(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 17 شهريور 1388- شماره 19457
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
ما و مواجهه با جنگ نرم (يادداشت روز)
در ديدار اعضاي هيئت دولت نهم و دهم صورت گرفت: توصيه هاي دهگانه رهبرانقلاب به رئيس جمهور و دولت دهم
دوقلو (گفت و شنود)
سخنگوي وزارت خارجه: عربستان مسئول سرنوشت تبعه ناپديد شده ايراني است
كيهان و خوانندگان
رئيس مجمع طلاب پاكستاني: آمريكا به دنبال نابودي تشيع در پاكستان است
پايگاهي براي اسرائيل در مرز پاكستان با افغانستان (خبر ويژه)
پشتيباني گروهك هاي منافقين توده و فدائيان خلق از بيانيه موسوي (خبر ويژه)
هم فال و هم تماشا ، هم گردشگري و هم مناطق آزاد (خبر ويژه)
وكيل ناشي به كاهدان زد! (خبر ويژه)
ردپاي اسرائيل در قاچاق كودكان آفريقايي (خبر ويژه)
تندروها از موسوي چك سفيد امضا دارند؟! (خبر ويژه)



ما و مواجهه با جنگ نرم (يادداشت روز)

درباره «جنگ نرم» و ارتباط آن با تحولات اجتماعي از منظرهاي متفاوتي سخن گفته شده است. اين واژه بخصوص بعد از انتخابات اخير ايران وارد مباحثات روزمره اجتماعي ما شده و از بحث هاي آكادميك -دانشگاهي-فاصله گرفته است. در عين حال از آنجا كه از جنگ نرم بعنوان يك تهديد مهم عليه انقلاب ياد مي شود، توجه به ابعاد آن ضروري است كه به بعضي از موارد آن اشاره مي كنيم:
1-واژه جنگ نرم (Soft War) در برابر جنگ سخت (Hard War) كاربرد دارد البته گاهي به جاي جنگ از واژه هاي تهديد يا قدرت استفاده مي شود ولي در نهايت معمولا به يك مفهوم ختم مي شود. نظريه جنگ نرم طي دهه هاي اخير وارد ادبيات سياسي شده است. دراين باره منسجم ترين كتابي كه با عنوان Soft Power- قدرت نرم- انتشار يافته به جوزف ناي تعلق دارد. وي معتقد است مبناي قدرت سخت يا جنگ سخت بر «اجبار» و مبناي قدرت نرم بر «اقناع» است او برخلاف بعضي از صاحب نظران، اقتصاد و ديپلماسي را در زيرمجموعه قدرت سخت قرار داده و تنها از رسانه بعنوان قدرت نرم نام برده است. البته اگر مبناي قدرت سخت بر اجبار و مبناي قدرت نرم بر اقناع باشد مي توان به اين تفكيك جوزف ناي خورده گرفت چرا كه رسانه، اقتصاد و ديپلماسي مي توانند در ذيل هر دو عنوان سخت يا نرم قرار گيرند. نرم يا سخت بودن آن بستگي به اين دارد كه در نهايت براي وادار كردن طرف مقابل به انجام كاري يا بازداشتن او از كاري استفاده مي شود يا از اين ها بعنوان يك اقدام تشويقي و اقناعي استفاده مي شود اما به هر حال در اينكه امروز استفاده از قدرت نرم براي تامين منافع ملي و تماميت ارضي و حفظ كشور يك ضرورت است و مراقبت از كشور در برابر تهديد نرم حياتي است، اختلافي وجود ندارد.
2- حوادث پس از انتخابات كشور نشان داد كه استفاده از قدرت نرم عليه تماميت ارضي، استقلال و هويت ملي كشور تنها در شرايط ضعف و شكست نظام اتفاق نمي افتد بلكه در «پيروزي هاي خيره كننده» هم از اين ابزار براي تضعيف موقعيت داخلي و بين المللي انقلاب و نظام استفاده مي شود از اين رو رهبرمعظم انقلاب اسلامي براي خنثي كردن اين مرحله حساس از تهديدهاي دشمن، دانشجويان، اساتيد دانشگاهها و هنرمندان را به ميدان فراخوانده اند.
اين فراخوان از يك سو پايان نيافتن توطئه نرم عليه انقلاب را تداعي مي كند و از سوي ديگر نشان مي دهد كه اگر چه تهديد نرم علاوه بر «موجوديت»، «امنيت» و «اصالت» نظام را هدف قرار داده است ولي رزمندگان سنگر انقلاب در اين ميدان اولا و بالذات نيروهاي امنيتي نيستند هرچند نيروهاي امنيتي نيز در اين ميدان وظيفه حساسي را به دوش دارند.
3- در جنگ نرم، دشمن از ادبيات سياه- تاريك نشان دادن آينده- بهره مي گيرد و با سوار شدن بر مركب ترديد- در اصول، مباني و دستاوردها- تلاش مي كند تا نظام و حافظان آن را مرعوب نمايد و با فرسايشي كردن فضاي سياسي، نيروهاي اصلي نگهدارنده را خسته نمايد بر اين اساس طي دو ماه گذشته ما شاهد حداكثر سياه نمايي روي موفقيت هاي بزرگ نظام- شامل موفقيت در جلب بي نظير حضور مردم در صحنه انتخابات، موفقيت هاي بزرگ در سياست خارجي، موفقيت بزرگ در كم كردن فاصله طبقات اجتماعي، موفقيت بزرگ در پاكدستي مديران و فعاليت شبانه روزي آنان، به ثمر نشستن سياست هاي منطقه اي ايران، روزآمد كردن شعارهاي انقلاب و...- بوده ايم. در همان حال نيروهاي داخلي جنگ نرم با نيروها و قدرت هاي خارجي جنگ نرم چنان آميختند كه سوا كردن اين دو از يكديگر به غايت دشوار گرديد اين همه براي آن بود كه به شهروند ايراني كه براي انقلاب و نظام برآمده از آن بيش از 40 سال تلاش كرده است، بباورانند كه حرف هاي انقلاب از اساس نادرست است. ببينيد نخست وزير اوائل انقلاب و رئيس جمهور سابق و رئيس مجلس اسبق و... چه مي گويند و چگونه براي دست يافتن به قدرت، خود را به آب و آتش مي زنند پس اين دعواها همه ماهيت قدرت طلبي دارند! كنار بكشيد!، هرچه مي خواهد بشود، بشود!
