(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه اول مهر 1388- شماره 19469
 

ممنوعيت تردد خودروهاي سنگين در غرب تهران
ابتكار نيروي انتظامي براي تأمين امنيت اجتماعي دانش آموزان
فروش لباس هاي مارك دار غربي و داراي تصاوير مبتذل ممنوع شد
نيروي هوايي ارتش: سقوط هواپيما در ورامين ارتباطي با رژه هوايي نداشته است
به دليل كاهش قيمت تضميني برنج مركز خريد تضميني برنج بابل توسط مردم تعطيل شد
دستفروشان از منطقه 17 جمع آوري مي شوند
بهره برداري از 2 پايانه حمل و نقل عمومي در جنوب تهران
دستگيري 20عضو فعال يك شركت هرمي در اصفهان
سيل در مشهد جان 6 نفر را گرفت
كلاهبرداري از آژانس هاي هواپيمايي در لباس خلبان
توليد اولين خيار 5/5 كيلويي جهان در آمل
حوادث كوتاه از كشور
دانشجويان انگليسي از پرداخت بدهي تحصيلي عاجزند
آوارگي يك زنداني
شلوغ ترين و پرسر و صداترين شهرهاي جهان
كشت برنج پخته شده



ممنوعيت تردد خودروهاي سنگين در غرب تهران

معاون حمل و نقل و ترافيك منطقه5 شهرداري تهران اعلام كرد: همزمان با بازگشايي مدارس، رفت وآمد خودروهاي سنگين تا نيمه دوم مهرماه در معابر غرب تهران ممنوع است.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه 5 حميدرضا معظمي با اعلام اين خبر گفت: به منظور ساماندهي و ايمن سازي رفت وآمد دانش آموزان با هماهنگي اداره راهنمايي و رانندگي منطقه از حركت خودروهاي سنگين در روز تا نيمه دوم مهرماه جلوگيري مي شود.
وي از استقرار عوامل راهنمايي در محدوده مدارس و مراكز آموزشي خبر داد و گفت: طرح آموزش ترافيك به دانش آموزان با حضور نيروهاي راهنمايي و رانندگي در سطح مدارس اجرا مي شود.
معاون حمل و نقل و ترافيك همچنين از استقرار ماموران و گشت هاي ترافيكي ويژه در معابر به خصوص مكان هاي پررفت وآمد خبر داد و گفت: هماهنگي لازم براي برگزاري رزمايش طرح بازگشايي مدارس انجام شده است.

 



