(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 21 آذر 1388- شماره 19532
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
اهانت سران فتنه به امام(ره)مردم : بي پاسخ نمي گذاريم
امام جمعه موقت تهران: دانشجويان متعهد اجازه تحريف 16 آذر را ندادند
وزير علوم: شيوه ارتقاي اعضاي هيئت علمي دانشگاه ها اصلاح مي شود
ساخت عايق صوتي و حرارتي با گچ و پوسته برنج در مازندران
نماينده رئيس جمهور: مسكن مهر تمام اقشار جامعه را خانه دار مي كند
وزير آموزش و پرورش: سياست هاي دولت در عرصه تعليم و تربيت را فقط از 3 نفر بشنويد
در سفرهاي استاني اول و دوم هيات دولت انجام شد تصويب 1330 منطقه نمونه گردشگري در كشور
آيت الله استادي: نبايد بگذاريم عده اي ولي فقيه را تضعيف كنند
دارنده نشان ملي ايثار در مهربان به ديار باقي شتافت
تجليل معاون اول رئيس جمهور از 31خير مدرسه ساز
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات: هزينه اينترنت كاهش مي يابد
استاندار آذربايجان غربي از مذاكرات سازنده با مسئولان وان تركيه خبرداد
اخبار ادبي و هنري



فرياد ملت در تظاهرات سراسري و خودجوش
اهانت سران فتنه به امام(ره)مردم : بي پاسخ نمي گذاريم

