(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 22 شهريور 1388- شماره 19461
 

توقف عمليات گازرساني در قاين
پيروزي 3 تيم از استان اصفهان در مسابقات رباتيك دانش آموزي كشور
ايران در كيهان
كمبود آب آشاميدني در روستاهاي هرمزگان به حداقل رسيد
ساخت 19مجتمع خدماتي زمينه شغلي 300 نفر را فراهم مي كند
خدمات توانبخشي توسط 4 تيم سيار در هرمزگان ارائه مي شود
هرمز 4 كيلومتر به سرزمين اصلي نزديك تر مي شود
سخنگوي شهرداري مشهد اعلام كرد افتتاح پروژه تقاطع جمهوري اسلامي همزمان با عيدسعيد فطر در مشهد
دادستان اراك: خطوط قديم كارخانه آلومينيوم سازي ايران تعطيل مي شود
آغاز آموزش رشته هاي تخصصي پزشكي در قم از سال 92
تاكيد دادستان سنندج بر برخورد قانوني با اتباع غير مجاز
اختصاص اعتبار 42 ميليارد ريالي براي حل مشكلات صنايع انديمشك
رتبه نخست گلستان در كاهش تلفات جاده اي
عضو شوراي شهر كاشان عنوان كرد عملكرد ناموفق شورا در انتخاب شهردار كاشان
رئيس سازمان آموزش و پرورش استان: نقل و انتقال فرهنگيان فارس به صورت رايانه اي انجام مي شود
مديركل كميته امداد امام خميني استان: استان سمنان از نظر پرداخت صدقات رتبه اول كشور را داراست



توقف عمليات گازرساني در قاين

در آستانه فصل سرما در قاينات، عمليات گازرساني خانگي و تجاري در شهر قاين متوقف شد.
در حالي كه شبكه اصلي گازرساني شهر قاين انجام شده و عمليات گازرساني خانگي طبق برنامه از سال 87 شروع و در زمستان 88 بايستي شهروندان قايني از نعمت گاز برخوردار مي بودند در آستانه شروع فصل سرماي زودسر قاينات عمليات گازرساني و نصب علمك به صورت دفعي متوقف شد.
در توقف عمليات گازرساني خانگي و تجاري در قاين - به دليل اختلافات اداري - در حالي متوقف شده است كه تاكنون هيچگونه سوخت ذخيره زمستاني در اختيار شهروندان و مدارس قرار نگرفته و توزيع فرآورده هاي نفتي نيز به حداقل ممكن كاهش يافته است و اين امر نگراني هاي جدي را در موقعيت سرماي زودرس پاييزي و سرماي سخت زمستان منطقه براي شهروندان ايجاد كرده است.
در پيگيري اين مهم خبرنگار ما در تماس تلفني با مشهدي، جلائي فر و زردي رؤساي ادارات گاز، سوخت و شهردار قاين مسئله را پيگيري و با رزمي معاون عمراني فرمانداري قاينات در اين خصوص گفت گو كرد كه به اتفاق، توقف عمليات گازرساني خانگي و تجاري قاين را تاييد كردند.
پس از اين گفت گو و اطلاع مسئولان مربوط از گسترش اعتراضات مردمي و پيگيري رسانه اي اين موضوع ، ظاهرا جلسه اي در فرمانداري قاينات تشكيل شد كه مقرر شده است در اولين فرصت ممكن عمليات گازرساني مجددا شروع و نياز سوخت جايگزين شهرستان پيگيري شود.
قاين - خبرنگار كيهان

 



پيروزي 3 تيم از استان اصفهان در مسابقات رباتيك دانش آموزي كشور

اصفهان - خبرنگار كيهان:
نخستين دوره مسابقات رباتيك دانش آموزي كشور با برتري سه تيم از استان اصفهان در پژوهشسراي صائب اين شهر برگزار شد.
محمدكاظم عابديني مسئول پژوهشسراي صائب با اشاره به اهداف برگزاري اين مسابقات در مقاطع راهنمايي و دبيرستان گفت: تعامل بين دانش آموزان، ايجاد انگيزه در ساخت روبات و پيشرفت و راهيابي به مراحل بالا در ساخت روبات هاي مين ياب، فوتباليست ها و امدادگر ازاهداف برگزاري نخستين دوره مسابقات رباتيك دانش آموزي بوده است.
وي افزود: اين مسابقات در دو سطح رباتيك ناوبرشهري و رباتيك مسيرياب و با حضور تيم هاي دانش آموزي از 16 پژوهشسراي 6 استان اصفهان، فارس، اردبيل، گيلان، يزد و آذربايجان غربي برگزار شد.
عابديني اضافه كرد: در اين مسابقات 5 گروه دختر و 5 گروه پسر در سطح رباتيك ناوبر شهري و 20 گروه دختر و 26 گروه پسر در سطح رباتيك مسيرياب به مدت سه روز با يكديگر به رقابت پرداختند كه از بين تيم هاي شركت كننده، 5 تيم دختر و 8 تيم پسر به مرحله فينال راه يافتند و در اين مرحله نيز سه تيم از استان اصفهان به عنوان برتر شناخته شدند.
مسئول پژوهشسراي صائب، محك روبات هاي دست ساز در كارگاه تست روبات و تهيه و تعويض قطعات روبات را از جمله ويژگي هاي اين مسابقه عنوان كرد و گفت: در نخستين دوره مسابقات رباتيك دانش آموزي كشور تيم (akilis) محبوبه محمود دهنوي، (mhr12) محمدحسن عابديني و (bh26) بهشاد هوايي به ترتيب عنوان هاي اول تا سوم را كسب كردند و در صورتيكه اين تيم هادر سال آينده در ساخت روبات هاي مسيرياب فعاليت كنند به مسابقات خوارزمي راه پيدا خواهند كرد.
وي در ادامه عدم تخصيص بودجه به برگزاري اين نوع مسابقات و كمبود امكانات خوابگاهي و رفاهي و تفريحي را از جمله مشكلات برگزاري مسابقات كشوري در سطح فرهنگسراها بيان كرد.

