(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 26 آبان 1388- شماره 19514
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
تشكر شيعيان يمن از حمايت مجلس ايران
برنامه رسانه هاي آسيا و اقيانوسيه براي غلبه بر نظام سلطه
مشاور ويژه بيل كلينتون: آمريكا حاضر به پذيرش قدرت ايران در منطقه است
پيكر محمود شاهرخي تشييع شد
جانشين فرمانده كل سپاه: رژيم صهيونيستي در مرز ميان حيات و ممات به سر مي برد
پيكر جانباز سندآبادي تشييع شد
ثبت اختراع استاد دانشگاه تبريز در موسسه اختراعات آمريكا
اولين مدرسه راديويي كشور در مازندران راه اندازي مي شود
برگزاري همايش فاتحان سوسنگرد در دشت آزادگان
همزمان با سفر رئيس جمهور به آذربايجان شرقي تبريز پايتخت تشيع جهان اسلام مي شود
امام جمعه شيراز: عده اي به نام امام و انقلاب درصدد غارت ارزش هاي دين هستند
جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران: سپاه با پيروي از ولي فقيه از تمام توطئه ها سربلند بيرون مي آيد
رزمايش بزرگ امنيت و آرامش در كرج برگزار شد
اخبار ادبي و هنري



تشكر شيعيان يمن از حمايت مجلس ايران

يكي از رهبران حوثي هاي يمن از اقدام مجلس شوراي اسلامي در محكوم كردن حملات عربستان به شيعيان يمن قدرداني كرد.
به گزارش شبكه خبري العالم، يحيي بدرالدين سخنگوي جنبش الحوثي، از اقدام مجلس شوراي اسلامي ايران در محكوميت دخالت نظامي عربستان در صعده قدرداني كرد.
روز يكشنبه 250 نماينده مجلس شوراي اسلامي با امضاي بيانيه اي كشتار مسلمانان در يمن را به شدت محكوم كردند.
در بخشي از اين بيانيه تاكيد شده بود: كشتار مردم مظلوم يمن با جنگنده هاي كشور عربستان آن هم در ماه حرام و در ايامي كه همه مسلمانان در مراسم حج بايد نداي وحدت و توحيد كلمه سر دهند، عملي است كه جز به سود دشمن اسلام نمي تواند باشد.
از سوي ديگر حسين ابراهيمي عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با شبكه خبري العالم با اشاره به اينكه آمريكا و اسرائيل در حمله عربستان به غيرنظاميان يمني نقش دارند، تاكيد كرد: مجلس ايران به مواضعش در حمايت از مظلومين ادامه خواهد داد و اين مسئله يك امر انساني و اسلامي است.
وي از مواضع غرب به ويژه آمريكا و انگليس در حمايت از حمله سعودي ها به غيرنظاميان يمن انتقاد كرد.

 



رئيس جمهور در ديدار نمايندگان اوآنا مطرح كرد
 برنامه رسانه هاي آسيا و اقيانوسيه براي غلبه بر نظام سلطه

