(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 8 مهر 1388- شماره 19475
 

اين فرصت را از لرستان نگيريد!
زيباترين آسياب آبي ايران در نايين احيا شد
اخبار كوتاه از هفته دفاع مقدس
فرماندار: چشمه گمبان ارسنجان بهترين محيط پرورش ماهي خاويار است
آغاز فعاليت بخش خصوصي براي تامين آب آشاميدني در مازندران
دانش آموزان اصفهاني براي پيشگيري از آنفلوآنزا در مدارس آموزش مي بينند
فرمانده سپاه نبي اكرم (ص) كرمانشاه : خودباوري ارمغان دفاع مقدس بود
ساخت پل شهيد بختياري اراك متوقف شد
معاون استاندار: مطالعات طرح جامع ايمني شهرهاي استان اردبيل آغاز شد
فعاليت كمرنگ شهرداري اهواز در بزرگداشت هفته دفاع مقدس
مديركل كميته امداد استان: يتيمان زير 18 سال در قم حامي دارند
مديرعامل آب و فاضلاب شهري گيلان: گيلان تعهدات خود در قبال بانك جهاني را انجام مي دهد
خانه تاريخي كاشان مرمت مي شود
واحدهاي مسكوني در كرج صاحب كنتور آب مستقل مي شوند
بهره برداري از كارخانه برنجكوبي تالش



اين فرصت را از لرستان نگيريد!

مخاطبان عزيز كيهان بارها و بارها شاهد انتقادات مكرر خبرنگاران كيهان در لرستان و نيز بسياري از شهروندان لرستاني از دولتهاي سازندگي و اصلاحات حتي دولت نهم (البته در دو سال اول عمر آن دولت) در اين ستون بوده اند. انتقاداتي كه با آه و فغان آغاز و با اشك و ناله پايان مي يافت!
انتقاداتي درست، بجا و به حق كه دولتمردان يا بي توجه بودند! يا با چند شعار غيرعملي ]مانند آن دستور معروف سيدمحمد خاتمي رئيس دولتهاي هفتم و هشتم به سازمان برنامه و بودجه براي رفع محروميت از چهره لرستان كه حتي انتشارش هم جرم محسوب مي شد و عليه كيهان به دليل انتشار آن دستور ، اقامه دعوي كردند[ اذهان مردم را تا مدتي مشغول و تا فرصتي ديگر به تاخير مي انداختند.
اما اين وضع در دو سال آخر عمر دولت نهم و با تعويص استاندار لرستان و انتصاب دكتر «سيدحسين صابري » بدين سمت دگرگون شد. استانداري غيربومي اما دلسوز و سخت كوش كه در همان ابتدا با اسكان خانواده اش در خرم آباد (برخلاف اسلاف پروازي خويش) قريب يك ماه با صدها سفر غيررسمي و گاهي مخفيانه به اقصي نقاط استان بخصوص نقاط دور دست و صعب العبور كه پيش و پس از انقلاب حتي بخشداري هم به چشم نديده بودند عميقا و از نزديك حتي بيش از فرمانداران و مديران دستگاه هاي مختلف بر مشكلات و تنگناها و گرفتاريها و عوامل و موانع عدم توسعه لرستان اشراف يافت و سپس با كار شبانه روزي و رايزني سنگين و گسترده با دولت مردان و به كارگيري ظرفيت موثر نمايندگان مجلس شوراي اسلامي عمليات توسعه همه جانبه استان را در ميداني به گستردگي كل استان آغاز كرد. تلاشي گسترده كه با عنايت ويژه دولت نهم و شخص رياست محترم جمهوري همراه شد و نتايجي شيرين و دلنواز در پي داشت كه به طوراختصار به چند مورد ذيل اشاره مي كنيم:
1-چهار بانده كردن صدها كيلومتر از جاده هاي ورودي و داخلي استان و رفع و حذف صدها نقطه حادثه خيز و تعريض عموم جاده هاي اصلي و فرعي كه همچنان ادمه دارد آن هم به طور شبانه روزي.
گفتني است در طول ساليان گذشته همين جاده ها جان هزاران هموطن و بيش از آن جان بسياري از لرستاني ها را گرفته بود و دريغ از اندكي توجه!
