(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 15 دي 1388- شماره 19551
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
وزير كشور: با هرگونه آشوب و اغتشاش قاطعانه برخورد خواهيم كرد
گام بلند ايران براي حضور فعال در آسياي ميانه
بازتاب خارجي بيانيه ميرحسين موسوي به درد جنبش سبز نمي خورد
آيت الله خزعلي : فتاواي صانعي بر مبناي عقل و عدالت نيست
آيت الله نوري همداني: مردم در جريان فتنه بايد به رهبر انقلاب مراجعه كنند
معاون خارجي وزارت اطلاعات: 62 بنياد و موسسه آمريكايي و اروپايي در اغتشاشات اخير دخالت داشتند
آيت الله مكارم شيرازي: دشمنان خارجي بدانند فعاليت براي براندازي نظام فايده اي ندارد
شجوني: رضايي قصد تبرئه سران فتنه را دارد
در پي حمايت از جريان فتنه دانشجويان دانشگاه آزاد خواستار استعفاي جاسبي شدند
معاون پارلماني رئيس جمهور: مشكل لايحه هدفمند كردن يارانه ها احتمالا امروز حل مي شود
افشاگري معاون وزير اطلاعات از برنامه ريزي وابستگان سران فتنه براي روز عاشورا
معاون دانشجويي دانشگاه صنعتي شريف:عوامل آتش زدن خيمه عزاي امام حسين(ع) اخراج مي شوند
انتصاب سرپرست جديد معاونت حقوقي پارلماني در سازمان تامين اجتماعي



وزير كشور: با هرگونه آشوب و اغتشاش قاطعانه برخورد خواهيم كرد

وزير كشور از برخورد قاطع با هرگونه آشوب و اغتشاش خبر داد و تأكيد كرد كه در پاسخ به خواسته هاي مردم به مسئوليت هاي قانوني خود عمل خواهيم كرد.
مصطفي محمد نجار با اشاره به حماسه 9 دي افزود: فقط در تهران بيش از سه و نيم ميليون نفر در راهپيمايي روز 9 دي در خيابان ها حضور يافتند و با محكوم كردن اعمال ننگين روز عاشورا، يك بار ديگر با ارزش هاي حضرت اباعبدالله(ع)، آرمان هاي امام امت و رهبري عزيز تجديد پيمان كردند و توطئه آمريكايي ها، انگليسي ها، صهيونيست ها و برخي عناصر داخلي فريب خورده در اغتشاشات اخير را محكوم كردند.
وي گفت: ما نيز به عنوان خدمتگزار اين ملت در وزارت كشور و شوراي امنيت كشور در پاسخ به خواسته هاي مردم، به مسئوليت هاي قانوني خود عمل خواهيم كرد و با هرگونه آشوب و اغتشاش قاطعانه برخورد خواهد شد.
وزير كشور تأكيد كرد: به پليس دستور داده ايم تا هر كسي را كه در اينگونه تجمع ها شركت كنند و به آشوب گران بپيوندد؛ بازداشت كنند و با توجه به نظر علما و مسئولان قضايي، حكم اقدام كنندگان عليه امنيت كشور مساوي با محارب است و مجازات محارب هم مشخص است.
وزير كشور افزود: ما اكنون با اين افراد اتمام حجت مي كنيم و اين كه هر كسي بخواهد در اينگونه تجمع ها و آشوب ها شركت كند وضعيت او براي مردم و كشور مشخص است.
وي اظهار داشت: امروز براي همه روشن شده است كه اغتشاشگران از عناصر منافقين، سلطنت طلبان و عواملي هستند كه از سوي بيگانگان فراخوانده شده بودند.
محمد نجار با بيان اينكه بعد از انتخابات عده اي كه نمي خواستند زير بار قانون و رأي مردم بروند و درصدد بودند نظر خود را با ديكتاتوري بر مردم بزرگ ايران تحميل كنند و قانون اساسي را كنار بگذارند تصريح كرد: اين عده مبادي قانوني و مراجع قانوني را بر نتافتند و در مقابل نظام و رأي مردم و تاييد انتخابات از سوي دستگاه هاي مسئول ايستادند و مخالفت كردند.
وي با بيان اين كه امروز چهره فتنه گران براي مردم آشكار شده است گفت: مواضع اين عده باعث شد كه ضد انقلاب داخل و عناصر بيگانه جرأت پيدا كنند، دلخوش شوند و به صحنه بيايند كه اوج آن را در روز عاشورا شاهد بوديم.
وزير كشور با بيان اينكه اقدامات اغتشاشگران در روز عاشورا از سوي عده قليلي صورت گرفت، تصريح كرد: اين عده در فضاي جمهوري اسلامي نيستند و عمده اخبار و اطلاعات خود را كه مغرضانه است از كانال هاي ماهواره اي و برخي شبكه هاي خاص دريافت مي كنند.
وي با بيان اينكه شواهد و اطلاعات زيادي وجود دارد مبني بر اينكه اقدامات اغتشاشگران سازمان يافته بوده، بيان داشت: يكي از سناريوهاي آنها سناريوي كشته سازي بود كه ترور علي حبيبي موسوي نيز در همين راستا و با سلاحي خاص در منطقه اي دور از محل اغتشاشات صورت گرفت.
نجار با اشاره به تلاش برخي رسانه هاي استعماري براي برجسته سازي اغتشاش و ناآرامي در عاشوراي حسيني تهران گفت: يكي از اهداف اين رسانه ها اين است كه وضع داخلي را آشفته نشان دهند و اعلام كنند كه امور از دست مسئولين خارج شده در حالي كه ما مي بينيم در كشور آرامش برقرار است و مسئولان نيز در پيشبرد اهداف كشور به برنامه هاي جاري خود مي پردازند.

