(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 21 آذر 1388- شماره 19532
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آتش به جانشان !
سردار وحيدي در سفر به سوريه:اگر به ايران حمله شود تأسيسات هسته اي اسرائيل را نابود مي كنيم
فرمانده نيروي هوايي ارتش: رزمايش هوا به زمين شبانه نيروي هوايي برگزار مي شود
با حضور آيت الله صافي گلپايگاني دانشنامه 14 جلدي امام حسين(ع) در قم رونمايي شد
آيت الله نوري همداني: مخالفان راه به جايي نمي برند انقلاب در جان مردم ريشه دارد
وزير اطلاعات: آشوبگران از خارج مديريت مي شوند
نماينده قم در مجلس: كساني كه به نظام اسلامي ضربه مي زنند خائن هستند
اوباما: مخالفان ايراني را تقديس مي كنم
خبرگزاري غيرمتعهدها: قطعنامه شوراي حكام اراده ايران براي ادامه غني سازي را محكم تر كرده است
يك مقام آگاه سياسي وزارت خارجه:
مسئوليت سلامت و سرنوشت شهرام اميري به عهده آمريكا و عربستان است
هشدار تند اردوغان به جاسوسي صهيونيست ها عليه ايران
براي سومين بار بازرسان آژانس از تاسيسات فردو بازديد مي كنند



آتش به جانشان !

ع-ثقفي
چگونه مي شود كه عده اي در روز مبارزه با استكبار، دشمن كينه توز اسلام و مردم را تطهير كرده و عكس امام راحل(ره) را به آتش مي كشند؟!
و چه مي شود كه عده اي در همين حال، همچنان در عين بي حيايي دم از امام مي زنند؟! تحميق توده ها آيا حدي ندارد؟ به شما خواهم گفت.
اينروزها غدير را پشت سر گذاشتيم و آتش كين دشمنان ولايت شعله ورتر شد تا جايي كه به تشكيك در باب ولايت علي(ع) پرداختند. تابعين غاصبين گفتند چرا نام علي(ع) در قرآن نيست؟ گفتند مگر مي شود مسئله اي به اين اهميت در قرآن مكتوم بماند؟ گفتند و خود باور كردند! گفتند و از خود نپرسيدند كه مگر علي(ع) از كجا آمده بود كه بخواهد تازه در قرآن معرفي شود و مگر خود پيامبر(ص) را هم قرآن چند بار صريحا نام برده است؟ پيامبري كه مي بايست وحي او را به ناس و خواص بشناساند.
بعد 16 آذر پيش آمد و ساير پيشامدها. و اين پيش آمدها را كانال صداي آمريكا بيش و پيش از همه پوشش داد و دم از دانشجو و دانشگاه زد بدون آن كه بگويد مناسبت اين روز چيست؟! و به نام سلطنت طلبي آيا مي شود روز شهداي يك انقلاب را مصادره كرد؟!
آن وقت يك اتفاق در اين ميانه افتاد. اتفاقي كه از هرچه بگذريم از آن هرگز نمي شود و نخواهيم گذشت - اگرچه كه كساني معتقد باشند آن را نبايد بزرگ كرد - اتفاق آن بود كه عده اي اوباش مزدور آمريكا به نام روز دانشجو به صحنه دانشگاه آمدند و عكس امام كبير اين امت را در برابر دوربين هاي كساني كه به مثابه چشم شيطان عمل مي كردند به آتش كشيدند! آتشي كه به جان خود كشيدند و اهل انقلاب و امت امام ديگر دست از صبوري برداشته و پاسخ ذره ذره اهانتهاي آنان را يك به يك خواهند داد. اين قلم پيشتر از اين ها نيز سخافتها و دنائتهايي از اين دست را به امت اسلام گزارش داده است. تكليف امروز اهل ولايت روشن است، آنان كه بلاتكليفند بايد فكري به حال خود و احوال خود بكنند. ما با امام پاسخ دشمن را خواهيم داد و خميني كبير دوباره در راه است. خواهيد ديد!
والسلام

 



سردار وحيدي در سفر به سوريه: اگر به ايران حمله شود تأسيسات هسته اي اسرائيل را نابود مي كنيم

