(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 26 آبان 1388- شماره 19514
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آيت الله لاريجاني در ديدار با نمايندگان استان تهران در مجلس :
جرائم مهم حاشيه هاي تهران عواطف عمومي را جريحه دار مي كند
تشكيل كميته ويژه دولت و مجلس براي بررسي نهايي لايحه هدفمندي يارانه ها
به مناسبت درگذشت حضرت آيت الله نجومي در سوگ هنرمند عرصه ايمان
صفار هرندي در اصفهان: اصلاح طلبان از دموكراسي مي ترسند
روحاني هنرمند آيت الله نجومي دعوت حق را لبيك گفت
متكي در ديدار با نخست وزير هند: ايران و هند مي توانند نقش سازنده اي در همگرايي منطقه اي داشته باشند
با اتصال سيستم هاي كامپيوتري راه آهن ايران و تركيه ايران محور ترانزيت IT بين آسيا و اروپا مي شود
حاجي محمدزاده: موسوي هماهنگي خود را با استكبار جهاني ثابت كرد
غفوري فرد خبر داد انتخابات تعيين دو عضو هيئت رئيسه در دستور كار امروز مجلس
كمبود 45 هزار مشاور و مربي تربيتي در مدارس كشور
آمادگي كميته امداد براي انتقال تجربيات اشتغال زايي به جمهوري آذربايجان
ناوگروه اعزامي ارتش به خليج عدن با موفقيت به كشور بازگشت
صفحه جنبش سبز علوي از فيس بوك حذف شد
البرادعي بار ديگر بر عدم انحراف فعاليت هاي هسته اي ايران تاكيد كرد
تصحيح و پوزش



آيت الله لاريجاني در ديدار با نمايندگان استان تهران در مجلس :
جرائم مهم حاشيه هاي تهران عواطف عمومي را جريحه دار مي كند

رئيس قوه قضائيه در ديدار با نمايندگان استان تهران در مجلس گفت: جرائم مهمي كه هر از گاهي در شهرهاي حاشيه اي تهران اتفاق مي افتد احساسات و عواطف عمومي را جريحه دار مي كند.
نمايندگان شهرستان هاي استان تهران در مجلس شوراي اسلامي با آيت الله صادق لاريجاني رئيس قوه قضائيه ديدار و گفتگو كردند.
آيت الله لاريجاني در اين ديدار كه وزير دادگستري و معاون حقوقي و امور مجلس وزارت دادگستري نيز حضور داشتند با استقبال از تعامل و گسترش ارتباط با نمايندگان مجلس شوراي اسلامي بر استمرار اينگونه جلسات تاكيد كرد و اظهار داشت: شهرستان هاي اطراف تهران نيازمند توجه جدي تر مسئولان فرهنگي، اجتماعي، انتظامي و امنيتي بوده و لازم است كه چترهاي حفاظتي خصوصا در بخش اجتماعي و فرهنگي بيش از پيش گسترده شود.
رئيس قوه قضائيه بروز حوادث و جرائم مهمي كه هر از گاهي در شهرهاي حاشيه اي تهران اتفاق مي افتد كه احساسات و عواطف عمومي را جريحه دار مي كند را نشان دهنده عمق آسيب پذيري اين مناطق و ضرورت توجه بيشتر مسئولان دانست.
آيت الله لاريجاني با بيان اينكه مردم مناطق حاشيه تهران مردمي فهيم، متدين و علاقمند به نظام جمهوري اسلامي بوده كه در تاريخ كشور هم موجب افتخارات فراواني شده اند، تاكيد كرد: تاريخ انقلاب اسلامي و نهضت امام خميني (ره) مجاهدت مردم ورامين را در آغاز نهضت در 15 خرداد سال 1342 در حافظه خود دارد بنابراين لازم است كه آنها از مواهب نظام جمهوري اسلامي و استقرار امنيت برخوردار باشند.
نمايندگان استان تهران در ابتداي اين ديدار هر كدام جداگانه با تشريح وضعيت سياسي، فرهنگي و اجتماعي حوزه انتخابيه خود به بيان مشكلات قضايي موجود پرداخته و خواستار تقويت مراكز دادگستري شهرستان هاي تابعه شدند.

 



با حضور رئيس جمهور انجام شد
تشكيل كميته ويژه دولت و مجلس براي بررسي نهايي لايحه هدفمندي يارانه ها