رهبر معظم انقلاب اسلامي - دامت بركاته- براي خنثي شدن اين ترفند به اساتيد دانشگاهها فرمودند «لازم نيست شما از افراد نام ببريد ولي لازم است كه به دانشجويان اميد بدهيد تا دستاوردهاي بزرگ كشورشان را كوچك نبينند.»
4- در جنگ نرم، دشمن با واقعيت كاري ندارد بلكه او واقعيت را براي مخاطب مي سازد. شما همين روزها شاهديد با وجود اينكه بعضي از كساني كه از آنان به «شهداي سبز» نام برده مي شد، زنده بودن خود را در تلويزيون اعلام كردند، هنوز بعنوان كشته ياد مي شوند! و جالب تر اينكه تلاش وسيعي صورت مي گيرد تا تعداد اين كشته ها به 72 تن برسد حتي اگر لازم شد نام دختري كه چندين بار از منزل متواري شده و در نهايت هفته ها بعد از حوادث انتخاباتي خود را از پل عابر پياده به زير افكنده و جان باخته است در ليست «شهدا» قرار مي دهند تا اين عدد مقدس تكميل شود. در اين صحنه اساساً واقعيت مهم نيست. مهم اين است كه در بازي تبليغات سياه، روي چه چيزي توافق و تأكيد شده است. البته براي مردم ايران واقعيت ها پوشيده نيستند و عدم واقعيت هاي خلاف گوها هم سكه اي است كه عمر آن به 10 روز نرسيد.
5- در اين جنگ نرم، محيط هاي جوان «ميدان مناسب» ارزيابي مي شود، در واقع استفاده از «احساسات» و «مظلوم گرايي» چاشني اقدامات خطرناك و هزينه بري است كه فرماندهان آشوب خود از پذيرش آن اجتناب مي ورزند. در اين ميدان آن دسته از نيروهاي جوان كه به دليل برخورداري از «زيركي سياسي» و «فهم استوار» دست فتنه گران را مي خوانند وظيفه اي خاص بر عهده دارند. كما اينكه نخبگان دوران ديده هم براي كنار زدن پرده هاي ترديد -كه گاهي پرده هاي ترديد، دلهاي پاك را هم مي لرزاند- بايد به ميدان آمده و حقايق را بيان نمايند. از اين رو رهبر معظم انقلاب روي رسالت دانشجويان - با عنوان افسران جوان- و اساتيد دانشگاه - با عنوان فرماندهان خودي جبهه نرم- انگشت گذاشته و مسئوليت شان را يادآور شدند.
6- در جنگ نرم، دشمن اصلي هزينه چنداني نمي پردازد- اگر چه البته پول زيادي خرج مي كند- هزينه را نيروهاي داخلي- عمدتاً با دريافت حق العمل - مي پردازند و صد البته در اين ميدان آن دسته از نيروهاي داخلي كه براي تغيير وضع موجود انگيزه شخصي قوي تري دارند نقش برجسته تري دارند. براي پاره اي از مسئولان سابق مانع شدن از «كنار رفتن پرده ها» مهمترين انگيزه شخصي است. بعضي از نخبگان گردن كلفت كه در كشور به انواع فسادها آلوده شده اند، طبعاً نمي خواهند باب سؤالات باز شود از اين رو حاضرند به قيمت زير سؤال رفتن كشور، ريخته شدن خون بي گناهان و بر باد رفتن حيثيت ملي مانع مفتوح شدن پرونده ها شوند. اين ها به آساني و به طرفه العيني جذب برنامه هاي دشمنان قسم خورده اسلام مي شوند و عناوين سياسي آنان، مانعي براي ايفاي نقش در براندازي نظام نخواهد بود. با اين وصف اگر كسي تصور كند براي وحدت مي توان از خطاهاي آنان چشم پوشي كرد، دچار خطاي بزرگتري شده است. اگر اقدام آنان صرفاً يك «خطا» باشد كه بر تداوم آن اصرار نمي شود. آنان در بيانيه هاي رسمي با صراحت مي گويند نظام كوتاه بيايد تا ما كوتاه بيائيم. نظام بايد از چه چيزي كوتاه بيايد؟ بدون ترديد منظور آنان كوتاه آمدن نظام در پرونده هاي كلان سوءاستفاده هاي اقتصادي و مالي است. همين چند روز پيش يكي از اين افراد در نامه اي از قوه قضائيه خواسته است كه از پيگيري پرونده دو متهم- كه اينك در بازداشت به سر مي برند- خودداري كند. استدلال ظاهري اين است كه اين دو به فلان دولت وقت كمك هاي مؤثري در جذب كمك هاي خارجي به كشور داشته اند ولي اين واقعيت ندارد. واقعيت اين است كه اين دو نفر واسطه سوءاستفاده هاي ميلياردي «بعضي ها» بوده اند و پيگيري اين پرونده مي تواند اين روابط ناسالم و شرم آور اقتصادي را برملا كند. در همان حال برخي از خبرها حكايت از اين دارد كه اين دو با سازمان جاسوسي آمريكا مرتبط بوده اند كه در نامه توصيه مورد اشاره بي اهميت فرض شده است!
7- جنگ نرم، صحنه تقابل دروغ هاي بزرگ با واقعيت هاي ترديدناپذير است در اين ميدان دروغ هاي بزرگ لباس واقعيت هاي ترديدناپذير به تن مي كنند و واقعيت هاي ترديدناپذير، دروغ هاي بزرگ خوانده مي شوند. بيانيه ها و نامه هاي اخير آقايان موسوي و كروبي كه از طريق حدود 2500 سايت و وبلاگ بازتاب داده شده و پي درپي در تلويزيونها و راديوهاي آمريكا، اروپا، اسرائيل و عربستان نشخوار مي شوند، دروغ هاي بزرگي اند كه به پيكار واقعيت هاي ترديدناپذير آمده اند. در اين جنگ نرم، كافي است كه هواداران جبهه حق بيدار باشند و بيكار ننشيند چرا كه زبان حق هميشه مؤثرتر از زبان باطل است و نيك مي دانيم كه «للحق دوله و للباطل جوله».
سعدالله زارعي

 



در ديدار اعضاي هيئت دولت نهم و دهم صورت گرفت: توصيه هاي دهگانه رهبرانقلاب به رئيس جمهور و دولت دهم

