(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 8 دي 1388- شماره 19545
 

كيش؛ جزيره اي با مديريت هاي سليقه اي
معاون دادستان شيراز: امروز شاهد برخي قانون شكني ها از سوي مسئولان هستيم
توليد 009 هزار تن محصولات كشاورزي در خراسان شمالي
ايران در كيهان
دانش آموز كرجي پژوهنده برتر كشور شد
طرح نگهداري زمستاني راههاي مواصلاتي با استقرار 420 دستگاه انواع ماشين آلات
ضرورت ايجاد سالانه 15 هزار فرصت شغلي در قزوين
امام جمعه بندرعباس: به وضعيت بيمارستان ميناب رسيدگي كنيد
قائم مقام سازمان منطقه آزاد انزلي: كارساخت بندركاسپين درانزلي بزودي آغاز مي شود
گزارش 1838 مورد مشكوك به آنفلوآنزاي نوع آ در گنبدكاووس
حكم تخريب 6 واحد مسكوني غيرمجاز در دزفول اجرا شد
مديركل پايانه هاي استان كرمانشاه: 63 مدرسه حاشيه راه هاي كرمانشاه ايمن سازي شد
انتصابات جديد در شهرستان ها
اجراي طرح سراسري احياي عرصه هاي مخروبه جنگلي مازندران
پارك مفاخر در دانشگاه كاشان احداث مي شود



كيش؛ جزيره اي با مديريت هاي سليقه اي

طي دو سال گذشته به دليل افزايش بي رويه نرخ هتل ها، رستوران ها و كالاها سفر به جزيره كيش كاهش بي سابقه اي پيدا كرده است.
نرخ بيشتر هتل هاي معمولي در كيش از مرز يك ميليون و دويست هزار ريال براي اقامت يك شب فراتر رفته و هزينه اقامت در يك آپارتمان نيز از مرز يك ميليون ريال براي يك شب نسبت به سال گذشته دو برابر افزايش پيدا كرده است!
بنابراين گزارش، نرخ يك وعده غذا در بسياري از رستوران ها از مرز 350 هزار ريال فراتر رفته است. قيمت كالاها نيز درهر بازار بسيار متفاوت است!
رقابت براي جذب گردشگران داخلي و خارجي به جزيره كيش اصلا وجود ندارد.
البته امتيازات ويژه اي براي جذب سرمايه گذاران امسال درنظر گرفته شده است.
با كمال تاسف، جزيره كيش دستخوش مديريت هاي سليقه اي از سوي اكثريت مسئولان و دست اندركاران در منطقه قرار گرفته است.
شايسته است دولت دهم افراد متعهد، دلسوز و متخصص انقلابي را در رأس امور منطقه آزاد كيش بگمارد تا شاهد توسعه و پيشرفت هر چه بيشتر اين جزيره باشيم .
خبرنگار كيهان در كيش

 



معاون دادستان شيراز: امروز شاهد برخي قانون شكني ها از سوي مسئولان هستيم

شيراز- خبرنگار كيهان:
امروزه علاوه بر قانون گريزي و هنجارشكني هاي عمومي، شاهد برخي قانون شكني ها از سوي مسئولان نيز هستيم.
«احمد رحمانيان» معاون دادستان شيراز و رئيس ستاد پيشگيري و حفاظت اجتماعي دادگستري فارس با بيان اين مطلب به خبرنگار كيهان در شيراز گفت: هم اكنون آسيب جدي در جامعه، قانون شكني و بي توجهي به جايگاه قانون است كه در اين باره شاهد تخلفات مردم و حتي برخي خواص و مسئولان هستيم.
وي اظهار داشت: بي توجهي برخي مسئولان به رعايت قانون، انتظار از مردم را براي احترام به قانون بي نتيجه مي كند و همه گروه هاي سياسي بايد بدانند كه در برابر قانون يكسان و ملزم به تمكين از آن هستند.
وي افزود: شناسايي شبيخون فرهنگي و جنگ نرم از اهداف ستاد پيشگيري و حفاظت اجتماعي فارس است كه در نهايت به برقراري نظم و امنيت و جرم زدايي منجر مي شود.
وي با ابراز گلايه از كمبود اعتبارات براي آموزش مباني قانوني و بحث پيشگيري از جرم گفت: مسئولان دستگاه هاي خصوصي و دولتي اعتبار مورد نياز براي اين امر را هزينه تلقي كرده و هيچ توجهي به نتايج و كاركردهاي مثبت پيشگيري ندارند و براي اجراي طرح هاي آموزشي از ما مطالبه وجه مي كنند.وي با اشاره به توقف هشت ساله لايحه حمايت از پيشگيري از جرم در مجلس شوراي اسلامي اضافه كرد: برخي از معضلات و جرايم اجتماعي هيچ درماني به جز پيشگيري ندارد و اينگونه جرايم با مجازات كيفري به هيچ عنوان از بين نمي رود.

