(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 8 دي 1388- شماره 19545
 

شيوع آنفلوآنزاي نوع«آ» در جهان فروكش كرد
ابطال 2/1 ميليون كارت بنزين غير قانوني
همايش پيشگيري از معلوليت ها
اطلاعيه فرماندهي انتظامي تهران بزرگ در خصوص وقايع عاشورا
سرازير شدن هزاران ليتر تينر در سطح جاده آوج
وقوع 93 تصادف مهم جاده اي
آغاز فعاليت 300 پژوهش سراي دانش آموزي در كشور
حوادث كوتاه از كشور
معاون پرورشي آموزش و پرورش تهران:دانش آموزان از فعاليت هاي مخرب شركت هاي هرمي آگاه مي شوند
3 ميليون تومان وديعه مسكن براي خانواده هاي نيازمند
حكم مردي كه زن خود را به قتل رسانده بود بزودي صادر مي شود
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ: 14كيلو شيشه در تهران كشف شد
مديركل سلامت آموزش و پرورش: بازرسي از بوفه هاي مدارس جدي است
ورود 14 لكوموتيو و 39 واگن به گمرك بندرعباس
بهزاد نبوي به زندان بازگشت
پيرمرد 88 ساله دانش آموز مدرسه ابتدايي



شيوع آنفلوآنزاي نوع«آ» در جهان فروكش كرد

رئيس مركز مديريت بيماري هاي واگير وزارت بهداشت گفت: شيوع بيماري آنفلوآنزاي A در ايران و جهان فروكش كرده اما احتمال موج بعدي اين بيماري تا پايان سال وجود دارد واكسن اين بيماري نيز براي افراد پرخطر و زنان باردار وارد شده اما تا تأييد نهايي آن تزريق نمي شود.
محمد مهدي گويا در گفت وگو با فارس افزود: واكسن آنفلوآنزاي A براي بيماران پرخطر و زنان باردار وارد شده است اما تا زماني كه اين واكسن از سوي آزمايشگاه مرجع معاونت غذا و دارو تأييد نشود، تزريق آن آغاز نخواهد شد به همين علت فعلاً نمي توانيم زماني را براي شروع واكسيناسيون عليه آنفلوآنزاي A اعلام كنيم.
وي ادامه داد: طي 4 هفته اخير بيماري آنفلوآنزاي A در كشور به شدت فروكش كرده است و موارد ابتلا بسيار كم و موردي بوده است، مورد مرگ ناشي از اين بيماري نيز در اين مدت نداشته ايم به همين علت لزومي هم به ارائه آمار هفتگي نيست.
وي ادامه داد: موج اين بيماري نه تنها در ايران بلكه در كل منطقه مديترانه شرقي و جهان در هفته هاي گذشته فروكش كرده است اما اين احتمال وجود دارد كه موج بعدي اين بيماري تا پايان سال در زمستان امسال دوباره بروز كند. بنابراين به هيچ وجه نبايد برنامه هاي مراقبتي و رعايت اصول بهداشتي از سوي مردم كمرنگ شود.
رئيس مركز مديريت بيماري هاي واگير وزارت بهداشت اضافه كرد: اقدامات پيشگيرانه و كنترلي وزارت بهداشت در برابر بيماري آنفلوانزاي A همچنان ادامه دارد و واكسيناسيون اين بيماري نيز براي افراد پرخطر و زنان باردار بعد از تأييد واكسن آغاز مي شود.
به گفته گويا به جز خطر شيوع مجدد بيماري آنفلوانزاي A با خطر اپيدمي بيماري ديگري در فصل زمستان امسال مواجه نيستيم.

 



