(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 22 شهريور 1388- شماره 19461
 

هيات منصفه جديد مطبوعات نيمه مهر تشكيل مي شود
رئيس سازمان قضايي نيروهاي مسلح خبر داد بازداشت 7 متهم ديگر پرونده بازداشتگاه كهريزك
ورود يك ميليون و 200 هزار كلاس اولي به چرخه آموزش
خيابان آفريقا دوباره دوطرفه شد
دزد بداقبال خودروي مسروقه را به راحتي در اختيار پليس گذاشت
56 كشته و 275 مجروح در تصادفات دو روز گذشته جاده اي
سازمان نظام پرستاري برگزار مي كند مراسم فارغ التحصيلي دانشجويان ممتاز سراسر كشور
دستگيري ارائه دهندگان گواهي حقوق جعلي براي دريافت وام
خرس مهاجم جوان كوهرنگي را كشت
افزايش ناوگان حمل و نقل عمومي در آستانه بازگشايي مدارس
حوادث كوتاه از كشور
كاهش آمار مرگ و مير در ماه رمضان
شناسايي 11واحد توليد و عرضه مصنوعات طلاي غيرمجاز
اسب طلايي و ميليون ها دلار در انتظار منتظر الزيدي
ممنوعيت كراوات در فرانسه
درگيري نژادپرستان انگليسي با مسلمانان



نماينده رئيس قوه قضائيه در هيات نظارت بر مطبوعات خبر داد
هيات منصفه جديد مطبوعات نيمه مهر تشكيل مي شود

معاون دادستان كل كشور و نماينده رئيس قوه قضائيه در هيات نظارت بر مطبوعات و هيات منصفه سراسر كشور با بيان اين كه مدت زمان فعاليت هيات منصفه فعلي مطبوعات تا پايان مهرماه است، تاكيد كرد: با انجام مقدمات كار، هيات منصفه مطبوعات تا نيمه مهرماه در سراسر كشور تشكيل مي شود.
ناصر سراج در گفت وگو با ايسنا، با اشاره به اين كه به تمام روساي كل دادگستري هاي سراسر كشور ابلاغ شده كه از اعضاء براي تعيين هيات منصفه مطبوعات در استان ها دعوت به عمل آورند، اظهار كرد: سعي مي كنيم تا نيمه اول مهرماه هيات منصفه مطبوعات در سراسر كشور تشكيل شود.
نماينده رئيس قوه قضائيه در هيات نظارت بر مطبوعات، شرايط اعضاي هيات منصفه مطبوعات را چنين برشمرد: داشتن حداقل 30 سال سن و تاهل، نداشتن سابقه محكوميت موثر كيفري، اشتهار به امانت، صداقت و حسن شهرت و صلاحيت علمي و آشنايي با مسائل فرهنگي و مطبوعاتي.
سراج با اشاره به تبصره سه ماده 10 قانون مطبوعات مبني بر اين كه دبيرخانه هيات نظارت بر مطبوعات با امكانات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تشكيل مي شود و زير نظر هيات نظارت انجام وظيفه مي كند، خاطر نشان كرد: با توجه به تبصره سه ماده 38 قانون مطبوعات، دبيرخانه هيات منصفه با بودجه و امكانات قوه قضائيه تشكيل مي شود و زير نظر هيات منصفه انجام وظيفه مي كند.

 



رئيس سازمان قضايي نيروهاي مسلح خبر داد بازداشت 7 متهم ديگر پرونده بازداشتگاه كهريزك

