(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 24 آبان 1388- شماره 19512
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
شاه صفي اعلام كرد: توليد انبوه موشك هاي حرارتي هوا به هوا در نيروي هوايي ارتش
سخنگوي شوراي نگهبان: واگذاري مديريت مترو به دولت به مصوبه مجلس نياز دارد
نشست محرمانه سازمان هاي اطلاعاتي اسرائيل، آمريكا مصر و اردن درباره ايران
عضو اتاق فكر جنبش سبز علوي: نيروهاي داخلي بايد مسير خود را از خط تفرقه در نظام جدا كنند
15 مظنون به ترور جعفري در پيشاور بازداشت شدند
آغاز كوچ پائيزه عشاير بختياري
مديركل بهره برداري جنگل و مراتع كشور خبر داد عرضه فرآورده هاي جنگل در بورس كشور
تكواندوكار استان اصفهان به خيل شهدا پيوست
بهره برداري از كنتورهاي هوشمند برق در مشهد
عضو كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي: كشور در زمستان كمبود گاز ندارد
در اصفهان آيت الله شيخ احمد زاهدنجفي به رحمت ايزدي پيوست
رئيس سازمان قضايي نيروهاي مسلح كشور: تحقيقات پرونده كهريزك در مرحله نهايي است
نماينده سوادكوه در مجلس شوراي اسلامي: كاركنان دفاتر مخابرات روستايي بيمه مي شوند
وزير كشور: پروژه ايران هراسي استكبار با شكست مواجه شده است
اخبار ادبي و هنري



شاه صفي اعلام كرد: توليد انبوه موشك هاي حرارتي هوا به هوا در نيروي هوايي ارتش

فرمانده نيروي هوايي ارتش از توليد انبوه موشك هاي حرارتي هوا به هواي جديد ساخت ايران خبر داد.
امير سرتيپ خلبان «حسن شاه صفي» در گفت وگو با ايرنا با اعلام اين خبر افزود: طراحي انواع هواپيماهاي رادار گريز در نيروي هوايي ارتش پايان يافته و اين هواپيماها هم اكنون در مرحله ساخت نمونه كه توليد انبوه آن به بخش صنايع داخلي وزارت دفاع سپرده شده است.
وي افزود: طراحي انواع هواپيماهاي رادار گريز در نيروي هوايي ارتش پايان يافته و اين هواپيماها هم اكنون در مرحله ساخت نمونه اوليه آن البته در حجم كوچكتر است.
شاه صفي با تاكيد بر اينكه اين هواپيماها پس از انجام آزمايش هاي لازم وارد بخش واقعي تر خواهد شد، ادامه داد: اميدواريم بخش تحقيقاتي اين كار تا پايان سال جاري به اتمام برسد و سپس وارد بخش توليد شويم.
وي همچنين با اشاره به پايان آزمايش موشك هاي حرارتي هوا به هواي جديد ساخت ايران، تصريح كرد: اين موشك، يكي از موشك هاي هوا به هواي حرارتي است كه ساخت آن در نيروي هوايي ارتش انجام شده است.
فرمانده نيروي هوايي ارتش با تاكيد بر اينكه تست گرم اين موشك در ميادين نظامي صورت گرفته است، گفت: اين موشك از طريق يك هواپيما به سمت هدف شليك مي شود و آن را تعقيب مي كند تا به جسم مورد نظر برخورد كند.
امير شاه صفي، برد اين موشك را بيش از 100 كيلومتر اعلام كرد و افزود: پرتاب اين موشك در آزمايش هاي مختلف با برد بيش از 40 كيلومتر بوده و با توجه به ارتفاع مي تواند افزايش يافته و تغيير كند.
شاه صفي با تاكيد بر اينكه دشمن نگاهي دزدانه به ايران اسلامي دارد، تصريح كرد: در صورتي كه آمادگي خود را حفظ نكرده و سهل انگاري كنيم، دشمن كار خود را انجام خواهد داد.
وي با اعلام اينكه دشمنان تمام پروازهاي جنگنده هاي ما را زير نظر دارند تا ببينند چه ماموريت هايي به آنها محول مي شود، اظهار داشت: نشاندن هواپيماهاي بيگانه و هواپيماهاي ديگري كه در فرودگاه يكي از يگان هاي جنوبي نيروي هوايي مجبور به نشستن شدند، باعث باز كردن حساب ديگري روي نيروي هوايي شده است.
امير خلبان حسن شاه صفي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينكه ماهيت نيروي هوايي، داشتن قدرت واكنش سريع است و هيچ ارتباطي با تنوع و شكل جديد جنگ هاي عصر حاضر ندارد، افزود: در دوران جنگ تحميلي از اين بعد و ويژگي نيروي هوايي بارها استفاده شد و به همين شكل در جنگ هاي امروزي هم، قدرت و مزيت هاي نيروي هوايي موجب توجه بيشتري قرار گرفته است.

