(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 9 آبان 1388- شماره 19499
 

فرمانده نيروي انتظامي كشور: پليس با هر نوع حركت براندازي مقابله مي كند
جانشين فرمانده ناجا: نيروي انتظامي براي تامين امنيت اقتصادي تلاش مي كند
طي 6 ماهه اول سال انجام شد پرداخت 108 ميليارد تومان اعتباربه متروي تهران
كشف يك ميليارد تومان كالاي قاچاق در فرودگاه هاي كشور
بررسي موضوع كنترل فرآورده هاي غذايي در دادستاني كل كشور
حكم اعدام براي 3 نفر از متهمان حوادث پس از انتخابات صادر شد
رئيس پليس راهور تهران: 3 ميليون خودرو بيش از ظرفيت در تهران تردد مي كنند
توزيع 45 روزه داروي آنژي پارس با قيمت 180 هزار تومان
شركت رايگان دانش آموزان نيازمند در كلاس هاي فوق برنامه
معاون پژوهشي وزير آموزش و پرورش: سلسله شاهنشاهي از كتاب هاي درسي تاريخ حذف شد
با حمايت كميته امداد امام خميني ره انجام شدآغاز زندگي مشترك 12 هزار زوج
آغاز احداث تونل اميركبير در قلب تهران
اسكان زائران مشكوك به آنفلوآنزا در «اتاق ايزوله»
10 هزارمين خون بندناف ذخيره سازي شد
حوادث كوتاه از كشور
ورود كودكي كه آيات قرآن روي بدنش پديدار مي شود به مسكو



فرمانده نيروي انتظامي كشور: پليس با هر نوع حركت براندازي مقابله مي كند

تبريز-خبرنگاركيهان:
فرمانده نيروي انتظامي كشور گفت: پليس به طور جدي با هر نوع حركتي در راستاي براندازي مقابله خواهد كرد.
سرتيپ اسماعيل احمدي مقدم كه پنج شنبه در حاشيه تجليل از فرماندهان نمونه نيروي انتظامي در آذربايجان شرقي سخن مي گفت، افزود: پليس به طور مصمم از مشروعيت نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران دفاع مي كند.
وي گفت: بعضي ها در زمان انتخابات، با حمايت خارجي، به دنبال ايجاد بحران و ناامني بودند و به ماموريت پليس در ضرورت حفظ آرامش بي توجهي مي كردند.
احمدي مقدم تاكيد كرد كه بعضي از جريانات سياسي به دنبال كشاندن پليس به حاشيه ها- به دليل برخورد با اخلال گران نظم و آرامش هستند.
وي خاطر نشان ساخت: اين عده در خارج و داخل كشور، به قوانين بي توجه هستند و مي خواهند بدون مجوزهاي قانوني، دست به تجمعات بزنند و پليس نيز وظايف قانوني خود را انجام خواهد داد.
وي تصريح كرد: هيچ فرد پليس و يا غيرپليسي، حق دخالت در حريم خصوصي مردم را ندارد. آمران به معروف و ناهيان از منكر، بايد خودشان آگاه و مقيد به امر به معروف و نهي از منكر باشند و به آن عمل كنند، در غير اين صورت آنان كه امر به معروف و نهي از منكر مي كنند، كارشان بي ثمر خواهد بود.
رئيس پليس كشور خاطر نشان كرد: پليس، تحت تاثير جوسازي ها قرار نمي گيرد. وي در بخش ديگري از اظهارات خود گفت: در زمان انتخابات، بعضي ها حدود و حريم ها را رعايت نكردند و با حمايت هاي خارجي، سعي كردند بحران به وجود بياورند. هدف ما، حفاظت و حراست از آزاديهاي شرعي و قانوني است و در اين راه به طور جد پايبند به قوانين هستيم. وي افزود: پليس، با توجه به اين كه در نظامي است كه آن نظام، مبتني بر اسلام بوده و در اين نظام بنا شده است، مي بايست حافظ ارزش هاي ديني باشد.
احمدي مقدم ادامه داد: حركت پليس، با هدف افزايش ضريب امنيت كشور، در مسير و جهت دانايي، همدلي و همراهي با مردم و نيز افزايش تعاملات شايسته با مردم انجام مي شود.
وي با اشاره به فعاليت هاي پليس آذربايجان شرقي و وجود امنيت و آرامش شايسته در جريان انتخابات رياست جمهوري در اين استان، كسب رتبه برتر توسط پليس محلي را، نتيجه همكاري و هماهنگي جامعه و پليس دانست و گفت: اين سياست و رويه، موجب تقويت امنيت و آرامش استاني نيز است.

