(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه اول آبان 1388- شماره 19493
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
احمدي نژاد: راه ماندگاري انقلاب برخورد از موضع اقتدار است
خطيب جمعه تهران: امروز مقابله با امنيت ملي در رأس برنامه هاي دشمن است
آيت الله جوادي آملي: مسئولان ، امنيت مرزها را بيش از گذشته حفظ كنند
آيت الله حائري شيرازي: اطاعت از آمريكا شرك است
معاون سياسي وزير كشور: پرونده حزب مشاركت و سازمان مجاهدين بررسي مي شود
وزير انرژي روسيه: نيروگاه بوشهر تا پايان سال جاري ميلادي راه اندازي مي شود
فرماندار جديد تبريز معرفي شد
رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان استان اصفهان:
70 درصد از انرژي مصرفي در بخش ساختمان تلف مي شود
در نجف آباد نخستين تختخواب متحرك جانبازان قطع نخاعي طراحي و ساخته شد
پيكر فرمانده شهيد دفاع مقدس در دزفول تشييع شد
سرلشكر جعفري: راه شهيدان وحدت ادامه مي يابد
وزير صنايع و معادن:سالانه 8 هزار واحد صنعتي در كشور جواز بهره برداري مي گيرند
اخبار ادبي و هنري



احمدي نژاد: راه ماندگاري انقلاب برخورد از موضع اقتدار است

رئيس جمهور با اشاره به تلاش غرب براي جلوگيري از پيشرفت ملت ايران تاكيد كرد كه راه ماندگاري انقلاب اسلامي برخورد از موضع اقتدار است.
«محمود احمدي نژاد» پنجشنبه شب در ديدار اعضاي كانون دانشگاهيان ايران اسلامي، حيات طيبه الهي و حكومت جهاني انسان كامل را ويژگي هاي بارز مدينه فاضله برشمرد و اظهار كرد: حركت در مسير طراحي شده از سوي غرب و نظام سلطه در بخش هاي گوناگون به هيچ عنوان پيشرفت و تعالي واقعي را محقق نمي كند و اين هدف گذاري جز سقوط انسان نتيجه اي ندارد.
رئيس جمهور با اشاره به اين كه علي رغم انجام فعاليت هاي فكري و علمي فراوان، هم افزايي در برخي بخش ها وجود ندارد، خاطرنشان كرد: براي حركت و همسو كردن همه آحاد جامعه بايد تصوير روشني از مقصد ارائه كرد.
دكتر احمدي نژاد با بيان اين كه دوران آينده دوران انديشه الهي و انقلابي است گفت: نشانه هاي افول و پايان امپراتوري هاي استكباري در عرصه هاي گوناگون آشكار شده؛ زيرا استكبار براي پيشبرد سياست هايش در دنيا فقط به زور متوسل مي شود.
رئيس جمهور با اشاره به اين كه امروز ملت هاي جهان دنبال راه جديد هستند، تاكيد كرد: امروز حتي نظام سلطه خواهان كمك ايران براي خروج از بحران هاي مختلف است؛ زيرا به دليل بي رقيب دانستن خود رشد فكري و نظري نداشته است.
دكتر احمدي نژاد در ادامه تشكيل جمهوري اسلامي و نظام ولايت فقيه را تلاشي براي متصل شدن به انسان كامل به عنوان نقطه ثقل حركت حق طلبان و عامل اصلي شناخت حقيقت انسان دانست و تصريح كرد: انقلاب اسلامي قطعه اي از تاريخ مبارزه حق پرستان و عدالت جويان با ظالمان و زورگويان در جهت هدايت بشريت است.
رئيس جمهور با اشاره به تلاش روزافزون غرب براي جلوگيري از پيشرفت و تعالي ملت ايران گفت: راه ماندگاري انقلاب اسلامي برخورد از موضع اقتدار است؛ زيرا همه توطئه ها را خنثي مي كند.
دكتر احمدي نژاد با تاكيد بر اينكه عزت ملت ايران با ايستادگي و اقتدار محقق شده است تصريح كرد: امروز ملت ايران با ايستادگي، استقامت و برخورد با استغناي ايماني و عزتمند به امنيت پايدار، پيشرفت در بخش هاي مختلف و پيروزي هاي متعدد در عرصه جهاني دست يافته است.
دكتر احمدي نژاد با تاكيد بر اينكه امروز هر اقدامي براي ماندگاري و اثرگذاري بايد نسبت خود را با انقلاب اسلامي تعريف كند تصريح كرد: انديشه و اصول انقلاب اسلامي به تار و پود جامعه رسوخ كرده و نهادينه شده است. رئيس جمهور در پايان تاكيد كرد: دولت با همه توان آماده استفاده از پيشنهادات و راهكارهاي دانشگاهيان به منظور پيشرفت و تعالي همه جانبه كشور در عرصه هاي گوناگون است.

