(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه اول مهر 1388- شماره 19469
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
موشك سجيل پس از موشك هاي نوع شهاب و قدر رونمايي شد
پيشرفته ترين موشك بالستيك در نمايش اقتدار ايران
پيام تسليت رهبر معظم انقلاب به مناسبت درگذشت شيخ حبيب الله محمديان
سردار فضلي: دفاع مقدس بهترين دوران تاريخ انقلاب اسلامي است
آخرين تير هم به خطا رفت كوشنر: تحريم بنزين ايران خطرناك است
متكي: ايران بايد بتواند به 1+5 اعتماد كند
ابراز نگراني وزارت خارجه از احتمال بروز فاجعه انساني در يمن
فرماندار ورامين از سمت خود كناره گيري كرد
جانباز مازندراني به ياران شهيدش پيوست همزمان با هفته دفاع مقدس اسماعيل برزكوهي جانباز
فرماندار خبر داد توقف صادرات ميوه و تره بار از مرز مهران
دكتر لنكراني عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي شيراز شد
پروانه هاي سيكلوييدي در دانشگاه صنعتي اصفهان ساخته شد
استاندار: بخش خصوصي در گيلان نيروگاه مي سازد
اعتراض اتحاديه هاي كارگري آذربايجان شرقي به اصلاح قانون كار
توليد نانو پودر پوشش دار به روش فوق اشباع در سمنان
معاون وزير بازرگاني خبر داد اختصاص 2 هزار ميليارد ريال براي خريد تضميني برنج شاليكاران كشور
خودرو الكتريكي دو سرنشين در دانشگاه كاشان ساخته شد
نصب نخستين آبگرمكن خورشيدي در فولاد مباركه
اخبار ادبي و هنري



موشك سجيل پس از موشك هاي نوع شهاب و قدر رونمايي شد
پيشرفته ترين موشك بالستيك در نمايش اقتدار ايران

