(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 8 مهر 1388- شماره 19475
 

سازمان ثبت اسناد خبر داد 458 اختراع ماه گذشته به ثبت رسيد
عضو كميسيون بهداشت مجلس: برنج هاي محسن، خاطره و 181 از آلودگي بيشتري برخوردار است
سازمان بهزيستي خبر داد راه اندازي يك پلي كلينيك براي 5/7 ميليون سالمند در كشور
آتش سوزي مهيب در مجاورت بازار طلافروش هاي تهران
شهردار اراك دوباره بركنار شد
طي 15 ماه گذشته انجام شد 1709 طلاق، حاصل ازدواج هاي پستي
بهره برداري از طولاني ترين پل تهران تا 10 روز ديگر
فرمانده پليس راه كشور خبر داد بيش از 37 هزار گواهينامه رانندگان متخلف توقيف شد
مديركل فرهنگي ستاد مبارزه با موادمخدر:فريب تبليغات اعتياد آور نبودن مواد جديد را نخوريد
اعطاي بيش از 110 هزار بليت رايگان مترو به بازنشستگان
توزيع انبوه كفش هاي موهن در كشور
به دليل بارش هاي اخير و كاهش شديد قيمت باغداران بناب محصول انگور خود را در مزارع رها كردند
خطاي پدر، پسر را روانه گورستان كرد
تصادف در محور سيرجان -كرمان 5نفر را به كام مرگ فرستاد
مجادله خاخام هاي يهودي بر سر دمپايي پلاستيكي
شكايت همسر پنهاني ملك فهد از شوهرش



سازمان ثبت اسناد خبر داد 458 اختراع ماه گذشته به ثبت رسيد

مديركل مالكيت صنعتي سازمان ثبت اسناد و املاك كشور گفت: ماه گذشته (شهريور)، 458 اختراع توسط مخترعان داخلي و خارجي در كشور به ثبت رسيده است.
محمدحسن كياني در گفت وگو با فارس اظهار داشت: از اين تعداد، 437 مورد اختراع ثبت شده مربوط به مخترعان داخلي و 21 مورد اختراع ثبت شده مربوط به مخترعان خارجي بوده است.
وي درباره كل اظهارنامه هاي واصله به اداره كل مالكيت صنعتي سازمان ثبت اسناد و املاك در تير گفت: كل اظهارنامه هاي واصله به اداره كل مالكيت صنعتي در شهريورماه گذشته، 928 مورد بود كه از اين تعداد، 888 مورد مربوط به متقاضيان داخلي و 40 مورد مربوط به متقاضيان خارجي بوده است.
كياني همچنين به وصول 139 اظهارنامه طرح صنعتي در ماه گذشته در كشور اشاره كرد و افزود: از مجموع اظهارنامه هاي واصله به اداره كل مالكيت صنعتي در مردادماه، 111 مورد به ثبت رسيده است.
كياني همچنين درباره ثبت علائم تجاري در اداره كل مالكيت صنعتي در شهريورماه گفت: طي ماه گذشته، يك هزار و 959 اظهارنامه براي ثبت علائم تجاري واصل شد كه از اين تعداد، يك هزار و 800 مورد متعلق به متقاضيان داخلي و 159 مورد متعلق به متقاضيان خارجي بوده است.
وي با بيان اينكه از مجموع اظهارنامه هاي واصله، 567 مورد موفق به ثبت در اداره كل مالكيت صنعتي شد، ادامه داد: از اين تعداد، 483 مورد داخلي و 48 مورد خارجي بوده است.

 



عضو كميسيون بهداشت مجلس: برنج هاي محسن، خاطره و 181 از آلودگي بيشتري برخوردار است

