(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 22 آذر 1388- شماره 19533
 

حديث دشت عشق
يزداني خرم با گلايه از مديران قبلي سازمان تربيت بدني: كشتي سالي 7 ميليارد تومان مي خواهد
اخبار كوتاه از فوتبال
آغاز دور برگشت رقابت هاي ليگ برتر بسكتبال
پولادگر پس از ابقا در رياست فدراسيون تكواندو: كار سختي پيش رو داريم
توقف صنعت نفت در مشهد فاصله شهرداري تبريز با مدعيان به پنج امتياز رسيد
خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

به ياد شهيد «ذبيح الله اكبري»
مثل سيمرغ از اينجا سفري بود مرا
شهيد «ذبيح الله اكبري» پنجمين فرزند غلام حسين و فاطمه در اولين روز زمستان سال 47 در كاخك از توابع شهرستان گناباد پا به عرصه گيتي نهاد.
در سن 7 سالگي وارد مدرسه بنت الهدي كاخك شد و پس از دوران ابتدايي وارد مدرسه راهنمايي گرديد و مدرك سيكل خود را اخذ نمود. وي به دليل مشكلات اقتصادي خانواده از ادامأ تحصيل باز ماند و با ترك تحصيل، براي انجام كار عازم تهران شد.
نماز شبش ترك نمي شد. در مواقع بروز مشكل به حضرت ابوالفضل(ع) متوسل مي شد.
نسبت به حق الناس، حلال و حرام بسيار حساس و مقيد بود. همواره مي گفت: «جبهه ها را خالي نگذاريد، مسجدها را پر كنيد.» در تمام مراسم اجتماعي و مذهبي شركت مي نمود. برادران و خواهران ديني خود را همواره به پيروي از ولايت فقيه و به خواندن زيارت عاشورا و دعاي توسل فرامي خواند. در راهپيمايي هاي دوران انقلاب حضور پيدا مي كرد.
با تهاجم عراق به ايران اسلامي با ثبت نام در سپاه در سن 16سالگي به عنوان غواص و تك تيرانداز در خط مقدم مشغول به خدمت و انجام وظيفه شد.
سرانجام در عمليات كربلاي5 در منطقه شلمچه براثر جراحات ناشي از تير مستقيم دشمن در دي ماه سال 65 شربت شهادت را نوشيد و جاودانه شد. پيكر پاكش پس از هشت سال دوري از وطن بر روي شانه هاي مردم شهيدپرور كاخك تشييع و در زادگاهش به خاك سپرده شد.

 



يزداني خرم با گلايه از مديران قبلي سازمان تربيت بدني: كشتي سالي 7 ميليارد تومان مي خواهد

