(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه‌شنبه 3 دی 1392 - شماره 20672

     
روایت نقوی حسینی از اظهارات ظریف درباره بودجه وزارت امور خارجه
توضیحات سخنگوی کمیسیون اصل 90 درباره پرونده‌های باز و بسته بابک زنجانی
سرلشکر سلیمانی: انگاره «روی میز بودن گزینه نظامی علیه ایران» دروغ است
سرلشکر جعفری: پاسداری از انقلاب متناسب با تهدیدات تغییر می‌کند
در دیدار وزیر امور خارجه ایتالیا با مقامات بلندپایه ایران مطرح شد
تلاش برای گسترش همکاری‌های سیاسی اقتصادی رم- تهران
درمکتب امام
اهمیت و ضرورت همکاری‌های اجتماعي (1)
ساختمان ولنجک دفتر جدید رئیس‌جمهور سابق شد
اظهارات دوپهلوی کاظم جلالی درباره دیدار هیئت اروپایی با فتنه‌گران
خارج از دستور
   


سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعلام کرد ظریف در این کمیسیون خواستار حمایت جدی از بودجه وزارت امور خارجه شده و گفته است که این وزارتخانه 30 میلیون یورو برای هزینه‌های ارزی کسری دارد.
سیدحسین نقوی حسینی درباره جلسه روز یکشنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در این جلسه با حضور «محمدجواد ظریف» و معاونان وی بودجه وزارت امور خارجه و با شرکت عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و معاونان وی بودجه این وزارتخانه بررسی شد.
وی گفت: در این جلسه ظریف ابتدا پیرامون اعتبارات وزارت خارجه توضیحاتی ارایه کرد و گفت که بیشتر هزینه‌های این وزارتخانه ارزی است و انتظار داریم کمیسیون توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشد.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: ظریف همچنین گفت که با توجه به وضع موجود و پیشنهادات آورده شده در لایحه دولت و با توجه به حمایت جدی دولت حدود سی میلیون یورو برای انجام وظایف ذاتی وزارت خارجه کم داریم.
نقوی حسینی افزود: ظریف به اعضای کمیسیون یادآور شده است که وزارت خارجه پیشانی نظام در عرصه بین‌المللی است و برنامه‌های گسترده‌ای در حوزه سیاست خارجی دارد و مسئولیت‌های مهمی را نیز بر عهده دارد.
وی گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعلام کرد که به حساسیت وزارت خارجه کاملا واقف است و نیازمند اطلاعات دقیق و توجیه لازم برای برنامه ‌ها است.
نقوی حسینی همچنین با اشاره به حضور وزیر کشور و معاونان این وزارتخانه در این کمیسیون اظهار داشت: رحمانی فضلی توضیحاتی پیرامون ماموریت ‌ها و فعالیت‌های وزارت کشور ارایه کرد و سپس معاونین وی از پیشنهادات وزارتخانه دفاع کردند و بنا شد کمیسیون پیشنهادات را در جلسات هماهنگی بررسی و پیگیری کند.

 


سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ به نقل از مسئولان بانک مرکزی اعلام کرد بابک زنجانی بدهی ۲ میلیاردی خود به وزارت نفت را پرداخت کرده است.
مصطفی افضلی‌فرد سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس درباره واریز بدهی بابک زنجانی به وزارت نفت اظهار داشت: طی پیگیری‌های کمیسیون اصل 90 مسئولان بانک مرکزی واریز بدهی بابک زنجانی به وزارت نفت را تایید کردند.
سخنگوی کمیسیون اصل 90 گفت:‌ مبلغ بدهی بانک زنجانی ۲ میلیارد و ۶۰ میلیون یورو بود که باید به حساب وزارت نفت واریز می‌شد. آقای زنجانی اعلام کرده بود که این مبلغ را واریز کرده و بانک مرکزی هم چند روز پیش این موضوع را تایید کرد.
افضلی‌فرد در گفت و گو با تسنیم با بیان اینکه پیگیری‌های کمیسیون اصل۹۰ به نتیجه رسید، گفت: فعلا کمیسیون اصل ۹۰ درمورد پرونده بدهی به وزارت نفت با آقای زنجانی کاری ندارد و زنجانی در مورد گزارش تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی به جلسات این کمیسیون فراخوانده می‌شود.

 


