(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 20 دي 1388- شماره 19555 

داخل اتوبوس اما زير باران
ساخت بزرگترين مجتمع شهرك هاي صنايع ريلي خاورميانه به زودي در زواره آغاز مي شود
ايران در كيهان
رونمايي از دو در حرم مطهرامام حسين(ع) در خوراسگان
بخش خصوصي و ساخت 30 هتل در اصفهان
رئيس شوراي اسلامي اصفهان: توزيع درآمدها بين شهرهاي كشور عادلانه نيست
رئيس شوراي اسلامي شهر: افزايش حق انشعاب برق در استان اصفهان خلاف قانون است
افتتاح 34 پروژه آب و فاضلاب شهري هرمزگان در دهه فجر
شهردار: متقاضيان تسهيلات بافت فرسوده دراليگودرز به بانكهاي عامل معرفي مي شوند
تهيه طومار 8متري در محكوميت فتنه گري در چناران
در چهارمحال و بختياري وديعه مسكن به مستاجران كم درآمد پرداخت مي شود
صدور هزاران تن انواع مصالح ساختماني از دورود به خارج
مشاور ارشد رئيس جمهور تركيه: ايران و تركيه باورهاي فرهنگي مشترك قوي دارند
درهاي موزه جانورشناسي كرج براي عموم باز مي شود
آغاز احداث مسكن مهر در مهربان
29 نفر نخل به ياد شهيدان در قشم كاشته شد



داخل اتوبوس اما زير باران

عنوان اين مطلب واقعا خنده دار است. اما از آنجا كه كار نشد ندارد پس باور كنيد كه سفر ما زير باران صورت گرفت اما داخل اتوبوس!!
به تصور هيچ كس نمي گنجد كه در اين دوره و زمانه و در حالي كه همه گونه وسايل آسايش و آرامش و رفاه، در داخل اتوبوس هاي مدل بالا تعبيه شده و تكنولوژي حرف اول را مي زند، از همه جاي سقف اتوبوس شرشر آب چكه كند و سرتاپاي شما و حتي لباس هاي داخل ساك هايتان را هم خيس آب كند. بله با اين اوضاع و احوال سفر تاريخي و آبكي ما همراه با اهل و عيال و با يك دستگاه اتوبوس فرد اعلاي يكي از تعاوني هاي شهرمان به تهران آغاز شد. لحظاتي بعد هر مسافري كه روي صندلي ها نزول اجلال كرده بود از جمله دو طفلان حقير، سر پا ايستادند و از خيس بودن صندلي ها خبر دادند و همه مثل تير چراغ برق راست ايستادند و منتظر امداد شدند. به هر صورت اتوبوس عهد بوق ما با چند عطسه و سرفه مشكوك به آنفلوآنزايي از انواع مختلف، از جايش تكان خورد كه تكان خوردن همان و سرازير شدن آب از همه جاي سقف به روي مسافران همان و در همان لحظات اوليه وقوع حادثه غيرمترقبه سفر، سيرت و صورت آقايان و خانم ها به طور كاملا غيربهداشتي شسته شد. پس از بازگشت به اهر موضوع را با كاركنان تعاوني در غياب مدير مطرح كردم اما دريغ از يك جواب منطقي و قانع كننده و به هرحال سفر باراني ما به اين ترتيب خاتمه يافت.
اعلم الهدا- اهر

 