حجت الاسلام بهرامي با رد ادعاي آزادي مسئول بازداشتگاه كهريزك گفت: 7 متهم ديگر پرونده بازداشتگاه كهريزك بازداشت شده اند.
به گزارش فارس، حجت الاسلام محمدكاظم بهرامي، رئيس سازمان قضائي نيروهاي مسلح در حاشيه مراسم توديع و معارفه دادستان قديم و جديد نظامي تهران در جمع خبرنگاران در خصوص نتيجه تحقيقات سازمان قضايي نيروهاي مسلح در خصوص پرونده بازداشتگاه كهريزك گفت: همانطور كه قبلا هم اعلام كرده ايم اين قضيه را با جديت دنبال مي كنيم البته از كساني كه در اين قضيه آسيب ديد ه اند نيز دعوت كرده ايم تا مسائل خود را مطرح كنند و اگر شكايتي دارند آن را ارائه بدهند.
وي افزود: تا سه روز گذشته 104 نفر از آسيب ديدگان در دادسرا حاضر شدند، 15 نفر به عنوان گواه مسائل خود را مطرح كردند، حدود 90 نفر اعلام شكايت كردند و متهمين نيز احضار شده اند.
رئيس سازمان قضائي نيروهاي مسلح تصريح كرد: تحقيقات ادامه دارد و تا روز چهارشنبه گذشته نيز 7 نفر از متهمان اين پرونده بازداشت شده اند. مسائل مطرح شده توسط شكات نيز در حال بررسي است و اميدواريم كه تحقيقات اين پرونده زودتر به پايان برسد و ما بتوانيم در نهايت پرونده را براي دادگاه آماده كنيم.
بهرامي در خصوص اينكه آيا 7 نفر بازداشت شده مربوط به اين پرونده همگي از نيروي انتظامي هستند يا خير؟ گفت: همه اين افراد كساني هستند كه در قضاياي مربوط به كهريزك نقش داشته اند.
وي در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر چگونگي برخورد با قاضي مربوطه پاسخ داد باتوجه به اينكه مسئله رسيدگي به اتهام قضات در دادسراي انتظامي قضات بايد بررسي شود، درآنجا مسائل قضات مطرح خواهد شد.
رئيس سازمان قضائي نيروهاي مسلح با اشاره به نتايج تحقيقات در خصوص پرونده كوي دانشگاه نيز اظهار داشت: تحقيقاتي كه درباره كوي دانشگاه شده، مفصل بوده است كه مراجع ذيربط آن را انجام داده اند و نتايج تحقيقات خودرا نيز در نهايت به قوه قضائيه ارسال كرده اند و فكر مي كنم امروز نتايج اين تحقيقات به سازمان قضائي نيروهاي مسلح واصل شود و ما كار خود را پس از اينكه اين نتايج به سازمان رسيد، آغاز خواهيم كرد.
بهرامي در خصوص آزادي مسئول بازداشتگاه كهريزك تاكيد كرد: بنده خبر آزادي وي را تائيد نمي كنم، وي كه از مقامات انتظامي است هنوز در بازداشت به سر مي برد.
وي با اشاره به مدت زماني كه براي روند تحقيقات طول خواهد كشيد، تصريح كرد: در رابطه با تحقيقاتي كه در خصوص يك پرونده انجام مي شود نمي توان روز دقيقي مشخص كرد اما تلاش مسئولان ذيربط اين است كه كار با سرعت انجام شود. ولي ممكن است ما اعلام كنيم ظرف اين هفته اقدام خواهد شد اين در حالي است كه اين امكان هم وجود دارد كه نياز به تحقيقات جديدتري هم بوده و در نهايت روند طول بكشد.
رئيس سازمان قضائي نيروهاي مسلح در پايان در خصوص اينكه آيا دادگاه رسيدگي به تخلفات متهمان پرونده كهريزك علني خواهد بود يا خير؟ گفت: علني بودن يا نبودن دادگاه را بايد رئيس دادگاه تشخيص بدهد.

 



