(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 22 آذر 1388- شماره 19533
 

300 هزار متقاضي در انتظار معافيت فرزند چهارم
با حضور وزراي آموزش و پرورش و علوم زنگ پژوهش نواخته شد
دادگاه محسن صفايي فراهاني برگزار شد
معاون محيط زيست انساني سازمان محيط زيست: آلودگي هواي تهران به حد استاندارد نرسيده است
آغاز طرح زمستاني امداد و نجات جاده اي هلال احمر
فرمانده انتظامي تهران بزرگ خبر داد سازماندهي «همياران محرم» در هيئت هاي عزاداري
صبح دوشنبه آسمان ايران شهاب باران مي شود
تجهيز 1000 تخت «آي سي يو» براي مبتلايان به آنفلوآنزاي نوع آ
دستگيري 60 نفر از عوامل سايت هاي مستهجن
در شهركرد شهردار سابق زمين مردم را به آشنايان خود داد
توضيحات دادستان درباره مرگ خريدار سهام مخابرات
توفان جزيره قشم را درنورديد
هشدار وزارت جهاد كشاورزي در مورد يك سم تقلبي
استخدام جاسوسان فارسي زبان در اسرائيل
سرنوشت هيتلر



300 هزار متقاضي در انتظار معافيت فرزند چهارم

رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا از صدور كارت معافيت همه واجدان شرايط معافيت فرزند چهارم خانواده اي كه 3 فرزند آنان خدمت كرده، تا پايان امسال خبر داد.
به گزارش اداره اجتماعي سازمان وظيفه عمومي ناجا، سردار «محمد جواد زاده كمند» با اعلام اين خبر گفت: تاكنون 300 هزار نفر متقاضي معافيت فرزند چهارم از سراسر كشور، مدارك خود را براي دريافت كارت معافيت به رده هاي وظيفه عمومي ارسال كرده اند.
وي افزود: از مجموع 300 هزار پرونده 50 هزار پرونده مربوط به سربازان در حال خدمت بوده كه رسيدگي به درخواست آنان در اولويت قرار گرفته و كار بررسي و تاييد مدارك به اتمام رسيده و در مرحله صدور كارت پايان خدمت مي باشد.
زاده كمند يادآور شد: 250 هزار نفر ديگر افراد واجد شرايط اين معافيت، از هفته آينده در سراسر كشور به تدريج فراخواني مي شوند و پس از بررسي مدارك و تكميل پرونده، كارت معافيت آنها صادر مي شود.
وي تصريح كرد: كارت معافيت همه واجدان شرايط معافيت فرزند چهارم تا پايان سال جاري صادر خواهد شد.
رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا با اشاره به دقت نظر كارشناسان اين سازمان در بررسي و كنترل مدارك متقاضيان اين معافيت، اعلام كرد: در جريان كنترل هاي صورت گرفته، 2700 فقره كارت پايان خدمت مخدوش كه تعدادي از آنها جعلي مي باشد، شناسايي شده و اقدامات قانوني در اين ارتباط انجام گرفته است.
رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا با اشاره به موضوع بخشودگي اضافه خدمت اوليه سربازان گفت: در سالهاي گذشته با تصويب ستاد كل نيروهاي مسلح، اضافه خدمت سربازان در شرايط خاصي مورد بخشودگي قرار مي گرفته است اما نبايد تصور كرد كه اين بخشودگي يك رويه ثابت است و هر سال تكرار مي شود.
وي افزود: بخشودگي اضافه خدمت سبب شده بود تا مشمولان با اطمينان از اينكه اضافه خدمت ناشي از غيبت آنها مورد بخشش قرار خواهد گرفت، در زمان مقرر به خدمت اعزام نشوند.
زاده كمند با اعلام اينكه در حال حاضرفقط سربازاني كه داراي يكي از شرايط 11 گانه مصوب شوراي هماهنگي وظيفه عمومي باشند، اضافه خدمت اوليه آنها بخشوده خواهد شد، افزود: به زودي موضوع بخشودگي اضافه خدمت مجدداً در شوراي هماهنگي وظيفه عمومي مطرح و شرايط 11 گانه موجود، مورد تجديد نظر قرار خواهد گرفت كه در صورت تغيير احتمالي اين شرايط، مراتب به اطلاع عموم خواهد رسيد.