 



توليد 009 هزار تن محصولات كشاورزي در خراسان شمالي

بجنورد:خبرنگار كيهان:
استان خراسان شمالي با توليد 900 هزار تن محصولات كشاورزي از قطب هاي كشاورزي ايران است.
استاندار خراسان شمالي در آئين توديع و معارفه مدير شركت خدمات حمايتي كشاورزي استان خراسان شمالي در بجنورد با اعلام اين مطلب افزود: شركت خدمات حمايتي كشاورزي از بازوان توانمند جهاد كشاورزي است و مهمترين وظيفه آن تامين و توزيع نهاده هاي كشاورزي است.
موسي انصار پور ادامه داد: اين شركت توانسته است 67درصد كود فسفاته سهميه استان را جذب كند كه ميانگين جذب كود فسفاته و اوره در كشور 60درصد است.
انصارپور درباره كود وارداتي كشور نيز گفت: امسال پس از شكسته شدن تورم و ركود بازارهاي جهاني، قيمت كود فسفاته وارداتي نيز شكسته شده و به قيمت هر تن 300 يورو خريداري شده و هم اكنون انبارهاي جنوبي كشور مملو از كود است.
محمد ابراهيم قياسي مدير سابق شركت خدمات حمايتي كشاورزي استان خراسان شمالي نيز درخصوص توزيع سموم دفع آفات گفت: امسال 14 هزار و 243 تن سموم باقيمانده در انبارها را به ارزش 58 ميليون تومان توزيع كرده و از رسوب آنها جلوگيري كرديم.
وي افزود: سالانه 500 هزار تن كود شيميائي از كارخانه پتروشيمي استان تحويل و در استانهاي همجوار توزيع مي كنيم.

 



