(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 8 دي 1388- شماره 19545
 

اسپانيا رياست دوره اي اتحاديه اروپا را برعهده مي گيرد
چاوز : كلمبيا اسرائيل آمريكاي جنوبي است
هنيه : براي تأمين حقوق مردم فلسطين كوتاه نمي آييم
باران بمب و موشك سعودي ها روي شيعيان صعده در روز عاشورا
تظاهرات در 110 كشور جهان براي اعلام همبستگي با مردم غزه
تروريست ها در كشمير عزاداران حسيني را به خاك و خون كشيدند
تدارك ناتو براي گسترش جنگ در افغانستان
سيدحسن نصرالله : ما شاگردان امام حسين(ع) هستيم از تهديدهاي اسرائيل هراسي نداريم
20 كشته و 50 مجروح در انفجار كراچي
انتخابات كرواسي با شكست رئيس جمهور به دور دوم كشيده شد
سال شرم آور براي رژيم صهيونيستي



اسپانيا رياست دوره اي اتحاديه اروپا را برعهده مي گيرد

اسپانيا رياست اتحاديه اروپا را از سوئد تحويل مي گيرد.
به گزارش واحد مركزي خبر، با به پايان رسيدن رياست دوره اي و شش ماهه سوئد بر اتحاديه اروپا در روز جمعه، اسپانيا به مدت شش ماه جايگزين اين كشور مي شود.«فردريك رينفلد» با فشرده خواندن دوره رياستش بر اتحاديه اروپا، براي رياست «هرمان رمپوي» نخست وزير پيشين بلژيك كه به رياست دائمي نشست هاي اتحاديه اروپا انتخاب شده است و رئيس دولت اسپانيا آرزوي موفقيت كرد.گفته مي شود با وجود «رمپوي» رياست اسپانيا بر اتحاديه اروپا در سطوح پائين تر اعمال خواهد شد.براساس پيش نويس تقويم كاري اوليه، پيش بيني مي شود اسپانيا در جهت بهبود مناسبات با كشورهاي منطقه آمريكاي لاتين و به طور ويژه كشور كوبا در نشست مادريد كه در بهار آينده برگزار مي شود، اقدام كند.

 



چاوز : كلمبيا اسرائيل آمريكاي جنوبي است

«هوگو چاوز» كلمبيا را به مثابه اسرائيل آمريكاي جنوبي توصيف كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از «آژانس بوليواري» ونزوئلا، رئيس جمهوري اين كشور روز يكشنبه با انتشار مقاله اي نوشت: امپرياليسم از طريق كلمبيايي كه به اسرائيل آمريكاي جنوبي تبديل شده ونزوئلا را تهديد مي كند.رئيس جمهور ونزوئلا با تاكيد بر اينكه نبايد خود را فريب داد تصريح كرد: اميد به اوباما تمام شد و اين را مداخله گري وقيحانه دولت جديد آمريكا نشان داد، بنابراين بايد خود را براي دفاع از استقلال در تمام زمينه ها آماده سازيم.
چاوز با يادآوري ادامه حكومت ديكتاتوري در هندوراس در پي سرنگوني دولت قانوني مانوئل سلايا افزود: اينك ارتجاع در تمام كشورهاي ما از مدل كودتاي قرن 21برخوردار است، كودتاهايي با نماي قانوني كه نشان «ساخت آمريكا» دارند.

 



طي سخناني در سالگرد جنگ 22 روزه
هنيه : براي تأمين حقوق مردم فلسطين كوتاه نمي آييم

