(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 17 شهريور 1388- شماره 19457
 

نايب رئيس كميسيون صنايع و معادن مجلس: دولت بايد جلوي ورود كالاهاي چيني را بگيرد
رئيس موسسه تحقيقات برنج كشور: تاثير منفي برنج دانه بلند هندي بر سلامت مصرف كنندگان قطعي است
فرمانده پليس پيشگيري تهران بزرگ: ميانگين رسيدن پليس به صحنه حادثه در تهران 14 دقيقه است
حكم اعدام قاتل 16زن و دختر در اهواز صادر شد
معاون ستاد ديه كشور: 40 درصد زندانيان كشور بدهكاران چك و تصادف هستند
با صدور حكم تخليه دو مدرسه و در آستانه سال تحصيلي جديد يك هزار دانش آموز در اصفهان سرگردان شدند
متهم و شاكي پرونده رباخواري در دادگاه محكوم شدند
هندوانه 20 كيلويي در ارسنجان برداشت شد
كميته امداد امام خميني (ره) درخواست كرد نيازمندان واقعي را معرفي كنيد
1456 قطعه اشياي عتيقه در آران و بيدگل كشف شد
حوادث كوتاه از كشور
مترو در شب هاي قدر تا ساعت دو بامداد در خدمت مردم تهران است
يك مسئول در وزارت آموزش و پرورش: تعطيلي مدارس تا اول آبان به دليل شيوع آنفلوآنزا شايعه است
كارگاه توليد آلات شيطان پرستي در سلماس پلمب شد
متخلفان سوزاندن كاه و كلش برنج مورد پيگرد قانوني قرار مي گيرند
نام «جهاد» در فهرست نام هاي آلمان



نايب رئيس كميسيون صنايع و معادن مجلس: دولت بايد جلوي ورود كالاهاي چيني را بگيرد

نايب رئيس كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي از دولت خواست جلوي ورود قاچاق كالاي چيني به كشور را بگيرد.
به گزارش خبرگزاري فارس رضا رحماني در حاشيه بازديد از نمايشگاه فروش پاييزه در نمايشگاه بين المللي تبريز در گفتگو با خبرنگاران ضمن تاكيد بر ضرورت كاهش قيمت كالاهاي ضروري و مورد نياز مردم گفت: از اينكه اين نمايشگاه كه عرضه مستقيم از توليد به مصرف كننده است بسيار زيبنده است كه به نوعي حمايت دوجانبه از توليدكننده و مصرف كننده باشد.
وي افزود: مردم از اين طريق به راحتي مي توانند اقلام مورد نياز خود را با قيمت مناسب و كنترل شده تهيه كنند.
نايب رئيس كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي در عين حال اضافه كرد: براي مردم و بازاريان آذربايجان برازنده نيست كه اقلام ضروري مردم را در اين ماه به قيمت گران به آنها عرضه كنند.
رحماني همچنين حين بازديد از غرفه ها به مشكلات و نقطه نظرات توليدكنندگان نيز توجه كرد و با اظهار گلايه از ورود كالاهاي بي كيفيت و قاچاق چيني از دولت خواست با پديده قاچاق كالا به طور جدي مبارزه كند.
وي همچنين از دولت خواست با ايجاد حمايت هاي تعرفه اي توليد داخلي را حمايت بكند.

 



رئيس موسسه تحقيقات برنج كشور: تاثير منفي برنج دانه بلند هندي بر سلامت مصرف كنندگان قطعي است