 



جانشين فرمانده ناجا: نيروي انتظامي براي تامين امنيت اقتصادي تلاش مي كند

ساري- خبرنگار كيهان:
نيروي انتظامي با برنامه ريزي هدفمند براي تامين امنيت اقتصادي در كشور تلاش مي كند.
جانشين فرمانده انتظامي كشور با اظهار اين مطلب در جمع يگان هاي انتظامي شركت كننده در رزمايش بزرگ پيامبر اعظم(ص) در مازندران افزود: ناجا در برخورد قاطعانه با قانون شكنان كوتاه نخواهد آمد.
سرتيپ پاسدار احمدرضا رادان با تاكيد بر عزم اين نيرو در برقراري نظم و امنيت عمومي افزود: تامين امنيت اقتصادي در جامعه يكي از ماموريت هاي ذاتي ناجا به شمار مي رود.
وي اضافه كرد: ناجا در مسير قانون حركت مي كند وي نيروي انتظامي را حافظ امنيت و آزادي در كشور دانست و افزود: پرسنل نيروي انتظامي با عشق راستين به ولايت فقيه در راه خدمت رساني صادقانه به مردم گام برمي دارد.
رادان با يادآوري ايمان راسخ نيروهاي انتظامي خاطرنشان كرد: نيروي انتظامي به احدي اجازه نمي دهد تا كوچكترين خدشه اي به نظام اسلامي وارد كند.وي تعامل مثبت و سازنده با اقشار مختلف مردم را رويكرد اساسي نيروي انتظامي بيان كرد و افزود: ناجا با توجه به اين رويكرد در كاهش ناهنجاري هاي اجتماعي و پايين آمدن آمار تصادفات در كشور موفقيت داشته است.
گفتني است رزمايش بزرگ پيامبر اعظم(ص) با شركت يگان هاي سازمان يافته نيروي انتظامي به مدت 2 روز در مازندران برگزار شد.

 



