(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 8 دي 1388- شماره 19545
 

حديث دشت عشق
احتمال تغيير در كادر فني تيم فوتبال اميد!
اخبار كوتاه از فوتبال
دايي پس ازامضاي قراردادي يك و نيم ساله با پيروزي: هيچ قولي براي قهرماني نمي دهم
برنامه مجمع انتخابات 8 فدراسيون اعلام شد
خواندني از ورزش ايران
ارسال دوباره دعوت نامه ها با تعيين زمان اعلام آمادگي
اخبار تلگرافي از فوتبال جهان



حديث دشت عشق

به ياد شهيد «يوسفعلي اسماعيلي»
از شلمچه تا كربلا
سرباز شهيد «يوسفعلي اسماعيلي»، فرزند علي و زليخا، به سال 1345 در روستاي حاجي آباد از توابع شهرستان گناباد در خانواده اي مذهبي و متدين متولد شد. پدرش او را در كودكي به مكتب فرستاد و او از همان دوران با معنويت و ارزش هاي اسلامي آشنا شد. تحصيلات خود را تا مقطع سوم راهنمايي ادامه داد.
او به خواندن قرآن وزيارت عاشورا علاقه داشت و به طور مستمر در نماز جماعت شركت مي كرد و ايام محرم در هيئت هاي زنجيرزني حضور فعال داشت. علاقه خاصي به امام حسين(ع) داشت و كتاب هاي اخلاقي و ديني را مطالعه مي كرد.
او فردي انقلابي بود، از همان اوايل انقلاب در پايگاه هاي بسيج حضور داشت. مي گفت: «ما بايد پيرو اسلام و خط امام باشيم و اين انقلاب هديه اي است كه خداوند نصيب كشورمان كرده است. ايشان در سن 17 سالگي از طرف سپاه پاسداران عازم جبهه شد و مسئول انبار مهمات در خط مقدم و خمپاره انداز بود.او سرانجام در 30/10/1365 در عمليات عاشورايي كربلاي پنج در شلمچه با سلاح شيميايي مصدوم شد و پس از انتقال به بيمارستان به شهادت رسيد.

 



اختلاف نظر كميته ملي المپيك و فدراسيون فوتبال ادامه دارد
احتمال تغيير در كادر فني تيم فوتبال اميد!

