(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 25 مهر 1388- شماره 19487
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آيت الله جنتي در خطبه هاي جمعه تهران: سياست عدم مذاكره با آمريكا تغييرناپذير است
درپرتو وحي
تصويب گزارش گلدستون در شوراي حقوق بشر راه براي محاكمه سران اسرائيل هموار شد
مديركل پيش بيني سازمان هواشناسي كشور: بارندگي در پاييز امسال در حد انتظار خواهد بود
نماينده مردم زاهدان در مجلس شوراي اسلامي: مردم از برنج هندي استفاده نكنند
در گلزار وادي رحمت تبريز پيكر پدر سكه شناسي كشور به خاك سپرده شد
رئيس كميسيون كشاورزي مجلس: آزادسازي واقعي در صنعت طيور تاكنون محقق نشده است
گردشگران خارجي و ايرانيان مقيم خارج از كشور:
مردم اروپا و آمريكا به دروغ پردازي هاي رسانه هاي غربي گوش نمي دهند
سيزدهمين نمايشگاه بين المللي صنعت خودرو در تبريز افتتاح شد
با حضور رئيس جمهور بزرگترين سايت توليد خودرو كشور دركاشان افتتاح مي شود
وزير مسكن و شهرسازي خبر داد اختصاص 3500 ميليون تومان براي طرح هاي مسكن مهر كشور
اخبار ادبي و هنري
تاكيد آيت الله جوادي آملي بر محاكمه فتنه انگيزان



