(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 25 آذر 1388- شماره 19536
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
خالد مشعل درجمع دانشجويان دانشگاه امام صادق(ع):مقاومت فلسطين به حمايت ملت ايران زنده است
رهبر انقلاب در ديدار خالد مشعل تاكيد فرمودند شكست سنگين صهيونيست ها در جنگ آينده
صالحي: بزودي اخبار خوبي درباره راه اندازي نيروگاه بوشهر اعلام مي شود
مرتضي نبوي در مناظره با كواكبيان:اتفاقات اخير به نام موسوي ثبت مي شود
سخنگوي وزارت امور خارجه در جمع خبرنگاران: شروط ايران درباره پيشنهاد وين تغيير نمي كند
كاظمي قمي: انفجارهاي بغداد خسارتي به سفارت ايران وارد نكرد
صداي پاي يخ در آستانه زمستان
2 مدال طلاي مسابقات مخترعان جهان بر سينه مبتكر مازندراني
مبتكر كرجي دستگاه رديف كن بطري ساخت
مديركل راه و ترابري استان: محورهاي پرترافيك استان اصفهان دوبانده مي شوند
مدير آموزش زبان حوزه علميه كاشان: طلاب و روحانيان بايد با زبان هاي زنده دنيا آشنا شوند
امام جمعه اراك: اتاق بازرگاني بايد نظارت جدي تري بر اجراي اصل 44 اعمال كند
جانشين فرمانده نيروي انتظامي كشور خبر داد كنترل هوايي مرزهاي كشور با پرنده هاي فوق سبك
بهره برداري فاز اول پروژه مسكوني 6 هزار واحدي سپاه در كرج
اخبار ادبي و هنري



خالد مشعل در جمع دانشجويان دانشگاه امام صادق(ع): مقاومت فلسطين به حمايت ملت ايران زنده است