ابتكار نيروي انتظامي براي تأمين امنيت اجتماعي دانش آموزان

همزمان با بازگشايي مدارس و مراكز آموزشي 528 واحد گشت سيار خودرويي و موتوري در اطراف 6 هزارو 184 مدرسه در 400 نقطه شهر تهران مستقر مي شوند.
به گزارش خبرنگار كيهان، رئيس پليس پيشگيري فرماندهي انتظامي تهران بزرگ، سرهنگ محسن بيگي در نشست خبري ديروز در تشريح تدابير پليس براي بازگشايي مدارس افزود: پليس امسال نيز براي بازگشايي مدارس طرح هاي ويژه اي را به اجرا درمي آورد و تمام كلانتري هاي شهر تهران در ساعات شروع و پايان كار مدارس مسيرها و اطراف مدارس را پوشش انتظامي خواهند داد.
وي افزود: 12 هزار پليس افتخاري، 6 هزار نگهبان محله در مأموريت هاي پوشش انتظامي و 400 واحد پاس پياده نيز به طور ويژه در اطراف مدارس پايتخت براي پيشگيري از ايجاد هر گونه مزاحمت به گشت زني خواهند پرداخت.
سرهنگ بيگي اظهار داشت: علاوه بر گشت هاي انتظامي واحد تجسس كلانتري ها و ديگر پليس هاي تخصصي نيز به طور نامحسوس در اطراف مدارس و محل عبور دانش آموزان حضور مي يابند تا از حضور افراد لاابالي، ولگرد و فروشنده مواد مخدر جلوگيري كنند.
وي با اشاره به اينكه از 6 هزار و 384 مدرسه تهران، 3 هزار و 596 واحد دخترانه و 2 هزار و 788 واحد پسرانه است، اظهار داشت: پليس براي تأمين امنيت مدارس دخترانه اقدامات بيشتري را انجام خواهد داد و رؤساي كلانتري و معاونان آنان با مديران مدارس، كانون اوليا و مربيان و والدين دانش آموزان جلسات هماهنگي برگزار خواهند كرد.
سرهنگ بيگي تأكيد كرد: با خودروها و موتورسيكلت هايي كه در اطراف مدارس ايجاد مزاحمت مي كنند علاوه بر برخورد انتظامي، برخورد قضايي نيز مي شود و سرنشينان آنها به دستگاه قضايي معرفي خواهند شد.
رئيس پليس پيشگيري انتظامي تهران بزرگ در ادامه با اشاره به جرائم مختلف 6 ماهه سال جاري گفت: طي 6 ماه گذشته 19 هزار و 492 مرد و 410 زن در ارتباط با جرائم مختلف در شهر تهران دستگير شده اند.
وي ادامه داد: در اين مدت زماني 45 مرد و 3 زن در ارتباط با قتل توسط كلانتري هاي تهران دستگير شدند.
محسن بيگي افزود: در بحث مزاحمت، چاقوكشي، اخاذي و ... 920 مرد و 11 زن نيز توسط عوامل كلانتري ها دستگير شده اند.
وي در رابطه با كشفيات سال جاري گفت: ميزان كشفيات نسبت به مدت مشابه سال گذشته 75 درصد افزايش يافته است و در دستگيري ها نيز شاهد رشد 27درصدي هستيم.

 



فروش لباس هاي مارك دار غربي و داراي تصاوير مبتذل ممنوع شد

پليس اطلاعات و امنيت عمومي نيروي انتظامي اعلام كرد: نمايش، عرضه و فروش البسه با مارك هاي غربي و تصاوير مبتذل در فروشگاه ها ممنوع است.
به گزارش فارس، پليس اطلاعات و امنيت عمومي نيروي انتظامي در نامه اي به رئيس اتحاديه پوشاك و لباس دوخته تهران اعلام كرد: نمايش، عرضه و فروش البسه با مارك هاي غربي و تصاوير مبتذل در فروشگاه ها ممنوع است.
در اين نامه آمده است، گزارش هاي واصله و بررسي هاي انجام شده حاكي است برخي از توزيع كنندگان پوشاك به منظور جلب مشتري اقدام به نمايش البسه و استفاده از مانكن هاي غيرمتعارف و برجسته و بسيار زننده مي كنند كه اين موضوع علاوه بر تبعات سوء باعث نارضايتي مسئولان فرهنگي و شهروندان شده است.
پليس اطلاعات و امنيت عمومي ناجا در اين نامه ضوابط انتظامي كه بايد رعايت شود را تشريح كرده و خواستار ممنوعيت نمايش، عرضه و فروش البسه با مارك هاي غربي و تصاوير مبتذل، ممنوعيت به نمايش گذاشتن پاپيون و كروات در معرض ديد عموم، عدم نمايش مانكن هايي كه برجستگي هاي بدن، سر و صورت بدون حجاب آن مشخص باشد، اعم از سر تنها، يا نيم تنه يا تمام قد (مانكن ها بايد بدون سر يا نيم سر باشند) شده است.
در ادامه آمده است: عدم استفاده از مانكن ها با پوشش هاي غيرمتعارف و خلاف فرهنگ و عرف جامعه اسلامي (پوشاندن البسه به شكل تحريك آميز و يا منقوش به تصاوير مبتذل) آرايش مانكن، نمايش عمومي مدل مو و... ممنوع است.
البسه زير زنانه توسط متصدي مرد نبايد فروخته شود و واحدهاي صنفي ويژه بانوان يا غرفه هاي مختص آنها در فروشگاه هاي پوشاك داراي تابلوي «ورود آقايان اكيداً ممنوع» باشد.پليس امنيت تأكيد كرده است: به نمايش گذاشتن البسه زير زنانه در معرض ديد عموم ممنوع است و استفاده از مانكن هاي ملبوس به لباس هاي زيرزنانه در واحد صنفي كه صرفاً البسه زير زنانه توليد و عرضه مي كنند مشروط به اينكه فروشنده مرد نباشد بلامانع است.
در اين نامه آمده است: شيوه نامه نصب نام و علامت تجاري بر روي البسته (BRAND) توسط توليدكنندگان و عرضه كنندگان رعايت شود و وجود فروشنده خانم براي عرضه لباس در واحدهاي صنفي پوشاك زنانه كه داراي اتاق پرو هستند الزامي بوده و مي بايست حتماً لباس بانوان از طريق فروشنده زن به آنها تحويل شود.