طي 6 ماهه اول سال انجام شد پرداخت 108 ميليارد تومان اعتباربه متروي تهران

دبير شوراي عالي ترافيك گفت: 230 ميليارد تومان اعتبار در بخش عمران براي مترو در نظر گرفته شده كه از اين مقدار در شش ماهه اول سال جاري 108 ميليارد تومان پرداخت شده است.
علي لطفي زاده در گفت وگو با فارس با اشاره به اينكه مسئوليت مترو برعهده مديريت شهري است، گفت: در شهرداري تهران نفر يا مجموعه اي نداريم كه مشكلات را گزارش دهند.
دبير شوراي عالي ترافيك ادامه داد: شنيده ها حاكي است كه شهرداري تهران اعلام كرد، نداشتن اعتبارات باعث بروز مشكل شده است.
وي اظهار داشت: انتظار ما از شهرداري تهران اين است كه خوب در اين زمينه مديريت و رضايت مردم را جلب كنند.
وي با اشاره به اينكه تلاش مي كنيم به شهرداري تهران كمك كنيم، گفت: مترو با سرمايه گذاري عمده دولت و شهرداري ساخته شده و انتظار ما اين است كه در زمان بهره برداري بحث نبود اعتبار و مشكلات و غيره مطرح نشود.
دبير شوراي عالي ترافيك افزود: قبلاً اعلام كرديم انتظار ما اين است كه بهره برداري از اين سرمايه گذاري عظيم به طور مطلوب انجام تا رضايت مردم حاصل شود.لطفي زاده بيان كرد: اگر مشكلاتي وجود دارد و شهرداري تهران نمي تواند خدمات بهتري ارائه دهد اعلام كند تا تصميم گرفته شود.
وي درباره اعتبارات مترو گفت: اعتبارات براساس قانون انجام مي شود و بيشتر از آن نمي توانيم اعتباري تخصيص دهيم.
دبير شوراي عالي ترافيك با اشاره به آخرين جلسه اين شورا با مسئولان شهرداري گفت: در قانون بودجه، دولت بايد حدود 30 ميليارد تومان در يارانه بليت اتوبوس و مترو كمك كند كه سهم تهران 11 ميليارد تومان بوده است كه تا پايان هفته گذشته 4 ميليارد و 600 ميليون تومان آن پرداخت شده است.
وي گفت: همچنين 230 ميليارد تومان اعتبار در بخش عمران در نظر گرفته شده كه از اين مقدار در شش ماهه اول سال جاري 108 ميليارد تومان پرداخت شده است.
لطفي زاده با بيان اينكه از 2 سال قبل قرارداد 455 دستگاه واگن توسط شهرداري و با كمك دولت منعقد شده است، گفت: اين واگن ها براي خطوط 1 و 2 و تعدادي نيز براي خطوط 5 خريداري شده است.
وي گفت: بخشي از اين واگن ها وارد و بخشي نيز بزودي وارد مي شوند.
دبير شوراي عالي ترافيك با اشاره به نارضايتي مردم از تاخيرهاي فراوان و افزايش سر فاصله قطارها، از مسئولان شهرداري خواست كه اين مشكل را هرچه سريعتر برطرف كنند.
لطفي زاده با اشاره به اينكه روزانه يك ميليون و 400 تا يك ميليون و 500 هزار نفر از مترو استفاده مي كنند، گفت: اگر مردم نتوانند از مترو استفاده كنند ظرفيت رو زميني پاسخگوي اين تعداد مسافر نيست.
وي افزود: انتظار ما اين است كه شهرداري تهران اين مشكل را برطرف كند تا اين سوءتفاهم پيش نيايد كه دوستان در مديريت اين بخش ضعيف هستند و نمي توانند از عهده كار برآيند.

 



كشف يك ميليارد تومان كالاي قاچاق در فرودگاه هاي كشور

رئيس پليس فرودگاه هاي كشور از كشف كالاي قاچاق يك ميليارد توماني شامل فرش، كتب خطي، مجسمه هاي نفيس و آثار باستاني در فرودگاه هاي كشور خبر داد.
سردار حيدري گفت: سال گذشته در حج تمتع 327 نفر از حجاج كه مواد حمل كرده بودند دستگير شدند كه از اين تعداد 89 نفر زن و 238 نفر مرد بوده اند و از اين افراد شش كيلو و 574 گرم ترياك كشف شد. همچنين در حج عمره سال گذشته 761 هزار و 678 نفر شركت داشتند كه يك هزار و 16 نفر از آنها به علت حمل مواد دستگير شده اند.
وي افزود: سال گذشته 16 ميليون و 700 هزار مسافر طي 135 هزار و 780 پرواز داخلي و 4 ميليون و 582 مسافر خارجي طي 29 هزار و 751 پرواز، مسافرت كرده اند. همچنين از مسافران خارجي يا اتباع بيگانه از كشورهاي فيليپين، بنگلادش، قطر و تايلند حدود 488 كيلوگرم مواد مخدر كشف شده است كه مقدار 307 كيلوگرم شيشه، 109 كيلوگرم ترياك و 29 كيلوگرم كراك بوده است و در همين راستا 3 هزار و 319 نفر دستگير شدند كه از اين تعداد 409 نفر زن بوده است.
حيدري به وضعيت سرقت در فرودگاه ها اشاره كرد و افزود: از آنجا كه كنترل خاصي در محوطه فرودگاه ها صورت مي گيرد، سرقت كم اتفاق مي افتد. چنانكه در سال گذشته 42 سرقت در كل فرودگاه هاي كشور رخ داده كه 36 مورد آن كشف شده است. وي افزود: امسال نيز 34 مورد سرقت در فرودگاه هاي كشور رخ داده كه 59 نفر سارق آنها دستگير شده اند.

