(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 12 آبان 1388- شماره 19502
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
توافق دو گروه تنها راه برون رفت افغانستان از بحران
آمريكا چقدر خوبه !...
هرندي خطاب به حاميان فتنه سبز: 24 بزرگتر از 13 است ديكتاتوري نكنيد
نمايندگان مجلس: قوه قضائيه بايد محاكمه موسوي را سريعتر آغاز كند
سردار نقدي: جنبش سبزعلوي در مقابل جنبش سبز اموي خواهد ايستاد
بيانيه سپاه پاسداران درباره 13آبان: آمريكا همچنان دشمن شماره يك ايران اسلامي است
لاريجاني : همه بايد با صداي واحد در راهپيمايي13 آبان شركت كنيم
نمايش فيلم «ترديد» توسط انجمن روزنامه نگاران مسلمان



توافق دو گروه تنها راه برون رفت افغانستان از بحران

كميسيون انتخابات افغانستان «حامد كرزاي» را بعنوان منتخب مردم اين كشور در دور اول انتخابات رياست جمهوري كه در روز 29 مردادماه گذشته برگزار شد، معرفي نمود. اين تصميم دو روز پس از آن اعلام شد كه دكتر عبدالله عبدالله رقيب اصلي حامد كرزاي در دور اول از شركت در رقابت هاي انتخاباتي دور دوم انصراف داد از اين رو عليرغم اعلام رسمي پيروزي كرزاي، ابهامات قابل ملاحظه اي بر سر راه آينده رياست جمهوري افغانستان به وجود آمده است.
دكتر عبدالله اگرچه اعلام نشده ولي عملا كانديداي مركز و شمال افغانستان به حساب مي آيد و در انتخابات از حمايت اكثر نيروهاي بدنه مجاهدين و سران طوايف و قبايل تاجيك برخوردار بود از اين رو انصراف او به نوعي رويارويي شمال با جنوب ارزيابي شده است بيش از همه، رسانه هاي آمريكايي تلاش كرده اند تا انصراف عبدالله و اعلام يك طرفه رياست جمهوري كرزاي از سوي كميسيون انتخابات را آغاز درگيري هاي داخلي افغانستان ارزيابي نمايند. سي ان ان به نقل از عبدالله گفت: «دولت فعلي كرزاي مشروع نيست چرا كه دوره مسئوليت آن در خردادماه به پايان رسيده است.» كريستين امانپور خبرنگاري كه در طول 9 سال گذشته- پس از حمله آمريكا به افغانستان- بعنوان چهره خبري آمريكا در افغانستان شناخته شده است ديروز در مصاحبه با دكتر عبدالله درصدد بود تا انصراف عبدالله را به معناي تحريم انتخابات از سوي او و ساير نيروهاي شمال ارزيابي كند اما دكتر عبدالله با تاكيد گفت از هوادارانش مي خواهد كه در انتخابات شركت كنند چرا كه او برخلاف طالبان انتخابات را تحريم نكرده است. در همان حال هيلاري كلينتون وزير خارجه آمريكا كه تاكنون از بيطرفي آمريكا در انتخابات افغانستان خبر مي داد ديروز رسما به يك طرف منازعه انتخاباتي پيوست و با اشاره به انصراف دكتر عبدالله گفت: كناره گيري عبدالله قانوني بودن انتخابات را زير سؤال نمي برد.
روزنامه نيويورك تايمز نيز بروز تشنج گسترده پس از اعلام پيروزي كرزاي را پيش بيني كرد و نوشت: واشنگتن نگران بروز تشنجات سياسي پس از كناره گيري عبدالله است. از زماني كه دكتر عبدالله از ادامه كانديداتوري انصراف داد رسانه ها و محافل سياسي غرب در يك اقدام هماهنگ پشت سر كميسيون انتخابات افغانستان قرار گرفته اند. در اين بين گوردون براون نخست وزير انگليس از تصميم عبدالله به كناره گيري تجليل كرد و گفت او اين تصميم را با دقت گرفته است. براون سپس گفت دولت كنوني و آينده را مشروع مي دانيم و اميدواريم عبدالله كماكان در گفت وگوي ملي افغانستان شركت داشته باشد.
«كاي آيد» نماينده دبيركل سازمان ملل در امور افغانستان نيز پس از انصراف عبدالله تلاش كرد تا كناره گيري او را كم اهميت جلوه دهد. او طي بيانيه اي رسمي اعلام كرد: «انتخابات دور دوم رياست جمهوري در موعد مقرر برگزار مي شود» او نيز افزود: «تصميم عبدالله به كناره گيري از انتخابات پس از يك دوره طولاني گفت وگو و تفكر به روشني اتخاذ شده است.»
يك روزنامه الكترونيكي روسي نيز در تحليلي كناره گيري عبدالله از انتخابات و اعلام يكجانبه پيروزي كرزاي را مقدمه بروز جنگ داخلي ارزيابي كرد. «ولاديسلاو وارابييف» طي تحليلي در روزنامه «راسيسكاياگازيه» نوشت: «جنگ داخلي موجب تقسيم افغانستان به دو بخش شمالي و جنوبي خواهد شد.»
طي روزهاي گذشته گفت وگوهاي فشرده اي ميان عبدالله و كرزاي از يك سو و پرفسور برهان الدين رباني- رئيس جمهور سابق- و كرزاي از سوي ديگر برگزار شد تا ميان دو نامزد دور دوم انتخابات توافقي صورت گيرد اما اين گفت وگوها به نتيجه اي نرسيد. عبدالله روز چهارشنبه هفته پيش و رباني روز شنبه اين هفته به ديدار كرزاي رفتند تا درباره شروط عبدالله و بسته پيشنهادي او با كرزاي به توافق برسند ولي وقتي دفتر دكتر عبدالله در پايان روز شنبه اعلام كرد كه گفت وگوها به نتيجه نرسيده و فردا عبدالله تصميم خود را اعلام مي كند، مشخص شد كه كرزاي مسير را براي پذيرش بين المللي نتايج اعلام شده دور اول هموار مي بيند كما اينكه واكنش مثبت آمريكا و اروپا به اعلام پيروزي كرزاي از سوي كميسيون انتخابات نشان داد كه كرزاي قبلا توافق بعضي از طرف هاي بين المللي را كسب كرده است.
اما از آن سوي واكنش دكتر عبدالله و هواداران او نشان داد كه از ورود به درگيري و تبديل مناقشه انتخاباتي به منازعه اي اجتماعي و سياسي پرهيز مي كنند. دكتر عبدالله اگرچه قبلا اعلام كرده بود كه دولت كرزاي مشروعيت ندارد ولي پس از اعلام يك طرفه رياست جمهوري كرزاي توسط كميسيون انتخابات به خبرنگاران گفت: مشروعيت و عدم مشروعيت دولت آينده بستگي به نظر يك شخص ندارد، مردم، نمايندگان ملت و نهادهاي باصلاحيت از جمله قوه قضاييه در مورد آن تصميم گيري خواهد كرد.» البته در همان حال 8 نشريه منتقد دولت كه از رياست جمهوري دكتر عبدالله حمايت مي كنند در تحليلي هماهنگ، تشكيل دولتي براي اداره موقت كشور و برگزاري انتخابات را تنها راه برون رفت كشور از بحران سياسي موجود خواندند. اين در حالي است كه قبلا كرزاي نيز از تشكيل دولت موقت و يا تمديد يك ساله دوره رياست جمهوري خود بعنوان راه حل شرايط كنوني اين كشور ياد كرده بود.
