(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 24 آبان 1388- شماره 19512
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
نفاق سبز
آيت الله مدرسي: سكوت كنندگان شريك جرم فتنه گران هستند
رئيس سازمان پدافند غيرعامل: توليد سيستم عامل و اينترانت بومي در كشور ضرورت دارد
رئيس ديوان عدالت اداري خبر داد تشكيل كميته ويژه نظارت بر حسن اجراي قانون هدفمند شدن يارانه ها
سرلشكر جعفري: رهبر انقلاب از عملكرد سپاه در حوادث پس از انتخابات تقدير كردند
آيت الله مصباح يزدي: مردم در همه حال كلام رهبري را فصل الخطاب بدانند
گزارش خبري پيش بيني جمعي از نمايندگان درباره رأي بالاي مجلس به سه وزير پيشنهادي
سازمان ملل بايد در حمايت از مردم غيرنظامي در درگيري هاي نظامي وارد عمل شود
گزارش جليلي از آخرين وضعيت مذاكرات هسته اي در جلسه مجمع تشخيص مصلحت نظام
برگزاري همايش فرصت هاي سرمايه گذاري ايران در پرتغال
مدير مركز اسلامي لندن: مسلمانان خدمت در ارتش انگليس را ترك كنند



نفاق سبز

محمود قاسمي
آورده اند مردي ادعاي پيامبري نمود و عده اي انسان هاي نادان، ساده لوح و بعضي افراد فاسد را كه بدنبال منافع خود بودند دور خود جمع كرد. ماموران او را نزد حاكم بردند. حاكم گفت:همه پيامبران معجزه داشته اند. معجزه تو چيست؟ پيامبر دروغين كه انتظار چنين درخواستي را از حاكم نداشت دستپاچه شد و گفت: تا نظر حاكم چه باشد.
حاكم گفت: اگر تو واقعا پيامبر و مدعي حق و حقيقت هستي، بگو آن درخت از جاي خود حركت كند و نزد تو بيايد. لحظاتي گذشت و حاكم ديد مدعي دروغين به طرف درخت راه افتاد و نزديك آن ايستاد. حاكم فرياد زد كه: چرا معجزه خود را نشان نمي دهي؟ مدعي گفت: جناب حاكم من گفتم ولي خود شما هم شاهد بوديد كه درخت به حرف من گوش نكرد ليكن چون ما پيامبران متواضع و بي ادعا هستيم چه اشكالي دارد، كه اگر درخت به طرف ما نيامد ما به طرف درخت مي رويم.
حكايت سران اصحاب فتنه بي شباهت به ادعاي اين پيامبر دروغين نيست. چرا كه آنچه ديروز ادعا مي كردند با آنچه امروز در ميدان عمل از آنان ديده مي شود از زمين تا آسمان متفاوت است. ادعاي قانون مداري، پاكدستي و صداقت، ادعاي پيروي از خط امام، ادعاي پيروي از ولايت فقيه، ادعاي پيگيري مطالبات از راهكارهاي قانوني، ادعاي ارزش مداري و ديانت و دهها ادعاي دروغ ديگري كه موج سبز به عنوان شعارهاي اصلي خود در قبل از انتخابات قرار داده بود، امروز در قالب خيانت، جاسوسي، زد و بند با دشمنان، دريافت كمكهاي مالي و تبليغاتي از استكبار جهاني، پشت پا زدن به آرمان فلسطين، قانون گريزي و ترويج نافرماني مدني و دامن زدن به هرزگي و بي بند و باري در جامعه بروز كرده است. شايد شاخص ترين بخش پرونده اعمال اين مدعيان كذاب را بتوان در پيوند فكري و عملي آنها با ليبراليسم برشمرد، كه در ايام انتخابات و بعد از آن در قالب ميليونها سي دي، بروشور، جزوه، بلوتوث و كتاب تهيه و توزيع شده است.
پرچمدار تفكر ليبراليستي در كشور ما جريان موسوم به نهضت آزادي است كه امام راحل در نامه تاريخي خود به وزير كشور وقت اين جريان را مرتد و مخالف مباني اسلام و انقلاب برشمرد و با بيان اينكه خطر عملكرد اين گروه «حتي از منافقين هم بيشتر است» هرگونه فعاليت آنها را در كشور ممنوع اعلام كرد. ليكن بعد از روي كار آمدن جبهه دوم خرداد و تطابق فكري و عملي جبهه اصلاحات با ليبراليسم غربي، اين تفكر خطرناك دوباره در كشور و مجامع دانشگاهي جان تازه گرفت و رفت و آمدهاي خانوادگي و رفاقت هاي حزبي و محفلي سران اصلاحات با گروهك نهضت آزادي به اندازه اي عميق شد كه اين گروهك با چراغ سبز وزارت كشور وقت توانست عليرغم منع صريح حضرت امام(ره) در شوراي شهر كانديدا معرفي كند. امروز هم جريان فتنه سبز كه در انديشه و عمل تفاوت چنداني با گروهك نهضت آزادي ندارد، بدنبال حاكم كردن همان قضا در كشور است. نوع شعارها، سخنرانيها، پروژه هاي تبليغاتي و عملكرد كلي اصحاب فتنه نشان مي دهد، نه تنها تفاوتي ميان خواسته هاي اين دو جريان نيست بلكه اهداف آنها در براندازي نظام جمهوري اسلامي كاملا با هم مشترك است.
تفكر ليبراليسم سبز همان تفكري است كه حضور آمريكا در اشغال عراق را حضور «ارتش آزادي بخش» ناميد و پرتاب لنگه كفش توسط منتظر الزيدي به طرف جرج بوش را پرتاب لنگه كفش به طرف «دمكراسي» خواند. امروز شواهد محكمي در دست است كه نشان مي دهد فتنه سبز بدنبال دوستي با شيطان بزرگ و عقب نشيني از آرمانهاي انقلاب است و سرسپردگي و نوكري براي استكبار جهاني را در دستور كار خود دارد. شعار روز 13 آبان اصحاب فتنه در سال جاري (روز ملي مبارزه با استكبار جهاني) و مخاطب قرار دادن رئيس جمهور آمريكا بطور مستقيم با اين عنوان كه، «اوباما اوباما يا با اونا يا با ما» و «نه خاتمي نه موسوي فقط رژيم پهلوي» نشان از وابستگي اين جريان و سران آن به دشمنان ايران اسلامي و خيانت آنان به كشور است چرا كه اين جريان تمامي ويژگي هاي يك گروهك ضد انقلاب را با خود به همراه دارد.
توجه به ملي گرائي بيش از اسلام گرائي، عدم اعتقاد به بسياري از آموزه هاي ديني، بي اعتقادي به بسياري از احكام شرعي مثل قصاص، ارث و حجاب زنان، رعايت نكردن حريم محرم و نامحرم در تمام جلسات و محافل حزبي، ظالمانه خواندن قوانين جمهوري اسلامي، مقدم دانستن حقوق بشر غربي بر قوانين اسلامي، ائتلاف با گروهكهاي معاند مثل نهضت آزادي، منافقين و بهايي ها، سلطنت طلب ها و ... اعتقاد به جدائي دين از سياست و حركت به سوي ايجاد يك جامعه سكولار، مبارزه با ارزشها و قداستهاي انقلاب، توهين و مخالفت به اقشار متدين و ارزش مدار جامعه، خشونت طلبي، ترور و ترويج نافرماني مدني و دهها هنجارشكني و تخلف ديگر اين گروه مثل آتش زدن مساجد و تكايا، كشيدن چادر از سر زنان محجبه، ضرب و شتم افراد حزب الهي و بسيجي، حمله به پايگاههاي بسيج و كشتن و زخمي كردن تعداد زيادي انسانهاي بيگناه، كوچكترين تفاوتي با عملكرد گروهكهاي معاندي همچون منافقين ندارد.
دوران 30 ساله انقلاب تجربه هاي فراواني از اين دست انحرافها دارد كه اميد است براي همگان مايه عبرت و تجربه باشد.ان شاالله