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي عصرديروز در ديدار رئيس جمهور و اعضاي هيأت دولت بر پيگيري رويكردهاي اساسي همچون عدالت - فساد ستيزي - حمايت از طبقات ضعيف - ساده زيستي - توجه به مناطق محروم و تلاش خستگي ناپذير براي حل مشكلات مردم بويژه تورم و اشتغال تأكيد كردند.
ايشان همچنين سند چشم انداز 20 ساله را معيار و ملاك سنجش فعاليتهاي دولت برشمردند و دولت دهم را به اجراي كامل سياستهاي اصل 44 - پرهيز از شتابزدگي - توجه به ديدگاههاي نخبگان - اهتمام به فرهنگ - رعايت دقيق قانون - استقبال از نقدهاي خيرخواهانه - مغتنم شمردن توصيه هاي علما و مراجع- و طراحي و تدوين الگوي اسلامي- ايراني پيشرفت توصيه كردند.
در اين ديدار كه اعضاي دولت نهم نيز حضور داشتند رهبر انقلاب اسلامي ياد شهيدان رجايي و باهنر را گرامي دانستند و با اشاره به تثبيت و استقرار دولت افزودند: حضور 85 درصدي ملت در انتخابات پرشور و فراموش ناشدني 22 خرداد، نشان دهنده اراده، اختيار و احساس مسئوليت مردم در تعيين مسئولان كشور است كه همه بايد اين لطف بزرگ خداوند را نسبت به نظام و انقلاب، شاكر باشند.
حضرت آيت الله خامنه اي، با اشاره به ضرورت درك صحيح پيام هاي حضور چهل ميليوني مردم در انتخابات و انتخاب يك رئيس جمهور با نصاب جديد حدود 25 ميليوني خاطرنشان كردند: اگر مسئولان كشور و نخبگان و زبدگان سياسي اين پيامها را درك كنند بسياري از گرهها و مشكلات حل مي شود.
ايشان حضور 85 درصدي ملت در انتخابات دهم رياست جمهوري را پتك جمهوريت بر سر دشمنان انقلاب دانستند و افزودند: ملت و انقلاب اسلامي با اين حركت جمهوريت خود را با فريادي قوي اثبات كردند.
حضرت آيت الله خامنه اي تثبيت اسلاميت نظام را از ديگر پيامهاي انتخابات 22 خرداد برشمردند و افزودند: سخنان نامزدهاي رياست جمهوري مبني بر پايبندي به اسلام و انقلاب و خط امام نيز در واقع نشان مي دهد كه ملت به اين سمت گرايش دارد و به همين علت نامزدهاي محترم تلاش مي كردند خود را دلبسته امام و انقلاب نشان دهند.
رهبر انقلاب اسلامي در همين زمينه افزودند: انتخابات رياست جمهوري دهم صفحه تازه اي در حيات انقلاب و نظام گشود البته واكنش برخي نسبت به اين حركت عظيم مردمي، نجيبانه، جوانمردانه و اخلاقي نبود اما آنچه براي كشور و تاريخ مهم و ماندني است نعمت الهي حركت عظيم مردم و جريان پربركت انقلاب اسلامي است.
ايشان مسئولان و بيش از همه رئيس جمهور را به شكرگزاري و مغتنم شمردن اين نعمت الهي و پرهيز كامل از غرور فراخواندند و تأكيد كردند: بايد به رأي مردم مفتخر و مستظهر بود اما در اوج تواضع، از هرگونه غرور پرهيز كرد چرا كه غرور از دامهاي بزرگ شيطان است و انحرافات و انحطاطات گوناگوني را بهمراه مي آورد.
حضرت آيت الله خامنه اي با تشكر از زحمات يكايك اعضاي دولت پرتلاش نهم، ورود به عرصه خدمت به مردم را به دولت دهم خوش آمد گفتند و افزودند: موقعيت كنوني، كار فراوان كمي همراه با ظرافت و كيفيت كامل مي طلبد كه به فضل الهي آقاي رئيس جمهور خستگي نشناس و پرانرژي در همين مسير حركت مي كنند.
رهبر انقلاب اسلامي با بيان توصيه هاي دهگانه به دولتمردان افزودند: توكل و توجه به خدا و مستحكم ساختن درون و باطن، مهمترين عامل پيروزي بر همه مشكلات و دشواريهاست.
ايشان دولت دهم را به آمادگي براي مواجهه با انواع بدخواهي ها و توطئه ها توصيه كردند و افزودند: عليه اين دولت و عليه نظام تلاشهاي فراواني انجام خواهد شد اما تواناييها، اميدها و فرصتهاي دولت و ملت بيشتر از همه توطئه ها و مشكلات پيش روست.
رهبر انقلاب اسلامي ، ادامه رويكردهاي اساسي دولت نهم نظير عدالت - مبارزه با فساد - حمايت از قشرهاي ضعيف - ساده زيستي - توجه به مناطق محروم و تلاش بي پايان براي حل مشكلات مردم را ضروري خواندند و افزودند: ادامه تلاش در اين مسير، خدا را راضي و مردم را هم خشنود خواهد كرد.
حضرت آيت الله خامنه اي، با اشاره به لزوم تعريف دقيق عدالت خاطرنشان كردند: بايد در همه كارها و رفتارها، حتي در قضاوتها و موضعگيريها، عدالت و تعادل را شاخص قرار داد.
رهبر انقلاب اسلامي توزيع نشدن عادلانه ثروت و درآمد عمومي كشور را نمونه مشخصي از بي عدالتي خواندند و خاطرنشان كردند: در بحث يارانه ها، قشرهاي فقير از كمكهاي دولت بهره كمتري مي برند كه هدفمند كردن يارانه ها كه به دولتهاي قبلي نيز توصيه مي شد مي تواند اين مشكل را حل كند.
ايشان در بحث عدالت، توجه به عقلانيت و معنويت را نيز ضروري دانستند و افزودند: برخي برخوردهاي افراطي بعضي گروهها در گذشته، اكنون به تغييرات 180 درجه اي مواضع آنها تبديل شده است چرا كه عدالت خواهي آنان با عقلانيت و تفكر همراه نبود.
توصيه سوم رهبر انقلاب به دولت دهم، توجه كامل به سند چشم انداز بيست ساله بود.
حضرت آيت الله خامنه اي در اين زمينه افزودند: سند چشم انداز به تعبيري، بعد از قانون اساسي مهمترين سند كشور است بنابراين بايد هم فعاليتها و جهت گيريهاي كاري دولت با شاخص سند چشم انداز سنجيده شود.
ايشان گذشت 4 سال از آغاز اجراي سند چشم انداز را يادآوري كردند و افزودند: بايد به سمت آينده روشن پيش بيني شده در اين سند مهم حركت كنيم و دولت دهم بايد ضمن تنظيم سرعت اجراي برنامه ها، سهم خود را در تحقق اهداف اين سند، پيگيري و ادا كند.
اجراي كامل سياستهاي اصل 44، توصيه ديگر رهبر انقلاب به رئيس جمهور و كابينه جديد بود.
ايشان كارهاي انجام شده در اين زمينه را ناكافي دانستند و افزودند: نبايد منتظر تغييرات اساسي در زيرساختها و تصويب طرح تحول اقتصادي ماند و كار را به بن بست رسيده فرض كرد بلكه بايد به هر شكل ممكن، در مسير اجراي سياستهاي اصل 44 به جلو رفت.