اما درباره قانوني يا غيرقانوني بودن اعلام كميسيون انتخابات رياست جمهوري افغانستان ابهاماتي وجود دارد. قانون اساسي جديد افغانستان در اين خصوص ساكت است و تجربه كوتاه سياسي افغانستان در دوره اخير نيز راهي را نشان نمي دهد كه در صورت كناره گيري يكي از دو كانديداي دور دوم انتخابات رياست جمهوري، تكليف انتخابات دور دوم چه مي شود. قانون اساسي اين كشور در ذيل ماده 61 از فصل سوم مي گويد: «هرگاه يكي از كانديداهاي رياست جمهوري در جريان دور اول يا دوم راي گيري و يا بعد از انتخابات و قبل از اعلام نتايج انتخابات وفات نمايد، انتخاب مجدد مطابق به احكام قانون برگزار مي گردد.» بند 4 ماده 17 قانون انتخابات نيز عينا همين مفهوم را مورد تاكيد قرار داده و مي گويد: «هرگاه يكي از كانديداهاي رياست جمهوري دوره اول يا دوم راي گيري و يا بعد از انتخابات و قبل از اعلام نتايج انتخابات وفات نمايد انتخابات مجدد مطابق احكام اين قانون برگزار مي گردد.» با اين وصف قانون اساسي بر اقدام كميسيون انتخابات صحه نمي گذارد.
از سوي ديگر تفسير قانون اساسي افغانستان برعهده «دادگاه عالي قانون اساسي» (كه اصطلاحا استره محكمه خوانده مي شود) است و بر اين اساس كميسيون انتخابات بايد از اين دادگاه كسب نظر مي كرد همانگونه كه براي تمديد دوره سه ماهه رياست جمهوري كرزاي و عدم برگزاري انتخابات در موعد مقرر قانوني- روز اول خرداد- و برگزاري آن در روز 29مرداد از اين دادگاه استفسار كرد اما در اين مورد اين اتفاق نيفتاده است. از سوي ديگر براساس قانون، حامد كرزاي بعنوان رئيس جمهور بايد بلافاصله پس از اعلام انصراف عبدالله «شوراي نظارت بر قانون اساسي» را تشكيل مي داد تا ابعاد و پيامدهاي حقوقي اين كناره گيري و تاثيرات آن بر انتخابات مشخص شود كه اين كار هم نشده است.
حامد كرزاي مي توانست با پذيرش بخشي از خواسته هاي عبدالله زمينه برگزاري انتخابات در روز 16 آبان را فراهم كند ولي با پافشاري بر صلاحيت اعضاي كميسيون انتخابات كه همه از منصوبان وي هستند، عبدالله را به سمت كناره گيري سوق داد. برخي تحليلگران افغاني معتقدند كرزاي علاقه چنداني به برگزاري دور دوم انتخابات نداشت چرا كه در اين صورت او باز هم با آراء كمتري مواجه مي شد و اين مشروعيت حكمراني او را بيش از پيش مخدوش مي كرد انتخابات دور اول افغانستان با مشاركت كمتر از 40درصد از افغاني هاي واجد شرايط برگزار شد و از ميان 9/5ميليون راي ريخته شده به صندوق پس از ابطال 5/1ميليون رأي او تنها 47درصد از آراء را به دست آورد. پيش از آن با شكايت عبدالله از روند برگزاري انتخابات مشخص شد كه در 358 صندوق حدود 1/1ميليون راي به نفع كرزاي تخلف و تقلب صورت گرفته است از اين رو رقيب اصلي كرزاي خواستار تغيير در تيم برگزاركننده انتخابات- كميسيون، سه وزير، وزيران ايالت هايي كه در آن ها تقلب گسترده شده و رئيس پليس- شد.
با كناره گيري كرزاي و اعلام يك طرفه پيروزي كرزاي از سوي كميسيون انتخابات افغانستان وارد دوره تازه اي شده است و به نظر مي رسد كه اگر طرف هاي اين منازعه سياسي به يك راه حل توافقي براي اداره آينده دولت افغانستان نرسند، دامنه مناقشات به سطح قبايل كشيده خواهد شد. اين در حالي است كه نيروهاي ناتو و بخصوص نيروهاي آمريكايي نيز بر ناپايدار بودن شرايط سياسي افغانستان و لزوم افزايش نيروهاي نظامي ناتو در اين كشور تأكيد كرده اند.
عبدالله و كرزاي و هواداران اين دو چند راه حل را در پيش روي دارند:
1- تشكيل دولت موقت توافقي براي برگزاري انتخابات در زمان مناسب 2- سپردن موضوع به لويه جرگه و روي آوردن به راه حلي فراقانوني 3- تن دادن به رياست جمهوري كرزاي براساس يك سند توافقي و تسهيم قدرت بين گروه هاي موجود 4- برگزاري انتخابات دور دوم رياست جمهوري با مشاركت كرزاي و عبدالله يا كرزاي و نفر سوم- رمضان بشردوست كه 20درصد آراء را به دست آورده است 5- برگزاري انتخابات تنها با حضور حامد كرزاي 6- قبول رياست جمهوري كرزاي و معاونت عبداله و تسهيم قدرت. اما در عين حال در يك ارزيابي بايد گفت تشكيل دولت موقت و يا سپردن موضوع به «لويه جرگه» بازگشت به نقطه صفر به حساب مي آيد و يا ناديده گرفتن قانون اساسي اين كشور و دستاوردهاي حقوقي ملت افغانستان توام مي باشد و زير بناي تشكيل دولت بر مبناي قانون را از بين مي برد و اين همان چيزي است كه مطلوب آمريكايي ها نيز مي باشد. تن دادن به راي كميسيون انتخابات بر اساس يك سند توافقي و تسهيم قدرت اگر چه منازعه كنوني را كاهش مي دهد ولي يك راه حل موقت خواهد بود و بطور كلي منازعه را برطرف نمي كند. برگزاري انتخابات با مشاركت كرزاي و عبداله و يا كرزاي و بشردوست هم حداقل در روز 16 آبان ماه منتفي است چرا كه زمان لازم براي برگزاري چنين انتخاباتي در اختيار نيست و عدم برگزاري آن در روز 16 آبان، زمان برگزاري اين انتخابات را تا مدت نامعيني به تعويق مي اندازد.
شايد تنها راه حل مشكل كنوني و بن بست قانوني، روي آوردن به تسهيم قدرت همراه با تقسيم پست رياست جمهوري ميان كرزاي و عبداله باشد. مسير كنوني براي اين راه حل، هموار نيست ولي تجربه 40سال اخير افغانستان و بخصوص رخدادهاي پس از خروج شوروي از افغانستان- 26بهمن 67- تا زمان روي كار آمدن حكومت طالبان در شهريور 1375به دو طرف منازعه سياسي كنوني افغانستان يادآور مي شود كه گروه هاي افغاني راهي بجز توافق و مراجعه به آراء شهروندان ندارند. اگر يكي از اين دو به هر دليلي به بن بست برسد بايد روي ديگري تاكيد مضاعف صورت گيرد و اينك زمان تاكيد بر روي توافق ميان گروه هاي افغاني براي دور نگهداشتن ساحت حقوقي افغانستان از تجاوز جديد نيروهاي مداخله گر غربي است.

