(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 20 مهر 1388- شماره 19485
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
تعدادي از شاكيان پناهنده و فراري هستند دادگاه كيهان با 26 پرونده و بيش از 30 شاكي آغاز شد
احمدي نژاد : مهم ترين ابزار استكبار در برابر انقلاب اسلامي ابزار تبليغ و عمليات رواني است
تقويت دهك هاي پايين و رشد توليداهداف لايحه هدفمند كردن يارانه ها
آرامگاه حافظ در روز حافظ تعطيل است!
ربات هاي صنعتي 6 محوره در اصفهان توليد شد
مخبر كميسيون سياست خارجي و امنيت ملي مجلس: ايران در مبارزه با قاچاقچيان مواد مخدر تنهاست
در اجراي اصل 44 واگذاري مراكز فرهنگي به مردم از سوي دولت ابلاغ شد
تأكيد وزير نفت بر يكپارچگي تصميم گيري در پارس جنوبي
دانشجويان بسيجي دانشگاه تهران: پروژه اي براي سوءاستفاده از جريانات دانشجويي وجود دارد
سفير بلاروس در ايران: ايران در بلاروس بانك افتخار راه اندازي مي كند
جانشين كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان:
رشد مصرف فرآورده هاي نفتي در سيستان و بلوچستان مهار شد
اخبار ادبي و هنري



تعدادي از شاكيان پناهنده و فراري هستند دادگاه كيهان با 26 پرونده و بيش از 30 شاكي آغاز شد

سرويس سياسي-
نخستين جلسه رسيدگي به اتهامات مدير مسئول كيهان صبح ديروز با حضور برخي از شاكيان برگزار شد.
حسين شريعتمداري در اين دادگاه البته فرصت دفاع از خود پيدا نكرد ولي جمعي از شاكيان به قرائت شكوائيه خود پرداختند.
شكوائيه كديور
صالح نيكبخت وكيل مدافع محسن كديور در دادگاه رسيدگي به اتهامات روزنامه كيهان او را «داراي اعتقاد كامل به فقه سياسي امام خميني» خواند و گفت كه وي به جدايي دين از سياست اعتقادي ندارد.
دادگاه روزنامه كيهان روز گذشته در حالي در شعبه 1083 دادگاه عمومي تهران به رياست قاضي حسينيان و با حضور حسين شريعتمداري مدير مسئول روزنامه كيهان برگزار شد كه از بيش از 40 شاكي روزنامه كيهان تنها حدود 7 نفر در دادگاه حاضر شدند.
طولاني ترين شكوائيه در ميان شاكيان پرونده متعلق به صالح نيكبخت وكيل مدافع محسن كديور بود كه وي در آن به طرح ادعاهاي بسيار جالبي پرداخت و از جمله تقريباً همه آنچه راكه كديور تاكنون در كتاب و مقالات خود در نقد فقه سياسي امام خميني(ره) و نظريه ولايت فقيه نوشته «تكذيب» كرد. نيكبخت در شكوائيه خود بدون توجه به اينكه محسن كديور دقيقا به دليل تلاشي كه براي حمله به نظرات سياسي امام خميني(ره) كرده - و مشروح آن از جمله در كتاب نظريه دولت در فقه شيعه آمده- اكنون از جانب محافل سياسي خارجي تحويل گرفته مي شود، نوشته هاي كيهان در اين باره را دروغ خواند و از دادگاه خواست كيهان را به سبب اين «افترا» مجازات كند.
وي سپس به بازداشت كديور در روز 9 اسفند 77 از طرف دادستان ويژه روحانيت اشاره كرد و گفت كيهان در آن مقطع جرم كديور را اهانت به امام خواند. ولي اين موضوع حقيقت ندارد. وي در ادامه طرح شكايت خود گفت: «كيهان در يكي از مطالب خود نوشته است كه كديور اصلي ترين ارزش هاي مورد نظر امام(ره) را زير سؤال برده است در حالي كه اين يك افتراست و آقاي كديور به تصريح خودش به جدايي دين از سياست اعتقادي ندارد.» نيكبخت بدون توجه به اينكه اظهارات او با اعتقادات رسماً اعلام شده كديور در تناقض است و احتمالاً منجر به ايجاد مشكلات جدي براي موكل وي در خارج از ايران خواهد شد اضافه كرد: «كيهان 8 روز بعد از بازداشت كديور از قول راديو لندن نوشته است كه كديور نظرات بسيار مهمي عليه حكومت ديني مطرح كرده، نظام ديني را با نظام ... مقايسه نموده و گفته كه فقط شكل آن عوض شده است اما آقاي كديور اين موضوع را اساساً تكذيب مي كند». نيكبخت البته اشاره اي به اين موضوع نكرد كه آنچه وي آن را مكرراً از قول موكل خود «شديداً» تكذيب مي كند مضمون صريح تقريباً همه مقالات و كتاب هاي محسن كديور است كه وي بارها اين نظرات را در سخنراني هاي موجود خويش نيز مطرح كرده است.
