(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 8 مهر 1388- شماره 19475
 

حديث دشت عشق
سعيدلو در ديدار جمعي از اعضاي فراكسيون ورزش مجلس شوراي اسلامي:
بودجه 2 هزار ميلياردي مشكل ورزش را حل مي كند
اخبار كوتاه از فوتبال
سومين پيروزي تاريخ چين باز هم از واليبال ايران شكست خورد
ليگ قهرمانان اروپا مثلث قدرت بايرن مقابل راه راه پوشان توريني
پايان مسابقه هاي قايقراني قهرماني آسيا جوانان قهرمان شدند، بزرگسالان دوم
سوريان مدال طلاي خود را به شهداي دفاع مقدس اهدا كرد
رقابت هاي جهاني واليبال ايران 6 آبان حريفان خود را خواهد شناخت
خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

از نوشته شهيد «عبدالكريم غني زاده»
خدايا متوجه ام باش

اي خدا! مي ترسم آن طور كه غلام بايستي مقابل ارباب خود اداي وظيفه بكند نكرده باشم، كه نكرده ام و حق غلامي را ادا نكرده باشم، ترسم از آن است كه نكند بر اثر سنگيني گناهانم نتوانم سبك شوم و به سويت پرواز كنم. خدايا! رضايتت را در اين ديدم كه به جبهه بيايم و اگر رضايت تو در شهيد شدنم است مرا ببر و اگر رضايت تو در ماندنم است مرا نگهدار و متوجه ام باش.
پدر و مادر عزيزم! مي دانم كه هر پدر و مادري آرزو دارند كه فرزندشان نزد خودشان باشد و از كنار آنها دور نشود ولي امروز بايد آرزوهاي دنيوي ما جهت ديگري پيدا كند و آن تقويت اسلام باشد و وقتي كه پاي مسئوليت پيش مي آيد خودتان هم بايد قبول داشته باشيد كه دستور خدا و دستور امام را بايد اجرا كرد، چون امروز حفظ اسلام واجب است و من و امثال من و امثال شما و همه ما در اين دنيا امانتي بيش نيستيم و بايد اين امانت را به صاحبش بدهيم. و جبهه همين محل آزمايش براي پس دادن امانت است و اين را هم بايد بدانيم كه وقتي انسان مي خواهد با خداي خود معامله كند بايد بهترين چيزي را كه دارد تقديم كند و امروز ما غير از يك جان ناقابل چيز ديگري نداريم و اميدواريم كه خدا قبول كند و از سر تقصيرات و اشتباهات و گناهان ما بگذرد. خدايا! كاش هزاران جان داشتم و به خاطر رضاي تو در راه تو و امام خميني كه همان راه اسلام عزيز است تقديم مي كردم.

 



سعيدلو در ديدار جمعي از اعضاي فراكسيون ورزش مجلس شوراي اسلامي:
بودجه 2 هزار ميلياردي مشكل ورزش را حل مي كند

معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان تربيت بدني گفت: يكي از نمادهاي توسعه يافتگي در دنياي مدرن امروز ورزش است و با توجه به وجود نيروي انساني مستعد در داخل كشور بايد جايگاه ورزش در نظام اسلامي را ارتقا دهيم.
علي سعيدلو در ديدار جمعي از اعضاي فراكسيون ورزش مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اهتمام دولت نهم نسبت به توسعه زيرساخت هاي ورزش در سراسر كشور، خاطرنشان كرد: در دولت نهم به شكل قابل توجهي زيرساخت هاي ورزش توسعه يافت، با اين حال حدود 3 هزار پروژه نيمه تمام هم اكنون در سطح كشور وجود دارد و با توجه به نياز حدود 1500 ميليارد توماني براي تكميل اين پروژه ها، نياز بود كه منابع مالي مورد نظر در اين زمينه هرچه سريع تر تعريف شود تا پروژه هاي مورد نظر حتي زودتر از برنامه پيش بيني شده به بهره برداري برسد. در اين رابطه خوشحاليم كه كليه دستگاه هاي اجرايي كه پيش از اين مجاز بودند يك درصد از اعتبارات جاري خود را در ورزش هزينه كنند امروز مكلف به اين كار شده اند و اميدواريم با نگاه مثبتي كه مجلس شوراي اسلامي به ورزش دارد اين لايحه به تصويب برسد.
وي با تاكيد بر لزوم هدفمند شدن هزينه كرد در ورزش كشور تصريح كرد: دستاورد ديگري كه در اين زمينه داشتيم اينكه دستگاه هاي اجرايي بايد يك درصد مورد نظر را با هماهنگي و تأييد سازمان تربيت بدني و براساس نيازها هزينه كنند، ضمن اينكه اين مبلغ كه چيزي در حدود 2 هزار ميليارد تومان خواهد بود هنگام تخصيص بودجه از حساب دستگاه هاي اجرايي كم شده و به خزانه واريز خواهد شد.
رئيس سازمان تربيت بدني ريشه بسياري از مشكلات حاشيه اي ورزش را در سال هاي اخير كمبود اعتبار دانست و ادامه داد: همين موضوع باعث شده كه مسئله دوشغله ها براي ورزش به وجود آيد، چرا كه هدف از حضور اين قبيل افراد جذب اعتبار براي ورزش كشور از بخش هاي مختلف بود كه در اين رابطه سالانه مبلغي در حدود 20 ميليارد تومان به بدنه ورزش كشور تزريق مي شد. در صورتي كه بودجه 2 هزار ميليارد توماني به ورزش كشور تزريق شود طبيعي است كه سازمان تربيت بدني هم مي تواند به شكلي منطقي مشكل دوشغله ها را حل كرده و از افراد و نيروهايي استفاده كند كه به طور تمام وقت در خدمت ورزش كشور باشند. البته اين موضوع قدري زمان مي برد و بايد با يك راهكار درست پيش برويم تا مشكلي به وجود نيايد.
توسعه ورزش در آموزشگاهها و نيروهاي مسلح، اصلاح و اجراي طرح جامع ورزش، برطرف كردن خلاهاي قانوني، رعايت هنجارها، توسعه فرهنگ ورزش، خصوصي سازي اصولي، توسعه ورزش بانوان، نگاه عادلانه به همه رشته هاي ورزشي، نظامند شدن جوايز و پاداش ورزشكاران، تداوم ساخت و سازها، توجه ويژه به ورزش جانبازان و معلولان، كاهش هزينه هاي استفاده از اماكن ورزشي در شهرستان ها و نقاط محروم، استفاده از نيروهاي متخصص و متعهد، پرهيز از تيمداري و حركت به سمت باشگاهداري، توزيع عادلانه منابع براساس نيازها، برنامه بنيادين استعداديابي، توسعه زيرساخت ها در روستاها، واگذاري اماكن ورزشي به هيئت هاي ورزشي در راستاي اصل 44 قانون اساسي و استفاده از ظرفيت هاي قانوني براي توسعه ورزش از جمله نكاتي بود كه نمايندگان مجلس در اين ديدار بر آن تاكيد كردند.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