 



خطيب جمعه تهران: امروز مقابله با امنيت ملي در رأس برنامه هاي دشمن است

سرويس فرهنگ و معارف-
امام جمعه موقت تهران با بيان اينكه علوم انساني ما اغلب ترجمه از غرب است و بايد در برخي دروس انقلابي صورت بگيرد، تأكيد كرد: انقلابي مانند انقلاب اول در دانشگاه هاي ما لازم است و بايد در زمينه علوم انساني خيزشي صورت بگيرد.
حجت الاسلام والمسلمين كاظم صديقي، خطيب موقت جمعه تهران در خطبه دوم نماز با تبريك فرارسيدن ولادت حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) و نيز تسليت شهادت جمعي از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ايران در سيستان و بلوچستان گفت: دشمنان ما امروز دو هدف را در رأس برنامه هايشان قرار داده اند؛ يكي از بين بردن امنيت و ديگري اتحاد ملت.
وي اضافه كرد: اگر امنيت از دست برود، رشد و توسعه فرهنگي، اخلاقي و اقتصادي وجود نخواهد داشت و دشمنان غدار ما با تجارب شيطنت آميز خود اين دو پايگاه مهم را هدف گرفته اند. آنها مي خواستند حكومت و ولايت را تجزيه كنند و امنيت را از بين ببرند. دشمنان دين همواره اين خيانت بزرگ را پلي قرار داده اند تا به مقاصد خود برسند و باج گيري هايشان را ادامه دهند.
صديقي با بيان اين كه امروز مملكت ما از امن ترين ممالك دنياست و تنها مدتي اين دارايي در اختيار ما نبود، افزود: مدد غيبي خدا، حضرت امام(ره) را به صحنه آورد و سياست و تدبير و مديريت را در چارچوب دين و مورد رضايت خدا قرار داد.
وي ادامه داد: دشمنان ما ديدند كشور ما به سرعت پيشرفت كرده و مشكلات را پشت سرمي گذارد؛ بنابراين اين 41 نفر را به خاك و خون كشيدند. اين عزيزان از فارس، بلوچ، شيعه و سني بودند، اما دشمن اشتباه كرده است چرا كه خون شيعه و سني در يكجا ريخته شده و همين امر موجب وحدت بيشتر خواهد شد.
امام جمعه موقت تهران با تأكيد بر اينكه در حادثه اخير سرداران بزرگي از پرچمداران جبهه و جنگ را كه در رأس آنها نورعلي شوشتري قرار داشت، از دست داديم، خاطرنشان كرد: سردار شوشتري براي نجات مردم محروم مرزي حتي در سن 61 سالگي هم هيچگاه پوتين خود را از پاي درنياورد و عاشقانه براي خدمت به مردم در آنجا قدم گذاشت و همراه سايرين پرپر شد.
وي با بيان اينكه دفاع محيرالعقول و معجزه آساي هشت ساله دفاع مقدس با اخلاص مردم و رهبري عزيز به وجود آمد، گفت: من اين شهادت بزرگ را تسليت مي گويم و اطمينان مي دهم براي كشوري كه هشت سال دماغ شرق و غرب را به خاك ماليده، انتقام گرفتن از دشمني كه هيچ جايگاهي ندارد كار سختي نيست.
خطيب نماز جمعه تهران در ادامه سخنانش با اشاره به مبحث اصلاح علوم انساني در مراكز علمي گفت: علوم انساني همه از غرب رسيده و گاهي برخي استادان ما با رنگ غرب رنگ گرفته اند؛ چنان كه حتي برخي به جهالت هاي خود اعتراف كرده اند.
صديقي با بيان اينكه در درس روانشناسي كه با فرويد رنگ گرفته بايد انقلابي صورت بگيرد، تاكيد كرد: انقلابي مانند انقلاب اول در دانشگاه هاي ما لازم است و خيزشي بايد صورت بگيرد.
وي در همين زمينه تصريح كرد: گاهي انسان در اين فتنه ها آنقدر كه از اشرار ترس دارد بايد از اين كتب هم بترسد.
امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنانش با اشاره به طرح هدفمند كردن يارانه ها گفت: در مورد بنزين همه نگران بودند و برخي هم كه مي ترساندند چه مي شود و چه مي شود، اما ديديم كه مردم خودشان اين حكومت را به وجود آوردند دراجراي برنامه ها دوشادوش مسئولان حركت كردند؛ لذا در هدفمند كردن يارانه ها هم عدالت اجتماعي لحاظ شده است.
وي همچنين گفت: دين ما كه آن قدر به واقعيات اقتصادي جامعه توجه دارد بايد در اين طرح نيز مد نظر قرار بگيرد و درست نيست كه هزينه هاي هنگفتي براي يارانه ها مصرف شود. ملت ما در آينده مخصوصاً در زمينه انرژي با سختي مواجه مي شود؛ لذا صبر، سعه صدر، رشد، توان و ايفاي رسالت رسانه ها به خصوص رسانه ملي در اين زمينه بسيار مهم است.
بنابراين گزارش، خطيب نماز جمعه تهران در خطبه اول نماز گفت: مردم ما در بحران ها حضور دارند در مقابل مسئولان نيز بايد قدردان مردم باشند و بايد در ادارات با مردم خوش رفتاري شود، اولين چيزي هم كه حق مردم است كه از آن ها مطالبه كنند، تكريم، احترام، خوش رفتاري و تواضع و ادب است.
وي افزود: البته تقوا اقتضا مي كند مردم نيز با همه خوبي هايشان توقعاتشان را اعتدال بخشند. گاهي ممكن است فردي فكر كند حقش است و به حقش نرسيده و اعتراض كند، اما ممكن است حقش نباشد، اگر هم حقي داشته باشد بايد امكانات را ببيند؛ در مجموع بايد گفت انصاف از شعب تقواست و هم كارمند بايد خود را جاي متقاضي بگذارد كه كار روزمره خود را تعطيل كرده و به آن اداره آمده و هم متقاضي بايد خود را جاي پشت ميزنشين ها قرار دهد و ببيند آيا مي تواند يك ساعته كارها را راه بيندازد يا نه.
صديقي در ادامه جوانان كشور را سرمايه عظيمي براي نظام خواند و افزود: جوانان ما گرفتار بحران هاي جواني، احساس غرور، احراز شخصيت و بحران هاي غريزي هستند، اما بايد بدانند جواني سرمايه اي است كه بديل ندارد. جواني بهار زندگي است كه بايد در آن كشت كنند و ارتباط خود را با خدا قطع نكنند.

