(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 12 آبان 1388- شماره 19502
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
ستيز دانشگاه با استكبار، پس از 30سال...
با پيام رهبر انقلاب اجلاس سراسري نماز امروز در قم آغاز به كار مي كند
دعوت تشكل هاي دانشجويي دانشگاه آزاداسلامي براي شركت در مراسم 13 آبان
حداد عادل سخنران مراسم 13 آبان است
سخنگوي جديد وزارت امور خارجه: اسلام ستيزي به كانون سياست خارجي آمريكا تبديل شده است
آب در زاينده رود جاري شد
معاون پارلماني وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي:بخش سلامت 18 هزار ميليارد ريال كمبود اعتبار دارد
مدير بنادر سازمان منطقه آزاد قشم: ورود گردشگران به جزيره قشم 200 درصد افزايش يافت
معاون سياسي وزير كشور: روحانيت سكاندار جنبش نرم افزاري در كشور است
تقديم 400 جانباز و شهيد در راه حفاظت از عرصه هاي جنگلي
جانباز شيميايي در برازجان به شهدا پيوست
اخبار ادبي و هنري
وزير صنايع و معادن خبر داد انتشار 1000 ميليارد تومان اوراق مشاركت براي پروژه هاي فولاد كشور
پيكر آيت الله سيدموسي حجتي عالم رباني گيلان در رشت تشييع شد



در صورت عدم توافق با 1+5 متكي: گزينه غني سازي تا 20درصد همچنان مطرح است

وزير امور خارجه كشورمان تاكيد كرد: در صورت عدم توافق با غربي ها هيچ گونه مشكل و مانعي براي ادامه غني سازي حتي تا 20درصد در داخل كشور نداريم.
منوچهر متكي كه براي شركت در دوازدهمين اجلاس وزراي خارجه كشورهاي عضو گروه دي8 (هشت كشور اسلامي در حال توسعه) در مالزي بسر مي برد در حاشيه اين اجلاس به خبرنگاران گفت: مذاكرات هسته اي صورت گرفته با طرف هاي مقابل تنها براي تامين سوخت مورد نياز راكتور تهران است و غني سازي اورانيوم براي راكتورهاي ديگر و تامين سوخت مورد نياز متوقف نشده و ادامه دارد.
وي درباره پاسخ ارائه شده ايران براي خريد سوخت هسته اي، گفت: خريد اورانيوم غني سازي شده 20درصد براي راكتور تهران ربطي به اصل موضوع غني سازي در ايران نداشته و غني سازي اورانيوم همچنان ادامه دارد.
وي تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران در صورت موافقت با اين موضوع تنها بخشي از اورانيوم غني شده خود را در اختيار قرار مي دهد و در قبال آن اورانيوم غني شده 20درصد دريافت مي كند.
متكي تصريح كرد: درخواست اوليه ما خريد سوخت هسته اي براي راكتور تهران است اما در صورتي كه بر سر اين موضوع به توافق نرسيم بحث ديگر توليد سوخت با اورانيوم غني شده 20درصد در داخل ايران نيز مطرح است.
وزير امور خارجه در ادامه روابط كشورهاي دي8 را رو به گسترش دانست و گفت: حجم تجارت ها بين كشورهاي عضو دي8 امروز تنها 6 درصد تجارت خارجي آنها را تشكيل مي دهد. با توجه به بازار 900ميليون دلاري كشورهاي عضو دي8، ظرفيت خوبي براي افزايش ميزان تجارت كشورهاي عضو وجود دارد.
وزير امور خارجه در ادامه با اشاره به تلاش جمهوري اسلامي ايران براي تهيه پيش نويس تاسيس صندوق مشترك سرمايه گذاري كشورهاي عضو دي8، گفت: از اعضاي گروه مي خواهيم با تامين منابع و سرمايه لازم، صندوق مذكور را عملياتي كنند، جمهوري اسلامي ايران نيز درنظر دارد نزديك به 20ميليون دلار به عنوان سرمايه اوليه اين صندوق تامين كند.
وي تاكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران بر اين باور است ترغيب و حمايت از بخش خصوصي براي ايفاي نقش جدي تر در انجام طرح ها و برنامه هاي مشترك در زمينه هاي مورد علاقه، استمرار روند رو به رشد همكاري هاي درون گروهي را به همراه خواهد داشت. قطعا تشويق بخش خصوصي كشورهاي عضو جهت مشاركت جدي در طرح ها و برنامه هاي در دست اجراي گروه بر غناي اين همكاري ها خواهد افزود.
متكي در سخنراني خود در دوازدهمين اجلاس وزراي خارجه كشورهاي عضو گروه دي8 هم گفت: اوضاع اقتصادي جهان در دو سال گذشته رو به وخامت گذاشته و جهان با بحران كم سابقه مالي روبرو شده است كه اين بحران از نظر ابعاد بزرگترين بحران مالي تاريخ بشريت است.
وي تصريح كرد: با توجه به گسترش ابعاد بحران مالي بين المللي، لازم است آثار و تبعات آن بر اقتصاد كشورهاي در حال توسعه خاصه اعضاي دي8 به طور جدي مورد بررسي قرار گرفته و سازوكار و اقدامات مناسب با هدف به حداقل رساندن تبعات منفي بحران مذكور بر ساختارهاي اقتصادي و اجتماعي كشورهاي عضو تمهيد شود.
متكي ادامه داد: گروه دي8 به عنوان يك مجموعه متشكل از هشت كشور مهم اسلامي در حال توسعه كه داراي منابع و ظرفيت هاي عظيم و متنوع طبيعي، نيروي انساني كارآمد و زيرساخت هاي مناسب، براي پيشبرد منافع مشترك جمعي است، ايفاي نقش موثر و تاثيرگذار در معماري مسائل مهم مالي و اقتصادي جهان و تدوين ساختار آينده اقتصادي جهان مي تواند داشته باشد.
گفتني است كه گروه دي8 تاكنون با برگزاري شش نشست سران، يازده اجلاس شوراي وزيران و بيست و هفت اجلاس كميسيون مقامات ارشد در كنار اجلاس هاي تخصصي در سطح وزرا و دهها نشست كارشناسي و امضاي توافقنامه اعطاي رواديد به تجار، موافقت نامه تجارت ترجيحي، موافقت نامه همكاري هاي گمركي، نقشه راه همكاري هاي دي8 و اسناد و مقررات دبيرخانه دائمي، اقدامات ارزشمندي جهت حصول اهداف والاي مجموعه به عمل آورده است.

