(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 23 آذر 1392 - شماره 20664

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هدیه به خوانندگان
خطیب جمعه تهران:بلوکه کردن دارایی‌های ایران دزدی است آمریکا به این دزدی افتخار می‌کند!
در پرتو وحی
اخبار ادبی و هنری
امام جمعه قم: عهدشکنی غربی‌ها پاسخ هوشمندانه ملت ایران را در پی خواهد داشت
باهنر رئیس جبهه پیروان شد
غبارروبی حرم مطهر حضرت معصومه(س) توسط شهرداران کلان‌شهرهای کشور
واکنش مقامات وزارت خارجه به تحریم‌های جدید آمریکا
واشنگتن از مسیر توافق ژنو خارج شده است
رئيس سازمان انرژي اتمي: نمونه‌برداري از آب سنگين اراک صورت نگرفته است
کوتاه از ایران
در دهه آخر ماه صفر
خراسان رضوی آماده پذیرایی از 3میلیون زائر است
وزیر کشور:وزارت کشور بازیگر جریان‌های سیاسی نیست
رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی خبر داد
اعزام پزشکان بسیجی به کشورهای همسایه و آفریقایی
اعتراض کمیسیون حقوق ‌بشر اسلامی به دولت آذربایجان
کشف آلرژن جدید توسط محققان در مشهد
با حضور مبلغان زن 14 کشور اسلامی
همایش ملی شهیده شاخص کشور در آمل برگزار شد
معاون وزیر راه و ترابری:وضعیت اعزام زائران عتبات عالیات از شلمچه مناسب نیست
همزمان با دهه سوم ماه صفر انجام می‌شود
اعزام 2 هزار مبلغ به سراسر کشور
   


شهید آیت‌الله بهشتی(ره): هر که افتخار انسان بودن و حامل روح خدا بودن را می‌خواهد، باید بار سنگین مسئولیت داشتن و انتخاب کردن را هم به دوش بکشد.

 