نخست وزير دولت مردمي فلسطين با تأكيد بر گزينه مقاومت در برابر دشمن صهيونيستي خاطرنشان كرد در برابر حقوق حقه فلسطينيان كوتاه نمي آييم.
به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از شبكه تلويزيوني الجزيره، اسماعيل هنيه در مراسم سالگرد حمله ددمنشانه رژيم صهيونيستي به نوار غزه گفت، سالگرد حمله به غزه با روز عاشورا همزمان شده كه نماد پيروزي و درد است.
وي افزود، دشمن مي خواست با حمله غافلگير كننده و خونين ضربه اي به ملت غزه و مقاومت بزند ولي ايمان به خدا قوي تر از اين جنگنده ها بود.
هنيه تصريح كرد، دشمن 22 روز با تمامي تسليحات هوايي، زميني و دريايي شديدترين جنايات انساني و كشتار جمعي را مرتكب شد ولي غزه صبر كرد و قهرمان شد.
نخست وزير دولت منتخب فلسطين گفت، اين جنايات سراسر جهان را به حركت واداشت و جنايات اسرائيل را محكوم كرده و خواستار لغو محاصره غزه و بازگشايي گذرگاه ها شدند.
اسماعيل هنيه همچنين تأكيد كرد، غزه با مقاومت افسانه اي و برتري ايماني به پيروزي رسيد و دشمن اگرچه توانست كشتار و ويراني انجام دهد ولي شكست خورد و اكنون به سوي پيروزي هاي بزرگتر نظير پيروزي آزادي قدس، مسجدالاقصي، اراضي فلسطيني و بازگشت آوارگان فلسطيني در حركت هستيم و ما هرگز تا زماني كه آخرين شهرك نشين از اراضي ما خارج نشود كوتاه نخواهيم آمد.
وي افزود، جنگ جديد ديگري رخ نخواهد داد ولي اگر اشغالگران جنگ ديگري به راه اندازند حماقت و شكستي جديد براي آنان رقم خواهد خورد. بنابراين سران اشغالگر نبايد در دام ماجراجويي جديد بيفتند چرا كه غزه گورستان متجاوزان است و تاريخ آن را اثبات مي كند.
هنيه گفت از كشور مصر نيز مي خواهم اجازه دهد كمك هاي امدادرساني اروپا وارد غزه شده تا از شدت آلام مردم غزه كاسته شود.
و از بان كي مون نيز مي خواهم فقط به محكوم كردن محاصره نوار غزه بسنده نكند و اعتماد ملت فلسطين به سازمان ملل روز به روز كاسته شود چرا كه نتوانسته عدالت را در حق ملت فلسطين اجرا كند.
وي در ادامه تأكيد كرد: بايد گزارش قاضي گلدستون و عدالت در قبال مجرمان اجرا شود. نبايد سران اشغالگر از محاكمه قانوني و بين المللي مستثني شده و بايد تحت پيگرد عدالت انساني قرارگيرند. به نام ملت فلسطين از شما به عنوان دبير كل سازمان ملل مي خواهم از كميته چهارجانبه بين المللي كه جرج بوش پسر براي محاصره ملت فلسطين تأسيس كرده بود خارج شويد.
اين عضويت شايسته سازمان ملل نيست.
هنيه تصريح كرد از رئيس جمهور مصر مي خواهم گذرگاه زميني رفح را بازگشايي كرده و ساخت ديوار فولادي كه محاصره مردم غزه را تشديد مي كند متوقف كند.
مشكل اصلي محاصره نوار غزه بر عهده اشغالگران است ولي از برادران عرب خود به ويژه مصر مي خواهيم به مسئوليت هاي خود در قبال شهروندان غزه عمل كنند. روابط ما با مصر راهبردي است. در راستاي آشتي ملي نيز به گفت وگو با جنبش فتح ايمان داريم و چاره اي جز آشتي و وفاق و مشاركت سياسي نيست. ولي مي خواهيم با برادران فتح اصول عادلانه اي براي ايجاد آشتي ايجاد كنيم تا حقوق ملت و مقاومت را تضمين كرده تا بتوانند در برابر اشغالگري و يهودي سازي قدس بايستند.
جنبش حماس نيز در اولين سالگرد جنگ غزه با انتشار بيانيه اي تأكيد كرد كه اين جنگ يك پيروزي استراتژيك براي مقاومت بود.