عضو كميسيون بهداشت مجلس گفت: برنج هاي محسن، خاطره و 181 از آلودگي بيشتري برخوردار است.
اكبر رنجبرزاده عضو كميسيون بهداشت مجلس در گفت وگو با برنا با بيان آلودگي سه نوع برنج وارداتي از كشور هند گفت: كميسيون بهداشت و درمان مجلس بحث برنج هاي وارداتي را به وسيله وزارت بهداشت و موسسه استاندارد پيگيري خواهد كرد، در جلسه اي كه با اعضاي اين نهادها داشتيم سه نوع برنج خارجي به دليل داشتن كادميوم، سرب و آرسنيك از سوي وزارت بهداشت و درمان آلوده اعلام شد.
وي ادامه داد: برنج هاي وارداتي با نام تجاري محسن، خاطره و 181 به علت داشتن بيش از حد استاندارد فلزات سنگين آلوده اعلام شده اند. اين درحالي است كه اين برنج ها آبكش شوند درصد زيادي از فلزات كاهش مي يابد و نگراني در اين رابطه وجود نخواهد داشت.
عضو كميسيون درمان هرگونه تصميم گيري را در خصوص برنج هاي وارداتي منوط به گزارش نهايي در هفته آينده دانست و افزود: در صورتي كه مواد موجود در اين محصول بيش از حد مجاز و موجب زيان به جامعه شود به شدت اقدام جدي صورت خواهد گرفت و واردات اين محصول متوقف خواهد شد.

 



سازمان بهزيستي خبر داد راه اندازي يك پلي كلينيك براي 5/7 ميليون سالمند در كشور

سرويس اجتماعي
مديركل دفتر امور سالمندان بهزيستي كشور گفت: بيش از 300 مركز نگهداري سالمندان در كشور وجود دارد و درخواست ثبت نام براي پذيرش سالمندان در اين مراكز روز به روز افزايش مي يابد.
به گزارش كيهان، دكتر كيوان دواتگران، ديروز در نشست خبري به مناسبت روز جهاني سالمندان افزود: در حال حاضر افراد بالاي 65 سال در كشور بيش از 3ميليون نفر هستند كه حدود 500 هزار نفر از آنها درجاتي از ناتواني و معلوليت در شدت هاي مختلف را دارند و 200 هزار نفر از آنان از خدمات حمايتي اين سازمان استفاده مي كنند.
دواتگران در ادامه ضمن اشاره به افزايش درخواست ثبت نام سالمندان براي پذيرش در مراكز نگهداري گفت: متاسفانه بانك اطلاعاتي سازمان بهزيستي در مورد سالمندان هنوز تكميل نشده است و موضوع بيمه آنان نيز به جايي نرسيده است كه البته مسئولان وزارت رفاه بايد در اين زمينه جوابگو باشند.
وي تاكيد بر اينكه موضوع طب سالمندي از مهم ترين مباحث حوزه سالمندان است تصريح كرد: متاسفانه در كشور متخصص طب سالمندي وجود ندارد و حتي دوره آزمون هاي دستياري با نام سالمندان نيز تشكيل نشده است به همين دليل سازمان بهزيستي به سراغ برگزاري دوره هاي كوتاه مدت طب سالمندان رفته است.
دواتگران افزود: اين در حالي است كه كشورهاي همسايه مجهز به بيمارستان هاي مخصوص سالمندان مي باشند كه با توجه به جمعيت 5/7 ميليون نفري سالمندان در كشور به تازگي در بيمارستان شريعتي پلي كلينيك سالمندي راه اندازي شده است.
وي همچنين اظهار داشت: متاسفانه در وزارت بهداشت نيز دفتر مخصوص سالمندان با توجه به جمعيت بالاي آنان وجود ندارد و مشكلات آنها از طريق دفتر كنترل جمعيت اين وزارتخانه بررسي مي شود.
وي گفت: كف شهريه نگهداري سالمندان در مراكز شبانه روزي 275 هزار تومان است و هزينه متوسط خدماتي كه يك سالمند در اين مراكز شبانه روزي نياز دارد 550 هزار تومان است حتي اگر اين فرد بخواهد در خانه نگهداري شود همچنين در مواردي كه توانبخشي صورت مي گيرد اين هزينه تا 825 هزار تومان خواهد رسيد.
وي خاطرنشان كرد: تنها سالمنداني كه درجاتي از ناتواني فيزيكي يا رواني را در حد شديد و متوسط داشته باشند در مراكز شبانه روزي پذيرش مي شوند و تنها به صرف داشتن سن بالاي 60 سال هيچ سالمندي پذيرش نمي شود.