آيت الله جنتي در خطبه هاي جمعه تهران: سياست عدم مذاكره با آمريكا تغييرناپذير است

سرويس فرهنگ و معارف -
دبير شوراي نگهبان قانون اساسي با اشاره به نشست ايران با كشورهاي عضو 1+5 با موفق خواندن مذاكرات، نسبت به برخي شايعات عكس العمل نشان داد و تاكيد كرد: همه بايد بدانند موضع جمهوري اسلامي ايران در عدم مذاكره با آمريكا و مقابله با آن براساس آن چه كه امام (ره) و رهبري گفته است همواره پابرجا خواهد بود و اين سياست تغييرناپذير است.
آيت الله احمد جنتي، دبير شوراي نگهبان قانون اساسي در خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره به برگزاري نشست ايران با كشورهاي عضو 1+5 در ژنو گفت: اين نشست فتحي براي ايران و عزت و اقتداري براي كشور ما بود. وي افزود: كشورهاي غربي باور كرده اند كه نبايد قيم مابانه با جمهوري اسلامي ايران برخورد كنند؛ اين كشور هم حرف دارد و بايد آن ها حرف او را بشنوند.
وي اظهار كرد: كشورهاي غربي باور كرده اند كه بايد به بسته پيشنهادي ـ كه در آن مسايل بين المللي و حقوق ملت ها آمده بود نه مسايل هسته اي ـ توجه كنند كه در مورد اين مسايل در اين نشست صحبت شد. جنتي تاكيد كرد: حتي بعضي از طرف هاي گفتگو مي خواستند به سراغ موضوع انرژي هسته اي بروند كه دكتر جليلي كه در اين اجلاس به ما آبرو داد، گفت من براي اين به اين نشست نيامده ام، حرف ها در همان چارچوب مطرح شده گفته شود.
وي به بيان برخي اتفاقات ديگر در اجلاس ژنو پرداخت و گفت: سه مرتبه نماينده آمريكا به آقاي جليلي پيام مي دهد كه مي خواهم با شما ملاقات كنم، ايشان هم قبول نمي كند و مي گويد اگر حرفي هست در جلسه گفته شود. پس از پايان جلسه نماينده آمريكا خود كنار صندلي آقاي جليلي مي نشيند. جليلي مي گويد حرف تان را بزنيد و با متانت و وقار حرف ها را گوش مي دهد.
جنتي ادامه داد: در اين گفت وگو نماينده آمريكا در مورد موضوع هسته اي ايران مي گويد كه جليلي مي گويد در مورد موضوع مشكلي وجود ندارد. مسايل ديگري مطرح مي شود در نهايت نماينده آمريكا مي گويد راجع به حقوق بشر هم در ايران مسائلي هست. آقاي جليلي مي گويد ما هم شنيده ايم كه اوباما گفته است كه شكنجه را در آمريكا متوقف كرديم، پس گويا در آمريكا شكنجه وجود داشته است. او هم سرش را زير مي اندازد و ديگر حرف نمي زند.
خطيب نماز جمعه تهران خاطرنشان كرد: در مورد اين نشست بعضي ها تفاسير غلطي كرده اند بحث مذاكره با آمريكا نيست، عده اي خيال مي كنند باب مذاكرات باز شده و ديگر همه چيز عوض شده است. همه بايد بدانند موضع جمهوري اسلامي ايران در عدم مذاكره با آمريكا و مقابله با آن براساس آن چه كه امام (ره) و رهبري گفته است همواره پابرجا خواهد بود و اين سياست تغييرناپذير است. برخي مي خواهند عزت و اقتداري كه ايران به دست آورد خدشه دار كنند.
وي در ادامه با اشاره به بحث هدفمند كردن يارانه ها آن را موضوع حساسي دانست و افزود: در سال هاي قبل نيز حرف آن مطرح مي شد، اما به آن عمل نمي شد اين بار دولت و مجلس شجاعانه به ميدان آمده، كار بسيار بزرگ و اساسي از الگوي مصرف را مشخص كرده و از ريخت و پاش ها جلوگيري كرده اند كه بايد زودتر عملي شود. جنتي با اشاره به اينكه بايد از ظلم به طبقه محروم جلوگيري شود، تاكيد كرد: 30 سال است بي عدالتي داريم؛ 30 درصد انرژي براي محرومان است و 70 درصد براي اقشار ديگر، قيمت هاي واقعي بايد مشخص و تثبيت شود. وي افزود: با اين وضعي كه داريم چند سال ديگر به بن بست بر مي خوريم. اين منابع تمام مي شود و ناچاريم تكدي كنيم، بنابراين بهترين زمان براي حل اين موضوع امروز است.
وي ادامه داد: البته نبايد شوك وارد شود، افكار عمومي حتما بايد توجيه باشند و بدانند كه چه خدمت بزرگي مي شود، مجلس بايد دقت كند. نظارت بر كار و اجراي آن بايد صورت گيرد و نبايد اين كار متوقف شود.
جنتي در بخش ديگري از سخنان خود با قدرداني از مردم چالوس در استقبال از رهبري به بيانات ايشان اشاره و خاطر نشان كرد: رهبري در آن سخنراني به مساله مهم بصيرت اشاره كردند كه مانند قطب نماست. اين حرف بسيار مهمي است كه رسانه ها بايد روي آن بسيار كار كنند. اوضاع پيچيده امروز چيزي نيست كه بشود به سادگي از كنار آن عبور كرد، اوضاعي كه ما گرفتار آن هستيم به راحتي قابل عبور نيست.
وي با اشاره به قرار گرفتن در آستانه سالروز 13 آبان روز مبارزه با استكبار نيز گفت: عده اي كه مهره هاي دست استكبارهستند، نقشه هايي دارند كه البته مرتبا خنثي مي شود. همان طور كه در روزهايي مثل قدس و ... اقداماتي كردند. حتما براي روز 13 آبان بي نقشه نيستند. مساله بسيار مهم است و بيش از آن است كه دستگاه قضايي و امنيتي برخورد مي كند. اين اقدامات از مركز ناشناخته اي هدايت مي شود و براي آينده هم نقشه دارند. آن ها كه روي صحنه هستند دانسته يا نادانسته مهره ها و اسباب بازي هستند.
وي ادامه داد: اگر دستگاه قضايي و امنيتي سست با آن ها برخورد كند به امت، ملت، اسلام و شهدا خيانت كرده است. دبير شوراي نگهبان با تاكيد بر اينكه در جريانات اخير سه اصل عدالت، بازدارندگي و رافت بايد اجرا شود، خاطرنشان كرد: اين فتنه گران بايد توبه و گذشته خود را جبران كنند تا رافت اسلامي شامل حال آن ها شود. پيش از توبه ، رافت اسلامي معنا ندارد.