 



بررسي موضوع كنترل فرآورده هاي غذايي در دادستاني كل كشور

معاون دادستان كل كشور گفت: توليدكنندگان اقلام پروتئيني و غذايي استانداردهاي قانوني را در جهت تأمين امنيت غذايي ملاحظه كنند.
ناصر سراج در گفتگو با مهر از بررسي موضوع اعلام نتايج كنترل فرآورده هاي پروتئيني (سوسيس و كالباس) در دادستاني كل كشور خبر داد و گفت: در اين جلسه كه با حضور مديركل استاندارد استان تهران و دبير انجمن صنايع فرآورده هاي گوشتي تشكيل شد موضوع اعلام نتايج كنترل فرآورده هاي پروتئيني (سوسيس و كالباس) مورد بررسي قرار گرفت و بر رعايت مقررات و ضوابط استاندارد در همه زمينه ها به خصوص صنايع غذايي تأكيد شد.
اين اظهارات در حالي از سوي سراج مطرح مي شود كه چندي پيش وزارت بهداشت اعلام كرد تعدادي از واحدهاي توليد كننده فرآورده هاي گوشتي به صورت غير مجاز اقدام به استفاده از گوشتهاي كله گاوي در توليد سوسيس، كالباس و كنسروهاي گوشتي مي كنند.
معاون دادستان كل كشور در ادامه تصريح كرد: مواد غذايي نقش غيرقابل انكاري در حفظ منافع و سلامت جامعه دارد و انتظار مي رود توليد كنندگان اقلام پروتئيني و غذايي، استانداردهاي قانوني وملاحظات حوزه سلامت را در جهت تأمين امنيت غذايي ملاحظه كنند.
سراج با تأكيد بر ضرورت تعامل بين دستگاههاي مسئول در جهت صيانت از سلامت شهروندان و جلوگيري از تضييع حقوق عمومي در عرصه سلامت و بهداشت مواد غذايي خاطرنشان كرد: بخش هاي مرتبط با حوزه غذايي شهروندان به خصوص توليدكنندگان، وارد كنندگان و بخشهاي نظارتي بايد در جهت ارتقاء و استانداردسازي محصولات اهتمام ورزند.
معاون دادستان كل كشور همچنين خواستار برخورد جدي با مقصران و كساني شد كه با اهمال و قصور سلامت شهروندان را به خطر مي اندازند.

 



رئيس كل دادگستري استان تهران خبر داد
 حكم اعدام براي 3 نفر از متهمان حوادث پس از انتخابات صادر شد

رئيس كل دادگستري استان تهران اعلام كرد: دادگاه براي يك عضو گروهك منافقين و 2عضو ديگر انجمن پادشاهي ايران حكم اعدام صادر كرده است.
سيدعليرضا آوايي در گفت وگو با فارس گفت: مقايسه حكم اعدام اين 3 نفر با ديگر متهمان حوادث پس از انتخابات، جفا در حق كساني است كه رابطه خوبي با نظام دارند و هدفشان چيز ديگري بود. وي اظهار داشت: ممكن است جواني به دليل نگرش خاص خود و در راستاي علاقمندي به نظام در تجمعات شركت كرده باشد، اين فرد ضدانقلاب نيست و نمي توان وي را در كنار منافقان و ضدانقلاب ها قرار داد، چنين اقدامي معقول نيست.
آوايي تاكيد كرد: 3 نفر مذكور حتي اگر حوادث پس از انتخابات هم به وجود نمي آمد، اقدامات خرابكارانه عليه نظام مقدس جمهوري اسلامي را انجام مي دادند.
گفتني است روابط عمومي دادگستري استان تهران پيش از اين اعلام كرده بود، حكم اعدام صادره براي اين افراد غيرقطعي بوده و قابل تجديدنظرخواهي در ديوان عالي كشور است.

