(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 24 شهريور 1388- شماره 19463
 

آموزش و پرورش استثنايي تهران اعلام كرد قبولي 100 درصدي دانش آموزان استثنايي تهران در كنكور
رئيس پليس مبارزه با موادمخدر ناجا: كشف شيشه 300 درصد افزايش يافت
كلاهبرداري 2 ميليارد و 500 ميليون توماني در مازندران
سازمان محيط زيست: تخليه 2 ميليارد تن مواد دورريز يك معدن در حاشيه رودخانه
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي: 750 ناشنوا امسال حلزون شنوايي دريافت مي كنند
150 اصله نخل در آبادان طعمه حريق شد
شهردار تهران مسئوليت بازسازي مركز توانبخشي وردآورد را برعهده گرفت
رئيس پليس نظارت بر گروه راهبردي ناجا: اعضاي واردكننده شلوارهاي چيني شناسايي و دستگير شدند
مدير محيط زيست رباط كريم خبر داد تعطيل واحد آبكاري كه 125 برابر استاندارد آلودگي توليد مي كرد
دستگيري سه متهم به چاپ اسكناس 5 هزار توماني در چناران
كارگر فرودگاه ساري پول پيدا شده را بازگرداند
گروگانگيري 5/1 ميليون يورويي در تهران
در دادگاه دشت آزادگان رأفت اسلامي محكومي را مسلمان كرد
حوادث كوتاه از كشور
پيرزن فلسطيني پيشنهاد چند ميليون دلاري را رد كرد
اقامه دعوا بر ضد يك شاهزاده سعودي



آموزش و پرورش استثنايي تهران اعلام كرد قبولي 100 درصدي دانش آموزان استثنايي تهران در كنكور

رئيس آموزش و پرورش استثنايي شهرتهران گفت: سال گذشته 99 درصد دانش آموزان استثنايي شهر تهران توانستند در كنكور نمره قبولي كسب كنند كه امسال اين ميزان به 100درصد رسيد.
انسيه سيدجوادي در گفت وگو با فارس اظهار داشت: يكي از اولويت هاي شاخص اين مديريت، خلاق و پويا كردن فكر دانش آموزان استثنايي شهر تهران در راستاي شكوفايي استعدادهاي نهفته آنها بوده است.
وي ادامه داد: اين مديريت با تشكيل اتاق فكر، كميته تحقيق و پژوهش موفق شد كه در دانش آموزان استثنايي شهر تهران انگيزه پژوهش را زنده كرده و آنها را علاقه مند كند كه اين يكي از بزرگترين موفقيت هاي اين مديريت در راستاي خلاق كردن اين دانش آموزان است.
رئيس آموزش و پرورش استثنايي شهر تهران تصريح كرد: در راستاي موفقيت هاي فراواني كه دانش آموزان استثنايي شهرتهران كسب كردند مي توان به كسب مقام هاي برتر توسط 45 دانش آموز استثنايي در سال جاري در مسابقات مختلف كشوري اشاره كرد.
سيدجوادي بيان كرد: اين موفقيت ها را نمي توان بدون برنامه ريزي دقيق و جامع به دست آورد. تمام اين موفقيت ها به جهت برنامه ريزي دقيقي است كه توسط همكاران اين مديريت و آموزش دلسوزانه به دست آمده است.

 



رئيس پليس مبارزه با موادمخدر ناجا: كشف شيشه 300 درصد افزايش يافت

رئيس پليس مبارزه با موادمخدر ناجا از افزايش 300 درصدي ميزان كشفيات ماده اعتيادآور صنعتي شيشه در 5 ماهه نخست امسال خبر داد.
به گزارش فارس، سردار حميدرضا حسين آبادي گفت: 355 كيلو انواع شيشه طي 5 ماهه نخست امسال كشف شده است كه در مقايسه با مدت مشابه در سال قبل ميزان كشفيات اين نوع ماده مخدر خطرناك، 300 درصد افزايش يافته است.
سردار حسين آبادي افزود: موادمخدر و محرك شيميايي از طريق مبادي ورودي و فرودگاه هاي كشور وارد مي شوند، ورود اين نوع موادمخدر عمدتاً از طريق بار همراه مسافران از كشورهاي غربي و اروپايي به خصوص هلند، لهستان و بلژيك و بخشي از آن نيز از آسياي جنوب شرقي مانند كشورهاي تايلند، مالزي و هنك كنگ است.
وي اظهار داشت: كشورهاي هلند، لهستان و بلژيك بزرگترين توليدكننده موادمخدر، محرك و توهم زاي صنعتي در دنيا هستند.
سردار حسين آبادي گفت: افزايش ميزان كشفيات نشان دهنده آن است كه تجارت روانگردان ها كار پرسود و مصرف اين مواد خطرناك نيز در كشور ما رو به افزايش است با روند روبه رشدي كه شاهد آن هستيم، ميزان كشفيات روانگردان ها در سال آينده قطعاً افزايش خواهد يافت.