 



سخنگوي شوراي نگهبان: واگذاري مديريت مترو به دولت به مصوبه مجلس نياز دارد

سخنگوي شوراي نگهبان با اشاره به ايرادات طرح اصلاح قانون خدمت وظيفه عمومي گفت: اين طرح چون مربوط به نيروهاي مسلح است لذا نيازمند اذن ولي فقيه است.
دكتر عباسعلي كدخدايي در نشست هفتگي خود با خبرنگاران با بيان اينكه طرح مذكور در قالب مصوب مجلس به شوراي نگهبان ارسال شده است افزود: البته اين مصوبه ايراداتي دارد.
وي با اشاره به ايرادات طرح وظيفه عمومي اظهار داشت: چون اين مصوبه مربوط به نيروهاي مسلح و توان آنها است نظر شوراي نگهبان اين بود كه اين مصوبه نيازمند اذن ولي فقيه است و لذا مجلس بايد اعلام كند كه آيا تأييديه مقام معظم رهبري را اخذ كرده يا نه، كه پس از رفع اين ابهام اظهار نظر خواهد شد.
عباسعلي كدخدايي با بيان اين كه طرح اصلاح موادي از قانون خدمت وظيفه عمومي موارد مبهم ديگري هم داشت، بيان كرد: ابهامات ديگري هم در اين طرح بود كه در چند مورد مطرح شده است. يكي از آنها اصل 75 است كه براي هزينه هاي پيش بيني شده طريق جبراني مشخص نشده است.
سخنگوي شوراي نگهبان در ادامه درباره مصوبه مجلس در خصوص لايحه حمايت از كودكان و نوجوانان بي سرپرست و بدسرپرست گفت: اين مصوبه در موارد متعدد داراي اشكال شرعي و قانون اساسي تشخيص داده شد.
كدخدايي ادامه داد: با توجه به اينكه امر سرپرستي كودكان بي سرپرست و يا بدسرپرست شرعاً به عهده ولي امر است و همچنين براي سرپرست آنان از نظر شرعي خصوصياتي در نظر گرفته شده كه در بسياري از موارد در اين لايحه رعايت نشده است، لازم است مجلس شوراي اسلامي مشخص كند كه اقدام مجلس در تعيين نهاد و افرادي كه اين مسئوليت را به آنان واگذار كرده است با اذن ولي فقيه بوده است يا نه و شوراي نگهبان نيز پس از تعيين اين مورد اظهارنظر خواهد كرد.
وي در خصوص اساسنامه سازمان خصوصي سازي نيز گفت: از آنجا كه طبق اصل 53 قانون اساسي كليه دريافت هاي دولت بايد در حساب هاي خزانه داري كل متمركز شود و همه پرداخت ها بايد در حدود اعتبارات مصوب و به موجب قانون انجام گيرد بنابراين موادي از اين مصوبه مغاير اصل 53 است.
وي در پاسخ به سأال خبرنگاري كه مدعي بود «براساس ماده 9 قانون توسعه حمل و نقل عمومي و مديريت سوخت، مديريت حمل و نقل بار و مسافر بر عهده شهرداري است و چندي پيش رئيس جمهور مطرح كرد كه اين امر را دولت برعهده بگيرد آيا اين سخن مغاير با قانون اساسي است؟» گفت: تفسير قانون عادي با مجلس است و تا زماني كه مصوبه اي به دست ما نرسد فارغ از اظهارنظر هستيم.
كدخدايي تأكيد كرد: تا زماني كه مصوبه به دست ما نرسد اظهار نظر نمي كنيم.
خبرنگار ديگري سؤال كرد «آيا دولت براي برگرداندن مديريت مترو به خود به ارسال لايحه نياز دارد؟» كه سخنگوي شوراي نگهبان، پاسخ داد: اگر مصوبه مجلس بوده طبق مصوبه مجلس بايد اعلام شود. اگر مجلس تعيين تكليف كرده طبعاً مجلس بايد اظهارنظر كند.
كدخدايي در پاسخ به سؤال خبرنگار ديگري درباره ارزيابي شوراي نگهبان از لايحه هدفمند كردن يارانه ها، گفت: اين لايحه هنوز به دست ما نرسيده بنابراين هيچگونه بررسي هم در شورا صورت نگرفته است و تا كنون كه در خدمت شما هستم لايحه به دست ما نرسيده است.