 



با حضور وزراي آموزش و پرورش و علوم زنگ پژوهش نواخته شد

وزير آموزش و پرورش بر لزوم تحقق هرچه سريع تر تحول بنيادين در آموزش و پرورش و تبديل روش هاي كهنه در اين وزارتخانه در سطح ستاد و صف به روش هاي نوين تاكيد كرد.
مراسم نواختن زنگ نمادين «پژوهش» همزمان با اولين روز از هفته پژوهش ديروز با حضور وزير آموزش و پرورش، وزير علوم و جمعي از مسئولان در دبيرستان دخترانه قلم چي برگزار شد.
حميدرضا حاجي بابايي در اين مراسم گفت: حافظه محوري و خمودگي در مدارس بايد به ابتكار و خلاقيت و محيط مدارس با مزين شدن به پژوهش، به محيطي با نشاط و قدرتمند در عرصه فرهنگ تبديل شود.
وي اظهار داشت: پژوهش و تحقيق بايد از مدرسه آغاز شود، چرا كه اگر دانش آموزان تا پايان ديپلم در مدرسه پژوهشگر شدند كه شدند و اگر نشدند بعيد است كه در دانشگاه از آن ها پژوهشگر ساخته شود، بنابراين همه چيز بايد از سطح مدرسه آغاز شود.
حاجي بابايي اظهار اميدواري كرد كه با همكاري آموزش عالي، مسير پژوهش و خلاقيت براي جوانان كشور بيش از پيش فراهم شود.
وي آموزش و پرورش را نيازمند تحولي بنيادين دانست و بيان داشت: نظام تعليم و تربيت كشور نيازمند تحولي است كه روش هاي سنتي را به نوين، حافظه گرايي را به خلاقيت و ابتكار، خمودگي را به نشاط و محيط مدرسه را به محيط قدرتمندانه فرهنگ تبديل كند و محوريت معلم نيز به عنوان جايگاهي مقدس در جمهوري اسلامي شناخته شود.
به گزارش ايسنا وزير علوم، تحقيقات و فناوري نيز در ادامه اين مراسم اظهار داشت: هر كشور و ملتي كه از علم، پژوهش و تحقيقات مثمرثمر برخوردار باشد، حرفي براي گفتن در دنيا خواهد داشت.
وي ادامه داد: علم، پژوهش و تحقيقات هدف نيست بلكه ابزاري براي رسيدن انسان به تكامل است و در صورتي كه توأم با ايمان و دينداري باشد موجب تكامل و تعالي انسان مي شود.
وزير علوم، تحقيقات و فناوري افزود: اگر علم، پژوهش و تحقيقات خالي از ايمان باشد به ابزاري براي سلطه انسان برانسان هاي ديگر تبديل خواهد شد در حالي كه هدف از خلقت انسان به هيچ وجه سلطه او بر انسان هاي ديگر نبوده است.
وي اضافه كرد: به دليل اهانت عده قليلي به مقدسات اين مملكت، همراه با حوزه علميه قم، مشهد، تهران و مردم مسلمان، دينمدار و غيور ايران به سوگ نشسته ايم.
دانشجو بيان داشت: اگر دانشگاه و مدرسه قداست دارد به دليل تحصيل علم و تهذيب نفسي است كه در آن صورت مي گيرد لذا بايد در اين اماكن، مقدسات محترم شمرده شود.
وي با بيان اينكه مردم ايران اسلامي اجازه نخواهند داد كه به مقدسات توهين شود گفت: مردم از ما مي خواهند با كساني كه به مقدسات احترام نمي گذارند به طور قاطع برخورد كنيم اين درخواست همه مردم از مسئولان كشور است.

 



دادگاه محسن صفايي فراهاني برگزار شد

وكيل مدافع محسن صفايي فراهاني از برگزاري جلسه دادگاه موكلش خبر داد و اظهار داشت: با توجه به اخذ آخرين دفاع از موكلم، منتظر صدور حكم در وقت مقرر قانوني هستيم.
هوشنگ پوربابايي در گفت وگو با ايسنا، با بيان اينكه صبح ديروز جلسه رسيدگي به پرونده محسن صفايي فراهاني در شعبه 15 دادگاه انقلاب به صورت غيرعلني برگزار شد، افزود: در ابتداي جلسه، نماينده دادستان كيفرخواست صادره از دادسراي عمومي و انقلاب تهران را قرائت كرد.
وي عناوين اتهامي موكلش را اقدام عليه امنيت، تبليغ عليه نظام، توهين به مسئولان و نشر اكاذيب به قصد تشويش اذهان عمومي بيان كرد و ادامه داد: پس از تفهيم اتهام، موكل به بيان دفاع از خود پرداخت و اينجانب نيز دفاعيات شكلي و ماهوي خود را ارائه كردم.
پوربابايي گفت: با توجه به اخذ آخرين دفاع از موكل منتظر صدور حكم در وقت مقرر قانوني هستيم.