ورود يك ميليون و 200 هزار كلاس اولي به چرخه آموزش

درسال تحصيلي 89-88 يك ميليون و 200 هزار كلاس اولي به مدرسه مي روند.
به گزارش برنا، دفتر آموزش و پرورش پيش دبستاني و ابتدايي خواستار پوشش كامل لازم التعليمان دوره ابتدايي شد.
اين دفتر در اطلاعيه اي از ادارات آموزش و پرورش كليه مناطق كشور خواست تا با عنايت به تكليف شوراي عالي انقلاب فرهنگي آموزش و پرورش با شيوه هاي مختلف كليه كودكان لازم التعليم را جذب مدارس كنند.
براساس اين گزارش هم اكنون حدود 1 درصد از اين افراد تحت پوشش آموزش و پرورش قرار نمي گيرند كه بخش قابل توجهي از آنها دانش آموزان با نيازهاي ويژه هستند كه مي بايست تحت پوشش مدارس استثنايي قرار گيرند.
كليه مناطق و مدارس موظفند تا با استفاده از شيوه هاي بومي و محلي شرايطي را فراهم آورند تا هيچ دانش آموزي از تحصيل محروم نشده و اگر والدين از اعزام فرزند خود به مدرسه جلوگيري مي كنند نسبت به رفع موانع اقدام تا كودكان در كلاس درس حاضر شوند.
گفتني است، شمار ورودي هاي مدرسه در سال تحصيلي 89-88 كمتر از يك ميليون و 200 هزار نفر و شمار دانش آموزان مجموع پنج پايه ابتدايي حدود پنج ميليون و 700 هزار دانش آموز تخمين زده مي شود.

 



خيابان آفريقا دوباره دوطرفه شد

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ اعلام كرد كه خيابان آفريقا باز هم دوطرفه شده و فقط دسترسي به خيابان ظفر از سمت بزرگراه مدرس مسدود شده است.
سرهنگ سيدهادي هاشمي تشكري در گفت وگو با مهر گفت: پيش از اين قرار بود خيابان آفريقا به طور آزمايشي يك طرفه شود اما براي رفاه حال شهروندان تا سه روز اصلاحات آزمايشي در آن صورت مي گيرد.
پيش از اين معاون شهردار تهران از يكطرفه بودن خيابان آفريقا از روز جمعه خبر داد و گفت: اين خيابان آزمايشي از شمال به جنوب يكطرفه مي شود.
هاشمي تشكري افزود: خيابان آفريقا از سر اسفندياري تا سر ميرداماد يكطرفه مي شود و براي كاهش بار ترافيكي و حذف چراغ راهنمايي ظفر اين كار را انجام مي دهيم.
سرهنگ هاشمي ادامه داد: دو دور برگردان اين خيابان مسدود و دسترسي به خيابان ظفر از سمت آفريقا محلي شده است.
اين مقام مسئول در نيروي انتظامي بيان داشت: اگر اين تصميمات براي كاهش بار ترافيكي كمك كند، آن را نهايي خواهيم كرد در غير اين صورت تا 48 ساعت اين خيابان يك طرفه مي شود.

 



دزد بداقبال خودروي مسروقه را به راحتي در اختيار پليس گذاشت

قائم شهر - خبرنگار كيهان:
دزد قائم شهري با پارك كردن ناشيانه خودروي مسروقه در محل پارك ممنوع آن را به راحتي در اختيار پليس قرار داد.
اگرچه در اغلب سرقت ها، سارقان با نگهداري يا فروش اموال مسروقه مدتي را از نگاه و تعقيب پليس بدور هستند ولي در سرقتي كه اخيرا در قائم شهر اتفاق افتاد مورد مسروقه سارق در كوتاه ترين زمان پس از چند لحظه در اختيار پليس قرار گرفت.
در اين اتفاق، يك دستگاه خودروي پرايد صفر كيلومتر متعلق به آقاي الف - م از شهروندان قائم شهر كه با مشكلات فراوان خريداري و جلوي درب منزلش پارك شده بود توسط دزدي سرقت و در يكي از خيابان هاي داخل شهر كه احتمالا براي انجام كار يا خريد رفته بود پارك شد.
از آنجائيكه اين سارق سابقه خلاف و ناديده گرفتن مقررات راهنمايي و رانندگي را هم داشته با بدبياري خودروي سرقتي را در محل پاركينگ ممنوع پارك كرد كه به خوش شانسي مالك خودرو و با حضور به موقع پليس، خودروي سرقتي به پاركينگ نيروي انتظامي منتقل شد و به دنبال شكايت و اعلان به سرقت رفتن خودرو توسط مالك در نيروي انتظامي و متعاقبا با تماس مأموران انتظامي خودرو پس از 48 ساعت تحويل مالباخته مي شود.