رئيس جمهور با اشاره به قدرت رو به فزوني رسانه هاي آسيا و اقيانوسيه تأكيد كرد: اين رسانه ها در چند سال آينده با در اختيار گرفتن فضاي رسانه اي جهان بر شبكه رسانه اي صهيونيسم و نظام سلطه غلبه مي كنند.
به گزارش خبرگزاري ها دكتر محمود احمدي نژاد يكشنبه شب در ديدار شركت كنندگان اجلاس سازمان خبرگزاري هاي آسيا و اقيانوسيه (اوآنا) كه به ميزباني خبرگزاري مهر در حال برگزاري است با تشريح روش هاي رسانه اي استكبار زمينه آگاهي و ايستادگي ملت ها را فراهم كرد، گفت: رسانه هاي آسيا و اقيانوسيه در چند سال آينده با در اختيار گرفتن فضاي رسانه اي جهان بر شبكه رسانه اي صهيونيسم و نظام سلطه غلبه مي كنند.
وي تأكيد كرد: قدرت اثرگذاري رسانه هاي كشورهاي قاره آسيا و اقيانوسيه با اتحاد و همكاري چند برابر مي شود.
احمدي نژاد با تأكيد بر اينكه تأسيس و به كار گيري رسانه ها يكي از ابزار صهيونيسم بين المللي براي تسلط بر همه جهان است، گفت: رسانه هاي نظام سلطه و صهيونيسم جهاني كوچكترين مسايل كشورهاي آسيايي را براي فشار به دولت ها به مسأله جهاني تبديل مي كنند اما اقدامات بسيار زشت و منفي فراوان از جمله در آمريكا و فلسطين اشغالي را اصلاً منتشر نمي كنند.
رئيس جمهور رسانه ها را ابزار سلطه و نبرد صهيونيست ها برشمرد و خاطرنشان كرد: رسانه هاي وابسته به صهيونيست ها پيشرفت ملت ها را منتشر نمي كند و در جهت تخريب فرهنگ ها براي از بين بردن هويت ملت ها و سلطه بر كشورها گام برمي دارند.
احمدي نژاد با اشاره به اينكه رسانه هاي نظام سلطه در عرصه ها و موضوعات گوناگون از جمله غزه، مبارزه با تروريسم، مخالفت با توليد و گسترش سلاح هاي هسته اي، معيارها و جايگاه ها را تغيير مي دهند، اظهار داشت: زشت ترين و فجيع ترين و ضدانساني ترين جنايات از سوي رژيم صهيونيستي در غزه انجام مي شود، اما رسانه ها جاي ظالم و مظلوم را عوض مي كنند و مردم غزه كه طبق قوانين بين المللي حق زندگي، تعيين سرنوشت و دفاع دارند به عنوان تروريست و جنايتكاران صهيونيست مدافعان جهان آزاد معرفي مي شوند.
احمدي نژاد با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران براي همكاري سازنده و صادقانه با كشورهاي غربي در زمينه فناوري هسته اي آمادگي دارد، تأكيد كرد: همكاري ها با ايران در زمينه فناوري هسته اي به نفع غربي ها است، زيرا مخالفت آنها ايران را قدرتمندتر و پيشرفته تر مي كند.
رئيس جمهور در پاسخ به سأال خبرنگار صداي افغان درباره آينده روابط تهران- كابل با تأكيد بر اينكه حضور نيروهاي بيگانه در منطقه قطعاً در پيشرفت ملت ها و دولت هاي منطقه اثر منفي دارد گفت: دوستان بايد كمك كنند و سران ناتو هم اگر صداقت دارند بايد همه امور را در برنامه و زمان بندي مشخص به دولت منتخب ملت افغانستان محول كنند.
متكي: رسانه ها نقش ويژه اي
در ارتقاي مناسبات آسيايي دارند
وزير امور خارجه كشورمان هم در ديدار جداگانه اي كه گروه «اوآنا» با وي داشتند تأكيد كرد: رسانه ها نقش ويژه اي در ارتقاي مناسبات آسيايي دارند.
متكي با اشاره به تبيين چالش هاي جاري اظهار داشت: چالش فعلي جهان چالش اقتصادي تنها نيست بلكه چالش منطق ها است و در اين ميان رسانه هايي موفق تر هستند كه حق و حق گويي را بتوانند بطور شايسته تري تبيين نمايند.
وي در پايان خاطرنشان ساخت: همچنان كه اروپا و آمريكا و آفريقا با تشكيل اتحاديه ها، ساختار همگرايي راعملي ساختند ما ايده همگرايي آسيايي را با مجمع پارلماني آسيا ساماندهي كرده ايم و اميدواريم خانواده بزرگ آسيا با بيش از نيمي از جمعيت جهان، ساختارهاي آسيايي را در سطوح همه جانبه عملياتي سازند.
موفقيت دولت در گرو هماهنگي
همه دستگاه هاي اجرايي است
رئيس جمهور در جلسه هيئت دولت، دولتي را موفق دانست كه همه دستگاه هاي متولي در آن با يكديگر هماهنگ باشند.
محمود احمدي نژاد عصر يكشنبه در جلسه هيئت دولت، همه اعضاي دولت را يك تن واحد در خدمت مردم دانست و گفت: دولت يك مجموعه يكپارچه است و اين طور نيست كه مسايل كشور تفكيك شده باشد مثلاً در 12 دستگاه كه به صورت مجزا فعاليت كنند و به يكديگر كاري نداشته باشند بلكه كارهايشان به صورت مشترك و بين بخش است كه به يك همدلي بالا نياز دارد.
رئيس جمهور تنظيم روابط دولت و مجلس شوراي اسلامي را بسيار مهم خواند و خاطرنشان كرد: با توجه به تجربيات دولت نهم و كثرت كارها، معاونت حقوقي و پارلماني از هم تفكيك شده است؛ لذا معاونت پارلماني در اختيار ميرتاج الديني قرار گرفت و ان شاءالله معاون حقوقي نيز به زودي معرفي مي شود.
هيئت دولت همچنين درگذشت استاد شاهرخي شاعر بزرگ انقلاب اسلامي را به جامعه هنرمندان تسليت گفت.در ابتداي جلسه هيئت دولت، رئيس جمهور ضمن خوشامدگويي به حاجي بابايي، محصولي و نامجو از زحمات 70 روزه سرپرستان وزارت خانه هاي آموزش و پرورش، رفاه و تأمين اجتماعي و نيرو تشكر كرد.
انتخاب استانداران
كرمانشاه، گلستان و قزوين
در همين حال، در جلسه عصر يكشنبه هيئت دولت، استانداران 3 استان كرمانشاه، گلستان و قزوين براساس پيشنهاد وزارت كشور و رأي موافق اكثريت اعضاي هيئت وزيران تعيين شدند.
احمد عجم معاون استاندار سمنان به عنوان استاندار جديد قزوين، سيد دادوش هاشمي معاون سابق برنامه ريزي استانداري كرمانشاه به عنوان استاندار جديد اين استان و جواد قناعت معاون استانداري مازندران به عنوان استاندار جديد گلستان انتخاب شدند.