سرويس سياسي -
هتك حرمت حاميان موسوي و كروبي و خاتمي به ساحت بنيانگذار انقلاب اسلامي خشم و انزجار اقشار مختلف مردم و شخصيت ها و گروههاي سياسي را برانگيخت.
به گزارش منابع خبري از سراسر كشور، روز گذشته مردم اغلب شهرها پس از برپايي نمازجمعه با برپايي راهپيمايي هاي خودجوش ضمن تجديد ميثاق با آرمان هاي امام راحل و تجديد بيعت با مقام عظماي ولايت، هتك حرمت حاميان موسوي كروبي وخاتمي در روز 16 آذر نسبت به تصوير امام خميني(ره) را محكوم كردند و آمادگي خود را براي مقابله با هنجارشكنان اعلام كردند.
در همين راستا، آحاد مردم در تهران پس از اقامه نماز جمعه با برپايي راهپيمايي اعتراض آميز توهين آشوبگران در روزهاي اخير نسبت به امام راحل را محكوم كرده و با اشاره به سكوت خفت بار كروبي و موسوي و خاتمي خواستار محاكمه اين افراد و ساير عوامل توهين هاي اخير به بنيانگذار جمهوري اسلامي شدند.
مردم قم نيز در راهپيمايي خودجوشي كه از شبستان امام خميني(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) تا ميدان شهدا قم برگزار شد با سر دادن شعارهاي مرگ بر منافق، «ما اهل كوفه نيستيم، علي تنها بماند.»، «عماروار بايد ياري كنيم علي را، بايد كه سرسپاريم فرمايش ولي را»، مرگ بر ضد ولايت فقيه، «اي رهبر آزاده آماده ايم آماده»، «آشوب گر فراري دستگير بايد گردد، در برخورد قضايي تعجيل بايد گردد»، «اي دشمن خميني، مرگت باد مرگت باد»، «خواص بي بصيرت، مايه ننگ ملت» و ... پرداختند. راهپيمايان قمي در پايان با تجمع در ميدان شهداي قم با صدور بيانيه اي آمادگي همه جانبه خود را براي حمايت از مقام عظماي ولايت خواستار شدند. همچنين دروس حوزه علميه قم نيز امروز (شنبه) در اعتراض به هتك حرمت حاميان موسوي نسبت ساحت امام(ره) تعطيل است.
از سوي ديگر حجت الاسلام والمسلمين صديقي امام جمعه موقت تهران با انتقاد از برخي مدعيان خط امام گفت: انسان بايد خون گريه كند كه در جامعه ما با اين همه مومن و با فضاي صددرصد ولايي، علوي، امام زماني(عج) و حسيني، و علي رغم اين احساسات و ايمان عميق كار به جايي رسيده است كه عده اي به عكس امام(ره) جسارت مي كنند و مقدسات را زير سئوال مي برند.
وي البته تاكيد كرد من مطمئن هستم برخي جواناني كه امروز فريب خورده و گرفتار احساسات شده اند روزي به نزد ملت باز خواهند گشت.
همچنين مسئولان امر به معروف و نهي از منكر استان هاي حزب موتلفه اسلامي در محكوميت اهانت فرقه موسوي به امام(ره) طي اطلاعيه اي تاكيد كردند مسئولان قضايي با قانون پاسخ اهانت كنندگان به امام را بدهند.
در اين اطلاعيه با اشاره به اهانت عده اي دانشجونماي وابسته به فرقه موسوي به ساحت مقدس امام(ره) در دانشگاه تهران آمده است: ما مسئولان امر به معروف و نهي از منكر استان هاي حزب موتلفه اسلامي از مسئولان قضايي مي خواهيم اين اهانت را با قانون پاسخ دهند از ائمه جماعات و نيز مراجع عاليقدر مي خواهيم با موضع گيري روشنگرانه خود به حيات فرقه ضاله موسوي پايان دهند تا ديگر شاهد اين اهانت ها نباشيم. از مجمع روحانيون مبارز و نيز برخي كه سكوت در برابر اين واقعه دردناك پيشه كرده اند مي خواهيم با موضع گيري صريح از اين اهانت نابخشودني تبري جويند و اهانت كنندگان را محكوم نمايند. ما از موسوي نااميد هستيم چرا كه رژيم صهيونيستي او را از سرمايه هاي خود در تهران مي داند. ما احتمال بازگشت او به دامن ملت را بعيد مي دانيم چرا كه كاخ سفيد و مقامات انگليسي صريحا حمايت از او را اعلام كرده اند. لذا از اندك كساني كه هنوز فكر مي كنند او به خط امام(ره) پايبند است مي خواهيم با تبري از وي و فرقه اش دنيا و آخرت خود را نجات دهند.
نامه تعجب برانگيز انصاري
اما در همين حال كه آحاد مردم اقدام اهانت آميز حاميان موسوي كروبي و خاتمي نسبت به تصوير امام خميني را محكوم كرده اند، حميد انصاري قائم مقام موسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني(ره) در نامه اي به رئيس سازمان صدا و سيما به جاي آنكه هتك حرمت حاميان موسوي به ساحت امام(ره) را محكوم كند در اقدامي تعجب برانگيز و تاسف بار به روشنگري صدا و سيما حمله كرد!
وي نيز همچون كروبي مدعي شد كه موضوع بدان گونه كه در برنامه تلويزيون نشر يافته نبوده و هتك حرمتي نسبت به ساحت امام خميني(ره) در روز 16 آذر گزارش نشده است!!!
حميد انصاري كه به دليل وابستگي هاي باندي اش همواره طي دو دهه اخير نسبت به تحريف و اهانت نسبت به امام خميني ساكت بوده و يا برعكس موضع گيري كرده است اين بار نيز در نامه به ضرغامي ادعا كرد كه هيچ يك از شبكه هاي خارجي و رسانه هاي ديداري و نوشتاري هتك حرمت دانشجونمايان نسبت به امام را انعكاس نداده اند.
اين ادعاي انصاري در حالي است كه رسانه هاي غربي هتك حرمت آشوبگران در روز 16 آذر نسبت به تصاوير امام و برخي مسئولان را با آب و تاب فراوان پخش كردند و صداوسيماي كشورمان فقط بخش كوچكي از هتاكي حاميان موسوي كروبي و خاتمي را به تصوير كشيد.
گفتني است اقدام هتاكانه حاميان موسوي كروبي وخاتمي در روز دانشجو با استقبال نتانياهو و اوباما سران رژيم صهيونيستي و آمريكا مواجه شد.
جامعه مدرسين: با عاملان و مسببان جرم عظيم هتك به امام بايد قاطع برخورد كرد
جامعه مدرسين حوزه علميه قم با صدور اطلاعيه اي هتك حرمت ساحت امام خميني(ره) را محكوم كرده و خواستار برخورد قاطع با عاملان و مسببان اين جرم عظيم شد.
متن اين اطلاعيه كه با امضاي آيت الله شيخ محمد يزدي رئيس شوراي عالي جامعه مدرسين حوزه علميه قم منتشر شده به شرح ذيل است:
مردم غيور ايران اسلامي
حضور پرشكوه شما امت آزاده در انتخابات رياست جمهوري اسلامي برگ زريني بود در تاريخ انقلاب اسلامي، اما بدخواهان و دشمنان اسلام و انقلاب اين عزت و شكوه را بر نتافته با توطئه هاي مختلف تلاش نمودند كه كام شما مردم عزيز را تلخ نمايند. تدابير و هدايت هاي مستمر و هوشمندانه مقام معظم رهبري حضرت آيت الله خامنه اي (مدظله العالي) پرده از اين فتنه دشمنان برداشته و مكرشان را خنثي نموده است.
آنچه در اين ايام جاي تامل دارد اين است كه علي رغم تذكرات خيرخواهانه و رهنمودهاي معظم له عده اي اصرار بر تكرار اشتباهات و خطاهاي خود دارند و اين لجاجت ها موجب سوءاستفاده بيشتر و قرار گرفتن آنها در دايره طراحي هاي جديد دشمنان اسلام و انقلاب گرديده است.
آسيب هايي كه اين افراد نادان يا مغرض جاهلانه و عامدانه به اسلام و انقلاب وارد نموده اند هزينه هاي سنگيني را متوجه نظام اسلامي و مردم عزيز ما نموده است. در آخرين توطئه ها در روز 16 آذر يعني روزي كه نماد استكبارستيزي دانشجويان و دانشگاهيان است عده اي بسيار اندك در لباس به ظاهر دانشجو با هتك حرمت بزرگ پرچمدار مبارزه با استكبار جهاني يعني مرجع و رهبر عاليقدر جهان تشيع حضرت آيت الله العظمي امام خميني(ره) دل مردم عزيز ايران و علاقه مندان به امام خميني(ره) را در سراسر جهان به درد آوردند.
جامعه مدرسين حوزه علميه قم با محكوم كردن اين اقدام ننگين موكداً از مسئولين ذي ربط درخواست مي نمايد با عاملان و مسببان اين جرم عظيم قاطعانه برخورد نمايند و به كساني كه غافلانه در دام فتنه دشمنان و اين جنگ نرم اسير گرديده اند، توصيه مي نمايد كه تا دير نشده مسير خود را از مسير دشمنان اسلام و انقلاب جدا نموده و به دامان مردم و رهبري نظام برگردند كه اصرار بر تكرار اشتباهات گناهي نابخشودني در پيشگاه الهي است.
در پايان يادآور مي شود كساني با داشتن عناوين و جايگاه هاي حقيقي و حقوقي از اين گونه اقدامات حمايت مي كنند دانسته و يا ندانسته با دشمن اسلام و انقلاب همكاري دارند در صورت ادامه بطور رسمي به مردم معرفي خواهيم نمود.
والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته

