(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 24 آذر 1392 - شماره 20665

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هدیه به خوانندگان
تازه‌ترین دستاورد هوا- فضای ایران
دومین میمون فضانورد با موفقیت به زمین بازگشت
پای درس علی(ع)
اخبار ادبی و هنری
امیر اسماعیلی خبر داد
تجهیز سامانه اس‌200 به موشک صیاد 2
پیگیری حادثه تروریستی بعقوبه عراق در دستور کار وزارت خارجه ایران
با حضور سردار دهقان صورت گرفت
رونمایی وزارت دفاع از 12 محصول جدید در حوزه سایبری
هاشمی رفسنجانی: افراطی‌ها برهم خوردن توافق ژنو را دنبال می کنند !
انتقاد کاخ سفید از افشای هویت مامور مفقود شده سیا
کوتاه از ایران
رئیس بنیاد شهید:60 هزار نفر از فرزندان جامعه ایثارگر بیکار هستند
حرکت کاروان‌های پیاده‌روی زائران به سوی کربلا آغاز شد
وزیر کشور: اختیارات استانداران افزایش می‌یابد
نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت:8 میلیون نفر در نوبت تشرف به عمره مفرده قرار دارند
نخستین سامانه پرتودهی هسته‌ای در کشور به‌زودی راه‌اندازی می‌شود
معاون سازمان توسعه تجارت:مجلس در حمایت از صادرات باید جلوتر از دولت حرکت کند
سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس:انحصار واردات نهاده‌های دامی در اختیار بزرگترین بدهکار بانکی است
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:کاهش بودجه استان‌ها
در کمیسیون تلفیق اصلاح می‌شود
برتری تیم دانش‌آموزی محاسبات ذهنی خوزستان در مسابقات بین‌المللی
برگزاری هفته نهم لیگ برتر والیبال
   


شهید محراب، آیت‌الله اشرفی اصفهانی(ره): اگر امام امت در میان ما ملت شریف ایران نبود، نه از ما خبری بود و نه از کشورمان خبری بود، حیات ما، استقلال ما، جمهوری اسلامی ما، هر چه داریم به برکت وجود این فرزند راستین پیامبر اسلام(ص) است.

 


دومین میمون فضانورد با نام «فرگام» که توسط کاوشگر ایرانی به فضا پرتاب شده بود، سالم به زمین بازگشت تا جمهوری اسلامی خود را به یک قدمی اعزام انسان به فضا نزدیک کند.
کاوشگر پژوهش، آخرین محموله زیستی حامل دومین میمون فضایی با نام فرگام، بامداد دیروز توانست ماموریت زیرمداری خود را با موفقیت کامل پشت سر بگذارد تا جمهوری اسلامی ایران یک گام دیگر به اعزام انسان به فضا نزدیک‌تر شود.
کاوشگر پژوهش که حامل یک میمون از نژاد «رزوس» بود پس از طی یک مسیر زیرمداری تا ارتفاع 120 کیلومتر، در مدت زمان حدود 15 دقیقه توانست به زمین بازگردد و موجود زنده را سالم بازیابی نماید.
در طول این ماموریت دانشمندان فضایی کشور توانستد علایم محیطی داخل محموله زیستی از جمله صوت، تصویر، ترکیب‌ گازی و علائم حیاتی موجود زنده نظیر نوار قلب و شاخص‌های تعیین‌کننده وضعیت عمومی در طول پرواز زیرمداری را ثبت و کنترل نموده و در ایستگاه‌های زمینی آنها را لحظه به لحظه رویت نمایند.
این اطلاعات ارزشمند دریافتی به متخصصین کشورمان این فرصت را می‌دهد تا در زمینه‌های گوناگون از جمله زیست فضایی، فیزیولوژی، هوافضا و مهندسی پزشکی، نیازهای تحقیقاتی خود را در حوزه فناوری فضایی تامین کنند.
پرتاب کاوشگر پژوهش و بازیابی آن، گام بلند دیگری در راستای نزدیک شدن جمهوری اسلامی ایران به اعزام انسان به فضا به شمار می‌رود.
از ویژگی‌های جدید این کاوشگر می‌توان به استفاده از پرتابگر با سوخت مایع که به دلیل اعمال سطح شتاب و ارتعاش پایین‌تر بر محموله زیستی نسبت به پرتابگرهای قبلی جهت ماموریت‌های حامل موجود زنده از قابلیت‌های بالاتری برخوردار است اشاره نمود: به کارگیری فناوری ضربه‌گیر فرود برای کاهش ضربه وارده به موجود زنده در زمان نشست، حداقل‌سازی زمان جست‌وجو و نجات محموله و پاسخگویی مطلوب چتر نجات در مرحله پایانی پرواز از دیگر ویژگی‌های کاوشگر پژوهش به شمار می‌رود. گفتنی است که در بهمن ماه سال 1391 دانشمندان ایرانی موفق شدند توسط «کاوشگر پیشگام» اولین میمون را به فضا ارسال و به سلامت بازیابی نمایند. با تکرار این موفقیت و دستاوردهای جدید آن، جایگاه جمهوری اسلامی ایران در فناوری زیست - فضایی بیش از پیش تثبیت گردید.
جمهوری اسلامی ایران در سال 1387 با پرتاب کاملا مستقل اولین ماهواره تماما ایرانی با نام امید توانست وارد باشگاه فضایی جهان شود.
پیام تبریک روحانی
رئیس‌جمهور در پیامی موفقیت دانشمندان فضایی کشور برای پرتاب دومین میمون فضانورد با نام «فرگام» به فضا و بازیابی سالم آن را تبریک گفت.
متن پیام حجت‌الاسلام دکتر حسن روحانی به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن‌الرحیم
با عنایت الهی و تلاش‌های دانشمندان فضایی کشور در اولین روز از هفته پژوهش، کاوشگر پژوهش حامل دومین میمون فضانورد با نام فرگام برای نخستین بار توسط حامل سوخت مایع با موفقیت به فضا اعزام و در کمال صحت و سلامتی بازیابی گردید.
این موفقیت بزرگ را خدمت مقام معظم رهبری و ملت شریف و سرافراز ایران تبریک عرض می‌نمایم.
توفیق روزافزون دانشمندان و پژوهشگران کشور را از خداوند منان خواستارم.
حسن روحانی
رئیس‌جمهوری اسلامی ایران
بازتاب‌های خارجی
در پی پرتاب موفق کاوشگر «پژوهش» حامل دومین میمون فضایی به منظور توسعه تحقیقات فضایی ایران، رسانه‌های خارجی در سراسر جهان به بازتاب گسترده این رویداد پرداختند.
رسانه‌هایی همچون خبرگزاری فرانسه، آسوشیتدپرس، سی‌ان‌ان، رویترز، بی‌بی‌سی، فاکس نیوز، ریانووستی، شینهوا، وال‌استریت ‌ژورنال، دویچه وله، الجزیره و بسیاری دیگر این دستاورد را در جهان منعکس کردند.
خبرگزاریهای چین و روسیه نیز این دستاورد را موفقیت‌آمیز خوانده و آنرا گام مهمی در برنامه فضایی ایران خواندند. خبرگزاری شینهوا در خبری دومین پرتاب یک میمون توسط سازمان فضایی ایران به فضا را موفق گزارش کرد.
همچنین رسانه‌های صهیونیستی با اشاره به موفقیت‌آمیز بودن این ماموریت که گامی در مسیر برنامه ایران برای ارسال انسان به فضا است، از پیشرفت ایران ابراز نگرانی کردند.
خبرگزاری‌های رویترز و بی‌بی‌سی نیز در گزارشی به انعکاس این ماموریت پرداختند.
خبرگزاری شینهوا در خبری دومین پرتاب یک میمون توسط سازمان فضایی ایران به فضا را موفق گزارش کرد.