 



ستيز دانشگاه با استكبار، پس از 30سال...

سرويس سياسي-
13آبان در تقويم رخدادهاي سياسي ايران با سه حادثه بزرگ همراه است. 13آبان 1343تبعيد معمار كبير انقلاب اسلامي به عراق، كشتار وحشيانه دانش آموزان شركت كننده در تظاهرات عليه رژيم شاه در 13آبان 1357و بالاخره تسخير لانه جاسوسي آمريكا توسط دانشجويان مسلمان پيرو خط امام(ره) در 13آبان .1358 هر ساله در اين روز شاهد خيزش تنفر از استكبار در سراسر كشور هستيم. با اين وجود، پروژه آمريكايي جنبش به اصطلاح سبز درصدد آن است تا حركت پرشور ملت ايران در مواجهه با خوي استكباري آمريكا در مراسم 13آبان امسال را به نحوي تحريف كند.
مقدمات اين توطئه در يك پروسه چند ماهه و از مقطع شكل گيري اغتشاش هاي سازمان يافته پس از انتخابات شكل گرفته و طبق برنامه از قبل اعلام شده محافل اصلاح طلب در مناسبت هاي ملي و مذهبي بروز خواهد يافت. اخلال در مراسم سيزدهم آبان سال جاري نيز به عنوان يكي از دغدغه هاي كهنه آمريكايي ها از جمله اهداف دست نشاندگان سبزپوش آمريكا براي برهم زدن قرار گرفته است. آمريكايي ها در تلاشند تا ماهيت ضد آمريكايي خيزش سيزدهم آبان را به روندي معكوس عليه نظام و آرمان هاي ضد آمريكايي آن تبديل نمايند و نظير الگويي كه سعي شد در روز قدس و با هدف كاهش بار رواني بر اسرائيل پياده شود و البته ناكام ماند، در مراسم سيزده آبان امسال نيز منتها اين بار با هدف كمك به آمريكا به اجرا درآيد. براساس گزارش هايي كه از منابع گوناگون دريافت شده است. جبهه شكست خوردگان انتخابات درصدد آن هستند تا با استفاده از تجمعات مردمي و در پوشش حضور پرشور معترضين به سياست هاي آمريكا، دست به اقدامات آشوبگرانه و تخريبي زده و موجوديت رو به اضمحلال خويش را تقويت نمايند. بر اين اساس برنامه ريزي اصلاح طلبان بر شكل دهي تجمعات انحرافي قرار گرفته است. انتشار بيانيه شماره 14ميرحسين موسوي در روزهاي گذشته كاملا آشكاركننده اين سازماندهي منافقانه است. موسوي كه اكنون بيش از هركس ديگري واقف به افول سرمايه اجتماعي اصلاح طلبان بوده و بي اعتباري عمومي سبزها را آشكارا ملاحظه مي كند با صدور اين بيانيه تحريك آميز سعي نمود تا هم نمايي از زنده بودن را به حاميان سابق خويش نشان دهد و هم زمينه ساز حركت هاي آشوبگرانه اي باشد كه اكنون آخرين نفس هاي حيات سياسي خود را مي كشند.
جالب آن كه در بيانيه موسوي كه به ظاهر به مناسبت روز 13آبان صادر شده بود كمترين اشاره اي به موضوع آمريكا و دشمني هاي آن با ملت ايران نشده و بالعكس هجمه هاي تندي به نظام اسلامي صورت گرفته است.
موسوي همزمان با تبليغات گسترده شبكه هاي ماهواره اي براي برهم زدن مراسم 13آبان در بيانيه خود از مردم دعوت كرد با حضور در راهپيمايي 13آبان آن را تبديل به سبزترين روز سال نمايند؛ در همين حال اخبار رسيده از صدور بيانيه مهدي كروبي با همين مضامين حكايت دارد. گزارش هاي دريافتي حاكي از آن است كه بيانيه دعوت به آشوب ميرحسين موسوي در صدر اخبار خبرگزاري هاي آمريكايي، اروپايي و منطقه اي قرار گرفته و سايت هاي شبكه برانداز خارج از كشور از جمله منافقين استقبال چشمگيري از آن داشته اند.
پروژه شبكه نفاق
بر همين اساس دنباله هاي شبكه نفاق در داخل كشور درصدد برهم زدن جو دانشگاهها بوده و سعي دارند ناكامي خود در پروژه ناآرامي ابتداي سال تحصيلي را در اين روز جبران نمايند. خبر طراحي طيف مجعول علامه دفتر تحكيم وحدت براي حذف شعار مرگ بر آمريكا از راهپيمايي روز 13آبان و سازمان دهي تجمعات انحرافي موضوعي است كه برخي سايت هاي خبري به آن پرداخته اند. در همين راستا خبرنامه دانشجويان ايران نوشت: اعضاي طيف غيردانشجويي علامه كه درصدد بهم زدن جو آرام دانشگاهها در آستانه 13آبان ماه هستند از هر وسيله اي، از جمله فشار به مسئولين دانشگاه جهت همراه ساختن آنان با خود استفاده مي كنند.
اعضاي اين طيف كه ارتباط تشكيلاتي با احزاب بيرون دانشگاه دارند، با دريافت دستوراتي از اتاق جنگ رواني اين احزاب چندي پيش در جلسه اي كه با مسئولين دانشگاه اميركبير داشته اند خواستار حذف شعار «مرگ بر آمريكا» در مراسم 13آبان بودند.
اين افراد كه وابسته به طيف غيردانشجويي علامه هستند ضمن تقاضاي مساعدت بيشتر دانشگاه با خود در مراسم سيزده آبان شعار مرگ بر آمريكا را منسوخ دانسته و اين شعار را در حال حاضر باعث حذف بيش از پيش از صحنه معادلات جهاني قلمداد كرده اند.
نكته قابل توجه آن است گرچه اين سخنان و طرز فكر باعث واكنش منفي ساير دانشجويان در جلسه شده بود اما چند تن از مسئولين حاضر در جلسه از اين رويه و حذف شعار مرگ بر آمريكا در روز آمريكاستيزي استقبال كرده اند.
لازم به ذكر است افراد عضو اين تشكل غيردانشجويي علاوه بر آنكه در زمان انتخابات از اعضاي كليدي ستاد دانشجويي موسوي بودند، در ابتداي سال تحصيلي نيز بارها درصدد اغتشاش بودند كه به دليل عدم همراهي دانشجويان راه به جايي نبردند.
التهاب آفريني
براي تداوم حيات
پروژه التهاب آفريني براي تداوم حيات موضوعي است كه از همان روز نخست پس از انتخابات خردادماه از سوي اصلاح طلبان كليد خورده است. يك عضو شوراي مركزي جامعه اسلامي مهندسين ديروز با اشاره به اين موضوع تصريح كرد: تمام پروژه هاي اصلاح طلبان تا به امروز چيزي جز شكست و خنثي شدن توطئه هاي دشمنان بر عليه نظام، عايد ديگري نداشته؛ لذا تداوم اين حركات نشان از بيراهه رفتن اصلاح طلبان دارد كه نه تنها شكست، بلكه مسير حذف آنها را هموارتر خواهد كرد.
بهادر ولي زاده، در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: تمام پروژه ها و سناريوي از قبل طراحي شده اصلاح طلبان چيزي جز شكست براي آنها و خنثي شدن توطئه بيگانگان به بار نياورده است.
وي تصريح كرد: ادامه پروژه متشنج و التهاب كردن فضاي جامعه باعث حذف افرادي در جبهه اصلاحات خواهد شد كه اميد به بازگشتشان وجود دارد.
ولي زاده، با اشاره به اينكه اقدامات اصلاح طلبان آينده تاريكي برايشان رقم زده، خاطر نشان كرد: عرصه براي فعاليت اصلاح طلبان با توجه به رفتارها، حركات و اقداماتي كه داشته اند، غيرممكن شده؛ چرا كه عملكرد آنها راهشان را از مردم، نظام و انقلاب جدا كرد، قطعاً تداوم اين حركات نشان از اين موضوع دارد كه آنها به بيراهه مي روند، در آن صورت نه تنها شكست، بلكه حذفشان قطعيت پيدا خواهد كرد.
عضو شوراي مركزي جمعيت ايثارگران گفت: پافشاري اصلاح طلبان بر مواضعشان، شكست قطعي اصلاحات را به دنبال دارد.
عضو شوراي مركزي جمعيت ايثارگران نيز در توضيح ابعاد اين پروژه در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران گفت: ملتهب كردن فضاي جامعه تنها به ضرر خود اصلاح طلبان است؛ زيرا نظام با هيچ كس عقد اخوت نبسته است و با قانون شكنان برخورد جدي مي نمايد.
وي با اشاره به اعترافات سران اصلاحات در دادگاهها و ابراز پشيماني آنها از تفكرات گذشته شان گفت: اين اعترافات نوعي فرار به جلو محسوب مي شود و آنها براي آنكه اعترافات سنگين ديگري برملا نشود، اين تصميم را اتخاذ كرده اند.
