(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 22 آذر 1388- شماره 19533
 

موافقت كره شمالي با از سرگيري مذاكرات شش جانبه
سران 9 كشور آمريكاي لاتين امروز در هاوانا گردهم مي آيند
سيدحسن نصرالله: مقاومت تنها قدرت بازدارنده مقابل صهيونيست هاست
هنيه: جشن سالگرد تاسيس حماس را سال آينده در بيت المقدس برگزار مي كنيم
جنگ رايانه اي!
اعلام استراتژي جديد نوري مالكي براي تقويت وحدت و امنيت عراق
حركت قطارها در فرانسه با ادامه اعتصاب ها مختل شد
تشديد بحران در روابط واشنگتن و اسلام آباد پاكستان:5 تروريست آمريكايي را تحويل نمي دهيم
وزير دفاع آلمان: افزايش نيرو هم آمريكا را از باتلاق افغانستان نجات نمي دهد
پايگاه مرزي سعودي ها به تصرف شيعيان صعده درآمد



موافقت كره شمالي با از سرگيري مذاكرات شش جانبه

مقامات كره شمالي موافقت خود را با از سرگيري مذاكرات شش جانبه درباره برنامه هسته اي اين كشور اعلام كردند.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، وزارت خارجه كره شمالي با انتشار بيانيه اي تاكيد كرد كه اين كشور آمادگي خود را براي از سرگيري مذاكرات شش جانبه درباره مسائل هسته اي شبه جزيره كره اعلام مي دارد.در اين بيانيه آمده است كه پيونگ يانگ و واشنگتن در زمينه همكاري هاي مشترك براي كاهش اختلاف نظرهاي موجود در مذاكرات دوجانبه و شش جانبه به توافق رسيده اند.
اين موضع گيري پيونگ يانگ پس از ديدارهاي هفته گذشته، «استيون بوسورث» نماينده ويژه آمريكا در امور كره شمالي با مقامات اين كشور اتخاذ شده و ظاهرا آمريكايي ها موفق شده اند مقامات كره شمالي را به از سرگيري مذاكرات ترغيب كنند.

 



سران 9 كشور آمريكاي لاتين امروز در هاوانا گردهم مي آيند

هشتمين نشست سران كشورهاي عضو «آلبا» با شركت 9 كشور آمريكاي لاتين امروز در پايتخت كوبا برگزار مي شود.
آلبا مخفف «اتحاديه بوليواري براي مردم آمريكاي ما» است كه در سال 2004 با امضاي اعلاميه اي توسط سران ونزوئلا و كوبا تأسيس شد و بعدها هفت كشور ديگر به آن پيوستند. آلبا در حقيقت جايگزين سازمان بوليواري آمريكاي لاتين است.
روز گذشته نشست وزيران خارجه آلبا برگزار شد كه مقدمه اي براي نشست سران بود.
به گزارش فارس، انتظار مي رود در نشست هاوانا شركت كنندگان به بررسي روند اجراي توافقنامه هاي اصلي منعقد شده در چارچوب ائتلاف پرداخته و همچنين اسناد جديدي را به منظور همكاري هاي چندجانبه به امضا برسانند. اجلاس سران آلبا تا فردا ادامه خواهد داشت.

 



در ديدار با مسئولان جبهه مردمي براي آزادي فلسطين
سيدحسن نصرالله: مقاومت تنها قدرت بازدارنده مقابل صهيونيست هاست

