(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 9 آبان 1388- شماره 19499
 

ضرورت ايجاد خانه ويژه بازنشستگان
گراميداشت شهيدان سيستان و بلوچستان در گنبد كاووس
در جشنواره نامه اي به امام رضا«ع» صورت گرفت نجواي عاشقانه بيش از 10 هزارايراني با امام رئوف
ايران در كيهان
برگزاري يادواره كشوري شهيد فهميده و شهداي دانش آموز در كرج
بهره برداري از ساختمان هشت پايگاه بسيج در شهرضا
امنيت حلقه گم شده توسعه هرمزگان
رسانه هاي منتقد شوراي شهركرد به جلسه معارفه شهردار جديد دعوت نشدند
سد مخزني سورال در كردستان امسال آبگيري مي شود
19 دستگاه شتابگر زلزله در استان مركزي نصب شد
راه اندازي مركز تحقيقات بادام زميني در آستانه اشرفيه
استاندار اصفهان از ساخت باند دوم محور بادرود- كاشان خبر داد
رئيس كل دادگستري كرمانشاه: امنيت امروز ايران مرهون مديريت خوب رهبر انقلاب است
بهره برداري از 14 پروژه در جزيره هرمز



ضرورت ايجاد خانه ويژه بازنشستگان

ايجاد خانه بازنشستگان به عنوان مكاني تربيتي براي انتقال تجربيات فرهيختگان به جوانان و نسل جديد در رشتخوار ضروري است.
تعدادي از معلمان بازنشسته اين شهرستان در گفت وگو باخبرنگار ما با بيان اين كه ايجاد چنين مكاني براي ارج نهادن به تلاش هاي اين قشر زحمت كش و فرهيخته موثر است، از مسئولان خواستند نسبت به رسيدگي و رفع مشكلات اين قشر تلاش بيشتري كنند.
حسن پرتوه يكي فرهنگي بازنشسته با بيان اينكه شغل معلمي آسماني است گفت: ايجاد كانون بازنشستگان در رشتخوار مي تواند با ارايه برنامه، پيشنهاد و راهكار مسئولان را در رفع مشكلات بازنشستگان كمك كند.
محمد سادگي يك فرهنگي بازنشسته همچنين افزود: يك معلم وقتي كه بازنشسته مي شود باز معلم بوده و شايسته است افراد جامعه به ويژه نسل جوان از تجربيات و توانمندي هاي علمي و فكري آنان بهره ببرند.
وي، خاطرنشان ساخت: به آموزش و پرورش نبايد نگاه ابزاري داشت بلكه اين سازمان يك دستگاه دولتي آموزشي، تربيتي و فرهنگي است.
يك بازنشسته نظامي هم خواستار راه اندازي كانون بازنشستگان در اين شهرستان شد و گفت: حدود 500 بازنشسته كشوري و لشكري در اين شهرستان وجود دارد كه براي رفع مشكلاتشان از جمله خدمات درماني و حقوقي بايد به شهرستانهاي همجوار مراجعه كنند.
يك بازنشسته لشكري هم كه نخواست نامش در خبر آورده شود با انتقاد از عملكرد كانون بازنشستگان تربت حيدريه گفت: اين كانون با توجه به اينكه افراد زيادي تحت پوشش دارد از فعاليت رضايت بخشي در خصوص پي گيري مسائل و مشكلات دفترچه هاي بيمه. اعزام بازنشستگان به اردوهاي تفريحي و زيارتي و... نيست.
مسئول رفاه معلمين در آموزش و پرورش رشتخوار نيز به خبرنگار گفت: اين اداره در تلاش است اين كانون را با همت تعدادي از بازنشستگان راه اندازي كند كه در حال حاضر تعدادي از بازنشستگان اين مسئله را پي گيري مي كنند
حسين آبار گفت: از حدود يك هزار فرهنگي هنوز 50 نفر فرهنگي بازنشست شده اند. اميد است با تلاش مديريت آموزش و پرورش هم موزه اي براي حفظ و نگهداري آثار، زندگي نامه و دستاوردهاي مهم بازنشستگان فرهنگي اين شهرستان راه اندازي شود.
رشتخوار- خبرنگار كيهان

 