به منظور جلوگيري از قاچاق سوخت صورت گرفت
ابطال 2/1 ميليون كارت بنزين غير قانوني

رئيس ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت با بيان اينكه با اجراي طرح سهميه بندي بنزين امكان قاچاق اين فرآورده نفتي وجود ندارد، در عين حال گفت: اين احتمال وجود دارد كه قاچاق عمده بنزين قبل از عرضه آن به شبكه سراسري توزيع انجام بگيرد.
محمد رويانيان در گفتگو با مهر درباره وجود قاچاق بنزين در احجام بسيار بالا در سطح كشور، گفت: با سهميه بندي بنزين امكان قاچاق اين فرآورده نفتي وجود ندارد؛ مگر آنكه قبل از عرضه بنزين به سيستم توزيع انجام شود.
وي با اشاره به كاهش قابل توجه قاچاق گازوئيل پس از اجراي طرح عرضه اين حامل انرژي با كارت هوشمند سوخت، بيان كرد: همچنين اقدامات متعددي در ستاد مديريت حمل و نقل سوخت كشور براي كاهش قاچاق بنزين از طريق كارتهاي هوشمند مازاد انجام شده است.
اين مقام مسئول با اشاره به ابطال حدود يك ميليون و 200 هزار كارت هوشمند بنزين از ابتداي سالجاري تاكنون، بيان كرد: همچنين هم اكنون با كمك سازمان بازرسي كل كشور 12 هزار خودروي بدون سهميه بنزين و داراي كارت هوشمند شناسايي شده اند.
وي با تاكيد بر اينكه هم اكنون اقداماتي براي شناسايي اشكالات سامانه هوشمند سوخت در دست اقدام است، تبيين كرد: با ويرايش نرم افزاري اين سامانه، اشكالات شناسايي و در نهايت به تدريج اصلاح خواهند شد.
رئيس ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت كشور در ادامه با اشاره به انجام برخي از تغييرات ساختاري در سطح وزارت نفت براي ساماندهي ساخت و توسعه جايگاههاي سي ان جي همچون ادغام شركتهاي ملي پخش فرآورده هاي نفتي و گاز خودرو، گفت: بايد عرضه سوخت در كشور از يك مديريت واحد و يكپارچه برخوردار شود.
رويانيان با تاكيد بر اينكه شركت ملي گاز ايران جايگاه داري بلد نيست، يادآور شد: اميدواريم با اين تغييرات، وزارت نفت هرچه سريع تر به تعهدات خود براي ساخت و توسعه جايگاههاي سي ان جي كشور عمل كند.
به گفته اين مقام مسئول براساس برنامه تا پايان خرداد ماه سال 1389 بايد تعداد يكهزار و 900 جايگاه تك منظوره و دو منظوره سي ان جي در سطح كشور در مدار بهره برداري قرار داشته باشند.

 



16ديماه در تهران برگزار مي شود
همايش پيشگيري از معلوليت ها

همايش پيشگيري از معلوليت ها طي روزهاي 16 و 17دي ماه توسط سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور در دانشگاه تهران برگزار مي شود.
به گزارش سرويس ايسنا، دكتر سوسن كشاورز، رئيس همايش و رئيس سازمان آموزش و پرورش استثنايي با اعلام اين خبر، گفت: موضوعات اصلي اين همايش تازه هايي راجع به سبب شناسي معلوليت ها، لزوم وجود مباني حقوقي و قانوني در پيشگيري از معلوليت ها، تاثير شرايط زيست محيطي در بروز و تشديد معلوليت ها و نقش سازمان ها و همكاري هاي آنها براي مداخله به هنگام و جلوگيري از بروز معلوليت ها است.
وي هدف از اين همايش را تعامل بيشتر بين مراكز اجرايي و پژوهشي، ايجاد حساسيت در جامعه نسبت به موضوع معلوليت و پيشگيري از آن و دسترسي دست اندركاران آموزش و پرورش استثنايي به تازه ترين يافته هاي پژوهشي در زمينه پيشگيري از معلوليت ها و تبادل تجربيات در اين خصوص عنوان كرد.
گفتني است؛ اين همايش توسط سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور و با همكاري سازمان بهزيستي، دانشگاه علوم پزشكي ايران، پژوهشكده كودكان استثنايي و دانشگاه تهران برگزار مي شود.

 