 



امام جمعه موقت تهران: دانشجويان متعهد اجازه تحريف 16 آذر را ندادند

سرويس فرهنگ و معارف-
حجت الاسلام والمسلمين صديقي با انتقاد از برخي فريب خوردگان در توهين به مقدسات در جريان 16 آذر امسال تأكيد كرد: با همه اميدي كه دشمنان به اين روز بسته بودند و افراد غافل و ناآگاهي كه متأسفانه در يك مسير لجاجت قرار گرفته اند و متوجه نيستند عاقبت كارشان چه مي شود، اما ديديم كه دانشگاه هاي ما چگونه روند ضداستكباري خود را نشان دادند.
حجت الاسلام والمسلمين كاظم صديقي در خطبه هاي اين هفته نمازجمعه تهران با اشاره به بحث هاي اخير پيرامون مسئله انرژي هسته اي كشورمان اظهار كرد: دشمنان ما در يك جنگ رسانه اي با همه توان به ميدان آمده اند و هم اكنون جنجال تكراري دنياي غرب عليه مسئله هسته اي ما را شاهد هستيم. اين در حالي است كه آن ها نمي دانند يدالله فوق ايديهم.
وي افزود: آن ها همان گونه كه در جنگ نظامي هر چه داشتند به ميدان آوردند، اما ديدند كه ما خدا، اتحاد، سايه ايمان و ولايت محوري و وحدت را داشتيم و پيروز شديم، هم اكنون نيز در همه ابعاد و در ادامه آن تهاجمات شان به دروغ گفتند بين ايران و آن ها توافقي صورت گرفته و هم اكنون نيز ما را به نقض تعهدات بين المللي متهم مي كنند در حالي كه ايران از ابتدا در چارچوب قوانين بين المللي حركت كرده و انرژي هسته اي را حق مسلم خود مي داند.
وي خاطرنشان كرد: اين بحث ربطي به دولت ندارد و تحفه اي است كه خداوند به مردم ما اعطا كرده و مردم ما نيز به هيچ قيمت حاضر نيستند كه از اين انرژي هسته اي صرف نظر كنند.
خطيب نمازجمعه تهران، با بيان اين كه «دشمنان ما فكر مي كنند ملت ايران در اثر فشارهاي ايران صبرش تمام مي شود و اقدامات آن ها اقدامات جديدي است» خطاب به دشمنان ملت ايران گفت: شما هر خيانت، طرح و توطئه اي داشتيد را به كار برديد و هشت سال ما را زير بمب ها و موشك هاي خود قرار داديد. تروريست هاي شما بالاترين مقامات حكومت ما را در قربانگاه قطعه قطعه كردند. پس چه كار ديگري از شما عليه ما ساخته بود كه انجام نداديد؟
وي در همين زمينه تاكيد كرد: بدانيد كه ملت ما ملتي است كه همه توطئه هاي شما را تجربه و با اين توطئه ها مقابله كرده و به پيروزي رسيده است.
وي با بيان اين كه «ما حزب و جند خداييم، لشكر حقيم و از حق مان دفاع خواهيم كرد» گفت: ما آن چه را كه در تئوري ها و تاريخ شنيده بوديم به كار بستيم و مطمئنيم پيروزي قطعي از ماست و شكست قطعي از آن شما دشمنان است.
وي در ادامه با اشاره به گراميداشت روز 16آذر روز دانشجو نيز، گفت: امسال با همه اميدي كه دشمنان به اين روز بسته بودند و افراد غافل و ناآگاهي كه متأسفانه در يك مسير لجاجت قرار گرفته اند و متوجه نيستند عاقبت كارشان چه مي شود و با ملت عظيم، انقلاب ريشه دار و ولايت مستحكم فقيه تحت امر ولي عصر مقابله مي كنند، اما ديديم كه دانشگاه هاي ما چگونه روند ضداستكباري خود را نشان دادند.
صديقي با بيان اين كه «انسان از بعضي حركت هايي كه در اين روز انجام شد دلش مي سوزد» خاطرنشان كرد: برخي جوانان ما امروز فريب مي خورند و گرفتار احساسات مي شوند ولي به ما برمي گردند؛ چرا كه اينها بچه هاي ما هستند و دچار احساسات آني شده اند. وي ادامه داد: اين عظمت، اتحاد، صلابت و اين آهنگ حسيني و استمرار حركت حضرت امام (ره) و شهدا اين جوانان را تحت تأثير قرار مي دهد.
وي افزود: علي رغم همه اين احساسات و جوشش ها چرا بايد كار به جايي برسد كه به عكس امام راحل جسارت و به مقدسات ما توهين شود.
وي همچنين در خطبه اول نمازجمعه اين هفته تهران با بيان اين كه «لذايذ ظاهري و زرق و برق دنيا دل نوع ما را مي برد و ظاهرش لذت و شهرت و قدرت است، اما اگر چشم برزخي داشته باشيم و بتوانيم باطن آنها را ببينيم به جهنمي و آتشي بودن آن پي خواهيم برد» افزود: باطن برخي گناهان طبق روايت پيامبر و اهل بيت(ع) بازگو مي شود، چنانچه حسد آن گونه كه آتش چوب خشك را مي خورد ايمان را از بين مي برد.