وي تاكيد كرد: نمي شود با كساني كه بدترين دشمني ها را به كار بردند و مايه ناراحتي علاقه مندان به جمهوري اسلامي ايران در دنيا شدند با رافت برخورد كرد. كسي به قاتل خود گل تقديم نمي كند. كدام رافت؟ آن هم قاتلي كه هنوز دست از جنايت خود بر نداشته است. هر كسي كه در اين قضيه سهمي دارد بايد با روشنگري نقش خود را ايفا كند.
جنتي با تاكيد بر اين نكته كه مساله امروز كشور، مساله يك حزب و جمعيت نيست، افزود: آيت الله لاريجاني كه كمر بسته قرار شده و خود نيز فرموده عدالت را اجرا مي كند. بايد گفت يكي از مصاديق بارز عدالت اينجاست. مساله، مساله براندازي است، مي خواهند 30 سال جهاد، شهادت، رزمندگي و محروميت كشيدن را پايمال كنند و اسلام را به دوران طاغوت برگردانند. اين كار در سياست و انديشه آن ها بوده است.
وي ادامه داد: اين مساله ريشه دار است و بايد با ريشه ها برخورد شود، دستگاه فرهنگي، تبليغاتي ما بايد به اين موضوع بپردازد. مساله جنگ قدرت و انتخابات نيست كه بگوييم تلاش براي حضور در مجلس و يا رياست جمهوري مي شد، اين با تمام انتخابات گذشته فرق داشت. مساله اين است كه عده اي مي خواهند نظام را براندازند و عده اي مي خواهند مانع شوند. يعني همان مساله اي كه انبيا و اولياء ما با آن روبرو بودند. يك عده اي براي منافع ملي و اسلام كار مي كنند و عده اي ديگر براي منافع شخصي خود.
جنتي با بيان اين كه « اقتدار ايران در ابعاد مختلف روزافزون است» گفت: در اين شرايط يك مرتبه عده اي آشوبي برقرار مي كنند كه برادر عزيز ما سيدحسن نصرالله مي گويد آن زمان كه اين اتفاق افتاد از همه جاي دنيا به من زنگ مي زدند و مي پرسيدند كه در ايران چه شده است؟ چشم همه آزادي خواهان و عدالت طلبان دنيا به اينجاست. چه اتفاقي افتاده است؟ زنگ مي زدند و اظهار وحشت و ناراحتي مي كردند، اين ناراحتي ها بود تا زماني كه مقام معظم رهبري آن خطبه را خواندند و خيال ها آسوده شد.
وي با اشاره به اين كه « آرامش بايد حفظ شود و مردم بايد كار خود را بكنند» در عين حال با تاكيد بر اينكه مقابله با اغتشاشگران هم بايد صورت گيرد، گفت: هرچه پيش رويم آرامش بيشتر مي شود.
جنتي گفت: آن ها مي خواهند روز 13 آبان ماهيت آمريكايي اسرائيلي خود را ـ كه روز قدس نيز نشان دادند ـ نشان دهند. آن ها اگر رو داشته باشند زنده باد آمريكا و اسرائيل هم مي گويند كه بدشان هم نمي آيد، بگويند.
خطيب نماز جمعه تهران گفت: اين مژده را مي دهم كه انقلاب ما در اعماق جان مردم ريشه دارد و چيزي نيست كه بشود آن را از جا كند. مساله عقيده و دين است. هر اقدامي كه بخواهد در خلاف مسير مردم و ولايت باشد محكوم به شكست است و موفق نمي شوند. آن ها بيخود به خود وعده ندهند، خط امام و ولايت زنده است.
وي هم چنين با اشاره به سالگرد رحلت آيت الله اشرفي اصفهاني، شهيد محراب گفت: او در سن 80 سالگي راه هاي صعب العبور را پيمود و خود را به جبهه رساند و در صف مجاهدين قرار گرفت و در آن صف نيز وارد محشر مي شود. جاي تاسف و تاثر است كه دشمنان نمي توانند او را در محراب تحمل كنند و به شهادتش مي رسانند.
بنا بر اين گزارش، آيت الله جنتي در خطبه اول نماز جمعه اين هفته تهران با تسليت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) گفت: امام صادق(ع) حق بسيار بزرگي به اسلام و مسلمانان دارد، ايشان تلاش كردند در عمر 65 ساله و امامت 34 ساله خود با همه مشكلاتي كه وجود داشت در مسير نشر معارف اسلامي و تفسير قرآن در حد اعلا عمل كنند. اين اقدامات و تلاش ها در زماني صورت گرفت كه آشفتگي در مسايل فتوا و فرقه هاي مختلف به وجود آمده بود و در هر گوشه اي فردي ادعاي كرسي فتوا مي كرد .
وي افزود: هرچه امروز از فقه اسلامي داريم، به بركت شاگردان امام جعفر صادق(ع) است كه فقه جعفري را ترويج كرده اند، آن ها به هيچ كسي محتاج نبودند و تربيت امام صادق(ع) بود. در شرايطي كه تمام هم و غم حكومت از بين بردن نهضت علوي بود كه مبادا نهضتي از جانب فرزندان امام علي(ع) ايجاد شود، اين تلاش ها صورت گرفت. مراقبت ها بسيار جدي بود، بعضي جرات نمي كردند كه به نزد امام بروند و مسايل شان را از ايشان بپرسند.
وي گفت: امام صادق(ع) با شيعيان خود نيز مشكلاتي داشت؛ آن هايي كه رازدار نبودند و به رعايت اسرار توجه نمي كردند ،با اين كه حضرت شديدا تاكيد كرده بودند كه اسرار ما فاش نشود. حتي در رواياتي مي فرمايند به خود اجازه مي دهم اين ها را لعنت كنم. مساله امنيتي تا اين حد مهم است كه در شرايطي دشمن براي سركوب آمده است ما به دست خود به آن ها بهانه ندهيم.
جنتي در ادامه به احاديثي از امام صادق(ع) در مورد توجه به امورات و حل مسايل مسلمانان اشاره كرد و گفت: نمي دانم مديران مملكت به اين حرف ها توجه دارند يا نه. آيا به امام صادق(ع) اعتقاد ندارند؟ گاهي آدم بايد آن قدر تلفن بزند و براي كار يك مسلمان سفارش كند و آخر هم به نتيجه نمي رسد. نمي دانم برخي از اين ها به چه چيزي پايبند هستند. البته همه را نمي گويم تعدادي هستند كه با اسم و آدرس سراغ آن ها مي روند.

