(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 16 آبان 1388- شماره 19505
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آيت الله صافي گلپايگاني: قوه قضائيه بايد در برابر تضعيف كنندگان نظام بايستد
درخطبه هاي نماز جمعه تهران آيت الله خاتمي: ايران با شيطان مذاكره نخواهد كرد
آيت الله جوادي آملي: كسي كه تسليم حق نيست فتنه ايجاد مي كند
گزارش خبري تداوم رايزني دولت و مجلس براي حل اختلافات درباره هدفمند كردن يارانه ها
اطلاعيه دفتر رئيس جمهور در دفاع از لايحه هدفمندي يارانه ها
ثبت چهارمين حادثه تاريخي
جعفري در مراسم معارفه فرماندهان جديد:
مهلت پاكستان در دستگيري و تحويل گروهك ريگي در حال اتمام است
پـيكر موذن ماندگار تشييع شد آخرين اذان صبحدل بر گلدسته عشق
دستگيري 3 تن در پاكستان به اتهام دخالت در عمليات تروريستي سرباز
انتقاد دانشجويان پيرو خط امام و رهبري از مسامحه قوه قضائيه در قبال موسوي و كروبي



آيت الله صافي گلپايگاني: قوه قضائيه بايد در برابر تضعيف كنندگان نظام بايستد

سرويس شهرستانها-
يكي از مراجع تقليد خواستار ايستادگي قوه قضاييه در برابر تضعيف كنندگان نظام و انقلاب شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر آيت الله لطف الله صافي گلپايگاني، رئيس ديوان عالي كشور با حضور در بيت آيت الله صافي از وي خواست تا براي پيشرفت امر قضاي اسلامي رهنمودهايي ارائه كند.
آيت الله گلپايگاني با تاكيد بر استقلال دستگاه قضايي كشور گفت: استقلال اين دستگاه و اجراي عدالت باعث اميدواري و دلگرمي مردم مي شود. اين قوه بايد تحت تاثير هيچ جوي قرار نگيرد و فقط خدا را در نظر داشته باشد و احقاق حقوق مردم كند.
وي با بيان اينكه بايد با دقت تمام مراعات احكام قضاي اسلام شود، افزود: اشخاصي كه در راس اين دستگاه هستند هرچه مسئوليت خدايي بيشتر داشته باشند و بدانند، كه الحمدلله هم مي دانند در نزد خداوند مسئول هستند و با عمل صحيح خود مأجور خواهند بود.
اين مرجع تقليد با بيان اينكه قوه قضاييه هر جا خلاف شرع مي بيند بايد تذكر دهد، تاكيد كرد: هر مقام و شخصيتي را مشاهده مي كند كه برخلاف احكام مسلم اسلام قدم برمي دارد و يا مي خواهد چهره ديني انقلاب و كشور را تضعيف كند بايد تذكر دهد و در مقابل آن بايستد.
آيت الله گلپايگاني تصريح كرد: متاسفانه مشاهده مي شود كه بعضي تعهد چنداني به ارزش هاي اسلامي ندارند و به مقدسات بي احترامي مي كنند. قوه قضاييه اگر مي بيند مسئول برخلاف شئون اسلامي و بدون رعايت تعهدات اخلاقي عمل مي كند، بايد تذكر دهد.
وي با اشاره به اينكه همه احتياج به موعظه داريم، اظهار داشت: بايد همه را و با خلوص نيت موعظه كرد كسي كه از تذكر و موعظه ناراحت شود، بلوغ فكري ندارد و اگر اغراض شخصي وارد شود، شيطان بر انسان مسلط مي شود و در نظام اختلال پيش مي آيد.
اين مرجع تقليد با توجه به شيوع مفاسد اخلاقي در جامعه گفت: يكي از علت هاي اشاعه فحشا و فساد، فقر مردم و مسائل اقتصادي است كه بايد مسئولان براي آن چاره انديشي كنند. همه مردم اين مملكت، به مسئولان حق دارند و بايد حقوق اوليه همه رعايت شود.

 