كرانچار: كاشاني گفت دربي را ببري در پيروزي مي ماني
سرمربي تيم فوتبال پيروزي گفت: كاشاني به من اطمينان خاطر داد در صورت موفقيت در ديدار برابر استقلال و به دست آوردن دل هواداران و مسئولان بعد از دربي هم مي توانم سرمربي باشم.زلاتكو كرانچار اظهار داشت: من مربي حرفه اي هستم و به هيچ عنوان از پيروزي قهر نكرده ام. فقط بعد از بازي با پيكان با درخواست انصاري فرد از پرسپوليس بدون دليل كنار رفته بودم و اين موضوع براي من سخت بود. به من حق بدهيد پس از انتشار خبر بركناري ام نمي توانم خودم را سبك كنم و در تمرين حاضر شوم.
وي درباره ديدار خود با حبيب كاشاني عنوان كرد: با هماهنگي مديرعامل پيروزي به ديدار كاشاني رفتم و او به من اطمينان خاطر داد در صورت موفقيت در ديدار برابر استقلال بعد از دربي هم مي تواني سرمربي باشي. كاشاني به من گفت در دربي دل هواداران و مسئولان باشگاه را بدست آور تا آنها دچار مشكل و ناراحتي نشوند. او به من قوت قلب داد كه در اين صورت مي توانم به كارم ادامه دهم. اين مربي كروات يادآور شد: سعي مي كنم با تمركز بيشتر به دربي فكر كنم و با انرژي كه پس از جلسه امروز (ديروز) با كاشاني گرفتم به فكر اين باشم كه هواداران در پايان بازي لذت كافي را ببرند.
آخرين فرصت براي نمايندگان كره جنوبي
دور برگشت از مرحله يك چهارم نهايي مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان آسيا امروز با برگزاري چهار ديدار پيگيري مي شود كه طي آن تيم هاي برتر مرحله نيمه نهايي مشخص خواهند شد.ليگ قهرمانان باشگاه هاي آسيا به روزهاي پاياني خود نزديك شده و كم كم تيم هاي برتر اين رقابت ها مشخص مي شوند. دور برگشت از مرحله يك چهارم نهايي اين مسابقات در حالي برگزار مي شود كه هنوز هيچ تيمي حاشيه امنيت مناسب براي صعود به مرحله نيمه نهايي ندارد، حتي بنيادكاري كه موفق شده در ديدار رفت پوهانگ استيلرز كره جنوبي را با نتيجه 3 بر يك شكست دهد.
در دور برگشت از مرحله يك چهارم نهايي مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان آسيا برنامه و هدف تيم هاي پوهانگ استيلرز و سئول كره جنوبي و ناگويا گرامپوس ايت ژاپن مشخص است. آنها بايد ناكامي ديدار رفت را به هر نحو ممكن جبران كنند تا بليت حضور در مرحله نيمه نهايي را بدست آورند. برنامه ديدارهاي دور برگشت از مرحله يك چهارم نهايي مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان آسيا به شرح زير است:
چهارشنبه: 8/7/88
¤ پوهانگ استيلرز كره جنوبي - بنيادكار ازبكستان (در ديدار رفت بنيادكار با نتيجه 3 بر يك به پيروزي رسيد.)
¤ ناگوياگرامپوس ايت ژاپن - كاوازاكي فرونتاله ژاپن (در ديدار رفت كاوازاكي با نتيجه 2 بر يك به پيروزي رسيد.)
¤ سئول كره جنوبي - ام صلال قطر (در ديدار رفت ام صلال با نتيجه 3 بر 2 به پيروزي رسيد.)
¤ الاتحاد عربستان - پاختاكور ازبكستان (ديدار رفت دو تيم با نتيجه تساوي يك بر يك به اتمام رسيد.)
مهريزي: كريمي به صورت قرضي مي تواند به پيروزي برود
مديرعامل باشگاه استيل آذين گفت: كريمي به عنوان بازيكن قرضي مي تواند به پيروزي بازگردد.امير مهريزي درباره اين كه گفته مي شود علي كريمي به پيروزي بازمي گردد، اظهار داشت: تا اين لحظه خبري در اين مورد نيست. البته اين موضوع به خود كريمي باز مي گردد.
وي در پاسخ به اين سئوال كه قانون اجازه مي دهد اين بازيكن به پيروزي بازگردد، عنوان كرد: كريمي به عنوان بازيكن قرضي در صورتي كه باشگاه پـيروزي جاي خالي داشته باشد مي تواند به اين تيم برود و يا مي توانيم با آنها بازيكن معاوضه كنيم.مهريزي تاكيد كرد: از روز اولي كه با علي كريمي قرارداد بستيم اين را گفتيم كه به هواداران پيروزي احترام مي گذاريم و اين بازيكن هر تصميمي بگيرد مخالفتي نداريم. او با تمايل به استيل آذين آمد و باشگاه به زور او را حفظ نمي كند.
بدهي سه ميلياردي باشگاه استقلال تاييد شد
رئيس كميته اداري مالي و پشتيباني استقلال بدهي3 ميلياردي اين باشگاه تهراني را تائيد كرد.هادي مباشري درباره اينكه گفته مي شود استقلال با بدهي 3 ميلياردي روبرو است، اظهار داشت: اين بدهي براي زمان فعلي نيست. از زمان مديريت قريب و فتح الله زاده، اين بدهي ها به وجود آمده و در واقع، مخارج باشگاه با هزينه ها يكي نبوده است. مشاور واعظ آشتياني عنوان كرد: اين بدهي بيش از اين بوده كه آقاي واعظ تا به حال بيش از يك ميليارد تومان آن را پرداخت كرده است. براي مابقي هم بايد تا فرصتي كه AFC در اختيار تيم ها گذاشته ، ميزان هزينه ها و بدهي ها به صفر برسد، دنبال منابع مالي و كسب درآمد باشيم. وي در پاسخ به اينكه گفته مي شود به دليل حضور واعظ آشتياني در سازمان تربيت بدني از مديريت استقلال خواهد رفت، گفت: ايشان تا پايان فصل در باشگاه حضور دارند.