 



درپرتو وحي

تسليم خواسته هاي يهود و نصارا نشويد!
قرآن كريم:
هرگز يهود و نصارا از تو راضي نخواهند شد، تا (بطور كامل، تسليم خواسته هايشان شوي، و) از آئين (تحريف شده) آنها، پيروي كني.
(به آنها) بگو: هدايت الهي، تنها هدايت(واقعي) است. و اگر از هوي و هوس هاي آنها پيروي كني، بعد از آنكه (از دين كامل اسلام) آگاه شده اي، هيچ سرپرست و ياوري از سوي خدا برايت نخواهد بود.
سوره بقره- آيه 120

 



تصويب گزارش گلدستون در شوراي حقوق بشر راه براي محاكمه سران اسرائيل هموار شد

با تصويب گزارش قاضي گلدستون در شوراي حقوق بشر سازمان ملل متحد سران رژيم صهيونيستي به دليل ارتكاب جنايات جنگي در حمله به نوار غزه به پاي ميز محاكمه كشانده مي شوند.
به گزارش خبرگزاري ها، با وجود تلاش گسترده كشورهاي غربي براي به تاخير انداختن تصميم گيري درباره گزارش گلدستون، شوراي حقوق بشر سازمان ملل با 25 رأي موافق،6 رأي مخالف و 11 رأي ممتنع اين گزارش را تصويب كرد.
گزارش گلدستون در مورد جنايات جنگي رژيم صهيونيستي در كشتار غزه تهيه شده است. نماينده رژيم صهيونيستي در اين شورا با انتقاد از گزارش گلدستون مدعي شد كه اين گزارش فاقد توازن است و در آن به حق اين رژيم در دفاع از خود اشاره اي نشده است.
نماينده آمريكا نيز از طرح مجدد گزارش ابراز تاسف كرد و گفت اين گزارش نمي تواند در حل درگيري بين فلسطين و اسرائيل موفق شود.
تصويب گزارش گلدستون در اجلاس شوراي حقوق بشر در ژنو در حالي صورت گرفت كه اكثر كشورهاي غربي ضمن مخالفت با تصويب اين گزارش اعلام كردند كه مانع ارجاع اين گزارش به شوراي امنيت و مجمع عمومي سازمان ملل خواهند شد. اين در حالي است كه فلسطيني ها و متحدانشان تلاش دارند تا اكثريت آرا را به دست آورند و آراي ممتنع را به سود خود تغيير دهند تا اين گزارش را به مجمع عمومي ارسال كنند.
شبكه خبري روسيه اليوم دراين باره اظهار داشت، كشورها در اجلاس ژنو به دو دسته تقسيم شدند، در يك سو فلسطيني ها و كشورهاي عدم تعهد و اعضاي كنفرانس اسلامي و كشورهاي آفريقايي كه خواستار اجراي عدالت در برابر جنايات اسرائيل و احترام به قوانين بين المللي هستند و طرف ديگر آمريكا و كشورهاي غربي هستند كه در مسير اين گزارش مانع تراشي مي كنند.
بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي در واكنش به تصويب اين گزارش ضمن حمله شديد به امضاكنندگان اين گزارش گفت، حتي نخواهيم گذاشت پاي يك نفر اسرائيلي به دادگاه لاهه كشانيده شود.
رژيم صهيونيستي از اين هراس دارد كه تصويب اين گزارش در شوراي حقوق بشر به فراهم شدن راهكارهاي قانوني براي تعقيب و مجازات افسران اين رژيم به اتهام ارتكاب جنايات جنگي منجر شود.
ريچارد گلدستون يك قاضي اهل آفريقاي جنوبي است كه در گزارشي اعلام كرده كه اسرائيل در جنگ عليه نوار غزه مرتكب جنايات جنگي شده است. گلدستون و دخترش در پي اين گزارش از سوي صهيونيست ها تهديد به مرگ شده اند.
از سوي ديگر، تحليلگران سياسي معتقدند كه با وجود جوسازي هاي اخير رژيم صهيونيستي درباره گزارش گلدستون سران تل آويو از وتوي اين گزارش در شوراي امنيت توسط همپيمانان ديرينه خود يعني آمريكا و انگليس اطمينان دارند.هيلاري كلينتون وزيرخارجه آمريكا دراين باره گفت، در صورتي كه شوراي امنيت بخواهد گزارش گلدستون را تاييد كند آمريكا از حق وتو عليه آن استفاده خواهد كرد.اين در حالي است كه كارشناسان امور خاورميانه معتقدند نتيجه نهايي گزارش گلدستون هرچه كه باشد براي اعراب پيروزي به حساب مي آيد.
به عقيده اين كارشناسان در اين گزارش اسرائيل به عنوان جنايتكار جنگي شناخته مي شود و ارجاع آن به شوراي امنيت و مجمع عمومي حتي با وجود داشتن حق وتو به اين معني است كه سازمان ملل مي تواند اسرائيل را با حكم جنايت جنگي محاكمه كند.
نماينده دائم كويت در سازمان ملل دراين باره گفت، اين گزارش كاملاً براساس قانون است و اهداف اين گزارش جلوگيري از تكرار چنين جناياتي است.
نماينده فلسطين در شوراي حقوق بشر نيز گفت، با توجه به تغييراتي كه در مدت اين دوره زماني براي تصويب گزارش گلدستون به وجود آمد شرايط بهتري براي فلسطينيان فراهم شد.

 



مديركل پيش بيني سازمان هواشناسي كشور: بارندگي در پاييز امسال در حد انتظار خواهد بود

مديركل پيش بيني سازمان هواشناسي كشور گفت: پاييز و يك ماه نخست زمستان امسال بارش نزولات جوي كمتر از حد معمول نخواهد بود.
به گزارش ايرنا پرويز رضازاده افزود: شرايط دماي هوا در پاييز امسال نسبت به حد معمول پنج دهم تا يك درجه فراتر از معمول پيش بيني شده است.
وي گفت: اين افزايش دما نسبت به حد معمول دماي هوا در كشور اثرات منفي بر تبخير و آب استحصالي خواهد گذاشت.
به گفته وي، از نظر كاهش بارش و خشكسالي، جنوب غرب كشور شامل بوشهر، خوزستان، فارس، كهگيلويه و بويراحمد و چهارمحال وبختياري در دو سال زراعي اخير وضعيت بدي را در كشور داشتند.
رضازاده گفت: احتمال رخداد بارش مربوط به پيش بيني نرمال و فراتر نرمال است كه 70 درصد از پيش بيني ها مربوط به پيش بيني ها معمول و مابقي مربوط به پيش بيني بلندمدت هواشناسي است.
وي بيان كرد: به دليل كاهش بارندگي و منابع زيرزميني و سفره هاي زيرزميني، رودخانه هايي مانند زاينده رود دچار خشكسالي شدند.
مديركل پيش بيني سازمان هواشناسي كشور افزود: ترميم ميزان كاهش سفره هاي زيرزميني در دراز مدت اتفاق مي افتد و با مصرف بهينه و اصلاح الگوي مصرف به تدريج اين كاستي ها جبران مي شود.
رضازاده، در خصوص خشكسالي هاي اخير در كشور گفت: كم بارشي يك واقعيت اقليمي است و نياز آبي بخش كشاورزي و افزايش سرانه جمعيت باعث افزايش ميزبان نياز آبي كشور شده است.
به گفته وي، پيشرفت هاي ايران در زمينه پيش بيني هواشناسي در 10 ساله اخير از رشد فزاينده اي برخوردار بوده و از امكانات و مدل هاي روز هواشناسي براي پيش بيني هوا در ايران بهره گرفته مي شود.
رضازاده گفت: پيش بيني در هواشناسي پيش گويي نيست و حل برخي از معادلات براساس متغيرها در علوم هواشناسي كاربرد مطلوبي دارد.

