(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه اول مهر 1388- شماره 19469
 

حديث دشت عشق
پس از گذشت سه سال تقوي كشتي ايران را طلايي كرد
اخبار كوتاه از فوتبال
پرتابي ها شرايط خوبي دارند حدادي به مسابقات آسيايي اعزام نمي شود
سرپرست فدراسيون: كاراته 7 مدال از قهرماني آسيا كسب مي كند
تيم ملي كشتي فرنگي راهي دانمارك شد بنا : آماده افتخارآفريني هستيم
شركت پينگ پنگ بازان ايران در پروتور جهاني انگلستان
براي شركت در رقابت هاي قهرماني جهان كاروان 21نفره شمشيربازي به تركيه مي رود
خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

به ياد دانش آموز بسيجي شهيد «سيدكمال ساداتي كيا»
اميد به رحمت خدا داريم
حكم اسلام كه همانا دفاع از دين است از دهان مبارك امام بيرون آمد و بنا به وظيفه ما را با اشتياق تمام به اين ديار خون و ايثار و شجاعت كشاند. با وجود مسئله جنگ مسئله تزكيه و تقوي و پارسائي نيز مطرح مي شود چرا كه جنگ ما با ايمان و اخلاق پاكان درگاه خدا تا اينجا پيش رفته. از آنجائي كه هدف از خلقت ما قرب و تكامل است همواره بايد بكوشيم با عبادات و اعمال حسنه به اين مقام والا دست يابيم. اما بر سر اين راه موانعي بزرگ چون شيطان و عدم شناخت كافي باعث شد كه آنچنانكه بايد عمل نكرده ايم اما همچنان اميد به رحمت خدا داريم.
دانش آموز شهيد «سيد كمال ساداتي كيا» سال 1346 در تهران متولد شد و در 12/2/1365 در منطقه فكه به شهادت رسيد.

 