گراميداشت شهيدان سيستان و بلوچستان در گنبد كاووس

گنبدكاووس- خبرنگار كيهان:
مراسم گراميداشت ياد و خاطره شهداي حادثه تروريستي شهرستان سرباز، در مسجد قائميه گنبدكاووس برگزار شد.
در اين مراسم كه اقشار مختلف مردم اين شهر و نيز جمع زيادي از خانواده هاي شهدا حضور داشتند، «محمدحسين بابايي» فرمانده سپاه نينواي گلستان به تشريح دلايل اين قبيل اقدامات از سوي ضدانقلاب پرداخته و اظهار داشت: دشمنان نظام اسلامي پس از مدت زمان كوتاهي از پيروزي انقلاب اسلامي، نسبت به ناامن ساختن كشور اقدام كردند.
وي افزود: از آنجا كه استكبار با پيروزي انقلاب منافع خود را از دست داده بود در نقاط مختلف كشور به نام طوايف مختلف دست به تحركاتي براي ايجاد ناامني زد تا مردم آن خطه بيش از پيش در محروميت زندگي كنند.
بابايي، اسلام هراسي، شيعه هراسي، ايران هراسي و ترساندن ديگر كشورهاي مسلمان نسبت به صدور انقلاب را تاكتيك جديد دشمن شمرده و گفت: امروز جمهوري اسلامي به دنبال اتحاد همه مسلمانان است تا كلمه توحيد در سراسر جهان طنين افكن شود.
سردار بابايي گفت؛ سردادن نداي وحدت از سوي نظام اسلامي تنها يك تاكتيك نيست بلكه سياست نظام بر وحدت است و اين امر مهم بارها از سوي امام خميني و رهبر معظم انقلاب عنوان شده است.
وي ادامه داد: همان طور كه كردستان با همكاري وهمياري مردم اين خطه آباد شد، سيستان و بلوچستان نيز با وحدت و همدلي مردم اين منطقه آباد خواهد شد.
وي گفت: سردار شوشتري به بلوچ ها عشق مي ورزيد زيرا براي او رنگ و زبان اهميت نداشت.
بابايي، شهادت شوشتري را هديه سپاه پاسداران به نظام ذكر كرد و گفت: خون شهيدان به هدر نخواهد رفت و با ايجاد امنيت در اين خطه اميد دشمنان به ياس مبدل خواهد شد.
در اين آيين، علاوه بر قرائت قرآن، مداحان در منقبت شهدا مداحي كردند.

 



در جشنواره نامه اي به امام رضا«ع» صورت گرفت نجواي عاشقانه بيش از 10 هزارايراني با امام رئوف

ساري- خبرنگار كيهان:
10هزار و 440 ايراني عاشق ولايت امام رضا(ع) نجواي عاشقانه خود با اين امام همام را به رشته تحرير درآورده اند.
«هادي ابراهيمي» مديركل فرهنگ وارشاد اسلامي مازندران با اعلام اين خبر در چهارمين جشنواره نامه اي به امام رضا(ع) در ساري افزود: در آغاز دهه چهارم انقلاب تلاش همگاني براي نهادينه شدن فرهنگ مبتني بر آموزه هاي ولايي و رحماني ضرورت دارد.
وي جشنواره فرهنگي هنري امام رضا(ع) را حركتي در راستاي ترويج فرهنگ ناب رضوي در كشور ارزيابي كرد و افزود: آثار و دل گويه هاي عاشقان رضوي در كتابي تحت عنوان نجواي دل به چاپ رسيد.
مديركل فرهنگ وارشاد اسلامي مازندران با تأكيد بر عزم دولت براي بالندگي اين حركت بزرگ يادآور شد: دولت در انديشه جهاني شدن جشنواره فرهنگي هنري امام رضا(ع) است.
«ابراهيمي» گفت: به مناسبت چهارمين جشنواره فرهنگي هنري امام رضا(ع) تمبر يادبود اين جشنواره اولين بار در مازندران رونمايي شد.