همچنين آغاز عمليات احداث آزاد راه خرم آباد-پل زال در خوزستان در صعب العبورترين مناطق لرستان-خوزستان كه حقا نمايشگاه بزرگي از كارآمدي، سازندگي و مهر دولت نهم است. اين آزاد راه با پيشرفت 90درصد علاوه بر كاهش فاصله بيش از يكصد كيلومتري لرستان به خوزستان براي هميشه خطر تصادفات سهمگين و سقوط به رودخانه و دره هاي عميق را از بين مي برد. و نيز بازساي و احداث هزاران كيلومتر جاده روستايي و عشايري.
2- احداث دهها ورزشگاه ويژه بانوان و آقايان
3-احداث صدها مدرسه و جمع آوري هميشگي مدارس كپري با دهها ميليارد تومان
4-احداث و تكميل چندين بيمارستان كه دهها سال از كلنگ زني آنها مي گذشت و تجهيز بيمارستانها به آخرين دستاوردهاي پزشكي كه تا پيش از اين منحصر به شهرهاي بزرگ بود.
5- صاحب خانه شدن تمامي ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامي و كانون هاي هنري تابعه و احداث چندين كتابخانه عمومي بزرگ با اعتباري بيش از 15 ميليارد تومان (احداث برخي از اين ادارات در دوران سازندگي و اصلاحات كلنگ خورده بود!)
6- آغاز عمليات بزرگ احداث چند زيرگذر در چهار نقطه شهر خرم آباد كه همين يك اقدام كافي است تا دولت نهم را برتر از دولتهاي پيش از خود از حيث سازندگي و خدمت به مردم دانست، اين عمليات عظيم به ابتكار و نظارت شخص آقاي استاندار آغاز و شبانه روز در حال انجام است.
و هزاران اقدام كوچك و بزرگ ديگر كه در اين مجمل نمي گنجد و حقيقتا مثنوي 70 من مي شود و حالا تصور كنيد كه اگر در دوره هاي پيشين تنها و تنها يك دهم اين عملكرد اتفاق مي افتاد در آن صورت لرستان نه يك استان توسعه نيافته و عقب نگه داشته شده كه جزء استانهاي كاملا توسعه يافته كشور بود.
بگذريم اما آنچه موجب نگارش اين مقدمه و اين مقال شد. شايعه انتقال استاندار لرستان به استان قم (دكتر صابري پيش از اين معاون امور عمراني در استانداري قم بوده است) يا استان كرمان (وي اهل استان كرمان است) بود. شايعه اي كه دهان به دهان در ميان لرستاني ها چرخيد و آه از نهاد دلسوزان استان برانگيخت. شايعه اي كه در صورت صحت، سرعت توسعه استان متوقف يا قطعا كند خواهد شد. زيرا دكتر صابري استانداري متمايز و ويژه است، او در كار خواب و خوراك نمي شناسد! ساعات كاري و روز و شب براي او معنا ندارد! در قيد و بند جناج بندي هاي متداول نمي گنجد . و به تاسي از رياست محترم جمهور آقاي احمدي نژاد شوكت استاندار بودن را زير پا گذاشته و شاني جز خدمت گذاري و سربازي نظام (باز هم برخلاف تمام اسلاف خود) براي خويش قائل نيست. او خستگي را خسته كرده و مديران را به نفس نفس انداخته، نه اهل باج دادن است و نه صاحبان زر و زور و نفوذ مي توانند او را به تمكين وادارند.
وي مدرس دانشگاه علوم پزشكي است و ريالي از وزارت كشور حقوق نمي گيرد و
بنابراين وجود جناب آقاي دكتر صابري با اين ظرفيت ها و تمايزات فرصتي بي نظير براي توسعه لرستان و ارتقاي اين استان به جايگاه مطلوب و تكريم و تعظيم و پاسداشت صبوري ها و زحمات مردم شريف و شهيدپرور آن است.
بنابراين كمترين انتظاري كه از دولت محترم و وزير محترم كشور مي رود اين است كه اين فرصت بي نظير را از لرستان و لرستاني هاي قدرشناس و ولايت مدار كه همواره در صف نخست دفاع از انقلاب و نظام اسلامي قرار دارند نگيرند ان شاءالله
محمدرضا عادلي
خبرنگار كيهان در دورود