پس از گذشت سه سال تقوي كشتي ايران را طلايي كرد

مهدي تقوي پس از سه سال كشتي آزاد ايران را در ميادين جهاني صاحب مدال طلا كرد.
در پايان روز نخست مسابقات كشتي آزاد قهرماني جهان، مهدي تقوي ملي پوش وزن 66كيلوگرم ايران در فينال موفق شد رسول ژوكايف از روسيه را در دو تايم (1-0 و 1-0) شكست دهد و ايران را پس از سه سال در مسابقات جهاني و المپيك صاحب مدال طلا كند.
تقوي تايم اول را با كلينچ برد و در تايم دوم در 3 ثانيه پاياني با زيرگيري از ژوكايف امتياز گرفت و بر سكوي نخست جهان ايستاد.
قهرمان وزن 66كيلوگرم كشتي آزاد جهان در گفت و گويي اظهار كرد: 9ماه بود شبانه روزي تمرين مي كردم و دائم در اردوهاي تيم ملي بودم. خوشحالم كه توانستم مزد زحمات چندين ساله خود و مربيانم خصوصا در اين هشت- نه ماه آخر را بگيرم.
وي در مورد حريفان خود گفت: در مجموع كشتي هاي بسيار آساني نداشتم. در دور دوم استاد نيك اوكرايني كه نايب قهرمان المپيك بود را بردم و اسپريدونوف قزاق هم حريف خوبي بود. در فينال هم ژوكايف روس را در دو تايم بردم كه البته هيچ امتيازي هم نتوانست از من بگيرد. به جز اين ها با كشتي گيران تركيه و گرجستان نيز رودررو شدم.
تقوي در مورد كسب اولين مدال جهاني خود كه خوشرنگترين مدال هم بود، ابراز داشت: اين مسابقات جهاني يك شروع تازه براي من بود و هيچگاه به تك مدال قانع نخواهم شد. از اين پس بايد تلاشم را بيشتر كنم چرا كه ديگر مسئوليتم بيشتر شده است.
در ديدارهاي رده بندي وزن 96 كيلوگرم سعيد ابراهيمي مقابل گئورگي گوگشليدزه از گرجستان تن به شكست داد و از رسيدن به مدال برنز محروم شد.
در ديدارهاي رده بندي وزن 96 كيلوگرم براي كسب مدال برنز سعيد ابراهيمي دارنده مدال نقره سال 2005 جهان از ايران و گئورگي گوگشليدزه قهرمان سال 2001 نقره سال 2006 و برنز المپيك 2008 پكن از گرجستان رودرروي هم ايستادند كه در نهايت اين حريف گرجي بود كه با شكست حريف ايراني به مقام سوم رسيد. و ابراهيمي به عنوان پنجم دست يافت. اعتقاد بسياري از كارشناسان ايراني و خارجي حاضر در اين رقابت ها اين است كه اگر ابراهيمي از تمام توان خود استفاده مي كرد، مي توانست به راحتي گوگشيليدزه گرجستاني را شكست دهد.
حسن رحيمي در وزن 55كيلوگرم نيز با شكست مقابل رضوان گادژيف از بلاروس در دور سوم از دور رقابت ها كنار رفت، گادژيف يكي از دو مدال برنز وزن 55كيلوگرم را كسب كرد.
كاوه: تقوي هماني بود كه انتظارش را داشتيم
محسن كاوه مربي تيم ملي كشتي آزاد در مورد عملكرد روز نخست آزادكاران به خبرنگار ايسنا گفت: قصد ندارم بحث قرعه را مطرح كنم. در 55كيلوگرم حسن رحيمي بيشتر چوب جواني و عدم خودباوري اش را خورد. او اولين ميدان جهاني اش را تجربه مي كند و عملكردش طبيعي بود.
وي به قهرماني مهدي تقوي اشاره كرد و افزود: تقوي هماني بود كه انتظارش را داشتيم و با ثبات مبارزه كرد تا قهرماني جهان را به دست آورد.
كاوه همچنين درباره پنجمي سعيد ابراهيمي گفت: توان ابراهيمي بيشتراز پنجمي دنياست. او بايد بهتر كشتي مي گرفت خصوصا در مبارزه مدال برنز با گوگشليدزه. بايد روي او كار شود تا به خودباوري برسد.
مربي تيم ملي در پايان در پاسخ به اين سوال كه آيا روي سكوي جهاني خواهيم رفت؟ ابراز داشت در كشتي چيزي را نمي شود پيش بيني كرد. در بحث تيمي ايران با روسيه، تركيه و آذربايجان رقابت دارد. در كل بهتر از مسابقات جهاني دوره قبل نتيجه خواهيم گرفت ضمن اين كه مراد محمدي، جمال ميرزايي و فردين معصومي هم قرعه هاي آساني ندارند.
عنوان چهارمي ايران
در جدول روز اول
در پايان روز اول مسابقات كشتي آزاد قهرماني جهان روسيه با 27 امتياز در صدر قرار دارد و ايران در مكان چهارم ايستاده است.
در پايان روز نخست مسابقات كشتي آزاد قهرماني جهان روسيه با يك مدال طلا، يك نقره و يك برنز با 27 امتياز اول است، تركيه با يك نقره، يك برنز و يك پنجمي با 23 امتياز در رده دوم قرار دارد و آذربايجان با يك نقره، يك پنجمي و يك هفتمي با 19 امتياز سوم است.
ايران هم با يك طلا، يك پنجمي و يك دهمي با 17 امتياز در تعقيب اين سه تيم است.
گودرزي حريفانش را شناخت
صادق گودرزي آخرين نماينده تيم ملي كشتي آزاد ايران حريفانش را شناخت.
وزن كشي وزن 74 كيلوي رقابتهاي كشتي آزاد قهرماني جهان در هرنينگ برگزار شد و صادق گودرزي در دور نخست به مصاف هاتوس از مجارستان مي رود. او در صورت پيروزي با برنده كشتي سيف الدين عثمان اف از قزاقستان و برزوزوفسكي از لهستان روبرو خواهد شد.
در اين وزن 31 كشتي گير حضور دارند.
از جمله نفرات مطرح در گروه گودرزي مي توان به ايوان فوندورا كوبا، دنيس چارگوش از روسيه و مرادگايداروف از بلاروس اشاره كرد.
كشتي گيران مطرحي چون شمس الوارايف از آذربايجان، ساگيراشويلي از گرجستان و ترزيف از بلغارستان نيز در بالاي جدول حضور دارند.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