 



مشاور ويژه بيل كلينتون: آمريكا حاضر به پذيرش قدرت ايران در منطقه است

مشاور رئيس جمهور اسبق آمريكا اعلام كرد كه غرب و آمريكا حاضرند ايران را به عنوان قدرت مهم منطقه اي بپذيرند.
«مارك مديش» در مصاحبه با ايرنا درباره برنامه هسته اي ايران گفت: چنانچه ايران و غرب به توافقي در زمينه برنامه هسته اي دست پيدا كنند كه مورد قبول دوطرف باشد، ديگر موضوع ها در چارچوب اين توافق و در مسير برقراري روابط بين دو كشور مورد بررسي قرار مي گيرند.
وي كه مشاور خزانه داري آمريكا در سال هاي 1997 تا 2000 بود، در پاسخ به پرسشي درباره تحريم هاي آمريكا عليه ايران گفت: آقاي اوباما اعلام كرده است كه افزايش تحريم عليه ايران تنها در صورتي انجام مي شود كه تلاش ها براي دستيابي به توافقي در زمينه موضوع اتمي به شكست منجر شود.
كارشناس موسسه كارنگي در پايان تصريح كرد: ايالات متحده آمريكا و ديگر كشورهاي غربي حاضرند ايران را به عنوان يك قدرت مهم منطقه اي به رسميت بشناسند و با اين كشور همكاري داشته باشند؛ حوزه هاي بسيار زيادي از منافع وجود دارد كه با منافع دوطرف سازگار است. امروزه منافع هيچ كشوري با تقابل و تضاد برآورده نمي شود.
تهديد اصلي ايران نيست
رئيس جمهور پيشين آمريكا نيز اعلام كرد كه تهديد اصلي نه ايران بلكه خطر اشاعه هسته اي در جهان است.
«بيل كلينتون» در گفت وگو با روزنامه صهيونيستي يديعوت آحارونوت مدعي شد كه تمام گزينه ها در قبال برنامه هسته اي ايران روي ميز است.
وي افزود: تحقق ايران هسته اي چندان دور نيست و كشورهاي اروپايي نهايتاً متوجه اين مسئله شده اند.

 