 



امضاي چندين سند همكاري ميان تهران- دوشنبه
گام بلند ايران براي حضور فعال در آسياي ميانه

سرويس سياسي-
سفر رئيس جمهور كشورمان به آسياي ميانه و امضاي اسناد متعدد همكاري هاي دوجانبه نويد گشوده شدن فصل نويني از ديپلماسي فعال جمهوري اسلامي ايران با هدف كاهش نفوذ قدرت هاي بيگانه در اين منطقه مي دهد.
دكتر محمود احمدي نژاد، ديروز در صدر هياتي بلندپايه با ورود به دوشنبه پايتخت تاجيكستان مورد استقبال رسمي مقامات عالي رتبه اين كشور قرار گرفت.
به گزارش خبرگزاري ها، روساي جمهور ايران و تاجيكستان در پايان مذاكرات يك ساعت و نيمه خود در جمع خبرنگاران به تشريح نتايج اين مذاكرات پرداختند.
احمدي نژاد در اين نشست گفت: ايران و تاجيكستان پيكري واحد هستند كه فرهنگ، دين، زبان، تاريخ، آداب و رسوم و منافع مشترك دارند و در طول تاريخ بين مردم ما عشق و علاقه وجود داشته است.
وي تصريح كرد: در دوران استقلال تاجيكستان اين علاقه به طور كامل خود را نشان داد و امروز خود را در خانه و وطن خود و در بين خواهران و برادرانمان حس مي كنيم.
رئيس جمهوري اسلامي ايران، روابط ايران و تاجيكستان را راهبردي، عميق، مستحكم و پايدار توصيف كرد و گفت: هيچ عاملي نمي تواند اين روابط پايدار و برادرانه را سست كند.
وي با بيان اينكه روابط دو كشور در حال گسترش است ادامه داد: ما مصمم هستيم اين روابط تا حد امكان ارتقا يابد.
احمدي نژاد به همكاري هاي ايران و تاجيكستان در بخش هاي مختلف از جمله سياسي، اقتصادي و فرهنگي اشاره كرد و گفت: در گفت وگوي امروز با رئيس جمهوري تاجيكستان، ضمن بررسي راههاي گسترش همكاري ها، مسائل منطقه اي و جهاني مورد بررسي قرار گرفت و تصميم هاي خوبي گرفته شد.
وي اظهار اميدواري كرد كه سفر وي به تاجيكستان گام بلندي در توسعه مناسبات و همكاري هاي بين ايران و اين كشور باشد.
رئيس جمهوري اسلامي ايران با اظهار اميدواري به اينكه «طرح هايي كه جبهه استكباري براي گسترش ناامني در منطقه و تسلط بر برخي از كشورها مي ريزد، هرچه زودتر پايان يابد»، افزود: حضور نظامي در برخي از كشورهاي منطقه، به ناامني در اين بخش از گيتي دامن زده و ما خواهان بازگشت صلح و امنيت در كشور دوست و برادر افغانستان هستيم.
«امام علي رحمان» نيز در اين مصاحبه با حمايت كامل كشورش از برنامه هسته اي ايران گفت: امروز نخستين روز كاري در سال 2010 است كه با حضور آقاي احمدي نژاد با فيض و بركت شده است.
وي افزود: خدا كند سال 2010 تا پايان، چنين پرخير و بركت باشد.
دكتر محمود احمدي نژاد، رئيس جمهور كشورمان ديروز همچنين پيش از ترك تهران در جمع خبرنگاران با تشريح اهداف اين سفر با اشاره به مشتركات فرهنگي تاريخي و همكاريهاي بسيار وسيع ميان ايران و تاجيكستان اظهار داشت: بين اين دو كشور همزبان يك احساس يگانگي از لحاظ تاريخي، فرهنگي و گرايش هاي اعتقادي وجود دارد.
وي افزود: همكاريهاي اقتصادي، فرهنگي و گردشگري ميان ايران و تاجيكستان رو به گسترش و پروژه هاي بزرگي هم اكنون توسط متخصصان ايراني در تاجيكستان در حال اجرا است.
دكتر احمدي نژاد در مورد سفرش به كشور دوست و همسايه تركمنستان نيز گفت: ميان ايران و تركمنستان يك زمينه اعتقادي ديني و فرهنگي وجود دارد و رئيس جمهور اين كشور چند بار به ايران سفر كرده است.
رئيس جمهور با اشاره به اينكه موضوعات مهمي در دستور كار اين سفر قرار دارد گفت: موضوع اجراي خط آهن ايران- تركمنستان و قزاقستان كه مراحل نهايي را طي مي كند، توسعه بخش تجاري، حمل و نقل انرژي و همچنين افتتاح خط لوله گاز بين ايران و تركمنستان از مهمترين موضوعات سفر به تركمنستان است.
وي افزود: بر اين اساس قرار است ظرفيت سالانه خط لوله گاز بين دو كشور 14ميليارد مترمكعب افزايش يابد.
امضاي اسناد همكاري هاي دوجانبه
ديروز همچنين در جريان سفر رئيس جمهوري كشورمان به تاجيكستان سه يادداشت تفاهم و دو سند همكاري ميان طرفين امضا شد.
يادداشت تفاهم در زمينه «استرداد مجرمان دو كشور»، توسط «منوچهر متكي» وزير امور خارجه ايران و «همراه خان ظريفي» وزير امور خارجه تاجيكستان و با حضور روساي جمهوري دو كشور به امضا رسيد.
همچنين يادداشت تفاهمي پيرامون «همكاري در زمينه اجراي عمليات تكميلي تونل استقلال» و يادداشت تفاهمي در خصوص «تكميل مراحل احداث سد سنگ توده دو» توسط «مجيد نامجو» وزير نيرو و «شيرعلي گلف» وزير صنايع و انرژي تاجيكستان به امضا رسيد.
سند همكاري در زمينه «برق آبي و انرژي» ميان ايران و تاجيكستان نيز توسط وزير نيروي ايران و وزير صنايع و انرژي تاجيكستان و سند همكاري دو كشور درباره «زمين شناسي»، «ايجاد پايگاههاي ملي و علوم داده ها» توسط معاون وزير امور خارجه ايران و همتاي تاجيك وي به امضا رسيد.