بعد از بازي با استقلال، ابومسلم تعليق مي شود
كميته انضباطي فدراسيون فوتبال، باشگاه ابومسلم خراسان را براي دومين بار به حالت تعليق درآورد اما فعلا اين حكم اجرا نمي شود!
در حكم كميته انضباطي فدراسيون فوتبال آمده است: در پي اتمام مهلت 45 روزه باشگاه فرهنگي ورزشي ابومسلم خراسان در خصوص پرداخت مطالبات طلبكاران و عدم ايفاي تعهدات باشگاه ابومسلم خراسان، اين باشگاه تا اطلاع ثانوي معلق و از حضور در مسابقات محروم اعلام مي شود با توجه به محقق شدن شرط انتقال امتياز به شخص ثالث، در اين خصوص نيز تصميم لازم گرفته خواهد شد. شروع اجراي اين تعليق بعد از زمان برگزاري مسابقه استقلال تهران و ابومسلم خراسان در مشهد خواهد بود.
بدين ترتيب پس از ديدار ابومسلم - استقلال تهران در هفته هشتم ليگ برتر، سياه جامگان مشهدي از حضور در ليگ مسابقات محروم خواهد بود. اين ديدار روز پنجشنبه هفته جاري در ورزشگاه ثامن الائمه مشهد برگزار مي شود. كميته انضباطي فدراسيون فوتبال در حالي دوباره راي به تعليق باشگاه ابومسلم داده است كه قبل از اين نيز يكبار چنين حكمي را قبل از هفته هفتم ليگ صادر و اجراي آنرا به بعد از بازي با پيكان موكول كرد. اين بار هم حكم صادر شده است اما بعد از بازي با استقلال اجرا خواهد شد!
حمايت از بوناچيچ براي رسيدن به برنامه سه ساله
مديرعامل باشگاه فولاد خوزستان، گفت: لوكا بوناچيچ مورد حمايت ماست و از وي مي خواهيم با قدرت به كارش ادامه دهد و فولاد را به روزهاي اوجش بازگرداند.
سيف الله دهكردي اظهار داشت: بوناچيچ از مربيان خوب و موفق فوتبال ايران است و باشگاه فولاد با وي قرارداد طولاني مدت دارد و به اين راحتي وي را از دست نمي دهد مگر اينكه بوناچيچ نخواهد به همكاري خود با اين باشگاه ادامه دهد.
وي افزود: ما براي اين باشگاه يك برنامه سه ساله داريم و اميدواريم به كمك بوناچيچ به هدف نهايي خود كه كشف و شناسايي استعدادهاي فوتبال است دست پيدا كنيم.
وي در مورد عملكرد برخي از بازيكنان فولاد خوزستان نيز گفت: اگر بازيكنان كم كار به خود نيايند به تدريج از بازيكنان جوان و آينده داري كه در باشگاه فولاد وجود دارند استفاده مي كنيم همچنان كه در دو بازي اخير هم از برخي از اين بازيكنان استفاده شده است.
آغاز مرحله يك چهارم نهايي ليگ قهرمانان آسيا
پس از وقفه اي 90 روزه
مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان آسيا پس از وقفه اي 90 روزه از امروز (چهارشنبه) با برگزاري ديدارهاي دور رفت از مرحله يك چهارم نهايي بين نمايندگان شرق و غرب قاره كهن پيگيري مي شود.
8 تيم كاوازاكي فرانتاله و ناگويا گرامپوس ايت(ژاپن)، بنيادكار و پاختاكور (ازبكستان)، پوهانگ استيلرز و اف سي سئول (كره جنوبي)، ام صلال (قطر) و الاتحاد (عربستان) از امروز در رقابتي تازه براي صعود به مرحله نيمه نهايي ليگ قهرمانان آسيا تلاش خواهند كرد كه برنامه ديدارهاي دور رفت به شرح زير است:
چهارشنبه 1/7/88
¤ كاوازاكي فرنتاله ژاپن - ناگويا گرامپوس ايت ژاپن (ساعت 30:9 - ورزشگاه ترودي)
¤ بنيادكار ازبكستان - پوهانگ استيلرز كره جنوبي (ساعت 30:15 ورزشگاه جار تاشكند)
¤ ام صلال قطر - اف سي سئول كره جنوبي (ساعت 15:19 - ورزشگاه قطر اسپورت كلوب)
پنجشنبه 2/7/88
¤ پاختاكور ازبكستان - الاتحاد عربستان (ساعت 17 - ورزشگاه پاختاكور تاشكند)
احتمال برگزاري تورنمنت فوتسال با حضور چهار تيم برتر جهان
دبيركل فدراسيون فوتبال گفت: در صورت تامين اعتبارات لازم ايران ميزبان يك دوره تورنمنت بزرگ فوتسال با حضور 4 تيم برتر جهان خواهد شد. مهدي محمد نبي ضمن اعلام اين مطلب افزود: در راستاي برنامه هاي فدراسيون فوتبال براي تيم ملي بزرگسالان در نظر داريم در صورت تامين منابع مالي لازم يكدوره تورنمنت فوتسال با شركت تيم هاي برزيل، اسپانيا ، ايتاليا، آرژانتين و تيم ملي فوتسال را در ايران برگزار كنيم كه اين تورنمنت هم به لحاظ تداركاتي و هم به لحاظ افزايش ظرفيت هاي فني براي فوتسال ايران سودمند خواهد بود.