 



نيروي هوايي ارتش: سقوط هواپيما در ورامين ارتباطي با رژه هوايي نداشته است

نيروي هوايي ارتش اعلام كرد سقوط يك فروند هواپيما در حين آموزش در قرچك ورامين ارتباطي با رژه هوايي نداشته است.
به گزارش روابط عمومي نيروي هوايي ارتش، همزمان با بيست و نهمين سالگرد گراميداشت هفته دفاع مقدس، رژه نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران برگزار شد و اين رژه هوايي نيز كه در نوع خود كم نظير مي باشد با موفقيت كامل پايان پذيرفت.
در مراسم رژه كه با حضور رياست جمهوري اسلامي ايران، رئيس ستاد كل نيروي مسلح، فرماندهان عاليرتبه نيروي مسلح و يگان هاي نمونه در ضلع شمالي حرم مطهر حضرت امام خميني(ره) برگزار شد، ده ها فروند جنگنده بمب افكن نيروي هوايي ارتش با نمايش هاي تحسين برانگيز بر شكوه و عظمت آن افزودند.
اين گزارش با اشاره به سقوط يك فروند هواپيماي آموزشي در حوالي تهران، مي افزايد: سقوط يك فروند هواپيما در حين آموزش در قرچك ورامين ارتباطي با رژه هوايي نداشته است.
گفتني است رسانه هاي خارجي با خبرسازي وسيع و انتشار گسترده خبر سقوط اين هواپيماي آموزشي در صدد بودند تا با ارتباط دادن اين حادثه به مانور هوايي روز گذشته ارتش، به تضعيف توان هوايي نيروهاي نظامي ايران پرداخته و نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي را در اجراي يك رژه هوايي هم ناتوان جلوه دهند.

 



به دليل كاهش قيمت تضميني برنج مركز خريد تضميني برنج بابل توسط مردم تعطيل شد

مركز خريد تضميني برنج در شهرستان بابل به دليل كاهش قيمت خريد تضميني آن توسط مردم تعطيل شد.
به گزارش خبرگزاري فارس وزارت بازرگاني در چند ماه گذشته پيرو سياست هاي حمايتي خود از كشاورزان اعلام كرده بود كه برنج را از كشاورزان كشور به صورت تضميني خريداري مي كند.
اين كار چند روزي در استان مازندران با ابلاغ وزارت بازرگاني آغاز شد و از دو روز گذشته قيمت اعلام شده بين 100 تا 150 تومان كاهش داشته كه اين مسئله با اعتراض هاي پي درپي از سوي كشاورزان مواجه شده است.
اين مشكل بعد از شهرستان آمل به شهرستان بابل تسري يافت و بعدازظهر امروز موجب شد كه مردم از خروج دو مسئولي كه از سازمان بازرگاني استان و شركت غله براي حل مشكل در محل خريد تضميني برنج در شهرستان بابل حاضر شده بودند جلوگيري كنند.
نماينده مردم ساري در مجلس شوراي اسلامي كه بعدازظهر به همين منطور جلسه اضطراري با مسئولان سازمان بازرگاني مازندران داشت گفت: مشكلات اين بخش به شخص وزير بازرگاني اطلاع داده و بلافاصله پيشنهادي اصلاحي از سوي اينجانب به دفتر وزير بازرگاني اعلام شد.
علي اصغر يوسف نژاد اظهار داشت: وزير بازرگاني نيز قول داد بعد از دريافت پيشنهادهاي ارسالي اين مسئله را حل و فصل كند. وي تصريح كرد: براساس مصوبه هيئت وزيران و با ابلاغ نرخ خريد تضميني انواع محصولات كشاورزي از جمله برنج، اعمال اين سياست گذاري به ادارات بازرگاني كشور ابلاغ شده بود.
يوسف نژاد تاكيد كرد: در حالي اين نرخ به عنوان يك سياست و مصوبه در كشت برنج مدنظر قرار گرفته بود كه كشاورزان بر همين اساس اقدام به كشت برنج كردند.
وي خاطرنشان كرد: ولي شنيده شده است كه دولت با مصوبه اخير خود، قيمت مصوبه مهرماه را كاهش داده است.