ساخت بزرگترين مجتمع شهرك هاي صنايع ريلي خاورميانه به زودي در زواره آغاز مي شود

زواره- خبرنگار كيهان:
پيمانكار ساخت بزرگترين مجتمع شهرك هاي صنايع ريلي خاورميانه در زواره گفت: با پايان يافتن كار تجهيز كارگاه، به زودي كار ساخت بزرگترين مجتمع شهرك هاي صنايع ريلي خاورميانه در شهر زواره آغاز مي شود.
عبدالعلي كريمي افزود: ساختمان هاي ايستگاه قديمي راه آهن زواره به عنوان كارگاه درحال نوسازي است و كار تجهيز اين كارگاه تا 10 روز ديگر پايان مي يابد.
وي گفت: عمليات ساخت مجتمع شهرك هاي صنايع ريلي كشور در زواره شامل احداث تأسيسات و شبكه هاي زيربنايي و ساخت 16 سالن واگن سازي و 4 سالن حمل واگن جمعا به مساحت 210 هزار مترمربع و حصاركشي 400 هكتار زمين مجتمع است.
وي ارزش ريالي قرارداد ساخت اين مجتمع را هزار ميليارد تومان اعلام كرد و افزود: با بهره داري از بزرگترين مجتمع شهرك هاي صنايع ريلي خاورميانه در زواره واگن هاي قطار شهري و بين شهري و ريلي در اين مجتمع طراحي و توليد مي شود.
كريمي ساخت بزرگترين مجتمع شهرك هاي صنايع ريلي خاورميانه در شهر زواره را گامي بلند در كارآفريني و توليد داخلي و صنايع زيربنايي و مرحله نويني از رشد و توسعه حمل ونقل ريلي كشور دانست و گفت: ساختمان هاي اين مجتمع تا 2 سال آينده جهت نصب تجهيزات ساخته خواهد شد.
وي با قدرداني از مساعدت و همكاري بخشدار و شهردار و مسئولان ادارات و دستگاه هاي بخش زواره در ساخت اين مجتمع گفت: هم اكنون زمينه اشتغال نزديك به 70 نفر در نوسازي كارگاه فراهم شده و اين تعداد تا 400 نفر افزايش مي يابد. اين مجموعه ريلي كه به همت جمعي از كارآفرينان و متخصصان صنايع مختلف ريلي كشور شكل گرفته است، شا مل 15 طرح با حجم سرمايه گذاري بيش از 100 هزار ميليارد ريال از منابع داخلي، خارجي و بخش خصوصي احداث مي شود.اين شهرك صنعتي در مرحله نخست در زميني به مساحت 40 هكتار و قابل توسعه تا 130 هكتار ايجاد و به بزرگترين بارانداز ريلي كشور تبديل خواهد شد.ظرفيت اين شهرك در اين مرحله نخست شامل توليد 2 هزار و 200 واگن باري سبك و سنگين و انواع واگن مسافربري است و در اين مرحله براي يك هزار و 300 نفر در بخش واگن سازي و در مراحل بعد براي 50 هزار نفر اشتغال ايجاد مي شود.

 



ايران در كيهان

صدور پروانه استاندارد زعفران
كاشان-خبرنگار كيهان:
رئيس اداره استاندارد و تحقيقات صنعتي كاشان از صدور پروانه استاندارد زعفران براي نخستين بار در اين شهرستان خبر داد. محمدرضا آرين گفت: نخستين پروانه استاندارد زعفران در اين شهرستان براي يك واحد صنعتي مستقر در منطقه صنعتي شهر كامو صادر شده است.

تصويب 300 طرح زيربنايي در دزفول
دزفول-خبرنگار كيهان:
معاون استاندار و فرماندار دزفول در جمع مسئولان اين شهرستان اعلام كرد: بيش از 300 طرح از اين شهرستان براي تصويب در سفر سوم هيئت دولت به خوزستان پيشنهاد شده است، غلامرضا اخوان صباغ اين طرحها را در زمينه هاي مختلف فرهنگي، اجتماعي، ورزشي، اشتغال زايي و طرحهاي زيربنايي عنوان كرد.

برنامه هاي دهه فجر اسفراين
اسفراين-خبرنگار كيهان:
اولين نشست اعضاي ستاد دهه فجر اسفراين برگزار شد. محمد جواد طيبي فرماندار اسفراين تكريم و تعظيم شخصيت حضرت امام و تجليل از مقام شامخ شهيدان و ارائه تصاويري گويا و شفاف از حركت 30ساله انقلاب و پاسخگويي به شبهات و افكار عمومي معرفي اصول و ارزشها و آرمان هاي انقلاب به نسل جوان و آينده نظام را از اهداف ستاد دهه فجر بيان كرد.

ساماندهي گلزار شهدا در دلفان
دلفان-خبرنگار كيهان:
فرماندار دلفان گفت: سازمان ها و نهادهاي دولتي بايد در جهت ساماندهي مزار شهداي اين شهرستان با بنياد شهيد و امور ايثارگران همكاري كنند. حجت الله نصيري پور افزود: ساماندهي گلزار شهدا در شهرها و روستاها با هماهنگي و نظارت شهرداري ها و دهياران انجام مي شود.

