته‌ای ایران را به عقب نمی‌راند و به جای آن به تهران اجازه می‌دهد که عناصر کلیدی توانایی هسته‌ای تسلیحات‌سازی‌اش را حفظ کند.
کری در این جلسه تاکید کرد که توافق موقتی امنیت آمریکا و متحدانش را بیشتر می‌کند و افزود که وی و باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا خود را نسبت به آنچه کری بازداشتن ایران از دستیابی به سلاح هسته‌ای خواند، متعهد کرده‌اند.
وزیر امور خارجه آمریکا گفت: اگر قرار است ملتی را به جنگ بکشانید بهتر است قبل از این کار همه احتمالات رسیدن به یک راه حل صلح‌آمیز را امتحان کنید. ما اکنون در حال انجام همین کار هستیم یعنی بررسی همه‌ گزینه‌‌ها،‌ ولی کاری که ما می‌کنیم به هیچ وجه ساده‌لوحانه نیست.
ادعای عجیب کری که پاسخ دستگاه دیپلماسی را می‌طلبد
کری در این جلسه دیدگاه ایرانیان درباره‌ تحریم‌‌ها را نیز به اعضای کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا ارائه کرد و گفت که ایرانیان این سوال را مطرح می‌کنند که چرا باید کاری که تحریم‌ها برای منع تهران از آن اعمال شده‌اند یعنی غنی‌سازی اورانیوم را بدون برداشته شدن آن تحریم‌‌ها متوقف کنند.
کری در ادامه ادعا کرد که مذاکره‌کنندگان ایرانی می‌گویند: «ما غنی‌سازی را متوقف می‌کنیم و شما تحریم‌‌ها را کاملا متوقف کنید».
این ادعای قابل تامل وزیر امور خارجه آمریکا در حالی است که تاکنون دستگاه دیپلماسی کشور در این خصوص موضعی نگرفته و لازم است مقامات رسمی دولت مشخص کنند آیا چنین ادعایی صحت دارد یا خیر.
به گزارش خبرگزاری رویترز، کری در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: اکنون یک لحظه‌ بسیار حساس دیپلماتیک است.
وزیر امور خارجه‌ آمریکا در ادامه گفت که این تحریم‌‌ها می‌توانند اتحاد کشورهای گروه 1+5 (آمریکا، انگلیس،‌ فرانسه، روسیه، چین و آلمان) را خدشه‌دار کنند.
کری گفت: ما بر سر یک دوراهی هستیم؛ یک مسیر می‌تواند به یک راه‌حل پایدار برای رفع نگرانی‌های جامعه‌ بین‌المللی درباره‌ برنامه‌ هسته‌ای ایران منجر شود و مسیر دیگر می‌تواند به تداوم خصومت و احتمالا درگیری بینجامد.
وزیر امور خارجه آمریکا گفت: آن‌ها می‌دانند که اگر شکست بخورند، تحریم‌‌ها افزایش می‌یابد. ما صد‌ها بار این را گفته‌ایم و خودتان صد‌ها بار این را گفته‌اید و آن‌ها می‌دانند که شما به انجام این کار تمایل دارید، ولی مجبور نیستید این کار را انجام دهید. این به خوبی از وضعیت کنونی آشکار است، زیرا شما اگر لازم باشد می‌توانید در عرض یک هفته این کار را انجام دهید، یعنی زمانی که ما می‌گوییم فایده‌ای ندارد « ما به کمک شما نیاز داریم» و باور کنید ما آماده انجام چنین کاری هستیم.
به دنبال اظهارات کری، سناتور تیم جانسون، رئیس کمیته بانکداری سنای آمریکا گفت که این کمیته فعلا بررسی طرح تحریم‌های جدید را به تعویق می‌‌اندازد.
سی ‌ان ‌ان گزارش داد که به دنبال اظهارات جانسون، این احتمال به وجود می‌آید که رهبران سنای آمریکا بدون عبور دادن طرح تحریم‌‌ها از چارچوب کمیته بانکداری آن را پیش ببرند.
وزیر امور خارجه آمریکا خطاب به قانونگذارانی که خواستار تحریم‌های بیشتر بودند گفت که محدودیت‌های اقتصادی به تنهایی نتوانسته‌اند ایران را از گسترش سانتریفیوژ‌هایش در سال‌های اخیر بازدارند.
کری با تکرار اتهامات غرب مبنی بر نظامی بودن برنامه‌ هسته‌ای ایران گفت که «مسئله‌ای که اینجا مطرح است این است که ما چکار باید کنیم تا آن‌ها به توانایی تسلیحاتی دست نیابند» و افزود که توافق موقتی گامی در این مسیر است.
وی گفت: برای تسلیحاتی شدن به اورانیوم با غنای بسیار بالا نیاز است. طبق این توافق آن‌ها نمی‌توانند اورانیوم با غنای بسیار بالا داشته باشند.