رئيس دفتر سياسي حماس در جمع دانشجويان دانشگاه امام صادق(ع) تاكيد كرد: مقاومت فلسطين به حمايت و دلگرمي ملت مسلمان به ويژه ملت ايران زنده است.
در اين مراسم خالد مشعل افزود: اگر چه صهيونيست ها و گروه هاي تروريستي توانسته اند با كشتار و بيرون كردن مردم، زمين هاي ما را اشغال كنند اما مقاومت، يكصدسال است كه بدون حمايت هاي كشورهاي استكباري، مقابل صهيونيست ها ايستاده است.
خالد مشعل تصريح كرد: ملت فلسطين در برابر تجاوزات رژيم صهيونيستي مقاومت مي كند، شيخ عزالدين قسام نخستين رهبر روحاني بود كه از سوريه به فلسطين آمد و مبارزه مسلحانه را همگام با فلسطينيان در برابر استكبار و صهيونيست ها بكار گرفت.
وي در ادامه با طرح پرسشي مبني بر اينكه اسرائيل چگونه تشكيل شد؟ گفت: صهيونيست ها ابتدا مدعي بودند اين سرزمين صاحب و ملتي ندارد، آنها دروغ گفتند زيرا صاحبان اصلي اين سرزمين را كشتند يا آواره كردند.
خالد مشعل افزود: چرا انگليس، فرانسه و آمريكا بر تشكيل رژيم صهيونيستي اصرار داشتند؟ زيرا مي خواستند قلب اسلام را هدف قرار دهند و آن را مركزي براي منافع غرب و آمريكا بكنند. وي گفت: ديديد كه چگونه آمريكا با كمك رژيم صهيونيستي بر ضد كشورهاي اسلامي جنگ به راه انداخت، بنابراين آنها اين سرزمين را براي توطئه و به يغما بردن ثروت هاي جهان اسلام مي خواهند. خالد مشعل خاطر نشان كرد: اگر پايگاه نظامي صهيونيست ها را از اين منطقه برچينيم، آن وقت جهان اسلام آزاد مي شود.
وي اظهار داشت: آزادي فلسطين برابر با رهايي امت اسلامي از چشم طمع غرب به منافع آنان است، ما با هيچ ملتي دشمن نيستيم بلكه با توطئه ها و هم پيماني هاي دولت هاي آنها با صهيونيست ها مخالفيم.
مشعل افزود: وقتي كشورها به بهانه حمايت از صهيونيست و زماني ديگر با شعار صليبي بر ضد ما مي شوند و حمله مي كنند، ما موظفيم از امت اسلامي دفاع كنيم چون اين سرزمين، سرزمين پيامبراكرم است. وي اظهار داشت: صهيونيست ها با پيامبر اسلام(ص)، حضرت عيسي(ع) و حضرت موسي(ع) مخالفند، ما به غرب مي گوئيم دست از توطئه برداريد و به نفع شماست كه به ايده هاي مردم منطقه احترام بگذاريد.
رئيس دفتر سياسي حماس افزود: ما خواستار روابطي براساس احترام متقابل با ديگر كشورها هستيم، در غير اين صورت روابط استعماري مي شود و ما آن را رد مي كنيم. مشعل درخصوص موضوع هسته اي ايران گفت: چرا غرب نمي خواهد مسئله فناوري هسته اي ايران را بپذيرد؟ دليل آن روشن است برخورد آنها با ملت هاي منطقه برخوردي دوگانه است.
وي افزود: غرب به رژيم صهيونيستي كه پايگاه بمب هاي هسته اي است چيزي نمي گويد اما با فناوري هسته اي صلح آميز ايران مخالفت مي كند. حمايت از فناوري صلح آميز هسته اي ايران وظيفه حماس است. وي گفت: ملتي كه يكصدسال در برابر اشغالگران مقاومت كرده است حتي اگر در محاصره هم باشد پيروز خواهد شد. مقاومت فلسطين به حمايت و دلگرمي ملت مسلمان به ويژه ملت ايران زنده است، همه مذاهب امت اسلامي در كنار هم از مقاومت در برابر آمريكا و صهيونيست ها حمايت كنند.
وي اظهار داشت: درست نيست امت اسلام در ميان خود اختلاف داشته باشد، اين امت با هر رويكردي بايد يگانه و واحد در برابر صهيونيست ها مقاومت كند همانگونه كه پيامبراسلام(ص) مسلمانان را بر ضد كفار بسيج كرد. رئيس دفتر سياسي حماس اظهار داشت: ما مي خواهيم صلح و ثبات و امنيت بدون دخالت هاي بيگانگان در كشورهاي اسلامي برقرار شود. مشعل افزود: ما امروز نياز به آگاهي داريم چرا كه مسلمان هيچ گاه به برادر خود ستم نمي كند، جنگ ما عليه دشمن خواهد بود، دشمني كه پير، جوان، زن، مرد و كودك ما را مي كشد و ما ان شاءالله پيروز خواهيم شد.
وي افزود: ايرانيان شايد بگويند كه ما را با فلسطين چه كار است؟ اما بايد بگويم پيامبر(ص) فرموده است كسي كه به امور مسلمانان فكر نكند مسلمان نيست بنابراين طبيعي است كه ايران در كنار فلسطين باشد و از آن حمايت كند. خالد مشعل اظهار داشت: ديگر كشورهاي عربي و اسلامي هم بايد به مانند ايران از مقاومت فلسطين در برابر رژيم صهيونيستي حمايت كنند، رهبري، دولت و ملت ايران در كنار فلسطين، غزه، مقاومت و حماس ايستاد و ما از آنها متشكريم. وي افزود: متاسفانه برخي كشورهاي عربي ما را متهم مي كنند كه ايران ما را حمايت مي كند و ما مي گوئيم حمايت ايران براي ما افتخار و در عوض حمايت آمريكا و صهيونيست ها از شما ننگ است.
خالد مشعل اظهار داشت: من به كساني كه ايراد مي گيرند مي گويم اگر شما از فلسطين حمايت كنيد، وظيفه شماست و با اين كار خواهيم توانست صهيونيست ها را از سرزمينمان خارج و غزه را از محاصره درآوريم. رئيس دفتر سياسي حماس افزود: قدس بايد مورد توجه همه ما باشد زيرا قدس در دل ايرانيان و همه مسلمانان است. قدس مرواريد گرانبهاي جهان اسلام است، 50 سال است كه آرزويمان برپايي نماز در قدس شريف است.
وي گفت: قدس شريف حتماً آزاد مي شود، امروز گروه هاي اطلاعاتي صهيونيست سعي مي كنند مسجد الاقصي را نابود كنند. خالدمشعل گفت: ديديد كه چند سال پيش صهيونيست ها به مسجد حضرت ابراهيم(ع) جسارت كردند و اين تجاوزها همچنان ادامه دارد اما زماني كه ما يكپارچه باشيم مسجدالاقصي و قدس را پس خواهيم گرفت.
وي افزود: پس گرفتن سرزمين هاي اشغالي با حمايت هاي دشمنان شدني نيست بلكه با جهاد، مقاومت، حمايت هاي مسلمانان و اقدامات سياسي صورت مي گيرد و اين نيازمند وحدت نيروهاي فلسطيني و جهان اسلام است. اختلافات فراموش شود و امت اسلامي در برابر دشمنان يكپارچه شود. مشعل اظهار داشت: ملت فلسطين هرگز حمايت ملت ايران را فراموش نخواهد كرد و به ايران و ايرانيان و هر كه از ما حمايت كند وفادار خواهيم ماند.
ديدار با متكي
ديروز همچنين خالد مشعل رئيس دفتر سياسي جنبش حماس با منوچهر متكي وزير امور خارجه كشورمان ديدار و پيرامون مسائل فلسطين و منطقه بحث و تبادل نظر كردند.
منوچهر متكي با اشاره به جايگاه فلسطين در تحولات منطقه و جهان اسلام اظهار داشت: رسوايي هاي ناشي از رويكردهاي وحشيانه رژيم صهيونيستي در غزه برجاي مانده است؛ همه اين آثار ناشي از مقاومت شجاعانه حماس در فلسطين بوده است.
وي افزود: ما سالگرد تاسيس جنبش حماس را تبريك مي گوييم و مردم ايران نيز در جشن مقاومت با مردم غزه و پيروزي هاي حماس مشاركت دارند.
وزير امور خارجه كشورمان با تبيين اقدامات جاه طلبانه قدرتهاي سلطه گر و رژيم صهيونيستي خاطرنشان ساخت: اقدامات ناپسند قدرتهاي سلطه گر و رژيم صهيونيستي در قبال موقعيت و منزلت حماس تاكنون بي نتيجه بوده و موجب ارتقاي جايگاه جنبش حماس و گروههاي مقاومت فلسطين شده است.
متكي با تشريح موضع جمهوري اسلامي ايران در قبال طرح هاي جاري گفت: رژيم صهيونيستي تمامي مفاهيم موجود در طرح هاي صلح عربي را در زمينه پناهندگان و قدس و مرزها را بي اعتبار ساخته است.
وي افزود: ما خواهان اتحاد تمامي طرف ها و گروههاي فلسطيني به منظور حمايت از دستاوردها و آرمان فلسطين و تحقق اهداف عاليه مردم فلسطين مي باشيم.
خالد مشعل با اشاره به رايزني مستمر با مقامات جمهوري اسلامي ايران اظهار داشت: رايزني هاي مستمر با مقامات جمهوري اسلامي ايران ثمربخش بوده است روابط حماس با جمهوري اسلامي ايران، سوريه، سودان، تركيه، قطر و اندونزي و ديگر كشورهاي اسلامي همواره موجب عزت و افتخار ملت ها و كشورهاي مسلمان بوده است.
رئيس دفتر سياسي جنبش حماس با تشريح تحولات سياسي منطقه گفت: رخدادهاي صحنه فلسطين و رويكردهاي آشكار رژيم صهيونيستي بيانگر آن است كه مذاكرات به اصطلاح صلح بي نتيجه و بيهوده بوده و راه حل مقاومت، اصيل ترين و واقعي ترين رويكرد مي باشد.
خالد مشعل با تبيين موقعيت نتانياهو اظهار داشت: نتانياهو درصدد بوده با سوءاستفاده از موقعيت ضعيف اعراب و كشورهاي اروپايي و با تاكتيكهاي فريبنده درصدد تثبيت شهرك سازي صهيونيست ها در مناطق اشغالي و اسكان آوارگان فلسطين در همان جايي كه در شرايط فعلي اقامت دارند مي باشند.
تنها راه مقاومت است
رئيس مجلس شوراي اسلامي هم در ديدار خود با رئيس دفتر سياسي حماس گفت: جمهوري اسلامي ايران از بدو پيروزي خود همواره از آرمان فلسطين حمايت كرده و اين رويكرد را از افتخارات بزرگ خود مي داند.
در اين ديدار در ابتدا لاريجاني حماس را نماد مقابله با رژيم صهيونيستي و مقاومت در برابر زياده خواهي آن برشمرد و اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران از بدو پيروزي خود همواره از آرمان فلسطين حمايت كرده و اين رويكرد را از افتخارات بزرگ خود مي داند.
وي در ادامه همچنين گفت كه امروزه هيچ سلاحي موثرتر از مقاومت براي احقاق حقوق حقه مردم مظلوم فلسطين وجود ندارد و دشمنان فلسطين نتوانسته اند اين مقاومت را از بين ببرند.
رئيس دستگاه قانونگذاري كشور در ادامه با انتقاد از رويكرد آمريكا در قبال موضوع فلسطين، تصريح كرد: دولت كنوني آمريكا عليرغم تمام وعده هايي كه براي حل مشكل فلسطين داده است، عملا از احقاق بديهي ترين حقوق براي فلسطيني ها عاجز مانده است.
در اين ديدار همچنين خالد مشعل، رئيس دفتر سياسي جنبش مقاومت اسلامي فلسطين(حماس) از جمهوري اسلامي ايران به عنوان يكي از حاميان واقعي مردم فلسطين در جهان نام برد و گفت: مقاومت تنها راه عملي براي احقاق حقوق مشروع مردم فلسطين است و جنبش حماس در اين مقاومت، پايدار و ثابت قدم خواهد ماند.