نيكبخت همچنين بخش مفصلي از شكوائيه خود را به مطالب مندرج در ستون «كيهان و خوانندگان» اختصاص داد و مدعي شد افراد اظهار نظر كننده در اين ستون مجهول و مجعول الهويه هستند . در همين زمينه يكي از حاضران به خبرنگار سرويس سياسي گفت: «سخنان آقاي نيكبخت چنان ناشيانه بود كه او حتي فراموش كرد نبايد به كيهان تهمت قابل پي گيري بزند. طبعاً كيهان با تقديم شكوائيه اي جداگانه نسبت به وي از او خواهد خواست اين ادعاهاي خود را اثبات كند.»
اسامي شاكيان
و آنها كه رضايت دادند
براساس اعلام رئيس دادگاه در اين جلسه، شاكيان اين پرونده مدعي العموم و نماينده معاون وقت رئيس كل دادگستري استان تهران، محمدرضا رضاپور، مديرعامل گروه قطعات فولادي ايران و بيش از 40 نفر از شكات ديگر شامل وزارت اطلاعات، وزارت علوم تحقيقات و فناوري، غلامرضا ظريفيان، معاون پشتيباني و حقوقي امور مجلس، شمس الدين ايسايي، مديركل دفتر امور حقوقي وزارت كشور، احمد حاج محمداسماعيل نوري، مدير دفتر ارزيابي بازرسي و پاسخگويي به شكايات استانداري گلستان، شوراي اسلامي شهر تهران، احمد حكيمي پور، حجت الاسلام محسن كديور، سليمي، مديركل حراست شهرداري تهران، دانشگاه تهران و بعضي از دانشجويان حادثه ديده در فاجعه كوي دانشگاه تهران، سرپرست مديريت حقوقي دانشگاه تهران، انجمن اسلامي دانشجويان دانشكده حقوق و علوم سياسي دانشگاه تهران، سيدمحمد شهرتاش، رئيس دانشگاه علم و صنعت ايران، كيومرث عزتي پور، سرپرست دفتر حقوقي دانشگاه پيام نور، نعمت الله شاه ولي نژاد، وكيل دعاوي وزارت نفت، علي اكبر ماهرخ زاد، رئيس امور حقوقي شركت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي، رضاپور، مديرگروه قطعات فولادي ايران، شيخ عبدالرسول كشميري، مديرعامل شركت سپا فيلم، احمد ميمني مدير شيلات استان يزد، عزيزالله رضائيان از اداره كل حفاظت محيط زيست مازندران، محمدباقر قاسمي فرد از شبكه بهداشت و درمان اليگودرز، بانك رفاه كارگران، شوراياران اسلامي شهرك قلعه حسن خان گرگان، شوراي اسلامي شهر پارس آباد مغان استان اردبيل، اتحاديه اسلامي دانشجويان و دانش آموختگان دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي، بيژن اسماعيل زاده دبيركل حزب پاك ايران، روزنامه هاي جامعه، نشاط، توس، عصر آزادگان و لطيف صفري، مديرمسئول روزنامه نشاط، مهدي اسدي واقف و متولي موقوفه فدكيه حضرت زهرا(س)، رضا عليجاني، بشارت رفيعي، خبرنگار نداي هرمزگان و خبرگزاري جمهوري اسلامي در حاجي آباد، داوود رستمي وند، قاسم اموري، علي اصغر تقي زنجاني، فرهاد اكبري زاهد، حسين تلخابي، بتول تلخابي، مجتبي زوله، خسرو فلاحيان، زهره سماواتي، امير فرشاد ابراهيمي و صالح نيكبخت واحدي وكيل كديور هستند.
در اين پرونده سرپرست اداره حقوقي دانشگاه پيام نور، وكيل دعاوي وزارت نفت و رئيس امور حقوقي شركت ملي پخش پالايش فرآورده هاي نفتي، عسگر خاكسار، مشاور شهردار و رئيس حراست شهرداري تهران، احمد ايزد، مسئول رسيدگي به شكايات استانداري گلستان، بانك رفاه كارگران، مدير حقوقي دانشگاه تهران و دانشجويان حادثه ديده در كوي دانشگاه، نماينده سازمان فرهنگ و هنري شهرداري تهران، نماينده وزارت علوم، غلامرضا ظريفيان معاون پشتيباني و حقوقي امور مجلس، رئيس دانشگاه علم و صنعت، وزارت اطلاعات، سرپرست دفتر حقوقي وزارت كشور، رئيس وقت دانشگاه پيام نور، شركت پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي و مديرشبكه بهداشت و درمان اليگودرز رضايت دادند.
دادگاه تجديد وقت شد
در دادگاه ديروز با وجود اينكه حسين شريعتمداري از ساعات اوليه در محل دادگاه حضور يافته بود به دليل طولاني شدن اظهارات شكات فرصت دفاع براي وي فراهم نيامد و دادگاه تجديد وقت شد.
قاضي حسينيان گفت: با توجه به اين كه امروز (ديروز) رسيدگي به شكايت ها طولاني شد و لازم است اعضاي هيئت منصفه درباره دادگاه قبلي اعلام نظر كنند و همچنين با توجه به عدم حضور برخي شكات و اين كه اعضاي هيئت منصفه تقريباً جلسات آخر را مي گذرانند و هيئت منصفه جديد از ماه ديگر آغاز به كار خواهد كرد ختم رسيدگي به اين پرونده را اعلام و ادامه رسيدگي را به جلسه ديگري موكول مي كنيم.