نجابت، با تشريح شرايط اصلاح طلبان خاطر نشان كرد: پافشاري اصلاح طلبان بر مواضعشان و تلاش بيشتر براي متشنج و ملتهب كردن جامعه توسط آنها نه تنها سودي براي آنها ندارد، بلكه شكست قطعي اصلاحات را به دنبال دارد.
عضو شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي نيز با اشاره به آن كه تداوم پروژه هاي اصلاح طلبان، تثبيت شكست جناح اصلاح طلب است، گفت: تداوم پروژه متشنج كردن اوضاع پس از انتخابات توسط اصلاح طلبان دور باطل است وكار را به شكست هميشگي اين جبهه مي كشاند.
محمد خرسند، در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با بيان اينكه همواره حركت خلاف خواسته مردم محكوم به شكست است، افزود: تمام مواضع اصلاح طلبان تا اين ساعت باعث تشنج و مسموم سازي فضاي كشور شده است و نتوانسته اوضاع را به نفع آنها خاتمه دهد؛ لذا ادامه روند متشنج كردن فضاي پس از انتخابات توسط اين گروه، تثبيت شكست اصلاح طلبان خواهد بود.
وي با اشاره بر اينكه زنگ خطري براي اصلاح طلبان به صدا درآمده است، خطاب به مخالفان انتخابات در جبهه اصلاح طلبي گفت: حرف اين گروه، حرف مخالفت با انتخابات نيست، بلكه تقابل با تفكر امام است و ادامه روند حاشيه سازي و تحريك مردم توسط اين گروه، دور باطل است.
عضو شوراي مركزي حزب موتلفه با اشاره به فرمايش رهبري مبني بر جذب حداكثري و دفع حداقلي خاطر نشان كرد: زمينه براي بازگشت همه فراهم است و عده اي كه هم اكنون بر طبل جدائي از خط امام و رهبري مي كوبند، منتظر گرفتن نتيجه اي جز شكست نباشند.
تحركات سازمان يافته ضد انقلابي داخل و خارج كشور در حالي است كه عباس انساني دبير سياسي دفتر تحكيم وحدت در گفت وگو با فارس به شركت اعضاي اتحاديه انجمن هاي اسلامي در راهپيمايي روز 13 آبان تأكيد داشت.
همچنين عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي گفت: هر حركت و عملي كه مخالف با فرياد مرگ بر آمريكا در روز 13 آبان به فعل برسد همراه شدن با آمريكا به عنوان شيطان بزرگ است.
مهدي كوچك زاده در گفت وگو با ايرنا تأكيد كرد: 13 آبان روز مخالفت با استكبار جهاني است كه مظهر شرارت و استكبار در حال حاضر آمريكا است.
وي ادامه داد: همه ملت ايران بايد در روز13 آبان تنها شعار مرگ بر آمريكا را سر دهند هر حركتي كه خلاف اين مهم صورت بگيرد همراهي كردن و قرار گرفتن در مسير خواست و نظر آمريكا است.
اين نماينده مجلس افزود: آمريكايي ها سعي دارند با ايجاد توطئه و دسيسه انگشت اتهام ملل مظلوم را از سوي خودشان منحرف كنند بر همين اساس ملت ايران بايد در روز 13 آبان بيش از گذشته هوشيار باشد.
كوچك زاده در پايان گفت: آمريكا طي 30 سال گذشته تنها به فكر انجام توطئه؛ دسيسه و خيانت به ايران اسلامي بوده است و افراد و يا گروهي كه در 13 آبان در مسير آمريكا قرار بگيرند جرم سنگيني را مرتكب شده اند.
وزير نفت دولت ميرحسين موسوي نيز در اين راستا و در پاسخ به اين سؤال كه جريان هاي سياسي چه رويكردي را بايد در روز 13 آبان اتخاذ كنند گفت: در روز 13 آبان تنها خط امام (ره) دنبال شود.
سيد محمد غرضي در گفت وگو با ايرنا تأكيد كرد: يك روز از من سؤال شد كه بهترين روز زندگي خود را بگو من 22 بهمن را بهترين روز زندگي خود مي دانم و از سوي ديگر رحلت حضرت امام(ره) را نيز بدترين روز زندگي خود مي دانم.
وي ادامه داد: همه ما بايد حول محور نظرات و منويات حضرت امام (ره) حركت كنيم اگر به دنبال سياست بازي باشيم آخرت خود را از دست مي دهيم.
وزير مخابرات دولت هاشمي رفسنجاني در توصيه به جوانان گفت: جمهوري اسلامي نه يك كلمه زياد و نه يك كلمه كم، به خودم هم هميشه همين را توصيه كرده ام.
ملك محمدي ديگر عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي نيز اظهار داشت: جريان هاي سياسي به دور از گرايش هاي حزبي و فردي در اين روز بايد در راستاي منافع ملي و عزت ملت ايران حركت كنند.
ملك محمدي افزود: همه بايد در روز 13 آبان يك صدا شعار مرگ بر آمريكا سر دهند گروه و جريان خاصي اگر در اين روز خلاف اين مهم عمل كند در مسير استكبار جهاني قدم نهاده است.
عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي در پايان افزود: آنهايي كه در اين مسير حركت كنند در حقيقت با اصول نظام و رهبري و ولايت ستيز كرده اند و مفسد في الارض و محارب محسوب مي شوند.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامي نيز ضمن انتشار بيانيه اي نسبت به تحركات شيطنت آميز عده قليلي كه قصد بر هم زدن نظم و امنيت اجتماعي را دارند هشدار داده است.
اين بيانيه در پايان با دعوت از آحاد و اقشار مختلف ملت ايران، بويژه نسل بالنده، شاداب و آينده ساز جوان كشور، براي حضور پرشور و گسترده در آئين ها و مراسم گراميداشت 13 آبانماه و روز مبارزه ملي با استكبار جهاني و نمايش تجديد ميثاق ايرانيان با آرمانهاي امام (ره) و بيعت مجدد با ولايت فقيه و رهبر حكيم و فرزانه انقلاب اسلامي و تأكيد بر هوشياري آنان نسبت به احتمال شيطنت و فتنه انگيزي ايادي دشمن و عده اي غافل و فريب خورده در اين همايش عظيم استكبارستيزي آورده است: ملت عظيم الشأن ايران اسلامي، آمريكا و شيطان بزرگ را عامل اصلي گرفتاري هاي جهان اسلام و منشأ فتنه و توطئه عليه نظام و انقلاب اسلامي مي داند و در ميدان نبرد جديدي كه قدرت هاي خيره سر و زورگو، تحت سيطره و راهبري آمريكا براي جنگ نرم عليه ايران گشوده اند، با حضور عالمانه و فداكارانه خود همانند هشت سال دفاع مقدس در عرصه جنگ سخت نظامي، شكست سختي را به دشمنان نادان و ناتوان خود تحميل خواهد كرد و در اين راستا به هيچ جرياني اجازه نخواهد داد با طرح شعارها و مسايل انحرافي و دروغين به اراده راسخ و عزم پولادين آنان خدشه اي وارد سازد.
بر همين اساس جانشين فرمانده نيروي انتظامي نيز طي سخناني نسبت به اقدامات آشوب گرانه هشدار داد.
جانشين فرمانده نيروي انتظامي با تأكيد بر اينكه كساني كه با فريب و نيرنگ مردم را به تجمع غيرقانوني دعوت مي كنند بايد پاسخگوي اقدامات خود باشند گفت: تجمعات غيرقانوني براي پليس غير قابل تحمل است و با تجمع كنندگان برخورد قانوني مي كند.
به گزارش مهر، سردار احمدرضا رادان با اشاره به فرارسيدن يوم الله سيزده آبان سالروز تسخير لانه جاسوسي آمريكا گفت: نيروي انتظامي اقدامات انتظامي و ترافيكي ويژه اي را براي اين روز درنظر گرفته است.
وي با بيان اينكه تأمين امنيت تجمعات قانوني و داراي مجوز بر عهده نيروي انتظامي است، تصريح كرد: به دليل ازدحام شركت كنندگان در تظاهرات سيزده آبان پليس مجبور است يك سري محدوديت هاي ترافيكي در سطح شهر تهران اعمال كند.
جانشين فرمانده نيروي انتظامي خاطرنشان كرد: رسماً اعلام مي كنيم، كساني كه قصد تجمع غيرقانوني دارند و افرادي كه مردم و جوانان را با فريب، دعوت و تشويق به تجمع غيرقانوني كنند بايد پاسخگوي اعمالشان باشند.