 



دستفروشان از منطقه 17 جمع آوري مي شوند

شهردار منطقه 17 تهران از جمع آوري دست فروشها از سطح خيابان آقاياري به دليل مزاحمت براي تردد شهروندان خبر داد.
به گزارش خبرگزاري مهر، عظيم بابايي با بيان اينكه ساماندهي خيابان آقاياري در دستور كار شهرداري منطقه قرار دارد، تصريح كرد: كارشناسان با مطالعات دقيق طرح پياده راه كردن اين خيابان را ارائه كرده اند و اميد است پس از بررسي طرح تائيد و تصويب بودجه، اجراي آن آغاز شود.
وي گفت:به دليل تداخل بافت تجاري و مسكوني در خيابان آقاياري و كم عرض بودن معبر، عابران پياده مجبور به استفاده از سواره رو براي عبور و مرور مي شوند.
بابايي به حضور بساط چين ها در سواره رو خيابان اشاره كرد و افزود: اين موضوع به ترافيك اين خيابان لطمه مي زند.
شهردار منطقه 17، خيابان آقاياري را فاقد ظرفيت عبور دوطرفه خودرو دانست و تأكيد كرد: شهروندان و اهالي منطقه مي توانند از خيابان يك طرفه (جنوب به شمال) داوود سلامت در ضلع غربي خيابان آقاياري و خيابان شهيد برزو در ضلع شرقي (دو طرفه) به عنوان معابر موازي و مكمل اين خيابان استفاده كنند.

 



بهره برداري از 2 پايانه حمل و نقل عمومي در جنوب تهران

شهرداري تهران به منظور توسعه حمل و نقل عمومي و سهولت دسترسي شهروندان 2پايانه تاكسيراني و اتوبوسراني را در خيابان فدائيان اسلام ساماندهي و به بهره برداري رساند.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه 20، مهندس ايرج ولي نژاد معاون حمل و نقل و ترافيك منطقه با اشاره به اهميت پايانه تاكسيراني رازي به عنوان يك پايانه مركزي در خيابان فدائيان اسلام گفت: با اجراي اين طرح مساحت اين پايانه به 2000مترمربع و تعداد خطوط آن به 7 خط افزايش يافته است.وي اعتبار اين طرح را بالغ بر 250 ميليون تومان ذكر كرد و سكو، سرپناه، ورودي و خروجي مجزا را از ديگر امكانات اين پايانه عنوان نمود.
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري منطقه 20 با اشاره به اينكه پايانه اتوبوسراني خيابان فدائيان اسلام واقع در مقابل بيمارستان فيروزآبادي نيز ساماندهي و اصلاح شده است، افزود: در حال حاضر اين پايانه با 4 خط به ساكنان منطقه سرويس دهي مي كنند.
وي با اشاره به اينكه سهم سفرهاي روزانه شهروندان از حمل و نقل عمومي به 70درصد رسيده است، ابراز اميدواري كرد اين 2 پايانه همزمان با آغاز سال تحصيلي جديد بتواند بخشي از نيازهاي دانش آموزان و دانشجويان را مرتفع كند.