اطلاعيه فرماندهي انتظامي تهران بزرگ در خصوص وقايع عاشورا

فرماندهي انتظامي تهران بزرگ طي اطلاعيه اي با اشاره به برگزاري باشكوه مراسم عاشوراي حسيني و تشكر از حمايت مردم شريف و عزادار از كاركنان نيروي انتظامي به تشريح فتنه فتنه گران در اين روز پرداخت.
فرماندهي انتظامي تهران بزرگ طي اطلاعيه اي با اشاره به برگزاري باشكوه مراسم عاشوراي حسيني و تشكر از حمايت مردم شريف و عزادار از كاركنان خدوم نيروي انتظامي به تشريح فتنه فتنه گران در اين روز پرداخت كه متن آن به شرح زير است:
حماسه عاشوراي حسيني امسال با شكوه تر از سال گذشته در سراسر ميهن اسلامي مان برگزار شد و فرزندان ملت بزرگوار ايران در نيروي انتظامي نيز به همراه عزاداران حسيني در برگزاري هرچه باشكوهتر اين مراسم نهايت تلاش خود را به كار گرفتند.
متأسفانه معدودي از فتنه گران با برنامه ريزي قبلي و براساس هدايت و فراخوان رسانه هاي بيگانه و با حضور در برخي خيابان ها و مسيرهاي عزاداران حسيني با طرح شعارهاي انحرافي اقدام به اخلال در نظم عمومي كرده كه بلافاصله فرماندهي نيروي انتظامي تهران بزرگ با حضور در صحنه و از طريق گفت وگو، تلاش به برقراري نظم و آرامش و حفظ حرمت اين روز عزيز و تسهيل عزاداري مردم كرد كه با هجوم و پرتاب اشياء از سوي فتنه گران وي و تعدادي از مأموران نيروي انتظامي مجروح و مصدوم شدند.
در تداوم فتنه گري فتنه گران و تخريب اموال عمومي و شخصي مردم، نيروي انتظامي با قاطعيت و بهره گيري از ابزار و تجهيزات ضد اغتشاش و با تأكيد بر عدم حمل و به كارگيري سلاح گرم به متفرق نمودن اغتشاشگران اقدام كرد.
با كمال تأسف، در اين اغتشاشات 5 نفر به طرز مشكوكي جان باختند و تعدادي نيز مجروح شدند كه كارشناسان درصدد شناسايي عوامل مشكوك در اين حادثه هستند.
در پايان از حمايت و پشتيباني عزاداران حسيني از فرزندانشان در نيروي انتظامي كه با حضور خود باعث خنثي نمودن اين فتنه شدند، كمال سپاسگزاري را داشته و از خداوند متعال براي آنان اجر و پاداش اخروي خواستاريم.
60 شهروند در حوادث عاشورا مصدوم شدند
مشاور وزير بهداشت از مراجعه 60 نفر از شهروندان تهراني كه در حوادث روز عاشورا دچار مصدوميت شده بودند به بيمارستان هاي دولتي خبر داد.
دكتر عباس زارع نژاد با بيان اين مطلب افزود: اكثر اين افراد تا ديروز دوشنبه از بيمارستانها ترخيص شده اند.
مديركل روابط عمومي وزارت بهداشت با تاكيد بر اينكه اغلب مصدومان روز عاشورا به صورت سرپايي مداوا شدند، افزود: تعدادي از مصدومان كه در بيمارستانها بستري شده بودند ديروز ترخيص شدند.
زارع نژاد با اشاره به سوختگي شديد يكي از عزاداران حسيني در حوادث روز عاشورا به مهر گفت: اين فرد از بيمارستان سوانح سوختگي شهيد مطهري به بيمارستان شهيد چمران اعزام شده است.
درگيري هاي تهران خسارت ميليوني به شهر وارد كرد
رئيس سامانه 137شهرداري تهران گفت: درگيري هاي روز عاشورا خسارت هاي ميليون توماني به شهر تهران وارد كرد.
شكرالله عنايتي در گفت وگو با فارس گفت: بيشتر سطل هاي زباله در خيابان طالقاني به آتش كشيده شد.
وي با بيان اينكه در حال حاضر تعداد سطل هاي به آتش كشيده شده در شهر مشخص نيست، افزود: تعدادي از علائم راهنمايي و رانندگي نيز در درگيريها كنده شد.
عنايتي با اشاره به آتش كشيدن كانكس پليس و بانك صادرات چهارراه كالج اظهار داشت: برخي از شيشه هاي مغازه ها نيز شكست.
وي افزود: شهرداري تا ساعت 17روز يكشنبه شهر را پاكسازي و به حالت اول خود بازگرداند.
آتش سوزي در 9 واحد مسكوني 7فروشگاه و 2 بانك
در شب و روز يكشنبه 9 واحد مسكوني، 9 دستگاه خودرو، 7 فروشگاه و 2 شعبه بانك، 3 پست برق و 18 مخزن مكانيزه زباله و غيره دچار آتش سوزي شدند.به گزارش فارس، سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران اعلام كرد: آتش نشانان تهراني در مقابله با آتش سوزي ها و حوادث مختلف ديگر در شب و روز يكشنبه موفق شدند، 32 نفر از شهروندان حادثه ديده را نجات دهند.در شب و روز يكشنبه 828 آتش نشان با رسيدن در كمترين زمان ممكن در محل حوادث مختلف و آتش سوزي در شهر تهران 59 ساعت عمليات امداد و نجات و خاموش كردن آتش را انجام دادند.براين اساس بخش اعظم حوادث و حريق ها در پي بروز ناآرامي هاي روز يكشنبه تهران رخ داد.