 



ايران در كيهان

همايش و جشنواره علم و عفاف
خوانسار و خميني شهر- خبرنگاران كيهان: همايش و جشنواره گوهر علم و عفاف در شهرستانهاي خوانسار و خميني شهر برگزار شد.
در همايش گوهر علم و عفاف در خوانسار دكتر موسوي كافي رئيس دانشگاه پيام نور با اشاره به زندگاني حضرت معصومه(س) خواستار تحقيق علمي و شناخت ابعاد شخصيتي و نقش اين بزرگواران در جامعه شد. همچنين حجت الاسلام والمسلمين مجيد شريفي كارشناس امور فرهنگي و مذهبي در جشنواره گوهر علم و عفاف خميني شهر گفت: عدم پاسخگويي به سؤالات جوانان باعث شده است تا فضاي مذهبي فرهنگي جامعه امروز ما دچار مشكل شود.
اجراي مانور بحران
اسفراين- خبرنگاركيهان: طرح مانور بحران برق آساي 10 در شهرستان اسفراين اجرا شد. مهندس عليرضا عليخاني مدير توزيع برق اسفراين با اعلام اين خبر گفت: طرح مانور بحران برق آساي 10 به مدت دو روز با حضور نيروهاي فني از شهرستانهاي بجنورد- شيروان- مانه و سملقان و جاجرم در اين شهرستان اجرا شد.
واگذاري امور به بخش خصوصي
شاهين شهر- خبرنگاركيهان: شهرداري شاهين شهر بسترهاي واگذاري مراكز ورزشي، فرهنگي و تفريحي به بخش خصوصي را در يك روند منطقي فراهم سازد. آرزو رستمي عضو شوراي شهر شاهين شهر ضمن بيان اين مطلب افزود: واگذاري امور به بخش خصوصي نيازمند توسعه فرهنگ مشاركت در جامعه، ايجاد انگيزه در مردم، تدوين چشم انداز توسعه شهر و تقويت فضاي كارآفريني و جذب سرمايه هاي غيردولتي است.
كمك فرهنگيان به بازسازي عتبات
مشهد- خبرنگاركيهان: فرهنگيان خراسان رضوي رتبه نخست استاني را در بازسازي عتبات عاليات به خود اختصاص دادند. براساس اعلام ستاد بازسازي عتبات عاليات استان خراسان رضوي فرهنگيان استان با اهداء 800 خشت طلا به ارزش 20ميليارد ريال رتبه نخست استاني را در بين ديگر ارگان ها و سازمان هاي خراسان كسب نمودند. رئيس سازمان آموزش وپرورش رضوي ضمن تقدير و تشكر از فرهنگيان استان اين كار را نشانه اعتقاد بالا و پشتوانه معنوي فرهنگيان دانست.
دفاع از دستاوردهاي انقلاب
دزفول- خبرنگاركيهان: نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري گفت: مردم ايران از روحيه بالايي براي دفاع از دستاوردهاي انقلاب برخوردارند. آيت الله سيدعلي شفيعي با اشاره به تشييع پيكر شهيد محمد پوركني فرمانده شهيد دوران دفاع مقدس در دزفول افزود: هنوز نيروهاي فداكار و مذهبي آمادگي كامل براي فداكاري و جانفشاني در راه ولايت را دارند.
ساخت مسجد در داراب
داراب- خبرنگاركيهان: مسجد بين راهي امام حسن مجتبي(ع) در زميني به مساحت 4هزارمترمربع و با زيربناي 200مترمربع در كيلومتر 18جاده داراب- شيراز ساخته مي شود، گفتني است زمين اين مسجد توسط اهالي روستاي بهادران اهدا شده است و 18ميليون تومان از هزينه ساخت اين مسجد توسط حاج مندني كاوي نيكوكار دارابي اهدا و 18ميليون تومان هم از اعتبارات طرح زكات كميته امداد امام خميني(ره) تأمين شده است.
پيگيري خادمان امام رضا براي آزادي زندانيان
مشهد- خبرنگاركيهان: به مناسبت فرارسيدن دهه كرامت، خادمان بارگاه امام رضا(ع) پيگير آزادي زندانيان جرائم غيرعمد مي شوند. سيدحسين ناصري مسئول روابط عمومي اداره كل زندان هاي خراسان رضوي ضمن بيان اين خبر گفت: اين طرح در سال گذشته نيز با همت خادمان حرم رضوي تحت عنوان يا ضامن آهو اجرا و با همكاري ستاد ديه و تخفيف شاكيان تعداد زيادي از زندانيان درا ين دهه فرخنده از زندان هاي استان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.
برداشت خرما در حاجي آباد
بندرعباس- خبرنگاركيهان: سرپرست جهاد كشاورزي حاجي آباد گفت: تاكنون بيش از 2هزارتن خرماي پيارم از نخلستان هاي حاجي آباد برداشت شده است.
ناظم عباس زاده با اعلام اين خبر گفت: سالانه بيش از 6هزارتن خرما در نخلستان هاي اين شهرستان توليد و به بازارهاي داخلي و خارجي عرضه مي شود.
بزرگداشت شهداي وحدت در چناران
چناران- خبرنگاركيهان: طي مراسمي با حضور امام جمعه، مسئولان اجرايي و خانواده هاي شهدا از مقام شهداي وحدت در چناران تجليل شد. شركت كنندگان ضمن محكوميت اين اقدام تروريستي از مسئولان اجرايي خواستند انتقام خون شهداي وحدت را بگيرند.
تحليف كارشناسان دادگستري در اصفهان
اصفهان- خبرنگاركيهان: 115نفر از پذيرفته شدگان كانون كارشناسان رسمي دادگستري اصفهان مراسم تحليف به جاي آوردند.
دكتر غلامرضا انصاري رئيس دادگستري استان اصفهان در اين مراسم خطاب به كارشناسان گفت: كارشناسان رسمي دادگستري با علم و تجربه و آگاهي خود به كمك قاضي آمده و درصدور حكم شريك مي باشند و در ثواب و عقاب حكم قاضي نيز سهيم هستند.
برگزاري مانور امدادي در نائين
نائين- خبرنگاركيهان: از طرف امداد و نجات استان اصفهان، مانور امدادي نجات در سيلاب با حضور امدادگران در شهرستان نائين انجام شد. ابراهيم عادل زاده نائيني مدير منطقه شرق استان اصفهان گفت: هدف از برگزاري مانور امدادي آموزش امدادگران و آشنايي آنها با وسايل و تجهيزات امداد و نجات در سيلاب، بررسي تجهيزات و بازآموزي و سازماندهي مجدد تيم سيلاب و توان افزايي شركت كنندگان بود.
جوجه ريزي در خوزستان
اهواز- خبرنگاركيهان: مديركل دامپزشكي استان خوزستان گفت: در نيمه نخست سال جاري بيش از 14ميليون قطعه جوجه ريزي در خوزستان صورت گرفته است. محمدرضا حزئبي بيشترين جوجه ريزي را بيش از 2ميليون و 500هزار قطعه مربوط به شهرستان دزفول و كمترين آن را حدود 70هزار قطعه مربوط به شهرستان هويزه عنوان كرد و افزود: بيشترين فعاليت جوجه ريزي در مردادماه و كمترين آن در تيرماه امسال صورت گرفته است.
برگزاري مسابقه پيشگيري سل
سرويس شهرستانها: از سوي اداره بهداشت و پيشگيري از آسيبهاي اجتماعي آموزش وپرورش و به همت بهداشت مدارس شبكه درمان شهرستان اسفراين يك دوره مسابقه طرح پيشگيري از بيماري سل در بين دانش آموزان مقطع راهنمايي و متوسطه در سطح شهر و روستا برگزار شد پس از بررسي هاي لازم به تعداد 14 نفر از دانش آموزان- كه به سؤالات مسابقه پاسخ صحيح داده بودند. هدايايي از سوي سازمان بهداشت جهاني اهدا شد.