 



آيت الله مدرسي: سكوت كنندگان شريك جرم فتنه گران هستند

آيت الله سيدمحمدرضا مدرسي با انتقاد از سكوت برخي شخصيت هاي سياسي در تحركات آشوبگران گفت: آقايان! اگر شما از آنها تبري مي جستيد آيا آنها جرات مي كردند ابراز وجود كنند؟ پس شما شريك جرم آنها هستيد.
عضو فقهاي شوراي نگهبان در گفت وگويي با اشاره به وقايع تاريخي 13 آبان و نقش اين وقايع در پيروزي انقلاب اسلامي گفت: سيزدهم آبان، روز «بروز خشم ملت ايران» عليه دخالت هاي جابرانه و ظالمانه آمريكا در ايران اسلامي است. وقتي كه آمريكايي ها از حدشان تجاوز كردند، كاسه صبر مردم پر شد و به لانه جاسوسي حمله كردند.
وي تصريح كرد: همان وقت، افرادي خواستند بين جمهوري اسلامي و آمريكاي ظالم، واسطه گري كنند كه امام اجازه ندادند. هنوز طنين صداي امام بزرگوار در گوش من است كه به اين مضمون در قم فرمودند: ريشه هاي فاسد به تلاش افتاده اند كه اين قضيه را به گونه ديگري فيصله بدهند.
آيت الله مدرسي گفت: وقايع روز سيزدهم آبان موجب شد تا اين روز به عنوان نماد ظلم ستيزي و دشمني با استكبار و مبارزه با آمريكا ثبت شود. استكبار كه از سيزده آبان ها ضربه خورد، مي داند تا در ذهن ملت ايران، چنين نمادهايي براي مبارزه هست، نمي تواند دوباره به ايران برگردد. لذا تلاش مي كند اين روز را مصادره كند.
وي ضمن ابراز تعجب از رفتار برخي شخصيت ها كه در آستانه سيزدهم آبان رخ داد گفت: چنين روزي را كه روز مبارزه با آمريكاست و افتخار آن روز، ايستادگي در مقابل استكبار و استثمار است، عده اي مي خواستند به نفع آمريكا مصادره كنند! افرادي در خيال خام خودشان، مردم را آنقدر نادان فرض مي كنند كه روز مبارزه با آمريكا را مي خواستند به روز تكريم و كرنش در برابر آمريكا تبديل كنند!
اين استاد حوزه خطاب به چنين افرادي گفت: اگر شما خودتان اينقدر نادان هستيد، فكر نكنيد مردم ناآگاهند. مردم ما به خوبي مي فهمند و مي دانند كه اين روز چه روزي است. بحمدالله پايه هاي نظام ديني، به حدي محكم است كه تحركات اين افراد، اطلاعيه ها و شعارهاي آنها، در برابر عظمت اسلام و سيل خروشان ملت، هيچ است.
آيت الله مدرسي اين افراد را به تامل درباره علت حمايت آمريكا از خودشان دعوت كرد و گفت: بعضي افراد ساده انديش، همه افكار و تحليلهايشان را از شبكه هاي تلويزيوني بيگانه گرفته اند و تمام وجودشان را به خبرگزاري هاي مكار تحويل داده اند و گمان مي كنند رسانه هاي استكباري، واقعيت ها را بيان مي كنند!
به گزارش اداره كل روابط عمومي شوراي نگهبان، وي خطاب به كساني كه مدعي طرفداري از جمهوري اسلامي و امام راحل هستند، گفت: نشنيديد، عده اي در گوشه و كنار برخي شهرها، به جاي شعار جمهوري اسلامي چه شعاري دادند؟ اگر واقعا طرفدار امام(ره) هستيد، چرا درباره چنين شعارهايي سكوت مي كنيد؟ آيا به ياد نداريد كه امام راحل در برابر آن كساني كه مي خواستند حتي لفظ «دمكراتيك» را به «جمهوري اسلامي» اضافه كنند، چگونه خروشيدند؟ چه رسد به اينكه بخواهند پسوند «اسلامي» را از جمهوري اسلامي حذف كنند.
وي تصريح كرد: اگر شما ادعاي طرفداري امام (ره) را داريد، چگونه با پشتيباني شما، اشخاصي شعار مي دهند: نه غزه نه لبنان و جمهوري ايراني! آيا اينجا جاي سكوت است؟ آيا خيال مي كنيد مردم اينها را نمي فهمند! شما به جاي جمهوري اسلامي و به جاي رهبري ولي فقيه، چه چيزي مي خواهيد جايگزين بكنيد؟
عضو فقهاي شوراي نگهبان افزود: بدانيد كسي كه در مقابل جمهوري اسلامي بايستد، ظالم است، و به نظام اسلامي ستم كرده است. هركس به هر نحو به اينها كمك بكند مصداق «اعانه ظالمين» است و به ستمگران كمك كرده است.
وي يادآور شد: در ميان وظائف شرعيه، هيچ چيز بالاتر از حفظ نظام اسلامي و جمهوري اسلامي و ولايت والي عادل نيست. آنچنان كه درباره ولايت والي عادل، در روايات سخن رفته است درباره هيچ چيز، آن طور سخن گفته نشده است.
آيت الله مدرسي يزدي با اشاره به روايتي در «تحف العقول» گفت: ا گر واليان عادلي بر مسند قدرت باشند، اين امر باعث احياء حق و عدل و از بين رفتن هر ظلم و فسادي مي شود و اگر واليان، ستمكار باشند، اين امر باعث از بين رفتن حق، احياء باطل و فراگير شدن فساد مي شود.
وي با اشاره به سكوت برخي شخصيت هاي سياسي در برابر آشوبگران و براندازان، تصريح كرد: آقايان! به جاي جمهوري اسلامي چه مي خواهيد؟ به جاي عدل اسلامي چه مي خواهيد؟ اگر امثال شما نبوديد، اين شب پره ها، كي جرات مي كردند اظهار وجود بكنند؟ آيا اگر شما از آنها تبري مي جستيد؛ آنها جرات مي كردند ابراز وجود كنند؟ پس شما شريك جرم آنها و شريك ظلم آنها در برابر نظام اسلامي هستيد.
آيت الله مدرسي يزدي افزود: شكي نيست كه آنها به نظام جمهوري اسلامي ظلم كردند. اين طور نيست كه ظالم حتما حاكم هم باشد؛ بلكه ستم به حاكم عادل نيز ظلم در حق اوست، چنان كه حضرت اميرالمومنين(ع) در نهج البلاغه مي فرمايند يكي از موارد ظلم اين است كه به كسي كه فرمانرواي توست ظلم كني.
وي عصيان و نافرماني در برابر جمهوري اسلامي را مصداق ظلم دانست و افزود: رهبري ولايت فقيه، واجب الاطاعه است، هركس در برابر ايشان مخالفت و عصيان كند، در واقع ظلم كرده است.