 



زيباترين آسياب آبي ايران در نايين احيا شد

نائين - خبرنگار كيهان:
يكي از زيباترين آسياب هاي آبي ايران در نائين كشف و مرمت شد.
آسياب آبي ريگاره محمديه يكي از شاهكارهاي منطقه است كه با تكنيك هاي فني احداث شده است، از آثار تاريخي مهم منطقه محسوب مي شد كه با پي گيري هاي متعدد ميراث فرهنگي و گردشگري شهرستان نائين بعد از 25 سال از دل خاك نمايان و احياء شد.
مدنيان گفت: آسياب ريگاره به عنوان يك آسياب آبي با قدمت زياد و با استفاده از آب قنات كيخسرو صدها سال فعاليت داشته است. اين بناي تاريخي با استفاده از تكنيك خاص در دل زمين كنده شده و هيچ مصالح ساختماني در آن ديده نمي شود و طول آن 130 متر و عمق آن 30 متر است.
پس از عبور از راهرو بسيار عميق و طويل آن با شيب بسيار تند به محل اصلي آسياب به صورت چند اتاق و محل آرد كردن گندم ها مي رسيم.
وي گفت: با توجه به حجم زياد آب قنات مذكور در گذشته اين آسياب يكي از آسياب هاي مهم منطقه محسوب و تمامي شهرها و روستاهاي اطراف را نيز سرويس مي داد.
تكنيك آن به اين صورت بوده كه آب قنات در عمق 18 متري سرازير و سپس به طرف محوطه اصلي آسياب و تنوره اي كه بيش از 12 متر عمق داشته هدايت و در نتيجه در عمق 30 متري و با فشار بالا ، پره هاي چرخ آسياب را مي چرخاند و پس از آن آب را به وسيله سه كانال ديگر به قنات اصلي وارد مي كردند.
با تلاش اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري شهرستان نائين ابتدا مرمت دالان هاي ورودي آسياب استحكام بخشي و مرمت و خاك هاي زايدي كه سال هاي گذشته در اين آسياب ريخته شده و آن را محو كرده بود از آن خارج شد.
در سال جاري با استفاده از اعتبارات موجود مرمت نهايي اين آسياب صورت گرفت و با توجه به وجود آب قنات مذكور چرخ آسياب احيا و راه اندازي شده و اين آسياب بسيار زيبا به اكوموزه آسياب تبديل مي شود.
وي افزود: تاكنون
30 ميليون تومان براي احياي اين آسياب هزينه شده و براي تكميل آن نياز به 70 ميليون تومان ديگر است.