 



بازتاب خارجي بيانيه ميرحسين موسوي به درد جنبش سبز نمي خورد

سرويس سياسي -
در پي بيانيه اخير ميرحسين موسوي برخي رسانه هاي خارجي اين بيانيه را نشان دهنده انعطاف و عقب نشيني اصلاح طلبان دانستند و در عين حال اعتراف كردند كه بيانيه موسوي موجب سردرگمي جنبش سبز شده است.
در همين زمينه، شبكه الجزيره قطر با اشاره به بيانيه موسوي گفت: اصلاح طلبان از بخشي از خواسته هاي خود عقب نشيني كردند.
اين شبكه تلويزيوني با اشاره به اينكه در بيانيه موسوي موضوع تقلب در انتخابات مطرح نشده است و اين در حالي است كه اين موضوع مهم ترين ادعاي وي و حاميانش بود خاطرنشان كرد كه اين امر نشان دهنده اين است موسوي عقب نشيني كرده است.
الجزيره همچنين بر اين موضوع تاكيد كرد كه حوادث روز عاشورا ميزان فشارهاي مردمي و سياسي را بر حاميان جنبش سبز افزايش داده است.
در همين حال، العربيه نيز با تصريح بر اينكه اصلاح طلبان از موسوي ناراضي هستند از گرايش جنبش سبز به سمت مهدي كروبي خبر داد.
الجزيره انگليسي هم با اشاره به بيانيه اخير موسوي تصريح كرد كه وي در اين بيانيه تلاش كرده است تا ارتباط جنبش سبز با قدرت هاي خارجي را نفي كند و از سوي ديگر سعي كرده تا بيان نمايد كه راه حلي براي خروج از شرايط فعلي وجود دارد.

 



آيت الله خزعلي : فتاواي صانعي بر مبناي عقل و عدالت نيست

آيت الله خزعلي با حمايت از راي جامعه مدرسين درباره صانعي گفت: فتاواي صانعي از روي عقل و عدالت صادر نمي شود.
عضو سابق فقهاي شوراي نگهبان و رئيس بنياد بين المللي غدير در گفت وگو با فارس در پاسخ به شبهات و جريان سازي مشكوك نسبت به نظر جامعه مدرسين حوزه علميه قم در خصوص آقاي صانعي، گفت: از نظر اين جانب تصميم جامعه مدرسين مبني بر عدم صلاحيت آقاي صانعي براي مرجعيت صحيح است.
وي در توضيح علت عدم صلاحيت آقاي صانعي براي مرجعيت، گفت: فتاواي ايشان از روي عقل و عدالت صادر نمي شود از همين رو ايشان داراي صلاحيت لازم براي مرجعيت نيستند.
آيت الله خزعلي در ادامه خاطرنشان كرد: آقاي صانعي از درجه عدالت ساقط هستند به اين دليل كه هر چه را مي خواهند به مباني اسلامي نسبت مي دهند و اين در حالي است كه نظرشان بر اساس آيات و روايات ارائه نمي شود.
عضو سابق فقهاي شوراي نگهبان در خصوص فضاسازي منفي عليه نظر جامعه مدرسين حوزه علميه قم، گفت: هر گونه نقد در اين رابطه بر پايه هاي علمي استوار نيست.
آيت الله ممدوحي: راي
جامعه مدرسين قاطع بود
يك عضو برجسته جامعه مدرسين حوزه علميه قم هم با بيان اين كه موضوع عدم صلاحيت صانعي مربوط به سال هاي گذشته است، به ايراد مراجع عظام تقليد آيت الله مكارم شيرازي، آيت الله العظمي وحيد خراساني و مرحوم آيت الله فاضل لنكراني(ره) بر مباني متناقض فتاواي صانعي اشاره كرد و گفت: آقاي صانعي از ابتداي انقلاب منحرف بود و مواضعي خلاف نظر فقها داشت.
آيت الله حسن ممدوحي در گفت وگو با رجانيوز، در رابطه با بيانيه جامعه مدرسين حوزه علميه قم مبني بر عدم صلاحيت يوسف صانعي براي احراز جايگاه مرجعيت اظهار داشت: مساله آقاي صانعي براي ديروز و امروز نيست، از چند سال پيش چند تن از مراجع عظام همچون آيت الله مكارم شيرازي، آيت الله وحيد خراساني، مرحوم آيت الله فاضل لنكراني بر مباني متناقض فتاواي صانعي ايراد داشته و اين موضوع را مطرح كرده بودند و اصرار داشتند تا اين موضوع رسيدگي شود.
وي فتاواي فقهي صانعي را غير قابل توجيه توصيف كرد و ادامه داد: آقاي صانعي حدود 38 مورد صحبتهاي خلاف مشهور و خلاف نظريه فقها دارد، لذا روز جمعه جلسه اي با حضور اكثريت اعضاي جامعه مدرسين برگزار شد و با راي قاطع به اعلام عدم صلاحيت آقاي صانعي براي احراز جايگاه مرجعيت راي داده شد.
اين استاد برجسته حوزه علميه قم در بخش ديگري از سخنان خود، بيانيه ميرحسين موسوي را منافقانه توصيف كرد و در رابطه با نامه نگاري برخي افراد به مقام معظم رهبري و برداشت هاي نادرست از بيانيه موسوي اظهار داشت: از نظر من بهترين جواب را آقاي شريعتمداري در روزنامه كيهان به اين گونه افراد دادند.
همچنين عضو ديگر جامعه مدرسين حوزه علميه قم نيز با تاكيد بر اينكه تصميم اين جامعه در مورد عدم صلاحيت آقاي صانعي براي تصدي مرجعيت، تصميمي غيرسياسي بود، گفت: وي فاقد شرايط علمي لازم براي مرجعيت مي باشد و برخي فتاوايش سست و همراه با بدعت مي باشد.
حجت الاسلام والمسلمين رجبي در گفت وگو با ايرنا افزود: متاسفانه بخشي از فتاواي آقاي صانعي خلاف صريح آيات قرآن كريم و مسلمات روش فقهي شيعه است و اين استدلال هايي كه ايشان مطرح مي كنند در زمان ائمه اطهار(ع) نيز توسط عده اي مطرح بود ولي از طرف ائمه(ع) رد شده است.
وي گفت: در بررسي هايي كه برخي بزرگان دين، شاگردان بزرگ امام راحل(ره) و كساني از مجتهدين مسلم بودند بخشي از فتاواي صانعي بدعت در دين است.
رجبي خاطرنشان كرد: جامعه مدرسين بر حسب وظيفه به صورت بي طرفانه و منصفانه در اين موضوع وارد شده قبل از آن نيز به ايشان تذكراتي داده شد ولي ايشان توجهي نكرده است.
وي گفت: جامعه مدرسين در اعلام تصميم خود در مورد آقاي صانعي واژه «نصب» يا «عزل» را مطرح نكرده است بلكه نظر و ديدگاه خود را در مورد وي مطرح كرده است.