 



رهبر انقلاب در ديدار خالد مشعل تاكيد فرمودند شكست سنگين صهيونيست ها در جنگ آينده

رهبر انقلاب اسلامي عصر روز سه شنبه در ديدار آقاي خالد مشعل رييس دفتر سياسي حماس و هيأت همراه، با تجليل از مقاومت مردم فلسطين و گروه هاي مقاومت از جمله حماس، تأكيد كردند: تنها راه نجات فلسطين، مقاومت و ايستادگي و توكل به خدا، در كنار عمل و اقدام است.
حضرت آيت الله خامنه اي آينده قضيه فلسطين را با وجود همه سختي ها و ظلم ها و جنايت هايي كه بر ضد مردم اين سرزمين مي شود، روشن و اميدبخش دانستند و افزودند: اين وعده تخلف ناپذير خداوند است كه پيروزي و نصرت الهي متعلق به كساني است كه به خدا اعتقاد دارند و در راه او جهاد مي كنند.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به دو وجه حوادث فلسطين، اين حوادث را از بزرگترين حوادث تاريخ خواندند و خاطرنشان كردند: يك وجه اين حوادث ايستادگي مردم غزه در مقابل سخت ترين فشارها است و وجه ديگر آن، خيانت برخي اعراب به ظاهر مسلمان در قبال مردم فلسطين است.
حضرت آيت الله خامنه اي با تأكيد بر اين كه ايستادگي رهبران حماس در مقابل فشارها، تهديدها، و بازي هاي سياسي، بسيار ارزشمند است افزودند: جمهوري اسلامي ايران، مساله فلسطين را مساله خود، و حمايت از آن را وظيفه شرعي و اسلامي مي داند.
ايشان با اشاره به تلاش هاي گسترده دشمنان براي سوق دادن ايران به سوي موضع بي تفاوتي در قبال فلسطين خاطرنشان كردند: دشمنان از همه راه ها وارد شدند اما سرشان به سنگ خورد.
رهبر انقلاب اسلامي تأكيد كردند: يكي از علل اصلي دشمني استكبار با جمهوري اسلامي ايران، موضوع فلسطين است و اگر ايران در قضيه فلسطين كوتاه مي آمد، بسياري از اين دشمني ها كم مي شد ولي ما در اين قضيه ايستاده ايم و كوتاه نخواهيم آمد.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به حمايت ملت ايران از موضوع فلسطين خاطرنشان كردند: اين كه ملت ايران، حمايت از موضوع فلسطين را از عمق جان باور دارد، به بركت امام خميني(ره) است كه اين موضوع را به درستي تا عمق جان ها و ايمان هاي مردم ايران نفوذ داد.
ايشان با تأكيد بر اين كه اگر قضيه فلسطين به درستي حل شود، بسياري از مشكلات امت اسلامي حل خواهد شد، به تهديدهاي اخير رژيم صهيونيستي عليه مردم فلسطين اشاره كردند و افزودند: اگر رژيم صهيونيستي جنگ ديگري را عليه مردم غزه شروع كند، اين بار تو دهني سخت تر و شكست سنگين تري خواهد خورد و بيشتر از شكست قبلي، در جهان رسوا خواهد شد.
در اين ديدار آقاي خالد مشعل رييس دفتر سياسي حماس ضمن قدرداني از مواضع شجاعانه رهبر انقلاب اسلامي، و ملت و دولت ايران در حمايت از مردم فلسطين، گزارشي از آخرين وضعيت غزه و كرانه باختري رود اردن ارائه كرد و گفت: مقاومت، انتخاب استراتژيك حماس، گروه هاي مقاومت، و مردم فلسطين است، و به هيچ وجه در مقابل فشارهاي سياسي و نظامي تسليم نخواهيم شد.
وي با اشاره به تهديدهاي نظامي اخير رژيم صهيونيستي عليه مردم غزه تأكيد كرد: رژيم صهيونيستي اگر مرتكب اشتباه شود و جنگ ديگري را آغاز كند، اين بار متحمل شكست سخت تري خواهد شد زيرا مردم مؤمن غزه با وجود همه فشارها، اكنون روحيه و توان ايستادگي بالاتري نسبت به جنگ 22 روزه دارند.