 



با پيام رهبر انقلاب اجلاس سراسري نماز امروز در قم آغاز به كار مي كند

قم - خبرنگار كيهان:
با پيام رهبر انقلاب اجلاس سراسري نماز در قم امروز آغاز به كار مي كند.
حجت الاسلام والمسلمين متوسل، رئيس اجلاس سراسري نماز و قائم مقام ستاد اقامه نماز، با بيان اينكه هر سال اجلاس سراسري نماز از سوي اين ستاد برگزار شده است اظهار داشت: تعداد مقالات ارائه شده به دبيرخانه اجلاس 1200 مقاله است كه در ميان نويسندگان اين مقالات همه اقشار جامعه وجود دارند و اين نشان دهنده اهميت موضوع نماز در جامعه است.
وي با بيان اينكه توجه به معنويت و امور معنوي و ديني خواست جوانان كشور است افزود: موضوع اجلاس سراسري نماز امسال نماز، مسجد و جوانان است. وي خاطرنشان كرد: اگر زمينه، امكانات و شرايط مناسب جهت استفاده نسل نو از مراكز ديني و معنوي را فراهم كنيم نسل نو از اين مراكز استقبال مي كند.
قائم مقام ستاد اقامه نماز گفت: بايد از توجه جوانان به موضوع نماز، نيايش و معنويت استقبال كنيم و بايد همه عوامل مختلف كه دخيل در امر تصميم گيري در مساجد هستند در يك تعامل مشترك، زمينه ظهور گرايش جوانان به مسئله نماز، نيايش و معنويت را بيشتر كنند.
وي افزود: امسال اجلاس سراسري نماز با مشاركت سازمان هاي تبليغات اسلامي، اوقاف و امور خيريه، ستاد رسيدگي به امور مساجد، شوراي سياست گذاري ائمه جمعه، ستاد عالي كانون هاي فرهنگي مساجد، ستاد امر به معروف و نيروي مقاومت بسيج برگزار خواهد شد.