 



ايران در كيهان

بهره برداري از كشتارگاه صنعتي
سرويس شهرستانها: كشتارگاه مرغ صنعتي با ظرفيت 4000 قطعه در صدر مجهزترين كشتارگاههاي صنعتي كشور در مجتمع طيور اروميه به بهره برداري رسيد. به گزارش روابط عمومي بنياد مستضعفان، با بهره گيري از مدرنترين ماشين آلات، خدمات كشتارگاهي با نظارت دامپزشكي، در نهايت كيفيت با ذبح شرعي ارائه مي شود، اين گزارش مي افزايد از ويژگيهاي ممتاز اين كشتارگاه، تجهيزات خط كامل تخليه شكم از جمله ماشين آلات تمام اتوماتيك و دستگاههاي مدرن و منحصر به فرد و وكيوم كامل است.
فعاليت 32 مركز قرآني
بندرعباس - خبرنگار كيهان: مسئول درالقرآن هرمزگان گفت: 32 مركز آموزش قرآن زير نظر دارالقرآن كريم استان فعاليت دارند. محمدرضا صدري راد در جلسه اي كه به منظور تشريح عملكرد دارالقرآن تشكيل شد، بيان داشت: آمار موسسات قرآني كه از اين اداره مجوز دارند، 32 مركز است كه آموزش هاي آنها براساس آموزش هاي مدون دارالقرآن صورت مي گيرد. وي در ادامه افزود: اين اداره نيز همانند ساير ادارات دارالقرآن زير نظر سازمان دارالقرآن الكريم كشور فعاليت مي كند.
بهره برداري از 21 طرح
اردبيل - خبرنگار كيهان: همزمان با هفته تعاون 21 طرح توليدي و خدماتي بخش تعاون استان اردبيل با حضور مسئولين مورد بهره برداري قرار گرفت. در مراسم بهره برداري از اين طرح ها اژدر محمدي دوست مدير كل تعاون استان گفت: براي بهره برداري از اين طرح ها در بخش صنعت، خدمات و كشاورزي 260 ميليارد ريال سرمايه گذاري شده است.
وي گفت: بهره برداري از اين طرح ها زمينه اشتغال 151 نفر در بخش تعاون استان را فراهم كرده است.
2 ميليارد اعتبار نوسازي مساجد
فرماندار اردبيل گفت: امسال براي تكميل و نوسازي مساجد و دارالقرآن هاي شهرستان 2 ميليارد ريال اعتبار اختصاص يافته است.
يوسف اكبري در مراسم افتتاح هشت طرح عمراني در بخش هير اردبيل با اعلام مطلب بالا افزود: در طول خدمت دولت نهم توجه خاص و ويژه اي به مسجد و حسينيه ها و تعمير و تجهيز اماكن مذهبي اين شهرستان از طريق افزايش چهاربرابري اعتبارات در اين حوزه اعمال شده است.
آشنايي روحانيون با منابع طبيعي
اصفهان - خبرنگار كيهان: به منظور آشنايي روحانيون با مسايل و مشكلات منابع طبيعي، 150 نفر از روحانيون 10 شهرستان استان اصفهان در جلسات هم انديشي منابع طبيعي شركت كردند. رئيس اداره آموزش و ترويج اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان اصفهان نيز در اين رابطه گفت: به منظور ارتقاي سطح آگاهي روحانيون در زمينه منابع طبيعي كتاب هاي طبيعت و وظيفه ديني ما، چهل حديث پيرامون درختكاري، طبيعت در سيره نبوي و طبيعت در سيره رضوي توسط سازمان جنگل ها، مراتع و آبخيزداري كشور چاپ شده و بين روحانيون توزيع شده است.
مقام دوم صنعت چاپ كشور
اصفهان با بيش از 280 چاپخانه پس از تهران مقام دوم صنعت چاپ كشور را به خود اختصاص داده است.
قائم مقام معاون اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اصفهان گفت: در اين استان چهار هزار نفر به طور مستقيم و حدود 20 هزار نفر بطور غيرمستقيم در صنعت چاپ فعاليت دارند. «علي حاجي زكي» اصفهان را از استان هاي پيشرو در صنعت چاپ دانست و افزود: در سال هاي اخير بيش از 60 درصد چاپخانه هاي آن نوسازي شده است و با بازسازي ماشين هاي چاپ بيش از 90 درصد از آثار چاپي اصفهان در خود استان چاپ مي شود.
بهره برداري از 70 طرح تعاوني
همزمان با هفته تعاون، 70 طرح تعاوني در استان اصفهان مورد بهره برداري قرار مي گيرد. مهندس رسول حامديان مديركل اداره تعاون استان اصفهان با اعلام اينكه براي ايجاد اين طرح ها 475 ميليارد ريال سرمايه گذاري شده است، گفت: اين طرح ها 10 طرح صنعتي، 9 طرح كشاورزي، 9 طرح مسكن، 3 طرح معدن، 31 طرح خدماتي، حمل و نقل، عمران و فرش را شامل مي شود كه براي 1970 نفر ايجاد شغل كرده است.
صرفه جويي 188 ميليارد ريالي
اصفهان - خبرنگار كيهان: همزمان با سال الگوي مصرف، بكارگيري پيشنهادات كاركنان شركت پالايش نفت اصفهان صرفه جويي اقتصادي 188 ميليارد ريالي را به همراه داشته است. دبير شوراي پيشنهادات شركت پالايش نفت اصفهان با بيان اين مطلب گفت: از 35 هزار پيشنهاد ارائه شده در سال الگوي مصرف، 2 هزار و 641 پيشنهاد اجرايي شده است.
آبياري تحت فشار
بندرعباس - خبرنگار كيهان: مدير جهاد كشاورزي بندرعباس گفت: در پنج ماه نخست سال جاري يك هزار هكتار از مزارع سبزي و صيفي اين شهرستان به سيستم آبياري تحت فشار تجهيز شد. منصور شفيعي افزود: با توجه به كاهش بارندگي و خشكسالي هاي پي درپي در بندرعباس يكي از اولويت هاي مهم در چند ماه نخست سال جاري بحث بهينه سازي مصرف آب در مزارع كشاورزي است. وي اضافه كرد: در اين راستا مديريت جهاد كشاورزي بندرعباس اقدام به تجهيز هزار هكتار از مزارع سبزي و صيفي اين شهرستان كرد.
دستگاه برتر سال 87
شهرداري رشت در جشنواره شهيد رجايي استان گيلان به عنوان دستگاه برتر سال 87 شناخته شد. به گزارش خبرنگار ما همزمان با هفته دولت شهرداري رشت به عنوان دستگاه برگزيده در بخش ارتباط با رسانه در جشنواره شهيد رجايي استان گيلان انتخاب و مقام برتر را كسب كرد.
تجهيز شهرستان ها به زورخانه
بندرعباس - خبرنگار كيهان: مسئول هيئت ورزش هاي پهلواني و زورخانه اي هرمزگان گفت: تمام مراكز شهرستان هاي هرمزگان در آينده اي نزديك به سالن هاي زورخانه مجهز مي شوند.
رسول دهقاني افزود: با رويكرد جديد رياست فدراسيون و با استفاده از نظريات تخصصي پيشكسوتان و دلسوختگان اين رشته ورزشي تحولي در اين ورزش و ميراث كهن ايرانيان ايجاد شد.
حمايت از بيماران كليوي
دزفول - خبرنگار كيهان: مديرعامل انجمن حمايت از بيماران كليوي دزفول گفت: از آغاز امسال تاكنون 20 بيمار دياليزي با حمايت اين انجمن مورد عمل پيوند كليه قرار گرفتند.
«مصطفي احساني نيا» گفت: اين بيماران دياليزي از شهرستان دزفول و ديگر نقاط كشور بودند كه با حمايت اين انجمن و معرفي به بيمارستان هاي اهواز و تهران از رنج دياليز نجات يافتند.