فرمانده نیروی قدس سپاه عبارت «گزینه نظامی علیه ایران روی میز است» را دروغ دانست و تاکید کرد: آمریکا در مسئله سیاسی، اقتصادی و نظامی فرو ریخته است در حالی که این موارد سه آیتم قدرت برای آنها به شمار می‌رود.
سرلشکر قاسم سلیمانی در کنگره سرداران و 600 شهید شهرستان سیرجان گفت: گرچه جنگ برای ما یک دفاع مقدس بود، اما عصاره حقیقی مکتب تشیع که شهدا اساتید آن بودند، تاثیر حقیقی گذاشتند و هر گردان و گروهان متأثر از فرماندهان خود قرار گرفتند که یک استاد برجسته بودند.
وی افزود: همه طعم مرگ را می‌چشند، اما چند درصد به فیض شهادت می‌رسند و این مهم است که شهدا امروز در هر منطقه امامزادگانی هستند و هرگز فراموش نمی‌شوند و در شهر سیرجان شهید زندی، شهید مکی‌آبادی و دیگران یک امامزاده همانند سایر امامزاده‌ها هستند و هر فردی هم مخالف آنها باشد، نمی‌تواند آنها را از جامعه محو کند، زیرا با خدا معامله کردند، همان‌طور که امام حسین(ع) با خدا معامله کرد و جاوید ماند.
سلیمانی با اشاره به نقش انقلاب اسلامی عنوان کرد: امام خمینی(ره) برای جامعه جهانی و ملت ایران کار بزرگی کرد و توانست دین را پشتوانه حکومت قرار دهد و برای همین این ملت و این انقلاب شکست‌ناپذیر شد و هست و در دنیا هیچ مذهبی به غیر از تشیع و فقه شیعه اینگونه کمال و بلوغ را ندارد و ملت را با همه وجود در خدمت دین و اسلام قرار دهد و با این پشتوانه شکست نمی‌خورد.
وی افزود: پس از امام راحل رهبری امام خامنه‌ای بدون هوا و هوس و با تکیه بر اسلام و مردم توانست دو محور اصلی را یعنی جمهوری اسلامی و ولایت‌فقیه را به اثبات برساند، اقتدار ما را ثابت کرد.
سلیمانی اذعان داشت: من اعتقاد قلبی دارم، اگر فردی اعتقادی به جمهوری اسلامی و رهبری نداشته باشد نه ملی‌گرا است و نه معتقد به نظامی اسلامی است و دروغ می‌گوید و اگر کسی صدای رهبر خود را نشنود به طور یقین صدای امام زمان(عج) خود را هم نمی‌شنود و امروز خط قرمز باید توجه تمام و اطاعت از ولی خود رهبری نظام باشد.
وی افزود: اینکه آمریکایی‌ها می‌گویند که ما ایران را با فشار و تحریم به زانو درآورده‌ایم، دروغی بیش نیست، بلکه آمریکا در مسئله سیاسی، اقتصادی و نظامی فرو ریخته است در حالی که این موارد سه آیتم قدرت برای آنها به شمار می‌رود.
سلیمانی از آمریکا به عنوان مقروض‌ترین کشور دنیا نام برد و تصریح کرد: آمریکا در بعد نظامی هم در هر کشوری از جمله عراق و افغانستان که پا گذاشته، شکست خورده است.
به گزارش فارس، سلیمانی تصریح کرد: آمریکا همچنین در هر کشوری دخالت نظامی داشته است، شکست خورده و از نظر سیاسی هم در هیچ کجای دنیا مورد قبول نیست، آمریکا در شرایطی که بزرگترین قدرت قلمداد می‌شد در همه ابعاد فرو ریخته است.

 


فرمانده کل سپاه تاکید کرد: پاسداری از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن در هر مقطعی تغییر می‌کند و سپاه موظف به مقابله با هر تهدیدی است.
سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جمع فرماندهان، مسئولان و مدیران دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) طی سخنانی گفت: پاسداری از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن در هر مقطعی تغییر می‌کند و فهم تغییرات و اعمال آن در سازمان هم متفاوت است، چرا که سپاه موظف به مقابله با هر تهدیدی است که انقلاب اسلامی را با خطر مواجه کند.
وی به ضرورت توجه به تربیت در کنار آموزش، افزود: برای تحقق این انتظار، مربیان و استادان باید با همت والای خود، ماموریت‌های‌شان را به نحو احسن انجام دهند.
جعفری با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری از علوم و دانش‌های روز خاطرنشان کرد: یک مربی باید به روز باشد و شرایط را خوب ببیند و درک کند. در کنار این، آموزش‌ها هم باید پاسخگوی تهدیدات باشند چرا که در غیر این صورت، در صحنه عمل نتیجه مطلوب حاصل نمی‌شود و چه بسا هزینه‌های سنگینی هم باید پرداخت.
فرمانده کل سپاه در ادامه گفت: مربیان و استادان، هدایتگر نیروهای جوان و پاسداران آینده سپاه هستند و توانمندی و تاثیر سپاه در همه صحنه‌ها به دلیل برخورداری از پاسدارانی مومن، بصیر، مکتبی و منعطف است که دشمنان ما از چنین ظرفیتی محروم و بی‌بهره‌اند.

 