 



برگزاري يادواره كشوري شهيد فهميده و شهداي دانش آموز در كرج

كرج- خبرنگار كيهان:
فرمانده سپاه سيدالشهدا(ع) استان تهران از برگزاري يادواره كشوري شهيد فهميده و 36هزار شهيد دانش آموز سراسر كشور را در شهرستان كرج خبر داد.
به گزارش كميته روابط عمومي و تبليغات ستاد يادواره شهيد فهميده و 32هزار شهيد دانش آموز سردار علي فضلي در جلسه مشترك ستاد عالي يادواره با حضور اعضاي كميته ها اظهار داشت: براي اين نهاد حضور در يادواره شهيد فهميده و شهداي دانش آموز موهبتي الهي است و برگزاري اين يادواره، اين رهنمون را با خود دارد كه در باغ شهادت همواره گشوده است.
وي گفت: تمام ظرفيت ها، فضا و امكانات موجود سپاه استان تهران در اختيار برگزاري اين يادواره است و اين نهاد از همه پتانسيل هاي موجود استفاده مي كند تا اين يادواره به نحو احسن برگزار شود.
فرمانده سپاه سيدالشهداء استان تهران تصريح كرد: اين نهاد تمام توان و نيروهاي خود را بسيج مي كند تا نام و ياد 36 هزار شهيد دانش آموز و چهار هزار شهيد فرهنگي ماندگار شود.
فضلي افزود: شهادت شهيد فهميده و ديگر شهداي دانش آموز در هشت سال دوران دفاع مقدس يكي از افتخارات بزرگ تاريخ ايران است و حماسه آنان همواره جاودان باقي خواهد ماند.