 



دراثر برخورد دو خودرو روي داد
سرازير شدن هزاران ليتر تينر در سطح جاده آوج

آوج- خبرنگار كيهان:
يك دستگاه تانكر حاوي 24 هزار ليتر تينر رنگ به علت بريدن ناگهاني ترمز وارد شهر آوج شد كه در اين حادثه 4 نفر به شدت زخمي و به بيمارستان اعزام شدند.
يك دستگاه تانكر كه از يكي از بنادر كشور بارگيري و به مقصد تهران در حال حركت بود در شب تاسوعا و به علت بريدن ناگهاني ترمز در سراشيبي گردنه آوج با سرعتي معادل 130 كيلومتر وارد شهر شد.
راننده اين كاميون به رغم وجود تعدادي سرعت گير و پرش چند متري و متداوم وسيله خود به بالا توانست كاميون را بدون هيچ حادثه خاصي به انتهاي شهر هدايت كند.
با تشديد سرعت كاميون و از دست دادن كنترل آن توسط راننده اين وسيله نقليه با يك دستگاه كاميون خاور كه از مقابل در حال حركت بود برخورد كرد و در وسط جاده واژگون شد.
با واژگون شدن دستگاه كاميون هزاران ليتر تينر سطح جاده را پوشاند و به طرف مزارع و باغات و رودخانه سرازير شد كه با اقدام نيروي انتظامي و بسته شدن سريع جاده از دو مسير و حضور كليه ماشين هاي آتش نشاني و پرسنل شهرداري و نيروهاي مردمي پس از 3 ساعت تلاش منطقه پاكسازي و آتش سوزي مهار شد.
در اين حادثه ضمن وارد آمدن خساراتي به پارك، رانندگان هر دو وسيله به همراه 2 سرنشين به شدت زخمي و به بيمارستان هاي اطراف اعزام شدند.
همه ساله آوج به علت قرار گرفتن در مسير گردنه شاهد چنين حوادثي است.

 



رئيس مركز كنترل ترافيك پليس راه كشور خبر داد
وقوع 93 تصادف مهم جاده اي

رئيس مركز كنترل ترافيك پليس راه كشور از وقوع 93 فقره تصادف مهم جاده اي در روز يكشنبه 6 دي ماه خبر داد
سرهنگ حسين عليشاهي در گفتگو با شبكه خبري اظهار داشت: از اين تعداد 34 خودرو واژگون شده اند.
عليشاهي گفت: بي توجهي راننده به جلو، تخطي از سرعت مطمئنه و انحراف به چپ نابجا، به ترتيب با 25 و 22 و 13 فقره سانحه، مهم ترين علل وقوع حوادث جاده اي در روز يكشنبه به شمار مي آيند.
وي به دو فقره تصادف مهم جاده اي اشاره كرد و افزود: روز يكشنبه در كيلومتر 25 محور سمنان به گرمسار، بر اثر واژگوني يك دستگاه خودروي پرايد 4 سرنشين آن كشته شده كه علت آن تخطي راننده از سرعت مجاز و ناتواني وي در كنترل خودرو گزارش شده است.
سرهنگ عليشاهي گفت: در سانحه ديگري كه در محور شيروان به فاروج در استان خراسان شمالي روي داد، بر اثر برخورد يك دستگاه پرايد با يك دستگاه وانت نيسان 6 نفر مجروح شدند.
وي علت اين حادثه را تغيير ناگهاني مسير از جانب راننده خودرو وانت نيسان اعلام كرد.
عليشاهي به رانندگان خودروهاي عبوري در جاده هاي كشور توصيه كرد، قبل از حركت از سلامتي فني خودرو و تجهيزات آن اطمينان حاصل كنند.