پيكر محمود شاهرخي تشييع شد

گروه ادب و هنر -
پيكر مرحوم محمود شاهرخي شاعر فقيد انقلاب و دفاع مقدس طي مراسمي با بدرقه گسترده مردم، شاعران و مسئولان فرهنگي ديروز دوشنبه در مقابل تالار وحدت تشييع شد.
در اين مراسم كه با حضور رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، معاون فرهنگي ارشاد، رئيس حوزه هنري، معاون هنري وزارت ارشاد و گروهي از شاعران برگزار شد، غلامعلي حداد عادل اظهار داشت: كارنامه شعر و ادب انقلاب در اين سه سال بدون ذكر نام شاهرخي قطعا ناقص است و هركس بخواهد اين پرونده سي سال را مرور كند بايد فصلي را به ايشان اختصاص دهد.
دكتر حداد عادل در حاشيه اين مراسم در گفت وگوي كوتاهي ضمن تسلي دادن به محمد شاهرخي فرزند مرحوم محمود شاهرخي، گفت: مرحوم شاهرخي هنرمندي بود كه خود را براي انقلاب مي خواست نه انقلاب را براي خود.
رئيس فرهنگستان زبان و ادب فارسي در اين مراسم اظهار داشت: استاد شاهرخي از جمله چند شاعر پيشكسوتي بودند كه عمري را قبل از پيروزي انقلاب اسلامي در عرصه شعر و ادب گذرانده وانقلاب كه پيروز شد از پنجاه سالگي گذشته بودند.
وي افزود: ايشان و استاداني چون اوستا و مشفق و حميد سبزواري نسل اول شاعران انقلاب بودند كه چراغ در دست گرفتند و راه را براي شاعران جوان باز كردند.
حداد عادل تصريح كرد: در آن روزهاي سخت اول انقلاب اين استادان وقتي هنر شاعري خود را در خدمت اسلام و انقلاب قرار دادند ديگران نمي توانستند خرده بگيرند و مراتب فضل و شاعري آن ها را تحسين مي كردند.
سيدمحمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز طي سخناني گفت: شاهرخي فردي از خطه كوير و آشنا با درد مردم بود. او شاعري نبود كه در گوشه اي بنشيند و با درد مردم بيگانه باشد.
وي با بيان اينكه شاهرخي يك عمر در مكتب اهل بيت بود گفت: ايشان در بم، كرمان، يزد، نجف و قم در محضر استادان تلمذ كرده بود و به همين دليل اشعارش عرفاني و معنوي است؛ چون از دل برمي آيد بر دل مي نشيند.
محمد شاهرخي فرزند مرحوم شاهرخي و استاد دانشگاه صنعتي شريف نيز با اشاره به شخصيت پدرش گفت: از اوان جواني شيفته عصمت و طهارت بود و عمر خود را صرف اين بزرگان كرد.
وي افزود: محمود شاهرخي فردي رقيق القلب و عاطفي بود كه همواره از درد مظلومان سخن مي گفت و به دنبال عدالت علي عليه السلام بود.
در اين مراسم همچنين برخي از شاعران درباره شاهرخي سخنراني كردند و محمد گلريز، خواننده شعر «حجاب چهره جان مي شود غبار تنم...» را به ياد شاهرخي خواند.
در اين مراسم شاعراني چون مشفق كاشاني، سيدعلي موسوي گرمارودي، پرويز بيگي حبيب آبادي، مصطفي محدثي خراساني، عباس براتي پور، حسين اسرافيلي، ساعد باقري، سهيل محمودي، عبدالجبار كاكايي و ... حضور داشتند.

 



جانشين فرمانده كل سپاه: رژيم صهيونيستي در مرز ميان حيات و ممات به سر مي برد

جانشين فرمانده كل سپاه تأكيد كرد اكنون رژيم صهيونيستي تحت تأثير صدور ارزشهاي انقلاب اسلامي در يك محدوده باريك بين حيات و ممات به سر مي برد.
سردار «حسين سلامي» جانشين فرمانده كل سپاه در مراسم دانش آموختگي دوره چهار تكاوري و 10 مقدماتي رشته پياده دانشگاه حضرت اميرالمؤمنين (ع) خاطرنشان كرد: حرف اول قدرت نظامي در هر كشور، انسان ها هستند و حتي كشورهايي كه داراي سلاح ها و تجهيزات فوق مدرن نظامي هستند به اين نتيجه رسيده اند كه ركن اوليه و تعيين كننده قدرت دفاعي و نظامي، هنوز انسان ها هستند.
وي همچنين ادامه داد: جنگ و دفاع محل برخورد اراده هاي انساني است و هر ملتي كه در ذهن و دل و آرمان هاي خود شكست بخورد بازنده صحنه دفاعي خواهد بود.
سلامي به صحنه غلبه حزب الله لبنان و حماس بر رژيم صهيونيستي نيز اشاره كرد و گفت: اين رويارويي دقيقا نماد غلبه ايمان بر كفر و پيروزي بر عرصه نابرابري سلاح و تجهيزات بود.
جانشين فرمانده كل سپاه آمادگي دشمن واقعي نظام جمهوري اسلامي را بالا دانست و تصريح كرد: البته آمريكا تاكنون در جدال با ملت ايران شكست هاي تاريخي و سنگيني خورده است.
سلامي حاصل تلاش دشمنان جمهوري اسلامي ايران را سرخوردگي، افسردگي و ناكامي برشمرد و بيان داشت: امروز انقلاب اسلامي ايران از شرق مديترانه تا دورترين نقاط عالم، تأثيرات شگفت انگيز و تعيين كننده خود را به جاي گذاشته و با بالندگي و نشاط به پيش مي رود.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به شعار سياسي از نيل تا فرات رژيم صهيونيستي اظهار داشت: اكنون رژيم صهيونيستي تحت تأثير صدور ارزشهاي انقلاب اسلامي در درون يك محدوده باريك بين حيات و ممات به سر مي برد و خورشيد تمدن او و حامي بزرگش يعني آمريكا رو به افول و تاريكي است.