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح تاكيد كرد ايران در صورتي كه مورد حمله قرار بگيرد، سايت هاي هسته اي و ديگر تاسيسات نظامي رژيم صهيونيستي را نابود خواهد كرد.
سردار سرتيپ احمد وحيدي در سفر خود به سوريه با بشار اسد رئيس جمهور اين كشور در كاخ الشعب ديدار كرد.
دو طرف در اين ديدار پيرامون مسائل مورد علاقه دو كشور و روند همكاري هاي تهران و دمشق بويژه امور دفاعي گفتگو كردند.
رئيس جمهور سوريه در اين ديدار با حمايت از توسعه و تعميق روابط دفاعي ميان ايران و سوريه گفت: اين مناسبات نقش جدي در تحكيم امنيت و ثبات منطقه و دو كشور دارد.
سردار وحيدي نيز در اين ديدار با اشاره به همگرايي سياسي ميان دو كشور اظهار داشت: همكاري و حمايت دو كشور مفهوم مقاومت را در ادبيات سياسي- امنيتي منطقه نهادينه كرده و معادلات منطقه اي را تحت تاثير قرار داده است.
وي بر لزوم تلاش براي ارتقاي سطح همكاري هاي منطقه اي و تسري آن به همكاري در حوزه دفاعي و امنيتي كه مي تواند نقش موثر و تعيين كننده اي در استقرار صلح و آرامش در منطقه داشته باشد تاكيد كرد.
جمهوري اسلامي ايران و سوريه همچنين در دور نخست كميسيون عالي مشترك دفاعي دو كشور، بر گسترش همكاري هاي دفاعي تاكيد كردند.
در اين كميسيون كه به رياست سردار احمد وحيدي و سپهبد علي محمد حبيب، وزراي دفاع ايران و سوريه در محل وزارت دفاع اين كشور برگزار شد، سردار وحيدي با اشاره به روند رو به توسعه مناسبات دفاعي دو كشور تاكيد كرد: امروز قطب جديدي از قدرت در جهان در حال شكل گيري است كه استقلال، آزادي و منافع ملت ها را تامين مي كند و ايران و سوريه در اين روند، نقش منحصر به فرد و بسيار خوبي را ايفا مي كنند.
وي در ادامه تصريح كرد: تقويت روابط دفاعي ايران و سوريه عاملي بازدارنده در مقابله با تهديدهاي رژيم صهيونيستي است كه ملت هاي منطقه را هدف قرار مي دهد.
بازتاب اظهارات وحيدي
در رسانه ها
رسانه ها و مطبوعات جهان هم با پوشش گسترده سخنان سردار وحيدي تاكيد كردند كه نيروهاي نظامي ايران آمادگي مقابله و دفع هرگونه حمله نظامي رژيم صهيونيستي را دارند.
روزنامه استار چاپ مالزي در اين زمينه نوشت: «ايران در صورتي كه مورد حمله قرار بگيرد، توانايي نابود كردن تاسيسات هسته اي اسرائيل را دارد.»
اين روزنامه ادامه داد: «وزير دفاع ايران در يك كنفرانس خبري تاكيد كرد كه ايران در صورتي كه مورد حمله قرار بگيرد، سايت هاي هسته اي و ديگر تاسيسات نظامي رژيم صهيونيستي را نابود خواهد كرد.»
شبكه تلويزيوني آسيا متعلق به سنگاپور نيز با اشاره به اين كه اسرائيل همواره تهديد كرده در صورت شكست مذاكرات سياسي، به تاسيسات هسته اي ايران حمله خواهد كرد، به نقل از وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح ايران نوشت: «نيروهاي نظامي و مسلح ايران آمادگي كامل براي مقابله با هرگونه حمله نظامي حتي از طرف آمريكا را دارند.»
اين شبكه خبري مي افزايد: «ايران نيز متقابلا اعلام داشته كه سايت ها و تاسيسات هسته اي رژيم صهيونيستي در تيررس موشك هاي ايران قرار داشته و در صورتي كه اسرائيل مرتكب هرگونه خطايي شود، آنها را هدف قرار خواهد داد.»
خبرگزاري رسمي فيليپين (پنا) نيز در گزارشي با اشاره به اظهارات سردار وحيدي، وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح ايران، نوشت: «ايران همواره تاكيد كرده كه آمادگي مقابله سريع با هرگونه اقدام احتمالي اسرائيل را دارد و اين بار نيز اعلام شده كه اين كشور توانايي نابودي تاسيسات هسته اي اسرائيل را دارد.»
خبرگزاري رسمي تايلند (تنا) نيز اظهارات وزير دفاع ايران را انعكاس داد و آن را نشان از عزم ايران براي مقابله با هرگونه تهديد دانست.
به نوشته اين خبرگزاري، هرگونه اقدام عليه ايران قطعا تبعات گسترده منطقه اي و جهاني خواهد داشت؛ زيرا ايران خود را براي مقابله با تهديدها آماده كرده است.
اين خبرگزاري افزود: «وزير دفاع ايران نيز در پاسخ به تهديدات اسرائيل اعلام كرده كه اولا اين رژيم توانايي حمله به ايران را ندارد و دوما در صورتي كه چنين حمله اي صورت گيرد، تاسيسات هسته اي و نقاط نظامي و استراتژيك اسرائيل مورد هدف سلاح هاي ايراني قرار خواهد گرفت.»
اسرائيل توان حمله به ايران را ندارد
معاون رئيس جمهوري سوريه هم رژيم صهيونيستي را فاقد توان لازم براي تهديد تاسيسات هسته اي ايران دانست.
به گزارش روزنامه يديعوت آحارنوت، «فاروغ الشرع» معاون رئيس جمهوري سوريه تاكيد كرد: آمريكا تلاش كرده است مقام هاي رژيم صهيونيستي را از اقدام ماجراجويانه عليه ايران منصرف كند.
وي كه در جمع اعضاي ارشد حزب بعث سوريه سخن مي گفت خاطرنشان كرد كه تل آويو به تنهايي قادر به تهديد تاسيسات هسته اي ايران نبوده و براي اين كار نيازمند حمايت آمريكا است.
معاون رئيس جمهوري سوريه در ادامه سخنان خود يادآور شد: اسرائيل با وجود داشتن زرادخانه بزرگ تسليحات قادر به شكست مردم نوار غزه و بازداشتن آنها از مقاومت نشده است.

 