 



آغاز فعاليت 300 پژوهش سراي دانش آموزي در كشور

رئيس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش از فعال شدن 300 پژوهش سراي دانش آموزي در سراسر كشور خبر داد.
هاجر تحريري در گفت وگو با ايسنا با اشاره به اين كه پژوهش بايد جايگاه واقعي خود را در آموزش و پرورش پيدا كند گفت: براي تقويت جايگاه پژوهش در آموزش و پرورش، نهادهاي ذيربط آموزش و پرورش از جمله شوراي عالي آموزش و پرورش نيز در قالب بررسي مواد و بندهايي در زمينه تقويت جايگاه پژوهش، پژوهش سراهاي دانش آموزي، كتابخانه ها و مراكز پژوهشي دانش آموزان اقدام مي كنند.
وي خاطرنشان كرد: يك پژوهشگاه و سه پژوهشكده «تعليم و تربيت»، «خانواده» و «اوليا و مربيان» در وزارت آموزش و پرورش فعال است و يك مركز «مركز كاربردي تعليم و تربيت» نيز اخيرا در شهر تبريز با هدف گسترش فعاليت هاي تخصصي پژوهشي در حوزه آموزش و پرورش ايجاد شده است كه در صورت برخورداري از شرايط لازم، زمينه براي ايجاد و توسعه مراكز پژوهشي در ساير استان ها نيز وجود دارد.
تحريري نيك صفت همچنين با اشاره به حمايت پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش از پايان نامه هاي تحصيلات تكميلي مرتبط با حوزه تعليم و تربيت و آموزش و پرورش گفت: از پايان نامه هاي كارشناسي ارشد تا سقف 700هزار تومان و از پايان نامه هاي دكترا تا يك ميليون و 500هزار تومان حمايت مي كنيم.

 



حوادث كوتاه از كشور

13 كشته حوادث رانندگي
رشت - خبرگزاري مهر: طي 6 روز اول زمستان 13 نفر در اثر تصادفات جاده اي در جاده هاي استان گيلان جان خود را از دست دادند. در اين رابطه 89 نفر نيز مجروح شدند.
انحراف به چپ، سرعت غيرمجاز، خستگي و خواب آلودگي از دلايل تصادفات مرگبار در جاده هاي اين استان اعلام شد.
آتش سوزي در كارخانه ايزوگام
فريمان - خبرگزاري فارس: يك كارخانه ايزوگام در شهر فرهادگرد فريمان آتش گرفت. آتش سوزي كه به علت سرريز شدن قير از يكي از مخازن و تماس با كوره بسيار داغ تانكر صورت گرفت در كمترين زمان توسط ماموران آتش نشاني مهار شد. اين حادثه تلفات جاني در بر نداشت.
كشف قرص هاي اعتيادآور
شيراز - خبرنگار كيهان: بيش از 14 هزار عدد قرص و كپسول اعتيادآور در شيراز كشف شد. كپسول ها در بازرسي از چند فروشگاه در يكي از خيابان هاي مركزي شيراز كشف و در اين رابطه تعدادي نيز دستگير شدند.
انهدام كارگاه تهيه شيشه
يك كارگاه تهيه و توزيع ماده مخدر شيشه در شيراز كشف شد. در اين رابطه دو نفر دستگير شدند. از اين كارگاه كه در يك منزل مسكوني قرار داشت 2 كيلوگرم ترياك، 113 كيلو و يك هزار و 520 ليتر مواد اوليه ساخت شيشه، يك هزار لوله شيشه اي، دستگاه ها و كپسول هاي لازم و ادوات ساخت شيشه و 5 كيلوگرم پيش ماده توليد شيشه كشف شد.
آتش سوزي توسط داماد
نيشابور - خبرگزاري فارس: داماد يك خانواده كه به علت اختلافات خانوادگي مغازه كفش فروشي پدرزن خود را در نيشابور به آتش كشيده بود دستگير شد. متهم پس از يك ماه از وقوع حادثه دستگير و به اتهام خود اعتراف كرد.
برخورد دو دستگاه اتوبوس
قزوين - خبرگزاري فارس: به دنبال برخورد يك دستگاه اتوبوس به رانندگي فردي 39 ساله با يك دستگاه اتوبوس ديگر در آزادراه قزوين - كرج و حوالي نيروگاه شهيد رجايي 3 نفر از سرنشينان اتوبوس به دليل شدت جراحات وارده فوت و چهار سرنشين ديگر اتوبوس مجروح شدند.
سارق احشام در دام پليس
قزوين - خبرگزاري فارس: سارقي كه اقدام به سرقت چهار رأس گوسفند، 6 رأس بره و چهار رأس ميش در قزوين كرده بود دستگير شد. سارق كه سوار بر يك دستگاه پيكان وانت در محل سرقت در حال تردد بود به دام پليس افتاد.