 



صالحي: بزودي اخبار خوبي درباره راه اندازي نيروگاه بوشهر اعلام مي شود

رئيس سازمان انرژي اتمي كشورمان از اعلام اخبار خوب در آينده نزديك درباره راه اندازي نيروگاه بوشهر خبر داد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت علي اكبر صالحي ديروز در گفت وگويي اعلام كرد: بزودي مردم اخبار خوبي درباره راه اندازي نيروگاه بوشهر خواهند شنيد.
وي انتشار يك سري اطلاعات و اخبار غلط درباره زمان راه اندازي نيروگاه بوشهر را عامل اصلي ايجاد جو بدبيني در ايران عليه روسيه دانست و گفت: حقيقت اين است كه ساخت هر نيروگاه هسته اي به طور متوسط هشت سال و نيم طول مي كشد. بطور مثال در برزيل نيروگاهي 15سال طول كشيد ولي ما هنوز 14-13 سال است كه درگير ساخت اين نيروگاه هستيم و اين موضوع غيرعادي نيست.
رئيس سازمان انرژي اتمي تصريح كرد: تست هاي مهم نيروگاه بوشهر تاكنون با موفقيت انجام شده است و اكنون تست كره فلزي در حال انجام است و يك تست ديگر نيز در ماههاي آينده انجام مي شود تا ما بتوانيم سوخت هسته اي را وارد چرخه نيروگاه كنيم.
صالحي بدون اشاره به زمان دقيق آغاز به كار نيروگاه بوشهر، ابراز اميدواري كرد در ماههاي آينده اين كار صورت بگيرد.
وي هرگونه كارشكني و مسامحه روس ها را رد كرد و گفت: كارها به خوبي پيش مي رود و اكنون 2500كارشناس روس در نيروگاه بوشهر در حال كار هستند و مردم به زودي اخبار خوبي در اين باره خواهند شنيد.
صالحي تاكيد كرد: در دستيابي به انواع فناوري محدوديتي نداريم و قصد داريم تمام فناوري ها را در اختيار بگيريم و در اين زمينه هيچ مسامحه اي نخواهيم داشت.
وي با اشاره به اينكه ايران قبل از انقلاب به معاهده ان پي تي پيوسته است، گفت: ايران علاقه مند است در چارچوب تعهدات بين المللي فعاليت كند چرا كه به منافع ملت ها اعتقاد دارد و معاهده ان پي تي را در جهت مصالح ملي و جهاني مي داند و هيچ گاه مانند كره شمالي قصد خروج از اين معاهده را ندارد.
وي تصريح كرد: آنچه آمريكايي ها از آن به عنوان ابزاري براي فشار براي ملت ايران استفاده مي كنند، بيشتر بهانه هسته اي است نه جنگ افزار هسته اي.

 



مرتضي نبوي در مناظره با كواكبيان:اتفاقات اخير به نام موسوي ثبت مي شود

مدير مسئول روزنامه رسالت در مناظره با مصطفي كواكبيان تصريح كرد كه اتفاقاتي در حال وقوع است كه به نام ميرحسين موسوي ثبت مي شود و در سايه همين اتفاقات به اسطوره هاي انقلاب حمله مي شود.
نبوي در اين مناظره كه در تالار فجر دانشگاه شيراز برگزار شد با اشاره به انتخابات 22 خرداد تصريح كرد: طرفي كه نتيجه انتخابات را واگذار كرد از قبل شايعه اعمال تقلب در انتخابات را به راه انداخت و با تشكيل كميته صيانت از آرا سعي كرد تا به اين شايعه دامن بزند.
قائم مقام جامعه اسلامي مهندسين گفت: طرف مقابل بايد رأي اكثريت جامعه را بپذيرد و پذيرش نتيجه انتخابات به معناي بلوغ سياسي اين افراد است.
مدير مسئول روزنامه رسالت تصريح كرد: دوستان در انتخابات به گونه اي وارد شدند كه گويي بايد نتيجه انتخابات به نفع آنها باشد در غير اين صورت تقلب صورت گرفته و بايد به نتايج انتخابات اعتراض كرد.
نبوي اظهار داشت: در انتخابات سال 1376 نيز مشابه چنين شايعاتي به راه انداخته شد، در آن زمان نيز با طرح شايعه بنويسيم خاتمي، بخوانيم ناطق نوري، سعي شد تا در سلامت انتخابات خدشه وارد شود اما زماني كه محمد خاتمي رئيس جمهور منتخب شد ديگر اعتراضي به نتايج صورت نگرفت.
نبوي با اشاره به حوادث اخير گفت: اتفاقاتي در حال وقوع است كه به نام ميرحسين موسوي ثبت مي شود و در سايه همين اتفاقات به اسطوره هاي انقلاب حمله مي شود.
قائم مقام جامعه اسلامي مهندسين با اشاره به اين كه جامعه ايراني مي تواند در سايه عمل به قانون به آرامش برسد، بيان داشت: خوشبختانه با جناح رقيب نقاط مشترك زيادي داريم و اصول مشتركي از جمله ولايت فقيه، مقام معظم رهبري، احترام به آراي مردم، احترام به جايگاه امام راحل، اسلاميت و جمهوريت نظام همه از مشتركات است.
نبوي اظهار داشت: همه بايد رهنمودهاي رهبري را روشنگر راه خود قرار دهند و ايشان بارها تمام مردم و نخبگان را نصيحت كردند كه مسير خود را از قانون شكنان و مخالفان نظام جدا كنند.
كواكبيان هم در بين دانشجويان گفت: انتخابات تمام شده است و واقعيت ها را بايد پذيرفت، اما اصل بحث ما اين است كه اصول قانون اساسي در كشور بايد بدون كم و كاست اجرا شود.
وي افزود: اجراي دقيق قانون اساسي اولين و مهمترين راه براي برون رفت از اوضاع كنوني است.