فرمانده نيروي هوايي ارتش: رزمايش هوا به زمين شبانه نيروي هوايي برگزار مي شود

امير سرتيپ شاه صفي از برگزاري شبانه رزمايش هوا به زمين در آينده خبر داد.
امير سرتيپ شاه صفي فرمانده نيروي هوايي ارتش در مراسم تجليل از خلبانان برتر و برگزيده نيروي هوايي ارتش، با ارائه گزارشي از برگزاري رزمايش هوا به زمين (گانري)، اين رزمايش را موفقيت آميز توصيف كرد و افزود: اين رزمايش در روز برگزار شد و رزمايش شبانه نيز در آينده برگزار خواهد شد.
وي در بخش ديگري از سخنانش اظهار كرد: طي سال گذشته چند پرواز مهم در مناطقي همچون بوشهر و نيز رزمايش هاي «مدافعان آسمان ولايت» و «چابهار» داشتيم كه خلبانان اين پروازها توانستند وظايف محوله را به خوبي انجام دهند.
فرمانده نيروي هوايي ارتش خاطرنشان كرد: به صفر رساندن سوانح از دستورات مهم فرمانده معظم كل قوا است و ما تلاش داريم سوانح هوايي را در اينگونه مانورها به صفر برسانيم تا اين سوانح زحمات نيروي هوايي را تحت الشعاع قرار ندهد.
در اين مراسم، امير سرتيپ عبدالرحيم موسوي، جانشين فرمانده كل ارتش گفت: رزمايش اخير با دقت و برنامه ريزي حساب شده و منطقي اجرا شد و به مسائل ايمني نيز توجه ويژه اي صورت گرفت و به شهادت قريب به اتفاق داوران، نيروي هوايي در اين رزمايش مأموريت خود را به نحو احسن انجام داد به طوري كه مي توان گفت بيش از 95 درصد مأموريت به درستي اجرا شد.
در پايان مراسم از نفرات برگزيده رزمايش هوا به زمين تجليل شد.

 



با حضور آيت الله صافي گلپايگاني دانشنامه 14 جلدي امام حسين(ع) در قم رونمايي شد

دانشنامه 14 جلدي امام حسين«ع» با حضور آيت الله صافي گلپايگاني طي مراسمي در تالار اجتماعات مأسسه علمي، فرهنگي «دارالحديث» قم رونمايي شد.
به گزارش ايرنا، دانشنامه 14 جلدي امام حسين(ع) برپايه آيات قرآن و حديث تأليف آيت الله محمدي ري شهري كه با همكاري سيدمحمود طباطبايي نژاد و سيدروح الله سيدطبايي، ترجمه عبدالهادي مسعودي، مهدي مهريزي و محمد مرادي در قطع وزيري به دو زبان عربي- فارسي چاپ شده است، پنجشنبه رونمايي شد.
در اين مراسم كه رئيس مجلس نيز در آن حضور داشت، آيت الله ري شهري رئيس مأسسه دارالحديث گفت بازنگري تخصصي در زندگي امام حسين(ع) و انعكاس حوادث در پيش روي آن حضرت و همچنين تحريف زدايي از واقعه عاشورا از ويژگي هاي دانشنامه امام حسين(ع) است.
وي كاربردي بودن متن و تحليل آن را از ديگر ويژگي هاي اين مجموعه دانست و تصريح كرد: اين دانشنامه در اين ويژگي با دانش نامه اميرالمأمنين(ع) مشترك است.
نويسنده دانشنامه امام حسين(ع) افزود: در اين دانشنامه كوشش كرده ايم در حد توان خويش يك مرجع كامل و قابل استناد و كارآمد را براي استفاده هنرمندان، نويسندگان، فيلم سازان، شاعران و پژوهشگران ديني و تاريخي و همه آزادگان و حق طلبان تشنه فهم و درك معارف اهل بيت(ع) را ارائه دهيم.
ري شهري بررسي مسايل تفصيلي مربوط به واقعه عاشورا را علاوه بر زندگي آن حضرت از خصايص ديگر اين دانشنامه برشمرد و گفت: مسايل عزاداري و همچنين آسيب شناسي آن و تاريخچه عمارت حرم امام حسين(ع) از مواردي است كه به تفصيل در اين مجموعه به آن پرداخته شده است.
در اين مراسم آيت الله لطف الله صافي گلپايگاني از مراجع تقليد گفت: مكتب عاشورا درس بندگي، خداشناسي، حقيقت، آزادگي و انسانيت را براي جهانيان به ارمغان آورده و همواره بر انسان هاي پاك سرشت تأثيرگذار بوده است.
وي در بخش ديگري از سخنان خود بر احيا و گسترش سنت عاشوراي حسيني تأكيد و تصريح كرد: مكتب سرخ كربلا تا روز قيامت دين را از آسيب ها و كج روي ها حفظ مي كند. بنابراين هيچ انحراف و خللي در اين سنت عظيم نبايد به وجود بيايد.
اين مرجع تقليد با اشاره به تدوين و رونمايي دانشنامه امام حسين(ع) تصريح كرد: اين دانشنامه در راستاي درك هر چه بيشتر و بهتر حقايق و پيام هاي عاشورا و ابعاد شخصيتي اباعبدالله الحسين(ع) است.
گفتني است تدوين دانشنامه امام حسين(ع) بيش از 01 سال طول كشيده و در آن علاوه بر قرآن و منابع و متون حديثي و تاريخي، از بسياري از تحقيقات جديد و پژوهش هاي نوين نيز بهره برده شده است.
اين دانشنامه در 51 بخش اصلي و 831 فصل همراه با ترجمه فارسي تدوين شده است. از ويژگي هاي اين اثر مي توان به زندگي، شخصيت و قيام امام حسين(ع) براساس آيات، روايات و متون تاريخي معتبر، ارائه حدود 004 بيان و تحليل درباره موضوعات مرتبط، پاسخ به شبهات و نماياندن تحريفات و همچنين ترسيم پنج نقشه ابتكاري خط سير كاروان حسيني(ع) اشاره كرد.
همچنين اين مجموعه چهار هزار و 191 نقل در 6 هزار و 216 صفحه به دو زبان فارسي- عربي را دربر دارد.