خطيب نمازجمعه تهران افزود: خداوند در بحث غيبت دستور داده كه بدگويي يكديگر را نكنيد و پشت سر خدمتگزاران، اقوام، مومنين، متدينين، نمازگزاران، اهل ولي و محبين اهل بيت عصمت و طهارت عيب درست نكنيد و به شايعه پراكني نپردازيد. اگر عيبي هم سراغ داريد حق نداريد آن را بازگو كنيد.
وي گفت: اين به خاطر حفظ، انسجام و وحدت جامعه و باروري شجره پربركت اعتماد عمومي است؛ چرا كه هر كس از جمع شما مخدوش و معيوب مي شود در واقع عضوي از خودتان خراب خواهد شد و شما بدين گونه اعضاي تان را يكي پس از ديگري از دست مي دهيد؛ بنابراين بايد اعضاي خود را حفظ كنيد و بدانيد اعضاي اين پيكر افراد جامعه هستند.
وي خطاب به ملت ايران با تأكيد بر اين كه «اعضاي خود را به فساد متهم نكنيد و اگر گير و دردي است رفع كنيد» گفت: چرا عيب خود را به ديگران مي گوييد و خود را ضعيف مي كنيد؟ چرا دشمن را نسبت به خودتان جري مي كنيد؟
صديقي با بيان اين كه «چنين ناهنجاري هاي رفتاري جهنم است و در راس اين جهنم ها، فتنه قرار دارد» گفت: درمان حرص، حسد، تكبر، عادت هاي بد و دروغگويي، با خداست، ولي ما بايد درمان اين دردها را از خدا بخواهيم. اگر ما دست و پا زديم و سود و گداز نشان داديم خداوند اين معايب را از دل ما برطرف مي كند.
وي با مورد توجه قرار دادن ويژگي هاي بهشتيان، گفت: بهشتي سينه اش پاك است و غلي در دل او نسبت به جامعه ايماني وجود ندارد. در دل او موج محبت نسبت به گويندگان لااله الا الله است. اهل بهشت قلب شان صفا و نه خار دارد و در قلب آنان كينه وجود ندارد.
وي ادامه داد: اثر نداشتن كينه، اخوت است و اثر اخوت نيز اين است كه برادران به يكديگر پشت نمي كنند و از يكديگر قهر نيستند. همچنين بايد دانست كه اين اخوت براي انسان قدرت مي آورد و انسان را كرسي نشين مي كند.
وي با بيان اين كه «سر را به هر كسي نمي دهند» گفت: آقاي بهجت در اين راستا فردي نبود كه در رسانه ها و جرايد ظاهر شود اما گمشده جامعه ما بود. همچنين صلحايي كه گاهي نام شان را مي شنويم و حالات شان براي ما مطرح مي شود، دلبر و گشمده ما هستند و ما دوست داريم حالات آن ها را بشنويم كه اين خود نشان مي دهد صاحب ما در حال آمدن است و اين عطش كه همه مي خواهيم خوب شويم و از بدي ها خسته شده ايم و نمي خواهيم بد باشيم براي ما كافيست.
صديقي با بيان اين كه «بدي آدم را خسته و نااميد مي كند و انرژي و نيروهاي انسان را مي سوزاند» گفت: با توجه به اين كه امروز در ميان جوانان ما عطش چنين خوب بودني وجود دارد، افراد متقلب وقتي چنين بازاري را ديده اند و چنين عطشي را حس كرده اند عرضه هاي بدلي مي دهند و اين امروز از خطرهاي جامعه ماست.
وي با تاكيد بر اين كه «انسان تا زنده است بايد جدول دين را پياده كند و اين جدول را بايد از فقيهان و كارشناسان گرفت» گفت: اگر كسي مي خواهد به «سر» برسد مي تواند اسرار را در نماز، روزه و جهاد پيدا كند.
وي در ادامه انقلاب اسلامي را حضور محض دين عنوان و اظهار كرد: دين منهاي حكومت و ولايت دين منزوي و در حد نماز پراكنده است؛ چرا كه وقتي حكومت اسلامي و ولايت آمد حقيقت دين در اين ولايت تجلي دارد.
خطيب نمازجمعه تهران با اشاره به عمليات مرصاد در جنگ تحميلي نيز گفت: گاهي دشمن و منافقين خيال مي كردند كه صبر مردم ما تمام شده و تا احساس كرد كه ملت ما خسته شده است آن بلوا را در مرصاد برپا كردند اما ديديد كه چه محشري به پا شد.
وي خاطرنشان كرد: در اين جريانات و فتنه ها نيز همين طور بود و دنيا پيوند مردم ما با علي(ع)، اولاد علي(ع)، امام و خلف صالحش را ديد و اصلاً دشمن نتوانسته است چنين مسئله اي را كشف كند. امروز هم آمريكا منتظر است تا صبر ما تمام شود. اين در حالي است كه مردم ما پيمان بسته اند كه تا پاي جان در خدمت دين شان باشند.