 



آيت الله نوري همداني: مردم در جريان فتنه بايد به رهبر انقلاب مراجعه كنند

يكي از مراجع تقليد قم با بيان اينكه دشمن در جريان فتنه ولي فقيه را هدف گرفته است، گفت: مردم در اين گونه جريانات بايد به رهبر مراجعه كنند و به هر چه ايشان گفتند عمل كنند.
آيت الله حسين نوري همداني در ديدار جمعي از فرماندهان نيروي انتظامي كشور با اشاره به فتنه اخير، فتنه را آميزه اي از حق و باطل دانست و گفت: مردم بايد ضمن شناخت دقيق فتنه، در اين گونه جريانات به رهبر انقلاب مراجعه كنند و هرچه او گفت بر اساس آن عمل كنند.
اين مرجع تقليد ضمن تاكيد بر ضرورت شناخت دقيق فتنه از سوي مردم بيان داشت: خوشبختانه چنين چيزي به وجود آمده است اما هنوز عده اي حاضر نيستند تسليم شوند.
استاد برجسته حوزه علميه قم در ادامه با اشاره به اهميت مسئله ولايت در دين مبين اسلام و همچنين نحوه شكل گيري حكومت اسلامي بر اساس نبوت و امامت تصريح كرد: در عصر غيبت، ولي فقيه نائب امام است و مردم بايد از او تبعيت كنند.
وي گفت: الان روزي است كه بايد مردم را در خصوص ولايت فقيه كاملا روشن كرد زيرا دشمن در جريان فتنه ولي فقيه را نشانه گرفته است و همه بايد به اين مهم توجه كنند.
اين مرجع تقليد با اشاره به فرمايشات حكيمانه مقام معظم رهبري در حوادث اخير و تاكيد معظم له در خصوص اهميت داشتن بصيرت افزود: رهبري در چندين سخنراني خود خطاب به خواص فرمودند شما بايد بصيرت داشته باشيد و اگر ما با بصيرت مردم را روشن كنيم بازار فتنه خاموش مي شود.
وي با قدرداني از خدمات نيروهاي انتظامي به اهميت مسئله امنيت در جامعه اشاره و تصريح كرد: ايجاد امنيت از خدمت هاي بسيار بزرگ است و شما نيروهاي انتظامي بايد اين شغل را امانتي براي خود بدانيد.
به گزارش رسا آيت الله نوري همداني با بيان اينكه هرگاه در جامعه امنيت نباشد، ترقي و آسايشي هم وجود نخواهد داشت خطاب به نيروهاي انتظامي تاكيد كرد: شما شغل خودتان را امانتي براي خود دانسته و فكر نكنيد كارتان وسيله ارتزاق شماست و بايد در برابر مردم متواضع باشيد.
وي همچنين با مفيد ارزيابي كردن دوره هاي بصيرت اظهار داشت: اين طرح، طرح بسيار خوبي است و برگزاري آن در شهر مقدس و مذهبي قم نيز اين طرح را مثمرثمرتر كرده است.
اين مرجع تقليد در ادامه بر ضرورت برقراري پيوند انسان با باورهاي اسلامي و معنوي تاكيد كرد و بيان داشت: به هر ميزان اين پيوند وارتباط عميق تر و مستحكم تر باشد به همان اندازه نيز مقتدرتر خواهيم بود.
وي با اشاره به خصومت دشمنان با اسلام يادآور شد: دشمنان همواره سعي كرده اند ائمه اطهار و جايگاه ولايت را كنار بزنند در حاليكه مردم بايد ابعاد مختلف سياسي، اجتماعي و فرهنگي خود را از حكومت اسلامي بگيرند.
آيت الله نوري همداني همچنين با اشاره به قيام عاشورا گفت: برخي از مداحي ها و مديحه سرايي ها بايد بازسازي شود تا مردم هدف سيدالشهدا(ع) را بهتر درك كنند و انحرافات به وجود آمده در اين زمينه نيز رفع شود.

 



معاون خارجي وزارت اطلاعات: 62 بنياد و موسسه آمريكايي و اروپايي در اغتشاشات اخير دخالت داشتند