 



56 كشته و 275 مجروح در تصادفات دو روز گذشته جاده اي

رئيس مركز كنترل ترافيك پليس راه كشور گفت: در 209 فقره تصادف مهم جاده اي طي دو روز گذشته 56 نفر در صحنه تصادف كشته و 275 نفر نيز مجروح شدند.
سرهنگ حسين عليشاهي در گفت وگو با فارس افزود: طي دو روز گذشته 73 فقره واژگوني خودرو گزارش شده، روز جمعه 30 فقره و روز پنجشنبه نيز 43 فقره واژگوني روي داده است.
سرهنگ عليشاهي گفت: روز جمعه در تصادف يك دستگاه پژو پارس با تريلي دانگ فنگ در محور پارس آباد - سربند 6 نفر كشته شدند، اين تصادف به علت انحراف به چپ پژو روي داده است.
وي اظهار داشت: بيشترين تصادفات جرحي روز جمعه نيز در استان گيلان روي داد و 16 نفر در 10 فقره تصادف جرحي مجروح شدند.
رئيس مركز كنترل ترافيك پليس راه كشور گفت: پنجشنبه در 125 فقره تصادف مهم جاده اي 35 نفر كشته و 170 نفر مجروح شدند.

 



سازمان نظام پرستاري برگزار مي كند مراسم فارغ التحصيلي دانشجويان ممتاز سراسر كشور

سرويس اجتماعي-
نخستين مراسم فارغ التحصيلي دانشجويان ممتاز پرستاري دانشكده هاي پرستاري سراسر كشور از سوي سازمان نظام پرستاري برگزار مي شود.
به گزارش كيهان به نقل از روابط عمومي سازمان نظام پرستاري، اين مراسم با هدف قدرداني از فعاليت هاي علمي دانشجويان و دانشكده هاي پرستاري و برجسته كردن وجهه علمي پرستاري ايران همزمان با دومين جشنواره علمي و پژوهشي پرستاري در آذرماه 1388 برگزارمي شود.
دراين مراسم از نفرات اول فارغ التحصيل هر دوره تحصيلي درمقاطع كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكترا از هر دانشكده تقدير خواهد شد.
همچنين دراين مراسم از تعدادي از دانشجويان پرستاري درتمام مقطع تحصيلي كه فعاليت هاي برجسته اي مانند چاپ مقالات، كتاب، امور فرهنگي، اختراع و... را دركارنامه حرفه اي خود دارند، براساس امتيازات كسب شده به عنوان برترين ها انتخاب و درهمايش معرفي مي گردند.
لازم به ذكر است:معرفي فارغ التحصيلان ممتاز سال تحصيلي 88-87 از طريق دانشكده هاي پرستاري سراسر كشور صورت مي گيرد و آخرين مهلت معرفي پايان مهرماه 88 است.

 



دستگيري ارائه دهندگان گواهي حقوق جعلي براي دريافت وام

رشت- خبرنگار كيهان:
شخصي كه با استفاده از گواهي حقوق جعلي، ضمانت وام 22 نفر را در رشت متقبل شده بود دستگير شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس گيلان، اين شخص با ارائه گواهي حقوق جعلي درخواست وام متقاضيان از 22 شعبه بانكهاي شهرستان رشت را فراهم كرد.
پليس گيلان در بررسي هاي اوليه دريافتند دو ضامن با ارائه گواهي حقوق جعلي، ضمانت 3 نفر را براي اخذ مبلغ 20ميليون ريال وام ازدواج از بانكها كردند كه سرانجام يك نفر از آنها دستگير شد.
متهم در بازجوئي هاي اوليه به ضمانت افرادي كه قصد دريافت وام 5 هزار تا 20 ميليون ريال از 22 بانك شهر رشت را داشتند با گواهي حقوق جعلي اعتراف كرد و گفت كه با اين گواهي جعلي نامبردگان وام خود را دريافت كردند.
در حال حاضر تلاش براي شناسايي و دستگيري ديگر متهم اين پرونده ادامه دارد.