 



نماينده مردم زاهدان در مجلس شوراي اسلامي: مردم از برنج هندي استفاده نكنند

نماينده مردم زاهدان در مجلس گفت: با توجه به آلودگي كه در برنج هاي هندي مشخص شده و سازمان انرژي اتمي هم آن را تأييد كرده، بهتر است مردم ديگر از برنج هاي وارداتي هندي استفاده نكنند.
به گزارش فارس از زاهدان حسينعلي شهرياري با بيان اين مطلب افزود: برنج هاي وارداتي فقط هندي نيستند و مردم مي توانند تا زمان بررسي مسئولان در زمينه آلودگي نمونه هاي برنج هندي، از ساير برنج هاي وارداتي استفاده كنند.
وي افزود: براي بررسي نمونه هاي برنج هاي آلوده مسئولان استاندارد و معاون غذا و دارو در كميسيون بهداشت حضور پيدا كرده و به كميسيون گزارشي ارائه كردند و براي اينكه اطمينان بيشتري حاصل شود خواستند نمونه هاي قبلي كه آزمايش شده و آلوده اعلام شده بود دوباره در يك آزمايشگاه ديگري با حضور مسئولان مربوطه آزمايش شده و گزارش آن به كميسيون داده شود.
نماينده مردم زاهدان در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: نايب رئيس مجلس هم از كميسيون بهداشت و كشاورزي خواست تا بررسي بيشتري در اين زمينه انجام و نتيجه به كميسيون مجلس اعلام شود.

 



در گلزار وادي رحمت تبريز پيكر پدر سكه شناسي كشور به خاك سپرده شد

پيكر پدر سكه شناسي كشور روز پنج شنبه طي مراسمي از محل مقبره الشعراي تبريز تشييع و در قطعه هنرمندان گلزار وادي رحمت اين شهر به خاك سپرده شد.
به گزارش ايرنا، مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي در آيين تشييع سيدجمال ترابي طباطبايي با اشاره به ويژگي هاي شخصيتي وي گفت: برخي انسانها شعاع نورانيت بالايي دارند و علاوه بر زمان حيات پس از رحلت نيز تلالو آفرين بوده و جامعه را از خدمات خود بهره مند مي كنند.
احمد احمدي منش با اشاره به اهميت و نقش فعاليت هاي اين استاد اظهار داشت: خدمات وي در عرصه هاي مختلف بي نظير بوده و در آينده بر ارزش آن افزوده خواهد شد.
وي گفت: زندگي اين محقق با تكاپوي جسم و روح همراه بوده و به عنوان فردي پويا، دانشمند و در عين حال متواضع الگوي مناسبي براي جوانان مي باشد.
شهردار تبريز هم در اين آيين از موسس موزه آذربايجان به عنوان پيشگام فرهنگي شهر ياد كرد و گفت: مفاخر فرهنگي و هنري حق بر گردن مردم دارند.
عليرضا نوين با اشاره به معدود بودن سكه شناسان كشور افزود: اين سكه شناس فقيد با تكيه بر اعتقادات اسلامي و اراده اي بي مانند به رغم مشكلات جسمي و كهولت سن تا اواخر عمر به امر آموزش و تعليم علاقمندان به اين حرفه اهتمام داشت.

 



رئيس كميسيون كشاورزي مجلس: آزادسازي واقعي در صنعت طيور تاكنون محقق نشده است

رئيس كميسيون كشاورزي، آب و منابع طبيعي مجلس شوراي اسلامي گفت: تاكنون آزادسازي واقعي در صنعت طيور برخلاف تمام مباحث مطرح شده محقق نشده است.
به گزارش ايرنا «عباس رجايي» روز پنج شنبه در نخستين كنگره بين المللي صنعت طيور در مشهد با اشاره به برخي مشكلات اين صنعت افزود: امروز استانداردسازي محصولات از مشكلات صنعت طيور است.
وي اظهار داشت: محصولات و فرآورده هاي آن بايد استانداردسازي شود و براي اين امر بايد كل چرخه توليد اصلاح تا محصول نهايي هم استاندارد شود.
وي گفت: در اين ميان بايد به سبد غذايي مردم هم پرداخته شود زيرا امروز اين سبد از استانداردهاي لازم برخوردار نيست در حالي كه بايد امنيت غذايي مردم تامين و الگوهاي سلامت غذايي در آن تعريف شود.
وي با اشاره به اينكه تضمين سرمايه گذاري در اين صنعت از ديگر ضرورياتي است كه بايد مورد توجه قرار گيرد، گفت: طي سال هاي گذشته سرمايه هاي موجود به نفع بهره وري در صنعت طيور تغيير گرايش نداده و امروز بهره وري در مجموعه عوامل و شاخص هاي اين صنعت پايين است و تحقيق و پژوهش هم در اين زمينه مشكلات جدي دارد.
وي اظهار داشت: در صورت آزادسازي واقعي صنعت طيور تشكل هاي اين بخش به جاي شركت پشتيباني امور دام و بازرگاني وارد عمل شده و به طور قطع نتيجه بسيار مطلوبتري را شاهد خواهيم بود.
وي افزود: ما در مجلس هم طرح ها و قوانيني در راستاي حمايت و تقويت اين صنعت با توجه به جايگاه و نقش ويژه آن در اقتصاد كشور مصوب كرده و يا در دست بررسي داريم كه اميدواريم به تثبيت و توسعه جايگاه اين صنعت منجر شود.