در پاسخ به رجزخواني هاي رژيم صهيونيستي و تهديدهاي توخالي مقامات اين رژيم مبني بر حمله به تأسيسات هسته اي كشورمان، جديدترين موشك بالستيك جمهوري اسلامي ايران ديروز در رژه باشكوه نيروهاي مسلح در مقابل دهها دوربين رسانه ها و خبرنگاران داخلي و خارجي به نمايش گذاشته شد.
به گزارش خبرگزاري ها از مراسم رژه ديروز نيروهاي مسلح، براي اولين بار موشكي در اين رژه به نمايش درآمد كه پس از موشك هاي شهاب 3 و قدر سومين موشك دوربرد ايران است.
موشك بالستيك «سجيل» با عملكرد دو مرحله اي از سوخت جامد تغذيه شده و قريب به 2000 كيلومتر برد دارد و تاكنون نسل دوم آن با موفقيت آزمايش و وارد چرخه توليد انبوه شده است.
موشك سجيل از سيستم هاي رانش و هدايت بسيار مدرني برخوردار بوده و حضور آن در چرخه دفاعي جمهوري اسلامي ايران قابليت مضاعفي را به نيروهاي مسلح كشورمان بخشيده است.
الجزيره: نمايش اين موشك پاسخ به ادعاي رئيس ستاد ارتش رژيم صهيونيستي است
خبرگزاري الجزيره كه به طور مستقيم گزارش خود را از جوار مرقد مطهر امام(ره) و رزمايش ديروز نيروهاي مسلح به مناسبت هفته دفاع مقدس مخابره مي كرد با اشاره به مشاهداتش از اين موشك و سخنان رئيس جمهور درباره قدرت نظامي نيروهاي مسلح تصريح كرد: اين موشك و آن سخن احمدي نژاد پاسخي بود به سخنان اخير «گابي اشكنازي» رئيس ستاد ارتش اسرائيل كه گفته بود احتمال حمله اسرائيل به تأسيسات هسته اي ايران براي دفاع از خود هنوز وجود دارد.
پايگاه الجزيره با اشاره به جزئيات سخنان صريح احمدي نژاد خطاب به سران رژيم صهيونيستي و غرب نوشت: به نظر مي رسد، محور سخنان امروز (ديروز) احمدي نژاد در رزمايش نيروهاي مسلح همان مسائلي است كه در سخنراني خود در نيويورك به آن ها خواهد پرداخت.
به نوشته اين پايگاه نكته مهم سخنراني احمدي نژاد كه يقيناً در سخنراني نيويورك هم به آن اشاره خواهد كرد، دعوت براي خروج نيروهاي خارجي بخصوص آمريكايي از عراق و افغانستان است.
الجزيره به نقل از خبرنگار خود در تهران تأكيد كرد: توان نظامي و بخصوص توان موشكي ايران كه به گفته بسياري از كارشناسان نظامي، قدرت راهبردي مهم در نظام دفاعي اين كشور محسوب مي شود، با قدرت به هر حمله عليه ايران از سوي اسرائيل يا هر دولت ديگري پاسخ خواهد داد.
هيچ قدرتي در دنيا جرأت حتي انديشيدن به تعدي
عليه ايران ندارد
دكتر محمود احمدي نژاد ديروز در اين مراسم با اشاره به قدرت نظامي نيروهاي مسلح و اراده اي قوي كه ملت ايران در دفاع از نظام جمهوري اسلامي دارد به مختصات موشك هاي بالستيك دوربرد ساخت دانشمندان داخلي اشاره كرد و در واكنش به تهديدات نظامي اخير برخي كشورهاي غربي و مقامات رژيم صهيونيستي تأكيد كرد: هيچ قدرتي در دنيا جرأت حتي انديشيدن به تعدي عليه ملت ايران را ندارد اما يك بار ديگر تأكيد مي كنم كه هر دستي در هر نقطه اي از دنيا بخواهد عليه ملت ايران ماشه اي را بچكاند قبل از اين اقدام توسط نيروهاي مسلح مقتدرانه از بازو قطع خواهد شد.
رئيس شورايعالي امنيت ملي، ارتش، سپاه، نيروي انتظامي و بسيج را نيروهاي برخاسته از دل انقلاب، شجاع، ايثارگر و هجمه كننده به سياهي ها دانست و تصريح كرد: نيروهاي مسلح پشتيبان ملت و انقلاب هستند و ملت نيز با همه وجود دلبسته و پشتيبان نيروهاي مسلح است چرا كه ملت ايران براي بشريت پيام و راه حل انساني دارد و خواهان امنيت پايدار و صلح و برادري و همزيستي انساني براي همه ملت ها است.
احمدي نژاد با بيان اينكه راهبرد اصلي و توان نظامي نيروهاي مسلح ما دفاعي و بازدارنده است، اظهار داشت: ملت ايران هيچ گاه چشمداشتي به سرزمين و حقوق ديگران نداشته است اما امروز هم ملت ايران مانند دوران دفاع مقدس در دفاع از حقوق و سرزمين خود مقتدر است و با تكيه بر اقتدار ذاتي نيروهاي مسلح خود در برابر همه دشمنان مي ايستد.
احمدي نژاد گفت: امروز قابل قبول نيست كساني از هزاران كيلومتر دورتر به منطقه ما لشكركشي كنند و دست به اشغال، كشتار، تهديد و نا امني بزنند و بخواهند بين ملت ها اختلاف بياندازند؛ آنها سالانه چندين ميليارد دلار در منطقه ما سلاح مي فروشند و قابل قبول نيست كه همزمان بخواهند شعار برپايي امنيت داده و ديگران را متهم به ايجاد ناامني كنند.
وي افزود: آنها بايد رفتار خود را عوض كنند و بدانند كه ملت هاي منطقه مي توانند امنيت خود را برپا كنند پس بايد دست از توهين به استقلال و شخصيت ملت هاي منطقه بردارند.
رئيس جمهوري اسلامي ايران خطاب به اشغالگران و دولت هاي مستكبر گفت: توصيه مي كنيم به سرزمين خود برگرديد و اعتبارات سنگين نظامي را صرف رفع مشكل مردم خود بكنيد چرا كه منطقه ما براي درازمدت حضور بيگانگان را تحمل نمي كند و بيگانگان نمي توانند در كشورهاي منطقه پايگاه ثابت در اختيار بگيرند و اين را شما در عراق و افغانستان ديديد.
وي اين ويژگي را از ويژگي هاي منطقه اسلامي و منطقه خاورميانه دانست و خطاب به مستكبران ادامه داد: از روزي كه شما آمديد امنيت را بر هم زده و هر روز عده زيادي كشته و آواره مي شوند و حتي ادعاي مبارزه با مواد مخدر داشتيد اما تحت سلطه شما توليد و توزيع مواد مخدر چند برابر شد؛ روش شما اشتباه، ضد انساني و توهين به ملت هاي منطقه است و بايد روش خود را اصلاح كنيد.
وي دفاع مقدس را تحقق وعده الهي ناميد و اظهار داشت: ملت ما در دفاع مقدس نشان داد كه اگر براي خدا و در راه خدا قيام كنيم و بايستيم، نزول ياري خدا حتمي است و اين درس بزرگي براي بشريت امروز و ملت هاي مظلوم و دردمند است.
احمدي نژاد دفاع مقدس را نماد مظلوميت يك ملت پاك و آزاده دانست كه پرده از چهره كريه استكبار جهاني دريد و گفت: در دفاع مقدس ما پرده از چهره كساني كنار زده شد كه با يك دست جنايت كرده و با دست ديگر شعار آزادي، دموكراسي و حقوق بشر مي دهند.
مانور جنگنده بمب افكن هاي ارتش
ديروز پيش از سخنان رئيس جمهور و همزمان با مراسم رژه يگان هاي نمونه نظامي و انتظامي، رژه هوايي جنگنده بمب افكن هاي ارتش برگزار شد به طوري كه نگاه هاي مردم را به آسمان تهران دوخت.
جنگنده بمب افكن هاي نيروي هوايي ارتش كه قرار بود در صورت مساعد بودن هوا برنامه نمايشي خود را اجرا كنند در دسته هاي 3 فروندي و با تركيب بسيار زيبا از آسمان مقابل جايگاه رئيس جمهور عبور كردند.
در اين بخش از برنامه، ده ها فروند از هواپيماهاي شكاري بمب افكن، رهگير، ترابري، سوخت رسان شامل اف 5، صاعقه، ميگ 29، اف 7، سوخو 24، اف 4، اف 14، رادار پرنده، سي 130، تانكرهاي سوخت رسان 707 و 747 با برنامه ريزي دقيق قدرت خويش را به نمايش گذاشته و موجب تحسين شركت كنندگان در رژه امروز شدند.
اين نمايش عظيم هوايي با همكاري تمامي پايگاه هاي كشور و حضور خلبانان جوان نيروي هوايي ارتش در حال برگزاري است و حضور جنگنده هاي ساخت داخل همچون صاعقه و آذرخش، نمايي ويژه به آن بخشيده است.
حضور يگان هاي نمونه بسيج از سراسر كشور با لباس هاي محلي خود از قبيل كرد، بلوچ و عشاير خوزستان و شركت فعال نيروهاي چهارگانه ارتش و نمايش بخشي از توانمندي هاي پدافندي و راداري ايران از ويژگي هاي مهم رژه ديروز نيروهاي مسلح در اولين روز از هفته دفاع مقدس بود.
در اين مراسم كه مقام هاي كشوري و لشكري، ميهمانان داخلي و خارجي و وابستگان نظامي كشورهاي مختلف مقيم تهران حضور داشتند دهها خبرنگار، عكاس و فيلمبردار داخلي و خارجي نيز در حال تهيه عكس، فيلم وگزارش از اين مراسم بودند.

 



پيام تسليت رهبر معظم انقلاب به مناسبت درگذشت شيخ حبيب الله محمديان

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در نامه اي به خانواده حاج شيخ حبيب الله محمديان، درگذشت وي را تسليت گفتند.
در بخشي از اين نامه آمده است: درگذشت فاضل جليل القدر و مجاهد خدوم و پرتلاش جناب حجت الاسلام حاج شيخ حبيب الله محمديان كه عمر پربركت خود را در خدمت به مردم و انقلاب اسلامي در نقاط مختلف اين مرز و بوم گذراند، به همه بازماندگان محترم و ارادتمندان ايشان تسليت مي گويم و رحمت و مغفرت واسعه الهي را براي آن فقيد سعيد مسئلت مي نمايم.
مرحوم حجت الاسلام والمسلمين حبيب الله محمديان نيشابوري، نماينده سابق ولي فقيه در استان سيستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان بود.
وي از سال 1372 نمايندگي ولي فقيه در استان سيستان و بلوچستان و امامت جمعه زاهدان را بر عهده گرفت و تا سال 1380 اين سمت را بر عهده داشت.