 



كلاهبرداري 2 ميليارد و 500 ميليون توماني در مازندران

ساري - خبرنگار كيهان:
شركت اينترنتي «جي آي جي» 2 ميليارد و 500 ميليون تومان در مازندران كلاهبرداري كرد.
سرهنگ «رمضان قاسمي» معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي مازندران با اعلام اين خبر افزود: ماهيت اين شركت در پي شكايت 36 نفر از مالباختگان افشا شد.
وي گفت: اين شركت مانند گلدكوئيست فعاليت هرمي داشت و در پوشش كار اقتصادي و تجاري چند ماهي در مازندران فعال بود.
وي درباره نحوه فعاليت اين شركت گفت: فعالان اين شركت هرمي با ادعاي پرداخت سود بيشتر مبالغ كلاني از سهامداران خود دريافت كردند بدون آنكه سودي به آنها بپردازند.قاسمي با هشدار به مردم در خصوص گرفتار شدن در دام اين قبيل شركت ها كه هدفي جز سركيسه كردن ندارند افزود: 2 نفر از صاحبان اصلي اين شركت هرمي و چند فعال آن دستگير و تحويل مراجع قضايي شدند.

 



سازمان محيط زيست: تخليه 2 ميليارد تن مواد دورريز يك معدن در حاشيه رودخانه

يك كارخانه زغال سنگ بيش از 2 ميليارد تن مواد دورريز را از معادن زغال سنگ در منطقه زير آب جاده فيروزكوه در حاشيه رودخانه شش رودبار تخليه و كوه عظيمي از زباله را ايجاد كرده است.
سروش مدبري، مديركل دفتر آب و خاك سازمان محيط زيست، همچنين درباره آلودگي ناشي از معادن متروك گفت: يكي ازمشكلاتي كه در زمينه فعاليت كارخانه ها و معادن وجود دارد، اين است كه برخي كارخانه ها و معادن پس از تعطيل شدن نسبت به پاكسازي آلودگي ها اقدام نمي كنند و اين آلودگي ها براي مدت ها باقي مي ماند.
وي با اشاره به فعاليت كارخانه زغال سنگ در جاده فيروزكوه ادامه داد: اين معادن در زمان فعاليت موظف نبوده اند كه رفع آلودگي كنند به همين خاطر پس از تعطيل شدن نيز اين آلودگي ها باقي مي ماند.
مدبري همچنين با اعلام اين خبر كه شركت زغال سنگ البرز مركزي بيش از 2 ميليارد تن مواد دورريز را از معادن زغال سنگ خارج كرده و در حاشيه رودخانه تخليه كرده است، گفت: اين مواد دورريز كوه عظيمي از زباله را در حاشيه رودخانه شش رودبار ايجاد كرده است و بدون شك در آينده نيز اين مواد دورريز بيشتر خواهد شد.
وي با بيان اين كه برنامه مديريتي براي معادن متروك وجود ندارد، گفت: اين مسئله نياز به نوشتن قانون و پيگيري جدي دارد.
مدبري به فارس گفت: در قانون معدن 3 درصد از درآمدهاي معادن براي بازگردان معادن، به حساب وزارت جهاد كشاورزي ريخته مي شود و با توجه به شرايط ايجاد شده اين مسئله نيز قابل پيگيري است.
وي با اشاره به تصويب ضوابط پسماندهاي بخش پزشكي گفت: البته ضوابط كشاورزي نيز تهيه شده و براي تصويب به كميسيون زيربنايي دولت ارسال شده است.