 



اخبار كوتاه از هفته دفاع مقدس

تاسيس كتابخانه تخصصي دفاع مقدس
قم - خبرنگار كيهان: معاون پژوهش و ارتباطات بنيادشهيد و امور ايثارگران استان قم از تاسيس كتابخانه تخصصي دفاع مقدس در آينده اي نزديك خبر داد.
محسن دلاوري گفت: با توجه به اينكه قم يكي از شهرهاي مستعد در زمينه علمي پژوهشي است و مراكز پژوهشي بسياري در اين شهر وجود دارد، بايد در زمينه ترويج فرهنگ آموزه هاي دفاع مقدس نيز تلاش كنيم. وي با اشاره به اينكه افراد بسياري از كشورهاي مختلف براي استفاده و بهره جويي از فضاي معنوي و علمي به اين استان سفر مي كنند، افزود: معرفي موضوعات و مباحث مربوط به دوران دفاع مقدس در گسترش و بسط مفاهيم آن دوران تاثيرگذار است.
بهره برداري از 5 پايگاه بسيج
گنبدكاووس - خبرنگار كيهان: به مناسبت هفته گراميداشت دفاع مقدس، ساختمان 5 پايگاه مقاومت بسيج روستايي در روستاهاي «چشمه نيل، كاظم خوجه، كنگور، صوفيان و نارلي آجي سو» از توابع شهرستانهاي كلاله و مراوه تپه به بهره برداري رسيد. ساختمان اين پايگاه ها هركدام بين 50 تا 60 متر مربع زيربنا دارند و در مجموع براي احداث آنها 350 ميليون ريال هزينه شده است.
مسابقه تيراندازي
گنبدكاووس - خبرنگار كيهان: به مناسبت گراميداشت هفته دفاع مقدس، يك دوره مسابقه تيراندازي در رشته اهداف پروازي (تراپ) در شهرستان گنبدكاووس برگزار شد. اين دوره از مسابقات با حضور 102 تيرانداز از شهرهاي مختلف استان در جاده آق آباد پشت بيمارستان دامپزشكي شهرستان گنبدكاووس برگزار شد.
در اين رقابتها «محمود قريشي از گنبدكاووس، متين دوجي از گنبدكاووس، سليمان قريشي از آق قلا، نوري صحنه از آق قلا، آناقربان قرنجيك از گنبدكاووس و حميد قزل از آق قلا» به ترتيب مقامهاي اول تا ششم را كسب كردند.
سازماندهي گلزار شهدا
اسفراين - خبرنگار كيهان: به مناسبت گراميداشت هفته دفاع مقدس و به منظور زنده نگهداشتن ياد و نام شهدا بنيادشهيد و امور ايثارگران شهرستان اسفراين اقدام به سازماندهي گلزار شهداي شهرك فرطان اسفراين كرد.
هفته دفاع مقدس در سرخس
سرويس شهرستانها - رئيس سازمان بنيادشهيد و امور ايثارگران سرخس از برگزاري برنامه هاي هفته دفاع مقدس و گراميداشت ياد و خاطره شهيدان و ايثارگران اين شهرستان خبر داد.
به گزارش روابط عمومي سازمان بنيادشهيد و امور ايثارگران استان خراسان رضوي محمدرضا سهامي در خصوص برگزاري اين برنامه ها گفت: رژه نيروهاي مسلح، نواخته شدن زنگ مقاومت و پايداري در هنرستان فاطميه و مدرسه آيت الله خامنه اي، افتتاح پروژه مهر و ديدار و تجليل از جانبازان و آزادگان، افتتاح نمايشگاه قرآن و شهادت، ديدار از والدين، همسران و فرزندان شاهد و غباررويي گلزار شهداي گمنام اين شهرستان، برپايي دعاي ندبه و حضور مردم در نماز دشمن شكن جمعه از برنامه هاي هفته دفاع مقدس در شهرستان سرخس بود.
ياران خورشيد در كردستان
سنندج - خبرنگار كيهان : سيماي مركز كردستان با هدف حفظ و انتقال گوشه هايي از 8 سال دفاع مقدس برنامه هاي ويژه و تاثيرگزاري را در هفته دفاع مقدس تحت عنوان ياران خورشيد در جدول بخش روزانه خود قرار داده است كه اين برنامه به شكل زنده هر شب و در طول هفته دفاع مقدس پخش مي شود.
خلاقيت در روايت دفاع مقدس
مشهد - خبرنگار كيهان: استاندار خراسان رضوي گفت: مسئولان فرهنگي، مديران، فرمانداران و بخشداران مكلفند همواره ياد و خاطره شهدا، جانبازان و رشادت هاي نيروهاي مسلح در دفاع مقدس را با اقدامات خلاقانه، در معرض ديد عموم قرار دهند.
محمود صلاحي در مراسم صبح گاه مشترك نيروهاي مسلح در محل پادگان لشگر 77 ثامن الائمه با بيان اين مطلب افزود: همه مسئولان بايد با كمك راويان دفاع مقدس، حماسه هاي ارزشمند اين واقعه تاريخي را به نسل جوان منتقل كنند.
گراميداشت دفاع مقدس در جغتاي سبزوار
سرويس شهرستانها: بنياد شهيد و امور ايثارگران شهرستان جغتاي در دومين روز از هفته دفاع مقدس با حضور امام جمعه، نماينده مردم سبزوار، جوين و جغتاي در مجلس شوراي اسلامي، خانواده شهدا و مسئولان اين شهرستان افتتاح شد.
به گزارش روابط عمومي سازمان بنيادشهيد و امور ايثارگران استان خراسان رضوي در اين مراسم امام جمعه، فرماندار و نماينده مردم سبزوار، جغتاي و جوين در مجلس شوراي اسلامي ضمن گراميداشت هفته دفاع مقدس از افتتاح بنيادشهيد وامور ايثارگران جغتاي جهت رفاه حال خانواده هاي شهدا و ايثارگران تشكر كردند.
بركات 8 سال دفاع مقدس
كاشان- خبرنگاركيهان: دوران 8 سال دفاع مقدس و تلاش رزمندگان اسلام مايه رحمت براي نظام جمهوري اسلامي و راه رسيدن به خودكفايي كشور شد.
علي اصغر گرانمايه پور، نماينده مردم شهرستان هاي كاشان و آران و بيدگل در مجلس شوراي اسلامي افزود: پيشرفت ها و موفقيت هاي مختلف ايران در تمامي عرصه هاي داخلي و خارجي از جمله علمي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي مرهون بركات دفاع مقدس است.
وي اظهار داشت: با ايثار و فداكاري رزمندگان اسلام، همچنين جهادگران به عنوان سنگرسازان بي سنگر و از بركت خون شهدا، امروز ايران اسلامي با امنيت خاطر به عرصه هاي سازندگي رسيده است.
برگزاري صبحگاه مشترك
شهركرد- خبرنگاركيهان: به مناسبت هفته دفاع مقدس صبحگاه مشترك نيروهاي نظامي، انتظامي و بسيجيان شهرستان كوهرنگ برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ما در اين مراسم حجت الاسلام رضي نتايج امام جماعت شهر چلگرد ضمن گراميداشت هفته دفاع مقدس طي سخناني گفت: ظلم و عصيان گري در جهان پا برجا نمي ماند.وي ادامه داد: فرعون هايي كه با حمايت همه جانبه استكبار جهاني قصد براندازي نهال نوپاي انقلاب را داشتند امروز به زباله دان تاريخ پيوسته اند.
دفاع هاديان سياسي از ارزش هاي انقلاب
شهركرد- خبرنگاركيهان: هاديان سياسي آماده دفاع از ارزش هاي انقلاب اسلامي هستند.
فريدون طاهري مسئول كانون هم انديشي هاديان سياسي استان چهارمحال و بختياري طي گفت وگويي با خبرنگار ما گفت: هاديان سياسي استان آماده اند تا با تبيين و تشريح ارزشهاي انقلاب اسلامي در تمام سطوح جامعه از اين ارزشها در مقابل تمام توطئه ها و فتنه ها دفاع كنند.

 