 



سردار فضلي: دفاع مقدس بهترين دوران تاريخ انقلاب اسلامي است

فرمانده سپاه سيدالشهدا استان تهران ايثارگري هاي رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس را بي نظير خواند و اين دوران را بهترين دوران تاريخ انقلاب اسلامي دانست.
سردار علي فضلي ديروز در گفت و گو با ايرنا و به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس گفت: مسئولان و رسانه ها بايد ضمن حفظ ارزش هاي اين دوران، در انتقال اين ارزش ها به نسل جوان، توجه بيشتري داشته باشند.
وي با بي نظير خواندن ايثارگري ها و فداكاري هاي رزمندگان اظهار داشت: ايثارگري هاي رزمندگان در دوران دفاع مقدس، دشمنان اسلام را متعجب ساخته بود.
فضلي گفت: رزمندگان اسلام در جنگ تحميلي، تمام هستي خود را در دفاع از آرمان هاي نظام و انقلاب در طبق اخلاص گذاشتند.
وي تصريح كرد: براي اينكه نسل جوان با رشادت ها و ايثارگري هاي رزمندگان آشنا شود، بايد مسئولان و رسانه ها خاطرات رزمندگان را به تصوير بكشند.
فضلي، قناعت و سادگي را از مهمترين ويژگي هاي رزمندگان دانست و خاطرنشان كرد: آنان با قناعت و سادگي، ارزنده ترين افتخارات را براي ميهن كسب كردند.
وي تأكيد كرد: آنچه رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس براي ايران اسلامي كسب كردند، نبايد به فراموشي سپرده شود.
فضلي افزود: ارزش هاي دفاع مقدس با خون هزاران شهيد بدست آمده و بايد به حرمت خون شهيدان و همه كساني كه به نوعي در اين جنگ شركت داشتند، اين ارزش ها گرامي داشته شود.
وي گفت: نسل جوان كشور بايد بداند كه در دوران جنگ تحميلي، رزمندگان به تنهايي مقابل تمامي دشمنان اسلام و نظام كه تا دندان مسلح بودند، ايستادگي كرده و همه آنها را نااميد ساختند.
فضلي اظهار داشت: يادآوري خاطرات و تصاوير دوران دفاع مقدس، مايه غرور و شعف ما ايرانيان است و همه دستگاه هاي اجرايي و تبليغاتي كشور بايد در انتقال اين تصاوير و خاطرات به نسل كنوني بكوشند.
وي خاطرنشان كرد: جنگ تحميلي اقتدار رزمندگان را در دفاع از آرمان ها و ارزش هاي ميهن اسلامي شان، به تمامي استكبار جهاني بخصوص آمريكاي جنايتكار ثابت كرد.
سردار فضلي با اشاره به تهاجم فرهنگي دشمنان افزود: با شكست استكبار در جنگ نظامي، اكنون دشمنان اسلام مي خواهند از طريق تهاجم فرهنگي جوانان اين مرز و بوم را نسبت به ارزش هاي انقلاب دلسرد و نااميد كنند كه بايد در مقابل اين تهاجم كه شديدترين نوع تهاجم است، مقابله كرد.
وي بيان ارزش ها و آرمان هاي رزمندگان و شهيدان انقلاب و جنگ تحميلي را براي نسل جديد ضروري خواند و گفت: وقتي كه جوانان با اين ارزش ها آشنا شوند، يقيناً در مقابل تهاجم فرهنگي دشمن و اهداف شوم آنان ايستادگي خواهند كرد.

 