مجلس و دولت براي بررسي نهايي ماده 13 هدفمندي يارانه ها كميته مشترك تشكيل دادند.
اعضاي كميسيون ويژه بررسي طرح تحول اقتصادي مجلس ديروز در نشستي با حضور احمدي نژاد در نهاد رياست جمهوري درباره تشكيل كميته مشتركي براي رسيدگي فوري و دقيق تر براي ماده 13 هدفمند كردن يارانه ها به توافق رسيدند.
اعضاي كميسيون ويژه مجلس در اين ديدار مصوبه مجلس در اين ماده و راه هاي برطرف كردن اختلاف نظر با دولت را مورد بحث و بررسي قرار دادند.
سيد كاظم دلخوش نماينده مردم صومعه سرا و سخنگوي كميسيون ويژه طرح تحول اقتصادي در مورد اين ديدار گفت: در نشست مشترك اعضاي كميسيون ويژه با رئيس جمهور، به دليل اصرار مجلس و دولت بر نظر خود، مقرر شد كه اين كميته متشكل از 7 عضو دو طرف اين اختلاف نظر را پيگيري كنند.
سخنگوي كميسيون ويژه بررسي طرح تحول اقتصادي اظهار داشت: سيد شمس الدين حسيني وزير امور اقتصادي و دارايي، محمد فرزين سخنگوي كارگروه طرح تحول اقتصادي، ابراهيم عزيزي معاون برنامه ريزي و راهبردي و سيدمحمدرضا ميرتاج الديني معاون پارلماني رئيس جمهوري از سوي دولت و رضا عبدالهي، غلامرضا مصباحي مقدم و محمد حسين فرهنگي از سوي كميسيون ويژه در اين كميته عضويت دارند.
وي افزود: اين كميته طي يكي دو روز آينده بررسي هاي لازم را انجام داده و نتيجه را اعلام مي كند.
مجلس در ماده 13 لايحه هدفمند كردن يارانه ها دولت را مكلف كرد كه تمام منابع حاصل از اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها را به حساب خزانه داري كل واريز كند؛ اما دولت در لايحه تقديمي به مجلس بر تشكيل يك صندوق به نام هدفمندسازي يارانه ها تأكيد داشت.
نماينده مجلس تشكيل صندوق هدفمند كردن يارانه ها را مغاير قانون اساسي دانستند و در ماده 16 اين لايحه، دولت را مجاز كردند در راستاي اجراي قانون وجوه حاصل از اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها را به رديف درآمدي مندرج در قانون بودجه واريز كند.
بر اين اساس دولت بايد معادل100 درصدي اين اعتبار را تحت عنوان اعتبارات موضوع هدفمند كردن يارانه ها هزينه كند.
بدون سازوكار اجرايي
انجام لايحه نشدني است
رئيس جمهور هم در اين ديدار با بيان اينكه دولت مصمم به اجراي لايحه هدفمند كردن يارانه ها است، وجود ساز و كارهاي اجرايي مناسب براي انجام آن را ضروري دانست.
به گزارش دفتر امور رسانه هاي رياست جمهوري، محمود احمدي نژاد رئيس جمهور كشورمان صبح ديروز در ديدار اعضاي كميسيون ويژه طرح تحول اقتصادي مجلس شوراي اسلامي با قدرداني از زحمات و تلاش اعضاي كميسيون ويژه در بررسي لايحه با اشاره به اهميت و بزرگي لايحه هدفمند كردن يارانه ها گفت: دولت لايحه را براساس نيازها و ساختارهاي كشور و در راستاي بهبود وضعيت اقتصادي آحاد مردم طراحي كرده است و بي شك اجراي اين كار بزرگ نيازمند سازوكارها و لوازم مناسبي است كه بدون آن كار مشكل و نشدني خواهد بود.
وي افزود: اجراي لايحه به تشكيلات و ساختار مجزا و مستقلي نياز دارد و دولت به عنوان كسي كه مي خواهد اين بار سنگين را به دوش بگيرد بايد از اين سازوكارها برخوردار باشد.
رئيس جمهور همچنين با اشاره به مباحثي درباره وصل كردن لايحه هدفمند كردن يارانه ها به بودجه سالانه كشور، تصريح كرد: انجام چنين كاري موجب ايجاد تزلزل در تصميم گيري ها و به زيان مردم و توليدكنندگان است.
در اين جلسه مقرر شد، سه نفر از سوي دولت و سه نفر از مجلس شوراي اسلامي راهكارهاي تدوين سازوكارهاي اجرايي لايحه هدفمند كردن يارانه ها را مورد بحث و تصميم گيري قرار دهند.
در اين جلسه كه حجت الاسلام ابوترابي نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي نيز حضور داشت آقايان مصباحي مقدم، فرهنگي، عبدالهي، حسينيان، باهنر، آقايي، توكلي و اكبري در سخناني ضمن تأكيد بر ضرورت اجراي لايحه هدفمند كردن يارانه ها پيشنهاد و دغدغه هاي خود را مطرح كردند.