 



يك سايت وابسته به موساد خبر داد
نشست محرمانه سازمان هاي اطلاعاتي اسرائيل، آمريكا مصر و اردن درباره ايران

يك پايگاه خبري نزديك به سازمان جاسوسي رژيم صهيونيستي از ديدار بي سابقه و سري مقامات سازمان هاي اطلاعاتي اسرائيل، آمريكا، مصر و اردن درباره جمهوري اسلامي ايران خبر داد.
سايت «دبكا» به نقل از منابعي آگاه در موساد كه نامشان ذكر نشده است گزارش داد كه اين ديدار محرمانه در هفته نخست نوامبر در امان پايتخت اردن برگزار شد.
بنابراين گزارش در اين نشست محرمانه سرلشگر «محمد راقد» رئيس اطلاعات عمومي اردن، مسئولان برجسته سازمان اطلاعاتي آمريكا (سيا) و روساي آژانس اطلاعاتي پنتاگون (دي آي اي)، «مائير داگان» رئيس سازمان جاسوسي اسرائيل (موساد) و «آموس يدلين» رئيس بخش اطلاعات نظامي (امان) و «عمر سليمان» رئيس دستگاه اطلاعاتي مصر حضور داشتند و شركت كنندگان وضعيت داخلي ايران و برنامه هسته اي اين كشور و وضعيت نظامي خاورميانه در صورت آغاز جنگ در منطقه را بررسي كردند.
گفتني است؛ «عمر سليمان» پس از پايان اين نشست اطلاعاتي به عربستان سعودي رفت تا مقامات اطلاعاتي اين كشور را نيز در جريان اوضاع قرار دهد.
سايت «دبكا» همچنين نوشت كه اين نشست اطلاعاتي چند روز پيش از ديدار «بنيامين نتانياهو» نخست وزير رژيم صهيونيستي با «باراك اوباما» رئيس جمهور آمريكا برگزار شد و نتانياهو در ديدار با اوباما نتايج اين نشست اطلاعاتي «امان» را به اطلاع اوباما رساند و اين نتايج را به «نيكلا ساركوزي» رئيس جمهور فرانسه نيز ارائه كرده است.
نتانياهو و اوباما روز 91 نوامبر ملاقات خواهند كرد.

 



عضو اتاق فكر جنبش سبز علوي: نيروهاي داخلي بايد مسير خود را از خط تفرقه در نظام جدا كنند

عضو اتاق فكر جنبش سبز علوي تاكيد كرد نيروهاي داخلي كه زماني در بدنه نظام بوده اند بايد مسير خود را از خط تفرقه اي كه هدف آن ايجاد انشقاق در نظام است جدا كنند.
دكتر عليرضا چناري در گفتگو با باشگاه خبرنگاران خاطرنشان كرد: ما مسلمان و بالاخص شيعيان وقتي چشممان به رنگ سبز مي افتد نگاهمان به سمت و سوي مذهبي مي رود كه همان راه امامان ماست و معتقديم كه اين رنگ متعلق به همه ايرانيان است و هيچ گروه و جريان سياسي حق اين را ندارد كه تفكر سبز را در خدمت اهداف سياسي خودش بگيرد.
وي تاكيد كرد: حرمت رنگ سبز بايد حفظ شود و همه جريان هاي سياسي بايد در زير يك پرچم سه رنگ كه مزين به نشان الله است فعاليت كنند و نبايد اين رنگ ها را كه هر كدام در بردارنده مفاهيمي است از هم جدا نمود.
وي در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه چه برنامه هايي براي تبليغ در اماكن مذهبي داريد گفت: رنگ سبز از نهضت حسيني شروع مي شود و در نهضت خميني تبلور پيدا مي كند، بايد در زير اين پرچم آرمان هاي حسيني و باورهاي ديني را تبيين كنيم، كساني كه هدفشان غير از اين است و قصد استفاده ابزاري از اين نماد را دارند بدانند كه مردم با هر تفكر سياسي اجازه اين را نخواهند داد كه اين سوء استفاده صورت بگيرد.
چناري همچنين در پاسخ به سؤالي تأكيد كرد: اين جنبش اهداف سياسي را دنبال نمي كند و تصور نمي كنيم كه مردم جنبش سبز علوي را كه در واقع مي خواهد در خدمت تبيين انديشه و آرمان هاي نظام و مكتب شيعي باشد در مقابل كسي ببينند چه بسا همه آنهايي كه در صحنه هستند بايد در اين راه حركت كنند تا جوانان نسل جديد را با اين مفاهيم آشنا و راهبري كنند اين كار به عهده همه انديشمندان و نخبگان و دانشگاهيان قرار دارد كه به فرموده مقام معظم رهبري فرماندهان جبهه جنگ نرم هستند.
عضو اتاق فكر جنبش سبز علوي با بيان اين مطلب كه خيلي از جريان هايي كه در خارج از مرزها فعاليت مي كنند، هدفشان تضعيف باورهاي ديني مردم است افزود: نيروهاي داخلي كه زماني در بدنه نظام بوده اند بايد خط خودشان را از خط تفرقه اي كه هدف آن ايجاد انشقاق در نظام است جدا كنند و راه سبز علوي را در پيش بگيرند چرا كه الگوي ايجابي انقلاب ما هم همين جنبش سبز علوي بوده است.
چناري در تبيين برنامه هاي جنبش سبز علوي در دانشگاه ها و مراكز علمي تصريح كرد: مقام معظم رهبري در نشستي كه با اساتيد داشتند فرمايشي را تحت عنوان اسلامي كردن علوم انساني مطرح كردند كه بنده احساس مي كنم در راستاي جامه عمل پوشاندن به اين منويات با استعانت به قرآن و تعاليم آسماني و الهي تفكر جنبش سبز علوي نيز مي تواند مؤثر و راهگشا باشد.