 


اگر... شتر تو از تو بهتر است!
نامه امیرالمومنین علی(ع) خطاب به منذر بن جارود عبدی که در هنگام فرمانداری‌اش خیانت کرد:
...اگر آنچه به من گزارش رسیده (درباره خیانت تو) درست باشد.
- شتر خانه‌ات
ـ و بند کفشت
از تو باارزش‌تر است!
و کسی که مثل تو باشد نه لیاقت نگهبانی از مرزهای کشور را دارد و نه می‌تواند کار (خوبی) را به انجام برساند...
بنابراین وقتی نامه به دستت رسید نزد من بیا.
نهج‌البلاغه
نامه 71

 


اقدام عجیب سازمان سینمایی
صدور مجوز نمایش
برای فیلم بدون مجوز ساخت!
سازمان سینمایی در اقدامی عجیب و سوال برانگیز به فیلمی که بدون مجوز ساخته شده است، مجوز نمایش داد!
به گزارش خبرنگار کیهان، این فیلم به کارگردانی خانم رخشان بنی اعتماد ساخته شده که حدود دو سال از تولید آن گذشته است و پیش از این تنها برای جمع‌های محدود و خصوصی نمایش داده شده بود. بنابر روایت تماشاگران، این فیلم به شدت ضعیف است و تنها با تکیه بر سیاه نمایی و ابتذال محتوایی، قصد جلب توجه مخاطب را دارد. حسین معززی‌نیا منتقد سینما چندی پیش در یادداشتی با اشاره به برخی از فیلم‌سازان، از جمله «رخشان بنی اعتماد» نوشته بود:«بعید است فیلم‌های مانده در گنجه‌ای داشته باشند که قرار باشد دردی دوا کنند.»
گفتنی است، مدیریت سینمایی جدید قصد دارد فیلم‌های توقیفی باقی مانده از سال‌های گذشته را در سی‌و‌دومین جشنواره فیلم فجر نمایش دهد. محتوای اغلب این آثار، خیانت و فحشا و توهین به جامعه ایرانی است.
معلم دامغانی: دست دلالان را
از عرصه هنر کوتاه کنید!
رئیس فرهنگستان هنر خواستار کوتاه کردن دست دلالان از عرصه هنر شد.
علی معلم دامغانی عنوان کرد: مسئله‌ دیگری که هنر و هنرمند ایرانی با آن دست به گریبان است، حضور دلالان در عرصه‌ هنر است. به هر حال وقتی یک تابلوی نقاشی یا یک سطر خوشنویسی میلیون‌‌ها تومان ارزش‌گذاری می‌شود، وسوسه‌هایی را برای برخی افراد به وجود می‌آورد. باید زمینه و بازاری ایجاد شود که دست دلالان را از تولیدات هنری کوتاه کند. این کار بر عهده‌ وزارت ارشاد، موسسات هنری مثل همین فرهنگستان و همچنین خود اجتماع است. اگر هنرمندان بتوانند آثار خود را در نمایشگاه‌‌ها به نمایش بگذارند، بخشی از سود آن به خودشان می‌رسد و می‌توانند راحت‌تر کار کنند.
او ادامه داد: متاسفانه در کشور ما این طور جاافتاده که به جای حمایت از هنر و هنرمندان، برخی از برگزارکنندگان نمایشگاه‌‌ها معتقدند که برای برپایی نمایشگاه، هنرمند یک چیزی هم از جیب خودش به آن‌‌ها بدهد، چون معتقدند دارند هنر آن‌‌ها را تبلیغ می‌کنند. صیانت از محیط‌های فرهنگی و هنری و نمایشگاه‌های آثار تجسمی در کشور و همچنین ارج نهادن به کار هنرمندان در سرزمین ما قاعده و قانون خاص خود را ندارد و همین مسئله باعث بروز برخی مشکلات و گرفتاری‌‌ها می‌شود.
رئیس فرهنگستان هنر به لزوم حمایت دولت از هنرمندان اشاره کرد و به ایسنا گفت: نمایشگاه‌هایی که توسط بخش خصوصی برگزار می‌شوند محدود و ناچیزند. بزرگ‌ترین نمایشگاه‌‌ها را موسساتی مثل همین فرهنگستان هنر برپا می‌کنند، اما از طرفی هم آن تعامل لازم در آن‌‌ها وجود ندارد، چون دولتی هستند و باید از طرف دولت حمایت مادی و معنوی بشوند. گاهی فاصله‌ بین برگزارکنندگان و هنرمندان به حدی زیاد می‌شود و مسائل مادی مطرح است که به صورت وهن‌آمیز درمی‌آید و دیگر نمی‌توان نام رویداد فرهنگی و هنری روی آن گذاشت.
سردار قربانی:
خلق آثار مقاومت از سوی هنرمندان جوان از افتخارات نظام است
سردار مرتضی قربانی گفت: بسیاری از آثاری که در نمایشگاه سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت دیدم به دست جوانان ما ترسیم و طراحی شده است که این را جزو افتخارات نظام می‌دانم و حضور جوانان برایمان بسیار ارزشمند است.
به گزارش تسنیم، سردار مرتضی قربانی رئیس سازمان موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در حاشیه بازدید از نمایشگاه سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت گفت: جشنواره جهانی هنر مقاومت و 960 اثری که مشاهده می‌کنید از میان حدود شش هزار اثر انتخاب شده و به شکل زیبایی چیده و در معرض دید عموم قرار گرفته است و دست مسئولان و دست اندرکاران جشنواره و برادران عزیزم را به خصوص آقای حبیب ا... صادقی که خودش از بچه‌های انقلاب است می‌بوسم.
رئیس سازمان موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با اشاره به آثار سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت، اظهار کرد: با دیدن برخی از تصاویر و آثار بغض گلویم را فرا گرفت و بسیار متاثر شدم از طرفی از اینکه بسیاری از آثار به دست جوانان ما ترسیم و طراحی شده است، این‌‌ها را جزو افتخارات نظام می‌دانم و حضور جوانان برایمان بسیار ارزشمند است، همچنین از تمام کسانی که قلم برداشتند و با اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و با اهدافی که خدا برای ما منظور کرده تصاویری را خلق کردند تشکر می‌کنم و قطعا خداوند پاداش و اجر این افراد را خواهد داد.
سردار قربانی تصریح کرد: اما آنچه که مسلم است باید ما در این قضیه از این جوانان در ابعاد وسیع‌تر و انقلابی‌تر استفاده کنیم، ما نیز در سازمان موزه انقلاب اسلامی دفاع مقدس بخشی را به هنرهایی چون عکاسی، نقاشی و... اختصاص دادیم و از همه این خلاقیت‌‌ها باید استفاده کرد.
وی در پایان سخنان خود اذعان کرد: موزه بزرگ انقلاب اسلامی که موزه فراملی است و تحت فرمان ولی مسلمین حضرت خامنه‌ای این موزه در حال شکل گیری است و تمام دستگاه‌‌ها با ما همراه شدند و امیدوارم با اقدامات دستگاه‌های کشوری و لشکری یک موزه بسیار وسیع همراه با اسناد و واقعیت را به منصه ظهور برسانیم و قطعا در این راستا از هنرمندان رشته‌های مختلف استفاده خواهیم کرد و علاوه بر این همایشی را برپا کرده و از نظرات آن‌‌ها برای این برنامه وسیع بهره خواهیم گرفت.
نمایشگاه سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت هم اکنون در فرهنگستان هنر گشایش یافته و همه روزه به جز ایام تعطیل از ساعت 10 الی 19 میزبان علاقه مندان است.
جشنواره «رد پای امام(ره)» برگزار می‌شود
جشنواره «رد پای امام(ره)» به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی(ع) برگزار می‌شود.
بزرگترین اجتماع مذهبی جهان، چند سالی است که در ایام اربعین در مسیر کربلای معلا شکل می‌گیرد. کسانی که این مسیر را یکبار پیاده طی کرده باشد، بار‌ها و بار‌ها عکس العمل مثبت عراقی‌‌ها و زائران مسلمان سراسر جهان نسبت به واژه «ایرانی» را دیده‌اند. نام ایرانی برای مسلمانان جهان نام پراحترامی است که وقتی چند کلمه با آن ‌ها هم صحبت می‌شوی، می‌فهمی که همه این احترام به یمن مقاومت است، یعنی آن راهی که امام خمینی(ره) به ملت ایران آموخت. خاطرات پیاده روی اربعین و تصاویری از عمق استراتژیک نظام در میان امت اسلامی در طول این مسیر آسمانی، سوژه‌ای است که هنرمندان انقلابی کمتر به آن پرداخته‌اند.
جشنواره «رد پای امام(ره)» به دنبال پیدا کردن حضور معنوی امام(ره) و انقلاب او در مسیر پیاده روی از نگاه دوربین و قلم فرزندان روح الله است.آثار در چهار بخش «ساخت مستند»، «کلیپ موبایل»، «عکاسی» و «خاطرات» با موضوعات: «چهره جهانی حضرت امام(ره)»، «حضور معنوی و تفکری امام(ره) در مسیر پیاده‌روی»، «نفوذ معنوی انقلاب اسلامی در امت اسلامی»، در این مسابقه پذیرفته خواهند شد.داوطلبین می‌توانند آثار خود را تا تاریخ اول بهمن ۱۳۹۲ به دبیرخانه مسابقه ارسال نمایند.