 



رئيس پليس راهور تهران: 3 ميليون خودرو بيش از ظرفيت در تهران تردد مي كنند

سرهنگ سيدهادي هاشمي گفت: هم اكنون 3 ميليون و105 هزار خودرو بيش از ظرفيت در پايتخت در حال تردد هستند.
رئيس پليس راهور تهران در گفت وگو با برنا افزود: تهران در حال حاضر ظرفيت تردد 775 هزار دستگاه وسيله نقليه با سرعت 30كيلومتر را دارد اما با توجه به پارك 380 هزار خودرو در دو باند خيابان ها اين ظرفيت به 495 هزار خودرو با سرعت 30كيلومتر كاهش يافته است.
وي ادامه داد: هم اكنون سه ميليون و600 هزار خودرو در پايتخت وجود دارد كه در صورت فعاليت يك دوم خودروها،
2/3معابر شهري بيش از ظرفيت زير بار ترافيكي قرار خواهند داشت. در حال حاضر تهران گنجايش اين مقدار خودرو را ندارد و در آينده اي نزديك با اين حجم ورود خودرو، خيابان هاي تهران قفل خواهند شد.هاشمي تنها راهكار كاهش ترافيك را استفاده از وسايل حمل و نقل عمومي دانست و تصريح كرد: تفكر حمل و نقل در تهران بايد تغيير كند و به فكر جابه جايي مسافران به جاي خودروها باشيم. اگر در تهران حمل و نقل عمومي محور قرار بگيرد و استفاده از وسايل شخصي محدود شود شاهد كاهش چشمگير ترافيك تهران خواهيم بود.

 



توزيع 45 روزه داروي آنژي پارس با قيمت 180 هزار تومان

داروي آنژي پارس به مدت 45 روز به قيمت 180 هزار تومان به بيماران ديابتي عرضه مي شود.
به گزارش ايرنا، كامران معتمدي معاون بازرگاني شركت پارس روس افزود: داروي گياهي آنژي پارس (ويژه بهبود زخم پاي ناشي از ديابت)، از سال 86 توسط متخصصان داخلي توليد شده و مشابه خارجي ندارد.
وي قيمت فعلي داروي آنژي پارس در داروخانه هاي كشور را 257 هزار تومان عنوان كرد و گفت: اين دارو از 21 تا 25 آبان ماه به مناسبت فرا رسيدن روز جهاني ديابت با قيمت 180هزارتومان در اختيار بيماران ديابتي قرار داده مي شود.
معاون بازرگاني شركت پارس روس گفت: ما با حذف هزينه هاي شبكه توزيع دارو و ارايه 10درصد تخفيف اين دارو را در قالب يك بسته كامل درماني به بيماران ارايه مي دهيم.
وي افزود: اين بسته حاوي سه عدد كرم 30گرمي و 90 كپسول است كه به مدت 45 روز به بيماران ديابتي عرضه مي شود.
به گفته كامراني بيماران مبتلا به ديابت مي توانند با شماره تلفن 88079990 تماس بگيرند و پرونده هاي پزشكي خود را به كارشناسان ارايه كنند تا بتوانند از دي ماه سالجاري اين دارو را با قيمت 213 هزار تومان دريافت كنند.
وي در ارتباط با ارايه اين دارو از طريق بيمه گفت: پيش بيني مي شود مذاكرات ما با شوراي عالي بيمه تا يكماه آينده نتيجه دهد و قيمت اين دارو با استفاده از بيمه ارزانتر از گذشته در اختيار بيماران ديابتي قرار گيرد.

 