رهبر انقلاب اسلامي حل مشكلات اقتصادي كشور و مردم به ويژه تورم و اشتغال را بسيار مهم خواندند و افزودند: بايد به گونه اي برنامه ريزي و تلاش كرد كه فشار تورمي به مردم از ابعاد مختلف از جمله از ناحيه هزينه خدمات دولتي كم شود.
سخنان حضرت آيت الله خامنه اي در ديدار با دولت دهم با تأكيد بر پرهيز از شتابزدگي در طرحهاي اقتصادي و بهره گيري مناسب از ديدگاههاي كارشناسي ادامه يافت.
ايشان در اين زمينه تأكيد كردند: از ديدگاههاي كارشناسي درست و دقيق، به ويژه در مسائل اقتصادي، مالي و پولي به طور كامل استفاده كنيد زيرا كم توجهي به مسائل كارشناسي در مباحث اقتصادي ممكن است به زيانهاي بزرگي منجر شود.
اهتمام به مسائل فرهنگي و توجه كامل به هدف گذاري صحيح فرهنگي توصيه ديگر رهبري انقلاب به رئيس جمهور و دولت بود.
ايشان تأكيد كردند: وظيفه مسئولان، اداره امور زندگي مردم همراه با هدايت جامعه است بنابراين از ظرفيتها و امكانات دستگاههاي حكومتي نظير صدا و سيما - فرهنگ و ارشاد اسلامي - آموزش و پرورش - و آموزش عالي به گونه اي استفاده كنيد كه مردم به مباني ديني بيشتر علاقمند و پايبند شوند.
حضرت آيت الله خامنه اي با رد گرايشهاي بي مبنا و افراطي در باب فرهنگ افزودند: بايد مسائلي را كه مبناي صحيح ديني و شرعي دارد با افتخار تبليغ و ترويج كرد.
حضرت آيت الله خامنه اي دولت دهم را به پايبندي كامل و رعايت دقيق قانون توصيه و خاطرنشان كردند: اگر در مسئله اي، قانون ناديده گرفته شد موضوع به نقض يك قانون ختم نمي شود بلكه راهي براي بي اعتنايي به قانون بازخواهد شد.
سينه گشاده، روي گشوده و گوش شنوا در مقابل نقد و انتقاد هشتمين توصيه حضرت آيت الله خامنه اي به دولت جديد بود.
ايشان خاطر نشان كردند: هدف از برخي انتقادهاي داخلي كه به پشتوانه رسانه هاي بيگانه صورت مي گيرد تخريب است اما نقدهاي مصلحانه و خيرخواهانه اي هم وجود دارد كه از سوي طرفداران دولت هم نيست كه بايد به آنها توجه و عمل كرد.
رهبر انقلاب اسلامي اقدام دولت نهم را در تحمل اهانتها و كينه توزيها داراي اجر الهي دانستند و افزودند: نبايد در اين راه خسته شد يا انتقادهاي كوچك را حمل بر دشمني كرد.
حضرت آيت الله خامنه اي رئيس جمهور و همراهانش در كابينه را به مغتنم شمردن توصيه ها و نصيحتهاي مراجع، علما و بزرگان ديني توصيه مؤكد كردند و افزودند: بزرگان علما در مناطق مختلف كشور و مراكز حوزه هاي علميه، طرفداران نظام اسلامي هستند و خدمات دولت را هم مي بينند بنابراين توصيه هاي آنان از روي محبت و علاقه مندي است و بايد مغتنم شمرده شود.
ايشان همچنين استقبال از انتقادات نخبگان و فرزانگان دانشگاهي را موجب قوي تر شدن پشتوانه دولت برشمردند و افزودند: ممكن است نخبگان خيرخواه، اعتراضي هم داشته باشند كه لازم است با استقبال از آنها ذهن فعال و پوياي نخبگان را براي خود ذخيره كرد.
طراحي و تدوين الگوي اسلامي - ايراني پيشرفت و استفاده از متفكرين براي تحقق اين مهم، آخرين توصيه رهبر انقلاب به دولت بود.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به لزوم همراهي ذاتي عدالت با برنامه هاي پيشرفت تأكيد كردند: بگونه اي حركت كنيد كه اقدامات شما در فرصت 4 ساله خدمت، پايه هاي محكمي براي مسئولان آينده كشور فراهم كند تا انشاءالله در همه زمينه ها حركتي قوي تر از دولت نهم انجام شود.
در اين ديدار آقاي احمدي نژاد رئيس جمهور ضمن ارائه گزارش كوتاهي از عملكرد دولت نهم، اولويت هاي كاري دولت دهم را برشمرد.
رئيس جمهور با اشاره به ميثاق اعضاي دولت براي وقف خود بمنظور خدمت به انقلاب و كشور گفت: دولت دهم بنا دارد با همدلي و همفكري دروني و با استفاده از همه ظرفيت هاي فكري و كارشناسي مأموريتهاي خود را با اقتدار به انجام برساند.
آقاي احمدي نژاد، مهمترين مأموريت دولت دهم را اهتمام به امور فرهنگي و حاكميت فضاي فرهنگي و اخلاقي در جامعه دانست و افزود: اهتمام به قانون، صيانت كامل از حقوق شهروندان، تقويت همبستگي و وحدت ملي، توسعه مشاركت و نظارت مردمي، پاسخگويي همگان در برابر قانون و ملت، و تأمين فرصت هاي جديد براي جوانان از مهمترين برنامه هاي دولت در بخش اجتماعي است.
رئيس جمهور، پايداري بر عدالت و ارزشهاي الهي، مبارزه قاطع و مستمر با مفاسد اقتصادي و مبارزه با فقر و تبعيض را از ديگر برنامه هاي دولت دهم برشمرد و تأكيد كرد: دولت با برنامه ريزيهاي انجام شده، حضور خود را در سراسر ايران پررنگ تر و اثرگذارتر خواهد كرد.
حمايت از آزاديهاي سياسي و اجتماعي در چارچوب قانون، قانونمداري در امور سياسي، ايستادگي قاطع بر حقوق ملت و ارزشهاي انقلاب، و مبارزه با مفاسد سياسي، اولويتهاي كاري دولت دهم در بخش سياسي است كه رئيس جمهور به آنها اشاره كرد و افزود: در بخش اقتصادي، قانون اجراي اصل 44 راهنماي عمل دولت خواهد بود.
آقاي احمدي نژاد ايجاد تحول در ساختارهاي اقتصادي بويژه طرح هدفمند كردن يارانه ها را از برنامه هاي اصلي دولت دانست و خاطرنشان كرد: تكميل حلقه سهام عدالت، گسترش بخش تعاون، توسعه صادرات، گسترش سرمايه گذاري، و مبارزه با تورم در دستور كار دولت است.
رئيس جمهور در بخش سياست خارجي به استمرار حضور فعال و اثرگذار در عرصه جهاني اشاره كرد و افزود: دولت دهم با اقتدار كامل و از موضع مدعي و طلبكاري از مستكبران، راه انقلابي را در عرصه هاي جهاني ادامه خواهد داد.
در پايان اين ديدار نماز مغرب و عشا به امامت حضرت آيت الله خامنه اي اقامه شد و سپس رئيس جمهور و اعضاي هيأت دولت روزه خود را به همراه رهبر انقلاب اسلامي افطار كردند.