 



آيت الله جوادي آملي: مسئولان ، امنيت مرزها را بيش از گذشته حفظ كنند

امام جمعه قم با محكوم كردن حوادث تروريستي سيستان و بلوچستان گفت: مسئولان كشور بايد در اين رابطه امنيت مرزها را بيش از گذشته حفظ كنند.
به گزارش ايرنا، آيت الله جوادي آملي درخطبه هاي نماز جمعه اين هفته در قم با اشاره به حادثه تروريستي منطقه پيشين شهرستان سرباز كه به شهادت جمعي از فرماندهان سپاه و هموطنانمان منجر شد گفت: دشمنان و افراد مزدور، كساني را به شهادت رساندند كه عمري در راه خدمت به انقلاب اسلامي تلاش كردند. وي خطاب به مسئولان و مرزنشينان گفت: مردم ايران بويژه هموطنان عزيز در استان سيستان و بلوچستان، همچنين مسئولان نظام بايد امنيت مرزها را بيش از گذشته حفظ كنند.
آيت الله جوادي آملي سالروز شهادت حجت الاسلام والمسلمين سيد مصطفي خميني فرزند بنيانگذار انقلاب اسلامي ايران را گرامي داشت و گفت: امام خميني شهادت ايشان را از الطاف خفيه الهي دانست و كساني كه در دوران انقلاب اسلامي حضور داشتند مي دانند كه رشد و شكوفايي انقلاب اسلامي از مجالس سوگ مرحوم سيدمصطفي خميني شروع شد. امام جمعه قم در بخش ديگري از خطبه هاي نماز جمعه اين شهر با اشاره به دهه كرامت اظهار داشت: در اين دهه بايد براي معرفي شخصيت حضرت فاطمه معصومه(س) و امام رضا (ع) بيش از گذشته گام برداشت.

