(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 24 شهريور 1388- شماره 19463
 

حديث دشت عشق
تبريز ركورد تماشاگر در ليگ نهم را شكست كرمان به مس اميدوار شد
اخبار كوتاه از فوتبال
دارنده مدال برنز جهاني همه كشتي گيران شانس كسب مدال دارند
كار سخت ميلان در خانه مارسيليگ قهرمانان اروپا
خواندني از ورزش ايران
قول سعيدلو براي پرداخت پاداش به كشتي گيران جهاني
بسكتباليست هاي ذوب آهن فردا به مجارستان مي روند



حديث دشت عشق

به ياد سرتيپ پاسدار شهيد «بهرام آريافر»
از كوير خشك دنيا تا بهشت سبز
شهيد «بهرام آريافر» در پانزدهم بهمن ماه 1326 ديده به جهان گشود. وي به مدت هشت سال و پنج ماه در جبهه هاي كردستان، خرمشهر، آبادان و مهران فعاليت گسترده اي داشت و بعداز اين مدت، فرمانده دانشكده تكميلي تهران بود و بعداز گذراندن دوره دافوس به عنوان مديركل عملياتي انتظامي مشغول انجام وظيفه گرديد تا اينكه يك روز كه به همراه همكاران با بالگرد براي سركشي به پاسگاه هاي منطقه عملياتي واقع در فرماندهي انتظامي كرمان در محلي به نام دربند و بهاباد اعزام گرديده بود، بالگرد براثر كمبود سوخت و بدي هوا سقوط كرد.
اين حادثه موجب مجروح شدن سرنشينان گرديد و شهيد آريافر پس از چند روز دست و پنجه نرم كردن با شرايط سخت كويري به درجه رفيع شهادت نائل شد. گفتني است اجساد اين شهدا با تلاش و كوشش بسيج همگاني در مورخه 13/7/1374 كشف گرديد.

 