 



گردشگران خارجي و ايرانيان مقيم خارج از كشور:
مردم اروپا و آمريكا به دروغ پردازي هاي رسانه هاي غربي گوش نمي دهند

كيش- خبرنگار كيهان:
گردشگران خارجي و ايرانيان مقيم اروپا و آمريكا گفتند: مردم آمريكا و اروپا دستيابي به انرژي هسته اي را حق ايران مي دانند و ديگر به دروغ پردازي هاي رسانه هاي غربي گوش نمي دهند.
چند تن از گردشگران از كشورهاي آلمان، اتريش، ايتاليا، كانادا و ايرانيان مقيم سوئد، دانمارك، هلند، انگليس، آمريكا و فرانسه كه از شهرهاي مختلف ايران ديدار كرده اند در سفر به جزيره كيش به خبرنگار ما گفتند: اخبار مربوط به ايران و آمريكا بسياري از مردمي كه اهل سياست نبوده اند را سياسي كرده است. اين اخبارها آن قدر داغ و پرشور از رسانه ها پخش مي شود كه مردم تحت تأثير قرار مي گيرند. اين گردشگران كه در كمال آرامش و امنيت از شهرهاي مختلف از جمله اصفهان، همدان، رشت، مشهد و خرمشهر ديدار كرده بودند گفتند: تمام دروغ پردازي ها درباره اينكه شهرهاي ايران توسط پليس و نيروهاي امنيتي اداره مي شود و خيابان هاي آنها پر از نيروهاي امنيتي است فتنه و فريبي از سوي بدخواهان داخلي و خارجي جمهوري اسلامي ايران است.
آنان اظهار داشتند: در دنيا همواره كساني كه حرف حق را مي زنند پيروز هستند و ما اطمينان داريم كه جمهوري اسلامي ايران در مذاكرات هسته اي پيروز است. براساس همين گزارش ايرانيان مقيم امارات از پايداري هيئت مذاكره كننده هسته اي ايران تقدير و تشكر كردند و اعلام داشتند: اين پايداري سبب عزت و غرور ملي ايرانيان شده است و ما افتخار مي كنيم كه ايراني هستيم.

 



سيزدهمين نمايشگاه بين المللي صنعت خودرو در تبريز افتتاح شد

سيزدهمين نمايشگاه بين المللي صنعت خودرو و قطعات يدكي روز پنجشنبه در تبريز با حضور فعالان صنعت خودرو كشور و مسئولين استان افتتاح شد.
به گزارش ايرنا، در اين نمايشگاه كه در مساحتي بالغ بر 30 هزار متر مربع فضاي مسقف و 15 هزار مترمربع فضاي باز در محل دائمي نمايشگاه هاي بين المللي تبريز برگزار شده است، 360 واحد صنعتي از استان هاي آذربايجان شرقي، غربي، تهران، زنجان، خراسان رضوي، اصفهان، يزد و مازندران محصولات خود را به نمايش گذاشته اند.
در اين دوره از نمايشگاه خودرو همچنين 50 شركت از كشورهاي تركيه و چين به طور مستقيم و نمايندگي كشورهاي ژاپن، كره، اسپانيا، آلمان، انگلستان، تايوان و بلاروس حضور دارند.
شركت كنندگان در اين نمايشگاه در زمينه توليد انواع خودروهاي سبك و سنگين، قطعات يدكي خودرو، دستگاه هاي تعميرگاهي، انواع فيلتر، باتري خودرو، پيستون، كمپرسور، انواع روانكارها، تاير، ليفت تراك، لوازم جانبي و لوكس خودرو، ماشين آلات راهسازي و معدني و همچنين فولادهاي آلياژي فعاليت دارند.
رئيس سازمان بازرگاني آذربايجان شرقي در افتتاحيه اين نمايشگاه گفت: نمايشگاه بين المللي خودرو تبريز با هدف فراهم آوردن بستري مناسب جهت ارائه تكنولوژي هاي روز در توليد خودرو و قطعات يدكي همچنين ايجاد پل ارتباطي بين توليدكنندگان، صاحبان صنايع و مصرف كنندگان، ايجاد زمينه افزايش توان صادراتي خودروسازان و صنايع جانبي به عنوان صنايع مادر كشور و امكان تبادل نظرات و افكار نو در تبريز برگزار مي شود.
صادق نجفي اظهار داشت: هم اكنون نمايشگاه بين المللي تبريز به عنوان بارزترين مركز براي برگزاري نمايشگاه خودرو در كشور با اتكا به جايگاه آذربايجان شرقي در جاي دادن 60 درصد قطعه سازان كشور در خود و هم جواري با كشورهاي تركيه، ارمنستان، آذربايجان و نخجوان جايگاه ويژه اي براي فعالان صنعت خودرو دارد.
سيزدهمين نمايشگاه بين المللي خودرو تبريز تا 27 مهر ماه جاري همه روزه از ساعت 16 الي 22 جهت استفاده متخصصين و عموم علاقمندان داير مي باشد.
توليد پژو 207 از اسفند ماه
همچنين گزارش خبرگزاري فارس حاكي است قائم مقام ايران خودرو در جريان سيزدهمين نمايشگاه بين المللي خودروي تبريز گفت: توليد پژوي 207 از اسفند ماه امسال آغاز مي شود.
سيدجواد دهنادي افزود: برنامه توليد ايران خودرو در سال جاري 680 هزار دستگاه انواع خودروي سواري است كه اين ميزان نسبت به سال گذشته 5/13 درصد افزايش نشان مي دهد.

 



با حضور رئيس جمهور بزرگترين سايت توليد خودرو كشور دركاشان افتتاح مي شود

كاشان- خبرنگار كيهان:
بزرگترين سايت منطقه اي توليد خودرو كشور به زودي در شهرستان كاشان به دست رئيس جمهور افتتاح مي شود.
مهندس ناصر آقا محمدي، مديرعامل كارخانه ساميار كاشان در جمع مديران، مسئولان و اصحاب رسانه با بيان اينكه شركت ساميار بزرگ ترين پلنت صنعتي ايران به لحاظ مساحتي (18 هكتار) محسوب مي شود، گفت: شهرستان كاشان به دليل دارا بودن پتانسيل نيروي انساني تحصيل كرده، وجود مراكز آموزش عالي جهت آموزش نيروي كار توانا، وجود منابع غني برق، آب و گاز و دسترسي آسان به شاهراه هاي ارتباطي و خطوط راه آهن براي احداث سايت خودرو تماماً ايراني مينياتور انتخاب شده است.
به گفته وي براساس طراحي انجام شده و برنامه ريزي صورت گرفته اين شركت در سال قابليت توليد 150 هزار دستگاه انواع خودرو سواري و وانت را در حال حاضر دارد.