 



در همايش عمليات رواني و رسانه
احمدي نژاد : مهم ترين ابزار استكبار در برابر انقلاب اسلامي ابزار تبليغ و عمليات رواني است

رئيس جمهور مهم ترين ابزار استكبار در برابر انقلاب اسلامي ايران را ابزار تبليغ و عمليات رواني دانست.
دكتر محمود احمدي نژاد ديروز در همايش عمليات رواني و رسانه، موضوع عمليات رواني و رسانه را در شرايط كنوني جهان بسيار مهم و جاري دانست و گفت: همه مسائل سياسي، اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي جهان به شدت متاثر از تقابل جبهه استكبار با جبهه انقلاب اسلامي ايران است.
وي با اشاره به اينكه انقلاب عظيم اسلامي ايران هم اكنون به عنوان حقيقت مسلم در جهان خودنمايي مي كند، افزود: انقلاب ما هم اكنون يك روح زنده و پرنشاط و رو به جلوست و در برابر اين انقلاب، جبهه اي گسترده از سلطه گران، مستكبران و خودخواهان صف آرايي كرده اند.
وي با بيان اينكه تقريبا همه مناسبت هاي امروز جهان متاثر از اين جبهه بندي است، گفت: مهم ترين ابزار جبهه استكبار در برابر انقلاب اسلامي ابزار تبليغ و عمليات رواني است و البته اين موضوع تازگي ندارد.
رئيس جمهور اظهار كرد: معتقدم زرادخانه هاي هسته اي و بمب ها و موشك هاي دشمنان عمليات فريب است و جبهه اصلي مستكبران با نظام ما جبهه اي تبليغي و رسانه اي است.
احمدي نژاد با تاكيد بر اينكه در هجوم فرهنگي مباني نظري و اخلاقي هدف اصلي است، گفت: در عمليات رواني تحقق يك هدف سياسي و پيگيري آن در دستور كار است.
وي با اشاره به مباحث مربوط به عمليات رواني افزود: نخستين كار عمليات رواني جدا كردن انسان از فطرت اوست به گونه اي كه در طول تاريخ نخستين كار منحرفان جدا كردن انسان ها از فطرت الهي آنان بوده است.
احمدي نژاد گفت: فطرت الهي متصل به حيات، و زنده و جاويد است و كسي كه به فطرت خود متصل است و بر مبناي آن حركت مي كند قابل شكست دادن نيست.
رئيس جمهور كار دوم عمليات رواني را جدا كردن انسان از حافظه ثابت وي دانست و افزود: اصولا انسان بر مبناي حافظه ثابت حركت مي كند و وقتي رابطه اش با حافظه ثابت كه متكي به تاريخ و تمدن انسان هاست قطع شود به موجودي بي ريشه تبديل و آسيب پذير مي شود.
وي كار سوم عمليات رواني را گرفتن قدرت تفكر و تعقل از انسان برشمرد و گفت: دشمنان هميشه در عمليات رواني دو گزاره متناقض را به انسان ها تحميل مي كنند و كساني كه متاثر از عمليات رواني هستند آن دو گزاره را مي پذيرند.
رئيس جمهور گفت: عمليات رواني با چشم ها و گوش ها كار دارد و آن را فعال مي كند و لايه اي سطحي است كه به عمق نفوذ نمي كند.
وي فرايند چهارم جنگ رواني را به انفعال كشاندن انسان خواند و افزود: در اين فرايند دشمنان با ابزار جنگ رواني طرف مقابل را به موضع انفعال مي برند و در اين تقابل كسي كه در موضع انفعال قرار مي گيرد شكستش حتمي است.
رئيس جمهور ادامه داد: معمولا در هر هجوم دشمن با ابزار جنگ رواني و دفاع مخاطب، بخشي از مواضع مخاطب از دست مي رود.
وي با اشاره به صحنه هاي موجود در دنيا امروز و ماجراي فلسطين افزود: اساس تاسيس رژيم صهيونيستي و به طول كشيدن آن تا امروز بر مبناي عمليات رواني استوار بوده است و اگر موضوع عمليات رواني را از اين رژيم برداريد، چيزي از آن باقي نمي ماند.
وي افزود: از روز اول آنها دست به آدم كشي زده اند اما طوري تبليغات و عمليات رواني مي كنند كه انگار مظلوم واقعي آنها هستند.
وي اشغال عراق توسط آمريكا را از ديگر مصاديق اين جنگ رواني برشمرد و ادامه داد: جالب آنكه اين اشغالگران، ديگران را به دخالت در امور داخلي عراق متهم مي كنند.
احمدي نژاد با بيان اينكه سنگين ترين خفقان در اروپا و آمريكا حاكم است، گفت: در حاشيه نشست گروه بيست، 100هزار نفر راهپيمايي كردند كه رقم قابل توجهي است اما اگر كشوري كه نقطه مقابل آمريكاست، 2 هزار نفر راهپيمايي كردند، روزها و هفته ها تيتر اول رسانه هاست.
رئيس جمهور با ذكر مثالي از دستگيري چند دانشجو به خاطر راهنمايي مردم آمريكا براي حضور در راهپيمايي گفت: در اغلب كشورهاي اروپايي و آمريكا، دموكراسي يك دروغ بزرگ است و تنها عنصري كه نقش واقعي ندارد، مردم هستند.
سهل انگاري در جنگ نرم پذيرفتني نيست
در همين حال دكتر غلامعلي حداد عادل در حاشيه اين همايش تصريح كرد كه سهل انگاري مسئولان رسانه اي در خصوص جنگ نرم پذيرفتني نيست.
