(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 17 شهريور 1388- شماره 19457
 

دروغگوي واقعي كيست؟
شهردار: طي دو سال اخير ساخت و ساز غيرمجاز در حاشيه شهر مشهد صورت نگرفته است
نخستين نمايشگاه مجازي كتاب كشور راه اندازي شد
ايران در كيهان
معاون هماهنگي و امور عمراني استاندار 1980 پروژه عمراني در كردستان فعال است
مخترع اصفهاني صندوق ويتريني آسانسوري ساخت
امام جمعه اهواز: نور خدا در ايران اسلامي خاموش شدني نيست
پارك جنگلي پانزده خرداد خمين اثر ملي شد
مديرفني سامانه اوقات فراغت و اطلاع رساني هرمزگان:
تعداد پايگاه هاي اوقات فراغت هرمزگان جوابگوي نياز جوانان نيست
نيكوكاران فارس 100 دستگاه آمبولانس مي خرند
در اجراي طرح مسكن مهر 10هزار واحد مسكوني در ساري آماده واگذاري است
انتصابات جديد در شهرستانها
معاون سياسي استانداري همدان: برنامه شب هاي آفتابي به مدت يك ماه در همدان اجرا مي شود
استاندار مركزي: شهرداري اراك در اجراي پروژه هاي عمراني شهر از برنامه زمان بندي شده جلوتر است