 



خرس مهاجم جوان كوهرنگي را كشت

معتمد روستاي عشايري دالونك بخش بازفت شهرستان كوهرنگ گفت: يك قلاده خرس با حمله به مناطق مسكوني «دالونك» يك جوان را از پا درآورد.
محمدرضا خسروي ديروز در گفت وگو با ايرنا افزود: اين حيوان پس از كشتن اميد شاهپوري 18 ساله از محل حادثه گريخت.
وي با اشاره به هجوم بيش از حد حيوانات وحشي به مناطق مسكوني روستاهاي بخش بازفت در سال جاري گفت: خشكسالي و كم آبي منطقه در ورود حيوانات وحشي به محدوده مناطق مسكوني بخش بازفت بي تاثير نيست.
مناطق كوهستاني كوهرنگ زيستگاه بسياري از جانوران از جمله خرس، پلنگ، كفتار، گرگ و ساير جانواران و پرندگان وحشي است.
به گزارش ايرنا، بخش بازفت شهرستان كوهرنگ در 180 كيلومتري شهركرد مركز چهارمحال و بختياري بيشترين عشاير كوچروي استان را در خود جاي داده است.

 



افزايش ناوگان حمل و نقل عمومي در آستانه بازگشايي مدارس

معاون ترافيك شهرداري منطقه 8 تهران گفت: در آستانه فرا رسيدن مهر و به منظور تأمين رفاه حال بيشتر دانش آموزان ناوگان حمل و نقل عمومي در شرق تهران افزايش مي يابد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه 8 محمد خردمند افزود: شركت واحد اتوبوسراني منطقه آمادگي كامل براي اعزام اتوبوس به مكان هاي پرازدحام در روزهاي نخستين آغاز سال تحصيلي را دارد.
وي با اشاره به مطالعه مسيرهاي اتوبوسراني قبل از مهر افزود: اتوبوس هاي داراي نقص فني نيز قبل از بازگشايي مدارس شناسايي مي شوند.
خردمند گفت: ستاد مهر در تلاش است با كاهش زمان تأخير و جلوگيري از تراكم ترافيكي در نقاط بحراني، امنيت عبور دانش آموزان و دانشجويان را در روزهاي نخستين آغاز سال تحصيلي تأمين كند.
وي در خصوص اهداف طرح ستاد مهر افزود: جلوگيري از افزايش آلودگي هوا كاهش زمان سفرهاي آموزشي با رعايت قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي، افزايش كارآيي و بهره گيري از حداكثر ظرفيت حمل و نقل همگاني از جمله اين اهداف است.وي افزود: كليه پرسنل حمل و نقل و ترافيك روز اول مهر رأس ساعت 6 و 30 دقيقه در مركز نظارت و كنترل ترافيك حضور مي يابند.
خردمند گفت: همچنين به منظور جلوگيري از تراكم ترافيك مدارس واقع شده در محورهاي اصلي شناسايي مي شوند.
معاون ترافيك منطقه 8 نصب انواع پلاكاردهاي تبليغي و آموزشي در ارتباط با بازگشايي مدارس، بازديدهاي ادواري و برنامه ريزي شده از سطح شبكه معابر در خصوص رفع معضلات مربوط به سد معبر، تهيه بروشور آموزشي و توزيع آن در مدارس سطح منطقه، اجراي خط كشي معابر و اجراي آزمايشي طرح قبل از بازگشايي مدارس را از جمله عملكردهاي معاونت ترافيك به مناسبت آغاز مهر عنوان كرد.
خردمند به استقرار مأموران و گشت هاي ترافيكي در سطح منطقه اشاره كرد و افزود: كنترل دقيق و اعمال مقررات در خصوص طرح هاي محدوديت ترافيك، پيش بيني افزايش اكيپ هاي ويژه پليس به منظور رفع سريع سد معبرهاي ناشي از تصادفات، پارك هاي دوبله از جمله وظايف پليس راهور در مهرماه است.