 



سخنگوي وزارت امور خارجه در جمع خبرنگاران: شروط ايران درباره پيشنهاد وين تغيير نمي كند

سخنگوي وزارت امور خارجه شروط ايران در قبال پيشنهاد وين را غيرقابل تغيير اعلام كرد.
رامين مهمانپرست ديروز در جمع خبرنگاران داخلي و خارجي در پاسخ به سؤالي در اين خصوص تاكيد كرد: در صورتي كه شروط ما ملحوظ شود سوخت را مبادله مي كنيم.
سخنگوي وزارت امور خارجه همچنين تهديد را روشي كارآمد ندانست و گفت: اين روش در رابطه با ما هيچ گونه بازدهي نخواهد داشت و اراده هاي ما را براي دنبال كردن حقوقمان جدي تر خواهد كرد.
مهمانپرست وجود هرگونه اختلاف نظري ميان مقامات كشورمان درباره فعاليت هاي صلح آميز هسته اي را تكذيب و تصريح كرد: جمهوري اسلامي حقوق اساسي و منافع ملي خود را به صورت شفاف دنبال مي كند و هيچ قدمي به عقب برنخواهد داشت.
اروپا و آمريكا از وضعيت اميري مطلع هستند
سخنگوي وزارت امور خارجه مسائل مطرح شده در مورد شهرام اميري تبعه ايراني مفقود شده در عربستان مبني بر اينكه ديدارهايي با بازرسان آژانس داشته است گفت: اصل اين مسائل بي پايه و اساس است، اما دو نكته از آن قابل برداشت است: مشخص است كه دستگاه هاي امنيتي اروپا و آمريكا در جريان وضعيت او هستند و اطلاع دارند كه او كجاست.
نكته ديگر اينكه نيروهاي امنيتي آمريكا در اين رابطه دخيل هستند. اينها تمام چيزهايي را تاييد مي كند كه ما گفته بوديم.
وي در ادامه در مورد اقدام كنسولگري امارات در بندرعباس در مورد پخش جزواتي كه در آن نام ديگري براي خليج فارس آورده شده بود گفت: جزوه اي پخش شده كه در آن از عبارت ديگري به جاي خليج فارس استفاده شده است. اين جزوه را جمع كردند و عذرخواهي كردند.
وي همچنين گفت: موضوع كشتي ماهي گيري ايراني كه در سومالي دزديده شده بود كه 29 خدمه در آن حضور داشتند نيز از سوي وزارت خارجه در حال پيگيري است و اميدواريم به زودي حل شود.

 



كاظمي قمي: انفجارهاي بغداد خسارتي به سفارت ايران وارد نكرد

سفير كشورمان در عراق اعلام كرد كه انفجار ديروز در بغداد هيچ خسارت جاني و مالي به سفارت ايران در اين شهر وارد نكرده است.
«حسن كاظمي قمي» سفير جمهوري اسلامي ايران در بغداد در گفت وگو با فارس، در خصوص اخبار منتشر شده مبني بر وقوع انفجاري در نزديكي سفارت جمهوري اسلامي ايران در بغداد، اظهار داشت: اين انفجار در يكي از پاركينگ هاي خيابان مقابل سفارت رخ داد و هيچ خسارت مالي و جاني به سفارت ايران وارد نشد.
وي با بيان اينكه هدف اين انفجار سفارت ايران در بغداد نبود، گفت: اين انفجار ارتباطي با سفارت ندارد.
بنابر گزارش خبرگزاري فرانسه، صبح ديروز سه خودروي بمب گذاري شده در بغداد منفجر شد كه انفجار نخست در نزديكي سفارت جمهوري اسلامي ايران، انفجار دومي در نزديكي وزارت خارجه عراق و انفجار سومي در نزديكي وزارت مهاجرت رخ داد.
وزارت كشور عراق اعلام كرد كه براساس آمارهاي اوليه در اين انفجارها دست كم چهارنفر كشته و 14نفر ديگر زخمي شدند.

 



صداي پاي يخ در آستانه زمستان

پس از چند روز برف و بارندگي، هواي اكثر نقاط كشورمان در روز گذشته صاف و آفتابي شد و اعتدال خاصي يافت. پايتخت جمهوري اسلامي نيز ديروز را با يكي از بهترين و تميزترين روزهاي ماه هاي اخير خود طي كرد. همين وضعيت در اكثر شهرها و مناطق كوهستاني كشورمان نيز وجود داشت. كوه هاي «قوري گل» در نزديكي شهر تبريز در استان آذربايجان شرقي نيز هوايي بسيار مطبوع و صاف را تجربه كرد. تصوير حاضر از اين كوه ها گرفته شده است.