دروغگوي واقعي كيست؟

روزنامه محلي كارون در تاريخ 10/6/88 اقدام به درج مقاله اي با عنوان «انتخابات با «دين مردم» چه كرد؟» نموده است كه نكات مبهم، خلاف واقع و شايعات بدون اساس فراواني در آن به چشم مي خورد.
اين مقاله كه توسط شخصي به نام «سيد عمار كلانتري» و به نقل از سايت آينده نيوز 9 درج شده است، بر اين باور است كه ماجراهاي قبل و بعد از انتخابات بسياري از مردم را از دين گريزان و نسبت به نظام اسلامي بدگمان و بي اعتماد نموده و موجب كاهش دينداري مردم شامل بي حجابي، بي اخلاقي، ترك نماز و امتناع از حضور در مساجد و محافل مذهبي گرديده است.
اين مقاله با دامن زدن به قائله هاي اخير، ادعاي كاهش دينداري مردم پس از اقدامات اخير را ناشي از برخي نابساماني ها، ارتكاب كم سابقه برخي گناهان(!!) توسط سران شاخص طيف اصولگرا و طرفداران كانديداي پيروز انتخابات و نيز برخي بازخوردهاي اين مسايل در ميان مردم دانسته است.
نويسنده مقاله، در بندهاي آغازين به تفسيري بي پايه و اساس از يك حقيقت روشن، جهت بهره برداري در نوشته خود، چنين اظهار مي كند كه زندگي ديندارانه مردم، از حكومت اسلامي مهمتر است و نمي توان براي «پايداري حكومت اسلامي»، دست به اقداماتي زد كه تاثير منفي بر «دينداري مردم» بگذارد.
ركن ركين ولايت فقيه در هرم اركان نظام جمهوري اسلامي از نگاه نويسنده نا آگاه و يا مغرض اين مقاله، در جايگاه دوم قرار دارد و «دينداري مردم» در رأس همه اركان، بالاترين اهميت را داراست و «با اين حساب، بخشهاي پاييني سلسله مراتب (يعني ولي فقيه، رئيس جمهور و...) مي توانند فداي بخشهاي بالادستي بشوند!» حال آنكه به استناد قانون اساسي، طرح حكومت اسلامي بر پايه ولايت فقيه است و اصول ديني و اعتقادي نه ركن نظام كه محتوا و درون مايه نظام جمهوري اسلامي است.
در اين مقاله رويكردهاي سياسي افراطي برخي چهره هاي منتسب به دين و اتخاذ تند و افراطي و توهين و اقدامات خلاف شرع و اخلاق توسط برخي مداحان، ائمه جماعات و روحانيون يكي از علل كاهش دينداري در مردم پس از جريانات اخير عنوان مي شود، اما توهين هاي مكرر غير اخلاقي و حتي ناموسي به شخص رئيس جمهور و تكرار تعابير «دروغگو، متحجر، خرافه گو» و استفاده از شگردهاي تبليغاتي غير اخلاقي شامل مونتاژ صدا و تصوير، يادداشتها، اشعار و كاريكاتورهاي مبتذل و نيز فراواني شعارهاي خلاف عفت و اخلاق توسط حاميان رقيب شكست خورده انتخابات ناديده گرفته مي شود.
نويسنده اين مقاله كه با مظلوم نمايي تمام، نگاه ابزاري به حجاب و بي توجهي به حضور معدود افراد بد حجاب در خيل طرفداران دكتر احمدي نژاد را از دلايل كاهش دينداري مردم مي داند، گويا فراموش كرده دختران فيروزه اي با روسري - بخوانيد پس سري هاي - يك وجبي و پوشش هاي مبتذل از ميان تجمعات مختلط و دوستانه(!!) ستادهاي كدام كانديدا بيرون مي آمدند و با ظواهري زيبا و فريبنده، آراي دختران و پسران جوان را به نفع كانديداي خود جمع آوري مي كردند؟
نويسنده اين مقاله آيا بخاطر ندارد چه كساني در سالهاي 76 تا 84، با سردادن شعار آزادي براي جوانان، حجاب و اخلاق و دين مردم را به بازي گرفتند؟ و امروز همان ها و كساني به تبعيت از آنها در لباس نفاق و با ذكر الله اكبر و يا فاطمه الزهرا(س)، شال سبز سادات را برگردن مي اندازند و امام و شهداي گرانقدر دفاع مقدس را هزينه «سياسي بازي» هاي خود مي كنند.
اي كاش نويسنده مقاله به وضوح عنوان مي كرد كه از بيان جمله «ميزان بروز حجاب يا بد حجابي در جامعه، لزوما به معناي ميزان پايبندي مردم به فريضه حجاب نيست» چه منظوري دارد؟
اين جمله آيا به معناي آن نيست كه زنان محجبه، لزوما به فريضه حجاب پايبند نيستند؟ در اين صورت، اين جمله آيا توهين به حجاب اسلامي و ساحت مقدس زنان محجبه و مسلمان جامعه ما نيست؟
نويسنده مقاله در ادامه به «اقدامات بي رحمانه طيف حزب اللهي و بسيجي اعم از ضرب و شتم با باتوم و ديگر ابزارها، دستگيري و برخورد، شايعه شكنجه و درگذشت برخي در غائله هاي اخير به نام دين، حفظ ارزشها، دفاع از رهبري و...» به عنوان دليلي ديگر بر كاهش دينداري مردم اشاره مي كند، اما حملات وحشيانه برخي افراد با هر وسيله ممكن اعم از اسلحه گرم و سرد و چوب و تخته و سنگ و كلاه كاسكت و... به عابران و رهگذران در خيابانهاو تخريب و خسارات فراوان به بانكها و اموال عمومي و به آتش كشيده شدن اتوبوس و اتومبيل و موتورسيكلت و حتي مساجد، ناچيز و كم اهميت انگاشته مي شود.
در اين مقاله به جملاتي از رهبر معظم انقلاب مبني بر «تاثر قلبي معظم له به ضرب و شتم دانشجوي متدين به نام دفاع از رهبري» براي محكمتر كردن مباحث ناقص و بي اساس خود استناد مي شود اما سخنان مهم و روشن كننده ايشان در اولين نماز جمعه پس از انتخابات و نيز در جمع دانشجويان كه تاكيد بر فيصله دادن به اغتشاشات و اعتراضات خياباني، جلوگيري از دامن زدن به جريانات اخير و دعوت مردم به آرامش و وحدت دارد، ناديده گرفته مي شود.
متاسفانه برخي سايت هاي خبري و رسانه هاي مكتوب از جمله روزنامه مذكور به هواداري از جريانات پس از انتخابات و همسو با رسانه هاي بيگانه در آن سوي مرزها، دست به تخريب وحدت ملي زده و بدون توجه به مواضع حكيمانه و منويات قلبي رهبر انقلاب، همچنان با درج مقالاتي تحريك آميز و تيترهاي منفي و سياه نمايي هاي مكرر و افراطي، به غائله اخير دامن مي زنند.
به اين جمله دقت كنيد:«اگر از نگاه دين، صداقت را يك ارزش و دروغگويي را يك ضد ارزش بدانيم، بخشهاي مختلف جامعه با استفاده از راهكار لقمان حكيم «ادب از كه آموختي؟ از بي ادبان»نسبت به ناهنجاريهاي دروغ از منظر ديني واكنش نشان داده اند.»
اعترافات بازداشت شدگان وقايع اخير و اسناد و مدارك جمع آوري شده از ستادها و مكانهاي اقامت بازداشت شدگان همه و همه حاكي از وجودراهكارهاي تخريبي از پيش تعيين شده اي جهت كودتاي مخملي در راستاي براندازي نظام جمهوري اسلامي است كه از مدتها قبل از برگزاري انتخابات برنامه ريزي شده بود. حال آنكه كانديداي مورد حمايت اين جريانات، در برنامه هاي تبليغاتي خود مكررا از تبعيت از ولايت فقيه و قانون اساسي و تلاش در جهت حفظ نظام و ثبات حاكميت اسلامي سخن گفته و بر ايام خدمت در ركاب امام و انقلاب افتخار مي كردند!! اين تناقض گويي ها، معنايي جز حركت در مسير اجراي «پروژه نفاق» در راستاي تحقق اهداف انقلاب ننگين مخملين نخواهد داشت و مردم آگاه و فهيم جامعه اسلامي ايران، خود خواهند فهميد كه «دروغگوي واقعي كيست؟».
انتخابات اخير نه مخرب دين، بلكه جداكننده مومنان از منافقان و بنا به فرمايش مقام معظم رهبري «صحنه آزمون نخبگان» بود كه متاسفانه خيلي ها در اين آزمون دشوار، مردود شدند.
اهواز - فاطمه معين زاده

