(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 22 شهريور 1388- شماره 19461
 

حديث دشت عشق
تقابل آسيايي ها در هفته ششم مسابقات فوتبال ليگ برتر تراكتورسازي و هوادارانش در انتظار استقلال
اخبار كوتاه از فوتبال
سرمربي تيم ملي كاراته: شايسته سالاري ، فني سالاري نيست
آرزوهاي بنا در مسابقات كشتي فرنگي جهان اميدوارم براي اولين بار روي سكو قرار بگيريم
خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

سرتيپ دوم پاسدار «شهيد ابوالحسن خرم رودي»
سرباز سبزپوش وطن
شهيد «ابوالحسن خرم رودي» در تابستان 1315 در شهر همدان ديده به جهان گشود. وي پس از گذراندن دوران كودكي و نوجواني و پس از گرفتن ليسانس از دانشكده افسري در سال 1337 به استخدام ژاندارمري درآمد و در رسته پياده مشغول به خدمت شد. سپس بندرعباس را براي خدمت انتخاب نمود و بعد به شيراز اعزام گرديد. بعدها با تشكيل پليس راه به اين نيرو ملحق شد و در مناطق مختلفي از جمله استان هاي مازندران، خراسان و كرمانشاه خدمت كرد. او تصميم داشت پس از 20سال خدمت بازنشسته شود اما با پيروزي انقلاب بار ديگر شوق كار در وجود او شعله ور گشت و به اين ترتيب مجدداً به بندرعباس اعزام شد و فرماندهي گردان ساحلي آن جا را به عهده گرفت. با شروع جنگ تحميلي به مناطق غرب و جنوب شتافت و مرزباني منطقه مرزي دهلران و فرماندهي هنگ مستقل ايلام را عهده دار شد. سرانجام در روز دوم مرداد 1367 صبح روز عرفه در سن 52سالگي در 40كيلومتري غرب پايگاه ايوان در حين جنگ با دشمن به درجه رفيع شهادت نائل آمد.

 



تقابل آسيايي ها در هفته ششم مسابقات فوتبال ليگ برتر تراكتورسازي و هوادارانش در انتظار استقلال