واگذاري كشتارگاه به شهرداري
زواره-خبرنگار كيهان:
رئيس دامپزشكي شهرستان اردستان گفت: كشتارگاه مشترك اردستان-زواره با مديريت شهرداري زواره ساماندهي شد. محمدمهدي حسن پور افزود: كشتارگاه اردستان-زواره در گذشته به علت سوء مديريت و نامشخص بودن مسئول آن وضعيت چندان مناسبي نداشته است. وي افزود: هم اكنون بيش از 6 ماه است مديريت اين كشتارگاه براي مدت 3 سال به شهرداري زواره سپرده شد.

بهسازي روستاها در زواره
¤بخشدار زواره از بهسازي 7 روستاي بخش زواره با يك ميليارد تومان خبر داد. حسن مختارپور گفت: در حال حاضر براي 6 روستاي ديگر اين بخش نيز طرح هادي تهيه و در حال اجرا است. وي افزود: هم اكنون تعدادي از روستاهاي زواره به بهسازي و نوسازي احتياج دارد كه براساس جمعيت در حال اجراست.

برنامه هاي دهه فجر شهر كرد
شهركرد-خبرنگار كيهان:
جلسه كميته فرهنگي و هنري ستاد فجر چهار محال وبختياري در شهركرد برگزار شد.
مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان در اين جلسه گفت: برپايي سوگواره خون و خورشيد، گردهمايي هنرمندان شهرستانهاي هفت گانه، مسابقه تئاتر راديويي، گردهمايي اعضاي كانون هاي مساجد از جمله برنامه هاي دهه فجر خواهد بود.

توسعه آبخيزداري در گرمي
اردبيل-خبرنگار كيهان:
فعاليت هاي آبخيزداري در سطح شهرستان گرمي از سال آينده با تخصيص اعتبارات مورد نياز توسعه مي يابد. نايبعلي رحيمي مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري استان اردبيل با اعلام مطلب فوق در شهرستان گرمي افزود: با توسعه فعاليت هاي آبخيزداري در سطح منطقه گام بزرگي در كنترل سيل و رسوب و استحصال روان آبهاي حوزه استحفاظي گرمي برداشته خواهد شد.

افزايش بازده توليد ذرت
¤رئيس مركز تحقيقات و منابع طبيعي استان اردبيل از توليد لاين ذرت با بيشترين راندمان در اين مركز خبر داد. وي گفت: براي اولين بار در سطح كشور از 30 هكتار از اراضي اين مركز 208 تن بذر با ميانگين هفت تن در هكتار برداشت شده است.

مبارزه با اثرات خشكسالي
مشهد-خبرنگار كيهان:
با ابلاغ اعتبار يك ميليارد توماني، عمليات پيشگيري از اثرات سوء خشكسالي در جمعيت دام خراسان رضوي آغاز شد.
سيدمحسن دستور مدير كل دامپزشكي خراسان رضوي با اعلام خبر فوق گفت: برنامه ياد شده از طريق كاهش آلودگي انگلي و بيماري هاي انگلي داخي و خارجي انجام مي شود.

فعاليت غيردولتي در هرمزگان
بندرعباس-خبرنگار كيهان:
رئيس سازمان ملي جوانان هرمزگان گفت: سازمان جوانان استان هرمزگان تا به امروز مجوز فعاليت 166 تشكل غيردولتي را صادر كرده است. اسماعيل تندرو افزود: بيشترين آمار ثبت محورهاي فعاليتي به ترتيب رتبه مربوط به زمينه هاي فعاليتي علمي و پژوهشي، اعتقادي و مذهبي و هنري و ادبي است.

اجراي پروژه هاي آبخيزداري
زرين شهر-خبرنگار كيهان:
رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان لنجان از اجراي 6 پروژه در حوزه منابع طبيعي و آبخيزداري اين شهرستان خبر داد. عبدالرضا اصلاني گفت: اين پروژه ها با اعتباري بالغ بر 549 ميليون ريال به اجرا درآمده است.