 



آمريكا چقدر خوبه !...

عليرضا چخماقي
از قرار معلوم و آن طور كه از ظواهر امر برمي آيد، كارگردان مشهور بين المللي و دستياران داخلي آن ها كه دو فيلم قبلي شان، يعني «بيا آب رو گل آلود كنيم» با موضوع انتخابات و «جونم فداي اسرائيل» با سوژه ي روز قدس، عليرغم هزينه هاي هنگفت و تبليغات وسيع جهاني درنمايش عمومي با شكست فاحشي روبرو شده است، به اميد جبران ناكامي هاي قبلي، قصد دارند سومين قسمت اين دنباله دار كمدي را روانه اكران كنند.
فيلمي با عنوان «آمريكا چقدر خوبه!...» كه همانند دو اثر قبلي، تركيبي است از سينما و تأتر و شركت هاي چند مليتي براي ساختن آن سرمايه گذاري زيادي كرده اند.
بنا به اخبار و شايعات منتشره، بازيگران اصلي «آمريكا چقدر خوبه!...» اگر چه همان سه چهره قبلي هستند و تنها بعضي از بازيگران درجه دو و سه فيلم، يا از بازي كنار گذاشته شده و يا خود از بازي در قسمت سوم فيلم انصراف داده اند، مشكل اصلي تهيه كنندگان فيلم اما به كمبود سياهي لشگر برمي گردد كه با وجود همه تلاش هاي صورت گرفته و حتي پرداخت دستمزدهاي كلان، ديگر رغبتي براي بازي در اين مجموعه فيلم ها از خود نشان نمي دهند. تا جايي كه صحنه پردازان و عوامل فني و هنري فيلم ناگزيرند تعداد اندك سياهي لشگرها را با استفاده از جلوه هاي ويژه سينمايي، چندين و چند برابر نشان دهند.
و سرانجام آخرين خبر درباره فيلم «آمريكا چقدر خوبه!...» اينكه بر سر اين موضوع كه آيا اين مجموعه آثار در ژانر كمدي قرار مي گيرند يا نه، بين سازندگان آن ها و منتقدان هنري اختلاف نظر شديد وجود دارد.
تهيه كنندگان و كارگردانان اين مجموعه فيلم ها، به جد معتقدند كه كارشان در ژانر سياسي- اجتماعي مي گنجد درحالي كه گروهي از منتقدين سينمايي و تأتري، اين آثار را در نوع و قالب كمدي محض مورد ارزيابي قرار مي دهند...
در اين ميان اما تماشاگران، بي توجه به اختلاف نظر فيلمسازان و ناقدان سينمايي، بي صبرانه منتظر ديدن يك فيلم صددرصد كمدي و مفرح با مضمون سياسي هستند كه بنابه پيش بيني، انتظار مي رود آن ها را از خنده روده بر كند...

 