سفر استشقلال به ورزشگاه يادگار امام(ره) تبريز، جدال آسيايي ها در كرمان، رويارويي پيروزي با قعرنشين شوك زده از مهمترين اتفاقات هفته ششم ليگ برتر است كه از شامگاه يكشنبه آغاز مي شود.
هفته ششم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور از يكشنبه شب با برگزاري هشت ديدار همزمان در شهرهاي مختلف آغاز مي شود كه در زير اشاره اي گذرا به مهمترين اين ديدارها خواهد شد:
تقابل متفاوت سرخابي ها
استقلال در فصل جاري اقتدار فصل گذشته را نداشته و بيشتر به دنبال برتري با حداقل گل است. اين را مي شود از نتايج اين تيم فهميد كه در آزادي هم به برتري با بيش از يك گل نمي انديشد و نمي رسد. استقلال به همين اندازه در خارج از خانه هم شكننده نشان مي دهد و در مصاف با دو تيم ملوان و مقاومت به دو تساوي بدون گل رسيده است.
شاگردان مرفاوي امشب در هفته ششم ليگ برتر باز هم ميهمان هستند، اين بار ميزبان آنها تراكتورسازي، پرطرفدارترين و پرتماشاگرترين تيم شهرستاني است كه در ورزشگاه يادگار امام(ره) تبريز با خيل هوادارانش انتظار آبي پوشان را مي كشد. بدون در نظر گرفتن جايگاه تراكتورسازي در جدول رده بندي، مي توان شبي سخت را براي استقلال پيش بيني كرد. در شهري كه به ادعاي محمد نصرتي، استقلال كمترين هوادار را دارد، مرفاوي و تيمش براي كسب اولين برد خارج از خانه كاري دشوار را پيش رو خواهند داشت. ضمن اينكه كمالوند سرمربي جوان تراكتورسازي هم پيش از اين گفته بود كه هواداران تراكتورسازي از هفته ششم ليگ در بازي مقابل استقلال تهران، تيم واقعي شان را خواهند ديد.
تفكرات سه نسل استقلال
مقابل هم
سپاهان به همان اندازه كه در ديدارهاي خانگي غيرقابل مهار و قدرتمند است، در ديدارهاي خارج از خانه شكننده و ضعيف نشان مي دهد. شايد اگر تمام ديدارهاي سپاهان تا به امروز در خانه برگزار شده بود، امروز اين تيم با اقتدار صدر جدول رده بندي را در اختيار داشت. شاگردان قلعه نويي در هفته ششم باز هم در خانه و اين بار مقابل پاس همدان به ميدان مي آيد. تمام جذابيت اين بازي به رويارويي امير قلعه نويي با منصور پورحيدري و عليرضا منصوريان در جامه مربيگري دو تيم سپاهان و پاس همدان است و به نوعي اين ديدار دوئل مربيان استقلالي در سه نسل است. پورحيدري، قلعه نويي و منصوريان ستاره هاي سه نسل استقلال اين بار روي نيمكت مربيگري، تفكراتشان را به مسابقه مي گذارند. سپاهان با مربيگري امير قلعه نويي با گذشت پنج هفته از ليگ، هنوز در حد انتظار ظاهر نشده و گويي نياز به زمان بيشتري براي هماهنگي تيمي دارد.
در سوي مقابل پاس همدان كه منصور پورحيدري را به عنوان مسئول و كادر فني درليست خود دارد، از عليرضا منصوريان به عنوان سرمربي استفاده كرده وظاهرا در شرايط مطلوبي به مصاف سپاهان مي رود. پاس در چهارهفته اول ليگ نتايج مطلوبي كسب نكرد و كادر فني اين تيم تا مرز استعفا نيز پيش رفتند اما آنها هفته گذشته پيروزي خوبي به دست آوردند و به زعم پورحيدري در وضعيت روحي رواني مطلوبي به اصفهان خواهند رفت.
جدال آسيايي ها در كرمان
مس كرمان و ذوب آهن اصفهان از نمايندگان ايران در فصل آتي مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان آسيا هستند. ذوب آهن بر خلاف مس كرمان شروعي خوب در ليگ برتر داشته و امروز يكي از صدرنشينان جدول رده بندي اين مسابقات است اما تيم پرويز مظلومي با گام هاي لرزان گام در ليگ نهم نهاد و كم كم چهره يك تيم مدعي را به خود گرفت. اين تيم با دو پيروزي در هفته هاي چهارم و پنجم ازقعر جدول جدا شده و امروز تيم نهم جدول رده بندي است. شاگردان مظلومي اميدوارند روند پيروزي هاي خود را در مصاف خانگي با ذوب آهن نيز تداوم بخشند و همچنان به صعود در جدول رده بندي ادامه دهند.
پرويز مظلومي كه پس از پشت سرگذاشتن مسائل حاشيه اي در اطراف تيمش و حل شدن موضوع كاپيتاني عنوان كرده مس چهره اصلي اش ازديدار با ذوب آهن رو خواهدشد اميدوار است به پيروزي در اين ديدار دوباره نماينده كرمان را به جمع مدعيان بازگرداند.
برنامه كامل ديدارهاي هفته ششم ليگ برتر به شرح زير است:
يكشنبه 22/6/88
¤ سپاهان اصفهان- پاس همدان (ساعت 21- ورزشگاه ذوب آهن فولادشهر)
داور: قاسم واحدي
¤ ابومسلم مشهد- راه آهن شهرري (ساعت 21- ورزشگاه ثامن الائمه(ع) مشهد)
داور: خداداد افشاريان
¤ مس كرمان- ذوب آهن اصفهان (ساعت21- ورزشگاه شهيد باهنر كرمان)
داور: رحيم مهرپيشه
¤ سايپا كرج- مقاومت سپاسي شيراز (ساعت 21- ورزشگاه شريعتي كرج)
داور: ايرج ساعدي
¤ استقلال اهواز- صباي قم (ساعت 21- ورزشگاه تختي اهواز)
داور: سعيد مظفري زاده
¤ ملوان بندرانزلي- فولاد خوزستان (ساعت 21- ورزشگاه تختي اهواز)
داور: محمود رفيعي
¤ استيل آذين- پيكان قزوين (ساعت 21- ورزشگاه دستگردي تهران)
داور: يداله جهانبازي
¤ تراكتورسازي تبريز- استقلال تهران (30:21- ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز)
داور: محسن تركي
دوشنبه: 23/6/88
¤ پيروزي- شاهين بوشهر (ساعت 21- ورزشگاه آزادي تهران)
داور: تورج حق وردي