 



رئيس سازمان پدافند غيرعامل: توليد سيستم عامل و اينترانت بومي در كشور ضرورت دارد

رئيس سازمان پدافند غيرعامل از توليد سيستم عامل و اينترانت بومي در كشور براي تامين امنيت فناوري اطلاعات خبر داد.
«غلامرضا جلالي» رئيس سازمان پدافند غيرعامل در گفت وگو با مهر با تاكيد بر اينكه استقلال خود را در فناوري اطلاعات از دست داده ايم، به تشريح گام هاي لازم براي تامين امنيت فناوري اطلاعات پرداخت.
رئيس سازمان پدافند غيرعامل گفت: اولين گام در دولت دهم اين است كه يك مجموعه، مسئوليت حوزه فناوري اطلاعات را به عهده بگيرد. جلالي تاكيد كرد: اگر وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات مسئول IT باشد بايد در حوزه پايداري و امنيت كار جدي انجام دهد. به نظر من استقلال كشور بايد در حوزه فناوري اطلاعات بازگردانده شود.
وي اضافه كرد: در ارتباط با فناوري اطلاعات بايد با فعاليت در مجموعه وزارت ارتباطات، ديتا سنترملي، IDC ملي و اينترانت ملي داشته باشيم. يعني بايد در فضاي عمومي جهان مركز ذخيره اي درست كنيم و اطلاعات لازم را روي آن قرار دهيم تا مراكز مختلف كشور با اين مركز ذخيره اطلاعات در ارتباط باشند. در واقع ما نياز به سرور بومي و محلي داريم كه حتي سيستم عامل آن نيز مي تواند متفاوت و بومي باشد.
جلالي در ادامه افزود: كشورهاي پيشرفته سيستم عامل خاص خود را دارند و ما در كشور نيز بايد به اين مهم دست يابيم زيرا ويندوز 10هزار جاسوس دارد كه اطلاعات ما را مي گيرند. البته گامهايي برداشته شده و اقدامات اوليه براي توليد سيستم عامل متن باز صورت گرفته و موفق شده ايم با همكاري سازمان پدافند غيرعامل سيستم عاملي با ورژن صفر توليد كنيم.
رئيس سازمان پدافند غيرعامل تاكيد كرد: ايران بايد بتواند به يك فايروال بومي دسترسي پيدا كند كه بسيار پيشرفته باشد و در برابر تهاجمات سايبري كاملا پايدار بوده و مورد توجه مراكز امنيتي باشد. (فايروال وسيله اي است كه كنترل و دسترسي به يك شبكه را بنابر سياست امنيتي شبكه، تعريف مي كند).
وي همچنين ادامه داد: گام بعدي توليد نرم افزار Database براي نظام بانكي كشور است، زيرا نظام بانكي ايران به يك نرم-افزار كاملا بومي نياز دارد. اوراكل آمريكا نبايد مورد استفاده قرار گيرد زيرا به هيچ وجه نمي-توان كنترل لازم را اعمال كرد.
غلامرضا جلالي همچنين در بخش ديگري از اين گفت وگو اظهار داشت: با توجه به اينكه موضوعي كه در پدافند غيرعامل دنبال مي كنيم تهديدات است و تهديدات در ذات فناوري وجود دارد، بايد فناوري هاي تهديدآميز را نسبت به سيستم هاي كشور، مديريت كنيم.
وي افزود: يكي از اقدامات مهمي كه بايد صورت بگيرد، شناسايي فناوري هايي است كه وارد كشور مي شوند. ما بايد بتوانيم فناوري هاي وارداتي را آناليز و بررسي كنيم در واقع در اين آناليز بايد به اين موضوع دست يابيم كه چقدر اين فناوري ما را به دشمن وابسته مي كند و اين وابستگي در شرايط تهديد به چه ميزان مي تواند به ما آسيب بزند.
رئيس پدافند غيرعامل با تاكيد بر اينكه بسياري از دستاوردهاي فناوري از سوي كشورهاي غربي بزرگ جلوه داده مي شوند همه واقعيت آنها نيست گفت: بخشي از بزرگنمايي پروژه هاي علمي عملياتي رواني است. در واقع اغراق صورت مي گيرد بنابراين بايد بتوانيم فاصله واقعيت و اغراق دستاوردهاي فناوري كشورها را پيدا كنيم. مثلا درباره ماهواره ها اغراق بسيار صورت مي گيرد بنابراين بايد بررسي كنيم كه به عنوان مثال اين ماهواره ها چگونه حركت مي كند و چه اطلاعاتي را رصد مي كند.
جلالي همچنين با بيان اينكه در حوزه IT به طور كامل استقلال خود را از دست داده ايم گفت: با اين وضعيت هر چقدر بدون توجه و رعايت مسائل امنيتي، كشور را توسعه دهيم؛ بيشتر وابسته مي شويم. بنابراين بايد با كمك پدافند غيرعامل شاخص ها را بازتعريف كنيم.