 



آتش سوزي مهيب در مجاورت بازار طلافروش هاي تهران

بدنبال آتش سوزي در انبار مجاورت بازار طلافروش هاي تهران تعدادي از مغازه ها در آتش سوختند.
بنا به گزارش رسيده حوالي ساعت 25/5 انباري در مجاورت بازار طلافروش هاي تهران در خيابان پانزده خرداد دچار حريق شد. ولي اظهارات شاهدان صحنه حاكي از وقوع آتش سوزي مهيب در لحظات ابتدايي اين سانحه بود.
بعد از آتش سوزي مأموران آتش نشاني از چندين ايستگاه به محل آتش سوزي اعزام شدند ولي به علت قديمي بودن ساختمان اين انبار در اطفاء حريق با مشكل مواجه شدند.
مأموران نيروي انتظامي در جريان اين سانحه به كمك مأموران آتش نشاني آمده و به پراكنده كردن مردم از محل حادثه پرداختند.
بعد از وقوع آتش سوزي، بازار طلافروش هاي تهران به طور كامل تعطيل شد.

 



شهردار اراك دوباره بركنار شد

اراك- خبرنگار كيهان:
دكتر علي اكبر كريمي به عنوان هشتاد و ششمين شهردار اراك در جلسه غيرعلني شوراي شهر با هفت رأي موافق بركنار شد.
رئيس كميسيون خدمات شهري شوراي شهر اراك با اعلام اين مطلب در گفت وگو با خبرنگار كيهان در اراك گفت: درخواست استيضاح از سوي 3 تن از اعضاي شوراي شهر مبني بر قانع نشدن برخي از اعضاء مطرح شده بود.
سيدعماد مولايي نسب عملكرد شهردار را در طول مسئوليتش مثبت ارزيابي كرد و افزود: در جلسه قبل، اعضاي شورا 50 سؤال از ايشان مطرح كردند و شهردار به آنها پاسخ داده بود.
وي اضافه كرد: سيدمرتضي ميري به سمت سرپرست شهرداري اراك انتخاب شده است.
براساس اين گزارش شوراي شهر اراك در اسفند ماه سال گذشته نيز شهردار را با 5 رأي موافق بركنار كرده بودند كه با رأي ديوان عدالت اداري در فروردين ماه دوباره به اين سمت بازگشت.

 



طي 15 ماه گذشته انجام شد 1709 طلاق، حاصل ازدواج هاي پستي

بالغ بر 89درصد ازدواجهاي پستي صورت گرفته در كشور از ابتداي فروردين ماه 87 تا پايان خرداد سال جاري به طلاق منجر شده است.
به گزارش مهر، در تحقيقي كه ازسوي گروه آسيب شناسي اجتماعي مقطع فوق دكتري دانشگاه شهيد بهشتي انجام گرفته مشخص شد از 1920 مورد ازدواج انجام گرفته به اين روش كه آن را اصطلاحا ازدواج پستي مي گويند 1709 مورد منجر به طلاق شده است.
در اين گونه ازدواجها داماد به دليل حضور در خارج از كشور در مراسم خواستگاري و ازدواج حاضر نمي شود به همين دليل از طريق تلفن و چند قطعه عكس و فيلم با دختر مورد نظر آشنا شده و هنگام عقد در كنار عروس عكس او را سر سفره مي گذارند.
ازدواجهاي پستي به ازدواجهايي مي گويند كه بعد از خواندن خطبه عقد، عروس براي پيوستن به شوهر خود به سمت كشور محل اقامت داماد پرواز مي كند.
در همين رابطه استاد دانشگاه شهيد بهشتي تهران و مسئول اين گروه پژوهشي در رابطه با عواقب اين گونه ازدواجها به خبرنگار مهر گفت: نتايج اين تحقيق نشان مي دهد شرايط اجتماعي و قوانين حاكم بر كشور ميزبان و تفاوتهاي فرهنگي در مدت كوتاهي عرصه را بر نوعروس به خارج رفته تنگ مي كند و او كه انتخاب شوهر خود را براساس چند مكالمه تلفني و تعدادي عكس از او در كنار خودروها و ساختمانهاي زيبا انجام داده است با واقعيتهاي ديگري مواجه مي شود.
اين آسيب شناس در ادامه ضمن تاكيد بر اهميت توجه بيشتر خانواده ها در انجام چنين پيوندهايي براي فرزندان خود اظهار داشت: در دو دهه اخير بعضي اتفاقات موجب شده است برخي از دختران به ازدواجهاي غيابي و پستي با اميد به زندگي در كشورهاي غربي تمايل داشته باشند.دكتر ابهري يادآور شد: در اين تحقيق متوجه شديم كه در موارد زيادي از اين ازدواجها دختران ازدواج كرده يا با مشكلات قابل توجهي مواجه مي شوند و يا با ابتلا به مشكلات روحي و رواني كارشان به بيمارستانهاي رواني كشيده مي شود.