 



معاون محيط زيست انساني سازمان محيط زيست: آلودگي هواي تهران به حد استاندارد نرسيده است

معاون محيط زيست انساني سازمان محيط زيست گفت: ماده 62 قانون برنامه چهارم كه در آن تكليف شده بود تا دولت آلودگي هواي تهران و ساير شهرهاي آلوده را به حد استانداردها برساند به هيچ عنوان محقق نشده است.
دكتر حسن اصيليان ديروز در نشست خبري كه به مناسبت اعلام برنامه هاي سازمان به مناسبت روز هواي پاك برگزار شده بود، در رابطه با طرح جامع كاهش آلودگي هوا اظهار داشت: اين طرح در سه محور خروج خودروهاي فرسوده، آموزش و موتورسيكلت خوب عمل كرده است. ضمن اين كه در زمينه خروج ميني بوس ها بيش از يك سال است كه تلاش مي كنيم اما متاسفانه كاري صورت نگرفته است.
اصيليان با اشاره به اين كه به جاي ميني بوس ها در شهر ونها جايگزين شده اند، گفت: ميزان مصرف سوخت ميني بوس ها نزديك به 20 درصد بوده است و دليل اين امر عدم استقبال ميني بوس ها از اين طرح بوده است.
وي در رابطه با دليل اين امر گفت: به نظر مي رسد ميزان سوبسيد اختصاص داده شده كم است در همين راستا برنامه پيشنهادي را كه به تاييد رئيس سازمان محيط زيست رسيده است به دولت ارائه كرديم تا سوبسيد اختصاص داده شده به اتوبوس ها شامل ميني بوس ها نيز شود.
وي گفت: اگر اين پيشنهاد در دولت تصويب شود به جاي 5 ميليون وام بايد سقف وام به 20 ميليون برسد اين در حالي است كه قيمت ون حدود 30 ميليون تومان است.
اصيليان درباره ارزيابي از پيشرفت طرح جامع كاهش آلودگي هوا گفت: در زمينه رعايت استاندارد خودروها 100 درصد اجرايي شده و محيط زيست نظارت كاملي را اعمال كرده است همچنين در زمينه اصلاح هندسي معابر 30 تا 40 درصد موفقيت انجام شده است.

 



آغاز طرح زمستاني امداد و نجات جاده اي هلال احمر

طي مراسمي، طرح زمستانه امداد و نجات جاده اي هلال احمر استان تهران با حضور سازمان هاي مرتبط امدادي در پيشواي ورامين آغاز به كار كرد.
احمد اسفندياري، رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر در اين مراسم با اشاره به آغاز طرح امداد و نجات زمستانه از 15 آذر گفت: حدود 4 هزار و 700 نفر از امدادگران جمعيت در اين طرح حضور فعال دارند.
وي افزود: اين طرح به مدت 100 روز و تا 25 اسفندماه ادامه خواهد داشت.
به گزارش ايرنا وي با اشاره به اين كه طرح امداد و نجات زمستانه هلال احمر در 385 پايگاه ثابت و موقت اجرا مي شود، افزود: از اين تعداد، 210 پايگاه ثابت و 175 پايگاه سيار است.
اسفندياري تاكيد كرد: تعداد پايگاه هاي امداد و نجات جمعيت هلال احمر قابليت افزايش به 700 پايگاه را نيز دارد كه به فراخور نياز و در فصل هاي مختلف، افزايش مي يابد.
رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي، ادامه داد: در طرح امداد و نجات زمستانه، امدادگران جمعيت هلال احمر با استفاده از يك هزار و 200 دستگاه آمبولانس، خودرو نجات و خودروهاي پشتيبان به مسافران زمستاني در جاده هاي مواصلاتي كشور خدمات ارايه مي كنند.
وي، استفاده از 800 سيستم ارتباطي و توان عملياتي 12 فروند بالگرد را از ديگر تجهيزات سازمان امداد و نجات هلال احمر در اين طرح براي ارايه خدمات در جاده هاي برفگير و پرخطر دانست.
اسفندياري خاطرنشان كرد: طرح امداد و نجات زمستانه با هماهنگي و همكاري پليس راه كشور، سازمان راهداري و حمل و نقل و اورژانس كشور اجرا مي شود.