 



آيت الله نوري همداني: مخالفان راه به جايي نمي برند انقلاب در جان مردم ريشه دارد

آيت الله نوري همداني از مراجع عظام تقليد خطاب به آشوبگران و مخالفان انقلاب تاكيد كرد كساني كه نقش مخالفين را ايفا مي كنند بدانند راه به جايي نمي برند چون انقلاب اسلامي در جان مردم ريشه دارد.
به گزارش خبرگزاري ها، آيت الله نوري همداني در همايش ائمه جماعات، محرم و تبليغ، با بيان اينكه در اسلام يك نظام بيشتر مطرح نبوده و آن نظام ولايي است كه دربرابر آن نظام طاغوتي قرار دارد، افزود: هر نظامي كه با نظام ولايي هماهنگ باشد، نظام الهي است و هر نظامي كه با آن هماهنگ نباشد، نظام طاغوتي است.
وي با اشاره به اهميت مسئله ولايت در آيات و روايات خاطرنشان كرد: امام صادق(ع) بر حفظ استقلال شيعيان تاكيد مي كردند و مي فرمودند به جريانات و مكاتب انحرافي كمك نكنيد يا در آنها ذوب نشويد.
اين مرجع تقليد با بيان اينكه علماي شيعه در طول تاريخ براي حفظ كيان تشيع مبارزات زيادي داشتند و خون دلها خوردند، گفت: اينكه امروز خواب مستكبران آشفته شده به اين دليل است كه شيعه اينقدر پيشرفت و ترقي دارد. سني ها معتقدند هركس حاكم شد بايد به آن تسليم شد و اولي الامر است ولي تفاوت بزرگي بين ما و آنها وجود دارد. اين امتياز شيعه است كه از مجتهدي تقليد مي كند و منتظر امام عصر(عج) است و اينطور است كه از شيعه، قيام در برابر طاغوت انتظار مي رود.
كار امام خميني(ره) كار بزرگي بود
آيت الله نوري همداني با بيان اينكه ما بايد نسبت به زمانه خود آشنايي كامل داشته باشيم، گفت: در زمان ما اتفاق بزرگي افتاد و بعد از اينكه نظام شيعه و نظام ولايي سالها كوبيده شدند، خداوند لطف بزرگي كرد. كار امام(ره) كار بسيار بزرگي بود كه توانست يك رژيم 2500 ساله را سرنگون كند و به جاي آن نظام قدرتمندي بسازد. يادگارها و دستاوردهاي امام(ره) و اين انقلاب بسيار زياد است. امام(ره) اقتدار، حكومت، نمازجمعه ها، اعياد اسلامي و تمام آنچه ظالمان گرفته بودند را برگرداند.
وي وظيفه را در شرايط كنوني بسيار سنگين دانست و خاطرنشان كرد: امام(ره) بركات و دستاوردهاي زيادي را در اختيار شما گذاشته است. شما همواره در زير پرچم امام(ره) حركت كرده ايد و الان هم بايد همين كار را انجام دهيد. پس از رحلت امام(ره) خلف صالح ايشان 20 سال توانست اين كشتي را سكان داري كنند. وقتي امام (ره) درگذشت، بسياري دندان تيزكرده بودند؛ چرا كه مي دانستند كه اين كار كار كوچكي نيست و مردم روز به روز بيدارتر خواهند شد و هيمنه مستكبران شكسته خواهد شد و ما اين شكسته شدن را در غزه و لبنان و افغانستان ديديم. هيچكس نمي توانست اين كار را انجام دهد و اين لطف خداست؛ بنابراين بر ما لازم است كه اين انقلاب را حفظ كنيم و نگه داريم.
پشتيبان ولايت فقيه باشيم
اين مرجع تقليد در بخش ديگري از سخنانش به سه پايه و ركن انقلاب اشاره نمود و افزود: اولين ركن، مردم هستند. امام(ره) فرمودند تا مردم با دولت است، پيروز هستيم. مخصوصا بايد به مستضعفين توجه كنيم؛ چرا كه مرفهين كه كاري نكردند. پايه دوم، اسلام ناب است كه همان اسلام نظام ولايي است و پايه و ركن سوم، ولايت و رهبري است.
وي با اشاره به اينكه خريدن ناصرالدين شاه ها و فتحعلي شاه ها براي غرب خيلي آسان است عنوان كرد: ولي غرب مي داند كه در رأس اين جامعه انساني است كه فقيه و مدير و مدبر است كه در دوران او در همه زمينه ها پيشرفت حاصل شده است؛ بنابراين همانطور كه امام(ره) فرمودند، بايد پشتيبان ولايت فقيه باشيم تا آسيبي به نظام نرسد.
آيت الله نوري همداني افزود: پس از رحلت حضرت امام(ره) خلف صالح و برحقش مقام معظم رهبري توانست دراين مدت 20 سال اين كشتي مهم را سكانداري كند كه كار بسيار عظيمي را انجام داده است.
آيا خط امامي با آمريكا
ارتباط پيدا مي كند؟
اين مرجع تقليد در ادامه گفت: كساني كه الان در مملكت ما مي خواهند نقش مخالف ايفا كنند، به آنها اعلام مي كنيم كه كار به جايي نخواهيد برد؛ چرا كه اين انقلاب ريشه در جان مردم دارد و آنقدر عظمت دارد كه تا ظهور امام زمان(عج) باقي خواهد ماند، من معتقدم كه اين انقلاب بين عاشورا و قيام مهدي(عج) حلقه واصل است؛ چرا كه از عاشورا الهام گرفته است، مستضعفين را روز به روز آگاهتر مي كند و روز به روز آمريكا و آلمان و فرانسه و استكبار را ضعيف تر مي كند.
آيت الله نوري همداني تاكيد كرد: ما به آن افراد قليل كه به دشمنان انقلاب خط مي دهند پيغام مي دهيم كه آيا در خط امام هستيد؟ مردم اينها را مي فهمند و مي خواهند در خط امام باشند. آيا خط امامي با استعمار پير انگليسي و استعمار آمريكا ارتباط پيدا مي كند، از آنها خط مي گيرد و به آنها اميد مي دهد؟

 