 



كمبود آب آشاميدني در روستاهاي هرمزگان به حداقل رسيد

بندرعباس-خبرنگاركيهان:
مديرعامل شركت آب و فاضلاب روستايي هرمزگان گفت: در تابستان امسال با وجود تشديد خشكسالي، مشكل بي آبي در روستاهاي هرمزگان با تلاش مسئولان به حداقل رسيده است.
عليجان صادق پور با بيان اين مطلب افزود: با تمهيدات انديشيده شده نه تنها مشكل كم آبي در هرمزگان تشديد نشده، بلكه براساس ارزيابي هاي انجام شده نسبت به سال هاي گذشته نيز كاهش داشته است.
وي اضافه كرد: ميزان آب برداشتي از منابع آب زيرزميني با سرعت گرفتن آبرساني به روستاها و توسعه كشاورزي پس از انقلاب رشد چشمگيري داشته است.
مديرعامل شركت آبفار هرمزگان با بيان اينكه به دليل برداشت بي رويه آب، ميزان ذخاير زيرزميني به شدت كاهش داشته است، اظهار داشت: اكنون بسياري از چاه هاي تامين آب شرب روستاهاي هرمزگان با كمبود آبدهي مواجه بوده كه نيازمند كف شكني و حفر چاه هاي جديد است.