 



15 مظنون به ترور جعفري در پيشاور بازداشت شدند

15 مظنون به ارتكاب ترور مسئول كنسولگري ايران در پيشاور بازداشت شدند.
يك مقام در وزارت كشور پاكستان در گفت وگو با شبكه خبري پرس تي وي كه نخواست نامش فاش شود گفت: پليس به چندين خانه در حومه پيشاور حمله كرد و 15 مظنون را دستگير كرد. تحقيقات مقدماتي نشان دهنده دخالت خارجي در ترور مقام مسئول كنسولگري ايران است.
وي افزود: آژانس هاي اطلاعاتي گزارش مقدماتي شان را براي دولت فدرال و ايالتي ارسال كرده اند و تحقيقات هم چنان در حال انجام است.
عبدالحسن جعفري، مدير روابط عمومي كنسول گري ايران روز پنجشنبه در حالي كه در مسير محل كارش بود مورد حمله مهاجمين قرار گرفت و بر اثر جراحات وارده در مسير بيمارستان جان باخت. دو مهاجم موتورسوار پس از تيراندازي به سمت جعفري از محل حادثه گريختند.

 



آغاز كوچ پائيزه عشاير بختياري

هفتكل- خبرنگار كيهان:
كوچ پائيزه عشاير بختياري از استان هاي چهارمحال و بختياري و اصفهان به منطقه قشلاقي هفتكل آغاز شد.
سيدحميدرضا رشيدي مدير جهاد كشاورزي شهرستان هفتكل با بيان اين مطلب افزود: همه ساله با شروع فصل سرما صدها خانوار عشايري از مناطق سردسير به سوي هفتكل كوچ مي كنند كه 6 ماه از سال را در اين منطقه قشلاقي مي گذرانند.
وي افزود: جهاد كشاورزي با اعزام اكيپ هاي دامپزشكي، آب آشاميدني و خوراك دام خانوارهاي عشايري را تأمين مي كند.

 



مديركل بهره برداري جنگل و مراتع كشور خبر داد عرضه فرآورده هاي جنگل در بورس كشور

ساري - خبرنگار كيهان:
مديركل بهره برداري جنگل و مراتع كشور گفت: براي اولين بار فرآورده هاي جنگل در بورس كشور عرضه خواهد شد.
وجيه الله موسوي افزود: استانداردسازي محصولات چوبي با نظر سازمان استاندارد و تحقيقات صنعتي در كشور اجرايي مي شود.
وي خاطرنشان كرد: بزودي خريد و فروش محصولات چوبي در بازار بورس عملياتي خواهد شد.
وي با اشاره به آمادگي سازمان بورس كشور براي عملياتي كردن اين طرح گفت: با توجه به بحران فروش چوب در بازار اين طرح مي تواند خريد و فروش آن را سامان دهد و اين عمليات را از حالت سنتي خارج كند.
«موسوي» نبود تالار بورس كشاورزي در استان را از مشكلات اجراي اين طرح ذكر كرد و خواستار راه اندازي اين تالار در استان ها شد.
وي با تاكيد بر عزم سازمان متبوع خود براي تدوين سازوكار مناسب در زمينه برداشت چوب از جنگل ها افزود: پيمانكاراني كه به تعهدات خود در اين زمينه عمل نكنند بايد منتظر اقدام عملي دولت در جلوگيري از برداشت هاي غيرقانوني چوب باشند.

 



تكواندوكار استان اصفهان به خيل شهدا پيوست

اصفهان- خبرنگار ورزشي كيهان:
داور بين المللي و استاد تكواندو استان اصفهان پس از سال ها تحمل درد و رنج ناشي از جراحات شيميايي دفاع مقدس به خيل شهدا پيوست.
«مظاهر يزدي» علاوه بر رشادت و ايثارگري هاي خود در هشت سال دفاع مقدس، در جبهه ورزش نيز نمونه بود و اثرات مثبتي در ورزش بويژه در رشته تكواندو از خود باقي گذاشت.
از سوي هيئت تكواندو استان اصفهان مراسمي روز پنج شنبه براي اين شهيد در مسجد ذكرالله واقع در جنب اداره كل تربيت بدني استان اصفهان برپا شد.