در بيانيه حماس آمده است مقاومت حق طبيعي ماست و اهرم هاي فشار مانند بازداشت و كشتار و محاصره باعث ترس و هراس ما نخواهد شد و حتي اگر هزاران ديوار فولادي نيز در مقابل ما احداث شود اراده ما سخت تر از فولاد است و ملت ما جز در مقابل خدا سر تسليم فرود نخواهد آورد.
هزاران فلسطيني نيز با شركت در مراسم سالگرد جنگ غزه تأكيد كردند كه دست از مقاومت برنمي دارند و با خون و آتش پاسخ جنايت هاي رژيم صهيونيستي را خواهند داد.
«عمروموسي» دبير كل اتحاديه عرب نيز در سالروز آغاز جنگ 22 روزه رژيم صهيونيستي عليه نوار غزه خواستار پيگرد و مجازات جنايتكاران جنگي صهيونيست به سبب ارتكاب جنايات وحشيانه شد.
«بان كي مون» دبير كل سازمان ملل متحد نيز در سالروز جنگ غزه از رژيم صهيونيستي خواست به محاصره همه جانبه مردم اين منطقه خاتمه دهد.
پارلمان عربي نيز با تأكيد بر اينكه نمي توان غزه را از قدس جدا كرد اقدامات نژادپرستانه رژيم صهيونيستي در قدس و مسجدالاقصي و تجاوزكاري هاي اين رژيم را محكوم كرد.
صدها تن از مردم فرانسه و مسلمانان آمريكا نيز در سالگرد حمله وحشيانه رژيم صهيونيستي به غزه در كشورهاي خود راهپيمايي كردند و جنايات اين رژيم را محكوم كردند. اين تظاهرات و اعتراض ها در حالي صورت مي گيرد كه بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي بار ديگر بر ادامه سياست حمله نظامي به غزه تأكيد كرد.
وي در جلسه كابينه گفت، ارتش اسرائيل در نوار غزه و كرانه باختري دست به حمله مجدد خواهد زد.
همسويي قاهره با تل آويو
فعالان بين المللي از اقدام سران مصر در جلوگيري از برگزاري تظاهراتي در همبستگي با مردم غزه در سالروز جنگ وحشيانه رژيم صهيونيستي عليه اين منطقه خبر دادند.
به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از روزنامه البيان، 1360 فعال صلح طلب بين المللي از 42 كشور جهان در نظر داشتند براي همبستگي با مردم غزه، از امروز تظاهراتي را در نزديكي گذرگاه رفح آغاز كنند.
برپايه اين گزارش، مقام هاي مصري كه پيش از اين براي برگزاري تظاهرات مجوز صادر كرده بودند، روز گذشته تمام اين مجوزها را براي برگزاري تظاهرات همبستگي با مردم غزه لغو كرده و انجام هرگونه تظاهراتي را غير قانوني اعلام كردند.
در همين رابطه اعضاي كاروان كمك رساني شريان زندگي -3 در اعتراض به ممانعت دولت مصر از سفر آنها به نوار غزه دست به اعتصاب عمومي غذا زدند.
سخنگوي كاروان شريان زندگي -3 از مراجع مصري خواست كه با در نظر گرفتن اهداف انسان دوستانه اعضاي اين كاروان كمك رساني با ساكنان غزه، زمينه ورود آن را به خاك مصر فراهم كنند.
از سوي ديگر، صدها تن از اعضاي جنبش كفايه و ديگر احزاب مصر مخالف دولت حسني مبارك در مقابل كانون وكلاي مصري در قاهره عليه ساخت ديوار فولادي در مرز مصر با نوار غزه تظاهرات كردند.
جماعت اخوان المسلمين مصر نيز خواستار توقف ساخت ديوار فولادي در مرز غزه و مشاركت نكردن مصر در جنايت محاصره غزه شد.
اين در حالي است كه «يوسف قرضاوي» رئيس اتحاديه جهاني علماي مسلمين ساخت ديوار در مرزهاي مصر و غزه را از نظر شرعي حرام دانست.
قرضاوي تأكيد كرد: ديواري كه مصر قصد دارد در غزه ايجاد كند همانند ديوار حائل اسرائيل است و با توجه به اينكه اسرائيل اين ديوار را براي در تنگنا قرار دادن فلسطينيان احداث كرده است، مصر نيز قصد دارد ديوار ديگري ايجاد كند كه نهايتاً به سود اسرائيلي ها خواهد بود.
وي از مصر خواست تا گذرگاه رفح را به روي ساكنان غزه باز كند و اين اقدام را يك امر واجب شرعي و قانوني دانست.