سخنگوي موسسه تحقيقات برنج كشور گفت: انتظار تقاضا از بازار برنج داخلي به دليل واردات بي رويه برنج خارجي و انبار شدن آن در منازل و مغازه ها به كندي انجام مي شود.
غلامرضا خانكشي پور در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت با تقدير از صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران و نمايندگان شمالي در جلوگيري از تبليغات برنج خارجي اظهار داشت: موسسه تحقيقات برنج كشور در زمينه برنج هاي وارداتي يك نظر علمي كه مرتبط با سلامت انسان ها بود را مطرح كرد.
وي ادامه داد: وقتي مشكوك شديم كه اين برنج ها براي سلامت افراد مضر هستند، ديگر منتظر نتيجه قطعي نشديم و اين شك و ترديد را به مصرف كننده اعلام كرديم.
خانكشي پور با اشاره به اينكه با اعلام ترديد در سلامت برنج خارجي تقاضا براي خريد آن به طور قطع كاهش مي يابد، اظهار داشت: تقاضاي موثر از بازار برنج خارجي به سمت بازار برنج مرغوب داخلي حركت مي كند و ما انتظار افزايش قيمت برنج در داخل را به سرعت نخواهيم داشت.
وي با بيان اينكه برنج وارداتي در مغازه ها، انبار واردكنندگان و منازل مصرف كننده ها ذخيره شده است، تصريح كرد: در نتيجه ا ين امر، انتظار تقاضا از بازار برنج خارجي به كندي صورت مي گيرد.
عضو هيئت علمي موسسه تحقيقات برنج كشور ادامه داد: به همين دليل به طور طبيعي مانند هر سال با دروي محصول و ورود محصول جديد به بازار برنج، شاهد يك كاهش قيمت هستيم كه به دليل افزايش عرضه صورت مي گيرد، اما متعاقب آن انتظار افزايش قيمت برنج را خواهيم داشت.
وي گفت: اگر قيمت برنج داخلي به بالاتر از 2 هزار و 500 تومان برود مصرف كننده قادر به خريد برنج داخلي نخواهد بود و چالش جديدي براي بازار برنج ايجاد مي شود.
همچنين به گفته رئيس موسسه تحقيقات برنج كشور تحقيقي كه روي كيفيت برنج هاي دانه بلند خارجي انجام شده، بر ابهام سلامت اين ارقام افزوده است.
دكتر «عباس شهدي كومله» روز يكشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: نداشتن چسبندگي برنج هاي دانه بلند خارجي سلامت اين برنج ها را در هاله اي از ابهام قرار داده است و احتمال دستكاري شيميايي در اين ارقام نيز وجود دارد.
وي خاطرنشان كرد: داشتن كيفيت و ضدآفت بودن بسياري از اين برنج ها مي تواند از دو طريق تركيبات شيميايي غيرمجاز و دستكاري ژنتيكي در طي فرآوري حاصل شده باشد كه مصرف اين ارقام در هر دو حالت براي سلامت انسان مضر هستند.
وي افزود: پژوهش هايي كه در اين موسسه انجام گرفته است نشان مي دهد كه برنج هاي دانه بلند موجود در بازار ممكن است بعد از پخت از اندازه و بزرگي مناسبي برخوردار باشند ولي فاقد ساير ويژگي هاي طبيعي برنج نظير «ويسكوزيته» (چسبندگي) هستند.

 



فرمانده پليس پيشگيري تهران بزرگ: ميانگين رسيدن پليس به صحنه حادثه در تهران 14 دقيقه است

فرمانده پليس پيشگيري فرماندهي انتظامي تهران بزرگ گفت: ميانگين زمان حضور پليس در حوادث به 14 دقيقه كاهش يافت.
سرهنگ «محسن بيگي» روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: تحقق اين ركورد، با وجود مشكلاتي بدست آمده كه پليس در شهر تهران براي حضور در صحنه هاي حوادث با آن روبرو شده است.
وي افزود: حداكثر زمان حضور ماموران پليس در صحنه حوادث عمومي 15 دقيقه است و اين زمان در شهر تهران يك دقيقه كمتر است.
فرمانده پليس پيشگيري فرماندهي انتظامي تهران بزرگ با بيان اينكه براي كاهش مدت حضور ماموران در صحنه هاي جرم برنامه هاي گسترده اي در دست اجرا داريم، گفت: پس از تماس مردم با مركز فوريت هاي پليسي 110، ماموريت ها در سه بخش گشت هاي 110، ضربت و يگان امداد و گشت هاي پيشگيري از جرم انجام مي شود.
سرهنگ بيگي اظهار داشت: از ابتداي امسال تا پايان مرداد ماه دو ميليون و 558 هزار و 266 فقره تماس مردمي در تهران با 110 گرفته شد و از اين تعداد يك ميليون و 173 هزار و 465 فقره آن منجر به انجام عمليات توسط واحدهاي كلانتري پايتخت شده است.
وي گفت: ديگر موارد مربوط به تماس هاي تكراري، تماس براي راهنمايي و مشاوره از پليس بوده است.
فرمانده پليس پيشگيري تهران بزرگ با اشاره به اينكه در حال حاضر تعداد كلانتري ها و گشت هاي پليس در مقايسه با جمعيت تهران كافي نيست، افزود: در اين راستا پيش بيني استقرار 217 ايستگاه پليس تا پايان امسال در محدوده كلانتري هاي تهران صورت گرفته كه از اين تعداد تاكنون 186 ايستگاه راه اندازي شده است.
سرهنگ بيگي با تاكيد بر اينكه در هر ايستگاه پليس سه واحد گشت به صورت شبانه روزي فعاليت مي كنند، گفت: در پنج ماه نخست امسال با مساعدت فرماندهي انتظامي تهران بزرگ 60 ايستگاه پليس در مناطق مختلف پليس راه اندازي شده است.
وي تعداد پرونده هاي تشكيل شده در كلانتري ها از اول امسال را 170 هزار و 264 پرونده اعلام كرد و افزود: بيشترين پرونده ها مربوط به جرايم راهنمايي و رانندگي، نزاع و درگيري و موادمخدر بوده است.