سرويس ورزشي -
در شرايطي كه مسئولان فدراسيون فوتبال همچنان حامي پيرواني هستند از برگزاري ديدارهاي تداركاتي تيم فوتبال اميد سخن مي گويند، مصاحبه دبير كميته ملي المپيك حكايت از احتمال تغيير و تحول در كادر فني اين تيم دارد!
از مدتها قبل زمزمه هايي در خصوص مخالفت بهرام افشارزاده با حضور غلامحسين پيرواني در رأس كادر فني تيم اميد شنيده مي شد و به نظر مي رسد مصاحبه اخير وي با خبرگزاري مهر نيز در راستاي همان مخالفت هاي صورت گرفته در گذشته است دبيركميته ملي المپيك در اين خصوص گفت: «در حال حاضر قصد نداريم تغييري در برنامه هاي تيم فوتبال اميد ايجاد كنيم و اين كار را به سه ماه آينده كه ابتداي سال جديد شمسي مي شود، موكول كرده ايم در فروردين سال 1389 با همفكري فدراسيون فوتبال در خصوص كادر مربيگري تيم اميد تصميم گيري خواهيم كرد.»
وي افزود: «فوتبال ما فعلا درگير رقابت هاي ليگ است و بيش از نيمي از بازيكنان تيم اميد در تيم هاي ليگ برتري فعاليت دارند، بنابر اين نمي توان مسابقه تداركاتي برگزار كرد و قادر به ارزيابي توان اين تيم نيستيم. با اتمام رقابت هاي ليگ، شرايط كنوني تغيير مي كند و مي توانيم تصميم گيري بهتري در خصوص اين تيم داشته باشيم.»
وي در واكنش به اين موضوع كه گفته مي شود كميته ملي المپيك بر روي مربي خارجي نظر دارد، اظهار داشت «در حال حاضر تيم اميد تحت هدايت آقاي غلامحسين پيرواني است و برنامه هاي خود را دنبال مي كند. ما نيز نظرنهايي خود در مورد اين تيم را به طور قطع در فروردين اعلام خواهيم كرد.»
قرار شده كميته ملي المپيك نظر نهايي خود را در خصوص ادامه يا قطع همكاري با غلامحسين پيرواني در فروردين ماه سال آينده اعلام كند. اين اعلام نظر در حالي است كه تمام اعضاي كادر فني تيم اميد با كميته ملي المپيك و فدراسيون فوتبال قرارداد امضاء كرده اند و رفتارهاي اخير كميته ملي المپيك چندان منطقي به نظر نمي رسد!
اما از سوي ديگر فدراسيون فوتبال بدون توجه به اتفاقات اخيردر تدارك برگزاري بازيهاي دوستانه براي تيم ملي فوتبال اميد است.
علي كفاشيان در خصوص برنامه هاي آتي فدراسيون فوتبال مي گويد: «طبق درخواست كادر فني تيم اميد درصدد هستيم تا حريفان قدرتمندي براي بازي هاي تداركاتي اين تيم ها در نظر بگيريم. در روزهاي اخير مكاتباتي داشتيم؛ بسياري از تيم ها در تعطيلات ژانويه برنامه هايي براي خود داشته اند اما همچنان مشغول رايزني هستيم؛ البته هنوز هيچ تيمي قطعي نشده كه بخواهم نامي از آن ببرم. اوكراين نيز قرار است به ايران سفر كند اما بازي تداركاتي با اين تيم، پس از برنامه هاي كنوني تيم اميد است كه مشغول هماهنگي آن هستيم و زمان آن مشخص نيست.»
آنچه مشخص است، اختلاف نظر موجود ميان كميته ملي المپيك و فدراسيون فوتبال در خصوص تيم فوتبال اميد، نشات گرفته از آن است كه هيچ كس نمي داند مسئوليت اين تيم با كدام نهاد است! اينكه فدراسيون فوتبال بايد در خصوص تيم اميد تصميم گيري كند يا كميته ملي المپيك بر اهالي فوتبال پوشيده است. اعتقاد مسئولان فدراسيون فوتبال به مربي ايراني و پيرواني و در مقابل تاكيد افشارزاده بر استفاده از سرمربي خارجي يكي از مواردي است كه هرازگاهي باعث بروز اختلاف و تنش در ميان اين دو نهاد مي شود ذكر اين نكته نيز ضروري است كه تيم فوتبال اميد كشورمان در هشت دوره اخير مسابقات المپيك حضور نداشته و بسياري اميدوارند كه حداقل اين بارجواز حضور در المپيك 2012 لندن را بدست آورد.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