 



فرمانده انتظامي تهران بزرگ خبر داد سازماندهي «همياران محرم» در هيئت هاي عزاداري

فرمانده انتظامي تهران بزرگ از سازماندهي «همياران محرم» در هيئت هاي عزاداري خبر داد.
سردار رجب زاده با بيان اينكه استقرار نيروهاي پليس د رايام محرم مانند سنوات گذشته خواهد بود، تاكيد كرد: پليس هيچ طرح ويژه اي را براي اين ايام در نظر نگرفته است.
وي در رابطه با اقدامات پليس در ماه محرم امسال، اظهار داشت: قوانيني كه از سوي پليس به هيات ها ابلاغ خواهد شد، همانند سال هاي گذشته است و موضوع جديدي در اين باره مد نظر پليس نيست.
سردار رجب زاده ادامه داد: به منظور كنترل انضباطي هيات هاي عزاداري در ايام محرم «همياران محرم» در هيات ها از سوي پليس سازماندهي مي شوند كه در اين راستا جلساتي با روساي هيات ها در حال انجام است.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ با بيان اين كه قوانين مورد نظر براي هيات هاي عزاداري از سوي پليس اطلاع رساني خواهد شد، ادامه داد: پليس طرح ويژه اي براي محرم امسال در نظر ندارد و تنها زماني كه مردم براي انجام مراسم عزاداري در خيابان ها حضور خواهند داشت، پليس هم براي تامين امنيت اين مراسم ها نيروهاي خود را مستقر خواهد كرد.
وي در رابطه با چگونگي استقرار نيروهاي پليس در ماه محرم، نيز گفت: استقرار پليس در ايام محرم مانند سنوات گذشته خواهد بود، مگر آن كه مشكل خاصي پيش بيايد كه در اين صورت به تناسب وضعيت مسلما پيش بيني هاي لازم صورت خواهد گرفت، اما در حال حاضر پيش بيني در اين باره نداشته ايم.

 



صبح دوشنبه آسمان ايران شهاب باران مي شود

دبير انجمن نجوم اهواز از بارش شهابي جوزاني در روزهاي اخير خبر داد.
خسرو جعفرزاده به مهر گفت: شهاب باران جوزاني روزهاي 22 و 23 آذرماه به اوج خود مي رسد كه صبحگاه روز 23 آذرماه بهترين فرصت براي ديدن اين بارش است.
وي اظهار داشت: پيش بيني دقيق تر نشان مي دهد كه بارش در ساعت 5و10 دقيقه به وقت جهاني برابر با 8و40 دقيقه به وقت ايران در 23 آذرماه به اوج خواهد رسيد. بر اين اساس صبحگاه روز 23 آذرماه بهترين فرصت براي ديدن اين بارش است.
دبير انجمن نجوم اهواز، تعداد شهابهاي اين بارش را قابل توجه دانست و تاكيد كرد: در زمان اوج تعداد 140 شهاب در ساعت براي آن تخمين زده شده است.
گفتني است چون اوج بارش در صبح دوشنبه است، هرچه به طلوع خورشيد نزديك تر مي شويم بر تعداد شهاب ها افزوده مي شود. در ساعات ابتدايي شب در نيمه شرقي آسمان مي توان انتظار ديدن شهاب هاي بيشتري را داشت ولي با ارتفاع گرفتن كانون بارش، شهاب ها در گستره وسيع تري ديده مي شوند.
در حدود ساعت 2 بامداد كانون بارش در نزديكي بالاي سر قرار دارد و احتمال ديدن شهاب ها در همه جهات يكسان خواهد بود و پس از آن به آرامي كانون به سمت مغرب تغيير مكان مي دهد.

 