 



بهره برداري از كنتورهاي هوشمند برق در مشهد

مشهد-خبرنگاركيهان:
نخستين خط توليد كنتورهاي هوشمند برق كشور با سيستم پيشرفته قرائت و مديريت از راه دور در مشهد بهره برداري شد.
به گزارش روابط عمومي سازمان صنايع و معادن خراسان رضوي مديرعامل كارخانه بهينه سازان توس در مراسم آغاز فعاليت اين خط توليد گفت: كنتورهاي هوشمند براي نخستين بار در كشور به توليد انبوه مي رسد و اين خط توليد قادر است در يك نوبت كاري 500 دستگاه از اين نوع كنتور را توليد كند.
مجيد محدث افزود: امكان قرائت لحظه اي از راه دور بدون مراجعه به محل، قطع و وصل انرژي از راه دور، تحليل اطلاعات مصرف مشتركان، تحليل و مديريت تلفات در شبكه هاي توزيع، شناسايي آني استفاده غيرمجاز از انرژي، امكان عملياتي نمودن كنتورهاي پيش پرداختي، تغيير نرم افزار و تعرفه مصرف از جمله مزيت هاي اين نوع كنتور برق است.
وي با اظهار اين كه با فعال شدن اين خط توليد براي يكصد نفر به صورت مستقيم ايجاد شغل شد گفت: كارخانه بهينه سازان توس سالانه 250هزار دستگاه كنتور هوشمند برق توليد كرده در اختيار شركت هاي توزيع برق كشور قرار خواهد داد.
وي ادامه داد: اين واحد كه شهريورماه پارسال به بهره برداري رسيد تاكنون 270هزار دستگاه كنتور الكترونيكي با استانداردهاي تعريف شده وزارت نيرو توليد كرده و در اختيار 19 شركت توزيع نيروي برق قرارداده است.
محدث گفت: سرمايه ثبتي اين كارخانه 69 ميليارد ريال است كه 15ميليارد ريال آن از محل تسهيلات بنگاه هاي زودبازده اقتصادي جذب شده است،52 درصد سهام آن به 5 هزار كارمند و بازنشسته صنعت برق سه استان خراسان و بقيه متعلق به اشخاص حقيقي، سرمايه گذاران بخش خصوصي و شركت هگزينك الكتريكال مي باشد.

 



عضو كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي: كشور در زمستان كمبود گاز ندارد

ساري- خبرنگار كيهان:
براساس اعلام مسئولان وزارت نفت امسال كشور در فصل زمستان با كمبود گاز مواجه نخواهد شد.
عضو كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي با اعلام اين مطلب افزود:كشور براي مقابله با بحران احتمالي كمبود گاز در زمستان آماده است.
سيدعلي ادياني يادآور شد: با تامين گاز از تركمنستان و تزريق آن به خطوط انتقالي مازندران و گلستان نگراني ها در مورد قطع احتمالي گاز اين استان ها برطرف شد.وي از اتمام عمليات مطالعه گاز رساني به كياسر و ساري از طريق دامغان خبر داد و افزود: با انتخاب پيمانكار اين مسير عمليات اجرايي آن بطول 100 كيلومتر اجرايي مي شود.
وي بااشاره به تعيين خط لوله گاز سرخس به عنوان پشتيبان گاز مازندران يادآور شد: خطوط لوله گاز رشت- سرخس و دامغان خط لوله گاز مازندران را در فصل سرما ياري خواهند كرد.وي در مورد احداث پالايشگاه نفت در مازندران گفت: بزودي با جذب سرمايه گذار خارجي عمليات اجرايي اين پالايشگاه آغاز خواهد شد.
وي درعين حال خواستار صرفه جويي عمومي در مصرف گاز شد.

 