خطیب موقت تهران با بیان اینکه مذاکرات فرصت خوبی است تا آقایان زیبایی‌های انقلاب اسلامی را به دنیای غرب نشان دهند، گفت:‌ تیم مذاکره‌کننده باید به غرب بفهماند ایران‌هراسی امری غلط است و مبنای حکومت اسلامی رافت و محبت به همه است.
به گزارش فارس، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته، با اشاره به مذاکره هیئت ایرانی با کشورهای 1+5 پیشنهاد کرد که تیم مذاکره‌کننده ایرانی زیبایی‌های انقلاب اسلامی را در کنار مذاکرات به دنیای غرب نشان دهد و به آن‌ها بفهماند ایران‌هراسی موضوع غلطی است و به آن‌ها نشان دهد مبنای حکومت اسلامی رأفت و مهربانی به همه به‌خصوص غیر مسلمانان است.
وی با تاکید بر اینکه باید شگردهای طرف مقابل را شناخت و فریب لبخند‌ها و دست ‌دادن‌‌ها را نخورد، یادآور شد: مشکل اصلی آمریکا با ما هویت اسلامی ماست. از این رو راه پرپیچ و خمی در پیش روست و باید عزت، حکمت و مصلحت را در نظر گرفت و در حفظ آرمان‌‌ها و منافع حیاتی کوشا بود.
آیت‌الله موحدی کرمانی در ادامه با بیان اینکه مبارزه، برنامه‌های متنوعی دارد، تصریح کرد: گاهی یک رزمنده در میانه جنگ شمشیر می‌زند و گاهی سر خود را زیر سپر می‌گیرد از این رو باید در هنگام خود، نرمش و در موقع مناسب، قهرمانانه عمل کرد.
امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه نباید از آرمان‌‌ها و اصول کوتاه آمد و هر گونه توافق و همکاری نباید بر سر این اصول باشد، افزود: اگر امتیازی می‌دهیم باید به طور مساوی امتیاز بگیریم و حسن نیت در این زمینه غلط است چرا که دشمن، دشمنی می‌کند و مردم نیز اجازه نمی‌دهند تاریخ پردرد و رنج ملت ایران فراموش شود.
وی با بیان اینکه ما هر چه بیشتر امتیاز دهیم عطش آمریکا و 1+5 نیز بیشتر می‌شود و بهانه جدیدی برای آن‌ها به وجود می‌آید، گفت:‌ ما دیدیم که هنوز مرکب توافق خشک نشده است، زیر همه چیز می‌زنند و حق غنی‌سازی را انکار می‌کنند، حتی با کمال پررویی گفتند همه گزینه‌‌ها حتی گزینه نظامی روی میز است و می‌گویند به رئیس‌جمهور ایران اعتماد نداریم؛ ایرانی‌‌ها هم به شما بی‌اعتماد هستند.
امام جمعه موقت تهران یادآور شد: برخی فکر می‌کنند پایبندی به اصول و ارزش‌‌ها مانع از رسیدن به توافق است اما هر چه پایبندی ما به این اصول بیشتر باشد هیبت ایران برای طرف مقابل بیشتر می‌شود.
وی ادامه داد: وقتی دشمن اینگونه رفتار می‌کند ما باید در حل مشکلات خود و به ویژه مشکلات اقتصادی به درون توجه کنیم چرا که ما از نیروی انسانی ارزنده، جوانان انقلابی و ظرفیت فراوانی برخوردار هستیم.
آیت‌الله موحدی کرمانی با بیان اینکه دشمن می‌گوید ما حق غنی‌سازی ایران را قبول نداریم و این باید به صفر برسد، تاکید کرد: این در حالی است که حق غنی‌سازی حق مسلم ماست.
امام جمعه موقت تهران گفت: دشمن می‌گوید ما از تحریم‌‌ها کم نمی‌کنیم، به درک که کم نمی‌کنید ما خودمان را مجهز می‌کنیم و مچ شما دزدان را می‌گیریم؛ ‌بلوکه کردن پول ایران دزدی است آیا شما به این دزدی افتخار می‌کنید؟
وی افزود: با کمال پررویی می‌گویند فعلا از این پولی که دزدیده‌ایم، 4 میلیارد دلار آن را آن هم اقساطی نه به صورت نقد به شما می‌دهیم. لذا از این پررویی‌‌ها زیاد است اما عجیب این است اوباما از شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل ابراز ناراحتی کرده بود در حالی که مردم ایران بیدار و باهوش هستند و جنایات 35 ساله آمریکا را فراموش نمی‌کنند.
وی با اشاره به این جمله تاریخی امام که آدم شدن آمریکا محال است، ‌ادامه داد: روح سلطه‌طلبی با آمریکایی‌‌ها عجین شده و تا زمانی که آن‌ها چنین غرور و مواضع غلطی دارند و متکبرانه سخن می‌گویند باید منتظر باشند که شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل کوبنده‌تر و رساتر ادامه پیدا کند.
امام جمعه موقت تهران به دیدار اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: ایشان فرمودند فرهنگ و ارزش‌های فرهنگی هر ملت بیانگر هویت آن ملت است و در همین زمینه تاکید داشتند که اقتصاد و سیاست در ذیل و حاشیه و اصل فرهنگ است.
وی با بیان اینکه مسئولان باید به اهمیت فرهنگ توجه ویژه داشته باشند، یادآور شد: همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند باید برای همه موضوعات فرهنگی اعم از اقتصادی، علمی، سیاسی و اجتماعی پیوست فرهنگی ایجاد شود.
خطیب موقت تهران با اشاره به تلاش دشمن برای انحراف مسلمانان از فرهنگ اصیل دینی خاطرنشان کرد: ما باید فضای کشور خود را از برنامه‌های خوب، ارشاد گونه و تذکر پر کنیم؛ پیشنهاد بنده این است که وزارت ارشاد یک سی‌دی بسیار متین و منطقی را در اختیار مغازه‌داران و خانواده‌‌ها قرار دهد تا فضای جامعه از این تذکرات پر شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر ممکن است اگر یک نفر متعرض شود اوباش برای او مزاحمت ایجاد کنند در حالی که اگر فضای جامعه از این ارشاد و هدایت‌‌ها پر شود، خواهیم دید در فرصتی کوتاه به خواست خدا فرهنگ ما از این وضعیت بدی که بدحجاب‌‌ها دارند، تغییر می‌کند.
آیت‌الله موحدی کرمانی همچنین با اشاره به حق تقوا اظهار داشت: حق تقوا سه جمله است؛ مطیع خدا بودن، به یاد خدا بودن و شکرگزاری نعمت‌های خدا را به جای آوردن.
وی راه حفظ خود از گناه را توجه به باطن گناه دانست و یادآور شد: نباید حب دنیا که محل اقامت است، ما را فریب دهد چرا که ما را آورده‌اند تا از این مقطع حیات عبور کرده و سرمایه‌ای برای زندگی ابدی به دست آوریم.
معاون اول قوه قضاییه:
ملت ایران از مواضع خود یک گام هم عقب‌نشینی نمی‌کند
گزارش فارس حاکی است سید ابراهیم رئیسی معاون اول قوه قضاییه پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران در سخنانی تصریح کرد: حضرت اباعبدالله الحسین برای ما سیره و سلوک هستند و می‌توانیم ایشان را به داخل همه روابطمان بیاوریم و از ایشان و زندگی‌شان درس بگیریم تا موفق شویم.
معاون اول قوه قضاییه با اشاره به اینکه دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی درس بزرگ واقعه عاشوراست گفت: در موضع حق‌خواهی و عدالت‌خواهی و مقاومت در راه هدف یک گام هم در مقابل دشمن عقب‌نشینی نخواهیم کرد.
رئیسی با اشاره به این مطلب که در این تطوراتی که بعد از پیروزی انقلاب بوده در برخی موارد تاکتیک‌های ما عوض شده‌اند گفت: در این زمان‌‌ها گفتمان ما ثابت بوده است و ارزش‌‌ها عوض نمی‌شوند و ما هیچگاه به انفعال نخواهیم رفت.
وی درباره موضوع هسته‌ای و مهم بودن و اساسی بودن آن گفت: عزیزانی که در حوزه دیپلماسی تلاش می‌کنند حرمتشان مورد توجه هست و به نام نظام سخن می‌گویند اما نکته‌ای که قابل توجه است این است که استراتژی‌های ما ثابت است اما در یک موضوع امکان تغییر روش باشد اما به عزیزانمان تجربه‌ای می‌گویم. در قرارداد الجزایر واژه تابعیت آمد و در متن توافقنامه به آن اشاره شد در حالی که ما تابعیت مضاعف را به رسمیت نمی‌شناسیم اما در سایر کشور‌ها تابعیت مضاعف را به رسمیت می‌شناسند.
وی افزود: از همین واژه‌ای که قابل برداشت است سوءاستفاده کردند و رفتند تفسیر کردند و باعث شد بسیاری از افراد ضد انقلاب که اموالشان مصادره شده بود رفتند و علیه ایران در دادگاه شکایت کردند.
حجت‌الاسلام رئیسی ادامه داد: در حوزه دیپلماسی مراقب واژگان و کاربرد آنها باشید، متن باید به قدری حساب شده باشد تا مورد سوءاستفاده قرار نگیرد لذا من اینجا می‌گویم ملت بزرگ ایران در موضع حق‌خواهی و عدالت‌خواهی و مقاومت در راه هدف یک گام هم در مقابل دشمن عقب‌نشینی نخواهد کرد. معاون اول رئیس قوه قضائیه به موضوع حقوق بشر اشاره کرد و گفت: حقوق بشری که آنها می‌گویند با آنچه ما می‌گوییم اختلاف مبنایی دارد. نگاه به انسان از نگاه مکتب ما با نگاه آنها متفاوت است. غرب به دنبال پرده‌دری و بی‌حجابی و بی‌عفتی و تهدید فضای خانوادگی انسان‌هاست و با تشکیل شبکه‌های اجتماعی به دنبال همین موضوع است. ما در دینمان پوشاندن عیوب دیگران داریم، عفاف داریم و مبنای ما با آن‌ها در خیلی از مسائل متفاوت است.