بهره برداري از 77 پروژه
اليگودرز-خبرنگاركيهان:
فرماندار اليگودرز گفت: 77 پروژه عمراني، كشاورزي و آموزشي و خدماتي در دهه فجر به بهره برداري مي رسد. سيدمهدي وفايي مقدم در جلسه ستاد برگزاري دهه فجر اليگودرز افزود: اين پروژه ها با اعتباري بالغ بر 88 ميليارد ريال به بهره برداري مي رسند.

برگزاري برنامه صبحانه در مدارس
اسفراين-خبرنگار كيهان:
برنامه صبحانه سلامت در مدارس ابتدايي شهر صفي آباد برگزار شد. كاظم صبري كارشناس بهداشت و تغذيه مدارس صفي آباد هدف از اجراي اين برنامه را توجه دادن خانواده ها به اهميت و نقش صبحانه در عملكرد و ضريب هوشي كودكان عنوان كرد.

 



رونمايي از دو در حرم مطهرامام حسين(ع) در خوراسگان

خوراسگان- خبرنگار كيهان:
از 2 در حرم مطهر امام حسين(ع) كه در خوراسگان ساخته شده بود رونمايي شد.
ساخت اين دو در از سال گذشته آغاز شد و در ساخت آن از هنر خاتم كاري و نقره كاري و 6 نوع چوب استفاده شده است. براي ساخت اين درها به ابعاد 6/1*5/2 متر است 255 ميليون تومان اعتبار صرف شده است. محمدعلي قضاوي طراحي كار چوب، عليرضا اسدي قلمزني و علمداري و ظريفي طراحي قلم زني بر روي اين در را برعهده داشتند.
230 كيلو نقره براي ساخت اين درها به كار رفته است و در رواق امام حسين(ع) بالا سر به طرف مرقد ابراهيم بن مجاب نصب مي شوند.

 



بخش خصوصي و ساخت 30 هتل در اصفهان

اصفهان- خبرنگار كيهان:
ساخت 30 هتل در استان اصفهان توسط بخش خصوصي و با همكاري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع و گردشگري در دست انجام است.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان اصفهان با اعلام اين مطلب گفت: زمين مورد نياز براي ساخت اين تعداد هتل از سوي سازمان ميراث فرهنگي تأمين شده است.اسفنديار حيدري پور افزود: اين اقدام از مصوبات دور نخست سفر هيئت دولت به استان اصفهان است.
وي با بيان اينكه پيش بيني اعتبار مورد نياز در بودجه دستگاه هاي ذيربط توسط سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور انجام مي شود، اضافه كرد: تاكنون ساخت اين هتل ها از پيشرفت خوبي برخوردار بوده است.

 



رئيس شوراي اسلامي اصفهان: توزيع درآمدها بين شهرهاي كشور عادلانه نيست

اصفهان -خبرنگار كيهان:
رئيس شوراي اسلامي شهر اصفهان با اشاره به عادلانه نبودن توزيع درآمدهاي قانوني در بين شهرهاي كشور گفت: اين اعتبارات و درآمدها بايد استاني اخذ و توزيع شود تا هم شهرداري ها و هم دهداري ها سهم قانوني خود را دريافت كنند.
عباس حاج رسوليها درنشست اعضاي شوراي اسلامي شهر ميمه، لازمه تحقق اين مهم را مصوبه قانون دانست و افزود: اين امر در شوراي عالي استانها مطرح شده و براي رفع مشكلات شهرهاي كوچك و دهداري ها اين موضوع در دست پيگيري است.
وي خواستار همكاري و هماهنگي شهرداري اصفهان با شهرهاي ورودي استان بويژه شهر ميمه براي ساماندهي و پذيرايي گردشگران شد و گفت: نقش اين شهرها در توسعه صنعت گردشگري و هدايت و ساماندهي مسافران و گردشگران و رفع مشكلات اعتباري آنها بايد در دستور كار شوراي عالي استان ها قرارگيرد.
وي اضافه كرد: توجه ويژه نمايندگان مجلس در جهت تحقق مديريت واحد شهري در برنامه پنجم توسعه براي ارتقاي خدمات شهرداري ها به مردم و تسريع در رفع مشكلات شهرها ضروري است.
در ادامه اين نشست مغزي شهردار ميمه نيز ايجاد هماهنگي بين شهرداري هاي اصفهان و ميمه در ساماندهي گردشگران در ورودي شمالي اصفهان را خواستار شد.