رئيس فدراسيون كشتي با بيان اينكه مديران قبلي سازمان تربيت بدني با اين فدراسيون نامهرباني كردند گفت: فدراسيون كشتي براي پيشبرد برنامه هاي خود به شش تا هفت ميليارد تومان بودجه ساليانه نياز دارد كه خوشبختانه در دوره جديد قول هاي مساعدي داده شده است.
محمدرضا يزداني خرم با بيان اين مطلب افزود: براي موفقيت كشتي در رقابتهاي المپيك نياز است كه در هر ماه حدود 40 نفر از كشتي گيران جوان و نوجوانان اردوهاي 10 تا 15 روزه اي را برگزار كنند كه اين امر نيازمند بودجه مناسب و امكانات حرفه اي است.
وي ادامه داد: اين اردوها براي پيشرفت كشتي بايد در تمامي رده هاي سني و در هر دو رشته آزاد و فرنگي برگزار شود بنابراين با توجه به هزينه هايي كه هر نفر بصورت روزانه دراردوها دارد و حقوق روزانه اي كه مربيان و كشتي گيران در تمامي رده هاي سني دريافت مي كنند و شركت در تورنمنت هاي مختلف بين المللي فدراسيون كشتي نيازمند بودجه ساليانه حدود شش تا هفت ميليارد تومان است.
يزداني خرم با بيان اينكه كشتي راه خود را پيدا كرده است و موفقيت در رقابتهاي جهاني دانمارك آغاز حركت تازه كشتي ايران است تصريح كرد: مشكل ديگر كمبود اردوگاههاي اختصاصي براي برپايي اردوهاي تيمهاي ملي است كه باعث ايجاد تداخل در برنامه تيمهاي ملي مي شود كه اميدوارم با توجه به قولهاي مساعد رياست سازمان تربيت بدني شاهد احداث اين اردوگاه ها در چند نقطه كشور باشيم.
وي اظهار داشت: عليرغم اينكه در چند ماه پاياني حضور مديران قبلي سازمان ورزش نامهرباني ها با كشتي شد و بودجه در اختيار ما قرار نگرفت اما خوشبختانه ما از پس مشكلات برآمديم و در مدت حضور دكتر سعيدلو سازمان تربيت بدني از نظر بودجه در حد توان به فدراسيون كشتي كمك شده است.
يزداني خرم در مورد ديدارهاي اخير خود با برخي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: مجلس مي تواند با تصويب قانونهايي در مباحث مختلف ورزش سازمان تربيت بدني و فدراسيونهاي ورزشي را كمك كند.
وي ادامه داد: يكي از اين مباحث بحث قانونمند كردن ايجاد شغل براي مدال آوران و افتخارآفرينان ورزشي است كه مانند گذشته اين قهرمانان در بخشهاي مختلف لشكري و كشوري به كار گرفته شود كه اين نيازمند مصوبه مجلس و حمايت دولت است.
يزداني خرم تاكيد كرد: مورد ديگر قانونمند كردن اهداي جوايز به قهرمانان در رقابتهاي مختلف قاره اي، جهاني و المپيك است. يك قهرمان كه مي خواهد براي مسابقات پيش روي خود آماده شود با انگيزه دوچندان و برنامه ريزي مناسب براي اين رقابت و ديگر مسابقات پيش رو آماده شود.
وي افزود: از طرف ديگر ورزشكاران در كليه رشته هاي ورزشي بايد داراي بيمه باشند تا در هر لحظه كه دچار مشكلي شدند بتوانند حتي در شهرستانهاي خود و خارج از اردوها از امكانات آن براي خود و خانواده شان استفاده كنند كه فدراسيون كشتي در اين زمينه قدمهايي را برداشته است.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