 



ساخت 19مجتمع خدماتي زمينه شغلي 300 نفر را فراهم مي كند

بندرعباس- خبرنگار كيهان:
مديركل حمل و نقل و پايانه هاي هرمزگان گفت: با پايان عمليات اجرايي 19مجتمع رفاهي خدماتي در راه هاي ارتباطي استان 300نفر مشغول به كار مي شوند.
غلام عباس بهرامي نيا افزود: تعداد كل مجتمع هايي كه با ساخت آنها موافقت شده 45مورد است كه از اين تعداد 6مجتمع به بهره برداري رسيده و 19مجتمع نيز عمليات اجرايي آنها آغاز شده است.
وي گفت: مجتمع خدماتي و رفاهي پيمان در كيلومتر75 مسير ميناب- جاسك با 2ميليارد و 500ميليون ريال تسهيلات از محل بنگاه هاي زودبازده، مجتمع خدماتي رفاهي نظام پور به مساحت يك هكتار و نيم در كيلومتر 15 مسير جاسك- ميناب با 3ميليارد و 500ميليون ريال تسهيلات از جمله موارد به بهره برداري رسيده است.
بهرامي نيا با اشاره به اين مطلب كه حمل و نقل جاده اي يكي از بزرگ ترين مزيت هاي اين استان به شمار مي رود، افزود: احداث اين مراكز خدماتي رفاهي در جاده هاي برون شهري مي تواند تأثير بسزايي در كاهش تصادفات و توسعه حمل و نقل اين استان بگذارد. معاون اداره كل حمل و نقل پايانه هاي هرمزگان اظهار داشت: براي اتمام پروژه مجتمع هاي نيمه تمام راه هاي ارتباطي استان به 28ميليارد تومان سرمايه گذاري نياز است. وي افزود: اگر بانك ها در ارائه تسهيلات لازم در راستاي تكميل اين پروژه ها همكاري كنند، مجتمع هاي خدماتي رفاهي هرمزگان تا پايان سال جاري به بهره برداري مي رسند.

 



خدمات توانبخشي توسط 4 تيم سيار در هرمزگان ارائه مي شود

بندرعباس-خبرنگاركيهان:
معاون توانبخشي بهزيستي هرمزگان گفت: در راستاي كمك رساني و رفاه حال معلولان در سال جاري، خدمات توانبخشي به معلولان نيازمند توسط چهار تيم سيار در هرمزگان ارائه مي شود.
عبدالرضا ميرزايي زاده افزود: از فعاليت هاي مهم اين سازمان در بخش ياري رساني، تهيه و توزيع لوازم كمك توانبخشي به معلولان در استان است.
وي اضافه كرد: از اين لوازم مي توان به انواع ويلچر، عصا، سمعك و لوازم بهداشتي اشاره كرد كه به بيماران معلول نيازمند داده مي شود.
معاون توانبخشي بهزيستي هرمزگان اظهار داشت: از ديگر برنامه هاي تدوين شده در راستاي ارائه خدمات توانبخشي به معلولان تشكيل تيم هاي مستقر در منزل است. ميرزايي زاده گفت: توانبخشي مبتني بر جامعه (CBR) از سال 75 در استان آغاز به فعاليت كرده و در حال حاضر خدمات اين بخش در شهرستان هاي ميناب، بندرلنگه، بستك و پارسيان و بخش هايي از شهرستان هاي جاسك، قشم، خمير، رودان و حاجي آباد ارائه مي شود.

 



هرمز 4 كيلومتر به سرزمين اصلي نزديك تر مي شود

معاون امور عمراني استاندار هرمزگان گفت: ايجاد اسكله پشتيباني ويژه جزيره هرمز در ساحل بندرعباس فاصله بين اين جزيره تا سرزمين اصلي را چهار كيلومتر تقليل مي دهد.
احمد صادقي با بيان اينك در حال حاضر مسير دريايي اسكله حقاني به جزيره هرمز 18 كيلومتر است، افزود: توجه به كاربري گردشگري و توريستي در جزيره هرمز مسئولان را بر آن داشت تا به وسيله تقويت سيستم هاي حمل و نقل و ايجاد زيرساخت ها و اسلكه ها، زمينه را براي جذب سرمايه فراهم آورند.
وي با اشاره به اينكه طرح اسكله پشتيباني چندين سال است كه در دستور كار جلسات توسعه اي هرمز قرار گرفته است، اضافه كرد: ايجاد اين اسكله در طرح جامع توسعه شهر و جزيره هرمز ديده شده و زمينه ها نيز در آينده اي نزديك براي ساخت آن فراهم مي شود.
معاون امور عمراني استاندار هرمزگان در ارتباط با مكان دقيق احداث اسكله پشتيباني گفت: بعد از فرودگاه بندرعباس هر چه به سمت شرق پيش مي رويم، فاصله با جزيره هرمز كمتر مي شود كه پس از تكميل مطالعات اوليه در شعاع ساحلي مطمئنا در مناسب ترين محل اين اسكله جانمايي مي شود.