 



رئيس شوراي اسلامي شهر: افزايش حق انشعاب برق در استان اصفهان خلاف قانون است

اصفهان - خبرنگار كيهان:
تعرفه هايي كه شركت توزيع برق استان اصفهان براي انشعاب برق اعمال مي كند خلاف قانون است.
رئيس شوراي اسلامي شهر اصفهان با بيان اين مطلب افزود: افزايش حق انشعاب از 260 هزار تومان به يك ميليون تومان غير قابل توجيه است. وي به جوابيه شركت توزيع برق استان درخصوص اعمال تعرفه هاي قانوني اشاره كرد و اين جوابيه را سندي براي بي توجهي وزارت نيرو در اخذ هزينه هاي برق از مردم بيان كرد. عباس حاج رسوليها با اشاره به قانون رايگان بودن واگذاري انشعاب برق در بافت هاي فرسوده و ارائه 50 درصدي تخفيف در اين بافت ها گفت: يكي از علل ركود كار در بافت هاي فرسوده و عدم سرمايه گذاري در اين بافت ها بي توجهي اداره برق بوده است و در حال حاضر نه تنها قوانين در بافت هاي فرسوده رعايت نمي شود بلكه پول برق 4 الي 5 برابر بيشتر از مردم دريافت مي شود.
وي بررسي اين موضوع را از نمايندگان مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي و مديريت استان خواستار شد و افزود: براساس كدام مجوز قانوني به افرادي كه اقدام به سكونت در حاشيه شهر اصفهان مي كنند اجحاف و از آنها هزينه هاي سنگين مطالبه مي شود.

 



افتتاح 34 پروژه آب و فاضلاب شهري هرمزگان در دهه فجر

بندرعباس- خبرنگار كيهان:
مدير شركت آب و فاضلاب شهري هرمزگان گفت: 34 پروژه با اعتباري بالغ بر 350 ميليارد ريال در بخش آب و فاضلاب اين استان به بهره برداري مي رسد.
ابراهيم خادمي پور افزود: در سال جاري اين شركت 50 طرح را در قالب 78 پروژه با اعتباري معادل 610 ميليارد ريال را در دست اجرا دارد كه 43 طرح آن در قالب 72 پروژه با اعتباري معادل 420 ميليارد ريال در بخش آب است. وي اضافه كرد: 7 طرح در قالب 6 پروژه با اعتباري معادل 190 ميليارد ريال در بخش فاضلاب در دست اجرا است كه تاكنون در بخش 50 درصد و در بخش فاضلاب حدود 70 درصد پيشرفته داشته است.
مديرعامل شركت آب و فاضلاب شهري هرمزگان گفت: اعتبارات مصوب پرداخت شده و عمده پروژه هاي بخش آب شامل احداث مخازن ذخيره آب، اصلاح شبكه آب هاي شهرها، كف شكني چاه ها، بازسازي خطوط انتقال، اجرايي خطوط انتقال، ترميم مخازن و توليد آب از طريق آب شيرين كن است كه با اجراي اين طرح ها ظرفيت تامين آب شهرها به ميزان مورد نياز افزايش خواهد يافت.

 



شهردار: متقاضيان تسهيلات بافت فرسوده دراليگودرز به بانكهاي عامل معرفي مي شوند

اليگودرز - خبرنگاركيهان:
متقاضيان دريافت تسهيلات بافتهاي فرسوده پس از صدور پروانه ساخت به بانكهاي عامل معرفي خواهند شد.
اين مطلب را علي ملك محمودي شهردار اليگودرز در مجمع مهندسان ناظر اين شهرستان عنوان كرد و افزود: درشهرستان اليگودرز 124 هكتار بافت فرسوده وجود دارد كه درسال جاري 300واحد پس از دريافت پروانه ساخت آماده معرفي به بانكهاي عامل است.
وي يكي از مشكلات شهر را وجود بافتهاي فرسوده عنوان كرد و افزود: صاحبان اينگونه املاك مي توانند با مراجعه به شهرداري و دريافت پروانه ساخت ضمن استفاده از تسهيلات بانكي نسبت به تخريب و احداث بناي جديد اقدام كنند.