 



پيكر جانباز سندآبادي تشييع شد

بندر شرفخانه-خبرنگاركيهان:
پيكر جانباز شهيد سرهنگ پاسدار فتح الله زاده بعدازظهر دوشنبه در شهر سندآباد تشييع و به خاك سپرده شد.
سرهنگ محمدحسين فتح الله زاده با شروع جنگ تحميلي از سن 14سالگي عازم مناطق عملياتي جنوب و غرب شد و در عمليات هاي متعددي بر اثر اصابت گلوله، تركش و استنشاق گازهاي سمي ناشي از بمب هاي شيميايي مجروح شد كه پس از سالها تحمل درد و رنج ناشي از جانبازي شهيد شد.
پيكر شهيد فتح الله زاده بعدازظهر دوشنبه بعد از اقامه نماز از مسجد جامع سندآباد تا بهشت فاطميه سندآباد تشييع و به خاك سپرده شد.

 



ثبت اختراع استاد دانشگاه تبريز در موسسه اختراعات آمريكا

اختراع اعضاي هيئت علمي دانشگاه آزاد تبريز در موسسه ثبت اختراعات آمريكا با برآورد اقتصادي به ارزش 30ميليون دلار به ثبت رسيد.
به گزارش ايرنا، پروين عليزاده اسلامي، عضو هيئت علمي گروه شيمي دانشگاه آزاد اسلامي تبريز به همراه محمد قرآن نويس، رئيس مركز تحقيقات فيزيك پلاسماي واحد علوم و تحقيقات تهران و سعيد نصيري لاحقي اين اختراع را با عنوان «روشي نو براي رشد ديواره هاي كربني» انجام داده اند.
عليزاده اسلامي، در خصوص كاربردهاي اين اختراع گفت: اين روش در تهيه پيل هاي سوختي، ايجاد بستر براي كاتاليزورها، در الكترونيك به عنوان ابررسانه ها و در تهيه ميدان هاي نشري با بهره گيري از فناوري نانوتكنولوژي به كار برده مي شود.
وي، قابليت تجاري و صنعتي شدن، امكان ساخت در فشار اتمسفر و دماي كم همچنين بدون قرارگيري در ميدان هاي مغناطيسي را از مهم ترين مزاياي اين طرح عنوان كرد.
اين محقق اظهار داشت: در اين روش نسبت به روش هاي پيشين تكنولوژي ساده تري به كار رفته، هزينه تمام شده بسيار ارزان تر است و ديگر نيازي به ميدان خلأ براي ساخت اين ديواره هاي كربني نيست.
وي، اعتبار هزينه شده براي اين طرح را 180ميليون ريال ذكر كرد و گفت: 50درصد اعتبارات طرح توسط صندوق حمايت از پژوهشگران كشور وابسته به نهاد رياست جمهوري تامين شده و كارهاي تحقيقاتي آن نيز در مركز تحقيقات فيزيك پلاسماي دانشگاه آزاد اسلامي واحد علوم و تحقيقات تهران صورت گرفته است.

 



اولين مدرسه راديويي كشور در مازندران راه اندازي مي شود

ساري - خبرنگار كيهان:
براي اولين بار در مازندران پروژه مدرسه راديويي در اين استان اجرايي مي شود.
«سيدكريم طاهري» مدير هماهنگي ترويج كشاورزي مازندران با اعلام اين خبر افزود: اين پروژه با هدف ارتقاي دانش بهره برداران بخش كشاورزي و با همكاري صدا و سيماي مركز مازندران در اين استان به اجرا درمي آيد.
وي زمان اجراي اين پروژه را آذرماه امسال ذكر كرد و افزود: براي اجرايي شدن اولين پروژه مدرسه راديويي كشور در مازندران تاكنون از يك هزار كشاورز در اين استان نام نويسي شد.
وي گفت: در اجراي اين طرح كشاورزان مازندراني در مسابقه راديويي «چرا و چگونه آزمون خاك انجام دهيم؟» شركت خواهند كرد.