آخرين تير هم به خطا رفت كوشنر: تحريم بنزين ايران خطرناك است

كشورهاي غربي كه تا چندي پيش با شور و حرارت از قطعي بودن تحريم ايران در صورت شكست مذاكرات اكتبر سخن مي گفتند، كمتر از 10روز مانده به مذاكرات اكتبر، يكي يكي در حال پس گرفتن سخنان خود هستند.
آمريكا تا چندي پيش با تعيين ضرب الاجل براي ايران و همچنين تلاش در جهت همراه سازي كشورهاي غربي در اعمال تحريم هاي شديدتر عليه كشورمان خود را تنها پيروز اين ميدان تصور مي كرد، اما اكنون و با نزديك شدن به موعد مذاكره در اوايل اكتبر رفته رفته در حال از دست دادن هم پيمانان غربي خود بوده و كليه برنامه هاي خود را شكست خورده مي بيند.
هرچند كه طرف هاي غربي نيز تا پيش از اين از قطعي بودن تحريم انرژي عليه ايران دم مي زدند اما به نظر مي رسد هرچه به زمان تعيين شده به منظور قرار گرفتن در پشت ميز مذاكره نزديك مي شويم، ناممكن و غيرعملي بودن اين طرح هرچه بيشتر مكشوف خواهد شد و غربي ها از تبليغات عمليات رواني فاصله مي گيرند و واقع گراتر مي شوند.
در همين رابطه و با توجه به عقب نشيني معنادار كشورهاي غربي نسبت به حمايت از اين طرح، روزنامه نيويورك تايمز از مخالفت وزير خارجه فرانسه با قطع صدور بنزين به ايران خبر داد.
اين روزنامه در نسخه اينترنتي روز گذشته خود در گزارشي به قلم «مارك لاندر» نوشت: «برنار كوشنر» وزير خارجه فرانسه روز دوشنبه در نيويورك ترديد عميق خود را درباره قطع صدور سوخت تصفيه شده بنزين به ايران كه يكي از تحريم هاي مورد نظر دولت اوباما در صورت خودداري ايران از مذاكره درباره برنامه هسته اي اين كشور است ابراز داشت و آن را خطرناك خواند. به گفته وي قطع صدور بنزين به ايران، به مردم و عمدتا مردم فقير لطمه خواهد زد وي گفت: اين گزينه اي است كه بايد بررسي شود اما از نظر او اصلا گزينه مطلوبي نيست.
اين روزنامه در ادامه افزود: به گفته تحليلگران اگر فرانسه با تحريم سوخت مخالفت كند اين پيشنهاد احتمالا به عنوان گزينه اي براي اعمال فشار بر ايران كنار گذاشته خواهد شد.
روزنامه «هرالد تريبيون» نيز ضمن انتشار اين خبر افزود: در حالي كه دهها تن از رهبران جهان براي حضور در نشست مجمع عمومي سازمان ملل گرد هم مي آيند، ديپلمات ها درباره معماي نحوه برخورد با ايران و كره شمالي در وضع نامناسبي قرار دارند.
همچنين وزير خارجه روسيه نيز هفته پيش درباره حمايت شوراي امنيت از تحريم سوخت تصفيه شده به ايران ابراز ترديد كرد.
«سرگئي لاوروف» گفت: ترديد دارم شوراي امنيت از تحريم بنزين ايران حمايت كند. اين روش شيوه اي براي فشار بر ايران به منظور همكاري نيست و تنها گامي براي توقف كامل همكاري محسوب مي شود.
از نظر آمريكا كه اين اقدام را ممكن مي دانست، نپذيرفتن تحريم سوخت ايران از سوي طرف هاي غربي باعث مي شود گزينه هاي اين كشور را براي اعمال فشار بر ايران در مذاكرات كاهش دهد.
آلمان هم موافق تحريم نيست
از سوي ديگر نشريه «تايم» نيز نوشت سخت ترين شكست براي راهبرد دولت اوباما در تحريم ايران خارج شدن آلمان از فهرست حمايت كنندگان از اين طرح است.
اين نشريه در مطلبي با عنوان «آيا آلمان از ائتلاف تحريم هاي ايران خارج خواهد شد؟» نوشت: تحريم هاي شديد جزء كليدي راهبرد آمريكا براي مهار كردن برنامه هسته اي ايران است؛ اين در حالي است كه دولت اوباما با مشكل فزاينده اي در جلب حمايت هاي بين المللي لازم براي كارآمد كردن تحريم ها روبروست.
تايم افزود: روسيه و چين اوايل ماه جاري نشان دادند كه از دور جديد تحريم هاي اقتصادي بر ضد تهران حمايت نمي كنند و با اين كار اميدهاي دولت آمريكا را براي افزايش فشارها بر جمهوري اسلامي در نشست آتي مجمع عمومي سازمان ملل از بين برد.
منابع اروپايي و آمريكايي نيز از سويي به اين نشريه اعلام كرده اند كه آلمان بعيد است از تشديد تحريم ها بر ضد ايران حمايت كند كه اين امر بر پيچيدگي راهبرد ديپلماتيك اوباما مي افزايد.
اين در حالي است كه «مركل» پيش از اين اعلام كرده بود كه در خصوص ايران تحريم هايي در حوزه انرژي مدنظر قرار دارد.
با اين حال در همان موقع نيز تحليلگران ايراني عنوان كردند كه اين قبيل ادعاها تنها در حد تهديد است و امكان عملي كردن آن وجود ندارد.
در اين ميان اما دردناك ترين شكست در راهبردهاي دولت آمريكا، از دست دادن حمايت آلمان است. زيرا برلين شريك تجاري فعال ايران است و اگر از جمع كشورهاي فرانسه، انگليس و آمريكا جدا شود هرگونه تحريمي بر ضد ايران جنبه سمبليك پيدا خواهد كرد.
گرفتن تاييد اروپا چالشي عظيم براي دولت اوباما است زيرا اتحاديه اروپا برپايه اجماع اعضا اقدام به اتخاذ تصميم مي كند و هر كدام از 27 عضو از حق وتو برخوردارند و با وجود مخالفت فرانسه و آلمان به نظر مي رسد كه چنين روندي در گرفتن تاييد اتحاديه اروپا غيرممكن باشد.
قانون گذاران كنگره آمريكا اما در حال آماده شدن براي تصويب لايحه اي هستند كه براساس آن شركت هايي كه به ايران بنزين مي فروشند مشمول تحريم قرار گيرند.
«هوارد برمن» رئيس كميته سياست خارجي مجلس نمايندگان آمريكا گفته است ماه آينده اين طرح را مطرح خواهد كرد اما بيشتر متحدان آمريكا با چنين تحريم هاي سختي مخالفند، تحريم هايي كه به آمريكا بيشتر از ايران آسيب مي رساند.

 



متكي: ايران بايد بتواند به 1+5 اعتماد كند

در حالي كه 10 روز به آغاز دور جديد گفت وگوهاي ايران و گروه 1+5 باقي مانده، وزير خارجه ايران خواستار اعتماد سازي از ناحيه غربي ها شد.
«منوچهر متكي» وزير امور خارجه كشورمان روز دوشنبه در نيويورك گفت: ما براي بررسي ابهامات اصلي و آغاز مذاكرات بايد به اعتماد جامع و كاملي دست يابيم.
وي در پاسخ به اين پرسش كه شما چه انتظار و پيامي براي نشست روز چهارشنبه شش كشور داريد، به بسته پيشنهادي ايران به اين گروه اشاره كرد و افزود: ما بايد به يك اعتماد جامع الاطراف براي پرداختن به مهمترين مسايل برسيم و مذاكرات را شروع كنيم.
وي همچنين خاطرنشان كرد كه اين موضوع را دو روز قبل از سفرش، در نشستي با سفيران اروپايي به آنان اعلام كرده است.
دولت انگليس پيش از اين اعلام كرده بود كه روز چهارشنبه نشستي در سطح وزيران، ميان پنج عضو دائم شوراي امنيت و آلمان درباره موضوع هسته اي ايران برگزار مي شود، موضوعي كه برخي تحليلگران مي گويند بيش از همه نشانگر آن بود كه برخي از اعضاي غربي اين گروه در مذاكرات صادق نيستند.
مذاكرات رسمي و توافق شده ميان ايران و اين شش كشور قرار است اول اكتبر برگزار شود و اقدام شتابزده انگليس به اعتقاد كارشناسان سياسي، اندكي تامل برانگيز است. متكي در ادامه گفت وگوهاي خود اظهار داشت: تحت اين مذاكرات ما بايد به يك دستور كار مشترك برسيم، ما در سلسله مباحثي كه در اين بسته پيشنهادي تهيه كرديم اعم از مسايل سياسي، امنيتي، اقتصادي و اجتماعي، بحث هاي بين المللي را آنجا گنجانده ايم و در سر فصل هاي مباحث بين المللي موضوعات مربوط به هسته اي، عدم اشاعه، نظارت آژانس بين المللي اتمي بر فعاليت هاي هسته اي در جهان را قرار داديم.
وزير خارجه ايران در ادامه گفت: «گمان مي كنم اگر تدبير و هوشمندي مناسبي وجود داشته باشد ما مي توانم اين چارچوب ها را به عنوان بستر بحث قرار دهيم و در واقع در ازاي همكاريهاي سازنده كه از گذشته داشته ايم، اعتماد متقابل را از طرف مقابل دريافت كنيم.»
وزير امور خارجه كشورمان همچنين ابراز اميدواري كرد كه بحث هاي مربوط به خلع سلاح كه قرار است در شوراي امنيت صورت گيرد، در نهايت به تدوين كنوانسيوني براي محو تسليحات اتمي در عرصه جهاني منجر شود.
اشاره متكي احتمالا به نشستي است كه قرار است روز پنجشنبه به رياست باراك اوباما و در سطح سران عضو شوراي امنيت برگزار و موضوعات خلع سلاح و عدم گسترش تسليحات اتمي در آن به بحث گذاشته شود.
البته آمريكا با بهره گيري از آن نشست، پيش نويس قطعنامه غير الزام آوري را در خصوص مباحث خلع سلاح و عدم گسترش تسليحات ارائه داده كه فرانسه و انگليس در حركتي كاملا شيطنت آميز، در بند چهاردهم آن موضوعي انحرافي را درباره ايران گنجانده اند.
متكي همچنين افزود: ما فكر مي كنيم برخي از اعضاي شوراي امنيت در موضع گيري ها و سخنراني هاي خود، بحث خلع سلاح را به عنوان يك ضرورت مطرح كرده اند و اين مي تواند نشان و سيگنال روشني باشد كه به طور جدي محو سلاح هاي هسته اي در جهان در دستور كار قرار گيرد.
انگليس رئيس نشست
اين هفته 1+5
دولت انگليس اعلام كرد كه اين كشور رياست نشست اين هفته كشورهاي گروه 1+5 در نيويورك كه درباره موضوع برنامه هسته اي ايران است را برعهده خواهد داشت.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، سخنگوي «گوردون براون» نخست وزير انگليس روز دوشنبه اعلام كرد كه «ديويد ميليبند» وزير امور خارجه انگليس رياست نشست اين هفته گروه 1+5 كه با محوريت موضوع برنامه هسته اي ايران است را برعهده خواهد داشت.
اين نشست كه روز چهارشنبه و در حاشيه نشست مجمع عمومي سازمان ملل برگزار خواهد شد با حضور سه كشور اروپايي انگليس، فرانسه و آلمان و سه كشور آمريكا، روسيه و چين برگزار مي شود.