تجهيز 1000 تخت «آي سي يو» براي مبتلايان به آنفلوآنزاي نوع آ

معاون سلامت وزارت بهداشت گفت: هزار تخت «آي سي يو» براي بيماران مبتلا به آنفلوآنزاي نوع آ در كشور تجهيز مي شود.
حسن امامي رضوي با اشاره به اينكه واكسن اين بيماري براي تمام گروه ها پس از امضاي رضايت نامه توسط آنان تزريق مي شود، افزود: بيش از 300 هزار و اكسن اين بيماري مخصوص زنان باردار نيز به زودي وارد كشور مي شود.
وي ادامه داد: تزريق اين واكسن بيش از 90 درصد ايمني ايجاد مي كند اما ممكن است با عوارضي از قبيل درد موضعي، قرمزي، تب و بدن درد همراه باشد.
معاون وزير بهداشت گفت: با ورود حجاج به كشور افزايش قابل توجهي در موارد اين بيماري و مرگ و مير آن نداشته ايم و آمار همان 3 هزار و 672 مبتلا و 140 فوتي دو هفته پيش است.
وي افزود: چون واكسن آنفلوآنزاي وارد شده براي بيماران به علت داشتن افزودني و عوارض براي زنان باردار مناسب نيست، تقاضاي خريد يك ميليون دوز واكسن آنفلوآنزاي A مخصوص زنان باردار داشته ايم اما برآورد ما اين است كه بين 30 تا 50 درصد اين زنان نيازمند و متقاضي اين واكسن باشند بنابراين از يك ميليون زن باردار در سال بين 300 تا 500 هزار نفر متقاضي اين واكسن هستند كه بيش از 300 هزار دوز اين واكسن را براي آنان طي روزهاي آينده وارد مي كنيم.
وي همچنين گفت: با تصويب ستاد كشوري آنفلوآنزا 26 ميليارد تومان براي تجهيز هزار تخت ICU مخصوص بيماران مبتلا به آنفلوآنزا اختصاص يافت و به زودي اين كار آغاز مي شود براي كنترل موج سوم آنفلوآنزا از اروپا نيز برنامه ما آموزش و پيشگيري است كه با كمك رسانه ها انجام مي شود.
امامي رضوي افزود: علت اينكه بيشترين ميزان مبتلايان و مرگ بر اثر آنفلوآنزاي A در گروه سني 18 تا 45 سال است، بيشتر بودن اين گروه سني است اما چون گروه هاي پرخطر الزاماً افراد اين گروه نيستند، همه افراد در اين سنين نيازمند دريافت واكسن نيستند.

 



دستگيري 60 نفر از عوامل سايت هاي مستهجن

سرپرست دادسراي ويژه رسيدگي به جرايم رايانه اي از برخورد شديد با دفاتر و سايت هاي همسريابي خبر داد.
رضا جعفري در گفت وگو با مهر با اشاره به اينكه شناسايي و برخورد با عوامل اصلي سايت هاي همسريابي در دستوركار دادسراي ويژه رسيدگي به جرايم رايانه اي قرار دارد گفت: در ارتباط با برخورد با سايتهاي همسريابي كه به عقيده بنده به دنبال بي بندوباري هستند كارهاي مطالعاتي انجام شده است.
اين اظهارات در حالي از سوي جعفري مطرح مي شود كه فعاليت سايتهاي همسريابي روز به روز در حال افزايش است و تاكنون هيچگونه اقدام جدي با عوامل اين سايتها صورت نگرفته است.
سرپرست دادسراي ويژه رسيدگي به جرائم رايانه اي در ادامه اضافه كرد: اعتقاد دارم پيامدهاي ازدواج از طريق اينترنت و سايت ها و دفاتر همسريابي كمتر از دوستيهاي خياباني نيست و شايد به مراتب شديدتر نيز باشد و ا گر بنا باشد هر فردي سايتي راه اندازي كند و بدون چارچوب قانوني مبادرت به فعاليت در زمينه مسائل فرهنگي و حساسي همچون ازدواج كند به طور حتم هرج ومرج و بي نظمي را در جامعه به دنبال خواهد داشت.
جعفري در ادامه از دستگيري 60 نفر از عوامل اصلي سايتهاي ضداخلاقي و فرهنگي خبر داد و گفت؛ در ميان اين افراد تعدادي از مديران اين سايت ها نيز مشاهده مي شوند.
به اعتقاد اين مقام ارشد در قوه قضائيه زندگي 90 درصد كساني كه از طريق اين گونه ارتباطات مبادرت به انتخاب همسر مي كنند به سرانجام نمي رسد و در نهايت به طلاق منجر مي شود.
سرپرست دادسراي ويژه رسيدگي به جرائم رايانه اي همچنين به قانون جرائم رايانه اي اشاره كرد و گفت: در ماده 21، 23، 22 اين قانون آمده است نهادها، گروهها و سازمانهايي با نظارت قوه قضائيه و با مسئوليت دادستاني كل كشور با تشكيل كارگروهي عناوين مجرمانه اي كه در اين فضا ممكن است ارائه شود راتعريف كنند و تصميم اين كميته نيز لازم الاجرا خواهد بود و به مراجع ذيربط اعلام خواهد شد. از آن به بعد شركتهايي كه خدمات اينترنتي ارائه مي دهند مكلف هستند اين موارد را سرلوحه كار خود قرار دهند.
جعفري خاطرنشان كرد: كارگروههايي تشكيل شده و در حال بررسي انواع جرم در اين زمينه هستند.