 



بهره برداري از ساختمان هشت پايگاه بسيج در شهرضا

سرويس شهرستان ها:
بهره برداري از ساختمان هشت پايگاه مقاومت بسيج سپاه ناحيه شهرضا آغاز شد.
به گزارش روابط عمومي و تبليغات ناحيه مقاومت بسيج سپاه شهرضا براي ساخت اين تعداد پايگاه بسيج كه در زميني به مساحت 2 هزار و 465 متر و زيربناي 5/791 متر مربع احداث شده هزينه اي بالغ بر يك ميليارد و 725 ميليون ريال صرف شده است.
در مراسم افتتاح ساختمان اين پايگاهها كه مسئولان ادارات و نهادها، خانواده شهدا و فرماندهان پايگاهها و مقاومت بسيج حضور داشتند فرماندار شهرضا، پيشرفت هاي كشور را مرهون مقاومت و تلاش ايثارگران و بسيجيان در دوران دفاع مقدس دانست. شايان ذكر است در مرحله اول نهضت پايگاه سازي اين شهر 6 پايگاه مقاومت بسيج با هزينه اي بالغ بر 631 ميليون ريال از طريق كمك هاي مردمي و دولتي احداث شده بود.

 



امنيت حلقه گم شده توسعه هرمزگان

چند روز پيش، سه تن از پرسنل منطقه انتظامي حاجي آباد از توابع استان هرمزگان در كمين اشرار مسلح به شهادت رسيدند. اين حادثه درست پس از هفته نيروي انتظامي اتفاق افتاد. اشرار پس از به شهادت رساندن مأموران، با استفاده از تاريكي شب از صحنه گريختند. اينكه استان هرمزگان و مركز آن به عنوان مهمترين شهر بندري، نقش به بسزايي در اقتصاد و تجارت كشور دارد شكي نيست ولي چرا با وجود راهبردي بودن اين استان ساحلي، شاخصه ها و ضريب امنيت آن، قابل قبول نبوده و نيست جاي پرسش دارد. بندرعباس با داشتن مراكز مهم صنعتي، تجاري، بازرگاني و نزديكي به تنگه هرمز و كشورهاي حاشيه جنوبي خليج فارس، از نظر انتظامي و امنيتي به هيچ وجه در زمره ديگر شهرهاي مشابه نيست و شهروندان آن از نبود امنيت كافي گلايه مندند. تني چند از شهروندان بندرعباس با حضور و يا تماس تلفني با سرپرستي مؤسسه كيهان در هرمزگان نسبت به كاهش امنيت در شهر معترض بودند. زورگيري، كيف قاپي، سرقت، توزيع موادمخدر و فراواني مشروبات الكلي و دسترسي آسان به آن از جمله نكاتي بود كه شهروندان از مسئولان و دست اندركاران تأمين امنيت و نظم عمومي، خواستار رسيدگي شدند. اينكه در روز روشن و در معابر عمومي، جلوي رهگذران گرفته شود و اموال آنان به زور به سرقت برود، نه زيبنده است و نه قابل قبول. تأمين امنيت و انتظام شهر، اصلي ترين برنامه، هدف و مأموريت نيروي انتظامي است و صد البته در اين راستا، اين نيروي خدوم و تلاشگر، اقداماتي را انجام داده كه جاي سپاس و قدرداني دارد اما براي تكميل كارنامه افتخارات نيروي انتظامي در استان هرمزگان و تأمين امنيت پايدار، كارهاي نشده زيادي هست كه بايد به سرانجام برسد.
بندرعباس- احمد پايدار