گلزني شمسايي در تيم منتخب جهان
تيم منتخب فوتسال جهان با وجود گلزني وحيد شمسايي مغلوب تيم ملي برزيل شد.
يكشنبه شب مسابقه دوستانه تيم هاي منتخب فوتسال جهان و برزيل قهرمان جهان در شهر ناتال برگزار شد.
در اين مسابقه تيم منتخب جهان با نتيجه 4 بر 3 مغلوب برزيل شد.
هر سه بازيكن اعزامي ايران (وحيد شمسايي، محمد طاهري و مصطفي نظري) در اين بازي به ميدان رفتند كه شمسايي يك بار دروازه برزيلي ها را گشود و يك پاس گل نيز داد.
رويارويي دوم 2 تيم نيز ديشب در شهر سيفه صورت گرفت.
عباس ترابيان رئيس كميته فوتسال نيز در اين سفر ملي پوشان را همراهي كرده و به عنوان مدير تيم منتخب جهان در برزيل حضور دارد.
معرفي 10 باشگاه برتر آسيا
اسامي 10 باشگاه برتر آسيا در حالي اعلام شد كه باشگاه هاي فوتبال كشورمان جايي در اين ليست نداشتند.
در ميان 10 تيم برتر قاره كهن طي يك دهه قبل نام سه باشگاه از كشورهاي ژاپن و كره جنوبي، دو باشگاه از عربستان و يك باشگاه نيز از امارات و سوريه ديده مي شود.
براساس ليست منتشر شده تيم الاتحاد عربستان با دو قهرماني در آسيا به سالهاي2004 و 2005، يك نايب قهرماني در سال 2009 و چهار قهرماني در كشور خود به عنوان برترين تيم قاره كهن انتخاب و معرفي شد.
اسامي 10 باشگاه برتر آسيا به شرح زير است: الاتحاد عربستان، سوون بلوونيز كره جنوبي، الهلال عربستان، العين امارات، پوهانگ استيلرز كره جنوبي، گامبا اوزاكاي ژاپن، چونبوك موتورز كره جنوبي، اوراواردز ژاپن، جوبيلو ايوانا ژاپن، الكرامه سوريه.
تقويت تيم جوانان در دستور كار كميته فني تيم ملي
علي كفاشيان رئيس فدراسيون فوتبال كشورمان از برگزاري جلسه كميته فني با محوريت بررسي برنامه هاي تداركاتي تيم جوانان در اين هفته خبر داد و گفت: اين جلسه در هفته جاري برگزار خواهد شد تا در آن ضمن بررسي برنامه هاي تيم جوانان، برنامه ريزي خوبي هم براي اردوها و مسابقات تداركاتي داشته باشيم تا اين تيم در پاييز سال آينده با تمام قدرت در جام ملت هاي آسيا شركت كند.
گفتني است پس از پايان ديدارهاي مقدماتي تيم جوانان كشورمان قرارداد علي دوستي و ساير اعضاي كادر فني اين تيم با فدراسيون فوتبال به پايان رسيده كه قطعاً يكي از موارد مهمي كه قرار است در اين جلسه مورد بحث قرار گيرد، موضوع تمديد قرارداد اعضاي كادر فني اين تيم خواهد بود.
منچستر به دو امتيازي چلسي رسيد
تيم فوتبال منچستريونايتد در تنها ديدار باقيمانده از هفته نوزدهم رقابت هاي ليگ برتر انگلستان در زمين هال سيتي به يك برتري پرگل دست پيدا كرد.
