(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 24 شهريور 1388- شماره 19463
 

دستگاه انتقال آب دريا به كوير
آمار گردشگران استان 22 درصد كاهش داشته است
كمك 7 ميليارد ريالي خيرين
نگارش يك روزه قرآن كريم با خودكار
22هزار ميليارد تومان اعتبار براي احياي بافت فرسوده شهر
طرح همگام با قرآن در 240 مدرسه راهنمايي استان
بخش تخصصي مسيحيت در كتابخانه توحيد
مديرعامل شركت آب و فاضلاب: ظرفيت تصفيه خانه هاي فاضلاب مشهد به 2 برابر افزايش مي يابد
ايران در كيهان
دادستان عمومي و انقلاب:اختيار مديران كرجي افزايش يافت
بهره برداري از پروژه گردشگري «گنو» بندرعباس تا پايان امسال
تاكيد استاندار گيلان بر گسترش اراضي خشكه كاري
با اشتغال زشايي 1500 نفر 447 واحد گلخانه اي در آذربايجان شرقي به بهره برداري مي رسد
موافقت رهبر انقلاب با آزادي 38 مددجوي زن در تربت جام
توسط ستاد خشكسالي كشور صورت گرفت اختصاص اعتبار براي نخلستانهاي آبادان، خرمشهر و شادگان
پيشرفت 75درصدي طرح آبرساني در سراب



دستگاه انتقال آب دريا به كوير

اصفهان- خبرنگار كيهان:
دستگاه پمپ موجي با قابليت انتقال آب دريا به كوير با استفاده از انرژي موج دريا در اصفهان ساخته شد.
سازنده اين دستگاه گفت: دستگاه پمپ موجي به وسيله يك وزنه شناور در سطح آب دريا، انرژي حاصل از امواج دريا را به انرژي مكانيكي تبديل و با استفاده از انرژي حاصله، آب دريا را به منطقه ديگر منتقل مي كند.
«محمود شعباني» افزود: بالا آمدن موج، وزنه را بالا مي برد و باعث مكش در سوپاپ ورودي مي شود و هنگام عبور موج، وزنه به سمت پايين مي رود و متناسب با وزنش، آب را به خارج انتقال مي دهد.
وي استفاده از انرژي پاك و كم هزينه امواج دريا را از مهمترين مزيت هاي بكارگيري دستگاه پمپ موجي دانست و گفت: اين دستگاه مي تواند آب را تا 400 متر بالاتر از سطح دريا منتقل كند كه با توجه به بالا بودن وزن مخصوص آب شور، با ذخيره سازي آب مي توان از اين دستگاه در توليد برق نيز بهره برد.

 



آمار گردشگران استان 22 درصد كاهش داشته است

اصفهان - خبرنگار كيهان:
معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي گردشگري و صنايع دستي استان اصفهان اظهار داشت: طبق آمار ارائه شده از سوي مركز آمار و اطلاعات گردشگري استان اصفهان، در 5 ماهه اول سال جاري آمار گردشگران به استان اصفهان 22 درصد كاهش داشت.
«محسن مصلحي» مهم ترين عامل كاهش ماندگاري گردشگر به استان اصفهان را خشكي زاينده رود دانست و اضافه كرد: در دو ماه اول سال جاري علاوه بر افزايش گردشگر داخلي، 10 درصد افزايش توريست خارجي داشتيم و ظرفيت هاي هتل ها به طور ميانگين 95درصد بوده كه اين رقم با خشكي زاينده رود در ماه تابستان به 25 درصد كاهش پيدا كرده است.

 



كمك 7 ميليارد ريالي خيرين

اصفهان- خبرنگار كيهان:
در جشن گلريزان ماه مبارك رمضان سال جاري، نيكوكاران استان اصفهان نزديك به 7 ميليارد ريال براي آزادي زندانيان جرايم غيرعمد كمك كردند.
«اكبر مرجوي» قائم مقام مديرعامل ستاد ديه مردمي استان اصفهان در گفت وگويي با بيان اين مطلب گفت: مبلغ 4 ميليارد و 650 ميليون ريال اين كمك ها تعهد اعطاي تسهيلات بانكي و مبلغ 2 ميليارد و 388 ميليون و 558 هزار و 500 ريال آن تعهدات مردمي به صورت كمك هاي نقدي، چك مدت دار و تعهد نقدي بوده كه در محل برگزاري جشن گلريزان شهرهاي اصفهان، خميني شهر، شهرضا و لنجان جمع آوري شده است.
وي افزود: در حال حاضر حدود 600 زنداني به خاطر جرايم غيرعمد در زندان هاي استان اصفهان بسر مي برند كه واجد شرايط حمايت بوده و به محض تأمين مبلغ محكوميت آزاد خواهند شد.