درخطبه هاي نماز جمعه تهران آيت الله خاتمي: ايران با شيطان مذاكره نخواهد كرد

سرويس فرهنگ و معارف-
خطيب نمازجمعه تهران با تاكيد بر اينكه قصه سازش ناپذيري با آمريكا از سر لجاجت، تعصب و احساسات نيست و براساس موضعي كاملا خردمندانه است، خاطرنشان كرد: ما به چه تضميني اورانيوم غني شده كمتر از پنج درصد به شما بدهيم و شما اورانيوم 20درصد غني شده به ما بدهيد؟ مساله اين است كه ما به شما اعتماد نداريم.
آيت الله سيداحمد خاتمي، در خطبه دوم نمازجمعه تهران با اشاره به پيشنهاد اخير كشورهاي غربي در خصوص مسائل هسته اي گفت: ما به چه تضميني اورانيوم غني شده كمتر از پنج درصد به شما بدهيم و شما اورانيوم 20درصد غني شده به ما بدهيد؟
امام جمعه موقت تهران افزود: موفقيت هايي كه در زمينه فناوري هسته اي داشته ايم با سرانگشت تدبير و هدايت هاي مقام معظم رهبري و همراهي مسئولان دلسوز بوده است.
وي افزود: هيچ كس سر حقوق حقه ملت ايران ذره اي كوتاه نيامده و نخواهد توانست كوتاه بيايد و تا زماني كه چنين رهبر بيدار و هوشياري داريم در هيچ عرصه اي سر سوزني از حقوق خود كوتاه نمي آييم.
وي ادامه داد: كشورهاي غربي مرتب مي گويند ايران بايد اعتمادسازي كند. مساله اين است كه ما به شما اعتماد نداريم. پيش از انقلاب ايران كارخانه غني سازي در فرانسه به نام اروديف داشت و 10درصد آن سهم ايران است كه در اين زمينه تاكنون سكوت كرده اند.
خاتمي با بيان اينكه غربي ها در حق خوري و غارتگري تخصص دارند، افزود: 30 سال است 10درصد حق ما را نمي دهيد. ما به چه تضميني اورانيوم غني شده كمتر از پنج درصد به شما بدهيم و شما اورانيوم 20درصد غني شده به ما بدهيد؟ چه كسي را مي خواهيد فريب دهيد؟ ملت ايران ملت هوشياري است و فريب شما را نمي خورد.
خاتمي افزود: در مورد راكتور تحقيقاتي تهران طبق قانون آژانس، بايد سوخت را به ما بدهند. اگر بخواهند بازي درآورند، مطمئن باشند دانشمندان هسته اي ما به فضل خدا سوخت راكتور اتمي تهران را تامين خواهد كرد.
خاتمي در بخش ديگري از سخنان خود به موضوع هدفمند كردن يارانه ها اشاره كرد و گفت: در اين مورد فقط تاكيد مي كنم قواي خدمتگزار كشور تلاش كنند اولا آثار تورمي اين طرح به حداقل برسد؛ زيرا اين طرح در مسير خدمت به محرومان و مستحق هاي يارانه، طراحي شده است.
خطيب نماز جمعه تهران اضافه كرد: در مرحله بعد هم پس از تصويب، مكانيزم نظارتي قوي بايد وجود داشته باشد كه قانون آن چنان كه هست اجرا شود. اختلاف سليقه در لوايح به خصوص در لايحه به اين مهمي كاملا طبيعي است كه بين دولت و مجلس وجود داشته باشد اما سخت بر اين باورم كه اكثر مجلسيان محترم دلسوز هستند، كارشناسانه كار مي كنند و تمام تلاش شان اين است كه ساماندهي يارانه ها در مسير خير و صلاح اين مردم باشد.
خاتمي تاكيد كرد: دولت هم با انگيزه خدمت زير اين بار سنگين رفته است. انتظار داريم دولت و مجلس با محوريت منافع مردم و با صميميت لايحه اي كارشناسانه و مفيد براي اين ملت تصويب كنند.
وي در ادامه با بيان اين كه مراسم 13 آبان امسال باشكوه ترين مراسم 13 آبان بود، گفت: در اين مورد مبالغه و گزاف گويي نمي كنم. دانش آموزان و دانشجويان بانشاط در اين مراسم در تمام كشور شركت كردند. اين حضور بانشاط مويد سخن مقام معظم رهبري است كه فرمودند اين نسل از چنان ايماني برخوردار است كه اگر از انگيزه جوانان انقلاب بيشتر نباشد، كمتر نيست و البته اين ماجرا هم امتحاني بود كه در آن اكثريت ملت ما مثل امتحان هاي گذشته سربلند بيرون آمدند.
وي گفت: اما متأسفانه اندكي هم مجددا در اين امتحان مردود شدند. به جاي اين كه اشداء علي الكفار باشند، اشداء علي النظام شده اند، به جاي اين كه رحماء بينهم باشند رحماء علي الكفار شده اند.
امام جمعه موقت تهران در همين زمينه اضافه كرد: بيگانگان و غربي ها به خصوص آمريكا فكر نكنند اينجا خبري است. جمعيت 100 هزار نفري وقتي شكل مي گيرد ممكن است يكي- دو نفر شعار متفاوتي سر دهند. به تعبير مقام معظم رهبري آمريكايي ها بدانند چند نفر با هر انگيزه اي اعم از خباثت آلود و يا جاهلانه نمي توانند براي آنها فرش قرمز پهن كنند زيرا ملت ايران ايستاده است.
عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري ادامه داد: از جايگاه خطيب جمعه برادرانه نصيحت مي كنم كه برادران و خواهراني كه در اين مسير نادرست قرار گرفته ايد ببينيد چه مي كنيد؟ چه كساني از شما حمايت مي كنند؟ كل غرب و آمريكايي ها در اين جبهه آمده اند. كساني كه امام(ره) مرتدشان خواند از شما حمايت مي كنند و كساني كه امام(ره) اسلام شان را اسلام آمريكايي خواند و آنها را بدتر از منافقين ناميد، در اين جبهه قرار گرفته اند.
وي با طرح اين پرسش كه همراهي با اين ملت چه عيبي دارد كه راهتان را از ملت جدا مي كنيد؟ خطاب به فريب خوردگان افزود: به سيل خروشان ملت برگرديد و مطمئنم آغوش ملت براي عذرخواهي كنندگان باز است؛ البته حساب مجرمان جداست اما حساب اكثريت فريب خورده چيز ديگري است.
خاتمي در ادامه با تاكيد بر اينكه قصه سازش ناپذيري با آمريكا از سر لجاجت، تعصب و احساسات نيست و براساس موضعي كاملا خردمندانه است، خاطرنشان كرد: از 28 مرداد 32 تا امروز كه نزديك به شش دهه گذشته است ملت ما از آمريكا هر چه ديده خيانت و جنايت بوده است. بر سر كار آوردن حكومت سياه پهلوي، تلاش عليه انقلاب با عنوان سفارت، تحريك قوميت ها، ايجاد كودتاها، تحميل جنگ و كارشكني در مسير منافع ملت، بلوكه كردن اموال ايران و... همه و همه بخشي از جنايات دولت آمريكا با مردم و نظام جمهوري اسلامي ايران است.
وي هم چنين با اشاره به بيانيه رئيس جمهور آمريكا به مناسبت سي امين سالگرد تسخير لانه جاسوسي، گفت: اوباما به دروغ مي گويد ما در حوادث ايران دخالت نمي كنيم. به صراحت در حوادث پس از انتخابات دخيل بودند. رسانه هاي شما تحريك كرده و مي كنند. در مصوبه هفته گذشته وزارت دفاع بيش از 50 ميليون دلار تصويب كرد كه براي خرابكاري و جنگ نرم با ملت ايران هزينه شود.
سيداحمد خاتمي با اشاره به اينكه ريشه نفرت 30 ساله ملت ايران از آمريكا،اين خباثت هاست،تاكيد كرد: تا وقتي كه اين خوي استكباري در آنان است مطلقاً ايران زير بار مذاكره شيطاني نخواهد رفت.
وي در بخش ديگري از سخنانش به موسم حج اشاره كرد و گفت: مفتي اعظم عربستان گفته است مراسم برائت از مشركين كه ايران انجام مي دهد بدعت و دروغ است و در شريعت وجود ندارد. به اين مفتي سعودي مي گويم اگر فرصت نداريد مطالعه كنيد بگوييد برايتان مطالعه كنند.اين مراسم در متن قرآن و سيره پيامبر(ص) بارها آمده است و در سوره توبه آيه3 نيز به آن اشاره شده است.
خاتمي گفت: برائت از مشتركين اعلام خداست در يوم حج اكبر كه بعضي ها گفته اند روز عيد قربان است و بعضي ديگر نيز گفته اند در عمره بايد انجام شود. پيامبر(ص) به صراحت آن را اعلام مي كند. مشرك ديروز آن بت پرستان بودند و مشرك امروز آمريكاست كه اسرائيل، حياط خلوت آنها شده است. وي در همين زمينه اضافه كرد: اسرائيل امروز حياط خلوت جنايتكاران است. مرگ بر مشركين آن روز،امروز مرگ بر آمريكا و مرگ بر اسرائيل است.
خاتمي در ادامه با اشاره به گزارش قاضي گلدستون در مورد جنگ غزه، گفت: كميته حقيقت يابي سازمان ملل زير نظر قاضي گلدستون اعلام كرده است اسرائيل جنايتكار جنگي است. در مقابل كشورهايي كه فرياد حقوق بشرشان گوش انسان را كر كرده و خودشان در سازمان ملل نفوذ زيادي دارند زماني كه نتيجه گزارش مشخص مي شود با كمال قلدري مي گويند نمي گذاريم اين گزارش به شوراي امنيت برود.
وي در همين زمينه افزود: اين لكه ننگ ديگري بر دامان ليبرال دموكراسي غرب است كه عملا ثابت مي كند شعار حقوق بشرشان دروغ است. و سازمان ملل تا زماني كه اين قدرت ها اين اقدامات را در آن انجام مي دهند و حق وحشيانه وتو را دارند سازمان ملت ها نيست و ملت ها بايد به فكر سازمان ملل ديگري باشند.
خاتمي در بخش ديگر سخنانش با اشاره به حديثي از امام رضا(ع) مبني بر اين كه اگر ضعيفي را كمك كنيم بالاترين صدقه محسوب مي شود، گفت: اين كمك را نبايد به كمك اقتصادي محدود كنيم، در هر عرصه اي كه مي بينيم كسي ناتوان است بايد دستش را بگيريم؛ اين برترين صدقه اي است كه انسان در پيشگاه خداوند دارد.
به گزارش ايسنا، امام جمعه موقت تهران هم چنين با بيان اين كه ايجاد تفرقه بين مومنان يكي از شيوه هاي شيطان براي انحراف بندگان است، اظهار كرد: در جامعه اي كه تفرقه و دشمني به وجود آيد مساله اصلي چيزي جز درگيري نيست. در اين جامعه نه از معنويت اثري خواهد بود و نه از عمران و آبادي و تمام تلاش ها مصروف تخريب يكديگر مي شود. قرآن مي گويد از شيوه هاي قطعي شيطان اين كار است.
وي با بيان اينكه سه شيوه براي ايجاد تفرقه در جامعه وجود دارد كه شيطان از آن ها بهره مي گيرد، افزود: شكستن اساسي ترين محور وحدت كه مساله رهبري است يكي از شيوه هاي شيطان است؛ آن هم شكستن ركن رهبري عادل؛چون رهبران ظالم تمام تلاش شان در تفرقه است؛ اما رهبران عادل جامعه هستند كه تمام تلاش شان در جهت همدلي در جامعه است.امام علي(ع) در خطبه 146 نهج البلاغه، نقش رهبري را مانند نخ تسبيح ذكر مي كند كه مهره ها را كنار هم نگه مي دارد. اگر نخ تسبيج پاره شود كسي نمي تواند دانه ها را كنار هم قرار دهد.
خاتمي گفت: امروز هر گامي كه در جهت تضعيف اين ستون خيمه عزت و عظمت ملت و اين نهاد برداشته شود بي ترديد گام شيطاني است. شياطين اولين گامي كه براي آسيب زدن به كاخ بلند وحدت جامعه مي زنند آسيب زدن به ستون خيمه وحدت است كه رهبري مي باشد.