 



برگزاري همايش فاتحان سوسنگرد در دشت آزادگان

اهواز-خبرنگاركيهان:
دومين همايش فاتحان سوسنگرد در سالروز حماسه آزادسازي اين شهر با حضور فرماندهان سپاه پاسداران و مردم دشت آزادگان برگزار شد.
در اين همايش سرتيپ شمخاني حماسه آزادسازي سوسنگرد را يك موضوع ملي دانست و گفت: آزادسازي سوسنگرد يك حادثه محلي و منحصر به اين منطقه نيست و بايد كميته اي تشكيل شود تا حوادث 22بهمن تا 31شهريور 59 را در سوسنگرد بررسي كند.
وي افزود: جنگ در سوسنگرد، از مدتها قبل از آغاز جنگ شروع شده بود و مردم غيور و وطن دوست اين منطقه از همان روزها ثابت كردند كه مدافع شيعه علوي و پيرو خط امام خميني هستند و مردم و عشاير دشت آزادگان اجازه ندادند ردي از چكمه هاي صداميان بر منطقه باقي بماند.
وزيراسبق دفاع با بيان اينكه عراق، مدتها قبل از آغاز جنگ اقدام به بسترسازي در منطقه دشت آزادگان كرده بود اظهار داشت: عراق با انجام عملياتهاي تروريستي،انفجار، توزيع اسلحه در منطقه قصد تضعيف دولت و ايجاد اختلاف و تفرقه ميان عربهاي مقاوم و مدافع انقلاب داشت تا جايي كه گمان مي كرد در روز ورود به خوزستان، مردم منطقه با دسته گل از او استقبال مي كنند،اما عشايرغيور و مومن منطقه از وجب به وجب خاك پاك ايران دفاع و ثابت كردند كه مردمي وفادار، صاحب مسلك، دين باور و خستگي ناپذير در دفاع از مرزهاي وطن خود هستند.
وي از بيكاري و كمبود آب كشاورزي به عنوان دو مشكل اساسي دشت آزادگان ياد كرد و گفت:همانطور كه مسير كشور به سمت شكوفايي پيش مي رود، بايد خدمتي درخور توجه به مردم اين منطقه صورت بگيرد و با بومي سازي دستگاههاي دولتي،فراهم كردن فرصت هاي شغلي و نيز حل مشكل آب دشت آزادگان، مشكلات اساسي منطقه مرتفع شود.

 



همزمان با سفر رئيس جمهور به آذربايجان شرقي تبريز پايتخت تشيع جهان اسلام مي شود

تبريز- خبرنگاركيهان:
همزمان با سفر سه روزه هيئت دولت به استان آذربايجان شرقي، تبريز به عنوان پايتخت تشيع جهان اسلام معرفي مي شود.
معرفي تبريز به عنوان پايتخت تشيع جهان اسلام با پيشنهاد سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري انجام مي شود كه قرار است با حضور دكتر محمود احمدي نژاد اين ثبت ملي انجام شود.
در جريان اين سفر كه روز چهارشنبه آغاز خواهد شد، طرحهاي مختلفي نيز افتتاح و يا كلنگ زني مي شود كه آغاز عمليات اجرايي خط دوم متروي تبريز، از جمله آنهاست.
درخواست كمك از دولت براي بهسازي «باروي قديم تبريز» و خريد مجموعه اي از خانه هاي قديمي قاجاريه و نيز احداث يادمان شمس و موزه دفاع مقدس، از جمله برنامه هايي است كه در طول سفر هيئت دولت به تبريز، درنظر گرفته شده اند.

 