 



وزير مسكن و شهرسازي خبر داد اختصاص 3500 ميليون تومان براي طرح هاي مسكن مهر كشور

قزوين - خبرنگار كيهان:
وزير مسكن و شهرسازي از اختصاص خط اعتباري ويژه 3500 ميليون توماني براي پيشبرد طرح هاي مسكن مهر در كشور خبر داد.
علي نيك زاد با حضور در بيست وپنجمين جلسه ستاد تامين مسكن استان قزوين با اعلام اين خبر افزود: با تعيين خط اعتباري ويژه در پرداخت تسهيلات مسكن مهر از اين پس هيچ مشكل و محدوديتي در اجراي اين پروژه پذيرفتني نيست.
وي اظهار داشت: استانداران به عنوان مسئول شوراي تامين مسكن استان مي تواند اين مطالبات را از بانك ها داشته باشد چرا كه در زمينه اعتبارات با مشكلي مواجه نيستيم.
وي سهم استان قزوين از اين اعتبارات را 728 ميليارد ريال برشمرد و تصريح كرد: در صورت جذب 80 درصد اين مبلغ مجددا از منابع در اختيار اين وزارتخانه سهم ويژه اي در اختيار استان قرار مي گيرد.
همچنين به گزارش ايرنا وزير مسكن و شهرسازي در بازديد از طرح مسكن مهر، شهر محمديه واقع در 15 كيلومتري شهر قزوين بر افزايش همكاري دستگاه هاي خدمات رسان با تعاونيها در استان تاكيد كرده و خواستار تسريع واگذاري آب، برق و گاز شد.
علي نيك زاد در ادامه خطاب به مسئولان استان گفت: با توجه به تسهيلات سهميه استاني مسكن مهر انتظار مي رود براي عملياتي كردن اين طرح ها تلاش بيشتري از خود نشان دهيد.
وي افزود: دولت در تامين اعتبار مشكلي ندارد، اميدوارم با همت عالي مسئولان كشوري و استاني شاهد تسريع در اجراي اين طرح كه از مهمترين سياست هاي دولت است، باشيم.
براساس اين گزارش وزير مسكن و شهرسازي به همراه نمايندگان مجلس و مسئولان استاني روز پنج شنبه از طرح 2256 واحدي مسكن مهر شهر آبيك در استان قزوين بازديد كرد.
علي نيكزاد اقدامات و فعاليتهاي انجام گرفته در اين طرح را چشمگير ارزيابي كرد و گفت: حدود 1391 واحد مسكوني اين مجموعه بايد تا 15 آبانماه سال جاري مرحله فونداسيون آن به پايان برسد و تا 20 آبان فرصت دارند از تسهيلات بانكي 150 ميليون ريالي ساخت مسكن استفاده كنند.
وي اظهار داشت: با توجه به برنامه ريزيها و اختصاص خط اعتباري مشكلي در پرداخت تسهيلات بانكي براي تعاوني هاي مسكن مهر وجود ندارد و اعضاي اين تعاوني ها با مراجعه به بانكهاي عامل نسبت به دريافت تسهيلات مسكن اقدام كنند.

 