 



نگارش يك روزه قرآن كريم با خودكار

اصفهان- خبرنگار كيهان:
يك گروه خوشنويسي قصد دارد نگارش يك روزه قرآن كريم را به روش جديد خوشنويسي خودكار انجام دهد.
اين اقدام هنري توسط گروه خوشنويسي زارع زاده طي روز 13 شهريورماه جاري در حاشيه ششمين نمايشگاه قرآن كريم اصفهان انجام شد.
طرح كتابت كل قرآن كريم به روش جديد خوشنويسي خودكار در غرفه هنري اين گروه در محل نمايشگاههاي بين المللي استان اصفهان با مشاركت 60 خوشنويس انجام شد.
اين فعاليت هنري از ساعت 9 صبح آغاز و تا اذان مغرب ادامه داشت.

 



22هزار ميليارد تومان اعتبار براي احياي بافت فرسوده شهر

اصفهان-خبرنگاركيهان:
بمنظور احيا و نوسازي 1400 هكتار بافت فرسوده و تاريخي شهر اصفهان، 25 طرح از سوي سازمان نوسازي و بهسازي شهرداري اصفهان تهيه شده و در دست اجراست.
مديرعامل سازمان نوسازي و بهسازي شهرداري اصفهان با اعلام اين مطلب گفت: كلان شهر اصفهان با 2هزار و 200هكتار و 53 لكه بافت فرسوده غيرتاريخي، و حاشيه اي به 22 هزار ميليارد تومان اعتبار نياز دارد.
«مهندس حسين جعفري» با بيان اينكه 2 هزار و 200 هكتار بافت فرسوده شهر اصفهان را شوراي عالي شهرسازي و معماري تصويب كرده است، افزود: يك هزار و 500 هكتار از اين بافت تاريخي مي باشد و از اهميت خاصي برخوردار است كه در اين راستا با كمك ديگر دستگاه ها مثل مسكن و شهرسازي و ميراث فرهنگي اقداماتي انجام شده است اما با توجه به حجم كار، دهها سازمان ديگر را مي طلبد تا جوابگوي حجم كار باشند.

 



طرح همگام با قرآن در 240 مدرسه راهنمايي استان

اصفهان - خبرنگار كيهان:
همزمان با أغاز سال تحصيلي جديد، طرح همگام با قرآن در 240 مدرسه راهنمايي تحصيلي استان اصفهان اجرا مي شود.
موتمر رئيس گروه آموزش راهنمايي تحصيلي سازمان آموزش و پرورش استان اصفهان در همايش يك روزه مدارس مجري همگام با قرآن با بيان اين مطلب گفت: براساس اين طرح، دبيران مدارس مذكور در تمام رشته ها كلاس هاي درس خود را هر روز با يك آيه از قرآن مجيد آغاز مي كنند.
وي افزود: در اين طرح آيه قرآن كريم در حدود سه دقيقه قرائت مي شود و آيات انتخاب شده متناسب با سن و محتواي كلاس و دوره آموزشي خواهد بود.

 



بخش تخصصي مسيحيت در كتابخانه توحيد

اصفهان - خبرنگار كيهان:
كتابخانه توحيد اصفهان در منطقه مسيحي نشين اين شهر به بخش تخصصي مسيحيت مجهز مي شود.
مديركل كتابخانه هاي استان اصفهان با اعلام اين مطلب گفت: در راستاي برنامه ريزي اين اداره كل براي تاسيس بخش هاي تخصصي در كتابخانه هاي استان، بخش تخصصي مسيحيت در كتابخانه توحيد راه اندازي مي شود.
«سعيد حشمتي» افزود: كتابخانه درجه يك توحيد با زيربناي 700 متر مربع در سال 1360 افتتاح شد. راه اندازي بخش نوجوان در كتابخانه ها، از جمله فعاليت هاي اين اداره كل در سال جاري است كه اين مجموعه علاوه بر كتاب هاي تخصصي به منابع علمي، پژوهشي و سرگرمي مورد نياز نوجوانان نيز مجهز است.