 



وزير علوم: شيوه ارتقاي اعضاي هيئت علمي دانشگاه ها اصلاح مي شود

وزير علوم، تحقيقات و فناوري از اصلاح شيوه ارتقاي اعضاي هيئت علمي دانشگاه هاي كشور خبر داد.
كامران دانشجو در گفت وگو با فارس با اشاره به اصلاح شيوه ارتقاء اعضاي هيئت علمي گفت: در نگاه جديد به ارتقاي اعضاي هيئت علمي، بيشتر مقالاتي كه حاصل تحقيقات و پژوهش هاي تقاضا محور و بر مبناي حل يكي از مشكلات حوزه كاربردي باشد مد نظر قرار مي گيرد.
وي با تأكيد بر اين كه شيوه فعلي ارتقاي اعضاي هيئت علمي چندان مأثر در حل مشكلات حوزه كاربردي جامعه نيست، افزود: شيوه فعلي ارتقاي اعضاي هيئت علمي بيشتر روي مقالاتي تنظيم شده است كه شايد با حوزه كاربرد داخلي و حل مسائل و مشكلات صنعت در داخل كشور چندان همسو نباشد و در نتيجه حاصل تحقيقات تبديل به ثروت ملي نمي شود و اين جفاي آشكار به كشور و خود اساتيد است چرا كه دانشگاهيان ما علاقه مند به نظام بوده و مي خواهند در راستاي حل مسائل و مشكلات صنعتي و حوزه كاربرد داخلي تحقيقات و فعاليت پژوهشي كنند.
وزير علوم، تحقيقات و فناوري با تأكيد بر اين كه فاصله بين ظرفيت هاي علمي و نيازهاي بخش صنعت كشور بايد با همكاري بيشتر مراكز علمي و صنعتي برطرف شود، اظهار داشت: استفاده از توانمندي هاي دانشگاه براي رفع نيازهاي صنعت در راستاي توسعه دانش محور است، فاصله اي كه امروزه بين ظرفيت هاي علمي كشور با نيازهاي بخش صنعت ديده مي شود بايد با تعامل و همكاري بيشتر مراكز علمي و صنعتي برطرف شود.

 



ساخت عايق صوتي و حرارتي با گچ و پوسته برنج در مازندران

ساري - خبرنگار كيهان:
يك بانوي مخترع مازندراني توانست با استفاده از گچ و پوست برنج عايق صوتي و حرارتي بسازد.
اين مخترع جوان فريدونكناري كه «آرزو صادق زاده» نام دارد در اين طرح موفق شد در يك تركيب كامپوزيتي از گچ و پوست برنج به عنوان مصالح در ساخت عايق صوت و حرارتي استفاده كند.
وي در مورد اين اختراع اظهار داشت: گچ و پوست برنج علاوه بر ارزاني و در دسترس بودن خاصيت آكوستيكي دارند به گونه اي كه گچ با جذب ارتعاشات و پوست برنج هم بعنوان نقش عايق در جذب صدا و حرارت عمل مي كند.
وي كاهش جرم ساختمان و كاهش آسيب پذيري آن در برابر زلزله را فوايد اين اختراع بيان كرد و افزود: كاهش ضريب انتقال حرارت ساختمان در نتيجه آن صرفه جويي در مصرف انرژي، كاهش هزينه حمل ونقل و پايين آمدن قيمت تمام شده توليد بواسطه ارزاني مصالح و فراواني پوست برنج از مزاياي بكارگيري اين شيوه محسوب مي شود.
اختراع اين جوان فريدونكناري به شماره 51739 در سازمان ثبت اختراعات و مالكيت صنعتي ايران به ثبت رسيد.

 



نماينده رئيس جمهور: مسكن مهر تمام اقشار جامعه را خانه دار مي كند

نماينده ويژه رئيس جمهوري در طرح مسكن مهر گفت: طرح مسكن مهر زمينه خانه دار شدن تمام اقشار جامعه بويژه دهك هاي پايين را فراهم مي كند.
به گزارش ايرنا، «جواد جوهري» شامگاه چهارشنبه در نشست شوراي مسكن استان كرمان با اشاره به اهميت اجراي طرح مسكن مهر در كشور اظهار داشت: شخص رئيس جمهور بر اجراي به موقع اين طرح اصرار دارد و به همين منظور هر هفته يك بار در شوراي مسكن حضور مي يابد و از نزديك مسايل را دنبال مي كند.
وي با بيان اين مطلب كه مسكن جزو نيازهاي ضروري مردم است، گفت: طبق ماده 31 قانون اساسي داشتن مسكن حق همه مردم است و دولت با اجراي طرح مسكن مهر زمينه خانه دار شدن اقشار مختلف جامعه را فراهم كرده است.
وي با اشاره به سياست هاي دولت در بخش مسكن افزود: كاهش تقاضاي كاذب و سوداگري و افزايش عرضه مسكن از يك طرف و راه اندازي سامانه ثبت املاك از سوي ديگر مهمترين سياست هاي دولت در بخش مسكن است.
جوهري با بيان اين مطلب كه به زودي طرح آزمايشي سامانه ثبت املاك و مستغلات در شهرهاي مشهد، شهر پرند، قزوين و منطقه يك تهران آغاز خواهد شد، اظهار داشت: اطلاع دولت از وضعيت املاك و مستغلات، به لحاظ آماري مشخص شدن ميزان دارايي فرد، كاهش زمين خواري و كلاهبرداري از مزاياي اجراي اين طرح است.

 