وزیر امور خارجه ایتالیا در سفر به تهران با رئیس جمهور، رئیس مجلس و همتای ایرانی خود دیدار و درباره راه‌های گسترش همکاری‌های دوجانبه گفت‌وگو کرد.
عصر روز یکشنبه «امابونینو» وزیر امور خارجه ایتالیا مهمان حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی بود. در این دیدار، رئیس جمهور با اشاره به ویژگی‌های مشترک تمدنی و فرهنگی دو ملت، افزود: ایتالیا نقش شریکی مهم در رابطه با جمهوری اسلامی ایران را داشته و تاکنون به عنوان دروازه تعامل ایران با اروپا عمل کرده است، لذا باید روابط دوجانبه را براساس دیدگاهی پایدار و با اهدافی بلند مدت برای همکاری‌های مشترک در تمامی سطوح دنبال کنیم.
روحانی با اشاره به تعامل اقتصادی طرفین و با توجه به تحولاتی که پس از دیدار و گفت‌وگو با نخست‌وزیر ایتالیا در نیویورک صورت پذیرفت، گفت: تأمین نیازهای انرژی ایتالیا در حوزه‌های نفت و گاز همواره از اولویت‌های روابط دو کشور بوده و ما آمادگی داریم در حوزه‌های صنعت، انرژی، تجارت، محیط زیست، گردشگری و تبادلات علمی، فرهنگی روابطمان را ارتقاء بخشیم.
در این دیدار خانم امابونینو وزیر امور خارجه ایتالیا با اشاره به دیدار نخست‌وزیر کشورش در نیویورک با حجت‌الاسلام روحانی، این دیدار را نقطه عطفی در روابط دو کشور دانست و گفت: ایتالیا مایل است با اشتیاق فراوان تحولات مثبت روابط در کشور را پیش برده و با طراحی طیف وسیعی از همکاری‌ها در زمینه‌های اقتصادی، صنعتی، انرژی، گردشگری و همکاری‌های علمی و تحقیقاتی زمینه‌های ارتقا روابط را فراهم آورد.

دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی
همچنین بونینو در دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی بر اهتمام رم به همکاری با تهران در حوزه‌های مختلف تأکید کرد.
علی لاریجانی در این دیدار گفت: ایران و ایتالیا از فرصت‌های فراوانی برای گسترش همکاری‌های نزدیک در چارچوب منافع مشترک به ویژه در زمینه همکاری‌های منطقه‌ای برخوردارند که باید از آنها استفاده کرد.
لاریجانی از همکاری دو کشور در حوزه‌های مختلف اقتصادی به ویژه انرژی، صنایع و زیرساخت‌های عمرانی به عنوان زمینه‌های بالقوه مهم همکاری‌های فیمابین در آینده نام برد.
رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تحولات سوریه، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از ابتدا معتقد به راه حل سیاسی برای بحران سوریه از طریق گفت‌وگوهای سوری-سوری بوده است.
در ادامه این دیدار «اما بونینو» وزیر خارجه ایتالیا نیز با خرسندی از سفر به ایران و تبادل نظر با مقامات کشورمان، خاطرنشان کرد: ایتالیا برای گسترش همکاری‌های فیمابین در حوزه‌های مختلف با ایران اهمیت فراوانی قائل است.
وی همچنین از همکاری‌های پارلمانی بعنوان یکی از زمینه‌های مهم مناسبات فیمابین یاد کرد.
«بونینو» در ادامه با اشاره به تحولات منطقه گفت: ایتالیا همانند ایران معتقد به راه حل سیاسی بحران سوریه است و مردم سوریه باید برای آینده خود تصمیم بگیرند.

نشست خبری با ظریف
وزیر امور خارجه ایتالیا در این سفر با همتای ایرانی خود نیز دیدار و گفت‌وگو کرده و پس از آن در یک نشست خبری دو طرف به سؤالات خبرنگاران پاسخ دادند.
محمد جواد ظریف به تشریح گفت‌وگوهای خود با همتای ایتالیایی‌اش پرداخت و افزود: مجموعه گسترده‌ای از همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پس از تحولات مثبت در ژنو بین ایران و 5+1 زمینه‌های همکاری گسترده‌ای بین ایران و ایتالیا ایجاد شد. دو کشور دیدگاه‌های مشترکی در خصوص بحران سوریه، افغانستان و آینده منطقه دارند و در خصوص مذاکرات هسته‌ای نیز گفت‌وگو کردیم.
وی ادامه داد: در خصوص ضرورت اینکه همه طرف‌ها باید یک تصویر جامع و درازمدت از آینده متفاوت روابط بین ایران و اروپا در مذاکرات را ببینند، گفت‌وگو شد.
ظریف با بیان اینکه دیدگاه‌ها به هم نزدیک هستند، خاطرنشان کرد: خوشحالم که در مورد بسیاری از موضوعات، مباحث به حوزه‌های جدی‌تر همکاری و توافق در زمینه‌های مختلف انجامید و اطمینان دارم ادامه این همکاری‌ها و گفت‌وگوها به نفع دو ملت و آینده روابط ایران و اتحادیه اروپا و صلح و ثبات منطقه ما و جامعه بین‌الملل خواهد بود و منافعی را برای همه در بر خواهد داشت.
وزیر خارجه ایتالیا نیز با اشاره به سفرش به تهران این حضور را نشانگر اراده مثبت ایتالیا برای شکل‌گیری فضای نوین در روابط با ایران برشمرد و از سفر وزیر فرهنگ ایتالیا به تهران طی روزهای آینده خبر داد.
امابونینو همچنین گفت که رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس سنای ایتالیا و نمایندگانی از بخش صنعت این کشور به زودی به تهران خواهند آمد و افزود: امیدواریم این سفرها به توسعه روابط بینجامد.