 



وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي: 750 ناشنوا امسال حلزون شنوايي دريافت مي كنند

رئيس هيئت امناي وزارت بهداشت گفت: از ابتداي امسال تاكنون 400 پروتز حلزون شنوايي بين ناشنوايان توزيع شده است و350 دستگاه حلزون شنوايي ديگر نيز تا آخر سال با يارانه دولتي در اختيار ناشنوايان واجد شرايط قرار مي گيرد.
ابراهيم متوليان در گفت وگو با فارس، افزود: علاوه بر 400 پروتز حلزون شنوايي كه از ابتداي امسال از خارج خريداري شده و در اختيار ناشنوايان قرار گرفته است، يك محموله شامل 250 دستگاه حلزون شنوايي نيز به تازگي وارد كشور شده كه توزيع مي شود، تا آخر سال نيز دو محموله ديگر هر يك شامل 50 دستگاه حلزون شنوايي وارد كشور مي شود.
به گفته وي هزينه هر پروتز حلزون شنوايي كه بايد از خارج وارد شود بين 19 تا 21 ميليون تومان است و با هزينه عمل جراحي و يك ميليون تومان هزينه 50 تا 100 جلسه گفتار درماني هزينه اين خدمت درماني براي هر بيمار به طور متوسط 25 ميليون تومان تمام مي شود. كه بخش عمده اين هزينه از سوي وزارت بهداشت پرداخت مي شود و حدود 5 ميليون تومان آن را بهزيستي بايد بپردازد. البته پروتزهاي خاص شنوايي كوچكتر، با قيمت 30 ميليون توماني هم وجود دارد كه براي بيماران خاص خريداري مي كنيم.
وي گفت: تمام مراكز درماني مجاز جراحي كاشت حلزون شنوايي در تهران شامل بيمارستان حضرت رسول(ص) اميراعلم، لقمان الدوله و بقيه الله و دو بيمارستان ديگر در مشهد و شيراز در اين زمينه فعال هستند.

 



150 اصله نخل در آبادان طعمه حريق شد

بر اثر بي احتياطي 150 اصله نخل در آبادان شنبه شب دچار حريق شدند.
اين نخلستان كه در جاده خسروآباد، جنب پاسگاه مرزي منيوحي واقع شده به علت پاك سازي نادرست علف هاي هرز دچار آتش سوزي شد.
بنا به اين گزارش، اهالي اين روستا بلافاصله براي مهار آتش از سازمان آتش نشاني كمك خواستند كه با وجود حضور به موقع ماموران اطفاي حريق سازمان آتش نشاني آبادان، بر اثر اين آتش سوزي تعداد بيش از 150 اصله نخل طعمه حريق شد.

 



شهردار تهران مسئوليت بازسازي مركز توانبخشي وردآورد را برعهده گرفت

شهردار تهران با حضور در مركز بهزيستي و توانبخشي وردآورد در محدوده منطقه 21 ضمن بازديد از بخشهاي مختلف آن با اشاره به مشكلاتي كه اين مركز با آن روبروست، گفت: شهرداري تهران مسئوليت بازسازي كامل اين مجموعه را برعهده مي گيرد.
به گزارش خبرگزاري مهر، دكتر محمدباقر قاليباف عصر يكشنبه در اين بازديد از بخشهاي مختلف جراحي محدود خيريه، مجموعه دندانپزشكي و آسايشگاههاي مختلف ديدن كرد.
شهردار تهران در ادامه با اشاره به مشكلاتي كه اين مركز با آن روبروست گفت: شهرداري تهران مسئوليت بازسازي كامل اين مجموعه را برعهده مي گيرد.
وي با بيان اينكه تا جايي كه بتوانيم به اينگونه مراكز كمك مي كنيم، گفت: افراد خيري كه اين مجموعه را حمايت مي كنند قصد دارند بخش درماني مركز را توسعه دهند كه در اين خصوص شهرداري منطقه 21 طي دو ماه آينده قطعه زميني را در نزديكترين نقطه به مترو در اختيار مركز قرار مي دهد.
قاليباف ادامه داد: هزينه پروانه ساخت و خاكبرداري اين مجموعه را شهرداري تقبل مي كند و بقيه كارها برعهده خيرين خواهد بود.
وي زمان پايان بازسازي را 18 ماه اعلام كرد و گفت: اگر بازسازي مركز بيش از 18 ماه طول بكشد بايد به مديريت خود شك كنيم زيرا 18 ماه براي يك مجموعه 24 تختخوابي زياد هم است.
شهردار تهران در ادامه به آسيبهاي روحي و رواني كه بر كاركنان چنين مراكزي وارد مي شود اشاره كرد و گفت: از سوي سازمان رفاه شهرداري هر ششماه يك بار خدمات ويژه اي به كاركنان خدوم اين مركز ارائه مي شود تا با انگيزه بيشتري به كار خود ادامه دهند.
گفتني است، مركز بهزيستي و توانبخشي وردآورد در زميني بالغ بر 30 هزار متر مربع در محدوده وردآورد واقع شده و نزديك به 40 سال قدمت دارد.