 



دعوت تشكل هاي دانشجويي دانشگاه آزاداسلامي براي شركت در مراسم 13 آبان

دبيركل اتحاديه تشكل هاي دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي گفت: دانشجويان اين دانشگاه در سراسر كشور در مراسم يوم الله 13 آبان انزجار خود را از استكبارجهاني اعلام مي كنند.
به گزارش واحد مركزي خبر سيدمرتضي محمودي در جمع خبرنگاران تاكيد كرد: دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي همگام با ديگر دانشجويان در سراسر كشور در مسير نظام اسلامي و خط ولايت و رهبري حركت مي كنند و با حضور هوشيارانه و آگاهانه خود توطئه هاي شوم دشمنان را نقش بر آب خواهند كرد.
دبيركل مجمع تشكل هاي دانشجويي دانشگاه آزاد اسلامي هم در اين نشست خبري با اشاره به وظايف جنبش دانشجويي گفت: همه گوش به فرمان رهبرمعظم انقلاب اسلامي همچون گذشته در راه مبارزه با استكبارجهاني حركت مي كنيم و از پاي نخواهيم نشست.
عارف كاظمي، يكپارچگي و هماهنگي دانشجويان براي هرچه باشكوه تر برگزار شدن اين مراسم را خواستار شد و تصريح كرد: دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي پرشور و پايبند به آرمان هاي والاي نظام اسلامي در مراسم يوم الله 13 آبان شركت مي كنند.
دعوت بسيج دانشجوئي دانشگاههاي استان تهران
بسيج دانشجويي دانشگاههاي استان تهران با صدور بيانيه اي تاكيد كرد: در مسير انقلاب و امام(ره) بودن، نه همراهي مقطعي در زمان حيات، بلكه پايبندي به گفتمان و تفكرشان در زمان عدم حضورشان است. تفكري كه در فرمايشات، منشها و تقريراتشان مشهود بوده و از اهم آن پايبندي به خط ولايت است. كه تطبيق آن جزء براي اهل بصر و صبر آسان نيست.
در اين بيانيه آمده است: 13 آبان امسال در حالي فرا ميرسد كه دشمن با بهره گيري از عناصر داخلي غافل و مغرض خود درصدد ايجاد خط نفاق بين ملت مسلمان ايران و در راستاي اهداف و منافع از پيش تعيين شده استكبار جهاني برآمده است و اين همان آتشي است كه عده اي با عنوان دفاع از حقوق مردم در آن ميدمند.
لذا ما دانشجويان بسيجي دانشگاههاي استان تهران به عنوان بدنه فعال جامعه ضمن دعوت از تمامي مردم، احزاب، گروهها، جريانات و به ويژه دانشجويان فرهيخته، مستقل و روشن بين ايران اسلامي كه همواره نوك پيكان استكبارستيزي جامعه ولايي هستند جهت شركت در مراسم پرشكوه يوم الله 13 آبان، به تمامي كج انديشان ابزار دست استكبار هشدار مي دهيم كه در صورت استمرار حركت دشمن شادكن در مسير سوخته نفاق و كوفتن بر طبل اختلاف نزد مردم بيش از حال حاضر به انزوا خواهند گرائيد و اين سرنوشت منافقاني چون بني صدر است كه باز هم اميدواريم با كسب بصيرت مانع چنين سرنوشتي براي خويش گردند.
در همين راستا شوراي مركزي امر به معروف و نهي از منكر احزاب و تشكلهاي سياسي، جامعه اسلامي كارگران جامعه زينب نيز با صدور بيانيه هاي جداگانه، ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهداي دانش آموزان و دانشجويان خط امام بر حضور گسترده و باشكوه همه اقشار و صنوف كشور در اين مراسم تاكيد كردند.

 



حداد عادل سخنران مراسم 13 آبان است

غلامعلي حداد عادل مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامي و رئيس كميسيون فرهنگي مجلس سخنران مراسم 13 آبان است.
به گزارش ايرنا، راهپيمايي روز 13 آبان كه روز مبارزه با استكبار جهاني نامگذاري شده است، همه ساله با حضور اقشار مختلف مردم در مقابل لانه جاسوسي سابق آمريكا برگزار مي شود.
13 آبان ضمن آنكه سالروز تسخير لانه جاسوسي آمريكا به دست دانشجويان پيرو خط امام است، سالروز افشاگري امام خميني(ره) عليه اعطاي مصونيت قضايي به اتباع آمريكايي در ايران (كاپيتالاسيون) است كه در سال 1342 صورت گرفت و به تبعيد امام راحل انجاميد.
در سال 1357 و درست سه ماه قبل از پيروزي انقلاب اسلامي، دانش آموزان شهر تهران در سالگرد تبعيد امام(ره) به طرف دانشگاه تهران راهپيمايي كردند كه با هجوم نيروهاي مسلح راهپيمايي به خون كشيده شد و 64 نفر از اين دانش آموزان شهيد شدند و به همين خاطر اين روز، روز دانش آموز نيز خوانده مي شود.

 



سخنگوي جديد وزارت امور خارجه: اسلام ستيزي به كانون سياست خارجي آمريكا تبديل شده است

سخنگوي وزارت خارجه كشورمان ضمن تقبيح رويكردهاي اسلام ستيزانه دولتمردان آمريكا، نسبت به تبلور اين رويكردها در سياست خارجي آمريكا ابراز تاسف كرد.
به گزارش اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، «رامين مهمان پرست» دستيار ويژه وزير و سخنگوي وزارت امور خارجه در پاسخ به سؤال خبرنگاري درباره ارزيابي اين وزارتخانه نسبت به گزارش سالانه آزادي مذهب وزارت امور خارجه آمريكا، اظهار داشت: در حالي كه نفرت گسترده و عميق افكار عمومي جهان اسلام از رويكردهاي منفي دولت آمريكا روند فزاينده اي يافته است، ارائه ديدگاه هاي فرافكنانه و تجويزهاي غيرمنطقي براي ديگران، نشانگر نمادي از اسلام ستيزي و رفتارهاي دوگانه است.
سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان با اشاره به راي منفي آمريكا به گزارش گلدستون در شوراي حقوق بشر سازمان ملل، گفت: رويكردهاي غيرواقعي و متاثر از اغراض سياسي دولت آمريكا نسبت به مسائل حقوق بشر در جهان اسلام، مويد رفتارهاي متضاد دولتمردان نسبت به كشورهاي مسلمان در سياست خارجي آمريكاست.
وي با تبيين مصاديق اين گونه رويكردها، خاطرنشان كرد: اظهارات صريح وزير دادگستري آمريكا كه اخيرا اعلام كرد مسلمان بودن در آمريكا مشكل آفرين است به روشني گوياي نگرش هاي دولتمردان آمريكا در تعامل با مسلمانان و اقليت هاي مذهبي در آمريكا است.
مهمان پرست با تقبيح اين گونه رفتارها، اظهار داشت: متاسفيم كه در كانون سياست خارجه آمريكا رويكردهاي منفي كه قوه محركه آن اسلام هراسي بوده، به صورت بارزي تبلور يافته است.