 



حكم اعدام قاتل 16زن و دختر در اهواز صادر شد

اهواز- خبرنگاركيهان:
معاون دادستان اهواز از صدور حكم اعدام براي قاتل 16زن و دختر در خرمشهر و آبادان خبر داد.
«سيدبهرام رشته احمدي» در گفت وگو با خبرنگار ما گفت: پرونده رسيدگي به جرايم فريد بغلاني، قاتل زنجيره اي كه 16زن و دختر را در آبادان و خرمشهر طي 3سال به شيوه مشابه به قتل رسانده بود در 9 جلسه بررسي شد.وي در ادامه افزود: پس از بررسي هاي لازم حكم اعدام از سوي شعبه 16دادگاه استان خوزستان صادر شد ولي اين حكم هنوز به دادگاه تجديدنظر فرستاده نشده است.معاون دادستان اهواز درباره زمان اجراي اين حكم گفت: قطعيت دادنامه، مراحل قصاص و استيناف حكم به دادگاه مربوطه بستگي دارد اما سعي دادگستري اهواز بر آن است كه تا پايان سال جاري اين حكم اجرا شود.

 



معاون ستاد ديه كشور: 40 درصد زندانيان كشور بدهكاران چك و تصادف هستند

معاون ستاد ديه كشور با اشاره به وجود 9 هزار زنداني بر اثر جرائم غيرعمد در كشور اظهار داشت: 40 درصد زندانيان غيرعمد كشور بدهكاران چك و تصادف هستند.
به گزارش خبرگزاري فارس محمدعلي ساري يك شنبه شب در حاشيه مراسم جشن گلريزان مازندران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آزادي اين تعداد زندانيان مجرم غيرعمد 150 ميليارد تومان اعتبار نياز دارد.
ساري اضافه كرد: ستاد ديه كشور فعاليت غيررسمي خود را از سال 69 و فعاليت رسمي خود را از سال 76 آغاز كرده است.
وي خاطرنشان كرد: از آغاز تاسيس ستاد ديه كشور تاكنون 26 هزار زنداني غيرعمد با كمك 320 ميليارد تومان دولت، خيران و مردم به آغوش خانواده هايشان بازگشتند.
معاون مديرعامل ستاد ديه كشور با اشاره به اينكه سال گذشته مقدمات آزادي 7 هزار و 207 زنداني غيرعمد در كشور فراهم شده است، تصريح كرد: دولت در سال 87 از طريق بند 31 قانون بودجه سال 87 به ميزان 120 ميليارد تومان تسهيلات براي آزادي زندانيان غيرعمد اختصاص داد.
وي خاطرنشان كرد: به واسطه بروز بسياري از مشكلات براي زندانيان در اعطاي تسهيلات و نداشتن وثيقه و ضامن تنها 12 تا 15 درصد زندانيان كشور موفق به دريافت تسهيلات براي آزادي شدند.
ساري با اعلام اينكه سال گذشته 190 جشن گلريزان در كشور برگزار شده است، تصريح كرد: پيش بيني مي شود جشن هاي گلريزان كشور در سال جاري به 220 جشن گلريزان افزايش يابد.
وي با بيان اينكه اوج برپايي جشن هاي گلريزان و كمك هاي خيران و مردم به زدانيان در ماه مبارك رمضان صورت مي گيرد، اظهار داشت؛ مردم ايران اسلامي به تنهايي توانستند در سال گذشته 120 ميليارد ريال به ستاد ديه كشور براي آزادي زندانيان كمك كنند.
اين مسئول با اشاره به اينكه در سه ماهه نخست سال جاري هزار و 554 زنداني غيرعمد كشور با استفاده از كمك هاي مردم و خيران از زندان ها آزاد شدند، اظهار داشت: بيش از 40 درصد زندانيان غيرعمد كشور زندانيان بدهكار چك و تصادف هستند.
ساري در پايان گفت: آزادي زندانيان غيرعمد كشور به 150 ميليارد تومان اعتبار نياز داشته اين در حالي است كه يك سوم زندانيان غيرعمد كشور با اعمال واسطه گري از سوي ستاد ديه كشور منجر به صلح و سازش و تخفيف در پرداخت هزينه ديه و خسارت مي شود.