رئيس كميسيون فرهنگي مجلس با بيان اينكه طي سه، چهار ماه گذشته يعني ايام بعد از انتخابات همه ما بيش از گذشته به نقش رسانه ها چه داخلي و چه خارجي در فضاسازي جامعه پي برده ايم گفت: جنگ نرم خطرناك تر از جنگ سخت است چرا كه يك تحول نامحسوس و يك امر تدريجي است، تفاوت جنگ نرم با جنگ سرد مثل خاموش شدن يكباره چراغ در برابر تغيير روز به شب است و جنگ نرم جامعه را از تحولي كه در حال اتفاق است، غافل مي كند.
حداد عادل با بيان اينكه در مقابله با جنگ رسانه اي بايد برنامه هاي رسانه اي خود را جذاب كنيم، افزود:اگر قرار است BBC فارسي برنامه نوروزي جذابتري از رسانه ملي ما داشته باشد، ما ضرر كرده ايم و در اين جنگ رسانه اي باخته ايم.
وي ادامه داد: البته بسياري از جاذبه هاي برنامه هاي رسانه هاي غربي مي تواند غيراخلاقي باشد كه ما درآن حوزه نمي توانيم با آنها رقابت كنيم. البته هيچ سهل انگاري مسئولان رسانه اي در خصوص جنگ نرم پذيرفتني نيست.
ساماندهي طرح عمليات رواني در مقابل دشمن
رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح نيز در اين همايش گفت: جمهوري اسلامي ايران و مسلمانان انقلابي بايد در قالب يك طرح عمليات رواني در مقابل دشمن فعاليت كنند.
سرلشگر سيدحسن فيروزآبادي افزود: يك بخش از عمليات رواني در داخل كشور است كه متوجه فرهنگ است و نيز رسانه ها، اقتصاد، سياست و حتي فرهنگ عمومي مردم را شامل مي شود. يك جهت ديگر هم دارد و آن عمليات رواني غرب عليه جمهوري اسلامي ايران است كه در خارج از مرزهاي ايران تبليغ مي كنند ايران به خاطر انقلاب اسلامي، محاصره و منزوي شده و از نظرعلمي، صنعتي و تجاري عقب مانده است؛ البته براي ما كه داخل ايران هستيم قابل باور نيست، اما در نشريات كشورهاي همسايه ما اين حرف ها فراوان است.
رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح افزود: در ميدان عمليات رواني است كه فناوري هسته اي بسيار مهم مي شود. غرب تا به حال گفته ايران عقب مانده است؛ اما يك باره با فناوري صلح آميز هسته اي آن مواجه مي شود؛ در واقع مي بيند ميلياردها دلار خرج كرده تا بگويد استقلال، آزادي، نه شرقي، نه غربي مضر است. اما ناگهان اين موارد باعث رشد استعدادهاي يك كشور شده است.
فيروز آبادي گفت: ارتش ما پيش از انقلاب 200 هزار عضو و 150 هزار مستشار آمريكايي داشت. شهيد صياد مي گفت مستشاران آمريكايي به ما اجازه نمي دادند هيچ كاري انجام دهيم، مگر پاك كردن گريس روي توپخانه؛ اما ملت ايران پس از انقلاب به دليل اين كه استقلالش را به دست آورد به سمت توليد صنايع دفاعي چشمگير رفت؛ بنابراين عمليات رواني غرب هنوز هم نااميد نشده و در اين جهت حركت مي كند كه به مردم دنيا بفهماند ايراني ها كه مستقل شده اند پيشرفت نكرده اند و منزوي شده اند، جايي كه مي بينند ما منزوي نيستيم مي گويند با اين سياست ها منزوي خواهند شد.
همچنين سرتيپ مسعود جزايري معاون فرهنگي و تبليغات ستاد كل نيروهاي مسلح طي سخناني در اين همايش با طرح اين پرسش كه رسالت ها و برنامه هاي رسانه هاي كشور در شرايط تهديد و جنگ نرم و نيز نحوه نشان دادن رسالت هاي انقلاب اسلامي چيست؟ اظهار كرد: چند سالي است ستاد كل نيروهاي مسلح با درك تهديدها و جنگ نرم دشمن، اقداماتي را در دستور كار خود قرار داده و در اين زمينه به موفقيت هايي نيز دست يافته است. در همين راستا اسفند ماه سال گذشته همايش عمليات رواني، مهندسي و آينده پژوهي برگزار شد كه در آن تلاش كرديم نخبگان، جمع خود را پيدا كنند و نوعي ارتباط و سازماندهي را در مورد آنها به مرحله اجرا دربياوريم و بتوانيم به يك هم افقي مفهومي در ميان مجموعه مديران نظام دست پيدا كنيم. ما به ساز و كارهاي معنوي و مادي در عرصه جنگ نرم نياز داريم.
سرمايه و اعتبارات
براي مقابله با جنگ نرم
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي هم در همايش عمليات رواني و رسانه با اشاره به اينكه جنگ نرم و تبليغات رسانه اي از اواخر جنگ جهاني اول مطرح بوده است، اظهار كرد: تبليغات همواره به عنوان حربه اي در خدمت استكبار قرار داشته و آنها با به بيراهه كشاندن افكار عمومي تلاش كرده اند اهداف خود را پيگيري كنند. در جنگ نرم قدرت بازو مطرح نيست، بلكه سرمايه و اعتبارات كافي بايد اختصاص پيدا كند و سرمايه هاي انساني نيز بايد به خوبي به كار گرفته شوند و كارهاي فرهنگي بايد جايگاه اول را داشته باشند.
وي با اشاره به ترفندهاي دشمنان در عمليات رواني گفت: راه مقابله، تقويت قدرت نرم است و قدرت نرم به معني توانايي اعمال اراده بر حريف با روش هاي نرم افزارانه است.