 



سومين پيروزي تاريخ چين باز هم از واليبال ايران شكست خورد

تيم ملي واليبال كشورمان دومين ديدار خود در رقابت هاي قهرماني آسيا را با برتري مقابل چين تمام كرد تا براي سومين بار در طول تاريخ شكست را به اين تيم تحميل كرده باشد.
ديدار ديروز دو تيم ملي واليبال ايران و چين با نتيجه 3 بر 2 به نفع تيم ملي كشورمان به پايان رسيد.
ملي پوشان واليباليست ايران كه روز نخست موفق به شكست سريلانكا شده بودند در گيم هاي اول و چهارم ديدار مقابل چين متحمل شكست شدند اما ساير ست ها را با پيروزي تمام كردند تا در مجموع برنده ديدار مقابل بهترين تيم آسيا در جهان باشند.
نتيجه كامل ديدار دو تيم ملي واليبال ايران و چين به اين شرح است:
¤ ايران 3- چين 2
(26 بر 28)، (25 بر 20)، (25-22)، (22 بر 25)، (15بر 6)
تيم ملي چين در حالي متحمل شكست مقابل ايران شد كه در رده بندي جهاني 16 پله بالاتر از ايران قرار دارد. تيم ملي چين در رده هشتم و تيم ملي ايران در رده 24 جدول رده بندي FIVB قرار دارد.
اين هفدهمين ديدار دو تيم ملي واليبال ايران و چين بود. تيم كشورمان در 16 ديدار قبلي تنها 2 بار موفق به شكست چيني ها شده بود. اولين برد ايران سال 2003 با مربيگري «پارك كي وون» به دست آمد. در نخستين دوره رقابت هاي AVC كاپ آسيا (سال 2008- تايلند) تيم ملي ايران كه حسين معدني را به عنوان سرمربي در اختيار داشت براي دومين بار موفق به از پيش رو برداشتن چيني ها شد. هر دو پيروزي گذشته تيم ملي واليبال ايران مقابل چين هم همچون بازي ديروز با نتيجه 3 بر 2 به پايان رسيد.
اما پانزدهمين دوره مسابقات واليبال قهرماني مردان آسيا امروز (چهارشنبه) با ديدارهاي روز چهارم مرحله مقدماتي پيگيري مي شود. تيم ملي ايران در اين روز به مصاف ويتنام مي رود. آخرين ديدار دور مقدماتي تيم كشورمان هم فردا (پنج شنبه) مقابل هنگ كنگ برگزار خواهد شد.

 



ليگ قهرمانان اروپا مثلث قدرت بايرن مقابل راه راه پوشان توريني

هفته دوم از مرحله گروهي ليگ قهرمانان اروپا در شرايطي امشب به پايان مي رسد كه در مهمترين ديدار تيم فوتبال بايرن مونيخ ميزبان يوونتوس خواهد بود.
بايرني ها هرچند كه در آخرين ديدار خود در بوندس ليگا مقابل هامبورگ تن به شكست دادند اما لوئيس ون گال سرمربي تيم بايرن قصد دارد از مثلث ملي پوشان بومي و خارجي خود در ديدار با يوونتوس استفاده كند تا تيمش با كسب دومين پيروزي پياپي راه صعود به مرحله بعد را هموارتر سازد. با اعلام تركيب احتمالي بايرن سرمربي هلندي بايرن مي خواهد از فرانك ريبري فرانسوي، ماريو گومز مهاجم ملي پوش آلمان و آرين روبن هلندي به عنوان مثلث قدرت مقابل مدافعان تيم يوونتوس و نيز جيان لوئيجي بوفون، دروازه بان مطرح راه راه پوشان بهره گيرد.
يوونتوس كه در ديدار نخست خود در ايتاليا مقابل بوردو فرانسه متوقف شده در صورت ناكامي در اين بازي كار سختي براي صعود پيش رو خواهد داشت.
در ديگربازي حساس امشب تيم مطرح و كهكشاني رئال مادريد كه امسال با جذب ستاره هاي دنياي فوتبال نگاهها را به خود جلب كرده در ورزشگاه سانتياگو برنابئو ميزبان تيم مارسي فرانسه خواهد بود. رئال نخستين بازي خود را مقابل زوريخ سوئيس پيروز شده و مارسي با ميلان ايتاليا مساوي كرده است.
گروه A:
¤ بايرن مونيخ آلمان- يوونتوس ايتاليا
¤ بوردو فرانسه- مكابي حيفا
گروه B:
¤ زسكا مسكو روسيه- بشيكتاش تركيه
¤ منچستر يونايتد انگلستان- ولفسبورگ آلمان
گروه C:
¤ ميلان ايتاليا- زوريخ سوييس
¤ رئال مادريد اسپانيا- مارسي فرانسه
گروه D:
¤ آپوئل قبرس- چلسي انگلستان
¤ پورتو پرتغال- آتلتيكو مادريد اسپانيا

 