 



رئيس پليس نظارت بر گروه راهبردي ناجا: اعضاي واردكننده شلوارهاي چيني شناسايي و دستگير شدند

رئيس پليس نظارت بر اماكن عمومي ناجا گفت: 3 نفر از عوامل ورود و توزيع شلوارهاي موهن شناسايي و دستگير شدند.
به گزارش فارس، سرهنگ عباس ميرايي در جمع خبرنگاران افزود: پليس پس از اطلاع از موضوع شلوارهاي موهن زنانه اقدامات ويژه اي را در دستور كار قرار داد و تمام اماكني كه احتمال عرضه اين شلوار مي رفت را بازرسي كرد.
رئيس پليس نظارت بر اماكن عمومي ناجا افزود: پس از بررسي هاي لازم متوجه شديم اين شلوارها از طريق جزيره قشم وارد تهران شده است. با هماهنگي قضايي مكان مورد نظر در جزيره قشم بازرسي شد.
وي اظهار داشت: متوجه شديم كه اين كالاها در بين ديگر كالاهاي قاچاق و به صورت محدود به كشور وارد شده است.
وي افزود: فرد واردكننده و مغازه هايي كه اقدام به ارائه اين شلوار مي كردند پس از كسب اطلاع از طريق اخبار تمام شلوارها را جمع آوري كرده اند.
سرهنگ ميرايي گفت: از 48 شلوار موهن وارد شده در كشور تنها 3 شلوار فروخته شده است و تمام اين شلوارها از واحدهاي صنفي پوشاك جمع آوري شده اند.
وي گفت: واردكننده اين شلوارها به دستگاه قضايي معرفي شده و در حال حاضر بازداشت شده است اما ديگر افراد مرتبط فعلاً با قرار قانوني آزاد هستند. اين افراد سوء نيتي در ارائه اين شلوارها نداشته اند.
سرهنگ ميرايي گفت: كشور توليدكننده اين شلوارها مشخص نيست و از آنجايي كه اين شلوارها چندين مارك مختلف دارند نمي توان با استناد از كشور خاصي سخن گفت اما اين شلوارها از طريق يكي از كشورهاي حوزه خليج فارس به صورت قاچاقي به كشور وارد شده است.
وي اظهار داشت: اگر مشخص شود كه كشور خاصي اين شلوارها را توليد كرده از طريق پليس بين الملل و وزارت امور خارجه موضوع را پيگيري خواهيم كرد.

 



مدير محيط زيست رباط كريم خبر داد تعطيل واحد آبكاري كه 125 برابر استاندارد آلودگي توليد مي كرد

مدير محيط زيست رباط كريم گفت: يك واحد آبكاري به دليل توليد فاضلاب كه 125 برابر استانداردهاي مجاز آلودگي داشته است، تعطيل شد.
محمد رستگاري، در گفت وگو با فارس با اعلام اين خبر افزود: اين واحد آبكاري به دليل فاضلاب هايي كه توليد مي كرد باعث آلودگي آب منطقه شده است.
وي ادامه داد: همچنين يك واحد توليد آلومينيوم نيز به دليل آلودگي هوا و آب در منطقه رباط كريم تعطيل شد.
مدير محيط زيست رباط كريم ادامه داد: كارخانه آسفالتي كه در اين منطقه قرار داشت به خاطر تفكيك شن و ماسه باعث ايجاد گردوغبار شده بود كه با پيگيري هاي محيط زيست و همكاري مراجع قضايي تعطيل شد.
وي تاكيد كرد: محيط زيست در اجراي ماده 11و12 قانون حفاظت محيط زيست و ماده 12 قانون نحوه جلوگيري از آلودگي هوا، با هرگونه فعاليت واحدهاي صنعتي كه توليد آلودگي هوا و آب داشته باشند، برخورد جدي مي كند.