 



دوقلو (گفت و شنود)

گفت: منافقين و فدائيان خلق و سلطنت طلب ها از بيانيه اخير ميرحسين موسوي حمايت كرده اند.
گفتم: پس انتظار داشتي مردم مؤمن و انقلابي و وطن دوست از اين بيانيه حمايت كنند؟!
گفت: منافقين و سلطنت طلب ها و فدائيان خلق اعلام كرده اند ميرحسين موسوي در بيانيه خود عليه جمهوري اسلامي همان حرف هايي را زده است كه ما طي 30 سال گذشته مي زديم.
گفتم: راست ميگن... از يك چيني پرسيدند چيني ها به دوقلو چي ميگن؟ گفت؛ اين چون اون، اون چون اين!

 



سخنگوي وزارت خارجه: عربستان مسئول سرنوشت تبعه ناپديد شده ايراني است

سخنگوي وزارت امور خارجه تاخير مقامات سعودي در ارائه پاسخ به موضوع ناپديد شدن شهرام اميري از سه ماه قبل تاكنون را سؤال برانگيز خواند.
به گزارش اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه حسن قشقاوي با اعلام اين مطلب تاكيد كرد: به رغم تسليم اسناد مربوط به گم شدن شهرام اميري به مقامات مسئول سعودي اما تاكنون پاسخ روشني از سوي مقامات عربستاني دريافت نكرده ايم و اميدواريم مقامات سعودي با توجه به نگراني همسر و خانواده ايشان مساعي خود را افزايش داده و در اولين فرصت خبر مسرت آميز آزادي وي را اعلام كنند.
سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان درباره اقدامات انجام شده توسط اين وزارتخانه به منظور يافتن «شهرام اميري» ايراني گم شده در عربستان سعودي از تاريخ 10 خرداد 1388، گفت: سفارت جمهوري اسلامي ايران در رياض و سركنسولگري ايران در جده و مسئولين ستاد حج همه اطلاعات و اسناد مربوط به گم شدن اين فرد در خاك عربستان و چگونگي آن را در اختيار پليس و مقامات امنيتي و سازمان حج عربستان سعودي قرار داده اند و آنها نيز ضمن دريافت اسناد مربوطه به ورود آقاي اميري به خاك عربستان و ناپديد شدن وي اذعان داشته اند.
قشقاوي افزود: برابر كنوانسيون هاي كنسولي مسئوليت تعيين سرنوشت اين فرد به عهده كشور سعودي است و اميد داريم اخبار آزادي و يا امكان دسترسي به وي سريعا فراهم شود.
براساس اظهارات همسر شريفي وي از تاريخ 10/3/88 جهت اعمال حج عمره وارد عربستان سعودي شده اما بعد از چند روز تماس تلفني اش با خانواده قطع گرديده است.
وي روز يكشنبه با استمداد طلبيدن از وزارت امور خارجه، سازمان حج و زيارت و مطبوعات و خبرگزاري ها، در اعتراض به اقدام دولت عربستان گفت: «عربستان كه خود را ميزبان زئران خانه خدا مي داند چگونه نتوانسته امنيت همسرم را تامين كند»؟!

 