ايران در كيهان

افزايش بيماران دياليزي
شيراز- خبرنگار كيهان:
از آغاز سال جاري تاكنون 380 بيمار دياليزي به بيماران استان فارس اضافه شدند.
حسين درويشي رئيس اداره امور بيماري ها خاص دانشگاه علوم پزشكي شيراز با بيان اين مطلب گفت: ماهانه به طور متوسط 40 نفر به بيماران دياليزي استان اضافه مي شود كه اين آمار نگران كننده است.
آسفالت راه هاي روستايي
شهركرد- خبرنگار كيهان:
152 روستاي بالاي70 خانوار در استان چهارمحال وبختياري از راه آسفالته بهره مند شدند. سيف الله كريمي مديركل راه و ترابري استان چهارمحال و بختياري با اعلام مطلب فوق افزود: براي اجراي اين طرح 27 ميليارد ريال از اعتبارات ملي و استاني هزينه شده است.
ارائه طرح هاي پژوهشي
اصفهان- خبرنگار كيهان:
شهرداري اصفهان با ارائه 200 طرح پژوهشي به چهارمين جشنواره پژوهش هاي شهري و روستايي عنوان شهرداري برتر كشور را در اين حوزه بخود اختصاص داد.
ابوالقاسم گلستان نژاد معاون برنامه ريزي، پژوهش و فناوري اطلاعات شهرداري اصفهان با اعلام خبر فوق گفت: اين طرح ها در شهرداري اصفهان و سازمان هاي وابسته با عنوان طرح هاي پژوهشي و پايان نامه دانشجويي انجام و به چهارمين جشنواره پژوهش هاي شهري و روستايي ارائه شد.
راه اندازي آزمايشگاه پيشرفته
¤ آزمايشگاه مركزي دانشگاه اصفهان با تجهيزات پيشرفته و با هزينه اي معادل 4 ميليارد ريال راه اندازي شد. سيدحسن قاسمي معاون پژوهش دانشگاه صنعتي اصفهان با بيان اين مطلب گفت: آزمايشگاه مركزي دانشگاه صنعتي اصفهان به منظور ايجاد فضاي مناسب جهت استفاده اعضاي هيئت علمي، پژوهشگران و دانشجويان دوره تحصيلات تكميلي تجهيز شده است.
تجهيز ناوگان اتوبوسراني
كاشان- خبرنگار كيهان:
مديرعامل سازمان اتوبوسراني كاشان، به مجهز كردن تمام اتوبوس هاي اين سازمان به دستگاه بليت كارت اشاره كرد و گفت: كاشان نخستين شهرستاني است كه اتوبوس هاي حمل و نقل درون شهري آن به سيستم الكترونيكي بليت كارت مجهز است.
محسن عرفان، افزود: راه اندازي دستگاه جي پي اس در اتوبوس ها، استفاده از اتوبوس هاي كولردار در ناوگان حمل و نقل عمومي و افزايش اتوبوس در مسيرها و خطوط پرمسافر از جمله فعاليت هاي اين سازمان است.
صدور كارت هوشمند
هويزه- خبرنگار كيهان:
مديركل ثبت احوال استان خوزستان گفت: به جاي كارت ملي براي شهروندان كارت شناسايي هوشمند صادر خواهد شد. اماني پور افزود: در اين روش شهروندان با مراجعه به سايت به فوريت مي توانند اطلاعات ثبتي خود را داشته باشند.
راه اندازي اورژانس اجتماعي
گناباد- خبرنگار كيهان:
اورژانس اجتماعي در شهرستان گناباد راه اندازي شد.
رئيس اداره بهزيستي گناباد با اعلام خبر فوق گفت: به منظور كاهش حوادث اجتماعي و خانوادگي اورژانس اجتماعي با شماره تلفن 123 و در دو شيفت در شهرستان راه اندازي شده است.
افتتاح مركز آموزش جهاد دانشگاهي
¤ نخستين مركز آموزش جهاد دانشگاهي در گناباد راه اندازي شد. محمد اكبري معاون اداره كل آموزش فني و حرفه اي خراسان رضوي با اعلام خبر فوق گفت: قبل از اين 5 مركز در مشهد راه اندازي شده بود كه اين مركز نخستين مركز شهرستاني است.
راه اندازي پايانه مسافربري
خرمدره- خبرنگاركيهان:
ترمينال مسافربري خرمدره افتتاح شد. علي اكبري مديركل حمل و نقل و پايانه هاي استان زنجان در مراسم افتتاح اين پايانه گفت: با همكاري و مشاركت مردم و مسئولان در آينده اي نزديك شاهد افتتاح پايانه باربري شهرستان خرمدره نيز خواهيم بود.
افتتاح كارگاه رايانه
قشم- خبرنگار كيهان:
كارگاه رايانه و آزمايشگاه مدرسه شبانه روزي نمونه دولتي افتتاح شد. اين كارگاه و آزمايشگاه با اعتباري بالغ بر 55ميليون تومان ساخته شده است.
كمك به كميته امداد
تايباد- خبرنگاركيهان:
سرپرست كميته امداد امام خميني تايباد گفت طي 8ماهه سالجاري مبلغ 530ميليون ريال توسط حاميان به حساب ايتام تحت پوشش واريز شده است، كه نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد 110 درصدي برخوردار است. وي در عين حال گفت: هم اكنون 280 يتيم فاقد حامي در تايباد چشم انتظار حامي هستند.
واگذاري 200واحد مسكوني
رشت- خبرنگاركيهان:
رئيس كميته امداد امام كرگانرود تالش از واگذاري 200 واحد مسكوني جديدالاحداث به مددجويان تحت پوشش اين نهاد خبرداد. خورسند گفت: براي ساخت و بهره برداري از اين منازل مسكوني اعتباري بالغ بر 57ميليون ريال وام از طريق بانكها، صندوق مهر امام رضا(ع) و صندوق كميته امداد تامين و پرداخت شده است.
يادواره شهداي گمنام
نايين- خبرنگار كيهان:
نخستين يادواره شهداي گمنام و دانشجو در نايين برگزار شد. در اين يادواره از 10شهيد گمنام و دانشجوي نايين در سالن اجتماعات دانشگاه آزاداسلامي اين شهر و باحضور خانواده هاي شهدا و ايثارگران تجليل شد.
اختصاص بودجه براي اتمام پروژه
مهربان- خبرنگار كيهان:
نماينده مردم سراب در مجلس شوراي اسلامي از تصويب بودجه مجتمع «نفلين سينيت سراب» خبرداد.
نصيرپور افزود: بودجه 100ميليارد ريالي اين پروژه كه به تائيد دولت رسيده است، تا پايان سال 88 به مجموعه «نفلين سينيت» سراب تزريق خواهد شد.