شركت رايگان دانش آموزان نيازمند در كلاس هاي فوق برنامه

براساس دستورالعمل نحوه ارائه خدمات آموزشي و پرورشي فوق برنامه در مدارس دولتي، دانش آموزان نيازمند به صورت رايگان از كلاس هاي فوق برنامه مدارس بهره مند مي شوند.
به گزارش روابط عمومي سازمان آموزش و پرورش شهر تهران، براساس اين دستورالعمل خدمات آموزشي و پرورشي فوق برنامه ماده 3 مصوبه هيات وزيران، فعاليت هايي است كه با رعايت مصوبات شوراي عالي آموزش و پرورش علاوه بر برنامه هاي رسمي براي دانش آموزان داوطلب و با نظارت مسئولين مدارس در داخل و خارج از مدرسه قابل ارائه مي باشد.
براساس اين گزارش، تاكيد بر اصل اختياري بودن شركت در كلاس هاي فوق برنامه و اخذ هزينه بعد از شروع سال تحصيل بوده و مناطق در اين خصوص نظارت مستمر و پيگيري لازم را به عمل آورند.
مديران مدارس با تاييد انجمن اوليا و مربيان براي دانش آموزاني كه توان مالي ندارند درصدي تخفيف منظور نمايند و يا آنها را از پرداخت وجه معاف كنند، مجموع اين تخفيف معادل 30 درصد وجوه قابل دريافت از دانش آموزان در نظر گرفته شود.
اين گزارش مي افزايد، ارايه خدمات آموزشي و پرورشي در مدارس دوره ابتدايي، راهنمايي، متوسطه و نظري و هنرستان هاي فني و حرفه اي و كاردانش براساس نرخ حق التدريس مصوب سال تحصيلي 89-88 و در مراكز پيش دانشگاهي بر مبناي 75 درصد كل درآمد و با تشخيص مدير مركز و تاييد معاونت آموزش و نوآوري منطقه است. همچنين ارائه خدمات آموزشي و پرورشي بايد متناسب با امكانات مدرسه باشد و به گونه اي تنظيم و اجرا شود كه با برنامه رسمي اعم از مدت ساعات درسي يا زمان تفريح دانش آموزان لطمه اي وارد نشود.
برگزاري كلاس هاي فوق برنامه با ارايه ساعات درخواستي از واحدهاي آموزشي و كسب مجوز كتبي از كارشناسي هاي دوره تحصيلي مناطق قابل اجراست.
اخذ هرگونه وجه علاوه بر شهريه مصوب تحت هر عنوان از قبيل كلاس هاي تست، نكته، ... وجاهت قانوني ندارد.

 



معاون پژوهشي وزير آموزش و پرورش: سلسله شاهنشاهي از كتاب هاي درسي تاريخ حذف شد

معاون پژوهشي وزير آموزش و پرورش از حذف سلسله شاهنشاهي از كتاب هاي درسي تاريخ خبر داد.
به گزارش فارس، حجت الاسلام محي الدين بهرام محمديان درباره حذف شاهان از كتاب هاي درسي اظهار داشت: شاه را حذف نكرده ايم بلكه سلسله شاهنشاهي را از تاريخ كشور حذف كرده ايم.
معاون پژوهشي وزير آموزش و پرورش ادامه داد: در كتاب هاي درسي و آموزش تاريخ، توجه به رويكرد تحليلي مطرح است.
وي با بيان اين كه رويكرد كتاب هاي درسي توصيفي است، افزود: در حال حاضر دانش آموزان تاريخ هاي مختلف از قبيل تاريخ تولد و مرگ پادشاهان و وقوع يك حادثه تاريخي را به خاطر مي سپارند.
حجت الاسلام محمديان اضافه كرد: به طور معمول ذهن دانش آموزان انباشته از عدد و رقم است در حالي كه معتقديم در آموزش تاريخ بايد به چرايي آن پرداخته شود تا بتواند چراغ راه آينده ما و آينه اي از گذشتگان باشد.وي گفت: در تاريخ به عنوان آينه گذشتگان به نام شاهان نيز اشاره مي شود ولي در كنار آنها مردم نبايد غايب باشند بلكه بايد حضور داشته باشند.

 



با حمايت كميته امداد امام خميني ره انجام شدآغاز زندگي مشترك 12 هزار زوج

همزمان با سالروز ولادت امام هشتم شيعيان، طي دو روز گذشته 12 هزار زوج خانواده كميته امداد امام خميني ره در سراسر كشور زندگي مشترك خود را آغاز كردند.
به گزارش كيهان به نقل از منصور قمشه، مشاور و مديركل دفتر سرپرستي كميته امداد، اين مراسم در تهران در محل دائمي نمايشگاههاي تهران با حضور حجت الاسلام گلپايگاني، رئيس دفتر مقام معظم رهبري و سرپرست كميته امداد برگزار شد.