 


فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء ارتش تاکید کرد: سامانه اس 200 اکنون علاوه بر شلیک موشک برد بلند قادر به شلیک موشک صیاد 2 است.
امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی در نشست خبری با بیان این‌که رادار آرش به دلیل بومی بودن بسیار ساده نگهداری و تعمیر می‌شود، خاطرنشان کرد: این رادار تا پایان هفته در یکی از سایت‌های کشور مستقر و در شبکه یکپارچه کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی در ادامه افزود: سامانه «صافات» از سامانه الکترواپتیک با توپخانه به هم پیوسته بهره می‌برد این سامانه پسیو موجب می‌شود که «صافات» یک سامانه مهلکی باشد از این سامانه به تعداد زیادی در قرارگاه پدافند هوایی موجود است.
فرمانده قرارگاه خاتم در ادامه با اشاره به سامانه «راصد» 32 اظهار کرد: این سامانه یکی از حساسه‌های شبکه کشف و شناسایی پدافند هوایی است که از 10 شهریور سال گذشته به تعداد قابل توجهی به تمامی مراکز حساس و مراکز هسته‌ای و برخی معابر نفوذی واگذار شده است. این سامانه این امکان را می‌دهد که اطلاعات کشف شده را به صورت یکپارچه ارسال کند.
اسماعیلی همچنین افزود: پروژه فرماندهی و کنترل پیامبر اعظم(ص) در حال تکمیل است و اکنون 85 تا 90 درصد این پروژه انجام شده است. این شبکه این توانایی را می‌دهد که فرمانده سطح نبرد از هر نقطه‌ای از کشور قابلیت کنترل صحنه نبرد را داشته باشد و به مرکز متکی نباشد با تکمیل این پروژه قدرت و توانمندی تصمیم‌سازی در شبکه پدافند چندین برابر می‌شود. این شبکه به وسیله وزارت دفاع، دانشگاه‌های کشور و قرارگاه پدافند هوایی در حال انجام است.
وی با بیان این‌که فرماندهی کل قوا خواهان ایجاد تغییراتی در سامانه اس 200 بودند افزود: سامانه اس 200 اکنون علاوه بر شلیک موشک برد بلند اس 200 قادر به شلیک موشک «صیاد» 2 است یعنی با دو برد با دو تفاوت تکنیکی از سامانه «اس» 200 برای تهدیدهای آینده استفاده می‌کنیم.
به گزارش ایسنا، فرمانده قرارگاه خاتم همچنین با بیان این‌که سامانه «مرصاد» 2 با موشک‌های «شلمچه» که برد بیشتر و توانمندی بیشتر دارند مورد آزمایش قرار گرفته‌اند، اظهار کرد: ماه گذشته این آزمایش انجام گرفته که این آزمایش علیه پهپادها موفق بوده است. این سامانه اکنون به موشک شلمچه مجهز شده و به تولید بومی رسیده است.

 


وزارت امور خارجه کشورمان حادثه تروریستی حمله به کارکنان شرکت گازرسانی در شرق بعقوبه عراق را شدیداً محکوم و اعلام کرد جزئیات و ابعاد این اقدام تروریستی در دست بررسی و پیگیری است.
عصر جمعه تعدادی از اعضای یک شرکت ایرانی که در پروژه ساخت خط لوله گاز در بعقوبه عراق فعالیت می‌کردند در حالی که در مسیر بازگشت به اقامتگاه خود بودند توسط گروه‌های تروریستی مورد حمله قرار گرفتند.
خبرگزاری فرانسه در این باره به نقل از دو نفر از فرماندهان پلیس عراق گزارش داد: افراد مسلح ناشناس با استفاده از سه دستگاه خودرو، به کارگران و مهندسان ایرانی و عراقی در شرق بعقوبه در استان دیالی واقع در 75 کیلومتری شمال شرق بغداد حمله کردند.
سفیر کشورمان در عراق درباره این اقدام تروریستی و تعداد کشته شده‌ها و مجروحین حادثه گفت: حدود 20 ایرانی و 5 عراقی در این اقدام تروریستی به شهادت رسیده‌اند.
سفیر ایران در عراق تأکید کرد که هنوز تعداد شهدای حمله تروریستی روز جمعه قطعی نشده است. دانایی‌فر همچنین از زخمی شدن حدود دو نفر ایرانی نیز خبر داد.
وی تأکید کرد که فعالیت شرکت ایرانی برای ساخت خط لوله گاز در عراق ادامه می‌یابد.
سفیر ایران در عراق درباره تأمین امنیت مراکزی که ایرانی‌ها در آن مشغول به فعالیت هستند با تأکید بر این که امنیت این مراکز حفظ می‌شود افزود: با توجه به حمله تروریستی روز جمعه و برخی نگرانی‌ها درباره مراکز دیگر تمهیدات اضافی برای تأمین امنیت این مراکز در نظر گرفته شد.
وزارت امور خارجه کشورمان نیز حادثه تروریستی و ددمنشانه حمله به کارکنان شرکت گازرسانی در شرق بعقوبه عراق را که منجر به شهادت جمعی از هموطنان شد، قویاً محکوم کرده و با ابراز همدردی و عرض تسلیت به خانواده قربانیان این جنایت هولناک و حادثه تألم‌آور اعلام کرد جزئیات و ابعاد این اقدام تروریستی در دست بررسی و پیگیری است.