 



شهردار: طي دو سال اخير ساخت و ساز غيرمجاز در حاشيه شهر مشهد صورت نگرفته است

مشهد- خبرنگار كيهان:
شهردار مشهد گفت: ساخت و ساز غيرمجاز در حاشيه شهر مشهد طي دو سال اخير صورت نگرفته است.
سيد محمد پژمان در مراسم رونمايي از سه پروژه خدمات فني و مهندسي شهرداري مشهد ضمن اعلام مطلب فوق افزود: طي دو سال گذشته اصلا ساخت و ساز غيرمجاز در حاشيه شهر صورت نگرفته است و مردم نيز از زمان حقيقي خود استفاده كرده اند.
وي اظهار داشت: شهروندان حتي آگاهي كاملي از قوانين ساخت و ساز دارند و شهرداري به عنوان امين و مشاور مردم بايد اطلاعات را به صورت دقيق و كامل در اختيار آنها قرار دهد. پژمان در ادامه بيان داشت: در راستاي تكريم ارباب رجوع با افتتاح طرح آموزش پيش از ساخت شهروندان با حقوق خود آشنا مي شوند و اين امر باعث كاهش زمان و صرف جويي وقت آنها مي شود. وي اجراي اولين پروژه پيشخوان الكترونيكي را گام موثري در صرفه جويي وقت شهرو ندان دانست و افزود: اجراي اين پروژه در رضايت مندي مردم از شهرداري مشهد بسيار موثر است زيرا از رفت و آمد، انتظار و زمان هدر رفته آنها كاسته مي شود.
شهردار مشهد تصريح كرد: اجراي پروژه پاسخگويي مجازي اين امكان را مي دهد كه ضوابط شهرداري به صورت اينترنتي در اختيار تمام مهندسين و مالكان قرار گيرد.
گفتني است: سايت WWWengmashhadir اولين گام در تحقق شهرداري الكترونيكي مشهد است.


 



نخستين نمايشگاه مجازي كتاب كشور راه اندازي شد

بندرعباس - خبرنگار كيهان:
مديركل تبليغات اسلامي هرمزگان گفت: با حمايت محتوايي و سياستگذاري معاونت پژوهشي و آموزشي سازمان تبليغات اسلامي، نخستين نمايشگاه مجازي كتاب كشور راه اندازي شد.
حجت الاسلام والمسلمين سيدشكرالله زندوي در مراسمي كه به مناسبت راه اندازي اين نمايشگاه برگزار شد، اظهار داشت: نمايشگاه مجازي كتاب علاوه بر ارائه خدمات توزيع كتاب به شكل عادلانه در سراسر كشور، مي تواند به مسير خوبي براي ارائه كتاب هاي متناسب با فرهنگ و انقلاب اسلامي تبديل شود. زندوي با بيان اينكه ويترين عرضه كتاب در كشور ما براي جوانان مناسب نيست و كتاب هاي منحرف و بي محتوا نيز در آنها به چشم مي خورد، تصريح كرد: در فضاي مجازي فروش كتاب شرايطي را ايجاد خواهيم كرد كه مسير دسترسي به كتاب هايي كه با واقعيت و حقيقت رابطه بيشتري دارند، به ويژه براي جوانان هموارتر شود.
مديركل تبليغات اسلامي هرمزگان نمايشگاه مجازي كتاب را بستر مناسبي براي فعاليت تمام پژوهشگران و محققان در سراسر كشور دانست و اظهار داشت: اين نمايشگاه به نشاني اينترنتي wwwbook 24ir يكي از پله هاي نخستين در اين زمينه است كه جايگاه توزيع كتاب در كشور را متحول مي كند.
وي در پايان تصريح كرد: نمايشگاه مجازي كتاب به گونه اي طراحي شد، كه براي هر ناشر غرفه خاصي در نظر گرفته شده كه مديريت آن با خود ناشر است.

 