 



حوادث كوتاه از كشور

پيدا شدن تاكسي پس از 10 سال!
¤ تاكسي مسروقه پس از 10 سال در شهركرد پيدا شد. پليس چهارمحال و بختياري پس از ظن به يك دستگاه خودرو تاكسي در شهركرد آن را متوقف و پس از بررسي مشخص شد كه تاكسي مذكور در سال 79 سرقت شده است. تلاش براي شناسايي مالباخته و استرداد خودرو به وي ادامه دارد.
روغن هاي مسروقه در نيسان
شهركرد- خبرنگار كيهان: پليس بروجن در بازرسي از يك دستگاه خودرو وانت نيسان 520 بطر روغن مايع يك ليتري و 800 كيلوگرم روغن نباتي مسروقه كشف كرد. همچنين در گردنه رخ از يك دستگاه وانت نيسان بيش از 500 كيلوگرم چاي خارجي كه به طرز ماهرانه اي جاسازي شده بود به دست آمد.
زمين لرزه در رازو جرگلان
بجنورد- خبرگزاري فارس: زمين لرزه اي به قدرت 4 ريشتر ساعت يك و 23 دقيقه و يك ثانيه بامداد روز شنبه حوالي روستاي جعفرآباد بخش رازوجرگلان واقع در استان خراسان شمالي را لرزاند. اين زمين لرزه خسارات جاني و تلفات مالي در برنداشت.
سرقت در پوشش مأمور
كرمانشاه- خبرنگار كيهان: اعضاي يك باند سارق كه با استفاده از لباس نيروي انتظامي مبادرت به سرقت مي كردند در كرمانشاه دستگير شدند. با دستگيري هشت عضو اين باند متهمان به ارتكاب يكصد فقره سرقت به ارزش بالغ بر 150 ميليون تومان اعتراف كردند. از اين باند 6 دستگاه خودروي مسروقه كشف شد. سرقت در استان هاي اصفهان، همدان و فارس، كف زني، جعل اسكناس، فروش موادمخدر و نيز تجاوز به عنف از اتهامات اين افراد است.
انهدام باند تهيه و توزيع داروي دامي تقلبي
اصفهان- خبرنگار كيهان: چهار نفر از اعضاي يك باند تهيه و توزيع داروهاي دامي غيرمجاز و تقلبي قاچاق در اصفهان دستگير شدند. از اين افراد بيش از 3هزار قوطي داروي تقلبي و 5 هزار برچسب آن كشف شد.
18 كشته و مجروح سوانح رانندگي
زنجان- خبرنگار كيهان: طي دو روز گذشته هفت حادثه رانندگي در استان زنجان روي داد كه در اين حوادث 16 نفر به شدت مجروح و دو نفر جان خود را از دست دادند. تصادف 3 دستگاه موتورسيكلت با 3 راكب و پنج ترك نشين با يكديگر در جاده فرعي روستاي باريك آباد شهرستان ايجرود و مرگ يك نفر و جراحت 6 نفر و همچنين برخورد موتورسيكلت با پرايد و مرگ راكب موتور و واژگون شدن پيكان در محور دندي زنجان و جراحت چهار سرنشين پيكان از جمله اين حوادث است.
مرگ زن در اثر برق گرفتگي
¤ زن 32 ساله اي به نام ف-ج در روستاي تشوير شهرستان طارم در حين جابه جايي پمپ برقي چاه آب دچار برق گرفتگي شد و جان خود را از دست داد.
دستگيري تعميركاران متخلف
تلفن همراه
¤ دو تعميركار تلفن همراه در زنجان كه مبادرت به تهيه و توزيع سي دي هاي مبتذل مي كردند دستگير شدند. در بازرسي از اين دو واحد يك هزار و 67 سي دي مبتذل و 639 قطعه عكس مبتذل كشف شد.
آتش سوزي در كارخانه ايستك كردستان
سنندج-خبرگزاري فارس: كارخانه ايستك استان كردستان به علت چيدمان نادرست موادشيميايي طعمه حريق شد. آتش با تلاش چهارساعته مأموران آتش نشاني سنندج مهار شد. دو نفر از نيروهاي آتش نشاني در اين حادثه مصدوم شدند اين حادثه تلفات جاني دربر نداشت.