اخبار ادبي و هنري

بيانات رهبر انقلاب در مورد موسيقي اجرايي مي شود
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تاكيد كرد: بيانات مقام معظم رهبري در مورد موسيقي چراغ راه ما در مباحث شرعي است.
به گزارش ايرنا، دكترسيدمحمد حسيني وزير ارشاد در نشست صميمانه با اهالي موسيقي، گفت: مقام معظم رهبري مدتي است كه مسائل مربوط به موسيقي را در درس خارج خود مورد توجه قرار داده اند، كارگروههاي ويژه اي هم تشكيل شده تا مصاديق و موارد مختلف به صورت جزيي مورد بررسي قرار بگيرد.
وي با ابراز اميدواري از اين كه به زودي اين ديدگاهها را به صورت مكتوب هم در اختيار داشته باشيم تا چراغ راه ما در مباحث و موازين شرعي قرار بگيرد، اظهار داشت: دولت دهم با توجه به تجربه دولت پيشين، توجه و اهتمام ويژه اي نسبت به مسائل فرهنگي و هنري دارد. حضور رئيس جمهوري در مراسم اجراي سمفوني مقاومت و يا حضورشان در مراسم بزرگداشت حافظ در شيراز و همچنين اولين سفر فرهنگي ايشان از اين نمونه هاست.
وزير ارشاد همچنين به پايبندي هنرمندان به موازين قانوني اشاره كرد و گفت: ما تلاشمان را انجام خواهيم داد تا هنرمندان متعهد و پايبند به قانون بتوانند در ساير كشورها نيز هنرشان را به ايراني هاي مقيم خارج از كشور و همچنين مردم ساير كشورها ارائه دهند.
پخش مستند زردسالاران از امشب در شبكه دو
مجموعه مستند زردسالاران به كارگرداني محمدتقي فهيم از امشب ساعت 45/19از شبكه دوم سيما پخش مي شود.
اين مستند 8 قسمتي در آستانه برگزاري نمايشگاه مطبوعات و با محوريت نقد، بررسي و تحليل تاريخي ژورناليسم زرد روي آنتن مي رود. در اين مجموعه، تاريخ نشريات زرد در جهان و ايران، حجم و كميت اين نشريات و عوامل پيدايي و گسترش آنها همراه مستنداتي مورد بررسي قرار مي گيرد.
مستند زردسالاران با پشتوانه تحقيقاتي 6 ماه ساخته شده است و در آن از نظرات اساتيد و بزرگان روزنامه نگاري استفاده شده است.
اجراي دو نمايش خارجي در جشنواره تئاتر رضوي
نمايش هاي «زنجير طلا» از كشور آذربايجان و «ما سه تن بوديم چنان كه...» از كشور تاجيكستان در جشنواره بين المللي تئاتر رضوي بر روي صحنه مي روند. موضوع هر دو نمايش امام رضا(ع) است.
محمد خزاعي دبير هفتمين جشنواره بين المللي تئاتر رضوي در گفت وگو با خبرنگار كيهان گفت: اين جشنواره ديني در اولين قدم خود براي بين المللي شدن دو نمايش از كشورهاي تاجيكستان و آذربايجان را پذيرفته است.
وي افزود: البته ابتدا 8 گروه دعوت شدند كه تعدادي از گروهها انصراف داده و برخي نيز به دليل پايين بودن كيفيتشان نتوانستند به جشنواره راه يابند.
وي ابراز اميدواري كرد كه جشنواره تئاتر رضوي در آينده نزديك تبديل به بزرگترين جشنواره تئاتر ديني در جهان اسلام شود.
مشروح گفت وگو با خزاعي فردا در صفحه تصوير روز چاپ خواهد شد.
هفتمين جشنواره بين المللي تئاتر رضوي در آستانه ميلاد خجسته امام رضا(ع) از 27 تا 30 مهر در بندرعباس ويژه نمايش هاي كودك و نوجوان و عروسكي و از 28 مهر تا 2 آبان در تهران برگزار مي شود.
عصبانيت صهيونيست ها از نمايش واقعيات در سريال ترك
مقامات رژيم صهيونيستي به خاطر نمايش كشتار كودكان فلسطيني توسط نظاميان اين رژيم در يك سريال تلويزيوني تركيه خشمگين شدند.
اين عصبانيت در حدي است كه بنيامين نتانياهو نخست وزير اشغالگران قدس روز پنجشنبه و طي ملاقاتي با همتاي اسپانيايي خود، خوزه لوئيس رودريگز زاپاترو و اعتراض خود به تركيه را ابراز داشت.
به گزارش ايسنا به نقل از پرس تي وي، شبكه تي آرتي1 تركيه روز سه شنبه قسمت نخست از سريال «جدايي: فلسطين در عشق و جنگ» را به روي آنتن فرستاد. در قسمت نخست آن كشته شدن كودكي خردسال توسط سربازان رژيم اشغالگر قدس نشان داده شد.
كودك و فرشته برنده جشنواره فيلم اشلينگل آلمان
فيلم كودك و فرشته ساخته مسعود نقاش زاده جايزه بهترين فيلم بخش مسابقه سينماي جوان جشنواره اشلينگل آلمان را به خود اختصاص داد.
در بخش مسابقه سينماي جوان اين جشنواره، فيلم كودك و فرشته توانست جايزه بهترين اثر جشنواره را در رقابت با آثاري از كشورهاي فرانسه، بلژيك، سوئد، فنلاند، هلند و نروژ به دست آورد.

 



در ديدار جمعي از دانشجويان دانشگاه هاي كشور صورت گرفت
تاكيد آيت الله جوادي آملي بر محاكمه فتنه انگيزان

امام جمعه قم گفت: كساني كه اميد به سقوط نظام و گرايش به بيگانه دارند، از نظر فقهي مرتكب حرام شده و از نظر حقوقي بايد محاكمه شوند.
به گزارش مركز خبر حوزه، آيت الله عبدالله جوادي آملي در ديدار جمعي از دانشجويان دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور در قم اظهار داشت: اگر كسي از نظر سياسي گرايش به بيراهه و بيگانه داشته باشد از نظر فقهي مرتكب حرام شده و از نظر حقوقي بايد محاكمه شود و از ديدگاه اخلاقي اين گونه افراد دچار مرض سياسي و اخلاقي هستند.
وي گفت: كساني كه دچار امراض بداخلاقي در زمينه سياست هستند، گرايش به بيگانگان دارند و با اميد به سقوط نظام و بازگشت طاغوت، با رسانه هاي ضدانقلاب، آمريكايي و اسرائيلي تعامل برقرار مي كنند.
استاد حوزه علميه قم افزود: اگر افرادي كه به امراض مختلف سياسي دچار هستند، مورد مراقبت و درمان قرار نگيرند جامعه را بيمار مي كنند.
آيت الله جوادي آملي به جايگاه علم اخلاق در رشد و تعالي فرد و جامعه اشاره كرد و گفت: اخلاق از علوم انساني است و معرفت در علوم انساني بدون شناخت آدمي ميسر نيست.
وي ادامه داد: علم اخلاق با ساير علوم انساني مرتبط است يعني اخلاق با علم فقه، حقوق، عرفان و فلسفه ارتباط دارد ولي از اين علوم جدا است.
امام جمعه قم با اشاره به تفاوت اخلاق و عرفان تصريح كرد: هدف علم اخلاق تداوم صحت و سلامت در ابعاد مختلف روح آدمي و يا مداوا كردن امراضي است كه روح به خاطر تعلقات مختلف به آن دچار شده است ولي هدف عرفان بهشتي شدن نيست بلكه هدف مشاهده بهشت و جهنم است.
وي اضافه كرد: اخلاق طبيب، معمار و هنر روح است و سلامت و مرض وجود آدمي به آموختن اين علم و به ميزان آگاهي افراد از مسائل مربوط به آن بستگي دارد.
وي در پايان به جامعيت قرآن كريم اشاره كرد و بيان داشت: در قرآن كريم علاوه بر تبيين مسائل فقهي و حقوقي به مسائل اخلاقي و عرفاني اشاره شده است كه جامعيت قرآن كريم در زمينه هاي علوم انساني را نشان مي دهد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14