 


با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور از 12 محصول بومی در حوزه سایبری رونمایی شد.
در حاشیه مراسم رونمایی از این محصولات راهبردی سردار دهقان با اشاره به اهمیت فوق‌العاده موضوع پدافند غیرعامل و سایبر در کشور، ضرورت بومی‌سازی فناوری‌های سایبری و ابداع و خلق جدید در این حوزه گفت: امروز با اتکا به نبوغ و خلاقیت دانشمندان و متخصصان کشورمان گام‌های بسیار مثبت و بلندی در حوزه سایبر برداشته شده است.
وی از شرکت صنایع الکترونیک ایران به عنوان یکی از پیشتازان حوزه سایبری یاد کرد و افزود: خلق جدید و بومی‌سازی فناوری‌های سایبری از اولویت‌های مهم وزارت دفاع به شمار می‌رود.
وزیر دفاع در تشریح 12 محصول فناورانه که امروز در حوزه سایبری رونمایی شد، اظهار کرد: «سیستم عامل بومی و امن» که از دستاوردهای مشترک صا ایران و شرکت‌های دانش‌بنیان و برخی دانشگاه‌ها است، می‌تواند یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های جدی که عبارت از وابستگی زیرساخت‌های حیاتی و حساس کشور به سیستم عامل خارجی است را بطور کامل رفع کند.
وی محصول «ضد بدافزار پادویش» را از دیگر دستاوردهای رونمایی شده برشمرد و افزود: این دستاورد که توسط یکی از شرکت‌های فناور داخلی طراحی و ساخته شده، قادر است امنیت رایانه‌های شخصی و سازمانی را در مقابل انواع ویروس‌های مهاجم برقرار و تأمین کند.
«تلفن همراه امن» از دیگر محصولاتی است که وزیر دفاع در تشریح آن گفت: از آنجا که از عمده‌ترین دغدغه‌ها و نیازهای کاربران تلفن همراه، امنیت ارتباطات و عدم شنود مکالمات آنان است، این محصول می‌تواند با ایجاد امنیت کامل و پایدار جلوی هرگونه مخاطره امنیتی و شنود را بگیرد.
دهقان در ادامه با اشاره به دو دستاورد دیگر رونمایی شده شامل «مسیریاب بومی» و «سیستم انتقال نوری مخابرات» که توسط دو شرکت دانش‌بنیان و فناور کشورمان طراحی و ساخته شده است، افزود: طراحی و ساخت این دو محصول، چشم‌انداز امیدبخشی را در رسیدن به زیرساخت‌های بومی و امن ترسیم می‌کند.
وی از «سامانه تشخیص تهدیدات سایبری»، «مرکز عملیات امنیت»، «دیواره آتش پرسرعت و با ظرفیت بالا» و «دیواره آتش نرم‌افزارهای کاربردی» به عنوان چهار محصول جدید در حوزه امنیت شبکه نام برد که قابلیت حفاظت از شبکه‌های سازمانی در مقابله با تهدیدات هکرها و عملیات نفوذ را فراهم می‌کند که امروز با رونمایی از آنها گامی مؤثر در این حوزه برداشتیم.
وزیر دفاع با بیان اینکه «از نیازهای مشترک وزارت دفاع، وزارت صنعت و معدن و دیگر بخش‌های صنعتی، کنترل و نظارت بر زیرساخت‌های صنعتی کشور است و «سامانه کنترل صنعتی بومی» که در این مراسم رونمایی شد، می‌تواند این مأموریت مهم را انجام دهد.
دهقان در تشریح اهداف نمایشگاه صنعت بومی سایبری نیز گفت: این نمایشگاه با هدف شناسایی و ترویج محصولات و دستاوردهای تولید شده در حوزه سایبری کشور برپا شده و حضور بیش از 30 شرکت فناور و معرفی بیش از 100 محصول جدید سایبری در این نمایشگاه نشان از توانمندی و ظرفیت‌های بسیار خوبی است که در این حوزه راهبردی در کشورمان وجود دارد.

 


رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام کرد : افراطی ها در ایران و آمریکا یک هدف مشترک که برهم زدن توافق ژنو است را دنبال می کنند.
پایگاه اطلاع رسانی آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی دیروز بخش هایی دیگر از سخنان وی در جمع تعدادی از دانشجویان که به مناسبت 16 آذر، روز دانشجو مطرح کرده بود را منتشر کرد.
هاشمی رفسنجانی در این دیدار گفت : شاید یکی از بهترین اتفاقات مذاکرات ژنو را بتوان کم کردن شری دانست که بر سر مردم ایران سایه افکنده بود و البته بازپس گیری بخشی از اموال ایران را نمی توان نادیده گرفت. من باید با قاطعیت بگویم هیچ امتیازی از ما گرفته نشد. آنها هم امتیازات چندانی فعلا نداده اند اما نباید از یاد ببریم که اتفاق بسیار خوبی در گسترش مناسبات ایران و جهان روی داده است.
وی گفت: بعضی می خواهند این بازی را به هم بزنند اما باید بدانند مردم به آنها اجازه چنین کاری نخواهند داد، اوباما هم در آمریکا از سوی افراطیون در رابطه با این توافقنامه در فشار است و باید او هم پاسخگوی مذاکرات خود باشد و افراطیون در دو طرف فکر می کنند جنگ تنها چیزی است که می تواند مشکلات را حل کند.
هاشمی رفسنجانی ادامه داد: اگر رهبری در کنار تیم مذاکرات نبود و از آن حمایت نمی کرد افراطی ها اجازه عمل به تیم مذاکرات هسته ای را نمی دادند. بخصوص بعد از بازگشت آنان از مذاکرات نیز با آن جنجال ها که سعی داشتند توافقنامه را با قرارداد ترکمنچای مقایسه کنند اگر حمایت و تشکر و همراهی به موقع رهبری نبود این افراطیون به دولت و تیم مذاکره کننده هسته ای آسیب می رساندند.
آقای هاشمی البته توضیح نداده اند که اظهارات مکرر و متناقض اوباما ، جان کری و خانم وندی شرمن درباره مفاد توافقنامه ژنو چگونه قابل تفسیر است ؟! در حالی که این افراد آدم های عادی نیستند و در واقع طرف اصلی در مذاکرات و عمل به تعهدات در قبال جمهوری اسلامی ایران هستند.
هرچند کارشکنی آمریکایی ها از لحظه امضای توافقنامه ژنو با اظهار نظرهای طلبکارانه کاملا مشهود بوده است ، ای کاش آقای هاشمی رفسنجانی امروز با مشاهده نقض آشکار این توافقنامه از سوی مقامات آمریکایی و قرار گرفتن برخی دیگر از شرکت ها و افراد به اصطلاح مرتبط با برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران در لیست سیاه تحریم های وزارت خزانه داری آمریکا که برخلاف روح توافقنامه ژنو است اکنون دولت آمریکا را مسئول شکست احتمالی این توافقنامه معرفی کنند. اگرچه متن توافقنامه با منافع ملی و حفظ حقوق هسته ای جمهوری اسلامی هیچ همخوانی ندارد.