 



احمدي نژاد در گفت وگو با خبرنگاران تاكيد كرد
تقويت دهك هاي پايين و رشد توليداهداف لايحه هدفمند كردن يارانه ها

رئيس جمهور تاكيد كرد: تقويت دهك هاي پايين و رشد توليد از اهداف اصلي لايحه هدفمند كردن يارانه ها خواهد بود.
دكتر محمود احمدي نژاد ديروز در جمع خبرنگاران در حاشيه همايش عمليات رواني و رسانه ها لايحه هدفمند كردن يارانه ها را مهمترين لايحه اقتصادي 50 سال اخير دانست و تاكيد كرد: با اجرايي شدن اين لايحه جريان توزيع ثروت به نفع قشر آسيب ديده اصلاح خواهد شد.
وي تصريح كرد: لايحه هدفمند كردن يارانه ها مهمترين لايحه اقتصادي 30 سال و شايد 50 سال اخير در كشور است.
وي افزود: اين لايحه در جهت اصلاح بنيادين ساختارهاي اقتصادي مي باشد و با اجرايي شدن آن بايد كاري كنيم كه توليد و دهك هاي پايين كمتر آسيب ببينند.
احمدي نژاد تاكيد كرد: با انجام اين كار بزرگ جريان توزيع ثروت را به نفع قشر آسيب ديده اصلاح كنيم.
رئيس جمهور با اشاره به اهميت اين موضوع تصريح كرد: بنده فكر مي كنم بايد مطالبي را درباره جزئيات اين لايحه بگويم كه به همين خاطر خدمت نمايندگان مردم خواهم رسيد.
بايد اقتصادمان را واقعي كنيم
احمدي نژاد در ادامه در پاسخ به سوالي بر ضرورت واقعي شدن اقتصاد كشور تاكيد كرد و افزود: بايد با تعديل و اصلاح قيمت هاي انرژي اقتصادمان را واقعي كنيم تا بخش قابل توجهي از آن به دهك هاي پايين و تامين اجتماعي بازگردد.
رئيس جمهور گفت: بايد با محكم كردن پايه هاي اقتصادي و توانمند كردن اقشار مختلف به سمت توليد برويم.
دكتر احمدي نژاد با بيان اين كه نكاتي بين دولت و مجلس باقي مانده، اظهار داشت: نظر دوستان در مجلس اين است كه اين موضوع (لايحه هدفمند كردن يارانه ها) سالانه در بودجه قرار گيرد اما نظر دولت صندوق توسعه ملي است كه در سياست هاي قانون برنامه پنجم ابلاغ و در آن لحاظ شده است و به مجلس ارايه خواهد شد.
وي در خصوص نظر مجلس گفت: هدفمند كردن يارانه ها اقدامي نيست كه هر سال تكرار شود يا دنباله آن را در طول يك سال بتوان پيگيري يا مديريت كرد.
رئيس جمهور گفت: ممكن است بخشي را شروع كنيم كه سه سال و يا بيشتر طول بكشد و بخش هاي ديگر شش ماه يا كمتر زمان نياز داشته باشد.
دولت نياز به فرصت و قدرت انعطاف در مديريت دارد
رئيس جمهور گفت: هدفمند كردن يارانه ها كار بزرگي است كه دولت براي انجام آن نياز به فرصت و قدرت انعطاف لازم در مديريت دارد و اگر در بودجه قرار داده شود قابل پيش بيني نيست و وقتي قابل پيش بيني نباشد دولت نمي تواند شروع كرده و كار انجام دهد.
رئيس جمهور با بيان اين كه در حال گفت وگو با نمايندگان هستيم گفت: اميد داريم اين نقطه اصلي نيز كاملا منطبق شود تا بتوانيم كار بزرگي را انجام دهيم.
احمدي نژاد افزود: اين لايحه زمينه را براي رشد و شكوفايي اقتصادي و افزايش بهره وري فراهم خواهد كرد.
سرلشكر فيروزآبادي: نيروي مقاومت زميني سپاه
تشكيل مي شود
رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح تاكيد كرد كه نيروي مقاومت زميني سپاه پاسداران ايجاد شده و گردان ها و يگان هاي دفاعي بسيج از طريق آنها ساماندهي خواهد شد.
سرلشكر «سيدحسن فيروزآبادي» در حاشيه همايش عمليات رواني در جمع خبرنگاران با اشاره به تغييرات صورت گرفته در سپاه پاسداران و تشكيل سازمان بسيج مستضعفين، گفت: اين سازمان با نگاه عميق تر به فرهنگ و ارزش هاي بسيج و توجه بيشتر به اقشار مختلف آن همچون دانش آموزي، فرهنگيان، اصناف و پزشكان، در جهت تحقق تاكيدات امام راحل مبني بر گسترش فرهنگ بسيجي در تمام جامعه تلاش خواهد كرد.
وي در خصوص تداوم فعاليت هاي دفاعي بسيج نيز گفت: براساس برنامه ريزي هاي انجام شده كه قريب به دو سال به طول انجاميد، اكنون نيروي مقاومت زميني سپاه پاسداران ايجاد شده و گردان ها و يگان هاي دفاعي بسيج از طريق آنها ساماندهي و بكارگيري خواهد شد.
فيروزآبادي گفت: اين موضوع به نيروي زميني واگذار شده تا به صورت تخصصي تر و با انسجام بيشتري پيگيري شود و سازمان بسيج مستضعفين به فعاليت هاي نرم افزاري و تعميق فرهنگ انقلاب توجه داشته باشد.
رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح در واكنش به برخي اخبار مبني بر بازنشستگي جمع كثيري از نيروهاي باتجربه و با سابقه نيروهاي مسلح به علت رسيدن به سن بازنشستگي گفت: تمام تدابير براي بكارگيري تجربه و توان فكري و مديريتي نيروهاي با سابقه توسط ستاد كل نيروهاي مسلح و با همكاري نيروهاي مختلف انجام شده است و ما به اين موضوع توجه كافي داريم چرا كه هم اكنون از نيروي با تجربه و متخصص بسيار خوبي بهره مي گيريم و براي شكوفايي هرچه بيشتر نيروهاي مسلح به آنها نيازمنديم.

 



آرامگاه حافظ در روز حافظ تعطيل است!

آرامگاه حافظ همزمان با بيستم مهر يادروز اين شاعر بزرگ تعطيل است.
به گزارش ايرنا و به نقل از روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان فارس به مناسبت 20 مهرماه روز بزرگداشت حافظ و همزمان با برگزاري آيين هاي بزرگداشت يادروز حافظ، آرامگاه اين شاعر بزرگ ايراني نوزدهم و بيستم مهرماه جاري تعطيل است.
اين روابط عمومي افزود: آرامگاه حافظ در روزهاي نوزدهم و بيستم مهرماه به منظور آماده سازي براي برگزاري مراسم بزرگداشت اين شاعر گرانمايه تعطيل است.
در اين گزارش آمده است: با فرا رسيدن ياد روز حافظ، بازديد از آرامگاه اين شاعر، براي عموم مردم و علاقه مندان به فرهنگ و هنر در روز سه شنبه 21 مهرماه رايگان است.

 



ربات هاي صنعتي 6 محوره در اصفهان توليد شد

اصفهان- خبرنگاركيهان:
ربات هاي صنعتي شش محوره با بكارگيري ابزارهاي پيشرفته اتوماسيون صنعتي در شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان توليد و راه اندازي شد.
مديرعامل شركت سازنده در خصوص اين ربات ها گفت: يكي از ابزارهاي پيشرفته اتوماسيون صنعتي، ربات هاي صنعتي شش محوره مي باشد كه اين ربات ها داراي پيچيدگي ساختار نرم افزاري و مكانيكي است.
«فرهنگ بيدارمي» افزود: با توجه به نياز توليدكنندگان خودرو، قطعه سازان، صنايع غذايي و بسياري از صنايع ديگر اين شركت به تكنولوژي كاربري، برنامه نويس و تعميرات الكترونيكي و مكانيكي اين ربات ها دست يافت و در مرحله بعد اقدام به خريد ربات هاي صنعتي شركت هاي اروپايي و آمريكايي كرده و با تغيير كاربري اين ربات ها توانست اين سيستم ها را به سيستم هاي مناسب با طراحي و تكنولوژي داخلي تبديل كند.
وي گفت: هزينه هاي اندك در مقايسه با نمونه هاي خارجي و عدم نياز به صرف هزينه هاي كلان براي خدمات فني و مهندسي از جمله مهمترين ويژگي هاي برتر ربات هاي شش محوره است.
«بيدارمي» بومي شدن تكنولوژي كاربردي ربات هاي صنعتي با شش محور آزادي، الگوبرداري از طراحي هاي اين ربات ها براي ساخت ربات هاي صنعتي ديگر را از ديگر مزيت هاي دستيابي به اين تكنولوژي عنوان كرد و افزود: بي نياز كردن توليدكنندگان داخلي از شركت هاي اروپايي براي خدمات فني و مهندسي، ايجاد توجيه اقتصادي براي استفاده از اين سيستم ها در داخل كشور و رقابتي شدن محصولات توليد كنندگان داخلي از ديگر امتيازات تغيير كاربري ربات هاي صنعتي شش محوره است.