 



2 مدال طلاي مسابقات مخترعان جهان بر سينه مبتكر مازندراني

ساري - خبرنگار كيهان:
يك مخترع مازندراني در مسابقات جهاني مخترعان در بلژيك 2 مدال طلا گرفت
اين مخترع بابلي كه «رحمت الله بابايي» نام دارد توانست با طراحي و ساخت دستگاه كلونوسكوپ ديجيتال و برس رنگ مو مقام نخست اين رقابت ها را كسب كند.
درخشش اين مخترع ايراني در مسابقات جهاني مخترعان كه در كشور بلژيك برگزار شد بازتاب گسترده اي در سطح رسانه هاي منطقه و محافل علمي و پژوهشي داشته است.
اختراعات اين مبتكر بابلي كه جايزه ويژه مسابقات مخترعان جهان را نيز تصاحب كرده در اداره كل ثبت شركت ها و مالكيت صنعتي ايران به ثبت رسيد.

 



مبتكر كرجي دستگاه رديف كن بطري ساخت

كرج- خبرنگاركيهان:
«محمد شمس» كارآفرين برتر، مخترع و مبتكر كرجي دستگاه رديف كن بطري ساخت.
مخترع دستگاه رديف كن بطري در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: كاربرد اين دستگاه در كارخانجات داروسازي، مواد بهداشتي و شركت هاي دارويي براي رديف كردن بطري هاي قطره چشم و بيني است.
وي با تشريح عملكرد اين دستگاه تصريح كرد: اين دستگاه داراي سيستم پيشرفته الكتريكي است و بدون دخالت دست انسان و بطور اتوماتيك بطري هاي قطره چشمي و بيني را رديف مي كند.
شمس در پايان گفت: بزودي از اين دستگاه در صنعت نوشابه سازي نيز استفاده خواهد شد.

 



مديركل راه و ترابري استان: محورهاي پرترافيك استان اصفهان دوبانده مي شوند

اصفهان- خبرنگار كيهان:
مديركل راه و ترابري استان اصفهان از احداث كمربندي و دوبانده كردن محورهاي پرترافيك شهرهاي استان طي برنامه 5 سال آينده اعلام كرد.
هوشنگ عشايري در حاشيه بازديد از راه هاي شهرستان گلپايگان و خوانسار از جمله اين پروژه ها را محور دامنه- گلپايگان- خوانسار- خمين، نائين- انارك- چوپانان، مشهد اردهال- كاشان، كاشان- وركان، اصفهان- اردستان، اوزنبلاغ- فريدونشهر و چادگان- سه راهي سد نام برد.
وي گفت: در سال آينده در شهرهاي گلپايگان و خوانسار 30 كيلومتر باند دوم و 10 كيلومتر بزرگراه احداث به بهره برداري مي رسد.
مديركل راه و ترابري استان اصفهان اعتباري كه در اين دو شهرستان براي بهره برداري از پروژه هاي مذكور هزينه خواهد شد را 250 ميليارد ريال اعلام كرد.
وي از جمله اين پروژه ها را كمربندي خوانسار، تكميل باند دوم مسير خوانسار- گلپايگان، كمربندي سعيدآباد و باند دوم خوانسار- دامنه ذكر كرد.
عشايري همچنين در زمينه واگذاري قسمتي از راهداري استان به بخش خصوصي اظهار داشت: در 7 مسير راه هاي شرياني استان، حفظ حريم و صيانت راه ها به بخش خصوصي واگذار شده است.
وي در اين مورد به آزادراه معلم، بزرگراه آزادگان، اصفهان- سگزي، اصفهان- بهارستان، آزادراه فرودگاه-كمربندي شرق اشاره كرد و افزود: صدور مجوز حريم تمامي راه هاي استان اعم از راه هاي اصلي، فرعي و روستايي به بخش خصوصي واگذار مي شود و از اين پس تمامي مراحل اداري همچون صدور مجوز ساخت و ساز و ساير مراحل آن از سوي شركت هاي خدماتي انجام خواهد شد.

 



مدير آموزش زبان حوزه علميه كاشان: طلاب و روحانيان بايد با زبان هاي زنده دنيا آشنا شوند

كاشان- خبرنگار كيهان:
براي مقابله با تهاجم فرهنگي دشمن عليه اسلام، آشنايي طلاب و روحانيون با زبان هاي زنده دنيا ضروري به نظر مي رسد.
مدير آموزش زبان حوزه علميه مرحوم آيت الله يثربي كاشان در مراسم جشن دانش آموختگان اين حوزه يادگيري زبان هاي زنده دنيا را از اولويت هاي اين مركز دانست و افزود: آشنايي مبلغان با زبان هاي ديگر موجب پيام رساني بهتر به جويندگان اسلام ناب محمدي و پاسخگويي درست به دشمنان اسلام مي شود و كمك مي كند تا تبليغ بهتري از فرهنگ اسلام و اهل بيت(ع) صورت گيرد.
حجت الاسلام والمسلمين رضا محمد نظري دستيابي به آموزه هاي با ارزش ساير اديان و مكاتب را از ديگر فوايد فراگيري ساير زبان ها دانست و افزود: براي استفاده از معارف و فرهنگ ديگر ملل جهان بايد با زبان آنها آشنا باشيم و اين امر بهره برداري از منابع اسلام، قرآن و اهل بيت(ع) را افزايش مي دهد.

