(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 17 شهريور 1388- شماره 19457
 

اتحاديه عرب براي بررسي روابط عراق و سوريه جلسه تشكيل داد
كره شمالي: در برابر تهديدهاي واشنگتن راهي جز تقويت بنيه نظامي خود نداريم
ساندي تايمز از نفوذ حزب الله در نهادهاي امنيتي اسرائيل خبر داد
خالد مشعل نسبت به طرح سازشكارانه جديد آمريكا هشدار داد
اعتصاب در مترو لندن هزاران مسافر را سرگردان كرد
توافق آشتي ملي بعد از عيد فطر
مورخ انگليسي: هولوكاست دروغ تبليغاتي است
در نامه اي به علي عبدالله صالح مطرح شد
حمايت امنيتي و نظامي كاخ سفيد از دولت يمن براي سركوب شيعيان صعده
حزب سوسياليست فرانسه ساركوزي را نماد ذلت ملي خواند
ابطال 200 هزار راي در انتخابات رياست جمهوري افغانستان
معاون طالباني: از راه ديپلماسي مي توانيم اختلافات با سوريه را حل كنيم
ضرب و شتم بيماران افغاني به دست اشغالگران آمريكايي
طرح آمريكايي 11 سپتامبر
چها رسوي پنج قا ره



اتحاديه عرب براي بررسي روابط عراق و سوريه جلسه تشكيل داد

نشست مقدماتي اتحاديه عرب با محوريت فلسطين و رژيم صهيونيستي به رياست سوريه در قاهره آغاز شد.
به گزارش پايگاه خبري «شام پرس» روز گذشته يكصدوسي ودومين نشست مقدماتي اتحاديه عرب به رياست سوريه و با حضور نمايندگان دائمي آن در قاهره آغاز به كار كرد. موضوع فلسطين ، تنش هاي ايجاد شده در روابط بين عراق و سوريه و برخورداري رژيم صهيونيستي از سلاح هاي هسته اي و كشتار جمعي از مهم ترين محورهاي اين نشست بود.
«احمد بن حلي» معاون دبير كل اتحاديه ضمن اعلام اينكه موضوعات مختلف سياسي، اقتصادي و اجتماعي در دستور كار اين نشست بود افزود: شهرك سازي، ديوار حائل، آوارگان فلسطيني، امنيت كشورهاي عربي و تحولات مربوط به قدس نيز در اين نشست مورد بررسي قرار گرفت.

 



كره شمالي: در برابر تهديدهاي واشنگتن راهي جز تقويت بنيه نظامي خود نداريم

كره شمالي اعلام كرد كه به دليل سياست هاي خصمانه واشنگتن راهي جز تقويت بنيه نظامي خود ندارد.
به گزارش خبرگزاري جمهوري، پيونگ يانگ ضمن انتقاد از سياست هاي نظامي آمريكا در شبه جزيره كره خاطرنشان كرد كه قدرت بازدارندگي خود را در برابر تهديدهاي واشنگتن افزايش خواهد داد.
روزنامه «رودونگ سنيمون» چاپ كره شمالي در اين باره نوشت كه واشنگتن سرگرم ساخت بمب هاي سنگرشكن است و به همين خاطر پيونگ يانگ نمي تواند در برابر اين تهديدها ساكت بماند.
به نوشته اين روزنامه واشنگتن در فكر راه اندازي دومين جنگ شبه جزيره كره است و تداوم اين سياست فراهم كردن زمينه عاري سازي شبه جزيره كره از سلاح هسته اي را غيرممكن مي سازد.