هرندي خطاب به حاميان فتنه سبز: 24 بزرگتر از 13 است ديكتاتوري نكنيد

سرويس سياسي-
پاسخ هاي كوتاه و همراه با متانت صفار هرندي باعث آشفتگي و خشم حاميان موسوي شد و آنان را درمانده و نااميد كرد.
محمدحسين صفار هرندي كه عصر يكشنبه به مناسبت روز 13 آبان به دعوت بسيج دانشجويي دانشگاه خواجه نصير در اين دانشگاه سخن مي گفت، در ابتداي سخنان خود در پاسخ به حاميان فتنه سبز كه شعار «ننگ ما، وزير فرهنگ ما» را سر مي دادند، اظهار داشت: حق با شماست، وزير ارشاد شما اكنون در خارج از كشور است و تعداد همسراني كه اختيار كرده مايه شرم وي شده و اين وزير ارشاد دولت اصلاحات از ترس همسران و اقوامشان، خود به خارج از كشور پناه برده است. دانشجويان حاضر در سالن در اين هنگام با دست زدن سخنان صفار هرندي را تأييد كردند.
هنگامي كه صفار هرندي قصد داشت سخنان خود را آغاز كند حاميان موسوي كانديداي شكست خورده با شعار «يا حسين ميرحسين» سعي داشتند اجازه ندهند تا صفار هرندي سخنراني خود را آغاز كند. ولي صفار هرندي در مقابل اين اقدام آنان اظهار داشت: انشاءالله خداوند به مير حسين موسوي كمك كند تا وي از اين مخمصه خارج شود. وي افزود: اين يا حسيني كه شما سر مي دهيد هماني است كه عده اي در كربلا سر مي دادند تا صداي حسين بن علي(ع) به گوش كسي نرسد.
حاميان ميرحسين موسوي سپس شعار «بسيجي واقعي همت بود و باكري» را سر دادند كه صفار هرندي در پاسخ آنها گفت: همين طور است شهداي واقعي همت، باكري و سردار شوشتري بوده اند. البته شما فقط حاميان بسيجياني هستيد كه به شهادت رسيده اند و اگر همت اكنون زنده بود معلوم نبود شما چه بلايي سر وي مي آورديد اما بايد توجه داشته باشيد همت همان كسي بود كه به عنوان اولين فرمانده در منطقه لبنان حاضر شد و به مبارزه با رژيم صهيونيستي پرداخت.
تسخير لانه جاسوسي بزرگترين افتخار است
وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي سپس به روز 13 آبان اشاره كرد و گفت: روز 13 آبان افتخاري بزرگ براي دانشجويان و دانش آموزان اين مملكت است.
وي با بيان اينكه تسخير لانه جاسوسي آمريكا بزرگترين افتخاري است كه به نام جوانان اين كشور ثبت شده است، گفت: نكته اي كه شايد تاكنون به آن اشاره نشده اين است كه تسخير لانه جاسوسي آمريكا در روز 13 آبان سال 58 براي دومين بار اتفاق افتاد.
اين فعال سياسي توضيح داد: در اوايل ارديبهشت ماه سال 57 گروه هايي از وابستگان چريك هاي فدايي خلق براي تصرف سفارت آمريكا وارد اين سفارت شدند اما وقتي اين خبر به دولت موقت و در نهايت امام راحل رسيد، فوراً دستور دادند كه آنان را از سفارت خارج كنيد. اين در حالي است كه تسخير جاسوس خانه آمريكا توسط دانشجويان حتي مورد تأييد امام راحل نيز قرار گرفت.
هرندي خاطرنشان كرد: اما وقتي خبر ورود دانشجويان پيرو خط امام در 13 آبان ماه به گوش امام خميني(ره) رسيد ايشان فرمودند اين لانه جاسوسي بايد تصرف مي شد. دليل تأييد امام در خصوص اقدام دانشجويان اين بود كه اين دانشجويان در اولين اطلاعيه خود تأكيد كردند كه ما دانشجويان مسلمان پيرو خط امام اين تصرف را انجام داده ايم و خود را با اين عنوان معرفي كردند.
وي در ادامه در واكنش به دانشجونماياني كه با شعار دوربين ها را خاموش كنيد، قصد بر هم زدن جلسه را داشتند، گفت: نكند شما نقشه اي داريد و مي ترسيد كه ضبط شود؟ چرا كه حتي اگر اين دوربين ها نيز خاموش بشود موبايل شخصي افراد را كه نمي شود خاموش كرد.
وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي در ادامه سخنان خود در خصوص اينكه دانشجويان تسخيركننده لانه جاسوسي آمريكا، خود را دانشجويان پيرو خط امام معرفي كردند، اذعان داشت: اين دانشجويان مي خواستند ثابت كنند كه ما دست نشانده قدرت هاي استكباري نيستيم بلكه به خاطر علاقه مندي و منافع كشور محل دسيسه چيني آمريكا را تسخير كرده ايم.
صفار هرندي همچنين در واكنش به اقدام طرفداران موسوي كه پشت به تريبون كرده و شعار «يا حسين، ميرحسين» و «مرگ بر منافق» و «ما اهل كوفه نيستيم پشت بسيج بايستيم» سر مي دادند، گفت: شما با اين حركت زشت نمي توانيد ادعاي مدنيت بكنيد.
وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي همچنين در ادامه در واكنش به فحاشي حاميان موسوي و شعارهاي «تا احمدي نژاده هر روز همين بساطه» و «مرگ بر ديكتاتور» گفت: پيامتان دريافت شد، ما معناي ديكتاتور را هم فهميديم، آيا به نظر شما اينكه رأي مردم را بگيرند و تحويل كساني بدهند كه نصف آنان رأي آوردند، اين ديكتاتوري نيست؟!
هرندي سپس با تأكيد بر اينكه جريان ضد استعماري با اتكا به انقلاب اسلامي و مردم مسلمان توانست طرح هاي آمريكا را يك به يك خنثي كند، خاطرنشان كرد: در اواخر دهه 60 با فروكش كردن التهابات موجود، برخي به سمت شعارهاي چپ ماركسيستي و نسخه هاي بدلي و غيرواقعي از چپ گرويدند و آنان كساني بودند كه شعار چپ ماركسيستي را سر مي دادند اما اكنون به جايي رسيده اند كه به روشني از آمريكا جانبداري مي كنند و در حمايت از استكبار جهاني شعار مي دهند.
از موسوي هم
عبور خواهيد كرد
صفار سپس در پاسخ به هتاكي هاي مكرر حاميان موسوي نسبت به هم دانشگاهي هاي خود گفت: شما ياران بي وفايي هستيد چرا كه يك روز شعار درود بر خاتمي داديد ولي از آن عبور كرديد قطعاً روزي هم خواهد رسيد كه شما از موسوي نيز عبور مي كنيد.
صفارهرندي افزود: از دهه 70 كساني كه تا قبل از اين شعارهاي چپ سر مي دادند شعارهاي خود را به زنده باد آمريكا تبديل كرده و به طرفداري از اسرائيل پرداختند. بنابراين بعيد نيست اين افراد بيايند و در روز قدس پرچم زنده باد اسرائيل را در دست بگيرند و شعارهاي ننگ آوري بدهند كه همين شعارها موجب شد كساني كه سنگشان را به سينه مي زنند از سر دادن اين شعارها احساس شرم كنند.