وزير آموزش و پرورش: سياست هاي دولت در عرصه تعليم و تربيت را فقط از 3 نفر بشنويد

ساري- خبرنگاركيهان:
سياست هاي دولت در حوزه تعليم و تربيت از اين پس توسط رئيس جمهور، معاون اول رئيس جمهور يا وزير آموزش و پرورش اعلام خواهد شد.
دكتر حميدرضا حاجي بابايي وزير آموزش و پرورش با اعلام اين خبر در مازندران افزود: اعلام سياست ها و برنامه هاي آموزش و پرورش از سوي هيچ مقام ديگري سنديت ندارد.
وي از 7 هزار مدرسه در حال ساخت در كشور خبر داد و افزود: طرح احداث 20هزار نمازخانه در مدارس كشور عملياتي خواهد شد.
وي با اشاره به هزينه 300ميليون ريالي ساخت 100متر نمازخانه استاندارد گفت: در صورتيكه نيمي از هزينه ساخت اين نمازخانه ها توسط خيران تامين شود، دولت آن را پس از بهره برداري به نام آنها ثبت مي كند.
وزير آموزش و پرورش گفت: كليه تعهدات دولت به خيران مدرسه ساز در مورد ساخت و تكميل مدارس در سال آينده اجرايي مي شود.
وي با اشاره به اجرايي شدن 60درصد طرح مقاوم سازي مدارس كشور با اعتبار صندوق ذخيره ارزي افزود: اين طرح كه در عرصه قانونگذاري 100ساله كشور سابقه نداشت در برنامه پنجم توسعه نيز پيگيري و عملياتي خواهد شد.
وي از تعهد بي سابقه 733 ميليارد توماني خيران مدرسه ساز كشور در سال جاري خبر داد و افزود: هم اكنون 20هزار خير مدرسه ساز در داخل و خارج كشور در اين راستا سازماندهي شده اند.
وي گفت: ما در مدرسه به دنبال عرضه يك قدرت فرهنگي براي دانش آموزان هستيم.
وزير آموزش و پرورش همچنين از عزم دولت براي مجهز كردن تمام مدارس كشور به امكانات ورزشي خبر داد و افزود: بزودي پس از جمع بندي هماهنگي حاصله با سازمان تربيت بدني سياست هاي اجرايي اين بخش ابلاغ خواهد شد.

 



در سفرهاي استاني اول و دوم هيات دولت انجام شد تصويب 1330 منطقه نمونه گردشگري در كشور

رشت- خبرنگاركيهان:
معاون سرمايه گذاري و طرح هاي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري از تصويب بيش از يك هزارو330 منطقه نمونه گردشگري در كشور در سفرهاي اول و دوم هيات دولت به استانها خبر داد.
فاضلي كه در مراسم افتتاح نخستين نمايشگاه بين المللي گردشگري استان گيلان در رشت سخن مي گفت، ايجاد زمينه هاي لازم براي سفر ارزان قيمت از طريق توسعه و اردوگاههاي اقامتي در نقاط جذاب و ديدني كشور را از جمله رويكردهاي سازمان ميراث فرهنگي دانست و گفت: ايران اسلامي از ظرفيت هاي قابل توجهي براي جذب گردشگر برخوردار است كه در اين راستا بايد ضمن توسعه زيرساخت ها، شرايط لازم براي حضور بيشتر سرمايه گذاران و گردشگران در كشور فراهم شود.
وي ظرفيت گردشگري استان گيلان را بالا دانست و تصريح كرد: اين استان سهم زيادي در پذيرش گردشگران داخلي و خارجي دارد. گفتني است در نمايشگاه بين المللي گيلان، توانمندي هاي گردشگري، صنايع دستي و ميراث فرهنگي اين استان در بيش از 200 غرفه به نمايش گذاشته شده است.

 



آيت الله استادي: نبايد بگذاريم عده اي ولي فقيه را تضعيف كنند

استاد حوزه علميه قم گفت: ما بايد سرمايه ولايت فقيه را كه ادامه كار مرجعيت است با قدرت و قوت حفظ كنيم و نگذاريم عده اي اين عنوان را تضعيف كنند.
به گزارش ايرنا از اصفهان، آيت الله رضا استادي پنجشنبه در دومين همايش بزرگداشت آيت الله سيدابوالحسن مديسه اي مرجع جهان تشيع با بيان اين مطلب افزود: بي مهري به ولايت فقيه به ضرر جامعه اسلامي و مسلمانان است و نبايد بگذاريم عده اي خواسته يا ناخواسته به جايگاه ولايت فقيه در جامعه خدشه اي وارد كنند.
وي گفت: نياز است تا از مرجعيت عامه و از بزرگان و علمايي همچون مرحوم مديسه اي تعريف و تمجيد شود چرا كه معتقديم تعريف از يك عالم به معناي كوتاهي در مورد ديگران نيست.
آيت الله استادي گفت: از افتخارات حوزه هاي علميه اين است كه افرادي مانند مرحوم مديسه اي در اين حوزه ها به تحصيل اشتغال داشتند.
وي تصريح كرد: ارتباط با مرجعيت و ولايت فقيه بايد روز به روز بيشتر شود چرا كه عقب نشيني دشمنان بواسطه همين مرجعيت و وجود ولايت فقيه است.
همايش بزرگداشت آيت الله سيدابوالحسن مديسه اي اصفهاني روزهاي چهارشنبه و پنجشنبه در اصفهان برگزار شد.

 



دارنده نشان ملي ايثار در مهربان به ديار باقي شتافت

مهربان - خبرنگار كيهان:
پدر شهيد حسن فرخي كه در جريان سومين سفر رئيس جمهور به استان آذربايجان شرقي نشان ملي ايثار از دست دكتر احمدي نژاد دريافت كرده بود به ديار باقي شتافت.
تنها فرزند اكبر فرخي در جريان 8 سال دفاع مقدس به شهادت رسيده بود. وي پس از آنكه ايام كوتاهي را در بستر بيماري سپري كرد وفات و در كنار فرزند شهيدش به خاك سپرده شد.