 



مديرعامل شركت آب و فاضلاب: ظرفيت تصفيه خانه هاي فاضلاب مشهد به 2 برابر افزايش مي يابد

مشهد-خبرنگار كيهان:
مديرعامل شركت آب و فاضلاب مشهد گفت: با احداث و بهره برداري از تصفيه خانه هاي جديد، ظرفيت كل تصفيه خانه هاي فاضلاب در مشهد به بيش از دو برابر وضعيت موجود افزايش مي يابد.
محمد پرورش با بيان مطلب فوق افزود: در حال حاضر مشهد داراي سه تصفيه خانه فاضلاب به نامهاي «اولنگ و پركندآباد (1و2)» جمعا به ظرفيت 100 هزار متر مكعب در شبانه روز مي باشد.
وي تصريح كرد: تصفيه خانه اولنگ در شرق مشهد با ظرفيت 25 هزار متر مكعب در شبانه روز به روش بركه تثبيت فعال است و در غرب مشهد تصفيه خانه هاي پركند آباد 1 و 2 با ظرفيت هاي 60 و 15 هزار متر مكعب در شبانه روز به روش لاگون هوادهي و بركه تثبيت داير و در حال بهره برداري مي باشند.
وي با اشاره به احداث دو تصفيه خانه جديد فاضلاب كه از طريق فاينانس و با اعتبارات بانك توسعه اسلامي به مبلغ 53 ميليون يورو در حال اجراست، افزود: در اين راستا تصفيه خانه «التيمور» واقع در شمال شرق به روش لجن فعال پيشرفته MLE و با ظرفيت 75 هزار متر مكعب در شبانه روز و تصفيه خانه «خين عرب» واقع در شمال به روش لجن فعال SBR پيشرفته ICEAS با ظرفيت
83 هزار متر مكعب در شبانه روز احداث خواهد شد.به گفته وي در همين راستا همچنين عمليات ارتقا تصفيه خانه پركند آباد از 15 به 75 هزار متر مكعب بر شبانه روز نيز با اعتبار بالغ بر 150 ميليارد ريال در شهريورماه امسال آغاز خواهد شد.شركت آب و فاضلاب مشهد با دارا بودن بيش از 800 هزار انشعاب آب و حدود 250 هزار انشعاب فاضلاب هم اكنون خدمات رساني به بيش از دو ميليون و 700 هزار جمعيت ثابت و زائران و مسافراني كه سالانه به اين كلانشهر سفر مي كنند را برعهده دارند.

 