حمايت از آمريكا و اسرائيل شرم آور است
وي در ادامه با اشاره به اينكه اينگونه حمايت از آمريكا و اسرائيل شرم آور است خاطرنشان كرد: سردمداران كنوني معترضين از اين شعارها احساس شرم مي كنند و با اين اقدام خود سعي دارند حداقل مواضع قبلي خود را از دست ندهند.
اين فعال سياسي خطاب به حاميان فتنه سبز ادامه داد: چرا وقتي قرار مي شود كه شعار مرگ بر آمريكا داده شود، شما فوراً شعار مرگ بر روسيه مي دهيد، ما طرفدار روسيه نيستيم بلكه ما از انقلاب خود دفاع مي كنيم.
صفارهرندي افزود: شما كه دم از ايران مي زنيد چرا از كساني كه ايران را تحريم مي كنند دفاع مي كنيد؟ شما چرا سنگ دفاع از آمريكا و اسرائيل را به سينه مي زنيد؟ كجاي اين عمل دوستداري و وفاداري به ايران است.
وي افزود: كساني كه شعار دروغين جانم فداي ايران را سر مي دهند همان كساني هستند كه در زمان جنگ و هنگامي كه همت ها و باكري ها در صف مقدم مبارزه بودند گراي مناطق حساس كشور را به هواپيماهاي عراقي مي دادند.
وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي در ادامه، نهضت آزادي را هم پيمان منافقين در جنگ تحميلي خواند و تصريح كرد: نهضت آزادي در زمان جنگ آدرس مناطق حساس كشور را به عراق مي داد و محل حضور خدمتگزاران كشور را به دشمن نشان مي داد تا دشمن آنها را ترور كند و اكنون كساني هستند كه در لباس ايراني خود را پنهان كرده اما جنايتكار هستند و سرداراني چون شوشتري را به شهادت مي رسانند.
وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي با تاكيد بر اينكه هر روز برخي از حقايق انقلاب نسبت به گذشته روشن مي شود، خاطرنشان كرد: براي شما متاسفم چرا كه شما براي چيزي كه نسبت به آن علم و آگاهي نداريد، خود را به زحمت مي اندازيد، در حالي كه كافي است در ميان آراي ملت خود را خاضع نشان دهيد، تا آن موقع طعم شيرين حمايت مردم ايران، ايراني بودن و عدم وابستگي به قدرت هاي سلطه گر را بچشيد.
وي در خصوص حضور موسوي و كروبي در انتخابات گفت: كساني كه جسارت و جرات كار انقلابي و جربزه دموكراسي و تن دادن به راي مردم را ندارند، نبايد وارد اين عرصه شوند.
وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به اينكه ميرحسين موسوي دهه 60 وقتي در دهه 80 چهره عوض مي كند، مشخص است كه از چشم مردم مي افتد و راي نمي آورد، گفت: شما كافي است كه سري به نقاط دورافتاده كشور بزنيد تا ببينيد كه مردم به چه دليل باز به دولتي كه چهار سال همراه آنان در سختي ها بوده، راي داده اند.
24 بزرگتر از 13 است
صفارهرندي ادامه داد: شما بخشي از كساني هستيد كه راي متفاوتي داشته ايد و راي شما محترم است اما با يك راه حل ساده رياضي نيز معلوم است كه 13 از 24كوچكتر است و اگر شما بخواهيد ثابت كنيد كه 13بزرگتر از 24 است، بايد ادبيات حاكم بر ادبيات جامعه جهاني را تغيير دهيد.
وي همچنين در واكنش به شعارهاي بي ادبانه حاميان موسوي كانديداي شكست خورده گفت: شما طاقت ايستادن در برابر خيلي از شعارها را نداريد. شما كساني هستيد كه پلاكاردهاي ادب پروري را قبل از انتخابات رياست جمهوري در دست داشتيد اما پس از اعلام نتايج طاقت خود را از دست داديد و مشخص شد اين عمل شما تعريفي بيش نبود و مي توان در يك جمله گفت: «ادب داديد و بي ادبي كرديد».
صفارهرندي ادامه داد: مي توان شما را دعوت به درس اخلاق كرد، مي توان شما را در كلاس اول نشاند و عدد 24 را كه بزرگتر از 13 است به شما يادآوري كرد.
صفارهرندي ادامه داد: شما در حال حاضر احساساتي هستيد ولي در آينده پشيمان مي شويد شما مقصر نيستيد بلكه مقصر واقعي كساني هستند كه نفاق را توسعه دادند و عدالت را لگدكوب كردند. مقصر واقعي كساني هستند كه ويژه خواري كردند و از رانت هاي مختلف سياست آفريدند.
علائم درماندگي حاميان
فتنه سبز نمايان شد
حاميان فتنه سبز كه تا اين لحظه نتوانسته بودند به اهداف خود برسند، در حركتي عجيب پشت به سالن و سخنران نشسته و شعارهايي را عليه صفارهرندي سر دادند كه اين اقدام آنان موجب خنده دانشجويان حاضر در سالن شد كه اين حركت حاميان موسوي را ناشي از درماندگي و عدم آمادگي براي شنيدن سخن مخالف مي دانستند.
در ادامه اين نشست، حاميان موسوي كه ديگر تاب سخنان صفارهرندي را نداشتند و كيسه هاي كفش و دمپايي را در ميان خود توزيع مي كردند كه صفارهرندي در اين خصوص گفت: اكنون من شنيده ام كه يك كيسه كفش و دمپايي در ميان شما پخش شده است اما بدانيد منتظر الزيدي با جسارت مثال زدني رو در رو در مقابل بوش ايستاد و كفشش را به سوي وي پرت كرد. نه مثل شما كه پشت محل برگزاري نشست كرده ايد.
هرندي همچنين در پاسخ به شعارهايي كه وي را دروغگو خطاب مي كردند، اذعان داشت: ما دروغگويان واقعي را شناخته ايم، دروغگويان واقعي كساني بودند كه اسم ترانه موسوي را سر دادند و سر قبر خالي نشستند و فاتحه خواندند. دروغگويان واقعي كساني بودند كه در مجلس ختم شركت مي كردند اما بدن زنده ميت شان در خانه وجود داشت.
حاميان موسوي كه از جواب هاي صفارهرندي خشمگين شده بودند، مجدداً به فحاشي روي آوردند كه صفارهرندي در پاسخ گفت: شما همان كساني هستيد كه پس از مشخص شدن دروغ بودن 72 تن كشته خيالي، با نهايت شرمساري اسامي آنان را كه در سايت هاي خود درج كرده بوديد از روي سايتتان حذف كرديد.
وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي در پايان خاطرنشان كرد: اميدواريم كه روزي پيام حق امام و شهيدان و دانشجويان مسلمان پيرو خط امام را بشنويد و بيش از اين خود را به دردسر نياندازيد.