ايران در كيهان

پرورش ماهيان خاوياري
اصفهان- خبرنگاركيهان: مدير امور آبزيان سازمان جهاد كشاورزي استان اصفهان از آغاز بررسي هاي علمي پرورش تجارت ماهيان خاوياري در اين استان خبر داد. «محمدرضا شفيعي راد» با اعلام مطلب بالا گفت: پيش از اين طي جلساتي با حضور مسئولان انستيتوي تحقيقاتي بين الملل ماهيان خاويار، جلسه توجيهي آموزشي بررسي راهكارها جهت اجراي طرح مطالعات و امكان سنجي پرورش ماهيان خاويار در استان اصفهان، برگزار شده است و هم اكنون بحث انتخاب مزرعه پايلوت مطرح است تا اولين اجراي آن اوايل پائيزماه آغاز شود.
وي افزود: در اين طرح مزرعه اي به عنوان پايلوت انتخاب و يك دوره پرورش را پشت سر مي گذارد و در صورت مساعد بودن آن اين طرح ادامه پيدا مي كند.
افتتاح پروژه هاي دانشگاهي
¤ خوابگاه 24واحدي دانشجويان متاهل، ساختمان مركز معارف اسلامي و پژوهشكده فولاد دانشگاه صنعتي اصفهان طي مراسمي افتتاح شد. اين پروژه هاي عمراني به همت خيران و مسئولان دانشگاه صنعتي اصفهان در كمتر از سه سال احداث و به بهره برداري رسيد. خوابگاه كوثر ولايت دانشجويي در زميني به مساحت 1800مترمربع در ادامه طرح خوابگاههاي حضرت امام جواد(ع) مخصوص دانشجويان متاهل است كه بيش از اين 92 واحد از اين پروژه عمراني به مساحت 20هزار مترمربع به بهره برداري رسيده بود.
ارتقاي شهرداري بهارستان
¤ با تاييد وزير كشور، شهرداري بهارستان اصفهان از درجه 4 به 6 ارتقا يافت.
مهندس حميدرضا شيرواني شهردار بهارستان با اشاره به رشد 20درصدي جمعيت بهارستان در سال افزود: براساس سرشماري سال 85 سازمان آمار كشور، آمار رسمي شهرنشينان بهارستان بالغ بر 49000 نفر اعلام شد كه افزايش نرخ 100درصدي جمعيت نسبت به سال 75، وجود ساخت و سازهاي گسترده در شهر، رشد 330درصدي درآمد و هزينه شهرداري از سال 87 نسبت به سال 82 و حجم فعاليتهاي عمراني و خدمات شهري از مواردي بود كه باعث افزايش درجه شهرداري بهارستان به 6 شد.
مشاوره رايگان به كاركنان پست
¤ كاركنان و خانواده پست، پست بانك و مخابرات اصفهان از سوي موسسه فرهنگي ورزشي پيام اصفهان و با همكاري مركز مشاوره و خدمات روان شناختي نشاط زير نظر سازمان بهزيستي استان بطور رايگان مشاوره مي شوند. بهمن توكلي فرد مدير روابط عمومي باشگاه فرهنگي ورزشي پيام اصفهان با اعلام اين خبر با اشاره به اهميت نيروي انساني در سازمان و كاهش استرس ها و ديگر مشكلات فرهنگي و اجتماعي و اجتماعي و روحي و رواني گفت: اين مشاوره ها در زمينه هاي تست هوش و ارزيابي شخصيت و تفسير نقاشي كودكان، مشاوره هاي ورزشي، فردي، خانوادگي، حقوقي و تحصيلي انجام مي گيرد.
نمايشگاه فروش پاييزه
آق قلا- خبرنگاركيهان: به مناسبت ماه مبارك رمضان و در آستانه فصل بازگشايي مدارس، نمايشگاه عرضه مستقيم كالا و فروش پاييزه اصناف در شهرستان آق قلا گشايش مي يابد. رئيس اداره بازرگاني آق قلا با اعلام اين خبر گفت: اين نمايشگاه با هدف حمايت از توليدكنندگان و مصرف كنندگان و دسترسي آسان مردم به كالاها با قيمت مصوب در راستاي تنظيم بازار در روز پنج شنبه نوزدهم شهريورماه به مدت 10روز برپا مي شود.
جشن گلريزان
شهرضا- خبرنگاركيهان: با همت ستاد ديه استان اصفهان و هيئت پهلواني و زورخانه اي شهرضا جشن گلريزان خيران شهرضايي با حضور داودي معاونت اصلاح و تربيت اداره كل زندانهاي استان اصفهان، رئيس دادگستري و جمعي از مسئولان و خيران شهرضا در محل زورخانه پورياي ولي شهرضا برگزار شد. اطعام، افطاري، جذب حامي براي كودكان بي سرپرست از جمله فعاليتهاي خيرخواهانه اي است كه هر ساله در ماه مبارك رمضان با همكاري مردم و دستگاههاي مختلف دولتي برگزار مي شود.
امضاي تفاهم نامه علمي
تبريز- خبرنگاركيهان: به منظور ايجاد زمينه هاي توسعه ارتباطات براي گسترش تحقيقات مشترك و تربيت دانشجو، يادداشت تفاهم نامه همكاري علمي و آموزشي، بين دانشگاه تبريز و مركز بين المللي علوم و آموزش آذربايجان، امضا شد.
افزايش درآمد گمرك
قزوين- خبرنگار كيهان: مديركل گمرك استان قزوين گفت: درآمد گمرك استان قزوين طي پنج ماهه سال جاري نسبت به مدت مشابه سال گذشته 123درصد رشد داشته است. حسن عليدوستي با اعلام اين خبر افزود: مجموع درآمدهاي گمرك اعم از حقوق ورودي و سه درصد ماليات ارزش افزوده در پنج ماهه نخست سال جاري 247ميليارد ريال بوده است كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 123درصد رشد داشته است.
ايجاد پايگاه اطفاي حريق
رشت- خبرنگار كيهان: مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري گيلان از ايجاد 4 پايگاه اطفاء حريق تخصصي جنگل و مرتع در اين استان خبر داد.
مهندس رسول محمدي گفت: اين پايگاه ها طي مدت 5 سال آينده در 4 منطقه شرق، غرب، جنوب و مركز استان احداث و راه اندازي مي شود.
وي كه در جريان برگزاري مانور مشترك نيروهاي يگان حفاظت منابع طبيعي، ميراث فرهنگي، محيط زيست وشيلات در رشت سخن مي گفت تصريح كرد: پايگاه هاي مذكور با همكاري ستاد حوادث غيرمترقبه استانداري گيلان و با صرف 50ميليارد ريال اعتبار ايجاد خواهند شد.
حمايت از معلولان
دزفول- خبرنگار كيهان: مديركل بهزيستي خوزستان از وجود 51 هزار معلول در اين استان خبر داد كه تحت پوشش اين نهاد حمايتي قرار دارند.«علي عسكر ظاهري» در حاشيه ضيافت افطار بهزيستي دزفول به خبرنگار كيهان افزود: اين افراد به صورت ماهانه از خدمات حمايتي بهزيستي بهره مند هستند. وي افزود: همچنين در حال حاضر بيش از يك صد مركز توانبخشي كار مراقبت شبانه روزي از معلولان را در خوزستان بر عهده دارند.
افتتاح 16 پروژه آموزشي
¤16پروژه آموزشي در آييني با حضور فرماندار و جمعي از مسئولان دستگاه هاي اجرايي دزفول افتتاح و تحويل آموزش و پرورش شد.
رئيس اداره نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس دزفول اين پروژه ها را شامل 5 دبيرستان، يك هنرستان كار و دانش و چندين مدرسه راهنمايي و ابتدايي ذكر كرد.
افتتاح تعاوني طب تصويري
زاهدان- خبرنگار كيهان: با حضور نماينده ولي فقيه در استان، استاندار سيستان و بلوچستان و جمعي از مسئولان استان فاز دوم شركت تعاوني طب تصويري مرزنشينان زاهدان افتتاح و بهره برداري شد. براي احداث ساختمان و تجهيز اين مركز 38ميليارد ريال هزينه شده است. فاز دوم مركز طب تصويري زاهدان كه طرح توسعه فاز قبلي است براي رفع كاستي ها و نيازهاي بيماران استان و افزايش تجهيزات راه اندازي شده است.