 



كاهش آمار مرگ و مير در ماه رمضان

واحد پذيرش سازمان بهشت زهرا (س) اعلام كرد: آمار مرگ و مير شهروندان تهراني در 20 روز اول ماه مبارك رمضان در مقايسه با ماه قبل كاهش قابل توجهي داشته است.
به گزارش ستاد هماهنگي برنامه هاي ماه مبارك رمضان، آمار مرگ و مير در 20 روز اول ماه مبارك رمضان 2316 مورد بوده كه اين تعداد در واحد زماني ماه گذشته 2576 مورد ذكر شده كه كاهش قابل توجهي داشته است.
مهندس فاضل رييس ستاد هماهنگي برنامه هاي ماه مبارك رمضان سازمان بهشت زهرا (س) در ادامه افزود: كمترين و بيشترين فراواني علت فوت در 20 روز گذشته سرطان كليه با 1 مورد و ايست قلبي با 334 مورد بوده است.
وي گفت: همچنين كمترين تعداد فوت شدگان متعلق به منطقه 22 با 7 مورد و بيشترين تعداد از منطقه 20 با 123 مورد بوده است.

 



شناسايي 11واحد توليد و عرضه مصنوعات طلاي غيرمجاز

مديركل استاندارد و تحقيقات صنعتي استان تهران از شناسايي 11واحد توليد و عرضه مصنوعات طلاي غيرمجاز در تهران خبر داد.
مهدي پورهاشم افزود: شش واحد صنفي و پنج واحد عرضه كننده مصنوعات طلا در بازار تهران مبادرت به فروش طلا با عيار پايين تر از 10 و حتي عيار صفر كرده بودند.
وي گفت: بازرسان و كارشناسان اين اداره با مراجعه و نمونه برداري از دو واحد فروش طلا در ميدان محسني مصنوعات بدون علامت استاندارد و كد شناسايي آنها را توقيف كردند.
مديركل استاندارد و تحقيقات صنعتي استان تهران، اظهار داشت: در نمونه برداري از چند واحد صنفي در بازار تهران يك نمونه معادل 18عيار، 10نمونه كمتر از 18عيار، پنج نمونه داراي 17عيار و يا كمتر بوده اند.
پورهاشم تاكيد كرد: همانطور كه از طريق رسانه ها اعلام شده تمام فروشندگان مصنوعات طلا موظفند از مراكزي خريد كنند كه محصولات آنها داراي علامت استاندارد و كد شناسايي باشند و مردم نيز هنگام خريد طلا به حرف انگليسي T همراه با يك عددكد توجه كنند.
چاي ضايعاتي
قابل مصرف نيست
مديركل استاندارد و تحقيقات صنعتي استان تهران همچنين گفت: چاي توليد داخل با بيش از 3 سال عمر قابل استفاده نيست و به عنوان ضايعاتي نه سنواتي به شمار مي رود.
پورهاشم در گفت وگو با خبرگزاري فارس، با انتقاد از مسئولان سازمان چاي كه به اشتباه چاي خشك مانده در انبار از سالهاي قبل را به نام سنواتي ذكر مي كنند، گفت: طبق مصوبه شوراي عالي اقتصاد به امضاي رئيس جمهور اين چاي ها با گذشت بيش از سه سال از تاريخ توليد قابل مصرف نبوده و چاي ضايعاتي به شمار مي رود.مديركل استاندارد و تحقيقات صنعتي استان تهران خاطرنشان كرد: اين چاي ها به واسطه داشتن قارچ و مضر بودن براي سلامتي، فقط براي استخراج كافئين و كاربرد به عنوان كود كشاورزي قابل استفاده است و به درد آشاميدن و مصرف انساني نمي خورد.
وي افزود: چاي موجود در بازارچه داخلي و چه خارجي مرتبط مورد آزمون قرار مي گيرد و يك سري چاي ضايعاتي از سالهاي قبل در انبارهاي شمال كشور باقي مانده كه اين چاي ها به عنوان چاي ضايعاتي تلقي مي شود.