كيهان و خوانندگان

¤ اخيراً روزنامه هاي اصلاح طلب با چاپ عكس موسوي مطالبي را از ايشان منعكس مي نمايند كه گويا به دنبال قهرمان سازي و فتنه جديد هستند و اين بيانگر مماشات دستگاه قضايي با عوامل اصلي فتنه است. از مسئولين امنيتي و قضايي تقاضا مي شود بيشتر از اين تعلل به خرج ندهند.
معتمدي
¤آيت الله صادق لاريجاني در مراسم معارفه گفتند كه از احدي نمي گذرند به ايشان بفرماييد تا كي با آقايان موسوي و كروبي مماشات مي شود كه دائم بر طبل التهاب آفريني و آشوب مي كوبند.
حاج خليلي
¤تا وقتي سران اصلي فتنه به دادگاه احضار نشده و محاكمه نشوند ايجاد موج و موج سواري آنها و اطرافيانشان قابل پيش بيني است. اينكه قوه قضائيه با وجود شواهد و مدارك و اقرار متهمين در دست داشتن اين خواص در اغتشاشات اقدامي انجام نمي دهد و مسامحه مي كند جاي سؤال و نگراني جامعه مي باشد.
محمودي
¤از قول فرمانده سپاه نقل شده است كه عده اي به دنبال براندازي بوده اند خواستم بگويم كه درست است بخشي از ما پاسداران بازنشسته شده ايم ولي حاضريم جان خود را براي حفظ نظام و رهبري فدا كنيم ما تمام حوادث انقلاب را رصد مي كنيم و گوش به فرمان رهبر و مقتدايمان تمام بدخواهان را سرجايشان خواهيم نشاند.
علي آبادي جانباز 40% از بجنورد
¤ روزنامه ها و رسانه ملي اعلام كردند كه به كارگران مشمول بيمه بيكاري، سهام عدالت تعلق مي گيرد. اما به وزارت رفاه كه مراجعه مي كنيم، اظهار بي اطلاعي مي كنند. لطفاً ما را راهنمائي نمائيد.
اميري
¤ از مسئولين محترم نهضت سوادآموزي تقاضا مي كنيم مشكل پرداخت حقوق و معوقه تير و مردادماه ما را مرتفع نمايند هر وقت از مسئولين مربوطه سؤال مي شود مي گويند سيستم خراب است. سيستم خراب است مشكل هزينه زندگي و بدهي ها و اجاره بهاء ما را چه كسي حل مي كند؟
جمعي از كاركنان قراردادي نهضت سوادآموزي
¤ بانك ملي حقوق بازنشستگان خود را تنها 9 درصد افزايش داده است. مگر ميزان افزايش حقوق نبايد متناسب با نرخ تورم باشد؟
هاشمي
¤ در سريال آخرين مهلت كه از شبكه 5 پخش مي شود در 2 قسمت از چفيه حزب الله لبنان در فرد بمب گذار و بستن دهان يك خانم استفاده شد. از آقاي ضرغامي تقاضا مي كنيم كه نظارت بيشتري بر صدا و سيما داشته باشند كه با دست خود به نفع دشمنان اسلام تبليغ ننمائيم. با ديدن اين صحنه ها به شدت ناراحت شدم.
يعقوبي
¤ دانشگاه مالك اشتر اعلام نموده كساني كه بيش از 2 رشته انتخاب نمايند همه رشته هاي انتخابي حذف خواهد شد در صورتي كه اين مطلب نه در دفترچه آزمون قيد شده و نه در اصلاحيه ولي وقتي پس از انتخاب رشته و آگاه شدن از اين موضوع با دانشگاه تماس گرفتم گفتند خوب بود قبل از انتخاب رشته با ما تماس مي گرفتيد آيا اين پاسخ منطقي است؟
مقدسي
¤ مدتي است كه در اتوبوسهاي شركت واحد شهر اصفهان مرد و زن مخلوط شده و اكثر خانمها در قسمت آقايان حضور دارند كه اين امر ضمن ناپسند بودن باعث بروز مفسده و مشكلاتي نيز مي شود و متأسفانه مسئولين نيز به فكر نيستند. لطفاً مراتب را به مراجع مربوطه منعكس تا راه چاره اي پيدا كنند.
مهرداد سلطاني
¤ از شركت گاز استان خراسان رضوي به خاطر اتصال گاز شهري به شبكه سراسري تقدير و تشكر مي شود.
جمعي از مردم شهرستان بجستان
¤ از نيروي انتظامي تقاضا داريم با بساط فروشي هاي سه راه آذري و خيابان قزوين كه به فروش پنجه بكس، چاقوي سلاخي و انواع ريز و درشت آن و نيمچه قمه مشغولند برخورد نمايد.
مقدم

 



رئيس مجمع طلاب پاكستاني: آمريكا به دنبال نابودي تشيع در پاكستان است

رئيس مجمع طلاب و فضلاي پاكستاني مقيم قم در جامعه المصطفي العالميه گفت: آمريكا با اقدامات خصمانه خود در پي نابودي فرهنگ اسلام و تشيع در پاكستان است.
به گزارش ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين «انيس حسنين» ديروز با بيان اين مطلب افزود: آمريكا با ابزارها و روش هاي مختلف قصد دارد فرهنگ و مقدسات شيعه را متزلزل كند، ولي متاسفانه عده اي از اين اقدامات مرموز دشمنان غافل هستند.
استاد حوزه علميه قم تصريح كرد: در پاكستان خلأ بزرگي در زمينه فعاليت هاي فرهنگي و قرآني وجود دارد.
وي در حاشيه بازديد از نمايشگاه قرآن در حرم حضرت معصومه«س» گفت: حوزه علميه بايد فعاليت هاي قرآني و مذهبي خود را به زبان اردو ترجمه كند و در اختيار مردم پاكستان قرار دهد و ما نيز در اين زمينه همكاري خواهيم كرد.

 



پايگاهي براي اسرائيل در مرز پاكستان با افغانستان (خبر ويژه)

آمريكا به اسرائيل قول دسترسي به پايگاه نظامي در مرز پاكستان با افغانستان را داده است.
اين مطلب را خبرگزاري «فلسطين امروز» به نقل از يك مقام عاليرتبه در پاكستان گزارش داد. در اين گزارش تاكيد شده كه اسرائيل از طريق پايگاه مذكور امكان آن را پيدا خواهد نمود كه به طور مطمئن تري پاكستان را تحت نظر گيرد كه سلاح هسته اي آن مقامات اسرائيلي را نگران كرده است. در عين حال اسرائيل دسترسي بيشتري به ايران پيدا مي كند.

 



پشتيباني گروهك هاي منافقين توده و فدائيان خلق از بيانيه موسوي (خبر ويژه)

عناصر وابسته به سه گروهك منحله منافقين، توده و فدائيان خلق، بيانيه اخير منتسب به ميرحسين موسوي را ستودند.
مهدي خانباباتهراني از وابستگان به گروهك منافقين در گفت وگو با دويچه وله اظهار داشت: به باور من اين برنامه 9 ماده اي كه آقاي موسوي عرضه كرده قابل قبول و قابل پشتيباني است. ما بايد از زياده خواهي و بلندپروازي هاي رومانتيك سياسي درگذريم و سعي كنيم جبهه بزرگ را در مقابل نظام ]تشكيل دهيم[. عقلانيت حكم مي كند ما يك چنين برنامه اي را كه از طرف بخشي از نيروهاي اسلامي و حتي بخشي از حكومت داده مي شود، پذيرا باشيم و اجراي اين برنامه را پيگيري كنيم.
وي اضافه كرد: هنوز كه هنوز است آقاي موسوي، كروبي، خاتمي و حتي آقاي رفسنجاني به نوعي رهبران درون حكومتي مقابله با نظام سركوبگر هستند.
بابك اميرخسروي از بازماندگان گروهك منحله توده هم ارتباطات گسترده اي با طيفي از اصلاح طلبان (نظير سحرخيز و حجاريان و...) داشته، به دويچه وله گفت: به نظر من بيانيه موسوي پاسخگوي نيازهاي سياسي روز كشور است. موسوي خيلي آگاهانه مي خواهد جنبش را زنده نگه دارد. اگر من بودم سريعا موضوع لغو نظارت استصوابي را مطرح مي كردم ولي در همين قالب كلي كاملا همه اينها مي گنجد. تشكيلات راه سبز موسوي، يك نوآوري سياسي است.
بهروز خليق از اعضاي مركزيت گروهك فدائيان خلق هم، بيانيه موسوي را اقدامي مثبت خواند و گفت خوشبختانه آقاي موسوي بين نظرات خود و آن چيزهايي كه براي تشكل فراگير ارائه مي دهد، تمايز قايل شده و اين دو را از هم تفكيك كرده است. اين كار مثبتي است از اين جهت كه روي حداقل ها و نه حداكثرهاي خطوط مشترك جنبش حركت كرده و مي تواند مبنايي براي تشكيل تشكل مذكور بر پايه پلاتفرم باشد.