 



آيت الله حائري شيرازي: اطاعت از آمريكا شرك است

آيت الله حائري شيرازي گفت: اطاعت از آمريكا چون مطيع خدا نيست و دست نشانده كفار است، شرك محسوب مي شود.
به گزارش خبرگزاري فارس آيت الله حائري شيرازي در جشن بزرگ ميلاد در سومين روز از دهه كرامت در شهر يزد اظهار داشت: اطاعت از آمريكا به هر طريقي كه باشد شرك و اطاعت از امام خميني چون بنده خدا و مطيع اوامر او بود، توحيد است.
وي با بيان اين كه فاصله بين شرك و توحيد به اندازه يك مو است، بيان داشت: شناخت اين مرز نيازمند دقت، حساسيت و بينش دقيق است كه همه بايد به آن توجه ويژه داشته باشند.
حائري شيرازي همچنين با اشاره به حركت آستان قدس رضوي در دهه كرامت و تشكيل كاروان خدام امام رضا و به اهتزاز درآوردن پرچم رضوي و اجراي برنامه هاي متنوع در استان هاي مختلف كشورمان عنوان كرد: نتيجه حركت آستان قدس رضوي براي برگزاري اين جشن ها، شناخت بيشتر امام رضا«ع» و توحيد او به حضرت باريتعالي است.

 



معاون سياسي وزير كشور: پرونده حزب مشاركت و سازمان مجاهدين بررسي مي شود

معاون سياسي وزير كشور از بررسي پرونده حزب مشاركت و سازمان مجاهدين (انقلاب) در آينده در كميسيون ماده 10 احزاب خبر داد.
صولت مرتضوي در گفت وگو با ايسنا درباره بحث هاي پيش آمده درباره انحلال دو حزب سازمان مجاهدين (انقلاب) و مشاركت گفت: اين موضوع پس از صدور راي دادگاه (اغتشاشگران) مورد بررسي قرار خواهد گرفت.
وي همچنين درباره برخي بحث ها مبني بر بطلان انتخابات مجمع عمومي خانه احزاب، گفت: بايد دانست كه خانه احزاب در زمره 350 تشكل صنفي و سياسي است و در قوانين، اين تشكل جايگاه ويژه اي نسبت به ساير تشكل ها ندارد.
مرتضوي با تاكيد بر اين كه «كميسيون ماده 10احزاب در گذشته ايراداتي به اساسنامه خانه احزاب داشته و اين امر را به اين تشكل ابلاغ كرده است اما آن ايرادات همچنان باقي است» گفت: به هر ترتيب مرجع اظهارنظر درباره اين موضوع، كميسيون ماده 10 احزاب است و در وقت مقتضي، پس از بررسي هايي كه انجام خواهد داد نظر كميسيون را در اين باره اعلام خواهد كرد.
مردم اتحاد دارند ، نيازي به ...
معاون سياسي وزير كشور همچنين درباره برخي طرحهاي موسوم به وحدت با تاكيد بر اين كه «مصاديق وحدت بايد مشخص شود» خاطرنشان كرد: مردم با توجه به حضور و نشاطي كه پاي صندوق هاي راي داشتند، وحدت خود را نشان دادند.
وي با تاكيد بر اين كه «ملت ايران يد واحده، حامي انقلاب، پيرو امام، مقام معظم رهبري و گوش به فرمان آنها هستند» اظهار كرد: سياسيوني كه چنين مباحثي را مطرح مي كنند بايد طرح شان را اصلاح كنند و اصلا من فكر مي كنم برخي طرح ها از كار كارشناسي مطلوبي برخوردار نيست؛ چرا كه ما بر اين باور هستيم كه مردم ما از اتحاد و انسجام كافي روي ارزش ها و اصول انقلاب برخوردارند.
مرتضوي خاطرنشان كرد: البته بعد از انتخابات، برخي جريان هاي داخلي و خارجي بر آن شدند تا كام ملت را تلخ كنند. به همين خاطر بداخلاقي هاي غيرمتعارفي انجام دادند و آسيب هايي به ما وارد كردند كه البته با تدابير رهبر حكيم انقلاب اسلامي و به خاطر قدرداني و وقت شناسي مردم، تمام توطئه هاي دشمن نقش بر آب شد و در همين راستا مردم حضور و مشاركت جدي در نمازهاي جمعه كه به امامت رهبر معظم انقلاب برگزار شد، داشتند و در راهپيمايي روز قدس نيز چنين شكوهي به چشم مي خورد.