 



دانش آموز كرجي پژوهنده برتر كشور شد

كرج- خبرنگار كيهان:
دانش آموز مخترع كرجي توانست عنوان پژوهنده برتر كشور را در سال 88 از آن خود كند.
«غلامرضا نجفي» رئيس اداره آموزش و پرورش ناحيه 3 كرج با اعلام اين خبر گفت: اميرحسين دهقان از دانش آموزان دبيرستان و مركز پيش دانشگاهي شهيد سلطاني آموزش و پرورش اين ناحيه با ارائه طرح ويلچر راه گشا براي بهره مندي و استفاده جانبازان و معلولين كشور، موفق به كسب عنوان دانش آموز پژوهنده برتر كشور در سال جاري از سوي وزارت آموزش و پرورش شد.
نجفي تصريح كرد: اين دانش آموز علاوه بر كسب رتبه اول جشنواره خوارزمي به مرحله كشوري نيز راه يافته است.

 



طرح نگهداري زمستاني راههاي مواصلاتي با استقرار 420 دستگاه انواع ماشين آلات

سنندج - خبرنگار كيهان:
از اول دي ماه مصادف با روز راهدار طرح نگهداري زمستاني راههاي مواصلاتي استان كردستان با استقرار 420 دستگاه انواع ماشين آلات سنگين، نيمه سنگين و سبك آغاز مي شود.
مدير كل راه و ترابري استان كردستان در جمع خبرنگاران رسانه هاي گروهي اين استان با بيان اين مطلب گفت: 531 نفر نيروي راهدار در دو بخش دولتي و خصوصي با استقرار در 74 مركز راهدارخانه در فصل زمستان براي بازگشايي و برف روبي راههاي اصلي، فرعي و روستايي اقدام خواهند كرد.
«عطاالله قادري» اعتبار در نظرگرفته شده طرح نگهداري زمستاني راه هاي استان كردستان را 15 ميليارد ريال اعلام كرد و گفت: در 9 ماه گذشته براي نگهداري كليه راه هاي استان 538 مترمربع تابلوهاي اطلاعاتي، 7 هزار و 22 مورد تابلو اخباري مسير نما، 25 هزار و 495 مورد چشم گربه اي و يك هزار و 511 مورد سرعت گير استاندارد نصب شده است.
مديركل راه و ترابري كردستان از ايمن سازي 16 هزار مترمربع خط نوشته، دوهزار و 170 كيلومتر خط كشي مستمر طولي، نصب 15 كيلومتر گاردريل، بازسازي دو هزار شاخه گاردريل، 47 كيلومتر نگهداري روشنايي، نصب 114 دستگاه چراغ چشمك زن خورشيدي انجام كرفته است.
وي افزود: اصلاح پنج نقطه پرحادثه روستايي، اجراي 80 كيلومتر درزگيري راه هاي روستايي و اجراي يك هزار و 610 كيلومتر آسفالت و 35 كيلومتر روكش كامل آسفالت از ديگر اقدامات صورت گرفته است.
عطاالله قادري با اشاره به اختصاص 140 ميليارد ريال به عنوان كل اعتبارات نگهداري راه هاي كردستان در سال 88 گفت: در تمام دنيا ساليانه 3 الي 6 درصد از كل اعتبارات شبكه راه ها را به امر نگهداري اختصاص مي دهند كه در خوشبينانه ترين حالت در كشورمان اين مبلغ به نيم درصد هم نمي رسد. قادري گفت اگر بخواهيم به آن 3 درصد در سال برسيم در كردستان به 700 ميليارد ريال اعتبار نياز دارد. مدير كل راه و ترابري كردستان طول شبكه بزرگ راه هاي استان را در حال حاضر 60 كيلومتر عنوان كرد و گفت در 6 ماهه اول سال آينده 17 كيلومتر در مسير همدان - سنندج و حداقل 10 كيلومتر در گردنه ماموخ مسير بزرگ راه مياندوآب به كرمانشاه و در مجموع 27 كيلومتر ديگر به طول شبكه بزرگ راه هاي كردستان افزوده خواهد شد.