تبريز ركورد تماشاگر در ليگ نهم را شكست كرمان به مس اميدوار شد

هفته ششم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي ايران با توقف و شكست مدعيان و صعود پيكان به صدر جدول رده بندي آغاز شد تا پس از مقاومت سپاسي شيراز، پيكان قزوين صدرنشين جديد نهمين دوره ليگ باشد.
رقابتهاي فوتبال ليگ برتر در شرايطي يكشنبه شب با برگزاري 8 ديدار وارد هفته ششم خود شد كه پيكان مثل پيروزي هفته گذشته خود كه با تنها گل ايمان رزاقي راد مقابل تراكتورسازي بدست آمد موفق شد اين بار هم با همين نتيجه و گل دقيقه 62 رزاقي راد استيل آذين را از پيش روي بردارد و به لطف توقف مقاومت سپاسي و استقلال تهران و همچنين شكست سنگين و دور از انتظار ذوب آهن مقابل مس به صدر جدول صعود كند. رعايت كامل اصول دفاعي از سوي بازيكنان پيكان و اشتباه فاحش كاظم برجلو مدافع استيل آذين در پيروزي تيم پيكان در اين ديدار نقش مهمي داشت. اما يكي از مهمترين و پرتماشاگرترين بازي هاي ليگ را اين هفته در ورزشگاه يادگار امام(ره) تبريز شاهد بوديم، جائيكه 80 هزار تماشاگر تبريزي از بازي تيم هاي تراكتورسازي و استقلال تهران استقبال كرده بودند. در اين ديدار كه به تساوي يك بر يك رسيد گلهاي بازي روي ضربه ايستگاهي و ضربه سر به ثمر رسيد تا سهم هر دو تيم در اين ديدار يك امتياز باشد. تيم جوان و كم تجربه تراكتورسازي هرچند كه در اين ديدار به لطف حمايت پرشور طرفدارانش در اكثر دقايق و به خصوص در نيمه دوم صاحب توپ و ميدان بود اما نتوانست برتجربه تيم ميهمان غلبه كند.
تيم مس كرمان كه پس از پشت سر گذاشتن مسايل حاشيه اي طي چند هفته اخير به نتايج خوبي دست پيدا كرده بود اين هفته هم پيروزي خيره كننده و درخشاني را مقابل تيم ذوب آهن(5-2) بدست آورد تا اين تيم از يك طرف دوباره به جمع مدعيان اضافه شود و از طرف ديگر پرويز مظلومي به تعهد خود كه عنوان كرده بود مس واقعي در ديدار با ذوب آهن رو خواهد شد عمل كرده باشد. سپاهان اصفهان هر چند كه تاكنون در بازيهاي خارج از خانه شكننده ظاهر شده اما در بازيهاي خانگي به پيروزيهاي پرگلي دست پيدا كرده است. طلايي پوشان اصفهاني اين بار با نتيجه سه بر يك از سد تيم پاس همدان گذشتند تا امير قلعه نويي مقابل شاگرد سابق خود عليرضا منصوريان دست پر از ميدان خارج شود. نكته قابل بحث در اين ديدار اعتراض دوباره و شديد مربيان تيم پاس همدان به عملكرد داوري بود، بطوريكه گمالوويچ مربي پاس در پايان بازي عنوان كرد كه اين ديدار بايد به خاطر اشتباهات داوري مجددا تكرار شود!!
استقلال اهواز در شبي كه خداداد عزيزي سرمربي اين تيم اعتقاد داشت كه شاگردانش ضعيف ترين بازي خود را مقابل صباي قم به نمايش گذاشتند و شانس آوردند كه با گلهاي بيشتري شكست نخوردند با يك گل در اهواز مغلوب نماينده قم شدند تا ضيايي و شاگردانش پس از دو شكست پياپي تا حدودي از بحران خارج شوند. جمله عزيزي هم در پايان اين بازي خطاب به بازيكنانش جالب بود: «با توجه به شكست هاي پياپي استقلال اهواز اگر بازيكنان اين تيم فكر مي كنند كه من مقصر اين ناكامي ها هستم، از تيم مي روم.»
تقابل دو تيم ناكام ملوان و فولاد كه روزهاي خوشي را سپري نمي كنند در انزلي و در حضور بيش از 10 هزار تماشاگر با گلي كه آلوز از روي نقطه پنالتي به ثمر رساند به سود ملوان پايان يافت تا لوكا بوناچيچ براي چندمين بار اعلام كند كه برخي بازيكنان فولاد استحقاق پوشيدن پيراهن اين تيم را ندارند و اصلا در حد و اندازه هاي فولاد نيستند.
ديدار تيم هاي ابومسلم مشهد با راه آهن شهرري و سايپا كرج با مقاومت سپاسي هم با نتايج مشابه يك بر يك به پايان رسيد. ابومسلم با اين تساوي همچنان در حسرت كسب اولين پيروزي در ليگ نهم باقي ماند و سايپا هم كه تا به اينجاي كار بسيار پرفراز و نشيب ظاهر شده در خانه توانست برابر مقاومت سپاسي كه يكي از تيم هاي خوب اين فصل نشان داده به يك امتياز دست يابد.
نتايج كامل ديدارهاي هفته ششم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به شرح زير است:
¤ سپاهان اصفهان 3- پاس همدان يك
گل ها: احمد جمشيديان (30و 70) ابراهيم توره (52) براي سپاهان- هادي اصغري (47) براي پاس
اخراج: اميد خورج (84) از پاس
¤ ابومسلم مشهد 1- راه آهن شهر ري1
گل ها: مسعود همامي (2- گل به خودي) براي ابومسلم- حسين كوشكي (16) براي راه آهن
¤مس كرمان 5- ذوب آهن اصفهان 2
گل ها: ادينهو (29، 54، 62) فرزاد آشوبي (41-پنالتي) و مهدي رجب زاده (66) براي مس- محمد حسيني (61) و حسن اشجاري (72) براي ذوب آهن
¤سايپا كرج 1- مقاومت سپاسي شيراز 1
گل ها: كريم انصاري فرد (46) براي سايپا- شهرام گودرزي (48) براي مقاومت
¤ استقلال اهواز صفر- صباي قم يك
گل: عباس محمد رضايي (59)
¤ملوان بندرانزلي 1- فولاد خوزستان صفر
گل: آدريانو آلوز (69-پنالتي)
¤ استيل آذين تهران صفر- پيكان قزوين 1
گل: ايمان رزاقي راد (63)
¤ تراكتورسازي تبريز 1- استقلال تهران 1
گل ها: محمد ابراهيمي (80) براي تراكتورسازي- فرهاد مجيدي (24) براي استقلال