 



آب در زاينده رود جاري شد

اصفهان - خبرنگار كيهان:
با جاري شدن آب در زاينده رود، اين رودخانه پس از 20 ماه خشكسالي جاني دوباره گرفت.
كشاورزان شرق اصفهان پس از حدود دو سال مي توانند بخشي از كشت پاييزه خود را آغاز كنند.
هم اكنون آب زاينده رود به بيشه تاژوان اصفهان رسيده است و پيش بيني مي شود طي روزهاي آينده پل هاي تاريخي سي وسه پل و خواجو بار ديگر شاهد جاري شدن آب باشد و حركت آب به سمت شهر اصفهان مي تواند پارك هاي سطح شهر را احيا كند.
مديركل حوادث غيرمترقبه استانداري اصفهان همچنين درباره مدت زمان جاري شدن آب در زاينده رود نيز اظهار داشت: به مدت 28 روز آب تحويل كشاورزان خواهد شد كه البته پس از آن نيز مدتي آب در رودخانه خواهد ماند اما جاري شدن مجدد آب در زاينده رود بستگي به شرايط جوي دارد.
شيشه فروش خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه اكنون در شرايط خشكسالي به سر مي بريم قطعا همه كشت ها انجام نمي شود و پيش بيني مي شود بين 50 تا 70 درصد كشت انجام شود.

 



معاون پارلماني وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي:بخش سلامت 18 هزار ميليارد ريال كمبود اعتبار دارد

تبريز- خبرنگاركيهان:
هم اكنون براي تامين سلامت و هزينه هاي بيمارستاني
18 هزار ميليارد ريال كمبود وجود دارد.
معاون پارلماني وزير بهداشت درمان و آموزش پزشكي با اعلام مطلب فوق افزود: 5 هزار ميليارد ريال از اين مبلغ به لايحه مديريت خدمات كشوري بابت افزايش حقوق كارمندان اختصاص دارد.
حسن امين لو گفت: 13هزار ميليارد ريال آن، مربوط به كمبودهاي واقعي است كه در بخش سلامت وجود دارد و دولت و مجلس، به دنبال جبران اين كسري مي باشند.
وي تصريح كرد: علي رغم تخصيص 100هزار ميليارد ريال به اين حوزه در تامين سلامت و هزينه هاي بيمارستاني كمبود 18 هزار ميليارد ريالي وجود دارد كه مربوط به تاثيرپذيري از افزايش هزينه هاي ورود داروهاي گران قيمت است.

 



مدير بنادر سازمان منطقه آزاد قشم: ورود گردشگران به جزيره قشم 200 درصد افزايش يافت

قشم- خبرنگار كيهان:
با شبانه روزي شدن اسكله پل بنادر خمير و لافت قشم، ورود گردشگران با خودروهاي شخصي به اين جزيره 200 درصد افزايش يافت.
مدير بنادر سازمان منطقه آزاد قشم با اعلام اين خبر گفت: به منظور رفاه مسافران و گردشگران مقرر شد كار انتقال خودروهاي شخصي مسافران به بنادر لافت و اسكله پل از ساعت 21 تا 5 صبح ادامه يابد.
نعمت الله دارش افزود: پيش از اين، انتقال و جابه جايي خودروها از ساعت 5 صبح تا 20 و از طريق شناورها از بندر خمير به بندر لافت و بالعكس مقدور بود اما اين زمان به 24 ساعت در شبانه روز افزايش يافت.
وي گفت كه صاحبان خودروها مي توانند هر دو ساعت يك بار، خودروهاي خود را از اسكله بندر خمير به بندر لافت و بالعكس از طريق شناورها جابه جا كنند.
وي افزود: با اجراي اين طرح شاهد افزايش 200 درصدي ورود گردشگران به جزيره قشم هستيم.

 



معاون سياسي وزير كشور: روحانيت سكاندار جنبش نرم افزاري در كشور است

معاون سياسي وزير كشور روحانيان را سكانداران جنبش نرم افزاري در ايران دانست و گفت: ايران اسلامي بايد متناسب با شان مردم حركت و پيشرفت ها را تبديل به الگو كند.
به گزارش خبرگزاري فارس از بيرجند، «سيدصولت مرتضوي» در ديدار با مديركل، معاونان و جمعي از روحانيان اداره كل تبليغات اسلامي خراسان جنوبي افزود: پيشرفت متوازن براي اثرگذاري در جهان و ارائه الگوي اسلامي براي مديريت جهاني، نيازمند مديريت است كه بايد مديريت اين مهم را روحانيان تقويت كنند.
وي با اشاره به اينكه وحدت و يكپارچگي مردم ايران حول پرچم ولايت، دشمنان ايران را نگران كرده است، بيان داشت: اين وحدت دشمنان را مجبور به استفاده از حربه ترور براي جلوگيري از كارآمدي نظام اسلامي كرده است.
استاندار سابق خراسان جنوبي براي تحول اساسي در مسائل اجتماعي و فرهنگي از سوي روحانيان تاكيد كرد و عنوان داشت: بايد تلاش كنيم در خدمت مردم و در بين مردم باشيم و در آغاز دهه چهارم انقلاب به دنبال رفع شكاف هايي باشيم كه در جامعه ايجاد شده است.
مرتضوي با اذعان بر اينكه جهت دهي و انتقال متن دين بر اساس آموزه هاي ديني و قرآني موجب حفظ دستاوردهاي انقلاب مي شود، تصريح كرد: بروز برخي بداخلاقي ها در بدنه جامعه از ضعف كاركرد علماي دين نيز است و بايد بخش هاي تحريك پذير جامعه را از افراط و تفريط پرهيز داد.
وي مراعات همه مراتب تقوا و پرداختن به واجبات و مستحبات و پرهيز از محرمات و مكروهات را از شرايط ورود به عرصه طلبگي دانست و اضافه كرد: به همين سبب اگر طلبه اي جوانب تقوا را رعايت نكند، نظير انسان برهنه و بدون پوشش است.
مرتضوي با اشاره به اينكه روحانيت در جلوگيري از فتنه هاي دشمنان نقش موثري را ايفا مي كند، خاطرنشان كرد: دشمنان ما به دنبال تخريب جايگاه ولايت، روحانيت و مرجعيت در جامعه هستند اما معتقديم كه آخرين سخن، قانون است و فصل الخطاب رهبري است.