 



ابراز نگراني وزارت خارجه از احتمال بروز فاجعه انساني در يمن

سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان از تداوم درگيري ها و احتمال بروز فاجعه انساني در يمن ابراز نگراني كرد.
حسن قشقاوي سخنگوي وزارت امور خارجه با اشاره به ناآرامي ها در استان صعده يمن گفت: درگيري هاي يمن در طول ماه گذشته و به ويژه روزهاي اخير منجر به كشته و مجروح شدن انسان هاي بي پناه و بي خانمان شدن بسياري از مردم بي گناه شده و پيامدهاي ناگوار انساني برجاي گذارده است.
به گزارش ايسنا، قشقاوي با تاكيد بر مواضع اصولي جمهوري اسلامي ايران درباره درگيري هاي داخلي يمن اظهار كرد: جمهوري اسلامي ايران همواره بر لزوم پرهيز از خشونت در حل مشكلات فراروي ملت يمن تاكيد كرده و راه حل پايان يافتن اين گونه رويكردها را پيروي از حكمت و درايت در چارچوب، تحقق حقوق ملت يمن مي داند.

 



فرماندار ورامين از سمت خود كناره گيري كرد

فرماندار شهرستان ورامين در اقدامي غيرمنتظره، پس از تشكيل جلسه اي با حضور معاونان، مديران و خبرنگاران شهرستاني از سمت خود كناره گيري كرد.
به گزارش ايرنا «مهدي مهديزاده» روز دوشنبه در اين جلسه كه در سالن شهيد رجايي فرمانداري ورامين تشكيل شد گفت: از ماه ها قبل در رابطه با عملكرد فرمانداري ورامين سياه نمايي هايي صورت مي گرفت.
وي افزود: بسياري از افراد بر آن شدند كه من از اين شهرستان بروم و من هم براي اينكه اين دوستان به زحمت نيفتند و دچار گناه غيبت و تهمت نشوند مي روم تا آنان راحت تر باشند. فرماندار ورامين پس از خداحافظي با كاركنان فرمانداري و خبرنگاران حاضر در جلسه محل فرمانداري را ترك كرد.

 



جانباز مازندراني به ياران شهيدش پيوست همزمان با هفته دفاع مقدس اسماعيل برزكوهي جانباز

70 درصد مازندراني امروز با پيوستن به كاروان شهداي دفاع مقدس،گواهي بر مظلوميت ايران در دفاع هشت ساله شد.
به گزارش خبرگزاري فارس اسماعيل برزكوهي پس از گذشت 20 سال درد و رنج ناشي از اثرات شيميايي شب دوشنبه به شهادت رسيد.
شهيد برزكوهي اهل روستاي اسبوكلا شهرستان ساري بوده است كه پس از مجروح شدن در منطقه عملياتي فاو بعد از گذشت 20 سال سختي و مشقت به كاروان شهداي دفاع مقدس مازندران پيوست.
پيكر اين شهيد ظهر ديروز با حضور مردم شهيدپرور ساري تشييع و براي خاكسپاري به زادگاهش در روستاي اسبوكلا منتقل شد.

 



فرماندار خبر داد توقف صادرات ميوه و تره بار از مرز مهران

ايلام - خبرنگار كيهان:
فرماندار مهران گفت: وزارت كشاورزي عراق قرارداد صادرات ميوه و تره بار را تمديد نكرده است.
ولي الله حياتي افزود: اين مهم سبب لغو صادرات ميوه و تره بار از مرز بين المللي مهران به عراق تا اطلاع ثانوي شده است.
اين مسئول اضافه كرد: از سرگيري صادرات منوط به امضاي قرارداد جديد وزارت كشاورزي عراق با تجار ايراني است و در غير اين صورت هيچگونه صادرات ميوه و تره بار از خروجي مهران امكان پذير نخواهد بود.
حياتي از بازرگانان ميوه و تره بار در استان ايلام و ديگر استان هاي كشور خواست از حمل ميوه و تره بار به مرز بين المللي مهران تا اطلاع ثانوي خودداري كنند.
فرماندار مهران گفت: اكنون روزانه بيش از 400 كاميون و تريلر كالا به ارزش 2 ميليون و 500 هزار دلار از مرز بين المللي مهران به كشور عراق حمل مي كنند.