 


کاخ سفید از اخبار منتشر شده درباره هویت رابرت لوینسون انتقاد کرد و مدعی شد وی در زمان مفقود شدن در ایران کارمند دولت نبوده است.
کاخ سفید اعلام کرد که رابرت لوینسون، مامور سابق اف.بی.آی در زمانی که به ادعای سخنگوی کاخ سفید در ایران گم شد کارمند دولت آمریکا نبوده است.
جی کارنی، این اظهارات را در واکنش به گزارشاتی مبنی براینکه لوینسون 65 ساله در ایران برای سیا کار می‌کرد و برخلاف ادعای مقامات آمریکایی درگیر کارهای شخصی نبود، بیان کرد.
به گزارش شبکه خبری سی.ان.ان کارنی در جمع خبرنگاران گفت که تحقیقات درباره ناپدید شدن لوینسون ادامه دارد، ولی اظهارنظری درباره اینکه «لوینسون در ایران مشغول چه کاری بود یا نبود نکرد».
کارنی گفت: من قصد ندارم حقیقت داشتن هرگونه ادعایی که در داستانی که شما به آن اشاره کردید را تایید کنم، داستانی که به عقیده ما انتشار آن بسیار غیرمسئولانه بود و ما به دلیل نگرانی برای امنیت لوینسون خواستار منتشر نشدن آن شده بودیم.
سخنگوی کاخ سفید افزود: اگر کسی در خارج از کشور زندانی شده باشد و این داستان، درست یا غلط، منتشر شود که وی برای سیا کار می‌کرد فکر می‌‌کنم منطق می‌گوید که چنین داستانی به احتمال زیاد آن شخص را در خطر بیشتری قرار می‌دهد چیزی که می‌توانم به شما بگویم این است که او در زمان سفرش کارمند دولت آمریکا نبود.
دیوید مکدی، وکیل خانواده لوینسون در گفت‌وگو با سی‌.ان‌.ان گفت که شکی ندارد که لوینسون واقعا کارمند قراردادی سیا بود و هنگامی که ناپدید شد برای عملیاتی محرمانه به ایران رفته بود.
کارنی گفت که قصد ندارد چیزی بگوید که ممکن است به «تلاش‌ها برای بازگرداندن لوینسون به خانه» آسیبی بزند و گفت که این کار همچنان اولویت دولت آمریکا است و دولت آمریکا به تلاش‌ها برای دنبال کردن همه سرنخ‌های تحقیقاتی ادامه می‌دهد.
مقامات عالی‌رتبه آمریکا در گفت‌وگو با سی.ان.ان گفتند که واشنگتن نمی‌داند لوینسون کجاست و چه کسی او را دستگیر کرده است.
یک مقام آمریکایی گفت: صادقانه بگویم، ما نمی‌دانیم او کجاست.
خبرگزاری آسوشیتدپرس و روزنامه واشنگتن‌پست گزارش دادند که یک مامور سابق اف.بی.آی که به ادعای واشنگتن در ایران گم شده است در آنجا برای آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) کار می‌کرد و برخلاف آنچه مقامات آمریکایی مدعی شده بودند به کار شخصی مشغول نبود.
خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد که این خبر حساس را پس از چند بار وقفه سرانجام منتشر کرده است.
این خبرگزاری در گزارشش نوشت: آسوشیتدپرس اولین بار ارتباط لوینسون با سیا را در سال 2010 تایید کرد و به ارائه گزارش برای فاش کردن جزئیات بیشتر ادامه داد: این خبرگزاری سه بار موافقت کرد که انتشار این خبر را به تاخیر بیندازد، زیرا دولت آمریکا اعلام کرد که در حال دنبال کردن سرنخ‌های دلگرم‌کننده‌ای برای بازگرداندن او به کشور بود.
در بخش دیگری از گزارش آسوشیتدپرس آمده است: دلیل اینکه آسوشیتدپرس این خبر را اکنون گزارش می‌دهد این است که تقریبا هفت سال پس از ناپدید شدن این تلاش‌ها ناموفق بوده است. دولت آمریکا حدود سه سال است که هیچ نشانه‌ای حاکی از زنده بودن او دریافت نکرده است. در این بین مقامات عالی‌رتبه آمریکایی می‌گویند که کسانی که او را دستگیر کرده‌اند بدون شک از ارتباط او با سیا اطلاع داشتند.
به گزارش ایسنا، منابع آمریکایی اعلام کردند مقامات سیا ابتدا هرگونه ارتباط با وی را انکار می‌کردند.
آسوشیتدپرس این وضعیت را «یکی از بزرگترین آبروریزی‌ها در تاریخ اخیر سیا» توصیف کرده است.
یک منبع آگاه گفت که سیا ابتدا هرگونه ارتباطی با لوینسون را رد کرد، ولی سرانجام پس از انجام تحقیقات و تایید وجود چنین ارتباطی نماینده‌اش را نزد خانواده لوینسون در فلوریدا فرستاد و این نماینده «شخصا از طرف سیا از آنها عذرخواهی کرد».
در همین حال منابع خبری از پرداخت 5/2 میلیون دلار حق‌السکوت از سوی سیا به خانواده این مامور برای انصراف از شکایت خود خبر دادند.