 



معاون هماهنگي و امور عمراني استاندار 1980 پروژه عمراني در كردستان فعال است

سنندج-خبرنگار كيهان:
معاون فرهنگي و امور عمراني استانداري كردستان گفت: دو بانده كردن راه ارتباطي مياندوآب-كرمانشاه و احداث راه آهن همدان-سنندج ساخت سد آزاد از مهم ترين پروژه هاي عمراني استان است.
موسي مرادياني با اشاره به يك هزار و 980 پروژه عمراني در استان اظهار داشت، در سال هاي اخير استان كردستان توانست با جذب 99درصدي اعتبارات عمراني نسبت به ساير استان هاي كشور بهتر عمل كند.وي افزود: در سفر دوم هيات دولت به كردستان آسفالت و بهسازي 2 هزار و 500 كيلومتر راه روستايي در استان به تصويب رسيد كه در بخش راهسازي تحولات چشمگيري به دنبال خواهد داشت.معاون هماهنگي و امور عمراني استاندار كردستان با اشاره به اينكه بخش زيادي از اعتبارات عمراني اين استان در حوزه آبرساني هزينه مي شود گفت: سهم استان كردستان از محل اعتبارات عمراني استاني در سال جاري هزار و 270 ميليارد ريال است كه از محل اعتبارات ملي نيز مبلغ
3 هزار و 200 ميليارد ريال نيز به استان اختصاص پيدا كرده است كه از جمع كل اعتبارات عمراني استان مبلغي بيش از دو هزار و 200 ميليارد ريال از آن در بخش طرح هاي آبي هزينه مي شود مرادياني گفت:امسال مبلغ دو هزار ميليارد ريال از اعتبارات عمراني استان در بخش طرح هاي سدسازي، هزار ميليارد ريال در بخش راه و ترابري و 210 ميليارد ريال نيز در بخش آب و فاضلاب روستايي و شهري هزينه خواهد شد. وي اظهار داشت: در بخش راه 100 ميليارد تومان اعتبار در پروژه هاي ملي هزينه مي شود و در بخش فاضلاب نيز 200ميليارد تومان امسال در استان كار انجام خواهد شد.