منچستريونايتد يكشنبه شب با برتري 3 بر يك مقابل هال سيتي با كسب عنوان دومي به كار خود در نيم فصل رقابت هاي ليگ برتر پايان داد. تك گل تيم ميزبان را فاگان در دقيقه 60 از روي نقطه پنالتي به ثمر رساند و براي تيم سرآلكس فرگوسن در اين ديدار وين روني (45)، داوسون(73-گل به خودي) و برباتف (82) گل زدند.
جدول رده بندي ليگ برتر انگلستان:1- چلسي(42 امتياز، 19 بازي)، 2- منچستريونايتد (40 امتياز، 19 بازي)،3-آرسنال (38امتياز، 18بازي)، 4- آستون ويلا (35 امتياز، 19 بازي) و...
پورغلامي سرمربي ملوان انزلي شد
هيات مديره باشگاه ملوان انزلي دستيار احمد زاده را بعنوان سرمربي جديد اين تيم انتخاب كرد.
هيات مديره باشگاه ملوان ديروز تشكيل جلسه داد و با اكثريت آرا فرهاد پورغلامي را به عنوان جانشين محمد احمد زاده در تيم ملوان انتخاب كرد.احمد زاده هفته گذشته از سوي هيات مديره باشگاه بركنار شده بود.
مديران باشگاه همچنين غفور جهاني بازيكن اسبق تيم ملي ايران را بعنوان مشاور فني باشگاه انتخاب كردند، پيش از اين جهاني مشاور فني احمد زاده بود.
باقري:دستيار دايي نمي شوم
من تنها بازيكن اين تيم خواهم بود و دستيار علي دايي نخواهم شد.
كريم باقري كاپيتان تيم فوتبال پيروزي در پايان تمرين ديروز اين تيم ضمن بيان مطلب فوق در پاسخ به اين سوال كه آيا با حضور دايي احتمال دارد شما هم بازيكن باشيد و هم به كادر فني اضافه شويد گفت: من فقط بازيكن هستم و دستيار دايي نمي شوم. ماشاا... پيروزي مربي زياد دارد!
كاپيتان تيم فوتبال پيروزي در خصوص حضور دايي در اين تيم اظهار داشت:يك هفته پيش خبر داشتم وي مي آيد اما در طول اين يك هفته با او صحبتي نكردم. در اين خصوص حبيب كاشاني تنها با من صحبت و مشورت كرد.
وي با بيان اينكه بايد تلاش كرد و اميدوار بود كادر فني جديد بتواند كار خود را به نحو احسن انجام دهد گفت: دايي كار سختي پيش رو دارد چرا كه امروز پرسپوليس در رده سوم قرار دارد و دايي بايد ضمن اينكه تيم را در اين رده نگه دارد انتظارات هواداران كه صعود به رده هاي بالاتر است را هم برآورده كند. به همين خاطركار سختي پيش رو دارد و موفقيت مستلزم كار بيشتر است.
احمدزاده: دايي براي حضور در پيروزي با من صحبت كرد
سرمربي سابق تيم فوتبال ملوان انزلي از مذاكره با علي دايي براي حضور در پيروزي خبر داد.
محمد احمدزاده در مورد شايعه حضورش در پيروزي به عنوان دستيار علي دايي اظهار داشت: اصلا دوست ندارم صحبتي در اين زمينه داشته باشم و فقط يك جمله مي گويم كه دايي براي حضور در پيروزي با من صحبت كرده است. وي از ارائه توضيحات بيشتر در اين زمينه خودداري كرد و حاضر نشد به اين سوال پاسخ دهد كه حاضر است در پيروزي دستيار علي دايي شود يا نه.