 



وزير انرژي روسيه: نيروگاه بوشهر تا پايان سال جاري ميلادي راه اندازي مي شود

سرويس سياسي-
وزير انرژي روسيه اعلام كرد كه تمامي مراحل كليدي مربوط به راه اندازي نيروگاه بوشهر تا پايان سال جاري ميلادي به اتمام خواهد رسيد.
به گزارش خبرگزاري روسي نووستي، «سرگئي اشماتكو» در جمع خبرنگاران گفت: نيروگاه بوشهر احتمالا تا پايان سال جاري ميلادي راه اندازي خواهد شد.
وي افزود: «در هر صورت تمامي مراحل كليدي تا پايان سال 2009 به اتمام خواهد رسيد.» نيروگاه اتمي بوشهر هزار مگاواتي و از نوع آب سبك است كه در 15كيلومتري جنوب شهر بوشهرقرار دارد. احداث اين نيروگاه در سال 1974ميلادي با كمك يك شركت آلماني آغاز شد، اما پس از پيروزي انقلاب اسلامي طرف آلماني حاضر به همكاري با ايران نشد و سرانجام در 25آگوست سال 1992ميلادي تهران و مسكو توافقنامه جامع همكاري هاي هسته اي را امضا كردند كه براساس آن شركت روسي «اتم استروي اكسپورت» هشتم ژانويه سال1995 ميلادي عمليات تكميل نيروگاه بوشهر را برعهده گرفت.
براساس نخستين تاريخ مورد توافق ايران و روسيه، قرار بود اين نيروگاه در هشتم جولاي سال 1999 تكميل شود اما تاريخ بهره برداري از آن تاكنون حدود 10سال است كه به تعويق افتاده است.

 



فرماندار جديد تبريز معرفي شد

تبريز- خبرنگار كيهان:
طي مراسمي، «محمود چمني» به عنوان فرماندار جديد تبريز معرفي شد.
احمد عليرضا بيگي استاندار آذربايجان شرقي در شوراي اداري استان، چمني را به عنوان فرماندار معرفي كرد. وي پيش از اين فرماندار مرند بود.

 



رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان استان اصفهان:
70 درصد از انرژي مصرفي در بخش ساختمان تلف مي شود

اصفهان- خبرنگاركيهان:
در حال حاضر 30درصد از انرژي كشور در بخش ساختمان مصرف مي شود كه از اين ميزان، 70درصد آن تلف مي شود.
غلامحسين عسكري رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان استان اصفهان در دوازدهمين نمايشگاه بين المللي مصالح، تجهيزات ساختماني و معماري داخلي اين شهر با بيان اين مطلب، بر لزوم استفاده از تجهيزات استاندارد و بهينه سازي انرژي در ساختمان هاي كشور اشاره كرد و گفت: توليدكنندگان بايد به سمتي بروند كه مبحث 19مقررات ملي ساختمان به راحتي در محصولات آنان قابل اجرا باشد.
وي با اشاره به برخورد سطحي با مقوله اصلاح الگوي مصرف افزود: در برخي توليدات، الگوي استاندارد ميزان مصرف انرژي مورد توجه قرار نمي گيرد و تنها به لوكس بودن كالا و تجهيزات توجه مي شود.
عسكري با اعلام اينكه در اين باره اقدامات قابل توجهي صورت نگرفته است، ادامه داد: دولت براي سازندگان ساختمان هايي كه مقررات ملي ساختمان و اصول بهينه سازي مصرف انرژي را رعايت كرده اند، تسهيلات و يارانه هاي ويژه اي درنظر گرفته است كه اين امر به تشويق سازندگان مي انجامد.
وي اضافه كرد: از اين طريق توليدكنندگان تجهيزات نيز به سمتي مي روند كه توليدات خود را براساس اين استانداردها عرضه كنند.

 



در نجف آباد نخستين تختخواب متحرك جانبازان قطع نخاعي طراحي و ساخته شد

اصفهان - خبرنگار كيهان:
نخستين تختخواب متحرك ويژه جانبازان قطع نخاع در شهرستان نجف آباد طراحي و ساخته شد.
سرپرست تيم پزشكي و عضو بسيج جامعه پزشكي شهرستان نجف آباد با اعلام اين خبر گفت: همواره يكي از مشكلاتي كه جانبازان قطع نخاع با آن مواجه هستند عدم توان تحرك به هنگام استراحت است.
علي خزائلي كه در جمع جانبازان قطع نخاعي بيمارستان شهيد رجايي شهر گلدشت سخن مي گفت، افزود: با طراحي و ساخت اين تختخواب، بيمار بر حسب نياز مدت زمان مشخص خود را به قسمت هوشمند اين تخت مي دهد و بر اساس آن تخت در زمان مشخص شده حركت كرده و به اين ترتيب بيمار احساس خستگي نمي كند. وي گفت: اين طرح آزمايش هاي لازم را سپري كرده و در جشنواره هاي مختلف موفق به كسب رتبه و جايزه شده است. خزائلي اين طرح را يكي ديگر از تكنولوژي هاي موثر در علم پزشكي ايران بيان كرد كه توسط جوانان كشور ساخته شده است.