 



اسب طلايي و ميليون ها دلار در انتظار منتظر الزيدي

منتظر الزيدي خبرنگار شبكه تلويزيوني البغداديه كه در دسامبر 2008 جرج بوش رئيس جمهور سابق آمريكا را با كفش خود مورد هدف قرار داده بود احتمالا روز دوشنبه از زندان آزاد خواهد شد.
به گزارش روزنامه هاي «حوار» و «تجدد» چاپ بغداد در صورت آزادي الزيدي هداياي فراواني كه از جانب مردم كشورهاي مختلف تدارك ديده شده، به وي تقديم خواهد شد.خانه اي 4 خوابه و ماشين آخرين مدل از جمله اين هداياست.«عبدالحميد السايج» خبرنگار البغداديه در گفتگو با روزنامه گاردين گفت: يك شهروند عراقي كه ساكن مغرب است در تماسي با اين شبكه گفته است در صورت موافقت منتظر الزيدي آماده است دختر خود را به عراق بفرستد تا با وي ازدواج كند.همچنين السياح گفت شهروندي از عربستان مبلغ 10 ميليون دلار آمريكايي براي خريد كفش الزيدي پرداخت كرده است و سه شهروند مغربي اسبي كه از طلا ساخته شده به عنوان هديه براي منتظر الزيدي ارسال كرده اند.به علاوه، شبكه خبري البغداديه به وي اعلام كرده او هر پستي را كه بخواهد در اين شبكه خبري مي تواند انتخاب كند.

 



ممنوعيت كراوات در فرانسه

در فرانسه به دنبال ممنوعيت بوسيدن كودكان براي مقابله با بيماري آنفلوانزاي خوكي، اين بار استفاده از كراوات ممنوع شد.
به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري دنيا بولتني تركيه، يك شركت تجاري بيمه در فرانسه براي مقابله با بيماري آنفلوانزاي خوكي استفاده از كراوات براي آقايان شاغل در اين شركت را ممنوع اعلام كرد.
اين گزارش حاكي است 700 تن از شاغلان در اين شركت بزرگ از اين ممنوعيت مذكور استقبال كردند. رئيس اين شركت مي گويد كراوات ها همانند پيراهن ها همواره شسته نمي شوند و به همين دليل احتمال آلوده شدن به ويروس آنفلوانزاي خوكي در كراوات ها بسيار زياد است. هفته گذشته نيز شهرداري در فرانسه بوسيدن كودكان در مهدكودك ها و دبستان هاي ابتدايي را ممنوع اعلام كرده بود.

 



درگيري نژادپرستان انگليسي با مسلمانان

جمعي از نژادپرستان و طرفداران گروه هاي راست افراطي انگليس روز جمعه با مسلمانان و مخالفان نژادپرستي در شمال شهر لندن درگير شدند.
به گزارش ايرنا، تعدادي از طرفداران گروه هاي نژادپرست عصر جمعه قصد برگزاري تظاهراتي در مقابل يك مسجد در حال ساخت در منطقه «هرو» در شمال لندن را داشتند، كه با اجتماع هزاران نفري مسلمانان و ديگر مخالفان نژادپرستي مواجه شدند و به رغم حضور صدها مأمور پليس، اقدام به پرتاب سنگ و چوب كردند.اين گزارش حاكي است در جريان اين درگيري ها، پليس حدود 10 نفر را كه به سلاح سرد مسلح بودند و اقدام به پرتاب سنگ و شيشه مي كردند، دستگير كرد.گروه هاي افراطي كه به دليل حضور گسترده مسلمانان و ديگر گروه هاي مخالف نژادپرستي در اطراف مسجد هرو غافلگير شده بودند، در ابتدا از نزديك شدن به مسجد خودداري كردند ولي با فرا رسيدن زمان اذان مغرب و وقت افطار و كم شدن تعداد مسلمانان اقدام به ايجاد درگيري هاي پراكنده در خيابان هاي اطراف مسجد كردند.مسلمانان انگليس نيز در واكنش به تهديدات فزاينده نژادپرستان انگليسي با تجمع در مقابل مسجد هرو با حمل پرچم هاي «الله اكبر، لااله الاالله» و سردادن شعارهايي، اقدام آنها را به شدت محكوم كردند. گروه هاي نژادپرست و راستگرا طي هفته هاي اخير، تحركات خود را عليه مسلمانان در نقاط مختلف انگليس افزايش داده اند و هفته گذشته در شهر بيرمنگام تعدادي از آنها با گروه هاي مخالف نژادپرستي و مسلمانان درگير شدند.كميسيون حقوق بشر اسلامي انگليس نيز در بيانيه اي از افزايش موج فعاليت هاي راستگرايانه افراطي در انگليس به شدت ابراز نگراني كرد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14