وزير اطلاعات: آشوبگران از خارج مديريت مي شوند

وزير اطلاعات با بيان اين كه سران فتنه از خارج كشور مديريت مي شوند از كشف توطئه براندازي نظام در اتاق فكر و نشست هاي سران جريان فتنه خبر داد.
به گزارش خبرگزاري ها، حجت الاسلام والمسلمين «حيدر مصلحي» چهارشنبه شب در نشست «تحليل و بررسي وضعيت امنيت كشور» كه در مدرسه فيضيه قم برگزار شد، با اشاره به حوادث و اغتشاشات پس از انتخابات رياست جمهوري خاطرنشان كرد: فتنه اخير همچون كوه بزرگ يخي و شناور در آب هاي اقيانوس است كه بخش عمده اي از آن در زير آب و تنها بخش كوچكي در ظاهر نمايان است، ولي متاسفانه هنوز عده اي باور ندارند كه اين حوادث، فتنه اي از سوي دشمنان اسلام و انقلاب بود.
وي با بيان اين كه همواره كساني كه در برابر نهضت انبياء الهي ايستادگي كردند مستكبران و همراهان آنان بودند، گفت: استكبار براي سنگ اندازي در انقلاب پيامبران همواره از خواص جامعه سوءاستفاده كرده و مسير انقلاب انبيا را منحرف ساخته است.
وزير اطلاعات گفت: مگر رسول اكرم(ص) براي معرفي اميرالمومنين علي(ع) از چه گروه و دسته اي خوف داشته است و پس از واقعه غدير چه كساني مسير اسلام و امامت را منحرف ساختند. مصلحي خاطرنشان كرد: امروز انقلاب اسلامي نيز در چنين شرايطي قرار گرفته است و مردم بايد نسبت به دسيسه ها و فتنه هاي دشمنان بسيار هوشمند و آگاه باشند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود افزود: انقلاب اسلامي و رهبري نظام در 30 سال گذشته دچار فتنه هاي بسياري همچون فتنه بني صدر، منافقين، منتظري و جنگ تحميلي شده است كه همگي قابل تامل و بررسي است. وي افزود: متاسفانه مستندسازي هنرمندانه اي نسبت به فتنه هاي پس از انقلاب انجام نگرفته كه نسل جوان امروز با ابعاد مختلف آنها آشنا شود و بتواند مسائل مستحدثه امروزي را به راحتي درك كند.
سقوط برخي خواص
وزير اطلاعات با بيان اين كه لطمات جدي در فتنه ها عمدتا از سوي خواص جامعه و آقازاده ها به نظام اسلامي وارد آمده است، اظهار داشت: فتنه اخير بي ترديد نتيجه جنگ نرم دشمنان است ولي عده اي همچنان تصور مي كنند كه اين يك دعواي انتخاباتي ساده است. وزير اطلاعات گفت: متاسفانه كساني كه انتظار مي رود سينه چاك ولايت بوده و در صحنه هاي حساس انقلاب حاضر باشند، امروز شاهد هستيم ميان مخالفان و نظام اسلامي واسطه گري مي كنند و البته اين از ويژگي هاي جنگ نرم دشمنان است. وي افزود: در جنگ نرم دشمنان بسياري از خواص چون شاخص و معياري در دست ندارند دچار شك و ترديد هاي بسيار مي شوند. مصلحي تصريح كرد: در جنگ نرم تماميت نظام از درون به چالش و تهديد كشيده مي شود و امروز مي بينيم افرادي تاثيرگذار كه بايد از نظام و ولايت دفاع كنند در مقابل رهبري ايستاده اند.
وي با بيان اين كه در فضاي وهم آلود فتنه در جامعه برخي خواص نه تنها مردود شده بلكه سقوط مي كنند، گفت: متاسفانه برخي خواص جامعه كه ما آنها را سرباز ولايت مي دانستيم امروز در دام دشمنان سقوط كرده اند.
ديگر كسي حاشيه امن نخواهد داشت
وزير اطلاعات گفت: كساني كه خود دچار بحرانند، فكر مي كنند كشورمان بحران زده شده ولي به عنوان يك مسئول مطلع اعلام مي كنم كه ما كار خود را انجام مي دهيم و كشور هيچ بحراني ندارد. وي تصريح كرد: كساني كه براي خود يك حاشيه امن قايل بودند، بايد بدانند كه ديگر جامعه اين حاشيه امن را نمي پذيرد، آنها به راحتي نمي توانند سربازان گمنام امام زمان(عج) را در رسيدگي به پرونده هاي خود ذبح كنند.
ارتباط مشكوك سران فتنه
با خارج كشور
مصلحي در ادامه با اشاره به رفت و آمدهاي تيم سران فتنه به خارج از كشور گفت: پس از انتخابات با فضايي كه به وجود آمده رفت و آمدهاي سنگين و قابل توجهي توسط تيم سران فتنه به خارج از كشور مي شود كه اين بسيار سؤال برانگيز است كه ارتباط امروز اين آقايان با كشوري مانند انگليس كه بارها باعث لطمه به كشور ما شده است، چه معنايي دارد؟ وي تصريح كرد: رفت و آمد عده اي از دو هفته بعد از انتخابات تاكنون به كشور انگليس مشكوك، عجيب و غريب و تكان دهنده است.