 



دستگيري سه متهم به چاپ اسكناس 5 هزار توماني در چناران

چناران - خبرنگار كيهان:
فردي كه در ازاي خريد يك كالا در چناران يك قطعه اسكناس جعلي 5 هزار توماني ارائه داده بود با هوشياري فروشنده و حضور بموقع مأموران انتظامي دستگير شد.
در پي اطلاع يكي از كسبه شهر چناران مبني بر عرضه اسكناس جعلي 5 هزار توماني در قبال خريد كالا از وي، پليس، مامورين در محل حاضر و ضمن دستگيري عرضه كننده يك قطعه اسكناس جعلي از متهم كشف و ضبط كردند.
به گزارش خبرنگار به نقل از معاونت اجتماعي فرماندهي انتظامي چناران ماموران پس از كسب نيابت قضايي و هماهنگي با كلانتري طبرسي شمالي مشهد ضمن دستگيري دو همدست وي رايانه و چاپگري را كه با آن اقدام به چاپ اسكناس مي كردند كشف و ضبط كردند.
دستگيرشدگان به استفاده از هشت فقره از اين نوع اسكناس ها اعتراف كردند.

 



كارگر فرودگاه ساري پول پيدا شده را بازگرداند

ساري - خبرنگار كيهان:
يك كارگر خدماتي فرودگاه ساري 11 هزار دلار و 40ميليون ريال چك پول پيدا شده در اين فرودگاه را تحويل مسئولان داد.
اين كارگر ساعي و نيك كرداركه «محمد مهدوي» نام دارد، در حين انجام وظيفه يك كت مردانه را يافت كه درون آن اين وجه نقد قرار داشت.
در پي اقدام انساني اين كارگر خدماتي مسئولان فرودگاه ساري با بررسي هاي صورت گرفته از طريق مدارك موجود در كت جا مانده در سرويس بهداشتي فرودگاه، مالك آن را يافته و محتويات مربوطه را به وي دادند.
مسئولان فرودگاه ساري از اين حركت تحسين برانگيز كارگر خدماتي تجليل كرده اند.

 