 



پيكر فرمانده شهيد دفاع مقدس در دزفول تشييع شد

پيكر پاك شهيد محمود پورركني از فرماندهان دفاع مقدس روز جمعه در دزفول تشييع شد.
شهيد پورركني معاون گروهان قائم در عمليات مقدماتي والفجر در سال 1361 در حال عبور از منطقه مين گذاري شده به شهادت رسيد. پيكر پاك شهيد پورركني پس از 27 سال به همراه قرآن كوچك جيبي كه هميشه همراه وي بود در منطقه عملياتي جنوب با تلاش نيروهاي تفحص به دست آمد.
به گفته حسين گلستانباغ عضو شوراي اسلامي شهر دزفول و همرزم شهيد، شهيد پورركني هميشه دعاي عهد و زيارت عاشورا را زمزمه مي كرد و شبها در سنگر تا يك جزء از قرآن نمي خواند به خواب نمي رفت.
پيكر اين شهيد با حضور آيت الله شفيعي نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري، امام جمعه و فرماندهان نيروي نظامي و انتظامي دزفول و جمعي از همرزمان شهيد و شمار زيادي از اقشار مختلف مردم از محل آستانه سبز قبا تا گلزار شهيدآباد اين شهر تشييع و در كنار ديگر همرزمان شهيدش به خاك سپرده شد.

 



سرلشكر جعفري: راه شهيدان وحدت ادامه مي يابد

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي بر ادامه راه شهداي وحدت تأكيد كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد، سرلشكر جعفري صبح پنجشنبه در مراسم وداع با سرداران شهيد شوشتري و محمدي زاده اظهار داشت: دل هاي غم زده، محروم و ستم كشيده مردم سيستان و بلوچستان، دلسوزي هاي پدرانه و مديريت ايثارگران شهيد شوشتري را فراموش نخواهند كرد.
وي گفت: او از خدا خواسته بود در راه برقراري امنيت به شهادت برسد و امروز شايد خون پاك او بتواند مشكلات اين منطقه را حل كند.
جعفري ادامه داد: غيور مرداني چون سرلشكر شهيد شوشتري و سردار محمدزاده ثابت كردند كه انقلاب اسلامي همانند روزهاي اول انقلاب با اقتدار و استحكام باقي و راه خود را ادامه مي دهد.
وي عنوان كرد: در زماني كه برخي افراد جامعه براي عقب نماندن از ماديات زندگي مسابقه مي گذارند شهادت جاي شگفتي است و تقدير دارد.
جعفري گفت: همه ما بايد بدانيم وصيت مشترك همه شهدا دفاع از انقلاب، نظام و در رأس آن ولايت فقيه است كه ضمانت استقرار و بقاي انقلاب و نظام است.
وي با بيان اينكه امروز دشمن ولايت فقيه را هدف قرارداده است ادامه داد: برخي در حوادث اخير كه مدعيان راه امام و انقلابيون گذشته بودند با زيرپا گذاشته شدن اخلاق الهي و خواسته هاي انقلاب درصدد تغيير راه امام و رساندن دشمن به اين هدف خود برآمدند اما شهادت فرزندان انقلاب ثابت كرد كه راه امام استمرار دارد.
وي تأكيد كرد: پيام خون اين شهدا، وحدت بين همه اقشار جامعه ايران است كه ما اميدواريم به عنوان بازمانده خون آنها بتوانيم در اين راه گام برداريم.
اظهارات جانشين
فرمانده كل سپاه
همچنين جانشين فرمانده كل سپاه تصريح كرد: بسياري از كشورها مانند عربستان، مصر و اردن در گذشته تمدن ساز بوده اند اما امروز كاملا به اردوگاه غرب وابسته هستند.
سرتيپ حسين سلامي كه شامگاه پنجشنبه در نخستين يادواره شهداي زرهي استان تهران در دوران دفاع مقدس در تالار بزرگ وزارت كشور سخنراني مي كرد، ضمن گراميداشت ياد وخاطره شهداي حادثه تروريستي اخير در جنوب شرق كشور، شهادت را نقطه يك تولد ابدي و آغاز يك عظمت بي انتها دانست و گفت: شهيد يعني دريافت يك صفت كه تجلي زيباترين ارزش هاي الهي در وجود يك انسان و از جنس عزت و سربلندي است و شهيدان با وجود برخورداري از تواضع، با دشمنان، مقتدرانه مقابله كردند.