 



تجليل معاون اول رئيس جمهور از 31خير مدرسه ساز

ساري- خبرنگاركيهان:
با حضور معاون اول رئيس جمهور از 31 خير برتر عرصه مدرسه سازي در كشور تجليل شد.
محمدرضا رحيمي با شركت در يازدهمين همايش خيران مدرسه ساز كشور در مجتمع رفاهي صنعت نفت مازندران در محمودآباد لوح سپاس رئيس جمهور را به چهره هاي برتر اين همايش ملي اهدا كرد.
وي در سخناني از خيران مدرسه ساز بعنوان دولت ايثار ياد كرد و افزود: نهضت مدرسه سازي در ايران اسلامي به الگوي مناسبي براي جهانيان در اين عرصه تبديل شده است.
وي مشي خيران مدرسه ساز را در ياري رساني به دولت ستودني خواند و افزود: سهم دولت در كمك به مدارس خيرساز كشور افزايش خواهد يافت.
معاون اول رئيس جمهور اقدام ارزنده خيران مدرسه ساز را جهاد با مال كه مقدس ترين نوع جهاد است توصيف و خاطرنشان كرد: خيران مدرسه ساز راه را براي اعتلاي تعليم و تربيت و دستيابي فرزندان ايران اسلامي به قله هاي معرفت هموار مي كنند.
وي با اشاره به نگاه ويژه دولت و شخص رئيس جمهور به اقدام ارزنده خيران مدرسه ساز گفت: دولت دهم براي به ثمر رسيدن اهداف و طرح هاي خيران مدرسه ساز عزم قاطع دارد.
رحيمي همچنين با گراميداشت نام و ياد خيران مرحوم اعتلاي حركت هاي سازمان يافته خيران مدرسه ساز كشور را در ياري رساني به دولت خواستار شد.
معاون اول رئيس جمهور همچنين در سفر يكروزه به مازندران بزرگراه ساحلي امام علي«ع» را در شهرستان نور كلنگ زني كرد.
اين پروژه كه با هدف كاهش بار ترافيكي طراحي شد ابتداي كمربندي نور را تا پليس راه اين شهرستان متصل مي كند.
به گفته مسئولان راه و ترابري براي اين پروژه 550 ميليارد ريال اعتبار اختصاص يافته است.

 



وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات: هزينه اينترنت كاهش مي يابد

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با بيان اينكه بيش از يك هزار ميليارد تومان طرح مخابراتي تا پايان امسال در شهرهاي مختلف كشور بهره برداري مي شود از كاهش قيمت اينترنت خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از اراك، «رضا تقي پور» در حاشيه افتتاح 70 طرح مخابراتي در استان مركزي در جمع خبرنگاران اظهار داشت؛ با بهره برداري از اين طرح ها زيرساخت هاي توسعه اقتصادي كشور فراهم مي شود.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با بيان اينكه قيمت تمام شده اينترنت در كشور تابع هزينه هاي انتقال اين فناوري به كشور است، تصريح كرد: تلاش داريم با استفاده از روش هاي جديد قيمت انتقال اينترنت به كشور را كاهش دهيم.
وي افزود: به دليل انتقال اينترنت به طرق سنتي به كشور فيبرهاي نوري انتقال دهنده اينترنت به ايران از چند كشور مختلف به كشور وارد مي شود كه در هر مسير اجاره اي بابت انتقال اين فيبرها به اين كشور پرداخت مي شود كه اين موضوع سبب شده هزينه انتقال اينترنت به داخل ايران افزايش يابد كه كارشناسان شركت مخابرات ايران تلاش دارند با استفاده از روش هاي جديد و كاهش هزينه هاي انتقال اينترنت، هزينه اين فناوري نوين را در كشور كاهش دهند.
تقي پور گفت: هزينه اينترنت كشور هم اينك در نقطه سر به سري قرار دارد و شركت مخابرات ايران در اين ارتباط درآمدي كسب نمي كند، ولي بايد قيمت اين محصول براي كاربران اينترنت در كشور كاهش يابد.

 



استاندار آذربايجان غربي از مذاكرات سازنده با مسئولان وان تركيه خبرداد

اروميه - خبرنگار كيهان:
استاندار آذربايجان غربي در پايان سفر دو روزه خود به استان وان تركيه مذاكرات بامسئولان اين استان را بسيار فشرده، جدي و سازنده دانست.
جلال زاده گفت: در اين همايش واليان 5 استان وان، آغري، ايغدير، قارص و حكاري تركيه حضور داشتند و تلاش شد در دور جديد مناسبات استان هاي مرزي ايران و تركيه بيشتر بتوانيم از ظرفيت هاي استان هاي همجوار بهره مند شويم.
جلال زاده با اشاره به امضاي تفاهم نامه همكاري با استاندار وان تركيه افزود: اين تفاهم نامه درخصوص مسايل گمركي، تجاري، گردشگري، مطالعات زيست محيطي، حمل و نقل، علمي و آموزشي بود كه اميدواريم اين تفاهم نامه عملياتي شود.
استاندار آذربايجان غربي با اشاره به اينكه سياست اصولي رئيس جمهور كشورمان نزديكي استان هاي مرزي با يكديگر و به اصطلاح متصل كردن به هم است، گفت: استان آذربايجان غربي نيز با جديت اين اولويت و سياست كاري كلان كشور را در گسترش روابط با كشورهاي همجوار ادامه مي دهد.
جلال زاده افزود در صورت بهره گيري لازم از ظرفيت هاي موجود در همكاري با كشورهاي همجوار و ايجاد روابط گرم و صميمي، دشمنان نمي توانند در ميان ما فاصله ايجاد كنند.