 



ساندي تايمز از نفوذ حزب الله در نهادهاي امنيتي اسرائيل خبر داد

يك هفته نامه غربي از نفوذ حزب الله لبنان در نهادهاي امنيتي رژيم صهيونيستي خبر داد.
به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از ساندي تايمز، «شين بت» (پليس امنيت داخلي اسرائيل) گزارش داده كه حزب الله در مراكز امنيتي اين رژيم نفوذ كرده است.
شين بت ماه گذشته فردي 23 ساله به نام «راوي سلطاني» را به اتهام تلاش براي ترور «گابي اشكنازي» رئيس ستاد مشترك ارتش اسرائيل بازداشت كرد.
اين مسئله نشان دهنده ضعف تدابير امنيتي در ارتش اسرائيل و ساير مراكز امنيتي رژيم صهيونيستي است.
مقامات شين بت اعلام كردند كه حزب الله به دنبال تلافي ترور عماد مغنيه فرمانده ارشد حزب الله است و دستگيري افرادي همچون «سلطاني» دير يا زود دور از انتظار نيست.
هفته نامه ساندي تايمز همچنين نوشت، مقامات اسرائيلي از هراس انتقام خون عماد مغنيه در مراكز عمومي كمتر ظاهر مي شوند و بر تعداد محافظان خود افزوده اند.
دخالت هاي خارجي
«محمد رعد» نماينده فراكسيون حزب الله در مجلس لبنان گفت، عوامل خارجي مانع شده اند تا مسئولان مربوطه دولت جديد لبنان را تشكيل دهند.
وي افزود: بخشي از موانع تشكيل كابينه داخلي است و موضوع اصلي انتظار براي چراغ سبز خارجي است.
رعد گفت: گروه 8 مارس جناحي قوي است و تسامح و تساهل لازم را دارد و تنها در دولت وحدت ملي شركت خواهد كرد.
حسن فضل الله نماينده ديگر حزب الله در مجلس لبنان نيز گفت، لبناني ها با گفت وگو مي توانند مشكلات داخلي بر سر راه تشكيل دولت وحدت ملي را حل كنند.
وي افزود، مهم آن است كه كليد حل مسئله در دست خود لبناني ها باشد. حزب امل لبنان نيز تأكيد كرد، دخالت هاي آمريكا و برخي كشورهاي عربي موجب تأخيردر تشكيل دولت شده است.

 