 


به امام حسین(ع) اقتدا کنید!
همان‌گونه که امام حسین سلام‌الله علیها، با خون خود، اسلام را زنده کرده (است). شما (هم) به تبعیت از او، انقلاب و اسلام را ضمانت نمایید.
صحیفه امام - ج 17 - ص 439

 


ما براساس آموزه‌هاي اسلام و مکتب اهل‌بيت ـ صلوات‌الله عليهم اجمعين ـ بايد براي همه کارهاي خيري که به خوب ‌بودنش يقين داريم (حسن فعلي)، نيت‌ خود را خالص کنيم تا هم خود از آن استفاده و تعالي روحي پيدا کنيم و هم خدا به آن کار برکت بدهد و تأثيرات مثبتي را در جامعه ببخشد. بنابراين، ضرورت دارد که در همه کارهايمان بخصوص آن کارهايي که به عنوان يک وظيفه واجب اجتماعي انجام مي‌دهيم، سعي کنيم هرچه بيشتر نيت‌ خود را خالص کنيم و اجازه ندهيم که وسوسه‌هاي شيطان نيت ما را آلوده کند. همه مي‌دانيم که شيطان ‌در اين زمينه بسيار استاد است. او مي‌تواند در ذهن، فکر و دل انسان نفوذ کند و حتي بهترين کارهايش را با وسوسه و القاي شيطاني باطل کند و از کار بيندازد. بزرگان، اولياي خدا، علماي اخلاق و اصحاب سير و سلوک هميشه نگران اين بودند که نفس حيله‌هايي را به کار ببرد و شيطان وسوسه‌هايي را ترتيب دهد که در خلوص نيتشان مؤثر باشد و انگيزه‌هاي ديگري همراه نيت الهي آنان شود و آن نيت ارزش خودش را از دست بدهد. براي مثال، طلاي خالص 24 عيار است. گاهي عمداً يک مقداري مس يا نقره را براي ساختن زيورآلات با آن مخلوط مي‌کنند تا بهتر از کار دربيايد. ولي گاهي است که چيزي را با آب‌طلا تزيين مي‌کنند. در اينجا صحبت عيار  نيست. ديگر کسي آن را طلا حساب نمي‌کند و اهل فن به آن طلاي تقلبي مي‌گويند. روايات بسياري داريم که خداي متعال مي‌فرمايد: انا خير شريک؛ من بهترين شريکم. هر کس براي من در کاري شريک قرار دهد، من سهم خود را به شريکم واگذار مي‌کنم! يعني اگر کسي نماز بخواند و 90 درصد آن را براي خدا در نظر گرفته باشد و فقط 10 درصدش براي خودنمايي باشد، خدا مي‌فرمايد من آن نود درصد را نيز به رفيقم مي‌دهم. من چيزي را قبول مي‌کنم که صد در صد براي من باشد. براي خدا کار کردن بسيار دقت مي‌خواهد تا انگيزه‌هاي نفساني و شيطاني همراه آن نشود.

حفظ ميراث اسلامي
همه ‌ما مي‌دانيم که از وظايف بزرگ ما حفظ ميراث اسلامي است. يعني اين اسلامي که امروز در دست ما است ـ چه در زندگي فردي‌ و چه در زندگي اجتماعي ـ ميراث پيغمبر اکرم و اهل‌بيت ـ ع ـ و بلکه ميراث 124 هزار پيغمبر است. از زمان حضرت آدم تا امروز ميراثي که از انبيا و اوليا براي ما مانده است همين اسلامي است که امروز در دست ماست. از يک‌سو، بايد اين امانت را خوب نگه داريم تا سرقت نشود و از سوي ديگر، موظفيم که آن را براي آيندگان نيز حفظ کنيم. ما امانت‌داريم؛ غير از اينکه خودمان بايد از آن درست استفاده کنيم، بايد درست و بدون دخل و تصرف نيز به آيندگان بسپاريم. اين وظيفه هيچ‌گاه از ما سلب نمي‌شود و در سخت‌ترين شرايط هم ما موظفيم اسلام را رعايت کنيم؛ حتي اگر با يک فرد تماس داريم و آن فرد زندانبان ما باشد! يعني اگر در زندان باشيم و در سلول انفرادي خود فقط با يک انسان سر و کار داريم، بايد سعي کنيم در اين زندانبان اثر بگذاريم. درست است ‌که از جامعه منقطع هستيم و نمي‌توانيم هيچ کاري براي جامعه انجام دهيم؛ اما بايد بدانيم اين تکليف استثناناپذير است. اولاً هر چه مي‌توانيم بايد در عمل به اسلام بکوشيم و ثانياً بايد دست‌کم، بخشي از اين اسلام را حتي به يک‌نفر منتقل کنيم.