 



دايي پس ازامضاي قراردادي يك و نيم ساله با پيروزي: هيچ قولي براي قهرماني نمي دهم

پس از مذاكرات چند روز اخير مديران باشگاه پيروزي با علي دايي براي پذيرش سرمربيگري اين تيم و در نهايت قبول پيشنهاد پيروزي از سوي دايي، وي صبح ديروز با حضور در محل باشگاه پيروزي قراردادي 18ماهه را با اين باشگاه به امضاء رساند.
دايي پس از جلسه اي يكساعته با حبيب كاشاني وامضاي قراردادي به مدت يكسال و نيم رسماً هدايت تيم پيروزي را برعهده گرفت و جانشين زلاتكو كرانچار سرمربي كروات اين تيم شد.
وي پس از امضاء قرار داد خود همراه با كاشاني در محل تمرينات اين تيم حضور يافت و رسماً به بازيكنان اين تيم معرفي شد. در زمان ورود دايي به محل تمرين پيروزي كرانچار به همراه عبدي و عابدزاده دررختكن ورزشگاه شركت واحد حضور و پس از گفتگوي كوتاه دايي با بازيكنان، تمرين اين تيم زيرنظر عبدي و عابدزاده و درغياب خوردبين سرپرست سرخپوشان برگزارشد. آنطور كه شنيده مي شود خوردبين اولين نفري خواهد بود كه پس از حضور دايي حاضر به ادامه همكاري با باشگاه پيروزي نخواهد بود. در ذيل اشاره اي كوتاه به صحبتهاي دايي پس از انتصاب به عنوان سرمربي درتيم پيروزي داريم:
¤ من هيچ قولي براي قهرماني به كسي نمي دهم و تنها آمدم با تمام توانم، تلاش بازيكنان و حمايت مديريت پيروزي را به تيم مورد قبول هواداران تبديل كنم.
¤ من دوست نداشتم پس از اتفاقات ماههاي گذشته (بركناري از تيم ملي) به اين زودي به فوتبال برگردم اما پس از صحبتهايي كه با كاشاني داشتم تصميم گرفتم به مربيگري در فوتبال ادامه و البته به تيم پيروزي برگردم.
¤ تمام مربياني كه درحال حاضر درپيروزي هستند بزرگتر از من بوده و جزو افتخارات فوتبال ايران هستند اما هنوز درباره احتمال حضور ديگر مربيان در كادرفني تصميم خاصي نگرفته ام. قطعاً طي چند روز آينده كادر فني را تكميل خواهيم كرد.
حال اگر مربيان كنوني دركنار ما بودند از وجودشان استفاده مي كنيم و اگر برخي از آنها نبودند روي چشم ما جاي دارند.طبيعي است بايد با افرادي كار كنم كه راحت باشيم. اين را هم بايد بگويم كه دستيارانم حتما نبايد پرسپوليسي باشند و اين احتمال وجود دارد كه از تيم رقيب هم دستيار انتخاب كنم.
¤ من قرار داد يكسال و نيمه اي را با باشگاه به ثبت رساندم اما، تصميم براي مبلغ آن را كاملاً به مديريت باشگاه واگذار كرده ام. كاشاني هر تصميمي دراين زمينه بگيرد، بنده مطيع هستم.
¤ كساني كه با من كار كرده اند، اخلاق و نحوه كارم را مي دانند و آنهايي هم كه با من كار نكرده اند دريكي، دو هفته متوجه شيوه كار من مي شوند. ما بيرون از زمين با هم رفيق هستيم اما در زمين تنها بايد كار كنيم.
¤ دايي با رد هر گونه اختلافي بين او و محمود خوردبين در پاسخ به اين سوال كه آيا دليل عدم حضور سرپرست پيروزي در مراسم معارفه او، مشكلاتي است كه بين طرفين در گذشته وجود داشته است، گفت: زماني كه وينگو بگوويچ سرمربي پيروزي بود و من بازيكن بودم محمود خوردبين وجود خارجي در اين تيم نداشت. خوردبين از بزرگان فوتبال ماست و او را برادر بزرگتر خود مي دانم. وي شخصيت قابل احترامي دارد اما آن زمان در پيروزي نبود كه بخواهم با وي مشكلاتي داشته باشم.
¤ آنهايي كه مرا مي شناسند مي دانند كه هيچ وقت به دنبال دليل آوردن و بهانه جويي نبوده و نيستم. با شناخت كامل از اوضاع پيروزي به اين تيم آمدم. قطعا آنها به لحاظ تركيب بازيكنان مثل هر تيم ديگري كامل نيستند و در نقاطي ضعف دارند اما من با علم به اين قضيه به پيروزي آمدم و مسئوليت هدايتش را قبول كردم. لذا تا پايان فصل درخصوص نتايجي كه با اين تيم كسب مي كنم بهانه جويي نكرده و پاسخگو خواهم بود.
ما بايد سعي كنيم كه اين تيم حتما به ليگ قهرمانان آسيا صعود كند.

 