معاون خارجي وزارت اطلاعات تازه ترين اخبار دريافتي از دستگيرشدگان حوادث اخير و نقش بنيادها و موسسات امريكايي و اروپايي در ايجاد اغتشاشات پس از انتخابات را تشريح كرد.
معاون خارجي وزارت اطلاعات درخصوص علت خصومت نظام سلطه و مشخصا امريكا و انگليس با انقلاب اسلامي مردم ايران اظهار داشت: انقلاب اسلامي ايران از جمله مهم ترين رويدادهاي جهاني است كه طي سه دهه گذشته، سبب ايجاد مخاطرات جدي در حوزه منافع ديرين رژيم هاي استكباري و قدرت هاي استعمارگر در منطقه و جهان شده است.
اين مقام امنيتي در ادامه افزود: اين انقلاب به همان سرعتي كه در ميان توده هاي مردم در اقصي نقاط دنيا شناخته و باعث دلگرمي آنان شد به يكي از هدف هاي براندازي سرويس هاي اطلاعاتي نظام سلطه و مشخصا آمريكا و انگليس تبديل و استراتژي تهاجم و براندازي نرم عليه جمهوري اسلامي ايران پي ريزي شد تا جايي كه تاكنون براي تحقق اين هدف، بودجه هاي رسمي قابل ملاحظه اي تصويب و اختصاص داده شده است.
وي در ادامه تاكيد كرد: از اين رو، از سال ها پيش، رسانه هاي متعدد و بنيادها و موسسات مختلف توسط بيگانگان و سرويس هاي جاسوسي و ديگر نهادهاي حكومتي بلوك غرب و صهيونيسم به وجود آمده كه ماموريت هاي خود را با پوشش هاي غيرامنيتي لكن با هدف اجراي پروژه براندازي نظام مقدس جمهوري اسلامي پي گرفته اند.
به گزارش ايرنا وي در تشريح قالب ها و روش هاي بنيادهاي امريكايي و اروپايي براي جذب و شكار برخي اقشار خاص جامعه به منظور اهداف براندازانه گفت: طي ساليان اخير، برخي پروژه هاي اين بنيادها و موسسات در قالب هاي دروغين و فريبنده «ديپلماسي عمومي»، «ديپلماسي علمي»، «ديپلماسي رسانه اي» و مواردي از اين قبيل مطرح و به دنبال جذب و شكار برخي اقشار خاص جامعه از جمله متخصصان، هنرمندان، اساتيد، عناصر سياسي، رسانه اي و... بوده اند تا از اين طريق با اتخاذ رويكرد «جنگ نرم» در فضاي عمومي جامعه اثرگذاري نمايند.
معاون خارجي وزارت اطلاعات ادامه داد:سربازان گمنام امام زمان (عج) طي ساليان گذشته تاكنون با پيگيري هاي اطلاعاتي توانستند با شناسايي اهداف و برنامه هاي دشمنان انقلاب اسلامي و سرشاخه هاي آنان در داخل و خارج كشور كه در راستاي اهداف براندازانه عمل مي كردند ضربات قابل توجهي به روند حركتي آنان وارد آورده و استكبار را در دستيابي به مقاصد شوم خود ناكام گذارند.
اين مقام امنيتي در ادامه با اشاره به اسامي برخي بنيادها و موسسات فعال بين المللي در حوزه جنگ نرم عليه جمهوري اسلامي ايران، ملاحظات امنيتي و مصون ساز خود را كه حاصل اطلاعات پرونده ها و بازجويي هاي عناصر فريب خورده بود، هرگونه ارتباط توسط افراد حقيقي و حقوقي با اين موسسات و بنيادها را ممنوع دانست و ادامه داد:هرگونه ارتباط، عقد قرارداد و اخذ امكانات از سوي اشخاص حقيقي و حقوقي كه به نوعي رابطه استخدامي با دولت دارند يا از بودجه عمومي دولت استفاده مي نمايند، با اين بنيادها و سازمان هاي خارجي ممنوع مي باشد.
وي افزود:دريافت هرگونه كمك هاي نقدي و غيرنقدي از خارج از كشور اعم از آنكه كمك ها از سوي افراد حقيقي و موسسات دولتي و غيردولتي باشد براي جريانات، احزاب و گروه هاي سياسي ممنوع است.
معاون خارجي وزارت اطلاعات تاكيد كرد:هرگونه همكاري با شبكه هاي رسانه اي، ماهواره اي و اينترنتي معاند و مخالف با سياست هاي نظام مقدس جمهوري اسلامي همانند VOA، BBC، راديو فردا، راديو زمانه، راديو رژيم صهيونيستي، شبكه هاي ماهواره اي ضدانقلاب مانند منافقين، گروه هاي سلطنت طلب، پارس، رنگارنگ، كانال يك و سايت هاي اينترنتي ضدانقلاب و همسو با جريان فتنه مانند جرس و... ممنوع و همكاري با سازمان هاي برانداز بيگانه محسوب مي شود.
مقام امنيتي مذكور، با اشاره به برخي يافته هاي اطلاعاتي درخصوص علل و عوامل جريان فتنه اخير، ارتباطات بي ضابطه بسياري از عناصر و عوامل فتنه با بيگانگان و كم رنگ شدن مرزهاي هويتي آنان با گروه هاي ضدانقلاب را زمينه ساز ايجاد بخش عمده اي از اقدامات ضدامنيتي پس از انتخابات رياست جمهوري برشمرد و بر اين اساس، اقشار مختلف را از برقراري هرگونه ارتباط غيرمتعارف با سفارتخانه ها، اتباع بيگانه، مراكز و عوامل وابسته به آنها بر حذر داشت و اعلام نمود كه هموطنان نسبت به اهداف شوم و دام هايي كه دشمنان براي آنان گسترده اند، هوشيارانه عمل نمايند و همچون گذشته، با حساسيت و هوشياري، همكاري لازم را با وزارت اطلاعات در جهت صيانت از كشور و خنثي سازي برنامه هاي بيگانگان و جريانات فتنه انگيز به عمل آورند.
معاون خارجي وزارت اطلاعات همچنين در معرفي نهادهاي غربي حامي اغتشاشگران،بنياد سورس يا بنياد جامعه باز، مركز وودرو ويلسون، خانه آزادي،صندوق اعانه ملي براي دموكراسي ،موسسه دموكراتيك ملي، موسسه جمهوري خواه ملي ، موسسه براي دموكراسي در اروپاي شرقي (مقر ورشو) ، مركز دموكراتيك اروپاي شرقي (مقر ورشو) ، بنياد فورد ، بنياد برادران راكفلر ، موسسه هوور دانشگاه استانفورد، موسسه هلند هيووس، مناز انگليس، انجمن سازمان ملل ايالت متحده آمريكا ،بنياد كارنگي ،ويلتون پارك انگليس ،سازمان جست وجو براي زمينه هاي مشترك، شوراي جمعيت، انستيتو واشنگتن براي مسائل خاورميانه نزديك، انستيتو اسپن موسسه آمريكن اينترپرايز ، بنياد نو آمريكا ، بنياد اسميت ريچاردسون،صندوق ژرمن مارشال آمريكا (داراي دفاتر در آلمان، بلژيك و...)،مركز بين المللي براي حل مسالمت آميز، بنياد عبدالرحمن برومنددانشگاه ييل، مركز مردين، بنياد دموكراسي در ايران، انستيتو بين المللي جمهوريخواهان،انستيتو ملي دموكراتيك،انستيتو ابتكار آمريكايي،انستيتو دموكراسي در اروپاي شرقي، مركز كمك رساني آمريكا ، مركز بين المللي تجارت خصوصي ،مركز آمريكايي براي همبستگي بين المللي كارگران ، مركز بين المللي براي انتقال دموكراسي، انجمن تشكل دموكراسي، انستيتو البرت انشتين، جنبش جهاني براي دموكراسي،شبكه فعالان جوان دموكراسي، گروه اطلاعات دموكراسي و تكنولوژي ارتباطات، جنبش بين المللي پارلماني براي دموكراسي، انستيتو شبكه جست وجو دموكراسي،موسسه ريگا، موسسه بركمن شوراي روابط خارجي آمريكا، انجمن سياست خارجي آلمان،موسسه اسرائيلي ممري،مركز مطالعات دموكراسي انگليس، انستيتو مريدين، دانشگاه يل و كليه مراكز و موسسات تابعه، دانشگاه دفاع ملي آمريكا،مركز مستندسازي اسناد حقوق بشر ايران،مركز امريكايي فلتا فعال در آسياي مركزي و قفقاز، كميته خطر حاضر، انستيتو آمريكن اينتر پرايز، انستيتو بروكينگز، مركز سابان وابسته به بروكينگز، ديده بان حقوق بشر، بنياد امريكاي جديد و بنياد عبدالرحمن برومند را 62 موسسه اي دانست كه در حمايت از اغتشاشات اخير ايفاي نقش نمودند.