 



آيت الله جوادي آملي: كسي كه تسليم حق نيست فتنه ايجاد مي كند

يكي از مراجع تقليد گفت: فردي كه خود را تسليم حق نكند اگر در جامعه مسئوليت بگيرد فتنه ايجاد خواهد كرد.
به گزارش خبرگزاري رسا آيت الله جوادي آملي در جلسه درس اخلاق اين هفته خود با بيان اين مطلب افزود: طلبه ها و دانشجويان بايد خود را متخلق به اخلاق ولايي و خويش را تسليم امر حق تعالي كنند.
وي با اشاره به اين كه اخلاق اولين علم از علوم تربيتي است و مسائل آن به حسن عدل و قبح ظلم برمي گردد، اظهار داشت: فن اخلاق ضامن دين و حافظ ربوبيت فرد است.
مفسر قرآن كريم با بيان اين كه انسان داراي حيات حصولي از جانب خداوند و حيات تحصيلي با اكتساب خود فرد است، تاكيد كرد: انسان حيات دوم را با علم و عمل صالح مي تواند به دست آورد كه در اين مرحله فرشتگان بر او درود مي فرستند.
وي در تبيين آيه اي از قرآن مبني بر اين كه انسان به خود ظلم مي كند، گفت: چشم، گوش و حتي فطرت انسان يك امانت الهي است كه اگر در مسير صحيح استفاده نشود از حد خارج شده و در نتيجه ظلم محقق مي شود.