 



اخبار كوتاه از فوتبال

مظلومي: ركورد شكست ناپذيري مان را حفظ مي كنيم
سرمربي تيم فوتبال مس كرمان گفت: مي خواهيم با ارائه يك بازي خوب برابر ذوب آهن ركورد شكست ناپذيري مان در كرمان را حفظ كنيم.
پرويز مظلومي در مورد ديدار با ذوب آهن خاطرنشان كرد: تمام بازي ها حساس است و ما مثل دو هفته گذشته به دنبال كسب پيروزي هستيم. بازيكنان مس از نظر روحي در وضعيت خوبي به سر مي برند و قصد داريم ركورد شكست ناپذيري خود را در كرمان حفظ كنيم.
مظلومي با اشاره به وضعيت منيعي و علي سامره گفت: اين دو بازيكن به دليل آسيب ديدگي تا مدت ها نمي توانند براي ما بازي كنند. ضمن اين كه فرزاد حسين خاني نيز پنجشنبه پدرش را از دست داده و عزادار است. البته من اين مسئله را بر عهده خودش گذاشته ام كه اگر خواست بيايد و بازي كند. سرمربي تيم مس در مورد مشكلات مالي و گلايه بازيكنان در اين زمينه اظهار داشت: بازيكنان و مربيان هنوز قسط اولشان را به طور كامل دريافت نكرده اند. اميدوارم مسئولان براي حل مشكل بيشتر تلاش كنند و هيئت مديره مس همراهي بيشتري انجام دهد.
مهابادي: سرنوشت برق تلنگري براي مقاومت است
سرمربي تيم فوتبال مقاومت شيراز گفت: سعي مي كنيم ثبات تيمي خود را حفظ كنيم.
داوود مهابادي درباره صدرنشيني تيمش در جدول ليگ نيز خاطرنشان كرد: اين صدرنشيني با وجود آن كه نمي دانم مقاومت در تاريخ فوتبال ايران تاكنون حتي براي يك هفته صدرنشين بوده يا خير، هيچ مزه اي ندارد. به خوبي مي دانيم در پايان هر هفته به خصوص در هفته هاي ابتدايي ليگ، جدول بازي ها تغييرات زيادي دارد.
مهابادي درباره افت احتمالي تيمش در طول بازي ها با توجه به سرنوشت تيم برق شيراز در فصل گذشته ليگ برتر، گفت: برق فصل پيش، تلنگري براي تيم ماست. بايد همواره روندي كه اين تيم دنبال كرد را درنظر داشته باشيم و تلاش مي كنيم بچه ها نيز به درك درستي از مسير آينده رسيده و سعي كنند دچار افت نشويم. به هر حال فوتبال بالا و پايين دارد و مهم آن است كه در مواجهه با افت هاي احتمالي بهترين تصميمات را گرفته و سعي كنيم به زودي به شرايط قبلي باز گرديم. خوشبختانه اكنون هيچ مشكلي را از اين حيث حس نمي كنم.
دادكان: هيچ مسئوليت اجرايي را نمي پذيرم
محمد دادكان در پاسخ به انتشار اخباري مبني بر حضورش در سازمان تربيت بدني گفت: از پذيرفتن هر گونه مسئوليت اجرايي معذورم. اين روزها رسانه ها براي محمد دادكان پست هاي مختلفي را در نظر مي گيرند. يكي از حضور دادگان در فدراسيون فوتبال مي نويسد و ديگري از جايگاه قائم مقامي سازمان تربيت بدني.
تمام اين گمانه زني ها هم زماني آغاز شد كه دوست مشترك علي سعيد لو و محمد دادكان در نقش واسط تلاش هايي را براي حضور دادكان در ورزش آغاز كرد اما رييس سابق فدراسيون فوتبال ديروزدر گفت وگويي آب پاكي را روي دستان همه ريخت؛ چه سعيد لو و چه رسانه ها: همچون سال گذشته اعلام مي كنم كه هيچ مسؤليت اجرايي را نمي پذيرم. از دوستاني كه به من لطف داشته اند تشكر مي كنم اما به دليل مشغله هاي دانشگاهي از پذيرفتن هر گونه مسؤليت اجرايي معذورم.
با حرف هاي دادكان حداقل تا چند وقتي رييس فدراسيون فوتبال مي تواند با خيال راحت به رياستش ادامه دهد!
سفرهاي قطبي آغازشد
سرمربي تيم ملي فوتبال كشورمان در ادامه بازديد خود از تمرينات تيم هاي ليگ برتر اين هفته از تمرينات چند باشگاه در تهران و شهرستانها ديدن خواهد كرد.
بنابراعلام اصغرحاجيلو سرپرست تيم ملي، در ادامه بازديدهاي سرمربي تيم ملي از تمرينات و برنامه هاي آماده سازي تيم هاي باشگاهي ليگ برتر، افشين قطبي دوشنبه هفته جاري ضمن بازديد از تمرينات تيم فوتبال سايپا با محمد مايلي كهن درخصوص روند تمرينات و برنامه هاي آماده سازي اين تيم به گفتگو خواهد پرداخت.همچنين قراراست سرمربي تيم ملي طي هفته جاري با سفر به شهرهاي انزلي ، تبريز و همدان از تمرينات تيم هاي ملوان ، تراكتورسازي و پاس بازديد كند. افشين قطبي تاكنون از تمرينات تيم هاي استقلال ، پيروزي ، پيكان و استيل آذين بازديد كرده است.