دبيركل حزب الله لبنان در ديدار با اعضاي جبهه مردمي براي آزادي فلسطين تاكيد كرد، مقاومت به عنوان يك قدرت بازدارنده واقعي توانمندي خود را در رويارويي با تهديد، اشغالگري و تجاوز اسرائيل به اثبات رسانده است.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، سيدحسن نصرالله و طلال ناجي معاون دبيركل جبهه مردمي براي آزادي فلسطين (فرماندهي كل) به بررسي آخرين تحولات مربوط به فلسطين، تجاوزات خصمانه اسرائيل عليه آمال ملت فلسطين، يهودي سازي تمامي فلسطين و گسترش شهرك سازي ها پرداختند.
طرفين در اين ديدار هر نوع تبليغات عليه مقاومت لبنان و فلسطين را محكوم و اعلام كردند كه قدرت بازدارنده مقاومت در برابر هر نوع تهديد و تجاوز تا آنجا بوده كه دشمن صهيونيستي نيز مجبور به اعتراف در اين زمينه شده است.
سيدحسن نصرالله در اين ديدار اظهار داشت كه اقامت دائم فلسطيني ها در لبنان امكان پذير نيست و بايد شرايط مناسبي براي بهبود وضعيت زندگي فلسطيني ها در لبنان در نظر گرفته شود.
در اين نشست دو طرف نسبت به طرز تفكر تبديل كردن فلسطيني ها در لبنان به يك اقليت غريب اظهار تعجب كردند و گفتند: اين توطئه خطرناكي است كه در چارچوب نابودي مسئله فلسطين، نابودي حق بازگشت فلسطيني ها و تحميل اين مسئله كه آنها بايد در كشورهاي ديگر اقامت داده شوند، قرار مي گيرد.
انور رجا مسئول اطلاع رساني جبهه مردمي براي آزادي فلسطين - فرماندهي كل - نيز كه در اين نشست حضور داشت، خواستار تكيه بر مقاومت به عنوان مقدمه اي براي احياي سازمان آزادي بخش فلسطين شد.
وي تاكيد كرد: فلسطين امروز مستلزم تلاش صريح و موضع گيري جدي از سوي گروه هاي مقاومت است.
وي انتفاضه سياسي در داخل فلسطين را در كنار انتفاضه مردمي به طوري كه تصميم گيري ها را در مسير درست و دموكراتيك قرار دهد، خواستار شد.

 



در مراسم بيست ودومين سالگرد تشكيل جنبش مقاومت فلسطين
هنيه: جشن سالگرد تاسيس حماس را سال آينده در بيت المقدس برگزار مي كنيم