 



گزارش خبري تداوم رايزني دولت و مجلس براي حل اختلافات درباره هدفمند كردن يارانه ها

سرويس سياسي-
نماينده مردم تهران با اشاره به دغدغه هاي رئيس جمهور در خصوص طرح تحول اقتصادي اعلام كرد اجراي طرح تحول اقتصادي مشاركت جدي هر سه قوه را مي طلبد و مجلس نمي خواهد موضوعي را به دولت تحميل كند.
«پرويز سروري» عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در گفت وگو با مهر، در پاسخ به اين سئوال كه پاسخ نمايندگان مجلس به دغدغه هاي رئيس جمهور در خصوص طرح تحول اقتصادي چه خواهد بود، اظهار داشت: قرار است راهكارهايي كه تاكنون در كشور اجرا شده نيز مورد بررسي قرار گيرد تا شايد بتوان از آنها به عنوان راه ميانه استفاده كرد.
مجلس در ماده 13 كه به يكي از چالش برانگيزترين مواد لايحه تبديل شده است، دولت را مكلف كرد از يك سو درآمدهاي حاصل از هدفمندسازي يارانه ها را به خزانه كل كشور واريز كند و از سوي ديگر هم براي اجراي سالانه طرح هدفمندي يارانه ها در قالب بودجه سنواتي، هر سال درصد خاصي از مجلس تقاضاي بودجه كند.
اين تصميم نمايندگان با مخالفت جدي دولت مواجه شد به طوري كه رئيس جمهور روز سه شنبه به طور سرزده به مجلس رفت و با ارائه توضيحاتي خواستار تجديدنظر مجلسيان در تصميم خود شد. وي همچنين اعلام كرد كه اگر نمايندگان مصوبه خود را اصلاح نكنند دولت هيچ اختياري براي اجراي لايحه نخواهد داشت و از اين رو مجبور خواهد بود خواستار استرداد لايحه هدفمند كردن يارانه ها شود.
سروري با بيان اينكه اجراي طرح تحول اقتصادي مشاركت جدي هر سه قوه را مي طلبد، ادامه داد: مجلس رغبت ندارد موضوعي را به دولت تحميل كند به گونه اي كه دولت آن گونه كه لازم است پاي كار نايستد.
اين عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس همچنين گفت: سخن نمايندگان مجلس اين است كه ما تلاش خواهيم كرد تا تضمين هاي بسياري را براي كار دولت در اين لايحه بگنجانيم.
وي همچنين عنوان كرد: در هر حال كميسيون ويژه طرح تحول اقتصادي اكنون در حال بررسي اين موضوع است.
در همين رابطه حجت الاسلام مسعودپور معاون پارلماني نهاد رياست جمهوري نيز اعلام كرد كه مجلس با مشاهده اصرار دولت در قرائت نامه استرداد، تصميم گرفت تا پيش از آن مذاكره اي ميان نمايندگان دولت و مجلس انجام گيرد. در همين راستا بنا شد دو نفر از مجلس و دو نفر از دولت تا فاصله زماني يكشنبه گفت وگو و مذاكره اي داشته باشند كه اگر راه تازه و جديدي پيدا كردند، طبق روال پيش رويم و در غير اين صورت تنها راه باقي مانده قرائت نامه استراداد در روز يكشنبه است.
حجت الاسلام «مرتضي آقاتهراني» ديگر نماينده تهران نيز در خصوص اختلاف نظر دولت و مجلس بر سر ماده 13 لايحه هدفمند كردن يارانه ها به فارس گفت كه اختلاف نظر ميان انسان ها امري طبيعي است و نبايد از گفتگوهايي كه بين قوا صورت مي گيرد، نگران شد.

 