 



دكتر لنكراني عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي شيراز شد

شيراز - خبرنگار كيهان:
وزير سابق بهداشت، درمان و آموزش پزشكي براي ادامه فعاليت هاي علمي، آموزشي و پژوهشي خود به شيراز بازگشت و به عنوان عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي اين شهر مشغول به كار شد.
وي كه در فرودگاه شيراز مورد استقبال گرم مردم و مسئولان استان قرار گرفت در گفت وگو با خبرنگاران گفت: از دوره چهار ساله وزارت، تجارب ارزشمندي كه حاصل 60 سفر استاني دولت و 180 سفر به مراكز بهداشتي درماني و آموزشي كشور بوده كسب كردم كه از آنها در راستاي ادامه تحقيقات و پژوهشهاي خود بهره مي گيرم. لنكراني در مورد عملكرد خود در وزارت بهداشت افزود: در دوران چهار ساله خدمتم در وزارت بهداشت فاصله بين نقاط محروم و نقاط برخوردار در زمينه بهداشتي و درماني كاهش يافت.
وي اظهار داشت: در آغاز به كار دولت نهم در كمتر از 10 استان امكانات فوق تخصصي مراقبت هاي قلبي داشتيم كه اين امكانات در حال حاضر در 24 استان كشور وجود دارد.
وي گفت: اورژانس پيش بيمارستاني نيز از 650 پايگاه به يك هزار و 650 پايگاه افزايش يافته است.
وي تصريح كرد: پيشرفت هاي حاصل شده در زمينه بهداشت و درمان به معناي انكار مشكلات بخش سلامت كشور نيست و بايد همه در جهت رفع موانع و مشكلات اين حوزه تلاش كنند.

 



پروانه هاي سيكلوييدي در دانشگاه صنعتي اصفهان ساخته شد

اصفهان - خبرنگار كيهان:
پژوهشگران دانشگاه صنعتي اصفهان موفق به طراحي و ساخت پروانه هاي سيكلوييدي (NCP) هدايت كننده كشتي ها و شناورها در مقياس آزمايشگاهي شدند.
مسئول گروه 5 نفره سازنده شناور ايرانا گفت: اين پروانه هاي فولادي در مقايسه با تنها نمونه خارجي آن از كشور آلمان، كارايي و دقت زياد و خطا و هزينه كمتري دارد و جهت دهي آن، دقيق تر است.
«ياسر مهران فر» افزود: براي آزمايش پروانه هاي سيكلوييدي كه در مقياس كوچك ساخت شده است نياز به شناور مناسب بود كه براي اين منظور شناور ايرانا به اندازه هاي 198 در 485 سانتيمتر و ارتفاع 80 سانتيمتر به همت اعضاي گروه طراحي و ساخته شد.
وي گفت: براي طراحي و ساخت اين پروانه ها و شناور در مدت هفت ماه 90 ميليون ريال هزينه شده است كه براي شركت در نمايشگاه ها و مسابقات داخلي و خارجي به ويژه رقابت هاي مخترعان جهان در فروردين سال آينده در مالزي به 90 ميليون ريال ديگر نياز است.
اين اختراع در اداره كل ثبت شركت ها و مالكيت هاي صنعتي به ثبت رسيده است.

 



استاندار: بخش خصوصي در گيلان نيروگاه مي سازد

رشت - خبرنگار كيهان:
استاندار گيلان از احداث نيروگاه سيكل تركيبي در
پره سر رضوانشهر خبر داد.
روح الله قهرماني چابك كه در جلسه شوراي اداري استان در رشت سخن مي گفت افزود: اين نيروگاه در زميني به وسعت يكصدهكتار با 8 هزار ميليارد ريال اعتبار توسط بخش خصوصي ساخته مي شود.
وي با بيان اينكه پروژه نيروگاه سيكل تركيبي پره سر از جمله بزرگترين پروژه هاي عمراني استان بشمار مي رود تصريح كرد: مديران منطقه بايد به دنبال اجراي چنين پروژه هاي بزرگي در استان باشند و با تفويض اختيارات اجرايي خود به شهرستانها در اجراي پروژه ها و رفع مشكلات پيش رو تسريع كنند.
استاندار گيلان هم چنين از آغاز دور سوم سفرهاي هيئت دولت به استانها در آينده نزديك خبر داد و با تاكيد بر اجرايي شدن مصوبات سفرهاي رئيس جمهوري و هيئت دولت به استان خاطرنشان ساخت: در اين راستا با فعال تر كردن ستاد مصوبات سفر بايد اجراي مصوبات بطور جدي دنبال شود و تلاش مي كنيم با كوتاهتر شدن زمان بهره برداري از پروژه هاي عمراني، سفر سوم هيئت دولت به استان گيلان هرچه زودتر انجام شود.

 



اعتراض اتحاديه هاي كارگري آذربايجان شرقي به اصلاح قانون كار

تبريز- خبرنگار كيهان:
جمعي از تشكلهاي كارگري آذربايجان شرقي با ارسال نامه به نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، نسبت به اصلاح قانون كار، به ضرر كارگران كشور، هشدار داده و با آن مخالفت كردند.
در بخشي از اين نامه كه به كيهان ارسال شده آمده است: اين اصلاح «بازي با سرنوشت بيش از 25 ميليون جمعيت خانواده كارگري ايران است و مسئولان چرا ديواري كوتاه تر از ديوار كارگران پيدا نمي كنند؟» در ادامه اين نامه آمده است: كارگران از نمايندگان مجلس انتظار دارند كه به دنبال از بين بردن حقوق مسلم و ناچيز كارگران نباشند و درصدد رفع نيازهاي بيشمار و ايجاد بستر هاي حمايتي مناسب و قانوني از آنان باشند.
در اين نامه ضمن تأكيد بر اين كه «دولت ها به خواست كارگران، توجهي نمي كنند» و «جامعه كارگري با كمترين حقوق و دستمزد در تورم و گراني و زيرخط فقر زندگي مي كنند» آمده است: دولت بجاي تهيه و ارايه لايحه سامان دهي قراردادهاي موقت كار براي امنيت شغلي كارگران، اصلاحيه قانون كار را كه نشأت گرفته از افكار وزير كارقبلي و مصوبه كميسيون امور اجتماعي دولت كه بدون اطلاع نمايندگان و تشكلات كارگري از مفاد آن صورت گرفته است، دنبال مي كند.
در اين نامه جامعه كارگري آذربايجان شرقي، قانون كار كنوني كشور را يادگار بنيان گذار جمهوري اسلامي ايران و حاصل خون پاك هزاران شهيد گمنام و نام آشناي نظام توصيف كرده است.