 



با صدور حكم تخليه دو مدرسه و در آستانه سال تحصيلي جديد يك هزار دانش آموز در اصفهان سرگردان شدند

معاون برنامه ريزي و توسعه مديريت آموزش و پرورش ناحيه 2 اصفهان گفت: حدود يك هزار دانش آموز اصفهاني در آستانه آغاز سال تحصيلي جديد سرگردان شدند.
مجيد بصيري در گفت وگو با خبرنگار فارس در اصفهان گفت: متولي اراضي موقوفي پس از دريافت حكم تخليه مدارس خديجه وخوارزمي از دادگاه اصفهان، اقدام به تخليه يكي از اين واحدهاي آموزشي كه داراي 400 دانش آموز است كرده و در همين روزها مدرسه ديگر كه 540 دانش آموز دارد نيز تخليه مي شود. وي افزود: مبلغي بالغ بر 156ميليون تومان مال الاجاره از سوي آموزش و پرورش ناحيه دو براي زمين هاي وقفي مدارس خديجه و خوارزمي اين ناحيه به حساب صندوق دادگستري، دادگاه اصفهان و متولي اين اراضي واريز شده است.
وي اضافه كرد: در سال 1386 متولي اراضي وقفي مدارس راهنمايي بزرگسالان دخترانه خديجه و پسرانه مقطع ابتدايي خوارزمي اقدام به طرح دعوي عليه آموزش و پرورش ناحيه دو كرد كه پس از اين درخواست حكمي از سوي دادگاه اصفهان مبني بر پرداخت مال الاجاره 156ميليون توماني براي آموزش و پرورش اين ناحيه صادر شد.
وي با بيان اينكه زمين هاي مدارس خديجه و خوارزمي وقفي است و در موقوف نامه آن استفاده عام المنفعه از اين اراضي ذكر شده، تصريح كرد: به غير از مبلغ مال الاجاره كه دادگاه اصفهان براي مطالبه از آموزش و پرورش ناحيه دو تعيين كرده بود، متولي اراضي موقوفي حكم تخليه اين مدارس را از دادگاه درخواست كرد و پس از آن حكمي مبني بر تخليه اين دو مدرسه براي ناحيه دو ابلاغ شد.
معاون برنامه ريزي و توسعه مديريت آموزش و پرورش ناحيه دو اصفهان اظهار داشت: متولي اراضي موقوفي پس از دريافت حكم تخليه مدارس خديجه و خوارزمي از دادگاه اصفهان، اقدام به تخليه يكي از واحدها كرده و قرار است در همين روزها مدرسه ديگر نيز تخليه شود.
وي گفت: تمام وسايل مدرسه راهنمايي بزرگسالان دخترانه خديجه ناحيه دو پس از تخليه وسط كوچه ريخته و درب آن پلمب شد.
بصيري با بيان اينكه متولي اراضي مدارس خديجه و خوارزمي، روحاني بازنشسته ناحيه دو آموزش و پرورش اصفهان است، افزود: جلسات متعددي با متولي و هيئت امناي مسجد سيف الله خان برگزار شد كه طبق آخرين جلسه توافقنامه اي بين آموزش و پرورش ناحيه دو و متولي نوشته و قرار بر اين شد كه وي توافقنامه را با وكيل و هيئت امنا مطرح كند اما از آن زمان تا به امروز خبري از وي نشد تا اينكه تخليه مدارس را انجام دادند.
معاون برنامه ريزي و توسعه مديريت آموزش و پرورش ناحيه دو اصفهان گفت: با تخليه اين مدارس به علت كمبود فضاي آموزشي، براي آموزش دانش آموزان مدارس خديجه و خوارزمي در حال حاضر مكاني در اين ناحيه وجود ندارد.