خالد مشعل نسبت به طرح سازشكارانه جديد آمريكا هشدار داد

رئيس دفتر سياسي حماس ضمن هشدار به طرح سازشكارانه جديد آمريكا از كشورهاي عربي خواست مجاني با رژيم صهيونيستي رابطه برقرار نكنند.
به گزارش خبرگزاري ها، خالدمشعل با اشاره به شكل گيري معادله جديد در منازعه عربي، صهيونيستي در سايه اقدامات جديد آمريكا در منطقه و محدود كردن اين منازعه به مسئله شهرك سازي هشدار داد، كشورهاي عربي به رايگان با رژيم صهيونيستي رابطه برقرار نكنند.
وي با تأكيد بر اينكه با توقف شهرك سازي مسئله فلسطين به پايان نمي رسد افزود تصميم رژيم صهيونيستي مبني بر مستثني كردن قدس از هرگونه توافقي در زمينه توقف شهرك سازي مسئله خطرناكي است.
گفتني است براساس معادله جديد دولت آمريكا، كشورهاي عربي بايد در قبال توقف 9ماهه شهرك سازي در كرانه باختري و مستثني شدن قدس اشغالي از اين مسئله اقدام به عادي سازي روابط با اسرائيل بكنند.
خالد مشعل همچنين تأكيد كرد، كشورهاي عربي بايد از دادن هرگونه امتيازي به رژيم صهيونيستي خودداري كنند.
وي پس از ديدار با «عمر سليمان» رئيس سازمان اطلاعات مصر و «عمرو موسي» دبيركل اتحاديه عرب در جريان سفر دو روزه خود به قاهره تأكيد كرد كه جنبش حماس از دستيابي طرف هاي فلسطيني به آشتي ملي در سريعترين زمان ممكن حمايت مي كند و آن را عامل تقويت موضع طرف فلسطيني در مقابل رژيم صهيونيستي مي داند.
به گزارش مركز اطلاع رساني فلسطين، مشعل در پاسخ به سؤال هاي خبرنگاران تصريح كرد كه طرف ميانجي مصري در روزهاي آينده پيشنهادهاي جديدي در زمينه روند آشتي ملي گروه هاي فلسطيني ارائه خواهد داد كه جنبش حماس بايد پس از بررسي آنها تا قبل از ماه اكتبر ميلادي درباره آنها تصميم گيري كند.
وي در ارتباط با پرونده «گلعاد شاليت» نظامي اسير صهيونيستي در نوار غزه و قرارداد مبادله اسيران نيز اظهار داشت كه اخيراً طرف ميانجي آلماني نيز با هماهنگي طرف مصري تلاش هاي خوبي را در اين زمينه آغاز كرده است، اما آنها هنوز در آغاز راه قرار دارند و بايد با صبر و حوصله و به دور از هرگونه عجله تلاش هاي خود را ادامه دهند.
از سوي ديگر «عمرو موسي» دبيركل اتحاديه عرب نيز در نشست خبري مشترك با مشعل گفت: اين اتحاديه تاكنون هيچ تصميمي مبني بر عادي سازي روابط با رژيم صهيونيستي اتخاذ نكرده است و شايد كشورهاي عربي به دليل «لجبازي و سرسختي رژيم صهيونيستي» و مخالفت آن با توقف شهرك سازي اين پرونده را مختومه اعلام كنند و هر كشور عربي هم بخواهد اقدام به عادي سازي مجاني روابط با طرف صهيونيستي بكند، كشورهاي عربي به شدت نسبت به آن واكنش نشان خواهند داد.
در همين رابطه محمود عباس رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين نيز كه به عربستان سفر كرده بود در ديدار با ملك عبدالله پادشاه عربستان به بررسي آخرين تحولات خاورميانه پرداخت، در اين ديدار طرفين درمورد آخرين تحولات فلسطين و خاورميانه باتوجه به افزايش شهرك سازي هاي رژيم صهيونيستي در اراضي اشغالي بحث و تبادل نظر كردند.
از سوي ديگر، روزنامه سعودي المدينه به نقل از يك منبع مصري نوشت: حسني مبارك، رئيس جمهور مصر، در ديدار اخيرش با محمود عباس، از وي خواسته در راستاي موفقيت مذاكرات ملي تلاش كند؛ زيرا معتقد است هيچ گونه جايگزيني براي اين امر وجود ندارد.به گفته اين منبع مصري، مبارك از رئيس تشكيلات خودگردان خواسته تا پرونده زندانيان سياسي را هر چه سريعتر حل و فصل كند. زيرا اين پرونده ادامه نقش مصر در موفقيت مذاكرات ملي را تهديد مي كند.
ساير رويدادها
¤ وزارت جنگ رژيم صهيونيستي اعلام كرد كه احتمال استقرار سيستم موشكي آمريكا در اسرائيل قوت گرفته است و ارتش خود را براي استقرار اين سامانه آماده مي كند.
¤ نماينده ويژه آمريكا در خاورميانه درپي اعلام كابينه نخست وزير رژيم صهيونيستي مبني بر تسريع در روند شهرك سازي سفر خود به سرزمين اشغالي را لغو كرد.
¤ سوريه محاكمه جنايتكاران صهيونيستي به دليل قاچاق اعضاي بدن شهداي فلسطيني را خواستار شد.
¤ محمودعباس از آزادي قريب الوقوع بيش از 400عضو حماس خبر داد.
¤ وزير جنگ رژيم صهيونيستي تا قبل از شروع مهلت قانوني براي توقف شهرك سازي، دستور ساخت 500باب واحد مسكوني در كرانه باختري را صادر كرد.
¤ روزنامه عبري زبان معاريو از طرح احداث 80000 گور بزرگ در سراسر سرزمين هاي اشغالي براي دفن هزاران كشته خبر داد.
¤ گروهي از عناصر مسلح جنبش فتح به سوي نمايندگان آزاده پارلمان فلسطين و جمعيت استقبال كننده از آنها در كرانه باختري تيراندازي كردند.