 


نامه عمل خودت را بخوان!
قرآن کریم:
( و به انسان در قیامت می‌گوئیم:) کتابت (نامه عمل خودت) را بخوان!
کافی است که امروز، خودت حسابگر (کارهایت) باشی!
سوره اسراء - آیه 14

 


تلاش حلقه بهاییان برای طرح «گذشته» در گلدن گلوب!
حلقه بهاییان فرانسه در تلاش برای طرح فیلم «گذشته» در مراسم جایزه گلدن گلوب است.
به گزارش خبرنگار کیهان،تلاش یاد شده موجب شد که این فیلم به عنوان نامزد این جایزه انتخاب و معرفی شود.
در راس حلقه بهاییان فرانسه «پانته‌آ پناهی» قرار دارد که واسطه اعطای جایزه اتحادیه اروپا به سازنده فیلم گذشته است.
فیلم گذشته روایتی علیه مهاجران به فرانسه است و پناهی ماموریت دارد تا فیلم سازان ایرانی را برای ساخت فیلم‌های هدف علاقه اتحادیه اروپا شناسایی و بکار گیرد.
افشاگری درباره توطئه‌ آل‌ سعود
علیه فلسطین
فیلم «پادشاه شن‌ها» که به تازگی در سینماهای دمشق اکران شده است، ضمن پرداختن به زندگی بنیانگذار پادشاهی سعودی و جزئیات حکومتش، توطئه او علیه فلسطین را افشا می‌کند.
به گزارش فارس، استان دمشق ساعت 19 روز پنجشنبه، شاهد اکران فیلم سینمایی «پادشاه شن‌ها»، به کارگردانی «نجدت اسماعیل أنزور»، کارگردان سوری بود.
این فیلم به گونه‌ای ساخته شده است که ضمن به تصویر کشیدن سیره زندگی «عبد العزیز آل سعود»، بنیانگذار پادشاهی عربستان سعودی، جزئیات توجه وی به اِعمال حکم حد یا شمشیر و سوء استفاده از قرآن کریم و سخن خدا در راه تحقق خواسته‌هایش برای دستیابی به ثروت‌های کشور عربستان و نفت آن را ترسیم می‌کند.
بخش‌هایی از این فیلم توافق دو جانبه انگلیس و عربستان را به تصویر می‌کشد که بر مبنای آن انگلیس از آل سعود به منظور تشکیل کشور عربستان سعودی حمایت کرده و در قبال آن آل سعود نیز از اشغال سرزمین فلسطین توسط جنبش صهیونیسم حمایت کرده است.
همچنین این فیلم صحنه‌های مهمی از خیانت، ثروت، قدرت و فساد سعودی‌‌‌ها را به تصویر کشیده و افشا می‌کند.
اعتراض مسیحیان به تحریف دین و تاریخ در هالیوود
ساخت فیلم هالیوودی «نوح»، این بار احساسات مسیحیان دیندار را برانگیخته و آن‌‌ها نسبت به تحریف دین و تاریخ در هالیوود اعتراض کرده‌اند.
«نوح»، نام فیلمی هالیوودی به کارگردانی «دارن آرونوفسکی» و بازی «راسل کرو»، «آنتونی هاپکینز» و «اما واتسون» است که با آنکه هنوز به نمایش درنیامده ولی مورد اعتراض شدید برخی از مسیحیان قرار گرفته است.
این فیلم که قرار است 28 مارس 2014 به نمایش درآید پیش از آنکه کلید بخورد، گفته می‌شد که یک پروژه نه‌چندان گران براساس روایت انجیل از حضرت نوح است، ولی زمانی‌که اولین تیزر تبلیغاتی از این فیلم پخش شد،این فکر به ذهن رسید که این فیلم بیش از آنکه یک روایت مذهبی از یک حادثه تاریخی باشد، یک فیلم پرزرق و برق با بودجه‌ کلان همچون دیگر روایات تحریف شده هالیوود از دین و مذهب باشد.
اکنون مسیحیان بالاخص پروتستانی‌‌‌ها در اعتراض به ساخت این فیلم معتقدند که با توجه به سابقه ساخت فیلم‌های مذهبی و دینی در هالیوود، چندان دور از ذهن نیست که هالیوود این بار نیز با تحریف گفته‌های انجیل درباره حضرت نوح، تصویری نادرست از این روایت تاریخی را به مخاطب ارائه داده باشد.
برخی از گروه‌های مسیحی نیز در وبلاگ‌‌‌ها و صفحات اینترنتی‌شان ضمن اعتراض به ساخت این فیلم، به پیشینه هالیوود در این زمینه اشاره کرده‌اند.
آن‌‌ها با بررسی فیلم‌هایی چون «داستان تولد» ساخته «کاترین هاردویک»، «شاهزاده مصر»، «ده فرمان» و سریال «انجیل» و ... بر این عقیده‌اند که هالیوود همواره حقایق دینی و تاریخی را تحریف کرده است.
شعر فجر هفته آینده کلید می‌خورد
سرانجام پس از نامه‌نگاری و پی‌نوشته‌های فراوان حوزه شعر به معاونت فرهنگی وزارت ارشاد بازگشت و از هفته آینده جشنواره شعر فجر کار خود را آغاز می‌کند.
قادر طراوت‌پور مسئول دفتر شعر و ادب با اعلام این خبر اظهار داشت: شعر در حوزه معاونت فرهنگی قرار گرفته است و دبیرخانه جشنواره بین‌المللی شعر فجر هم در دفتر شعر و ادب وزارت ارشاد در معاونت فرهنگی دایر شده و هفته آینده کار را آغاز می‌کند.
وی در پاسخ به این پرسش که مسئولان برگزار کننده جشنواره بین‌المللی شعر فجر مشخص شده‌اند، تصریح کرد: هنوز این اتفاق رخ نداده و از هفته آینده فعالیت‌‌‌ها نهایی می‌شود. اما این حوزه به معاونت فرهنگی بازگشته است.
استاد حبیب‌الله چایچیان تقدیر می‌شود
حبیب‌الله چایچیان مشهور به «حسان» در ادامه آیین تجلیل از پیرغلامان حسینی تقدیر خواهد شد.
در این مراسم افرادی همچون علی انسانی، حجت‌الاسلام حسین اسکندری، حمیدرضا برقعی و ... به سخنرانی و شعرخوانی می‌پردازند. اجرای مراسم تعزیه‌خوانی از دیگر بخش‌های این برنامه است.
علاقه‌مندان برای حضور در این مراسم می‌توانند از ساعت 18 فردا به تالار کوثر مراجعه کنند.
حبیب‌الله چایچیان در سال 1302 در تبریز متولد شد. وی انگیزه‏ شاعرى خود را، عشق مادرش به مولا على و اهل‏بیت(ع) دانسته که پیوسته او را به سرودن اشعار مذهبى در مدح و مرثیه ائمه اطهار(ع) تشویق مى‏کرده‌اند.
حسان از شاعران پیشکسوت انقلاب و صاحب اشعار قابل تأمل و توجهی در حوزه شعر آیینی است. شعرهایی چون «آمده‌ام‌ای شاه پناهم بده»،‌ «امشب شهادت‌نامه عشاق امضا می‌شود» سروده حسان است که توسط مداحان و خوانندگان ایران به گوش مردم رسیده است.