اطلاعيه دفتر رئيس جمهور در دفاع از لايحه هدفمندي يارانه ها

دفتر رئيس جمهور با صدور اطلاعيه اي با انتقاد از مصوبه مجلس درباره لايحه هدفمندي يارانه ها اعلام كرد كه سازو كار بودجه اي تمامي اهداف لايحه هدفمند كردن يارانه ها را زير سؤال مي برد.
در اين اطلاعيه دلايل زير براي اثبات زير سؤال رفتن اهداف لايحه هدفمندي يارانه ها با سازكار بودجه اي اعلام شده است: اول آن كه لايحه هدفمند كردن يارانه ها يك برنامه 5 ساله است و بايد يك افق روشن و مطمئن و باثبات، از قيمت حامل هاي انرژي را به سرمايه گذاران و توليدكنندگان ارائه شود و از طرف ديگر مواد 8 و 9 لايحه مجموعه اي از سياست هاي حمايتي از خانوار و توليدكننده را تعريف نموده كه آنها نيز در قالب يك برنامه زمان دار 5 ساله حركت خواهند نمود. وصل كردن آن به بودجه يعني اين كه دولت، خانوارها و توليدكنندگان و سرمايه گذاران بايد در هر سال منتظر اتفاقاتي باشند كه در بودجه مي افتد. دولت اگر قصد داشت كه به اين روش عمل نمايد ديگر نيازي به لايحه نبود و حتي مي توانست در بودجه سال گذشته، بخشي از اين پيشنهادات را در قالب بودجه سال 1388 مصوب و در سال جاري اجرا نمايد.
همه مي دانيم كه در نظام تصميم گيري اقتصادي كشور بخشي نگري و منطقه نگري حاكم است. در صورتي كه مديريت واحدي بر منابع و مصارف اين قانون اعمال نشود و هر ساله اين موضوع به لايحه بودجه مربوط گردد، منابع و مصارف اين لايحه پس از يك سال و به تناسب ساير موضوعات اقتصادي كشور در اختيار اهداف بخشي و منطقه اي قرار خواهد گرفت كه عملا از اهداف اوليه لايحه هدفمند كردن يارانه ها دور خواهد شد.
يك نكته مهم نيز به اهميت توجه به مديريت امور از بعد زمان مربوط مي شود. هدفمندسازي يارانه هاي حامل هاي انرژي و 8 قلم كالا و خدمتي كه در ماده 4 لايحه آمده است بايد در ماه هاي متفاوت سال و به فراخور موضوع اجرايي شود و به همين دليل نمايندگان محترم مجلس ماده 7 را كه زمان شروع به ارديبهشت هر سال محدود شده بود، حذف كردند.
در ماده 2 لايحه كه در صحن علني نيز مورد تصويب قرار گرفته، پيش بيني شده است در مورد حامل هاي انرژي در صورت نوسان قيمت فوب بيش از 25 درصد، تغيير قيمت هاي داخلي مجاز باشد و لذا در طول سال دولت اجازه تغيير قيمت دارد.
اين دو مورد نشان مي دهد كه فرايند تصميم گيري در خصوص منابع و مصارف هدفمندسازي يارانه ها بايد خارج از روال سالانه بودجه اي صورت پذيرد.
يك نكته بسيار با اهميت ديگر به اعتقاد مشترك تمامي كارشناسان و نمايندگان محترم مجلس بازمي گردد كه معتقدند لايحه هدفمند كردن يارانه ها آثار بسيار گسترده اي بر تمام فعاليت هاي اقتصادي كشور دارد و يكي از مهمترين عوامل موفقيت لايحه، اجراي مناسب آن است و اين موضوع نياز به انعطاف در قانون و اختيار لازم براي مجريان را گريز ناپذير مي سازد. بديهي است مجري اين قانون بايد از اختيارات لازم و همچنين قوانين و مقررات منعطفي برخوردار باشد كه با تصميمات اقتضايي بتواند اين پروژه را راهبري نمايد.
يك راهكار مورد قبول آن است كه براساس نظر كميسيون ويژه، حسابي بنام هدفمندسازي يارانه ها در خزانه ايجاد شود و كليه منابع اين قانون به آن حساب واريز گردد ولي عبارت در قالب بودجه سنواتي حذف شود. بنابراين به جاي صندوق، حسابي در خزانه ايجاد خواهد شد و شبهه مخالفت با ماده 53 قانون اساسي كه بايد كليه دريافت هاي دولت در حساب هاي خزانه داري كل متمركز شود و همه پرداخت ها در حدود اعتبارات مصوب به موجب قانون انجام گيرد نيز با اين روش برطرف خواهد شد.
پيشنهاد دولت در صندوق نيز اختصاص منابع براساس قانون بوده و به همين دليل در لايحه پيشنهادي تمامي مصارف را در قالب 3 ماده قانوني 8 و 9 و 12 براي خانوارها، توليدكنندگان و دولت تعيين نموده است.
در ادامه اطلاعيه دفتر رئيس جمهور با اشاره به سخنان روز سه شنبه رئيس جمهور در مجلس آمده است: سخنان رئيس جمهور محترم در مجلس با آن كه كاملا مستدل و منطقي، از موضع دفاع از حقوق مردم و به نحوي كاملا متواضعانه و صميمانه مطرح شد، متاسفانه از سوي برخي رسانه ها به نشانه اعتراض شديد و تند همراه با عصبانيت رئيس جمهور به نمايندگان مجلس، وانمود شد، واكنشي كه فقط نام تحريف مي توان بر آن گذاشت.
رسانه هايي كه دغدغه هاي دولت براي اجراي صحيح قانون را در قالب اتهامات توهين آميزي همانند «آرزوهاي بر باد رفته رئيس جمهور» يا «توزيع پول بين شهروندان براساس حب و بغض» مطرح مي كنند، در عمل انگيزه هاي سياسي، حزبي و انتخاباتي را به يك موضوع بسيار حساس و مهم مرتبط با منافع ملي و حقوق مردم گره مي زنند كه از اين رهگذر، آسيب هاي غيرقابل انكاري، به جامعه وارد خواهد شد.

 