 



اعتصاب در مترو لندن هزاران مسافر را سرگردان كرد

اعتصاب رانندگان قطارهاي زيرزميني (مترو) لندن هزاران انگليسي را در روز يكشنبه سرگردان و كلافه كرد.
به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از پايگاه اينترنتي تايمز، رانندگان قطارهاي مترو در قسمت هايي از لندن به سبب پايان يافتن توافقنامه اي كه براساس آن روزهاي يكشنبه حقوق آنها دو برابر مي شد، دست از كار كشيدند.
اين درحالي است كه شركتي كه مسئوليت خدمات رساني به 149ايستگاه را برعهده دارد، حركت همه قطارهاي خود را به جز در خط «بيرمنگام» به «ليورپول» در روز يكشنبه لغو كرد.
حدود 45هزار مسافر در روز يكشنبه درپي اعتصاب رانندگان قطارهاي مترو از كار خود بازماندند و به مسافران توصيه كردند تا حد امكان از سفر خودداري كنند. در همين حال مشخص شد كه رانندگان قطارهاي مترو به صورت رسمي خبر اعتصاب خود را قبلاً اعلام كرده بودند ولي براساس نظام كار داوطلبانه در روزهاي يكشنبه آنها اين حق را داشتند كه به سر كار خود نروند.
گفتني است انگليس پس از بحران مالي جهاني به شدت دچار مشكلات اقتصادي و اجتماعي شده است و هرچند وقت اعتصابات مختلفي در اعتراض به شرايط حاكم در آن صورت مي گيرد.

 



توافق آشتي ملي بعد از عيد فطر

روزنامه الاهرام چاپ مصر نوشت كه توافق آشتي ملي فلسطينيان پس از عيد فطر در قاهره امضا خواهد شد.
به گزارش خبرگزاري فارس، يك منبع مسئول مصري در اين باره گفت: در گفت وگوهاي بين عمر سليمان رئيس سازمان اطلاعات مصر و هيئت حماس راهكارهاي پايان دادن به اختلافات باقي مانده، تشكيل دولت امنيتي، انتخابات مجلس قانونگذاري و رياست تشكيلات خودگردان و تشكيل دولت فلسطين پيش از دعوت از تمامي گروه هاي فلسطيني براي شركت در جلسه پاياني قاهره و امضاي توافق آشتي بعد از عيد فطر بررسي شد.
دكتر «خليل الحيه» عضو دفتر سياسي حماس و از اعضاي هيئت حماس در سفر به قاهره گفت كه مصر تا چند روز آينده پيشنهاد جديدي درباره مسائل حل نشده ارائه خواهد كرد و اگر توافق بر سر آن انجام شود، اوايل ماه آينده از گروه هاي فلسطيني براي گفت وگوي جدي و عميق در قاهره دعوت به عمل خواهد آمد.
گفتني است خالد مشعل رئيس دفتر سياسي حماس در ديدار با «عمرو موسي» دبير كل اتحاديه عرب بر تمايل حماس براي موفقيت گفت وگوهاي ملي فلسطينيان و حمايت از تلاش هاي مصر تاكيد كرد كه گفت وگو تنها راه حل اختلافات فلسطينيان است.