در اصفهان آيت الله شيخ احمد زاهدنجفي به رحمت ايزدي پيوست

اصفهان - خبرنگار كيهان:
آيت الله حاج شيخ احمد زاهدنجفي عصر جمعه در سن 84 سالگي بر اثر ايست قلبي به ديار باقي شتاف.
«آيت الله زاهد نجفي» از فقهاي بزرگ شيعه، پايه گذار حسينيه امام جعفرصادق(ع) اصفهان، پدر شهيد و از شاگردان مراجع بزرگ همچون آيات عظام خوئي، سيدمحمود شاهرودي و آيت الله حاج سيدمحسن حكيم و آيت الله حاج سيدعبدالهادي شيرازي در نجف اشرف بود.
وي 31 سال در نجف اشرف به تعليم و تعلم اشتغال داشت و از مدرسان معروف فقه بود كه درس لمعه ايشان مشهور بود.
وي در سال 1354 توسط صدام حسين از نجف اشرف اخراج شد و به اصفهان هجرت كرد و در شهر اصفهان به تدريس و تعليم و تربيت صدها دانشمند و استاد پرداخت.
مردمي بودن و حضور در صحنه هاي انقلاب اسلامي، جلسات و مراسم مختلف، راهپيمايي ها، نمازجمعه و جلسات هيئت هاي مذهبي و خواندن نماز شهدا از جمله ويژگي هاي برجسته اين عالم بزرگوار بود.
شهيد هادي زاهد نجفي از جمله چهار فرزند ذكور ايشان بود كه در عمليات والفجر 8 در سال 1364 به درجه رفيع شهادت نائل آمد.
آيت الله حاج شيخ احمد زاهدنجفي علاوه بر تدريس در حوزه علميه اصفهان، به عنوان امام جماعت مسجد آيت الله آقا ميرزاهاشم چهارسوقي بود كه به امور ديني و شرعي مردم رسيدگي مي كرد و در طول عمر بابركت خود همواره در خدمت مردم بود.
پيكر اين عالم بزرگوار صبح امروز از محل حسينيه امام جعفر صادق(ع) واقع در خيابان مسجد سيداصفهان به طرف گلستان شهدا تشييع و به خاك سپرده مي شود.
به گزارش خبرنگار ما، در پي رحلت آيت الله زاهدنجفي اطلاعيه هايي از سوي آيت الله حاج شيخ حسين مظاهري رئيس حوزه علميه اصفهان، آيت الله سيديوسف طباطبائي نژاد نماينده ولي فقيه و امام جمعه اصفهان صادر شد و فقدان اين بزرگوار را به مردم بويژه بيت ايشان تسليت گفتند.

 



رئيس سازمان قضايي نيروهاي مسلح كشور: تحقيقات پرونده كهريزك در مرحله نهايي است

رئيس سازمان قضايي نيروهاي مسلح كشور گفت: تحقيقات فراواني در پرونده كهريزك صورت گرفته و با حضور شاكيان مرحله نهايي را طي مي كند.
به گزارش خبرگزاري فارس از شيراز، محمدكاظم بهرامي در حاشيه شانزدهمين مجمع استاني پيشگيري از وقوع جرم اظهار داشت: تعداد افرادي كه در مرحله نهايي تحقيقات به صورت شاكي و شاهد حضور داشتند حدود 145 نفر بوده اند.
وي افزود: تاكنون در جريان كهريزك هشت نفر متهم بازداشت شده اند.
رئيس سازمان قضايي نيروهاي مسلح با اشاره به علني بودن دادگاه متهمان گفت: علني و يا غيرعلني بودن دادگاه با رئيس دادگاه و در چارچوب قانون صورت مي گيرد.
بهرامي خاطرنشان كرد: سازمان قضايي نيروهاي مسلح در جلوگيري از وقوع جرم دو برنامه پنج ساله از سال 87 انجام داده كه يكي از اين طرح ها در برنامه پنج ساله سوم مورد استفاده قرار گرفته است.
وي اضافه كرد: در سال جاري سال دوم برنامه پنج ساله را دنبال مي كنيم و مهمترين آن بحث آينده پژوهي است كه مشخص مي كند در سال هاي آينده نيروهاي مسلح با چه مسائلي مواجه و در چه محيطي زندگي مي كنند.
رئيس سازمان قضايي نيروهاي مسلح افزود: در اين برنامه تمام خدمات با تحقيقات علمي صورت مي گيرد.
وي در ادامه با تاكيد بر اين كه فرماندهان و مسئولان نيروهاي مسلح نظارت كلي بر شيوع مواد مخدر در پادگان ها دارند، ادامه داد: نمي توان اذعان كرد كه مواد مخدر در مراكز نظامي و پادگان ها شيوع پيدا كرده است اما اگر حتي يك مورد هم مشاهده شود براي پيشگيري از آن بايد اقدام جدي صورت گيرد.