 



سخنگوي شهرداري مشهد اعلام كرد افتتاح پروژه تقاطع جمهوري اسلامي همزمان با عيدسعيد فطر در مشهد

مشهد- خبرنگار كيهان:
سخنگوي شهرداري مشهد از آماده افتتاح شدن پروژه بزرگ تقاطع جمهوري اسلامي همزمان با روز عيد سعيد فطر خبر داد.
علي حامد مقدم در گفتگو با خبرنگار ما گفت: اين پروژه بطور ميانگين بايستي در بازه زماني 3 ساله به اتمام مي رسيد كه اكنون اين پروژه مراحل پاياني خود را طي مي كند و در ظرف مدت زماني كمتر از 18 ماه به انجام رسيده كه خود ركوردي ملي است.
وي گفت: ما با رسانه ها هم دغدغه و به دنبال اطلاع رساني به شهروندان هستيم.
وي اظهار داشت: نهايت تلاش خود را براي حذف نارضايتي عموم مردم از عملكرد شهرداري و تحصيل رضايت مندي شهروندان به كار گرفته ايم، چرا كه معتقديم مشهد پايتخت معنوي ايران و بزرگترين كلانشهر مذهبي جهان است و اين ادعاي بزرگترين كلانشهر مذهبي جهان پشتوانه تحقيقاتي و علمي دارد. چنانچه فاكتورهاي وسعت، جمعيت، ميزان زائر و گردشگر و همچنين گردشگران غيرايراني را در نظر بگيريم مشهد به عنوان اولين كلانشهر مذهبي جهان شناخته خواهد شد.
وي با اشاره به حضور سالانه 20ميليون زائر در شهر مشهد و وجود يك ميليون تا يك ميليون و 100 هزار نفر زائر غيرايراني در اين ميان افزود: در اين راستا براي اداره همكاري ها و ارتباطات بين الملل روابط عمومي شهرداري مشهد دو ماموريت را تعريف كرده ايم كه شناساندن ظرفيت هاي مشهد به ساير كلانشهرها و استفاده از تجارت ساير كلانشهرها براي پيشرفت مشهد اين دو ماموريت را شامل مي شود.
سخنگوي شهرداري مشهد در ادامه سخنانش به افتتاح رسمي مركز مدرن و متفاوت ارتباطات مردمي 137 در آينده اي نزديك اشاره كرد و افزود: اولين طرحي كه در آينده اي نزديك افتتاح خواهد شد مركز ارتباطات مردمي 137 است كه به مدت سه هفته كار آزمايشي خود را شروع كرده است.
وي درباره تدوين آيين نامه اجرايي كميته نامگذاري شهر مشهد افزود: اين آيين نامه در اختيار شوراي شهر قرار گرفته است و با تصويب آن ديگر خيابان هاي اصلي همنام در شهر مشهد نخواهيم داشت.
حذف عناوين شمالي و جنوبي يا شرقي و غربي از نام خيابان هاي شهر مشهد در راستاي اين آيين نامه انجام و مطمئناً تحولي در اين خصوص انجام خواهد شد.
سخنگوي شهرداري مشهد در تشريح وضعيت پروژه هاي شهر گفت: امروز در حال اجراي 78 پروژه عمراني در سطح شهر هستيم و اين نويد را مي دهم كه تمام پروژه ها با سرعت قابل قبولي در حال اجراست هر چند ممكن است در بعضي از آن ها كندي هايي ديده شود.
وي با ابراز رضايت از سرعت پروژه ميدان شهداي مشهد گفت: به علت وجود ريزپروژه هاي فراوان در اين پروژه بزرگ شهري مشكلات عديده اي براي تملك اراضي داريم اما در دهه فجر امسال بخش ديگري از ريز پروژه هاي پروژه ميدان شهدا افتتاح و ان شاء الله پيش بيني ما براي افتتاح پروژه در سال 1390محقق خواهد شد.
سخنگوي شهرداري مشهد در رابطه با وضعيت پروژه پل ميدان بار نوغان عنوان كرد: متاسفانه اين پروژه تبديل به يك معضل شده است اما براي خريد 90درصد اراضي آن پرونده تشكيل شده و اگر از لحاظ مالي وضعيت بهتر شود اين اراضي خريداري خواهد شد.
وي تصريح كرد: نمي توانم در رابطه با زمان افتتاح اين پروژه قولي بدهم زيرا تحصيل املاك آن از لحاظ رقمي چند برابر هزينه خود پروژه است.