 



باران بمب و موشك سعودي ها روي شيعيان صعده در روز عاشورا

ارتش سعودي از زمين و هوا حملات سنگيني را روز عاشورا عليه شيعيان صعده در چندين منطقه به اجرا درآورد اما با مقاومت رزمندگان مجبور به عقب نشيني شد.
به گزارش خبرگزاري فارس، جنبش الحوثي با صدور بيانيه اعلام كرد كه نظاميان سعودي حملات سنگيني را به مواضع شيعيان اجرا كردند كه در نتيجه آن 34 نفر از زنان و كودكان صعده جان خود را از دست دادند.
براساس بيانيه اين جنبش، هواپيماهاي سعودي 42بار به چندين منطقه شيعه نشين حمله كردند و با برجاي گذاشتن خسارت سنگين مجبور شدند از منطقه عقب نشيني كنند.
به گفته الحوثي ها، شديدترين حمله هوايي و زميني مربوط به پايگاه جابري است كه به رغم حملات سنگين، نظاميان سعودي نتوانستند اين پايگاه را تصرف كنند.در جريان اين عمليات در منطقه جابري ارتش عربستان پنج تانك و زرهپوش خود را از دست داد.
الحوثي ها همچنين اعلام كردند كه نيروي هوايي سعودي بيش از 1122 موشك را به منطقه شيعه صعده شليك كرده است.خبر ديگر اينكه در جريان درگيري بين معترضان و نيروهاي امنيتي يمن در جنوب اين كشور يك تن كشته شد و هفت تن ديگر مجروح شدند.

 



تظاهرات در 110 كشور جهان براي اعلام همبستگي با مردم غزه

رئيس جنبش جهاني مبارزه با جهاني سازي از برنامه هاي متنوع اين جنبش در 110 كشور جهان در همبستگي با مردم غزه خبر داد.
به گزارش خبرگزاري قدس، اين برنامه ها شامل برپايي تظاهرات گسترده در شهرهاي اروپايي، آسيايي، آفريقايي، آمريكايي و اقيانوسيه در برابر دفاتر سازمان ملل و سفارتخانه هاي رژيم صهيونيستي است.
«فادي ماضي» رئيس اين جنبش گفت، تاكنون در شهرهاي اسلامبول، لندن، پاريس، بروكسل، برن و بارسلون تظاهراتي در همين چارچوب برگزار شده است و برنامه هاي گسترده اي به مدت يك هفته در بيش از 110 كشور جهان تدارك ديده شده است.
وي افزود، مهمترين اين برنامه ها تحصن در برابر سفارت رژيم صهيونيستي است. ماضي تصريح كرد، برنامه هاي اين جنبش همزمان با سالروز شروع جنگ 22 روزه آغاز خواهد شد و همزمان با پايان اين جنگ يعني به مدت 22 روز پايان مي يابد.
رئيس جنبش جهاني مبارزه با جهاني سازي همچنين گفت، هدف از برگزاري اين برنامه ها رساندن صداي مظلوميت فلسطيني ها به گوش افكار عمومي جهان و افشاي هرچه بيشتر جنايات اسرائيل است.
گفتني است همزمان با سالروز آغاز جنگ 22 روزه تظاهرات گسترده اي در شهرهاي لندن، پاريس، نيويورك، برن، بروكسل و اسلامبول برگزار شده است.
در حالي كه تمامي شهروندان اروپايي به دليل ايام تعطيلات سال نو در مسافرت به سر مي برند برگزاري چنين تظاهراتي در نوع خود بي سابقه بوده است.
به همين دليل رسانه هاي غربي با توجه به ايام تعطيلات اين تظاهرات را بي نظير دانستند.
تظاهركنندگان پلاكاردهايي در دست داشتند كه جنايات رژيم صهيونيستي را محكوم كردند و در اين دست نوشته ها پادشاه عربستان، مصر و رئيس تشكيلات خودگردان را شريك در جنايات رژيم صهيونيستي عنوان كردند.