ايران در كيهان

توليد فرآورده هاي دامي
گلستان - خبرنگار كيهان: استان گلستان طي سه ماهه نخست امسال بيش از 139 هزار تن انواع فرآورده هاي دامي توليد شده كه نسبت به مدت مشابه سال قبل بيش از 7 درصد رشد داشته است. اين توليدات شامل: 106842 تن شير خام 19290 تن گوشت مرغ 7027 تن گوشت قرمز 5970 تن تخم مرغ است كه نقش مهمي در تامين پروتئين جامعه ايفا مي كند.
اجراي 50 پروژه راه و ترابري
¤ بهره برداري از 50 پروژه عمراني راه و ترابري گلستان همزمان با هفته دولت و گراميداشت ياد و خاطره شهيدان رجايي و باهنر در استان گلستان آغاز شد. اين پروژه ها در راه هاي اصلي و روستايي تمام شهرستان هاي استان و با حضور استاندار، فرمانداران و مسئولان استاني و شهرستاني به بهره برداري رسيدند. مهندس «محمدتقي جوان شورابي» افزود: روكش آسفالت سه راهي اينچه برون و روكش آسفالت گنبد- آق قلاوگنبد- كلاله (بايلر)، زيرسازي و آسفالت محور روستايي كروكلي داشلي در گنبد و محور برنجوين در مينودشت از عمده ترين پروژه هاي به بهره برداري رسيده در اين ايام بوده است.
كمكهاي مردمي در جشن گلريزان
دزفول- خبرنگار كيهان:
مسئول ندامتگاه فجر دزفول از جمع آوري 350 ميليون ريال كمك افراد خير در جشن گلريزان اين شهرستان خبر داد. «محمود لبافيان» گفت: جشن گلريزان همه ساله در ايام رمضان با هدف رفع برخي نيازهاي مالي مددجويان زنداني در شهرهاي مختلف برگزار مي شود. وي افزود: از محل اين كمك هاي اهدايي زندانيان نيازمند به آغوش خانواده خود باز خواهند، گشت.
طرح تلاوت نور در 660 مسجد
همدان- خبرنگار كيهان:
طرح تلاوت نور در 660 مسجد و كانون اين استان اجرا مي شود. هادي فيض منش مسئول دبيرخانه كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد همدان با اعلام اين مطلب افزود: اين طرح براي ترويج و نشر ارزش هاي قرآني و قرائت صحيح قرآن كريم در كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد استان همدان برگزار مي شود.
ثبت ملي دو اثر تاريخي
رشتخوار- خبرنگار كيهان: مسئول نمايندگي ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري رشتخوار از ثبت دو اثر اين شهرستان در فهرست آثار ملي خبر داد. «محمود باعقيده» از آثار و ابنيه تاريخي به ثبت رسيده در فهرست آثار ملي اين شهرستان را «تپه چهل ماه» مربوط به دوره پيش از تاريخ و «تپه اندنجرد» مربوط به قرون 5 تا 6 هجري قمري ذكر كرد.
وي گفت: قلعه كريم آباد، آسياب برج، مسجد وكيل، حسينيه وكيل و آب انبار دوقلو از ديگر آثار در نوبت ثبت در فهرست آثار ملي ايران در اين شهرستان هستند.
كمك به آزادي زندانيان
رحيم آباد- خبرنگار كيهان: در مراسم جشن حمايت از زندانيان غيرعمد در شهرستان رودسر كه با حضور مسئولان محلي در بخش كلاچاي برگزار گرديد اعلام شد از سوي افراد خير و نيكوكار شهرستان رودسر افزون بر 80 ميليون ريال براي آزادي زندانيان ديه در كلاچاي جمع آوري و اختصاص يافت.
طرح مفتاح الجنه در خوانسار
خوانسار- خبرنگار كيهان: همزمان با ماه مبارك رمضان، طرح مفتاح الجنه درخوانسار برگزار شد. در اين مراسم بيش از 30 تن از مسئولان در اكيپ هاي چندنفره از خانواده هاي ايتام و افراد تحت پوشش كميته امداد امام خميني(ره) بازديد كردند و از نزديك با مشكلات خانواده ها آشنا شدند.
جشن گلريزان
فيروز آباد-خبرنگار كيهان: بمناسبت ميلاد مسعود كريم اهل بيت امام حسن مجتبي(ع) و در راستاي كمك به محبوسين مشمول ديه اي، جشن گل ريزان در دفتر امام جمعه فيروزآباد برگزار شد.
محفل انس با قرآن
تبريز- خبرنگار كيهان: گروهي از بسيجيان دانش آموزي جلفا پس از پياده روي 7 كيلومتري و صرف افطاري در زيارت گاه روستاي «زاويه» به ميزباني اهالي اين روستا محفل انس با قرآن كريم، برگزار كردند.
طرح نشاط و تعالي
سبزوار- خبرنگار كيهان: دبير ستاد اوقات فراغت (طرح نشاط و تعالي) ناحيه مقاومت بسيج سپاه سبزوار از شركت بيش از 8 هزار و هفتصد نفر برنامه در كلاسهاي اين شهرستان خبر داد.
سرهنگ دوم پاسدار مسلم كريمي هدف از برگزاري اين طرح را پر كردن اوقات فراغت بسيجيان و همچنين بالابردن بينش اعتقادي، ديني و سياسي آنان عنوان كرد.
وي به چگونگي برگزاري اين طرح اشاره كرد و اظهار داشت: اين طرح در قالب 47 پايگاه خواهر و برادر در 247 كلاس و با حضور بيش از 8 هزار و 700 نفر برنامه در سطح حوزه ها و پايگاه هاي مقاومت اين ناحيه برگزار شد.
توزيع دفترچه مدارس
سرخس- خبرنگار كيهان: توسط اتحاديه تعاوني روستايي شهرستان سرخس تعداد 100 هزار و 500 جلد دفترچه سهميه شهرستان سرخس به ارزش 186 ميليون ريال خريداري و توسط عاملين توزيع در اختيار دانش آموزان قرار گرفت.
احداث دارالقرآن
¤ مردم روستاي بزنگان سرخس علاوه بر واگذاري زمين، 20ميليون تومان براي احداث دارالقرآن جواد الائمه(ع) كمك كردند. در مراسمي كه با حضور مدير آموزش و پرورش سرخس و جمعي از اهالي و خيرين تشكيل شد عمليات اجرايي احداث اين دارالقرآن آغاز شد.
كمك به افراد نيازمند
شهركرد- خبرنگار كيهان: همزمان با ماه مبارك رمضان حوزه امام حسن(ع) خانميرزا با همكاري هيئت محبان امام حسن(ع) اين بخش اقدام به جمع آوري نذورات در جهت كمك به افراد بي بضاعت و بي سرپرست نمود.
فرمانده حوزه امام حسن(ع) خانميرزا گفت: در اين اقدام ارزشمند مبلغ 3 ميليون ريال كمك هاي نقدي و غيرنقدي توسط بسيجيان جمع آوري شده و به 25 خانوار تقديم شد.