نخست وزير منتخب دولت فلسطين اعلام كرد كه بيست وسومين سالروز تاسيس جنبش حماس را در شهرقدس اشغالي جشن خواهد گرفت.
به گزارش مركز اطلاع رساني فلسطين، «اسماعيل هنيه» در جريان تظاهرات باشكوهي كه روز جمعه به مناسبت بيست ودومين سالروز تاسيس حماس ترتيب داده شده بود اعلام كرد كه قلمرو فلسطين از رود اردن تا درياي مديترانه است.
وي ضمن اينكه بيست ودومين سالروز تاسيس حماس را به ملت فلسطين و اعضا و فعالان اين جنبش تبريك گفت، افزود، با پايداري و ايستادگي ملت مقاوم فلسطين، سال ديگر اين مراسم را در شهر قدس جشن خواهيم گرفت.
در اين مراسم هزاران تن از طرفداران جنبش حماس در نوارغزه دست به تظاهرات زدند و در حالي كه پرچم هاي سبز حماس را در دست داشتند شعارهايي نظير مرگ بر اسرائيل سردادند.
در اين مراسم تعدادي از شهروندان با دوچرخه، موتور، اسب و شتر از شمال نوار غزه به راه افتادند و پس از پيمودن خيابان ها به منزل شيخ احمد ياسين بنيانگذار اين جنبش و دكتر محمودالزهار رسيدند و سپس راهي منزل اسماعيل هنيه در غرب اين شهر شدند.
صدها تن از فعالان حماس نيز با پوشيدن لباس هاي نظامي و حمل ماكت هايي از موشك در اين تظاهرات شركت كردند.
از سوي ديگر، حدود 150 تن از طرفداران صلح در بيت المقدس شرقي طي تظاهراتي با سر دادن شعارهايي خواستار بازگرداندن منازل اين منطقه به ساكنان فلسطيني آن شدند.
سخنگوي پليس رژيم صهيونيستي اعلام كرد، تظاهركنندگان به منازلي كه شهرك نشينان صهيونيست در آنها ساكن بودند حمله كردند كه طي اين حمله و درگيري 10 تن زخمي و 21 تن از فعلان صلح دستگير شدند.
ده ها فلسطيني و اعضاي گروه هاي خارجي كه با فلسطيني ها اعلام همبستگي كرده اند در روستاهاي بلعين و نعلين و المعصره نيز دست به تظاهرات عليه ديوار حائل در كرانه باختري زدند.
در همين رابطه بيش از يكصد سازمان عربي و يهودي سرزمين هاي اشغالي 1948 در اعتراض به سياست تبعيض نژادي رژيم صهيونيستي در تل آويو تظاهرات كردند.
در اين تظاهرات كه بزرگترين تظاهرات در نوع خود در تل آويو محسوب مي شود تظاهركنندگان شعار مي دادند، «نژادپرستي را متوقف كنيد.»
شركت كنندگان در اين تظاهرات اقدامات فاشيستي و نژادپرستي اسرائيل را محكوم كردند.
ساكت نمي مانيم
«احمد داود اوغلو» وزيرخارجه تركيه در سفر خود به واشنگتن اعلام كرد كه آنكارا در برابر تجاوزات جديد رژيم صهيونيستي در غزه ساكت نخواهد ماند.
وي تاكيد كرد كه اسرائيل در جريان حمله خود به غزه مرتكب جنايات جنگي شده و تركيه اجازه ارتكاب جنايات ديگري در منطقه را نخواهد داد.
رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه نيز اخيرا اظهار داشت كه غزه به زنداني بزرگ تبديل شده است اما همه تماشاگر اوضاع آن هستند و توجهي نمي كنند.
اردوغان گفت، تجاوز به غزه جنايتي ضدبشري بود كه نيروهاي اسرائيلي در آن تجاوز از فسفر سفيد عليه غيرنظاميان استفاده كرد.
وي افزود، از آن وحشتناك تر اينكه محاصره غزه ادامه يافت و مردم اين منطقه از دريافت نيازهاي ضروري محروم شدند و هنوز جهان متمدن در مقابل اين فجايع سكوت مي كند.
اتحاديه عرب نيز از سازمان ملل، جامعه جهاني و كميته كاري چهارجانبه خواست به مسئوليت هايشان عمل كنند و موضعي جدي در قبال تجاوزات رژيم صهيونيستي اتخاذ كنند.
سازمان ملل نيز از اسرائيل خواست از اخراج اجباري فلسطيني ها از بيت المقدس و سرزمين فلسطين دست بردارد و هشدار داد كه اين كار اسرائيل نقض آشكار قوانين بين المللي است.
سازمان ملل همچنين از رژيم صهيونيستي خواست تا شئونات، حقوق و آزادي افراد رانده شده از منازلشان را احترام بگذارد و در جاي مناسبي آنان را سكني دهد.
ساير رويدادها
¤ پارلمان اسرائيل لايحه قانوني را تصويب كرد كه پس دادن يك وجب خاك اشغال شده را مشروط به شروط پيچيده اي كرد تا انجام آن امكان پذير نباشد.
¤ مجمع خاخام هاي صهيونيستي طي فتوايي اعلام كرد كه در صورت آزاد نشدن شاليت بايد همه اسيران فلسطين قتل عام شوند.
¤ يك تحليلگر آمريكايي اظهار داشت، صهيونيست ها در آمريكا فعاليت هاي سازماندهي شده و مخفي زيادي دارند.
¤ جمعي از مردم آفريقاي جنوبي براي همبستگي با فلسطيني ها به غزه مي روند.
¤ روزنامه تشرين سوريه با هشدار به سران كشورهاي عربي در قبال دسيسه صهيونيستي و حمايت غرب از بيت المقدس تاكيد كرد كه اعراب نبايد نسبت به مواضع اخير اروپايي ها دلخوش كنند.
¤ نخست وزير رژيم صهيونيستي در نظر دارد براي جلب نظر شهرك نشينان 28 ميليون دلار سرمايه جديد در اختيار آنها قرار دهد.

 



جنگ رايانه اي!