 



دستگيري 20عضو فعال يك شركت هرمي در اصفهان

اصفهان- خبرنگاركيهان:
رئيس پليس امنيت عمومي نيروي انتظامي استان اصفهان از تعطيلي و دستگيري 20عضو فعال يك شركت هرمي در شهر اصفهان خبر داد.
سرهنگ ميرعباس صوفي وند گفت: در پي گزارش مردمي و كسب خبري مبني بر راه اندازي يك دفتر تبليغ در زمينه عضوگيري براي شركت هرمي، ماموران پس از بررسي و هماهنگي مقام قضايي وارد دفتر شدند.
وي گفت: 7مرد و 13زن كه در حال انجام فعاليت تبليغي براي شركت هرمي بودند در اين عمليات دستگير شدند.
رئيس پليس امنيت عمومي استان اصفهان افزود: متهمان در تحقيقات به عمل آمده ضمن اعتراف به عضويت در شركت هرمي به دريافت مبالغي تحت عنوان پورسانت از شركت موصوف اعتراف كردند.

 



سيل در مشهد جان 6 نفر را گرفت

سيل در مشهد جان 6 نفر را گرفت و در آستارا، سمنان، مهران، كوهرنگ و اردل، خلخال و زنجان خساراتي بر جاي گذاشت.
به گزارش خبرگزاري فارس و به نقل از رئيس جمعيت هلال احمر مشهد 6 نفر بر اثر جاري شدن سيل روز دوشنبه در حومه مشهد جان خود را از دست دادند.
مجيد مذهبي افزود: اين افراد كه هنگام وقوع سيل در داخل خودرو پيكان گرفتار شده بودند به همراه راننده يك دستگاه جرثقيل، جان خود را از دست دادند.
وي اظهار داشت: فوت شدگان در سيل شامل دو مرد 48 و 30 ساله، دو زن جوان، نوجوان 13 ساله و راننده 40 ساله خودرو جرثقيل هستند.
مذهبي افزود: امدادگران هلال احمر و آتش نشاني موفق شدند در اين حادثه يك كودك سه ساله را از مرگ نجات دهند.
وي افزود: در زمان وقوع سيل، راننده پيكان با 4 نفر سرنشين قصد عبور از عرض مسير سيل را داشت كه به دليل خاموش شدن خودرو و منحرف شدن دچار حادثه شدند.
مذهبي تصريح كرد: يك راننده جرثقيل در اقدامي انسان دوستانه قصد كمك به راننده گرفتار را داشت كه در اين سيلاب گرفتار شد و جان خود را از دست داد.
همچنين به گزارش ايرنا از آستارا، بر اثر بارش باران شديدي كه دوشنبه شب گذشته در آستارا باريدن گرفت سيلاب تمام اين شهر را فرا گرفت.
گزارش ديگري از ايرنا حاكي است سيل در مناطق پشت كوه و خطيركوه سمنان به راه ها، مناطق مسكوني و اراضي كشاورزي اين مناطق خسارات زيادي وارد كرد. وزش تندباد شديد با بيش از 80 كيلومتر نيز خساراتي را در بيشتر نقاط استان سمنان بر جاي گذاشت.
ايرنا مي افزايد: سيل در شهرستان مرزي مهران هم به 250 هكتار از اراضي زير كشت دانه روغني كنجد و باميه به ميزان 3 ميليارد ريال خسارت وارد كرد.
ايرنا از شهركرد نيز از خسارات سيل به عشاير شهرستان هاي كوهرنگ و اردل از توابع اين استان خبر داد. سيل دو روز پيش خلخال نيز به حدود 850 هكتار از مراتع روستاي سوسهاب خلخال به ميزان 60 درصد خسارت وارد كرد و سبب تلف شدن 14 راس از دام روستائيان و ايجاد خسارت به بيش از 10 هكتار از باغ ها و مراتع شد.
گزارش ديگري از خبرگزاري فارس حاكي است، بارش باران شديد و جاري شدن سيل به 14 روستا و شهر حلب از توابع شهرستان ايجرود استان زنجان خسارت وارد كرد.
خسارت بارش هاي هفته اخير زنجان به بخش زراعي 150 ميليون ريال محصولات باغي 425 ميليون ريال و تاسيسات شهر حلب 200 ميليون ريال اعلام شد.