 



معاون برنامه ريزي استاندار تاكيد كرد
ضرورت ايجاد سالانه 15 هزار فرصت شغلي در قزوين

قزوين - خبرنگار كيهان:
معاون برنامه ريزي استاندار قزوين گفت: سالانه بايد 15 هزار فرصت شغلي در اين استان ايجاد شود.
علي اصغر حمزه اي در كارگروه اشتغال و سرمايه گذاري با بيان اين مطلب اظهار داشت: براساس سند اشتغال برنامه چهارم بايد 54 هزار اشتغال ايجاد مي كرديم كه از اين ميزان پيش بيني شده تعداد 37 هزار شغل ايجاد شده است.
وي ادامه داد: بر اساس پيش بيني ها در برنامه پنجم توسعه، استان قزوين بايد 60 هزار شغل ايجاد كند كه با 15هزار شغل انجام نشده در برنامه چهارم اين رقم به 75 هزار شغل مي رسد يعني در برنامه پنجم توسعه قزوين بايد سالانه 15 هزار شغل ايجاد كند كه اين امر نيازمند تلاش و كوشش است.
معاون برنامه ريزي استانداري افزود: در طول 3 سال ابتدايي برنامه چهارم 38 هزار شغل ايجاد شده كه نشانگر اين است كه ما به طور متوسط سالانه 12 هزار و 500 شغل ايجاد كرده ايم و اين حجم عظيم با توجه به تزريق 33 ميليارد تومان اعتبار انجام شده است.
وي تصريح كرد: شرايط فعلي وضعيت انقباضي است و در طول 2 سال گذشته حجم كارمان خيلي سنگين بوده است البته بايد مراقب باشيم چرا كه نرخ بيكاري طي 3 ماهه اول، سه ماهه دوم و 3 ماهه سوم افزايش داشته است و اين امر وظيفه ما را به عنوان دولت مردان سنگين مي كند.
حمزه اي خاطرنشان ساخت: اگر بانك ها همت كنند مي توانيم تا پايان سال 15 هزار اشتغال عقب مانده را جبران كنيم و به اهداف برنامه توسعه نزديك تر شويم.
وي تصريح كرد: نخستين درخواست ما از بانك ها اين است كه از مديران عامل خود براي سفر به استان دعوت كنند تا در گفت وگو با آنها به بيان شرايط استان بپردازيم و بتوانيم منابع مالي بيشتري را جذب كنيم.
معاون استاندار قزوين اعلام كرد: در خصوص يارانه تسهيلات نيز مديران و مسئولان بايد تا پايان سال نسبت به جذب اين مبلغ اقدام كنند چراكه در حال حاضر 10 درصد از تسهيلات پرداختي معادلش يارانه پرداخت مي شود ولي در آئين نامه جديد اين مبلغ به 2 درصد و آن هم در سود و كارمزد كاهش يافته است.

 



امام جمعه بندرعباس: به وضعيت بيمارستان ميناب رسيدگي كنيد

بندرعباس - خبرنگار كيهان
امام جمعه بندرعباس، بيمارستان شهر ميناب را بيمار خواند!
آيت الله «غلامعلي نعيم آبادي» پس از بازديد شهر ميناب از وزيربهداشت و درمان خواست به وضعيت بيمارستان اين شهر رسيدگي كند. نماينده ولي فقيه در استان هرمزگان با اشاره به اينكه بخش اورژانس بيمارستان ميناب هنوز تكميل نشده با باريدن باران، آب از سقف آن مي ريزد گفت: براي رفت و آمد در اين بخش و جلوگيري از خيس شدن بايد از چتر استفاده كرد!! آيت الله نعيم آبادي با بيان اينكه بيمارستان ميناب خود، بيمار است از استاندار هرمزگان خواست گروهي را براي بررسي وضعيت آن به اين شهرستان بفرستد. وي اضافه كرد: براي يك شهر با 80 هزار نفر جمعيت يك بيمارستان 150 تخت خوابي درست مي كنند اما بيمارستان ميناب با 250 هزار نفر جمعيت 96 تخت خواب دارد. اين در حالي است كه در چنين شرايطي بايد بيمارستان اين شهر حداقل 400 تخت خواب داشته باشد. به گفته امام جمعه بندرعباس، مسئولان بيمارستان بسياري از بيماران را به خا طر كمبود جا در راهروهاي بيمارستان قرار داده اند.
آيت الله نعيم آبادي با اشاره به بخش نگهداري نوزادان اظهار داشت: در اين بخش بر روي هر تخت دو نوزاد نگهداري مي شود كه براي مسئولان جاي تامل دارد.