 



متهم و شاكي پرونده رباخواري در دادگاه محكوم شدند

هم ربادهنده و هم رباگيرنده به حكم دادگاه جزايي شيراز مجازات شدند.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي دادگستري استان فارس، با شكايت فردي مبني بر دريافت 27ميليون ريال ربا توسط شخصي به نام ج- ر پرونده اي در اين باره به دادسرا ارائه شد.
براساس اين گزارش دادسراي عمومي و انقلاب شيراز پس از صدور كيفرخواست پرونده را براي رسيدگي به دادگاه جزايي شيراز ارسال كرد.
اين گزارش حاكي است، پس از اقرار صريح طرفين پرونده و ارائه مستندات و گواهي شهود با راي دادگاه، فرد گيرنده ربا به مجازات معادل حبس و شلاق و پرداخت يك ميليون ريال جزاي نقدي و رد مبلغ اصلي متهم شد.
بنابراين گزارش شاكي اين پرونده نيز مطابق قانون به اتهام پرداخت ربا به پرداخت 2/5 ميليون ريال جزاي نقدي بدل از حبس و شلاق محكوم شد.

 



هندوانه 20 كيلويي در ارسنجان برداشت شد

هندوانه هاي 20 كيلويي در ارسنجان فارس توليد شد كه علت آن را مدير جهاد كشاورزي ارسنجان استفاده از آبياري نوين ذكر كرد.
صمد رنجبري گفت: آبياري نوين ، علاوه بر افزايش بازده و صرفه جويي در مصرف آب، موجب افزايش 25 تا 30 درصد عملكرد در واحد سطح محصولات مختلف زراعي در ارسنجان شده است.
به گزارش خبرنگار ايرنا، وي افزود: در بازديد از اجراي آبياري نواري در مزارع صيفي شهرستان ارسنجان از جمله گوجه فرنگي ، بادمجان، لوبيا سبز و هندوانه، نشانه هاي مثبت بكارگيري آبياري نوين مشاهده شد.
رنجبري گفت: بنا به اظهار كشاورزاني كه در ارسنجان از شيوه آبياري نوين استفاده كرده اند، پارسال ميزان عملكرد گوجه فرنگي در واحد سطح افزون بر 150 تن در هكتار بود.
وي افزود: با توجه به حمايت دولت و پرداخت بلاعوض 50 درصد هزينه اجرايي طرح هاي آبياري تحت فشار، به كشاورزان شهرستان ارسنجان پيشنهاد مي كنيم از سامانه نوين آبياري در مزارع خود استفاده كنند.

 



كميته امداد امام خميني (ره) درخواست كرد نيازمندان واقعي را معرفي كنيد

مشاور و مديركل دفتر سرپرستي كميته امداد امام خميني (ره) آمادگي سامانه هوشمند اين نهاد را براي دريافت اطلاعات مربوط به نيازمندان واقعي مورد شناسايي خيرين براي كمك به آنان اعلام كرد.
منصور قمشه با اعلام اين خبر به خبرنگار كيهان گفت: شماره تلفن 23906 بصورت شبانه روزي آماده دريافت اطلاعات نيازمندان، نظرات، پيشنهادات و سوالات مردم است.
وي تاكيد كرد: افراد در صورت معرفي نيازمندان از طريق اين سامانه، با ارائه دقيق آدرس خانواده هاي موردنظر شماره پيگيري اعلامي از سوي سيستم را يادداشت كرده تا امكان پيگيري لازم فراهم شود.
قمشه اظهار اميدواري كرد تا از اين طريق ضمن دريافت پيشنهادات و اطلاع رساني از خدمات اين نهاد و مشاركت خيرين در برنامه ها و اقدامات كميته امداد به سوالات و ابهامات موجود در زمينه هاي حمايتي خانواده هاي تحت حمايت پاسخ دهد.
گفتني است شماره پيامك 30003333 و پايگاه اطلاع رساني كميته امداد امام خميني (ره) به آدرس WWWEMDADIR نيز در زمينه هاي اعلام شده آماده مي باشد. بر اساس خبرهاي رسيده مراسم احياء شبهاي قدر از ساعت 03:22 تا 2 بامداد در محل مسجد حضرت ابراهيم (ع) واقع در نمايشگاه بين المللي تهران محل برگزاري جشن رمضان برگزار مي شود.