 



در شهركرد شهردار سابق زمين مردم را به آشنايان خود داد

شهركرد - خبرنگار كيهان:
يكي از شهرداران قبلي شهركرد 409 متر مربع زمين متعلق به يك شهروند شهركردي را به دو نفر از آشنايان خود واگذار كرده بود.
يك منبع آگاه كه نخواست نامش ذكر شود در گفت وگويي با خبرنگار كيهان جزييات اين خبر را تشريح كرد.
اين منبع آگاه افزود: يك شهروند شهركردي به نام «عبدالله سياح» سه سال قبل قطعه زمين خود را در شهركرد به مساحت 20 هزار و 369 متر مربع كه در طرح جامع شهري قرار گرفته بود طبق قرارداد تنظيم شده در دفترخانه رسمي در اختيار شهرداري قرار داد.
وي اضافه كرد: طبق مفاد اين قرارداد، شهرداري متعهد شد كه زمين فوق را آماده سازي و جدول بندي و خيابان كشي كند و در نتيجه 49 درصد آن را براي شهرداري تملك و مابقي 51 درصد را به مالك زمين «سياح» واگذار كند.
اين منبع آگاه ادامه داد: عمليات ياد شده اجرا شد و شهرداري به جاي 10 هزار و 388 متر مربع و 91 سانتيمتر زمين از 51 سهم به مالك حدود 9 هزار و 979 متر مربع به وي تحول داد.
وي افزود: آقاي سياح پس از اندازه گيري متراژ زمين متوجه شد كه متاسفانه شهرداري شهركرد مقدار 409 متر مربع زمين كمتر به وي تحويل داده است.
وي ادامه داد: اين مقدار زمين به دو نفر از آشنايان شهردار وقت «خ.م» و به دستور مستقيم وي واگذار شده بود.
دراين ارتباط مالك زمين با تعيين يك وكيل پايه يك دادگستري شكايتي را تنظيم كرده و به دادگستري ارائه داد كه پس از بررسي هاي دقيق و تشكيل جلسات مختلف و ارائه نظرات كارشناسان رسمي دادگستري در نهايت شعبه ششم دادگاه عمومي حقوقي دادگستري شهركرد، شهرداري اين شهر را به پس دادن مقدار 409 متر مربع زمين به مالك و پرداخت 2 ميليون و 550 هزار ريال هزينه دادرسي و كارشناسي و نيز حق وكالت وكيل محكوم كرد.
نكته جالب توجه و شگفت انگيز ديگر اينكه شهرداري به حكم صادر شده اعتراض كرده و پرونده به شعبه اول دادگاه تجديدنظر استان چهارمحال و بختياري ارسال شد.
اين دادگاه با تاكيد بر اين مطلب كه از جانب تجديد نظرخواه ايراد و اعتراض موثري كه فسخ دادنامه تجديد نظر خواسته را ايجاب كند به عمل نيامده است.
گفتني است دادگاه تجديدنظر نيز راي صادر شده شعبه ششم دادگاه حقوقي دادگستري شهركرد را تاييد و آن را قطعي اعلام كرد.
اين منبع آگاه به خبرنگار كيهان اعلام كرد: متاسفانه علي رغم گذشت حدود 4 ماه از صدور قطعي حكم دادگاه تجديدنظر، شهرداري شهركرد از تحويل مقدار زمين مورد اشاره به شهروند شهركردي كه حق مسلم و قانوني او است همچنان خودداري مي كند.
اين گزارش حاكي است در تاريخ 2/8/88 مراسم توديع «خ.م» شهردار سابق شهركرد برگزار و اردشير نوريان به عنوان شهردار جديد اين شهر معرفي شد.