 



تهيه طومار 8متري در محكوميت فتنه گري در چناران

چناران- خبرنگار كيهان:
فرهنگيان و دانش آموزان چناراني در محكوميت هتك حرمت عاشوراي حسيني طومار 8 متري امضا كردند.
مدير آموزش و پرورش چناران گفت: امضاي اين طومار از مراسم تجمع عاشوراييان آغاز و پس از پايان توسط جمعي از معلمان و دانش آموزان به نمايندگي تحويل دادستان عمومي و انقلاب شهرستان شد كه براي پيگيري به دادستاني كل كشور ارسال شود.
محمدحسين عبداللهي افزود: در بيانيه اين طومار فرهنگيان و دانش آموزان چناران علاوه بر محكوميت شديد هتك حرمت هاي اخير و اعلام انزجار، برخورد قاطع عاملين فتنه اخير را از قوه قضائيه درخواست كرده اند.
وي ادامه داد: فرهنگيان و دانش آموزان ضمن تجديد ميثاق با آرمان هاي شهدا و امام خميني حمايت و پشتيباني خود را از اصل مترقي ولايت فقيه اعلام كردند از رسانه ملي و صدا و سيما هم به خاطر افشاگري
به موقع فتنه قدرداني كرده اند.

 



در چهارمحال و بختياري وديعه مسكن به مستاجران كم درآمد پرداخت مي شود

شهركرد- خبرنگار كيهان:
تسيهلات وديعه مسكن ويژه به مستاجران كم درآمد در استان چهارمحال و بختياري پرداخت مي شود.
مهندس سام انصاري مديركل بنياد مسكن استان چهارمحال و بختياري با بيان مطلب فوق افزود: مستاجران كم درآمد جامعه كه براي سرپناه خانواده خويش با مشكل مالي روبرو هستند طبق مصوبه هيئت دولت مي توانند از تسهيلات وديعه مسكن ويژه مستاجران كم درآمد به صورت قرض الحسنه به شرط داشتن شرايط لازم بهره مند شوند.
مهندس انصاري افزود: خانواده هايي كه در حال حاضر فاقد مسكن و مستاجر بوده، خانواده هاي بي سرپرست فاقد مسكن و خانواده هايي كه با حكم محاكم قضايي ناچار به تخليه واحد مسكوني شده اند از اولويت دريافت اينگونه از تسهيلات برخوردار هستند.
وي ادامه داد: حداكثر سقف پرداخت تسهيلات فردي به هر خانوار مبلغ 25 ميليون ريال است.
وي از متقاضيان واجد شرايط اين طرح خواست تا به شعب تابعه اين نهاد در سطح استان چهار محال و بختياري مراجعه كنند.

 



صدور هزاران تن انواع مصالح ساختماني از دورود به خارج

دورود- خبرنگار كيهان:
856 هزار و 488 تن انواع مصالح ساختماني به ارزش 4 ميليارد و 293 هزار و 610 دلار از دورود به كشورهاي عراق، جمهوري آذربايجان و ونزوئلا صادر شد.
اين مقدار كالا شامل 65هزار و 908 تن سيمان و 790 هزار و 580 تن انواع سنگ هاي ساختماني است.
به گزارش خبرنگار كيهان، در سال گذشته نيز صدها هزار تن انواع سنگ به كشورهاي ونزوئلا و جمهوري آذربايجان صادر شده بود.

 



مشاور ارشد رئيس جمهور تركيه: ايران و تركيه باورهاي فرهنگي مشترك قوي دارند

تبريز- خبرنگار كيهان:
اعتقادات و باورهاي فرهنگي و مذهبي قوي بين تركيه و تبريز وجود دارد كه به تحكيم و گسترش روابط ايران و تركيه، كمك مي كند.
«حسن- توگ جو» مشاور ارشد رئيس جمهور و نخست وزير تركيه، در ديدار با «علي رضا- نوين» شهردار تبريز با اعلام مطلب فوق افزود: تبريز، به لحاظ اعتقادات فرهنگي و نيز باورهاي مذهبي، بسيار غني تر از جمهوري آذربايجان بود، و در اين موضوع، نزديكي زيادي بين تبريز و تركيه وجود دارد.
اين نماينده مجلس تركيه با اشاره به مناسبات دو كشور، از علايق و تعميق مناسبات ايران و تركيه استقبال كرد واظهار داشت: بايد روابط دوطرف بخصوص در مناسبات فرهنگي تقويت شود و اين امر مستلزم فعاليت نخبگان علمي و مذهبي و فرهنگي ايران و تركيه است.
وي تصريح كرد: وجود اين همه اشتراكات بين تركيه و تبريز، به ويژه از نظر مذهبي، جاي شگفتي فراوان دارد.