 



تروريست ها در كشمير عزاداران حسيني را به خاك و خون كشيدند

عمليات انتحاري در مراسم عزاداري روز عاشورا در كشمير پاكستان، 10 كشته و 80 مجروح بر جاي گذاشت.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، «ياسين بيگ» يك افسر ارشد پليس پاكستان اعلام كرد، فردي ناشناس در ميان عزاداران حسيني شهر مظفرآباد كشمير، دست به عمليات انتحاري زد. به گفته اين فرمانده پليس، تعداد كشته هاي اين انفجار، به 10 نفر و زخمي ها نيز حدود 80 تن رسيد. ياسين بيگ افزود: اين حمله انتحاري يكشنبه شب به وقوع پيوست و در ميان كشته شدگان، سه پليس نيز ديده شدند. فرد مهاجم كه قصد داشت وارد جمعيت عزادار شود با ممانعت پليس مواجه شد و در اين هنگام بمب همراه خود را منفجر كرد.يك مقام شيعيان پاكستان قبل از روزهاي تاسوعا و عاشورا به دولت اين كشور هشدار داده بود در صورت وقوع عمليات تروريستي عليه شيعيان طي اين دو روز، قبل از همه، دولت اسلام آباد مسئول است.انفجار ديگري نيز شنبه شب در مسير سوگواران شهر كراچي رخ داد كه 26 زخمي بر جاي گذاشت. در نوار قبايلي شمال غرب پاكستان نيز ميان عناصر طالبان و عشاير محلي منطقه «چم چنه» درگيري روي داد كه به مرگ شش عضو طالبان و 9 تن از مردم منطقه انجاميد.در همين حال، «آصف علي زرداري» رئيس جمهوري پاكستان اعلام كرد اين كشور به مبارزه با تروريسم پايبند است.

 



تدارك ناتو براي گسترش جنگ در افغانستان

همزمان با تصميم ارتش آمريكا در مورد گسترش حملات عليه شبه نظاميان، سخنگوي طالبان اعلام كرد: اين گروه افغانستان را به كوره اي سوزان براي نيروهاي خارجي تبديل مي كند.
به گزارش خبرگزاري فارس، روزنامه نيويورك تايمز نوشت: ارتش آمريكا در نظر دارد حملات را عليه شبه نظاميان در افغانستان گسترش دهد و به همين خاطر، نيروهاي ويژه به اين كشور اعزام مي كند.
اين روزنامه با اشاره به اظهارات برخي از فرماندهان آمريكا نوشت كه ارتش اين كشور قصد دارد با تقويت نيروهاي موسوم به «دلتا فورس» و واحدهايي از نيروهاي فوق ويژه نيروي دريايي كه در تضعيف شبكه حقاني، قدرتمندترين گروه شبه نظامي در شرق افغانستان نقش داشته اند، عمليات نظامي خود را افزايش دهد.
تصميم آمريكا براي گسترش حملات در حالي صورت مي گيرد كه طالبان نيز آمريكا را به گسترش حملات متقابل تهديد كرد؛ به گزارش خبرگزاري مهر، «ذبيح الله مجاهد»، سخنگوي طالبان گفت: شبه نظاميان وابسته به اين گروه افغانستان را به «كوره اي سوزان» براي نيروهاي اشغالگر تبديل مي كنند. مجاهد تاكيد كرد: نيروهاي ما به حملات خود عليه نيروهاي اشغالگر ادامه خواهند داد.
واحد مركزي خبر نيز به نقل از يك افسر ارشد نيروهاي ايساف مستقر در افغانستان گزارش داد: زمان براي مقابله با طالبان رو به پايان است.
اين افسر كه نامش فاش نشد، تاكيد كرد: طالبان به شيوه اي سازمان يافته، متحد و كارآمد عمل مي كند.

 



در سخنراني روز عاشورا
سيدحسن نصرالله : ما شاگردان امام حسين(ع) هستيم از تهديدهاي اسرائيل هراسي نداريم