 



1456 قطعه اشياي عتيقه در آران و بيدگل كشف شد

سرپرست اداره ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري شهرستان آران و بيدگل گفت: يك هزار و 456 قطعه شيء عتيقه در اين شهرستان كشف شد.
«عليرضا محسني تبار»، عصر يكشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: اين اشيا شامل مسكوكات، نقوش و ادوات قديمي است.
وي اظهار داشت: اين اشياء پس از ارائه گزارش حراست سازمان و اداره ميراث فرهنگي اصفهان و كاشان به اين اداره و با تلاش نيروهاي ناجا و معاونت آگاهي در بازرسي انجام شده از منزل مسكوني يكي از دلالان عتيقه جات كشف شد.
محسني تبار با اشاره به اينكه هيئت كارشناسي ميراث فرهنگي هيچگونه نظري در رابطه با قدمت اشياي كشف شده ارائه نكرده است، افزود: نقوش اين اشيا احتمال دارد به دوران هخامنشي و صفويه و ادوات آن به عصرهاي ماقبل تاريخ تعلق داشته باشد.

 



حوادث كوتاه از كشور

كلاهبرداري با توزيع اسكناس جعلي
سرويس شهرستانها: فردي كه قصد توزيع ارزهاي جعلي در شهرستان ماكو را داشت دستگير شد. در بازرسي از متهم به نام يحيي- ب دهها فقره اسكناس جعلي كشف شد، وي روانه زندان شد و تلاش براي شناسايي و دستگيري ساير اعضاي مرتبط با جعل اسكناس ادامه دارد.
خريد دام با چك قلابي
سرويس شهرستانها- كلاهبردار حرفه اي كه با شگردي خاص اقدام به جعل امضا و خريد احشام در لرستان مي كرد دستگير شد. متهم با مراجعه به دامداران در شهرستان دورود مبادرت به خريد گسترده احشام مي كرد كه با مشاهده پليس اقدام به فرار كرد اما سرانجام دستگير شد. وي با خريد ميليوني دام مقدار كمي از مبلغ را پرداخت كرده و بقيه مبلغ را چك با امضاي جعلي پرداخت مي كرد. وي از اين طريق 900 ميليون ريال كلاهبرداري كرده بود.
توقف خودرو حامل سلاح قاچاق
سرويس شهرستانها: 9 قبضه سلاح جنگي در كردستان كشف شد. پليس كردستان با ظن به يك خودرو به راننده دستور ايست دادند اما وي مبادرت به فرار كرد ولي پليس با پنچر كردن لاستيك، خودرو را متوقف و متهم را دستگير كرد.در بازرسي از خودرو 9قبضه سلاح كلاشينكف به همراه هفت تيغه خشاب خالي و مبلغ 8ميليون و 500 هزار ريال وجه نقد كشف شد.
كشف 34 دستگاه خودرو و موتورسيكلت مسروقه
گرگان- خبرنگار كيهان: 25 دستگاه موتورسيكلت و 9 دستگاه خودرو مسروقه طي چهار روز در استان گلستان كشف شد. همچنين هشت دستگاه موتورسيكلت با اركان مخدوش در اين مدت كشف شد. در اين مدت 49سارق و متهم تحت تعقيب استان گلستان به دام پليس افتادند. يكي از اراذل و اوباش و سارق سابقه دار به نا احمد و دو همدستش به نام هاي كميل و محمد نيز دستگير شدند.
اشرار راميان در زندان
¤ يكي از سارقان و اراذل و اوباش شهرستان راميان كه با همدستي دو سارق ديگر اقدام به سرقت موتورسيكلت، زورگيري، ايجاد ناامني، شركت در درگيري هاي طايفه اي، تيراندازي و رعب و وحشت در بين مردم با استفاده از سلاح كلت كمري مي كردند دستگير شدند. متهمان عليرضا، فرهاد و محمود نام دارند كه پس از دستگيري روانه زندان شدند.
دستگيري اعضاي شركت هرمي
اصفهان- خبرنگار كيهان: 6 نفر از اعضاي يك شركت هرمي در اصفهان دستگير شدند. دستگيرشدگان 2 مرد و چهار زن هستند. در بازرسي از دفتر اين شركت يك دستگاه كيس رايانه، يازده جلد جزوات آموزشي، 6 دستگاه تلفن همراه، 96 حلقه سي دي آموزشي، 16 برگ كاتالوگ تبليغاتي شركت هرمي كشف شد. دفتر شركت نيز به حكم قضايي پلمب شد.