 



آيت الله مكارم شيرازي: دشمنان خارجي بدانند فعاليت براي براندازي نظام فايده اي ندارد

آيت الله مكارم شيرازي تاكيد كرد دشمنان خارجي بدانند فعاليت براي براندازي نظام جمهوري اسلامي ايران فايده اي ندارد، خودتان را براي براندازي اين نظام خسته نكنيد.
آيت الله ناصر مكارم شيرازي در ديدار با جمعي از فرماندهان نيروي انتظامي سراسر كشور با اشاره به راهپيمايي عاشوراييان در روز نهم دي ماه در سراسر كشور گفت: اين راهپيمايي بسيار باشكوه، پرشور، عظيم، پرجوش و پرخروش انجام شد و سه پيام داشت.
وي افزود: يكي از اين پيام ها اين بود كه مردم هميشه در صحنه هستند و اينكه برخي از آينده نگراني داشتند، ديگر نگران نباشند زيرا پايه هاي نظام، قانون اساسي و ولايت در اين كشور بسيار مستحكم است و جاي هيچ نگراني وجود ندارد.
اين مرجع تقليد پيام ديگر اين راهپيمايي را خطاب به فريب -خوردگان دانست و اظهار داشت: كساني كه فريب خورده اند بايد به آغوش ملت برگردند و اگر مشكلي دارند بيايند مشكلشان را مسالمت آميز حل كنند.
وي پيام اصلي حضور مردم در راهپيمايي عاشوراييان را خطاب به دشمنان ايران دانست و تصريح كرد: دشمنان خارجي بدانند فعاليت براي براندازي نظام جمهوري اسلامي ايران فايده اي ندارد، خودتان را براي براندازي اين نظام خسته نكنيد، به جاي مصرف پول هاي هنگفت براي براندازي نظام جمهوري اسلامي ايران، آنها را به كارتن خواب هاي آمريكا و لندن بدهيد تا سرپناهي براي آنها درست كنيد زيرا با گذشت 30 سال از انقلاب اسلامي، هنوز پايه هاي نظام مستحكم و بدون تزلزل است.
آيت الله مكارم شيرازي همچنين خطاب به مسئولان گفت: جمهوري اسلامي براي نخستين بار به ميدان آمده است اگر اين راه را حفظ كنيد، الگويي براي تمام مردم مي شود و يقين بدانيد كار شما عبادت و مطلوب پروردگار است.
اين مدرس خارج فقه حوزه علميه قم، امانت داري را از ديگر ويژگي هاي شيعيان برشمرد و افزود: امانت در منطق اسلام معناي بسيار وسيعي دارد و پستي كه شما به عهده داريد بايد حق آن را به خوبي ادا كنيد.
وي تاكيد كرد: قرآن و نظام جمهوري اسلامي امانت است كه خدا و شهدا به ما سپرده اند و بايد به خوبي اين امانت ها را نگهداري كنيم.

 



ادامه واكنش ها به نامه اخير محسن رضايي
شجوني: رضايي قصد تبرئه سران فتنه را دارد

برخي ديگر از فعالان سياسي در واكنش به نامه اخير محسن رضايي به رهبر معظم انقلاب اعلام كردند كه وي نه تنها ابعاد جريان فتنه را درك نكرده بلكه به دنبال تبرئه سران اين جريان است.
حجت الاسلام «جعفر شجوني» عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز در گفت وگو با فارس، ضمن انتقاد از نامه محسن رضايي به مقام معظم رهبري، اظهار داشت: به نظر مي رسد محسن رضايي در بخشي از اين نامه، وجود ندارد چرا كه قسمتي از اين نامه از زبان موسوي نوشته شده است.
وي تلاش براي تبرئه موسوي توسط رضايي را در نامه وي مشهود دانست و گفت: رضايي قصد دارد با غبارآلود كردن فضا، موسوي را از پاي ميز محاكمه فراري دهد و سران فتنه را تبرئه كند.
شجوني با بيان اينكه مقام معظم رهبري بارها درخصوص وحدت در جامعه رهنمودهايي را مطرح فرموده اند، ادامه داد: اينكه رضايي از مقام معظم رهبري مي خواهد تا ايشان درخصوص وحدت رهنمودهايي را ارائه كند، جاي تعجب دارد چرا كه رهبري همواره به وحدت ملت ايران تاكيد داشته اند.
عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز با بيان اينكه قوه قضائيه بايد پيام ملت ايران را زودتر از 6 ماه مي شنيد گفت: متاسفانه قوه قضائيه بعد از گذشت 6 ماه از جنايت هاي فتنه گران امروز اعلام مي كند كه پيام ملت ايران را شنيده است.
وي با بيان اينكه رفتار موسوي اگر در كشورهاي مدعي دموكراسي و آزادي خواهي از جمله آمريكا صورت مي گرفت وي حداقل به 6 سال زندان محكوم مي شد، تاكيد كرد: موسوي تاكنون موجب رافت اسلامي قرار گرفته است اما ديگر نمي توان با وي و ياران فتنه انگيزش با رافت اسلامي برخورد كرد.
رضايي نتوانسته ابعاد فتنه را
درك كند
الياس نادران نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي نيز با بيان اينكه نامه رضايي به نوعي انحرافي تر از بيانيه موسوي بود گفت كه رضايي هنوز ابعاد فتنه را درك نكرده است. وي افزود، اين نامه به نوعي توپ را از زمين فتنه گران به زمين رهبري انداختن بود.
نامه رضايي به مقام معظم رهبري را از جهاتي از بيانيه موسوي تندتر و انحرافي تر دانست و گفت: اين نامه به نوعي توپ را از زمين فتنه گران به زمين رهبري انداختن بود. وي افزود: اگر محسن رضايي عملاً پايبند به ولايت بود و فصل الخطاب بودن ايشان را مد نظر داشت بايد مي ديد كه رهبر انقلاب در 29 خرداد در نشست با كارگزاران نظام و در ماه مبارك رمضان به بيان مبسوط اين موضوع پرداخته بودند.
نماينده مردم تهران در مجلس خاطر نشان كرد: رضايي نظرات رهبري را مي داند اما با اين ادبيات و هم زمان با بيانيه موسوي نكاتي را مطرح مي كنند و اشاره دارند كه تندروها و افراطي هاي دو جناح نمي خواهند اين مشكل حل شود كه به اعتقاد من رضايي هنوز نتوانسته ابعاد فتنه را درك كند.
وي در پايان افزود: رضايي در بازي انجام گرفته نه تنها داور خوبي نبود و نتوانست حتي ظاهر يك تماشاچي بي طرف را حفظ كند.