 



معاون پرورشي آموزش و پرورش تهران: دانش آموزان از فعاليت هاي مخرب شركت هاي هرمي آگاه مي شوند

معاون پرورشي آموزش و پرورش شهر تهران گفت: با هدف آگاه سازي در مورد عواقب فعاليت در شركت هاي هرمي از سوي آموزش و پرورش به دانش آموزان اطلاع رساني مي شود.
محمد بنيادي در گفت وگو با فارس اظهار داشت: تاكنون از سوي مدارس و مناطق آموزش و پرورش شهر تهران گزارشي در خصوص فعاليت دانش آموزان در شركت هاي هرمي و گلدكوئيست مشاهده نشده است.
وي اضافه كرد: مديران و معاونان مدارس آموزش و پرورش شهر تهران ملزم هستند كه در ساعت هاي امور تربيتي و پرورشي دانش آموزان و به خصوص در صبحگاه به آگاه سازي دانش آموزان در مسائل حقوقي، سياسي، اجتماعي و فرهنگي بپردازند.
بنيادي ادامه داد: در ساعت هاي تربيتي مدارس، عواقب فعاليت در شركت هاي هرمي و گلدكوئيست به دانش آموزان تهراني اطلاع رساني مي شود.

 



سازمان بهزيستي خبر داد
3 ميليون تومان وديعه مسكن براي خانواده هاي نيازمند

دبير ستاد تامين مسكن سازمان بهزيستي گفت: با اختصاص 15 ميليارد تومان تسهيلات قرض الحسنه وديعه مسكن، يك تا سه ميليون تومان به خانواده هاي نيازمند تحت پوشش بهزيستي پرداخت مي شود.
علي ربوبي با بيان اين مطلب گفت: با ابلاغ بانك مركزي و از محل اعتبارات تسهيلات قرض الحسنه بانك ملي ايران 15 ميليارد تومان تسهيلات وديعه مسكن به مستاجران كم درآمد اختصاص خواهد يافت.
اين مقام مسئول در سازمان بهزيستي تاكيد كرد: اين تسهيلات از ابتداي دي ماه سال جاري به افراد واجد شرايط پرداخت خواهد شد.
قرار است اين تسهيلات به آن دسته از مددجويان تحت پوشش سازمان تعلق بگيرد كه فاقد مسكن ملكي بوده و علاوه بر اينكه در شهرهاي بزرگ با جمعيت بيش از 500 هزار نفر زندگي مي كنند، سابقه 10 سال سكونت در اين شهرها را نيز دارند. بهره تسهيلات مذكور نيز چهار درصد و مدت بازپرداخت آن پنج ساله است.
اين مقام ارشد در سازمان بهزيستي با اشاره به اينكه سازمان بهزيستي در گذشته از محل مستمري مددجويان ضمانت اين تسهيلات را تامين مي كرد اظهار داشت؛ در گذشته اين تسهيلات از طريق بانك مسكن پرداخت مي شد و اين بانك شرايط را پذيرفته بود اما به دليل اينكه اغلب مددجويان اقساط خود را پرداخت نمي كنند بانك ملي ضمانت سازماني را نپذيرفته است و مددجويان بايد خودشان ضامن معرفي كنند.
ربوبي گفت: البته سازمان بهزيستي تلاش مي كند تا تعداد ضامنها را به يك ضامن كاهش دهد.