حضور ايران در تورنمنت قطر قطعي شد
افشين قطبي سرمربي تيم ملي فوتبال ايران از حضور قطعي ايران در تورنمنت قطر خبر داد و گفت: اين تورنمنت با حضور تيم هاي ايران، قطر، كره شمالي و مالي از ششم تا دوازدهم دي ماه در شهر دوحه قطر برگزار خواهد شد. وي صبح ديروز پس از پايان نشست كميته فني فدراسيون فوتبال در پاسخ به اين سؤال مبني بر اينكه سپاهان اعلام كرده در روزهاي غير از فيفا بازيكني به تيم ملي نمي دهد گفت: من صحبتي در اين مورد ندارم. قطبي در پاسخ به اين سؤال كه ياوري گفته به سرمربي تيم ملي توصيه كرده ايم تعداد بازيكن كمتري به تيم ملي دعوت كند، گفت: در اردوي قبلي در 12 روز 4 بازي داشتيم كه دو بازي در فيفا ديت بود. نمي دانستم چند تا از لژيونرها مي توانند به ما اضافه شوند ضمن اينكه احتمال مصدوميت هم وجود داشت به همين خاطر 30 بازيكن را دعوت كرديم اما من هم با نظر ياوري موافقم. بايد بين 23 تا 27 بازيكن دعوت شود.
نكونام: قراردادم را با اوساسونا تمديد مي كنم
ستاره ايراني تيم فوتبال اوساسونا اسپانيا از اراده جدي براي تمديد قراردادش خبر داد و گفت: مي خواهم جزء بهترين بازيكنان تاريخ اوساسونا باشم. جواد نكونام مهره كليدي اين تيم پرهوادار اسپانيايي در نشست خبري ويژه خود خطاب به خبرنگاران اسپانيايي گفت: بدون هيچ ترديدي قراردادم را با اوساسونا تمديد مي كنم و در فصل تابستان پس از استراحتي كوتاه براي اين مهم اقدام خواهم كرد. نكونام افزود: از حضورم در اوساسونا بسيار خوشحالم و احساس بسيار خوبي نسبت به شرايط محيطي خود دارم.
دومين گلزن فصل اوساسونا افزود: در پامپلونا مي مانم و دوست دارم به درخشش خود در اين منطقه و در اين تيم بزرگ و قديمي ادامه بدهم. مردم مرا مي خواهند و من نيز به درخواست آنها پاسخي مناسب خواهم داد. نكونام در مورد باشگاه اوساسونا گفت: اين باشگاه نسبت به من لطف زيادي داشته و هرگز به آن خيانت نمي كنم. مي كوشم هر روز بهتر از روز قبل باشم و به يكي از بهترين بازيكنان تاريخ فوتبال باشگاه اوساسونا تبديل شوم.
نكونام در مورد كاماچو و رابطه اش با او گفت: هرگاه بد بازي كرده ام مربي مرا بيرون كشيده و يا به من ميدان نداده است. كاماچو فاميل من نيست و به عنوان مربي هر كار كه كرده از ديد من منطقي و قابل احترام بوده است.
احمدزاده: حضورم در ملوان منتفي است
سرمربي مستعفي تيم فوتبال ملوان بندرانزلي با بيان اينكه علاقه زيادي به اين تيم دارد، اعلام كرد كه حضورش در اين تيم منتفي است و ديگر تحت هيچ شرايطي به ملوان بازنخواهد گشت. محمد احمدزاده افزود: استعفاي كتبي خود را اواخر هفته گذشته به مديرعامل باشگاه ملوان ارائه كردم تا شايعه بازگشتم به اين تيم خاتمه يابد. وي در مورد دلايل استعفاي خود از تيم فوتبال ملوان اظهار داشت: شرايط براي ادامه همكاري ام در باشگاه مهيا نبود به همين علت تصميم گرفتم از هدايت اين تيم صرف نظر كنم. احمدزاده درباره اختلاف خود با مديرعامل باشگاه ملوان اظهارنظري نكرد و گفت: در حال حاضر تيم نيازمند آرامش است تا بتواند نتايج قابل قبولي را در ليگ برتر كسب كند.
عابديان از تيم استيل آذين كنار گذاشته شد
با تصميم مسئولان باشگاه رضا عابديان به دليل غيبت هاي غيرموجه از تيم فوتبال اين باشگاه كنار گذاشته شد. بنا براعلام باشگاه استيل آذين رضا عابديان مربي و سرپرست تيم فوتبال اين تيم كه با اجازه از مهريزي مدير عامل باشگاه تنها به مدت 5 روز به مرخصي رفته بود، بدون هيچگونه اطلاعي ظرف 22 روز گذشته مسئولان باشگاه را در انتظار گذاشت. اين موضوع باعث شد تا مسئولان باشگاه استيل آذين كه به دليل نبودن دستيار بر روي نيمكت دچار مشكلاتي شوند صبح ديروز طي نامه اي به فدراسيون فوتبال قرارداد عابديان را فسخ تا او رسما از تيم فوتبال استيل آذين كنار گذاشته شود.
صعود تيم جوانان به عنوان تيم دوم
تيم جوانان كشورمان با توقف در ديدار برابر ازبكستان به عنوان تيم دوم گروه D پيكارهاي انتخابي مسابقات فوتبال قهرماني زير 19 سال آسيا به مرحله نهايي اين رقابت ها صعود كرد. تيم هاي جوانان ايران و ازبكستان از ساعت 14:30 ديروز (شنبه) در ورزشگاه تختي شهر تهران برگزار كننده آخرين ديدار از گروه D پيكارهاي انتخابي مسابقات فوتبال قهرماني جوانان آسيا بودند، ديداري كه در پايان به نتيجه تساوي يك بريك انجاميد. در اين بازي ابتدا تيم ازبكستان با گل دقيقه 11 ساردور رشيداف از ميزبان خود پيش افتاد و با گل دقيقه 70 ايمان شيرازي كار به تساوي كشيده شد. با اين نتيجه تيم فوتبال جوانان ازبكستان با 4 امتياز و تفاضل گل 5+ به عنوان صدرنشين گروه D به مسابقات فوتبال قهرماني زير 19 سال آسيا صعود كرد و تيم كشورمان با همين تعداد امتياز و تفاضل گل 4+ به عنوان تيم دوم اين گروه جواز حضور در پيكارهاي آسيايي را به دست آورد. در اين گروه پاكستان با دوشكست و بدون امتياز فرصت حضور در مسابقات فوتبال قهرماني زير 19 سال آسيا را از دست داد.