 



دادستان اراك: خطوط قديم كارخانه آلومينيوم سازي ايران تعطيل مي شود

اراك-خبرنگار كيهان:
دادستان اراك گفت: تمام خطوط كارخانه قديم آلومينيوم سازي ايران در (ايرالكو) تا اواخر امسال تعطيل مي شود.
علي خاقاني در كميسيون شوراي شهر اراك افزود: از 200 ديگ موجود كارخانه تاكنون بالغ بر 100 ديگ آن بسته شده است.
رئيس شوراي شهر اراك نيز با بيان اينكه اعضاي شوراي تامين در بستن ديگهاي آلومينيوم سازي كارشكني مي كنند اظهار داشت: اين كارخانه سلامت مردم را به خطر انداخته است اما به نظر مي رسد بعضي از افراد به علت اينكه منافع آنها در خطراست جلوي اين كار را گرفته اند.
رضا يوسفي تبار ضمن حمايت از اقدام دادستان اراك براي تعطيلي ديگهاي آلوده زا تصريح كرد: تعطيلي خط هاي توليد كارخانه قديم آلومينيوم سازي يك اقدام مثبت در جهت رفع بخشي از آلودگي هواي شهر اراك به شمار مي آيد.
گفتني است با وجود احداث طرح جديد كارخانه آلومينيوم سازي ايران كه عاري از آلودگي است اين شركت حاضر به تعطيلي كارخانه قديم نيست.

 



آغاز آموزش رشته هاي تخصصي پزشكي در قم از سال 92

قم - خبرنگار كيهان:
رئيس دانشكده پزشكي دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني قم گفت: اميدواريم آموزش رشته هاي تخصصي پزشكي از سال 1392 در قم آغاز شود.
دكتر سيد فخرالدين حجازي با بيان اينكه در حال انجام كارهاي اوليه به منظور آغاز آموزش رشته هاي تخصصي پزشكي در دانشكده پزشكي هستيم، تصريح كرد: يكي از شرايط اجراي آموزش دوره هاي تخصصي پزشكي، فارغ التحصيل شدن دانشجويان حداقل در دو دوره از دوره هاي جذب دانشجو در دانشكده است.
وي جذب اعضاي هيئت علمي و افزايش تعداد كتاب هاي دانشكده را از جمله ساير شرايط اوليه اجراي دوره هاي آموزشي رشته هاي تخصصي پزشكي دانست و گفت: فضاي فيزيكي مناسب بيمارستاني نيز از جمله شرايط ديگري است كه بايد به منظور راه اندازي رشته هاي تخصصي مهيا شود.
رئيس دانشكده پزشكي دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني قم تصريح كرد: با راه-اندازي بيمارستان شهيد بهشتي فضاي مناسبي براي آموزش دانشجويان دوره هاي تخصصي فراهم مي شود.
وي جمعيت ساكن در استان را شاخصي ديگر در موفقيت-آميز بودن راه اندازي رشته هاي تخصصي پزشكي دانست و اظهارداشت: اكنون برخي شهرها اقدام به راه اندازي رشته هاي تخصصي پزشكي كرده اند در حالي كه جمعيت اين شهرها تقاضاي چنداني براي اين تخصص ها ندارد، اما قم با جمعيت يك ميليون نفري ظرفيت مناسبي براي راه اندازي رشته هاي تخصصي دارد.
حجازي با بيان اينكه تاكنون در پنج دوره دانشجويان رشته پزشكي در دانشكده پزشكي قم جذب شده اند، گفت: هر سال 20 دانشجوي جديد الورود به دانشجويان اين دانشكده افزوده مي شود.
وي با اشاره به اينكه آموزش دوره عمومي پزشكي طي هفت سال به انجام مي رسد، گفت: حداكثر تعداد دانشجويان در حال تحصيل دانشكده پزشكي قم با وضعيت فعلي به 140 نفر خواهد رسيد.

 



تاكيد دادستان سنندج بر برخورد قانوني با اتباع غير مجاز

سنندج - خبرنگار كيهان: دادستان عمومي و انقلاب شهرستان سنندج بر برخورد جدي با اتباع غير مجاز افغاني و پاكستاني در سنندج تأكيد كرد به گزارش روابط عمومي دادگستري استان كردستان، محمدرضا امجدي در دومين جلسه ستاد مقابله با جرائم خاص در سنندج اظهار داشت، اخيرا تعدادي از اتباع افغاني و پاكستاني در داخل شهر سنندج مشغول به تكدي گري هستند در حالي كه انگيزه آنها از ورود و حضور در استان مشخص نيست.
وي گفت، با توجه به حضور نيروهاي خارجي در مرزهاي ايران و عراق و همچنين حضور گروهك هاي ضد انقلاب در منطقه، لازم است كه نيروي انتظامي با اين موارد برخورد كند تا از بروز ناامني در استان جلوگيري شود.
دادستان عمومي و انقلاب شهرستان سنندج خواستار رسيدگي سريع به پرونده هاي جرائم خاص و مهم در استان شد و گفت: سرقت و قتل به عنوان عمده ترين جرائم، نيازمند ايجاد شعبه اي براي رسيدگي فوري به اين پرونده ها است.
امجدي تصريح كرد: به تمام مديران حراست بانك هاي استان كردستان در زمينه تجهيز بانك ها به سيستم هاي حفاظتي تذكرات لازم داده شده و آنها موظفند كه سيستم هاي حفاظتي بانك هاي خود را به دوربين هاي مدار بسته تجهيز نمايند.