 



مترو در شب هاي قدر تا ساعت دو بامداد در خدمت مردم تهران است

روابط عمومي راه آهن شهري تهران و حومه اعلام كرد: قطارهاي خط يك و دو مترو تهران در شب هاي قدر ماه مبارك رمضان با سر فاصله هر 20 دقيقه يك قطار، جهت جابجايي همشهريان تهراني به مصلي بزرگ امام خميني(ره) در حركت است.
به گزارش ايرنا، شركت بهره برداري راه آهن شهري تهران و حومه روز دوشنبه اعلام كرد: خط يك مترو حد فاصل ايستگاه «شهر ري» تا ايستگاه «قلهك» و خط دو حد فاصل ايستگاه «صادقيه» تا ايستگاه «دانشگاه علم و صنعت» عهده دار انتقال مسافران شب قدر هستند.
اين گزارش مي افزايد: اين برنامه در روزهاي سه شنبه 17، پنجشنبه 19 و شنبه 21 شهريور ماه سال جاري اجرا مي شود.

 



يك مسئول در وزارت آموزش و پرورش: تعطيلي مدارس تا اول آبان به دليل شيوع آنفلوآنزا شايعه است

مديركل آموزش و پرورش راهنمايي وزارت آموزش و پرورش با بيان اينكه تعطيلي مدارس تا اول آبان شايعه است، گفت: زمان بازگشايي مدارس همانند سال هاي گذشته اول مهر خواهد بود.
منوچهر فضلي خاني در گفت وگو با فارس اظهار داشت: مدارس مانند سال هاي گذشته در زمان مقرر فعاليت خود را آغاز مي كنند بنابراين دانش آموزان در اول مهر خود را براي حضور در مدرسه آماده كنند.
مدير كل آموزش و پرورش راهنمايي وزارت آموزش و پرورش اضافه كرد: در صورتي كه بازگشايي مدارس به دليل شيوع اين بيماري تأخير داشته باشد حتماً اين موضوع را از طريق رسانه ها رسماً اعلام خواهيم كرد.
فضلي خاني افزود: در جلسه اي كه امروز در خصوص زمان بازگشايي مدارس در دفتر وزير آموزش و پرورش خواهيم داشت شايد در خصوص اين موضوع مباحثي بيان شود اما چنين طرحي حتي به عنوان يك پيشنهاد هم مطرح نشده است.
بنابراين گزارش، در پي شيوع بيماري آنفلوآنزا نوع A اخباري منتشر شد كه زمان بازگشايي مدارس يك ماه به تأخير افتاده است.