 



قائم مقام سازمان منطقه آزاد انزلي: كارساخت بندركاسپين درانزلي بزودي آغاز مي شود

رشت -خبرنگاركيهان:
قائم مقام سازمان منطقه آزاد بندرانزلي گفت: بندر كاسپين براساس استانداردهاي زيست محيطي بين المللي و ملي احداث مي شود.
عبدالعظيم بازگير تصريح كرد: سازمان منطقه آزاد انزلي دراحداث اين پروژه بزرگ خود را متعهد به رعايت ملاحظات زيست محيطي براساس استانداردهاي سازمان محيط زيست مي داند.
وي از انجام مطالعات احداث بندركاسپين توسط مشاوران مجرب و متخصص خبر داد وگفت: ضرورت انجام مطالعات لازم براي ساخت پروژه بزرگ كاسپين درمنطقه آزاد انزلي دردور اول سفر و هيئت دولت به گيلان به تصويب رسيد و در دور دوم سفر استاني دولت به اين استان نتايج مطالعات انجام شده و ضرورت احداث اين بندر بررسي شد.
قائم مقام مديرعامل و عضو هيئت مديره سازمان منطقه آزاد انزلي هم چنين از آغاز به كار رسمي احداث بندركاسپين در آينده خبر داد.
به گزارش خبرنگار ما كه بندر بزرگ كاسپين به عنوان بزرگترين بندرحاشيه درياي خزر درمحدوده اي به وسعت 371 هكتار درمنطقه آزاد انزلي احداث مي شود كه درطرح توسعه نهايي داراي 22 پست اسكله با ظرفيت تخليه و بارگيري 11 ميليون تن كالا دريك شيفت كاري خواهد بود.

 



گزارش 1838 مورد مشكوك به آنفلوآنزاي نوع آ در گنبدكاووس

گنبدكاووس- خبرنگار كيهان:
يكهزار و 838 مورد مشكوك به آنفلوآنزاي نوع A طي موج اول اين بيماري در شهرستان گنبدكاووس گزارش شده است.
دكتر «فرهاد بديعي» رئيس مركز بهداشت شهرستان گنبدكاووس در جلسه شوراي سلامت و تامين موادغذايي اين شهرستان، ضمن اعلام مطلب فوق گفت: از 238 مورد نمونه كشت گرفته شده كه 39 مورد آن مثبت بوده است كه 9 مورد مثبت آن در زنان باردار، 8 مورد در دانش آموزان و بقيه نيز در مردان و ساير اقشار بوده است و در اين اين خصوص دو مورد منجر به مرگ شده كه البته هنوز مرگ اين افراد توسط كميته كشوري بيماري آنفلوآنزاي نوع A، تاييد نشده است.
دكتر بديعي همچنين با بيان اينكه موج دوم اين بيماري آغاز شده است، افزود: خوشبختانه با اقدامات آموزشي، كنترلي و پيشگيرانه انجام شده، تاكنون موردي در اين شهرستان مشاهده نشده است.
وي گفت: واكسن آنفلوآنزاي نوع A نيز بزودي به گنبدكاووس تحويل خواهد شد اما اين واكسن ها، با اولويت افراد پرخطر و با تاييد و تشخيص پزشك به ديگر افراد تزريق خواهد شد.
رئيس مركز بهداشت گنبدكاووس همچنين با اشاره به طرح جامعه ايمن و اهداف آن بر لزوم انجام اقدامات پيشگيرانه براي كاهش مرگ ومير ناشي از حوادث ترافيكي در مناطق شهري و روستايي اين شهرستان تاكيد كرد.
دكتر بديعي گفت: طي 6 ماهه اول امسال از مجموع 2 هزار و 79 فقره حوادث ترافيكي اين شهرستان كه آمار آن از بيمارستان ها و مراكز درماني و پزشكي قانوني گنبدكاووس اخذ شده، 6 مورد منجر به مرگ شده است.
«غلامعلي سوسرايي» فرماندار گنبدكاووس نيز در اين جلسه طي سخناني ضمن محكوم كردن توهين به امام خميني بر لزوم توجه و همكاري بيشتر دستگاه هاي اجرايي شهرستان در رفع مسائل و مشكلات بهداشتي بويژه دفن بهداشتي زباله مناطق شهري و روستايي، رفع نواقص كشتارگاه دام شهرداري، مبارزه جدي با بيماري سالك، اتلاف سگ هاي ولگرد و پيگيري رفع مشكلات كشتارگاه صنعتي در حال ساخت گنبدكاووس تاكيد كرد.