پايان مسابقه هاي قايقراني قهرماني آسيا جوانان قهرمان شدند، بزرگسالان دوم

تيم ملي قايقراني ايران در رده بندي مجموع مسابقات آسيايي تهران به مقام نايب قهرماني دست يافت.
در پايان سيزدهمين دوره مسابقه هاي قهرماني آب هاي آرام آسيا در درياچه آزادي و در رده بندي مجموع مردان و زنان و در دو رده سني بزرگسالان و جوانان تيم ايران با كسب 14 مدال طلا، 13 مدال نقره و 8 مدال برنز به مقام نايب قهرماني آسيا دست يافت.
تيم قزاقستان در اين رده بندي با كسب 22 مدال طلا، 11 نقره و 9 برنز قهرمان شد. تيم ازبكستان با 9 مدال طلا، 10 مدال نقره و 9 مدال برنز مقام سومي آسيا را از آن خود كرد. در رده بندي بخش جوانان تيم ايران قهرمان شد. ملي پوشان ايران دو سال قبل در مسابقه هاي كره جنوبي هم قهرمان شده بودند. تعداد مدال هاي اين بخش هنوز تفكيك نشده است. در سيزدهمين دوره مسابقه هاي قايقراني آب هاي آرام قهرماني آسيا در تهران 310 ورزشكار در قالب 23 تيم شركت داشتند.

 



سوريان مدال طلاي خود را به شهداي دفاع مقدس اهدا كرد

حميد سوريان كشتي گير فرنگي كار وزن 55 كيلوگرم ايران چهارمين مدال طلاي خود را به شهداي هشت سال دفاع مقدس تقديم كرد.
حميد سوريان قهرمان كشتي فرنگي جهان و دارنده چهارمدال طلاي رقابت هاي جهاني در وزن 55 كيلوگرم، چهارمين مدال طلاي خود در رقابت هاي جهاني دانمارك را به شهداي هشت سال دفاع مقدس تقديم كرد.
اين حركت حميد سوريان همزمان با هفته دفاع مقدس و براي احترام به مقام والاي شهيدان انجام شد.

 



رقابت هاي جهاني واليبال ايران 6 آبان حريفان خود را خواهد شناخت

فدراسيون بين المللي واليبال اعلام كرد مراسم قرعه كشي رقابت هاي جهاني سال 2010 روز ششم آبان ماه در شهر رم برگزار مي شود.
فدراسيون بين المللي واليبال (FIVB) اعلام كرد مراسم قرعه كشي تيم هاي راه يافته به رقابت هاي جهاني مردان عصر روز ششم آبان ماه در شهر رم برگزار خواهد شد. همچنين مراسم قرعه كشي تيم هاي زنان نيز روز سوم آذر ماه خواهد بود.
24 تيم راه يافته مردان از آبان ماه سال آينده در 10 شهر مختلف ايتاليا به مصاف هم خواهند رفت. رقابت هاي بخش زنان نيز حدود يك ماه پس از آن در ژاپن خواهد بود.
تيم هاي راه يافته بخش مردان عبارتند از: برزيل- مدافع عنوان قهرماني، ايتاليا- ميزبان، پورتوريكو، روسيه، آلمان، ونزوئلا، تونس، مصر، چين، استراليا، بلغارستان، جمهوري چك، لهستان، فرانسه، صربستان، اسپانيا، كوبا، آمريكا، كامرون، ژاپن، ايران، كانادا، مكزيك و آرژانتين.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ قرعه كشي هشتمين دوره رقابت هاي ليگ برتر تكواندو (جام خليج فارس) 16 مهرماه در سالن جلسات خانه تكواندو برگزار مي شود.
تاكنون براي حضور در هشتمين دوره رقابت هاي ليگ برتر 7 تيم ثبت نام كرده و مدارك خود را به سازمان ليگ تحويل داده اند. تيم هاي دانشگاه آزاد اسلامي و فولاد ماهان سپاهان تا دهم مهرماه از سازمان ليگ براي ارايه مدارك فرصت خواسته اند.
¤ با حمايت اداره كل تربيت بدني لرستان، بار ديگر اين استان به عنوان ميزبان مسابقات كشتي فرنگي بزرگسالان انتخاب شد. حميد دريكوند دبير هيئت كشتي لرستان دراين باره به فارس گفت: اداره كل تربيت بدني استان دوباره تأكيد كرد كه هزينه برگزاري مسابقات را متقبل خواهد شد. به همين دليل در روزهاي 23 و 24 مهرماه پيكارهاي قهرماني فرنگي بزرگسالان ايران را برگزار خواهيم كرد. رقابت آزاد بزرگسالان قهرماني ايران نيز روزهاي 15 تا 17 مهر در همدان برگزار مي شود.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14