وی در ادامه افزود: اگر ایران به حمایت خود از دولت سوریه و حزب‌الله ادامه دهد، تحریم‌ها کاهش نمی‌یابد.
وزیر امور خارجه آمریکا به این نیز بسنده نکرد و بار دیگر گزینه پوسیده نظامی را علیه ایران مطرح کرد.
کری گفت: اگر ایران هر بخشی از این توافقنامه را نقض کند، همه پیشرفت‌ها متوقف می‌شود و آمریکا می‌تواند به صورت نظامی پاسخ دهد.
کری در مورد امتیازهای دریافت‌شده از سوی ایران هم گفت: در هفته‌های اخیر ارقام بسیار بزرگی را در رسانه‌‌ها شنیده، اما هیچ‌یک از این‌‌ها درست نیست و ایران تنها به ۷ میلیارد دلار از درآمدهای خود دسترسی پیدا می‌کند.
وی افزود این مبلغ یکجا نیز نخواهد بود و به تدریج آزاد می‌شود.
زمزمه درباره
موشک‌های ایران!
مورد دیگر از این دست اظهارات «رز گاتمولر» معاون کنترل تسلیحاتی و امنیت بین‌الملل وزارت خارجه آمریکا است که مدعی شد علاوه بر فناوری هسته‌ای، موشک‌های ایران نیز تهدید محسوب می‌شود.
وی با بیان این ادعا که توان موشکی ایران، اروپا را تهدید می‌کند، گفت آمریکا در حال بررسی گزینه استقرار سامانه سپر موشکی در اروپا است.
گاتمولر که با خبرگزاری «ایتارتاس» گفت‌وگو می‌کرد، در این مورد گفته است: تنها تهدیدی که ایران دارد، احتمال دستیابی آن‌‌ها به تسلیحات اتمی نیست. برنامه موشکی آن‌‌ها پیشرفت زیادی داشته و به همین دلیل است که ما در حال استقرار یک سامانه دفاع موشکی هستیم.

 


در مراسمی از سلسله برنامه‌های پرده عشاق از استاد «علی آهی» پیرغلام پیشکسوت اهل بیت (ع) تجلیل شد.
به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین شهاب مرادی رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در آیین گرامیداشت «علی آهی» پیر غلام پیشکسوت اهل بیت (ع) از سلسله برنامه‌های «پرده عشاق» که در مجموعه شهدای انقلاب اسلامی «سرچشمه» برگزار شد، اظهار داشت: آقای آهی دارای ویژگی‌های مختلف شخصیتی هستند، ایشان دارای شخصیتی انقلابی و متعهد به مذهب و پایبند به آن هستند.
وی «علی آهی» را مداحی صاحب سبک دانست و اظهار کرد:‌ این برنامه تجلیل از یک سبک ویژه مداحی است و در سلسله برنامه‌های «پرده عشاق» نیز از یک سری مداحان با سبک‌های مختلف و صاحب سبک تجلیل می‌شود.
در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین شجاعی از وعاظ مشهور تهران نیز به سخنرانی پرداخت و گفت:‌ «علی آهی» آبروی لباس مداحی است.
وی اظهار داشت: سیر اسلام همواره با شعر و سخن همراه بوده است که از آن جمله می‌توان به سرایش اشعاری از سوی «حسان بن ثابت» یکی از شعرای اهل‌بیت(ع) پس از واقعه غدیر خم اشاره کرد.
این خطیب دینی با اشاره به برخی از تاییدات پیامبراسلام(ص) و حضرت علی (ع)نسبت به سرودن شعر و کار شاعران گفت:‌ این گونه اشعار حاوی تعقل،‌ حکمت و فهم و مطابق با مبانی عمیق با مباحث حقیقی انسانی است.
شجاعی با بیان اینکه «سراییدن شعر به فهم بالایی نیاز دارد» اظهار داشت: یک مداح و شاعر باید جنس مداحی و شاعری را در وجود خود داشته باشد و داشتن حافظه نیز از جمله مقتضیات مداح شدن است.
وی با اشاره به اینکه «مداحی یک فیض عالی الهی است» افزود:‌ منابع حال حاضر ما در عرصه مداحی غیر از آن چیزی است که در 50 سال گذشته داشته‌ایم.
در ادامه این مراسم، علی انسانی مداح و شاعر آیینی پیشکسوت نیز گفت: اخیرا برخی به حضرت امام حسین (ع) و ذاکران آن حضرت می‌تازند که زمانی تاکنون نبوده و نیست که بتوانیم ما دفاعی از آن حضرت و ذاکران ایشان داشته باشیم.
بنا بر این گزارش، در ادامه این مراسم با حضور ایازی معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین زائری مدیر مسئول نشریه خیمه، مصطفی خرسندی رئیس کانون مداحان کشور و جمعی دیگر از مسئولان حاضر، از علی آهی تجلیل به عمل آمد و هدایا و تقدیرنامه‌های مختلفی از سوی دستگاه‌‌ها و نهادهای گوناگون به وی اهدا شد.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10