گروگانگيري 5/1 ميليون يورويي در تهران

گروگانگيري 5/1 ميليون يورويي مرد جوان با دستگيري 3 عضو اين باند در محل اختفايشان پايان يافت.
به گزارش فارس، عصر 17 مرداد امسال مرد ميانسالي با مراجعه به كلانتري 122 دربند عنوان كرد كه فرزند وي به نام مهدي براي رفتن به محل كار خود از منزلي واقع در منطقه ولنجك خارج شده اما تاكنون به منزل بازنگشته و هيچگونه تماسي نيز از طرف وي با افراد خانواده گرفته نشده است و به تلفن همراه وي نيز پاسخگو نيست.
اين مرد از تاريخ 20 مرداد با مراجعه به اين پايگاه مدعي شد: افراد ناشناسي با خانه وي تماس گرفته اند و عنوان كرده اند كه پسر اين فرد در اختيار آنها است و در صورتي وي را آزاد خواهند كرد كه مبلغ 5/1 ميليون يورو را در قالب اسكناس هاي 500 يورويي به آنها بدهد.
با توجه به حساسيت بالاي موضوع بلافاصله با انجام هماهنگي هاي لازم قضايي با داديار شعبه 2 دادسراي جنايي تهران، پرونده براي رسيدگي هاي تخصصي شناسايي گروگانگيران و آزادي گروگان در اختيار كارآگاهان قرار گرفت.
با توجه به فشار رواني شديد ايجاد شده از سوي گروگانگيران بر خانواده مهدي، به دنبال تماس مجدد گروگانگيران با پدر خانواده وي بدون اطلاع كارآگاهان با تهيه مبلغ 100 هزار يورو در محل موردنظر متهمان حاضر و اقدام به گذاشتن كيف حاوي پول در آن محل كرد كه مجدداً يكي از گروگانگيران با وي تماس گرفت و درخواست پرداخت نوبت دوم پول را از پدر مهدي كرد كه در اين مرحله وي به پليس مراجعه كرد و موضوع را به اطلاع كارآگاهان اداره يازدهم رساند.
سرانجام در ساعت 5 بعدازظهر 22 شهريور امسال درحالي كه يكي از متهمان اقدام به تماس تلفني با خانواده گروگان كرده بود، وي را در بلوار مرزداران شناسايي و دستگير كردند.
با انتقال سريع وي به اداره يازدهم پليس آگاهي وي در همان ساعات اوليه دستگيري به انجام آدم ربايي اعتراف كرد و در ادامه با ارائه نشاني مخفيگاه همدستان خود و محل اختفاي گروگان، تيم هاي ويژه پليس آگاهي و كارآگاهان اداره يازدهم در اين محل ها حاضر و طي 2 عمليات غافلگيرانه همزمان، درحالي كه گروگانگيران منتظر بازگشت فرزين بودند قبل از امكان تماس با يكديگر و نشان دادن هرگونه عكس العملي دستگير و فرد گروگان شده نيز در داخل يك گاراژ كرايه شده توسط آدم ربايان، درحالي كه به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود و دست و پاي وي نيز با زنجير بسته شده بود از دست آنها رهايي يافت.
در بازرسي انجام شده از مخفيگاه متهمان دستگير شده و محل اختفاي گروگان، كارآگاهان موفق به كشف مقاديري ماده مخدر از نوع ترياك، يك دستگاه بي سيم و تعدادي احكام جعلي ارگان ها و سازمان هاي دولتي مختلف شدند.
مهدي در زمان آزادي و در زمان انتقال به بيمارستان درباره چگونگي به گروگان گرفته شدنش به كارآگاهان گفت: ساعت 7 صبح روز 17 مرداد پس از خروج از منزل براي رفتن به محل كار به ابتداي كوچه رسيدم كه در يك لحظه سرنشينان يك دستگاه خودروRD با توقف در مقابل من، درحالي كه دستبند و بي سيم به همراه خود داشتند با معرفي خود به عنوان مأمور عنوان داشتند كه چهره وي را در اغتشاشات بعد از انتخابات اخير شناسايي كرده اند و بايد به منظور پاره اي از توضيحات به همراه آنان بروم وپس از سوار كردن به داخل خودرو، با زدن دستبند به دست و چشم بند به چشمانم من را به مكان نامعلومي منتقل و پس از آن هويت واقعي خود را اعلام كردند و از خانواده من درخواست پرداخت پول كردند.
با انتقال گروگانگيران دستگير شده به اداره يازدهم پليس هويت ديگر متهمان دستگير شده به اسامي محمد 40 ساله و محمدرضا 25 ساله مشخص شد.

 



در دادگاه دشت آزادگان رأفت اسلامي محكومي را مسلمان كرد

رئيس دادگستري دشت آزادگان از تشرف يكي از صابيين به اسلام پس از استفاده از رأفت اسلامي در دادگاه خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي دادگستري كل خوزستان، احمد فاتحي گفت: يكي از صابيين اين شهرستان پس از روبه رو شدن با رأفت اسلامي در دادگاه به دين مبين اسلام مشرف شد.
وي افزود: اين فرد صابيي به نام ستار - ز به اتهام دعانويسي و رمالي دستگير و به اين دادگستري معرفي شد كه پس از حاضر شدن در جلسه دادرسي و در مرحله صدور حكم با توجه به سياست حبس زدايي مورد رأفت اسلامي قرار گرفت كه اين مسئله وي را تحت تاثير قرار داد.
فاتحي ادامه داد: مشاراليه با مشاهده اخلاق اسلامي از سوي محكمه، آمادگي خود را براي ورود به دين مبين اسلام اعلام كرد كه با حضور يكي از همكاران قضايي كه روحاني است به كتاب قرآن قسم ياد كرد و شهادتين را به زبان آورد.