 



رئيس ديوان عدالت اداري خبر داد تشكيل كميته ويژه نظارت بر حسن اجراي قانون هدفمند شدن يارانه ها

رئيس ديوان عدالت اداري از تشكيل كميته اي ويژه و ثابت براي نظارت بر حسن اجراي قانون هدفمند كردن يارانه خبر داد.
به گزارش خبرگزاري ها، حجت الاسلام والمسلمين محمدجعفر منتظري، ديروز در جمع خبرنگاران در محل ديوان عدالت اداري گفت: اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها خواه ناخواه همراه با يكسري عوارض خاص خود است. سه قوه وظيفه دارند با تعامل و هماهنگي هر چه بيشتر در راستاي اجراي بهتر و جامع تر اين قانون و كمتر شدن آسيب هاي ناشي از اجراي آن با يكديگر همكاري كنند.
اين مقام قضايي تصريح كرد: مردم اطمينان داشته باشند ابزار كامل براي اجراي اين قانون در اختيار است و در تلاش هستيم تا از آسيب ها و اشكالات ناشي از اجراي آن بپرهيزيم و يا آن را به حداقل برسانيم.
وي در ادامه ضمن اشاره به تصميم ديوان عدالت اداري درباره انحلال سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت: دولت در اين زمينه 3 مصوبه نزديك به هم داشته كه اين مصوبات عبارتند از ادغام دو معاونت و تشكيل سازمان مديريت و برنامه ريزي، انحلال سازمان مديريت و برنامه ريزي و تشكيل معاونت و تشكيل دفاتر استاني سازمان برنامه و بودجه.
وي ادامه داد: اين مصوبات از كانال هاي مختلفي مورد شكايت قرار گرفته اند كه رسيدگي به اين شكايات در دستور كار هيات عمومي ديوان عدالت اداري قرار گرفت و تقريبا 4 جلسه كامل خود را به خود اختصاص داد كه تا حدود قابل توجهي بحث ها به نتيجه رسيده اما منتهي به راي گيري نشده است.
رئيس ديوان عدالت اداري ادامه داد: اين مصوبات اثرات فراواني داشته و هر تصميمي نسبت به آنها نيز تاثيرات مهمي در بر خواهد داشت لذا در بررسي هاي علمي و حقوقي با يكي دو ابهام مواجه شديم و بنا بر اين شد كه با رفع ابهامات تصميم لازم در خصوص مصوبات مذكور اتخاذ شود.
منتظري با بيان اين كه هر كدام از مصوبات بايد به صورت مجزا بررسي شود، اظهار داشت: هم سازمان بازرسي كل كشور وارد اين موضوع شده و هم دولت دفاعيات خود را به صورت كتبي و حضوري در ديوان عدالت اداري مطرح ساخته كه اميدواريم آنچه به خير و مصلحت جامعه و كشور است در هيات عمومي ديوان عدالت اداري مورد تصميم گيري واقع شود.
منتظري همچنين در خصوص تصميم هيات عمومي ديوان عدالت اداري در مورد آيين نامه استقلال كانون وكلا گفت: شكايت كانون وكلا در ديوان مطرح شده و در دستور كار هيات عمومي قرار دارد و به نوبت مورد رسيدگي قرار خواهد گرفت. منتها از آنجا كه مصوبه مذكور از سوي رئيس سابق قوه قضاييه صورت گرفته و در اين زمينه مسائلي به رياست محترم قوه قضاييه فعلي منتقل شده است لذا آيت الله لاريجاني تصميم دارند كه نسبت به اين آئين نامه بازنگري داشته باشند.
وي افزود: اگر تا زمان طرح و بررسي اين موضوع، بازنگري صورت گرفته بود و بخش مورد شكايت اصلاح شده بود، تصميم رئيس قوه قضاييه معتبر خواهد بود و گرنه ديوان رسيدگي به موضوع را در مسير قانوني خود صورت خواهد داد.
منتظري اضافه كرد: شايد تعدادي از قضات و بخشي از مديران قوه قضاييه و حتي خود رئيس قوه قضاييه نظرشان بر اين باشد كه مصوبات قوه قضاييه قابل طرح در ديو ان عدالت اداري نيست اگر چه سابقا مواردي در اين زمينه مطرح شده و يكي دو مصوبه هم مورد تصميم گيري واقع شده است اما به هر حال شكايت كانون وكلا مسير قانوني خود را در ديوان طي خواهد كرد.
وي همچنين به ميزان شكايات مردم از سازمان هاي دولتي خبر داد و گفت: بيشترين شكايت ها به اين ديوان به ترتيب از شهرداري ها، دستگاه ها و نهادهاي فرهنگي و آموزشي همچون آموزش و پرورش، وزارت علوم و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و امور كارگري مانند وزارت كار و امور اجتماعي است.
رئيس ديوان عدالت اداري در بخش ديگري از اين مصاحبه اعلام كرد: در شش ماه اول سال 1388، 32 هزار و 750 شكايت وارده و 29 هزار و 740 شكايت مختومه داشته ايم.