 



حكم مردي كه زن خود را به قتل رسانده بود بزودي صادر مي شود

شيراز- خبرنگار كيهان:
مردي كه در شهرستان خنج زن خود را به قتل رسانده بود در دادگاه كيفري استان فارس محاكمه شد.
براساس اين گزارش، دوم مهرماه سال 85 جسد زن جواني كه با روسري خود خفه شده بود در اطراف آب انبارهاي شهر خنج پيدا شد. به دنبال كشف اين جسد، مأموران انتظامي تحقيقات خود را آغاز كردند و مشخص شد زن جوان به هويت «ش-ك» داراي 4 فرزند است و روز حادثه به همراه همسرش براي تفريح به خارج از شهر رفته بود. مأموران با هماهنگي مقام قضايي همسر اين زن را رديابي و در مخفي گاه دستگير كردند.
وي در جريان تحقيقات و بازجويي ها منكر قتل همسر خود شد اما در نهايت پس از 72 روز لب به اعتراف گشود و گفت: مدتي بود با همسرم اختلاف شديدي پيدا كرده بودم و مدام با هم جر و بحث داشتيم تا اينكه يك روز نقشه قتل او را كشيدم و به بهانه تفريح او را به خارج از شهر و كنار آب انبارها بردم و در آنجا به او گفتم كه مي خواهم او را بكشم. او هم از اين پيشنهاد استقبال كرد و گفت كه از زندگي با من خسته و كلافه شده و اصرار داشت او را بكشم. با او درگير شدم و در نهايت روسري اش را دور گردنش انداخته و او را خفه كردم. بعد هم جسد را همان جا رها كرده و متواري شدم.
متهم 48 ساله در شعبه 5 دادگاه كيفري استان فارس محاكمه شد كه حكم وي بزودي اعلام خواهد شد.

 



رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ: 14كيلو شيشه در تهران كشف شد

رئيس پليس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ از كشف 14كيلو و 185گرم ماده مخدر شيشه خبر داد.
به گزارش شبكه خبر، سرهنگ جواد كشفي گفت: اين مقدار ماده مخدر شيشه در هزار و 353 بسته كوچك بسته بندي و آماده توزيع شده بود.
سرهنگ كشفي درباره چگونگي كشف اين محموله گفت: با همكاري شهروندان غرب تهران، ماموران معاونت عمليات ويژه پليس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ مطلع شدند، 2 نفر به نام هاي «حميد» و «حسن» با فريب تعدادي از جوانان ناآگاه اقدام به تهيه و توزيع گسترده موادمخدر به ويژه شيشه در محدوده غرب تهران مي كنند.
وي افزود: ماموران پليس مبارزه با موادمخدر همه پاتوق ها و مخفي گاه هاي اين دو نفر و اجيرشدگان آنها را شناسايي و تحت نظر قرار دادند و سرانجام ماموران موفق شدند 6 نفر از اين فريب خوردگان را كه براي دريافت مواد مخدر به خانه امن «حميد» و «حسن» مراجعه كرده بودند با اخذ مجوز قضايي و به همراه «حميد» بازداشت كنند.
رئيس پليس مبارزه با موادمخدر افزود: تلاش براي دستگيري حسن و ديگر همدست هاي آنها ادامه دارد.
سرهنگ جواد كشفي همچنين گفت: در بازرسي از خانه امن آنها مقداري ترياك، شيره ترياك، كوكائين و 3 دستگاه ترازوي ديجيتال كشف شد و متهمان به توزيع ماده مخدر و خرده فروشي نيز اقرار كردند.

 



مديركل سلامت آموزش و پرورش: بازرسي از بوفه هاي مدارس جدي است

مديركل سلامت آموزش و پرورش از بازرسي جدي بوفه هاي مدارس خبر داد.
به گزارش شبكه خبر، حسن ضياء الديني تأكيد كرد: در صورت عرضه موادغذايي ممنوع در بوفه مدرسه، آن بوفه قطعاً پلمب مي شود.
وي افزود: موادغذايي بوفه مدارس بايد به صورت بسته بندي شده در اختيار دانش آموزان قرار گيرد. در ضمن بوفه هاي مدارس صرفاً مجازند موادي را عرضه كنند كه داراي پروانه ساخت از وزارت بهداشت، علامت استاندارد، نام و نشاني كارخانه، تاريخ توليد و انقضاي معتبر و درج تركيبات تشكيل دهنده و ارزش غذايي باشند.
ضياء الديني همچنين تاكيد كرد: غذاي گرم بايد فقط در ظرف يك بار مصرف كاغذي در اختيار دانش آموزان قرار گيرد و عرضه آن در ظروف پلاستيكي ممنوع است.