خطری که اسلام را تهدید می‌کند
امروزه براي جامعه و کشور ما و براي جامعه شيعيان و بعد براي جامعه اسلامي و سپس براي جامعه بشريت، هيچ خطري بالاتر از اين نيست که اسلام آن‌گونه که هست شناسانده نشود و کاري کنند که علاقه مردم به اسلام کم شود به اين شکل که اسلام را بگونه‌اي کمرنگ کنند، چيزهايي که از اسلام نيست به آن منتسب کنند و احکام ناب آن را حذف کنند و از بين ببرند. اين خطر براي بسياري از مسلمان‌‌ها و شيعيان شديدتر است. ما به برکت انقلاب اسلامي و فداکاري امام و ياران مخلصش و شهداي عزيز، نعمت‌هايي داريم که قدرش را نمي‌دانيم. اما اگر اندکي چشم‌ خود را باز کنيم و از جلوي پاي خود به نقاط دورتر نگاهي بيندازيم، متوجه خواهيم شد که چه خطر عظيمي اسلام را تهديد مي‌کند. در عراق خطر تحريف اسلام و اسلام‌زدايي از توده مردم مسلمان (اعم از شيعه و سني) بسيار جدي است. البته اين خطر کمابيش در بهترين شرايط هم وجود داشت ولي اکنون بسيار تشديد شده است. به خاطر دارم وقتي براي تحصيل در نجف بودم با توجه به حضور مراجع بزرگي چون: مرحوم آقاي حکيم، آقاسيد عبدالهادي شيرازي، آقاسيدمحمود شاهرودي و آقاي خويي که حوزه نجف بسيار پررونق بود، اطلاع پيدا کردم که تعداد بسياري از بچه‌هاي شيعه و حتي از بچه‌هاي علما و مراجع گرايش‌هاي مارکسيستي دارند. حزب کمونيست نجف حزب قوي‌اي بود که بسياري از اعضاي آن بچه آخوند‌ها بودند و حوزه نجف نمي‌توانست براي آن‌‌ها کاري  انجام دهد. حوزه نجف حوزه پررونقي بود، اما براي همان مسائل فقهي و اصولي که به صورت سنتي مطرح مي‌شد. آن‌ها از خطرهاي فکري که در ميان جوان‌‌ها نفوذ پيدا کرده بود اطلاعي نداشتند. جوان‌‌ها نيز با آن‌ها ارتباطي برقرار نمي‌کردند. سپس، اتفاقاتي در عراق افتاد و توهين‌هايي که به مراجع شد، سبب شد حوزه نجف رونق گذشته خود را از دست بدهد. حتي هم‌اکنون نيز فهرست مهمي در عراق به نام فهرست العراقيه وجود دارد که ‌ شيعه هستند و بسياري از شيعيان عراق به خاطر اينکه شيعه هستند از آنان حمايت مي‌کنند، درحالي که يکي از خطرهاي جدي که براي نظام عراق وجود دارد، همين شيعيان فهرست‌العراقيه است. براي سني‌‌ها نيز خطر به صورت ديگري وجود دارد. يکي از گروه‌هايي که بسيار گسترده و به طور جدي براي امور فرهنگي عراق فعاليت مي‌کند اسرائيلي‌‌ها هستند. آنان بخصوص در مناطق کردنشين دانشگاه‌هايي تأسيس کرده‌اند و با کمک‌هاي مالي و علمي به عنوان اسلام‌شناسي و قرآن‌شناسي افکار انحرافي را به جوان‌‌ها منتقل مي‌کنند و بعضي از شيعيان هم در همان دانشگاه‌‌ها تحصيل مي‌کنند.

خطر در خانه ما
ما قدر خود را نمي‌دانيم. بايد بدانيم بعد از انقلاب چه شد و از چه خطر عظيمي جلوگيري شد. همچنين، بايد بدانيم که اين خطر به کلي مرتفع نشده و اکنون نيز در دانشگاه‌هاي ما خطر انحراف فکري وجود دارد و بقاياي انحراف فکري در طبقه ممتاز کشور هست. کساني باورشان نيست که دين مي‌تواند جامعه را اداره کند و اگر از اسلام و ولايت‌فقيه دم مي‌زنند، براي دلخوشي و فريب دادن ماست؛ وگرنه قلباً باور ندارند که احکام اسلام قابل اجراست و يا خيال مي‌کنند که به فرض قابل اجرا بودن، دورانش گذشته و به درد جامعه امروز نمي‌خورد. منافقين (مجاهدين خلق) مي‌گفتند اسلام دين خوبي است، اما تاريخمند است. کلمه تاريخمندي اسلام از ادبيات آنهاست که برخي هم امروز آن را تکرار مي‌کنند. اينکه مي‌گويند اسلام تاريخمند است، يعني مثل دارويي مي‌ماند که تاريخ مصرفش گذشته است. گاهي مي‌گويند با رساله نمي‌شود کشور‌ها را اداره کرد. «وَمَا تُخْفِي صُدُورُهُمْ أَكْبَرُ»؛ آنان باورشان نيست که احکام اسلام مي‌تواند جامعه را اداره کند. يکي از بهترين مصاديقش حرمت رباست. درباره ربا قرآن مي‌گويد اگر دست از ربا برنداريد با خدا اعلان جنگ بدهيد. آنان مي‌گويند ما نمي‌توانيم کشور را بدون ربا اداره کنيم، اما بايد کاري کنيم و در ظاهر چيزي را درست کنيم و نام آن را بانکداري اسلامي بگذاريم. دقت کنيم که خطرهايي از اين دست در حال گسترش است.