 



يك مقام مسئول در سازمان حفاظت محيط زيست خبر داد
تقديم 400 جانباز و شهيد در راه حفاظت از عرصه هاي جنگلي

ساري - خبرنگار كيهان:
محيط بانان كشور 300 جانباز و 100 شهيد در راه حفاظت از عرصه هاي جنگلي و مرتعي تقديم كرده اند.
«عليرضا خليلي» مديركل هماهنگي امور گارد و مناطق سازمان حفاظت محيط زيست كشور با اعلام اين خبر در ساري افزود: محيط بانان پرونده درخشاني در زمينه حراست از منافع ملي دارند.
وي با اشاره به اينكه محيط بانان از سطح حقوقي پايين برخوردارند افزود: براي ارج گذاري به تلاش هاي اين افراد روز تولد امام رضا(ع) به عنوان روز محيط بان نامگذاري شد.
وي گفت: هم اكنون 13 ميليون هكتار عرصه جنگلي در كشور تحت حفاظت محيط زيست قرار دارد.
«خليلي» با اشاره به اينكه تمامي محيط بانان در كشور جواز حمل اسلحه دارند خاطرنشان كرد: تاكنون حتي يك مورد سوءاستفاده از حمل سلاح در بين محيط بانان گزارش نشده است.
وي با تاكيد بر ضرورت استفاده از تكنولوژي پيشرفته و نوين در عرصه حفاظت از جنگل ها و مراتع افزود: سازمان حفاظت محيط زيست به عنوان دستگاه اجرايي، نظارتي و شبكه نظامي در عرصه حفاظت از عرصه هاي جنگلي حضور دارد.
اين مقام مسئول گفت: مسايل سختي كار، درجات، امتيازگيري حمل اسلحه و امور معيشتي محيط بانان در دستور كار سازمان حفاظت محيط زيست قرار گرفت.

 



جانباز شيميايي در برازجان به شهدا پيوست

برازجان - خبرنگار كيهان:
جانباز شيميايي برازجاني دوران دفاع مقدس پس از
24 سال تحمل درد و رنج به ياران شهيدش پيوست.
مختار اعمايي جانباز شيميايي هشت سال دفاع مقدس در سال 64 در هورالعظيم مورد حمله شيميايي عراقي ها قرار گرفت و مصدوم شد.
وي پس از 24 سال تحمل درد و رنج ناشي از مصدوميت شيميايي سرانجام پس از 14 روز بستري بودن در بيمارستان فاطمه زهرا «س» برازجان، به جمع ياران شهيدش پيوست.
شهيد اعمايي در سال 1363 در حالي كه از نظام وظيفه معاف بود داوطلبانه به خدمت سربازي رفت و با حضور در جبهه هاي جنگ در سال 64 شيميايي شد.
وي پس از مصدوميت نيز به كار انتقال دارو به رزمندگان و رانندگان آمبولانس ها مشغول بود. پيكر پاك اين شهيد روز يكشنبه از محل درمانگاه نبوت سپاه پاسداران برازجان تا بهشت سجاد اين شهر تشييع و به خاك سپرده شد. از اين شهيد دو پسر خردسال و 3 دختر باقي مانده است.

 