 



بهره برداري از طولاني ترين پل تهران تا 10 روز ديگر

مديرعامل سازمان مهندسي و عمران شهرداري تهران گفت: پل روشندلان به عنوان طولاني ترين پل پايتخت تا 10 روز آينده افتتاح مي شود.
مسعود نصر آزاداني در مصاحبه با واحد مركزي خبر افزود: پل فلزي بتوني روشندلان 900 متر طول، 16 متر عرض و حدود 7 متر از سطح زمين فاصله دارد و روكش آسفالت آن پليمري است.
وي درباره علت تاخير افتتاح اين پل گفت: به علت برخي محدوديت هاي اجرايي و ترافيكي در اواخر شهريور، بهره برداري از اين پل چند روزي به تاخير افتاد.
مديرعامل سازمان مهندسي و عمران شهرداري تهران با بيان اين كه ساخت اين پل نقش مهمي در تسهيل ترافيك خيابان انقلاب دارد، افزود: اين پل در خيابان انقلاب از تقاطع خيابان هاي روشندلان، بهار و پيچ شميران عبور مي كند و داراي 6 باند رفت و برگشت براي وسايل نقليه و اتوبوس است.آزاداني گفت: براي ساخت اين پل كه 10 ماه بطول انجاميد 26 ميليارد تومان هزينه شده است.گفتني است، شهر تهران حدود 270 پل غير همسطح دارد.

 



فرمانده پليس راه كشور خبر داد بيش از 37 هزار گواهينامه رانندگان متخلف توقيف شد

فرمانده پليس راه كشور از كاهش 496 نفر كشته تصادفات جاده اي در پنج ماهه اول سال جاري در مقايسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد.
به گزارش روابط عمومي پليس راه كشور، سرهنگ دكتر عليرضا اسماعيلي گفت: براساس اعلام سازمان پزشكي قانوني كشور در مرداد ماه سال جاري 69 نفر در جاده هاي كشور كمتر كشته شدند و شمار كاهش كشته در پنج ماهه اول سال جاري به 496 نفر رسيد.
فرمانده پليس راه كشور يادآور شد: شمار كشته هاي تصادفات جاده اي در مرداد ماه از يك هزار و 807 نفر در سال 87 به يك هزار و 738 نفر كاهش يافت كه بر اين اساس استان هاي آذربايجان غربي، آذربايجان شرقي، خراسان شمالي، سيستان و بلوچستان و كرمان به ترتيب 32، 25، 24، 19 و 18 نفر كاهش كشته نسبت به مدت مشابه سال قبل، بيشترين كاهش كشته را در اين ماه به خود اختصاص دادند.
وي افزود: از مجموع كشته هاي تصادفات 247 نفر در راه هاي روستايي و تعداد يك هزار و 491 نفر در جاده هاي برون شهري جان خود را از دست دادند.
فرمانده پليس راه كشور با اشاره به كاهش متوالي كشته هاي تصادفات جاده اي در پنج ماهه اول سال جاري درباره دلايل كاهش تلفات ناشي از تصادفات، گفت: قاطعيت پليس در برخورد با رانندگان پرمخاطره، حضور به موقع نيروهاي اورژانس و امداد در صحنه حوادث، بهره گيري از روش علمي، استفاده از سامانه GPS و ابزارهاي الكترونيكي، اجراي مديريت بر سرعت در جاده هاي كشور، تعامل مطلوب سازمان هاي دخيل در امر ترافيك و اطلاع رساني تاكتيكي از طريق استوديو راديويي مركز كنترل ترافيك پليس راه كشور نقش حائز اهميتي داشته است.
سرهنگ دكتر عليرضا اسماعيلي با اشاره به متوقف كردن 69 هزار و 104 دستگاه خودرو توسط گشت هاي نامحسوس جاده اي، گفت: در پنج ماهه اول سال جاري گشت هاي نامحسوس جاده اي با 428 هزار و 630 مورد تخلف سرعت غيرمجاز و 195 هزار و 83 مورد تخلف سبقت غيرمجاز و 291 هزار و 629 مورد نبستن كمربند ايمني رانندگان متخلف برخورد كردند كه در اين خصوص تعداد 69 هزار و 104 خودروي متخلف در پاركينگ متوقف و در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 9/42 درصد افزايش داشته است.
فرمانده پليس راه كشور در ادامه گفت: در اين مدت 37 هزار و 300جلد گواهينامه رانندگان متخلف ضبط و گواهينامه 29 هزار و 254 رانندگان متخلف نيز مارك دار شد.
سرهنگ اسماعيلي خاطرنشان كرد: به منظور استمرار در روند كاهش تصادفات جاده اي، برخورد با رفتارهاي پرمخاطره رانندگان در جاده هاي كشور در كانون توجه پليس است و به ماموران پليس راه در سراسر كشور ابلاغ شده است كه بدون اغماض با تخلفات رانندگي برخورد كنند.
فرمانده پليس راه كشور در پايان با اشاره به اين كه 30درصد كشته هاي تصادفات رانندگان مربوط به نبستن كمربند ايمني توسط سرنشينان صندلي عقب بوده است، به هموطنان توصيه كرد:در حين رانندگي در جاده هاي كشور از حركات مخاطره آميز، سرعت غيرمجاز خودداري و براي حفظ سلامتي خود و سرنشينان عقب از كمربند ايمني استفاده كنند.