كشف توطئه براندازي نظام
وزير اطلاعات در ادامه سخنان خود با اشاره به توطئه سران فتنه براي براندازي نظام جمهوري اسلامي ايران گفت: در دفتر يكي از آقازاده ها كه از همراهان يكي از سران فتنه است جزوه اي پيدا كرديم كه در آن به صراحت طرح براندازي نظام دنبال مي شد و بيانيه هايي كه امروز از سوي آنها صادر مي شود دقيقا بر اساس همين جزوه است.
وزير اطلاعات گفت: محتواي اين جزوه جنبش جديد اجتماعي با ماهيت شبكه اي است كه جريان سكولار غيرديني و براندازانه را دنبال كرده و ادبيات حزب توده را به ياد مي آورد.
وي هم چنين با اشاره به اين كه «فتنه جديد با يك رويكرد نرم طراحي شده است» اظهار كرد: ما اسنادي از نشست ها و اتاق فكري سران اين فتنه در اختيار داريم كه آن ها نيز نمي توانند منكر شوند و اين اسناد نشان مي دهد كه اين افراد حركت براندازي را دنبال مي كردند.
ادعاي دروغ
همسويي با امام (ره)
مصلحي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به ادعاي دروغين برخي سران فتنه مبني بر همسويي با انديشه هاي حضرت امام خميني (ره) گفت: چگونه كسي كه ادعاي همسويي با امام(ره) را دارد و با شعار عدالت خواهي امام(ره) به ميدان آمده، به خود اجازه مي دهد كه اغتشاشاتي را ايجاد كند كه در بخش عمده اي از آن خود وي محور آن بوده و اين اغتشاشات را منافقين، رئيس جمهور اسرائيل و بسياري از سلطنت طلبان حمايت مي كنند.
وي در ادامه با اشاره به «فتنه منتظري» و حوادث پس از آن گفت: چگونه فردي كه نقش موثري در بركناري منتظري داشت امروز شعار او را سر مي دهد و چرا ما اين فتنه را مستندسازي نمي كنيم تا آن را در اختيار جوانان قرار دهيم.
حمله به جايگاه ولايت فقيه
مصلحي همچنين با بيان اين كه «دشمن براي براندازي نظام زمان بندي طولاني اي را در نظر دارد» خاطرنشان كرد: دشمن به جايگاه ويژه ولايت فقيه در كشور و نقش موثر ولايت فقيه در خنثي سازي توطئه هاي دشمنان پي برده به همين دليل آن ها ولايت فقيه را نشانه رفته اند.
وي افزود: دشمن براي طرح براندازي در كشور هيچ عجله اي ندارد و مي داند كه براندازي نظام اسلامي كه داراي پشتوانه ديني و مردمي است، بسيار زمان بر خواهد بود.
اقداماتي در زمينه فرزندان آقاي هاشمي در دست انجام است
وزير اطلاعات در ادامه در پاسخ به سوالي در مورد دليل عدم برخورد با فرزندان هاشمي رفسنجاني، گفت: اقداماتي در اين زمينه در دست اقدام است ولي مي خواهيم در اين موارد معاندين نتوانند دست به اسطوره سازي بزنند.
مصلحي در مورد مواضع هاشمي رفسنجاني گفت: ايشان در سفر اخير خود به مشهد مقدس اعلام كرد كه مواضع من همان است كه در نمازجمعه تهران بيان كردم و تكان دهنده اين است كه مباحثي را كه در بيانيه هاي سران فتنه مطرح مي شود، بيان مي كند.
وي افزود: آقاي هاشمي همچنين در يكي از اين ادعاهايش گفته كه در كشور سه ميليون دانشجوي فرهيخته با نظام همراه نيستند.
رابطه صميمي دولت با مراجع
مصلحي همچنين در پاسخ به سئوال ديگري پيرامون رابطه دولت با مرجعيت گفت: همه وزراي دولت ميثاق نامه پايبندي به ارزش هاي ديني، روحانيت و ولايت فقيه را امضا كرده اند و اين مسئله به شدت مورد توجه رئيس جمهور است.
مصلحي افزود: جهت گيري دولت نهم و دهم در مسير اهداف انقلاب و حركت در مسير آرمانهاي امام راحل (ره) و منويات مقام معظم رهبري است.
وي گفت: ارتباط دولت و حوزه هاي علميه اعتقادي است، البته ممكن است كه در برخي مسائل گله اي باشد ولي به معناي نبود علاقه و اعتقاد نيست.
وي افزود: كساني كه در دوران حاكميت خود به مرجعيت بهايي نمي دادند امروز دستمال به دست گرفته و اشك تمساح مي ريزند و معلوم است كه عده اي چه كار مي كنند و در اين زمينه حركت هاي مشخصي صورت مي گيرد.
وزير اطلاعات در پايان تصريح كرد: برخي از مراجع تقليد نقل مي كنند كه عده اي در زمان خود، كاري با مراجع نداشته ولي امروز براي ما نماينده مي فرستند.