 



سرلشكر جعفري: رهبر انقلاب از عملكرد سپاه در حوادث پس از انتخابات تقدير كردند

فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با اشاره به حوادث پس از انتخابات رياست جمهوري اعلام كرد كه مقام معظم رهبري از اقدامات بسيج و سپاه در فرو نشاندن آتش فتنه، تقدير كرده اند.
به گزارش فارس، سرلشكر پاسدار « محمد علي جعفري» عصر ديروز در مراسم توديع و معارفه فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ با اشاره به سوابق طولاني سردار همداني فرمانده جديد اين سپاه اظهار داشت: پس ازشهادت سردار شوشتري بود كه به فكر اين جابجايي ها افتاديم چرا كه ايشان هم جانشيني فرمانده نيروي زميني و هم فرماندهي قرارگاه قدس را بر عهده داشتند. وي با بيان اينكه در سپاه چيزي به نام بازنشستگي نداريم، خاطرنشان كرد: سپاه پاسداران با همه سازمان هاي نظامي دنيا متفاوت است و ما معتقديم كه كار براي نظام خصوصا در سپاه پاسداران بازنشستگي ندارد و بايد زمينه اي فراهم شود كه پاسداران پس از بازنشستگي در بسيج به كار گرفته شوند و اين يكي از اقداماتي است كه به خوبي در سپاه تهران بزرگ صورت مي گيرد.
جعفري با اشاره به تغيير و تحول اخير ساختاري در سپاه پاسداران گفت: اين تحولات اراده شخص مقام معظم رهبري بود كه در راستاي حفظ قوي تر و مطلوب تر انقلاب و نظام اسلامي صورت گرفته بود.
وي مقابله با تهديدات نرم را مهمترين ماموريت سپاه هاي استاني عنوان كرد و گفت: تيپ هاي عملياتي بسيج نيز در ذيل اين سپاه ها قرار مي گيرند چرا كه محور اصلي آمادگي و مولفه اصلي قدرت در سپاه همين يگان هاي مردمي بسيج است.
فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با بيان اينكه جدا بودن يگان هاي زميني سپاه از بسيج آنها را تقويت نمي كرد، افزود: اينكه نيروي مقاومت بسيج هم كار نظامي بكند، اشتباه بود بلكه بايد تمركز اصلي بر روي تهديدات فرهنگي و اجتماعي قرار بگيرد.
جعفري تاكيد كرد: سازماني پويا است كه بتواند تغييرات شرايط محيطي را در خود اعمال كند و در سپاه نيز وقتي ماهيت تهديد عوض مي شود، بايد اثر خود را در درون سازمان بگذارد.
وي با بيان اينكه اولويت امروز مقابله با تهديدات نرم و تهديدات فيزيكي است كه به دنبال آن صورت مي گيرد، خاطرنشان كرد: امروز زمينه براي كار فراهم شده و سپاه هاي استاني در اولويت هستند چراكه مقابله با تهديدات نرم بر عهده اين سپاه ها است.
جعفري اظهار داشت: ما از طرف مقام معظم رهبري ماموريم تا انسان هايي همطراز امام و انقلاب تربيت كرده و اشراف اطلاعاتي در ماموريت ها و تشكيل بسيج ده ها ميليوني را در اولويت كاري خود قرار دهيم.
وي همچنين ضمن تقدير از زحمات سردار عراقي در طول مدت خدمت خود به عنوان فرمانده سپاه تهران بزرگ گفت: ايشان با تلاش شبانه روزي براي راه اندازي اين سپاه اقدامات زيرساختي خوبي انجام دادند و اميدواريم در مسئوليت جديد شان به عنوان جانشين فرمانده نيروي زميني سپاه كه جايگزين سردار شهيد شوشتري مي باشد نيز موفق باشند. فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در بخش ديگري از صحبت هاي خود با اشاره به حوادث پس از انتخابات رياست جمهوري گفت: مقام معظم رهبري از اقدامات بسيج و سپاه در فرو نشاندن آتش فتنه، تقدير كرده اند.
عراقي جانشين فرمانده
نيروي زميني سپاه شد
فرمانده كل سپاه پاسداران در حكمي عبدالله عراقي را به عنوان جانشين فرمانده نيروي زميني سپاه منصوب كرد.
سرتيپ پاسدار عبدا... عراقي كه پس از تشكيل سپاههاي استاني، به عنوان فرمانده سپاه محمدرسول الله(ص) تهران بزرگ منصوب شده بود، ديروز رسماً جاي خود را به سرتيپ پاسدار همداني جانشين سابق فرمانده نيروي مقاومت بسيج داد.
عراقي به پيشنهاد سردار پاكپور و با حكم سرلشكر جعفري فرمانده كل سپاه پاسداران به عنوان جانشين فرمانده نيروي زميني منصوب شد. پيش از اين سردار شهيد نورعلي شوشتري اين مسئوليت را برعهده داشت كه در حمله تروريستي روز 26 مهرماه در منطقه پيشين شهرستان سرباز سيستان و بلوچستان به درجه رفيع شهادت نائل شد.