ثبت چهارمين حادثه تاريخي

تقي دژاكام
13 آبان امسال را بايد يكي از مقاطع مهم پس از انتخابات دهم تلقي كرد چرا كه اين روز حاصل دو سه ماه رجز خواندن تمام مخالفان و معاندان ضدانقلاب به همراه هواداران غائله سبز اموي بود. سايت منتشر كننده اخبار لحظه به لحظه آنان از مدت ها قبل به شهرستان ها فراخوان داده بود كه بياييد و آنها پاسخ داده بودند كه مي آييم.
شبكه هاي ماهواره اي فارسي زبان به همراه راديو آمريكا و بي بي سي (هم شبكه هاي تلويزيوني و هم راديويي آنها) تبليغات گسترده و مصاحبه ها و ميزگردهاي متعدد گذاشته بودند. حتي گروهك تروريستي منافقين و جامعه بهاييان نيز براي چندمين بار حمايت خودشان را از جنبش سبز كذايي اعلام كردند و گفتند: ما هستيم (شعار معروف فرقه ضاله كه در اين ماه ها به شعار «ما هستيم، ما هستيم، ما همه با هم هستيم» تبديل شد). استفاده بسيار گسترده از ايميل و سايت و وبلاگ در اين ايام و ماه ها تشديد شد و تقريبا كسي نبود كه ايميلي داشته باشد و هر روز و هر ساعت ايميل هاي تبليغاتي با شعارها و تبليغات متنوع در حمايت از اين حركت و قيام! در اين روز دريافت نكند. حتي وبلاگ هاي بچه هاي مسلمان و انقلابي و ميهن دوست و ولايي نيز از تيررس تبليغات آنان در امان نماند و با كامنت ها و فحش هاي ناموسي يا درخواست هاي حضور در 13 آبان كه بيشتر براي مخاطبان اين وبلاگ ها نوشته مي شد، فضاسازي رسانه اي خود را تكميل مي كردند...
با اين همه، ديروز چه اتفاقي افتاد؟ برنامه اي كه راس ساعت 10 در مقابل لانه سابق جاسوسي آمريكا قرار بود برگزار شود و دانش آموزان و دانشجويان و جوانان از ساعت 30/8 دقيقه در آن حضور پيدا كرده بودند و تا ساعتي بعد از پايان آن هم حضور داشتند، شاهد حتي يك شعار سبز اموي در آن محدوده (تاكيد مي كنم در آن محدوده) نبود. هم از لحاظ تعداد كساني كه امسال در مقابل لانه حاضر شدند و هم كساني كه شعارهاي انقلابي و ملي و ولايي سر مي دادند امسال سالي منحصر به فرد بود. اما كساني كه به فراخوان بسيار گسترده همه ضدانقلاب و ضد دين و ضد ملت و بيگانگان موصوف پاسخ دادند چند نفر بود؟ 100 تا 150 نفر؟ 200 نفر كه به طور پراكنده خيابان ها را بالا و پايين مي رفتند و مي آمدند؟ و يا به قول برخي سايت هاي خارجي «چند صد» نفر؟ و در بيشترين نقل قول صورت گرفته «حداكثر يك هزار نفر»؟ آيا تمام بضاعت دشمن همين بود؟!
نگارنده بسيار مشتاق است كه تشكرات صميمانه خود را از تمامي گروههاي ضدانقلاب و سران فتنه و دشمنان بيروني پيش گفته ابراز كند و در اين تشكر نه قصد طعنه اي در ميان است و نه قصد مسخره، اين تشكر، سپاسي از صميم قلب است چرا كه اگر آنها نبودند تمام مراسم ما مثل همه اين سالهاي اخير به نوعي عادت و تكرار تبديل شده بود. مقايسه كنيد ميزان و نحوه حضور و شعارهاي تظاهرات روز قدس امسال را با سالهاي پيش. آيا سالهاي پيش هم مردم با اين ميزان انگيزه در تظاهرات شركت مي كردند؟ روز 13 آبان امسال را با مراسم مشابه در سالهاي قبل. آيا دانش آموزان و دانشجويان و جوانان ما، مانند سالهاي پيش در آن حضور يافته بودند؟ آنها كه در زير زمين و پستوهاي مترو ميدان هفتم تير قايم شده بودند كاش در خيابان طالقاني «قائم»! مي شدند تا مي ديدند چهره هاي بي استثنا بشاش و سرزنده و پر انرژي بچه ها را و مقايسه مي كردند آن روحيه را با كساني كه وقتي از سوراخ مترو وارد ميدان هفتم تير مي شدند و خيل جمعيت را مي ديدند، مضطرب و ترسان چگونه آهسته و پنهاني دستبندهاي سبز را باز مي كردند و آن را در كيف و جيبشان مي چپاندند!
13 آبان امسال يك «نشانه» است براي كساني كه مي بينند و به قول رهبر انقلاب «بصيرت» دارند؛ نشانه يك پايان براي آنها كه انقلاب اسلامي و حكومت اسلامي را هدف گرفته بودند و البته عده اي ناآگاهانه فكر مي كردند زير علم «نخست وزير دوران امام(ره)» سينه مي زنند و چشمشان را به روي اين همه دروغ و تبليغات از همه سوي جبهه كفر و نفاق داخلي و خارجي بستند.
آن «نخست وزير امام» امروز چشمش را باز كند (اگر چشمي دارد و رويي!) و ببيند كه از آن 13 ميليون رأي، 100 تا حداكثر 1000 نفر برايش باقي مانده است كه تازه بخشي از آن هم شعار مي دهد: «نه موسوي، نه احمدي؛ فقط رژيم پهلوي»! بله آقاي موسوي! آنها نه تو را مي خواهند و نه احمدي نژاد را، آنها تفاله ها و پسمانده هاي رژيم منفوري هستند كه امام(ره) عليه آن قيام و انقلاب كرد و جواناني در تثبيت و تحكيم آن به جنگي رفتند كه تو امروز به نخست وزير آن «دوران» بودن، خود را مفتخر نشان مي دهي. آنها چيزي نگذشته چهار نفر چهار نفر، پارچه سبز مستطيل شكلي را به صورت تابوت حمل مي كنند و مي گويند اين تشييع جنازه جنبش سبز است؛ همان كساني كه شعار مي دادند: نه موسوي، نه احمدي؛ فقط رژيم پهلوي!
تو گوش نكردي اما مردم ما شنيدند كه رهبر عزيزمان چند روز پيش در جمع نخبگان چه فرمودند:
«من روز اول اين را پيغام دادم به همين حضراتي كه صحنه گردان اين قضايا هستند؛ آن ساعات اول من به آنها پيغام خصوصي دادم. من اگر يك وقتي توي نماز جمعه يك حرفي مي زنم، اين ابتدا به ساكن نيست؛ حرف خصوصي، پيغام خصوصي نصيحت لازم انجام مي گيرد، وقتي انسان ناچار مي شود، يك حرفي را مي آورد در علن بيان مي كند. من پيغام دادم، گفتم اين را شما داريد شروع مي كنيد، اما نمي توانيد تا آخر كنترل كنيد؛ مي آيند ديگران سوء استفاده مي كنند. حالا ديديد آمدند سوء استفاده كردند. مرگ بر اسرائيل را خط زدند! مرگ بر آمريكا را خط زدند! معناي اين كار چيست؟ آني كه وارد عرصه سياست مي شود، بايد مثل يك شطرنج باز ماهر هر حركتي را كه مي كند، تا سه تا چهار تا حركت بعد از او را هم پيش بيني كند. شما اين حركت را مي كني، رقيبت درمقابل او آن حركت ديگر را خواهد كرد؛ بايد فكرش باشي كه تو چه حركتي خواهي كرد. اگر ديدي در آن حركت دوم، تو درمي ماني، امروز اين حركت را نكن؛ اگر كردي، ناشي هستي- حالا تعبير بهترش اين است- توي اين كار، توي اين بازي، توي اين حركت، ناشي هستي، ناواردي. اينها نمي فهمند چه كار مي كنند؛ يك حركتي را شروع مي كنند، ملتفت نيستند كه در حركات بعد و بعد و بعد، چطور در خواهند ماند؛ مات خواهند شد. اينها را بايد محاسبه مي كردند. مطلب اصلي اين بود.»
يوم الله 13 آبان امسال، ويژگي جديدي دارد و آن ثبت چهارمين حادثه تاريخي در اين روز پس از سه حادثه قبلي يعني تبعيد امام خميني، كشتار دانش آموزان و دانشجويان به دست رژيم پهلوي در سال 1357 و تسخير لانه جاسوسي ايالات متحده آمريكا در سال 1358 و اينك زدن مهر پايان بر غائله سبز اموي در سال 1388 است.
اين پيروزي خجسته باد!