 



كلاهبرداري از آژانس هاي هواپيمايي در لباس خلبان

فردي كه با شگرد خريد بليت هواپيما اقدام به كلاهبرداري مي كرد، توسط پليس شناسايي شد.
به گزارش ايسنا، يك زن جوان در نهم ارديبهشت ماه سال جاري با حضور در كلانتري 133 شهرزيبا، به ماموران اعلام كرد شخصي به نام «امير ارسلان» تحت عنوان خلبان يكي از شركت هاي هواپيمايي با مراجعه به آژانس فروش بليط هواپيمايي محل كارش در منطقه سعادت آباد، درخواست خريد 10 بليت هواپيما به ارزش دوميليون تومان را كرد كه پس از تحويل گرفتن بليت هاي مورد درخواست، بدون آن كه پولي براي خريد بليت ها بپردازد، با ابطال بليت ها در شعبه اي ديگر، اقدام به كلاهبرداري كرده است.
با ارسال شكايت به شعبه 10 بازپرسي دادسراي ناحيه پنج تهران، در بررسي هاي انجام شده توسط كارآگاهان درباره كلاهبرداري انجام شده در پوشش خلبان، مشخص شد كه اين فرد با ظاهري آراسته و موجه با مراجعه به متصدي فروش بليط هواپيما از متصدي درخواست 10 برگ بليت هواپيما كرده و در ادامه ضمن تماس تلفني با متصدي فروش بليت عنوان كرده كه در يكي ديگر از شعب آژانس هواپيمايي كه با مديريت آن دوست است، منتظر بليت هاست و در آنجا هزينه بليت ها را پرداخت خواهد كرد.
بنابراين شكايت، خلبان قلابي از متصدي خواست تا بليت ها را از طريق پيك موتوري براي او ارسال كند و پس از دريافت بليت هاي صادر شده با طرح اين موضوع كه از خريد بليت منصرف شده مبلغي را جهت ابطال بليت ها دريافت كرده بود.
با توجه به شيوه كلاهبرداري انجام شده، ماموران به وسيله چهره نگاري و همچنين در اختيار قرار دادن چهره متهم، در ادامه شناسايي دقيق متهم از سوي كارآگاهان پايگاه دوم انجام شد كه نهايت با استفاده از بانك اطلاعاتي مجرمان سابقه دار مشخص شد كه متهم يكي از افراد سابقه دار به نام «عليرضا-ح» است كه در سال 86 به جرم سرقت از منزل دستگير و روانه زندان شده است.
كارآگاهان با شناسايي «عليرضا»، به نشاني متهم مراجعه كردند كه مشخص شد متهم پس از خروج از زندان از محل زندگي سابق خود متواري شده و در حال حاضر آدرس جديدي از او در اختيار نيست.
سرهنگ كارآگاه مهرداد يگانه- رئيس پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ- با اعلام اين خبر گفت: در ادامه رسيدگي به اين پرونده، با توجه به سابقه دار بودن «عليرضا» و تغيير شگرد او در انجام سرقت و احتمال انجام جرايم مشابه ديگر از سوي متهم پرونده در قالب جعل عنوان خلباني، به دستور بازپرس شادان، دستور انتشار بدون پوشش چهره متهم صادر شد تا در صورت شناسايي توسط شهروندان يا ديگر مالباختگان احتمالي، موضوع از طريق حضور در پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان زنجان شمالي و يا تماس با شماره تلفن 63957760 يا مراجعه به شعبه 10 بازپرسي ناحيه پنج تهران اعلام شود تا اقدامات لازم جهت دستگيري متهم متواري انجام شود.