 



مورخ انگليسي: هولوكاست دروغ تبليغاتي است

يك مورخ مشهور انگليسي با بيان اينكه هولوكاست يك «دروغ تبليغاتي» است، بار ديگر خشم رژيم صهيونيستي و يهوديان را برانگيخت.
به گزارش ايسنا، به نقل از «المحيط»، «ديويد ايرونيگ»، مورخ معروف انگليسي در مصاحبه با روزنامه اسپانيايي «ال موندو» اظهار داشت: آنچه كه از آن به كوره آدم سوزي يهوديان يا همان هولوكاست توصيف مي شود، فقط يك دروغ تبليغاتي است.
اين مورخ انگليسي در ادامه بار ديگر بر شعار بودن ادعاي وجود كوره هاي آدم سوزي تأكيد كرد. به گفته «ايرونيگ» كه پيش از اين نيز هولوكاست را انكار كرده، يهوديان تنها با ساخت فيلم درباره موضوع هولوكاست، ميليون ها دلار به جيب زده اند.
گفتني است، اين مورخ انگليسي در سال 2006 به دليل انكار هولوكاست به 11ماه حبس محكوم شد.

 



در نامه اي به علي عبدالله صالح مطرح شد
حمايت امنيتي و نظامي كاخ سفيد از دولت يمن براي سركوب شيعيان صعده

رئيس جمهور آمريكا با ارسال نامه اي به همتاي خود، حمايت كاخ سفيد از عمليات نظامي دولت يمن براي سركوب شيعيان صعده را اعلام كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روزنامه يمني «الوطن»، «جان پيرتن» معاون رئيس جمهور آمريكا در امور امنيت و مبارزه با تروريسم در صنعا با «علي عبدالله صالح» رئيس جمهور يمن ديدار و نامه اوباما را درباره همكاري هاي دو كشور به ويژه در زمينه هاي امنيتي و اقتصادي تسليم وي كرد.
به نوشته اين روزنامه، باراك اوباما در نامه خود با تأكيد بر اينكه، آمريكا براي حفظ وحدت و امنيت يمن در كنار صنعا قرار دارد، تأكيد كرد كه امنيت يمن، اهميت حياتي براي آمريكا و منطقه دارد و آمريكا به زودي اقدام به كمك به صنعا خواهد كرد تا يمن بتواند در برابر چالش هاي روبه گسترش خود ايستادگي كند. رئيس جمهور آمريكا در نامه خود خاطرنشان كرد: واشنگتن از طريق صندوق بين المللي پول و بانك جهاني و با كمك كشورهاي كمك كننده مالي و اعضاي شوراي همكاري خليج فارس از يمن حمايت خواهد كرد.
روزنامه الوطن نوشت: در جريان ديدار جان پيرتن با علي عبدالله صالح، دو طرف تمامي جنبه هاي مناسبات آمريكا و يمن را مورد بررسي قرار دادند و معاون رئيس جمهور آمريكا در امور امنيت برتقويت روابط دوجانبه و حمايت آمريكا از رشد و توسعه يمن تأكيد كرد.
در همين حال درگيري ها در يمن پس از اعلام آتش بس، مجدداً از سرگرفته شد و يگان هايي از ارتش اين كشور به الحوثي ها در صعده حمله كردند.براساس اين گزارش، گروه الحوثي با اعلام اينكه، دولت يمن از همان ابتدا براي اجراي آتش بس جدي نبوده اعلام كرد كه تنها هدف صنعا از موافقت با آتش بس چند ساعته، امدادرساني به نيروهاي تحت محاصره نيروهاي الحوثي بوده است.
پيش از اين پايگاه خبري «عدن پرس» از نقش هاي ارتش يمن براي حمله وسيع به مواضع جنبش الحوثي پرده برداشته بود.
اين درحالي است كه به دنبال نقض آتش بس و از سرگيري درگيري ها ميان ارتش يمن و گروه الحوثي، اوضاع انساني در مناطق درگيري، بسيار نگران كننده است به طوري كه براساس گزارش هاي سازمان هاي امدادرساني سازمان ملل، بيش از 130 هزار نفر تاكنون از مناطق مسكوني خود آواره شده اند.