 


قم-‌خبرنگار کیهان:
امام جمعه قم با اشاره به سخنان اخیر مسئولان کاخ سفید گفت: هرگونه عهدشکنی و نقض توافقنامه ژنو پاسخ صریح و هوشمندانه ملت ایران را در پی خواهد داشت.
آیت‌الله حسینی‌بوشهری در خطبه‌های نمازجمعه که در شبستان حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد با انتقاد شدید از سخنان اخیر رئيس جمهور و وزیر خارجه آمریکا گفت: هنوز مرکب توافقنامه ژنو خشک‌نشده آنها از برچیدن برنامه هسته‌ای ایران سخن می‌رانند و با کمال وقاحت می‌گویند ایران باید برنامه هسته‌ای خود را به فراموشی بسپارد.
وی گفت: ملت ایران زیر بار زور و تهدید نمی‌رود و علی‌رغم 35 سال تحمل انواع رنج‌ها و تحریم‌ها امروز اعلام می‌کنیم اگر کوچکترین نقض عهدی صورت بگیرد ما به پیش از توافق ژنو برمی‌گردیم و این بار در گستره وسیع‌تر و با سرعت بیشتر برنامه‌ هسته‌ای خود را پیش خواهیم برد.
خطیب جمعه قم سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع اعضای شورای انقلاب فرهنگی را بسیار کلیدی و برجسته عنوان کرد و گفت: از شورای عالی انقلاب فرهنگی که دارای عناصری عالم و فرهیخته است انتظار می‌رود آستین‌ها را بالا بزنند و آنچه را که مورد نظر رهبر معظم انقلاب است تحقق ببخشند.
وی با انتقاد از کسانی که فرهنگ را یک امر حاشیه‌ای فرض می‌کنند گفت: ما باید بر ارزش‌های فرهنگی خود اصرار ورزیم زیرا هزاران سایت و شبکه دشمن در تلاشند تا فرهنگ دینی ما را تضعیف کنند که باید در مقابل این تهاجم فرهنگی ایستاده و راه آن هم تقویت فرهنگ و حراست از آن است.
آیت‌الله بوشهری همچنین با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله دکتر مفتح گفت: وی بزرگترین منادی وحدت حوزه و دانشگاه بود و دلسوزانه پیگیر این وحدت و نزدیکی این دو با یکدیگر بود.

 


سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری از انتخاب محمدرضا باهنر به عنوان رئیس این تشکل خبر داد.
سیدکمال سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه جلسه شورای مرکزی جبهه متبوعش برگزار شد، گفت: دستور جلسه انتخاب رئیس جدید جبهه پیروان بود و با اکثریت آرا محمدرضا باهنر به عنوان رئیس جدید این جبهه انتخاب شد.
وی با بیان اینکه در این جلسه نواب رئیس اول و دوم نیز انتخاب شدند، اظهار داشت: اسدالله بادامچیان به عنوان نائب رئیس اول و حسن غفوری‌فرد و کوهکن نیز به عنوان نواب رئیس دوم انتخاب شدند.
سجادی به تسنیم گفت: همه تشکل‌ها روی ریاست محمدرضا باهنر به عنوان رئیس جدید جبهه پیروان به اجماع رسیده بودند.

 


شهرداران کلان‌شهرهای کشور پس از دو روز بحث و تبادل نظر در نشست مشترک با نمایندگان مجلس، ضریح مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) را غبارروبی کردند.
به گزارش خبرگزاری موج، چهارمین نشست مشترک هیئت رئیسه فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی و شهرداران کلان شهرهای کشور به مدت دو روز در قم برگزار شد و کارشناسان و مدیران شهری با همراهی نمایندگان مجلس به به بحث و تبادل نظر در مورد موضوعات مختلف بودجه‌ای پرداختند. کارگروه‌‌‌های گوناگون درآمدی، حمل‌ونقل و بافت فرسوده طی این دو روز مباحث مربوط به مشکلات مجموعه مدیریت شهری را در بودجه 93 مورد ارزیابی قرار دادند و پیشنهادات لازم را برای تایید نهایی به نمایندگان مجلس و اعضای فراکسیون مدیریت شهری و روستایی منتقل کردند. زیارت و غبارروبی حرم مطهر فاطمه معصومه(س) از جمله برنامه‌های جانبی در نظر گرفته شده برای شهرداران و کارشناسان مدیریت شهری بود.
همچنین شهرداران در پایان به مکان ساخت ضریح جدید حرمین عسکریین در قم رفتند و از این ضریح دیدن کردند.