دبيركل حزب الله لبنان تاكيد كرد، ما شاگردان مكتب امام حسين(ع) هستيم و هيچ ترس و وحشتي از تهديد صهيونيست ها نداريم.
به گزارش خبرگزاري مهر، سيدحسن نصرالله در سخناني به مناسبت عاشوراي حسيني با تاكيد بر ادامه راه سيدالشهدا به عنوان راه نجات و عزت و سربلندي اظهار داشت، ما به تأسي و تبعيت از مولا و مقتدايمان حضرت اباعبدالله حسين(ع) كه در برابر ظلم و بيدادگري سازش نكرد هرگز از راه عزت و شرافت كه همان راه حسين است عقب نشيني نخواهيم كرد.
دبيركل حزب الله لبنان با بيان اينكه تهديدهاي رژيم صهيونيستي نوعي جنگ رواني است تاكيد كرد: اسرائيل بيشتر از آنچه عمل كند فقط حرف مي زند زيرا قادر به انجام هيچ كاري نيست.
وي افزود: تهديدهاي اسرائيل تنها سبب پافشاري بيشتر ما به دفاع از وطن و امت خواهد شد.
سيدحسن نصرالله گفت، هرچند بعيد مي دانم رژيم صهيونيستي جنگ ديگري عليه لبنان به راه اندازد اما ما براي مقابله با هر گونه تجاوزگري اين رژيم كاملاً آماده ايم.
وي اضافه كرد، اسرائيل دشمن جنايتكار و غاصب سرزمين فلسطين است و هيچ حد و مرزي براي جناياتش نمي شناسد.
وي گفت: ما بايد جنايات دشمن در راندن فلسطيني ها از سرزمينشان و ادامه اسارت هزاران فلسطيني در زندانهايش و همچنين تخريب منازل و كارخانه هاي فلسطيني ها را در كنار جناياتي كه در غزه مرتكب مي شوند و تهديدهاي مستمر بر ضد منطقه به جنگ افروزي بيشتر چه بر ضد ايران يا سوريه، يادآوري كنيم.
سيدحسن نصرالله به امت اسلام هشدار داد مبادا به كساني كه با اظهارات نااميدكننده خود مي خواهند جاي دشمن جنايتكار را با برادر و دوستي كه از مسائل امت اسلام به عناوين مختلف حمايت مي كند، اعتنا كنند.
دبيركل حزب الله بار ديگر خواستار پايان يافتن محاصره ظالمانه نوار غزه شد و با انتقاد از كشورهاي عربي و اسلامي كه فقط نظاره گر اوضاع دشوار و رنج مردم اين منطقه هستند، گفت: يك سال پيش به مصر يك كلمه حق گفتيم كه ما را مورد سرزنش و انتقاد قرار دادند، اما امروز حرف از ديوار فولادي و آب انداختن در تونل ها است تا شريان مقاومت را از بين ببرند.
سيدحسن نصرالله از مصر خواست با برچيدن ديوار فولادي به محاصره غزه پايان دهد، زيرا در غير اين صورت، تمام آزادگان امت اسلامي و جهان اين كشور را محكوم خواهند كرد.
وي در بخش ديگري از سخنانش تاكيد كرد: آنچه حال و آينده امت اسلام را تهديد مي كند، طرح استكباري است كه دولت هاي آمريكايي يكي پس از ديگري، آن را به پيش مي برند.
نصرالله جنايات دولت آمريكا به ويژه در عراق و افغانستان و مشاركت در جنايات رژيم صهيونيستي در لبنان و فلسطين را محكوم كرد و از امت اسلام خواست حقيقت اين دشمن را درك كنند.
سيدحسن نصرالله با تبريك به مسيحيان به مناسبت ميلاد حضرت مسيح(ع)، آنها را به بررسي آرام گزينه هاي فعلي و آينده به دور از هياهوهاي رسانه اي و بررسي نتايج عواقب ناگوار دل بستن برخي افراد و گروه ها به رژيم صهيونيستي دعوت كرد.
وي همچنين از مسيحيان خواست با بررسي دقيق تغييرات بين المللي درباره تكيه كردن برخي گروه ها بر دولت آمريكا بازنگري كنند. سيدحسن نصرالله گفت: مصلحت مسيحي ها، لبنان است و نبايد با غيرلبناني ها همكاري كنند، به نفع مسيحيان است كه به بهانه ترس تصنعي و دائمي از چيزي كه فقط توهم است، با لبناني ها خصومت ورزي نكنند.
دبيركل حزب الله، به مسلمانان لبنان درباره طرح هايي كه هدف از آن فتنه افكني در لبنان است و تلاش برخي براي برگرداندن اوضاع به گذشته هشدار داد.
وي بار ديگر در روز عاشوراي حسيني، بر ضرورت وحدت ملي و آزادي امام موسي صدر، امام مقاومت و مستضعفان تاكيد كرد.