 



توضيحات دادستان درباره مرگ خريدار سهام مخابرات

دادستان عمومي و انقلاب تهران جمعه شب اعلام كرد: براساس اظهارنظر رسمي پزشكي قانوني علت فوت مجيد سليماني پور و همسرش شهين برون، ناشي از نشت گاز بوده است.
عباس جعفري دولت آبادي در گفتگو با ايرنا اظهار داشت: اين حادثه روز پنجشنبه (19 آذر) در منزل مسكوني متوفيان واقع در منطقه ازگل رخ داد كه اورژانس پس از وقوع حادثه در محل حاضر شد.
دادستان تهران افزود: پس از معاينه خانم شهين برون كه 49 سال داشت مشخص شد كه وي فوت كرده و همسرش مجيد سليماني پور نيز به بيمارستان شهيد چمران منتقل شد كه وي نيز در بيمارستان درگذشت.
اين مقام قضائي تصريح كرد: طبق اظهارنظر پزشكي قانوني، آثار ضرب و جرح در اجساد مشهود نبوده و فوت آنان ناشي از نشت گاز co بوده است.
دادستان تهران گفت: محل موتورخانه منزل متوفيان كه نشت گاز ناشي از همين محل بوده، طبق دستور بازپرس پرونده پلمب شده است.
جعفري دولت آبادي در ادامه اظهار داشت: تيم كارشناسي پس از بازديد محل اظهارنظر خواهد كرد.
دادستان تهران خاطرنشان كرد: پزشكي قانوني در مورد نتايج تحقيقات سم شناسي نيز متعاقبا اظهارنظر خواهد كرد.
اين مقام قضايي با بيان اينكه اولياي دم، موضوع قتل را مطرح نكرده اند، گفت: نتيجه نهايي تحقيقات درباره اين پرونده اعلام خواهد شد.
مجيد سليماني پور 51 ساله و مديرعامل شركت توسعه اعتماد مبين بود.
3 گروه كارشناسي چگونگي مرگ را
بررسي مي كنند
بازپرس شعبه اول دادسراي امور جنايي تهران از تعيين 3 گروه كارشناسي براي بررسي نحوه مرگ خريدار سهام مخابرات خبر داد.
به گزارش فارس، محمدحسين شاملو بازپرس شعبه اول دادسراي امور جنايي تهران با اشاره به اين مطلب كه اعضاي خانواده اين فرد مدعي اند از مدتي قبل از وقوع اين حادثه احساس سنگيني و سرگيجه داشته اند، گفت: اين احتمال وجود دارد كه سيستم خروج گازهاي موتورخانه اين ساختمان دچار نقص شده است.
وي ادامه داد: اعضاي خانواده اين فرد زماني كه ظهر پنج شنبه وارد خانه شده اند با پيكر اين زوج روبه رو شده اند و سريعا ماموران امدادي را به محل حادثه فرا خوانده اند.
وي افزود: ماموران امدادي با حضور در محل متوجه شده اند كه همسر اين فرد جان باخته است اما اين فرد هنوز علايم حياتي دارد كه سرانجام وي نيز در مسير بيمارستان جان باخت.
بازپرس شعبه اول دادسراي امور جنايي تهران گفت: يك گروه از كارشناسان رسمي دادگستري به همراه گروهي از كارشناسان اداره گاز و گروهي ديگر از كارشناسان آتش نشاني وظيفه بررسي اين پرونده را برعهده دارند.

 



توفان جزيره قشم را درنورديد

قشم-خبرنگاركيهان:
توفان همراه با باران و رعد و برق در جزيره قشم يك كشته و ميليون ها تومان خسارت به اين جزيره وارد كرد.
اين توفان كه بامداد پنجشنبه جزيره قشم را درنورديد سبب شد تا كانيكس نگهباني ايستگاه راديويي صداوسيما در منطقه روستاي «هلو» از جا كنده و به 200متر دورتر پرتاب شود. در اثر اين حادثه «عبدالله رحيمي» 50 ساله كه درون كانيكس مزبور بود به دليل ضربه مغزي فوت كرد. در همين حال اسماعيل طاهري مدير اداره برق قشم گفت: توفان 260 ميليون تومان به تاسيسات شبكه برق اين جزيره خسارت وارد كرده است.
همچنين رئيس اداره راه و ترابري شهرستان قشم گفت؛ باران شديد باعث آب بردگي شانه هاي جاده هاي برون شهري و تخر يب علايم اطلاعاتي و راهنمايي شده است.
مهندس «ميردادميردادي» افزود: توفان و باران 300 ميليون ريال خسارت به علائم و راهنماي مسير قشم به درگهان و آب بردگي شانه هاي جاده شده است.
وي اظهار داشت: باران شديد و وزش تندباد موجب تخريب چندين دهنه پل و آب نما و خسارات به جاده هاي برون شهري به سمت روستاي مسلخ، كاني و دوستكو بالغ بر 500 ميليون ريال شده است.