 



نمايندگان مجلس: قوه قضائيه بايد محاكمه موسوي را سريعتر آغاز كند

نمايندگان مجلس شوراي اسلامي از قوه قضائيه خواستند تا محاكمه موسوي را سريعتر آغاز كند.
جواد آرين منش، نايب رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با فارس اظهار داشت: درخواست نمايندگان از قوه قضائيه در جهت تسريع محاكمه ميرحسين به دليل آشوب ها و ضربه هايي بود كه موسوي با اعمال خود به نظام وارد كرد. اين مسأله دليل اصلي امضاي نامه نمايندگان به قوه قضائيه براي محاكمه وي هم بود.
نايب رئيس كميسيون فرهنگي مجلس در ادامه با تأكيد بر امضاي نامه شكايت عليه موسوي اظهار داشت: قوه قضائيه بايد در پي شناسايي ريشه ها و عوامل اصلي آشوب در كشور باشد و با برخورد قاطع با عوامل اغتشاش در كشور، اجازه هرگونه ابراز وجودي را از معاندان نظام سلب كند.
آرين منش با اشاره به استقرار آرامش نسبي در كشور تصريح كرد: اگر چه آتش فتنه مسائل بعد از انتخابات در كشور تا حدي فروكش كرده است، ولي مسئولان نبايد از كنار عاملان و به وجود آورندگان آشوب در كشور به راحتي عبور كنند؛ در اين راستا لازم است با كنكاش در اين موضوع، تمام ابعاد سياسي، اجتماعي، فرهنگي و قضايي اين مسئله را براي مردم روشن كنند.
عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس با تأكيد بر ضرورت برخورد دستگاه قضائي با فرماندهان آشوب در كشور اظهار داشت: قوه قضائيه بايد با اهداف پيشگيرانه، موضوع اغتشاش در كشور را بررسي كند و توجهي به جايگاه حقيقي و حقوقي افراد متهم نداشته باشد.
وي افزود: طبق قانون، افراد بايد پاسخگوي رفتار خود در جامعه باشند و اگر قوه قضائيه بخواهد عده اي را مورد مؤاخذه قرار دهد، امري طبيعي و قانوني است.
نماينده مردم مشهد ادامه داد: بعد از بررسي دادگاه و دستگاه قضايي در مورد افراد دو حالت وجود دارد؛ يا اينكه آن فرد تبرئه شده و يا اينكه جرمش اثبات مي شود كه در صورت اثبات جرم بايد فرد خاطي محاكمه شود.
اين نماينده مجلس تأكيد كرد: اگر خللي در روند محاكمه سران آشوب پيش بيايد، هيچ تضميني براي عدم تكرار اغتشاشات اين چنيني در كشور وجود نخواهد داشت.
نايب رئيس كميسيون فرهنگي مجلس ابراز داشت: قوه قضائيه بايد تا محاكمه كامل تمامي آشوبگران و كور كردن كامل چشم فتنه در كشور، فعاليت خود را در برگزاري دادگاه و صادر كردن احكام اين افراد ادامه دهد.
نماينده مردم مباركه هم گفت: كساني كه آراي مردم را دروغ خواندند، بايد محاكمه شوند و به جرم خود اعتراف كنند و بيش از اين مسئولان كشور را به زحمت نيندازند.
موسوي مباركه در گفت وگو با فارس با اشاره به خواست آحاد ملت براي محاكمه عاملان اصلي اغتشاشات تصريح كرد: لزوم برگزاري دادگاه هاي علني عاملان آشوب در كشور ضروري به نظر مي رسد؛ چرا كه امروز مردم كشور بيشتر از هميشه تشنه اجراي عدالت هستند.
موسوي در پايان اظهار داشت: اعمال عده اي در داخل كشور كه از سرويس هاي اطلاعاتي بيگانه تغذيه مي شوند، طمع دشمنان را براي به سلطه درآوردن كشور دو چندان كرده است؛ ولي اين عده بايد بدانند كه اين كشور در زير سايه ولايت فقيه از گزند تمام حوادث مصون خواهد ماند.
هادي مقدسي نماينده مردم بروجرد نيز گفت: موسوي مشروعيت نظام را در مردمي بودن آن مي داند اين درحالي است كه امروز وي جايگاهي در ميان مردم ندارد و برخورد مردم با سران اصلاحات در نمايشگاه مطبوعات خود اين مسئله را اثبات كرد.
وي افزود: سران اصلاحات، مردم را زماني كه به نفع آنها عمل كنند به حساب مي آورند و جايي كه خلاف ميل آنها عمل كنند، مردم تبديل به دولت مي شوند.
نماينده مردم بروجرد در پايان با تأكيد بر لزوم محاكمه سريع تر سران اصلي اغتشاش در كشور گفت: قوه قضائيه بايد با تسريع در روند محاكمه سران اصلي آشوب و رسيدگي به جرايم اين افراد، اجازه تحركات بيشتر را از اين عده سلب كند.
حجت الاسلام ابراهيمي نماينده مردم بيرجند هم گفت: پاسخ سران آشوب قانون و دادگاه است و با توجه به اينكه عفو اينگونه افراد از اختيارات رهبر معظم انقلاب است، آنها راهي جز طلب بخشش و جلب نظر ايشان و محاكمه شدن در جهت صيانت از حقوق نظام ندارند؛ چرا كه نظام هم از حقوقي برخوردار است كه بايد رعايت شود.
«دفاع از نظام اينست كه با كساني كه با مباني انقلاب و انديشه هاي امام و رهبري دشمني كرده اند، با دروغ پردازي دنبال مخدوش كردن اعتبار نظام و خادمان ملت بوده اند و با اغتشاش آفريني به محاربه با نظام پرداخته اند برخورد كرد و قطعاً نمي توان از آنها گذشت و وحدت با آنها هم كاملاً بي معناست».