 



نماينده قم در مجلس: كساني كه به نظام اسلامي ضربه مي زنند خائن هستند

نماينده قم در مجلس، ضربه افراد به نظام اسلامي و ايستادن پاي اين اشتباه را موجب پيوستن آنها به طيف خائنين خواند.
علي لاريجاني با بيان اينكه فردي ممكن است مدتي در انقلاب در دسته خادمين بوده و سپس اشتباه كند، تاكيد كرد كه اگر اشتباه او ضربه به نظام اسلامي بزند و پايش بايستد، خود را به طيف خائنين مي برد و اگر اشتباه كند و سپس به دنبال تصحيح آن باشد، جزو گروه اول محسوب مي شود.
وي با تاكيد بر اينكه نظام اسلامي، نظامي فربه از منظر ظرفيت سياسي است و حتما مجالي در خود براي كساني كه خود را بازتعريف كنند، مي گذارد، خاطرنشان كرد: ممكن است هر فردي در مقطعي تصميماتي گرفته باشد اما بايد خود را تعريف كند و نسبتش را با راه، فكر و خط امام و رهبري و قانون اساسي مشخص كند كه فكر مي كنم اين كار مشكلي نيست.

 



اوباما: مخالفان ايراني را تقديس مي كنم

باراك اوباما در سخنراني خود پس از دريافت جايزه صلح نوبل طي اظهاراتي مداخله جويانه، بار ديگر به صراحت از اغتشاشگران در ايران حمايت كرد.
رئيس جمهور آمريكا طي سخنراني خود در اسلو پايتخت نروژ، كه پس از دريافت جايزه صلح نوبل انجام گرفت، از اقدام اغتشاشگران در ايران تمجيد كرد.
وي كه كشورش با لشكركشي به عراق و افغانستان تبعات جبران ناپذيري را به وجود آورده مدعي شد كه آمريكا هميشه در كنار كساني كه به دنبال آزادي، در ايران، ميانمار و زيمبابوه هستند، ايستاده است.
اوباما در ادامه صحبت هايش تصريح كرد: ما عزت خاموش اصلاح طلباني مانند«آنگ سانگ سوچي»، شجاعت زيمبابوه اي هايي كه آراي خود را با وجود ضرب و شتمشان به صندوق انداختند و صدها هزار نفري كه به صورت آرام و بي صدا در خيابان هاي ايران تظاهرات كردند را، تقديس مي كنيم.
وي همچنين ادعا كرد: سران اين دولت ها بيش از هر كشور ديگري، از خواست ها و آرزوهاي مردم خود در هراسند.
اوباما ادامه داد:اين مسئوليت همه مردم و ملت هاي آزاد است كه براي اين جنبش ها اين نكته را آشكار كنند كه اميد و تاريخ به سمت آنها قرار دارد.
وي در بخش ديگري از اين صحبت ها در توجيه اقدامات جنگ افروزانه كشورش با بياني تناقض آميز گفت: اقدام نظامي در زمينه هاي انسان دوستانه قابل توجيه است.
اوباما افزود: من نمي توانم فقط گاندي را الگوي خود قرار دهم، رويكرد بدون خشونت نمي توانست ارتش هيتلر را متوقف كند و امروز نيز نمي تواند سران القاعده را به كنار گذاشتن سلاح هايشان متقاعد كند.
وي با ناديده گرفتن فجايعي كه دولت آمريكا در جنگ افروزي هاي پياپي اش در جهان ايجاد كرد مدعي شد: هر اشتباهي كه كرده باشيم، واقعيت اين است كه آمريكا شش دهه با خون شهروندان خود و قدرت ارتشش به ثبات دنيا كمك كرده و خدمات و فداكاري هاي ارتش ما در سراسر دنيا ثبات آورده است.
اعطاي جايزه صلح نوبل به اوباما اما در شرايطي است كه وي اخيراً با موافقت با اعزام 30 هزار نيروي نظامي جديد به افغانستان نشان داد كه ادامه دهنده سياست هاي جنگ طلبانه جرج بوش در كاخ سفيد است.
اوباما در حالي روز گذشته براي دريافت جايزه صلح نوبل وارد اسلو پايتخت نروژ شد كه دو سوم آمريكايي ها وي را شايسته دريافت اين جايزه نمي دانند. نتايج نظرسنجي ديگري كه در نروژ منتشر گرديده نشان مي دهد تنها 35درصد از مردم اين كشور اوباما را شايسته دريافت جايزه صلح نوبل دانسته اند.
ليمبرت: آشوبگران را
ناديده نمي گيريم
دستيار وزارت خارجه آمريكا در خاور نزديك گفت: ما در قبال ايرانيان آرام نمي نشينيم و آنچه را كه در خيابان هاي تهران اتفاق مي افتد را ناديده نخواهيم گرفت. به گزارش شبكه تلويزيوني سي ان ان، كريستين امانپور خبرنگار اين شبكه در ميزگردي از «جان ليمبرت» در خصوص تلاش هاي آمريكا در قبال تحولات اخير ايران پرسيد كه وي در اين رابطه با اشاره به اظهارات اخير اوباما تصريح كرد: ما آرام نخواهيم نشست و آنچه را كه در خيابان هاي تهران اتفاق مي افتد را ناديده نخواهيم گرفت، ما مثل هميشه معتقديم كه مردم ايران شايسته رفتار مناسب از طرف دولت خود هستند.
وي افزود: ما به مردم شجاع ايران كه به خيابان ها آمدند و تظاهرات كردند و شجاعانه با سركوب برخورد كرده و اتفاقات را به خارج منتقل كردند، اداي احترام مي كنيم.
ليمبرت در رابطه با سياست آمريكا در خصوص پيوند زدن برنامه هسته اي ايران و حمايت از آشوبگران گفت: من فكر مي كنم كه ديپلماسي ما توانايي آن را دارد كه هر دو را كنار يكديگر انجام دهد و بيانيه مشخصي درباره حمايت از خواسته هاي مردم ايران صادر كند و همزمان با دولت ايران درباره موضوعاتي نظير موضوع هسته اي، عراق يا افغانستان گفتگو كند.

 



خبرگزاري غيرمتعهدها: قطعنامه شوراي حكام اراده ايران براي ادامه غني سازي را محكم تر كرده است