 



اختصاص اعتبار 42 ميليارد ريالي براي حل مشكلات صنايع انديمشك

انديمشك - خبرنگار كيهان:
42 ميليارد و 700 ميليون ريال اعتبار براي حل مشكلات صنايع شهرستان انديمشك اختصاص يافت.
مهندس محسن كرمي فرماندار انديمشك با اعلام اين مطلب گفت: اين اعتبار از محل اعتبارات كارگروه اشتغال استان براي 9 طرح صنعتي تخصيص يافته است.
وي افزود: در كارگروه اشتغال استان 18 طرح مربوط به اين شهرستان مورد بررسي قرار گرفت كه به دليل نبود مستندات كافي براي بررسي، فقط براي 9 طرح تصميم گيري شد.
كرمي در پايان افزود: با برنامه ريزي صورت گرفته طرح هاي با پيشرفت بالاي 70 درصدي تا پايان سالجاري به بهره برداري مي رسند و زمينه اشتغال افراد جوياي كار فراهم مي شود.

 



رتبه نخست گلستان در كاهش تلفات جاده اي

گرگان-خبرنگاركيهان:
تلفات انساني ناشي از تصادفات رانندگي در استان گلستان طي 4 ماهه نخست امسال 26درصد نسبت به مشابه سال قبل كاهش داشته است.
فرمانده انتظامي استان گلستان در مصاحبه با خبرنگاران رسانه هاي گروهي با تاكيد بر اينكه رسانه هاي گروهي مي توانند نقش تعيين كننده اي در بالا بردن احساس امنيت در بين شهروندان داشته باشند از جامعه مطبوعات و رسانه هاي گروهي خواست در راستاي ارتقاء توسعه احساس امنيت و فرهنگ قانونمندي و قانونمداري نقش موثرتري را ايفا كنند.
«حميد عطايي» مهمترين دغدغه انتظامي گلستان را موضوع سرقت و تصادفات موتورسيكلت عنوان كرد و گفت: در بررسي هاي به عمل آمده بيش از 60 درصد كشته شده هاي تصادفات رانندگي در استان را موتورسيكلت سواران تشكيل مي دهند ضمن اينكه سرقت موتورسيكلت از جمله سرقت هايي است كه علي رغم تلاش و كوشش ماموران انتظامي در شناسايي و انهدام باندهاي سرقت باز هم شاهد افزايش سرقت اين وسيله نقليه هستيم.رئيس پليس گلستان به اقدامات پليس راهنمايي و رانندگي و پليس راه استان در كاهش تصادفات رانندگي اشاره كرد و افزود: برخورد با بيش از 500 هزار تخلف رانندگي، توقيف بيش از 12 هزار دستگاه وسايل نقليه متخلف و تجهيز بيش از 15 هزار دستگاه وسايل نقليه كشاورزي به مثلث خطر شبرنگ و استقرار پليس در 38 نقطه حادثه خيز از جمله راهكارهايي بود كه سبب شد كشته شدگان ناشي از تصادفات رانندگي در 4 ماهه نخست امسال در مقايسه مدت مشابه سال قبل 55 نفر كاهش داشته باشد.
به گفته وي كشته شدگان ناشي از تصادفات رانندگي در 4 ماهه نخست امسال در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 26 درصد كاهش داشته است كه در نوع خود در استان بي سابقه بوده است. استان گلستان از لحاظ كاهش تلفات رانندگي طي 4 ماهه نخست امسال مقام اول كشوري را كسب نموده است.
فرمانده انتظامي گلستان در ادامه افزود: با تلاش مجموعه كاركنان انتظامي و همكاري بسيار خوب مردم با پليس ميزان وقوع جرايم خشن، سرقت ها و زورگيري در استان 100 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل كاهش داشته است.

 



عضو شوراي شهر كاشان عنوان كرد عملكرد ناموفق شورا در انتخاب شهردار كاشان

كاشان- خبرنگاركيهان:
عضو شوراي شهر كاشان با ناكارآمد دانستن اين شورا گفت: جلسات شوراي شهر كاشان كاربردي نيست و جز وقت گذراني حاصل ديگري ندارد.
علي هاشمي طاهري افزود: مهم ترين دليل پاسخگو نبودن شهرداري، ضعف نظارت شوراي شهر بر عملكرد آن است.
وي با اشاره به ضعف اطلاع رساني شوراي اسلامي شهر كاشان به خبرنگاران گفت: خبرنگاران بايد در جلسات رسمي شورا دعوت شوند تا با حضور آنها مردم از نحوه فعاليت برگزيدگان خود مطلع باشند.
وي با انتقاد شديد نسبت به نحوه تعامل شوراي شهر كاشان با نماينده ولي فقيه و امام جمعه، نماينده مردم شهرستان و معاون استاندار و فرماندار، خاطرنشان كرد: پس از گذشت 2 سال از فعاليت اين شورا هنوز يك جلسه با امام جمعه تشكيل نشده، همچنين به رغم آمادگي معاون استاندار و فرماندار كاشان براي حضور در جلسات ماهانه شوراي اسلامي اين شهر، اين شورا از اين امر استقبال نكرده است.
هاشمي طاهري، عدم نقدينگي، افزايش نيرو، هزينه هاي اضافي، وجود نيروهاي بي كيفيت و نامناسب، مشكلات درآمدي و نحوه هزينه كرد در شهرداري را از چالش هاي اساسي شهرداري كاشان برشمرد و گفت: براي ايجاد انگيزه و حركت به سوي جلو و ايجاد تحول درست بايد ساختار مديريتي شهرداري اصلاح شود.
عضو شوراي اسلامي شهر كاشان تاكيد كرد: به دليل حضور طولاني برخي مديران ارشد در شهرداري، انگيزه مورد نظر در بين آنها از بين رفته و تغيير و تحول در اين بخش ها و استفاده از جوانان با انگيزه مي تواند كارها را بهتر پيش ببرد.
وي شوراي شهر سوم را در انتخاب شهردار كاملا ناموفق دانست و يادآور شد: شايسته نيست در طول فعاليت 5/2ساله اين نهاد 3 شهردار عزل و نصب شود.
هاشمي از تهيه يك ليست 17نفره براي انتخاب شهردار توسط شوراي اسلامي كاشان خبر داد.
شايان ذكر است پس از استعفاي معني دار شهردار قبلي كاشان، سعيد مدرس زاده معاون خدمات شهري شهرداري به عنوان سرپرست شهرداري منصوب شد اما به رغم گذشت سه ماه از مهلت قانوني، تاكنون شوراي اسلامي شهر كاشان براي معرفي شهردار اين شهر به توافق نرسيده است.