 



در پي حمايت از جريان فتنه دانشجويان دانشگاه آزاد خواستار استعفاي جاسبي شدند

جمعي از دانشجويان و كاركنان دانشگاه آزاد در تجمعات جداگانه اي با انتقاد از سياست هاي مسئولين اين دانشگاه، حرمت شكني اغتشاشگران در روز عاشورا را به شدت محكوم كردند.
به گزارش خبرگزاري ها، كاركنان دانشگاه آزاد ديروز با تجمع مقابل ساختمان مركزي اين دانشگاه در حالي كه عكس هايي از رهبر معظم انقلاب و امام راحل و پرچم ايران را در دست داشتند شعارهاي «مرگ بر آمريكا»، «مرگ بر انگليس»، «مرگ بر ضد ولايت فقيه» ، «سكوت هر مسلمان خيانت است به قرآن»، «واي اگر خامنه اي حكم جهادم دهد»، «خامنه اي كوثر است، دشمن او ابتر است»، «حسين حسين شعار ماست شهادت افتخار ماست»، «اصل ولايت فقيه جزو اصول دين است، لبيك يا خامنه اي لبيك يا حسين است»، «اباالفضل علمدار خامنه اي نگه دار» و «خامنه اي خميني ديگر است ولايتش ولايت حيدر است» سرمي دادند.
همچنين اين كاركنان پلاكاردهايي با مضمون «مرگ بر ضد ولايت فقيه»، «دانشگاه آزاد اسلامي پاسدار ارزش ها است» حمل مي كردند.
در كنار تجمع كاركنان دانشگاه آزاد، جمعي از دانشجويان اين دانشگاه نيز با تجمع مقابل واحد دندانپزشكي در حالي كه پلاكاردهايي با مضمون «محارب عاشورا اعدام بايد گردد»، «مفسد اقتصادي اعدام بايد گردد»، «فائزه هاشمي اخراج بايد گردد»، «رئيس مادام العمر استعفا استعفا» در دست داشتند، نسبت به حضور فائزه هاشمي در دانشگاه آزاد اسلامي و سياست هاي رئيس دانشگاه آزاد اعتراض كردند.
دانشجويان همچنين با شعارهاي «الله اكبر خامنه اي رهبر»، «مرگ بر ضد ولايت فقيه»، «خامنه اي رهبر است دشمن او ابتر است»، «واي اگر خامنه اي حكم جهادم دهد، ارتش عالم نتواند كه جوابم دهد» به تجمع خود پايان دادند.

 



معاون پارلماني رئيس جمهور: مشكل لايحه هدفمند كردن يارانه ها احتمالا امروز حل مي شود

معاون پارلماني رئيس جمهور گفت: احتمالا امروز با تصويب پيشنهاد مورد تفاهم دولت و مجلس مشكل لايحه هدفمندكردن يارانه ها برطرف مي شود.
حجت الاسلام ميرتاج الديني در گفت وگو با مهر با اشاره به ديدار تعدادي از نمايندگان با رئيس جمهور اظهار داشت: در اين ديدار رئيس جمهور تاكيد داشت كه دولت در اجراي لايحه هدفمند كردن يارانه ها مصمم و جدي است اما اجراي درست آن بايد مدنظر باشد چون ممكن است در اجرا آثار جانبي و مشكلاتي بوجود آيد كه مديريت آن ضروري است.
به گفته ميرتاج الديني در جلسه يكشنبه شب، رئيس جمهور تفاوت هاي لايحه ارائه شده از سوي دولت و مصوبه مجلس پيرامون هدفمند كردن يارانه ها را برشمرد و تاكيد كرد: اگرچه برخي تغييرات مجلس به ارتقاء لايحه هدفمندكردن يارانه ها كمك كرده اما اين تغييرات در برخي موارد مشكلاتي را بوجود آورده است.
وي اضافه كرد: برخي از اشكالات لايحه هدفمند كردن يارانه ها ممكن است با يك طرح دو فوريتي كه از سوي نمايندگان ارائه مي شود اصلاح شود. رئيس جمهور در جلسه مذكور يكي ديگر از اشكالات مصوبه مجلس را تغيير زمان اجرا از 3 سال به 5 سال عنوان كرده و خاطرنشان كرده است هدفمند كردن يارانه ها در برخي كشورها در يك يا دو مرحله اجرا شده و اجراي آن در 5 سال انتظار تورمي به دنبال دارد كه بايد براي آن فكري كرد.
ميرتاج الديني متصل كردن هدفمند كردن يارانه ها را به بودجه سالانه مهمترين نقطه اختلاف بين دولت و مجلس دانست و گفت: رئيس جمهور معتقد است كه اين كار باعث بي ثباتي اقتصادي مي شود.
معاون پارلماني رئيس جمهور خبر داد كه احتمالا در جلسه سه شنبه مجلس شوراي اسلامي پيشنهاد مورد تفاهم دولت و مجلس براي حل اختلاف پيرامون لايحه هدفمند كردن يارانه ها ارائه شود كه در اين صورت مشكلات حل خواهد شد.
وي در خصوص اين پيشنهاد گفت: براساس اين پيشنهاد كه در كميسيون ويژه بررسي شده و 7 نفر از اعضاي اين كميسيون آن را امضا و ارائه كرده اند نقطه نظرات دولت براي اجراي لايحه هدفمند كردن يارانه ها تامين خواهد شد.