فرماندار: چشمه گمبان ارسنجان بهترين محيط پرورش ماهي خاويار است

شيراز- خبرنگار كيهان
بنا به اظهارنظر كارشناسان شيلات كشور چشمه «گمبان» شهرستان ارسنجان بهترين محيط پرورشي ماهي خاويار در كشور است و بهترين خاويار دنيا را مي توان در اين چشمه توليد كرد.
«محمد جواد عسگري» فرماندار شهرستان ارسنجان با بيان اين مطلب گفت: چشمه گمبان به سبب پايين بودن ميزان شوري آب و ثابت بودن دماي آن در مقايسه با درياي خزر، بهترين محيط پرورش ماهي خاويار در سطح كشور محسوب مي شود.
وي اظهار داشت: كارشناسان پيش بيني كرده اند كه اگر از
25 درصد آب اين چشمه استفاده شود در يك دوره 15 ماهه، افزون بر 100 تن ماهي خاويار توليد خواهد شد.
وي افزود: در نشستي كه با كارشناسان شيلات كشور برگزار شد، مقرر شد كه در آينده اي نزديك، عمليات اجرايي استخر پرورش ماهي خاويار در اين منطقه آغاز شود و به همين منظور نيز، دو ميليارد و 400 ميليون ريال از اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب به استان فارس، به اين امر اختصاص داده شده است.
وي گفت: افزون بر اين نيز، همه امكانات شهرستان ارسنجان براي محقق شدن اين مهم در اختيار مسئولان شيلات قرار خواهد گرفت.
گفتني است چشمه گمبان، در 18 كيلومتري شرق شهر ارسنجان مركز اين شهرستان و در كنار درياچه طشك، واقع شده است و دبي آب اين چشمه دو مترمكعب در ثانيه است و هم اينك از آب آن براي كشت غلات و صيفي استفاده مي شود.

 



آغاز فعاليت بخش خصوصي براي تامين آب آشاميدني در مازندران

ساري - خبرنگار كيهان:
براي اولين بار و با هدف برون سپاري فعاليت خدماتي دولت مديريت تامين و توزيع آب آشاميدني در دو شهر رينه و گزنك مازندران به بخش خصوصي واگذار شد.
«محمد سهرابي» معاون بهره برداري آبفاي شهري مازندران با اعلام اين خبر افزود: از اين پس عمليات رفع اتفاقات، صدور قبض، قرائت كنتور، پاسخ به مراجعان و فروش انشعابات در اين شهرها توسط بخش خصوصي انجام خواهد شد.
وي تسريع در ارائه خدمات مطلوب به مشتركان آبفا را هدف اجراي اين طرح بيان كرد و افزود: آبفاي مازندران با بكارگيري يك ناظر عالي در اين منطقه بر روند عمليات مربوطه نظارت مي كند.
وي يادآور شد: در اجراي اين طرح مسئوليت تامين و توزيع آب آشاميدني در روستاي پلور نيز به بخش خصوصي واگذار شد.
«سهرابي» افزود: هم اكنون 2 هزار و 100 مشترك با 6 هزار نفر جمعيت در رينه، گزنك و پلور شهرستان آمل از خدمات آبفا برخوردارند.

 



دانش آموزان اصفهاني براي پيشگيري از آنفلوآنزا در مدارس آموزش مي بينند

اصفهان- خبرنگار كيهان:
همزمان با بازگشايي مدارس، بسته آموزشي پيشگيري از آنفلوآنزاي نوع A در بين دانش آموزان اصفهان توزيع مي شود.
سعيد باقري كارشناس مسئول بهداشت و تغذيه سازمان آموزش و پرورش استان اصفهان با بيان اين مطلب گفت: اين بسته كه به همت سازمان آموزش و پرورش و مركز بهداشت و درمان استان تهيه شده، حاوي بروشور، پوستر و پيام پزشك است.
وي استفاده از ليوان، حوله شخصي و دستمال كاغذي و عدم استفاده از لوازم التحرير يكديگر را از جمله نكات آموزشي هشداردهنده به دانش آموزان عنوان كرد و افزود: در مراسم صبحگاه اولين روز بازگشايي مدارس، مديران موظف شدند براي پيشگيري دانش آموزان از آنفلوآنزاي نوع A نكات آموزشي و بهداشتي را به طور دقيق بيان كنند.
باقري همچنين بر برپايي جلساتي با مديران مدارس، مراقبين سلامت و رابطين بهداشتي مدارس در نيمه دوم شهريورماه جهت فراگيري آموزشهاي لازم در زمينه پيشگيري از اين بيماري اشاره كرد وگفت: به مديران توصيه شده است از ورود دانش آموزان مشكوك به اين بيماري به مدرسه جلوگيري كنند.

 



فرمانده سپاه نبي اكرم (ص) كرمانشاه : خودباوري ارمغان دفاع مقدس بود

كرمانشاه - خبرنگار كيهان:
ارمغان 8 سال دفاع مقدس براي ملت بزرگ ايران، خودباوري و دين مداري بود.
سرتيپ محمدنظر عظيمي فرمانده سپاه نبي اكرم (ص) كرمانشاه با بيان اين مطلب افزود: از ابتداي پيروزي انقلاب، استكبار با تمام توان مقابل نظام ما ايستاد و از تمام توان خويش عليه ما استفاده كرد و ملت ايران پس از انقلاب مدام شاهد توطئه هاي فراواني از سوي دشمنان نظام بود. سرتيپ عظيمي اظهار داشت: كشور ما در دوران دفاع مقدس از لحاظ سلاح و تجهيزات جنگي در شرايط بدي قرار داشت ولي توكل به خدا، احساس وظيفه، تعصب و خودباوري بين مردم و رزمندگان منجر شد تا دشمن به زانو درآيد.
فرمانده سپاه نبي اكرم (ص) كرمانشاه به كينه توزي هاي استكبار جهاني اشاره كرد و گفت: درست است كه امروز ما در مقابل دشمنان جنگ نظامي نداريم، اما جبهه هايي كه استكبار در مقابل ما گشوده است به مراتب پيچيده تر از دوران دفاع مقدس است. سرتيپ عظيمي در بخشي از سخنانش به رويكرد سپاه پرداخت و گفت: امروز سپاه به عنوان يك مجموعه انقلابي كه اساس و بنيادش تقوا و اخلاص بوده، با همان رويكرد و در جبهه اي پيچيده تر از دوران دفاع مقدس به مقابله با توطئه هاي دشمنان مي پردازد و در اوج اقتدار و بصيرت در اين راه قدم برمي دارد.