 



به مناسبت درگذشت حضرت آيت الله نجومي در سوگ هنرمند عرصه ايمان

ايرج نظافتي
پيام كوتاه بود و تاسف بار، كه از ضايعه اي جبران ناپذير براي زاگرس نشينان غرب كشور حكايت داشت: حضرت آيت ا... نجومي به رحمت ايزدي پيوست!
بدون شك درگذشت عالمي رباني و بزرگ مردي از سلاله پاك رسول ا...(ص) كه سال هاي سال مردم غرب ايران از فيض وجود پر بركتش بهره مند مي شدند براي مردم آن ديار و تمامي كساني كه به نوعي با آن بزرگوار در ارتباط بودند غمي بسيار سنگين به شمار مي رود.
ابعاد شخصيتي اين عالم رباني از چند زاويه قابل بررسي است.
در بعد ديني و اسلامي، ايشان يكي از مفسران قرآن كريم و مجتهدان برجسته بود. در زماني كه هيچ مدرسه علوم ديني و هيچ طلبه اي در كرمانشاه وجود نداشت ايشان تحصيل علوم حوزوي را نزد پدرشان فرا گرفتند و سپس به اتفاق چند تن از علماي آن زمان اولين حوزه علميه كرمانشاه را در مسجد حاج شهبازخان تاسيس نمود.
پس از سال 1369 هجري قمري به شهر مقدس نجف اشرف رحل اقامت گزيد و از محضر علماي برجسته نجف كسب فيض نموده و در همانجا به درجه اجتهاد نايل آمد.
پس از ازدواج با دختر يكي از علماي متقين نجف به نام حجت الاسلام آقا سيدعباس ناجي(ره) - كه اصالتا اهل آذربايجان بود - با اخراج ايرانيان مقيم عراق در سال 1349 شمسي به كرمانشاه بازگشت و تا پايان عمر در خدمت مردم شهر و ديارش زندگي كرد.
از آثار ديني منتشر شده ايشان مي توان به رساله الغناء، رساله النجاسه الخمر، تفسير سوره مومن و رساله اي در تعظيم شعائر اسلامي اشاره كرد.
در بعد هنري، استاد نجومي يكي از ثلث نويسان كم نظير كنوني در جهان اسلام محسوب مي شد كه آثار و تاليفات متعددي در اين زمينه از ايشان چاپ و منتشر شده و به يادگار مانده است.
در آثار منتشره آيت ا... نجومي مي توان به مجموعه عكسي از آثار خطي، چند رساله ارزشمند با عناويني چون رساله بعد معنوي هنر خط و رساله التصوير و التمثيل اشاره كرد.
استاد نجومي به گواه آثار نفيس و ارزشمند بر جاي مانده اش، يكي از برترين هاي هنر خوشنويسي در ايران و جهان اسلام است كه تابلوهاي زيباي خوشنويسي او زبانزد اهل هنر است. وي هنر خوشنويسي و ثلث نويسي را نزد خطاطان بزرگي همچون محمدهاشم بغدادي و احمد نجفي فرا گرفت، به گونه اي كه در انواع خطوط اسلامي استادي مسلم بود و خصوصا در نسخ و ثلث جايگاه ممتازي در دنياي اسلام يافت. در تذهيب، تشعير، جليد و گل و بوته سازي نيز آثار زيبا و گرانبهايي خلق نموده اند.
اما در ابعاد انقلاب اسلامي نيز آيت ا... نجومي از كارنامه اي درخشان و سوابقي قابل تحسين برخوردار است.
با آغاز زمزمه هاي انقلاب اسلامي در 9 مهرماه 1357 داماد ايشان به نام شهيد صادق صابون پز در درگيري با عوامل رژيم منحوس پهلوي به شهادت رسيد و به عنوان اولين شهيد انقلاب اسلامي در كرمانشاه تقديم امام و انقلاب شد.
شخص آيت ا... نيز از مبارزين قبل از انقلاب بود و پس از انقلاب نيز يكي از ستون هاي محكم و استوار و از مدافعان راستين جمهوري اسلامي در خطه غرب كشور محسوب مي شد و بارها در خطبه هاي نمازجمعه كرمانشاه به تحليل اوضاع داخلي و خارجي مي پرداخت. بسياري از جوانان كرمانشاهي هيچگاه خاطره خطبه هاي ايشان در بين دو نماز در مسجد نواب را فراموش نمي كنند كه چگونه از راه ولايت و رهبري دفاع مي كرد و جوانان را به شناخت عميق ترفندهاي دشمن رهنمون مي شدند.
گرچه امامت جمعه كرمانشاه را به دليل كهولت سن نپذيرفت، اما تا آخرين لحظات عمر يك انقلابي راستين و يك مدافع واقعي براي آرمان هاي بلند انقلاب اسلامي باقي ماند و هيچگاه وارد جنجال هاي جناحي نشده و فريب هيچ حزب و گروهي را نخورد.
اما در بعد مردمي نيز حضرت آيت ا... نجومي از شخصيتي بسيار معتبر و ارزشمند در ميان آحاد مردم كرمانشاه برخوردار بود، به گونه اي كه هميشه و در همه حال درب منزلشان به روي اهالي كرمانشاه باز بود و ايشان با صبر و حوصله درد دل هاي مردم را مي شنيد و در حد توان به رفع مشكلات آنان مي پرداخت. از نامگذاري فرزندان و استخاره و طلب حاجت تا خواندن خطبه عقد و راهنمايي و مشاوره به مردم، همه و همه نشان از شأن و اعتبار والاي اين شخصيت برجسته اسلامي در ميان مردم داشت.
حضرت آيت ا... نجومي متولد پنجم آذرماه 1307 در كرمانشاه بود و ديروز - 25 آبان ماه - قلب نازنين بزرگمردي كه ساعت ها در اتاق كارش در حال كتابت آيات قرآن بود از تپش ايستاد.
حضرت آيت ا... سيدمرتضي نجومي كرمانشاهي ستوني استوار و بلندمرتبه براي مردم و افتخاري ارزشمند و گرانبها در هنر اسلامي خوشنويسي محسوب مي شد. روزنامه كيهان اين مصيبت جبران ناپذير را به جامعه اسلامي ايران، مردم كرمانشاه و جامعه هنري و هنردوستان تسليت مي گويد. روحش شاد و يادش گرامي باد.