 



سردار نقدي: جنبش سبزعلوي در مقابل جنبش سبز اموي خواهد ايستاد

رئيس سازمان بسيج مستضعفين هدف از تشكيل جنبش سبز علوي را ايستادگي اين جنبش در مقابل جنبش سبز اموي عنوان كرد.
سرتيپ بسيجي «محمدرضا نقدي» ديروز در مراسم يادواره شهيد فهميده و شهداي دانش آموز فرهنگي كشور كه در پادگان سپاه ناحيه كرج برگزار شد، دراين باره گفت: ما خط ولايت را ادامه خواهيم داد و در همين خط حركت خواهيم كرد. اگر امروز كساني بخواهند با تاسي به كاخ سبز معاويه جنبش سبز اموي را در مقابل نظام ما علم كنند، ملت ما ثابت كرده است كه در تداوم راه شهيدان، جنبش سبز علوي بزرگ خود را در همه ظالمين عالم مي شوراند و سرنوشتي را كه براي مستضعفين رقم زده شده است را محقق مي كنند.
وي همچنين با اشاره به در پيش بودن روز ملي 13 آبان گفت: خيلي از كساني كه در 13 آبان در اول انقلاب در تسخير لانه جاسوسي حضور داشتند امروز در خط امام و اسلام مانده اند ولي برخي ازآن ها از خط خود برگشته اند.
نقدي افزود: آن روز در اعتراض به وزيرخارجه وقت، لانه جاسوسي را تسخير كردند، ولي امروز همنوا با همان وزير خارجه اي شده اند كه هميشه حرف آمريكا را زده و جيره خوار آن ها بوده است.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين در ادامه سخنان خود با بيان اين كه «رهبري در كشور ما يك عنصر ويژه است» اظهار كرد: الان در دنيا كشوري داريم كه نخست وزير آن قاچاقچي است. يا كشوري را سراغ داريم كه رئيس جمهور آن فساد اخلاقي دارد و همسر او به همين دليل از او جدا شده است يا مثلاً آمريكا را مي بينيم كه رئيس جمهورش يك آدم شرور و رقاص بود؛ چرا كه قانون اساسي آن ها هيچ شرطي كه تكامل انساني را براي رهبري كشورشان قائل باشد نگذاشته است. تنها كشوري كه در دنيا شرط علمي در بالاترين سطوح را براي رهبري خود قائل شده، ايران است و ما بايد چنين قانون، مرام و مسلكي را كه چنين رهبري را به ما ارزاني داشت بدانيم و از خدا تشكر كنيم.
وي خطاب به بسيجيان گفت:ما منتظر ظهور امام عصر(عج) هستيم و براي اين كه اين انتظار زودتر به پايان برسد، بايد مشق دفاع خود را خوب انجام دهيم. امروز دفاع از ولايت وظيفه همه ماست. دفاع ما از ولايت ثابت مي كند كه اگر امام عصر(عج) ظهور كنند، اين ملت ملتي نيست كه مثل ملت هاي گذشته دور امام خود را خالي كند. تحقق عيني همه امروز ما حمايت از ولايت، زمينه ظهور است.
وي با بيان اين كه «ملت ما حسيني و علوي هستند و همواره شعار دشمن ظالم و مدافع مردم باش را پيام خود قرار داده اند» افزود: اگر عده اي اندك از جاهلان و دنيا ديدگاني كه ديروز انقلابي بودند و امروز ثروت درست كرده اند و از ترس حساب هاي بانكي خارج از كشور خود كوتاه مي آيند، جوانان و نوجواناني هستند كه راه شهيد فهميده ها را ادامه مي دهند و اگر هر بن بستي پيش بيايد ما با جان خود اين بن بست ها را مي شكنيم.

 



بيانيه سپاه پاسداران درباره 13آبان: آمريكا همچنان دشمن شماره يك ايران اسلامي است

سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با صدور بيانيه اي ضمن گراميداشت 13آبان روز مبارزه ملي با استكبار جهاني، آن را نماد مقاومت، ايستادگي و استكبارستيزي ملت ايران و صحنه فرو ريختن هيمنه آمريكا در برابر نظام و انقلاب اسلامي دانست.
به گزارش فارس به نقل از روابط عمومي كل سپاه، در بخشي از اين اطلاعيه آمده است: در صحنه حوادث و رخدادهاي 13آبانماه، مصاديقي از پايداري و فداكاري ملت مجاهد و جوانان رشيد و انقلابي ايران در مبارزه عليه قدرت هاي شيطاني و استكباري وجود دارد كه هر يك به تنهايي مي تواند منشأ تداوم حركت انقلاب اسلامي و ظلم ستيزي و آرمان گرايي نسل هاي متعهد و مؤمن اين سرزمين در بستر تاريخ قرارگيرد.
اين بيانيه مي افزايد: تبعيد حضرت امام خميني(ره) از ايران به تركيه در سال 1343، كشتار وحشيانه دانش آموزان انقلابي و حماسه ساز در سال 1357 و تسخير لانه جاسوسي آمريكا و مركز فرماندهي و مديريت براندازي نظام جمهوري اسلامي در سال 1358، حوادث تاريخ سازي هستند كه شعار مبارزه ايرانيان غيور و غيرتمند عليه قدرت هايي زورگو و سلطه جو، بويژه آمريكاي جنايتكار و تجاوزگر و جهاد بي امان و خستگي ناپذير آنان براي دفاع از ارزشهاي متعالي و سعادت بخش ديني، ملي و انقلابي را همواره در معرض جهانيان قرار داده است.
اين بيانيه در ادامه با اشاره به شكست هاي تلخ و پي درپي آمريكا و شيطان بزرگ در سي سال دشمني با انقلاب اسلامي و اعتراف دولتمردان و سردمداران محافل سياسي- امنيتي غرب نسبت به ناكارآمدي و استيصال نقشه ها و ترفندهاي شيطاني نظام سلطه عليه ملت ايران آورده است: درايت و هوشمندي ولايت فقيه و رهبري انقلاب اسلامي و هوشياري و بصيرت مثال زدني مردم انقلابي و رشيد ايران، نه تنها نظام، انقلاب و ميهن اسلامي را در برابر طوفان هجمه ها و توطئه هاي سهمگين استكباري حفظ كرده است بلكه آن را به موتور محركه و الگوي نافذ و جامعي براي شكل گيري نهضت بيداري جهاني و فراگير شدن امواج ظلم ستيزي و عدالت خواهي در جاي جاي عالم كفرزده و تحت سلطه و ستم امروز مبدل ساخته است؛ دستاوردي سترگ و حقيقتي انكارناپذير كه بگونه اي برجسته و ملموس فراروي وجدان هاي بيدار و تشنه عدالت و آزادي قرار گرفته است.
در ادامه اين بيانيه با برشماري جنايات و خيانت هاي آمريكا عليه ملت ايران و عدم تغيير راهبرد شيطاني كاخ سفيد در عرصه خصومت ورزي و كينه توزي عليه نظام و انقلاب اسلامي و اطمينان ناپذيري و بدبيني ايرانيان نسبت به برخي تغييرات تاكتيكي سردمداران آمريكايي در سطح ادبيات رايج و فريبنده سياسي و گفتمان هاي بدون پشتوانه و صداقت رسانه اي تاكيد شده است: مقاومت و ايستادگي در برابر نظام سلطه و تفكر استكباري، راهبردي است كه ملت ايران با الهام از آموزه هاي جاودان حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبري (مدظله العالي) آموخته است و در اين راستا، ضمن رصد هوشمندانه رويكردها و رفتارهاي آمريكا و ديگر دشمنان خود، تا هنگامي كه ماهيت استكباري و ظالمانه حاكمان كاخ سفيد تغيير نكرده و آنان به پذيرش حقيقت انقلاب اسلامي و رعايت حقوق كشور و جبران جنايات بي شمار تاريخي آنها عليه خود اطمينان و اعتماد پيدا نكنند، همچنان دشمن شماره يك ايران اسلامي به شمار رفته و پيشتازي خود را در مصاف با مستكبران و زورگويان حفظ خواهند كرد.
اين بيانيه در پايان با دعوت از آحاد و اقشار مختلف ملت ايران، بويژه نسل بالنده، شاداب و آينده ساز جوان كشور، براي حضور پرشور و گسترده در آئين ها و مراسم گراميداشت 13آبانماه و روز مبارزه ملي با استكبار جهاني و نمايش تجديد ميثاق ايرانيان با آرمانهاي امام(ره) و بيعت مجدد با ولايت فقيه و رهبر حكيم و فرزانه انقلاب اسلامي و تاكيد بر هوشياري آنان نسبت به احتمال شيطنت و فتنه انگيزي ايادي دشمن و عده اي غافل و فريب خورده در اين همايش عظيم استكبارستيزي آورده است: ملت عظيم الشان ايران اسلامي، آمريكا و شيطان بزرگ را عامل اصلي گرفتاري هاي جهان اسلام و منشأ فتنه و توطئه عليه نظام و انقلاب اسلامي مي داند و در ميدان نبرد جديدي كه قدرت هاي خيره سر و زورگو، تحت سيطره و راهبري آمريكا براي جنگ نرم عليه ايران گشوده اند، با حضور عالمانه و فداكارانه خود همانند هشت سال دفاع مقدس در عرصه جنگ سخت نظامي، شكست سختي را به دشمنان نادان و ناتوان خود تحميل خواهد كرد و در اين راستا به هيچ جرياني اجازه نخواهد داد با طرح شعارها و مسائل انحرافي و دروغين به اراده راسخ و عزم پولادين آنان خدشه اي وارد سازد.