 



رسانه هاي منتقد شوراي شهركرد به جلسه معارفه شهردار جديد دعوت نشدند

شهركرد- خبرنگاركيهان:
رئيس شوراي اسلامي شهركرد از دعوت خبرنگار كيهان براي پوشش خبري مراسم معارفه و توديع شهرداران جديد و سابق اين شهر خودداري كرد.
فيروز اميرخاني تنها آن دسته از خبرنگاراني را به مراسم يادشده دعوت كرده است كه همسو و هماهنگ با جناج سياسي وي هستند.
يك مقام مسئول در استان چهارمحال و بختياري كه نخواست نامش فاش شود از اينكه تنها خبرنگاران رسانه هاي خاص به مراسم توديع و معارفه شهرداران جديد و سابق شهركرد دعوت شده اند گلايه كرد و گفت: شوراي اسلامي و شهردار ي شهركرد بايد كليه خبرنگاران روزنامه هاي كثيرالانتشار، هفته نامه هاي محلي و خبرگزاري هاي استان رابراي انعكاس هرچه بهتر خبر مراسم يادشده دعوت مي كرد اما اينكه خبرنگاران را گلچين و صرفا برخي از آنان را براي شركت درمراسم مورد اشاره دعوت كنند اين شيوه صحيح و اصولي نيست.
وي با اشاره به اينكه اين گلايه خود را به اطلاع رئيس شوراي اسلامي خواهدرساند افزود: اگر شوراي اسلامي و شهرداري شهركرد با همه خبرنگاران تعامل داشته باشد قطعا در ارائه خدمات هرچه بيشتر به مردم و عمران و آباداني شهر موفق تر خواهدبود.
خبرنگاركيهان درحالي به جلسه توديع و معارفه يادشده دعوت نشده كه تاكنون به نحو مطلوب اخبار و رويدادهاي شوراي اسلامي و شهرداري شهركرد را انعكاس داده است و نقش موثري در طرح مسائل اساسي و مهم به مردم داشته و دارد.
گفتني است دكتر اردشير نوريان شهردار جديد شهركرد است.

 



سد مخزني سورال در كردستان امسال آبگيري مي شود

دهگلان- خبرنگاركيهان:
مديرعامل شركت آب منطقه اي كردستان از عزم دولت براي تكميل طرح هاي سدسازي در كردستان خبر داد و گفت با بهره برداري ازسدهاي دردست ساخت تحولي اساسي در كشاورزي اين استان ايجاد خواهدشد.
«عبدالله مشيرپناهي» درجريان بازديد از سد مخزني «سورال» در شهرستان دهگلان با اشاره به اينكه امسال آبگيري اين سد آغاز مي شود گفت: ساخت سد سورال تاكنون 170 ميليارد ريال هزينه داشته است و سال آينده به طور كامل به بهره برداري مي رسد.
وي افزود: با ساخت اين سد هزار و 200 هكتار از زمين هاي ديم شهرستان دهگلان تحت پوشش شبكه آبياري قرار خواهدگرفت.
وي با اشاره به ظرفيت 11ميليون مترمكعبي سد گفت: هدف از ساخت سد مخزني سورال تامين آب كشاورزي بخشي از دشت هاي سورال و سيس، كنترل و تنظيم جريان آب رودخانه گزگزاره، توسعه كشاورزي وبهبود وضع دامداري منطقه است.
سد مخزني سورال در سه كيلومتري روستايي به همين نام در شهرستان دهگلان قرار دارد.

 