 


مقامات وزارت امور خارجه کشور با انتقاد از مواضع آمریکا و اعمال تحریم‌های جدید ضدایرانی توسط این کشور، این اقدام را حرکت در خارج از مسیر توافقنامه ژنو خواندند.
سخنگوی وزارت امور خارجه درخصوص تحریم‌های اخیر وزارت‌خانه‌های خزانه‌داری و خارجه آمریکا در مورد به اصطلاح «تحریم‌های جدید آمریکا علیه حامیان برنامه اتمی ایران» اظهار داشت: متاسفانه شاهد یک سردرگمی جدی در رویکرد، تصمیمات و اظهارات مقامات آمریکایی هستیم و در حالی که مقامات دولت آمریکا به ظاهر در حال توجیه بخشهای قانون‌گذاری ایالات متحده برای خودداری از تصویب تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران و در چارچوب پیشبرد طرح اقدام مشترک جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 هستند، از سوی دیگر در اقدامی سوال‌برانگیز وزارت‌های خزانه‌داری و خارجه آمریکا در اقدامی غیرسازنده و در مسیر رویکردهای قبلی که بارها از سوی مقامات بلندپایه آمریکا ناموفق بودن آن به صراحت مورد تأکید قرار گرفته است، مجددا به این اقدام تکراری و بی‌فایده مبادرت کرده و مجموعه‌هایی از ایران و چند شرکت خارجی را در فهرست تحریم‌ها قرار داده‌اند.
افخم با اشاره به اینکه گروهی در داخل و خارج از دولت آمریکا تلاش دارند توافق ژنو را از بین ببرند، گفت: این افراد با درک ناقص و بدفهمی خیال می‌کنند که تحریم‌ها و نه رسیدن به تفاهم راه‌حل‌نهایی است.
سخنگوی وزارت امور خارجه با تأکید بر جدیت جمهوری اسلامی ایران برای رفع نگرانی‌های منطقی طرفهای گفت‌وگو درخصوص برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران، ضمن انتقاد شدید از اقدام اخیر افزود: این‌گونه اقدامات را غیرسازنده و خارج از مسیر تفاهم انجام شده در ژنو ارزیابی و دولت ایالات متحده آمریکا را به پایبندی، واقع‌بینی و مرعوب نگردیدن در برابر برخی تندروهای مخالف روند مذاکرات ژنو توصیه می‌کنیم.
افخم افزود: مسئولیت عواقب اقدامات نسنجیده تماما به عهده دولت آمریکا است.
همچنین سیدعباس عراقچی عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در واکنش به اقدام دولت آمریکا مبنی بر افزودن اسامی افراد و شرکت‌های جدیدی به فهرست تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران، از این اقدام بشدت انتقاد کرد و گفت: این اقدام خلاف روح توافقنامه ژنو است. معاون امور حقوقی و بین‌الملل وزیر امور خارجه در پاسخ به این سوال که با توجه به اعمال تحریم‌ها، تهران چه تصمیمی خواهد گرفت؟ افزود: در حال ارزیابی شرایط موجود هستیم. وزیر امور خارجه کشورمان نیز با تاکید بر این که ادعای آمریکایی‌ها هیچ نفعی برای آنها ندارد گفت: پاسخ مردم ایران به تهدیداتی نظیر گزینه نظامی آمریکا، مقاومت است. به گزارش خبرگزاری‌ها، محمدجواد ظریف در حاشیه دیدار با آیت‌الله علم‌الهدی عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مشهد مقدس اظهار کرد: به نظر بنده حرف‌هایی نظیر تهدید نظامی و اینکه گزینه‌ها روی میز است معنا ندارد. وی افزود: اولا گزینه نظامی فایده برای کسی ندارد که از آن استفاده می‌کند، به همین دلیل غیرقانونی است.
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: آمریکا از وقتی که گزینه نظامی را استفاده کرده و در جاهایی که استفاده کرده چه منفعتی برده است که فکر می‌کند باز هم منفعت می‌برد.

 


رئيس سازمان انرژي اتمي اعلام کرد هيچ نمونه‌برداري از تاسيسات کارخانه توليد آب سنگين اراک صورت نگرفته است.
علي‌اکبر صالحي رئيس سازمان انرژي اتمي ايران در حاشيه کنگره شهداي جهاد علمي در جمع خبرنگاران با اشاره به توافق ژنو تاکيد کرد ملت عزیز ایران مطمئن باشند فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان در تمام عرصه‌‌ها در چارچوب منافع ملی پیش می‌رود.
وی گفت: برخی حرف‌‌ها که گفته می‌شود فعالیت هسته‌ای ایران کند شده است، نادرست و بی‌اساس است و فعالیت‌های هسته‌ای ایران کند نشده است.
وی در رابطه با نیروگاه بوشهر گفت: من اعلام کرده‌ام که ان‌شاءالله در سال آینده شاهد کلنگ‌زنی نیروگاه جدید اتمی همراه با آب شیرین‌کن برای خطه جنوب کشور به ویژه مردم بوشهر باشیم و خوشبختانه در بودجه سال 93 که از سوی دولت ارائه شده است این مسئله دیده شده است.
رئیس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر این‌که آیا در بازدید بازرسانان آژانس از تاسیسات تولید آب سنگین اراک نمونه‌برداری صورت گرفته است؟ با تکذیب این مسئله گفت: هیچ نمونه‌برداری صورت نگرفته و فقط بازدید بوده است.

 