 



20 كشته و 50 مجروح در انفجار كراچي

تروريست ها با انفجار بمب نزديك يك هيئت عزاداري در كراچي پاكستان، 20 عزادار شيعه را كشته و 50 تن ديگر را زخمي كردند.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي از اسلام آباد، تروريست هاي فعال در پاكستان عصر ديروز بمبي را در مجاورت يك هيئت مذهبي شيعيان عزادار در كراچي منفجر كردند.
بنابر گزارشات اوليه، اين انفجار مرگ 20 عزادار و جراحت 50 تن ديگر را در پي داشت.
«جواد حنيف» مقام ارشد پليس كراچي اعلام كرد، زخمي هاي اين انفجار به بيمارستان منتقل شده اند كه وضعيت جسمي 11 تن از آنها وخيم است. وي درباره اينكه اين حادثه حمله انتحاري بوده است را تاييد نكرد. «يوسف رضا گيلاني» نخست وزير پاكستان، اين انفجار را محكوم كرد و به مقام هاي امنيتي مسئول ايالت سند دستور داد خيلي فوري به اين حادثه رسيدگي كنند. طي سه روز گذشته انفجارهاي متعددي در كراچي رخ داده بود كه زخمي شدن 22 تن را در پي داشت. هنوز هيچ گروهي مسئوليت انفجار عصر ديروز را برعهده نگرفته است.
شهر بندري كراچي با 5/14 ميليون نفر جمعيت، به پايتخت اقتصادي پاكستان مشهور است.

 



انتخابات كرواسي با شكست رئيس جمهور به دور دوم كشيده شد

انتخابات رياست جمهوري كرواسي با شكست رئيس جمهور كنوني به دور دوم كشيده شد.
به گزارش واحد مركزي خبر، به نقل از آسوشيتدپرس، كميسيون انتخابات كرواسي از كشيده شدن انتخابات رياست جمهوري اين كشور به دور دوم خبر داد.
بنابر اعلام اين كميسيون، با توجه به شمارش تقريباً همه آراي انتخابات رياست جمهوري در روز يكشنبه، ضمن شكست «استيپه مسيچ» رئيس جمهوري فعلي و خارج شدن او از دور رقابت، «ايوو يوسيپوويچ» نامزد سوسيال دموكرات با 4/32و «ميلان بانديچ» شهردار زاگرب كه به عنوان نامزد مستقل در انتخابات شركت كرده بود 8/14 درصد آرا را كسب كرده اند و در دور دوم با هم به رقابت خواهند پرداخت.دور دوم انتخابات در 21 دي برگزار مي شود.
چهار ميليون و 400 هزار تبعه كرواسي واجد شرايط شركت در اين دور از انتخابات بودند و 12 نامزد نيز با هم براي تصدي رياست جمهوري اين كشور رقابت داشتند.

 