 



دادستان عمومي و انقلاب:اختيار مديران كرجي افزايش يافت

كرج - خبرنگار كيهان:
اختيارات لازم به مسئولان كرج براي اخراج متصرفان غيرقانوني اراضي ملي داده شده است.
علي فرهادي دادستان عمومي و انقلاب كرج با اعلام اين مطلب گفت: اين تصميم در شوراي حفظ حقوق اراضي و منابع ملي كرج كه فرماندار و بخشداران اين شهرستان از جمله اعضاي آن هستند، اتخاذ شده است.
وي افزود: پيش از اين اخراج كساني كه اراضي ملي را به صورت غيرقانوني تصرف كرده بودند منوط به تشكيل پرونده قضايي و انجام تشريفات قانوني بود كه در اين مدت احتمال تغيير وضعيت اراضي و احداث بنا بر روي آنها وجود داشت.
دادستان عمومي و انقلاب كرج اظهار داشت: براساس تصميم اين شورا، مديران دستگاههاي اجرايي مسئول مي توانند به محض مشاهده اين افراد در اراضي ملي اقدامات لازم را براي رفع تصرف آنان انجام دهند.
فرهادي تاكيد كرد: اكنون طرح هاي نظارتي ويژه اي با هماهنگي دستگاه هاي انتظامي و امنيتي براي برخورد با متصرفان اراضي ملي در اين شهرستان به اجرا درآمده است.
دادستان كرج تصريح كرد: اين طرح ها در برخي از روستاهاي كرج نظير محمودآباد و سياهكلان به دليل آمار بالاي شكايت ها در زمينه تصرف اراضي ملي با شدت عمل بيشتري در حال انجام است.

 