تشرف به اسلام
رشت - خبرنگار کیهان:« نولیاروت وارگاس کرسپو» زن 25 ساله آرژانتینی با حضور در دفتر امام‌جمعه بندرانزلی با خواندن شهادتین به دین مبین اسلام مشرف شد و نام مریم را برای خود انتخاب کرد.این زن از طریق مطالعه و تحقیق با مبانی و اصول دین مبین اسلام آشنا شد.گفتنی است این بانوی آرژانتینی بعد از مشرف شدن به دین اسلام با مردی اهل بندرانزلی ازدواج کرد.
17 هزار سازمان مردم نهاد
همدان - خبرنگار کیهان: مدیرکل سازمان‌های مردم نهاد وزارت کشور، گفت: 17 هزار سازمان و تشکل غیردولتی در کشور تاسیس شده است.داود امینی در نخستین مجمع عمومی سازمان‌های مردم نهاد استان همدان افزود: از این تعداد 32 سازمان مردم نهاد فعال در ایران، دارای مقام مشورتی هستند و مجوز خود را از شورای اجتماعی و اقتصادی سازمان ملل متحد «اکوسوک» دریافت کرده‌اند.وی ادامه داد: در حال حاضر بیشترین تعداد سمن‌ها، در حوزه‌های خیریه و نیکوکاری و کمترین تعداد در مدیریت بحران فعالیت می‌کنند.وی تاکید کرد: با توجه به اینکه ایران جزو کشورهای حادثه‌خیز بوده و از 40 مورد حوادث شناخته شده در دنیا، 31 مورد آن در کشور ما روی می‌دهد به طوری که رتبه ششم را از این لحاظ دارا هستیم، لذا فعالیت سمن‌ها در این حوزه‌ها باید بیشتر شود.
ایجاد شغل با نقدینگی سرگردان
گرگان - ایرنا: مشاور عالی وزیر کشور گفت: برای ساماندهی نقدینگی سرگردان موجود در کشور و همچنین ایجاد 5 میلیون و 300 هزار شغل، نیاز به اراده، تضمین، تصمیم، تامین و تبلیغ داریم.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید «رضا اکرمی» افزود: سامان دادن 500 هزار میلیارد ریال نقدینگی سرگردان در کشور 20 میلیارد دلار و یورو نگهداری شده در منزل، به معنای واقعی حماسه اقتصادی است.به گفته وی، اگر آنها که پول در منزل نگهداری می‌کنند، بخواهند ثوابی کنند، می‌توانند به 900 هزار جوان «دختر و پسر» از طریق صندوق‌های قرض‌الحسنه، وام‌های قرض‌الحسنه پرداخت کنند تا آنان به خانه‌های بخت بروند و یا اگر می‌خواهند کارمزد از 15 درصد به بالا بگیرند، پول‌های خود را در بانک نگه دارند.
ارائه 4 عنوان فیلم
سمنان - ایرنا: رئیس حوزه هنری از ارائه چهار عنوان فیلم توسط این حوزه در جشنواره فیلم فجر خبر داد.«محسن مومنی شریف» گفت: یک عنوان فیلم تحت نام «مهمانداری» آماده شده و سه فیلم دیگر در برنامه است.وی با بیان اینکه تلاش بر رساندن سه فیلم دیگر در دست اقدام است گفت: فیلم «مزار شریف» که تصور می‌کردیم به جشنواره برسد، آماده نمی‌شود و بقیه فیلم‌ها می‌رسد.
تولید مرغ با کیفیت
همدان - واحد مرکزی خبر: تولید مرغ با وزن کم و کیفیت بالا، سیاست معاونت بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی است. معاون وزیر جهاد کشاورزی با مقایسه طول دوره پرورش تولید مرغ در کشور با آمار روز دنیا گفت: در حال حاضر میانگین طول دوره پرورش تولید مرغ گوشتی در کشور 50 روز و در کشورهای پیشرفته 35 روز است. حسن رکنی با اشاره به اینکه تولید گوشت مرغ در واحدهای صنعتی کشور جزیره‌ای است افزود: این روش باید به تولید تلفیقی تغییر پیدا کند.
یادگیری چهارمین زبان
شوش - ایرنا: کودک هفت ساله اهل روستای «عین» از توابع بخش مرکزی شهرستان شوش استان خوزستان که به زبان انگلیسی تسلط کامل دارد یادگیری زبان فرانسه را آغاز کرد.«جواد سعدی» زبان انگلیسی را از طریق تماشای فیلم انگلیسی زبان و گوش دادن به نوار آموزشی فرا گرفته و با تسلط کامل به انگلیسی صحبت می‌کند.وی که به زبان عربی به عنوان زبان مادری خود و فارسی زبان رسمی کشورش تسلط دارد به راحتی می‌تواند یک متن انگلیسی را به فارسی و عربی ترجمه کند.این کودک هفت ساله که در یک خانواده ساده روستایی زندگی می‌کند اخیرا فراگیری زبان فرانسه را نیز آغاز کرده است.

 


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی گفت: برنامه‌ریزی برای پذیرایی از 150 هزار زائر پیاده و حدود سه میلیون زائر بارگاه منور امام رضا(ع) طی دهه آخر ماه صفر در این استان انجام شده است.
محمد حسن واحدی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: براساس پیش‌بینی‌ها طی ایام ماه صفر دست کم حدود 150هزار زائر پیاده به مشهد سفر می‌کنند که برای اقدامات لازم در این حوزه حدود 30 میلیارد ریال از محل بودجه زیارت اختصاص یافته است.
معاون استاندار خراسان رضوی گفت: این مبلغ برای اموری از قبیل تعریض جاده‌ها، نصب تابلوهای آموزشی و تبلیغاتی و تهیه تجهیزات ایستگاه‌های بین راهی برای اسکان و اتراق زائران هزینه می‌شود.
او با بیان اینکه براساس برآوردها حداقل سه میلیون زائر در این ایام وارد مشهد می‌شوند گفت: علاوه بر این تعداد هشت هزار دسته عزاداری هم حضور دارند که مقدمات پذیرایی از آنها نیز فراهم شده است.
وی اظهار داشت: برای حمل و نقل زائران هم چهار هزار دستگاه اتوبوس بین شهری پیش‌بینی شده است.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه نیز گفت: برای استقبال از زائران پیاده امام رضا(ع) در دهه آخر صفر 96 پایگاه در شش استان کشور مستقر شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی روز چهارشنبه در نشست اعضای هیات امنای امامزادگان خراسان رضوی و اعضای ستاد استقبال از زائران بارگاه منور امام رضا(ع) در مشهد افزود: مازندران، گلستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و سمنان 6 استانی هستند که این پایگاه‌ها در آن قرار گرفته است.
وی بیان کرد: از اوایل مهرماه امسال ستاد استقبال از زائران پیاده تحت عنوان قدم‌های آسمانی تا امام مهربانیها با حضور مدیران کل اوقاف و امور خیریه شش استان تشکیل شد.
وی گفت: در مازندران 12 پایگاه، سمنان دو پایگاه، گلستان 9 پایگاه، در خراسان شمالی 18 پایگاه، خراسان جنوبی هفت پایگاه و در خراسان رضوی سه پایگاه برای استقبال از زائران در نظر گرفته شده است.
او گفت: در همه پایگاه‌ها اقدامات لازم برای تامین آسایش زائران، تامین گرما و استراحت آنان پیش‌بینی شده و خادمان افتخاری برای خدمات‌رسانی به زائران پیاده امام رضا(ع) بدون محدودیت انتخاب و سازماندهی شده‌اند.