 



امام جمعه اراك: اتاق بازرگاني بايد نظارت جدي تري بر اجراي اصل 44 اعمال كند

نماينده ولي فقيه در استان مركزي و امام جمعه اراك، از اتاق بازرگاني، صنايع و معادن ايران خواست در اجراي دقيق، علمي، اثرگذار و كارآمد اصل 44 قانون اساسي حضور و نظارت جدي تري اعمال كند.
به گزارش ايرنا، آيت الله «قربانعلي دري نجف آبادي» عصر روز دوشنبه در ديدار با معاون اتاق بازرگاني ايران در اراك افزود: در اجراي دقيق اصل 44 كه خواست و تاكيد رهبر معظم انقلاب اسلامي است بايد بيش از پيش به حمايت از توليد كنندگان و صادركنندگان و جلوگيري از واردات بي رويه كالا توجه شود.
وي گفت: در خصوصي سازي و واگذاري ها، به مديريت سازنده و فعال توجه جدي نشده و به همين علت است كه در استان مركزي با تبعات منفي خصوصي سازي مواجه هستيم.
امام جمعه اراك گفت: در استان مركزي سازمان صنايع و معادن هفت هزار و هفتصد مجوز صادر كرده است در حالي كه بسياري از واحدهاي صنعتي موجود با مشكلات فراواني روبه رو هستند.
وي افزود: صنايع استان مركزي با مشكلات زيادي مواجه هستند كه مسئولان اتاق بازرگاني و وزارت صنايع بايد به كمك مديران استان بشتابند.
علي عبداللهيان معاون اتاق ايران در امور استان ها نيز هدف سفر خود به اراك را بررسي روند اجرايي شدن اصل 44 در استان اعلام كرد.

 



جانشين فرمانده نيروي انتظامي كشور خبر داد كنترل هوايي مرزهاي كشور با پرنده هاي فوق سبك

جانشين فرماندهي انتظامي كشور گفت: در بخش كنترل هوايي مرزهاي كشور پرنده هاي فوق سبك از يك تا 2 ماه آينده وارد كار مي شوند.
به گزارش خبرگزاري فارس از بيرجند، سرتيپ احمدرضا رادان درجمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات ناجا در راستاي انسداد مرزها افزود: درسال جاري بودجه دراين بخش به وزارت كشور اختصاص يافت كه به سبب جابه جايي وزير كشور و تاخير در واگذاري ها اين بودجه بسيار كمتر از سال گذشته است.
وي با بيان اينكه اميدواريم با اقدامات مجلس و حمايت هاي دولت بودجه مرزهاي كشور افزايش يابد، تصريح كرد: اعتباراتي كه در بخش انسداد مرز هزينه مي شود براي كشور فوايد زيادي در برخواهد داشت.
جانشين فرماندهي انتظامي كشور با اشاره به اينكه انسداد مرز درمنطقه سيستان و بلوچستان به اندازه قابل قبولي انجام شده است، افزود: دراين استان كار براي انسداد مرزها هنوز خيلي زياد است و اميدواريم با دريافت بودجه كافي بتوان گام هاي بلندي دراين زمينه برداشت.
رادان با بيان اينكه 85درصد انسداد مرزهاي خراسان جنوبي انجام شده است، گفت: مشكل خراسان جنوبي در زمينه مرزي تنها درمنطقه هامون است و در آينده بسيار نزديك شاهد اقدامات خوبي در اين منطقه خواهيم بود.
وي از كاهش شديد قاچاق مواد مخدر درخراسان رضوي خبر داد واظهار داشت: بخش هايي از ميرجاوه، جكي گور و سراوان در استان سيستان و بلوچستان زير پوشش كنترل رفته و بايد به منطقه سراوان توجه ويژه اي شود.
رادان انجام كشت جايگزين با وضعيت حال حاضر را دركشور افغانستان امكان پذير ندانست و تاكيد كرد: بايد طرح انسداد مرزها در دستور كار باشد.

 



با حضور جانشين فرماندهي كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي صورت گرفت
بهره برداري فاز اول پروژه مسكوني 6 هزار واحدي سپاه در كرج

كرج- خبرنگار كيهان:
با حضور جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، فاز اول پروژه مسكوني 6 هزار واحدي سپاه سيدالشهدا(ع) استان تهران در كرج به بهره برداري رسيد.
سرتيپ پاسدار حسين سلامي جانشين فرمانده كل سپاه در مراسم افتتاحيه فاز اول پروژه 160 واحدي شهرك شهيد احساني نژاد در جمع خبرنگاران در كرج گفت: در اين راستا در آينده نزديك با ايجاد قرارگاه هاي مسكن در كل استان ها كليه كاركنان و پاسداران سپاه به ترتيب سنوات صاحب مسكن مي شوند.
وي اين پروژه را يكي از پروژه هاي بزرگ كشور عنوان كرد و افزود: ايجاد شهرك مسكوني به نام شهيد احساني نژاد كه كلنگ آن در بهمن ماه سال گذشته به زمين زده شد با رعايت آخرين استانداردهاي روز مهندسي به همت قرارگاه مسكن سپاه سيدالشهدا استان تهران ساخته شده است.
سلامي اظهار داشت: عمليات اجرايي فاز يك شامل 160 واحد مسكوني در قالب 20 بلوك ساختماني به اتمام رسيده است و فاز 2 اين پروژه شامل 224 واحد مسكوني در قالب 6 بلوك ساختماني با پيشرفت فيزيكي 20 درصد در حال اجرا است كه بزودي شاهد بهره برداري از آن خواهيم بود.