ضرورت کار فرهنگي
گسترش رسانه‌هاي بي‌شمار از راه‌هاي مستقيم و غير مستقيم مثل فيلم، تئاترو رمان‌هاي آنچناني و به دنبال آن‌ها ماهواره‌‌ها و رسانه‌هاي مدرن ،عنان ذهن جوان‌هاي ما را به کف گرفته و ما غافليم. علاوه بر اين ما بايد نگران آن باشيم که نسل آينده ‌ما چه اندازه اسلام واقعي را خواهند شناخت. همه کساني که از مسائل اجتماعي و جهاني آگاهند، اين را خوب مي‌فهمند که بزرگترين وظيفه ما براي حفظ اسلام اين است که در جامعه کار فرهنگي کنيم؛ البته کار فرهنگي نه به معناي گسترش زبان‌ها، اشعار و رقص‌هاي محلي! منظور از کار فرهنگي يعني اثر‌گذاري بر باور‌ها و ارزش‌هاي جامعه و در يک کلمه يعني ترويج دين ودينداري. اين همان تکليفي است که هيچ گاه از ما ساقط نمي‌شود؛ نه آن وقتي که اوج قدرت حکومت اسلامي است و نه آن وقتي که ضعيف است. همان‌طور که گفته شد، ما حتي نسبت به يک زندانبان هم وظيفه داريم.
چکيده بيانات آيت الله مصباح يزدي(دامت بركاته( در جلسه شوراي مرکزي جبهه پايداري 11/6/1392
 زلال بصیرت دهه آخر صفر روزهای فرد منتشر می‌شود.

 


ساختمانی در منطقه ولنجک تهران، دفتر جدید رئیس‌جمهور سابق شده و تمامی برنامه‌های دانشگاه ایرانیان از همین ساختمان پیگیری می‌شود.
پس از پایان رسمی عمر دولت نهم و فعالیت محمود احمدی‌نژاد در کسوت ریاست‌جمهوری، رئيس‌‌جمهور سابق و برخی از نزدیکان وی که از دولت دهم با وی همراه بودند، به ساختمان لادن در حوالی میدان ونک نقل مکان کردند.
به گزارش تسنیم، رفته رفته این ساختمان به عنوان دفتر رئیس‌جمهور سابق و دفتر مرکزی دانشگاه ایرانیان لقب گرفت و احمدی‌نژاد و یارانش در آن مستقر شدند اما با استقرار دولت یازدهم، دولتمردان روحانی به فکر پس گرفتن این ساختمان که گفته می شد متعلق به وزارت دادگستری است، افتادند و خواستار تخلیه ساختمان لادن شدند.
در همین ارتباط حمید بقایی معاون اجرایی احمدی‌نژاد در دولت دهم حتی در نامه‌ای به حسن روحانی، رئیس‌جمهور از وی خواست که جلوی تخلیه ساختمان لادن گرفته شود اما این نامه ثمربخش نبود.
حالا، احمدی‌نژاد و یاران نزدیکش به ولنجک و ساختمانی در این منطقه نقل مکان کرده‌اند و تمام برنامه‌ها، دیدارها و برنامه‌ریزی‌ها برای دانشگاه ایرانیان در ساختمان ولنجک صورت می‌گیرد، ساختمانی که نزدیکان احمدی‌نژاد می‌گویند، دولتی نیست و از محل درآمدهای دانشگاه تامین مالی می‌شود.

 


جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی در حالی برگزار شد که اعتراض به رفتار خارج از عرف دیپلماتیک هیئت پارلمانی اروپا بیشترین زمان جلسه نمایندگان را به خود اختصاص داد.
روز یکشنبه نمایندگان پس از یک هفته سرکشی به حوزه‌های انتخابیه خود در جلسه علنی خود و در ادامه بررسی طرح تشکیل سازمان مدیریت، برنامه‌ریزی و بهره‌وری در یکی از مصوبات خود شوراهای منتقل شده به این سازمان را تعیین کردند.
نمایندگان مجلس مصوب کردند، شوراهایی که ریاست آنها و دبیرخانه شوراهای قانونی که دبیری آنها در قانون مدیریت خدمات کشوری، قانون برنامه و بودجه کشور و سایر قوانین و مقررات با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سابق و معاونت‌های مذکور در ماده یک می‌باشند، به این سازمان منتقل می‌گردند که از ۲۱۹ نفر نمایندگان حاضر در صحن مجلس، این ماده با ۱۱۰ رای موافق، ۵۷ رای مخالف و۲۰ رای ممتنع به تصویب رسید.

تذکرات نمایندگان پیرامون یک دیدار فتنه‌برانگیز
در ادامه جلسه علنی روز یکشنبه خانه ملت، علی لاریجانی رئیس مجلس به تعدادی از نمایندگان اجازه داد تا تذکرات آیین‌نامه‌ای خود را در صحن مطرح کنند.
حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس در تذکری با استناد به ماده ۲۴ آیین‌نامه داخلی مجلس با بیان اینکه سگ زرد برادر شغال است، گفت: اتحادیه اروپا در لطمه زدن به منافع مردم ایران فرقی با آمریکا ندارد، در سالگرد فتنه ۸۸ کمیته‌ای از پارلمان اروپا به ایران آمده و علی‌رغم اینکه به این کمیته تاکید شده بود که با کسانی که علیه جمهوری اسلامی ایران فعالیت دارند، دیداری نخواهند داشت، اما این هیئت در بدو ورود در یکی از سفارتخانه‌ها با دو تن از کسانی که فتنه‌گری کردند و در دادگاه نظام جمهوری اسلامی محکوم شدند، ملاقات می‌کنند.
وی خطاب به علی لاریجانی رئیس مجلس تصریح کرد: این هیئت پس از ملاقات با فتنه‌گران با شما ملاقات کرده‌اند؛ سوال این است که چرا برنامه‌ریزان این ملاقات را لغو نکردند؟
نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: وقتی این هیئت به ملاقات آقای هاشمی رفسنجانی رفت، رفتاری خلاف ادب دیپلماتیک انجام داد؛ ما به آقای هاشمی درون خانواده خود انتقاداتی داریم اما اگر یک خارجی بخواهد به شخصیت‌های ما توهین کند برای ما قابل تحمل نیست.
وی ادامه داد: از همه بدتر اینکه وقتی این هیئت به اروپا بازگشت، اعضای آن گفتند که مهمترین ملاقات ما، ملاقات با فتنه‌گران در سفارت یونان بوده است. بنابراین چرا وزارت خارجه عزتمندانه برخورد نکرده است.