سال شرم آور براي رژيم صهيونيستي

روزنامه صهيونيستي هاآرتص با اشاره به فرا رسيدن سالروز جنگ غزه نوشت، سال گذشته شرم آورترين سال براي اسرائيل بود.
به گزارش واحد مركزي خبر، هاآرتص در تحليلي با اشاره به فرا رسيدن سالروز عمليات سرب گداخته و حمله رژيم صهيونيستي به غزه نوشت، امروزه اسرائيلي بودن بيش از گذشته شرم آور است زيرا در محاسبات نهايي جنگ كه البته نمي توان آن را جنگ ناميد بلكه بايد آن را يك حمله وحشيانه خواند جايگاه بين المللي اسرائيل متحمل ضربه شديدي شد.اين روزنامه افزود، حتي كساني كه امروز اين حمله را ضروري و درست تلقي مي كنند، كساني كه معتقدند تنها با اين حمله مي شد از حملات موشك هاي قسام جلوگيري كرد نيز نمي توانند بهاي سياسي و اخلاقي كه اسرائيل به خاطر اين خشونت پرداخته است را ناديده بگيرند.
نويسنده اين مقاله تصريح كرد، تصوير اسرائيل البته نه از ديد شهروندان اسرائيلي بلكه از ديد مردم جهان بسيار زشت تر از سال گذشته است.
وي افزود، امروزه اسرائيلي ها از اسرائيلي بودن خود شرم مي كنند چرا كه جهانيان صحنه هاي جنگ را ديده اند، صحنه هاي كشته شدگان و مجروحين را كه در يك منطقه محصور شده كه تنها با شهر پر رونق تل آويو يك ساعت فاصله دارد در پناهگاه ها هم در امان نبودند و بر اثر بمباران جنگنده ها و توپخانه هاي اسرائيل كشته شدند.
اين نويسنده اسرائيلي نوشت، دنيا مدارس، بيمارستان ها و كارخانه هايي را ديده است كه با بي رحمي بمباران و منفجر مي شدند. جهان كودكان سوخته و دودهاي سفيد بمب هاي فسفري را ديده است كه مراكز مسكوني ر ا دربرگرفته بود.
هاآرتص نوشت جهانيان بهانه ها و دروغ هاي تبليغي اسرائيل را نپذيرفتند و حاضر نشدند رنج ها و مشكلات شهر سدروت را با غزه مقايسه كنند. آنها نپذيرفتند كه اسرائيل ابرهاي قارچ مانند بمب هاي فسفري را براي دفاع از خود بكار برده است و اينكه كشتار ده ها پليس در يك محل رژه قانوني بوده است، و اينكه هشدارهاي تلفني به مردم براي ترك خانه هاي خود، اسرائيل را از مسئوليت جناياتي كه براي بمباران خانه هاي آنها صورت مي گرفت، تبرئه كند.
در ادامه اين گزارش آمده است... جهان ديده است كه جالوت اسرائيل با بيرحمي داوود فلسطينيان را نشانه گرفت. جهان برابري در كشتار را نظاره گر بود: يك اسرائيلي در برابر صد فلسطيني و جهان دكترين مخوف نيروهاي دفاعي اسرائيل را مي دانست كه براساس آن براي جلوگيري از تلفات، هر كاري را ممكن مي دانستند. جهان مي دانست كه اين بار قرار است دموكراسي در جايي برقرار شود كه فاقد حق تعيين سرنوشت خود است، مناطقي كه ساكنان آن فاقد حقوق اوليه بشري هستند و آوارگان و فرزندان آنها در محاصره به سر مي برند.
به همين علت جهان با جديت قابل توجيهي با ما برخوردكرد و حاضر نشد در مقابل ما سكوت كند و ما را ببخشد.
جهان نظاره گر اين بود كه با وجود حوادثي كه به وقوع پيوست، اسرائيل با بي تفاوتي با اين مسئله برخورد كرد. شهرهايي كه در آن هيچ اعتراضي به وقوع نپيوست و كافه هاي تل آويو مملو از افرادي بود كه به خوشگذراني مشغول بودند. حتي خانواده هاي اسرائيلي هنگام بازديد از ارتفاعات اطراف غزه، محل هاي اصابت بمب را به كودكانشان نشان مي دادند. بعدها جهان شاهد اين بود كه اسرائيل حتي حاضر نبود درباره آنچه انجام داده بود تحقيق و بررسي كند و انتقادكنندگان را نيز به باد حمله مي گرفت.
جهان به زودي فراموش كرد كه يك سال بعد، چهار و نيم ميليارد دلاري كه براي بازسازي غزه جمع آوري شد، در زيرزمين هاي بانك هاي غزه راكد ماند چون اسرائيل با بازكردن گذرگاه هاي غزه براي تامين مصالح مورد نياز مخالفت مي كند و غزه را با خرابه هايش به سرنوشت خود سپرده است.
اين روزنامه صهيونيستي افزود: غزه زخم هاي خود را فراموش نكرده است، نمي تواند آن را فراموش كند. بيش از 355 هزار نفر خانه هاي خود را از دست دادند، 1300 خانواده داغ ديده و هزاران نفر مجروح و معلول كه از ترس و نگراني ناتوان شده اند در غزه به سر مي برند.
در اولين سالگرد حمله به غزه و در مقابل چنين وضعيت اخلاقي و سياسي نامطلوب، اسرائيلي ها حداقل بايد از خود سأال كنند آيا جنگ غزه اين ارزش را داشت؟

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14