 



ساخت پل شهيد بختياري اراك متوقف شد

اراك- خبرنگار كيهان:
همكاري نكردن شركت مادر تخصصي ماشين سازي اراك به توقف ساخت پل شهيد ناصر بختياري در اين شهر منجر شد.
علي اكبر كريمي در جمع خبرنگاران اراك با بيان اينكه اين پل يكي از پروژه هاي مهم و اساسي است افزود: افتتاح پل بختياري پنج ماه به تعويق افتاده است كه اين عقب ماندگي از عدم همكاري شركت ماشين سازي اراك ناشي مي شود.
وي با اشاره به اينكه اين پروژه قرار بود در هفته دفاع مقدس به بهره برداري برسد ادامه داد: كلنگ احداث پل شهيد بختياري در سال 86 زده شد اما از ابتداي ساخت اين پل ماشين سازي اراك به انحاي مختلف كار را متوقف كرده است.
وي تصريح كرد: مسئولان اين شركت مي خواهند با گرفتن غرامت سنگين از شهرداري تمام مسائل و مشكلات خود را از طريق بودجه شهرداري حل كنند.
وي اظهار داشت: اين شركت به خاطر تخلفات گسترده در داخل محوطه از جمله ساخت سوله ها و ساختمان، ميلياردها تومان به شهرداري بدهكار است كه شهرداري به خاطر مساعدت تاكنون اقدامي در اين زمينه انجام نداده است.
وي با اشاره به اينكه صنعت بازوي خدمات عمراني شهر است و بايستي براي رفع مشكلات و عمران و آباداني شهر اراك كمك كند اظهار داشت: پل شهيد ناصر بختياري در ورودي شهر اراك و در جايي كه بيشتر كارخانجات صنعتي استان قرار دارند، واقع شده است و با نصب پل حجم بالاي ترافيك شهر اراك شكسته مي شود.
اين پل به طول دو و نيم كيلومتر ميدان صنعت تا ميدان ورزش را به هم متصل مي كند و داراي 4 باند رفت و برگشت است.

 



معاون استاندار: مطالعات طرح جامع ايمني شهرهاي استان اردبيل آغاز شد

اردبيل -خبرنگار كيهان:
مطالعات طرح جامع ايمني شهرهاي استان اردبيل آغاز شد.
خداوردي رحماني سرپرست معاونت امور عمراني استانداري اردبيل در جلسه «مديريت بحران استان با اعلام اين مطلب افزود: به دليل اهميت اجراي طرح جامع ايمني شهرهاي استان مطالعات اين طرح به گروه مهندسان مشاور واگذار شده است.
وي با تجليل از دست اندركاران اجراي دهمين مانور سراسري زلزله و ايمني در مدارس استان به دليل كسب رتبه برتر كشوري افزود: در هفته كاهش اثرات بلاياي طبيعي، برنامه هاي متعددي در اين استان پيش بيني شده كه اجراي طرح توان آزمايي طرح اسكان اضطراري (مانور) در شمال، مركز و جنوب استان توسط جمعيت هلال احمر و برپايي نمايشگاه تخصصي توانمندي ها دو عملكرد كارگروه هاي حوادث از جمله اين برنامه ها است. وي در پايان با اشاره به اهميت نهادينه شدن فرهنگ بيمه محصولات زراعي در مقابل بلاياي طبيعي در استان خواستار اهتمام دستگاههاي دخيل در تشويق كشاورزان استان به اين امر شد.