ارتش آمريكا كه مدتي است با بحران سربازگيري روبه رو شده و خيلي از سربازاني هم كه به جنگ فرستاده دچار انواع بيماري از جمله افسردگي شده اند، حالا 8/32 ميليون دلار هزينه كرده تا يك بازي ويدئويي درست كند كه هدفش جذب جوان ها به روياي توخالي نظامي شدن است. اسم اين بازي را هم ارتش آمريكا گذاشته است!
به اين ترتيب، در توضيحات سايت «تك رادار» مي خوانيم كه: «اين يك بازي رسمي ارتش آمريكاست كه يك محيط بازي آنلاين در اختيار جوانان مي گذارد تا بتوانند آنچه را كه دلشان مي خواهد- يا به عبارت ديگر، لازم است كه بدانند- در مورد ارتش آمريكا كشف و بررسي كنند!» سايت «گيمز اسپات» هم توضيح مي دهد كه براي اجراي اين كار يك بودجه 10 ساله درنظر گرفته شده، چرا كه نسخه اوليه بازي درسال 2002 بيرون آمده اما كار توليدش سال2000 بوده است. و حالا، نسخه دوم بازي هم با كلي تغيير قرار است همين امسال عرضه شود، درحالي كه بازي هاي كامپيوتري اش هم وارد بازار شده است... و البته، همه اش از جيب ماليات دهندگان آمريكايي!
¤ سرويس خارجي كيهان

 



اعلام استراتژي جديد نوري مالكي براي تقويت وحدت و امنيت عراق

نخست وزير عراق استراتژي جديد خود را در مورد استقرار ثبات و امنيت و تقويت وحدت ملي براي نمايندگان پارلمان اين كشور تشريح كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس، «عباس البياتي»، عضور كميسيون امنيت و دفاع پارلمان عراق با اشاره به حضور «نوري مالكي»، نخست وزير اين كشور در پارلمان، گفت: در اين نشست مالكي استراتژي جديد امنيتي خود را براي نمايندگان تشريح كرد.
وي افزود: تقويت نقش قوه قضائيه، دور كردن پرونده امنيتي از كشمكش هاي سياسي، بررسي مسائل دخالت كشورهاي بيگانه در فعاليت هاي تروريستي عراق و تقويت وحدت ملي از جمله محورهاي مندرج در استراتژي جديد مالكي است، كه وي در مورد آنها به نمايندگان توضيح داد. البياتي به نقل از اظهارات مالكي در مجلس افزود: هرگونه توافق و همكاري با كشورهاي همسايه در آينده منوط به همكاري آنها درباره ثبات و امنيت عراق است.
در پي انفجار پنج بمب در بغداد كه سه شنبه گذشته رخ داد و بيش از 600 شهيد و مجروح برجاي گذاشت، مالكي براي پاره اي توضيحات در مورد مسايل امنيتي، به پارلمان فراخوانده شد.
ديروز نيز شهر شمالي كركوك شاهد انفجار بمب بود، كه سه كشته و چهار مجروح برجاي گذاشت.
ساير رويدادها:
¤ به گزارش ايسنا، «اياد علاوي»، نخست وزير اسبق و «طارق الهاشمي» معاون رئيس جمهور عراق قصد دارند براي مشاركت در انتخابات پارلماني آتي، جبهه واحد تشكيل دهند.
¤ «رابرت گيتس»، وزير دفاع آمريكا، ديروز در كركوك گفت: علي رغم تمركز آمريكا بر مسئله افغانستان، مأموريت نيروهاي آمريكايي در عراق، همچنان سرنوشت ساز است.
وي افزود: در صورت نياز، پس از سال 2011 نيز در عراق مي مانيم.
¤ «محمد البرادعي» رئيس سابق آژانس بين المللي انرژي هسته اي گفت: جنگ عراق و حمله به اين كشور در سال 2003، با حقه و فريبكاري غربي ها صورت گرفت.

 