بهره برداري از پروژه گردشگري «گنو» بندرعباس تا پايان امسال

بندرعباس- خبرنگار كيهان:
مديركل سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري هرمزگان گفت: عمليات اجرايي و تكميل پروژه گردشگري كوه گنو بندرعباس تا پايان سال جاري به پايان مي رسد.
مهدي دريانورد افزود: مجموعه گردشگري گنو با امكاناتي شامل كافي شاپ، پاركينگ، آلاچيق، سرويس بهداشتي در حال تكميل و احداث است.
وي اضافه كرد: اين مجموعه گردشگري در ارتفاع 2200 متري از سطح زمين قرار دارد كه اين امكان داراي جاذبه هاي گردشگري فراواني نيز است.
مدير كل سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري هرمزگان اظهار داشت: در حال حاضر راه دسترسي به روستاي گردشگري چاهو واقع در كوه گنو نيز در حال زيرسازي و تكميل است و براي رفاه مردم سرويس هاي بهداشتي نيز در اين مسير ساخته مي شود.
دريانورد ادامه داد: در بزرگ ترين روستاي زيارتي استان واقع در شهرستان رودان نيز مجموعه گردشگري با اعتبار 4 ميليارد و 500 ميليون ريال ساخته مي شود.
وي تصريح كرد: در اين مجموعه گردشگري 20 آلاچيق، سكوي نماز، سرويس بهداشتي و حمام وجود دارد.
دريانورد خاطرنشان ساخت: فاز نخست مجموعه گردشگري زيارتگاه سيد سلطان محمد آماده افتتاح است و عمليات اجرايي فاز دوم آن نيز با واگذاري به بخش خصوصي آغاز مي شود.
مدير كل سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري هرمزگان افزود: مجموعه گردشگري فين، بندرلنگه، و ورودي شهر بندرعباس واقع در روستاي باغو نيز در حال تكميل و احداث است.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به عملكردهاي سازمان ميراث فرهنگي گفت: برگزاري سومين جشنواره عكس خليج فارس، همايش آب هاي خليج فارس، برگزاري نمايش صنايع دستي بومي استان و راه اندازي موزه هاي مختلف در شهرستان هاي استان از عملكردهاي مهم اين سازمان است.
دريانورد ادامه داد: با توجه به اينكه هرمزگان در دو سال اخير رتبه برتر گردشگري در سطح كشور را كسب كرده لازم است، مسئولان ذي ربط با برنامه ريزي هاي مناسب نواقص و مشكلات در سطح استان را برطرف كنند.
مدير كل سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري هرمزگان با اشاره به علاقمندي و گرايش عموم گردشگران و مردم به جاذبه هاي گردشگري هرمزگان افزود: سفر به جزاير و بازديد از مجموعه آب گرم گنو، موزه هاي استان، بازديد از شهرستان هاي سرسبز ميناب و رودان، پنج شنبه بازار و صنايع دستي هرمزگان از جمله جاذبه هاي گردشگري استان است.

 



تاكيد استاندار گيلان بر گسترش اراضي خشكه كاري

رشت - خبرنگار كيهان:
استاندار گيلان بر توسعه و گسترش خشكه كاري در برخي اراضي بدون كشت استان براي توليد برنج تاكيد كرد.
روح الله قهرماني چابك در جلسه بررسي ساماندهي برگ سبز چاي استان با اشاره به استعداد بالاي منطقه در زمينه توسعه خشكه كاري برنج افزود: د راين راستا با گسترش خشكه كاري در مناطقي كه زمينهاي آن تحت كشت هيچ محصولي قرار ندارند مي توانيم افزون بر يك ميليون و 300 هزار تن برنج توليد كنيم كه موجب صادرات اين محصول نيز خواهد شد.وي گفت: در حال حاضر سالانه حدود 700 هزار تن برنج وارد كشور مي شود كه با توسعه خشكه كاري برنج مي توان ضمن رفع نيازهاي داخلي به صادرات اين محصول نيز پرداخت.

 



با اشتغال زشايي 1500 نفر 447 واحد گلخانه اي در آذربايجان شرقي به بهره برداري مي رسد

تبريز- خبرنگار كيهان:
با بهره برداري از 447 واحد گل خانه اي در مجتمع هاي گلخانه اي تبريز، كليبر، جلفا، عجب شير، اهر و ملكان بيش از 1500فارغ التحصيل كشاورزي، به طور مستقيم جذب كار دائم مي شوند.
مسعود محمديان رئيس جهادكشاورزي آذربايجان شرقي افزود: در مجتمع گلخانه اي جلفا در 140 هكتار وسعت و گنجايش 101 واحد توليدي براي
364 نفر شغل دايم ايجاد مي شود و در 25 هكتار مجتمع گلخانه اي كليبر با گنجايش
49 واحد توليدي 174 نفر جذب فعاليت مي شوند.
به گفته وي وسعت مجتمع گلخانه اي تبريز 55 هكتار و گنجايش آن 87 واحد توليدي است كه 312نفر را جذب خواهد كرد و مجتمع گلخانه اي اهر با 28 واحد توليدي در
24 هكتار مساحت 101 نفر را، مشغول كار مي كند.محمديان به خبرنگاران تاكيد كرد: 198 نفر در عجب شير و 216 نفر در ملكان، جذب فعاليت در مجتمع هاي گلخانه اي خواهند شد. وي افزود: براي راه اندازي مجتمع هاي فوق 89 ميليارد و 951 ميليون ريال هزينه شده است. در سال جاري 37 ميليارد ريال براي تكميل پروژه ها، در نظر گرفته شده است.