 



مديركل فرهنگي ستاد مبارزه با موادمخدر:فريب تبليغات اعتياد آور نبودن مواد جديد را نخوريد

به گفته مديركل امور فرهنگي و پيشگيري ستاد مبارزه با موادمخدر، قاچاقچيان موادمخدر با هدف سودجويي، موادصنعتي اعتيادآور را با اسامي مختلف و جديد وارد بازار مصرف مي كنند تا مشتريان بيشتري را به خود جذب كنند.
هومان نارنجيها درباره روند ورود مواد صنعتي و اعتيادآورهاي جديد به بازار، گفت: معمولا سودجويان و قاچاقچيان موادمخدر تنها نسبت به تغيير نوع بسته بندي با اسامي موادمخدر جديدالورود به بازار اقدام مي كنند تا از اين طريق بتوانند شمار مشتريان خود را در سطح مطلوب و دلخواه نگه دارند.
وي هشدار داد: از اين رو، جامعه بايد در اين زمينه هشيار باشد كه موادجديد كه در بازار تحت عناوين «شادي بخش يا آرامبخش غير اعتيادآور» تبليغ مي شود، همان مواد صنعتي اعتيادآور است كه متاسفانه وابستگي و اعتيادي كه مصرف اين مواد در افراد مصرف كننده ايجاد مي كند، معمولا بيشتر از آسيب مصرف مخدرهاي سنتي است. لذا جوانان بايد هشيار باشند تا فريب اين گونه تبليغات كاذب را نخورند.

 



اعطاي بيش از 110 هزار بليت رايگان مترو به بازنشستگان

شركت بهره برداري متروي تهران اعلام كرد: از خردادماه 1385 در ايستگاه امام خميني(ره) تاكنون 110 هزار و 377 قطعه بليت اعتباري رايگان براي دارندگان كارت منزلت شهرداري تهران صادر شده است.
به گزارش روابط عمومي شركت مترو تهران، دارندگان كارت منزلت صادر شده از سوي شهرداري تهران كه تاكنون موفق به دريافت بليت اعتباري رايگان مترو نشده اند، مي توانند با در دست داشتن اصل كارت منزلت و كارت ملي با حضور در ايستگاه امام خميني(ره) اتاق شماره 13 در همان زمان بليت اعتباري رايگان ششماهه خود را دريافت كنند.
براساس اين گزارش كارت بليت صادر شده پس از انقضاي اعتبار آن در تمامي باجه هاي فروش بليت ايستگاههاي متروي تهران با ارائه اصل كارت منزلت قابل تمديد است.