 



حزب سوسياليست فرانسه ساركوزي را نماد ذلت ملي خواند

نماينده حزب سوسياليست فرانسه در پارلمان اروپا، رئيس جمهور فرانسه را نماد خفت و خواري ملت فرانسه و يك دروغگو معرفي كرد.
به گزارش فارس، «ونسان پيون»، در گفت وگو با شبكه راديويي «آر سي جي» اعلام كرد: من يكي از كساني هستم كه معتقد است «نيكلا ساركوزي» يك دروغگو و نماد خفت و ذلت ملت فرانسه است. من فكر مي كنم هم اكنون دوره خفت و خواري است، دوراني كه برپايه نژادپرستي، خشونت و نارضايتي و مغاير با سنت جمهوريت بنا شده است. نماينده حزب سوسياليست فرانسه در ادامه با انتقاد از عملكرد ضعيف رئيس جمهور فرانسه در حل مشكلات فرانسه گفت: ساركوزي هيچ راهي براي حل مشكلات فرانسه ارائه نكرده است. او دروغگويي است كه در مبارزات انتخاباتي اش نيز مردم را فريب داد.
«پيون» سپس با ابراز اميدواري نسبت به رها شدن مردم فرانسه از بند «ساركوزي»، او را فردي احمق توصيف كرد كه حل مشكلات فرانسه را به اشتباه به مسئله مهاجرت مربوط مي داند.
اين نماينده انتخاب «لوك شاتل»، سخنگوي دولت فرانسه به سمت وزير آموزش پرورش را يكي از دلايل صحت اظهارات خود خواند و تصريح كرد: ساركوزي تحصيلات و آموزش ملي را رها كرده و با انتخاب اين فرد نشان داده كه تحليل درستي از مسائل ندارد.
گفتني است، اقدامات ضعيف دولت فرانسه براي حل مشكلات اقتصاد بحران زده اين كشور از مهمترين دلايل افزايش نارضايتي مردم و مسئولين اين كشور است.

 



ابطال 200 هزار راي در انتخابات رياست جمهوري افغانستان

كميسيون انتخابات افغانستان حدود 200 هزار راي انتخابات رياست جمهوري اين كشور را به خاطر تقلب، باطل اعلام كرد.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، «نورمحمدنور»، سخنگوي كميسيون مستقل انتخابات افغانستان اعلام كرد: مقامات انتخاباتي آراي جمع آوري شده در 447 شعبه اخذ راي در سراسر كشور را به خاطر تقلب، باطل اعلام كردند. وي افزود: اين تعداد آرا، نزديك به 200 هزار راي بود.
براساس اين گزارش، محمدنور افزود: در مجموع 25 هزار و 450 شعبه اخذ راي در افغانستان وجود داشته است كه تا به حال، آراي 18 هزار و 877 شعبه شمارش شده و آراي 6573 شعبه بايد شمارش شود.
خبرگزاري مهر نيز، به نقل از كميسيون انتخابات افغانستان گزارش داد، تاكنون 75 درصد آراي انتخابات 20 اوت (29 مرداد) شمارش شده است و «حامد كرزاي»، رئيس جمهور فعلي، 49 درصد و «عبدالله عبدالله»، رقيب اصلي كرزاي، 32 درصد آرا را به خود اختصاص داده اند.
حمله موشكي به كابل
به گزارش ايرنا، فرماندهي پليس ولايت كابل اعلام كرد، شب دوشنبه بر اثر اصابت موشك به منطقه مسكوني «افشار» واقع در غرب كابل، چهار عضو يك خانواده جان خود را از دست دادند.
پرتاب موشك حداقل در ماه مبارك رمضان، از سه سال قبل سابقه نداشته است. تاكنون كسي مسئوليت اين حمله را برعهده نگرفته است.
ساير رويدادها:
¤ آنتي وار از رئيس جمهور آمريكا خواست قبل از شكست در افغانستان، نيروها را از اين كشور خارج كند.
¤ روزنامه روسي «نزاويسيماياگازيه» از تنفر فزاينده مردم افغانستان نسبت به نظاميان خارجي و شكست راهبرد جديد ناتو در اين كشور خبر داد.