 



آغاز دور برگشت رقابت هاي ليگ برتر بسكتبال

مرحله برگشت بيست ويكمين دوره رقابت هاي بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور از امروز با انجام 5 بازي آغاز خواهد شد.
در اين هفته از مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور تيم هاي مهرام، ذوب آهن، صبامهر و پتروشيمي كه در پايان دور ديدارهاي رفت رده هاي اول تا چهارم را به خود اختصاص داده بودند در ديدار خارج از خانه مقابل حريفان خود به ميدان مي روند.
مهرامي ها براي آنكه قهرماني خود را تثبيت كنند كار سختي نخواهند داشت چرا كه حريف آنها تيمي است كه تنها يك ديدار از دور رفت را با پيروزي تمام كرد. البته ديگر رقيبان مهرام هم كار سختي نسبت به اين تيم ندارند. ذوب آهن بايد در كاشان به مصاف تيمي برود كه مقابل تمام مدعيان بزرگي كرد، هرچند كه موفق به كسب پيروزي نشد. مهران شاهين طبع كه در آستانه نيم فصل دوم مسابقات با مشكل آسيب ديدگي «پريست» بازيكن خارجي خود مواجه شده است حداقل امروز از غيبت احتمالي اين بازيكن نگراني زيادي نخواهد داشت چرا كه بايد شاگردان خود را براي ديدار با شهركردي ها روانه ميدان كند.
همچنين پتروشيمي بندر امام كه آخرين برد نيم فصل اول را با كمترين اختلاف امتياز به دست آورد، امروز بايد در تالار بسكتبال آزادي به مصاف تيمي برود كه آخرين ديدار خود را واگذار كرده بود.
جدول رده بندي رقابت هاي بسكتبال ليگ برتر: 1- مهرام تهران (18 امتياز)، 2- ذوب آهن اصفهان (17 امتياز)، 3- صبامهر قزوين (15 امتياز) و ...

 



پولادگر پس از ابقا در رياست فدراسيون تكواندو: كار سختي پيش رو داريم

سيدمحمد پولادگر در سمت رياست فدراسيون تكواندو ابقا شد.
مجمع انتخابات رياست فدراسيون تكواندو صبح ديروز به رياست حميد سجادي، رئيس مركز توسعه ورزش قهرماني سازمان تربيت بدني در محل آكادمي ملي المپيك برگزار شد كه در پايان سيدمحمد پولادگر براي چهار سال ديگر به عنوان رئيس فدراسيون تكواندو انتخاب شد.
پولادگر در اين مجمع از تعداد 45 راي ماخوذه عضو مجمع با 39 راي به عنوان رئيس انتخاب شد. جمشيد محمدي سهرابي ديگر كانديداي رياست سه راي كسب كرد، دو راي هم سفيد بود و يك راي هم به اشتباه به عباسي داده شد، كه انصراف داده بود.
غلامرضا ابراهيمي دبير فدراسيون تكواندو به نفع پولادگر انصراف داد. سيدحسين عباسي، لقمان كشاورز و غلامرضا كشتكار هم ديگر كانديداهايي بودند كه انصراف دادند.
در اين مجمع بهرام افشارزاده دبيركل كميته ملي المپيك، محمدحسن عالمي رئيس دفتر امور مشترك فدراسيون هاي ورزشي و مهدي طالب پور مدير كل تربيت بدني وزارت علوم حضور داشتند.
سيدمحمد پولادگر پس از انتخابش به عنوان رئيس فدراسيون تكواندو با بيان اينكه كار سختي پيش رو دارم گفت: موانع بزرگي جلوي راه ماست. پذيرش مسئوليت رياست فدراسيون دل شير مي خواست اما، با نظري كه اعضاي مجمع داشتند، وارد شدم و اميدوارم با كمك آنها جايگاه تكواندو ايران را ارتقا دهيم.
معرفي كادر اجرايي
گفتني است: ديروز از سوي محمد پولادگر، اعضاي كادر اجرايي فدراسيون تكواند براي چهار سال آينده معرفي شدند كه در اين بين غلامحسن ذوالقدر به عنوان دبير فدراسيون انتخاب شد. بر اين اساس غلامرضا ابراهيمي، دبير پيشين فدراسيون تكواندو به عنوان نايب رئيس جديد اين فدراسيون انتخاب شد.
غلامحسن ذوالقدر، مدير فني تيم هاي ملي تكواندو نيز با حكم پولادگر به بدنه اجرايي فدراسيون اضافه شد و حكم دبيري دريافت كرد. پولادگر از هادي ساعي نيز در كادر فدراسيون استفاده كرد و به او نيز حكم خبره ورزشي داد.
اردشير پورباقري نيز در دوره جديد فعاليت فدراسيون تكواندو به عنوان خزانه دار در خدمت اين فدراسيون خواهد بود.
همچنين امير ياراحمدي نيز به عنوان بازرس سازمان تربيت بدني در فدراسيون تكواندو انتخاب شد.