 



مخترع اصفهاني صندوق ويتريني آسانسوري ساخت

اصفهان- خبرنگاركيهان:
مخترع اصفهاني موفق به ساخت صندوق ويتريني آسانسوري براي افزايش ضريب امنيتي در اماكن عرضه كالاهاي نفيس شد.
«سيدحسين موسوي» مخترع اين صندوق گفت: در اجراي اين طرح با تبديل نيروي الكتريسيته به نيروي محركه از طريق يك الكتروموتور، در ويترين كه به وسيله دوگيربكس به سيستم جك پيچ متصل است به حركت در مي آيد.
وي قابليت ساخت در ابعاد مختلف، مقاوم بودن در برابر حريق، غيرقابل انتقال و هوشمند بودن را از ويژگي هاي اين صندوق برشمرد و افزود: در صورتي كه اپراتور فراموش كند در صندوق را ببندد، در صندوق به صورت اتوماتيك در مدت 9 ثانيه بسته مي شود.
موسوي كاهش سرقت با وجود زبانه هايي با قطر 45ميليمتر، سيستم كنترل از راه دور و صرفه جويي در زمان حذف چينش مكرر اشياء در اماكن عرضه كالاهاي نفيس را از مزيت هاي استفاده از صندوق آسانسوري بيان كرد.
اين اختراع در اداره ثبت شركت ها و مالكيت صنعتي به ثبت رسيده است.

 



امام جمعه اهواز: نور خدا در ايران اسلامي خاموش شدني نيست

اهواز- خبرنگار كيهان:
دشمنان كينه توز انقلاب گمان مي كردند كه نظام در آستانه فروپاشي است اما از اين نكته مهم غافل بودند كه اين نظام تحت عنايات حضرت بقيه الله الاعظم(عج) شكست ناپذير است.
آيت الله سيدمحمدعلي موسوي جزايري نماينده ولي فقيه در خوزستان و امام جمعه اهواز با عنوان اين مطلب در خطبه هاي نماز جمعه اهواز با تاكيد بر اين كه در جريان مسائل پس از انتخابات ظلم اصلي بر نظام و مردم وارد شد افزود: زيرا مردم با خلوص در انتخابات شركت كردند و حماسه اي بي نظير آفريدند و نظام را به اوج اقتدار رساندند اما جمعي از سياسيون كج انديش تصميم گرفتند با تباني اجنبي اين كاسه را چپه اش كنند و هرچه حيثيت براي نظام بوجود آمده بود بريزند.
وي در ادامه با اشاره به اقدامات وسيع و گسترده شبكه هاي خارجي و رسانه هاي غربي در جريان انتخابات گفت: بخشي از اين رسانه ها در كشورهاي عربي مثل العربيه خبيث با كينه و قساوت عجيبي به گونه اي حرف مي زدند كه انگار نظام در آستانه فروپاشي است غافل از اين كه نور خدا در كشور عزيز ايران خاموش شدني نيست و با عنايات خاص امام زمان اين اقتدار روزافزون خواهد شد.
آيت الله موسوي جزايري در ادامه گفت: خدا را شكر كه چنين رهبر قدرتمندي به ما عطا كرده و معظم له واقعا جانشين امام خميني(ره) است. و خدا را شكر كه چنين ملت وفاداري داريم كه اجازه هيچگونه اقدامي را به دشمنان نخواهد داد.
وي در پايان با اشاره به كسب رأي اعتماد اكثريت كابينه دهم از مجلس شوراي اسلامي گفت: انتظاري كه از وزرا داريم اين است كه در خط ولايت و رهبري باشند و نسبت به علماي اسلام بويژه مراجع عظام و حوزه هاي علميه و رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب كه از سر دلسوزي و كمال محبت و براساس موازين شرع نكاتي را متذكر مي شوند و همچنين عمل به وظايف شرعيه همچنان پابرجا بمانند.
وي افزود: توقعي كه از رئيس جمهور و دولت داريم نيز آن است كه در خط اسلام ناب محمدي(ص) فعاليت كنند و عدالت اجتماعي را در نظر داشته باشند و امكانات كشور را به صورت عادلانه توزيع كنند و همه شهروندان را درجه يك بدانند.

 



پارك جنگلي پانزده خرداد خمين اثر ملي شد

خمين-خبرنگار كيهان:
رئيس شوراي اسلامي شهرستان دليجان از ثبت پارك جنگلي 15خرداد اين شهر به عنوان منطقه نمونه گردشگري استان مركزي خبر داد.
عليرضا عليمرداني اظهار كرد: وسعت اين پارك 130 هكتار است و يكي از پارك هاي جذاب و ديدني استان مركزي به شمار مي رود.
وي افزود: ايجاد 80 هكتار كمربندي فضاي سبز در دليجان از اقدامات مهم شهرداري در راستاي ايجاد فضاي سبز به شمار مي رود.
عليمرداني در بخش ديگري از سخنان خود بالا بودن ميزان آلايندگي دليجان را يكي از مهم ترين معضلات اين شهرستان عنوان كرد و ادامه داد، از آنجا كه فعاليت واحدهاي صنعتي در دليجان نسبتا زياد است، براساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته و تصميمات اتخاذ شده در محيط زيست شهرستان، از اين پس ورود صنايع آلاينده به محدوده شهر ممنوع است و تنها صنايع پاك مي توانند در شهر فعاليت داشته باشند.
وي همچنين كمبود جايگاه هاي سوخت گاز فشرده طبيعي (CNG) را از ديگر معضلات اين شهرستان برشمرد و خاطرنشان كرد: در حال حاضر تنها يك جايگاه سوخت در دليجان وجود دارد كه با توجه به عبور روزانه چندين هزار دستگاه خودرو از اين شهرستان مي طلبد مسئولان امر نسبت به تكميل و راه اندازي جايگاه سوخت شهرداري كه هم اينك عمليات آماده سازي آن به اتمام رسيده اقدام كنند.