 



معاون طالباني: از راه ديپلماسي مي توانيم اختلافات با سوريه را حل كنيم

معاون رئيس جمهور عراق از دولت اين كشور خواست مشكلات با دمشق را از طريق گفت وگو و ديپلماسي حل كند.
به گزارش خبرگزاري مهر، «عادل عبدالمهدي» طي يك تماس تلفني با «هوشيار زيباري» وزير خارجه عراق از وي خواست مشكلات دولت بغداد با سوريه را از طريق گفت وگو، بررسي ريشه اي، حل وفصل كند. گفتني است، در پي انفجارهاي 21 مرداد بغداد، دولت عراق، سوريه را به دست داشتن در اين انفجارها متهم كرد و از سازمان ملل خواست يك دادگاه بين المللي در اين مورد تشكيل دهد.
به گزارش واحد مركزي خبر، «مكي نزال» تحليلگر عراق، آمريكا را طراح اتهاماتي دانست كه طي دو هفته اخير از طرف بغداد، متوجه سوريه شده است. منابع سوري نيز عراقي ها را مسئول انفجارهاي فوق اعلام كردند. اين منابع از بغداد خواستند اگر مداركي در دست دارد، آنها را تحويل مقامات سوري بدهد.
انفجار در غرب عراق
به گزارش واحد مركزي خبر، انفجار يك خودرو بمب گذاري شده، در نزديكي يك پست بازرسي در حومه شهر رمادي، هشت شهيد و 16 زخمي بر جاي گذاشت. سه تن از شهداي اين انفجار، از نيروهاي پليس هستند.
يك مقام پليس عراق نيز از انفجار دو بمب در مركز و شرق بغداد خبر داد.
اين انفجارها، يك شهيد و 11 زخمي بر جاي گذاشتند. در حمله افراد مسلح به يك پاسگاه پليس در موصل نيز چهار نفر شهيد و سه تن ديگر مجروح شدند.

 



ضرب و شتم بيماران افغاني به دست اشغالگران آمريكايي

يك نهاد خيريه سوئدي از يورش به بيمارستاني در مركز افغانستان، شكستن در و پنجره بيمارستان و آزار بيماران توسط نيروهاي آمريكايي خبر داد.
به گزارش آسوشيتدپرس، كميته سوئدي براي افغانستان اعلام كرد، نيروهاي لشكر كوهستاني دهم ارتش آمريكا بدون مجوز به بيمارستان خيريه ولايت «وردك» واقع در جنوب غرب كابل يورش بردند. به گفته منبع مذكور، اين يورش چهارشنبه گذشته صورت گرفته بود ولي خبر آن ديروز منتشر شد. به گفته «آندرس فانج»، مدير مركز خيريه «كميته سوئدي براي افغانستان»، آمريكايي ها به بهانه تعقيب شبه نظاميان طالبان، در ساعات پاياني شب اين يورش را انجام دادند. آنها با لگد درها را شكستند، كاركنان بيمارستان را يكجا جمع كردند و از بيماران خواستند تا پايان بازرسي، تخت هاي خود را ترك كنند. به گفته «فانج»، اين بازرسي به مدت دو ساعت به طول انجاميد. وي تأكيد كرد: مطمئناً، اين اقدام نيروهاي آمريكايي، غيرقابل قبول است.