 



اخبار كوتاه از فوتبال

پيرواني: نه حوصله جنگ دارم و نه التماس مي كنم
سرمربي تيم ملي فوتبال اميد ايران به باشگاه ها اخطار داد در صورتي كه اجازه حضور بازيكنان شان را در اردوي تيم ندهند، اين بازيكنان كنار گذاشته خواهند شد.
غلامحسين پيرواني درباره اظهارنظر مايلي كهن كه گفته «اجازه حضور بازيكنانش را در اردوي پيك نيكي تيم اميد نمي دهد» گفت: مشكلي نيست. هر كسي نيايد خط مي خورد. به من مربوط نيست. تا جايي كه به من ارتباط دارد را انجام داده ام. ديگر نمي توانم التماس كنم. حوصله ندارم با همه جنگ و ستيز كنم. در هر صورت فدراسيون بايد آن قدر قوي كار كند كه كارها پيش برود. ما داريم زحمت مان را مي كشيم.
وي در پاسخ به اين سؤال كه آيا در ليگ بازيكن خوبي را كه بتواند به تيم كمك كند، پيدا كرده ايد، گفت: ابراهيم زاده از تراكتورسازي را بازيكن خوبي ديديم. دو بار او را دعوت كرديم اما، مربي اش اجازه نداد در تمرينات تيم اميد شركت كند و ما او را خط زديم. مسلمان را هم دعوت كرديم اما، وقتي او نيامد، اين بازيكن را هم كنار گذاشتيم. از اين به بعد هم همين كار را مي كنيم هر بازيكني كه دعوت شد و در تمرينات شركت نكرد، در اردوهاي بعدي دعوت نخواهد شد. وي در پاسخ به اين سؤال كه با اين اتفاق آيا تيم اميد ضرر نمي كند؟ گفت: چه كار كنم؟ مي گوييد بروم و التماس كنم؟ مسئوليت اين كار با فدراسيون فوتبال و كميته ملي المپيك است. من با آنها صحبت كرده ام و گفته ام كه بايد ما با تمام قوا كار كنيم.
پيرواني با بيان اينكه اردوي تيم اميد از امروز ظهر آغاز مي شود و تا چهارشنبه ادامه دارد، گفت: طوري برنامه ريزي كرده ايم كه هر 15 روز، سه روز تمرين داريم. حالا خوب است هر 15 روز يك بار تمرينات برگزار مي شود، اگر هر روز تمرين داشتيم، چه اتفاقي مي افتاد!
مصدوم شدن 40 تماشاگر در ديدار تراكتورسازي - استقلال
ديدار حساس سرخابي تبريز و تهران بين تيم هاي تراكتورسازي و استقلال داراي حواشي بسياري بود كه مهمترين و تأسف بارترين آن مصدوم شدن بيش از 40 نفر از تماشاگران بود.
در اين بازي به دليل ازدحام بيش از حد تماشاگران تعداد 40 نفر كه در بين آنها دو كودك 9 ساله نيز وجود داشت از ناحيه دست، پا، چشم و سر دچار آسيب ديدگي شدند كه بنا به گفته مسئولان اورژانس مستقر در ورزشگاه حال سه نفر از آنها وخيم بوده است.
افتادن از داخل و سقف اتوبوس ها، پرت شدن از سكوها به پايين به دليل نبود حفاظ هاي امنيتي و فيزيكي و همچنين ايست هاي قلبي پس از گل تساوي تراكتور از دلايل اصلي مصدوميت ها عنوان شده است. همچنين خيل عظيم هواداران به سمت ورزشگاه به حدي بود كه تماشاگران دو سه كيلومتر مانده به ورزشگاه خودروهاي خود را در كنار جاده هاي منتهي به ورزشگاه پارك كرده و با پاي پياده به سمت ورزشگاه روانه شدند.
اوليايي: كادر فني پاس تغيير نمي كند
مديرعامل باشگاه پاس همدان، از ادامه فعاليت كادر فني فعلي اين تيم خبر داد.
كاظم اوليايي مدير عامل پاس همدان پس از شكست تيم فوتبال اين باشگاه برابر سپاهان اصفهان در ورزشگاه فولاد شهر با ابراز رضايت از فوتبال ارائه شده توسط دو تيم پيرامون نحوه عملكرد گروه داوري اين ديدار گفت: داور بازي داور مسابقات زير گروه بود و از عنايت و داور مسابقه توقع بيش از اين نيست، حد اين داور همين بود كه ديديم.
وي با بيان اينكه از عملكرد كادر فني تيم رضايت دارم، افزود: تيم ما با وجود ده نفره شدن، فوتبالي قابل قبول به نمايش گذاشت و مطمئناً به حمايت قاطع خود از كادر فني فعلي تيم فوتبال پاس ادامه مي دهيم.
نكونام اخراج شد؛ اوساسونا شكست خورد
جواد نكونام در هفته دوم رقابت هاي لاليگا از زمين مسابقه اخراج شد.
يكشنبه شب با انجام شش ديدار، هفته دوم رقابت هاي ليگ دسته اول باشگاه هاي اسپانيا به پايان رسيد. در اين رقابت ها كه شنبه شب آغاز شده بود، اوساسونا با بازيكنان ايراني اش مهمان تنه ريف تيم تازه راه يافته به رقابت هاي لاليگاي يك بود و در نهايت برابر اين تيم دو بر يك تن به شكست داد. مسعود شجاعي و جواد نكونام بازيكنان ايراني اوساسونا هر دو در تركيب ثابت تيم شان جاي داشتند اما، هيچ كدام تا پايان در زمين مسابقه باقي نماندند. مسعود شجاعي در دقيقه 59 تعويض شد و جايش را به هم تيمي اش داد. جواد نكونام هم در دقيقه 72 از زمين مسابقه اخراج شد.
در ديگر ديدارها والنسيا در خانه وايادوليد چهار بر دو به پيروزي رسيد. در جدول رقابت ها چهار تيم شش امتيازي بارسلونا، رئال مادريد، والنسيا و اتلتيك بيلبائو در مكان هاي اول تا چهارم جاي دارند.