 



فعاليت كمرنگ شهرداري اهواز در بزرگداشت هفته دفاع مقدس

اهواز- خبرنگار كيهان
بزرگداشت هفته دفاع مقدس در شهر اهواز به عنوان يكي از شهرهاي مهم و تأثيرگذار در دوران دفاع مقدس، مورد كم مهري شهرداري اين شهر قرار گرفت.
با گذشت 4 روز از آغاز هفته دفاع مقدس متأسفانه در شهر اهواز و ميادين شهر هيچگونه آثاري از بزرگداشت اين مناسبت مهم و ملي مشاهده نشد.
يك منبع آگاه در گفت وگو با خبرنگار ما گفت: معلوم نيست چرا شهرداري اهواز با نصب بنر و تبليغات نهادهاي ذي ربط در روزهاي اول هفته دفاع مقدس مخالفت ورزيده است. وي افزود: اين مسئله جاي تأسف بسيار دارد و مسئولان ذي ربط بايد با توجه به حساسيت مردم اهواز، اين موضوع را مورد بررسي قرار داده و علت را جويا شوند. يكي از اعضاي شوراي شهر اهواز نيز با اعلام نارضايتي خود از وضعيت اطلاع رساني هفته دفاع مقدس در سال جاري گفت: متأسفانه امسال نسبت به سال هاي گذشته شاهد عملكرد ضعيفي در تبليغات و بزرگداشت هفته دفاع مقدس بوديم.
وي با اشاره به اينكه شهرداري به عنوان يك سازمان مسئول در زمينه تبليغات در سطح شهر اهواز نقش تعيين كننده اي دارد گفت: غفلت و اهمال مسئولان در تمامي سازمان ها به ويژه در شهرداري، فرمانداري و استانداري باعث به وجود آمدن چنين مسئله اي شده است.

 



مديركل كميته امداد استان: يتيمان زير 18 سال در قم حامي دارند

قم-خبرنگاركيهان
مديركل كميته امداد امام خميني(ره) استان قم گفت: هيچ يتيم زير 18 سال بي حامي در اين استان وجود ندارد.
«عبدالله جلالي» با بيان اين مطلب افزود: براساس طرح اكرام ايتام طي ماه مبارك رمضان امسال 2848 حامي حمايت از 3275 يتيم را به عهده گرفتند. در مجموع تعداد حاميان طرح اكرام ايتام تا پايان شهريورماه 13 هزار و 710 نفر است و اين افراد حمايت از 3530 يتيم زير 18 سال را به عهده دارند.
وي با اشاره به كاهش تعداد ايتام زير 18 سال گفت: هم اكنون هر يك از ايتام تحت پوشش اين نهاد داراي سه حامي هستند.
جلالي با اشاره به كمك
2 ميليارد و 900 ميليون ريالي مردم براي اطعام و افطار ايتام و افراد تحت پوشش كميته امداد امام خميني(ره) در ماه رمضان امسال گفت: در ماه مبارك رمضان امسال 120 هزار نفر از سبد غذايي و سفره اطعام بهره مند شدند كه اين ميزان در مقايسه با سال هاي گذشته كم نظير بوده است.

 



مديرعامل آب و فاضلاب شهري گيلان: گيلان تعهدات خود در قبال بانك جهاني را انجام مي دهد

رشت-خبرنگار كيهان:
با ساخت و بهره برداري از پروژه مخزن 30 هزار متر مكعبي لاكان رشت تعهدات شركت آبفاي گيلان در قبال بانك جهاني در اين بخش محقق مي شود.
مهندس ناصر اميني مديرعامل آب و فاضلاب شهري گيلان در مراسم آغاز احداث مخزن 30 هزار متر مكعبي ذخيره آب آشاميدني منطقه لاكان رشت با بيان اين مطلب افزود: جمعيت كنوني شهر رشت بيش از 500 هزار نفر است كه در افق طرح و برنامه هاي شركت اين رقم تا سال 1405 به 950 هزار نفر افزايش مي يابد. وي افزود: با توجه به گسترش شهر و پاسخگويي به شهروندان به امكانات تازه و توسعه زيربناها از جمله در بخش آب و فاضلاب شركت آبفاي گيلان با سرمايه گذاري بانك جهاني، احداث همزمان 110 هزار متر مكعبي ذخيره آب آشاميدني در اين شهر را در برنامه كاري خود دارد.
به گفته وي با احداث و بهره برداري از 2 مخزن زميني 40 هزار متر مكعبي در داخل شهر و يك مخزن 30 هزار متر مكعبي در لاكان رشت، نياز شهر به آب آشاميدني سالم و بهداشتي در مواقع پيك مصرف و حوادث برطرف مي شود.
مديرعامل آبفاي گيلان در ادامه با بيان اينكه در حال حاضر كار ساخت 2 مخزن 40 هزار متر مكعبي با پيشرفت فيزيكي بالاي 75درصد در رشت در حال انجام است تصريح كرد: اين پروژه ها حداكثر تا پايان سال تكميل و آماده بهره برداري مي شوند. ضمن اينكه با احداث مخزن 30 هزار متر مكعبي لاكان تعهدات شركت در قبال بانك جهاني در اين بخش محقق خواهد شد.