حركت قطارها در فرانسه با ادامه اعتصاب ها مختل شد

كاركنان راه آهن فرانسه روز گذشته براي سومين روز پياپي اعتصاب كرده و اختلالات شديدي در حركت قطارها به وجود آوردند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، اعتصاب كاركنان بخش حمل و نقل فرانسه (RATP) و شركت ملي راه آهن اين كشور (SNCF) كه از روز پنجشنبه آغاز شده است، روز گذشته هم ادامه داشت. اين اعتصاب كه در راستاي حمايت از فرصت هاي شغلي، حقوق و انجام اصلاحات در بخش بار راه آهن صورت مي گيرد به درخواست كنفدراسيون دموكراتيك كار و چندين اتحاديه كارگري و سنديكاي مستقل صورت مي گيرد.
گفتني است اين اعتصاب كه وضعيت حمل و نقل سريع السير منطقه اي اين كشور را نيمه فلج كرده است، روز گذشته به اوج خود رسيده و باعث بروز اختلالات شديدي در شبكه ريلي شده است.
افزايش حقوق و دستمزدها و كاهش بار سنگين كار از جمله ديگر درخواست هاي اعتصاب كنندگان عنوان شده است. در نتيجه اين اعتصاب، ميليون ها مسافر سرگردان شده اند و با تأخير به سركار خود رفته اند.

 



تشديد بحران در روابط واشنگتن و اسلام آباد پاكستان:5 تروريست آمريكايي را تحويل نمي دهيم

اسلام آباد درخواست واشنگتن براي عودت دادن پنج تروريست آمريكايي دستگير شده را به ايالات متحده، رد كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس، «رحمان ملك» وزير دفاع پاكستان ، اعلام كرد: پنج شهروند آمريكايي كه به اتهام همكاري با شبه نظاميان در پاكستان دستگير شده اند، تا زماني كه پليس وضعيت آنها را روشن سازد، در پاكستان خواهند ماند و به آمريكا برگشت داده نمي شوند.
مقامات پاكستان عقيده دارند، اين افراد براي آموزش شبه نظاميان طالبان و القاعده پاكستان، وارد اين كشور شدند و قصد شركت در عمليات ضددولتي داشتند.
بر اساس اين گزارش، پليس پاكستان روز چهارشنبه اين افراد را در منطقه «سرگودها»، يكي از شهرهاي مهم ايالت پنجاب، كه به سرعت در حال تبديل شدن به يكي از مراكز تحت نفوذ طالبان است، دستگير كرد.
پاكستان هفته گذشته روزهاي خونيني را پشت سر گذاشت و انفجار بمب در سه شهر مولتان، راولپندي و پيشاور، صدها كشته و مجروح در پي داشت. در همين حال، «آدام گاداهن»، يكي از اعضاي آمريكايي شبكه القاعده اعلام كرد، اين شبكه در بمب گذاري هاي فوق دست نداشته است. در اظهارات وي كه از طريق يك نوار ويدئويي پخش مي شد، آمده است كه دولت هاي آمريكا و پاكستان بيش از شبكه القاعده مسئول اين انفجارها و كشتار غيرنظاميان هستند.
آسوشيتدپرس از قاهره گزارش داد، گاداهن در لس آنجلس بزرگ شده است و به گفته «اف بي اي»، وي در سال 1998 ميلادي به پاكستان رفته و شش سال بعد در يكي از اردوگاه هاي آموزشي القاعده به عنوان مترجم و مشاور اين گروه فعاليت خود را آغاز كرده است.
در همين حال، «آصف علي زرداري»، رئيس جمهور پاكستان، طي مقاله اي در نيويورك تايمز نوشت: پاكستان بهاي جنگ عليه تروريست را مي پردازد. بر اساس اين نوشته، پاكستان طي سال هاي اخير، 5000 شهروند غير نظامي و 2000 نيروي امنيتي خود را از دست داده است. خبر ديگر از پاكستان اينكه، 28 شبه نظامي طالبان طي درگيري هاي اخير ارتش و طالبان در شمال غرب پاكستان كشته شدند.

 