اخبار ادبي و هنري

آغاز توليد نمايش راديويي از كتاب «دا»
كتاب «دا» با مضمون دفاع مقدس كه در مدتي كمتر از يك سال، 80 بار تجديد چاپ شد، به زودي در قالب يك نمايش راديويي پخش خواهد شد.
توليد نمايشي راديويي از كتاب دا، شامل خاطراتي از اشغال خرمشهر در تهاجم نظامي رژيم بعث عراق، طي مراسمي با حضور محمد حسين صوفي معاون صداي رسانه ملي، سيده زهرا حسيني راوي كتاب دا، سيده اعظم حسيني نويسنده اين كتاب و جمعي ديگر از مسئولان فرهنگي در استوديوي شماره يك ساختمان شهداي راديو آغاز شد.
سيده زهرا حسيني در اين مراسم گفت: اميدوارم اين برنامه كه به گوش طيف گسترده اي از مردم ايران مي رسد، اداي دين به آن ها باشد و من آن را نثار شهيداني مي كنم كه اين روزها به پاس جانفشاني هاي آن ها امنيت در كشورمان وجود دارد.
گفتني است، اين مجموعه 30 قسمتي كه در 900 دقيقه توليد مي شود، پس از اتمام در 32 شبكه استاني پخش خواهد شد. تنظيم كننده راديويي و كارگرداني اين نمايش را جواد پيشگر و تهيه كنندگي آن را حسين توسلي حجتي برعهده دارند.
حمايت مالي شاهزاده سعودي
براي اسطوره سازي صدام در يك كتاب
به دنبال انتشار كتاب خاطرات شفاهي صدام توسط «خليل الدليمي» وكيل ديكتاتور معدوم عراق و اظهار ادعاهاي افسانه اي در خصوص صدام، منابع خبري گزارش دادند كه انتشار اين كتاب كه دروغ هاي بي شماري در خصوص صدام دارد و به اسطوره سازي از وي در جهان عرب و اسلام منجر شده با حمايت مالي و همراهي يكي از شاهزادگان سعودي به چاپ رسيده است.
به گزارش شبكه ايران، منابع خبري در امارات اظهار داشتند: «شاهزاده طلال» از امراي با نفوذ عربستان سعودي و حاكم بر كانال هاي تلويزيون عربي NBC است و هزينه چاپ و انتشار اين كتاب و همچنين تبليغ گسترده براي آن را متقبل شده است.
منابع خبري در امارات اظهار كردند اين كتاب كه گروهي از افراد وابسته به حزب بعث در تدوين آن مشاركت داشته اند و با كمك تعدادي از روزنامه نگاران مصري و همچنين مطبوعاتي هاي سابق حزب بعث گردآوري شده است از صدام يك «اسطوره» در مقابل اشغال گران عراق و دشمنان اعراب ساخته است.
حمايت از قدس در جشنواره فيلم دمشق
هفدهمين دوره جشنواره فيلم دمشق با شعار حمايت از «قدس» در مركز فرهنگي هنري دارالاسد دمشق گشايش يافت.
به گزارش ايرنا، در مراسم افتتاحيه اين جشنواره وزير فرهنگ سوريه با اشاره به تجاوزهاي اخير صورت گرفته به قدس توسط صهيونيست ها، ضرورت توجه هر چه بيشتر هنرمندان عرب به هويت قدس به عنوان پايتخت فرهنگي اعراب را خواستار شد.
وي بر تأثير بالاي هنر به عنوان اسلحه اي فرهنگي در مبارزه با اسرائيل تأكيد كرد و گفت: به نمايش كشيدن صحنه هاي حماسه آفريني مردم فلسطين، خصوصاً اهالي غزه در جنگ 22 روزه يكي از الزامات مهم در كار تمام هنرمندان و سينماگران عرب خواهد بود.
جشنواره فيلم دمشق كه سي سالگي خود را جشن مي گيرد، در اين دوره ميزبان 275 فيلم از 52 كشور جهان است كه در بخش هاي مختلف به رقابت مي پردازند. 20 فيلم مختلف عربي از جمله دو فيلم توليد شده در سينماي سوريه نيز در اين دوره از جشنواره فيلم دمشق حضور دارند.
نمايشگاه ياد يار مهربان
براي تجهيز كتابخانه هاي مدارس و حوزه ها
هفتمين نمايشگاه ياد يار مهربان با هدف تجهيز كتابخانه هاي مدارس شهر تهران، حوزه هاي علميه و خوابگاه هاي دانشجويي جديدالتاسيس شهر تهران به كتب جديدالانتشار برگزار خواهد شد.
هفتمين دوره اين نمايشگاه در هفته كتاب به همت سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران و با مشاركت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي توسط موسسه نشر در محل دائمي نمايشگاه هاي شهرداري تهران واقع در بوستان گفتگو برگزار مي شود. بنا بر اين گزارش، تمامي ناشران تا 13 آبان ماه فرصت دارند تا در ساعات اداري با مراجعه به دبيرخانه نمايشگاه، نمونه كتاب و فرم هاي تكميل شده براي شركت در اين طرح را تحويل دهند.

 



وزير صنايع و معادن خبر داد انتشار 1000 ميليارد تومان اوراق مشاركت براي پروژه هاي فولاد كشور

وزير صنايع و معادن گفت: به زودي يك هزار ميليارد تومان اوراق مشاركت براي پروژه هاي هشت گانه فولاد كشور عرضه مي شود.
به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد، علي اكبر محرابيان در بازديد از چند پروژه بزرگ صنعتي و معدني شهرستان جوين افزود: در مرحله نخست كه يك ماه ديگر شروع مي شود، 500 ميليارد تومان اوراق به فروش مي رود و سهم فولاد جوين نيز از همان محل تأمين مي شود. وي با اشاره به پيشرفت 30 درصدي پروژه بزرگ فولاد و 90 درصدي پروژه اسيد سيتريك جوين، طرح اسيد سيتريك را در سطح خاورميانه بي نظير خوانده و ابراز اميدواري كرد كه مشكل كمبود نقدينگي اين طرح در كارگروه دولت برطرف شود.
محرابيان سپس با حضور در كارخانجات ماشين هاي الكتريكي (جمكو) و قند اين شهرستان، از خطهاي توليد اين واحدها بازديد كرد.
در اين سفر كه رئيس سازمان صنايع و معادن و جمعي از مديران دستگاه هاي اجرايي استان نيز حضور داشتند، وزير صنايع و معادن به عنوان وزير معين و نماينده دولت در جلسه شوراي اداري شهرستان جوين حضور يافته و ضمن ارزيابي اقدامات صورت گرفته، برنامه هاي آتي دولت براي توسعه بخش صنعت و معدن را تشريح كرد.

 



پيكر آيت الله سيدموسي حجتي عالم رباني گيلان در رشت تشييع شد

رشت - خبرنگار كيهان:
آيت الله سيدموسي حجتي عالم رباني و روحاني بزرگ استان گيلان در سن 85 سالگي به ديار باقي شتافت.
به دنبال رحلت آيت الله حجتي از علماي بزرگ استان گيلان، از سوي آيت الله حاج شيخ زين العابدين قرباني نماينده ولي فقيه در گيلان و امام جمعه رشت و استاندار گيلان يك روز عزاي عمومي در استان اعلام شد.
آيت الله قرباني و روح الله قهرماني چابك استاندار در بيانيه اي كه به همين منظور منتشر كردند ضمن عرض تسليت در گذشت عالم رباني آيت الله حجتي به ولي عصر امام زمان«عج»، رهبر معظم انقلاب، روحانيان، مراجع عظام و مردم شريف گيلان، رحلت اين عالم فرزانه را ضايعه اي جبران ناپذير براي مسلمانان و جامعه اسلامي خواندند.
آيت الله حجتي در سال 1303 در يكي از روستاهاي شهرستان شفت چشم به جهان گشود و به دليل كهولت سن در روز شنبه در 85 سالگي دارفاني را وداع گفت.
اين عالم جليل القدر قبلا سرپرستي حوزه هاي علميه استان گيلان و مسئوليت جامعه روحانيت استان را برعهده داشت و ضمن مديريت مدرسه علميه نائب الصدر رشت و عضويت در شوراي روحانيت اين شهرستان، همچنين امام جمعه موقت رشت و امام جماعت مسجد حجتيه اين شهر بود.
وي در دوران حيات خود كتابهاي مختلفي در زمينه علوم ديني و فضائل اخلاقي تاليف و منتشر كرد.
پيكر پاك آيت الله حجتي طي مراسم باشكوهي با حضور جمعي از مديران و مسئولان استان گيلان و شهرستان رشت، روحانيون و اقشار مختلف مردم روز يك شنبه از مسجد سوخته تكيه رشت تا ميدان شهداي ذهاب تشييع و براي خاكسپاري به شهر قم انتقال يافت.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14