خبرگزاري غيرمتعهدها در گزارشي اعلام كرد كه قطعنامه اخير شوراي حكام آژانس، تصميم ايران براي تكميل فرآيند غني سازي در اين كشور را مستحكم تر كرده است.
خبرگزاري غيرمتعهدها (نم) اعلام كرد: مقامات جمهوري اسلامي ايران پيش از اين اعلام كرده اند كه بدون توجه به اينگونه اقدامات، به هر قيمتي قصد توقف برنامه هاي صلح آميز هسته اي خود را ندارند و قطعنامه آژانس تنها آنها را مصمم تر كرده است.
به گزارش اين خبرگزاري كه مقر آن در مالزي است، ايران حتي در نامه اي به اعضاي شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي تاكيد كرده است كه اراده اي مصمم دارد تا چرخه سوخت هسته اي خود را كامل كرده و از مراكز بيشتر غني سازي بهره مند شود.
خبرگزاري غيرمتعهدها مي افزايد: جمهوري اسلامي ايران به اين دليل كه معاهده ان.پي تي را پذيرفته تاكيد دارد كه قصد دارد براساس اين معاهده از مزاياي برنامه هاي صلح آميز هسته اي استفاده كند و در اين راه از هيچ اقدامي بر مبناي تعهدات بين المللي دريغ نخواهد كرد.
به گزارش اين خبرگزاري، به نظر مي رسد ايران برنامه هاي توسعه مراكز غني سازي خود را ادامه دهد و در اين راه با جديت كامل مواضع خود را اعلام كرده است.
براساس اين گزارش، جمهوري اسلامي ايران در نامه خود به اعضاي شوراي حكام تاكيد كرده كه متعهد به معاهدات بين المللي بوده اما نسبت به بي تفاوتي جامعه جهاني درباره زرادخانه هاي هسته اي در جهان نگران است به ويژه زرادخانه هاي هسته اي اسرائيل كه ايران آن را خطري براي منطقه و جهان مي داند.

 



يك مقام آگاه سياسي وزارت خارجه:
مسئوليت سلامت و سرنوشت شهرام اميري به عهده آمريكا و عربستان است

يك مقام آگاه سياسي وزارت خارجه كشورمان گفت: قرائن متقني وجود دارد كه «شهرام اميري» توسط آمريكايي ها ربوده شده و مسئوليت سلامت و سرنوشت وي برعهده دولت آمريكا و عربستان است و اين دو كشور بايد پاسخگو باشند.
يك مقام آگاه سياسي وزارت امور خارجه كشورمان در پاسخ به سوال خبرنگاري درخصوص اظهارات يك مقام وزارت خارجه عربستان كه گفته «استعلامات و سوالات مطرح شده توسط اين وزارتخانه درباره شهرام اميري شهروند ايراني توسط مقامات بعثه و نمايندگي هاي جمهوري اسلامي ايران در اين كشور بدون پاسخ گذاشته شده است»، گفت: واقعيت موضوع تصوير ديگري را نشان مي دهد.
اين مقام آگاه با بيان اينكه دراين خصوص تاكنون مذاكرات و نشست هاي زيادي با مقامات سعودي برگزار شده، خاطر نشان كرد: تعداد زيادي يادداشت مبادله شده و نماينده اي از سوي سفارت جمهوري اسلامي ايران در رياض براي پيگيري موضوع تعيين شده است.
وي افزود: متاسفانه مقامات سعودي سعي كرده اند موضوع را در ابهام نگه دارند و اين رويكرد با مسئوليت هاي كنسولي و حقوقي اين كشور مغايرت كامل دارد.
اين مقام آگاه سياسي در وزارت امور خارجه اظهار داشت: قرائن متقني وجود دارد كه آقاي اميري توسط آمريكايي ها ربوده شده و مسئوليت سلامت و سرنوشت وي برعهده دولت آمريكا و عربستان سعودي برابر كنوانسيون هاي بين المللي بوده و اين دو كشور بايد پاسخگو باشند.

 



هشدار تند اردوغان به جاسوسي صهيونيست ها عليه ايران

«رجب طيب اردوغان» نخست وزير تركيه در هشدار تندي به رژيم صهيونيستي گفت: اگر اسرائيل از فضاي تركيه عليه ايران جاسوسي كند با واكنش هولناكي شبيه زلزله روبه رو مي شود.
به گزارش ايرنا به نقل از مطبوعات روز جمعه تركيه، اردوغان اين مطلب را در مصاحبه اختصاصي با «فهمي هويدي» روزنامه نگار مصري عنوان كرد.
اردوغان در پاسخ به اين سؤال كه گفته مي شود، هواپيماهاي اسرائيل در پروازهاي جاسوسي عليه ايران فضاي تركيه را نقض كرده اند، آيا اين صحت دارد؟ گفت: چنين چيزي هرگز وجود نداشته، ولي اگر اسرائيل به چنين عملي دست بزند با واكنش هولناك تركيه مواجه خواهد شد.
اردوغان تاكيد كرد: اگر سران اسرائيل از مناسبات خود با تركيه به عنوان ابزاري براي تجاوزگري عليه طرفي ثالث استفاده كنند، در اين صورت تركيه نمي تواند بي تفاوت باشد.
روزنامه «جمهوريت» تركيه اين خبر را تحت عنوان «هشدار تند اردوغان به اسرائيل منتشر كرد.»
پايگاه اينترنتي روزنامه «مليت» نيز در گزارشي در اين مورد نوشت: اردوغان گفت كه اگر اسرائيل از فضاي تركيه جاسوسي كند، با زلزله هولناكي روبه رو خواهد شد.

 



براي سومين بار بازرسان آژانس از تاسيسات فردو بازديد مي كنند

منابع ديپلماتيك در وين از ورود تعدادي از بازرسان آژانس به تهران، براي بازديد از تاسيسات هسته اي فردو خبر دادند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، اين براي سومين بار است كه بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي طي سه ماه اخير از تاسيسات هسته اي فردو در شهر قم بازديد مي كنند.
بنابر اعلام منابع ديپلماتيك در وين (مقر آژانس) اين گروه از بازرسان آژانس هم اكنون در تهران به سر مي برند.
بازرسان آژانس پيش از اين يك بار در اواسط مهرماه و بار ديگر در اواخر آبان ماه گذشته از تاسيسات هسته اي فردو بازديد كرده و به هيچ موضوعي برخلاف پادمان هاي آژانس اشاره نكرده بودند.
از سوي ديگر، نمايندگان كشورهاي غربي در سازمان ملل از تشديد تحريم ايران توسط شوراي امنيت در سال 2010 در صورت عدم توقف غني سازي اين كشور خبر مي دهند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14