 


بافت پته ضریح امام حسین(ع)
کرمان- باشگاه خبرنگاران: پته ضریح مقدس امام حسین(ع) توسط 60 بانوی هنرمند زرندی طی مدت 6 ماه بافته شد.در مراسم رونمایی از این پته که در محل سقاخانه حضرت ابوالفضل(ع) برگزار شد امام‌جمعه زرند گفت: این پته در ابعاد یک متر در 20 سانتی‌متر است و هم‌اکنون آماده ارسال به کربلای معلاست.
اعتبار ملی برای آزادراه
کلاردشت- باشگاه خبرنگاران: نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی گفت: آزادراه تهران- شمال برای نخستین بار اعتبار ملی گرفت. قاسم احمدی در نشست شورای اداری کلاردشت افزود: این اعتبار ملی بالغ بر 139 میلیون یورو و 100 میلیارد تومان است که در بودجه سال آینده پیش‌بینی شده است. وی در بخش دیگری از سخنان خود به پرداخت یارانه اشاره کرد و گفت: ما هر ماه یک هزار میلیارد تومان کسری بودجه به دلیل پرداخت یارانه داریم و نمی‌توانیم به بهانه سرمایه‌دار بودن یک نفر آن شخص را از دریافت یارانه محروم کنیم. هر ایرانی باید از یارانه سهم ببرد و این حق اوست.احمدی تصریح کرد: باید برای حل مشکل یارانه فکری کرد که دولت و مجلس در حال حل این مشکل هستند.
برتری طرح دانش‌آموزان بهبهانی
اهواز- خبرنگار کیهان: طرح دانش‌آموزان بهبهانی برای سومین سال پیاپی در جشنواره خوارزمی در زمینه نانو فناوری به عنوان طرح برگزیده کشوری شناخته شد.مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان بهبهان با اعلام این خبر اظهار داشت: طرح این دانش‌آموز توانست در یک رقابت فشرده از بین 5 طرح راه یافته به مرحله پایانی جشنواره مقام سوم و برتر در زمینه نانو را به خود اختصاص دهد.علی فاکر طرح ارائه شده را طرح تهیه نانو حفره کربنی با استفاده از گیاه ذرت اعلام کرد و افزود: این طرح توسط دانش‌آموزان آرمین روزی‌طلب و صادق اسماعیل‌زاده و زیر نظر دکتر عبدالحمید آروین‌نژاد و صدیقه هوشمند به عنوان استاد راهنما از دبیرستان تیزهوشان شهید ناصری ارائه شد.
بحران آب
کرمان- فارس: مدیر اندیشکده تدبیر آب ایران گفت: کاهش منابع آب زیرزمینی و همچنین کاهش کیفیت آب مهمترین بحران در حوزه آب است.سیداحمد علوی اظهار داشت: اندیشکده تدبیر آب ایران خلأهایی که در فضای تصمیم‌گیری مدیریت آب کشور وجود دارد را بررسی و مطالعه و روش بهبود حکمرانی آب را دنبال می‌کند.وی بیان داشت: دفتر مطالعات راهبردی آب کشاورزی بر اساس قانون تعیین تکلیف بهبود فضای کسب و کار ایجاد شده که اندیشکده آب ایران یکی از هسته‌های ملی این دفتر است.
بافت قالی کره زمین
زنجان- باشگاه خبرنگاران: هنرمند فرش‌باف طارمی؛ در یک ابتکار جدید کشورهای مختلف دنیا را در قالب کره زمین بافت و در این فرش آرم فیفا و نقشه توپ فوتبال در این اثر خودنمایی می‌کند.
این فرش کروی شکل که 100 گره و 70 رج دارد در مدت یک سال و با هزینه شخصی یک میلیون تومانی بافته شده است.قطر این اثر هنری 35 سانتی‌متر است و برای استحکام فرش از نخ مرینوس و ابریشم استفاده شده است.بافنده این فرش ارزشمند گفت: قصد دارد این اثر را به فیفا تقدیم کند.
رونمایی از بازی رایانه‌ای
رشت- خبرنگار کیهان: بازی رایانه‌ای مبارزان جنگل برای نخستین بار در کشور با حضور استاندار گیلان و جمعی از مسئولین استان در مجتمع خاتم‌الانبیا رشت رونمایی شد.بازی رایانه‌ای مبارزان جنگل، در زمینه شخصیت میرزا کوچک‌خان و نبردهای نهضت جنگل و فضاهایی که آنها حضور داشتند ساخته شده، ضمن اینکه شبیه‌سازی فضاها از موزه میراث روستایی و استفاده از طبیعت زیبا و تنوع اقلیمی شهرهای مختلف و نوع سلاح‌های بکارگرفته شده در زمان نهضت جنگل از ویژگی‌های دیگر این بازی است.

 


رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه حدود 60 هزار نفر از فرزندان جامعه ایثارگر در مقاطع دیپلم و دکترا بیکار هستند، گفت: سهم نخبگان از این تعداد 10 هزار نفر است.
به گزارش ایرنا، «سیدمحمدعلی شهیدی» دیروز در همایش فصلی معاونین، مدیران و مدیران کل استانی بنیاد شهید از ادغام برخی از تشکل‌های ایثارگری به دلیل موازی‌کاری خبر داد و افزود: این تشکل به صورت یکپارچه در مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر بنیاد شهید و امور ایثارگران شکل گرفته است.
وی با بیان اینکه تعدادی از فرزندان بیکار شهدا، جانبازان و آزادگان در این مرکز شاغل شده‌اند، افزود: قرار است فرزندانی که مدرک تحصیلی آنها دیپلم یا زیر دیپلم است در مرکز اقتصادی کوثر که زیرمجموعه بنیاد شهید است به کار بازاریابی مشغول شوند.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: از آنجا که قصد داریم بنیاد شهید نهادی جوان باقی بماند، بنابراین درصدد هستیم مقدمات بازنشستگی افراد با سابقه 30 سال را فراهم کنیم تا فرزندان آنان در این بنیاد جذب شوند.

 


با نزدیک شدن اربعین حسینی، استان‌های هم‌مرز با کشور عراق حال و هوای دیگری به خود گرفته و ده‌ها هزار نفر از عاشقان اهل بیت در تدارک آماده‌سازی برای عزیمت به کربلای معلی هستند تا فارغ از هیاهوی زندگی روزمره، مدت زمانی هر چند کوتاه را در جوار بارگاه‌های مقدس سیدالشهداء و علمدار دشت نینوا سپری کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، حجت‌الاسلام سعید شاه‌آبادی دبیر یکی از کاروان‌های پیاده‌رو، گفت: این کاروان‌ها حرکت خود را از شهرهای مختلف کشور از دیروز آغاز کرده‌اند.
مؤسس هیأت عهد آدینه با بیان اینکه اولین گروه کاروان پیاده‌روی اربعین حسینی روز یکشنبه 24 آذر ماه از مرز خارج می‌شود، افزود: آخرین گروه این کاروان‌ها نیز پنجشنبه 28 آذر ماه از مرز زمینی مهران خارج شده و مراسم پیاده‌روی با شکوه زائران 29 آذر ماه از نجف اشرف به سمت کربلا به مدت سه روز برگزار خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: شروع مراسم پیاده‌روی کاروان‌های اربعین حسینی صبح جمعه 29 آذر ماه از نجف اشرف به سمت کربلای معلا خواهد بود.
متولی کاروان پیاده‌روی عهد آدینه همچنین ابراز امیدواری کرد: حرکت این کاروان‌ها در شهرهای مختلف کشور با بدرقه‌ای که مردم انجام می‌دهند یک موج و شور و هیجانی ایجاد کند و هر سال پر رونق‌تر و با شکوه‌تر از گذشته باشد.
این گزارش حاکی است، همچنین سرپرست اداره کل عتبات سازمان حج و زیارت نیز در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی حج از اعزام حدود 400 هزار زائران ایرانی خارج از سیستم ثبت نامی سازمان حج و زیارت خبر داد و اظهار داشت: با توجه به اعزام زائران به صورت انفرادی به عتبات و وجود برخی مشکلات، جلساتی با حضور وزارتخانه‌ها و نهادهای مختلف تشکیل شد تا سازمان حج و زیارت این افراد را ساماندهی کند بنابراین این گروه‌ها به صورت ساماندهی شده اعزام خواهند شد.
وی با بیان اینکه در این ایام تمامی زائران به صورت ساماندهی شده و گروهی از مرز خارج می‌شوند، افزود: همه زائران تحت پوشش بیمه درمان قرار گرفته‌اند. بنابراین اگر اتفاقاتی رخ دهد و یا خدای نخواسته کسی دچار حادثه و یا مشکلی شود، تا سقف 114 میلیون تومان دیه پرداخته می‌شود.