 



سرمربي تيم ملي كاراته: شايسته سالاري ، فني سالاري نيست

سرمربي تيم ملي كاراته گفت: تيم ملي كاراته بزرگسالان ايران با حداكثر آمادگي راهي مسابقات قهرماني آسيايي شده و به غير از عنوان قهرماني به مقام ديگري فكر نمي كند.
عليرضا سليماني اظهار كرد: ما سفري زود هنگام به كشور ماكائو خواهيم داشت و چند روزي را در اين كشور تمرين مي كنيم تا در ادامه با آمادگي مطلوبي راهي مسابقات چين شويم. وي در پاسخ به اين سؤال كه آيا نفرات اعزامي به مسابقات آسيايي، شايسته هاي كاراته هستند؟ تصريح كرد:«شايسته سالاري»، «فني سالاري» نيست؛ چه بسا ممكن است بازيكناني فني تر خارج از تيم ملي باشند. بازيكن بايد جدا از مسايل فني، بسياري از موارد انضباطي و اخلاقي را رعايت كند. شايسته سالاري معناي وسيعتري را در برمي گيرد و به همين دليل مي بينيد تيم ملي ازنفراتي جوان و منضبط برخوردار است.
سليماني در مورد بازي هاي آسيايي 2010 گوانگجو تصريح كرد: كاراته روند فعلي خود را براي موفقيت در بازي هاي آسيايي گوانگجو ادامه خواهد داد تا ضمن حفظ شخصيت تيم ملي و جايگاه ايران در عرصه برون مرزي، به قرار گرفتن بر روي سكو فكر كند. من در مسابقات چين به قهرماني فكر مي كنم چون به كار بازيكنانم اعتقاد دارم.