 



دارنده مدال برنز جهاني همه كشتي گيران شانس كسب مدال دارند

دارنده مدال برنز جهان گفت: همه كشتي گيران كشورمان در رقابتهاي جهاني دانمارك شانس كسب مدال را دارند و ما مي توانيم بر روي سكو قرار گيريم.
اويس ملاح با بيان اين مطلب گفت: حسن رحيمي كشتي گير وزن 55 كيلوگرم اولين حضور خود در رقابتهاي جهاني را تجربه مي كند ولي با كشتي هايي كه از خود به نمايش گذاشته است مي تواند در دانمارك صاحب مدال شود، سيدمراد محمدي كشتي گير وزن 60 كيلوگرم با تجربه و پرافتخارترين كشتي گير تيم ايران است كه مي تواند در دانمارك دومين مدال طلاي خود را بدست آورد. وي ادامه داد: تقوي در المپيك به خودش باخت و مي توانست صاحب مدال شود و با اين پشتوانه مي تواند در المپيك لندن نيز مدال كسب كند، در وزن 94 كيلوگرم صادق گودرزي يكي از جوانان ماست كه اگر خودش را قبول داشته باشد مي تواند كشتي هاي خوبي را به نمايش بگذارد و در وزن 84 كيلوگرم جمال ميرزايي نيز مانند نيمي از تركيب تيم ايران نخستين تجربه حضور در رقابتهاي جهاني را تجربه مي كند بايد توانمنديهاي خود را نشان دهد. ملاح تاكيد كرد: در وزن 96 كيلوگرم سعيد ابراهيمي جزء خوبهاي دنيا در وزن خودش است كه مي تواند با عبور از سد گوگشيليدزه و حتي گاتسالوف صاحب مدال شود و معصومي نيز با توجه به تجربه بسيار زيادش بايد امسال در رقابتهاي جهاني حق خود را بگيرد.