 



صفار هرندي در اصفهان: اصلاح طلبان از دموكراسي مي ترسند

وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي عنوان كرد در گذشته مي گفتند اسلام گرايان از جمهوريت مي ترسند اما در حال حاضر اين اصلاح طلبان اند كه دچار ترس از جمهوريت شده اند.
«محمد حسين صفار هرندي» در محل دفتر جامعه اسلامي دانشگاه صنعتي اصفهان عنوان كرد: سابق مي گفتند اسلاميت و جمهوريت نظام از هم مي كاهند اما 40 ميليون رأي و انتخاب رئيس جمهور 5/24 ميليوني، افسانه اي براي هميشه دموكراسي ها ساخت.
وي افزود: پيش از اين مي گفتند اسلام گرايان از جمهوريت مي ترسند اما در حال حاضر اين اصلاح طلبان اند كه دچار ترس از جمهوريت شده اند.
صفار هرندي ادامه داد: قبول داريم كه رأي تهران با موسوي بود و اين حقيقت از در و ديوار اين شهر مشهود بود، اما از در و ديوار ديگر شهرها نيز نمايان بود كه مردم به احمدي نژاد رأي خواهند داد.
وي يادآور شد: در دانشكده فني تهران بيان كردم هزينه سفر موسوي را شخصاً تقبل مي كنم تا به جنوب كرمان برود و آنجا را مشاهده كند.
وزير سابق ارشاد گفت: خاتمي در بازگشت از ژنو زماني كه با علي احمدي وزير آموزش و پرورش دولت نهم همسفر شد به او گفت كه «احمدي نژاد دور دوم رأي بيشتري خواهد آورد زيرا با سفرهاي استاني توجه خود را به اقشار متوسط به پايين معطوف كرده است».
صفار هرندي با اشاره به كساني كه امسال با سردادن شعار انحرافي مرگ بر روسيه قصد كمرنگ كردن شعار مرگ بر آمريكا را داشتند يادآور شد: از 50 سال پيش كه آمريكايي ها مصدق را سرنگون كردند تا سال هاي قبل از انقلاب بارها به ملت ما ظلم كرده اند.
وي افزود: ملت ما آمريكا را اينگونه مي شناسد و امروز نيز هر از چند گاهي آمريكا و اسرائيل بيان مي كنند كه اگر ايران به خواسته هاي ما تن ندهد تأسيساتش را بمباران مي كنيم.
صفار هرندي تصريح كرد: بعضي روسيه را تقبيح مي كنند چون تحريم شكن است و سبب شده تحريم هاي آمريكا عليه ملت ايران مأثر نباشد.
وي ادامه داد: آنان مي گويند بايد تحريم ها كارگر شود تا ما در صحنه سياسي مطرح شويم و اين موضوع نيز به حدي مفتضح شده كه برخي از اصلاح طلبان از همفكران خود درخواست كردند با تحريم ها همراهي نكنند.
وي با اشاره به اينكه «من به اين نتيجه نرسيده ام كه موسوي و كروبي از ابتدا به دنبال غرب و آمريكا بوده اند»، گفت: آمريكا از سال ها پيش برنامه ريزي كرده تا امروز تهديد نرم او تبديل به نبرد نرم شود.
صفار هرندي افزود: خاتمي انگيزه رئيس جمهور شدن نداشت و با خوشحالي از كانديداتوري موسوي، همه را به او حواله داد. زيرا از پايان نسخه هشت ساله اصلاحات خاطره خوشي نداشت.
وزير سابق ارشاد ادامه داد: آقاي هاشمي اعتقاد داشت انتخابات بايد با جمعيت كم و بدون سر و صداي زياد برگزار شود لذا خودش نيز اينگونه رأي مي آورد ولي مقام معظم رهبري مي گفتند اگر توده مردم از ما خدمت ديده باشند هيچگاه نظام از تكيه بر آنان لطمه نخواهد ديد.
اين فعال سياسي بيان داشت: انتخاباتي كه مي توانست براي ما وجه جهاني ايجاد كند به خاطر عدم تمكين افراد به قانون تبديل به مشكل شد.
صفار هرندي همچنين در پاسخ به فردي كه اسم ندا آقا سلطان را فرياد مي زد تأكيد كرد: در اين مورد خبرهاي جديدي در راه است اما مهم تر از آن سعيده پورآقايي بود كه موسوي در مراسم ختمش شركت كرد و فرداي آن روز صدا و سيما با مقتول مصاحبه انجام داد.
صفار هرندي در پاسخ به سؤالي در خصوص علت عدم حضورش در دولت دهم گفت: اين سؤال را بايد از احمدي نژاد پرسيد، اما بنا بر برخي ملاحظات خيرخواهانه نسبت به بعضي از انتخاب هاي رئيس جمهور از جمله انتخاب مشايي به عنوان معاون اول، اعتراض كردم؛ اما در عين حال احمدي نژاد از نظر ايجاد ظرفيت هاي جديد در مديريت و اداره كشور نمره قبولي مي گيرد.
وي افزود: اگر احمدي نژاد به اين ملاحظات خيرخواهانه توجه مي كرد رأي تهران هم غير از اين بود، بسياري از مردم از اقدامات وي نگران بودند و به او رأي ندادند.