 



آرزوهاي بنا در مسابقات كشتي فرنگي جهان اميدوارم براي اولين بار روي سكو قرار بگيريم

سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي گفت: اميدوارم امسال در رقابتهاي جهاني شرايطي بوجود آيد تا تيم ايران براي اولين بار بر روي سكو قرار گيرد.
محمد بنا با بيان اين مطلب افزود: كشتي گيران فرنگي كار كشورمان در آستانه رقابتهاي جهاني دانمارك همگي در شرايط ايده آلي قرار دارند و با انگيزه بسيار بالا آماده افتخارآفريني در اين رويداد مهم هستند.
دارنده مدال نقره جهان اظهار داشت: هيچ كدام از كشتي گيران كشورمان در آستانه رقابتهاي جهاني دانمارك مصدوميتي جدي ندارد و قرار است از چند روز آينده و در آستانه مسابقات بحث كنترل وزن و قرار گرفتن كشتي گيران در شرايط مسابقه در دستور كار قرار گيرد. وي با بيان اينكه برخورد كشتي گيران كشورمان با قرعه مناسب در رقابتهاي جهاني 2009 دانمارك در نتيجه گيري آنان نقشي تعيين كننده دارد گفت: براي گرفتن نتيجه در رقابتهاي جهاني بايد يك كشتي گير ازويژگي هاي خاصي برخوردار باشد كه يكي از اين ويژگي ها، برخورد آنها با قرعه مناسب و دلخواه است.
وي در خصوص پيش بيني خود از كسب مدال توسط كشتي گيران كشورمان در رقابتهاي جهاني دانمارك گفت: من نمي توانم در اين رابطه پيش بيني كنم اما بعد از مشخص شدن قرعه كشتي گيران به راحتي مي توان عملكرد آنها در رقابتهاي جهاني را مورد بررسي قرار داد.
وي در رابطه با اصلي ترين حريفان تيم ايران در رقابتهاي جهاني گفت: كشورهاي روسيه و گرجستان از مهم ترين حريفان تيم ملي كشتي ايران در آوردگاه دانمارك محسوب مي شوند. البته كشورهايي همچون بلغارستان نيز در بعضي اوزان از كشتي گيران خوبي برخوردار است.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ پرويز جلاير رئيس كميته فني فدراسيون وزنه برداري كشورمان از سوي فدراسيون جهاني وزنه برداري (IWF) به عنوان عضوكميته فني و داور مسابقات قهرماني بزرگسالان جهان سال 2009 كه اواخر آبان ماه سال جاري درشهر گويانگ كره جنوبي برگزار خواهد شد، انتخاب گرديد.
¤ با تصميم مسئولان فدراسيون جهاني كشتي در رقابتهاي قهرماني جهان دردانمارك از قهرمانان اوزان مختلف رقابتها تست دوپـينگ گرفته مي شود.
مسئولان كميته پزشكي فيلا به منظور پاكسازي قهرمانان اين رشته از مواد نيروزا در تمامي رقابتهاي جهاني درهمه رده هاي سني از نفرات برتر اوزان مختلف و برخي افراد مورد نظر اين كميته تست دوپينگ مي گيرد. دكتر محمد توكل از اعضاي هيئت رئيسه فيلا و مسئول كميته پزشكي فدراسيون جهاني بر روند انجام نمونه گيري در اين رقابتها نظارت دارد. رقابتهاي كشتي آزاد و فرنگي جهان 29 شهريور تا 5 مهرماه درشهر هرنينگ دانمارك برگزار مي شود.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14