19 دستگاه شتابگر زلزله در استان مركزي نصب شد

استاندار استان مركزي گفت: 19 دستگاه شتابگر اطلاع رساني سريع وقوع زلزله در استان مركزي نصب شده است.
علي اكبر شعباني فرد در مراسم رژه و مانور امدادي و افتتاح نمايشگاه هفته ملي كاهش اثرات بلاياي طبيعي در اراك افزود: اين دستگاه ها كه به شبكه زلزله نگاري كشور متصل است با هزينه دو ميليارد دلار در پايگاه لرزه نگاري ورچه واقع در محور اراك - خمين راه اندازي شده است.
وي از تشكيل مديريت بحران در راستاي ساماندهي هرچه بهتر حادثه هاي احتمالي خبر داد و اضافه كرد: پيشگيري، كنترل، امداد و نجات اهداف اين سازمان است و كليه NGOهاي حمايتي، امدادي و غيره را تحت يك سازماندهي مشخص در مي آورد.
استاندار مركزي با بيان اينكه از تشكيل اين سازمان يكسال مي گذرد اظهار داشت: پيشگيري از سيل، آتش آسوزي، خشكسالي، غرق شدگي، تصادفات جاده اي، اطلاع رساني از وقوع زلزله و طوفان و تمامي كمك هاي امداد و نجات در تمام نقاط استان و ارسال گزارش كشوري از وظايف مديريت بحران است.
شعباني فرد سياست دولت نهم و دهم را پيشگيري و آموزش عبور از بحران توصيف كرد و افزود: در همين راستا سالانه چهار تا پنج هزار واحد مسكوني روستايي در استان نوسازي و بازسازي مي شود و هر سال 14 ميليارد تومان بابت مقاوم سازي و نوسازي مدارس استان اختصاص مي يابد.
در ادامه اين مراسم مديرعامل جمعيت هلال احمر استان مركزي با اشاره به نقش موثر آموزش در كاهش بلاياي طبيعي اظهار داشت:
با بالا بردن ميزان آگاهي افراد در نحوه برخورد با حوادث، مي توان ميزان خسارت هاي ناشي از حوادث را كاهش داد.
حسين بدخشان زلزله را از جمله حوادث رايج در استان بيان كرد و گفت:با آموزش هر نفر، 10 درصد از اثرات زيان بار زلزله كاهش مي يابد.
گفتني است، در اين مراسم ضمن انجام رژه و مانور نيروهاي امدادي جمعيت هلال احمر، نمايشگاه هفته ملي كاهش اثرات بلاياي طبيعي نيز افتتاح شد.
اين مانور با حضور يكهزار و 500 نفر و مشاركت نيروهاي اطفاي حريق، امداد جاده اي، امدادهوايي، اسكان و تغذيه ضروري جمعيت هلال احمر، آتش نشاني، اورژانس و نيروي انتظامي اين استان برگزار شد و نيروهاي هلال احمر با ايجاد كمربند ايمني و انتظامي به امدادرساني و كمك به مصدومان فرضي حوادث و بلاياي طبيعي احتمالي پرداختند.

 



راه اندازي مركز تحقيقات بادام زميني در آستانه اشرفيه

رشت -خبرنگاركيهان:
افزون بر 90درصد از بادام زميني كشور در شهرستان آستانه اشرفيه توليد مي شود.
اين مطلب در نخستين جشنواره بادام زميني كه درپارك ساحلي شهرستان آستانه اشرفيه برگزار گرديد اعلام شد.
استاندار گيلان دراين مراسم با تاكيد بر بهره گيري كامل از ظرفيتهاي استان در بخش كشاورزي تصريح كرد: با توجه به نياز كشور به روغن نباتي، بادام زميني از جمله دانه هاي روغني با ارزش محسوب مي شود كه افزايش سطح زير كشت و نيز ايجاد صنايع تبديلي براي استفاده بهينه از اين محصول از جمله ضروريات است.
وي از آستانه اشرفيه به عنوان يكي از قطب هاي مهم توليد اين محصول دركشور نام برد و بر توسعه هرچه بيشتر توليد بادام زميني دراستان تاكيد كرد.
به گزارش خبرنگار ما، باباخاني فرماندار آستانه اشرفيه نيز با اعلام اينكه بادام زميني توليدي در اين شهرستان از كيفيت منحصر بفردي دركشور برخوردار است گفت: درحال حاضر بيش از 90درصد بادام كشور درآستانه اشرفيه توليد مي شود.
وي اظهار اميدواري كرد با اقدامات انجام شده بزودي مركز تحقيقات بادام زميني دراين شهرستان راه اندازي شود.
درپايان اين مراسم از 10 كشاورز نمونه بادام كار شهرستان آستانه اشرفيه با اهداي جوايزي تجليل شد.