 



جعفري در مراسم معارفه فرماندهان جديد:
مهلت پاكستان در دستگيري و تحويل گروهك ريگي در حال اتمام است

فرمانده كل سپاه پاسداران از پايان مهلت دولت پاكستان مبني بر دستگيري و تحويل گروهك ريگي به ايران خبر داد.
سرلشكر پاسدار محمدعلي جعفري روز پنج شنبه در حاشيه مراسم معارفه فرماندهان جديد قرارگاه قدس جنوب شرق كشور و سپاه سلمان سيستان و بلوچستان در گزارش كوتاهي از اقدام هاي سپاه پاسداران عليه گروهك تروريستي ريگي تاكيد كرد: براي دستگيري اعضاي اين گروهك طرف پاكستاني مهلتي را از جمهوري اسلامي ايران خواسته بود كه اين مهلت نيز رو به پايان است.
فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي اظهار اميدواري كرد كه دولت پاكستان اعضاي اين گروهك را دستگير و تحويل جمهوري اسلامي ايران دهد تا به سزاي اعمال شومشان برسند.
وي افزود: از دولت پاكستان توقع داريم اين كار را در بازده زماني كه خودشان اعلام كرده اند انجام دهند در غير اين صورت سپاه اقدام ها و برنامه هاي خود را انجام مي دهد.
وي تصريح كرد: دشمنان با طرح ريزي توطئه هاي گوناگون اميد زيادي داشتند كه مردم در 13آبان سالروز گراميداشت مبارزه با استكبار جهاني در صحنه حضور پيدا كنند كه ملت ايران آنان را ناكام كردند.
فرمانده كل سپاه پاسداران همچنين با اشاره به برنامه هاي اين نهاد در سيستان و بلوچستان افزود: برنامه هاي سپاه بسيار گسترده، عميق و زيربنايي است.
سرتيپ پاسدار قدرت الله منصوري فرمانده جديد قرارگاه قدس سپاه در جنوب شرق كشور هم در اين مراسم گفت: راه سرداران شهيد شوشتري و محمدزاده با توان و قدرت بيشتري براي واگذاري امنيت به مردم و محروميت زدايي ادامه خواهد يافت.
سردار «عليرضا عظيمي (جاهد)» گفت: سپاه نيز در راستاي اين آرمان انقلاب عامل وحدت است كه اين مهم نقش حساس سپاه پاسداران در دفاع از انقلاب اسلامي ايران را نشان مي دهد.
او ادامه داد: اكنون سپاه در سيستان و بلوچستان به دنبال ايجاد امنيت با كمك و توان خود مردم است و در اين راه بزرگ و حساس همگان بايد همدل باشند.
سردار سلامي: ريگي در مهر ماه دستگير اما با دخالت سرويس اطلاعاتي پاكستان آزاد شد
جانشين فرمانده كل سپاه از دستگيري سركرده گروهك تروريستي ريگي در ماه گذشته و آزادي فوري او با دخالت سرويس اطلاعاتي پاكستان خبر داد.
سردار سرتيپ حسين سلامي در گفت وگويي با موضوع برقراري امنيت در جنوب شرق درباره حوادث تروريستي اخير در سيستان و بلوچستان گفت: مدارك و اطلاعات دقيقي از رفت و آمدها و حتي مخفيگاه هاي اين تروريست ها در اختيار داريم و براي مثال در روز 5 مهر ماه، عبدالمالك ريگي در يكي از خيابان هاي شهر كويته دستگير مي شود اما تنها پس از يك ساعت با مداخله عوامل اطلاعاتي و سرويس هاي اطلاعاتي كشور همسايه ما آزاد مي شود.
وي گفت: چه طور ممكن است چنين فردي با اسكورت كامل و تحت حمايت يك چتر امنيتي در كشور ديگري آزادانه راه برود و تحت كنترل يك سازمان اطلاعاتي نباشد.
جانشين فرمانده كل سپاه با حضور در برنامه تلويزيوني جهان سياست، ابراز اميدواري كرد تا همكاري پاكستان در مبارزه با تروريست ها در عمل ديده شود.
وي تاكيد كرد كه سپاه پاسداران در برخورد با تروريست ها از اقدامات قاطع خود كوتاه نخواهد آمد.

 