 



آغاز احداث تونل اميركبير در قلب تهران

شهردار تهران از آغاز عمليات احداث تونل امير كبير در مركز تهران خبر داد.
به گزارش خبرنگار كيهان محمدباقر قاليباف با بيان اينكه تونل امير كبير از سه راه امين حضور به بزرگراه امام علي(ع) در حال احداث، افزود: متراژ اين تونل 800 متر است همچنين دوتونل ديگر نيز در دست طراحي است كه در آينده نزديك اجراي آنها آغاز مي شود.
وي همچنين به نصب تابلوي روز شمار براي پروژه هاي عمراني اشاره كرد و گفت: يكي از مهمترين حقوق شهروندي آگاهي است و اين حق مردم است كه بدانند پولشان چگونه هزينه مي شود قاليباف با بيان اينكه همه بايد بتوانند دسترسي مساوي به اطلاعات داشته باشند، خاطرنشان كرد: در شهرداري سعي كرديم اين اقدام را با نصب تابلوي روز شمار انجام دهيم شهروندان بايد بدانند يك پروژه كي آغاز مي شود و چه زماني به پايان مي رسد.

 



اسكان زائران مشكوك به آنفلوآنزا در «اتاق ايزوله»

رئيس مركز مديريت بيماريهاي واگير وزارت بهداشت از ايجاد «اتاق ايزوله» براي كنترل و پيشگيري از آنفلوآنزاي نوع A در هلتهاي محل اقامت حجاج ايراني در عربستان سعودي خبر داد.
دكتر محمدمهدي گويا در گفتگو با مهر اظهار داشت: اين اقدام به منظور پيشگيري از افزايش موارد ابتلا و جداسازي زائران داراي علائم بيماري صورت مي گيرد.
وي همچنين از افزايش تعداد پزشكان اعزامي به عربستان سعودي خبر داد و گفت: با تمهيداتي كه انديشيده شده، پيش بيني مي شود موارد ابتلا به آنفلوآنزاي A در بين زائران حج تمتع به حداقل برسد.
مسئولان وزارت بهداشت پيش بيني مي كنند امسال 30 درصد حجاج به بيماري آنفلوآنزاي نوع Aكه از حدود 6 ماه پيش به تدريج در جهان فراگير شده است، مبتلا مي شوند.
رئيس مركز مديريت بيماريهاي واگير وزارت بهداشت از كاهش جمعيت اتاقهاي زائران ايراني خبر داد و افزود: براي پيشگيري از شدت ابتلا به آنفلوآنزاي A در بين حجاج ايراني، تصميم گرفته شد كه تعداد زائران در هر اتاق نسبت به سالهاي گذشته كمتر شود.
امسال همچنين جمعي از كارشناسان وزارت بهداشت نيز در بين پزشكان حج تمتع به منظور نظارت بيشتر بر خدمات بهداشتي و درماني به حجاج حضور دارند.

 



10 هزارمين خون بندناف ذخيره سازي شد

10 هزارمين خون بندناف در شركت فناوري بن ياخته هاي رويان ذخيره سازي شد.
به گزارش كيهان به نقل از روابط عمومي پژوهشكده رويان، نمونه هاي ذخيره شده مربوط به استان تهران و 15 استاني است كه دفاتر نمايندگي بانك خون بند ناف در آنها راه اندازي شده است.اين تعداد نمونه در طي چهار سال ذخيره سازي شده كه 60 درصد آن مربوط به نوزادان پسر و 40 درصد مربوط به نوزادان دختر است.اين نمونه ها از سوي شركت بن ياخته جمع آوري مي شود كه تعداد نمونه هاي جمع آوري شده به 10 هزار نمونه رسيده است.شركت بن ياخته هاي رويان در سال 1384 به همت پژوهشكده رويان جهاد دانشگاهي و همكاري سازمان گسترش و نوسازي صنايع راه اندازي شد و در حال حاضر خون بندناف اين شركت تنها مركزي است كه در ايران خدمات مربوط به جمع آوري و ذخيره سازي سلولهاي بنيادي خون بندناف را ارائه مي كند.