 



توزيع انبوه كفش هاي موهن در كشور

پس از واردات شلوارهاي موهن چيني اين بار يك شركت بزرگ توليدي كفش دست به توليد كفش هاي موهن زده است.
در حاليكه هنوز زمان زيادي از توليد توپ هاي منقش به اسامي مقدس اسلامي ويژه مسابقه هاي جام جهاني سال 2010 فوتبال در آفريقاي جنوبي نگذشته، اين بار شركت «نايك» توليدكننده لوازم ورزشي، اسم جلاله «الله» را روي كفش هاي جديد خود قرار داده است.
فدراسيون بين المللي فوتبال (فيفا) بلافاصله هر نوع اطلاع از وجود چنين توپ هايي را تكذيب كرد اما مسئولان كميته برگزاري مسابقات در آفريقاي جنوبي اعلام كردند توپ هاي توزيع شده احتمالا كپي توپ اصلي است كه براي مسابقه هاي جام جهاني سال 2010 طراحي شده است.
گروه «جمعيت العلما» در آفريقاي جنوبي همان زمان اعلام كرد كه روي توپ هاي در حال فروش، پرچم كشورهاي عربستان سعودي، ايران و عراق حك شده كه كلمات مقدس اسلامي از جمله «اشهد ان لا اله الا الله و اشهد ان محمدا رسول الله» را در بر دارند. در اطلاعيه صادره از سوي «جمعيت العلما» آمده بود: «اين پرچم ها دربردارنده كلمات مقدس و مورد احترام مسلمانان است و استفاده از توپ هاي مذكور در مسابقات، توهين به پيروان اين دين مبين خواهد بود.»
اما شركت نايك از تجربه كفش هاي ورزشي موهن خود دست برنداشته و كفش هايي توليد كرده كه زير آن لفظ جلاله «الله» و ديگر اسامي مقدس حك شده است. هنوز مشخص نيست كه اين كفش ها توسط چه كساني وارد كشور شده اما طبق اطلاعات به دست آمده حجم عظيمي از اين كفش ها هم اكنون وارد و در كشور توزيع شده است.

 



به دليل بارش هاي اخير و كاهش شديد قيمت باغداران بناب محصول انگور خود را در مزارع رها كردند

بناب- خبرنگاركيهان:
گروهي از باغداران و توليدكنندگان محصول انگور در بناب با شروع فصل برداشت انگور در منطقه به خاطر كاهش شديد قيمت و كسادي بازار نگران محصول خود هستند.
اين گروه معتقدند كاهش قيمت و همچنين بارش هاي هفته اخير، موجب شده عمده محصول انگور از بين رفته و خسارت شديدي به باغداران منطقه وارد شود.
يكي از توليدكنندگان انگور در اين باره گفت: بخش عمده باغ هاي شهرستان بناب زير كشت محصول انگور رفته، ولي سرمازدگي بهاره و همچنين بارندگي هاي اخير خسارت سنگيني را به كشاورزان تحميل كرده است.
وي افزود: عمده محل درآمد خانواده هاي منطقه از توليد محصول باغي انگور است كه در زمان برداشت اين محصول با افت شديد قيمت روبرو شده است.
وي خواستار چاره انديشي مسئولان براي فروش محصولات باغي شد.
يكي ديگر از توليدكنندگان محصول انگور در اين باره گفت: به دنبال بارش هاي اخير قيمت اين محصول بسيار كاهش يافته و براي توليدكننده صرفه اقتصادي ندارد.
كشاورزان منطقه معتقدند دولت بايد محصول انگور را نيز مانند برخي ديگر از محصولات كشاورزي به شيوه تضميني خريداري كند.
آن ها مي گويند هزينه تمام شده توليد و برداشت محصول انگور به مراتب بيشتر از قيمت فعلي اين محصول در بازار است.
قيمت انگور هم اكنون بين 2هزار ريال تا 3هزار ريال براي هر كيلو است.
اين گزارش حاكي است بارش شديد باران باغداران و كشاورزان اين منطقه را غافلگير كرد و بيشتر محصولات باغداران به ويژه انگور كه زمان برداشت آن فرا رسيده است، هنوز چيده نشده است.
كارشناسان كشاورزي معتقدند بارش باران در اين موقع از سال موجب خرابي و از بين رفتن محصول انگور شده است.
مدير روابط عمومي سازمان جهاد كشاورزي استان آذربايجان شرقي سطح تاكستان هاي بناب را 4هزار و 50 هكتار با متوسط برداشت 18تن در هكتار اعلام كرد و افزود: پيش بيني مي شد امسال بيش از 80هزار تن انگور از باغات بناب برداشت شود.
يوسف امامي ميزان خسارات سرمازدگي بهاره را 50درصد اعلام كرد و گفت: با اين وضعيت احتمال مي رفت امسال ميزان برداشت محصول انگور حدود 45هزار تن باشد.
مدير روابط عمومي سازمان جهاد كشاورزي استان آذربايجان شرقي با اشاره به بارندگي هاي اخير گفت: 80درصد محصول توليدي انگور كشاورزان بناب در اثر بارندگي هاي اخير از بين رفته است و با اين روند پيش بيني مي شود ميزان برداشت نهايي محصول انگور در شهرستان بناب به كمتر از 10هزار تن كاهش يابد.
گفتني است همه ساله بيش از 100هزار تن انگور از سطح باغات منطقه برداشت مي شد كه بخشي از اين محصول به صورت تازه خوري در منطقه مصرف و مابقي پس از فرآوري به صورت كشمش به خارج صادر مي شد. به دنبال ضررهاي وارده به كشاورزان و باغداران منطقه، باغداران اين شهر بر مساعدت و حمايت هاي مسئولين از اين قشر زحمت كش تأكيد كردند.
در اين راستا امام جمعه بناب، فرماندار، نماينده مردم بناب در مجلس شوراي اسلامي در جلسه اخير كميته برنامه ريزي شهرستان، با بيان مشكلات كشاورزان، خواستار حمايت استاندار و مسئولين و دولت از كشاورزان منطقه شدند.