 



در فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس صورت گرفت
افشاگري معاون وزير اطلاعات از برنامه ريزي وابستگان سران فتنه براي روز عاشورا

معاون وزارت اطلاعات با حضور در فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس اظهار داشت: طبق اسناد و اطلاعات به دست آمده از فتنه انگيزان روز عاشورا، سران فتنه، حلقه ها و هسته هاي وابستگان آنان، فتنه روز عاشورا را برنامه ريزي كرده بودند.
حجت الاسلام و المسلمين روح الله حسينيان نماينده مردم تهران و رئيس فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با فارس، با اشاره به جلسه روز گذشته فراكسيون متبوعش با يكي از معاونين وزارت اطلاعات درخصوص حوادث روز عاشورا، گفت: در اين جلسه معاون وزير اطلاعات به بررسي و چگونگي شكل گيري حوادث روز عاشورا و هتك حرمت به اين روز پرداخت.
وي افزود: طبق اسناد و اطلاعات، معاون وزير اطلاعات بيان كرد كه عليرغم برخي از اظهار نظرها و بيانيه هاي سران فتنه، موضوع تظاهرات در روز عاشورا توسط سران فتنه، حلقه ها و هسته هاي وابستگان آنان برنامه ريزي شده بود.
حسينيان به نقل از معاون امنيت داخلي وزارت اطلاعات افشا كرد كه جمعيتي توسط يكي از بستگان سران فتنه تحت عنوان برنامه هاي هنري از شهرستان ها به تهران براي حوادث روز عاشورا فرا خوانده شده بودند.
وي ادامه داد: در اين جلسه معاون وزير اطلاعات تاكيد كرد كه گروهك منافقين، توده اي ها، ماركسيست ها، سلطنت طلبان و حتي گروهك بهائيان تمام نيروهاي خود در سراسر كشور را بسيج و به تهران فرا خواندند كه خوشبختانه با درايت نيروهاي انتظامي و حضور به موقع مردم اين توطئه فتنه گران شكست خورد.
رئيس فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس در خاتمه تصريح كرد: معاون وزير اطلاعات همچنين به تشريح شناسايي عوامل سازمان دهي كننده روز عاشورا و دستگيري تعدادي از آنان پرداخت و بيان داشت كه خط جديد سران فتنه ايجاد ترديد در بين صفوف نيروهاي انقلاب است و بايد مراقب بود تا بيانيه هايي كه تاكنون در اين زمينه صادر شده و در آينده نيز ادامه خواهد داشت، اراده مبارزه با فتنه گران را سست نكند.

 



معاون دانشجويي دانشگاه صنعتي شريف: عوامل آتش زدن خيمه عزاي امام حسين(ع) اخراج مي شوند

معاون دانشجويي فرهنگي دانشگاه صنعتي شريف اعلام كرد عوامل آتش زدن خيمه عزاداري امام حسين(ع) در دانشگاه شريف، به محض شناسايي از دانشگاه اخراج مي شوند.
وثوقي وحدت معاون دانشجويي فرهنگي دانشگاه صنعتي شريف در گفتگو با فارس با بيان اينكه هنوز عوامل آتش زدن خيمه عزاداري امام حسين(ع) در دانشگاه صنعتي شريف شناسايي نشده اند، گفت: مسئولان مربوطه در حال بازبيني فيلم ها هستند تا عوامل اين اقدام را شناسايي كنند.
معاون دانشجويي فرهنگي دانشگاه صنعتي شريف اضافه كرد: احتمالا فردي با نيات خاصي اين كار را انجام داده و بعيد مي دانم كه عوامل آن از دانشجويان معمولي باشند.
وثوقي وحدت درباره مجازات عوامل آتش زدن خيمه عزاداري امام حسين(ع) در دانشگاه صنعتي شريف تاكيد كرد: اين اقدام حكم شديدي دارد و اگر عوامل آن شناسايي شوند، قطعاً از دانشگاه اخراج خواهند شد.
چهارشنبه 9 دي ماه، در حالي كه دانشجويان دانشگاه صنعتي شريف در تجمع عاشورائيان تهران شركت كرده بودند، تعدادي از حاميان فتنه، خيمه عزاداري دانشجويان اين دانشگاه را به آتش كشيدند.

 



انتصاب سرپرست جديد معاونت حقوقي پارلماني در سازمان تامين اجتماعي

علي ذبيحي مشاور رئيس جمهور و مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي، در حكمي سيد ضياء الدين نورالديني فرد را به سمت سرپرست معاونت حقوقي و امور مجلس اين سازمان منصوب كرد.
در اين حكم با اشاره به مراتب تعهد ، تخصص و تجارب سيد ضياء الدين نورالديني فرد، اظهار اميدواري شده است با اتكال به خداوند متعال و در سايه عنايت حضرت بقيه الله الاعظم (ارواحنا فدا) با سرلوحه قراردادن شعارهاي عدالت محوري، مهرورزي و خدمت به بندگان خدا و بهره گيري از امكانات و ظرفيت هاي سازمان متبوع و تمام توان و استعداد ضمن رعايت قوانين و مقررات و لحاظ منافع و مصالح تأمين اجتماعي ، بيمه شدگان ، مستمري بگيران و بازنشستگان، در سازماندهي معاونت حقوقي و امور مجلس اين سازمان موفق باشند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14