 


وزیر کشور از بررسی افزایش اختیارات استانداران خبر داد و گفت: برخی از اختیاراتی که بر عهده وزیر کشور قرار دارد در حد امکان به استانداران واگذار می‌شود.
عبدالرضا رحمانی فضلی، در حاشیه دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این موضوع در حال بررسی است و در اجلاسی که در دی‌ماه سال جاری مقرر شده با حضور استانداران سراسر کشور برگزار می‌شود جزئیات مربوط به آن مطرح می‌شود.
این مسئول اضافه کرد: علاوه بر آن طبق قانون برخی دیگر از اختیارات نیز که تاکنون در حیطه کاری دولت قرار گرفته بود به استانداران واگذار می‌شود.
وزیر کشور بیان کرد: مناطق و استان‌های کشور باید در راستای توسعه‌یافتگی تلاش کنند و از تجهیزات، منابع و امکانات موجود برای تحقق این مهم بهره‌مند شوند.
رحمانی فضلی با اشاره به این که طرح تقسیمات جامع کشوری تا دو هفته آینده به دولت ارائه می‌شود، عنوان کرد: این طرح پس از مطرح شدن در صحن دولت در اختیار مجلس شورای اسلامی قرار می‌گیرد.
وی افزود: مولفه‌های تقسیمات کشوری قبلا 4 مولفه بود که در طرح جدید این مولفه‌ها به 8 مورد افزایش یافته است.
این مسئول با بیان این که مولفه‌های تقسیمات کشوری جدی‌تر شده است، ابراز کرد: ویژگی‌های جغرافیایی و منطقه‌ای نیز در این طرح در نظر گرفته شده است.
وزیر کشور با اشاره به وضعیت کنترل مرزها گفت: در حال حاضر کنترل مرزها مناسب است و اقدامات خوبی در این خصوص انجام شده است.
رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: در بودجه سال 93 اعتبارات نسبتا خوبی برای کنترل مرزها در نظر گرفته شده است که امیدواریم با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام می‌شود امنیت پایداری را در مرزها پیگیری کنیم.

 


نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت گفت: در حال حاضر 8 میلیون نفر از هموطنان در نوبت تشرف به عمره مفرده هستند.
حجت‌الاسلام والمسلمین علی قاضی عسکر در همایش یک روزه روحانیون کاروان‌های عمره منطقه خراسان در مشهد افزود: با توجه به محدودیت‌ها و ظرفیت‌های موجود، اعزام این افراد بین 9 تا 10 سال به طول خواهد انجامید.
وی اظهار داشت: البته با تدابیری که اندیشیده شده مدت زمان اعزام زائران عمره مفرده از 12روز به 10 روز کاهش یافته و لذا امکان اعزام سالانه 850 هزار نفر از هموطنان به این سفر معنوی فراهم شده است.
وی تصریح کرد: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته با عربستان سعودی، بعد از 13 تا 14سال پیگیری قرار است اعزام کاروان‌های عمره از نیمه ماه صفر آغاز شود که این امر به اعزام بیشتر زائران کمک می‌کند.
قاضی عسکر اظهار داشت: اعلام اولویت‌های اعزام زائران عمره به تدریج خواهد بود زیرا در گذشته این اعلام اولویت‌ها بدون ضابطه بود و مشکلاتی را برای زائران به دنبال داشت.
وی در مورد اسکان زائران عمره و تمتع گفت: با تعامل و هماهنگی که بین بعثه رهبر معظم انقلاب و سازمان حج و زیارت وجود دارد قرار شد به صورت سالانه هتل‌هایی در مکه و مدینه اجاره شود که این موضوع عملی شده و خوشبختانه صرفه‌جویی‌هایی از جمله کاهش هزینه سفر زائران را به دنبال داشته است.
وی ادامه داد: یکی از دغدغه‌های ما اجاره هتل‌ها در مکه بود که خوشبختانه با اجاره هتل‌هایی در فاصله نزدیک به مسجد‌الحرام، امکان اسکان 20 هزار نفر از زائران ایرانی در این مکان‌ها فراهم شده است.

 


رئیس پژوهشکده لیزر و اپتیک سازمان انرژی اتمی ایران از راه‌اندازی نخستین سامانه پرتودهی هسته‌ای در کشور خبر داد و گفت: این سامانه به صورت پایلوت به‌زودی در چند استان عملیاتی می‌شود.
عباس مجدآبادی دیروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به کاربرد هسته‌ای در بحث کشاورزی، پزشکی و لیزر استفاده از موج و ذره‌های پرانرژی را در کاربرد پرتوها دانست و افزود: در رادیودارو از «بتا» برای درمان در پزشکی هسته‌ای استفاده می‌شود.وی استفاده از «گاما» را در تشخیص برخی بیماری‌ها ذکر کرد و گفت: هیچ محدودیت و مرزی برای کاربردهای هسته‌ای وجود ندارد، به‌ویژه در بحث جوش کاربرد هسته‌ای بسیار مهم است.
مجدآبادی درباره فعالیت نیروگاه بوشهر تصریح کرد: سوخت نیروگاه هسته‌ای بوشهر با شکاف اورانیوم هیچ اکسیژنی، مصرف می‌شود اما خروجی آن مواد پرتوزا است که می‌شود مدیریت کرد.مجدآبادی در مقایسه زیست‌محیطی نیروگاه فسیلی بوشهر تصریح کرد: این نیروگاه به میزان 4 تا 7 میلیون تن پسماند گازی می‌دهد.وی یکی از مشکلات نیروگاه را تامین سوخت آن ذکر کرد و یادآور شد: چرخه سوخت این مشکل را برطرف می‌کند.این مسئول خاطرنشان کرد: در رادیوداروها 850 هزار نفر بیمار کشور تشخیص بیماری شده و درمان شدند.رئیس پژوهشکده لیزر و اپتیک سازمان انرژی اتمی ایران گفت: سامانه پرتودهی با تکنیک تابش‌دهی «گاما» از جوانه زدن پیاز و سیب‌زمینی جلوگیری می‌کند و کاربرد کشاورزی دارد.