 



روحاني هنرمند آيت الله نجومي دعوت حق را لبيك گفت

كرمانشاه - خبرنگار كيهان:
آيت الله سيدمرتضي نجومي از مفسران قرآن كريم و از هنرمندان خوشنويس و از چهره هاي ماندگار كشورمان به دليل عارضه قلبي به ديار باقي شتافت.
مرحوم آيت الله سيدمرتضي نجومي صبح ديروز دار فاني را وداع گفت و دوستداران و علاقه مندان خويش را به سوگ نشاند.
مراسم تشييع پيكر اين عالم فرزانه و مفسر قرآن كريم امروز از مقابل مدرسه علميه نواب كرمانشاه برگزار مي شود. آيت الله سيدمرتضي نجومي فرزند مرحوم آيت الله سيدمحمد جواد نجومي است كه شجره نامه اين عالم بزرگوار به سيدالساجدين امام زين العابدين علي بن الحسين(ع) مي رسد. اين عالم فرزانه چند سال قبل به عنوان چهره ماندگار كشور در هنر خوشنويسي مورد تجليل قرار گرفت. مرحوم آيت الله سيدمرتضي نجومي در سال 1307 شمسي در كرمانشاه متولد شد و در سال 1369 هجري قمري به نجف اشرف رفت و به تحصيل دروس حوزوي پرداخت و به درجه اجتهاد رسيد و پس از بازگشت از نجف در كرمانشاه رحل اقامت افكند و به تبليغ اسلام پرداخت. اين مرحوم داراي تاليفاتي همچون رساله الغنا، رساله التصوير و التمثيل، رساله النجاسه الخمر، تفسير سوره مومن و رساله اي در تعظيم شعائر اسلامي است. از اين مرحوم تابلوهاي زيبايي از خوشنويسي به جاي مانده كه نمايانگر لطافت و ذوق هنري اوست.
مرحوم آيت الله نجومي در هنر خوشنويسي خط نسخ و ثلث يگانه عصر خود بود.

 



متكي در ديدار با نخست وزير هند: ايران و هند مي توانند نقش سازنده اي در همگرايي منطقه اي داشته باشند

وزير امور خارجه كشورمان در ديدار با نخست وزير هندخواستار همكاري هاي منطقه اي گسترده ميان دو كشور شد .
به گزارش ايسنا،« منوچهر متكي» هم چنين بر همكاري هاي دوجانبه و توسعه هر چه بيش تر روابط تاكيد كرد و گفت: اين دو كشور مي توانند نقش سازنده اي در هم گرايي منطقه يي داشته باشند.
مان موهان سينگ ، نخست وزير هند نيز با ابراز خرسندي از سفر وزير كشورمان به هند و با توجه به روابط تاريخي و ظرفيت هاي فراوان ميان دو كشور، توسعه هر چه بيش تر روابط ميان دو كشور را خواستار شد.
نخست وزير هند، اين سفر را فصل جديدي از روابط دو كشور دانست و ابراز اميدواري كرد كه روابط ايران و هند در بخش هاي مختلف هر چه بيش تر توسعه يابد.

 



با اتصال سيستم هاي كامپيوتري راه آهن ايران و تركيه ايران محور ترانزيت IT بين آسيا و اروپا مي شود