 



توقف صنعت نفت در مشهد فاصله شهرداري تبريز با مدعيان به پنج امتياز رسيد

تيم فوتبال شهرداري تبريز با برتري مقابل كاوه اختلاف امتياز خود با تيم دوم جدول رده بندي گروه اول مسابقات ليگ دسته اول را به پنج امتياز رساند.
هفته نهم مسابقات فوتبال ليگ دسته اول باشگاه هاي كشور ديروز (شنبه) با برگزاري شش ديدار از گروه اول پيگيري شد كه طي آن تيم هاي شهرداري تبريز، تربيت يزد، شموشك نوشهر و پيام مخابرات شيراز مقابل حريفان خود به برتري رسيدند و دو بازي نيز با نتيجه تساوي به اتمام رسيد.
در حساس ترين ديدار ديروز تيم هاي پيام مشهد و صنعت نفت آبادان در ورزشگاه تختي شهر مشهد مقابل هم صف آرايي كردند كه جدال آنها در پايان به نتيجه تساوي يك بريك انجاميد. توقف در خانه پيام براي آباداني ها گران تمام شد و اختلاف اين تيم با شهرداري تبريز، صدرنشين جدول رده بندي را به پنج امتياز رساند. اين هفته شهرداري تبريز در ديدار مقابل شهرك با نتيجه 2 بريك به برتري رسيد و با رسيدن به امتياز 23 جايگاه خود در صدر جدول رده بندي گروه اول مسابقات ليگ دسته اول را استحكام بخشد.
نتايج ديدارهاي ديروز مسابقات فوتبال ليگ دسته اول باشگاه هاي كشور به شرح زير است:
¤ كاوه تهران يك - شهرداري تبريز 2
گل : علي ابوالفتحي (79) براي كاوه - محسن گياهي (56) و عبدالله شاه حسيني (86) براي شهرداري
¤ تربيت يزد يك - داماش لرستان صفر
گل: ميثم خداشناس (47)
¤ پيام مشهد يك - صنعت نفت آبادان يك
گل : روح الله سلطاني (52) براي پيام و لئون پاچاجيان (41) براي صنعت نفت
¤ اتكا گلستان صفر - شموشك نوشهر 2
گل: سعيد لطيفي (11) و علي حداد (25)
¤ سپاهان نوين اصفهان يك - ايرانجوان بوشهر يك
گل : مصطفي شجاعي (37) براي سپاهان نوين و مجتبي زراعتي (41 - پنالتي) براي ايرانجوان
¤ پيام مخابرات فارس يك - شهرداري بندرعباس صفر
گل: وحيد رضايي (48- پنالتي)
¤ مس رفسنجان - شاهين اهواز
- اين بازي به خاطر تعليق فعاليت هاي باشگاه شاهين اهواز برگزار نشد.
- جدول رده بندي گروه اول: 1- شهرداري تبريز 23 امتياز ،2- صنعت نفت آبادان 18 امتياز،3- تربيت يزد 16 امتياز (يك بازي كمتر)،4- اتكا گرگان 15 امتياز (يك بازي كمتر)و...

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14