 



درهاي موزه جانورشناسي كرج براي عموم باز مي شود

كرج- خبرنگار كيهان:
مسئول موزه حشره شناسي و جانورشناسي كرج از گشوده شدن درهاي اين موزه براي عموم مردم در آينده بسيار نزديك خبر داد.
عليرضا صبوري در اين زمينه گفت: براي طرح بازديد عمومي موافقت رئيس پرديس كشاورزي و منابع طبيعي كرج گرفته شده تا عموم مردم از اين موزه بازديد داشته باشند.
وي گفت: بيش از اين به دليل واقع شدن موزه حشره شناسي و جانورشناسي كرج در محوطه پرديس كشاورزي و منابع طبيعي دانشگاه تهران در كرج، امكان ديدار از آن فقط در مقاطع خاصي براي دانش آموزان و دانشجويان دبيرستان و دانشگاه ميسر بود.
صبوري تصريح كرد: روزهاي پنج شنبه و جمعه براي ديدار عمومي مردم از ين موزه تعيين شده است و حتي پاركينگي دراين محل نيز وجود دارد كه مردم مي توانند از آن استفاده كنند.
وي خاطر نشان كرد: موزه حشره شناسي و جانورشناسي كرج درسال 1309 توسط دكتر جلال افشار استاد گروه گياه پزشكي دانشگاه كشاورزي و منابع طبيعي تهران در اين شهرستان تاسيس شد و اكنون 50 هزار نمونه حشره، 5 هزار نمونه كنه و انواع جانوران بومي و غيربومي كه نمونه هاي منحصر به فرد و نادر جانوري هستند در اين موزه نگهداري مي شود.
مسئول موزه حشره شناسي و جانورشناسي كرج بيان كرد: آزمايشگاه هاي آموزشي، پرورشي، اتاق تاكسيدرمي، عكاسخانه و كتابخانه تخصصي نيز از ديگر بخش هاي اين موزه است.

 



آغاز احداث مسكن مهر در مهربان

مهربان- خبرنگار كيهان:
عمليات اجرايي احداث مسكن مهر در شهرستان مهربان در زميني به مساحت حدود 7 هكتار آغاز شد.
رئيس اداره تعاون شهرستان سراب تعداد كل متقاضيان ثبت نام كننده در مسكن مهر در شهرستان سراب را 1617 نفر اعلام كرد و افزود: از اين تعداد 620 نفر در شهر سراب، 11 نفر در مهربان، 40نفر در شهر دوزدوزان و 23 نفر در شهر شربيان مبلغ 10ميليون ريال آماده سازي را پرداخت كرده اند.عبدالرضا وكيل آزاد سهميه اختصاصي اعلامي براي طرح مسكن مهر در شهرستان سراب را 2735 واحد اعلام كرد و افزود: از مجموع 2735 سهميه اختصاص يافته به شهرستان سراب، 2000 واحد در سراب، 325 واحد در مهربان، 230 واحد در شربيان و 180 واحد در شهر دوزدوزان احداث خواهد شد.

 



29 نفر نخل به ياد شهيدان در قشم كاشته شد

قشم- خبرنگار كيهان:
فرمانده سپاه بسيج ناحيه قشم گفت: به ياد 29 شهيد قشم 29 نفر نخل در اين جزيره كاشته شد.
سرهنگ محمد دهقاني افزود: اين نخل ها به ياد ايثارگري ها و جانفشاني هاي 19 شهيد از شهيدان هشت سال دفاع مقدس و 5 شهيد گمنام و 5 شهيد از نظامياني كه در حين ماموريت به درجه رفيع شهادت نائل شده اند كاشته شده است.
دهقاني اظهار داشت: اين نخل ها به عنوان يادبود در سپاه بسيج ناحيه قشم كاشته شده اند تا نام و ياد آنها براي همه همرزمانشان و مردم جاودان بماند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14