 



استاندار اصفهان از ساخت باند دوم محور بادرود- كاشان خبر داد

بادرود- خبرنگار كيهان:
استاندار اصفهان از جاده حادثه خيز بادرود- كاشان ديدن كرد.
ذاكر اصفهاني در اين بازديد كه مديران راه و ترابري و حوادث غيرمترقبه استان اصفهان وي را همراهي مي كردند گفت: مقرر شده است كه بالغ بر 250 ميليارد ريال اعتبار براي احداث و تكميل باند دوم محور بادرود- كاشان به طول 55 كيلومتر اختصاص يافته و كار احداث اين جاده از سال آينده آغاز شود.
وي گفت: ملاك ما براي انتخاب مديران ملاك خطي و جناحي نيست و استانداري وارد منازعات سياسي كه بيشتر فرسايش نيرو و اتلاف وقت به همراه دارد نخواهد شد و بيشتر براساس كارآمدي و شايستگي افراد عمل خواهيم كرد. وي افزود: جابه جايي و تغيير مديران استان به معناي جلب رضايت بيشتر مردم استان از عملكرد دولت در رفع مشكلات و محروميت ها خواهد بود و مديراني كه نتوانسته اند در طول فعاليت خود رضايت مردم را جلب كنند تغيير خواهند كرد.
ذاكر اصفهاني در پاسخ سؤال خبرنگار كيهان مبني بر اينكه شهرستان نطنز به شهرستان سرپرستها معروف است و تعداد 22 ادارات آن به صورت سرپرستي اداره مي شوند، گفت بنده از اين موضوع اطلاعي نداشتم و به طور قطع اين موضوع را پيگيري خواهم كرد و وقتي بحث از سرپرست مي شود اقتدار كامل براي انجام وظايف و تكاليف وجود ندارد و استانداري اين نقيصه را كه در شهرستان نطنز و بادرود وجود دارد، ترميم و جبران كرده و از مديران مقتدر كه با پشتوانه و پشتگرمي بيشتري بتوانند در خدمت مردم باشند، استفاده مي كند.
وي بحران آب را يكي از مشكلات اساسي امروز استان اصفهان دانست و گفت كه براي رفع اين مشكل تلاش خواهد كرد.

 



رئيس كل دادگستري كرمانشاه: امنيت امروز ايران مرهون مديريت خوب رهبر انقلاب است

كرمانشاه- خبرنگار كيهان:
رئيس كل دادگستري كرمانشاه گفت: خدا را شاكريم كه در كمال امنيت و آرامش به سر مي بريم و اين آرامش مرهون خون پاك شهدا و مديريت و رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب است.
اللهيار ملك شاهي در جريان بازديد از يك كارخانه كاشي سازي با بيان اين مطلب افزود اگر رهبري حكيمانه آيت الله خامنه اي نبود امروز ما براي جزئي ترين نيازهاي خود محتاج بيگانگان بوديم.
وي در ادامه به وضعيت امنيتي استان كرمانشاه اشاره كرد و گفت: وضعيت امنيتي استان هم اكنون خوب است و اين ثبات امنيتي باعث شده تا سرمايه گذاران با رغبت خاصي در اين استان سرمايه گذاري كنند.
قابل ذكر است كارخانه كاشي كاژه كرمانشاه در زميني به مساحت 12 هكتار و سرمايه گذاري معادل 700 ميليارد ريال در شهرستان اسلام آباد غرب درحال احداث است.

 



بهره برداري از 14 پروژه در جزيره هرمز

قشم- خبرنگار كيهان:
در سفر كوتاه مدت رئيس سازمان تربيت بدني كشور به جزيره هرمز 14 پروژه ورزشي و غيرورزشي به بهره برداري رسيدند.
«علي سعيدلو» و هيئت همراه در سفر 3 ساعته خود به جزيره هرمز 4 پروژه ورزشي مثل سالن ورزشي سقف كوتاه آقايان، سالن ورزشي بانوان و زمين ورزش ساحلي را افتتاح كرد. بنابراين گزارش، پروژه هاي غيرورزشي كه در اين سفر مورد بهره برداري قرار گرفتند عبارتند از سالن چندمنظوره كوثر، خوابگاه پسران، دبيرستان 6 كلاسه، واحد توليد آب شيرين، مجموعه گردشگري هرمز، فاز اول جاده دور جزيره، پاركينگ قايق ها، چهار واحد مسكوني سازماني شبكه بهداشت و درمان، محوطه فرود بالگرد اورژانس شبكه بهداشت و تجهيزات آزمايشگاهي.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14