 



توليد نانو پودر پوشش دار به روش فوق اشباع در سمنان

نانو پودر پوشش دار توسط دو تن از مخترعان دانشگاه سمنان به روش فوق اشباع توليد و به عنوان اختراع به ثبت رسيد.
اين نانو پودر توسط «سيف الله سعدالدين» عضو هيئت علمي و «توماج رستمي سليماني» دانش آموخته دانشگاه سمنان توليد شده است و در اداره ثبت شركتها و مالكيتهاي صنعتي به ثبت رسيده است.
يكي از مخترعان در زمينه توليد اين نانو پودر در روز دوشنبه به خبرنگار ايرنا گفت: براي توليد نانو پودر پوشش دار به روش فوق اشباع ابتدا رزين مناسب با فرآيند را در حلال به طور كامل حل كرده به طوري كه محلول كاملا به صورت اشباع ايجاد شود.
«سيف الله سعدالدين» افزود: سپس با افزايش دما به محلول مقدار بيشتري از مواد حل شدني را مي توان حل كرد كه به حالت فوق اشباع برسد و با اضافه كردن يك غيرحلال و پايين آمدن دماي محلول، ذرات رزين به صورت معلق در آمده و بر روي پودر فلز قرار مي گيرد كه پس از خارج كردن نانو پودر فلز پوشش دار از محلول و خشك كردن مورد استفاده قرار مي گيرد.
وي با بيان اينكه در روش نمونه سازي سريع از سه نوع ماده اوليه شامل رزين هاي فتوپليمري، مواد پودري شكل و ورق هاي جامد استفاده مي شود گفت: هدف از توليد نانو پودر پوششدار به عنوان ماده اوليه در نمونه سازي سريع توليد قطعات با دقت بالاتر است.
وي گفت: توليد پوشش دهي پودر فلز به صورت انحصاري در اختيار كشورهاي صنعتي پيشرفته است و با توجه به پيشرفت روزافزون صنعت نانو تكنولوژي در كشور، نياز مبرم به مواد اوليه در نمونه سازي سريع ايجاد شده است و توليد پودر فلز پوشش دار در ابعاد نانو شرايط لازم را براي توليد فراهم آورده است.
عضو هيئت علمي و رئيس پارك علم و فناوري دانشگاه سمنان با اشاره به حمايت دانشگاه سمنان در اجراي اين طرح گفت: پارك علم و فناوري دانشگاه سمنان براي اجرايي كردن اين اختراع در مقياس صنعتي اعلام آمادگي كرده است.

 



معاون وزير بازرگاني خبر داد اختصاص 2 هزار ميليارد ريال براي خريد تضميني برنج شاليكاران كشور

ساري - خبرنگار كيهان:
دولت با هدف حمايت از شاليكاران كشور 2هزار ميليارد ريال براي خريد تضميني محصول برنج اختصاص داده است.
مجيد پارسانيا معاون وزير بازرگاني با اعلام اين خبر در جريان سفر به مازندران افزود: امسال براي فروش محصول شاليكاران به دولت هيچگونه سقفي درنظر گرفته نشد.
وي از به روز شدن پرداخت وجه برنج خريداري شده به شاليكاران خبر داد و افزود: بهاي خريد برنج ارقام پر محصول شاليكاران به صورت سراسري و از طريق شعب بانك ملت پرداخت مي شود.
اين مقام مسئول با تاكيد بر عزم دولت در حمايت از توليد داخلي برنج گفت: دولت با هدف افزايش سياست هاي حمايتي تعرفه واردات برنج خارجي را تا 50 درصد بالا برده است.
پارسانيا تصريح كرد: وزارت بازرگاني در دوره جديد مشكلات بازاريابي و فروش محصولات توليدي كشاورزان را با جديت پيگيري و ساماندهي خواهد كرد.

 



خودرو الكتريكي دو سرنشين در دانشگاه كاشان ساخته شد

از سومين خودرو الكتريكي دوسرنشين، ساخت داخل با عنوان «شاهب» در آييني عصر دوشنبه در دانشگاه كاشان رونمايي شد.
مديرتيم ساخت خودرو الكتريكي و دانشيار دانشكده مهندسي دانشگاه كاشان، گفت: اين خودرو كه تمام قطعات آن دست ساز و ساخت داخل است، توسط هفت نفر از دانشجويان اين دانشگاه به مدت 80 روز طراحي و ساخته شده است.
دكتر «سعيد گلابي» توان موتور اين خودرو را 2/7 كيلو وات درحال معمولي و 14 كيلووات در مدت محدود ذكر كرد و افزود: اين خودرو كه داراي پنج دنده گيربكس است، با سرعت 80 كيلومتر در ساعت حركت و داراي برد 100 كيلومتر است.
وي اظهار داشت: منبع توان اين خودرو به وسيله 8 باطري تأمين مي شود كه به مدت 6 ساعت مي تواند شارژ و حركت كند.
گلابي، ابعاد اين خودرو را 3*5/1 متر ذكر كرد و گفت: شاسي اين خودرو فولادي و بدنه آن از كامپوزيت و آلومينيوم ساخته شده است.
به گفته وي، براي ساخت اين خودرو كه تمام بدنه و قطعاتش توليد داخل است، حدود يكصد ميليون ريال هزينه شده است.
دكتر سيد جواد ساداتي نژاد رئيس دانشگاه كاشان آمادگي اين دانشگاه را براي ساخت و به كارگيري اين خودرو در صنايع و اماكن مذهبي اعلام كرد و افزود: اين خودرو با توجه به اينكه بدون بنزين و سوخت كار مي كند، نقش بسزايي در رفع آلودگي زيست محيطي دارد.
مهدي طاهرزاده، مهدي غرويان، محمد زماني، حميدرضا شهسواري، امير پورخليلي، احسان مالكي پور و مهدي مرادي از دانشجويان رشته مهندسي مكانيك دانشگاه كاشان از طراحان ساخت اين خودرو الكتريكي دوسرنشين هستند.

 