با اتصال سيستم هاي كامپيوتري راه آهن ايران و تركيه امكان صدور بارنامه كامپيوتري و رهگيري واگن ها در دو كشور فراهم شد.
مدير كل امور بين الملل راه آهن جمهوري اسلامي ايران با اعلام اين خبر گفت: طرح تمركز اطلاعات و اتصال سيستم هاي كامپيوتري در راه آهن جمهوري اسلامي ايران و تركيه پس از 7 سال رايزني و تلاش از 18 مهرماه امسال محقق شده است.
عباس نظري با بيان اينكه اتصال سيستم هاي كامپيوتري راه آهن ايران و تركيه در قالب همكاري هاي دوجانبه در سطح رؤساي راه آهن، وزراي حمل و نقل و توافق رؤساي جمهور كشورهاي عضو سازمان اكو صورت گرفته است، افزود: اين موضوع همواره در جلسات مختلف كميسيون هاي مشترك، كميسيون مرزي و كميته هاي كاري مطرح بوده است و اينك با تحقق اين امر زمينه براي انجام رايزني هاي لازم با كشورهاي CIS جهت اتصال سيستم هاي كامپيوتري فراهم شده است.
وي در تشريح اهميت اين اتصال كامپيوتري اظهار داشت: اين پروژه يكي از مهمترين پروژه هاي اجرايي راه آهن جمهوري اسلامي ايران در منطقه به حساب مي آيد كه با اتصال آن با كشورهاي آسياي ميانه، ايران محور ترانزيت IT بين آسيا و اروپا خواهد شد.
مدير كل امور بين الملل راه آهن جمهوري اسلامي ايران در خصوص مزاياي اتصال سيستم هاي كامپيوتري راه آهن ايران و تركيه اظهار داشت: طرح تمركز اطلاعات و اتصال سيستم هاي كامپيوتري طرحي است كه محل اجراي آن مرز ريلي دو راه آهن در منطقه رازي ايران و كاپيكوي تركيه است و با اجراي آن، سيستم صدور بارنامه دستي و سنتي به كلي حذف و تبادل بارنامه به شكل مكانيزه و كامپيوتري صورت مي گيرد.
نظري امكان تبادل اطلاعات واگن هاي باري بين دو كشور را از ديگر مزاياي اين طرح اعلام كرد و افزود: طرح اتصال كامپيوتري راه آهن دو كشور در سال 81 از سوي راه آهن جمهوري اسلامي مطرح شد و طي دو سال راه اندازي شبكه اطلاعاتي و كامپيوتري به طول انجاميد. همچنين نرم افزار مربوطه پس از يكسال توسط راه آهن ايران و پس از سه سال توسط راه آهن تركيه نصب و امكان اتصال سيستم هاي دو شبكه فراهم شد.
به گفته مديركل امور بين الملل راه آهن جمهوري اسلامي ايران هم اكنون رهگيري واگن ها با استفاده از رمز عبوري كه از سوي راه آهن ايران در اختيار طرف تركيه اي قرار گرفته امكان پذير است ولي امكان رهگيري واگن هاي ايراني در خاك تركيه پس از راه اندازي سيستم جديد تركيه موسوم به kky در سال آينده فراهم مي شود.

 



حاجي محمدزاده: موسوي هماهنگي خود را با استكبار جهاني ثابت كرد

اولين رئيس دفتر سياسي سپاه پاسداران عنوان كرد با كمي تأمل در عملكرد موسوي مي توان دريافت كه او هماهنگي خودش را با سياست هاي استكبار جهاني به اثبات رساند.
مهندس «ابراهيم حاجي محمدزاده» در گفت وگو با ايرنا تأكيد كرد: موضع گيري ها و اظهارات ميرحسين موسوي در زمان انتخابات به نوعي حركت كردن در مسير دشمن و استكبار جهاني بود.
محمدزاده تأكيد كرد: معتقدم كه ارزش ها براي ميرحسين موسوي تغيير كرده و او به دنبال تحقق اميال سياسي و شخصي خودش است.
رئيس دفتر سياسي اسبق سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در خصوص توهين ميرحسين موسوي به مقامات رسمي كشور در پايان خاطرنشان كرد: توهين به يك فرد عادي مستوجب مجازات است حال در اين ميان توهين و افترا زدن به مقامات عالي كشور مجازات خاص خودش را دارد.

 



غفوري فرد خبر داد انتخابات تعيين دو عضو هيئت رئيسه در دستور كار امروز مجلس

عضو هيئت رئيسه مجلس گفت موضوع انتخاب دو نفر از نامزدهاي عضويت در هيات رئيسه امروز به صحن علني مجلس مي آيد.
حسن غفوري فرد در گفت وگو با ايسنا اظهار داشت: نمايندگان داوطلب عضويت در هيئت رئيسه، براي اين امر كانديدا شده و دو نفر از آنها كه راي بيشتري كسب كنند عضو اين هيئت خواهند شد.
به گفته وي، احتمالا اين موضوع اولين دستور كار صحن علني مجلس در روز سه شنبه خواهد بود.
با پيوستن حميدرضا حاجي بابايي و سيدمحمدرضا ميرتاج الديني به كابينه دولت، بايد با برگزاري انتخابات مجدد در مجلس، دو نفر از نمايندگان براي عضويت در هيات رئيسه انتخاب شوند.
ولي اسماعيلي نماينده مردم گرمي نيز در گفت وگو با فارس اظهار داشت: اعضاي مجمع فراكسيون اصولگرايان مجلس هم در خصوص انتخاب جايگزين دو عضو سابق هيئت رئيسه بحث و تصميم گيري مي كنند.
وي افزود: موسي قرباني، ستار هدايت خواه، محمد كرمي راد، فرهنگي و تعدادي ديگر از نمايندگان براي عضويت در هيات رئيسه مجلس كانديدا شده اند.