 



حوادث كوتاه از كشور

مرگ دو جوان در تصادف
برازجان-خبرنگاركيهان: در اثر برخورد خودرو پژو با پاترول در محور برازجان به آب بخش و در حوالي پل روستاي كلل دو جوان به نام هاي هادي و ميثم جان خود را از دست دادند. يكي از دوستان اين دو جوان نيز كه از سرنشينان پژو بودند دچار خونريزي مغزي شد و به بيمارستان برازجان انتقال داده شد.
كشف تجهيزات ماهواره
تبريز-خبرنگار كيهان: خودرو پژو در سه راهي روستاي بنزين عجب شير با خودرو ديگر برخورد كرد. اين خودرو كه با سرعت غيرمجاز در حركت بود پس از تصادف متوقف و در بازرسي از آن 60 دستگاه شتاب ماهواره و تعدادي ديگر تجهيزات ماهواره از داخل آن كشف شد. راننده خودرو به اتهام توزيع تجهيزات ماهواره دستگير شد.
تعطيلي سه مدرسه
رشتخوار- خبرنگاركيهان: براي پيشگيري از بيماري آنفلوانزاي خوكي سومين مدرسه در اين شهر تعطيل شد. اين مدارس به علت ابتلا 15 درصد از دانش آموزان آن به آنفلوانزي فصلي و عادي تعطيل شدند.
دستگيري دو آدم ربا
دزفول-خبرنگاركيهان: دو آدم ربا كه مبادرت به ربودن پيرمرد 63 ساله اي در دزفول كردند ربايندگان براي آزادي پيرمرد درخواست 2 ميليارد و 600 ميليون ريال وجه نقد را كرده بودند. پليس با شناسايي مخفي گاه آدم ربايان، آنها را دستگير و فرد ربوده شده را آزاد كردند. خودرو پژوي پارس فرد ربوده شده و دو عدد گوشي تلفن همراه ربايندگان كشف شد.
3 كف زن در دام پليس
طبس-خبرگزاري فارس: 3 كف زن كه اقدام به كف زني مبلغ 6 ميليون ريال از شخصي در مقابل بانك كشاورزي طبس كرده و با خودرو پرايد متواري شده بودند در حوالي پاسگاه انتظامي اصفهك متوقف و يكي از متهمان اقدام به فرار كرد متهم فراري پس از يك ساعت تعقيب به همراه دو نفر ديگر دستگير شدند.
شناسايي كوله كش ها با رادار
مهريز-خبرگزاري فارس: پليس مهريز با استفاده از سيستم رادار موفق به شناسايي و دستگيري دو كوله كش شدند. كوله كش ها با مشاهده پليس با رها كردن كوله هاي خود متواري شدند اما يكي از آنها دستگير و از وي 40 كيلوگرم ترياك كشف شد. يك دستگاه خودرو زانتيا نيز كه در جاده منتظر متهمان بود متوقف و راننده آن دستگير شد.

 



ورود كودكي كه آيات قرآن روي بدنش پديدار مي شود به مسكو

كودك 9 ماهه داغستاني كه روي بدن او بطور عجيبي آياتي از قرآن پديدار مي شوند، به مسجد جامع مسكو آورده مي شود.
قضيه از اين قرار است كه: «در مسجد مفتي عين الدين (رئيس شوراي مفتيان روسيه)، خانواده ياكوبوف ها از منطقه كيزليار داغستان را به حضور مي پذيرد. اين كودك كه علي نام دارد و هر از چند گاهي روي بدنش آياتي از قرآن كريم پديدار مي شود، در معرض ديد امت اسلامي، سران ادارات ديني، ديپلمات ها، سفرا و مومنين گذاشته مي شود.»به گفته نيازوف، همه آناني كه مي خواهند، بايد اين امكان را داشته باشند تا به چشم خود نشانه اي كه به خواست خداوند بر بدن علي پديدار مي شود را ببينند.وي در خاتمه گفت:«پس از ديدار، خانواده ياكوبوف ها به داغستان باز مي گردد.»«مدينه ياكوبووا» مادر علي پيشتر به «ريانووستي» گفته بود كه نوشته ها روزهاي دوشنبه و جمعه روي بدن فرزندش پديدار مي شوند و در اين زمان دماي بدن وي به 40درجه مي رسد، او فرياد مي زند و مي گريد. نوشته ها سه روز باقي مي مانند و سپس به تدريج محو مي شوند و جاي آنها نوشته هاي ديگري پديدار مي شوند.نماينده مسجد روستاي محل اقامت اين خانواده نيز سخنان وي را تأييد كرده است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14