 



مخبر كميسيون سياست خارجي و امنيت ملي مجلس: ايران در مبارزه با قاچاقچيان مواد مخدر تنهاست

مخبر كميسيون سياست خارجي و امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي گفت: جمهوري اسلامي ايران در مبارزه با سوداگران مرگ و قاچاقچيان موادمخدر تنها مانده است.
به گزارش ايرنا، دكتر «كاظم جلالي» روز شنبه در مراسم افتتاح مجتمع رفاهي و خدماتي انتظامي شاهرود افزود: نيروي انتظامي براي جلوگيري از قاچاق موادمخدر بيش از چهار هزار شهيد را تقديم كرده است.
وي اظهار داشت: بيشترين حجم موادمخدر وارد شده به كشور از مرزهاي ديگر ترانزيت مي شود.
نماينده مردم شاهرود در مجلس شوراي اسلامي گفت كه در سالهاي اخير ميزان ورود و خروج موادمخدر به كشور افزايش يافته است.
وي افزود: ميزان توليد موادمخدر از زمان ورود نيروهاي خارجي به افغانستان چند برابر افزايش يافته است.
جلالي در ادامه با اشاره به گستردگي منطقه ترانزيت موادمخدر گفت: براي جلوگيري و مبارزه با قاچاق موادمخدر تلاش هاي بسياري صورت گرفته است.

 



در اجراي اصل 44 واگذاري مراكز فرهنگي به مردم از سوي دولت ابلاغ شد

ساري- خبرنگار كيهان:
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي واگذاري بخشي از امور اين وزارتخانه به بخش خصوصي را ابلاغ كرد.
«منصور واعظي» معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اعلام اين خبر در آيين توديع و معارفه مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران افزود: براساس بخشنامه صادره از سوي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در اجراي اصل 44 قانون اساسي بخشي از مراكز فرهنگي در سطح كشور به مردم واگذار مي شود.
وي مديريت بر امور فرهنگي، گرايشات و رفتارهاي عمومي را مقوله بسيار حساس خواند و افزود: بايد با توليد آثار فاخر در حوزه فرهنگ به مقابله با ناتوي فرهنگي دشمن پرداخت.
وي كارنامه فرهنگي دولت نهم را بي نظير توصيف كرد و افزود: عدم تبيين و انعكاس درست فعاليت هاي اين حوزه از مظلوميت هاي دولت نهم محسوب مي شود. «واعظي» در اين ارتباط تصريح كرد: رفتار سياسي جامعه در دولت نهم قابل مقايسه با هيچ دولتي نبوده است. وي دلبستگي روزافزون جوانان به ايران را نشانه رفتار صحيح فرهنگي و مديريت اصولي در اين عرصه دانست و افزود: دولت نهم در عرصه فرهنگي شعار «ما مي توانيم» رئيس جمهور رانهادينه كرد. در اين جلسه با تقدير از «امامزاده» مدير كل قبلي ارشاد اسلامي مازندران «هادي ابراهيمي» به عنوان مدير كل جديد معرفي شد.

 



تأكيد وزير نفت بر يكپارچگي تصميم گيري در پارس جنوبي

وزير نفت گفت: درست است كه صنعت نفت در منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس در قالب شركت ها و باكس هاي مختلف فعاليت مي كند، اما يكپارچگي تصميم گيري نبايد فراموش شود.
به گزارش ايرنا «سيدمسعود ميركاظمي» شنبه در جلسه فني عملياتي مشترك با مديران اصلي و فرعي شركت هاي نفت، گاز و پتروشيمي مستقر در منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس، افزود: آنچه كه مي تواند منافع و منابع ملي ما را بهره ور كند، يكپارچگي تصميم گيري ها است.
وي اظهار داشت: وجود شركت هاي مختلف تابعه وزارت نفت در منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس نبايد منتج به اين شود كه تصميم ها در دوران هر شركت و به صورت جداگانه گرفته شود، بلكه مديران توجه داشته باشند كه هر نوع سرمايه گذاري بايد باتوجه به نگاه جامع بر زنجيره ارزش باشد.
ميركاظمي با اشاره به اينكه صنعت نفت پيشران اقتصادي كشور است، اظهار داشت: بايد تمام نگاه ها، حركت ها و سياست ها در صنعت نفت براساس يك برنامه جامع ملي باشد نه يك بنگاه.
وي افزود: ايران كشوري است با مصرف بالاي گاز كه امكان صادرات گاز و تزريق آن به ميادين نفتي در كشور وجود دارد، پس هيچ ريسكي براي توليد بالاي گاز نداريم.
وزير نفت تصريح كرد: ايران به دلايل مختلف به خصوص به خاطر موقعيت ژئوپليتيك و ژئواكونوميك خود مي تواند براحتي، بدون دغدغه و بدون ريسك بالا توليد گاز خود را افزايش دهد.
ميركاظمي شنبه در نخستين سفر خود به عنوان وزير نفت دولت دهم به عسلويه و حضور در منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس از پالايشگاه هاي سوم، چهارم و پنجم پارس جنوبي و مجتمع هاي پتروشيمي مهر، مرواريد، كاويان، مبين و جم ديدن كرد.