 



اخبار ادبي و هنري

تداوم ابقاي پرويز در معاونت فرهنگي وزارت ارشاد
وزير فرهنگ وارشاد اسلامي در تازه ترين اظهار نظر درباره تغيير و تحولات مديران اين وزارتخانه از تداوم ابقاي «محسن پرويز» به عنوان معاون فرهنگي وزارت خبر داد. سيد محمد حسيني درباره وضعيت معاونت هنري اين وزارتخانه نيز گفت: بحث انتصاب «محمدحسين ايماني خوشخو» به عنوان رايزن فرهنگي در يكي از كشورها مطرح است، ولي ما گفته ايم تا پايان سال در معاونت هنري به ايشان احتياج داريم.
نهضت اينترنتي پوسترهاي عاشورايي
با حركت خودجوش جمعي از هنرمندان جوان متعهد و انقلابي، و در راستاي تعميق بصيرت و ولايتمداري در ايام عزاداري حسيني، وبلاگ پوسترهاي عاشورايي با دريافت صلواتي فايل هاي قابل چاپ جهت بنر و پوستر و... راه اندازي شد. نشاني اين وبلاگ ashoora posterblogfacom بوده و در آن نوشته شده است: اين نهضت سعي در اشاعه شعارهاي اصولي تشيع ناب دارد و بهتر به نظر ميرسد طرح ها ضمن جهت گيري در مسير نيازهاي امروز جامعه، در مسير بصيرت مندي و ولايتمداري و مبارزه با جريان نفاق، لازم نيست به ذكر مستقيم نام و نماد گروه هاي منحرف از مسير انقلاب بپردازند.
محكوميت اقدام ضد انساني دولت انگليس توسط نويسندگان
بيش از 06 نويسنده مطرح ادبيات كودك و نوجوان در انگلستان، در نامه اي به نخست وزير آن كشور، نگه داري كودكان خانواده هاي پناهنده در مراكز پناهندگان را محكوم كردند. به گزارش فارس، كوانتين بليك، تصويرگر مشهور بريتانيايي، مايكل روزن، ژاكلين ويلسون و جوليا دونالدسون در ميان اين اعتراض كنندگان قرار دارند.
موفقيت مستند ضد صهيونيستي در جشنواره بين المللي غزه
مستند «زندگي با وجود مرگ»ساخته «حماد حماده» در جشنواره بين المللي فيلم غزه رتبه سوم را دريافت كرد. به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فلسطيني معا، مستند «زندگي با وجود مرگ» ساخته «حماد حماده»، رتبه سوم را در جشنواره بين المللي فيلم غزه، دريافت كرد. بنابراين گزارش، اين فيلم درباره روزنامه نگاري به نام «عماد غانم» است كه در حال فيلمبرداري است كه مورد اصابت گلوله قرار مي گيرد و بي هوش مي شود، اما نيروهاي رژيم صهيونيستي براي اطمينان از مرگ وي باز هم به او شليك مي كنند، اما او زنده مي ماند و در ادامه داستان حماد تشكيل زندگي مي دهد و... بنابراين گزارش، كارگردان اين اثر، گفت: ما زندگي يك روزنامه نگار را به تصوير كشيديم كه او بعد از اصابت چند گلوله بدون مشكلي زندگي خود را ادامه مي دهد.
تقدير داوران خارجي دوسالانه نهم از كاريكاتور ايران
داوران خارجي نهمين دوسالانه كاريكاتور تاكيد كردند كه كاريكاتور ايران در سطح بالايي قرار دارد. ليو وانگ از چين، شوكت يالاني از تركيه، اردوگان كاريا هنرمند تركيه اي مقيم آلمان به همراه مارسيو ليكه از برزيل و تريسيوس هنرمند كلمبيايي مقيم اسپانيا در نشستي خبري تاكيد كردند كه ايران از زمره كشورهاي با سابقه و متمدن است كه با توجه به اين ريشه هاي فرهنگي و هنري، سطح كاريكاتور در ايران بسيار بالاست.
تولد دوباره سيماي معارفي انگليسي شبكه سحر
سيماي معارفي انگليسي شبكه جهاني سحر 52 آذرماه جاري به صحنه سيزدهمين سال فعاليت خود قدم مي گذارد. از جمله برنامه هاي اين بخش از شبكه سحر مي توان به «حقيقت» با موضوع معرفي تشيع و فرهنگ شيعي، «بيداري» با موضوع طرح و بحث مفاهيم اصلي اسلام، سبك زندگي اسلامي، «منشور ايران» با موضوع بررسي تحولات، مسائل و رويدادهاي جاري در ايران اسلامي و... در كنار توليد و پخش آثار گوناگوني در زمينه آواهاي مذهبي كه به مناسبت هاي مختلف مذهبي و در قالب مداحي، مرثيه سرايي، مولودي خواني و... به زبان انگليسي و توسط شيعيان انگليسي و كانادا تهيه شده است، اشاره كرد.
ملاك هاي داوري جشنواره شعر فجر به روايت گرمارودي
سيدعلي موسوي گرمارودي دبير چهارمين جشنواره بين المللي شعر فجر از تبيين و تعين ملاك و معيارهاي داوري آثار رسيده به دبيرخانه جشنواره خبر داد. با توجه به رقابتي بودن اين دوره از جشنواره در دو بخش جوان و بزرگسال، تازگي مضمون و چگونگي پرورش آن، قريحه و چند و چون آن، شناخت درست از قالب انتخاب شده، هماهنگي سبك و ارائه آن از ملاك هاي بررسي براي داوري آثار به شمار مي آيد. همچنين شناخت و كاربرد موسيقي چهارگانه شعر، موسيقي بيروني يا وزن عروضي، موسيقي دروني از طريق واج آرايي و جزئي آن، موسيقي كناري از طريق رديف و قافيه و موسيقي معنوي هماهنگي درون واژه اي و معنا از ديگر ملاك و معيارهاي تعيين شده براي داوري جشنواره بين المللي شعر فجر است. بنابراين گزارش چهارمين جشنواره بين المللي شعر فجر با حضور تني چند از شاعران و مسئولين فرهنگي كشور در استان بوشهر افتتاح و به مدت يك ماه در سراسر كشور برگزار خواهد شد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14