 



نماينده سوادكوه در مجلس شوراي اسلامي: كاركنان دفاتر مخابرات روستايي بيمه مي شوند

سوادكوه- خبرنگار كيهان:
طرحي در مجلس شوراي اسلامي در دست بررسي است كه با تصويب آن كارگزاران دفاتر خدماتي ICT روستايي بيمه مي شوند.
نماينده سوادكوه در مجلس شوراي اسلامي با اعلام خبر فوق افزود: كارگزاران دفاتر خدماتي ICT روستايي به علت عدم تثبيت شغلي و عدم بهره مندي از بيمه هاي اجتماعي و خدماتي درماني جزو گروه هاي شاغل غيرپايدار در كشور محسوب مي شوند.
دكتر سيدعلي ادياني راد گفت: طرحي در مجلس در دست بررسي است كه شور اول آن به تصويب رسيده و در شور دوم نيز مورد حمايت نمايندگان قرار خواهد گرفت كه با تصويب آن كارگزاران دفاتر خدماتي ICT روستايي تحت پوشش خدمات بيمه اي قرار مي گيرند.
وي در حاشيه بازديد از ادارات شهرستان سوادكوه در محل اداره مخابرات اين شهرستان و در جمع كاركنان اداري از حمايت مجلس از تصويب اين طرح خبر داد.
دكتر ادياني راد با تأكيد بر خدمت صادقانه مسئولان به مردم گفت: خوشبختانه در شهرستان سوادكوه عملكرد مديران مثبت است.
دكتر ادياني نماينده مجلس شوراي اسلامي در پايان اين ديدار وعده داد كه موانع و مشكلات ادارات حوزه نمايندگي خود را در خدمات رساني بهتر و بيشتر به مردم پيگيري خواهد كرد.

 



وزير كشور: پروژه ايران هراسي استكبار با شكست مواجه شده است

ساري- خبرنگار كيهان:
وزير كشور گفت: با ايستادگي دولت و ملت بر روي اصول پايدار نظام اسلامي در اوج اقتدار و بالندگي قرار دارد.
مصطفي محمد نجار در آيين معارفه سيد علي اكبر طاهايي به عنوان بيستمين استاندار مازندران در ساري افزود: ايران اسلامي به خاطر پافشاري بر آرمان هاي انقلاب به دغدغه اصلي استكبار تبديل شده است.
وي با اشاره به پيشرفت هاي ايران اسلامي در عرصه هاي گوناگون به ويژه انرژي صلح آميز هسته اي افزود: با حضور مقتدرانه رئيس جمهور حرف حق ايران اسلامي در زمينه استفاده از فناوري هاي نوين هسته اي به كرسي نشست.
وي با يادآوري تلاش هاي نافرجام استكبار در تقابل با انقلاب اسلامي گفت: امروز پروژه ايران هراسي استكبار با شكست مواجه و انقلاب اسلامي در سطح جهان و منطقه به الگو تبديل شده است.
وزير كشور با اشاره به ارتقاي موقعيت ايران اسلامي و مسلمانان در جهان روي كار آمدن نظام شيعي را در عراق يادآور شد و افزود: تلاش دشمنان براي ارائه تصويري ناكارآمد از حكومت ديني بي اثر ماند و امروز به بركت ولايت فقيه ايران اسلامي به الگوي جديد مديريتي در جهان تبديل شده است.
وي با اشاره به اين كه در نظام اسلامي مسئولان به معناي واقعي خدمتگزار مردم هستند افزود: مسئولان بايد از فرصت طلايي ايجاد شده براي خدمت رساني بي منت به مردم نهايت بهره را ببرند.
وي با تأكيد بر عزم دولت در هدفمند كردن يارانه ها تصريح كرد: در آستانه دهه چهارم انقلاب كه دهه پيشرفت و عدالت نام دارد برنامه هاي توسعه با الگوي ايراني و اسلامي پيگيري و اجرايي خواهد شد.
وي سياست راهبردي دولت در اجراي برنامه هاي توسعه را همگرايي مردم دانست و افزود: اجراي عدالت در برنامه هاي توسعه به معناي رسيدگي به طبقات محروم و جبران كمبودها و نارسايي ها در سايه همراهي مردم است. وي گفت دولت جز مردم بدهكار هيچ فرد و گروهي نيست.
وي همچنين در حاشيه اين جلسه در جمع خبرنگاران از نهايي شدن لايحه امنيت مرزهاي كشور خبر داد و افزود: بحث قاچاق كالا، تردد مرزي و مقابله با اشرار در اين لايحه مدون شده است.

 