امام جمعه شيراز: عده اي به نام امام و انقلاب درصدد غارت ارزش هاي دين هستند

شيراز - خبرنگار كيهان:
عده اي به نام انقلاب، امام و قانون اساسي درصدد خدشه دار كردن دين و غارت ارزش هاي دين هستند.
امام جمعه شيراز با بيان اين مطلب در ديدار با اعضاي شوراي فرماندهي سپاه ناحيه بافق يزد گفت: اين عده بهانه تقلب در انتخابات را براي از بين بردن ارزش هاي دين مطرح كردند.
آيت الله اسدالله ايماني افزود: شرايط امروز ما به نحوي است كه حضور موثر سپاه در همه زمينه ها بايد بيشتر احساس شود.
وي با بيان اينكه نياز فراوان كشور به بصيرت و هوشياري و درك از دين و مسائل ديني يك ضرورت است، اظهار داشت: دشمن با تمام وجود به جنگ با اسلام آمده و مبارزه با نظام اسلامي و مبارزه با عمود خيمه انقلاب يعني رهبري در دستور كار اوست.
وي افزود: دشمن در سه ميدان مهم اسلام، انقلاب اسلامي و رهبري در حال مبارزه است و قصد دارد كه فكر حاكم بر اين فرهنگ، فكر غربي باشد و قدم اول دشمني دشمنان مبارزه و مقابله با اسلام و در مرحله بعد مبارزه با نظام جمهوري اسلامي است.
وي گفت: نقطه قوت اسلام، ايران و انقلاب اسلامي اين است كه با كفار و مشركان مقابله مي كند.
امام جمعه شيراز اظهار داشت: حلقه سوم جنگ دشمن با رهبري است و مي داند كه رهبري نظام و جمهوري اسلامي و مسلمانان را يك تنه نگه مي دارد و اگر بتواند با رهبري درافتد و او را شكست دهد مي تواند نظام اسلامي را شكست دهد.
وي تصريح كرد: نظام اسلامي درچهره رهبري ديده مي شود و امروز بايد هوشيار باشيم و بفهميم كه هرچه هست رهبري و ولايت فقيه است و اگر اين عمود خيمه دين افتاد مسلمانان متفرق مي شوند.
وي افزود: امروز نظام جمهوري اسلامي مثل بند تسبيح مسلمانان را دور خود و متحد جمع مي كند.
وي گفت: بايد ديد كه مطالبي كه بيان مي شود چه كسي به ما آفرين مي گويد. اگر آفرين مستضعفان بلند شود برنده شده ايم و اگر آفرين دشمنان شنيديم باخته ايم.
وي افزود: همه همت دشمن در شكست نظام اسلامي و تضعيف ولايت فقيه خلاصه شده است و در اين عرصه وظيفه سپاه و همه نيروهاي ارزشي اين است كه وظايف امروز خود را به خوبي انجام دهند.

 



جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران: سپاه با پيروي از ولي فقيه از تمام توطئه ها سربلند بيرون مي آيد

قم - خبرنگار كيهان:
جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران گفت: سپاه با پيروي از ولي فقيه، جهاد و تلاش شرافتمندانه، از تمام دسيسه ها سربلند و پيروز بيرون خواهد آمد.
سرتيپ پاسدار حسين سلامي در مراسم توديع و معارفه فرمانده سپاه علي بن ابي طالب«ع» استان قم با بيان اين مطلب افزود: امروز دشمنان جبهه گسترده اي را در برابر اسلام و انقلاب گشوده اند. رهبري، آرمان ها و اعتقادات بالنده مردم را هدف قرار داده اند و با دسيسه هاي خود درصدد از ميان برداشتن اين نمادها و حذف آثار و بركات انقلاب اسلامي در منطقه و جهان هستند. البته به اين هدف ها نخواهند رسيد. وي تصريح كرد: دشمنان امروز تهاجم خود را از زاويه ديگري شروع كرده اند و درصدد جايگزين كردن ارزش ها و آرمان هاي جديدي براي ملت ايران هستند.
سرتيپ سلامي در پايان گفت: مردم فهيم ايران همچون 30 سال گذشته با آگاهي و بصيرت در برابر دشمنان اسلام و انقلاب ايستادگي خواهند كرد.
در اين مراسم سرتيپ پاسدار ابراهيم جباري فرمانده جديد سپاه علي بن ابي طالب«ع» استان قم گفت: حركت سپاه و بسيج تداوم حركتي است كه درصدر اسلام، پيامبر«ص» پي ريزي فرموده و امامان معصوم«ع» آن را پيگيري كردند.
در اين مراسم از خدمات سرتيپ پاسدار علي اكبر ندري فرمانده سابق سپاه علي بن ابي طالب«ع» تقدير و تشكر به عمل آمد.