 



كار سخت ميلان در خانه مارسيليگ قهرمانان اروپا

هفته نخست از مرحله گروهي رقابت هاي ليگ قهرمانان اروپا طي امروز و فردا با برگزاري 16 ديدار در گروه هاي هشت گانه برگزار مي شود.
تيم ميلان امشب در يكي از مشكل ترين ديدارها ميهمان مارسي است. ميلان با لئوناردو مربي فصل جديد خود وضعيت چندان مطلوبي در رقابت هاي سري آ ندارد. بازي با نماينده فرانسه در ورزشگاه ولودروم مي تواند ديدار دشواري براي ميلان به حساب بيايد.
در ساير ديدارهاي امشب سه تيم مدعي و پرآوازه منچستريونايتد، بايرن مونيخ و رئال مادريد هم مي بايست در اولين گام خارج از خانه به مصاف رقباي خود بروند. برنامه كامل بازيهاي امشب به اين شرح است:
گروه A:
¤يوونتوس - بوردو
¤مكابي - بايرن مونيخ
گروه B:
¤بشيكتاش - منچستريونايتد
¤ولفسبورگ - زسكا
گروه C:
¤مارسي - ميلان
¤زوريخ - رئال مادريد
گروه D:
¤اتلتيكو مادريد - آپوئل نيكوزيا
¤ليون - فيورنتينا

 



خواندني از ورزش ايران

¤ روزنامه نگار و ملي پوش سابق كوهنوردي ايران در نپال گم شده است.عباس جعفري 51 ساله كه سابقه روزنامه نگاري و كوهنوردي را دارد و از افراد شناخته شده در اين عرصه ها به شمار مي رود 16 شهريورماه هنگام قايق سواري در منطقه «نارا يانگات» به دليل واژگون شدن قايق اش مفقود شده و پس از گذشت 6 روز جست وجوها براي يافتن وي ادامه دارد.
¤ معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان تربيت بدني طي حكمي مهرداد سراجي را به سمت مشاور و مديركل دفتر رئيس سازمان تربيت بدني منصوب كرد. مهرداد سراجي عضو سازمان نظام مهندسي تهران و از مديران جوان كشور است كه در سال 85 به عنوان مديرنمونه انتخاب شده است. وي پيش از اين سمت هاي مديركل دفتر معاونت اجرايي رئيس جمهور، مديركل دبيرخانه مركزي نهاد رياست جمهوري و معاون پيگيري دفتر شهرداري تهران را عهده دار بوده است.
¤ تيم ملي تيراندازي معلولان ايران به منظور شركت در مسابقات بين المللي اسپانيا 24 روز سه شنبه عازم اين كشور خواهد شد. ملي پوشان كشورمان در قالب 6 ورزشكار شامل 4 بانوي ورزشكار و 2 ملي پوش مرد در اين رقابتها شركت مي كنند.تورنمنت بين المللي اسپانيا به منظور كسب سهميه ورودي به رقابت هاي جهاني 2010 و همچنين مسابقات پارالمپيك 2012 لندن تا 29 شهريورماه با حضور كشورهاي صاحب نام در رشته تيراندازي برگزار خواهد شود.

 



قول سعيدلو براي پرداخت پاداش به كشتي گيران جهاني

رئيس سازمان تربيت بدني وعده داد در صورت كسب مدال توسط كشتي گيران در مسابقات قهرماني جهان، پاداش ويژه اي به آنها پرداخت شود.
كيومرث هاشمي معاون سازمان تربيت بدني در ديدار با كشتي گيران اعزامي به رقابتهاي جهاني دانمارك در محل خانه كشتي، از قول مساعد علي سعيدلو براي اختصاص پاداش ويژه به مدال آوران رقابتهاي جهاني دانمارك خبر داد.
قرار است اين پاداش ها براساس مرغوبيت مدال به مدال آوران كشتي آزاد و فرنگي ايران پس از رقابتهاي جهاني دانمارك اهدا شود.
رقابتهاي كشتي آزاد و فرنگي جهان روزهاي 30 شهريور ماه تا پنجم مهرماه درشهر هرنينگ دانمارك برگزار مي شود.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14