 



مديرفني سامانه اوقات فراغت و اطلاع رساني هرمزگان:
تعداد پايگاه هاي اوقات فراغت هرمزگان جوابگوي نياز جوانان نيست

بندر عباس - خبرنگار كيهان:
مديرفني سامانه اوقات فراغت و اطلاع رساني هرمزگان گفت: به نسبت ظرفيت استان در ايجاد پايگاه هاي اوقات فراغت تنها 20 درصد آنها فعال است و اين تعداد جوابگوي نياز استان نيست.
فاطمه زارعي افزود: پايگاه هاي اوقات فراغت هرمزگان 2 هزار و 28 پايگاه ظرفيت دارد، در حالي كه تنها 419 پايگاه وارد سامانه اوقات فراغت شده است.
وي تصريح كرد: آموزش و پرورش با 450 پايگاه اوقات فراغت در سطح استان فقط 12 پايگاه را وارد سامانه كرده است و بسيج نيز 600 پايگاه دارد اما وضعيت حضور آن در سامانه صفر است. زارعي اظهار داشت: در حال حاضر بهترين دستگاهي كه در اين زمينه فعاليت دارد، حوزه هنري هرمزگان است كه تمام آمار، اطلاعات و مخاطبان خود را وارد سامانه مي كند. وي با اشاره به روند كاري اين سامانه افزود: ابتدا هر دستگاه تعداد پايگاه هاي خود را به سيستم اعلام مي كند سپس برنامه هاي مشخص شده هر پايگاه توسط روساي آن اعلام مي شود.

 



نيكوكاران فارس 100 دستگاه آمبولانس مي خرند

شيراز - خبرنگار كيهان:
مجوز خريد يكصد دستگاه آمبولانس توسط خيران استان فارس در دور دوم سفر رئيس جمهوري تصويب شد كه اين مهم نياز به همت نيكوكاران و همكاري مسئولان دارد.
دكتر علي اكبر رامجردي مديرعامل مجمع خيرين تامين سلامت فارس با بيان اين مطلب گفت: پيش از اين خريد آمبولانس از خارج از كشور به دليل مراحل گمركي مشكلات زيادي را براي مجمع ايجاد مي كرد، اما با اين مجوز هزينه گمرك از هزينه آمبولانس كاسته مي شود و هر آمبولانس در برابر 400 ميليون ريال تهيه مي شود.
وي اظهار داشت: سوانح و حوادث به عنوان دومين عامل مرگ ومير در كشور محسوب مي شود، بويژه حوادث جاده اي و تصادفات در سطح استان فارس به دلايل مختلف از جمله غيراستاندارد بودن جاده ها بسيار زياد است.
وي ادامه داد: عليرغم تلاشهاي شبانه روزي اورژانس، به دليل كمبودها و مشكلات موجود، زمان رسيدن به بالين مصدوم و انتقال وي به مراكز درماني از سطح مطلوبي برخوردار نيست.
رامجردي گفت: اغلب شهرستانهاي فارس به دليل كمبود و يا نبود آمبولانس با مشكلات زيادي مواجه هستند و چه بسا جان بيماراني كه به دليل نبود اين امكانات به خطر مي افتد.
وي بيان داشت: به همين دليل همراهي نيكوكاران در ارتقاي سطح خدمات اورژانس در پيشبرد اهداف تامين سلامت در فارس راهگشاي مشكلات خواهد بود.

 



در اجراي طرح مسكن مهر 10هزار واحد مسكوني در ساري آماده واگذاري است

ساري- خبرنگار كيهان:
در اجراي طرح مسكن مهر هم اكنون 10هزار واحد مسكوني در ساري آماده واگذاري به متقاضيان است.
استاندار مازندران با اعلام اين خبر افزود: تا پايان امسال 30هزار واحد مسكوني مربوط به طرح مسكن مهر در مازندران به واجدان شرايط واگذار خواهد شد.
«سيدمحمد كريمي» گفت: مسئله اشتغال و تامين مسكن از دغدغه هاي اساسي دولت در مازندران محسوب مي شود.
وي با تاكيد بر ظرفيت هاي توسعه در مازندران يادآور شد: با فراهم شدن زيرساخت هاي توسعه نظير فرودگاه، بنادر و جاده در مازندران تحولات اقتصادي عظيمي در اين استان پديد خواهد آمد.
استاندار مازندران افزود: تا پايان امسال پايانه صادراتي گل و گياه مازندران به بهره برداري خواهد رسيد.
وي از تدوين منشور توسعه مازندران در آينده نزديك خبر داد و افزود: در راستاي اين منشور راهكار عملياتي براي خروج مناطق مختلف مازندران از بن بست هاي توسعه تدوين مي شود.
كريمي خاطرنشان كرد: توسعه هدفمند و اصولي به همگرايي و وحدت رويه مسئولان و مردم نياز دارد.