 



پرتابي ها شرايط خوبي دارند حدادي به مسابقات آسيايي اعزام نمي شود

مسئول كميته پرتابهاي فدراسيون دووميداني با ابراز
ر ضايت از وضعيت پرتابگران ايران گفت: ركورد حدادي بالاتر از آسياست و اين احتمال وجود دارد كه وي در مسابقات قهرماني آسيا شركت نكند.
ابراهيم نوح نژاد در گفت وگو با مهر با اظهار رضايت از برپايي اردوي پرتابگران دراين فصل گفت: هم اكنون پرتابگران وزنه و چكش شرايط خوبي داشته و در استان گلستان تمرين مي كنند. حدادي به همراه مربي اختصاصي اش عازم سوچي روسيه شده و برادران صميمي نيز به زودي از اردوي اوكراين باز مي گردند.
وي ادامه داد: با توجه به درپيش بودن بازيهاي آسيايي ويتنام و مسابقات قهرماني آسيا در گوانگجو (آبان ماه سال جاري) بايد تكليف اعزام پرتابگران را هرچه زودتر مشخص كنيم از بين تمامي اين مواد پرتابگران ديسك و وزنه بدليل شانس بالاي كسب مدال آسيايي در اولويت قرار دارند. نمايندگان پرتاب چكش و نيزه نيز در اولويت هاي بعدي قرار دارند.
رئيس كميته پرتابهاي فدراسيون دووميداني خاطرنشان كرد: قطعا برادران صميمي عازم رقابتهاي قهرماني آسيا مي شوند اما با توجه به اينكه ركورد حدادي بالاتر از آسياست و با درنظرگرفتن آسيب ديدگي قبلي اش شايد اين ورزشكار عازم گوانگجو نشود. فدراسيون نيز با اين مسئله موافق است و بايد منتظر بازگشت وي از روسيه و دريافت نظر مربي اش باشيم.
وي افزود: ما بايد حدادي را در رقابتهايي مانند قهرماني جهان و المپيك خرج كنيم زيرا وي سرمايه بزرگي براي دووميداني ايران است. قطعا اگر وي آمادگي حضور در مسابقات رسمي را نداشته باشد فدراسيون اصراري براين مسئله نخواهدكرد.
بازيهاي آسيايي ويتنام ابتداي آبان ماه و مسابقات دووميداني قهرماني آسيا و اواخر آبان ماه سال جاري در گوانگجو برگزار مي شود.

 



سرپرست فدراسيون: كاراته 7 مدال از قهرماني آسيا كسب مي كند

سرپرست فدراسيون كاراته از آمادگي بالاي ملي پوشان كاراته كشورمان براي حضور در مسابقات قهرماني آسيا در چين خبر داد.
عليرضا آهي در گفت وگو با ايسنا افزود: كاروان ايران در مجموع با 65 ورزشكار شامل 38 داور و 22 ورزشكار و مربي در چين حضور پيدا مي كند كه 8 تن از داوران اعزامي در مسابقات قضاوت خواهند كرد.
وي در مورد پيش بيني نتايج احتمالي كاراته كاران كشورمان اظهار كرد: ما سه نكته را بايد هميشه مد نظر قرار دهيم؛ نكته اول توكل به خداست، مسئله دوم تلاش است و بحث سوم رعايت اخلاق كه اگر اين سه مورد را با هم رعايت كنيم، قدرت ما در مبارزات و رقابت ها چند برابر خواهد شد.
آهي با بيان اينكه تيم آماده اي را به مسابقات چين اعزام مي كنيم، تصريح كرد: به شخصه به كسب 7 مدال از اين پيكارها اميدوار هستم و انتظار مي رود تيم كوميته تيمي ايران هم در اين دوره بتواند عنوان قهرماني 2007 مالزي را از ژاپن پس بگيرد.

 