 



آيت الله مصباح يزدي: مردم در همه حال كلام رهبري را فصل الخطاب بدانند

رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني نسبت به عوام فريبي احتمالي در وقايع سياسي هشدار داد و تاكيد كرد كه مردم در همه حال كلام رهبري را فصل الخطاب بدانند.
به گزارش مركز خبر حوزه، آيت الله مصباح يزدي در ديدار جمعي از مسئولان دفتر نظارت بر انتخابات استان تهران در موسسه امام خميني(ره) با تاكيد بر عدم جدايي دين از سياست به مسائل و مشكلات قبل از انقلاب اشاره كرد و گفت: بر اثر عوامل مختلف، بخش عظيمي از حقايق اسلام و وظايف شرعي مسلمانان مورد غفلت قرار گرفته بود.
وي افزود: مردم بايد در مسائل اجتماعي و سياسي كشور با هم همكاري داشته باشند و هرگز از مسائل مهم كشور غافل نشوند و بدانند كه حفظ نظام از اوجب واجبات است.
رئيس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني در قم ادامه داد: قبل از انقلاب بسياري از متدينان، اصلاً چيزي از سياست نمي دانستند و از دين تنها نماز و شركت در مساجد را فهميده بودند و بحث از مسائل اجتماعي كه جزو وظايف ديني مردم بود و مي بايست به آن عمل مي كردند به فراموشي سپرده شده بود.
وي خاطرنشان كرد: روحانيان با برداشت صحيح از مسئله عدم جدايي دين از سياست درصدد بودند دين را در كنار سياست قرار دهند، ولي دشمنان براي مخالفت با حضور روحانيت در مسائل اجتماعي- سياسي كشور، به تخريب چهره هاي مبارز حوزوي از طريق تهمت ها و انگ هاي سياسي دست زدند.
مصباح يزدي در ادامه به ابعاد شخصيتي امام خميني(ره) پرداخت و افزود: امام(ره) با درك عالي از مسئله دين و سياست توانست سد محكمي را كه استعمارگران در مقابل پيوستن مردم به سياست ساخته بودند، بشكنند و با زحمات بسيار زياد انقلاب را به جهانيان معرفي كنند و نقطه اتصال بين مردم و انقلاب را به وجود آورند.
وي همچنين با اشاره به تلاش هاي امام راحل(ره) در مبارزه با كج انديشي هاي بعضي از متدينان خاطرنشان كرد: جوانان وظيفه دارند با پژوهش پيرامون وظايف دولت و ملت تلاش كنند صاحب بينش سياسي شوند و با واقعيت هاي سياسي آشنايي كامل پيدا كنند تا دچار عوام فريبي نشوند.
مصباح يزدي در ادامه با اشاره به اينكه ولايت فقيه يكي از اركان نظام مقدس جمهوري اسلامي است افزود: مردم بايد حمايت كامل را از اين نهاد انجام دهند و در همه حال، كلام رهبري را فصل الخطاب بدانند.
رئيس مؤسسه امام خميني در ادامه با تاكيد بر مشاركت مردم در مسائل سياسي و اجتماعي كشور گفت: اگر خداي نكرده مردم خود را جدا از مسائل كشور بدانند، آن وقت است كه مسائل بعد از انتخابات از سوي اجانب به وجود خواهد آمد.
عضو مجلس خبرگان رهبري خطاب به مسئولان نظام گفت: اگر مسئولان برنامه هاي الهي را در زندگي خود به كار ببندند، دست به خيانت نخواهند زد، اين همان كاري بود كه امام (ره) با تكيه بر خداوند و معنويت توانست اقتدار آمريكا را در جهان بشكند و ايران را به عنوان يك قطب ديني موثر در منطقه و خاورميانه به جهانيان معرفي كند.

 



گزارش خبري پيش بيني جمعي از نمايندگان درباره رأي بالاي مجلس به سه وزير پيشنهادي

سرويس سياسي-
جمعي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي پيش بيني كردند هر سه وزير پيشنهادي رئيس جمهور با حداكثر آراء از مجلس رأي اعتماد خواهند گرفت.
اهالي بهارستان قرار است امروز(يكشنبه) در جلسه اي علني و با شنيدن سخنان و برنامه هاي وزيران پيشنهادي و نظرات نمايندگان مخالف و موافق، به وزراي معرفي شده از سوي دولت رأي اعتماد دهند.
رايزني هاي وزراي پيشنهادي با مجلس البته از زمان اعلام وصول نامه معرفي رئيس جمهور آغاز گرديد و آنها با حضور در كميسيون هاي تخصصي مجلس، برنامه ها و راهكارهاي خود را در جهت رفع مشكلات موجود در سه وزارتخانه طرح و ارائه كردند.
در همين راستا اكثريت بهارستان نشينان البته فضاي مجلس را براي رأي اعتماد به وزيران پيشنهادي، مثبت ارزيابي كرده و پيش بيني مي كنند هر سه وزير با اكثريت آرا از مجلس رأي اعتماد بگيرند.
«ارسلان فتحي پور» رئيس كميسيون اقتصادي مجلس در همين ارتباط تاكيد كرد: هر سه وزير پيشنهادي به دليل كارآمدي و سوابق مديريتي خوبي كه دارند نظر نمايندگان را به خود جلب كرده اند و به طور قطع از مجلس رأي اعتماد مي گيرند.
حجت الاسلام «حسين سبحاني نيا» نايب رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس نيز در اين خصوص ابراز كرد: وزراي پيشنهادي رئيس جمهور در اين دوره مطمئنا با رأي بالايي مورد اعتماد مجلس قرار مي گيرند.
«علي اصغر زارعي» عضو كميسيون امور داخلي و شوراها هم با اشاره به صحبت هاي مطرح شده در كميسيون ها و فراكسيون هاي مجلس در خصوص رأي اعتماد به وزيران پيشنهادي عنوان كرد: فضاي بسيار مناسبي در مجلس براي رأي اعتماد به هر سه وزير وجود دارد.
«حسين نجابت» نماينده مردم تهران نيز موضوع ياد شده را اينگونه عنوان كرد: هر سه وزير پيشنهادي به دليل سوابق درخشان كاري، شايسته كسب رأي اعتماد مجلس هستند و به عقيده بنده قطعا رأي خواهند آورد.
به نظر مي رسد آنچه موجب جلب رضايت اهالي بهارستان گرديده به حدي كه رأي قاطع همقطاران خود را در صحن علني پيش بيني مي كنند، تخصص، كارآمدي و تجربه موفق وزراي پيشنهادي دولت است.
انتخاب صحيح رئيس جمهور براي تصدي وزارتخانه هاي سه گانه نيز البته موضوعي بود كه اين روزها از سوي نمايندگان با استقبال روبرو شد.
سبحاني نيا نايب رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس در همين زمينه عنوان كرد: رئيس جمهور در انتخاب سه وزير پيشنهادي به درستي عمل كرده است و هر سه وزير بهترين گزينه هاي انتخابي هستند.
حجت الاسلام «حسين ابراهيمي» عضو كميسيون امنيت ملي مجلس هم با اشاره به اين كه وزراي پيشنهادي رئيس جمهور قابليت بالايي دارند گفت: اين سه نفر به دليل كارآمدي و توانمندي از مجلس رأي مي گيرند.