پـيكر موذن ماندگار تشييع شد آخرين اذان صبحدل بر گلدسته عشق

سرويس ادب و هنر -
پيكر مرحوم حسين صبحدل، موذن ماندگار و پيشكسوت قرآني همراه با طنين نواي اذان وي و با حضور خيل عظيم مردم و چهره هاي قرآني تشييع شد.
مراسم تشييع پيكر صبحدل روز پنجشنبه از مقابل مسجدالمهدي تهران به سمت بهشت زهرا(س) برگزار شد و رئيس سازمان صدا و سيما، رئيس شبكه قرآن و معارف سيما، رئيس سازمان دارالقرآن الكريم، از جمله مسئولان حاضر در اين مراسم بودند.
عزت الله ضرغامي رئيس سازمان صدا و سيما در اين مراسم صبحدل را شناسنامه رسانه ملي دانست و گفت: آثار وي طراز توليدات كشور در حوزه معارف است.
وي با بيان اين كه اميدوارم روح پاك حسين صبحدل با روح معظم رسول الله(ص) محشور شود افزود:زبان حال حاضر مردم در اين مراسم اين است؛ صبحدل عزيز! سلام ما را به موذن رسول الله(ص) برسان.
ضرغامي خاطره اي را درباره صبحدل ذكر كرد و اظهار داشت: يك روز خانم بزرگواري به صبحدل گفت دلم براي پدرم تنگ شده است، اذان بگو تا كمي آرام بگيرم. اما آن خانم بزرگوار طاقت نياورد و وقتي اذان به نيمه رسيد گفت، بلال، ديگر بس است كه زهرا از حال رفت.
در اين مراسم همچنين پيام غلامعلي حداد عادل، رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي قرائت شد كه در آن آمده است: درگذشت خادم بااخلاص مكتب معارف نبوي و علوي را تسليت مي گويم. طنين صداي دلنشين او در سال هاي سياه ستم شاهي همچون شمشير بران بود كه پرده هاي سياه شب را مي دريد و همواره در ياد و جان جوانان آن روزگار كه پيران امروزند، باقي مي ماند. خداوند او را بيامرزد كه عمري در راه نشر حقايق اسلامي تلاش كرد.
محمد خواجوي رئيس سازمان دارالقرآن كريم نيز در سخنان كوتاهي ضمن تسليت گفتن درگذشت صبحدل اظهار داشت: بايد قدردان زحمات صبحدل باشيم. جامعه قرآني كشور بايد به زحمات اين استاد بااخلاص مكتب قرآن و اهل بيت ارج نهد.
پخش اذان مرحوم صبحدل از جمله برنامه هاي اين مراسم بود كه باعث تاثر حضار شد.
دراين مراسم چهره هايي همچون شاه ميوه، ابوالقاسمي و عباسي از قاريان بين المللي ايران و اصفهاني و گلريز از خوانندگان صاحب سبك و ... هم حضور داشتند.
گفتني است مراسم ترحيم استاد حسين صبحدل روز گذشته در مسجدالمهدي مجيديه برگزار شد و مراسم بزرگداشتي هم روز يكشنبه 17 آبان از ساعت 14 الي 16 در مسجد بلال صدا و سيما برگزار مي شود.
حسين صبحدل روز چهارشنبه در سن 78 سالگي درگذشت. اذان زيباي وي از سوي مقام معظم رهبري به «اذان انقلاب» معروف شده است. وي به خاطر اين اذان به عنوان يكي از چهره هاي ماندگار معرفي شده و ستايش بسياري از هنرمندان را برانگيخته بود. مرحوم صبحدل همچنين از ابتداي انقلاب همكاري خود با صداوسيما را آغاز كرد و در زمينه اجراي سرود انقلابي «خميني اي امام» نيز نقش داشت. خدمات گسترده وي در صدا باعث شد كه به عنوان پدر مذهبي راديو از او ياد كنند.

 



دستگيري 3 تن در پاكستان به اتهام دخالت در عمليات تروريستي سرباز

يك خبرگزاري عربي به نقل از مسئولان پاكستاني از دستگيري 3 تن به اتهام دست داشتن در عمليات تروريستي در منطقه سرباز خبر داد.
خبرگزاري كويت به نقل از مسئولان گارد مرزي پاكستان از دستگيري سه تن به اتهام دست داشتن در برنامه ريزي براي انجام عمليات انتحاري تروريستي در منطقه سرباز استان سيستان و بلوچستان كه چندي پيش به وقوع پيوست خبر داد.
به گفته اين مسئولان نيروهاي پاكستاني اين افراد را در جريان حمله به منطقه «تربات» جنوب غربي استان بلوچستان در پاكستان دستگير كردند.
اين مسئولان بيان كرده اند ارتش پاكستان در چارچوب توافقنامه همكاري با ايران براي تعقيب عاملان عمليات انتحاري اخير در سيستان و بلوچستان، عمليات هايي را در مناطق مختلف و در نزديكي مرزهاي پاكستان و ايران انجام داده است. در جريان حادثه تروريستي اخير در سيستان و بلوچستان، مقامات امنيتي ايران اعلام كردند شواهدي در دست دارند كه نشان مي دهد گروهك ريگي كه مسئوليت اين عمليات را بر عهده گرفته، از داخل پاكستان حمايت مي شود.
متعاقب اين امر هياتي به سرپرستي وزير كشور ايران به پاكستان سفر كرد تا با طرف پاكستاني براي مقابله با گروه هاي تروريستي كه از خاك اين كشور عليه ايران اقدام مي كنند، توافقاتي انجام شود.
مسئولان پاكستاني نيز در طول اين ديدارها آمادگي خود را براي انجام اين همكاري ها اعلام كردند.

 



انتقاد دانشجويان پيرو خط امام و رهبري از مسامحه قوه قضائيه در قبال موسوي و كروبي

دانشجويان مسلمان پيرو خط امام و رهبري با صدور بيانيه اي از مسامحه قوه قضائيه در قبال اقدامات ساختارشكنانه موسوي و كروبي انتقاد كردند.
در بيانيه اين تشكل سياسي- دانشجويي آمده است: ميرحسين موسوي و مهدي كروبي از سران آشوب هاي اخير متهم رديف اول حوادث اخير مي باشند كه با عملكرد چندماهه گذشته به امام، انقلاب و ارزش هاي جمهوري اسلامي پشت و به دشمنان غربي آن اقبال نموده و لبخند زده اند.
دانشجويان و طلاب تهران در ادامه بيانيه خود آورده اند: در روزهايي كه جمهوري اسلامي در اوج قدرت و عظمت قرار دارد، بيش از اين مسامحه و امهال قوه قضائيه با موسوي و كروبي را برنمي تابيم و با تقويت اين جبهه تازه تاسيس اولويت خود را بر همان مبناي مورد تاييد امام راحل در 13 آبان 58 برنامه ريزي براي دستگيري ميرحسين موسوي و مهدي كروبي و تسليم آنان به يك دادگاه صالحه قرار مي دهيم لذا از امروز به بعد موسوي و كروبي در هر كجا كه باشند بايد آماده دستگيري و تسخير لانه هايشان توسط دانشجويان مسلمان پيرو خط امام و رهبري باشند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14