 



حوادث كوتاه از كشور

دستگيري دو كلاهبردار
اراك- ايرنا: دو كلاهبردار در اراك دستگير شدند. يكي از كلاهبرداران كه ساكن يكي از استان هاي جنوبي كشور است قصد فروش يك هزار عدد سكه به همراه يك مجسمه عتيقه تقلبي را داشت كه در محل معامله با خريدار دستگير شد. كلاهبردار ديگر شخصي است كه با جعل نامه و مهر بنياد شهيد در اراك اقدام به دريافت 130ميليون ريال تسهيلات از بانك ها كرده بود.
جاعلان اسناد دولتي در زندان
بابلسر- خبرگزاري فارس: سه نفر كه در شهرستان بابلسر و شهرهاي اطراف مبادرت به جعل گواهينامه، كارت معافيت و پايان خدمت سربازي و همچنين جعل مدارك تحصيلي مي كردند دستگير شدند. اين افراد براي صدور مدارك جعلي از افراد مبلغ 4ميليون و500 هزار تومان دريافت مي كردند. تاكنون از اين افراد 10جلد گواهينامه جعلي و يك سري تصاوير مدارك جعلي كه توسط اين جاعلان براي افراد مختلف طراحي و صادر شده بود كشف شد.
كف زنان فيوج
¤ باند سارقان كف زن به نام طايفه فيوج در بابلسر دستگير شدند. در اين رابطه دو زن كه در جلوي بانكها و فروشگاههاي بزرگ خود را گردشگر معرفي مي كردند دستگير شدند.
اين افراد با توجه به آشنايي به زبانهاي عربي و انگليسي به بهانه دريافت پول رايج ايران و به هنگام شمارش اسكناس هاي ايراني، پول شهروندان بابلسري را بسيار ماهرانه كف زني مي كردند.
دو مرد سارق و كف زن ديگر متواري شدند كه تلاش براي دستگيري آنان ادامه دارد.
توقيف اتوبوس حامل افاغنه
قم- ايرنا: با توقيف يك دستگاه اتوبوس 33افغاني غيرمجاز در قم دستگير شدند. اين افراد براي طرد از كشور تحويل اردوگاه اتباع خارجي شدند.
قتل در اثر اختلافات خانوادگي
بجنورد- خبرگزاري فارس: داماد سابق خانواده اي در يكي از خيابانهاي شهر آشخانه مورد اصابت چاقوي برادرزنش قرار گرفت و بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد. با شناسايي محل اختفاي قاتل وي دستگير شد.
ايجاد مزاحمت براي خواهرش علت قتل اعلام شد. اين خانواده چندين بار مورد تهديدات مقتول قرار داشت.
كشف سيگارهاي سرطان زا
پيرانشهر- خبرگزاري فارس: بيش از 350هزار نخ سيگار در پيرانشهر كشف شد. در اين رابطه 5 نفر قاچاقچي دستگير شدند. بيشتر سيگارهاي مكشوفه، تقلبي غيربهداشتي و سرطان زا بودند.
دستگيري مرد آشغال جمع كن
سمنان- خبرنگاركيهان: مرد 46ساله اي كه مدت 10سال اقدام به جمع آوري و نگهداري زباله در منزل خود و ايجاد مزاحمت و ترس براي مردم مي شد در شاهرود دستگير شد. اين مرد آشغال جمع كن با ظاهري ترسناك با شكايت اهالي منطقه به دليل ايجاد مزاحمت براي مردم دستگير شد.
پلمب واحدهاي صنفي متخلف
رشت- خبرنگاركيهان: چهار واحد صنفي بازيهاي رايانه اي در فومن به علت برپايي بساط قمار و روزه خواري پلمب شد. ايجاد مزاحمت عده اي در مقابل اين واحدها از ديگر دلايل پلمب اين واحدها است.
كشف تجهيزات گيرنده ماهواره
گرگان- خبرنگاركيهان: بيش از 800 دستگاه تجهيزات گيرنده ماهواره طي هفته گذشته در استان گلستان كشف شد. همچنين 678 حلقه سي دي غيرمجاز نيز در اين استان به دست آمد. پليس گلستان 8 قبضه سلاح قاچاق را كشف و هشت نفر از اراذل و اوباش استان را نيز در اين مدت دستگير كرد.
توقيف تريلر حامل ترياك
زنجان- خبرنگاركيهان: 850 كيلوگرم ترياك در زنجان كشف شد. اين مواد به طرز ماهرانه اي در كف يك دستگاه تريلر جاسازي شده بود كه در آزادراه قزوين- زنجان و حوالي شهرستان ابهر كشف شد. راننده تريلر كه صاحب محموله بود دستگير شد. اين محموله از بندرعباس بارگيري و در حال حمل به شمال غرب كشور بود. ارزش محموله كشف شده بيش از 50ميليارد ريال است.