 



موافقت رهبر انقلاب با آزادي 38 مددجوي زن در تربت جام

مشهد - خبرنگار كيهان:
38 تن از مددجويان زن زندان تربت جام آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.
مسئول روابط عمومي اداره زندان هاي خراسان رضوي ضمن بيان خبر فوق افزود: با توجه به سياست سازمان زندان ها و قوه قضاييه مبني بر كاهش جمعيت كيفري و اجراي طرح هاي مدون در اين زمينه و موافقت مقام معظم رهبري، تعدادي مددجو مشمول عفو و تخفيف مجازات قرار گرفتند.
سيدحسن ناصري گفت: بر همين اساس 38 زنداني زن در تربت جام آزاد شدند.
نكته قابل تأمل اين است كه تعدادي از آزادشدگان از زنان سرپرست خانوار بودند كه آزاد شدن آنان تأثير به سزايي بر استحكام بنياد خانواده و كاهش آسيب هاي اجتماعي خواهد گذاشت.

 



توسط ستاد خشكسالي كشور صورت گرفت اختصاص اعتبار براي نخلستانهاي آبادان، خرمشهر و شادگان

اهواز- خبرنگار كيهان: استاندار خوزستان از تخصيص اعتبار براي نجات نخيلات شهرستان هاي آبادان، خرمشهر و شادگان توسط ستاد خشكسالي كشور خبر داد.
سيدجعفر حجازي در دهمين جلسه ستاد خشكسالي استان در اين باره گفت: ستاد خشكسالي كشور براساس دستور رئيس -جمهور 50 ميليارد تومان به منظور تسريع در اجراي طرح غدير و نجات نخيلات آبادان، خرمشهر و شادگان به استان اختصاص داد كه به همين منظور سازمان هاي جهاد كشاورزي و آب و برق بايد ظرف يك هفته آينده براي تامين آب شيرين نخيلات شهرهاي آبادان، خرمشهر و شادگان اقدام كنند.
وي با بيان اينكه اعتبار در نظر گرفته شده براي طرح آبرساني غدير 15 ميليارد تومان است افزود: مابقي اعتبارات براي نخيلات در نظر گرفته مي شود.
استاندار خوزستان در خصوص رفع مشكل آب آشاميدني هنديجان گفت: در حال حاضر 70 درصد مشكل آب اين شهرستان رفع شده است و پيش بيني مي شود طي روزهاي آينده با توافقاتي كه بين شركت هاي آب و فاضلاب شهري و روستايي و سازمان آب و برق خوزستان صورت مي گيرد، بقيه مشكلات آب هنديجان نيز برطرف شود.در ادامه جلسه محسن پويا مديرعامل شركت آب و فاضلاب خوزستان گفت: درباره وضعيت نامطلوب آب آشاميدني روستاهاي آبادان و خرمشهر نيز براساس توافق هايي كه صورت گرفت، آبفاي روستايي بايد روستاهاي اين منطقه را از آبفاي شهري تحويل گيرد و آب مورد نياز روستاها را از خط جديدي تامين كند.

 



پيشرفت 75درصدي طرح آبرساني در سراب

مهربان-خبرنگار كيهان:
عمليات اجرايي طرح آبرساني شهر مهربان شامل حفر سه حلقه چاه و اجراي 18 كيلومتر خط انتقال از سال 89 شروع مي شود.
مهندس موسي پور از پيشرفت فيزيكي 75درصد طرح آبرساني سراب خبر داد و اظهار داشت: براي اجراي طرح آبرساني سراب تاكنون 24 ميليارد ريال هزينه شده است و اين پروژه در حال حاضر از 75درصد پيشرفت فيزيكي برخوردار است.
مهندس موسي پور به اجراي تصفيه خانه فاضلاب سراب در طول فعاليت دولت نهم اشاره نموده و افزود: احداث تصفيه خانه سراب تا الان اعتباري معادل 24 ميليارد ريال هزينه داشته است و در حدود 65درصد پيشرفت فيزيكي دارد و براي تكميل و بهره برداري از اين تصفيه خانه 20 ميليارد ريال اعتبار نياز است.
مدير امور آب و فاضلاب سراب از اجراي طرح آبرساني شهر شربيان با اعتباري بالغ بر 3 ميليارد و 400 ميليون ريال در دولت نهم خبر داد و اعتبار هزينه شده براي ساخت مخزن 2500 متر مكعبي مهربان را
2 ميليارد و 800 ميليون ريال اعلام كرد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14