توضیحات رئیس گروه دوستی پارلمان ایران و اروپا
در ادامه کاظم جلالی رئیس گروه دوستی پارلمان ایران و اروپا در تذکری در خصوص دیدار هیئت پارلمانی اروپا با فعالان فتنه سال ۸۸ گفت: ما برای آخرین هماهنگی روز سه‌شنبه قبل از سفر این هیئت، جلسه‌ای را گذاشتیم و از وزارت امور خارجه، مدیرکل اروپای وزارت خارجه شرکت کرد و دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی که همواره هماهنگ‌کننده این قبیل کارهاست هر چه تماس گرفتیم فردی از آن در جلسه شرکت نکرد و از وزارت اطلاعات نیز ۲ نفر در جلسه حضور یافتند و از مجلس شورای اسلامی نیز بنده و آقای بروجردی حاضر بودیم.
جلالی ادامه داد: در این جلسه قرار شد که آخرین برنامه‌ها را با یکدیگر چک کنیم و ببینیم که آیا پیش‌شرطی تعیین کردند یا خیر که مدیرکل اروپای وزارت خارجه گفت، اخیرا که سوسیالیست‌های پارلمان اروپا به تهران سفر کردند، ملاقاتی با محمدجواد لاریجانی معاون بین‌الملل رئیس قوه قضائیه داشته و در آن دیدار خواسته بودند که اعضای پارلمان اروپا در سفر به ایران با جعفر پناهی و نسرین ستوده دیدار کنند. وی افزود: مدیرکل اروپای وزارت خارجه در آن جلسه گفت که آقای محمدجواد لاریجانی با این درخواست آنها موافقت کرده است؛ ما بلافاصله با این دیدار مخالفت کردیم و اعلام کردیم که نمایندگان مجلس با هرگونه ملاقات به غیر از مسئولان جمهوری اسلامی ایران مخالف هستند. وی ادامه داد: بنده در وسط همان جلسه با محمدجواد لاریجانی تماس گرفتم و تلفن را روی بلندگو گذاشتم تا همه دوستان بشنوند و از وی سوال کردم که آیا شما چنین قولی داده‌اید که وی گفت، به این دلیل چنین قولی را داده‌ام که افرادی که در کشور مرتکب جرمی شده‌اند و محاکمه شدند و مدت مجازات خود را سپری کرده‌اند، ما چیزی را نداریم که پنهان کنیم و آنها با هر کسی که می‌خواهند ملاقات کنند، ملاقات داشته باشند و ما به عنوان قوه قضائیه با این ملاقات موافق هستیم. اظهارات این نماینده مجلس در حالی است که ستاد حقوق بشر قوه قضائیه و محمد جواد لاریجانی به عنوان رئیس این ستاد، مسئولیتی در قبال سفرهای هیئت‌های خارجی به کشور ندارند و نهادهایی همچون دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، وزارت خارجه و در این موضوع خاص گروه دوستی پارلمان ایران و اروپا باید پاسخگو باشند.

محمدجواد لاریجانی: اظهارات جلالی شتاب‌زده بود
پس از نطق جلالی در صحن علنی مجلس و متهم کردن ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در خصوص دیدار هیئت پارلمانی اروپا با دو تن از محکومین فتنه، محمدجواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر در گفت وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی این ستاد اظهار داشت: این کار خلاف عرف دیپلماتیک است و شاید از لحاظ قوانین ما هم نوعی تخلف قانونی باشد چرا که یکی از ملاقات‌شوندگان دارای محکومیت معلق است و احیانا هماهنگی با قاضی اجرای احکام ضروری بوده است. اما در عین حال دادن جایزه به افرادی که در نظام اسلامی متهم شده و در جریان یک فرایند قانونی روشن و دقیق محکوم شده‌اند توهین به ملت و توهین به نظام سیاسی مدنی ما محسوب می‌شود لذا رفتار هیئت اروپایی در این قسمت به هیچ وجه قابل توجیه نیست.
 وی همچنین تاکید کرد: به نظر من آقای جلالی در مطالبی که بیان کرده‌اند مقداری شتابزدگی به خرج داده و تسامح در دقت داشته‌اند، زیرا در هر صورت روال کار بر این است که مسئولان محترم مجلس نظرات مختلف نهادها را می‌گیرند، ارزیابی می‌کنند و نهایتا تصمیم می‌گیرند آنچه به مصلحت است انجام دهند یا خیر و کسی نمی‌تواند مجلس را به انجام کاری مجبور کند.
 جلالی هم در پاسخ به اظهارات رئیس ستاد حقوق بشر در گفت و گو با فارس با بیان اینکه سخنانم در خصوص ستاد حقوق بشر نادرست منعکس شده است، گفت: در آخرین جلسه هماهنگی پیش از سفر، وزارت امور خارجه مدعی بود که آقای محمدجواد لاریجانی رئیس کمیته حقوق بشر قوه قضائیه در ملاقاتی با رئیس فراکسیون سوسیالیست‌های پارلمان اروپا که چندی پیش به ایران سفر کرده بود، برای ملاقات رسمی این افراد با هیئت پارلمانی اروپا مانعی ندیده است، لذا در جلسه مذکور نماینده وزارت خارجه قائل بود که این بیان اکنون برای آنها حقی را ایجاد کرده و پیگیر ملاقات هستند.
رئیس گروه دوستی پارلمان ایران و اروپا ادامه داد: محمدجواد لاریجانی تاکید کرد که چون این هیئت مهمان مجلس است هر آنچه را که شما تصمیم بگیرید ما عمل می‌کنیم. جلالی افزود: فارغ از حاشیه پررنگ این سفر که متاسفانه بر متن آن غلبه کرد، از دستاوردهای این سفر نیز نباید غافل ماند.