 



يك مقام مسئول در وزارت آموزش و پرورش خبر داد
كمبود 45 هزار مشاور و مربي تربيتي در مدارس كشور

ساري - خبرنگار كيهان:
از سال تحصيلي آينده كتاب آداب و مهارت هاي زندگي براي دانش آموزان راهنمايي و متوسطه كشور تدريس خواهد شد.
«محمدعلي اميري» مديركل دفتر امور مشاوره و تربيتي وزارت آموزش و پرورش با اعلام اين خبر در ساري افزود: اين كتاب در ساعت پرورشي تدريس خواهد شد.
وي با اشاره به اينكه براي تدوين اين كتاب از اساتيد دانشگاهي استفاده مي شود افزود: با هدف ايفاي نقش تربيتي فعال در حوزه هاي ابتدايي، راهنمايي و متوسطه كتاب هايي براي كاركنان آموزش اين سه مقطع تدريس مي شود.
وي با يادآوري طراحي برنامه آموزشي در شبكه آموزش سيما گفت: يك هزار دقيقه آموزش در اين برنامه با رويكرد تربيتي اجرايي خواهد شد.
اميري از سازماندهي 50 هزار معاون پرورشي و امور تربيتي در مدارس كشور خبر داد و افزود: هم اكنون با كمبود 40 هزار مربي پرورشي و 5 هزار مشاور در مدارس كشور مواجهيم.
وي با يادآوري اجراي طرح هميار مشاور در مدارس كشور افزود: در اين طرح از شخصيت هاي شاداب دانش آموزان براي عملياتي كردن پروژه هاي تربيتي و پرورشي استفاده خواهد شد.
وي با تاكيد بر ممنوعيت همراه داشتن تلفن همراه در مدارس گفت: استفاده از تلفن همراه در مدارس افت تحصيلي دانش آموزان را به همراه دارد.

 



آمادگي كميته امداد براي انتقال تجربيات اشتغال زايي به جمهوري آذربايجان

حسين انواري آمادگي كميته امداد براي انتقال تجربيات در بخش توانمندسازي و حرفه آموزي و امور حمايتي به ويژه حمايت ازايتام به جمهوري آذربايجان را اعلام كرد.
سرپرست كميته امداد امام خميني(ره) در نشست خبري خود كه در جمهوري آذربايجان با اشاره به برگزاري نمايشگاه بزرگ طرح ها و محصولات اشتغالزايي كميته امداد در آذربايجان آن را نمونه موفقي از رويكرد جديد كميته امداد برشمرد و خاطرنشان كرد اين نهاد توانسته است مدل اشتغال كم سرمايه و زودبازده را در جمهوري آذربايجان بومي سازي نمايد كه در سراسر اين كشور قابل اجرا است وي تصريح كرد گسترش اينگونه فعاليت ها در جمهوري آذربايجان مستلزم حمايت مقامات دولتي و تخصيص اعتبارات لازم است.
وي خاطرنشان كرد: برنامه هاي جديد كميته امداد امام خميني(ره) كه حاصل سه دهه تجربه اين نهاد است در قالب طرح هاي آموزش حرفه وفن به مددجويان و كمك به حضور موفق آنان در بازار كار و درآمد همچنين كمك به تحصيل و اشتغال فرزندان خانواده هاي محروم ادامه خواهد يافت.
وي افزود در اين دوره حدود 1500 طرح اشتغالزايي توسط كميته امداد در جمهوري آذربايجان براي خانواده مددجويان و آوارگان تعريف، آموزش، آسيب شناسي و عملياتي شده است.
آقاي انواري آثار معنوي فعاليت هاي كميته امداد را بسيار عميق و ريشه دار عنوان كرد و تصريح كرد فعاليت هاي اين نهاد سبب رشد و تعالي و استحكام بنيان خانواده مي شود.

 



ناوگروه اعزامي ارتش به خليج عدن با موفقيت به كشور بازگشت

سومين ناوگروه اعزامي نداجا كه در راستاي تامين امنيت كشتي هاي عبوري به محدوده آب هاي خليج عدن اعزام شده بود، مورد استقبال مقامات لشكري و كشوري قرار گرفت.
به گزارش فارس فرمانده منطقه يكم نيروي دريايي ارتش در آئين استقبال از سومين ناوگروه اعزمي كه پس از انجام موفقيت آميز ماموريت خود به ميهن بازگشته است، گفت: امروزه اقتدار نيروي دريايي در آب هاي بين المللي و منطقه اي به همگان ثابت شده است.
اميردريادار فريبرز قادرپناه با بيان اينكه ارتش تا لزوم اعزام نيرو به منطقه آب هاي سومالي و عدن آمادگي صد در صدي اعزام نيرو به اين منطقه را دارد، يادآور شد: دلاورمردان ارتش تاكنون نقش اساسي را در برقرار ماندن چرخه صادرات و واردات كشور چه در دوران جنگ تحميلي و چه در دوران پس از آن به دوش كشيده اند.
وي ادامه داد: تقويت و پشتيباني لجستيكي ناوگروه اعزامي به خليج عدن از جمله مواردي است كه در اعزام ناوگروه سوم مورد توجه بسيار قرار گرفته است به نحوي كه اين ناوگروه به طور كامل مايحتاج تغذيه اي خود را از درون بدون نياز به هيچ منبع بيروني تامين كرده است.
فرمانده منطقه يكم نيروي دريايي ضمن تقدير از پرسنل ناوگروه اعزامي به عدن يادآور شد: امروزه كه سربازان ايران اسلامي افتخار حضور در آب هاي بين المللي را با هدف دفاع از كيان و اقتدار كشورشان به عهده مي گيرند به خود مي بالند و لحظه شماري براي اعزام دوباره در بين نيروي هاي هميشه آماده ارتش ديده مي شود.
وي در پايان يادآور شد: پس از حمله دزدهاي دريايي در آب هاي محدوده خليج عدن و سومالي كه نشات گرفته از ناآرامي هاي داخلي اين كشور است، پس از تصميمات مقامات ارشد نظامي جمهوري اسلامي تامين و پشتيباني از كشتي هاي عبوري ايران در محدوده اي برابر با شعاع هزار كيلومتري در منطقه مذكور به عهده ارتش گذاشته شده است كه تاكنون ارتش چهار ناوگروه را به منطقه مذكور اعزام كرده است.