برنامه مجمع انتخابات 8 فدراسيون اعلام شد

از سوي دفتر امور مشترك فدراسيون هاي ورزشي برنامه مجمع انتخابات هشت فدراسيون ورزش هاي جانبازان و معلولين، بوكس، جودو، اسكيت، كاراته، تنيس، هندبال و كبدي اعلام شد.
به دنبال برگزاري مجمع انتخابات پنج فدراسيون اسكي، قايقراني، تيراندازي، هاكي و تكواندو و مشخص شدن تكليف رياست اين فدراسيون ها، با تاكيد سعيد لو معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان تربيت بدني، برنامه مجمع انتخابات هشت فدراسيون ديگر در دستور كار قرار گرفته است.
بر اساس اين گزارش، كار ثبت نام از كانديداهاي رياست فدراسيون هاي بوكس، هندبال و ورزش هاي جانبازان و معلولين هم اكنون در حال انجام است، اين در حالي است كه مجمع انتخابات بوكس روز يكشنبه 20 دي ماه، هندبال روز سه شنبه 13 بهمن ماه و ورزش هاي جانبازان و معلولين روز يكشنبه 18 بهمن ماه برگزار مي شود.
ميراسماعيلي يكسال كم دارد
همچنين براي رياست فدراسيون جودو عليرضا اميني، عليرضا مرادي، محمد كيهان، ايرج اكبرلو، مهرداد حسن زاده، موسي رامشيني و آرش ميراسماعيلي ثبت نام كرده اند كه در اين ميان ميراسماعيلي به دليل اينكه 29 سال سن دارد و حداقل سن براي تصدي رياست فدراسيون 30 سال تمام است نمي تواند كانديداي رياست فدراسيون شود و انتخابات اين فدراسيون در روز شنبه 12 دي ماه برگزار مي شود.
محمدرضا مقصودلو و خليل تجري نيز كانديداي رياست فدراسيون كبدي هستند كه مجمع انتخابات اين فدراسيون روز سه شنبه 22 دي ماه برگزار مي شود.
كاراته ركورددار است
براي رياست فدراسيون كاراته كه انتخابات آن روز يكشنبه 27 دي ماه برگزار مي شود 19 نفر به نام هاي عليرضا آهي، مهدي ابراهيمي، حميدرضا عباسي مقدم، عليرضا آريازند، احمد صافي، حسن سلطاني، سعيد دباغ، آيدين محمدي، قاسم سعيدي، يوسف صنعتي، مجيد باغدارنيا، عباس احمدپناهي، فتح ا... حسن لويي، عليرضا سمندر، كيكاوس سعيدي، جهانبخش ناصري، محمدعلي زماني و محسن ميرزاعبدالله ثبت نام كرده اند.
انتخابات رياست فدراسيون تنيس نيز روز چهارشنبه 30 دي ماه برگزار مي شود و عباس خزايي، مهرشاد پورسعيد اصفهاني، ولي فرجام، سيدضياالدين خرمشاهي، بهروز منتقمي، حسن ايوبي، علي دادگر، مجيد شايسته و بي بي صديقه حسني كانديداي رياست اين فدراسيون هستند.
مجمع انتخابات فدراسيون اسكيت نيز روز دوشنبه 5 بهمن ماه برگزار مي شود كه جمشيد وزيري، رامين احمدي طباطبايي، بهمن محمد رضايي، علي بديع، مجتبي سرمدي، محمدرضا صادقي، اسدا... گلي، سيدعلي گلپايگاني و سكينه افسرده كانديداي رياست اين فدراسيون هستند.
يادآور مي شود، افرادي كه نام آنها ذكر شد براي رياست فدراسيون هاي يادشده ثبت نام كرده و سلسله مراحل قانوني بررسي صلاحيت آنها در حال انجام است از طرفي تاريخ برگزاري مجامع نيز ممكن است تغيير كند، اما در حال حاضر تاريخ هاي اعلام شده قطعي است.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ نايب رئيس فدراسيون هندبال ايران به عضويت كميته تغييرات اساسنامه كنفدراسيون هندبال آسيا درآمد.طي حكمي از سوي شيخ احمد الفهد الصباح نايب رئيس كنفدراسيون هندبال آسيا، داود توكلي رئيس كنفدراسيون هندبال كشورمان و رئيس كميته داوران كنفدراسيون آسيايي به عضويت كميته پنج نفره كارشناسي تغييرات اساسنامه كنفدراسيون آسيايي منصوب شد.
¤ برنامه دوربرگشت ليگ برتر كشتي فرنگي اعلام شد. پس از كناره گيري تيم نيروي زميني از ليگ برتر كشتي فرنگي، برنامه اين رقابتها تغيير كرد.براساس برنامه جديد ليگ برتر فرنگي كه با حضور چهار تيم به صورت دوره اي برگزار مي شود، مسابقات درتاريخ 12 بهمن به پايان مي رسد كه در هفته پاياني مسابقه سرنوشت ساز گاز كرمانشاه و سوني تهران در كرمانشاه برگزار مي شود. همچنين دوشنبه آينده ديدار رفت اين دو تيم درتهران برگزارمي شود.