 



طرح آمريكايي 11 سپتامبر

«ون جونز»، مشاور رئيس جمهور آمريكا كه اخيراً تحت فشار جمهوريخواهان مجبور به استعفا شد، به افشاگري هايش در مورد آمريكايي بودن حملات 11 سپتامبر ادامه مي دهد.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي از نيويورك، «جونز» يكي از 100 صاحبنظر برجسته آمريكايي بود كه در سال 2004 توماري را امضا كرد و در آن، از كاخ سفيد خواسته بود به 9 سؤال آنها در مورد حادثه 11 سپتامبر پاسخ دهد.
جونز طي هفته هاي اخير نيز در سخنراني هايش اين 9 سؤال را تكرار كرده است. اين اقدام وي، جمهوريخواهان را چنان وحشت زده و خشمگين كرد كه باعث شد آنها دولت «باراك اوباما» را در منگنه بگذارند و بخواهند كه جونز را از دولت اخراج كند. 9 پرسش كليدي جونز و همفكرانش شامل موارد ذيل هستند: 1) چرا همان روز (11 سپتامبر2001) اقدامي براي پيگيري هواپيماهاي ربوده شده، انجام نگرفت؟ 2) چرا تأسيسات ضدهوايي در اطراف پنتاگون در زمان حمله، بلافاصله به كار گرفته نشده؟ 3) چرا نيروهاي امنيتي اجازه دادند «جرج بوش» (رئيس جمهور وقت آمريكا) ظاهراً بدون نگراني در مورد سلامت خود و كودكان دبستاني، به ديدارش از مدرسه مزبور تا پايان برنامه تعيين شده ادامه دهد؟ 4) چرا هيچكس به خاطر بي لياقتي هايي كه ما در پي اين حادثه در آن روز شاهدش بوديم، مجازات و يا حتي سرزنش نشد؟ 5) چرا مقامات آمريكايي و كشورهاي خارجي نتايج تحقيقات متعدد در مورد سودهايي كه در پي اين حملات، برخي بردند را منتشر نكردند؟ 6) چرا «سايبل ادموند» مأمور سابق «اف .بي .آي» كه مدعي است از اخطارهاي مقدماتي در مورد اين حملات اطلاع داشته است، عملا با صدور حكمي از طرف «اشكرافت» وزير دادگستري بوش، وادار به سكوت شد؟ 7) چرا پرواز شماره 77 كه گفته شده به پنتاگون حمله كرده است، توانست بدون اينكه از سوي رادارهاي بسيار پيشرفته ارتش رديابي شود، 40 دقيقه به پرواز خود ادامه داد، 8) بر سر نزديك به 20 سند هشدار دهنده اي كه از سوي 14 سازمان اطلاعاتي دولت هاي خارجي به دولت داده شده بود، چه آمد؟ 9) چرا كميسيون ويژه 11 سپتامبر بيشتر سؤالاتي كه از سوي خانواده هاي قربانيان اين واقعه و صاحبنظران مطرح شده بودند، را نتوانست پاسخ بدهد.

 



چها رسوي پنج قا ره

افزايش جرم و جنايت در مدارس اسرائيل
افزايش خشونت و جرم و جنايت در مدارس رژيم صهيونيستي باعث نگراني والدين و حضور نيروهاي نظامي در مدارس شده است.
روزنامه صهيونيستي معاريو در اين باره نوشت: اكثر دانش آموزان به موادمخدر روي آورده اند.
دختر بوش خبرنگار شد
دختر جرج بوش رئيس جمهور سابق آمريكا به عنوان خبرنگار شبكه خبري ان .بي.سي مشغول به كار شد.
جنا بوش اعلام كرده كه در اين حرفه قصد ندارد درباره مسائل سياسي يا زندگي خصوصي خانواده اش در كاخ سفيد به خصوص پدرش كه پس از بازنشستگي در تگزاس به سر مي برد گزارش تهيه كند.
افزايش بيكاري در آمريكا
يك روزنامه آلماني در گزارشي از تداوم روند افزايش كسري بودجه و بيكاري در آمريكا خبر داد.
روزنامه تاگس اشپيگل نوشت، بحران اقتصاد جهاني به احتمال زياد بزرگترين كسري بودجه تاريخ بعد از جنگ جهاني دوم را براي اوباما به ارمغان خواهد آورد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14