 



دانشجويان بسيجي دانشگاه تهران: پروژه اي براي سوءاستفاده از جريانات دانشجويي وجود دارد

دانشجويان بسيجي دانشگاه تهران اهانت به برخي اساتيد متعهد و انقلابي را نشان از برنامه ريزي براي سوءاستفاده از جريانات دانشجويي دانستند و آن را محكوم كردند.
در بيانيه بسيج دانشجويي دانشگاه تهران و علوم پزشكي تهران با غيرقابل قبول خواندن اتهام تقلب 11 ميليوني در انتخابات اخير آمده است: متوجه ساختن اتهام بزرگ تقلب 11 ميليوني به نظام اسلامي بدون ارائه هيچگونه سند و مدرك معتبر و متناسب، در كنار نپذيرفتن مرجعيت نهادهاي قانوني براي حل مساله حاكي از بي صلاحيتي اخلاقي، سياسي و اعتقادي جريان مذكور كه در محقق ساختن اهداف توطئه گرانه خود توفيق نيافت، طي ماه هاي اخير تلاش كرده است با عمده ساختن مباحث فرعي و حتي دروغ سازي و افسانه پردازي به غبارآلود كردن فضا پرداخته و به ويژه مانع از پي بردن بدنه اجتماعي باقيمانده خود به حقايق و واقعيات گردد.
نويسندگان اين بيانيه همچنين يادآور شدند: در اين سير به ويژه بازگشايي دانشگاه هاي سراسر كشور به عنوان رخدادي كه مي تواند به تزريق خون جديدي به اين پيكر بي جان بيانجامد مورد توجه طراحان و كارگردانان آشكار و نهان قرار گرفته است. تلاش در بحراني نشان دادن شرايط دانشگاه، تبليغ درباره پروژه خيالي تعطيلي و تصفيه دانشگاه و تحريك عواطف و هيجانات دانشجو در جهت آشوب بخشي از اين پروژه طراحي شده است. روشن است كه محيط زنده و با نشاط دانشگاهي، همواره صحنه حضور و تضارب آراء و انديشه ها و سلايق گوناگون فكري و سياسي بوده است و شرايط حاضر از اين حيث متفاوت از گذشته نيست.
نويسندگان اين بيانيه با تاكيد بر اينكه بسيج دانشجويي دانشگاه تهران و علوم پزشكي تهران ضمن استقبال از تضارب افكار و حضور سلايق گوناگون در صحنه سياسي دانشگاه، تجربه رقابت پرشور و نشاط جريانات دانشجويي در هفته هاي پيش از انتخابات رياست جمهوري دهم را كه در چارچوب هاي قانوني و دانشگاهي صورت گرفت به عنوان الگويي قابل استمرار معرفي مي نمايد، تصريح كردند:چنين الگويي در عين برآورده ساختن نيازها و اقتضائات شرايط كنوني، رخوت و بي عملي را از فضاي دانشجويي دور خواهد ساخت.
دانشجويان بسيجي دانشگاه تهران در پايان اين بيانيه تاكيد كردند: اگرچه فضاي آرام و متين دانشگاه طي هفته هاي اخير ميزان توهم موجود در تخمين ها و تصورات برخي جريانات سياسي پيرامون فضاي دانشجويي را روشن ساخته است اما نمودهاي كوچك و بي اهميتي چون ايجاد مزاحمت عده اي معدود و انگشت شمار براي كلاس هاي برخي اساتيد متعهد و انقلابي نشان از طراحي هاي مدعيان دروغين شعار «زنده باد مخالف من» در جهت مختل كردن روند آموزشي دانشگاه و سوءاستفاده از جريانات دانشجويي است كه هوشياري و بصيرت دانشجوي مسلمان را الزامي مي سازد.

 



سفير بلاروس در ايران: ايران در بلاروس بانك افتخار راه اندازي مي كند

ساري- خبرنگار كيهان:
با همكاري بانك هاي معتبر ايران ظرف سه ماه آينده بانك افتخار در كشور بلاروس راه اندازي خواهد شد.
«ويكتور ريباك» سفير بلاروس در كشورمان با اعلام اين خبر در ديدار با عاملان اقتصادي مازندران در ساري افزود: ميزان تبادل كالا و خدمات بين ايران و بلاروس به 100 ميليون دلار افزايش يافت.
وي با تأكيد بر عزم مشترك مسئولان ايراني و بلاروس براي ارتقاي سطح همكاري هاي اقتصادي يادآور شد: سطح مبادلات تجاري ايران و بلاروس طي 2 سال اخير دو برابر شد.
وي روند تعاملات سياسي و اقتصادي في مابين را مثبت ارزيابي كرد و افزود: 2 كشور در فرآيند مبادلات بازرگاني و اقتصادي استانداردهاي طرفين را به رسميت مي شناسند.
سفير بلاروس از آغاز صادرات ماشين آلات كشاورزي به ايران خبر داد و افزود: با توافق مقامات دو كشور بزودي كود پتاس نيز به ايران صادر خواهد شد.
وي همچنين با اعلام آمادگي كشورش براي ساخت هتل هاي مدرن در مازندران همكاري بازرگانان بلاروسي و ايراني را موجب پيشرفت اقتصادي دوجانبه دانست.

 



جانشين كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان:
رشد مصرف فرآورده هاي نفتي در سيستان و بلوچستان مهار شد