 



اخبار ادبي و هنري

نمايش گسترده يك فيلم ضدايراني در فرانسه
يك فيلم ضد ايراني با حمايت دولت فرانسه به طور گسترده اي در اين كشور اكران عمومي مي شود.
فيلم ضعيف و مبتذل «كسي از گربه هاي ايراني خبر ندارد» به كارگرداني بهمن قبادي كه پيش از اين نيز در جشنواره هاي وابسته به دولت هاي غربي نمايش داده و تقدير شده بود به زودي در 80 سينماي فرانسه اكران مي شود تا نشان دهد كه هنر و به خصوص سينما در غرب تا چه حد مورد استفاده ابزاري دولت هاي استعماري قرار مي گيرد.
فرانسه در حالي اين فيلم ضد ايراني را به شكل گسترده نمايش مي دهد كه به بسياري از هنرمندان در آن كشور كه قصد توليد اثر هنري با مضامين صلح طلبانه و ضد استعماري دارند، اجازه فعاليت آزاد داده نمي شود. از جمله اين كه «ديو دونه» كمدين مطرح فرانسوي به خاطر خلق آثار ضدصهيونيستي در فرانسه ممنوع از كار شده و براي ساخت فيلمي با موضوع ضدنژادپرستي نيز به او مجوز داده نمي شود.
انتشار اولين دايره المعارف صنايع دستي ايران
توسط جانباز 07 درصد
اولين دايره المعارف عمومي رشته هاي صنايع دستي ايران توسط يك جانباز 07 درصد جنگ تحميلي منتشر شد.
به گزارش فاش نيوز، «غلامحسين براتعلي» جانباز قطع نخاعي بستري در آسايشگاه حضرت امام خميني(ره) با بهره گيري از گروهي از افراد متخصص و با تلاش و پي گيري زياد اين مهم را به انجام رسانده و آن را تقديم مردم فرهنگ دوست كشورمان و همچنين دوستداران فرهنگ و هنر ايراني در جهان كرده است.
آغاز جشنواره تئاتر بسيج
هفتمين جشنواره تئاتر بسيج استان تهران با عنوان «ميلاد سبز» ديروز (جمعه) با اجراي چهار نمايش از سه ناحيه مقاومت بسيج قدس، مقداد و مالك اشتر آغاز شد.
در اولين روز اين جشنواره نمايش هاي «غروب در ديار غريب»، «ماه مهر از سال 06»، «تكرار» و «ما اكبر ليلازاديم» در مجموعه فرهنگي هنري اسوه به روي صحنه رفت.نمايش هاي «فتنه فراگير»، «تا قمري نمرده است»، « يك شاخه گل» و «زائر» نيز امروز (شنبه) و در دومين روز از هفتمين جشنواره تئاتر بسيج استان تهران بزرگ به روي صحنه مي روند.
اين رويداد فرهنگي هنري به همت سازمان بسيج هنرمندان تهران بزرگ، بنياد فرهنگي روايت فتح و معاونت فرهنگي اجتماعي سپاه محمدرسول الله(ص) تهران بزرگ با موضوع اصلاح الگوي مصرف از 02 تا 42 آذر ماه برگزار مي شود.
دلائل جالب شكست يك فيلم فارسي از زبان تهيه كننده آن
فيلم «آقاي هفت رنگ» از تازه ترين فيلم هاي عوام پسند يا به عبارت بهتر يك فيلم فارسي است كه در جذب مخاطب با شكستي سنگين روبرو شده است.
نكته قابل توجه اين است كه تهيه كننده اين فيلم تجاري دلائل جالبي را درباره شكست فيلمش بر شمرده و چند علت مثل پخش «دلنوازان» و ديگر سريال هاي پرمخاطب تلويزيوني و يا عوامل مختلف محيطي مثل شيوع آنفلوآنزاي نوع «آ» را عامل بي مخاطب ماندن اين فيلم دانسته است.
كرامتي: در دوران كودكي «كيهان بچه ها» مي خواندم
مهتاب كرامتي، بازيگر سينما گفت: در دوران كودكي كيهان بچه ها مي خواندم.وي با حضور در نهمين جشنواره مطبوعات كودك و نوجوان خطاب به ناشران كتاب كودك و نوجوان گفت: اگر براي بهبود كيفيت مطبوعات كودك و نوجوان و در نتيجه بهبود شرايط كودكان، كاري از عهده من برآيد؛ اعلام آمادگي مي كنم.
گفتني است، نهمين جشنواره مطبوعات كودك و نوجوان از روز 61 آذر در مركز آفرينش هاي فرهنگي و هنري كانون واقع در خيابان حجاب آغاز شده است و تا روز 02 آذر ادامه مي يابد.
پرونده انتخابات در شماره جديد راه
چهل و سومين شماره نشريه فرهنگي- تحليلي راه منتشر شد.«جدال جمهوري با زنگيان كافوري» سرمقاله اين شماره راه، به قلم وحيد جليلي درباره وقايع پس از انتخابات رياست جمهوري، و مطالبي با موضوعات بومي سازي علوم انساني، پرونده انتخابات و... در اين شماره از راه آمده است.
وزير ارشاد: فرهنگ ايراني مبتني بر صلح و عدالت است
«سيدمحمد حسيني» وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در مراسم اجراي سمفوني بزرگ «صلح و عدالت» كه چهارشنبه در تالار وحدت تهران برگزار شد؛ گفت: فرهنگ ايراني از ديرباز فرهنگ صلح، آرامش و عدالت بوده است.به گزارش ايرنا، در اين مراسم كه با حضور جمعي از هنرمندان و ميهمانان داخلي و خارجي و به همت و ابتكار مجمع جهاني صلح اسلامي و موسسه فرهنگي اكو برگزار شد، وزير ارشاد گفت: اميدواريم با ابزار سينما، موسيقي و رسانه بتوانيم براي معرفي فرهنگ ايراني و خنثي كردن تبليغات منفي عليه كشور گسترده تر عمل كنيم.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14