 


بوشهر- خبرنگار کیهان:
وزیر کشور گفت: در حوزه سیاسی تا زمانی که در وزارت کشور هستیم وارد موضوعات سیاسی به عنوان بازیگر نخواهیم شد و هر کسی که وارد شود با او برخورد خواهیم کرد و ما داور موضوعات سیاسی هستیم.
عبدالرضا رحمانی فضلی با اشاره به حمایت از احزاب سیاسی، اضافه کرد: وزارت کشور تمام قدرت خود را به کار می‌گیرد تا احزاب سیاسی شکل بگیرند و نمی‌توانیم بدون توجه به احزاب سیاسی قدرتمند اهداف خود را به پیش ببریم.
وی گفت: احزاب باید فعالیت‌های خود را گسترش دهند و شاهد آرامش و وفاق در حوزه سیاسی کشور باشیم و در استان‌ها نیز باید این اتفاق بیافتد.
وی تصریح کرد: در حوزه فرهنگ نیز کارها را باید به مردم واگذار کنیم و دستگاه‌های فرهنگی سیاست‌گذار و ناظر هستند و مردم تولید فرهنگ و صیانت از فرهنگ را انجام می‌دهند.
رحمانی فضلی در نشست با مسئولان استان بوشهر اظهار داشت: در بحث انتخاب استاندار بوشهر شاهد تعامل و همراهی بسیار خوبی از سوی نماینده ولی فقیه در استان، نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان بودیم که هیچ گونه اصرار و فشاری برای انتخاب استاندار به ما وارد نکردند.
وی گفت: در بوشهر با تراکم استاندار مواجه بودیم که همه از هم بهتر و خوبتر بودند و مشکل ما انتخاب بهترین از بهترینها بود.
وزیر کشور در این مراسم مصطفی سالاری را به عنوان استاندار جدید بوشهر به حاضران معرفی کرد.

 


رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور از اعزام پزشکان بسیجی ایران به کشورهای همسایه و آفریقایی خبر داد.
محمد رئیس‌زاده چهارشنبه شب در حاشیه همایش خانه نخبگان علمی استان سمنان به خبرنگار ایرنا در سمنان گفت: تاکنون 14 تیم از پزشکان بسیجی برای مداوای بیماران به کشورهای پاکستان، سومالی، غنا، کنیا و عراق به‌خصوص مناطق کردستان و سلیمانیه اعزام شده‌اند و به زودی به اتیوپی و مالی نیز می‌روند.
وی ارائه خدمات پزشکی رایگان از سطوح بهورزی تا فوق‌تخصصی در کشور را از فعالیت‌های پزشکان بسیجی عنوان و تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون با برپایی 27 بیمارستان صحرایی در مناطق کمتر برخوردار و ویزیت پنج تا هفت روزه پزشکان، یک میلیون و 900 هزار خدمت رایگان پزشکی به بیماران ارائه شده است.
رئیس‌زاده گفت: استان‌های سیستان و بلوچستان، کردستان، آذربایجان‌شرقی و غربی، کرمانشاه و سایر استان‌های مرزی در اولویت برپایی این بیمارستان‌ها هستند و امسال در سمنان نیز این بیمارستان برپا شد.
وی اظهار امیدواری کرد: تا پایان امسال سه میلیون خدمت رایگان بهداشتی، درمانی و مشاوره پزشکی به مردم مناطق محروم ارائه شود.
رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور، شمار پزشکان عضو این سازمان را 91 هزار نفر اعلام و تصریح کرد: بسیاری از پزشکانی که با این سازمان همکاری می‌کنند پرونده عضویت در بسیج ندارند ولی از هیچ تلاشی برای ارائه خدمات پزشکی فروگذار نیستند.

 


تبریز-خبرنگار کیهان:
کمیسیون حقوق‌بشر اسلامی نسبت به وضعیت یک تبعه ایرانی، به دولت جمهوری آذربایجان اعتراض کرد.
بهرام فیضی شهروند ایرانی به دلیل ممانعت مقامات باکو از دیدار مسئولان سفارت ایران در آذربایجان با وی دست به اعتصاب غذا زده است.
مقامات باکو مدعی هستند فیضی درصدد حمله به سفارت اسرائیل در این شهر بوده است.
به گزارش خبرنگار ما، امور بین‌الملل کمیسیون حقوق‌بشر اسلامی، نسبت به این رفتار آذربایجان، به شدت اعتراض کرده است.دولت باکو به‌ رغم درخواست‌های مکرر سفارت ایران در آذربایجان، مانع از دیدار مسئولان این سفارت با فیضی شده که برخلاف موازین حقوق بین‌الملل در چنین مواردی است.
یادآور می‌شود پیش از این نیز یکی از اتباع ایرانی، متهم به«نگاه کردن» به سفارت اسرائیل در باکو شده بود که پس از 30 روز تحمل حبس و شکنجه آزاد شد. وی پس از آزادی تصریح کرد که اصلاً از مقابل سفارت رژیم صهیونیستی،‌ عبور نکرده است.

 


محققان مرکز تحقیقات آلرژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد آلرژن جدیدی از گیاه تاج خروس کشف و آن را در بانک جهانی آلرژنها ثبت کردند.
عضو مرکز تحقیقات آلرژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این باره گفت: آلرژی به گرده گیاه تاج خروس وحشی (Amaranthus retroflexus) به عنوان یکی از علل شایع آلرژی تنفسی در بیماران مبتلا در استان خراسان رضوی شناخته شده است.
به گزارش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر «عبدالرضا وارسته» میزان شیوع آلرژن تاج خروس را 68 درصد در میان مبتلایان به آلرژی عنوان کرد.
وی اظهار داشت: در این راستا آلرژن گرده گیاه تاج خروس با استفاده از سرم در بین افراد مبتلا به آلرژی در قالب تحقیقی شناسایی و به عنوان یک آلرژن جدید با عنوان Ama r2 معرفی شد.
عضو هیات دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: یافته‌ها نشان می‌دهد این آلرژن نو ترکیب می‌تواند در تشخیص مولکولی، مطالعات پژوهشی و درمان‌آلرژی مورد استفاده قرار گیرد.