 



رئيس سازمان آموزش و پرورش استان: نقل و انتقال فرهنگيان فارس به صورت رايانه اي انجام مي شود

شيراز - خبرنگار كيهان:
فارس تنها استان كشور است كه با تدوين دفترچه مشابه كنكور، نقل و انتقال فرهنگيان و معلمان را به صورت رايانه اي انجام مي دهد و از اين طريق، نتيجه را به اطلاع متقاضيان مي رساند.
«حسين روزي طلب»، رئيس سازمان آموزش و پرورش استان فارس در نشست شوراي آموزش و پرورش استان با بيان اين مطلب گفت: امسال شمار متقاضيان نقل وانتقال در آموزش و پرورش اين استان به 3 هزار نفر رسيد.وزيطلب افزود: شمار بالاي متقاضيان نقل و انتقال در سال هاي ياد شده ناشي از ساماندهي نامناسب در سال هاي پيشين بوده است اما با اين حال ما اعلام مي كنيم هر فردي كه احساس مي كند، حق او در نقل و انتقالات ضايع شده است، مي تواند به اين سازمان مراجعه كند تا پرونده او در اين زمينه بار ديگر بررسي شود.
وي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: در چارچوب ساماندهي نيروي انساني موجود در آموزش و پرورش فارس، اكثر مدارس دو شيفت در اين استان به يك شيفت كاهش يافته است و اميد است بزودي همه مدارس شيراز يك شيفته شوند. وي با عنوان اينكه، تاكنون خيرين مدرسه ساز، 50 درصد بودجه عمراني احداث مدارس استان فارس را تامين كرده اند، از فرماندار شيراز درخواست كرد، پنج درصد عوارض واحدهاي مسكوني را كه شهرداري دريافت مي كند، به سازمان آموزش و پرورش فارس، پرداخت كند.

 



مديركل كميته امداد امام خميني استان: استان سمنان از نظر پرداخت صدقات رتبه اول كشور را داراست

سمنان- خبرنگار كيهان:
مديركل كميته امداد امام خميني استان سمنان گفت: استان سمنان از نظر سرانه پرداخت صداقت به نسبت جمعيت كشور رتبه اول در كشور را داراست.
نجفعلي انتظاري با بيان اين كه 23 هزار نفر در استان تحت پوشش كميته امداد امام خميني(ره) قرار دارند، افزود: در سال گذشته اعتباري بالغ بر 10 ميليارد تومان براي افراد تحت حمايت اين نهاد هزينه شده است كه از اين ميزان 3 ميليارد و 400 ميليون تومان از محل كمك هاي مردمي بوده است. وي اجراي طرح رضوان، طرح اكرام و ايتام، حمايت از اشتغال افراد و دانش آموزان تحت حمايت را از جمله طرح هاي اين نهاد دانست و اظهار داشت: از پانزدهم تا بيست و يكم ماه مبارك رمضان، هفته اطعام و اكرام نامگذاري شده است و جذب حامي براي يتيمان از جمله فعاليت هاي اين نهاد در اين هفته است. مديركل كميته امداد امام خميني(ره) استان سمنان در ادامه افزود: افراد خير و نيكوكار مي توانند با تحت حمايت قرار دادن يك يا چند يتيم، ما را در پيشبرد اهداف اين نهاد ياري كنند.
انتظاري در خصوص حمايت از اشتغال افراد تحت حمايت افزود: افراد تحت پوشش، با در اختيار گرفتن فضا و امكانات كافي توسط اين نهاد، مي توانند خودكفا شده و علاوه بر اين ديگران را نيز به اشتغال و خودكفا شدن تشويق كنند.
وي در خصوص طرح رضوان بيان داشت: با اجراي اين طرح، مشكل مسكن نيازمندان تحت حمايت اين نهاد برطرف خواهد شد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14