 



خطاي پدر، پسر را روانه گورستان كرد

رئيس پليس آگاهي سيستان وبلوچستان گفت:نگهداري سلاح غيرمجاز درزاهدان حادثه آفريد و پسر بچه اي بر اثر بي احتياطي پدرش جان خود را ازدست داد.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه اطلاع رساني پليس، «محسن عطار» اظهار داشت: ماموران پليس آگاهي سيستان و بلوچستان به دنبال مرگ يك پسربچه به نام(ابراهيم . ص) بر اثر اصابت گلوله تحقيقات خود را براي شناسايي و دستگيري ضارب يا ضاربان آغاز كردند.
وي افزود: با تحقيقات و بررسي هاي ماموران و مدارك به دست آمده مشخص شد، وي توسط خانواده اش به قتل رسيده كه درهمين ارتباط ماموران اقدام به بازجويي از اعضاي خانواده مقتول كردند.
عطار گفت: دربازجويي و تحقيقات ماموران، پسرخاله مقتول به نام «پيمان ص» در زمينه اين قتل گفت كه وي بر اثر شليك گلوله اسلحه پدرش هنگامي كه درحال تميزكردن اسلحه خود بود از ناحيه قفسه سينه مجروح و قبل ازرسيدن به بيمارستان، جان خود را ازدست داد.رئيس پليس آگاهي سيستان و بلوچستان ادامه داد: پدرمقتول پس از دستگيري به جرم خود اعتراف كرد و ماموران نيز به دنبال اظهارات وي موفق به كشف اسلحه مذكور به همراه يك تيغه خشاب و سه تير جنگي در بيابان هاي اطراف زاهدان شدند.

 



تصادف در محور سيرجان -كرمان 5نفر را به كام مرگ فرستاد

در اثر بي احتياطي در رانندگي پنج نفر سرنشين يك خودرو در محور سيرجان به كرمان جان باختند.
به گزارش خبرگزاري فارس از كرمان، ناصر ابراهيمي فرمانده پليس راه سيرجان شامگاه دوشنبه درباره اين حادثه اظهار داشت: اين حادثه بر اثر برخورد يك دستگاه پرايد با يك دستگاه كاميون بنز اتفاق افتاده است.
وي تصريح كرد: علت اين حادثه مرگبار انحراف به چپ كاميون و سبقت غير مجاز كاميون و درعين حالا بي مبالاتي خودروي پرايد است.
ابراهيمي درپايان گفت: اين تصادف درمحور 75كيلومتري سيرجان به كرمان رخ داد كه ضرورت دوبانده شدن بقيه اين محور ضروري و الزامي است.