 



رزمايش بزرگ امنيت و آرامش در كرج برگزار شد

كرج - خبرنگار كيهان:
رزمايش بزرگ «امنيت و آرامش» با هدف افزايش آمادگي و توانمندي نيروي انتظامي در كرج برگزار شد.
سرتيپ علي رضا اكبر شاهي فرمانده نيروي انتظامي استان تهران صبح ديروز در آغاز رزمايش «امنيت و آرامش» گفت: اين رزمايش نمايشي از توان يگان هاي مختلف پليس در عرصه هاي مختلف است كه با هدف افزايش آمادگي يگان هاي مختلف پليس جهت مقابله با حوادث پيش بيني نشده، ارتقاي ضريب احساس امنيت در جامعه، افزايش توان عملياتي و رزمي كليه نيروهاي انتظامي استان تهران انجام مي شود. وي افزود: عمليات آزادسازي گروگان، خنثي كردن بمب و اطفاي حريق، مقابله با سرقت هاي مسلحانه، نمايش برخورد با اشرار، اقدامات امدادي با پيش فرض وقوع زلزله و اجراي طرح تسهيل عبور و مرور توسط پليس راهور از جمله برنامه هاي اين رزمايش هستند.
اكبرشاهي، همكاري يگان هاي امدادي و خدماتي، اورژانس، آتش نشاني و ارگان هاي ديگر را در برگزاري بهتر رزمايش اثرگذار دانست و تصريح كرد: اين رزمايش به منظور اطلاع رساني به مردم درباره نحوه اجراي يك عمليات و چگونگي به نتيجه رسيدن آن و همچنين آموزش و آمادگي نيروي انتظامي و امدادي اجرا مي شود.
گفتني است رزمايش بزرگ امنيت و آرامش امروز در كرج پايان مي يابد.

 



اخبار ادبي و هنري

هزينه 150هزار دلاري سي ان ان براي فيلم ضد ايراني
چند روز پس از تظاهرات جمعي از بانوان ايراني در تهران، مقابل سفارت انگليس براي استرداد قاتل ندا آقاسلطان، منابع خبري از تصميم شبكه سي ان ان براي ساخت يك فيلم مستند ضد ايراني براساس ماجراي قتل اين شهروند ايراني خبر دادند.
به گزارش پرچم، اين شبكه خبري در نخستين گام براي نشان دادن حسن نيت خود به خانواده آقاسلطان به آنان پيشنهاد داده تا با دريافت 150هزار دلار عكس ها، خاطرات و فيلم هاي مختلف مربوط به مرحومه ندا آقاسلطان را در اختيار سي ان ان قرار دهند.
بنابراين گزارش، سي ان ان قصد دارد با جمع آوري اين عكس ها و نيز اطلاعات بيشتر درباره ندا آقاسلطان دست به ساخت مستندي از اين واقعه دردناك زده و با سوءاستفاده از آن حملات بيشتري را متوجه جمهوري اسلامي ايران نمايد.
پنالتي در سينماهاي كشور
فيلم «پنالتي» به كارگرداني انسيه شاه حسيني و «ماه وش» به زودي در سينماهاي كشور اكران عمومي مي شود.
به گزارش خبرنگار كيهان، فيلم پنالتي روايتي فوتبالي از دفاع مقدس و برخي مسائل اجتماعي در آبادان است.
آغاز هفتمين نمايشگاه كتاب هاي كاربردي و دانشگاهي
هفتمين نمايشگاه كتابهاي كاربردي و دانشگاهي، روز يكشنبه 24آبان ماه با حضور سيدمحمد حسيني، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و محسن پرويز، معاون امور فرهنگي ارشاد در سالن حجاب مركز آفرينش هاي ادبي كودكان و نوجوانان آغاز به كار كرد.
بيش از 70 هزار عنوان كتاب به زبان انگليسي و چهار هزار و500 عنوان به زبان عربي و فرانسه در اين نمايشگاه با سقف اعتبار بيش از 5 ميليون دلار معادل 50 ميليارد ريال عرضه شده است.
سمفوني امام حسين(ع) با صداي آهنگران
«سمفوني امام حسين(ع)» در واحد شعر و موسيقي خوزستان با هدف شرح واقعه عاشورا به خوانندگي حاج صادق آهنگران و آهنگسازي محمد بيگلري پور توليد شد. به گزارش ايسنا، اين اثر كه سروده اسماعيل اميني است، بر مبناي ملودي مجيد شمسايي ساخته شده و در ماه محرم از سيما پخش خواهد شد.
سومين جشنواره عكس «ما مي توانيم» در دهه فجر
سومين جشنواره عكس «ما مي توانيم» با هدف ترسيم تلاش مردم ايران و پيشرفت هاي كشورمان در 31سال اخير بهمن ماه سال جاري توسط خانه عكاسان ايران برگزار خواهد شد.
عكاسان براي شركت در سومين جشنواره عكس «ما مي توانيم» تا 30آذرماه سال جاري مهلت دارند تا آثارشان را به اين جشنواره ارسال كنند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14