 


معاون سازمان توسعه تجارت کشور گفت: 8‌هزار صادرکننده غیرنفتی در کشور وجود دارد که به ازای هر 10 هزار نفر، یک نفر صادرکننده است.
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان، سهراب سلیمی در همایش بزرگداشت روز صادرات و تجلیل از صادرکنندگان برگزیده استان کرمان، افزود: صادرکنندگان غیرنفتی در کرمان و دیگر استان‌ها از حد متوسط کشور کمترند.
وی با اشاره به اینکه پارسال سال خوبی برای صادرات کشور نبود، خاطرنشان کرد: در آبان و آذر پارسال به دلیل مصوبه کارشناسی نشده ستاد، تدابیر ویژه علیه صادرات کشور، مالیات بر صادرات و محدود شدن بعضی کالاهای صادراتی را به سبب برخی تصمیمات نسنجیده داشتیم.
وی تصریح کرد: در همان سال شورای عالی صادرات کشور که مرکز اصلی تصمیم‌گیری و تعیین طریق برای صادرات کشور بود، راکد شد، این در حالیست که اعضای این شورا سابقه سال‌ها تجربه و تخصص را دارند.
سلیمی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه مجلس باید در پشتیبانی از صادرات جلوتر از دولت حرکت کند، از نمایندگان مجلس خواست تا فراکسیون صادرات را در مجلس تقویت کنند.

 


سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه وزیر نیرو به تعهدات خود عمل نکند، کارت زرد می‌گیرد، گفت: واردات نهاده‌های دامی به شکل انحصاری در اختیار بزرگترین بدهکار بانکی کشور است.
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ مصطفی افضلی‌فرد در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی اردبیل اظهار داشت: براساس همین آمار و ارقام که از 100 تشکل اقتصادی جمع‌بندی شده و مستند، علمی و منطقی است 43 درصد تولید، در این مدت کاهش یافته است و قیمت محصولات نیز 87 درصد افزایش یافته به طوری که قیمت مواد اولیه تولید نیز 112 درصد رشد نشان می‌دهد.وی نادیده گرفته شدن سهم تولید را از اجرای هدفمندی یارانه‌ها بسیار غمبار توصیف کرد و افزود: به جای پرداخت سهم 30 درصدی تولید در این بخش تنها سه درصد به این حوزه اختصاص یافته است در حالی که رقم آن در استان اردبیل ناچیز بود و توزیع آن نیز سرنوشتی غمبار داشت.نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس همچنین عنوان کرد: در یک سال اخیر در مقابل 50 واحد تولیدی تاسیس شده 566 واحد تولیدی تعطیل شده است.

 


عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: کاهش بودجه بعضی از ردیف‌های بودجه استان‌ها در کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس اصلاح می‌شود.
علی‌محمد احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام، اظهار کرد: بودجه بیشتر استان‌ها در بودجه سال 93 کاهش داشته است اما این موضوع در کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس تصحیح می‌شود.وی افزود: در مجموع بودجه استان ایلام برای سال 93 کاهش نداشته است و تنها در برخی از ردیف‌های بودجه دچار کاهش بودجه شده است که در کمیسیون تلفیق به این موضوع رسیدگی می‌کنیم.
نماینده مردم آبدانان، دره‌شهر و دهلران در مجلس تصریح کرد: در استان ایلام تعداد طرح‌های عمرانی کم است و به سبب رشد فیزیکی کم این پروژه‌ها بودجه برخی از ردیف‌های ایلام کاهش داشته است.وی گفت:‌ قبل از آغاز جلسات کمیسیون تلفیق برای بررسی لایحه بودجه، کمیسیون برنامه و بودجه باید یک جمع‌بندی از احکام و ماده واحده‌های لایحه داشته باشد.احمدی عنوان کرد: این کمیسیون بعد از بررسی کلیات، احکام و ماده واحده‌های لایحه بودجه 93 گزارشی به کمیسیون تلفیق ارائه می‌دهد.

 


اهواز - خبرنگار کیهان:
تیم اعزامی دانش‌آموزان خوزستانی در مسابقات بین‌المللی محاسبات ذهنی که در کوالالامپور مالزی برگزار شد رتبه اول تا سوم را کسب کرد.
مدیر آموزشگاه حساب ذهنی نمایندگی استان خوزستان با اعلام این خبر اظهار کرد: سیستم آموزشی حساب ذهنی و چرتکه‌ای در کشور مالزی توسط پروفسور دینو ونگ ابداع شد و در حال حاضر به 54 کشور دنیا این سیستم آموزشی به طور یکسان آموزش داده می‌شود.
ارشاد شمسایی افزود: این سیستم آموزشی برای توسعه و فعال‌سازی ذهن است در این سیستم آموزشی ابتدا کودکان آموزش می‌بینند که محاسبات ریاضی را بر روی چرتکه انجام دهند و سپس با تجسم تصویر چرتکه در ذهن قادر خواهند بود که محاسبات ریاضی را در ذهن انجام دهند.
شمسایی تصریح کرد: نتایج این سیستم آموزشی در کودکان علاوه بر افزایش قدرت حافظه و افزایش تمرکز ذهن، تصویر‌سازی ذهنی را نیز تقویت می‌کند و باعث تسلط در درس ریاضی می‌شود.
در این دوره مسابقات 54 کشور شرکت کردند که تیم خوزستان رتبه‌های اول تا سوم را کسب کرد و در مجموع تیم ایران در بین این کشورها رتبه دوم را بدست آورد.

 


هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر والیبال امروز آغاز می‌شود و در تماشایی‌ترین بازی‌ها نوین کشاورز و کاله میزبان شهرداری تبریز و میزان خراسان است.
نهمین هفته رقابت‌های لیگ برتر والیبال امروز در شش شهر ایران به صورت همزمان آغاز می‌شود. در تهران نوین کشاورز میزبان شهرداری تبریز است. شاگردان مسعود آرمات که در دو هفته گذشته دو پیروزی ارزشمند برابر کاله و ارومیه بدست آورده‌اند انگیزه زیادی دارند تا همچنان روی نوار موفقیت پیش بروند. البته به دلیل شرایط نامناسب جوی نوین کشاورز بعد از بازی در ارومیه مجبور شد با اتوبوس و خیلی دیر به خانه خود برگردد. باید دید این تیم چگونه این بحران را پشت سر می‌گذارد. از سوی دیگر شهرداری تبریز هم با هدایت حسین معدنی و برخورداری از یک تیم بومی تا اینجا نتایج بسیار خوبی گرفته است. تبریزی‌ها که در رده چهارم جدول جای دارند در صورت پیروزی در تهران می‌توانند امیدوار باشند تا بار دیگر به رده دوم صعود کنند. اما کاله مدافع عنوان قهرمانی فصل قبل که همچنان به دلیل جریمه کمیته انضباطی از حضور تماشاگرانش در خانه محروم است باید میزبان میزان خراسان باشد. تیم میزان خراسان فصل قبل سه بار کاله را شکست داد. بازیکنان نامدار کاله انگیزه زیادی دارند که در خانه از حریف خراسانی خود انتقام بگیرند. از سوی دیگر برد و باخت هر یک از این دو تیم تا حد زیادی معادلات را در صدر جدول رده بندی تغییر می‌دهد.برنامه کامل دیدارهای هفته نهم والیبال به این شرح است: *شهرداری زاهدان - پیکان تهران *سایپا البرز - باریج اسانس کاشان *متین ورامین - آلومینیوم المهدی بندرعباس *نوین کشاورز - شهرداری تبریز *کاله مازندران - میزان مشهد *شهرداری ارومیه - بازرگانی جواهری گنبد.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10