نصب نخستين آبگرمكن خورشيدي در فولاد مباركه

مدير امور مهندسي فولاد مباركه گفت: در راستاي صرفه جويي در مصرف انرژي نخستين آبگرمكن خورشيدي در شركت فولاد مباركه اصفهان نصب شد.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي فولاد مباركه اصفهان محمد حسن ابريشمكار با اشاره به نصب نخستين آبگرمكن خورشيدي در سطح اين شركت افزود: به منظور اصلاح الگوي مصرف و نيل به سمت انرژي هاي پاك و تجديدپذير، نخستين آبگرمكن خورشيدي به صورت نمونه در مركز اسناد امور مهندسي نصب شد تا در صورت رضايت از نحوه عملكرد آن، براي ساير قسمتهاي شركت كه امكان استفاده از اين سيستم وجود دارد نيز به كار گرفته شود.
ابريشمكار افزود: براي مواردي كه به دليل ابري بودن هوا و يا نامناسب بودن زاويه تشعشع خورشيد شدت تشعشع دريافتي توسط صفحات جاذب كم شود يك عدد المنت برقي بر روي مخزن تعبيه شده است كه با تنظيم ترموستات آن ميزان دما مشخص مي شود.
وي گفت: در صورت كاهش دماي آب مخزن المنت برقي وارد مدار شده و به عنوان سيستم كمكي اختلاف دماي به وجود آمده را جبران مي كند.
وي ادامه داد: سيستم آبگرمكن خورشيدي به طور متوسط توانايي تأمين 75 درصد آبگرم مصرفي در طول سال را دارد.
مدير امور مهندسي فولاد مباركه با اشاره به مزاياي ديگر اجراي اين پروژه افزود: كاهش يا حذف سروصداي ناشي از كاركردن موتورخانه ساختمان و كاهش هزينه هاي تعمير و نگهداري مربوط به سيستم هاي حرارت مركزي از جمله مزاياي ديگر نصب اين آبگرمكن است.
وي اضافه كرد: در حال حاضر از اين سيستم بيشتر براي تأمين آب گرم مصرفي استفاده مي شود اما امكان استفاده از آن براي پيشگرم آب گرم سيستم حرارت مركزي نيز وجود دارد.

 



اخبار ادبي و هنري

انتقاد از كم توجهي به فيلم هاي دفاع مقدس
يك تهيه كننده سينما از كم توجهي به اكران فيلم هاي دفاع مقدس انتقاد كرد.
«ابراهيم اصغري» تهيه كننده «به كبودي ياس» در گفت وگو با فارس درباره موقعيت سينماي دفاع مقدس در آستانه سي امين سال دفاع مقدس گفت: سينماي دفاع مقدس مانند بچه هاي دفاع مقدس مظلوم واقع شده است.
وي وضعيت اكران فيلم هاي دفاع مقدس را يكي از مشكلات اين گونه از سينما دانست و افزود: با توجه به وضعيت اكران فيلم ها در كشور و پيش داوري صاحبان سينماها و شركت هاي پخش، مبني بر نفروش بودن فيلم هاي دفاع مقدس، عملاً توزيع و پخش اين گونه از سينما دچار مشكل شده است و سينماي دفاع مقدس از گردونه اكران حذف شده است. متاسفانه وضعيت اكران فيلم ها در سينماها بر مبناي بازده اقتصادي تعريف شده است و جايي براي فيلم هاي فرهنگي و دفاع مقدس در اكران سينماها وجود ندارد.
مشكاتيان پنجشنبه به خاك سپرده مي شود
پيكر مرحوم پرويز مشكاتيان كه عصر دوشنبه از دنيا رفت، پنجشنبه به خاك سپرده مي شود. اين آهنگساز برجسته و نوازنده سنتور، در اثر ايست قلبي و در حالي كه 54 سال بيشتر نداشت درگذشت.
در كارنامه مشكاتيان چند سرود انقلابي ثبت شده است كه از جمله اين آثار، آهنگ «همراه شوعزيز» است كه براي تشويق هموطنان جهت پيوستن به مبارزه با حكومت آمريكايي محمدرضا شاه پهلوي خلق شد. اين سرود، امروز از سوي جريان واپسگرا و مرتجع وابسته به غرب براي اعتراض به راي ملت مورد سوء استفاده قرار مي گيرد.
مراسم تشييع جنازه مشكاتيان، ساعت 10 صبح روز پنجشنبه دوم مهرماه در تالار وحدت آغاز مي شود و پيكر او در بهشت زهرا به خاك سپرده خواهد شد.
شجريان زمان جنگ هيچ كاري نكرد
حالا جيره خوار عموسام شده
سردار سعيد قاسمي، از مبارزان انقلابي و فرماندهان دفاع مقدس گفت: اين آقاي شجريان كه امروز ادعا دارد و منت سر ملت مي گذارد، بيايد بگويد در زمان هشت سال جنگ آيا يك بيت شعر براي رزمندگان خواند؟ آيا يك بيت شعر براي دفاع مقدس خواند كه امروز مي رود ساز بي بي سي و صداي آمريكا را كوك مي كند، بعد هم شعر مي خواند كه تفنگت را زمين بگذار. او در بخشي از گفت وگو با رجا نيوز خطاب به شجريان بيان داشت: مي شود بگوييد در زمان جنگ چه كار كرديد كه الان جيره خوار عموسام شده ايد.
وي همچنين درباره برخي از هنرمندان مخالف راي مردم اظهار داشت: برخي كه ميلياردي از بيت المال به نام هنر گرفته اند، امروز طلبكار نظام شده اند.
اتهام به خاطر چاپ كاريكاتور هولوكاست در هلند
عليرغم سكوت هلند در قبال كاريكاتورهاي توهين آميز به ساحت اسلام، يك انجمن هنري در اين كشور تنها به خاطر به تصوير كشيدن كاريكاتورهايي در مورد هولوكاست محاكمه مي شود.
به گزارش شبكه ايران به نقل از العالم، در پي شكايت يك مركز صهيونيستي از يك انجمن عربي-اروپايي در شهر انتوربين بلژيك تنها به دليل چاپ كاريكاتورهايي كه هولوكاست را نفي مي كند، دادستاني هلند تصميم گرفته است اين انجمن را محاكمه كند.
«ابراهيم حرساوي» عضو دفتر انجمن عربي-اروپايي گفت: در صورتي كه انجمن در اين خصوص مجرم شناخته شود، به مجازات زندان يا پرداخت غرامت مالي محكوم خواهد شد. «البطيوي محمد» كارشناس راهبردي در امور اروپايي- اسلامي نيز تصريح كرد: انتشار چنين كاريكاتوري هايي در هلند جرمي جزايي شناخته مي شود زيرا در قوانين اين كشور هرگونه تعرض يا بررسي يا حتي بحث درباره آمار و ارقام مربوط به هولوكاست ممنوع است و ممكن است رهبران انجمن عربي- اروپايي در اين پرونده مجرم شناخته شوند.
قدرداني رئيس صداوسيما از مراجع تقليد
رئيس سازمان صداوسيما با ارسال نامه هاي جداگانه به مراجع عظام تقليد از ايشان به دليل همكاري صميمانه براي توليد برنامه در ماه مبارك رمضان قدرداني كرد.عزت الله ضرغامي، از مراجع عالي قدر تقليد مكارم شيرازي، نوري همداني، جعفر سبحاني و جوادي آملي به خاطر همكاري صميمانه و شايسته آنان در توليد برنامه هاي معارفي ماه مبارك رمضان قدرداني كرد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14