 



لاريجاني : همه بايد با صداي واحد در راهپيمايي13 آبان شركت كنيم

رئيس مجلس شوراي اسلامي درباره تحركات برخي گروه ها براي اقدامات و شعارهاي انحرافي در روز 13 آبان، گفت: دستاوردهاي ملي همچون 13 آبان نبايد به وسيله حركات سياسي دچار ترديد شود.
به گزارش فارس، علي لاريجاني كه ديروز در حاشيه نشست فراكسيون قرآن و عترت در محل كميسيون تلفيق مجلس با خبرنگاران گفت وگو مي كرد، در پاسخ به سئوالي مبني بر اينكه گروه هايي همانند راهپيمايي روز قدس، قصد اقدامات و شعارهاي انحرافي در روز 13 آبان را دارند نظر شما در اين زمينه چيست؟ گفت: در مسير حركت انقلاب اسلامي در اين 30 سال موضوعاتي داشتيم كه جنبه ويژه و ملي داشته است و براي كل ملت ايران بعنوان دستاوردي مهم محسوب مي شود كه نبايد به وسيله حركات سياسي خود اين دستاوردها دچار ترديد شود.
وي افزود: هر وقت اين گونه اعمال انجام مي شود وزانت اين گونه پروژه هاي ملي كاسته مي شود كه مي توان در اين زمينه به موضوع هسته اي ايران اشاره كرد كه موضوع ملي است.
لاريجاني تصريح كرد: همه گروه ها در ادوار مختلف در داشتن فناوري هسته اي براي كشورمان اهتمام داشته اند و از اين رو هيچ وقت نبايد دستاوردهاي ملي دستمايه برخي دعواها شود چرا كه همه بايد در پيگيري منابع كشور و آنچه كه به نفع عموم ملت است يك صدا باشند.
وي در ادامه يكي از موضوعات ملي كه بايد عموم ملت در خصوص آن يك صدا باشند را مسئله آمريكا عنوان كرد و افزود: ما نمي توانيم اين موضوع را بدون شناخت از سابقه آمريكا و رفتار آنان با خودمان بشناسيم و نبايد در اين زمينه با مطالعه سطحي تصميم بگيريم.
رئيس مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد كه بايد نسبت به پديده مبارزه با آمريكا فارغ از افراط و تفريط شناخت درستي داشت.
وي با تاكيد بر اينكه بايد دشمن را بخوبي شناخت و نسبت به عملكرد او رويكرد سطحي نداشت خاطرنشان كرد: 13 آبان نمادي براي پايداري ملت ايران است چرا كه كشورمان با برداشتي درست به چنين دستاوردي رسيده است و اين دستاورد همواره غني بوده و بايد از آن پاسداري كرد و همه علاقمندان به سرنوشت كشور با صدايي واحد همانطور كه رهبر انقلاب فرموده اند بايد نسبت به راه امام مجدّ باشند و به امريكايي ها نشان دهند كه غيرت ايراني نسبت به رفتارهاي ديكتاتورمآبانه آمريكا شناخت صحيح و درستي دارد.

 



نمايش فيلم «ترديد» توسط انجمن روزنامه نگاران مسلمان

فيلم «ترديد» به كارگرداني واروژ كريم مسيحي براي اعضاي انجمن روزنامه نگاران مسلمان و خانواده ايشان به نمايش درمي آيد.
برنامه اكران اين فيلم ساعت 30/16 فردا، چهارشنبه 13 آبان ماه در مجتمع فرهنگي سيدالشهدا(ع) واقع در پايين تر از ميدان هفت تير برگزار مي شود.فيلم ترديد توسط انجمن روزنامه نگاران مسلمان و با همكاري مجموعه فرهنگي سيدالشهدا(ع) نمايش داده مي شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14