اخبار ادبي و هنري

مخمل باف ها هم فيلم ضدايراني مي سازند
يكي از مخمل باف ها قصد ساخت فيلمي ضد ايراني براساس وقايع زندان كهريزك را دارد. هفته نامه پنجره نوشت: اظهارنظر برخي شاكيان خصوصي پرونده فجايع كهريزك خبر از آن دارد كه «سميرا مخملباف» درصدد تهيه فيلمي از موضوع كهريزك برآمده است.
مخمل باف به برخي از خانواده هاي بازداشت شدگان كهريزك پيغام داده كه به تركيه بروند و با او همكاري كنند تا وي فيلم كهريزك را بسازد؛ فيلمي كه حتماً با گرايشي ضدايراني ساخته خواهد شد و با صحنه گرداني جشنواره هاي خارجي جايگاهي نظير «بدون دخترم هرگز» را خواهد يافت.
جشنواره اي براي پاسخگويي به فتنه هاي غربي
يك كارگردان سينما با اشاره به تلاش ديرينه رسانه هاي غربي براي زيرسوال بردن وضعيت زنان در ايران،گفت: برگزاري جشنواره فيلم كوثر پاسخ كوبنده اي به تمامي اين دروغ ها و فتنه ها است و مي تواند الگوساز باشد.
جمال شورجه با تاكيد بر اينكه جشنواره فيلم كوثر نشان از هوشمندي برگزاركنندگان آن دارد، اظهار داشت: با توجه به اين كه اين جشنواره در ارتباط با زنان است يك جشنواره موضوعيتي به شمار مي رود، آن هم در مورد موضوعي كه همواره از سوي بسياري از كشورهاي غربي تبليغات بدي عليه ما صورت گرفته است.
اين كارگردان افزود: با برگزاري اين جشنواره مي توان چهره واقعي زن ايراني و اسلامي را به همه نشان داد و پاسخي به همه اين دروغ پردازي ها داد.
چهارمين جشنواره فيلم كوثر از 27 تا 30 آبان ماه جاري در تهران برگزار مي شود.
تجهيز 500 كتابخانه و افتتاح 2 هزار كتابخانه باز
همزمان با هفته كتاب 300 كتابخانه عمومي و 200 كتابخانه معتبر دانشگاهي در 30استان تجهيز مي شوند و 2هزار كتابخانه باز در مساجد سراسر كشور افتتاح مي شود.
دفتر مطالعات و برنامه ريزي فرهنگي و كتابخواني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با همكاري نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري، مهمترين كتابخانه ها و اسامي دانشگاه ها را براي تجهيز انتخاب كرده و پس از بررسي مقرر شده 300 كتابخانه عمومي و 200 كتابخانه معتبر دانشگاهي در 30 استان به 135 عنوان كتاب جديد با موضوع انقلاب اسلامي و امام خميني(ره) تجهيز شود.
همچنين دو هزار كتابخانه باز در مساجد، در هفتمين روز هفته كتاب، روز جمعه 29آبان ماه، روز كتاب،مسجد، نماز، بسيج، ايثار و شهادت توسط ستاد عالي كانون هاي فرهنگي هنري مساجد افتتاح مي شود.
هفدهمين دوره هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران از 23 تا 30 آبان ماه در سراسر كشور برگزار خواهد شد.
برگزاري دومين نمايشگاه كتاب كشور
نمايشگاه بزرگ خاوران كه پس از نمايشگاه بين المللي كتاب تهران بزرگترين نمايشگاه كتاب است براي نخستين بار داير مي شود. در اين نمايشگاه كتاب ها با 40 درصد تخفيف ارائه خواهند شد.
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي استان تهران گفت: تاكنون وزارت ارشاد در شهرتهران نمايشگاهي به اين حجم پس از نمايشگاه بين المللي كتاب تهران داير نكرده است.
وي به برگزاري جلسات نقد كتاب و رونمايي آن در هر روز نمايشگاه اشاره كرد و افزود: برنامه هايي نظير تقدير از كتابداران برتر، فعالان حوزه كتاب و... از برنامه هاي ديگر در اين هفته خواهد بود.
نمايشگاه بزرگ كتاب خاوران از 25 لغايت 30 آبان ماه جاري در محل فرهنگسراي خاوران برگزار مي شود و علاقمندان مي توانند صبح ها از ساعت 9 لغايت 12 و بعدازظهرها از ساعت 14 لغايت 20 از اين نمايشگاه ديدن كنند.
چهارمين جشنواره شعر فجر رقابتي برگزار مي شود
مديركل دفتر مطالعات و برنامه ريزي فرهنگي معاونت امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از برگزاري چهارمين جشنواره بين المللي شعر فجر در دو سطح جوان (زير 30 سال) و بزرگسال در سه بخش استاني، كشوري و بين المللي به صورت رقابتي خبر داد.
انتخاب برگزيدگان جشنواره براساس بررسي و ارزيابي آثار ارسالي صورت خواهد گرفت و از برگزيدگان در مراسم اختتاميه تقدير مي شود.
مصطفي اميدي گفت: شاعران علاقه مند بايد جهت شركت در بخش كشوري 20 تا 40صفحه از اشعار چاپ نشده يا چاپ شده خود را در نشريات و كتاب ها (از سال 87 تاكنون) فقط در يكي از قالب هاي شعر سنتي، نو (اعم از نيمايي و سپيد)،كودك و نوجوان در پنج نسخه به دبيرخانه جشنواره به نشاني:تهران، ميدان هفت تير،خيابان قائم مقام فراهاني،خيابان فجر، شماره 7، ساختمان فجر، طبقه چهارم ارسال كنند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14