 



بازي هاي كشورهاي اسلامي
ارسال دوباره دعوت نامه ها با تعيين زمان اعلام آمادگي

ستاد برگزاري دومين دوره بازي هاي همبستگي كشورهاي اسلامي با ارسال دوباره دعوت نامه به تمام كشورهاي اسلامي، از مسئولان ورزش اين كشورها خواست حداكثر تا پايان هفته اول ماه فوريه آمادگي خود را براي حضور در اين رقابت ها اعلام كنند.
به دنبال تصويب تغيير زمان برگزاري دومين دوره بازي هاي كشورهاي اسلامي ستاد برگزاركننده اين رقابت ها دعوت نامه هاي جديدي را مطابق با برگزاري بازي ها در سال آينده به كشورهاي اسلامي ارسال كرد. براساس آخرين دعوت نامه هايي كه مهرماه گذشته در اختيار مسئولان ورزش كشورهاي اسلامي جهان قرار گرفت، تاكنون تنها كشورهاي الجزاير، اردن، قطر، موزامبيك، فلسطين، كامرون و پاكستان آمادگي خود را براي سفر به ايران اعلام كرده اند. به همين دليل و به منظور تسريع روند كارها، مسئولان ايراني برگزار كننده دومين دوره بازي هاي كشورهاي اسلامي از هفته پيش مجددا نسبت به ارسال دعوت نامه ها اقدام كردند اما اين بار با قيد زمان!
دبير ستاد برگزاري اين بازي ها گفت: در دعوت نامه هاي جديد كه براي كشورهاي اسلامي ارسال شده است، هفته اول ماه فوريه سال 2010 ميلادي به عنوان آخرين فرصت براي اعلام آمادگي تعيين شده است.
وي كه اطلاع از تعداد نهايي كشورها و ورزشكاران آنها براي شركت در بازي هاي ايران را دليل اصلي تعيين زمان اعلام آمادگي عنوان كرد، اظهار داشت: البته زمان اصلي تعيين شده براي اعلام آمادگي رسمي كشورها پايان ماه ژانويه است. اما با لحاظ كردن بسياري از موارد و احيانا مشكلات غيرقابل پيش بيني، دامنه تغيير اين زمان را تا پايان هفته اول فوريه قرار داده ايم تا ديگر نيازي به تمديد زمان نداشته باشيم. ضمن اينكه تاكيد شده است كشورهاي متقاضي تا پيش از پايان اين زمان آمادگي رسمي خود را به ستاد ايران اعلام كنند.

 



اخبار تلگرافي از فوتبال جهان

¤ لوئيز فيليپه اسكولاري مدعي شد كه پيشنهاد سرمربيگري يوونتوس ايتاليا را رد كرده و مي خواهد به حضور خود در تيم بنيادكار ازبكستان ادامه دهد.
¤ ليونل مسي بزرگترين هدف خود را كسب عنوان قهرماني جام جهاني 2010 با تيم ملي آرژانتين دانست.
¤ به نوشته روزنامه پيپل انگليس، باشگاه چلسي قصد دارد با رقمي نزديك به 50 ميليون يورو فرانك ريبري را از بايرن مونيخ خريداري كند.
¤ كاكا ستاره برزيلي رئال مادريد مدعي شد كه در آينده اي نزديك پيراهن تيم سائوپائولو را برتن خواهد كرد.
¤ اردوي آماده سازي تيم ملي آلمان براي جام جهاني آفريقاي جنوبي در اتريش برپا مي شود.
¤ كريستيانو رنالدو ابراز اميدواري كرد كه بتواند روزي وين روني را در تيم رئال مادريد ببيند.
¤ عنوان مربي سال فوتبال فرانسه از آن لوران بلان مربي تيم بوردو شد.اين مربي 44 ساله در پيكارهاي فصل جاري با 9 امتياز برتري نسبت به تيم دوم به مقام قهرماني رسيد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14