 



پيرزن فلسطيني پيشنهاد چند ميليون دلاري را رد كرد

يك پيرزن فلسطيني پيشنهاد چندين ميليون دلاري صهيونيست ها براي فروش باغ خود را رد كرد.
به گزارش پايگاه اينترنتي «القدس»، «ام محمد» پيرزن سالخورده و كشاورز فلسطيني، تاكنون، بارها پيشنهاد اشغالگران صهيونيست را براي فروش تاكستان خود رد كرده است.اين پيرزن فلسطيني گفت: براي دفاع از سرزمين پدري، هرگز حاضر به معامله با اشغالگران نيست.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي به نقل از خبرگزاري نيوز فلسطيني اين پيرزن فلسطيني گفت: من بهترين انگورها را دارم ولي بايد آن را با قيمت بسيار پاييني به فروش برسانم، چرا كه به خاطر ديوار حائل، قادر نيستم به قدس بروم و آن را در آنجا بفروشم.اين پيرزن سالخورده فلسطيني كه مادر يك اسير نيز هست با وجود ماه مبارك رمضان و روزه داري، هر روز كيلومتر ها راه طي مي كند تا محصول تاكستان خود را از شر صهيونيست ها حفظ كند.صهيونيست ها كه با شيوه هاي مختلف تاكنون تلاش كرده اند كه اين پيرزن فلسطيني را وادار به فروش باغ خود كنند، هر بار با جواب منفي وي، مواجه مي شوند و با شيوه هاي گوناگوني تلاش مي كنند، آن را از چنگش درآورند.

 



اقامه دعوا بر ضد يك شاهزاده سعودي

وكيل مصري با ارائه شكايتي به دادستان مصر خواستار محاكمه يك شاهزاده عربستاني به دليل رواج فحشا و اباحه گري شد.
به گزارش پايگاه اينترنتي «اليوم السابع»، «ايمن رايح» در شكايت خود، شاهزاده وليدبن طلال مالك مجموعه كانال هاي ماهواره اي «روتانا» و «فوكس مويز» را متهم به اشاعه اباحه گري از طريق نمايش فيلم هاي ضداخلاقي توسط ماهواره نايل ست كرد.وي در شكايت خود اين شاهزاده عربستاني را متهم به بي توجهي به آداب و سنن اسلامي و عدم رعايت اخلاق در شبكه هاي ماهواره اي خود كرده است.ايمن رايح در شكايت خود كه به عبدالمجيد محمود دادستان كل مصر ارائه شده است، «امين بسيوني» مديركل شركت مصري كانال هاي ماهواره اي نايل ست و وليدبن طلال را متهم به پخش فيلم هايي كرده است كه داراي صحنه هايي برخلاف حجب و حيا است و با سنت و اخلاق اسلامي مغايرت دارد.اين وكيل مصري در شكايت خود از دادستان مصر، خواستار محاكمه و مجازات آنها و جلوگيري از ادامه پخش برنامه هاي كانال ماهواره اي «فوكس مويز» از طريق نايل ست شده است. در شكايت ايمن رايح آمده است: اين كانال ها، با نمايش فيلم هاي خود، باعث تحريك جوانان به عمل زناي محارم و پشت پا زدن به بسياري از اخلاق و سنن اسلامي مي شود و همچنين به حرمت ماه مبارك رمضان نيز احترام نمي گذارد و با نشر افكار و رفتارهاي جهنمي به مسلمانان توهين مي كند.در شكايت اين وكيل مصري آمده است كه كانال ماهواره اي فوكس يكي از كانال هاي شبكه جهاني فوكس است كه امپراطور رسانه اي جهان و صهيونيست معروف رابرت مرداك مالك آن است و هدف آن حمايت از اسرائيل و سردمداران نژادپرست آن بر ضد اعراب و مسلمانان است.اين درحالي است كه وليدبن طلال مالك كانال روتانا و فوكس مويز در خاورميانه به امپراطور «رذيلت و فساد» معروف است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14