 



هشدار وزارت جهاد كشاورزي در مورد يك سم تقلبي

ساري - خبرنگار كيهان:
سم ديازينون 60 درصد با مارك EC براي مصارف كشاورزي زيان آور اعلام شد.
مدير حفظ نباتات جهاد كشاورزي مازندران با اعلام اين خبر افزود: بر اساس تحقيقات سازمان حفظ نباتات كشور اين سم تقلبي است.
مرتضي ولي پور با اشاره به اينكه سم ديازينون با برچسب شركت توليد فرآورده هاي شيميايي ايران وارد بازار شد افزود: كارخانه فرمولاسيون سموم كشاورزي اين شركت از سالهاي پيش تعطيل شده است.
وي با تاكيد بر مضرات بسيار زياد اين سم گفت: زارعان براي جلوگيري از هر گونه ضرر و زيان ناشي از مصرف آن در عرصه هاي زراعي از خريد اين نوع سم خودداري كنند.
ولي پور گفت: توجه به اصول علمي در فعاليت هاي زراعي ضمن افزايش بهره وري در توليد از بروز هرگونه خسارت جلوگيري خواهد كرد.

 



استخدام جاسوسان فارسي زبان در اسرائيل

سازمان امنيت داخلي اسرائيل- «شين بت»- در پي استخدام ماموران فارسي زبان است.
اين سازمان به تازگي يك آگهي را در روزنامه هاي عمده اسرائيل مانند هارتز چاپ كرده كه در آن از استخدام ماموران امنيتي خبر داده است.يكي از شرايط گفته شده براي استخدام ماموران، گذراندن دوره سربازي در اسرائيل است.روزنامه هارتز در گزارشي نوشت هدف از استخدام ماموران فارسي زبان، مقابله با نفوذ جاسوسان ايراني در اسرائيل است.پيش تر دادگاه هاي اسرائيل، يك ايراني تبار را در رابطه با همكاري با سازمان هاي اطلاعاتي جمهوري اسلامي مجرم شناخته بود.«شين بت» مي گويد ايران يهودياني را كه براي بازديد اقوامشان سفر مي كنند، به جاسوسي عليه اسرائيل تشويق مي كند.سازمان اطلاعاتي اسرائيل چند سالي است كه با الگوبرداري از سازمان هاي جاسوسي غربي سعي دارند در اطلاع رساني از فعاليت هايشان شفاف تر عمل كنند.شين بت به تازگي نيز يك وبلاگ عمومي براي ارتباط با شهروندان راه اندازي كرده است.اين سازمان پيش تر نيز براي جذب نيروي فارسي زبان آگهي عمومي منتشر كرده بود ولي اين اولين بار است كه مشخصات شغلي مورد نظر را به وضوح درج مي كند.

 



سرنوشت هيتلر

پس از سال ها بحث و جدل در مورد سرنوشت ديكتاتور آلماني در جنگ جهاني دوم، روس ها اطلاعات جديدي منتشر كردند.
به گزارش «سي ان ان» براساس اسناد منتشر شده از سوي روسيه، «يوري اندروپوف» رئيس تشكيلات امنيتي شوروي سابق «ك. گ.ب» در آن زمان دستور نابودي بقاياي جسد آدلف هيتلر» را صادر كرد.يوري اندروپوف كه بعداً رياست اتحاد جماهير شوروي سابق را به عهده گرفت، اين دستور از آن جهت صادر شده بود كه متفقين و به خصوص روس ها از اين وحشت داشتند كه ممكن است در آينده، محل دفن هيتلر به مكاني براي گسترش افكار فاشيستي در آلمان مبدل شود.در اين اسناد كه از سوي «جنرال واسيلي كريستو فوروف» رئيس اداره اسناد تشكيلات فدرالي روسيه به تازگي منتشر شده آمده است: پس از دستيابي سربازان شوروي سابق به اجساد هيتلر و همسرش و رئيس تبليغات آلمان نازي و خانواده اش، اين اجساد در 21فوريه 1946در زمين يك پايگاه نظامي به خاك سپرده شد.براساس اين گزارش، در سال 1970 در عملياتي به نام «آرشيو» كه از سوي عناصر ك.گ.ب و به دستور يوري اندروپوف انجام شد، بقاياي اجساد هيتلر و ديگران در شهر «ماگدبيرگ» از خاك بيرون آورده شد و خارج از شهرك سونبيك» در فاصله يازده كيلومتري ماگدبيرگ پس از به آتش كشيدن اجساد، خاكستر آنها در رودخانه «بيديرتز» انداخته شد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14