 



خانه تاريخي كاشان مرمت مي شود

كاشان- خبرنگاركيهان:
مرحله اول طرح مرمت قديمي ترين خانه تاريخي كاشان با بيش از 500 ميليون ريال اعتبار اجرايي مي شود.
سيدعباس مصطفوي، معاون اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كاشان گفت: مرحله اول مرمت خانه تاريخي اخباري، شامل آواربرداري، شمع بندي، زيربندي پايه ها و جرزها، استحكام بخشي و بام سازي است كه تا پيش از فرا رسيدن فصل سرما انجام مي شود.
وي افزود: مراحل ديگر بازسازي اين خانه به تدريج و با اعتباري بيش از اعتبار مرحله اول صورت خواهدگرفت.
به گفته وي، طبق نظر برخي كارشناسان و براساس مطالعات اوليه مي توان قدمت خانه اخباري را به دوره صفويه منتسب و به عنوان قديمي ترين خانه تاريخي كاشان معرفي كرد.
خانه تاريخي اخباري با 1365 مترمربع عرصه و 916 مترمربع اعياني درمحله سرسنگ و مجاورت تكيه سرسنگ در خيابان غياث الدين جمشيد كاشاني واقع در دو دهه گذشته خالي از سكنه بوده و متروكه شده است.
دركتيبه يكي از اتاق هاي خانه اخباري، تاريخ 1194 هجري قمري، دوسال پس از زلزله ويرانگر دوره زنديه دركاشان به چشم مي خورد كه براين اساس مي توان گفت پيكره اصلي اين خانه از زلزله مهيب سال 1192مصون مانده است.
اين خانه يك حياط مركزي بزرگ، 2 جبهه شمالي و جنوبي و چندين اتاق دارد كه اتاق هاي ضلع شمالي متعلق به اواخر دوره قاجار است.

 



واحدهاي مسكوني در كرج صاحب كنتور آب مستقل مي شوند

كرج- خبرنگار كيهان:
در صورت داشتن شرايط لازم، واحدهاي مسكوني هر ساختمان در كرج و ساير شهرهاي تابعه از كنتور آب فرعي جداگانه برخوردار مي شوند.
به گزارش روابط عمومي آبفا غرب استان تهران: مهندس حسين نوري مديرعامل اين شركت گفت: يكي از مشكلاتي كه هم اكنون ساكنان هر ساختمان مسكوني با آن مواجه هستند نامشخص بودن ميزان مصرف هر واحد در طي يك دوره مصرف است به گونه اي كه ممكن است بعضي واحدها الگوي صحيح مصرف آب را رعايت نكرده و به اين ترتيب باعث افزايش مصرف و بالا رفتن هزينه آب بها و پرداخت جرايم مازاد الگوي مصرف شوند و حق واحدهايي كه مصرف اصولي آب را رعايت كرده اند تضييع شود.
وي افزود: بر همين اساس اين شركت آمادگي دارد با فراهم شدن مجموع شرايط فني در هر ساختمان اقدام به نصب كنتور براي هر واحد مسكوني به صورت مجزا كند و به اين ترتيب از يك سو حق مشتركي كه آب را درست مصرف كرده رعايت شود و از سوي ديگر مشتركي كه اصول صحيح مصرف آب را رعايت نكرده از ميزان مصرف بالاي خود آگاه شده و در نتيجه يا در نحوه مصرف خود بازنگري كند و يا جرايم افزايش مصرف خود را خودش پرداخت كند.
نوري خاطرنشان كرد: از جمله شرايط نصب كنتور براي هر واحد اين است كه شبكه داخلي و لوله كشي هر واحد تفكيك شده و در واقع در زمان احداث ساختمان اين موضوع در نظر گرفته شده باشد.
مديرعامل شركت آبفا غرب استان تهران بيان كرد: بايد فضاي لازم براي ساخت حوضچه كنتور به تعداد واحدهاي يك ساختمان وجود داشته باشد و از نظر فني هم فاصله بين محل نصب كنتور تا شبكه داخل كوچه بايد كمتر از پنج متر باشد.

 



بهره برداري از كارخانه برنجكوبي تالش

هشتپر تالش- خبرنگار كيهان:
كارخانه بزرگ برنجكوبي تالش با مشاركت جهاد كشاورزي گيلان به بهره برداري رسيد.
قائم مقام سازمان جهاد كشاورزي گيلان اظهار داشت: اين كارخانه نيمه اتوماتيك برنجكوبي در مساحت 8500مترمربع و با زيربناي 2150 مترمربع با مشاركت بانك كشاورزي و بخش خصوصي ساخته شده است.
منوچهر غفارپور افزود: ساخت اين كارخانه با مشاركت بخش خصوصي كمك مؤثري به مردم منطقه به ويژه كشاورزان مي كند.
مدير جهاد كشاورزي تالش نيز در اين مراسم ميزان مشاركت بخش خصوصي در اين طرح را 340ميليون تومان اعلام كرد و افزود: بقيه هزينه ها با استفاده از تسهيلات بانكي تأمين شده است. جابر تجارتي افزود: اين كارخانه شلتوك را به برنج تبديل كرده و داراي كمترين ضايعات است. تجارتي با بيان اين كه شهرستان تالش داراي 121كارخانه برنجكوبي است خاطرنشان كرد كارخانه جديد برنجكوبي ظرفيت 40تن شلتوك در ر وز را دارد و از كارخانه هاي بزرگ غرب گيلان محسوب مي شود.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14