 



انتصابات جديد در شهرستانها

قم-خبرنگار كيهان: طي مراسمي با حضور نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران حجت الاسلام سيدحسن اكبري به عنوان مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه علي ابن ابي طالب(ع)، معرفي شد و از زحمات حجت الاسلام سيدرضا موسوي قدرداني به عمل آمد.
بادرود-خبرنگار كيهان: محمود محمدزاده مديركل سازمان بهزيستي استان اصفهان طي حكمي ابراهيم ماهيان را به سمت سرپرست بهزيستي بخش امامزاده بادرورد) منصوب كرد.
دزفول-خبرنگار كيهان: عليرضا گلداري مدير روابط عمومي فرمانداري ويژه دزفول به خبرنگارما گفت: با انتخاب فرماندار دزفول، طي حكمي از سوي استاندار خوزستان «غلامرضا علامه» به عنوان معاون اجرايي و عمراني فرمانداري ويـژه دزفول منصوب شد.
وي افزود: فرمانداري دزفول كه از چندي پيش به فرمانداري ويژه ارتقا يافته طبق قوانين موجود مي بايست داراي معاونت هاي سياسي، اجتماعي و اجرايي و عمراني باشد.
گلداري گفت: پيش از اين فرمانداري دزفول تنها داراي يك معاونت سياسي، اجتماعي بود كه «عزيز مرداسي» عهده دار آن است.
كرج-خبرنگار كيهان: با پيشنهاد شوراي اسلامي آسارا، طي حكمي از سوي مرتضي تمدن استاندار تهران، حسين قرباني سيرايي به عنوان اولين شهردار آسارا رسما آغاز به كار كرد.
طي حكمي از سوي عليرضا آوايي رئيس كل دادگستري استان تهران، حميد طباطبائي به سمت رئيس دادگستري شهرستان كرج منصوب شد.

 



معاون سياسي استانداري همدان: برنامه شب هاي آفتابي به مدت يك ماه در همدان اجرا مي شود

همدان- خبرنگار كيهان:
معاون سياسي امنيتي استانداري همدان گفت: برنامه «شب هاي آفتابي» به مناسبت هفته دفاع مقدس در همدان به اجرا در مي آيد.
حميد عسگري در جلسه ستاد هماهنگي برنامه هاي هفته دفاع مقدس، افزود: برنامه فرهنگي هنري «شب هاي آفتابي» كه قبلاً در استانهاي تهران و خوزستان با موفقيت و اثرگذاري فرهنگي بسيار بالا اجرا شده، به مناسبت هفته دفاع مقدس امسال در پادگان ابوذر همدان اجرا مي شود.
وي ادامه داد: اين برنامه به مدت 30 شب و در هر نوبت با حضور دو هزار نفر از مردم و علاقمندان اجرا شده و در قالب آن تئاتر «از هبوط آدم تا ظهور حجت (عج)» به نمايش درمي آيد.
وي اضافه كرد: براي اجراي برنامه هاي هفته دفاع مقدس ستادهاي هشت گانه در سطح استان تشكيل شده و كميته هاي يازده گانه نيز فعال است.
عسگري اعلام كرد: برنامه هاي متنوع فرهنگي، هنري، ورزشي، رژه نيروهاي مسلح و ... براي هفته دفاع مقدس پيش بيني شده است كه تحت نظر كميته هاي نيروهاي مسلح، فرهنگي و تبليغات، بسيج جوانان، ايثارگران، بانوان، ورزش، روستايي، دانش آموزي، دانشجويي، تشكلهاي غير دولتي و اطلاع رساني تدوين و اجرا مي شود.

 



استاندار مركزي: شهرداري اراك در اجراي پروژه هاي عمراني شهر از برنامه زمان بندي شده جلوتر است

اراك - خبرنگار كيهان:
استاندار مركزي گفت: با توجه به پروژه هاي در دست اجراي شهرداري اراك، اين مجموعه در اجراي پروژه هاي عمراني از برنامه زمان بندي جلوتر قرار گرفته است.
علي اكبر شعباني فرد در جريان بازديد از پروژه هاي عمراني شهرداري با بيان اينكه در ماههاي آتي شاهد به ثمر نشستن پروژه هاي شهري هستيم افزود: تلاشهاي اين مدت شهرداري اراك براي تكميل طرحهاي بزرگ شهري فراتر از انتظار بوده و شهرداري به تعهدات خود عمل كرده است.
وي از بهره برداري از اولين تقاطع غيرهمسطح اراك خبر داد و اظهار داشت: با بهره برداري از اين تقاطع و پلها بخشي از ترافيك موجود شهر كاسته و گامي در انجام طرح 55 متري است.شهردار اراك نيز گفت: باحمايت مسئولان استان بسياري از طرحهاي عمراني كه در شهرداري سالها بر زمين باقي مانده بود، اجرايي شده است.علي اكبر كريمي افزود: با اجراي طرحهاي بزرگ شهري زمينه براي بهبود وضعيت ترافيكي و نيز بهبود سيماي شهري فراهم شده است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14