 



مجادله خاخام هاي يهودي بر سر دمپايي پلاستيكي

پوشيدن دمپايي پلاستيكي در مراسم روز غفران به بحث و مجادله جدي در بين خاخام هاي يهودي تبديل شده است.
به گزارش پايگاه خبري «المنار»، با نزديك شدن مراسم روز غفران، بحث هاي بسيار شديدي در بين خاخام هاي صهيونيست سرزمين هاي اشغالي مبني بر اينكه آيا پوشيدن دمپايي (صندل) پلاستيكي حلال يا حرام است، در گرفته است.«خاخام يوسف شالوم اليشيو» از خاخام هاي معروف صهيونيست چندي پيش با صدور فتوايي با استناد بر حرام بودن صندل هاي چرمي، پوشيدن هر نوع دمپايي پلاستيكي در روز غفران را حرام دانست.از سوي ديگر «يونا مستغر» ديگر خاخام اسرائيلي با صدور فتوايي اعلام كرد به دليل اينكه دمپايي پلاستيكي از جنس چرم نيست پوشيدن آن در روز غفران حرام نمي باشد.

 



شكايت همسر پنهاني ملك فهد از شوهرش

«جنان حرب» خود را همسرپنهاني «ملك فهد بن عبدالعزيز آل سعود» پادشاه سابق عربستان سعودي معرفي كرده و با شكايت از وي در دادگاه عالي انگليس، ادعا كرده كه او چندين سال است كه به وي نفقه نداده از همين رو خواستار پرداخت جريمه 12 ميليون پوندي توسط خاندان آل سعود شد.
به گزارش شيعه آنلاين، خانم «جنان حرب» خود را همسر مخفيانه «ملك فهد» معرفي كرده ادعا مي كند كه بيش از شش سال از دريافت نفقه محروم بوده از همين رو حق نفقه وي حدود 3 ميليون پوند است اما با در نظر گرفتن خسارت و ديركرد، بايد حدود 12 ميليون پوند از آل سعود دريافت كند.در پي شكايت اين زن مدعي، روزنامه «انديپندنت» بررسي هايي را انجام داده و در شماره روز يكشنبه اين هفته خود نوشت: رسوايي ازدواج محرمانه «ملك فهد بن عبدالعزيز آل سعود» براي برخي افراد و شركت هاي انگليسي برملا شد از همين رو وي از روي ناچاري بيش از 8 ميليون پوند به عنوان رشوه و حق السكوت به آنها پرداخت كرد تا اين مسئله رسانه اي نشود.در همين حال شاهزاده «عبدالعزيز بن فهد» فرزند پادشاه سابق عربستان نيز از خانم «جنان حرب» كه مادر ناتني وي به شمار مي رود شكايت كرده و او را به تلاش براي بدنام كردن خاندان آل سعود متهم كرده است.گفتني است خانم «جنان حرب» 62 ساله يك شهروند انگليسي فلسطيني تبار است. پادشاه سابق سعودي درماه مارس 1968 به طور محرمانه با وي ازدواج كرد. مراسم ازدواج آنان به صورت جشني كوچك و مخفيانه در يكي از كاخ هاي «ملك فهد» در عربستان برگزار شد. «جنان حرب» در سال 2004 ميلادي از «ملك فهد» شكايت كرده و خواستار پرداخت 400 ميليون دلار به عنوان حق نفقه شد. وي ادعا مي كند كه به درخواست تعدادي از شاهزادگان آل سعود در سال 1970 از عربستان سعودي اخراج شد از همين رو به لندن بازگشت.وي مي گويد: ازسال 1970 تا زمان مرگ «ملك فهد» هيچ پولي به عنوان نفقه ازوي دريافت نكردم و با پولي كه از دوستانم قرض مي كردم، زندگي خود را مي گذراندم. مقداري پول نيز به عنوان قرض و به صورت وام از بانك هاي انگليسي گرفتم.شايان ذكر است «ملك فهد» تنها عضو خاندان فاسد آل سعود نيست كه چنين رسوايي هايي را به بار آورده است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14