 



سازمان ملل بايد در حمايت از مردم غيرنظامي در درگيري هاي نظامي وارد عمل شود

محمد خزاعي خواستار اقدام جدي سازمان ملل در حمايت از مردم غيرنظامي در درگيري هاي نظامي شد.
به گزارش خبرگزاري ها سفير ايران و نماينده دائم كشورمان نزد سازمان ملل در جلسه شوراي امنيت كه با هدف حمايت از مردم غيرنظامي و مناقشات مسلحانه تشكيل شده بود در سخناني با اشاره به حملات ددمنشانه رژيم صهيونيستي عليه مردم بي دفاع و غيرنظامي غزه و نيز در جريان جنگ 33 روزه در سال 86 در لبنان، اعلام داشت كه اين حملات آشكارا نقض حقوق بين الملل و به ويژه كنوانسيون چهارم ژنو بوده است.
وي با تاكيد بر اين كه رژيم صهيونيستي بايد در برابر اين جنايات پاسخگو باشد، گفت: تنها در پرتو مجازات عاملان اين گونه جنايات است كه مي توان به قربانيان نويد عدالت را داد و از مردم غيرنظامي حمايت كرد.
وي افزود: اين سوال جدي وجود دارد كه چرا بعد از آن كه هيات هاي مختلف تحقيق از جمله تيم تحقيق گلدستون جنايات رژيم صهيونيستي عليه مردم غيرنظامي را تاييد كردند، اين شورا همچنان از برخورد جدي در اين زمينه پرهيز مي كند؛ چرا برخي قدرت هايي كه از حق وتو هم برخوردار هستند اجازه مي دهند كه متجاوز فراتر از قانون باشد و در برابر نقض قوانين بين المللي پاسخگو نباشد.
سفير و نماينده دائم كشورمان تاكيد كرد: ما همچنان منتظريم ببينيم كه واكنش شوراي امنيت در برابر گزارش گلدستون و جنايات ارتكابي در غزه چه خواهد بود. شوراي امنيت بايد بداند كه اين موضوع براي اعتبار اين ارگان از اهميت فوق العاده اي برخوردار است.
نماينده كشورمان در پايان سخنان خود با اشاره به سخنان نماينده رژيم صهيونيستي در جلسه شوراي امنيت و اتهامات وارده در مورد حمل سلاح توسط كشتي فرانكو از مبدا ايران گفت: براي همگان روشن است در شرايطي كه اكثريت قاطع نمايندگان سازمان ملل اين روزها در مورد جنايات رژيم صهيونيستي سخن مي گويند، اين اتهامات تلاش مذبوحانه اي است براي انحراف افكار عمومي از كشتار هزاران زن و كودك بي گناه توسط اين رژيم.اظهارات اغلب سخنرانان اين جلسه نيز گواهي بر اين حقيقت است.
برخورد برخي غربي ها
درباره تروريسم دوگانه است
معاون نمايندگي دائم كشورمان هم در جلسه روز جمعه شوراي امنيت سازمان ملل درباره اقدامات بين المللي مقابله با تروريسم را از جمله تهديدات جدي عليه صلح و امنيت دانسته و تاكيد كرد: بايد با رويكردي همه جانبه به مقابله با آن برخاست.
معاون نمايندگي دائم ايران در سازمان ملل با اشاره به تصميم شوراي وزيران اتحاديه اروپايي در اوائل سال جاري ميلادي مبني بر خارج كردن منافقين از فهرست سازمان هاي تروريستي اين اقدام را از جمله مصداق هاي برخورد دوگانه كشورهاي غربي با تروريسم دانست.
آل حبيب در بخش ديگري از سخنان خود وجود سلاح هاي كشتار جمعي و توسعه آنها را يك اقدام غيرانساني، غيراخلاقي، غيرقانوني و خلاف اصول اساسي بشري دانست و گفت: جمهوري اسلامي ايران به عنوان عضو كليه كنوانسيون ها و مقررات بين المللي منع توليد و استفاده از سلاح هاي كشتار جمعي معتقد است كه مهمترين راه موثر در عدم دسترسي تروريست ها و بازيگران غيردولتي به مواد و سلاح هاي كشتار جمعي امحاء كامل اينگونه سلاح ها است.
وي همچنين اقدامات تروريستي سال هاي اخير گروهك جندالله را كه از حمايت برخي كشورهاي خارجي برخوردارند را برشمرد و خواستار آن شد كه همه كشورها به تعهدات بين المللي خود در مقابله با تروريسم پايبند باشند.