 



توليد اولين خيار 5/5 كيلويي جهان در آمل

ساري - خبرنگار كيهان:
يك باغدار مازندراني در حركتي بي سابقه خيار 5/5 كيلويي توليد كرد.
اين باغدارموفق كه «قهرمان داداشي عمران » نام دارد توانست در باغ خود واقع در منطقه «پلك» شهرستان آمل خياري به طول 93 سانتي متر توليد كند كه وزن آن به 5/5 كيلوگرم مي رسد.
به گفته اين باغدار توليد اين خيار از حيث وزن و طول تاكنون در جهان سابقه نداشته است.
وي با اشاره به فعاليت 2 ماهه اش براي پرورش و توليد اين خيار افزود: براي توليد اين خيار از بذرهاي محلي استفاده شد و روند رشد آن نيز طبيعي بود.
اين باغدار خوش ذوق آملي يك هزار مترمربع از فضاي آزاد منزلش را به توليد و پرورش انواع سبزي و صيفي اختصاص داده است.

 



حوادث كوتاه از كشور

مرگ خاموش 2 جوان
زنجان - خبرگزاري فارس:دو جوان 19 و 25 ساله اهل روستاي «علم كندي» زنجان بر اثر گازگرفتگي دچار حادثه شده و جان خود را از دست دادند.اين دو برادر در حين نگهداري و چراي گوسفندان و در حال استفاده از پيك نيك در داخل چادر مسافرتي و بر اثر خاموش شدن شعله و نشت گاز دچار گازگرفتگي شده و جان خود را از دست دادند.
كشف محصولات ضد فرهنگي
زاهدان - خبرگزاري فارس: پليس شهرستان كنارك در پاكسازي نقاط آلوده اين شهرستان 4700 قلم محصولات ضد فرهنگي كشف كرد. در اين رابطه 3 نفر از فروشندگان محصولات ضدفرهنگي دستگير شدند.
دستگيري قاتل فراري پس از 5 سال
¤ قاتل فراري در سراوان پس از پنج سال شناسايي و دستگير شد. متهم در سال 84 به انگيزه سرقت و اختلاف هاي قبلي يك نفر را به قتل رسانده بود. يكي از قاتلان به هنگام قتل دستگير شد اما متهم مذكور متواري شده بود. متهم كه پس از 5 سال به محل سكونتش مراجعه كرده بود به دام پليس افتاد.
بازداشت سرشاخه هاي شركت هرمي
اصفهان - خبرگزاري فارس: دو نفر از سرشاخه هاي يك شبكه هرمي گلدكوييست در تيران و كرون توسط نيروهاي اطلاعات سپاه دستگير شدند.
مرگ راكبان موتور در تصادف
بجنورد: خبرگزاري فارس: سانحه رانندگي در مسير نمايشگاه بين المللي خراسان شمالي در بجنورد جان دو نفر ازراكبان موتورسيكلت را گرفت.
اين حادثه در اثر برخورد موتورسيكلت با يك دستگاه خودرو روي داد. انحراف به چپ موتورسيكلت علت سانحه اعلام شد.

 



دانشجويان انگليسي از پرداخت بدهي تحصيلي عاجزند

دانشجويان دانشگاهها در انگليس از پرداخت بدهي هاي خود به دانشگاههاي اين كشور عاجز هستند.
به گزارش شبكه تلويزيوني اسكاي نيوز، به دنبال افزايش شهريه دانشگاهها در انگليس بدهي دانشجويان انگليسي به دانشگاههاي اين كشور افزايش چشمگيري داشته و آنها از پرداخت بدهي هاي خود عاجز هستند.بسياري از دانشجويان انگليسي به منظور پرداخت بدهي هاي خود مجبورند ساعات متوالي در خارج از دانشگاه به كار بپردازند كه اين موضوع اثرات نامطلوبي بر روي كيفيت يادگيري آنها گذاشته است.
در بسياري از موارد نيز ديده شده كه ناتواني دانشجويان در پرداخت بدهي خود به دانشگاه محل تحصيل و بيم از آينده تاثيرات نامطلوبي بر سلامت رواني دانشجويان گذاشته است.