لاریجانی: دیدار دزدانه هیئت پارلمانی اروپا کار زشتی بود
در ادامه صحن علنی مجلس علی لاریجانی پس از تذکرات نمایندگان مجلس نسبت به دیدار هیئت پارلمانی اروپا با دو تن از محکومان فتنه گفت: دیدار پنهانی خصوصا برای اروپایی‌ها کار بسیار سخیفی است و اگر می‌خواستند ملاقاتی داشته باشند، باید درخواست‌شان را به طرف ایرانی می‌گفتند. حالا یا ما می‌پذیرفتیم و یا نمی‌پذیرفتیم. عقل هم حکم می‌کرد رفتار دیپلماتیک خودشان را خودشان رعایت می‌کردند، اما این اقدام را انجام ندادند و کار سخیفی کردند.
وی با اشاره به اظهارات رسایی که خواستار عدم ملاقات لاریجانی با هیئت پارلمانی اروپا بود، گفت: ما یکسری منافعی را در این دیدار و گفت‌وگوهای سیاسی دیپلماتیک می‌دیدیم و نظر بنده این نبود که این موضوع در ایران این‌طور برجسته شود و الان هم برجسته کردن آن را غلط می‌دانم.
لاریجانی در پایان خاطرنشان کرد: وزارت خارجه کاردار یونان را احضار کرد و به او تذکر داد.

مجلس از توضیح لاریجانی و جلالی قانع نشد
جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در مجلس در تذکر شفاهی طی سخنانی در صحن علنی با اشاره به توضیحات رئیس مجلس در خصوص دیدارهای هیئت پارلمانی اروپا با فتنه‌گران اظهار داشت: مجلس از توضیح لاریجانی و جلالی در مورد هیئت پارلمانی قانع نشد.

سوال از وزیر خارجه درباره توافقنامه ژنو
پیش از پایان جلسه علنی روز یکشنبه پارلمان، سوال ملی جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد و کلات از وزیر امور خارجه درباره نادیده گرفتن مصادیق حقوق هسته‌ای ملت ایران در توافقنامه ژنو، اعلام وصول شد.
حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد که در غیاب علی لاریجانی ریاست جلسه علنی خانه ملت را برعهده داشت، زنگ پایان جلسه را به صدا درآورد و زمان جلسه بعدی را روز سه‌شنبه ۳ دی‌ماه اعلام کرد.

 


وزیر صنعت در آستانه استیضاح
عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع مجلس از کلید خوردن طرح استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت با ۱۰ امضا خبر داد .
سیدمحمد بیاتیان عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اعلام این خبر افزود: طرح استیضاح نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت به‌زودی جهت اعلام وصول، تقدیم هیئت رئیسه مجلس خواهد شد.
وی افزود: البته ما در صدد هستیم که تعداد این امضا‌ها به بالای ۲۰ امضا رسیده سپس آن را به هیئت رئیسه مجلس تقدیم کنیم.
بیاتیان در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه طرح استیضاح نعمت‌زاده شامل ۱۰ بند می‌شود، اظهار داشت: نابسامانی بازار، گرانی کالاهای اساسی، تعطیلی واحدهای صنعتی و تولیدی، عدم اجرای برنامه مدون در راستای نجات صنعت کشور، اظهار نظرهای غیر کارشناسی و ایجاد تورم در بازار از مهمترین موارد طرح استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت است.

کمیسیون تلفیق بودجه ۹۳ تکمیل شد
اسامی کامل اعضای کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۳ کل کشور منتشر شد.
۵۵ عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۳ متشکل از ۲۹ عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات و ۲۶ عضو از ۱۳ کمیسیون تخصصی دیگر هستند.
قرار است که در اولین جلسه کمیسیون تلفیق، رئیس و اعضای هیئت رئیسه این کمیسیون مشخص شده و فرآیند بررسی لایحه بودجه آغاز شود.
نمایندگانی همچون غلامرضا مصباحی مقدم، الیاس نادران، محمدحسن ابوترابی‌فرد، محمدمهدی مفتح و علی پورمختار از اعضای کمیسیون تلفیق هستند.

 




     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10