 



وزير صنايع و معادن:سالانه 8 هزار واحد صنعتي در كشور جواز بهره برداري مي گيرند

قزوين- خبرنگاركيهان:
وزير صنايع و معادن گفت: سالانه براي هشت هزار واحد صنعتي در كشور جواز بهره برداري صادر مي شود.
«علي اكبر محرابيان» در حاشيه بازديد از شركت شيشه فلوت تاكستان با اشاره به رشد سرمايه گذاري هاي انجام شده در كشور پيش بيني كرد كه ميزان پروانه هاي بهره برداري در 6 ماهه دوم سال جاري به ميزان چشمگيري رشد داشته باشد.
وي گفت: امروز حل مشكل اشتغال بيش از هر موضوع ديگري دغدغه دولت است و تاكنون براي رفع بيكاري قدم هاي جدي در اين دولت برداشته شده كه از آن جمله مي توان به دو برابر شدن شهرك هاي صنعتي در كشور اشاره كرد.
محرابيان تعداد شهرك هاي صنعتي احداث شده قبل و بعد از انقلاب را 300 شهرك برشمرد و تصريح كرد: در دوران دولت نهم با توجه به رويكرد عدالت محورانه و توجه دولت به مناطق محروم و كمتر توسعه يافته، توسعه شهرك هاي صنعتي شتاب بيشتري گرفت به طوري كه امروز بيش از 750 شهرك صنعتي در كشور به بهره برداري رسيده و يا در حال بهره برداري است.
وزير صنايع و معادن با اشاره به وجود واحدهاي نيمه تمام در كشور يادآور شد: در حال حاضر در كشور 20هزار و500 واحد نيمه تمام وجود دارد كه اميدواريم با ارائه تسهيلات به اين واحدها براي راه اندازي بخش قابل توجهي از موضوع اشتغال از اين طريق حل شود.
وزير صنايع و معادن اظهار داشت: تاكيد ما در توسعه صنعتي توجه به زيرساخت ها و بسترها و لزوم ارزيابي ميزان متقاضيان سرمايه گذاري است كه در برخي از مناطق به آن كمتر توجه شده ولي در راستاي طرح آمايش صنعت انتظار مي رود توجه همه جانبه به توسعه صنعتي در گستره جغرافيايي به صورت مناسب لحاظ شود.
وي اضافه كرد: وزارت صنايع براي حمايت از بخش صنعت عزم جدي دارد، از اين رو در استان قزوين براي استقرار صنعت قطعه سازي در شهرك صنعتي ايران خودرو تلاش هايي انجام شده و اين وزارتخانه در استقرار واحدهاي قطعه سازي خودرو در اين شهرك صنعتي تاكيد دارد.
وي افزود: بنابراين حمايت هاي لازم براي هدايت قطعه سازان به اين بخش استمرار خواهد داشت.
همچنين گزارش خبرگزاري فارس حاكي است وزير صنايع و معادن عصر پنجشنبه در نشست مشترك با صاحبان صنايع استان قزوين كه در سالن اجتماعات كانون انديشه شهرستان بوئين زهرا برگزار شد گفت: ورود كالاهاي نامرغوب صنعت نساجي كشور را تهديد مي كند.
گفتني است با حضور وزير صنايع و معادن در استان قزوين كلنگ احداث دو شهرك صنعتي شال و حكيميه در شهرستان بوئين زهرا به زمين زده شد.

 