جانشين كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز در سيستان و بلوچستان گفت: رشد غيرمنطقي مصرف فرآورده هاي نفتي از جمله نفت و گاز در بخش نيروگاهي و بنزين اين استان امسال با تدابير صورت گرفته مهار شده است.
به گزارش ايرنا، «جلال سياح» شنبه با بيان اين مطلب افزود: اين كاهش درحالي است كه فعاليت هاي عمراني دولت نهم طي چهار سال گذشته در مقايسه با مدت مشابه سال هاي قبل از آن، در اوج خود قرار داشت.
وي با بيان اينكه رويكرد كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز پيشگيرانه است، گفت: متوسط ميزان رشد نفت و گاز غير نيروگاهي از سال 83 تا 85 در سيستان وبلوچستان بيش از 17 درصد بوده كه در نتيجه اجراي سياست هاي كنترلي در مبادي عرضه، اين رشد طي سال هاي 86 و 87 به صورت كامل متوقف شده است.
سياح تأكيد كرد: با ادامه اين سياست ها طي پنج ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته مصرف اين فرآورده ها 3/3 درصد كاهش داشته است. البته اين روند طي ماه هاي آينده ادامه خواهد داشت.
جانشين كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان سيستان و بلوچستان با تشريح اقدام هاي اين ستاد در راه كاهش مصرف بنزين گفت: با اجراي طرح سهميه بندي بنزين در سال 86 مصرف اين فرآورده در اين استان 24 درصد كاهش داشت. اما در سال 87 به سبب انتقال كارت سوخت از ساير استان ها به شهرهاي مرزي سيستان و بلوچستان، مصرف بنزين با رشد 21درصدي روبرو بود، كه اين درصد، بالاترين ميزان رشد مصرف بنزين را در سطح كشور به خود اختصاص داده است.
سياح گفت: با اقدام هاي نرم افزاري و جلوگيري از امكان انتقال كارت سوخت خودروهاي عمومي به شهرهاي مرزي و همكاري شركت نفت طي 6 ماه نخست امسال ضمن مهار اين رشد، 20 درصد كاهش مصرف نيز داشته ايم.
وي در پايان گفت: اميد است در سال اصلاح الگوي مصرف با همكاري مردم، مسئولان بتوانند در اين راه گام هاي بزرگي بردارند.

 



اخبار ادبي و هنري

كارگردان فيلم هاي مستهجن جايزه خود را به كروبي اهدا كرد
يكي از كارگردانان فراري مقيم غرب كه مدتي است به ساخت فيلم هاي غيراخلاقي و مستهجن رو آورده است، جايزه خود از يك جشنواره را به مهدي كروبي تقديم كرد!
محسن مخملباف در حالي در جشنواره فيلم حقوق بشر نورنبرگ در آلمان، به خاطر آنچه فعاليت هاي حقوق بشري ناميده مي شود جايزه گرفته است كه وي در ماه هاي اخير تلاش هاي بسياري را براي كودتا عليه راي ملت انجام داده است.
مخملباف پس از دريافت اين جايزه از جشنواره نورنبرگ از مهدي كروبي و اقداماتش در جهت تخريب آبروي كشورمان تقدير كرد و جايزه اش را به وي تقديم نمود. او همچنين كروبي را شايسته دريافت جايزه صلح نوبل دانست!
گفتني است، محسن مخملباف سال هاست رو به ساخت فيلم هايي بي مايه و مستهجن آورده، به طوري كه حتي با استقبال سرد جشنواره هاي غربي نيز روبه رو شده است. به همين دليل سعي دارد تا با پادويي براي محافل سياسي و سلطه گر غربي دل آن ها را به دست آورد. دريافت جايزه حقوق بشر از نورنبرگ نيز در همين راستا به حساب مي آيد.
اعتراض صدا و سيما به پخش غيرمجاز توليداتش
در شبكه هاي ماهواره اي
صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران نسبت به پخش مجموعه هاي ايراني كه به طور غيرمجاز از شبكه هاي ماهواره اي خارجي پخش مي شوند، واكنش نشان داد.
يكي از اين شبكه ها به تازگي بدون در نظر گرفتن قوانين پخش توليدات رسانه اي كشورهاي ديگر و بدون اطلاع و يا دريافت مجوز از صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران اقدام به پخش سريال «خط شكن» توليد شبكه پنج سيماي جمهوري اسلامي ايران كرده است.
گردانندگان شبكه هاي فارسي زبان با هدف جذب مخاطب، پخش فيلم هاي سينمايي و سريال هاي توليدي صدا و سيماي جمهوري اسلامي را به صورت غيرقانوني در دستور كار خود قرار داده اند.
تاكيد سپاه عاشورا بر شكوفايي هنر براي مقابله با جنگ نرم
آيين توديع و معارفه رئيس بسيج هنرمندان سپاه عاشورا برگزار شد.
در اين مراسم از خدمات افشاني، رئيس سابق سازمان بسيج هنرمندان سپاه عاشورا، تقدير و نصيربيگي به عنوان رئيس جديد اين سازمان معرفي شد.
معاون هماهنگ كننده سپاه عاشورا در سخنراني خود در اين مراسم از زبان هنر به عنوان يكي ازكارآمدترين ابزارهاي مورد استفاده براي مقابله جنگ نرم دشمنان عليه نظام جمهوري اسلامي ياد كرد.
محمد اسماعيل سعيدي با اشاره به تغيير شكل جنگ هاي امروزي از جنگ مبتني بر سلاح و مهمات جنگي به جنگ نرم، بر لزوم تلاش همگاني براي شكوفا كردن استعدادهاي هنري به منظور استفاده در اين ميدان نبرد تاكيد كرد.
استقبال گسترده از پنجمين جشنواره فيلم رضوي
پنجمين جشنواره فيلم رضوي با استقبال گسترده سينماگران ايراني همراه شده است.
امسال 15 فيلم سينمايي، 67 فيلم مستند و 54 فيلم كوتاه داستاني در جشنواره فيلم رضوي به نمايش درخواهند آمد.
پنجمين فيلم رضوي، از 30 مهر تا 3 آبان ماه 1388 در سينما فلسطين شهر تهران برگزار خواهد شد.
مجمع عمومي انجمن قلم شنبه برگزار مي شود
مجمع عمومي انجمن قلم ايران با حضور اعضاي اين انجمن شنبه آينده برگزار مي شود.
به گزارش خبرنگار كيهان، راي گيري و انتخاب اعضاي جديد هيئت مديره و بازرسان از سوي اعضا و ارائه گزارش عملكرد سال هاي 87 و 88 هيئت مديره، عمده برنامه هاي اين مجمع است.
مجمع عمومي انجمن قلم ساعت 15 روز 25 مهرماه در سالن اجتماعات سوره حوزه هنري، واقع در خيابان حافظ، نبش سميه برگزار مي شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14