 



هم فال و هم تماشا ، هم گردشگري و هم مناطق آزاد (خبر ويژه)

رئيس جديد سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري با حكم رئيس جمهور و با حفظ سمت، سرپرست دبيرخانه شوراي مناطق آزاد شد. اين حكم، در پي انتصاب محمود صلاحي (دبير شوراي عالي مناطق آزاد) به عنوان استاندار خراسان رضوي صادر شده است. حميد بقايي رئيس جديد سازمان ميراث فرهنگي، قائم مقام اسفنديار رحيم مشايي در سازمان بود و انتصاب وي به رياست اين سازمان با انتقادهايي مواجه شده بود.
فارغ از ابهامات و انتقادات موجود درباره رئيس جديد ميراث فرهنگي، معلوم نيست ارتباط اين سازمان با مناطق آزاد و شوراي آن چيست. مگر اين كه مناطق آزاد اقتصادي و تجاري را نيز زيرمجموعه گردشگري تعريف كنيم همان گونه كه زماني تلاش شده بود سازمان حج زيرنظر ميراث فرهنگي و گردشگري تعريف شود!
رهبر انقلاب چند سال پيش در ديدار با رئيس و مديران صدا و سيما تذكر داده بودند: من يك وقت زمان رياست جمهوري، در شوراي عالي انقلاب فرهنگي جمله اي را از كتاب «سياست نامه» خواجه نظام الملك نقل كردم. اين كتاب، يكي از متون بسيار زيبا و فاخر ادبي ماست. با اين كه هفتصد، هشتصد سال از آن زمان مي گذرد - دوره سلطان سنجر يا ملكشاه- در عين حال انصافاً مطالبش همچنان تازه است و انسان وقتي آن را مي خواند، لذت مي برد، به هر حال، يكي از توصيه هايي كه به شاه زمان خودش مي كند، اين است: «زنهار! مردي را دو كار مفرمايي، مردي و كاري».

 



وكيل ناشي به كاهدان زد! (خبر ويژه)

در حالي كه هنوز بيش از 5 روز از راي اعتماد قاطع نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به وزيران كابينه دهم نمي گذرد، سخنگوي فراكسيون اقليت در اظهاراتي كينه آميز و فاقد منطق گفت: «سايه استيضاح بر سر كابينه سنگيني مي كند!» قنبري كه حتي در ميان اقليت 40 نفره مجلس هم مورد اعتراض واقع است، از طرف «مجلس» سخن گفت و اظهار داشت: گرچه يك سري مسائل پيش آمد كه برخي از وزراي ناكارآمد موفق شدند از مجلس راي بگيرند اما مجلس به سادگي از حقوق خود نمي گذرد.
وي در گفت وگو با پارلمان نيوز (وابسته به طيف افراطي در اقليت مجلس) اضافه كرد: شايد گفته شود زود است كه نامي از استيضاح برده شود و دولت تازه مراحل آغازين كارش را دارد اما با توجه به اينكه برخي از وزرا افراد ناكارآمدي بودند بعيد نيست استيضاح ها در فرجه زماني كوتاه مطرح شود.
اين اظهارات از آن جهت قابل تامل است كه چند روز قبل از معلوم شدن وزراي پيشنهادي رئيس جمهور، يك عضو ديگر اقليت مدعي شده نيمي از كابينه، از مجلس راي اعتماد نخواهند گرفت.
نمايندگان افراطي مذكور كه از سوي پدرخوانده هاي حزبي در بيرون مجلس هدايت مي شوند به كمك رسانه هاي همسو تلاش وسيعي را ترتيب داده بودند تا آغاز به كار دولت دهم را با اخلال مواجه كنند اما هوشياري و درايت اكثريت نمايندگان، اين تقلاي مغرضانه را ناكام گذاشت.
گفتني است استيضاح هر وزيري پس از مشاهده و ارزيابي عملكرد وي انجام مي شود و از طرف ديگر قبل از اين كه كار به استيضاح بكشد، معمولا نمايندگان سؤال خود را از وزير مربوطه مي پرسند و اگر قانع نشدند به استيضاح متوسل مي شوند اما گويا برخي اعضاي اقليت كه مامورند و معذور، اساسا كاري به عملكرد وزرا و ارزيابي بعدي از اين عملكردها ندارند و صرفا قرار است عقده گشايي كنند كه همين كار را هم- ولو به قيمت رو كردن دست خويش و انجام رفتارهاي غيرمنطقي و انتحاري- به انجام مي رسانند.
ذكر اين نكته نيز ضروري است كه سايت پارلمان نيوز طي ماهها و هفته هاي اخير- در كنار ايلنا، سحام نيوز و روزنامه اعتماد- به تدارك كننده خوراك تبليغاتي سايت هاي ضدانقلاب خارجي نظير راديو فردا، بي بي سي، دويچه وله، راديو زمانه، روز آن لاين و... تبديل شده است.

 



ردپاي اسرائيل در قاچاق كودكان آفريقايي (خبر ويژه)

پليس بين الملل (اينترپل) از ربايش و قاچاق كودكان الجزايري توسط شبكه هاي صهيونيستي براي فروش اعضاي بدن آنها خبر داد.
به گزارش روزنامه الجزايري «الخبر» اينترپل در ادامه تحقيقات خود درباره شبكه بين المللي تجارت اعضاي بدن در نيويورك اطلاع پيدا كرده كه تعدادي از كودكان الجزايري براي فروش اعضاي بدن آنها به كشور مغرب منتقل و از آنجا به فلسطين اشغالي برده شده اند.
يك مقام اينترپل در اين باره گفت كه پرونده شبكه بين المللي تجارت اعضا در «مغنيه بتلمسان» شامل الجزايري ها و مغربي ها مي شد كه از طريق كشورهاي غربي قاچاق مي شدند.
وي ادامه داد: نيروهاي امنيتي در آن زمان به اين نتيجه رسيدند كه كليه و قرنيه در مراكزي در مغرب به فروش مي رسد. پس از انجام تحقيقات مشترك مغرب با اينترپل فاش شد كه مغرب از توانايي لازم براي اجراي اين نوع از عمليات جراحي براي برداشتن عضو برخوردار نيست.
در تحقيقات پليس نيويورك مشخص شد كه شبكه قاچاق در مغرب نيز فعاليت داشته است و با ربودن كودكان الجزايري و آفريقايي و انتقال به مغرب، آنها را به اسرائيل قاچاق مي كرده است. اعضاي بدن اين كودكان به ويژه كليه آنها با مبالغ هنگفتي به فروش مي رسيده است.