اخبار ادبي و هنري

استفاده ابزاري سيا از هنر در شكنجه زندانيان
استفاده ابزاري سازمان «سيا» از قطعات موسيقي در شكنجه زندانيان گوانتانامو اعتراض خالقان اين آثار را برانگيخت.
اين گروه از هنرمندان عرصه موسيقي آمريكا در اعتراض به استفاده سيا از قطعاتشان در شكنجه زندانيان، كمپين مبارزاتي عليه اين زندان تشكيل دادند.
به گزارش مهر به نقل از آسوشيتدپرس، شماري از موسيقيدانان آمريكايي كمپين مبارزاتي براي بسته شدن زندان گوانتانامو تشكيل دادند. اين اقدام در اعتراض به استفاده سيا از آثار اين هنرمندان در شكنجه زندانيان صورت گرفته است.
براساس اسنادي كه به تازگي در مورد اقدامات سيا در گوانتانامو منتشر شده، بازجويان اين سازمان از قطعات موسيقي هنرمندان شناخته شده آمريكا براي شكنجه مظنونين حملات تروريستي در اين زندان استفاده مي كنند.
جين هاكربي از فعالان مركز حقوق بشر نيويورك نيز از آثار برخي هنرمندان آمريكايي نام برده و مي افزايد: شكنجه گران با بلند كردن صداي آثار اين افراد اقدام به آزار زندانيان و وادار ساختن آنان به پاسخگويي مي كنند.
شبكه گيلان روي ماهواره، پخش ديجيتال تلويزيون در تهران
همزمان با آغاز پخش ماهواره اي شبكه استاني گيلان اعلام شد: سيستم پخش شبكه هاي تلويزيون تهران همزمان با ولادت امام رضا(ع) به صورت آزمايشي ديجيتال مي شود.
به گزارش فارس، رئيس سازمان صدا و سيما با اعلام اين خبر در مراسم پخش ماهواره اي برنامه هاي صدا و سيماي گيلان كه در رشت برگزار شد، از راه اندازي آزمايشي سيستم پخش ديجيتال همزمان با ميلاد باسعادت علي ابن موسي الرضا(ع) در تهران خبر داد و گفت: براي افزايش تعداد شبكه هاي سيما، تغيير تمامي سيستم هاي فني از آنالوگ به ديجيتال ضروري است.
ضرغامي با اشاره به اين كه براي انجام اين پروژه مهم در سراسر كشور اعتباري بالغ بر 10 هزار ميليارد ريال ضروري است، از مسئولين استاني خواست براي مشاركت در اين پروژه ملي و راه اندازي سيستم ديجيتال در استانهاي خود با رسانه ملي همكاري صميمي و مشاركت جدي داشته باشند.
ضرغامي با اشاره به رهنمودهاي اخير مقام معظم رهبري در تعميق بحثهاي معارفي و استفاده از ساختارهاي متنوع كارآمد و تأثيرگذار در اين عرصه گفت: براي تحقق اين امر جهت بهره گيري از ساختارهاي نمايشي برنامه ريزي جديدي صورت گرفته، كه لازم است همه كارشناسان ديني، فضلاي حوزه و اساتيد دانشگاه و همچنين هنرمندان و برنامه سازان در انجام اين مهم رسانه ملي را ياري كنند.
ترجمه 5 كتاب خاطرات زنان از دفاع مقدس به انگليسي
كتاب هاي پرمخاطب، «دا»، «زيتون سرخ»، «يك دريا ستاره»، «يكشنبه آخر» و «پاييز 59» براي ترجمه به زبان انگليسي انتخاب شدند و پال اسپراكمن، مترجم آمريكايي برگردان 100 صفحه از كتاب «دا» را به پايان رسانده است.
شوراي ترجمه مركز آفرينش هاي ادبي حوزه هنري، براي آشنايي بيشتر مردم ساير كشورها با وقايع جنگ تحميلي عراق عليه ايران، 5 عنوان كتاب چاپ شده توسط انتشارات سوره مهر را براي ترجمه به زبان انگليسي انتخاب كرده است.
اين شورا كتاب هاي پرمخاطب، «دا» (خاطرات زهرا حسيني با تدوين اعظم حسيني)، «زيتون سرخ» (خاطرات ناهيد يوسفيان)، «يك دريا ستاره» (خاطرات زهرا تعجب)، نوشته قاسم ياحسيني، «يكشنبه آخر» (خاطرات خودنوشت معصومه رامهرمزي) و «پاييز 59» (خاطرات زهره ستوده با تدوين رقيه ميرابوالقاسمي) را براي ترجمه به زبان انگليسي معرفي كرده اند. محوريت تمام اين آثار، نقش زنان در سال هاي جنگ تحميلي است و از بين آن ها، كتاب «دا» توسط پال اسپراكمن، مترجم آمريكايي در حال ترجمه است. برگردان 100 صفحه از اين اثر به زبان انگليسي صورت گرفته و قرار است به زبان هاي تركي استانبولي، عربي و اردو نيز ترجمه شود.
كتاب «زيتون سرخ» هم توسط جيمز كلارك در حال ترجمه به زبان انگليسي است. ساير كتاب ها نيز در مسير انتخاب مترجم قرار دارند و پس از ترجمه در آمريكا منتشر مي شوند.
عيادت مديرعامل فارابي از دو هنرمند
سيداحمدميرعلايي، در نخستين روزهاي فعاليت خود در بنياد سينمايي فارابي، از دو هنرمند كه در بيمارستان بستري هستند عيادت كرد.
«امير قويدل» كارگردان قديمي سينما و «مجيد مظفري» بازيگر و كارگردان سينما و تلويزيون، دو هنرمندي هستند كه به دليل بيماري بستري اند و مديرعامل فارابي از آن ها عيادت نمود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14