 



گزارش جليلي از آخرين وضعيت مذاكرات هسته اي در جلسه مجمع تشخيص مصلحت نظام

در جلسه ديروز مجمع تشخيص مصلحت نظام، سعيد جليلي دبير شوراي امنيت ملي كشور گزارشي از آخرين وضعيت مذاكرات هسته اي ايران با كشورهاي اروپايي درخصوص تأمين سوخت هسته اي كشور ارائه داد.
به گزارش دفتر رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، بررسي و تدوين سياست هاي كلي در بخش آمايش سرزمين در جلسه ديروز مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه يافت و در قالب هشت محور كلي و 28 بند به اتمام رسيد كه جهت تاييد نهايي تقديم رهبر معظم انقلاب خواهد شد.
در اين جلسه كه علاوه بر اكثريت اعضا، كارشناساني از دولت و مجلس شوراي اسلامي نيز حضور داشتند پس از بحث و بررسي هاي اعضا و ارائه سوالات در بخش هاي مختلف موارد ذيل به تصويب رسيد:
ز- استفاده موثر از موقعيت ممتاز جغرافيايي در جهت كسب جايگاه شايسته منطقه اي و بين المللي كشور از طريق:
1- استفاده از موقعيت جغرافيايي ايران در جهت ترانزيت نفت و گاز آسياي ميانه، تقويت محور شمال جنوب، راه هاي ارتباطي و راه آهن شرق به غرب، مركزيت فرودگاهي منطقه و تبديل كشور به مركزيت مبادله انرژي (نفت، گاز، برق) مخابرات و ترانزيت كالا و بهره گيري از ظرفيت گاز و نفت در جهت حفظ منافع و امنيت ملي و كاهش و مهار چالش هاي كشور
2- تقويت نقش آفريني فرهنگي، اقتصادي، سياسي و امنيتي ايران با تشخيص و تعيين حوزه منافع خاص يا مشترك با هر يك يا مجموعه اي از كشورهاي منطقه و جهان به ويژه با حوزه هاي تمدني ايراني - اسلامي
3- جلب مشاركت كشورهاي منطقه در طراحي، سرمايه گذاري و فعاليت هاي مشترك در زمينه هاي مختلف به ويژه اقتصادي و زيربنايي در راستاي تأمين منافع مشترك منطقه اي
4- تلاش در جهت ايجاد و تقويت نهادها و تشكل هاي منطقه اي در زمينه هاي برنامه ريزي، علمي، فني، پژوهشي، فرهنگي، اقتصادي، پولي، مالي، گردشگري، ورزشي، زيست محيطي، سياحتي و بهره گيري از ويژگي هاي هويتي ايراني - اسلامي
5- توسعه شبكه هاي زيربنايي، ارتباطي و اطلاعاتي و بهره گيري از ظرفيت گزيده اي از كلان شهرها و بنادر و جزاير كشور و تجهيز آنها به خدمات پيشرفته براي پذيرش نقش و عملكرد فراملي
6- ارتقاي ظرفيت هاي علمي و مهندسي و تقويت و تجهيز نيروي انساني كشور در جهت ايفاي نقش محوريت در تنظيم تعاملات علمي - فني منطقه با ساير كشورهاي پيشرفته جهان و صدور خدمات فني، مهندسي و آموزشي
ح- حفظ ، احيا و بهره برداري بهينه از سرمايه ها، منابع طبيعي تجديد شونده و حفظ محيط زيست در طرح هاي توسعه.

 



برگزاري همايش فرصت هاي سرمايه گذاري ايران در پرتغال

همايش دو روزه فرصتهاي سرمايه گذاري ايران در ليسبون و پورتو پرتغال با حضور معاون وزير اقتصاد افتتاح شد.
بهروز عليشيري در مراسم افتتاحيه همايش سرمايه گذاري ايران در پرتغال، با اشاره به سياست هاي كلي اصل 44 و قوانين و مقررات تشويق و حمايت از سرمايه گذاري خارجي، اظهار داشت: برگزاري اين همايش با توجه به توانمنديها و زمينه هاي مشترك دو كشور، نقطه عطف جديدي در ارتقاي همكاري هاي دو جانبه و بهبود روابط اقتصادي و سرمايه گذاري دو كشور خواهد شد.
وي در ادامه افزود: روابط اقتصادي ايران و پرتغال در حال حاضر در سطح راضي كننده اي نيست و ما بايد نهايت تلاش خود را در جهت افزايش و تقويت اين روابط به كار گيريم.
به گفته عليشيري با توجه به عزم جدي دولت هاي دو كشور براي ارتقاي روابط اقتصادي في مابين، شرايط لازم براي حضور بخش خصوصي پرتغال در پروژه هاي كشورمان آماده است و با ايجاد پيوند قوي بين سرمايه هاي دو كشور، همكاري هاي اقتصادي از سطح مناسبات تجاري به بخش سرمايه گذاري مستقيم خارجي ارتقا خواهد يافت.
عليشيري در عين حال ابراز اميدواري كرد كه حضور سرمايه گذاران خارجي در بازار رقابتي و پرسود ايران ضمن تامين تقاضاي داخلي، مي توانند حجم زيادي از محصولات خود را به خارج از كشور صادر كنند.

 



مدير مركز اسلامي لندن: مسلمانان خدمت در ارتش انگليس را ترك كنند

نماينده رهبر معظم انقلاب در انگليس خواستار ترك خدمت مسلمانان از ارتش انگليس شد.
روزنامه تايمز در مقاله اي به قلم ريچارد كرباج نوشت: آيت الله معزي نماينده رهبر ايران به مردان و زنان مسلماني كه در ارتش انگليس خدمت مي كنند گفته است ارتش اين كشور را ترك كنند.
بنابر گزارش اين روزنامه انگليسي آيت الله معزي كه مدير مركز اسلامي انگليس است گفته است: خدمت كردن در نيروهاي مسلح انگليس به ويژه در افغانستان و عراق كه مسلمانان در آنجا كشته مي شوند براي پيروان اسلام اشتباه است. وي در مصاحبه با «تايمز» افزوده است: من نه فقط براي مسلمانان نمي پسندم كه به عراق و افغانستان بروند بلكه معتقدم غيرمسلمانان نيز نبايد به آنجا بروند چرا كه مسلمانان مجاز نيستند دست به كشتار مسلمانان بزنند. معزي همچنين در بخش ديگري از مصاحبه اش با «تايمز» كشتار هفته گذشته در تگزاس را نيز محكوم كرد و نسبت به لكه دار كردن وجهه يك و نيم ميليارد مسلمان به بهانه اين حادثه هشدار داد. وي همچنين با اشاره به حوادث يازده سپتامبر تصريح كرد كه اين حادثه براي بدنام كردن اسلام و مسلمانان بود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14