 



تندروها از موسوي چك سفيد امضا دارند؟! (خبر ويژه)

ميرحسين موسوي با انتشار بيانيه اي، به تكرار ادعاهاي گذشته درباره تقلب در انتخابات پرداخت و برخلاف رويه غلط خود در قبل و بعد از انتخابات ادعا كرد از اجراي قانون اساسي و حفظ جمهوري اسلامي دفاع مي كند.
موسوي در اين بيانيه كه محصول فشار افراطيون حلقه زده به دور وي ارزيابي مي شود، مي نويسد: تخلف ها و تقلب هاي سازمان يافته و حوادث تلخي كه متعاقب آن صورت گرفت، از رويدادي كه بنا بود سرمايه اي براي ملت ما فراهم آورد تاسفي بزرگ باقي گذاشت. وي با متهم كردن نظام به استبداد و ظلم و بي آن كه به نقش ويژه خود در كارشكني عليه انتخابات و دامن زدن به خشونت و اغتشاش و جنايت اذعان كند، ادعا كرد: اين ما هستيم كه بازگشت اعتماد و آرامش را به فضاي جامعه خواهانيم و از هر اقدام خشن و تندروانه امتناع مي كنيم. ما حفظ جمهوري اسلامي را مي خواهيم.
موسوي با اذعان ضمني به ورشكستگي احزاب و جبهه افراطيون مدعي اصلاحات، نوشت: راه سبز به هيچ وجه مشابه يا جايگزيني براي سامان هاي سياسي رسمي ]حزب و جبهه[ نيست و نياز به آنها را منتفي نمي كند بلكه حركتي اجتماعي و دامنه دار براي ترسيم و ايجاد برخي از بنيادين ترين زيرساخت هاي سياسي است كه همه شئونات كشور را تحت تاثير قرار خواهد داد.
استتار فعاليت هاي براندازانه، تخريبي و ضدانقلابي پشت عنوان هاي اجتماعي و مدني، توصيه اي است كه كارشناسان سازمان هاي جاسوسي آمريكا و انگليس از يك دهه پيش به عناصر ضدانقلاب در ايران توصيه كرده اند و اكنون موسوي با يك دهه تاخير و لو رفتن پوشش مذكور، تلاش مي كند به همين توصيه عمل كند. گفته مي شود موسوي از چند جهت تحت فشار رواني شديد -صرف نظر از ناهنجاري هاي شخصي و اخلاقي- قرار دارد و به همين دليل مجبور است در پروژه افراطيون صرفا به عنوان يك نشانه و نماد و نه بيشتر عمل كند.
اولا موسوي به هنگام مذاكره خاتمي با وي براي نامزدي، به خاتمي جواب رد داد و به همين دليل خاتمي نامزدي خود را اعلام كرد. اما مدتي بعد، اعلام نامزدي موسوي، خاتمي را كه گفته بود «يا من مي آيم يا موسوي» در مقابل عمل انجام شده قرار داد و به انصراف از خداخواسته وي انجاميد. اين اتفاق خشم شديد افراطيون در حزب مشاركت و سازمان مجاهدين، پويش حمايت از خاتمي و... را برانگيخت. اما موسوي تعهد داد كه تا آخر با افراطيون همكاري كند. افراطيون هم اكنون در جلسات محفلي به موسوي و حاميان نزديك وي سركوفت مي زنند كه با نامزد شدن وي بخت پيروزي اصلاح طلبان به بدبختي منجر شد. آنها از اين حيث موسوي را چنان بدهكار كرده و از او گرو گرفته اند كه مجبور است اگر پيروزي احتمالي را به شكست در انتخابات تبديل كرده، لااقل به بازي در پروژه جديد افراطيون ادامه دهد وگرنه طيف مذكور آبرويي براي وي باقي نخواهند گذاشت.
اكنون شعار «خاتمي نيايد من مي آيم» به سفته و چك سفيد امضايي تبديل شده كه افراطيون از موسوي در دست دارند و هر لحظه مي توانند عليه او اقدام كنند. موسوي نگران است اين طيف همان بلايي را كه سر هاشمي در سال 78 آوردند، سر وي بياورند. خاتمي با فهم همين مسئله بود كه از نامزدي كنار كشيد.
ثانيا افراطيون به موسوي چنين قبولانده اند كه وي در كنار مسئوليت شكست جبهه اصلاحات، مسئوليت بازداشت شماري از سران جريان مذكور و لو رفتن نفاق جديد پيش از انجام موفق پروژه كودتاي مخملين را برعهده دارد و بنابراين حالا كه اين همه هزينه گزاف را براي جبهه ياد شده به بار آورده نمي تواند از ادامه راه شانه خالي كند. وجه سوم ماجرا، برخي مشاورين هستند كه اطراف موسوي را گرفته اند و به عنوان مشاور ارشد وي تلقي مي شوند. شماري از اين مشاورين با توجه به سوابق خود به برخي گروهك ها و نيز جريان هاي ضدانقلاب خارجي وصل مي شوند و نقش اصلي را در هل دادن موسوي به ورود در پروژه اغتشاش داشتند و ارتباطات گسترده اي با بي بي سي انگليس و راديوي فرداي آمريكا دارند. همين طيف، همسر موسوي را به بازي در سناريوي بي بي سي براي القاي تقلب كشاندند و تلاش كردند نقش موسوي در تشنجات كمرنگ نشود. تن ندادن به راي ملت و نپذيرفتن مكانيزم هاي قانون اساسي، اقدام به گروكشي خياباني براي مقابله با نتيجه انتخاب 5/24ميليون نفري ملت، و سرانجام، راه اندازي جبهه اپوزيسيون از جمله مشورت هايي بود كه مشاوران مذكور به موسوي ارائه كردند و عملا وي را در راه بن بست انداختند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14