تيم ملي كشتي فرنگي راهي دانمارك شد بنا : آماده افتخارآفريني هستيم

سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي گفت: نكته مثبت و قابل اتكاي تيم ملي كشتي فرنگي ايران اين است كه در تيم خود ستاره نداريم.
محمد بناء در گفتگو با مهر با بيان اين مطلب افزود: تمامي كشتي گيران فرنگي كار تيم ايران با آمادگي روحي، رواني و فني بسيار بالا و انگيزه اي مثال زدني آماده حضور در رقابت هاي جهاني هستند.
دارنده مدال نقره جهان اظهار داشت: كشتي گيران فرنگي كشورمان همگي با انگيزه بسيار بالا به كسب موفقيت در رقابت هاي جهاني دانمارك اميدوار هستند و اين تنها ادعاي كشتي گيران نيست بلكه كادر فني نيز به اين توانمندي شاگردان خود اعتقاد دارد.
وي خاطر نشان كرد؛ حالا ما در تيم خود ستاره نداريم بلكه در معناي كلمه يك تيم هستيم و اميدوارم در نهايت با عملكرد موفقيت آميز خود باعث شادي دل مردم شويم.
رقابت هاي كشتي فرنگي قهرماني جهان روزهاي سوم تا پنجم مهر ماه در شهر هرنينگ برگزار مي شود.
اعضاي تيم ملي كشتي فرنگي كشورمان براي حضور در اين مسابقات بامداد ديروز (سه شنبه) تهران را به مقصد دانمارك ترك كردند.

 



شركت پينگ پنگ بازان ايران در پروتور جهاني انگلستان

اعضاي تيم ملي تنيس
روي ميز پيش از حضور در رقابت هاي قهرماني آسيا و به منظور كسب آمادگي بيشتر به محل برگزاري مسابقات پروتور جهاني در انگلستان اعزام خواهند شد.
اين تنها اردوي برون مرزي است كه براي 5 ملي پوش اعزامي به نوزدهمين دوره مسابقات تنيس روي ميز قهرماني آسيا در نظر گرفته شده است.
مسابقات تنيس روي ميز پروتور جهاني انگلستان 6 تا 10 آبان ماه در شهر شفيلد برگزار مي شود. اين رقابت ها در دو بخش زنان و مردان و در دو رده بزرگسالان و اميد پيگيري خواهد شد.
مهران احدي، محمدرضا اخلاق پسند، نوشاد عالميان، واحد مالميري و زمان ملا كه از 23 شهريور ماه نخستين اردوي آماده سازي خود را در آكادمي پينگ پنگ تهران و زير نظر فواد كاسب آغاز كرده اند در پروتور انگلستان به مصاف حريفان جهاني خواهند رفت.

 



براي شركت در رقابت هاي قهرماني جهان كاروان 21نفره شمشيربازي به تركيه مي رود

تيم هاي ملي شمشيربازي ايران با 21 ورزشكار در مسابقات قهرماني جهان در تركيه شركت مي كنند.
مسابقات شمشيربازي قهرماني بزرگسالان جهان از هشتم مهرماه در آنتالياي تركيه برگزار خواهد شد كه تيم هاي ملي ايران با 21 ورزشكار درآن شركت مي كنند.
نفرات اعزامي به اين رقابت ها به شرح زير است: تيم ملي مردان اسلحه سابر: پرويز درويش، مجتبي عابديني، حميدرضا طاهرخااني، محمد فتوحي
مربي: پيمان فخري
تيم ملي مردان اسلحه اپه: علي عقوبيان، محمد رضايي، سيدصادق عابدي، حامد صداقتي
مربي: فرهاد رضايي
تيم ملي مردان اسلحه فلوره: جواد رضايي، حامد صياد قنبري، محمدحسين ابراهيمي، حميد نجفي
مربي: كيومرث طلوعي
تيم ملي بانوان اسلحه سابر: آيسان قمصري، پريما برزگر، معصومه نظري
تيم ملي اپه بانوان: مريم پوردانا، وحيد نادعلي، مهسا پوررحمتي
تيم ملي فلوره بانوان: مهديه منتظران، نگين كافي، فرنوش عليپور
كاروان ايران چهارم مهرماه به تركيه مي روند.مسابقات جهاني هشتم شروع و تا هفدهم مهرادامه خواهد داشت.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ علاوه بر تيم ملي، كاراته كاران فولاد سپاهان اصفهان نيز در مسابقات جايزه بزرگ تركيه شركت خواهند كرد.اين تيم كه سه دوره قهرماني پي در پي در سوپر ليگ كاراته ايران را به نام خود دارد، امسال نيز به دنبال كسب موفقيت سال هاي گذشته است.تيم فولاد 14 مهر ماه راهي تركيه مي شود و پيش از آن اردوي تداركاتي را در اصفهان پشت سر مي گذارد. حسين روحاني، قهرمان كاراته جهان نيز امسال در اين تيم مبارزه مي كند.
¤ براساس برنامه و زمان بندي رقابت هاي واليبال قهرماني مردان آسيا، تيم ايران روز پنجم مهر در نخستين ديدار به مصاف تيم سريلانكا خواهد رفت. پانزدهمين دوره رقابت هاي واليبال مردان آسيا در چهار گروه A، B، C و D برگزار شده و طي آن تيم ايران با تيم هاي چين، سريلانكا، ويتنام و هنگ كنگ در گروه C همگروه است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14