 



صفحه جنبش سبز علوي از فيس بوك حذف شد

شبكه اجتماعي فيس بوك، صفحه جنبش سبز علوي به عنوان يك حركت خودجوش مردمي را بدون ارائه دليل حذف كرد.
به گزارش فارس به نقل از الف تلاش هاي مسئولان براي اطلاع از دليل اقدام اين سايت به جايي نرسيده است.
اقدام تبعيض آميزفيس بوك در حالي صورت مي گيرد كه ساير گروه هاي سياسي مخالف به راحتي قادرند اقدام به انتشار اخبار و اطلاعات خود بر روي اين سايت كنند.
فيس بوك در حوادث بعد از انتخابات اعلام كرد، با درك اهميت موضوعاتي كه در ايران رخ مي دهد، براي اينكه كاربران ايراني بتوانند اقدامات و اخبار خودشان را بدون وقفه منتشر كنند، اوقات تعمير و رفع مشكل خود را به گونه اي تنظيم مي كند كه با ساعات فعاليت در ايران تداخل نكند. وزارت خارجه دولت آمريكا نيز در همين دوران اعلام كرد كه از اين سايت وسايت تويتر حمايت خواهد كرد.
مسئول صفحه جنبش سبز علوي در فيس بوك به نمايندگي از ساير اعضاي اين گروه از فيس بوك مصرانه خواسته است كه به اين اقدام پايان دهد.

 



البرادعي بار ديگر بر عدم انحراف فعاليت هاي هسته اي ايران تاكيد كرد

مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي در آخرين گزارش خود درباره برنامه هسته اي ايران بار ديگر بر صلح آميز بودن فعاليت هاي هسته اي ايران تاكيد كرده است.
گزارش محمد البرادعي كه ديروز در اختيار اعضاي شوراي حكام قرار گرفت، در 7 صفحه و 37 پاراگراف است.
مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي در اين گزارش در خصوص سايت فردو نيز اعلام كرده كه ايران همكاري كاملي با بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي داشته است. البرادعي اواخر ماه جاري ميلادي از سمت خود كناره گيري خواهد كرد.

 



تصحيح و پوزش

آقاي علي مطهري نماينده محترم مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با ارسال نمابر زير، بخشي از اظهارات خود را كه در كيهان ديروز به نقل از ايشان آمده بود را با آنچه در اظهارات خود به عنوان مخالفت با وزير پيشنهادي رفاه مطرح كرده بود مغاير دانسته است.
كيهان ضمن چاپ متن كامل نامه آقاي علي مطهري و تاكيد بر اينكه متن كامل جمله ايشان را در گزارش خود آورده است، بابت اشتباه پيش آمده در انتساب طرح بحث تقلب به ايشان پوزش مي خواهد.
جناب آقاي شريعتمداري دامت بركاته
با اهداء سلام و آرزوي توفيق براي جناب عالي، به اطلاع مي رساند در شماره امروز دوشنبه 25/8/88 روزنامه كيهان، در صفحه اول چنين آمده است: «اظهارات علي مطهري در مخالفت با محصولي و طرح دوباره ادعاي واهي تقلب در انتخابات، اعتراض شديد نمايندگان را در پي داشت» و در صفحه 14 آمده است: «مطهري سپس با تكرار ادعاي واهي تقلب در انتخابات مدعي شد...».
نظر به اينكه عبارت فوق تحريف آشكار سخن اينجانب است زيرا اينجانب گفته بودم «نحوه مديريت انتخابات رياست جمهوري در وزارت كشور به گونه اي بود كه ادعاي واهي تقلب در انتخابات در ميان بخشي از جامعه زمينه پذيرش پيدا كرد» مستدعي است دستور فرماييد طبق قانون مطبوعات متن اين نامه عيناً در همان صفحه آن روزنامه محترم درج گردد. قبلاً سپاسگزارم.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14