وزير دفاع آلمان: افزايش نيرو هم آمريكا را از باتلاق افغانستان نجات نمي دهد

وزير دفاع آلمان با زيرسأال بردن استراتژي اوباما در اعزام سربازان تازه نفس به كابل، از آمريكا و سازمان ناتو خواست در فكر عقب نشيني از افغانستان باشند.
به گزارش خبرگزاري مهر، در حالي كه چند روزي از اعلام استراتژي جديد «باراك اوباما» در مورد اعزام حدود 30 هزار نيروي جديد به افغانستان نمي گذرد، «كارتئودور گوتنبرگ»، وزير دفاع آلمان با اظهاراتش، اين استراتژي را زير سأال برد. وي كه هم اكنون در افغانستان به سر مي برد، گفت، پيروزي در افغانستان با ابزار نظامي محقق نمي شود و آمريكا را از باتلاق افغانستان نجات نمي دهد. وزير دفاع آلمان همچنين، اظهار داشت: ناتو به جاي اعزام نيروهاي بيشتر، بايد در فكر يافتن راهي معقول براي عقب نشيني از افغانستان باشد. وي از اظهار نظر در اين مورد كه آيا آلمان با خواست واشنگتن در زمينه اعزام نيروهاي بيشتر به افغانستان موافقت مي كند يا نه، خودداري كرد. آلمان هم اكنون 0440 نظامي در افغانستان دارد. واشنگتن اخيراً از اعضاي ناتو (از جمله كشور آلمان) خواست 0700 نيروي جديد به افغانستان اعزام كنند. جمعه گذشته نيز «يوسف رضا گيلاني» نخست وزير پاكستان، مخالفت خود را با استراتژي جديد آمريكا براي افغانستان علني كرد. به اعتقاد ناظران، افزايش نيروي ناتو در افغانستان، حملات تروريستي در پاكستان را شدت مي بخشد.

 



پايگاه مرزي سعودي ها به تصرف شيعيان صعده درآمد

رزمندگان شيعه يمن در پاسخ به حملات كور هوايي دشمن، پايگاه نظامي الجابر عربستان در مرز يمن را به تصرف خود درآوردند.
به گزارش پايگاه اينترنتي «صعده آنلاين»، مبارزان شيعه يمن روز جمعه، كنترل پايگاه نظامي الجابر عربستان را به دست گرفته و مقاديري سلاح، وسايل مخابراتي، خودروي نظامي و تجهيزات ديدباني را نيز به غنيمت گرفتند.
به گزارش ايرنا، «محمد عبدالسلام» سخنگوي جنبش شيعيان الحوثي در گفت وگو با خبرگزاري فرانسه گفت: پس از اشغال پايگاه الجابر 600 سرباز عربستاني مجبور به فرار شدند.
اين در حالي است كه جنگجويان الحوثي با حمله به اين پايگاه، جبهه جديدي را در جنگ عليه ارتش متجاوز عربستان در مرز با يمن گشودند.
در همين حال، درگيري هاي پراكنده الحوثي ها با عربستان در سه محور جبل الدخان، جبل الرميح و جبل الدود همچنان ادامه دارد و در تازه ترين بمباران ها، جنگنده هاي آل سعود به اشتباه پادگان ارتش يمن موسوم به «المنزاله» را بمباران و باعث كشته و مجروح شدن 20سرباز يمني شدند، در حالي كه ارتش يمن، هيچ گونه واكنشي در اين مورد از خود نشان نداده است.
تلويزيون عربستان نيز اعلام كرد كه حمله الحوثي ها به يك روستا در خاك اين كشور را سد كرده و تعداد زيادي از جنگجويان صعده اي را تارومار كرده است.«سرلشكر محمد عبدالله القوسي» معاون وزير كشور يمن نيز روز شنبه ادعا كرد كه ارتش يمن موفق به تصرف منطقه «باب النجران» در صعده قديم شده است.
وي يك هفته پيش نيز اعلام كرده بود كه طي 24ساعت شهر صعده را به تصرف درخواهد آورد.
از سوي ديگر با وجود اتهامات عربستان و يمن به ايران مبني بر دخالت در مسائل داخلي يمن و الحوثي ها، «جفري فيلتمان» معاون وزير خارجه آمريكا اعلام كرد كه دلايلي براي اثبات اين ادعا هنوز به دست نيامده است.
جنگ در حالي در يمن پيش مي رود كه درگيري هاي ارتش با الحوثي ها وارد پنجمين ماه خود شده است و عربستان يك ماه است كه با تهاجم گسترده خود به شيعيان صعده هنوز نتوانسته است، اهداف مورد نظر خود را به دست آورد و روز به روز در باتلاق جنگ صعده فرو مي رود.
در حالي كه جنگجويان شيعه الحوثي نشان دادند با وجود بمباران هاي سنگين و موشك باران ها، هنوز توان ايستادگي و گشودن جبهه جديدي در مقابل نيروهاي نظامي يمن و عربستان را دارند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14