 


نخستین همایش ملی شهیده سیده طاهره هاشمی شهید شاخص سال 92 کشوری با حضور حدود 35 مبلغ زن فرهنگی از 14 کشور اسلامی در آمل برگزار شد.
در این همایش یک روزه که در محل تالار همایش‌های بین‌المللی آمل برپا شد مبلغه‌های فرهنگی از کشورهای تایلند، هندوستان، برمه،‌افغانستان، اندونزی، ترکیه، پاکستان، تاجیکستان، نیجریه، عربستان، ازبکستان، کنگو، ماداگاسکار و مراکش و زنان بسیجی از جمهوری اسلامی ایران حضور داشتند.
سید قاسم هاشمی برادر شهیده شاخص کشوری در این همایش، نقش خانواده مذهبی او را در شکل‌گیری شخصیت «سیده طاهره» تأثیرگذار دانست و افزود: فعال بودن او در عرصه‌های مدرسه، رشته‌های هنری و شرکت در محافل بسیج به ویژه حماسه اسلامی ششم بهمن سال 60 مردم آمل از او به عنوان چهره شاخص شهیده زن در کشور ساخته است.به گزارش ایرنا، کتاب شرح زندگی و خصوصیات اخلاقی شهیده سید طاهره هاشمی با نام دختری به نام طاها همزمان با این همایش رونمایی شد.
سرتیپ محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در همایش ملی شهیده شاخص سال 92 کشور، سیده طاهره هاشمی در آمل گفت: شهیده سیده طاهره هاشمی به عنوان یک دانش‌آموز، نمونه بارزی از شهدای جمهوری اسلامی ایران است که از سال‌های آغازین پس از پیروزی انقلاب بر سازش نکردن با دشمن تأکید داشت و این روحیه امروز نیز باید تقویت شود.براساس این گزارش تمبر یادبود شهیده شاخص کشور سیده طاهره هاشمی همزمان با برگزاری همایش ملی این شهیده با حضور مسئولان و زنان بسیجی و مبلغان فرهنگی رونمایی شد.شهیده سیده طاهره هاشمی که متولد سال 1346 در روستای شهیدآباد شهرستان آمل بود، غروب روز ششم بهمن ماه سال 60 هنگامی که سرگرم رساندن کمک‌های دارویی و غذایی به نیروهای بسیج بود، هدف اصابت دو گلوله دشمنان قرار گرفت و به فیض شهادت نایل آمد.

 


رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: وضعیت اعزام مسافران و زائران عتبات عالیات از مرز شلمچه مطلوب نیست.
به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، داود کشاورزیان عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از پایانه شلمچه اظهار کرد: در حال حاضر زوار زیادی از ایران و از مرز شلمچه عازم عتبات عالیات هستند که این موضوع نیازمند توجه جدی به وضعیت پایانه این مرز است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: توسعه پایانه مرزی شلمچه از اولویت‌های جدی وزارت راه و شهرسازی است.
معاون وزیر راه تصریح کرد: وضعیت پایانه مرزی شلمچه مطلوب نیست و این پایانه نیازمند تغییر و تحول اساسی است.
کشاورزیان با اشاره به حجم بالای تردد روزانه زوار ایرانی از مرز شلمچه برای عزیمت به عتبات عالیات به ویژه در این ایام گفت: وضعیت فعلی اعزام مسافران و زائران عتبات عالیات مطلوب نیست و بایستی برای آن چاره‌اندیشی کرد.
وی اضافه کرد: در حال حاضر روزانه بیش از 10 هزار نفر از مرز شلمچه به عتبات عالیات سفر می‌کنند توسعه و عمران پایانه مرزی این منطقه ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.
معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور اضافه کرد: به زودی پایانه‌ای به وسعت 4 هزار مترمربع در نقطه صفر مرزی شلمچه احداث خواهیم کرد تا آمد و رفت مسافران و زائران به آسانی انجام شود.
وی اظهار داشت: امیدواریم با احداث این پایانه وضعیت تردد زوار بهبود یابد.

 


مدیر کل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از اعزام 2 هزار مبلغ در دهه سوم ماه صفر به سراسر کشور خبر داد.
حجت‌الاسلام غلام‌عباس موسوی دیروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به ایام رحلت پیامبر اکرم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و علی‌بن موسی‌الرضا(ع) در ایام پایانی ماه صفر اظهار کرد: دفتر تبلیغات به منظور تبلیغ معارف اسلام، ترویج احکام الهی، تبیین سیره و شخصیت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و تبیین سیره پیامبر اعظم(ص) در این ایام اقدام به اعزام مبلغ به مناطق مختلف می‌کند.
وی از اعزام نزدیک به 2 هزار نفر از مبلغان خواهر و برادر در ایام پایانی ماه صفرخبر داد و افزود: این افراد از اول تا دوازدهم دی در مناطق مختلف حضور پیدا می‌کنند و به برگزاری برنامه‌های تبلیغی می‌پردازند.
مدیر کل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به برنامه‌های تبلیغی مبلغان خاطرنشان کرد: اقامه نماز جماعت، برگزاری مراسم‌های مذهبی و عزاداری، هدایت برنامه‌های عزاداری و جلسات منبر، وعظ و خطابه، حضور در مدارس، ارتباط با نسل نوجوان و جوان، تبلیغ چهره به چهره و تشکیل حلقه‌های معرفت از جمله برنامه‌های مبلغان است.
وی عنوان داشت: تبیین مباحثی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر، سیره پیامبر اکرم(ص)،‌ سبک زندگی اسلامی، اقتصاد مقاومتی، بصیرت‌افزایی، تبیین ارزش‌ها و اصل والای ولایت فقیه از جمله برنامه‌های مبلغان در ایام تبلیغی است.
وی عنوان داشت: مبلغان از 24 آذر سال جاری می‌توانند باحضور در سامانه سمتا نسبت به ثبت‌نام برای اعزام در ایام پایانی ماه صفر اقدام کنند.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10