 



آوارگي يك زنداني

ماموران زنداني در تايوان از پذيرفتن يك زنداني 96 ساله به دليل كهولت سن سر باز زد.
به گزارش پايگاه خبري فرانسه، اين پيرمرد 96 ساله كه پيرترين زنداني تايوان است به دليل اشغال غيرقانوني اتاقي در خوابگاه به 3 ماه زندان محكوم شده است ولي زندانهاي تايوان از پذيرفتن او خودداري مي كنند و اظهار مي دارند كه اين فرد سنش بالاست و قادر به مراقبت از خود نمي باشد.براساس اين گزارش، مسئولان زندانهاي تايوان از او خواسته اند به جاي زنداني شدن مبلغي را به عنوان جريمه بپردازد ولي وي قادر به پرداخت جريمه نيست.اين گزارش مي افزايد، وي قرار است براي گذراندن سه ماه حبس به بيمارستان زندان منتقل شود.

 



شلوغ ترين و پرسر و صداترين شهرهاي جهان

نتايج تحقيقات حاكي از آن است كه توكيو، ناكازاكي و نيويورك و بوئنوس آيرس به ترتيب رتبه هاي اول تا چهارم جهان را از لحاظ شلوغي و سروصدا دارا هستند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شين هوآ، مطالعات سه ساله موسسه استراتژيك پلن بوئنوس آيرس آرژانتين بر روي ميزان سروصدا در شهرهاي مختلف جهان نشان داد توكيو، ناكازاكي و نيويورك سه رتبه اول را در اين مقوله داشته و پس از آنها بوئنوس آيرس رتبه چهارم شلوغترين شهر جهان را دارد.بنابراين گزارش، پژوهشگران با تحقيق بر روي 507 هزار نفر در سراسر جهان و تهيه نخستين نقشه آلودگي صوتي در مركز شهرها اعلام كردند به نواحي پرسروصدا گفته مي شود كه در آنها بين 65 تا 80 دسيبل صدا وجود داشته و توليد شود.
اين گزارش مي افزايد، در حال حاضر در شهر بوئنوس آيرس 70 دسيبل سروصدا وجود دارد اين در حالي است كه در دهه 70 ميلادي ميزان سروصدا در اين شهر فقط بين 50 تا 60 دسيبل بود.
گفتني است، از قوانين جديد شهر بوينوس آيرس ممنوعيت افزايش آلودگي صوتي از 70 دسيبل به بالاست و در صورتيكه افراد از اين قانون سرپيچي كنند تا 50 هزار پزو و 13 هزار دلار جريمه نقدي مي شوند و شركتهايي كه اين قانون را نقض كنند نيز بايد تا 100 هزار پزو (26 هزار دلار) جريمه نقدي بپردازند.گفتني است، براساس استاندارد سازمان جهاني بهداشت سطح آلودگي صوتي 70 دسيبل ناراحت كننده و 90 دسيبل آزاردهنده است.

 



كشت برنج پخته شده

دانشمندان هندي ادعا كردند گونه اي برنج را توليد كرده اند كه «آماده براي خوردن» است و در مكان هايي با دما و رطوبت زياد كشت مي شود.
به گزارش واحد مركزي خبر، دكتر پاتان مو مار آديا مدير موسسه تحقيقات مركزي برنج در ايالت شرقي اوديسا به شبكه تلويزيوني خصوصي ان دي تي وي گفت: اين نوع برنج فقط بايد در آب پاكيزه و قابل شرب خيس شود و بعد براي خوردن آماده است.دانشمندان هندي گفتند رشد اين نوع برنج يكصد و چهل و پنج روز طول مي كشد و چهار تا پنج تن در هر هكتار محصول مي دهد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14