 



حكم تخريب 6 واحد مسكوني غيرمجاز در دزفول اجرا شد

دزفول- خبرنگار كيهان:
دبير كميسيون ماده 99 شهرداري دزفول از اجراي حكم تخريب 6 واحد مسكوني غيرمجاز در اين شهرستان خبر داد.
فرهاد جاموسي افزود: اين واحدها در شهرك مهاجرين دزفول بدون رعايت ضوابط ساخت و ساز و به طور غيرمجاز ساخته شده بودند كه حكم تخريب آنها صادر و اجرا شد.
وي خاطرنشان كرد: همچنين 5 مورد تخلف اضافه بنا در شهرك توحيد انقلاب و چغاسرخ بررسي و متخلفان جريمه شدند و احكام يك مورد پلمب با توجه به ابطال پروانه صنعتي و نيز دو مورد خلع يد زمين متعلق به آموزش و پرورش سردشت از توابع دزفول در روستاي حسين كلولي صادر شد.
وي افزود: زمين مزبور براي ساخت واحد آموزشي به آموزش و پرورش سردشت واگذار شده بود كه افرادي سودجو با تعدي به اين زمين ها قصد تصرف و ساخت و ساز آنها را داشتند.

 



مديركل پايانه هاي استان كرمانشاه: 63 مدرسه حاشيه راه هاي كرمانشاه ايمن سازي شد

كرمانشاه - خبرنگار كيهان:
63 مدرسه حاشيه راه هاي استان كرمانشاه با 2800 دانش آموز در سال جاري ايمن سازي شده است.
مهندس «محمدرضا بني عامريان» مديركل پايانه هاي استان كرمانشاه بابيان اين مطلب گفت طي 8 ماهه سالجاري بيش از 9 ميليون مسافر از طريق ناوگان مسافربري در استان و خارج از استان كرمانشاه جابجا شده اند. بني عامريان بيشترين جابجايي مسافرين را توسط ناوگان ميني بوس راني در سطح استان عنوان و تصريح كرد:استان كرمانشاه از نظر جابجايي مسافر از طريق ناوگان ميني بوس راني رتبه دوم كشور را دارا است.
وي در خاتمه اظهار داشت: طي 8 ماهه سالجاري بيش از 4 هزار نفر از رانندگان و شاغلين بخش حمل و نقل جاده اي تحت آموزش قرار گرفته اند.

 



انتصابات جديد در شهرستان ها

¤ بناب - خبرنگاركيهان: طي مراسمي با حضور رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان آذربايجان شرقي، فرماندار بناب و جمعي از مسئولان محلي مهندس «حسين علي فتحي» به عنوان مسئول جديد جهاد كشاورزي شهرستان بناب معرفي شدند.
داراب- خبرنگاركيهان: طي مراسمي با حضور نمايندگي دفتر شوراي سياستگذاري ائمه جمعه استان فارس، فرماندار شهرستان و ساير مسئولان اين شهرستان حجت الاسلام والمسلمين «محمدرضا بابايي» به عنوان امام جمعه جديد زرين دشت معرفي شد.
تبريز- خبرنگاركيهان: «بهزاد زنديه» به عنوان مديركل جديد دامپزشكي استان آذربايجان شرقي منصوب شد.
¤ شهركرد- خبرنگاركيهان: طي حكمي ازسوي وزير مسكن و شهرسازي «علي ابراهيمي دستگردي» به عنوان رئيس جديد سازمان مسكن و شهرسازي استان چهارمحال و بختياري منصوب شد.
¤ اصفهان- خبرنگاركيهان: با حضور نماينده ولي فقيه در وزارت جهاد كشاورزي حجت الاسلام والمسلمين «كوچك زاده» به عنوان مسئول حوزه نمايندگي ولي فقيه درسازمان جهاد كشاورزي استان اصفهان تعيين و مشغول به كار شد.
گرگان- خبرنگاركيهان: طي حكمي ازسوي مهندس قناعت استاندار گلستان «فريدون توان» به عنوان مديركل اداري مالي استانداري گلستان منصوب شد.
رشت- خبرنگاركيهان: ازسوي معاون وزير و رئيس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخيزداري كشور مهندس رحمت الله رحماني به عنوان سرپرست جديد اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري گيلان معرفي شد.