 



مديرعامل متروي تهران خبر داد
ورود 14 لكوموتيو و 39 واگن به گمرك بندرعباس

مديرعامل شركت متروي تهران و حومه گفت: 14لكوموتيو، 21واگن يك طبقه و 18واگن دو طبقه وارد گمرك بندرعباس شد.
محسن هاشمي در گفت وگو با فارس با اشاره به مشكلاتي كه در گذشته به خاطر كمبود واگن مطرح شده بود، افزود: نخستين محموله مترو بعد از اين مشكلات وارد گمرك بندرعباس شده است.
مديرعامل شركت متروي تهران و حومه ادامه داد: اين محموله شامل 14لكوموتيو، 21 واگن يك طبقه و 18واگن 2طبقه است كه بيش از 11 روز است وارد گمرك بندرعباس شده است.
به گفته هاشمي بايد دولت و شهرداري 55 ميليارد تومان پرداخت كنند تا اين محموله ترخيص شود.
هاشمي خاطرنشان كرد: شهرداري تهران سهم خود را پرداخت كرده و بايد دولت نيز سهم خود را پرداخت كند.
مديرعامل شركت متروي تهران و حومه در ادامه تصريح كرد: نامه نگاري با وزارت كشور در اين زمينه صورت گرفته و منتظريم آنها پول را پرداخت كنند.
وي اظهار داشت: به محض آنكه محموله وارد تهران شود، اين امكانات طي يك هفته تا 10 روز وارد خطوط مي شوند.

 



بهزاد نبوي به زندان بازگشت

وكيل مدافع بهزاد نبوي از بازگشت موكلش به زندان اوين پس از اتمام مرخصي 4 روزه خبر داد و يادآور شد كه نسبت به حكم صادره از سوي دادگاه بدوي درخواست تجديدنظرخواهي كرده است.
صالح نيك بخت با بيان اين مطلب اظهار داشت: بهزاد نبوي روز چهارشنبه هفته گذشته با وثيقه 8 ميليارد ريالي جهت ادامه معالجه به مرخصي 4 روزه آمد كه با توجه به تعطيلي اين ايام بدون امكان معالجه، صبح ديروز به زندان اوين بازگشت.
وي همچنين با بيان اين كه دو روز قبل از پايان مهلت تجديدنظر خواهي، لايحه تجديدنظر خواهي خود را به دفتر شعبه صادر كننده راي تقديم كردم، از تعيين شعبه دادگاه تجديدنظر، اظهار بي اطلاعي كرد.
وكيل مدافع بهزاد نبوي به ايسنا گفت: موكلم نيز در ايام اخير لايحه دفاعيه خود را به نگهبان بازداشتگاه تقديم كرده بود و نمي دانم چنين لايحه اي به دادگاه ارسال شده يا خير.

 



پيرمرد 88 ساله دانش آموز مدرسه ابتدايي

ابوبكر محمدبارينجيمي پيرمرد 88 ساله نيجريه اي، مسن ترين دانش آموز مدرسه ابتدايي شهر كانو در شمال اين كشور است كه در كنار همكلاسي هاي 7 ساله خود تحصيل مي كند.
واحد مركزي خبر به نقل از خبرگزاري فرانسه گزارش داد، اين پيرمرد با ريش هاي بلند سفيد خود كه در كنار همكلاسي هاي خردسالش در مدرسه ابتدايي تحصيل مي كند، مي گويد، هدف نهايي وي كسب مدرك دكتراي الهيات است.
اين دانش آموز سالخورده در حالي كه كتاب و خودكار در دست دارد با لبخند به خبرنگاران مي گويد، سن من مانع رسيدن به هدفم نخواهد شد و هدف نهايي من كسب مدرك دكتراي الهيات پيش از آن است كه اين دنيا را ترك كنم.اين پيرمرد 8 فرزند و 60 نوه دارد و روزانه براي رفتن به مدرسه مجبور است 6 كيلومتر مسافت را با اتوبوس برود.پسر 42 ساله پيرترين دانش آموز كه استاد دانشگاه است مي گويد، وقتي پدرم گفت قصد تحصيل دارد من احساس افتخار كردم و همه فرزندان وي در اين راه، براي رسيدن پدرمان به هدفش كمك مي كنند.
اين پيرمرد اهل نيجريه ابتدا قصد داشت خواندن قرآن را بياموزد اما بعد تصميم گرفت با تحصيل علم و دانش بتواند درباره دين اسلام براي افراد غيرمسلمان انگليسي زبان سخن بگويد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14