 



كارگاه توليد آلات شيطان پرستي در سلماس پلمب شد

رئيس مركز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي آذربايجان غربي گفت: يك كارگاه توليد اشياي شيطان پرستي در شهرستان سلماس شناسايي و پلمب شد.
به گزارش ايرنا سرگرد علي جديدي، افزود: مقدار زيادي از اين اشيا نيز كه در سطح شهر توزيع شده بود توسط نيروهاي انتظامي اين شهرستان رديابي و جمع آوري شد.
وي اضافه كرد: محل توليد اين اشيا و اقلام طي يك اقدام غافلگيرانه و با هماهنگي مقامات قضايي مورد بازرسي قرار گرفت و يك نفر نيز در اين ارتباط دستگير شده است.
سرگرد جديدي يادآور شد: اين فرد، پاركينگ يك واحد تاكسي تلفني را تبديل به مجسمه سازي كرده بود كه در بازرسي از اين محل تعداد سه قالب بزرگ مدال هاي شيطان پرستي و 429 قطعه علائم شيطان پرستي كشف و ضبط شد.
وي گفت: كارگاه توسط نيروهاي انتظامي سلماس پلمب شده و پرونده تكميل و به مقامات قضايي تحويل شده است.

 



متخلفان سوزاندن كاه و كلش برنج مورد پيگرد قانوني قرار مي گيرند

مديركل محيط زيست گيلان گفت: با عاملان سوزاندن كاه و كلش محصول برنج در اين استان برخورد قانوني مي شود.
كامران زلفي نژاد در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اقدام برخي كشاورزان در سوزاندن ضايعات برنج و آلوده شدن هواي گيلان از دود آزاردهنده ناشي از آن در شب،اظهار داشت: براي جلوگيري از آلودگي زيست محيطي، سلامت افراد جامعه، جلوگيري و كاهش سوزاندن ضايعات برنج، اين اداره كل پس از مشخص شدن مختصات منطقه با GPS و همكاري نيروي انتظامي متخلفان رابه مراجع قانوني معرفي مي كند.
وي ادامه داد: هر ساله از سوزاندن اين مواد حجم قابل ملاحظه اي از مواد سمي وارد محيط زيست مي شود و سلامت جامعه را تهديد مي كند.
زلفي نژاد با بيان اينكه تاكنون جامعه پزشكي استان كه به عنوان متوليان اصلي بهداشت جامعه هستند، كوچك ترين واكنشي در اين راستا از خود نشان نداده اند، خاطرنشان كرد: به رغم تماس با سازمان نظام پزشكي، آنها اين نوع توصيه ها را سياسي و غيرلازم تلقي كرده اند.
وي اضافه كرد: متأسفانه در پي اين غفلت ها، يكي از مرگ بارترين مواد آلاينده محيط زيست هر ساله به ميزان قابل ملاحظه اي به زندگي و محيط زيست مردم وارد مي شود و در سراسر زندگي انساني انتشار مي يابد.
مديركل حفاظت محيط زيست گيلان افزود: مطالعات نشان مي دهد كه در نوزاد انسان، دي اكسين ها تاثيراتي بر رشد فيزيكي، جنسي و شناختي دارند.
زلفي نژاد، علائم حاد تماس با دي اكسين ها را شامل استفراغ، سردرد، علائم سوزش چشم و پوست و دستگاه تنفس ذكر كرد وگفت: اين مواد ممكن است منجر به تعريق و كم شدن آب بدن، از دست دادن وزن بدن، افزايش دماي بدن و سختي تنفس و فساد بافت چربي كبد شود.

 



نام «جهاد» در فهرست نام هاي آلمان

دولت آلمان عاقبت پس از كشمكش هاي فراوان، با گنجانده شدن نام «جهاد» در ميان نامهاي مواليد در آن كشور موافقت كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني، براي نخستين بار پس از سال ها اختلاف در مورد ثبت اين اسم، براي نونهالان پسر، دادگاه برلين حكم خود را در مورد نام جهاد صادر و اعلام كرد كه اين منافاتي با مصالح آلمان ندارد.اين در حالي است كه يكي از دفاتر ثبت احوال برلين، ازثبت اسم جهاد براي نوزادان پسر مسلمان خودداري و اعلام كرده بود كه اين كلمه به دليل اينكه معني «جنگ مقدس» را مي دهد و دعوت به مبارزه مي كند به خصوص پس از حوادث 11 سپتامبر، با مصالح آلمان در تضاد است.دادگاه برلين در حكم صادره خود، استدلال اداره ثبت آلمان را نپذيرفت و اعلام كرد، هرچند اين اسم داراي معناي جنگ و مبارزه بر ضد غيرمسلمانان را دارد ولي هر پدر و مادري اين حق را دارد كه اسم مورد علاقه خود را بر روي فرزندان خود بگذارد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14