 



اجراي طرح سراسري احياي عرصه هاي مخروبه جنگلي مازندران

ساري- خبرنگار كيهان:
با حمايت اعتباري دولت دهم طرح احياي عرصه هاي مخروبه جنگلي در مازندران عملياتي مي شود.
مديركل منابع طبيعي مازندران با اعلام اين خبر افزود: در اجراي اين طرح و تا پايان امسال 570 هكتار از جنگل هاي مخروبه مازندران نهالكاري خواهد شد.عباسعلي نوبخت افزود: افزون بر 4 ميليارد ريال اعتبار براي احياي عرصه هاي مخروبه جنگلي در مازندران اختصاص يافته است.وي مساحت عرصه هاي جنگلي تحت پوشش منابع طبيعي منطقه ساري را حدود 965 هزار هكتار ذكر كرد و افزود: 254 هزار هكتار از اين عرصه ها به نهالكاري نياز دارد.نوبخت اظهار داشت: در جريان عمليات احياي عرصه هاي مخروبه از گونه هاي افرا، توسكا، ون و شيردار استفاده مي شود.اين مقام مسئول، حفاظت و صيانت از عرصه هاي جنگلي را برنامه محوري دولت در شمال عنوان و تصريح كرد: دولت با تمام توان از عرصه هاي جنگلي در برابر قاچاقچيان چوب و چراي بي رويه دام مراقبت مي كند.

 



پارك مفاخر در دانشگاه كاشان احداث مي شود

كاشان - خبرنگار كيهان:
رئيس دانشگاه كاشان از ساخت بوستان مفاخر كاشان در اين دانشگاه خبر داد.
سيدجواد ساداتي نژاد گفت: اين بوستان با توجه به پيشينه علمي، ديني و فرهنگي كاشان و پاسداشت مقام و منزلت مشاهير بزرگ اين شهر ساخته مي شود.
به گفته وي: اين بوستان بر اساس مصوبه دولت در زميني به وسعت يك هكتار ساخته و در سال آينده به بهره برداري مي رسد.
وي افزود: در اين بوستان در مرحله اول تنديس 20 نفر از مفاخر و مشاهير كاشان همچون غياث الدين جمشيد كاشاني، ملامحسن فيض كاشاني، كليم كاشاني، سنجر كاشاني، محتشم كاشاني، آيت الله كاشاني، ملاحبيب الله شريف كاشاني، علامه قطب راوندي، آيات عظام فاضلين نراقي، بابا افضل، ملافتح الله كاشاني و شاعر شعرهاي نو سهراب سپهري نصب خواهد شد.
رئيس دانشگاه كاشان همچنين در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: در سومين سفر استاني دولت به استان اصفهان 13 طرح فرهنگي، علمي و آموزشي به نماينده رئيس جمهور ارائه شد.
وي گفت: ساخت اردوگاه دانشجويي با گنجايش 5 هزار نفر در پژوهشكده دانشگاه در قمصر، ساخت پارك ملي نجوم ايران در جوار رصدخانه كاشان در نياسر و ساخت پارك مفاخر كاشان و پرديس مركزي دانشگاه كاشان از مهم ترين اين پيشنهادها بود كه منتظر ابلاغ مصوبات اين طرح ها هستيم.
ساداتي نژاد خاطرنشان كرد: همچنين در سفر قبلي دولت به استان اصفهان، اين دانشگاه 13 طرح را به دولت پيشنهاد كرد كه 11 طرح به تصويب رسيد كه هم اكنون در حال اجراست.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14